Tékozló Homár

A semmiből folyószámlán termő 30 ezer forint rejtélye

2018.07.23. 11:47 | Homár Hilda | 121 komment

ezres.jpg

Gábor ügye első, második és sokadik ránézésre is tiszta sornak tűnik: elköltött a bankszámlájáról olyan pénzt, ami a banké volt, az meg kéri vissza. Nyilván. És még nyilvánabb, hogy itt a jóhiszeműen költöttem el valószínűleg nem lesz túl sikeres védekezés. De mit lehet tenni hasonló esetben?  Meg egyáltalán: hogy teremhet folyószámlán hirtelen banki pénz? Az Unicredit egy valamiben tuti hibázott: valamiról nem sikerült megfelelően tájékoztatnia Gábort.

Kedves Homár!

Másoknak való okulásul írom ezt a esetet, hogy ne csodálkozzon senki, ha az Unicredit banknál furcsa dolgok történnek a számláján a nak "rendszerkarbantartásából" adódóan. 

Azt már megszoktam, hogy az Unicreditnél az állandó "rendszerkarbantartás" miatt nem használható a netbank, hogy sokszor hétvégénként az automatáiknál "rendszerkarbantartás miatt" nem lehet pénzt befizetni. Már azt is lenyeltem, hoyg azt ígérték, hogy a bankadót nem terhelik rá az ügyfelekre és nem zárnak be emiatt fiókokat, aztán bezártak egy csomó fiókot és csökkentették az alkalmazottak számát a megmaradtakban, erről pl. az Oktogon téri fiókba járók tudnának mesélni. A bank által telefonra küldött SMS-t díját is 36 Ft-ra emelték!!! Hol 36 Ft ma egy SMS??? Nekem magánszemélyként 6 Ft. 

Ezeket még lenyeltem, de az utóbbi eset után most már végképp elegem van belőlük és mindenkinek az Uncredit elhagyását tudom javasolni, aki nem akarja, hogy hasonlóan megszivassák. 

2018. június 5.-én úgy tudtam, hogy néhány ezer Ft van már csak az Unicredit számlámon. Szombati nap volt, szokás szerint "rendszerkarbantartás" miatt elérhetetlen volt a netbankban a  számlám. Amikor délután újra elérhető volt a számlám neten 37 ezer Ft szerepelt rajta. Emiatt azt hittem, hogy biztos rosszul emlékeztem és 30 ezerrel több pénzem van, mint gondoltam. Így hát abban a   hitben, hogy az az én pénzem elköltöttem a 37 ezer Ft-ot. Másnap döbbenten vettem észre, hogy a számlám 30 ezer Ft minuszt mutat. Hangúlyozom: ez NEM hitelszámla, hanem sima bankszámla, vagyi, ha nincs rajta pénzem, nem tudom túlkölteni, nem tudok költéssel minuszba menni. Írtam erről egy panasz emailt az Unicreditnek, hozzátéve, hogy mivel én jóhiszeműen jártam el, kérem, hogy ezt a 30 ezer Ft-ot a bankszámlámon jóváírni sziveskedjenek. 

A 30 napos válaszidő leteltével újra írtam nekik, hogy most már reagáljanak valamit, mert letelt a 30 nap. Egy héttel később bementem egy Unicredit fiókba, hátha tudnak valamit. Kiderült, hogy a rendszerbe úgy iktatták a második, sürgető levelemet, mintha az állna benne, hogy nem fogadom el a bank válaszát. De hisz kézhez se kaptam még a levelet és a második levelemben nem is ez szerepel!!!! Elolvassák ezek egyáltalán a leveleket??? Kiderült az is, hoyg egy 10 évvel korábbi címem van meg nekik és arra küldték ki a levelet, kijavítottam a címet és megmondtam nekik, hogy inkább a netbankos felületre küldjék ezentúl a leveleket. 

Harmadszorra már feldúlt levelet írtam, mert elegem volt belőlük. Június 25.-én felhívtak és újra elmondtam nekik, hogy történt. Most már biztos voltam benne, hogy a fenti levelemet el se olvasták rendesen. Megint elindítottak egy 30 napos átfutást. 

Ma június 27.-én kapok tőlük egy levelet a netbankos oldalra, amiben ismét elutasítják a  jóváírási kérelmemet. Ezt írják:

Korábbi panaszaira adott válaszleveleinkben foglaltakat Bakunk továbbra is fenntartja. Az Ön által jelzett jóváírási kérésének nem áll módunkban eleget tenni, mivel az xxxxxxxxxxx számú bankkártyával Ön által 2018. május 5-én kezdeményezett tranzakciók könyvelésével lett az Ön xxxxxxxx-xxxxxx számú bankszámlája negatív egyenlegű. Vizsgálatunk során megállapítottuk, hogy Banki hiba nem történt. 
Amennyiben a bankkártyával kezdeményezett tranzakciókat nem Ön kezdeményezte, kérjük vegye fel a kapcsolatot Bankkártya Ügyfélszolgálatunkkal a +36(1/20/30/70) 325-3200-es telefonszámon, ahol kollegáink megteszik a szükséges lépéseket, amennyiben visszaélés történt. 

MI AZ, HOGY NEM BANKI HIBA???? Értsék már meg, hogy ez NEM HITELSZÁMLA, nem tudom túlkölteni!!! Költés nyomán nem mehet minuszba, nem tudtok róla költeni, ha nincs rajta pénz!! Fogják már fel, hogy ez így nem lehetséges, ez csak a banki rendszer hibája lehetett, semmi más. 

Undorító amit az Unicredit művel. Ezt nem fogom annyiban hagyni. 

Gábor

Az egyszer csak a számlán termő 30 ezer forint rejtélyével Csernok Miklóshoz és a Kiszámoló bloghoz fordultunk: 

Nehéz ennyiből megmondani, mi is történt pontosan. Élek a gyanúval, hogy valamikor rábeszélték a kedves levélírót egy folyószámla-hitelkeretre, ami az egyenlegen elkölthető pénznek látszik (mert az is), csak éppen a bank pénze, ezért vissza kell adni. Azt szokták első körben ilyen 30 ezer forintos kis tételben beállítani. (Erről bővebb infó ebben a videóban.)

Ha nem ez történt, hanem tényleg informatikai hiba, akkor sincs semmi gond, csak vissza kell fizetni az elköltött pénzt. Ha tévedésből utal valaki a számlámra ötmillió forintot és nem jelzem a bank felé, hanem elköltöm, az önmagában már bűncselekmény. Amikor rájönnek a tévedésre, akkor pedig vissza is kell fizetnem. Tehát őszintén nem is értem a levélíró problémáját. Ő sem vitatja, hogy az nem az ő pénze volt, amit elköltött, a bank pedig csak kéri vissza a jogalap nélkül elköltött pénzt. Pontosan mit szeretne? Ajándékozzák neki azt a pénzt, ha már egyszer a számláján volt?

Ha részletfizetést szeretne rá kérn, gondolom, az járható út lenne.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leadfoot 2018.07.23. 13:06:34

Na, elmondom, igazából hogy volt ez:
Gábor észrevette, hogy keletkezett 30ezer forint ajándék pénz a számláján, és gyorsan elköltötte, nehogy valaki visszakérje.

Escaped 2018.07.23. 13:13:46

Most miért kell mindenkinek lóhalálában elhagynia az Unicreditet? Mert a prosztolónak nem sikerült sunnyogni? Azért a szerződéaére vethetne gy pillantást,hátha igent dünnyögött valami erőszakos ,,milyen jó ügyfél maga itt egy kis lehívható pénzmag" tukmálásra.
Ja, tudom: HomárPoszterm -rendszerint nem olvas, csak ír.

Laredo 2018.07.23. 13:19:00

Nem védem a bankokat, de itt a poszter a hunyó. Nincs olyan,hogy banktól ajándékpénz,max jóváírás. Kíváncsi lennék,mire költötte az a 30 rongyot...gondolom nem kenyérre...

,,Imádom" ezt a bidonkanalazó stílust. Ingyenlóvé,gyorsan kőcsük el. Hát nem. Ebben a helyzetben jogosan kéri a bank a pénzt.

Dezsike 2018.07.23. 13:34:55

Ersténél ezt rendszeresen eljátszák. Néha előfordul, hogy bizonyos tranzakciók után az elköltött pénz nem zárolódik, továbbra is elkölthetőnek látszik a számlán és EL IS KÖLTHETŐ! Ettől függetlenül ugyan úgy beterhelődik az előző tranzakció is, így ha megteszed, a számla lemegy mínuszba. Többször megtettem, nem dőlt össze a világ, a következő jóváírásból kiegyenlítődik. Ha sokáig mínuszban marad, akkor kezdenek el zaklatni, hogy fizesd ki a tartozást.

Terézágyú 2018.07.23. 13:41:25

"Emiatt azt hittem, hogy biztos rosszul emlékeztem és 30 ezerrel több pénzem van, mint gondoltam. Így hát abban a hitben, hogy az az én pénzem elköltöttem a 37 ezer Ft-ot."

Hm.
Nem is mondok semmit.

WiZZu 2018.07.23. 13:54:33

Vigyázni ha Gáborral egy időben vásárolsz a boltban, ha nem teszed el elég gyorsan a visszajárót, azt is elteszi mert azt gondolja az is az övé csak rosszul emlékezett, hogy nem. XD Nem semmi fazon ez a Gábor.

Snagal 2018.07.23. 14:25:38

Kedves Gábor, az emlékezetével több gond is van, kezdve azzal, hogy nem tudja mennyi pénze van.
"2018. június 5.-én úgy tudtam, hogy néhány ezer Ft van már csak az Unicredit számlámon"
" Írtam erről egy panasz emailt ..."
"A 30 napos válaszidő leteltével újra írtam nekik"
"Ma június 27.-én kapok tőlük egy levelet"
Itt valami fekete lyukba kerültél, hogy 22 nap alatt telt el 30 nap?

Azt meg kb egy gyökkető junior számlás kisiskolás is tudja, hogy ha többet költessz a számládról mint amennyi van akkor azt utána jogosan fogják visszakérni.
Persze nem bűn, hogy elköltötted, ha már úgy láttad van még keret... megpróbáltad, a bank észrevette a hibát, és szólt.
Ilyenkor elegánsan el kell fogadni, hogy nem vagy még George Clooney az Ocean's eleven-ből és tudomásul venni, hogy ez most nem sikerült.
Ehelyett még nyilvánosan hülyét is csinálsz magadból.
(miért nem a boltban kéred vissza a pénzt amire elköltötted? Ja, várj mert az legalább ennyire abszurd lenne mint amit te vársz el a banktól)

Snagal 2018.07.23. 14:27:46

ja és RENDSZERKARBANTARTÁS
a posztban olyan kevésszer van leírva, hogy hiányérzetem van
rendszerkarbantartásrendszerkarbantartásrendszerkarbantartásrendszerkarbantartás

Terézágyú 2018.07.23. 14:32:55

@Snagal:
A pószter nem írta egyszer se, hogy rendszerkarbantartás.
Azt többször is, hogy "rendszerkarbantartás"

Éééérzed a különbséget? :)

Mellesleg, pószter:

"Ezeket még lenyeltem, de az utóbbi eset után most már végképp elegem van belőlük és mindenkinek az Uncredit elhagyását tudom javasolni, aki nem akarja, hogy hasonlóan megszivassák. "

Hát nagyon szomorúak lesznek, ha elmegy egy olyan ügyfél, akinek alig van pénze a számláján, a keretét minden hónap végén lenullázza - vagyis a pószter már ötödikén....

Attila F 2018.07.23. 14:43:05

Lehet, hogy hibázott a bank is, de nyilván vissza kell fizetni a 30.000-et. Úgy látom, a poszter szerint a banknak az új címét is ki kellett volna találnia, ha már ő 10 év alatt nem tudta bejelenteni a lakcím-változást.

Snagal 2018.07.23. 14:51:10

@Terézágyú: jogos, klasszikusokat csak szószerint :)

" "rendszerkarbantartás" "
:)))

@Attila F:
Igen, a fentiek tükrében nekem is gyanús volt, hogy esetleg a poszter felejtette el a lakcím változást is jelezni - de akkor is a bank a f@sz :)

Hernyó bácsi 2018.07.23. 15:22:19

"Amikor délután újra elérhető volt a számlám neten 37 ezer Ft szerepelt rajta. Emiatt azt hittem, hogy biztos rosszul emlékeztem és 30 ezerrel több pénzem van, mint gondoltam."
- Aha, persze. Ez hihető annál, akinek többszázezres/többmilliós tételek mozognak minden hónapban a számláján, de nem hihető egy olyan kis - már elnézést - porpafingó lófaszjóska esetében, aki hónap végére offolja a számláját - az ilyen emberek mindig, fillérre pontosan tudják, hogy mennyi pénz van a számlájukon, és hisztiznek a 36 forintos SMS-díjon...
Ahogy azt előttem is írták már; poszter hirtelen megörült a semmiből jött ingyenpénznek (lásd még: jogalap nélküli gazdagodás), aztán gyorsan elverte kurvákra meg kokainra (bár ennyi pénzből max kiverte magának, meg vett egy kiló porcukrot)...

Dr. Archivum Pál 2018.07.23. 15:37:26

@Attila F: A lakásunk előző tulaja sem tudta az M*B Bankot tájékoztatni, hogy elköltözött. Eleinte gyűjtöttük neki a kivonatot, aztán már csak simán kukáztuk. Végül felhívtam a bank call centerét és egy kedves ügyintézőnek elregéltem, hogy a kedves a kedves emberke elköltözött. No azóta nem jön a kivonat.

Dr. Archivum Pál 2018.07.23. 15:41:37

@Dr. Archivum Pál: Sok lett a kedves. Sebaj!

A poszthoz! A poszter elköltötte más pénzét és még neki áll feljebb. Nincsenek erre szavak. Ha hülye valaki, legalább ne reklámozza (=ne írjon róla a Homáron).

Darth Revan 2018.07.23. 15:43:24

@Attila F:

"ha már ő 10 év alatt nem tudta bejelenteni a lakcím-változást."

dolgoztam egy bankban rovid ideig. kulon rendszer volt a telefonos ugyfelszolgalatnak es kulon rendszer volt a bankfioknak. ha az egyikben atallitottad a cimet, akkor a rendszer oda kuldozgette a szamlegyenleget, de ha a bankfiokbol levelet akartak nekked irni, ok meg a regi cimet lattak - akar 10 ev mulva is.

temprasordog 2018.07.23. 15:59:47

Technikai minuszba mehet a számlád. Te nem tudod minuszba vinni, de banki technikai műveletek/tranzakciók igen.
Amúgy meg nem szép dolog a talált pénzre rögtön rámenni.

Dr. Archivum Pál 2018.07.23. 16:08:23

@Darth Revan: Azért ez elég gáz! Mármint a bank szempontjából. Egyébként én is dolgoztam fél éve egy banknál. Bár a logisztikához több közöm volt, mint a banki dolgokhoz. S nem pénz és értékszállítás volt.

Jake Peralta 2018.07.23. 16:14:06

Aki egyik hónapról a másikra él (5-én fizetés előtt nincs pénze) az nem szokta magát 30 ezerrel "elszámolni".
A poszter egy sunyi sztem. Azért kíváncsi lennék mire költötte hirtelen a pénzt. (gondolom csak gyorsan kivette egy ATM-ből. Úgy gondolta akkor már az övé.

szekertabor · provo.blog.hu 2018.07.23. 17:09:34

@Dr. Archivum Pál: Azért a helyzet egyáltalán nem olyan egyszerű, hogy a posztert egyértelműen elmarasztalhatnánk. A sima folyószámla, amihez nincsen beállítva hitelkeret, olyan, mint egy pénztárca. Ha van benne pénz, akkor költhető, ha nincsen, akkor nem. Nem várható el a tulajdonostól, hogy külön nyilvántartást vezessen a folyószámla-egyenlegéről, erre a feladatra a bank vállalkozik (nem kevés számlavezetési díjért egyébként). Ha tehát a bank rosszul vezeti a folyószámla egyenleget, akkor a hibáért felelősséggel tartozik. Akkor is, ha a hibával a számlatulajdonos jól jár, akkor is, ha rosszul.
Továbbá nem csak a jóhiszeműen elköltött pénz visszakövetelése fenyegeti ilyenkor a számlatulajdonost, hanem különféle jogcímeken szedett kamatok és járulékok is, tehát egyáltalán nem mindegy, hogy hozzájárult-e ahhoz, hogy a számláján túlköltést enged-e a bank.

Rocketgirl 2018.07.23. 17:26:24

Velem néhány hete esett meg, hogy a befizetett összeget duplán írta jóvá a bank. 2-3 napig ez így is volt, kivártam. Aztán persze rendbe is tették. Ezután még naponta változott a folyószámlámon levő összeg, már azon izgultam, nehogy aztán én járjak rosszul, hogy lenullázzák itt nekem. De azóta oké, és ez K&H volt.

lcsaszar 2018.07.23. 17:56:53

Én meg a KGFB biztosítómtól kapok rendszeresen olyan fizetési felszólítást, hogy díjhátralékom van, amit sürgősen rendezzek online vagy átutalással, mert lesz nemulass. Ha dologi kárt okozok, 1 millió 220 ezer eurót, ha személyi sérülést okozok, akkor 6 millió 70 ezer eurót fizessek fedezetlenség miatt. Pedig csoportos beszedési megbízással fizetek, tehát ők hívják le a pénzt a bankszámlámról. És ha elfelejtik, akkor rámverik a balhét?

Quuuziii 2018.07.23. 18:03:57

@szekertabor: ja, de nekem nem egyértelmű hogy a poszter pontosan mit is akar jóváíratni? Nem akar kamatot fizetni, ami jogos is lehet, vagy nem akarja a 30 ropit visszadni? Nagyon nem mindegy.

LKerekes 2018.07.23. 18:06:24

@szekertabor:
Nincs mit ragozni. Téves számolás/utalás történt. Ha többet kaptál, akkor vissza kell adni, ha kevesebbet el kell kérni. Ezt hívják normális viselkedésnek, erkölcsnek.

Hosszú életem során jártam úgy, hogy kevesebbet kaptam, mint ami jár - reklamáltam.
Pár hónapja volt egy multinál, hogy 5 ezressel fizettem, de a túlhajszolt kislány pénztáros 10-ből adott vissza. Pár méter már mentem, a pénzt rakosgatva a zsebembe, amikor leesett a tantusz. Visszamentem és visszaadtam a felesleget, pedig a pénztáros nem is vette észrre a tévedését.
Valaki ha tévedett nem kell megszivatni és játszani a nagyeszűt. Pláne nem ilyen összegekért.
A posztolónak nem járt ez az összeg - függetlenül a keletkezés módjától - azt vissza kell adni.
Nekem egy kicsit nagyobb a banki betétösszeg ( na nem milliók! ) , de gyakorlatilag száz forintokra ( na jó, 1000- Ft-on belül, főleg havi záráskor, mert milyen költséget vonnak le abban a hónapban ) ) tudom az egyenleget fejből. Nehéz elképzelni a posztoló hiedelmét.

LKerekes 2018.07.23. 18:07:58

@lcsaszar:
Ha megvan a befizetési bizonylat/kimutatás, senki nem tudja rádverni.

LKerekes 2018.07.23. 18:09:35

@Darth Revan:
Én meg azt tapasztalatam, hogy bementem a bankba, a kisasszony átírta a lakcímet és utána semmi gond nem volt. Minden helyen és rovatban az új cím szerepelt.

LKerekes 2018.07.23. 18:10:44

@szekertabor:
Ha a bank hibázott, nem követelhet ( és a gyakorlatban nem is követel ) kamatot.

BMWpower 2018.07.23. 18:11:34

Vajon ha a poszter elejtene az utcán 30 ezret és azt a szeme láttára felvenné valaki, akkor annak azt mondaná, hogy te találtad meg a tiéd? Lol

Jake Peralta 2018.07.23. 18:20:21

@lcsaszar: Több ok miatt is meghiúsulhat a csoportos beszedési. PL fedezethiány, vagy mert nagyobb összeget akarnak leemelni mint a limit. Én megnézném a helyedbe hogy le tudták-e vonni.

SarahConnor 2018.07.23. 18:47:16

Van olyan ember, aki ilyen mértékben nincs tisztában a számlaegyenlegével? Főleg, hogy nem Mészáros Lőrincről beszélünk, akinek mire kiadja az automata a bizonylatot, már nem aktuális a rajta lévő egyenleg... :)
Szóval ha a nulla felé ennyire tendáló, rendszeresen kiürülő számla, akkor hogy lehet benézni rajta 30 rongyot? Szerintem sehogy, ajándék pénz, 'oszt elköltötte, csak sajnos visszakérték.

Bilok 2018.07.23. 18:47:56

Ha még a pénz elköltése előtt a netbankban többnek látta az egyenlegét a poszter, mint amennyire emlékezett, akkor nem jutott eszébe visszanézni a számlatörténetet, hogy került rá 30e pénz? Nekem itt hiányos a történet. Vagy megnézte, és mégsem volt annyira jóhiszemű, mit mondja? Szerintem, mikor elköltötte, pontosan tudta, hogy az nem az övé. Persze a bank is megéri a pénzét, "banki hiba nem történt"...

sakkosfx 2018.07.23. 19:27:50

Csak akkor érdemes elkölteni, ha több milliárdról van szó és gyorsan el tudjuk költeni! Volt már ilyen, na arra kell részletfizetést kérni mikor vissza kell fizetni! Az már a politika hibája, ha egy életen dolgozunk és nem keresünk anyit, hogy visszafizethessük!

KaTe 2018.07.23. 19:59:34

Ha belebotlok egy szélben lengedező húszezresbe, akkor először körbenézek nem -e keresi valaki, max ha nagyon nem kell senkinek, zsebrevágom.

Az meg mekkora kamu már, hogy a posztolónak nem tűnt fel hogy kerek 30E forinttal több lengedezik a számláján.

lcsaszar 2018.07.23. 20:27:53

@nonolet: De levonták, csak kicsit riogattak. Biztosan valami automata volt, már nem az első eset ennél a biztosítónál. A múltkor amikor felhívtam őket, legalábbis megnyugtattak, és szerintem is minden rendben volt, csak elsőre ijesztő.

cso zsi 2018.07.23. 20:36:13

@KaTe: Jártam már így. Kettő darabot fújt a kocsi alatt át a kerítésig a szél, majd egy borítékot is.
Összeszedtem, és vártam. Közel volt a posta.
Két perc múlva egy odafutó ember kérdi, hogy nem láttam e...
Átadom neki a borítékot, és a pénzt, a válasz nem az volt hogy "köszönöm", hanem az, hogy "hol a harmadik..." Mondom neki, keresse tovább. Erre nekiáll számonkérni.
Ha tudom, azt a kettőt is eleresztem.
Bekamerázott helyen kollégával állva nem engedhettünk meg ilyen balhét magunknak.

Nick-son 2018.07.23. 20:42:04

Nekem is egyszer volt véletlen a számlámon 150milliárd EUR. Nem is emlékeztem, hogy ennyi pénzem van. Mindegy gondoltam, aztán megvettem a Mészáros Lőrincet. Most követeli a bank a pénzt, adnám ezt az alakot, de csak 15ezer forintért számolnák be. Szemét bank.

cso zsi 2018.07.23. 21:00:17

@Snagal: A szomszéd 6 éve költözött el, a BB azóta is ide. Másik szomszéd csak két éve, BB dettó... Még jó, hogy ismerem őket online is, így aztán értesülnek, hogy megjött a bármi, ami a borítékban van.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.07.23. 21:15:55

@Jake Peralta: ha okos volt, akkor kp-ben vette ki és eltette.Így legalább könnyen vissza tudja fizetni és nem veszít semmit.ha hülye volt, akkor vett valami baromságot belőle...

JFK-alapítótag 2018.07.23. 21:26:18

@KaTe: Na azt a zsebrevágást bünteti a törvény, azt a huszezrest le kell adnod attól függően, hogy kihez tartozik a helyszín.

Amúgy ezzel sem értek egyet, sem veled, sem a posztolót hibáztatókkal.

Behajtják ugyan rajta azt a harmincezret, de szerinted ki a felelős a számla helyes egyenlegéért?

bbwd 2018.07.23. 22:24:04

banki hiba, és nem feltétlenül életszerű, hogy tudnia kell, mennyi az egyenlege

zrx_xzr 2018.07.23. 22:34:04

profeszionalis kezelo lehet a bank xD mekkora kaosz lehet a konyvelesukben? xD

zrx_xzr 2018.07.23. 22:40:23

az is jo poen, ha vkinek a hitelkeretet tolti fel vki es visszakoveteli.. nyilvan penze nincs ra viszafizetni, mivel a hitelkeretebe fizetett vki, a penzt magat sosem latta, de a torveny szerint vissza kene fizetnie.. xD

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.07.23. 22:55:26

@Dezsike:

Igen, az Erste egy rakás szar. Rendszeresen előfordul, hogy egy-egy vásárlásról nem érkezik SMS és a netbenkon sincs nyoma több napig. Ekkor ugye nekem kellene észben tartanom, mennyivel korrigáljam lefelé a netbank által mutatott egyenleget?

Nem egy alkalommal előfordult, hogy egy vásárlást 5 (ÖT) nappal később könyveltek, addig zárolva sem volt az összeg, vagyis hamis volt a bank által megadott egyenleg.

Nehogy már ne banki hiba legyen ez!

herk 2018.07.23. 23:52:17

"És még nyilvánabb, hogy itt a jóhiszeműen költöttem el valószínűleg nem lesz túl sikeres védekezés. "
Attól még igaz lehet. Én is fizetésből élek, de hó végén én sem tudom megmondani, hogy mennyi pénz van a számlámon. És igen, ha minden hónapban elkölthetem, ami a számlámon van, akkor az alábbi dolog történik:
A) Van még 50 ropi? Mehet a buli..
B) Van még 30 ropi? Mehet a buli..
C) Van még 5 ropi? Veszek egy doboz cigit, meg egy üccsit.
D) Nincs semmi a számlán? Nem lesz se buli, se cigi.
Tudom, hogy kéne rendes bevétel-kiadást vezetni, de nem csinálom. Hogy miért? Mert lusta vagyok. De a bankomtól elvárom, hogy vezesse a nyilvántartást, azért fizetek, hát vállaljon érte felelősséget! Mert ugye ha én szúrok el valamit a bank felé, azt vastagon behajtják..

Pyrrhus 2018.07.24. 00:14:28

Azért az mégse normális, ha a bank egyik nap minden jogcím nélkül pénzt helyez rá az ügyfél számlájára, másnap pedig minden jogcím nélkül leemeli onnan.
Amúgy ilyen tranzakciónak szerepelnie kell a számlatörténetben, még akkor is, ha az ügyfél közben nem generált számlaforgalmat.
Ha meg mínuszba vitte a bank azt a számlát, amelyiket nem is lehet, akkor?
Holnapután ráterhelik a teljes magyar államadósságot?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.07.24. 01:48:53

@Pyrrhus:

Normális esetben - de sajnos Közép-Kelet-Európát a bankok még szabadrablásra alkalmas területnek tartják - a banknak felelősséget kell vállalnia az egyenleg valóságtartalmáért. Végtére is valamiért fizetjük a számlavezetési díjat. Nem várható el az ügyféltől, hogy az egyenleg megtekintésén felül még számlatörténetet is böngésszen - na meg lehet, hogy ez a plusz 30 ezer meg sem jelent a számlatörténetben, hiszen eleve téves volt az egyenleg.

Vagyis a bank lényegében félrevezette az ügyfelét, hamis egyenleget közölt vele. Persze nem tagadható az ügyfél sárossága, hiszen bevallottan tudta, hogy előtte csak párezer volt a számláján és nem várt sehonnan jóváírást. Ám ha nem nézte volna meg előtte az egyenlegét, ha nem tudta volna, hogy előtte csak párezer volt a számlán, vagyis nem lett volna tisztában azzal, hogy hibás az egyenlegközlés, akkor abszolút jóhiszeműen költötte volna el a plusz pénzt.

Mellesleg egy normális bank ilyenkor simán lenyeli a bagatell összegű veszteséget, végtére is ő hibázott.

Pár éve történt, hogy az épp az Unicreditnél vezetett számlámra tévedésből egy meglehetősen nagy összeget utalt egy cég: én is kapcsolatban álltam vele, véletlenül elütötték a kedvezményezettet. Hamarabb észrevették a hibát, mint én, ezért szóltak a banknak, a bank pedig megkeresett, hogy hagyjam jóvá az összeg visszautalását, amit természetesen meg is tettem. Ám az Unicredit velem akarta megfizettetni a visszautalás költségét. Természetesen nem akartam állni a többezer forintos díjat, és csak hosszas, szinte veszekedésig fajuló vita után volt hajlandó a bank a visszautalandó összegből levonni azt. Mindez azért is érthetetlen számomra azóta is, mert a bank így is, úgy is megkapta a díjat, a küldő cég meg nyilván nem velem akarta volna megfizettetni a tévedése árát.

Talán mondanom sem kell, hogy pár nappal később búcsút vettem az Unicredittől.

Im just here for the comments 2018.07.24. 04:30:40

Lol, hát akkor ne hagyd annyiban!! :DD

LKerekes 2018.07.24. 05:37:56

@Pyrrhus:
Lehet, hogy egy túlhajszolt dolgozó ütött el egy számot. Ilyen ügyek mögött leginkább emberi hiba, tévedés van. És , mint mindenhol, ahol emberek dolgoznak tévedés előfordulhat. Minden ilyen "túllihegett hiba" mögött egy ember áll. Hány millió tranzakcióra jut tévedés számszerűen?
Nem volt jogosult a pénzre kész. Akkor lehet reklamálnia, ha netalántán emiatt költségei keletkeztek.
A családban történt, hogy egy 60 000-Ft-os átutalás a bank hibájából rossz helyre ment. Amint kiderült a bank visszautalta az összeget és törölt minden költséget. Aztán hogy intézte el nem tudom, de ez a bank problémája volt. Persze, attól még más bank lehet szemét.

Gösser söralátét 2018.07.24. 07:31:21

Ennél a történetnél erősen érezhető a kamuszag, nem jött be a "húzzuk le a konkurenciát" játék. A baj akkor van, amikor ezt a fajta trükközést mondjuk egy frissen nyílt étteremmel követik el, csórikám meg rágja a kefét, hogy nem indul a bolt, pedig garantáltan jobb mint a 3 házzal arrébb üzemelő penészes falú mérgezde. Szemét dolog a net, ellenőrizhetetlenül dől belőle a szenny és a hazugság...

68nyara 2018.07.24. 08:19:56

Tipikus gyakorlat Magyarországon, hogy ha valahonnan nem engem megillető pénz kerül hozzám, akkor gyorsan elköltöm/elrakom, és valami ilyesmit mondok: "a hülye benézte, de nem szóltam neki, próbálja meg visszakérni." Mivel ez a gyakorlat párosul az óvodáskorban természetesnek tekinthető, de sajnálatosan nem kinőtt "isten vagyok, sérthetetlen", vagy más néven "IDDQD" szindrómával, így sokan sokkszor belefutnak hasonló pofáraesésekbe.

A jelenség működési mechanizmusa rém egyszerű, bárhonnan érkezik a pénz Jóeszű Pistike fogja és zsebrevágja fapofával, majd rémesen felháborodva küldi el az anyjába a jogos tulajt. Ez működik is, addig, amíg a tulaj a szomszédban lakó 15 éves Nyeszlett Andriska. A gond akkor kezdődik, amikor a tulaj valamivel nagyobb darab, mondjuk egy hivatal, cég, ügyvédi iroda, bank. Ilyenkor a jól fejlett magyar kuruc önérzettel párosulva, és összekacsintva a minden hatalmat gyűlölő Átlagos Kisemberrel, jön a szélmalomharc amelyben megpróbáljuk elmesélni a kocsma közönségének - akik persze hevesen bólogatnak, hiszen mindenki haver -, hogy mekkora szemét is a tulaj, és amúgy is nekem van igazam, mert tudom. (A magyaroknak a CIV X-ben kezdő búnuszként is járni fog a foci, orvosi, jogi & suffni tuning level 100.) Érdekes módon, ha a tulaj Kigyúrt Fémkereskedő Rafael volt, akkor elmarad az önfényező jogi eszmefuttatás a kocsmában, helyette a "minden doki rosszul tudja, de engem nem kérdeztek" változat következik pár hónappal és egy kórházi számlával később. Ilyen esetekben a pénz jogi hovatartozása hirtelen feledésbe merül.

fabro 2018.07.24. 08:28:47

Az otp –vel ugyanígy jártam vagy 15 éve. Tököm se tudja hogyan lett a betéti számlámon hitelkeret (20e) de én sikeresen elköltöttem. Aztán egyszer csak elkezdték követelni. Évekig húzódott, már 270e - nél járt a számla, amikor írtam nekik, nem ismerem el a tartozást de a bar lista miatt hajlandó vagyok egyezkedni. Végül 73e lett amit kifizettem nekik és elfelejtettük egymást. Iszonyat türhő dolognak tartom, hogy maguktól engedik mínuszba menni a számlát és erről jóhiszeműen nem is tudsz semmit.

Etniez 2018.07.24. 08:29:19

@Terézágyú: Én is találtam pénzt és nagyon megörültem neki. Megyek nyaralni, gyorsan felmértem van-e még valahol euróm és találtam 197 eurót az egyik köcsögben, megörültem neki. Ezt nem kéri vissza a bank :D

Quuuziii 2018.07.24. 08:32:49

@68nyara: ezen jót mosolyogtam. :) itt szerencsére a kocsma közönsége is leoltotta Pistikét elég rendesen. :)

68nyara 2018.07.24. 08:38:27

@Quuuziii: Valahol még él remény... :)

busman76 2018.07.24. 08:53:56

Az UniCredit netbankja (és vélhetően a többi banké is hasonlóan működik) két értéket mutat, az egyik az "Egyenleg", a másik pedig a "Rendelkezésre álló összeg". A "Rendelkezésre álló összeg" <= "Egyenleg" - a kettő közötti különbség a végrehajtott, de a számlán még NEM könyvelt tranzakciók összege. A poszter valószínűleg az "Egyenleg" értékét látta, és volt kb. 30000 Ft-nyi nem lekönyvelt tranzakciója - tehát nem került a számlájára csak úgy oda az a 30000 Ft...

CCnick 2018.07.24. 09:02:19

Nyomozó úr az úgy volt, hogy kinéztem az utcára és láttam, hogy áll a házam előtt egy amg mercedes járó motorral. Homályosan úgy emlékeztem ugyan, hogy suzukiswiftem van de a memória ilyen furcsa állatfajta szóval gyorsan beültem a mercibe és elhajtottam vele.

Felháborítónak tartom, hogy azóta a házam előtt áll egy kopasz állat azt üvöltve, hogy az az ő autója. Biztos el akarja lopni.

CCnick 2018.07.24. 09:06:51

@bbwd: "nem feltétlenül életszerű, hogy tudnia kell, mennyi az egyenlege "

A szerző saját állitása szerint tudta

John Doe3 2018.07.24. 09:08:27

@Pyrrhus: Butaságot beszélsz. A leemelésnek az előző jogcím nélküli rákerülés a jogcíme. Példa: leejtek egy ötezrest. Te felveszed -- jogcím nélkül. Én visszakérem tőled -- azon a jogcímen, hogy az az enyém, mert a megtaláló tulajdonjogot nem szerez.

Drago Brutic1 2018.07.24. 09:13:33

"A bankszámla egyenlege mínuszba fordulhat, ha több a számlán a követelés, mint a jóváírás. Ilyenkor általában automatikusan folyószámlahitelt kapsz a banktól előzetes hitelbírálat után, amelyre a bank kamatot számít fel." - kb. fél perc alatt megtalálható a google-ban ez az info, Gábornak nem sikerült.
"Amikor délután újra elérhető volt a számlám neten 37 ezer Ft szerepelt rajta. " - a netbank ilyenkor azt is világosan jelöli, ki utalta a pénzt. Gábor már ekkor világosan látta, hogy nem a munkahelye/rokona/stb. volt. Így még saját jóhiszeműségét is sikerült megcáfolnia.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.24. 09:18:24

Megesett velem is ez. 2005-ben. Kellett volna kapnom 100 ezer Ft utralást, s kétszer kaptam meg. Én meg nem figyeltem oda, s simán vásároltam. Aztán a bankkorrigált és mínusz lett az egyenleg.

killerkaller 2018.07.24. 09:18:30

@herk: Legtöbbünk nem naprakész a folyószámlán lévő összeggel, főképp a hó vége felé.
Nem kell könyvelői precizitással, kockás papíron vezetni a költéseket, hogy legalább nagyságrend szintjén ismert legyen az elkölthető összeg. A számlaforgalomról lehet tudni a net bankból, SMS útján a terhelés/jóváírás pillanatában, pénzfelvételkor az automatánál, illetve egyenleglekérdezés funkció használatával szintén az automatánál.

Harminc rongyot benézni nem igazán életszerű. A jóhiszeműség látszata okán minimum egy telefon, esetleg chat szolgáltatás használata, hogy akkor ez így hogy?

Az adatváltozásokat -ez esetben a lakcím- minél hamarabb be kell jelenteni. Saját tapasztalat, hogy csak a személyes ügyintézés a tuti, mert a bankok több, egymástól független adatbázist használnak, ezért az e-adatmódosítás nem aktiválódik automatikusan mindegyikben.

Drago Brutic1 2018.07.24. 09:30:24

@killerkaller: aki saját bevallása szerint is minimum napi 2xer netbankol , az nemigen nevezhető naiv, jóhiszemű felhasználónak, nem?

sterimar 2018.07.24. 09:46:15

Tegyük fel, hogy a bank hibázott és a poszter tényleg jóhiszemű volt a pénz tulajdonjogát illetően. Ettől ugyan miért illetné meg őt az a pénz? A tévedés kiderülte után, nyilván jogosan kell azt visszafizetni, ez teljesen egyértelmű.

Darth Revan 2018.07.24. 09:55:49

@LKerekes: igen, nyilvan nem minden bank rendszere szar. csak jeleztem, hogy nem mindig az ugyfel hibaja a rossz cim a bank rendszereben

DFK 2018.07.24. 10:06:53

A poszter volt a hülye.

Hernyó bácsi 2018.07.24. 10:07:36

@Etniez: Hol lehet ilyen 197 €urós köcsögöket találni? Ezentúl oda fogok járni..! :D

haXXXor 2018.07.24. 10:42:26

Hitelkeret szerintem nem állja meg a helyét mert mínuszba tenni azt baromi nehéz (nekem sikerült egyszer, még ifjú koromban és igen, a bank már másnap hívott, hogy tegyem már vissza mert a hitelkeretemen felül költöttem - ez amúgy úgy jöhet össze, hogy adott a hitelkeret összege (legyen 100k), 0 forint saját pénzem van (azaz +100k a hitelkerettel), ebből költök 100k-t (vagy ahhoz közelit) és a költés után valami időzített tranzakció is lefut (pl. bankkártya éves díj) és hopsz, máris összejön a negatív-negatív egyenleg :D ), illetve az ilyen pénzt nem kéri vissza a bank, hanem napi kamattal számolva, a hónap végén/számlazáráskor levonja, ha pedig nem tudja vonni, telefonál.

A banki hibát ebből fakadóan teljesen reálisnak látom (hisz tudott belőle költeni is) szóval a bank itt hibázhatott valamit (bár dolgoztam ilyen rendszerrel, elképzelni nem tudom, hogy ez hogyan történhetne meg technikailag) viszont a pénz ettől még nem az övé. 30k nem sok, ezen nem is görcsölnék főleg úgy, hogy nem is jogos.. (személyes vélemény: valahol bízok benne, hogy ha elhagyom egyszer a tárcám, akkor nem a poszter fogja megtalálni)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2018.07.24. 10:42:51

Nekem valamikor télen jelent meg +30 ezer az unicredites számlámon.
Visszanéztem az egész számlatörténetet, és úgy látszott, mintha ennyivel niytottam volna a számlát...
Telefonban nem értették, mi a problémám.
Aztán egyszer csak "megjavult".

killerkaller 2018.07.24. 10:51:07

@Darth Revan: "igen, nyilvan nem minden bank rendszere szar. csak jeleztem, hogy nem mindig az ugyfel hibaja a rossz cim a bank rendszereben"

Ha működnek, biztonságosan működnek. A mi érdekünkben. Az ügyfél hibája, ha nem jelenti az adatváltozást. És ez nem a bankok dilije. Minden szolgáltató részére illik jelezni az adatváltozást. Leginkább egy költözésnél igaz ez.

A banknál -ahogy fentebb is írtam- csak a személyes bejelentés a tuti. Mire az ügyfél számára ez nyilvánvaló lesz, akár tíz év is eltelhet. A havonta változó apróbetűs, százoldalas, áthivatkozással teletűzdelt ASZF-ből meg mennyire életszerű naprakész lenni.

ac07 2018.07.24. 10:53:33

@Kovacs Nocraft Jozsefne: gondolom floor limit alatti vásárlás volt paypass-szal (azaz az engedélyezés el sem jutott hozzá, mert nem kell) - ill. ezer Ft alatti tranzakciókról nem küld értesítést az Erste. Ha nem értesül a vásárlásról a bank, akkor szerinted téged hogyan értesítsen?

Darth Revan 2018.07.24. 10:57:46

@killerkaller:

nem, a szemelyes bejelentes nem garancia semmire sem, hiszen a problema abbol fakad, hogy kulonbozo rendszert hasznalnak, amik nincsenek megfeleloen osszekotve.

eleg sokat szivtam emiatt, mert az ugyfelek engem hulyeztek le, a rossz cim miatt, holott a bank rendszere volt szar. Az mar csak hab a tortan, hogy kesobb kaptam hozzaferest mind a ket rendszerhez, de egyszerre csak az egyikbe tudtam belepni, attol fuggoen, hogy melyik rendszeren keresztul jott a hivas (a bankfiokot hivta-e az ugyfel, vagy az ugyfelszolgalatot)

Snagal 2018.07.24. 11:40:47

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Bár csak a magam nevében beszélhetek de az itt kommentelők nagy része ha jól értem nem azt vitatja, hogy ez banki hiba vagy sem - legalábbis én ezt nem vonom kétségbe, hiszen az ügyfél valószínűleg nem tudta meghekkelni a számláját, hogy 30ezerrel többet költhessen.

Banki hiba, tiszta sor. De a lényeg (és a posztoló is ezen rugózik leginkább) - hogy jogosan kérik vissza a 30ezret. Nem a saját pénzét költötte. Pont.
Ha te a boltban véletlenül fizetéskor összefogsz két 20.000Ft-ost és úgy adod oda a pénztárosnak akkor ő elteheti?
- elnézést, két 20ast adtam véletlenül, visszakphatnám?
- sajnálom, miért nem tetszett jobban figyelni, ez most már az enyém :P volt 20ezer mínuszom a kasszába, ezt kiegyenlítettem vele így már sajnos nincs meg a 20.000Ftja :(

De hogy ne ilyen elrugaszkodott példát hozzak - ha poszter utalt volna véletlenül rossz helyre 30.000Ft-ot és miután jelzi a banknak közlik vele, hogy nem kapja vissza mert már felvették a 30.000Ft-ját gondolom ő lenne a legjobban felháborodva és nem azt mondaná, hogy "hát jó elbasztam, akár ki is kapta a 30.000Ft-ot megérdemli mert balfasz voltam" ... képzelem :)

sas70 2018.07.24. 12:10:50

Egyszer duplán kaptam meg egy jóváírást. Jött az SMS, megnéztem, szuper jött a lóvé, de miért jött két sms? Nem foglalkoztam vele. Aztán kb. egy hét múlva egy terhelésről az sms. Vérnyomásom 500, már hívni akartam az ügyfél szolgálatot, hogy leüvöltsem a fejüket, csak gondoltam előbb megnézem a számlatörténetet, hogy bizonyíték legyen a kezemben. Akkor láttam meg, hogy duplán jött a pénz, csak az egyenleg értesítőből azért nem vettem észre, mert azt hittem közben lejárt egy lekötésem és azért van több pénz a számlámon.
Örültem, hogy nem csináltam magamból hülyét.
Ha elköltöttem volna, akkor biztosan rosszabbul eset volna, amikor vissza kell fizetni.

killerkaller 2018.07.24. 12:24:58

@Darth Revan: "nem, a szemelyes bejelentes nem garancia semmire......."

".........holott a bank rendszere volt szar." Gondolom ez okozza a látszólagos ellentmondást.

Adatmódosítottam a webes felületen, mégis a régi címre ment küldemény. Érdeklődés telefonon és tájékoztattak, hogy a komplett adatmódosítás csak személyesen. Akkor nem értettem, most már kapisgálom az okokat.

neet 2018.07.24. 12:53:19

Hehe, nálam ez fordítva szokik lenni: azt hiszem, van még 30ezrem, ránézek a számlámra, erre 600 Ft, és amíg forog-pörög a homokóra, kurvaanyázhatok, h a szemét bank meglopott, majd mire kiköpi a részletezést, nem ott van egy tankolás meg egy soping, ami kicsusszant a memorimból? Dehát én úgy emlékeztem! Jah, de tényleg, porzott a tank... és elkullogok a homárra olvasgatni. ;-)

profiügyfélszolgálat 2018.07.24. 13:03:19

Nálunk meg a Lapker a kimutatásában azt állította, hogy -17 db (mínusz tizenhét darab) újságot adott el. Az árát azért nem volt pofája követelni, de nulla forintot volt hajlandó fizetni az eladott újságokból. Magyarázatot nem kaptunk, hogyan lehet -17 újságot eladni.

Pic 2018.07.24. 13:05:23

Sziasztok!

Hát Igen. Gáborom szerintem úgy vélte, hogy a banki hiba miatt okozott "lelki trauma" miatt jár neki a 30 ezer forint kártérítés, mint jóváírás.

Egyébként a normál folyószámlánál a "technikai" mínusz tényleg létezik és elég komoly büntető kamatokkal jutalmazzák.

Nekem volt hasonló esetem az OTP-vel csak fordítva ott pénz "párolgott el" a számláról és ott is az OTP úgy oldotta meg, hogy "jóváírta" a hibát.

Mivel idegességemben nem fogtam fel a dolog lényegét, így egy kicsit üvöltöttem velük, hogy de hát az "extra kezelési költség és kamatok amiket felszámolták azzal mi lesz??"

Szerencsére nagyon türelmesek voltak velem és elmagyarázták, hogy ilyen "banki baki" esetében utólag úgy korrigálják a hibát, hogy ugynazon a napon csunálják a jóváírást, így a kamat és költségszámoló algoritmusok nem működnek, mert nulla nap után nulla a kamat.

Egyébként meg az is működik amit egyik kolléga írt, miszerint ha Gáborunknak gond a 30 ezer forint visszafizetése, akkor simán kérjen részletfizetést.

20 éve egy egyetemi tanár kolléga aki a lakására félrerakott pénzzel tőzsdézett, kapott véletlenül "ajándékba" 3 millió forintot, amit ő annak és rendje módja szerint japán jenbe rakott azonnal mert épp a dollár ellenében spekulált. :))))

Mentségére szóljon, őneki tényleg folyamatos pénzmozgása volt, mert állandóan variált.

Ő is kért és kapott 3 hónapos részletfizetést.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.07.24. 13:12:14

@SarahConnor: "Van olyan ember, aki ilyen mértékben nincs tisztában a számlaegyenlegével?"

Például én simán nem veszem észre, ha harmincezer forint kerül a számlámra. Tudod ki emlékszik, mennyi volt az ötödik értékes jegy... :))

gauchos 2018.07.24. 13:51:54

Mi a helyzet akkor, ha tegyük fel, hogy én átutaltam egy magánszemélynek X összeget, majd 3 hónap múlva bejelentem a bankomnál, hogy véletlenül utaltam át a pénzt, és követelm vissza a pénzt? Nem igazán életszerű a dolog, de tegyük fel, hogy megtörténik. Ebben az esetben van valami elévülési idő?

PomberMaci 2018.07.24. 14:26:53

@ébrenjáró:
Akkor a te barátod a PSZÁF - leánykori nevén bankfelügyelet - és szépen panaszt teszel ellenük.

busman76 2018.07.24. 14:42:53

@ébrenjáró:

Írtam már fentebb, de leírom még egyszer (segítő szándékkal):

Az UniCredit netbankja (és vélhetően a többi banké is hasonlóan működik) két értéket mutat, az egyik az "Egyenleg", a másik pedig a "Rendelkezésre álló összeg". A "Rendelkezésre álló összeg" <= "Egyenleg" - a kettő közötti különbség a végrehajtott, de a számlán még NEM könyvelt tranzakciók összege. A poszter valószínűleg az "Egyenleg" értékét látta, és volt kb. 30000 Ft-nyi nem lekönyvelt tranzakciója - tehát nem került a számlájára csak úgy oda az a 30000 Ft...

Te anno melyiket nézted ("Egyenleg" vagy "Rendelkezésre álló összeg", ami alapján 30000 Ft-tal több pénzt láttál?

Ha ma csinálsz egy kártyás vásárlást, és utána belépsz a netbankba, akkor fogod látni, hogy a "Rendelkezésre álló összeg" az legalább a kártyás vásárlásod összegével kevesebb lesz, mint az "Egyenleg"-ed. Ez egész odáig így lesz (tehát az "Egyenleg"-ed több pénzt fog mutatni, mint a "Rendelkezésre álló összeg"), amíg a kártyás vásárlásod könyvelése meg nem történik. Ha hétvégén ellenőrzöd a pénzed, akkor még nagyobb esélyed van arra, hogy nagyobb eltérést fogsz látni a két összeg között.

Quuuziii 2018.07.24. 14:57:22

@ébrenjáró: ezért jó az OTP rendszere, ott minden elkönyvelt tranzakció mellett ott virít az aktuális egyenleg. Nem is értem hogy mit kerestél az Unicredit-nél.

Egyébként az Unicredit mennyivel jobban járt már, mint a pár poszttal korábbi Raiffeisen. Itt nem kell felmondani a hisztigépek számláját, elmennek maguktól.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.07.24. 15:06:22

@busman76: "Te anno melyiket nézted ("Egyenleg" vagy "Rendelkezésre álló összeg", ami alapján 30000 Ft-tal több pénzt láttál?"

Hiába mutat többet az egyenleg, mint a rendelkezésre álló összeg, nem tudja elkölteni. Bankkártyával se, átutalással se, bankautomatából se tudja felvenni. Ha elköltötte a harmincezret, azt a rendszer a számláján látta, ez a bank hibája.

Snagal 2018.07.24. 16:03:02

@ébrenjáró: Kedves Gábor, úgy látszik te nem érted.
Nincs azzal baj, hogy szeretnéd hogy a bank elismerné, hogy hibázott.

Ezzel van a baj:
" mivel én jóhiszeműen jártam el, kérem, hogy ezt a 30 ezer Ft-ot a bankszámlámon jóváírni sziveskedjenek. "

Szerinted a bank hibázott - tehát nem volt 30ezer forintod.... de ennek ellenére igényt tartottál volna rá.
Jóhiszeműen vissza fizeted a pénzt a többit meg le kell boxolni a bankkal.

A savazást azért kaptad mert azt gondolod a 30ezer neked jár, holott nem a tiéd.

sterimar 2018.07.24. 16:40:25

@ébrenjáró: Nem érted. Még ha a bank hibájából is került a pénz ideiglenesen a számládra, az akkor sem a tiéd. Akkor sem, ha jóhiszeműen azt gondoltad, hogy igen. Tehát a jóváírás iránti kérelmed teljesen megalapozatlan.

Balfredo Alfredo 2018.07.24. 17:12:33

@herk: Mert ugye ha én szúrok el valamit a bank felé, azt vastagon behajtják.. "
Bingo! Ezt hívják kettős mércének.

A polgár a banknál tartja a pénzét, azért, hogy azt a bank kezelje, csoportos beszedésiket intézze stb. Mindezért a bank különféle címeken (havi díj, internetes bankolás költsége és hasonlók) díjazást kap, és nem jótékonyságból csinálja. Nem mellesleg a gazdaságpolitikai háttér is olyan, hogy a polgár gyakorlatilag kénytelen számlát fenntartani, mert a munkaadók nem szeretik kp-ban adni a fizetést.
Ilyen feltételek mellett igenis elvárható, hogy a bank tetszőleges pillanatban tudja, pontosan mekkora összeg van a polgár számláján. Az, hogy a csoportos beszedési, a kártyás fizetés meg egyéb dolgok mennyi idő alatt futnak át a bankközi giro rendszeren, az a polgárt nem érdekli és nem is kell hogy érdekelje. A bank - egyebek között - azért folytat pénzintézeti tevékenységet, mert megvan az az infrastruktúrája, amivel a nagyszámú számlán történő még nagyobb számú pénzmozgást naprakészen követni tudja.

Ebből kifolyólag a konkrét esetben a bank hibázott. A minimum, hogy az ügyféltől elnézést kér és csak a 30 ezer forintot kéri vissza, kamatot nem.
(Természetesen a polgár is odafigyelhet a számlájára: 30 ezres nagyságrendű összeg nem szokott csak úgy felbukkani a semmiből, ergo a poszter is sáros az ügyben.)

Xezs7 2018.07.24. 17:35:50

A poszter tipikus olcsójános proli. Addig költ, amíg látja, hogy van pénz. Nagy baj lett volna, ha marad 37 ezer Ft a számládon? Egy kicsit gyűjteni netán? Az ilyenek mennek az utcára tüntetni mint hitelkárosultak.

Nehogy gyűjts poszter, még netán valami értelmeset is tudnál venni a pénzedből sör helyett.

Xezs7 2018.07.24. 17:49:13

@68nyara: "minden hatalmat gyűlölő Átlagos Kisember" ezt de szépen mondtad, még bele is könnyeztem :)

Xezs7 2018.07.24. 17:59:37

@busman76: Hülyeséget írsz. Ha egy tételt még nem könyvel le egy bank, az összeg akkor is tartásba (hold) kerül. Magyarul azt a pénzt már nem költheted el még egyszer, hiába nincs még lekönyvelve.

Xezs7 2018.07.24. 18:39:36

@ébrenjáró: Öreg, fejezd már be ezt a hülyeséget, hogy nem volt pénzmozgás. De volt, egy vélhetően technikai pénzmozgás, amit aztán korrigált a bank. Ennyi a sztori. Az, hogy te nem látod ezt a technikai tételt a netbankon, nem jelenti azt, hogy az nem létezik. Tudtommal nem minden tranzakciótípus jelenik meg a netbanki felületen. Minden tranzakciónak van egy tranzakciós kódja. Ha egy kódot úgy állítanak be, hogy mutassa a netbanki felület, akkor látni fogod, más tranzakciós kódokat meg elrejt a rendszer. Mielőtt még felhördülnél, hidd el, nem hülyék a banknál és teljesen jogszerűen jártak el. Hidd el azt is, hogy a jogban nálad sokkal járatosabb jogászaik vannak.

Hisztizel meg vered magad a földhöz, te férfiak szégyene, te.

Navarone 2018.07.24. 19:12:22

Mennyire erkölcstelen dolog az, hogy a bank tévedéséből hozzánk került pénzt zsebretesszük és nem akarjuk visszaadni?

Kegy 2018.07.24. 19:44:53

Az a korrekt,ha a poszter a 30ezret visszafizeti, a bank meg benyeli a költségeket.

Quuuziii 2018.07.24. 19:58:00

@Kegy: én azért megszavaznék neki egy nyalókát fájdalomdíj gyanánt. Szerintem azzal meg is békélne ezen a szellemi szinten. :)

reunalla 2018.07.24. 20:50:32

Paypassos kártyánál simán előfordul, nem kell ehhez hitelkeret

reunalla 2018.07.24. 20:58:08

@Kovacs Nocraft Jozsefne: paypass és az adott terminál hibája, másik banknál is előfordul

busman76 2018.07.24. 21:09:55

@Xezs7: valamit félreértettél/olvastál, én sehol nem írtam, hogy elköltheti a különbözetet (illetve a le nem könyvelt tételek összegét). Pusztán annyit írtam, hogy a netbankon keresztül két összeget lát.

Az meg már más kérdés, hogy a bank technikailag engedi-e mínuszba menni a számláját.

Xezs7 2018.07.24. 21:46:32

@busman76: Azért nem igaz a fejtegetésed, mert azt írod, hogy a poszter vélhetően a két összeg közti különbséget vélte 30 ezres többletnek. De ő maga is írta, hogy a többletet ő kivette és elköltötte. Ha az lett volna, amit te mondasz, azt a többletet nem is tudta volna kivenni, mert csupán holdban lett volna a 30 ezer Ft-ja. Valószínűleg tényleg odakerült 30 ezer a számlájára, másképp nem lett volna mit kivennie.

Ashariell 2018.07.25. 07:44:32

Nemigazán értem kedves " jóhiszemű " poszter problémáját. Hiba ide vagy oda, csak tudom mennyi lóvém van. Aki nem tudja annak nem való bankszámla. A pénzt elköltötte, és amire elverte azt megis kapta, tehát mivel is járt pórul? Semmivel. Annyival, hogy vissza kell fizetni. Manapság ez így működik, semmi sincs ingyen.

Régesrégen kb 15 éve a fateromnak 2x írta jóvá a k&h bank a nyögdíját. Ő is szépen felvette, mart azt hitte, hogy... Mit hitt? Biztos ajándékba kapta. Hát nem. Következő hónapban ló.aszt se kapott, és hiába reklamált.
Hibák vannak ezt el kell fogadni. A poszter is hibás mert nem követi nyomon mikor mennyit költött, és hol tart. És ezt nem csak netbankkal lehet felügyelni. Egyszerűen csak toll és füzet kell hozzá. Meg egy csöpnyi matek.

Ha meg nem tetszik a rendszer....
Van még sok sok bank.

Balfredo Alfredo 2018.07.25. 08:09:34

@Ashariell: "Egyszerűen csak toll és füzet kell hozzá. Meg egy csöpnyi matek"
Ugye viccelsz? Vagy a banknak dolgozol?

Nem azért van a bankszámla, hogy papíron ceruzával kövessem a pénzmozgásokat!
Nem állítom, hogy poszter nem volt balfék, de azért nem maszatoljuk már el a bank hibáját!

Xezs7 2018.07.25. 10:05:12

Különben a poszt rávilágít egy, a poszt témájánál sokkal nagyobb, össztársadalmi problémára: egy csomó ember úgy éli az életét, hogy ha marad valamennyi pénze hó végén, azt azonnal elkölti. Tökmindegy hogy mire, csak el legyen költve, mert... mert miért is? Miért kell mindig kimaxolni a számlát?

nagyonköcsögduda 2018.07.25. 10:58:07

A posztban: "2018. június 5.-én úgy tudtam, hogy néhány ezer Ft van már csak az Unicredit számlámon. Szombati nap volt,..."

A poszter egyik hozzászólásában: "Mivel vasárnap volt, vagyis eleve nem történhetett átutalás hétvégén,..."

Ehhez képest 2018 június 5-e keddi nap volt barátom. Ha a hét napjai között sem tudsz különbséget tenni, ne erőlködj a bankszámlával, úgy tűnik hülye vagy hozzá.

xPraetoriaNx 2018.07.25. 11:22:14

Hát ez tipikusan olyan szitu, hogy bár egyértelműen a bank hibázott, a posztoló is "megéri a pénzét"...
Ha valakinek milliós nagyságrendű összeg van a számláján akkor oké, hogy nem veri ki a szemét +-30 ropi... De olyan embernek aki nullára jön ki hó végére? Hagyjuk már.
Azt meg nem is kommentálom, hogy tényleg első mozzanata volt elkölteni az egészet...

Ashariell 2018.07.25. 13:18:00

@Balfredo Alfredo: Aki képtelen fejben tartani, hogy mennyi pénze van annak szükséges egy toll és papír. Bár a poszter is úgytudta, hogy pár ezer van a számlán.
Na m1. A lóvé nem az övé volt és visszakell pengetni. Ez a lényeg.

Balfredo Alfredo 2018.07.25. 19:00:11

@Ashariell: "Aki képtelen fejben tartani, hogy mennyi pénze van annak szükséges egy toll és papír."
Amit leírsz, az igaz.
Csak éppen nem menti a bank bűnét. Függetlenül attól, hogy a poszter papíron, Excelben, telefonos appban vagy éppen fejben követi a saját egyenlegét, a bank nem dobálózhat 10 ezer
forintokkal oda-vissza a számláján. A bank igenis hibázott, kérjen elnézést!

PeniValdes · http://asikerutjain.blog.hu/ 2018.07.25. 20:17:45

bocsika de ha kb nagyságrendileg nem tudod mennyi pénzed van akkor eléggé nem vagy éles kés a fiókban...

Balfredo Alfredo 2018.07.26. 19:04:21

@PeniValdes: "bocsika de ha kb nagyságrendileg nem tudod mennyi pénzed van "
Ez is igaz, de nem jogosítja fel a bankot, hogy összevissza módosítsa az egyenleget és mínuszba tolja a számlát. Milyen bank az, amelyik pont a pénzügyi műveleteket végzi el hibásan?

Balfredo Alfredo 2018.07.27. 10:50:57

@Xezs7: "Tökmindegy hogy mire, csak el legyen költve, mert... mert miért is?"
Kérdésedre Szabó Magda adta meg a választ, még 1973-ban, A szemlélők c. könyvében:
'annyitok van, amennyit meg tudtok menteni a két kezetekben, ezt a fogalmat, hogy készlet, nem ismeritek, kár is volna megtanulni, hiszen ha mégis sikerülne elvermelnetek valamit, úgyis addig kotor az ellenség, míg meg nem leli.'

Várom mielőbbi cáfolatodat!

Xezs7 2018.07.27. 15:03:49

@Balfredo Alfredo: Mit kell cáfolni egy alapvető hülyeségen?

Balfredo Alfredo 2018.07.29. 17:24:30

@Xezs7: "Mit kell cáfolni egy alapvető hülyeségen? "
Nem kell cáfolni. Feltettél egy kérdést, adtam rá egy, történelmi tapasztalatokon és kollektív pszichológián alapuló választ, illetve a lehetőséget, hogy _érvekkel_ cáfold meg, ha a válaszom elégtelen.
Kevésbé irodalmi nyelven kifejezve arról van szó, hogy vannak olyan emberek, akik minden tulajdonukat azonnal felélik: megeszik, elköltik, felhasználják. Vélhetőleg azért, mert nem csak abban nem biztosak, hogy holnap hozzájutnak-e bármihez, hanem abban sem, hogy amijük éppen van, azt nem veszi el tőlük valaki holnap vagy épp egy félóra múlva.
(Amit írtam, nem jelenti azt, hogy egyetértek velük.)

Péter454 2018.07.31. 16:23:44

"2018. június 5.-én úgy tudtam, hogy néhány ezer Ft van már csak az Unicredit számlámon. Szombati nap volt, szokás szerint "rendszerkarbantartás" miatt elérhetetlen volt a netbankban a számlám. Amikor délután újra elérhető volt a számlám neten 37 ezer Ft szerepelt rajta. Emiatt azt hittem, hogy biztos rosszul emlékeztem és 30 ezerrel több pénzem van, mint gondoltam. Így hát abban a hitben, hogy az az én pénzem elköltöttem a 37 ezer Ft-ot."

"Másnap döbbenten vettem észre, hogy a számlám 30 ezer Ft minuszt mutat. Írtam erről egy panasz emailt az Unicreditnek, hozzátéve, hogy mivel én jóhiszeműen jártam el, kérem, hogy ezt a 30 ezer Ft-ot a bankszámlámon jóváírni sziveskedjenek. "
"A 30 napos válaszidő leteltével újra írtam nekik, hogy most már reagáljanak valamit, mert letelt a 30 nap. Egy héttel később bementem egy Unicredit fiókba, hátha tudnak valamit. "
"Harmadszorra már feldúlt levelet írtam, mert elegem volt belőlük. Június 25.-én felhívtak és újra elmondtam nekik, hogy történt. "

Idézet a levélből:
"Korábbi panaszaira adott válaszleveleinkben foglaltakat Bakunk továbbra is fenntartja. Az Ön által jelzett jóváírási kérésének nem áll módunkban eleget tenni, mivel az xxxxxxxxxxx számú bankkártyával Ön által 2018. május 5-én kezdeményezett tranzakciók könyvelésével lett az Ön xxxxxxxx-xxxxxx számú bankszámlája negatív egyenlegű."

Vagyis összegezve a posztoló 2018 június 5.-én felvette(kifizette) azt a pénzt ami nem az övé volt(30 ezer). Majd másnap megjelent a számláján a mínusz összeg. Erre levelet írt a banknak, hogy rakják vissza azt a 30 ezret a számlájára amit elköltött de nem az övé.
A posztoló 30 nap letelte után újra írt a banknak, majd egy héttel később be ment a bankba. Ezek után még írt egy harmadik levelet is, ezután június 25.-én felhívták a bankból.

Az biztos, hogy itt valami nagy "fekete lyuk" van, mert sehogy sem jön ki az, hogy 2018 június 5-től 2018 június 25-ig eltelt 30 nap meg egy hét meg még pár nap.
A másik probléma pedig az, hogy a bank ezt a tranzakciót még május 5.-én könyvelte nem pedig június 5.-án.

Ha valaki átgondolja akkor rájön, hogy nagy eséllyel nem június 5 volt az, hanem május 5.

Lehet, hogy a bankban hibázott egy szoftver vagy egy ember, de az biztos, hogy a posztoló nem mondott teljesen igazat, vagy ha ennyire nem tudja a matekot, vagy nem tudja, hogy melyik hónapban volt akkor nem kell csodálkozni azon, hogy nagyságrendileg sem emlékszik arra, hogy menyi pénze van a bankban.
"Banki hiba nem történt. " Azt jelenti, hogy az ellenőrzést követően kiderült, hogy nem a bank írta tévesen, hanem tényleg mínuszos a számla, vagyis nem elírás történt.

"Amikor délután újra elérhető volt a számlám neten 37 ezer Ft szerepelt rajta. Emiatt azt hittem, hogy biztos rosszul emlékeztem és 30 ezerrel több pénzem van, mint gondoltam. Így hát abban a hitben, hogy az az én pénzem elköltöttem a 37 ezer Ft-ot. "
Még nem tudom irigyeljem e az ilyen embereket akik ha látnak pénzt a számlájukon azt gyorsan elköltik.

Viszont ennek a megelőzésére pont jó a havi díjas sms szolgáltatás, mert ott még net nélkül is lehet forintra pontosan látni az elkönyvelt pénzeket, és azt, hogy menyi van a számlán.

Pyrrhus 2018.07.31. 17:02:46

@John Doe3:
Pont leírtad a lényeget. "jogcím nélkül"
A bank nem jogosult a számlatulajdonos tudta, értesítése, megbízása nélkül forgalmat generálni a számlán. Már csak azért se, mert a számlaforgalom minden tétele után díjat számít fel.
Ugye te se hiszed el, hogy ha a bank jogcím nélkül ráutal tízezer alkalommal egy adott összeget a számlára, majd tízezer alkalommal leemeli onnan, akkor azt az ügyféllel fizettetheti meg?

Ráadásul mindenféle banki szolgáltatást figyelmen kívül hagyva: limit, mínuszba nem terhelhető, stb.

Péter454 2018.07.31. 18:23:38

@Pyrrhus: "A bank nem jogosult a számlatulajdonos tudta, értesítése, megbízása nélkül forgalmat generálni a számlán. Már csak azért se, mert a számlaforgalom minden tétele után díjat számít fel. "

Elég ha a nettbankot működtető szoftver hibázik, közben pedig a számlán nincs semmilyen változás.
Itt pont nem számított fel díjat.

"Ugye te se hiszed el, hogy ha a bank jogcím nélkül ráutal tízezer alkalommal egy adott összeget a számlára, majd tízezer alkalommal leemeli onnan, akkor azt az ügyféllel fizettetheti meg?"

Ilyen nem is volt a benne. A bank csak azt az összeget kérte ami jogos, kamatot nem.

"Ráadásul mindenféle banki szolgáltatást figyelmen kívül hagyva: limit, mínuszba nem terhelhető, stb. "

De terhelhető mert a bank nem korlátozhat a számládon levő saját pénzed elköltésében.
Például, ha van 800 forint a számládon akkor pluszban vagy ebből még 800 forintot tudsz vásárolni, de hó végén már a zárás után mínuszban vagy mert a havi zárlati díj több lesz mint ami a számládon van. Ha meg közben megjön az új kártya, vagy az éves kártyadíj akkor már ezekkel is mínuszban vagy. Ami a zárást követő napon akár 6 ezer mínuszt is jelenthet.
Így lehet mínuszos könnyen egy sima számla.

Viszont a bankok tudják, hogy a rendszer nem tökéletes, mert bizonyos esetekben akár többet is levonhatnak a számláról, mint ami ténylegesen rajta van ezért nem szoktak késedelmi kamatot számítani, csak a pénzt kérik el.

Xezs7 2018.08.01. 17:30:45

@Pyrrhus: Szerintem dolgozz egy kicsit banki területen, aztán megérted, hogy mi hogy működik ott. Te itt most tök jól elfantáziálgatsz magadban arról, hogy mi hogy megy egy banknál, de az igazság az, hogy a közelében sem jársz annak, ahogyan ez ténylegesen van. Jobb ha beletörődsz, hogy ez az egész jogszerű volt a bank részéről, és nincs bíróság, ami elmarasztalná emiatt.
süti beállítások módosítása