Tékozló Homár

Hiába a több réteg pukifólia, összetörve ért be a szervizbe a kétszázezres tévé. És a felelős? \_(ツ)_/¯

2018.07.26. 11:51 | Homár Hilda | 44 komment

20180107_102802.jpg

Szarnak, bajnak nincs gazdája - ahogy a jó öreg mondás, megboldogult nagyanyám és Lázár János is tartja. Népi bölcsességet ritkán lehet ennyire pontosan illusztrálni, mint ezt szegény Péter történetével.

Kedves Tékozló Homár!

Nagyon volt problémám az Emaggal, egészen a mai napig.

Vettem egy televíziót az Emagról, ami sokáig tökéletesen működött, de egyszer csak az eszköz 4 sarkában fekete foltok jelentek meg, gondoltam visszaküldöm, elvégre úgy is garanciás.

Valamiért a hibát lefotóztam, nem tudom, hogy miért tettem, de most megnyugtató, hogy van képi bizonyítékom. A készüléket sértetlen állapotban becsomagoltam, több réteg buborékfóliába, majd több réteg kartonpapírba. Majd jött is érte a futár, de megjegyezte, ők elvileg nem is szállíthatnának törékeny terméket.

20180107_102841.jpg

Eltelt 1 hét, jött az e-mail az Emagtól, amiben az állt, a készülék JAVÍTATLAN, pár nap és visszaküldik a futárral. Kérdeztem magamtól, hogy mi van??  Megnéztem a szervizmunkalapot, amiben az áll, hogy a tv állapota használt, a kijelzője sérült. Fel is hívtam őket, ahol azt mondták, hogy a csomag sértetlen volt, benne a tv meg  össze volt törve. Meg is nézték, hogy az általam leírt hiba, valóban tapasztalható, de éppenséggel a törés miatt keletkezett.

Mondtam nekik, hogy az lehetetlen, én hibátlan állapotban küldtem vissza a televíziót. Erre ők azt mondták, írjak panaszlevelet nekik, és ha valóban igazam van, akkor kivizsgálják az ügyet. Nem mellesleg egy 200-300 ezer ft-os tvről van szó.

Az itt is leírt eseményteket és részleteket leírtam nekik egy levélben, amire ez a válasz érkezett:

Tisztelt Ügyfelünk,

Sajnálattal vettük tudomásul, hogy ismét problémát tapasztal a készülékkel. Kérjük, az alábbi adatlap kitöltésével kezdeményezze a garanciális ügyintézést, és a szervízben intézkednek a továbbiakról. Kérjük, a levélben leírtakat a "A meghibásodás leírása" mezőben is tüntesse fel. http://www.emag.hu/info/form/termek-visszakuldes
A termék bevizsgálása után dönthetnek arról a szervízben, hogy javítható-e a készülék, vagy cserélni szükséges.

Megértését és együttműködését ezúton is köszönjük!

Látszik, hogy el se olvasták a levelemet, elküldték a szokásos sablon szöveget.

Ezek után felhívtam az ügyfélszolgálatot, ahol újra elmagyaráztam az egész ügyet, megmondtam, hogy ők kérték, hogy itt tegyek panaszt, erre ezt a választ kaptam. De miután az ügyfélszolgálatos megértette a problémámat, ő meg is találta a képeket, az üzenetemmel együtt elküldte az illetékeseknek. (Reméljük tényleg elküldte, nemcsak mondta). 

Amint kapok tőlük valamit, akkor azt továbbküldöm neked! Köszi, még egyszer!

Üdv:

Péter

20180107_102924.jpg

UPDATE:

Sajnos nem túl jó a helyzet, az eMag visszaküldte a csomagot, természetesen összetörve. Azt állították, hozzájuk így került be.(Úgy látszik az ügyfélszolgálatos nem küldte tovább a képeimet). 

Ezután a DPD-nek irtam egy panaszlevelet, ahol panaszt tettem, de ők elutasítottak, mondván a csomagolás nem volt szakszerű. Ezt nem értem, pedig már máskor is csomagoltam be így terméket, azok nem törtek össze. 

Mindkét fél lezártnak tekinti az ügyet, semmilyen kártérítést nem kaptam. Az eMag még elnézést sem kért, legalább a DPD ezt megtette.

Máskor jobban megfontolom azt, hogy honnan vásárolok, illetve, ha valamit visszaküldök, akkor arról videót és jó minőségű fényképeket is készítek.

Péter

Tanácsot kértünk, hogy kerülhetjük el Péter siralmas helyzetét:

Kedves Homár olvasók!

A televízió készülékben tapasztalt hibajelenség a termék átvételétől számított egy éven belül következett be, így arra kiterjed az eladónak a jogszabályban meghatározott jótállási felelőssége.

A levél alapján arra következtetünk, hogy a cég által az általános szerződési feltételiben vállalt „háztól-házig garanciát” vetted igénybe. Ennek alapján az eladó vállalkozás arra vállal kötelezettséget, hogy a megvásárolt terméket azzal kapcsolatos minőségi kifogás esetén elszállítja, majd a szerviz általi bevizsgálást (illetve a javítást vagy cserét követően) azt ingyenesen vissza is szállítja a fogyasztó számára.

Fentiek alapján a terméknek a szállítás során felmerülő rongálódása nem alapozhatja meg a jótállási igény elutasítását. Egy erre irányuló jogvita esetében azonban a fogyasztónak kell igazolnia, hogy a televízió képernyője a futár részére történő átadást követően sérült meg, s ő egyébként a jelen helyzetben elvárható gondossággal csomagolta be azt. A bizonyítás első sorban fényképfelvételekkel, és a szállítás dokumentumaival törtéhet meg. Minden hasonló esetben célszerű a terméket alaposan körbefényképezni, ezt javasoljuk egyébként akkor is, ha személyesen adjuk át a javító szolgálatnak. A futárcég jelen esetben a jótállásra kötelezett fél teljesítési megbízottjának tekinthető, így az általa okozott sérülések miatt is fenn áll a felelőssége. 

A vállalkozás általános szerződési feltételei szerint a jótállási és szavatossági igények érvényesítésével kapcsolatban a magyar jog az irányadó, így a fogyasztó jogosult a panasza elutasítása esetében a Budapesti Békéltető Testület eljárását kezdeményezni vagy közvetlenül bírósági eljárást indítani a vállalkozással szemben.

Felhasznált jogszabályok:
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről 
- 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nick-son 2018.07.26. 12:12:12

Nekem is volt ilyen amikor a jófogás háztól háziggal vettem terméket.

Megjön törötten.

Eladó: én épen adtam fel
Jófogás: mi csak közvetítők vagyunk
GLS biztosítás: bevizsgáltuk, nem mi voltunk

Bezárult a kör. Soha senki nem térítette meg.

Darth Revan 2018.07.26. 12:21:05

most 200 vagy 300 eforint a tv?

ne hagyjatok ketsegek kozott!

amugy venni kell egy uj tvt es be kell perelni az emagot.
(a dpd-vel az ugyfel nincs jogviszonyban)

killerkaller 2018.07.26. 12:21:26

Itt jön be az a jótanács, hogy a gyári csomagolást őrizzük meg. Ez a szakszerű. De mennyire életszerű, hogy a háztartásban lévő összes cucc csomagolását őrizgessük, minimum a garanciális idő tartamára.
Elképzelem, milyen képet vág a futár amikor megkérem, várjon addig míg a szeme láttára az ép TV-t becsomagolom, mert ez tűnik korrektnek.
Számomra a webáruházas vásárlás gyenge láncszeme a termék átadása-átvétele, mert így három szereplőssé válik az ügylet. Gond esetén legtöbbször a vásárló szívja meg.

Terézágyú 2018.07.26. 12:27:10

"Vettem egy televíziót az Emagról, ami sokáig tökéletesen működött, de egyszer csak az eszköz 4 sarkában fekete foltok jelentek meg, gondoltam visszaküldöm, elvégre úgy is garanciás."

Eeeee... az nem úgy működik már, hogy szerelőt kell hívni (amelyik szerződésben van az emaggal illetve a gyártóval), és az elviszi a tévét (kötelessége, bizonyos méreten felül), és akkor az megcsinálja, vagy kezdeményezi a garanciális cserét???

Terézágyú 2018.07.26. 12:29:01

"Majd jött is érte a futár, de megjegyezte, ők elvileg nem is szállíthatnának törékeny terméket."

Vagy most akkor az emag küldte a futárt? a törékeny tévéért, egy olyan futárt, aki nem szállíthat törékeny terméket???

Dezsike 2018.07.26. 12:44:43

@Terézágyú: "Eeeee... az nem úgy működik már, hogy szerelőt kell hívni..."

Ez a háztartási nagygépekre vonatkozik, pl. hűtő, mosógép, mosogatógép. Ott a szakinak helyben kell megjavítania, ha ez nem lehetséges csere. A tévé nem ilyen, azt elviszik a szervizbe. De jobban jársz, ha te viszed el és nem futárra bízod.

Terézágyú 2018.07.26. 12:47:43

@Dezsike:
"A tévé nem ilyen, azt elviszik a szervizbe."
Hát ezt mondom, hogy a szerelőnek kellene elvinnie, nem?

Nick-son 2018.07.26. 12:58:38

@Terézágyú: érdekes gondolat, nem is lenne rossz, de szerintem kevés alkalmas szerelő van és a véges számú munkaóráikat nem lenne praktikus futárkodásra használni, ami egy betanított munka.

Gondolom én, hogy ezért megy ebbe az irányba, hogy inkább elvitetik.

Igaz ez most nem jött össze ebben az esetben.

Terézágyú 2018.07.26. 13:04:21

@Nick-son:
"érdekes gondolat, nem is lenne rossz, de szerintem kevés alkalmas szerelő van és a véges számú munkaóráikat nem lenne praktikus futárkodásra használni, ami egy betanított munka."

Hát igen. Mondjuk régebben volt olyan, hogy a tévészerelő helyben nézett bele a tévébe, és csak ha nem tudta megcsinálni, akkor vitte el...
De a mai tévékben már nincs is helyben megcsinálható alkatrész - igaz lassan semmilyen megcsinálható alkatrész se...

borso 2018.07.26. 13:13:55

újra emag? lapozzunk.

Terézágyú 2018.07.26. 13:20:20

"az eMag visszaküldte a csomagot, természetesen összetörve. Azt állították, hozzájuk így került be.(Úgy látszik az ügyfélszolgálatos nem küldte tovább a képeimet). "

Lehet, hogy mégis újra meg kéne próbálni...

Mondjuk nem csoda, hogy megvan a véleményem általában a telefonos meg emiles ügyfélszolgálatról...

eastwood 2018.07.26. 13:57:27

A LED TV-nk 1 év után hibásodott meg, kijött a szerelő, elvitte, megcsinálta és visszahozta. Nem kellett küldözgetni sehova semmit.
Futárral küldeni törékeny dolgokat manapság nagyon rizikós, munkámból kifolyólag minden nap szembesülök vele. Gyakorlatilag semmilyen sérülésért nem vállalják a felelősséget. Teljesen mindegy hogy mennyire van becsomagolva, meg mit fényképezgetünk előtte, sokszor a futárok dobálják, taposnak rajta stb...
A futár a vásárlóval közösen felveszi a jegyzőkönyvet, beleírja, hogy szarul volt csomagolva. A vásárló meg aláírja, mert neki tök mind1, csak vigyék onnan a törött cuccot. Aztán ezt a jegyzőkönyvet lobogtatják, hogy dehát rajta van, hogy szarul van csomagolva.
Egyszer volt, hogy laposan jött vissza a doboz, a termék porrá törve benne, targonca nyom a doboz külsején keresztbe :). Az volt az egyetlen eset, amikor sikerült leverni a futárcégen, egyébként tök esélytelen.

FDToth 2018.07.26. 13:58:47

Tv-t kuldtem szinten emagnak vissza. Mivel ok intezik a futarceggel a szallitast, kertem h torkenykent jelentsek be, amikor elviszik tolem. Persze jol becsomagoltam, stb.
Sztem torekeny szallitast kell kerni, es egy gonddal kevesebb.

Jelen esetben pedig van foto a tores elotti allapotrol. Kerdes h ez milyen regi.

Meg annyit lehet h kamerazod azt h ahogy becsomagolod...

En anno, amikor a hp vitte el tolem a ceges laptopokat es visszaadta utana a vetelarat, akkor jott a futar, hozott egy ladat, benne szivacs meg minden, es elottem csomagolta be.

Szittyamagyar 2018.07.26. 14:06:45

Az egész sztori ott múlik hogy ez a futár kicsoda egyáltalán? eMAG által megbízott futár a háztól házig gari tekintetében, vagy a poszter egy külön futárszolgálattal szállíttatta? Mert nagyon nem mindegy, és ez nem derül ki.

PITTA 2018.07.26. 14:24:07

úgy kell feladni a csomagot, hogy 1 TÖRÉKENYKÉNT, 2 ÉRTÉKBIZTOSÍTÁSSAL. ENNYI! + 1000 forint, de lehet vele spórolni 300000 forintot is ahogy az említett példa bizonyítja...

lobster thermidor 2018.07.26. 14:56:46

Én bizony a futár előtt, fotót készítve az ép készülékről az eredeti dobozába csomagolva küldtem volna el a TV - t a szervizbe úgy, hogy a szállítólevélre ráírattam volna vele, hogy ép állapotban vette át a cuccot. Ha vár, hát vár, ugyanis egy ilyen műtét nem tart tovább 10 percnél. A pattogós fólia meg köztudottan egy kalap micsodát sem ér, ha véletlenül rápakolnak valamit a cuccra, vagy elborul szállítás közben. Különösen akkor érdekes a dolog, ha az nem egy 45 ezres Panasonica, vagy egy Suny, hanem valóban egy 200 - 300 ezres készülék, ami azért ebben az esetben egy kicsit kamuszagú, mert kinagyítottam a képeket, de valamiért az összes fotón gondosan ki van retusálva a TV márkajelzése, csak néhány homályos pixel látható helyette.

Brokkoládé 2018.07.26. 15:09:41

Akkor ha van egy működő készülékem, de meguntam akkor fogom körbefotózom majd becsomagolom pukifóliába...Majd beleverek kettőt hármat, rá a kartoncsomagolás s majd a futár jön, elviszi...
Elvileg ezt a futár jelenlétében kéne becsomagolni, majd lefotózni.
Így az egész több visszaélésre adhat okot...
Bár a futár a napi 100 csomaggal bizonyára "készségesen" megvárná, amíg xy becsomagolja jól a készüléket.
Itt az emag szakszerviznek kellett volna kijönnie, megnéznie és utána becsomagolnia majd elvinnie.
Így az egész sztori lehet igaz, de lehet akár másra verem a balhét (emag, dpd) effekt is. És mivel nem ismerjük egymást , még ha nem is legrosszabbra gondolunk de sajnos a mai világban életszerű az általam leírt történet is. A csomagolás előtt senki nem látta csak a panaszos.

KaTe 2018.07.26. 15:25:07

"célszerű a terméket alaposan körbefényképezni, ezt javasoljuk egyébként akkor is, ha személyesen adjuk át a javító szolgálatnak. "
- Érdekes lenne, ahogy szerviz üzletében a pulton elkezdeném körbefényképezni a terméket, lehetséges hogy az első kép után kizavarnának hogy mit merészelek magánterületen fényképeket készíteni

- Az se hiszem hogy túl sokat bizonyít, hogy lefotózok egy tévét a csomagolás előtt, meg a sértetlen dobozt. Bárhol megsérülhet amíg a futár kezébe kerül. Mellesleg, volt külsérelmi nyom a csomagoláson amikor az emag átvette? Az emag leellenőrizte, hogy az átvett termék sértetlen, vagy elmulasztották és csak az átvétel után derült ki, hogy szét van törve a képernyő? Hogy lehet megállapítani hogy a csomagolás szakszerűtlen volt?

@lobster thermidor: Azért érdekelne, hogy egy dobozról készült kép mit bizonyít, benne a tévé már lehet rég 1000 darabra van törve miközben te a dobozt fotózod. Ha meg úgy csomagolod be, hogy atombiztos legyen, akkor 10 perc csak a csomagolással elmegy. A megoldás inkább az lenne, ha a futár maga csomagolná be, különösen ha "szakszerűtlen" csomagolásról magyaráznak. Ha az emag nem készített a szakszerűtlen csomagolásról, illetve a sérülésről képeket, ahogyan a futár sem tudja bizonyítani, hogy a csomagolás szakszerűtlen volt, akkor nem értem, hogy lehet ezt a posztoló arcába tolni.

KaTe 2018.07.26. 15:29:22

@PITTA:
Mert ebben az esetben a futár nyilván nem jöhet azzal, hogy szakszerűtlenül csomagoltad be, meg hogy biztos már a becsomagolás előtt megsérült.. Ugyanúgy nem térítenek semmit.

GiaMarie 2018.07.26. 15:34:41

Kapisgáljuk az igazságot lassan :) . A szakszerű csomagolás mindig a feladó felelőssége. Ha a csomagoláson nincsen külsérelmi nyom, de a termék megsérült benne = szakszerűtlen csomagolás, felelősség a feladón. Ezért van az a szabály, amit többen citáltak, hogy ilyen terméknél nem küldözgetünk semmit sehova, mert a jogszabály szerint az elszállítás (és a szakszerű csomagolás is!) az eladó feladata - illetve elsődlegesen arra kéne törekednie, hogy a szaki a címen szerelje meg, de ez tévéknél lényegében lehetetlen. Nekem volt ugyanilyen csörtém mosogatógéppel. puki és zsugorfóliába csomagolva, lepántolva ÉS leragasztózva érkezett (szépséghibás termék volt) amit eleve csak levágni lehetett róla, és otthon reprodukálhatatlan "technológia" . Hibás teljesítés volt ráadásul, mert a leírásban 1-2 karc szerepelt, valójában viszont víz volt benne, és rohadt a belseje. Ott is eljátszották, hogy küldött szállítót az eladó, aki nem volt hajlandó felvenni szakszerűtlen csomagolás miatt, két hétig kellett velük birkóznom ezügyben.

Sluck Ödön 2018.07.26. 16:24:21

@Terézágyú: A DELL háznál garanciális szervize (vagy hogy hívják) pont ilyen. Kijön, helyben javít vagy csere. Igaz az nem is emag.

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2018.07.26. 16:31:27

Az megvan, hogy a szar román emag így hirdeti a termékeit, hogy háztól-házig garancia!? Mivel román cég, oda megy vissza a javítandó cuccos, személyesen sehol nem tudod leadni... feltételezem így kért garanciális futárt a delikvens... és azért nem egy visszacsomaggal találkozhattak már az emagnál, csak tudják hogy kell visszakérniük, hogy ne ripityára törve kapják vissza! De ha "maga intézkedett" és nem törékenyként adta fel, akkor neki jár a f*szkorbács!

Mondjuk én nem sokszor - párszor rendeltem emagról! (csak mert tényleg szinte ingyé volt a cuccos, meg ingyen szállítás, meg nem értékes dolog... meg black friday), de gecc ami futárral - kocsival jött az emberke mindig... ilyen lepukkant szar "magánkocsi"... a putriscigányok különbebb kocsival járkáltak... semmi "futár logó rajta" vagy izé... néztem is nagyokat! Mondom az szép, ha ilyenre bízzák a szállítást... (gondolom ott is spórolnak, ahogy a román áfával, magyar garanciával és a többi és a többi!)

Így aki emagról vásárol 300k-s tévét nem lehet túl sikeres (csakhogy a szokásos homár szöveget toljam! :D Mondjuk sosem értettem ezt, aki már megteheti, hogy 300k-s tévét vesz, akkor miért spúr +10-20E Ft-ot költeni rendes magyar helyről, nem garázscégtől, ami pár hónapon belül becsődöl meg minden! TV, laptopot, mobilt, DSLR-t, stb. mindig normál helyről veszek - vettem... egy Media Markt, edigital, 220volt, stb. helyekről... azért ezek a cégek már 10+ éve működnek... mintsem a józsika gsm, szürkeimporttal, nuku garancia vagy "csak" bolti garancia, aztán balhézhatsz vele és kiröhög! :D

Los Alamuszi 2018.07.26. 17:34:29

Rossz hír az, hogy a futárcégek oldaláról (most épp DPD) csak az szakszerű csomagolás, amit a megbízott csomagolós cégük csomagol. Sokezer forintért persze.
Érdekes probléma viszont, hogy ők azt ajánlják a garanciális visszaküldésre (ez a módja), hogy kijön a DPD, felveszi, elviszi, hogy akkor vagy ők vagy a DPD miért nem tud arról gondoskodni, hogy amikor ténylegesen átveszik a tulaj kezéből a hibás cuccot, le legyen ellenőrizve az állapota és eztán úgy csomagolni, hogy abban az állapotban érkezzen meg, amiben a futár átvette?
Persze a DPD nem erre van kitalálva, ők egy sima futárcég, azaz, a sofőr nem szakképzett szervizes, nem csomagolási szakértő, és az egyéb kiszállításai és árufelvételei közt nincs ideje fényképezgetni a tulajjal együtt átvétel előtt, majd utána gondosan és szakszerűen becsomagolni a csomagot, azaz a DPD alkalmatlan arra, amivel az Emag megbízta. Mondom, ez nem az ő hibája, ők úgy működnek, ahogy a többi futárcég és egyik sem alkalmas erre, mert nem így dolgoznak. Ezt az Emag is tudja, csak nem ennyit fizetne, ha olyan céget bízna meg, aki mindazt tudja, amit kell, marad tehát a bízás Istenben és a fogyasztóra kenés, ha mégsem volt elég az ima.
Éveket húztam le az egyik legnagyobb futárcégnél, semmi törékenyet és értékeset nem mernék küldeni egyikkel sem (tudom, hogy vannak, amikor megérkeznek, tehát nem érv, ha valaki azt mondja, pedig ő már kétszer megkapta, mert én ennél sokkal többet láttam-hallottam az évek alatt, aminek rossz vége lett)
Egyébként ugyanez a véleményem a megvett termékek házhoz szállításáról is: ott legalább nagyjából annyi biztos, hogy ha a gyári csomagolásban adják fel, amit még csomagol a forgalmazó, akkor a csomagolás nem lesz rossz, de onnan jön az a rész, hogy nincs futárcég, amelyik alkalmazottja hajlandó lenne megvárni, míg én kicsomagolom a terméket és meggyőződöm a sértetlenségéről és működésképességéről, hsizen a fene se tudja, mi és hogy került a csomagba a forgalmazónál....
A dolog persze már ott bukik, hogy a futár eleve nem adja a kezembe a csomagot, míg alá nem írom, hogy átvettem, ha meg aláírtam, őt már nem tarthatom ott max. erőszakkal, ha nem akar maradni. Már pedig nem akar, mert vár még rá 37 másik stop (kiszállítás vagy árufelvétel) , ugyanis az ideje úgy van kiszámolva, hogy ilyen hosszú dolgok nem férnek neki bele. Ha meg elment, fényképezhetek meg videózhatok én, amit akarok, hiszen ki tudja, akár az ajtó és a videó rögzítőgombjának megnyomása közt is elejthettem a csomagot, és akkor ment tönkre, amit épp reklamálni akarok.

MrZed001 2018.07.26. 18:10:53

Ha csomagolni kell, akkor a teljes csomagolásról videót kell csinálni. Mivel pecséted aligha van, de egy vastag filccel ráfirkálsz, majd átlátszóval leragasztod, ezzel hivatalosan "meg"pecsételed (az is látszódjon videón). Ha biztos akarsz lenni, lefotózod csomag átadva futárnak (szignód látszódjon).
Ebbe már esélytelen belekötniük.

Ami a vásárlást illeti ...
Eddig 2x vettem online boltból 250+ eFt-os TV-t (12 és 7 éve).
Minden alkalommal kicsomagoltattam futárral, bedugtam, bekapcsoltam.
Nyafogni egyik se mert.
Manapság már nem merek, mert a futárok színvonala is alulról csókolgatja a béka hátsó felét.

Azóta csak Médiába.
És az a vicc, hogy ha Médiába veszed a TV-t, akkor kiviszik neked a pulthoz (vagy bent eladótérben), kicsomagolják, bedugják, tesztelheted saját pendrive-al (R-G-B fullscreen teszt kép + fekete, szürke és fehér, tesztvideó).
És csak ha tökéletesen hibátlannak ítéled meg, akkor dobozoltatod be velük, és már viszed is. (Média függő, de pl a Duna Plázát és M5 mellett csak ajánlani tudom)

Emag-ot meg lehet szidni (van miért), de ősi román szokás pár ezer forintért ekkora copáscunamit a nyakadba venni.
Szóval ez a "MEGÉRTE ?!?!???" kategória.

Szavazz a pénztárcáddal !

Quuuziii 2018.07.26. 19:02:37

eMag-ot én is leteszteltem már egyszer. Kis szar bluetooth-os hangszórót vettem, az online leírásban kb 5x akkora akkumulátorteljesítmény volt feltüntetve, mint a kézhez kapott leírásban. Annyira nem volt gáz, visszaküldhettem volna, de inkább szartam rá, kültérre kellett, a minősége az szar volt, de nem is zenét akartam vele hallgatni. De hogy nem fogok eMag-ról mást rendelni az is biztos. Egyszerűen nem elég precízek. :)

Xezs7 2018.07.26. 19:07:11

Együttérzek a poszterral (amennyiben tényleg nem ő a hunyó), de a büdös életbe nem fogja tudni bebizonyítani, hogy a a törés nem a fénykép készítése és a készülék futárnak való átadása közötti időtartamban történt. Ha ezt elhinnék neki, akkor minden hülye ezzel próbálkozna be: lefényképezné a tévét mikor még zsír új, aztán ha fél év múlva a gyerek leveri, akkor hőbörög, hogy nem törötten adta fel.

Zsoltbacsi 2018.07.26. 20:27:03

@Los Alamuszi:

"A dolog persze már ott bukik, hogy a futár eleve nem adja a kezembe a csomagot, míg alá nem írom, hogy átvettem, ha meg aláírtam, őt már nem tarthatom ott max. erőszakkal, ha nem akar maradni. Már pedig nem akar, mert vár még rá 37 másik stop (kiszállítás vagy árufelvétel) , ugyanis az ideje úgy van kiszámolva, hogy ilyen hosszú dolgok nem férnek neki bele. "

Erre már évek óta létezik bevált megoldás: meg kell rendelni a "tételes átvétel" nevű szolgáltatást. Ez esetben kibonthatod a csomagot és max negyed óráig a futár jelenlétében tesztelheted, és nem vagy köteles átvenni ha bármi nem tetszik. Persze ekkor nem 1000-1200 egy sima belföldi fuvar, hanem 4-6000....

Zozo___ 2018.07.26. 21:26:15

@Zsoltbacsi: bármilyen webáruházból is rendelsz, nem hinném hogy lenne ilyen opció, lévén a futárt ők adják, nem te választod szabadon a szolgáltatót és szolgáltatást.

anr96 2018.07.26. 21:38:11

Emaggal nem volt bajom, amíg nem törékeny dolgot rendeltem. Aztán vettem ott egy római tálat, ami kb kétszer körbe tekertek bubis fóliával aztán bevágtak kitöltés nélkül egy 3x akkora dobozba és az egész pattogott, mint nyúlszar a deszkán. Mondjuk korrekten, kérdés nélkül visszakaptam a lóvét.

Következő alkalommal ugyanez MM (kicsit még mindig csodálkozom, hogy az egykori full számítógépes/elektronikai boltok akár serpenyőt is árulnak), edény és a tető külön csomagolva, karton lapokkal elválasztva, vastag karon doboz és vagy egy fél tekercs szalagot elhasználtak.

Minden alakalommal vívok itthon a gyári doboz megtartásáért, de eddig nekem még megérte.

herk 2018.07.26. 22:06:14

@Zsoltbacsi:
"Erre már évek óta létezik bevált megoldás: meg kell rendelni a "tételes átvétel" nevű szolgáltatást."
Sőt, már évtizedek óta létezik egy olcsóbb, még inkább bevált szolgáltatás.
Mikor kijön a futár a TV-vel, megmondod neki, hogy ha vár 5 percet, míg kibontod, akkor kap 2000 Ft-ot.
:-)

Zsoltbacsi 2018.07.26. 22:09:41

@Zozo___: Nem feltétlen. Sok webshop több szállítóval is le van szerződve. Az említett szolgáltatás a Dhl/Sprinter/Glsnél tutira létezik. Sőt, tudtommal a Média Markt néhány hónapja az összes 32 collnál nagyobb tvjét kötelezően így küldi

Zsoltbacsi 2018.07.26. 22:13:42

@herk: Ezt nem mindig lehet eljátszani. Sok webshop nem veszi vissza az árut a futártól, ha bontott a csomagolás. Ha futár lennék, én se kockáztatnám 2000ért,hogy esetleg kötelezően "megvetessenek" velem egy 100k fölötti tvt....

Im just here for the comments 2018.07.27. 05:50:59

Az emag egy nagy talicska fos. Azóta nem rendelek tőlük semmit, mióta cenzúrázták a véleményem a tőlük rendelt termékről. Mondjuk az egy tizenhatezres tétel volt, nem egy 200-300 ezres. Tényleg, akkor most a poszter nem tudja, mennyi volt a tévéje? :D

WiZZu 2018.07.27. 06:06:17

@Xezs7: Ez majdnem igaz is lenne, de itt esélyesen úgyis kijelző csere lett volna a megoldás. Szóval kb mindegy, hogy ronda fekete foltokért vagy törés miatt végzik. De a lótolvajok nem így gondolkoznak ezek szerint.

Posztoló helyében nem adnám fel a dolgot, békéltető minimum kell, de ha tényleg a cég intézte a futárt és nem a posztoló, akkor irány végig bíróságig.

Lakatos Gábor · http://asimov.blog.hu 2018.07.27. 11:30:59

Mindamellett, hogy sajnálom a posztert, meg az eMag hozzáállása is hagy némi kívánnivalót maga után, azért a poszter is követett el hibát.
Lapos TV-t/monitort nem igazán szerencsés úgy csomagolni, ahogy leírta. Nem véletlenül van a dobozában a megfelelően kialakított hungarocell tartókban. Ugyanis hiába tesz sok réteg puki fóliát, illetve kartonlapot a kijelzőrész elé, mivel az nem merev, lehet, hogy az ütődés ellen véd, de a benyomódás ellen nem, így sajnos ilyen csomagolás mellett is könnyen tud sérülni (mivel benyomódni engedi, ezért nem az ütéstől fog betörni, hanem az lcd panel feszülésétől). Erre a csomagolásra én is azt írtam volna, hogy nem megfelelő...

lobster thermidor 2018.07.27. 14:09:55

@KaTe:
"Én bizony a futár előtt, fotót készítve az ép készülékről az eredeti dobozába csomagolva küldtem volna el a TV - t a szervizbe úgy, hogy a szállítólevélre ráírattam volna vele, hogy ép állapotban vette át a cuccot. "
Picinyem! Ezen mit lehet félreérteni? Megérkezik a futár, együtt fotózás, majd 10 perc alatt bekerül a tévé a dobozba, utána viheti ahova akarja. Ha nem értetted, vagy szimplán csak mást akartál érteni, mert szeretsz kötözködni, az a te problémád.

KaTe 2018.07.28. 20:44:06

@lobster thermidor: Lőttök egy szelfit miközben a futár a csomagot a kezében fogja, rajta pedig tisztán olvasható a feladószelvény? Meglehetősen életszerű... Én inkább olyasmit tudok elképzelni, hogy a futár extra szolgáltatásként (amit nyilván a cég az ügyfél helyett kifizet) szépen becsomagolja kedve szerint a terméket és úgy szállítja el. Aztán majd ő lefényképezi olyan szögből ahogyan és ahányszor akarja. Mellesleg, ha már szerződött futárcég szállítja el az emag bázisára a csomagot, akkor alapvető lenne, hogy a cég olyan futárt alkalmaz, amely fokozott óvatossággal jár el a garanciális termékek elszállításánál. Sőt, ebben az esetben maga a cég vállalja a csomag elszállíttatását, annak minden költségével, ennélfogva nagyon érdekelne, hogy vajon az emag tájékoztatta -e a posztolót hogy miként is kell becsomagolnia a tévét ahhoz, hogy az minden szempontból megfeleljen a szakszerű csomagolás kritériumainak. Tegyük hozzá, hogy itt garanciális ügyintézésről van szó, nem a nagyinak adta fel a csomagot saját költségén a posztoló.

lobster thermidor 2018.07.29. 17:37:08

@KaTe:
Nekem tök mindegy, hogy te mit tudsz elképzelni életszerűnek, vagy mit nem, és azzal szelfizhetsz, akivel akarsz, de már megint félrebeszélsz. Többször nem írom le, úgyhogy olvass figyelmesen, és a mellébeszélés helyett próbáld megérteni, hogy miről beszélek. A tévét a futár előtt, jó, ha annyira akarod legyen szelfi is, lefotózod, majd beteszed a lehetőleg gyári dobozba, és ügyesen leragasztod a pakkot. Ha szépen megkéred az embert, akkor biztosan segít betenni a tévét, majd a tiszteletteljes kérésedre ráírja a szállítólevélre, hogy a terméket sérülésmentesen vette át tőled szállításra. Ennyi.

Permetező 2018.07.30. 09:50:37

@lobster thermidor: a tündérmesékben valóban így működik a valòságban meg aki az emagból vâsárol sikeres ember nem lehet és egyébként is ősi román szokás

KaTe 2018.07.30. 12:21:50

@lobster thermidor:
majd beteszed a lehetőleg gyári dobozba"
- nem elvárható, hogy otthon tárold a 10E feletti tartós fogyasztási termékekhez tartozó összes kartondobozt, merthogy majd egyszer valamelyik tönkremegy és akkor biztonságosabb a saját dobozában visszaküldeni

"majd a tiszteletteljes kérésedre ráírja a szállítólevélre, hogy a terméket sérülésmentesen vette át tőled szállításra"
- nem elvárható, hogy a futár ismerje a világ összes tévétípusát, ennélfogva tudja, hogy mit jelent a sérülésmentes állapot, főleg, hogy lehet életében akkor először látja azt a terméket amit te el akarsz küldetni vele. Ami életszerű, hogy beleírja, hogy mit vett át tőled: tévé, hálózati adapter, kábelek, stb.

Bár korábban már tettem rá utalásokat, de a kedvedért azért megpróbálom még egyszer összefoglalni gondolataim lényegét:
Legjobb tudomásom szerint a jótállási időn belül a bizonyítási kényszer az eladót terheli. Tehát ha az eladó olyasmit állít, hogy a hiba nem rendeltetésszerű használatból, egyéb a fogyasztó által okozott sérülésből ered, akkor azt illik bizonyítani. Hogy az emag milyen futárcéggel szállítattja el a terméket, az a fogyasztó számára tökéletesen lényegtelen, ugyanis nem áll semmilyen jogviszonyban a futárral, kizárólag az emaggal. Tehát, ha a futár az átvételnél nem győződött meg a termék hiánytalanságáról, valamint nem fényképezte körbe a terméket, akkor az emag bizonyítási lehetőségei máris erősen korlátozva vannak, ugyanis onnan, hogy átvette, az emagnak kell bizonyítania, hogy a termék már a szállítás előtt is törött volt, vagy hogy a nem szakszerű csomagolás miatt sérült meg. Apropó, szakszerű csomagolás: A fogyasztótól tökéletesen életszerűtlen elvárás, hogy szakszerűen becsomagoljon egy televíziót, már csak azért sem, mert az emag a posztolóval ellentétben napi szinten foglalkozik tévék csomagolásával, s mivel valószínűleg napi szinten hoz nekik a futár tévéket, így az emag pontosan tisztában van vele, hogy csomagolásnál mire kell figyelni. Az emag azt állítja, hogy a tévé a szakszerűtlen csomagolás miatt sérült meg. Akkor az emag bizonyítsa, hogy a csomagolás szakszerűtlen volt, pl. fényképekkel, valamint igazolja, hogy a fogyasztót megfelelően tájékoztatta arról, hogy hogyan kell szakszerűen becsomagolni a tévét. Ha ezek közül bármit is elmulasztott, akkor javítsa meg, cserélje ki a tévét, vagy fizesse vissza a vételárát a posztolónak.

herk 2018.07.31. 11:37:59

@KaTe:
de fogyasztóvédelem szerint:
"Fentiek alapján a terméknek a szállítás során felmerülő rongálódása nem alapozhatja meg a jótállási igény elutasítását. Egy erre irányuló jogvita esetében azonban a fogyasztónak kell igazolnia, hogy a televízió képernyője a futár részére történő átadást követően sérült meg, s ő egyébként a jelen helyzetben elvárható gondossággal csomagolta be azt."

lobster thermidor 2018.07.31. 12:53:46

@KaTe:
Na üldözd már magad ezzel a "nem elvárható" dologgal, és a sok ostoba hajánál fogva előrángatott körítéssel!
Én mondtam valamit, amit a részemről alkalmazható megoldásnak látok, erre jössz te, aki jól láthatóan már a sokadik alkalommal szándékosan félremagyarázod a dolgot, és egész másról beszélsz. Csak mellékesen jegyzem meg hogy én speciel azok közé tartozom, akik "nem elvárható" módon a tartós fogyasztási cikkek eredeti csomagolását megőrzik legalább addig az időpontig, ameddig a termék garanciális ideje tart, és mellé képes vagyok szintén "nem elvárható" módon úgy kommunikálni egy futárral, hogy megértse mit, és miért kérek tőle. Mindezeket a saját magam jól felfogott érdekében teszem, a sok melléduma, magyarázat, és hivatkozás helyett. Nem biztos, hogy szakszerű a csomagolás, ebben nem vetekednék egyik céggel sem, ellenben a saját részemről mindent megteszek, hogy ha már a készülék szar, lehetőleg további kár ne érjen. Tudod bizonyos körökben ezt hívják elvárható előrelátásnak, és gondosságnak. Lehet, hogy amiről én beszélek az némelyek képességeit meghaladja, ezért inkább hosszú, és értelmetlen magyarázatokba fognak, amit életszerűtlen okoskodással körítenek, ahelyett, hogy szót értve a szállítóval, 10 perc alatt lezárnák az ügyet.
Egyébként tudtommal ma Magyarországon vakokat, csökkentlátókat, és értelmi fogyatékosokat sem alkalmaznak futári munkakörbe, ezért a nevükben is visszautasítom azon degradáló kijelentésed, miszerint nem látják becsomagolás előtt egy elszállítandó készülékről, legyen az bármilyen termék, hogy törött, repedt, vagy van-e rajta bármilyen szemrevételezés útján megállapítható sérülés.

Péter454 2018.08.01. 01:11:07

@Los Alamuszi: "Egyébként ugyanez a véleményem a megvett termékek házhoz szállításáról is: ott legalább nagyjából annyi biztos, hogy ha a gyári csomagolásban adják fel, amit még csomagol a forgalmazó, akkor a csomagolás nem lesz rossz, de onnan jön az a rész, hogy nincs futárcég, amelyik alkalmazottja hajlandó lenne megvárni, míg én kicsomagolom a terméket és meggyőződöm a sértetlenségéről és működésképességéről, hsizen a fene se tudja, mi és hogy került a csomagba a forgalmazónál...."

Ez nem igaz. Az extremnél van olyan, hogy kérheted kiszállításkor, hogy csomagolják ki, de ezt még a termék megvételekor kérni kell, hogy a házhoz szállítás után ki is csomagolják. Viszont lehet, hogy csak nagyobb, csomagoknál.
Igaz náluk meg hiába van bejelölve vásárláskor, hogy amit lecserélek az vigyék vissza, ezt a futárral nem közlik, ezért az nem viheti vissza.