Tékozló Homár

Össze-vissza variált a Tesco, valahogy mégsem sikerült elégedetté tenni a vásárlót

2018.07.30. 11:52 | Homár Hilda | 43 komment

tescos-social-media-crisis-2-e13136606323011_1.jpg

Hétköznapi szervizes sztorinak tűnt az alábbi levél, egészen addig, amíg a kronologikus részhez nem értünk benne. Ott ugyanis hirtelen felpörögtek, egyben kaotikusakká váltak az események. A Tesco ugyanis hol jelentkezett, hol nem, amikor igen, akkor minden egyes alkalommal más ajánlatot tett, és az épp aktuális megoldási javaslat  elég széles skálán mozgott a felajánlott ajándékutalványtól a "visszavont ajándékutalvány plusz tegyél panaszt öreg" életút tanácsig. Mi történhetett vajon a telefonok között?

Tisztelt szerkesztőség!

Szeretném önökkel megosztani panaszomat a Tesco felé, arra kérném önöket, tegyék közzé oldalukon. Az alábbi szöveget küldtem a Tesco ügyfélszolgálatának:

Tisztelt Tesco ügyfélszolgálat!

Tájékoztatom önöket, hogy jelen panaszlevelemet nem csak a Tesco Magyarország ügyfélszolgálatának címzem, másolatként megkapja Magyarország legnagyobb fogyasztóvédelmi blogja is (homar.blog.hu). Email címem alapján ügyemet bizonyára könnyen be tudják majd azonosítani,  hiszen többször, rögzített vonalon kértem önöket arra, hogy erre az email címre válaszoljanak ügyem kapcsán (bár sajnos ez egyszer sem történt meg).

Röviden összefoglalnám az eseményeket:

Garanciális időszak alatt egy jóárasított, alsókategóriás  hangszóró, mely a vásárlást követő x hónapon belül, de garanciális időn belül meghibásodott. Természetesen ez bármilyen műszaki cikk esetén előfordulhat, semmi gond, összecsomagoltam és elvittem a Tesco miskolci (Szentpéteri kapu) áruházába. Innen semmi nem ment papírforma szerint:

1. Az árut leadtam, papírokat kitöltöttük, jeleztek, hogy várnom kell 1-2 hetet.
2. Hívnak  2018.06.14-én, hogy a szervizben megállapították, hogy 2000 Ft lesz a javítás.
3. Nem értettem vele egyet, hogy egy pár hónapos terméknél fizetnem kell garanciális javításért, kértem, hogy írásban tájékoztassanak.
4. Ez nem történt meg.
5. Telefonon jeleztem, hogy több (3-4) napja nem kaptam választ, megígérték, hogy 10 perc múlva visszahívnak.
6. Ez nem történt meg.
7.Ezek után többször próbáltam hívni őket, de nem sikerült elérni az ügyfélszolgálatot. Mikor végre sikerült,napokkal később, jeleztem, hogy már többszöri ígéret után sem hajlandóak írni, és ez szerintem nem fér bele egy ekkora szervezetnél. Megígérték, hogy másnap délelőtt visszahívnak.
8. Nem hívtak...
9. Ez a kör többször is elismétlődött még
10. Újra hívtam őket, hogy nem értem a helyzetet. Örültem, hogy legalább azt visszaigazolta a hölgy, hogy látja, hogy van valamilyen folyamatban lévő ügyem.
11. Meglepetésemre egy órán belül visszahívtak, hogy annyit tudnak tenni, hogy a javítási költséget kifizetem, majd ők visszaadják ajándék utalványban.
12. Nem akartam elfogadni, ragaszkodtam az írásos válaszhoz ha már többször is megígérték, mert egyszerűen átverve éreztem magam.

Ezt követően egy kedves ismerősöm tanácsára úgy döntöttem mégis elfogadom, mert egyrészt nem akartam erre több időt szánni, másrészt nem akartam kockáztatni hogy a nyaralásokra zene nélkül maradjunk, gyakorlatilag a szezon miatt vásároltam a hangszórót.

Ami ez után jött, na azon ledöbbentem: (2018.06.26.) Mielőtt még visszatelefonálhattam volna hogy elfogadom az ajánlatot, már hívtak, hogy az üzletvezető megvonta a felajánlott (2000Ft) kupont, és azt javasolta, hogy forduljak a fogyasztóvédelemhez.

Maximálisan felháborít ez a gyerekes és abszolút kicsinyes mentalitás. Nem gondolom, hogy a Tesco ilyen színben és ilyen szintű ügyfélápolással szeretne feltűntetni magát. Tipikus esete, hogy vedd meg, addig imádunk, utána old meg, de nélkülünk low-budget megoldásoknak.

Azóta már hívtak, hogy visszaérkezett a készülék a szervízből, lehet érte menni, de nem vagyok hajlandó amég megoldás nem születik.

 

Kedves Gergely!

A leírtakból úgy tűnik, hogy a minőségi kifogásod kezelésében több hibát is vétett a vállalkozás.

  • Amennyiben a vásárolt hangszóró 10 000 forint eladási ár feletti volt, akkor 1 éves kötelező jótállással kell értékesíteni, és rejtett hiba esetén a javítást a jótállási időn belül ingyenesen kell elvégezni.

  • Ha az eladási ár 10.000 Ft alatt volt, hibás teljesítés esetén az eladástól számított 2 éven belül gyakorolhatod a szavatossági jogaidat az eladóval szemben.

  • A vásárlástól számított 6 hónapon belüli meghibásodás esetén az eladó köteles a javítási költségeket viselni, hacsak nem tudja azt bizonyítani, hogy a hiba az eladás után keletkezett. Ez esetben a szakvéleményt át kell adni a fogyasztónak, egyúttal nyilatkoztatni kell arról, hogy a fizetős javítást vállalja-e, továbbá tájékoztatni kell a fogyasztót arról is, hogy a lakhelye szerint illetékes megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testülethez fordulhat.

  • Hat hónapon túli meghibásodás esetén a vásárlónak kell bizonyítania, hogy a hiba már a vásárlás időpontjában fenn állt.

Az esetedben a TESCO köteles lett volna írásban tájékoztatni arról, hogy miért kell 2000 Ft-ot fizetned a javításért. A vállalkozás tulajdonképpen nem mentette ki magát a helytállási kötelezettsége alól, és nem is indokolta azt, hogy miért nincs lehetőség jótállás vagy kellékszavatosság keretében javítani a gépet, ezért továbbra is kérheted a díjmentes javítást.

Ha vállalkozással közvetlenül nem oldódik meg a helyzet, akkor Békéltető Testületi eljárást kezdeményezhetsz.

Amennyiben tettél írásbeli panaszt TESCO ügyfélszolgálata 30 napon belül köteles kivizsgálni, s arra írásban válaszolni. Ha ez elmarad, a lakhelyed szerint illetékes Járási Hivatal Fogyasztóvédelmi Osztályánál, tehetsz bejelentést.

Alkalmazott jogszabályok:
2013. évi V. törvény, a Polgári Törvénykönyvről
1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról: 

UPDATE aug.1.

A posztot elküldtük a Tescónak, ahonnan az alábbi válasz jött:

A vásárlói panasz kezelése során valóban hibát követtünk el. Az esetet kivizsgáljuk, és a vásárlóval felvesszük a kapcsolatot. Az okozott kellemetlenségért ezúton is elnézést kérünk.

Tesco sajtóosztály

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Darth Revan 2018.07.30. 11:59:20

tolem is 15 eurot kertek a garanciaban javitott telefonert.
mivel fontos volt, hogy a telefont visszakapjam ezert fizettem es utolag bejelentest tettem a fogyasztovedelemnel.

KaTe 2018.07.30. 12:40:51

Elég sok pontot megspórolhatott volna magának a kedves posztoló, ha még a 3. pontnál telefonon, vagy ha azt nem rögzítik, akkor a vásárlás helyén, személyesen, vagy levélben panaszt tesz.

Permetező 2018.07.30. 12:42:44

Ősszel vettem csaba tacskóba 15k-s varta akkut. Ingadozott a fesz menet közben. Másnap bementem hogy most mi van,? Azt mondták vigyem be azt adnak másikat vagy válasszak más típust. Szerintem itt korrekten álltak hozzá.

killerkaller 2018.07.30. 12:44:38

@KaTe: Esetleg beír a vásárlók könyvébe, amire a kereskedőnek reagálnia kell.

killerkaller 2018.07.30. 12:58:11

Esetünkben mit jelent a jóárasítás? Akciós terméket mert nagy a készlet, esetleg egyéb ok miatti leértékelést, mert a garanciális feltételeket ez megváltoztathatja. A Tesco ügyfélszol-
gálat is benézhette (ajándékutalvány) majd vissza az egész (fizetni kell). Kevés az infó.
Ilyenkor hatékonyabb a személyes reklamáció.

FDToth 2018.07.30. 13:41:59

Nem ertem a tanacsado valaszat: minden muszaki cikkre 1 ev jotallas van alapbol, meg a noname gagyi hangszorokra is, ott van a mellekelt papirokban.

killerkaller 2018.07.30. 14:03:24

@FDToth: Részemről annyi a kérdés, garis volt-e egyáltalán a cucc. Merem remélni, hogy nem a poszter szivatása volt a cél, amikor egyszer kompenzálja a javítás költségét, aztán visszavonja azt, beint.

Xezs7 2018.07.30. 14:39:05

Az nem úgy van, hogy ha 10 ezernél drágább a műszaki cucc, akkor vásárlástól számított 1 évig az eladónak kell bizonyítania, hogy nem gyártási hiba? Ha meg 10 ezernél olcsóbb a műszaki cucc, akkor csak szavatossági jogok illetik meg a vásárlót, és akkor van a 6 hónapos bizonyítási kötelezettsége az eladónak.

Snagal 2018.07.30. 15:43:12

Itt azért több fontos infó is hiányzik, amire a szagértő is kitér.
Mennyibe került a cucc?
Féléven belül vagy egy éven belül volt a cucc? (miért x hónap... nekem fura hogy ez a fontos infó így el van kenve)

A poszter ott szopatta meg magát, hogy nem fogadta el a kuponos felajánlást. Én simán belementem volna, oszt a nyaralásra levásárolom a 2000HUF-t naptejre vagy sörre - még ha nem is értek vele egyet, de ezután még mindig ott a lehetőség, hogy mindezt a vásárlók könyvében megírja ahol a fogy. védnél még magyarázkodhatnak is amig a poszter nyaral, ha tényleg ők voltak a f@szok.

Snagal 2018.07.30. 15:48:50

@gondolkozzunk Belaim:
szerintem sokan azt hiszik, hogy ez mégis csak nyilvános, tehát olyan mintha bemondaná azt RTL vagy a zeM1 hogy a Tesco szar és majd jól nem vásárol ott senki.
Túl értékelik ennek jelentőségét különben senki nem vásárolna már pl emagon :)

Xezs7 2018.07.30. 17:02:25

@Snagal: Edénél is biztos nyaralnak még mindig :)

asdf 2018.07.30. 18:32:22

@FDToth: a tanácsadó azt írta, ami a jog szerint jár. Ettől a forgalmazó a fogyasztó előnyére önként eltérhet (tehát adhat egy év garit a 100 forintos termekhez), de a kiindulási alap (főleg ha a részleteket nem ismerjük) az az, amit a jogszabaly ir.

M. Péter 2018.07.30. 18:36:09

@killerkaller: A törvényben előírt szavatosság vagy jótállás jár a vásárlónak akkor is, ha árleszállításban vette a terméket.

2018.07.30. 20:47:15

Tescoban?hahaha.Ebayen aukción vettem "kínai szart". Megjött,nem lehetett tölteni.Üzenet, két napon belül visszautalták az árat.Szétszedtem,az alaplapra nem volt rendesen rádugva a töltő csatlakozó.Jófogás,kétszeres áron eladtam.Újat vettem szintén aukción,a mai napig nincs gondja (media marktban szart sem adnak annyi pénzért...) Blitzwolf hangszórót egy év után használtan vették meg beszerzési áron,a mai napig nem tudok róla,hogy gondja lenne.Fürdőszobába ip67 hangszórót vettem (1 éve),szintén full kínai,talán csak a villám vagy atomcsapás tudja tönkrevágni.Itt meg szarakodnak a teszkóval...

CCnick 2018.07.31. 07:02:54

Lehet sok rosszat mondani a teszkóról de pont a garis ügyintézésbe belekötni ami kb a létező legolajozattabban müködö dolog, hát ahhoz kell kemény befektetett munka.

Boar. 2018.07.31. 08:12:43

Megveszi a posztoló a legalja tescos gagyit, azt is jóárasítva aztán kétszer földhözvágja és sír, hogy pénzért javítanák...
Ezek eldobható cuccok, vásárlásnál arra kell vigyázni, hogy nehogy megvedd...
Az élelmes magyar azzal szórakozik, hogy megveszi a gagyi szerszámot/cipőt/elektronikai terméket aztán a garanciaidő lejárta előtt visszaviszi kicserélni valami kamudumával-kamuhibával és utána eldicsekszik fűnek-fának, hogy egyszer fizetett és már a negyedik újat koptatja. Nem meglepő, ha az eladóknak is tele lesz a hócipője...

zuulululu 2018.07.31. 09:12:18

@Xezs7: Ede... Jaaaj ne is mond... Regi szép sztorik.... <Könnycseppet elmorzsol>

Muad\\\'Dib 2018.07.31. 09:38:37

@Boar.:
Mindjárt kisírom a szemem úgy sajnálom a tecsót. Milyen az a kamuhiba? Vagy van, vagy nincs. Ha meg bizonyosan nincs hibája, bátran lehet mennie a tecsónak bíróságra és bizonyítania, hogy a) nem hibás a termék b) Gerzson földhözbas*ta azért ment szét. Ha meg ezt nem akarja megtenni, mert neki bőven megéri bebkuni azt a pár cserét, akkor mereven kussoljon és ne a jogos igényekbe kössön bele...

dr. vuvuzelafan 2018.07.31. 09:57:43

@Muad\\\'Dib: Én értem, hogy mire utalt a kollega. Veszel például egy barkácsgépet, ami kifejezetten barkács kategória, ha rendes szerszámboltban vásárolnál ilyesmit, akkor el is mondják, hogy az nem ipari kivitel, nem 7x24 órás üzemre van tervezve, hanem arra, hogy Jóskapista időnként használja egy-egy javításhoz vagy szereléshez a ház körül. Azt is hozzá szokták tenni (és még a használati utasítában is benne van), hogy példáult fél óra folyamatos használat után pihentetni kell. Na, ha egy ilyet megvesz Gipsz Jakab ev (persze magánszemélyként), és nekikezd napi 8-10 órában masszívan termelni vele, akkor bizony bőven a gariidőn belül lesz annak mindenféle baja. Na az ilyeneket szokták szakmányban gariban cserélni, nem egy esetről hallottam magam is az ismeretségi körömben. Nem tudom, hogy ezt mennyire lehet megfogni forgalmazói oldalról, lehet, hogy egyszerűbb benyelni a cserét, mint szakértőkkel bizonyítgatni a nem megfelelő használatot. És persze az ilyenekkel tényleg teli lehet a töke a forgalmazónak.

Muad\\\'Dib 2018.07.31. 10:12:09

@dr. vuvuzelafan:
Továbbra is tökmind1. A tecso menedzsment megtalálja valamelyik disztrinél a kínai vongmongdinnye típusú barkácsgépet aminek 1270 Ft 15 fillér a beker ára. Ezt árulja 3 000 Ft-ért és tudja, hogy rendszeres használat esetén összefossa magát. Azt is tudja, hogy a disztrinél hiába vésik rá - perszere szigorúan 4-es betűmérettel - a nyomtatott használati sajtpapírra, hogy 10 percenként pihentesse az emberek egy része ezt nem fogja megtenni. Na most vagy úgy dönt, hogy a) nem éri meg forgalmazni, b) forgalmazom, de perre megyek ha láthatóan túlhajtotta Gerzson, c) forgalmazom, mert bőven belefér a margin-ba, hogy bukom rajta pár garanciális ügyet. De semmiképpen nem d) mostantól minden garanciális ügyben megpróbálom kifizettetni a javítást, hátha az emberek x%-a nem kötexik és kifizeti.

öreg baka nem rakéta 2018.07.31. 10:20:18

@Muad\\\'Dib: Tökéletes meglátás. Ha a forgalmazó lusta, vagy megéri neki, akkor hadd forgalmazza a törvényi előírások betartása mellett. Jóskapista meg tökmindegy, hányszor viszi vissza, egyet tehet a forgalmazó: Nem forgalmazza. Ilyen egyszerű.

dr. vuvuzelafan 2018.07.31. 10:29:01

@Muad\\\'Dib: Ja, ezekben igazad van. Mindazonáltal a történetből szerintem több információ is hiányzik, és én nem szűrném le azt sem, hogy a tecsó minden garanciális ügyért fizettetne (vagy akarna). Nekem legalábbis régebben nem volt ilyen tapasztalatom velük.

CCnick 2018.07.31. 11:23:35

@dr. vuvuzelafan: "s én nem szűrném le azt sem, hogy a tecsó minden garanciális ügyért fizettetne "

Mert nem is akar. Pár hónapja occo (15ezres) villanyosfűrészt gariztattam (fél év használat után kijött a működtető füst a villanymotorból), pár hetet ült rajta a szerviz aztán kaptam vissza vételárat törvényes magyar fizetőeszközben

Balfredo Alfredo 2018.07.31. 15:58:53

@a lekvár neve puffin: "Fürdőszobába ip67 hangszórót vettem (1 éve),szintén full kínai,talán csak a villám vagy atomcsapás tudja tönkrevágni.Itt meg szarakodnak a teszkóval..."
Öröm olvasni, hogy neked bejött a kínai hangszóró.

Addig is fogadjuk el, hogy a posztoló előzetes elemzést végzett és a Tusco látszott a legjobb kondíciónak. Mert pld. nincs hitelkártyája, így Kínából nem tud rendelni. Vagy valami más okból. A sztori most arról szól, hogy ki lehet egyáltalán jól jönni ebből a Tuscós történetből illetve ha a válasz igen, mit tegyen és mit ne tegyen a posztoló.
Az eset után bizonyára a ő is elgondolkodik a cipőt a cipőboltból kontra hangszórót a Tuscóból témában.

2018.07.31. 16:06:26

Valaki legyen szíves homályosítson már fel, mi a különbség a szavatosság, a garancia, a jótállás, és a többi szar között.

2018.07.31. 16:16:19

@Balfredo Alfredo: nem csak ezeket.Telefont,hozzá perifériákat,hátizsákot stb.Igaz,nem azért veszem pl. az aliról a telókat,hogy aztán egy szimpla bevásárláskor mutogassam,ahogy sok ember csinálja.Mi a töknek fizessek itt azért többet,ha olcsóbban jobbat veszek onnan.Igaz,nekem azért kellenek a cuccok,hogy használjam őket.Az,hogy nem Szarsung és egyéb "márka" van ráírva hanem egy nekünk röhejesen hangzó kínai név,pont nem érdekel.Inkább támogatom a vásárlásaimmal a kínai űrhajósokat mint az itteni multikat.

CCnick 2018.07.31. 17:27:21

@Balfredo Alfredo: "Mert pld. nincs hitelkártyája, így Kínából nem tud rendelni."

Nem látom az összefüggést a hitelkártya és a kínai vásárlás között

Snagal 2018.07.31. 23:24:46

@a lekvár neve puffin:
Az rendben van, hogy neked bejön a kínai bevásárlás de számomra elég ellenszenves, hogy azzal kívánod igazolni magad, hogy aki nem így csinálja az nagyzoló barom mert ez a tuti élet.
Azért lehet a kínai hangszórót összevetném az általam vásárolt Bose-zal ... és nem, nem azért vettem mert hülye vagyok és nem tudom, hogy lehet olcsóbbat is rendelni, és nem is azért, hogy a 4-6oson villogjak vele csutka hangerőn. Hanem mert egy kínai fos minősége meg sem közelíti.
Szóval nem biztos, hogy mindenki hülye csak mert nem az olcsó szart választja.
Viszont ennek sok köze nincs a tesco-s garizáshoz így szerintem ugorhatunk...

Péter454 2018.08.01. 00:31:32

"Azóta már hívtak, hogy visszaérkezett a készülék a szervízből, lehet érte menni, de nem vagyok hajlandó amég megoldás nem születik."

Akkor most hogy megjavították, és nem kell érte fizetni, már nem is kell?
Mond te élvezed ezt az önkínzást? Fizetnek érte?

Ashariell 2018.08.01. 08:39:43

Ez a miskolci tesco. Kb már vagy 10 éve nem voltam ott, és nem is tervezem. Velem is történtek ott vicces esetek. Pl, hogy meg gyanusítottak a vagyonőrök, hogy loptam, de ahelyett, hogy elszeparált helyen kérték volna, hogy mutassam meg a táskám, mingyárt a kijáratnál könyékig turkált a vagyonőr a táskámban. Természetesen semmit se talált. Azóta se talál, mert fejlentést tettem ellene.

De volt, hogy mobiltelefonom adtam be garanciára mert nem működött a beszédhangszórója, és visszakaptam kb darabokba.

Akinek van szüksége van a nyugalomra,.az a tescoba max kiflit vesz.

Permetező 2018.08.01. 10:12:05

@Jankove: ok, mennyit fizetsz a melóért?

Kondom Keselyű 2018.08.01. 10:52:15

"Hat hónapon túli meghibásodás esetén a vásárlónak kell bizonyítania, hogy a hiba már a vásárlás időpontjában fenn állt."
ez mit jelent ? 7 honap utan,ha csak ugy megadja magat, akkor igy jartam ? :D
mit tud a vevo bizonyitani,ha 1ik nap meg mukodik a termek,masik napon mar nem ?

CCnick 2018.08.01. 12:32:51

@Kondom Keselyű: "ez mit jelent ?" azt, hogy a vásárlónak kell bizonyítania, hogy a hiba már a vásárlás időpontjában fenn állt.

"7 honap utan,ha csak ugy megadja magat, akkor igy jartam ? " Vagy felkérsz szakértőrt aki igazolja, hogy a hiba gyári hiba vagy így jártál. Vagy a lidlben vásárolsz ahol minden szarra adnak 3 év jótállást.

Xezs7 2018.08.01. 17:39:32

@Kondom Keselyű: Olyankor az történik, hogy beviszed oda, ahol vetted, és elmondod, hogy elromlott, kéred a garanciális javítást. Ha ezt megtagadják, arra hivatkozván, hogy a te feladatod bebizonyítani, hogy gyártási hiba történt, akkor felvetetsz egy jegyzőkönyvet az esetről, majd elballagsz a fogyasztóvédelemhez. Ott kell fizetni valamennyit a szakvéleményért, melyért cserébe megállapítják, hogy jogos-e a panaszod. Ha jogos, akkor ezzel a szakvéleménnyel visszamész a céghez, és a képükbe röhögsz, ők meg beveszik a cuccot javításra.

Kondom Keselyű 2018.08.01. 17:45:27

@Xezs7:
igen,bar azert az baromi ritka,hogy kulserlmi nyom nelkul,csupan baszakodasbol ilyet tenne egy kereskedo.
en biztosan nem rakam volna ki ezt azelott,h kiderul,megis mire kellene 2kt pengetni ?
a valaszban is benne van,hogy errol irasban kellett volna tajekoztatni a vevot.

Balfredo Alfredo 2018.08.01. 19:53:36

@CCnick: "Nem látom az összefüggést a hitelkártya és a kínai vásárlás között"
Lehet, hogy nem jó példát/okot írtam. Lényeg a lényeg, arra kívántam felhívni a figyelmet, hogy ne azzal foglalkozzunk, miért a Tuscóban vette meg a posztoló a hangszórókat, hanem azzal, hogy az adott helyzetben mit tud csinálni, hozzájuthat-e vagy hibátlan hangszórókhoz vagy a pénzéhez. Ennyike.

Balfredo Alfredo 2018.08.02. 18:01:19

@Snagal: "szerintem sokan azt hiszik, hogy ez mégis csak nyilvános, tehát olyan mintha bemondaná azt RTL vagy a zeM1 hogy ..."
"Túl értékelik ennek jelentőségét..."
Lehet, hogy igazad van.
A dolog másik oldala, hogy itthon hivatalos fogyasztóvédelem már névlegesen sem létezik. Korábban voltak a nevükben a 'fogyasztóvédelem' vagy 'fogyasztóvédelmi' szavakat tartalmazó állami szervezetek, de igazából a tevékenységük tényleges hatékonysága minimum vitatható.
Miután nincs a fogyasztók védelmével hivatalosan foglalkozó állami szerv, miközben panaszok és vitás esetek vannak halomban, az emberek jobb híján csak a homárban vagy hasonló helyeken tudják közzétenni e problémás eseteket és itt tudnak tanácsot kérni-kapni. Lehet, hogy nem jut el akkora tömeghez mint a TV adás, de ha csak egyetlen ember reklamációs ügye megoldódott az itt olvasható hozzászólások segítségével, már van értelme fenntartani a blogot. Én így látom.

Majmász Gedeon 2018.08.02. 19:52:48

Ez is gáz:
Azóta már hívtak, hogy visszaérkezett a készülék a szervízből, lehet érte menni, de nem vagyok hajlandó amég megoldás nem születik. -> Azóta már hívtak, hogy visszaérkezett a készülék a szervizből, lehet érte menni, de nem vagyok hajlandó, amíg megoldás nem születik.
fenn állt -> fennállt
Amennyiben tettél írásbeli panaszt TESCO ügyfélszolgálata 30 napon belül köteles kivizsgálni,... -> Amennyiben tettél írásbeli panaszt, a TESCO ügyfélszolgálata 30 napon belül köteles kivizsgálni,...
Ha ez elmarad, a lakhelyed szerint illetékes Járási Hivatal Fogyasztóvédelmi Osztályánál, tehetsz bejelentést. -> Ha ez elmarad, a lakhelyed szerint illetékes Járási Hivatal Fogyasztóvédelmi Osztályánál tehetsz bejelentést.
süti beállítások módosítása