Tékozló Homár

Csavaros IKEA sztori dilemmákkal

2018.08.03. 13:03 | Homár Hilda | 101 komment

2018-08-02_20_47_54.jpg

Aki próbált már összeszerelni Jysk vagy Mömax bútort, szinte biztosan találkozott azzal a jelenséggel, hogy egyszer csak a rövid káromkodások közti szünetekben az ember előtt feldereng a jó öreg ikeás imbuszkulcs- és csavarcsomag meg a kis hegyesorrú vonalemberke a kottából, aki hol bíztató mosollyal, hol feltartott ujjal szépen lépésenként végigvezet a csodáig: az első, saját kezűleg összerakott fellépőig. Hát igen, az IKEA eléggé a dummykra optimalizál, de persze így is történnek néha gigszerek.
Hogy Gábor túlhúzta-e, azt a fránya csavart, vagy az anyag volt ott gyengébb ezúttal, ki tudja? De azt a kérdést fogyasztóvédelmi szempontból mindenképp érdemes feltenni, hogy:
  • A minőségellenőr megítélheti csak fotó alapján az esetet?
  • Kifejezetten otthoni összeszerelésre tervezett bútoroknál a szabályzás képes figyelembe venni, hogy Mekk Elek is neki állhat összeszerelni? Van például elvárás a leírás részletességével, érthetőségével kapcsolatban?
  • Jogos panasz esetén milyen lehetséges megoldásai lehetnek egy ügynek, ha a sérült elemből nincs készleten egy darab sem?
Ezeket a kérdéseket fel is tettük a tanácsadóinknak, hamarosan a válaszokkal is jelentkezünk.

Vidéki ingatlanunkat idén végre sikerült felújítanunk és abba a komplett konyhai berendezést, a bútorokat mintegy 700.000 forint értékben az IKEA Áruházban vásároltuk meg. Összeszerelés során az EKEDALEN márkajelzésű hosszabbítható asztal egyik lapjának furnér lapfelületét a szerelési útmutatóban ismertetettek szerint behajtott csavar alulról felnyomta, így az sajnálatos módon megsérült.

Rögtön telefonon felhívtuk az IKEA ügyfélszolgálatát, ahol azt a tájékoztatást adták, hogy keressük meg az interneten, hogy melyik üzletükben van az adott termék készleten és a sérült darabot visszaszállítása után azt egy hibátlanra kicserélik.

Szerencsétlenségünkre a tőlünk legtávolabb eső áruházban volt készleten a termékből, így feleségem oda vitte vissza a sérült darabot. Az ügyfélszolgálaton a hölgy rápillantott a sérült darabra és szerelési hibára hivatkozva elutasította az elem cseréjét.

img_20180710.jpg

Felhívtam az ügyfélszolgálatot. Kifogásoltam az eljárásuk menetét, a telefonos félretájékoztatást és azt, hogy elképesztőnek tartom, hogy egy nagyértékű árucikk esetén kellő szakismerettel nem rendelkező ügyintéző kollegájuk mondja ki a végső döntést a reklamációval kapcsolatban. Sűrű elnézések közepette kérték, hogy fényképezzem le a sérült alkatrészt, küldjem el e-mailben és megvizsgálják a panaszunkat.

Ma vettem át a válaszlevelet, amelyben már nem a csavar, hanem a vásárló, azaz én sértettem fel az asztallapot. A garanciával kapcsolatos zagyvaság csak nehezen értelmezhető és köze nincs a garanciára vonatkozó hivatalos kommunikációhoz (a honlapjukról kimásolva eredetileg így lenne helyes: „A garancia nem vonatkozik olyan termékekre, amelyeket helytelenül tároltak, illetve szereltek össze”). Ráadásul azzal sem tisztelt meg a panaszt kezelő munkatárs, hogy az aláírását a levél végére odabiggyessze.

img_20180715.jpg

Azt asztal szerelési útmutatóját ismét átnéztem. Az abban felsorolt eszközöket használtam és betartottam az abban szereplő összes lépést. Mai napig nem tudom és nem értem, hogy milyen szerelési hibát vétettem, amely a sérülést okozta? Erősebben húztam meg a csavart a kelleténél? Amennyiben erről van szó, úgy ezt mindenképpen jelezni kell a szerelési útmutatóban. Amennyiben ezt nem teszik, úgy semmiképp sem hivatkozhatnak szerelési hibára.

Igaz nem vagyok minőségellenőr, de nekem, mint vásárlónak az a véleményem, hogy az IKEA-nak úgy kellene kifúrni az előre gyártott elemeken a furatokat, hogy ilyen még véletlenül se fordulhasson elő. Azt meg sem merem említeni, hogy milyen minőségellenőr az, aki fényképen keresztül ad ki egy szakmai állásfoglalást?

Eddig meg voltunk elégedve az áruházzal, de ezzel a barátságtalan, a reklamáló fogyasztót tollashátú madárnak tekintő lépésükkel mindenképpen nagyot csalódtam bennük.

Gábor
Hétvégi kérdés a lapraszerelt bútorokról:

UPDATE:

Megjött a válasz a GVTI-tanácsadóktól, megtudtuk, hogy :

  • A minőségellenőr megítélheti csak fotó alapján az esetet?
  • Kifejezetten otthoni összeszerelésre tervezett bútoroknál a szabályzás képes figyelembe venni, hogy Mekk Elek is neki állhat összeszerelni? Van például elvárás a leírás részletességével, érthetőségével kapcsolatban?
  • Jogos panasz esetén milyen lehetséges megoldásai lehetnek egy ügynek, ha a sérült elemből nincs készleten egy darab sem?

 

Kedves Homár olvasó!

Gyakori az ilyen típusú termékeknél, hogy több, hasonló méretű csavar található a készletben, amelyek nem megfelelő használata ilyen problémát okozhat. Elképzelhető, hogy e tipikusan felmerülő, a forgalmazó által már jól ismert hibaként azonosították a szóban forgó esetet, és ezért került sor az elutasításra.

A jótállás lényege ugyanakkor épp a bizonyítási teherben keresendő: a fogyasztó minőségi kifogásának következménye alól csak kimentési bizonyítással szabadulhat a kötelezett fél. E kimentéssel kapcsolatos általános elvárás, hogy a felektől független, megfelelő szakértelemmel rendelkező harmadik fél szakértő megállapításain alapuljon. Jelen esetben ez nem így történt.

A jótállásból eredő, a fogyasztó számára egyértelműen kedvező bizonyítási szabályok miatt a fentihez hasonló esetekben - ha a fogyasztó nem fogadja el a kereskedő érvelését - az igényérvényesítés (pl. polgári per) során a kereskedő köteles kimenteni magát. Ez azt jelenit, hogy egyértelműen bizonyítania kell: a fogyasztó nem az előírások betartásával végezte az összeszerelést. Itt fontos kérdés az is, hogy maga az összeszerelési útmutató megfelelő volt-e, mert annak hibája esetén a kereskedő nem mentesülhet a helytállási kötelezettsége alól. A bizonyítás jellemzően annak vizsgálatára terjed ki, hogy pontosan mit tartalmazott a készlet (csavarok és egyéb szerelési anyagok), és ezeket a szerelés útmutatóban foglalt sorrendben és módon használta-e fel a fogyasztó.

Nem véletlen, hogy pl. lábbelik esetén a legtöbb cég az első hat hónapban következetesen elvégezteti a cipők szakértő általi bevizsgálását, mert ha nem így tenne, a feldühödött fogyasztó perindítása esetén a bíróság által kirendelt szakértőt kellene megelőlegeznie, ami nem kis költség, különösen az alapul szolgáló termék árához viszonyítva.

Nagyobb értékű termékeknél a kereskedők jellemzően nem készíttetnek szakértői véleményt, meghagyva a döntést a fogyasztó számára: pert indít és kieszközli a vállalkozás kimentési kísérletét, vagy annyiban hagyja a dolgot. Sajnos a gyakrolat azt mutatja hogy még a kedvező bizonyítási szabályok ellenére sem szívesen perelnek a vásárlók, hiszen a fenti esethez hasonlóan a való életben nagyon sok eset van, amikor a bizonytalanság a levegőben lóg. Márpedig kedvező bizonyítási szabályok ide vagy oda, pervesztesség esetén valakinek fizetni kell.

Békéltető eljárás esetében egy fokkal kedvezőbb a helyzet, hiszen szakértő kirendelésére ugyan nem kerül sor, de a kereskedő szakértői kimentésének hiányában jellemzően a fogyasztói igénynek megfelelő ajánlások születnek.

Egy érdekes kérdés: az összeszerelési útmutató esete az átlagos fogyasztóval. Rengeteg termék és szolgáltatás érhető el a piacon, illetve folyamatosan célpontjai vagyunk az ezekkel kapcsolatos kereskedelmi kommunikációnak. Az egyértelmű, hogy nem lehet mindent egyediesíteni, nem lehet minden termék, vagy kommunikáció személyre szabott. Ahogy az is világos, hogy valahol meg kell húzni a vonalat: mit tekintünk átlagos fogyasztói tudásszintnek, attitűdnek.

Nem csak a cégek, a jogszablyok számára is létezik egy "átlagos fogyasztó" kategória, ha úgy tetszik a fogyasztói társadalom egy tagja, a maga "konfekció" tulajdonságaival. Ez az "átlagos" fogyasztó a főszabály, a cselekvőképes felnőtt ember, aki ésszerűen tájékozottan, az adott helyzetben általában elvárható figyelmességgel és körültekintéssel jár el, figyelembe véve az adott kereskedelmi gyakorlat, illetve áru nyelvi, kulturális és szociális vonatkozásait is. Ehhez képest vannak speciális fogyasztó kategóriák (pl. gyermekek, illetve koruk, társadalmi helyzetük, iskolázottságuk alapján hátrányos helyzetűek), akikre sok-sok speciális szabály vonatkozik.

Órákig lehetne arról vitázni, hogy pl. a magyar fogyasztók hány százaléka ilik bele a fenti kategóriába, de a dolognak van egy olyan vetülete is, amely azt mondja ki, hogy bizony a fogyasztónak is vannak kötelezettségei, tőle is elvárhatunk bizonyos dolgokat, cserébe a számos többletjogosultságért. Így tehát a körültekintő, ügyletkötés előtt tájékozódó fogyasztó képe nem pusztán mesterséges ideálkép, de egyfajta elvárás, elérendő cél is, amelyre törekednünk kell, és amely referenciaként szolgál a cégek keresekdelmi gyakorlatának megítélése során. Értelemszerűen az összeszerelési útmutatókat is ennek fényében kell megítélni.

Összefoglalva: a vállalkozás mentesülése polgári peres eljárásban csak akkor lenne lehetséges, ha a kirendelt szakértő egyértelműen és kétséget kizáróan megállapítaná: a fogyasztó nem szakszerűen, nem az egyébként megfelelő összeszerelési útmutató alapján járt el. Ennek hiányában a vállalkozás köteles lenne a jótállásból eredő kötelezettségét teljesíteni, ami első lépcsőben kijavítás, vagy kicserélés lenne, ezek lehetetlensége esetén pedig a vételár arányos leszállítása vagy teljes visszafizetése.

Felhasznált jogszabály:151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről

UPDATE okt.29.

Levelet kaptunk Gábortól, méghozzá csupa jó hírrel:

Kedves Hilda,

Örömmel szeretném tájékoztatni, hogy a "Csavaros IKEA szorry dilemmákkal" történet végül több hónappal a történtek után sikerrel zárult.

A cikkben szereplő nagyon pontos és szakszerű fogyasztóvédelmi tanácsban szereplő indokokkal írtam a Budapesti Békéltető Testületnek egy beadványt. Amint az IKEA Lakberendezési Kft. megkapta az idézést a tárgyalásra, azonnal felvette velem a kapcsolatot. A panaszkezelő vezetője előadta, hogy újra megnyitották az ügyet, ők mindent újra rendben találtak de ők most szeretnének méltányosságot gyakorolni. :-) Mondtam neki, hogy köszönöm nem kérek a méltányosságukból. Nem adta fel, egy kicsit visszavett és előadta, hogy nekik a vásárlók a legfontosabbak és ezért szeretne megegyezést ajánlani. Elfogadtam. Kihozták volna házhoz az asztallapot, de én, hogy elkerüljem a további félreértéseket személyesen mentem el érte.

Sajnos, a mellettem lévő reklamációs pultnál ugyanarra a szerelési hibára hivatkozva zavartak el egy fiatal párt, mint engem. Remélem a cikkből azért sokan okultak.Hálásan köszönöm a segítséget! További jó munkát kívánok!

Gábor

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Girhes 2018.08.03. 13:13:46

Ikeás futonágy összeszerelésénél ugyanez a hiba, csak durvábban: a becsavart csavarok konkrétan szétfeszítették a léceket. Másnap visszavittük és gond nélkül visszakaptuk a pénzt.

rarabel 2018.08.03. 13:22:53

700 ezer forintért csak IKEA bútort szabad venni, lehetőleg a megbízható e-magtól.

Balfredo Alfredo 2018.08.03. 13:38:09

"keressük meg az interneten, hogy melyik üzletükben van az adott termék készleten és a sérült darabot visszaszállítása után azt egy hibátlanra kicserélik."
Ez azért fura, mert ezt maguk is megtehették volna. Így egyrészt magadnak kell kikeresni, mely boltban vagy boltokban van készleten. Másrészt, ha csak távolabbi boltban van belőle, akkor a saját
üzemenyagköltségeden kell autózzál 100 km-eket egy cseréért. Kockáztatva azt, hogy a bútoralkatrész a hosszú út során szállítási sérüléseket szenved.

Sztem úgy kellett volna kezdeni, hogy visszaviszed abba a boltba, ahol vetted és jegyzőkönyvet vetetsz fel az esetről. A jegyzőkönyv alapján majd eldöntik, hogy jogos vagy nem jogos a felvetésed. Ha jogos és cseréről döntenek, és nincs a vásárlás helyén másik példány de máshol van, majd az IKEA belső logisztikája elintézi, hogy helybe kerüljön. Ha egyáltalán nincs másik példány, vagy nem akarják a boltok között fuvarozni, akkor visszaadod a cuccost és visszakapod a pénzedet.

A telefonos ügyintézés azért zsákutca, mert bármit is mondanak. később letagadhatják, illetve ha később ki akarod kérni a rögzített beszélgetés hangfelvételét, kiderül, hogy egy adminisztratív hiba miatt az aznapi felvételeket mind törölték. A hibáért felelős munkatársat természetesen már elbocsátották, de ettől még nem lesz hangfelvételed. A méltányosság fogalmát meg esetleg nem is ismerik... :-(

Sluck Ödön 2018.08.03. 13:40:42

Ha átszakította a csavar az asztallapot vagy mit, akkor vagy nem fogtad be alá a másik elemet, vagy túl hosszú a csavar, vagy (esetleg) túl sekély a furat, vagy addig húztad, amíg át nem ért. Ha mindent előírás szerint csináltál, akkor az lehet egyedi gyártási hiba, lehet szériahiba, de mindenképpen ellenőrizhető. Ne hagyd magad.

Xezs7 2018.08.03. 13:52:36

Mivel hajtotta be? Mert ha mondjuk betámadta egy 500W-os fúróval (csavarbehajtó üzemmódban) és rányomta a kakaót, akkor simán megáll, hogy felhasználói hiba.

Xezs7 2018.08.03. 13:54:44

@káposzta: Ha annyira szar lenne, nem vennék annyian. Nekem sok cuccom van onnan, nem érzem átverve magam.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.08.03. 15:25:20

@Balfredo Alfredo: az alkatrészeknek a user nem tud utána nézni, legalábbis, amit önállóan nem árulnak.

@Sluck Ödön: vagy rossz csavart használt, ami így nem volt megfelelő méretű, vagy nem kézzel tekerte, hanem elektromos behajtóval (amit egyébként kifejezetten tiltanak az ilyen szereld magad bútoroknál), vagy persze simán lehetett rossz a furat, vagy akármi...

zserzsenne 2018.08.03. 15:52:03

Nem tudom, mekkora konyha lehet a posztolóé, de majdnem 700k-ból olyan konyhabútort rittyentett nekem az asztalos, hogy megszólal. Az egész ház felújítása során csak ők végeztek kifogástalan és minőségi munkát. Ők mérték fel, ők szerelték be, nekem csak használatba kellett venni. Gondolom a posztolónál a gépek is benne voltak, nálam nem, de egy kicsivel többért minőségi munkát kapott volna.

Snagal 2018.08.03. 15:59:56

Bírom, hogy néhány hsz után itt is az a fasz aki ikeába vásárol... persze egy olyan posztban meg aki asztalossal készíttet bútort ott meg gondolom azért lesz fasz mert az ikeában ugyan ez olcsóbb... vagy ali-ről megrendelve megjön a konyhabútor beszerelve és ha nem jó majd csardzsbekket nyomok oszt visszakapom a bútor árának 1milliószorosát meg egy kínai gyerekmunkást aki onnantól fogva ingyen szerel mindent életem végéig...

Visszatérve érdekes, hogy a jegyzőkönyvről van fotó de a sérülésről valahogy nincs. (a bannerkép nem tudom erről készült-e de sok minden nekem abból nem derült ki)
Az összeszerelős bútoroknál még mindig az ikea a leginkább hülyebiztos, de attól függetlenül lehet gyártási hiba is, de ha nem megfelelően rakja össze user simán tönkre vághatja ő is. Érdekes felvetés milyen szintű technika órai alkalmasság várható el az egyszeri fogyasztótól garancia vonatkozásában.
Az mondjuk mindenesetre elég balkáni problémakezelés, hogy keressél magadnak a weben pótalkatrészt és menj oda kicseréltetni, holott az ügyintéző gondolom egy laptop előtt ül ahol ha mást nem legalább a saját webshopjukat meg tudja nyitni gy kb 45mp lett volna ez a művelet +2 perc azt mondani, hogy odaszólok, hogy xy névre tegyék félre és az ügyfél máris érzi, hogy kicsit foglalkoztak vele.

FDToth 2018.08.03. 16:49:07

Haat ha ket elem osszepasszintasanal hibadzik a felhasznalo (erolteti, rosszul illeszti, stb), akkor nem az ikea a hibas, arra az elemrr nem lesz ez esetben gari.
Ez egyertelmu!

Csokis · http://csokis.blog.hu 2018.08.03. 18:39:00

@Snagal: Jelentem, mi csináltattunk bútort asztalossal. Tervvel, kalkulációval, számlával, mindennel. Olyan lett, amilyennek ígérték, akkorra lett kész, amikorra ígérték, és annyiba is került, amennyinek ígérték. Na, ez utóbbi sajnos nem az ikejás ár volt. Nem mondom, hogy egy nullával több volt a végén, de "szabad szemmel is észrevehető" volt a különbség. Cserébe viszont pont pásszol a lukba, meg a tető alatti ferde részbe, ráadásul ezt fogom nézni húsz-harminc évig, szóval nekünk megérte.

Snagal 2018.08.03. 18:50:51

@Csokis: nem vitatom, csak arra céloztam, hogy mindig van 1-2 ember aki szerint éppen az a szar amiről a poszt szól. Ha ikeáról akkor az a hülye, ha bútors által akkor meg az amiért nem a filléreset vette a jüszkbe...
sztem az ikeába is találok szart meg, kutyaütő asztalost is ki lehet fogni :)

Kulics 2018.08.03. 18:58:19

@zserzsenne: Nagyon nagy szerencséd volt, nem ez az általános. Hanem az, hogy nehezen tudsz eleve mesterembert találni, még nehezebb, hogy munkára bírjad (határidő esélytelen) és utána az ára az ikeás tízszerese lesz. Ez a 99% esetben így van, a tied meg a maradék 1%.
Szóval ebben nem volt semmi segítség, csak a te hencegésed. Persze itt a homáron ez így van rendben.

killerkaller 2018.08.03. 19:16:59

"......lapfelületét a szerelési útmutatóban ismertetettek szerint behajtott csavar alulról felnyomta,........"
Ez túlméretes csavar behajtása kézi-gépi erővel, vagy megfelelő hosszúságú csavar "túlhúzása" nagy nyomatékkal.
A túlméretes csavart a szerelékcsomag ellenőrzésével jó eséllyel ki lehet szűrni, ha valmi nem stimmel az IKEA tapasztalatom szerint kérdezés nélkül ad másik szereléket, mert ők hibáztak. Így utólag nehezen védhető a poszter állítása.

HochesG 2018.08.03. 20:20:34

@killerkaller: a poszter én vagyok. négy ugyanolyan méretű csavar került egymás mellé. három csavar nem sértette fel a felületet, csak a negyedik. tehát a válaszom az általad említettre az, hogy nem volt túlméretes a csavar. a túlhúzás nagy nyomatékkal azért nem állja meg a helyét, mert ott ahol erre figyelni kell, egy áthúzott fúró figyelmeztet.
Összeszerelési útmutató:
www.ikea.com/hu/hu/assembly_instructions/ekedalen-meghosszabbithato-asztal__AA-1934528-9_pub.pdf

KaTe 2018.08.03. 22:51:13

@HochesG: Pedig ezzel sokat aligha tudsz kezdeni miután elutasították a panaszod. Ha annyira biztos vagy a dolgodban, menj a Békéltetőkhöz. Mellesleg, nekem kicsit úgy tűnik, hogy azért se akarják elismerni a hibát, mert nem tudnak cseredarabot biztosítani, a hétszázezer pénz meg már azért olyan tétel, amit nem szívesen buknának be.

Azt meg hagyjuk, hogy a szereléshez adott kulccsal ne lehetne túlhúzni a csavart, simán meghúzom bármelyiket úgy, hogy ott helyben szétreped az egész bútorlap. A kedvencem, amikor adnak fatipliket, cserébe a bútoron nem méretes a lyuk, kevésbé tapasztalt felhasználó pedig fogja, izomból összeüti a két lapot, aztán csodálkozik, hogy a tipli az egyik oldalán távozik... Méghogy az Ikea bútorokat könnyű szerelni.. Ha-ha. ahol 1-2 mm hibahatár még simán belefér kategória.

Ja és a kajájuk is egy förmedvény..

HochesG 2018.08.03. 23:37:38

@KaTe: Egy pár tízezer forintos asztalról van szó, az asztallap meg nem tétel. Egyébként mindenben egyetértek amit leírtál.
Nagyon felhúztam magam azon, amit már többször is éreztem, hogy a "nagy" cégek többsége úgy gondolkozik, pár tízezer forintért nem fog a "paraszt" elmenni bíróságra. És valahol igazuk is van, mert egy nap kiesés a munkából, kiöltözés, utazás stb. miatt ez nem éri meg. Ez az egész békéltetés úgy lett kitalálva, hogy egy dolgozó embernek ne érje meg ötvenezer forint alatt megbékélni. Birkák vagyunk akik torkán mindent le lehet nyomni. Írni szeretnék a Svédországi központba is, hogy ott ilyenkor náluk mi a "divat", mi a gyakorlat.

A másik dolog, amin nagyon felháborodtam az volt, hogy a panaszkezeléssel foglalkozó munkatársuk (neve ismeretlen) nem tud leírni egy épkézláb nyelvtanilag helyes, értelmes mondatot. :(
"A vásárló nehezményezte a eljárását"
"A garancia a használatból és szerelés közben okozott sérülésekre nem vállal garanciát"

LKerekes 2018.08.04. 02:42:49

@HochesG:
Ha az anyagvastagság ugyanakkora, akkor nem érthető , hogy 4 azonos méretű csavar közül 1 miért működött úgy, mintha hosszabb lett volna.
Nem a szerelési útmutatót kell belinkelni, hanem több fényképet a hibáról, az alaptárgyról, hogy véleményt lehessen mondani.

Im just here for the comments 2018.08.04. 06:03:09

De akinek van 700000 forintja bútorra, az a miért az ikeába megy?!
Az élet nagy kérdései.

Snagal 2018.08.04. 09:16:39

@Im just here for the comments: Mert neki az tetszik?
Jelen esetben irreleváns. Mintha azt kérdeznéd, ha van 700ezer forintja miért piros konyhabútort vesz.

Im just here for the comments 2018.08.04. 10:35:36

@Snagal: a szín esztétikai különbség, nem minőségi.

Permetező 2018.08.04. 12:43:45

@Im just here for the comments: az emagról kellett volna rendelni ennyiért és utána gariba visszaküldeni az extrémdigimonnak.

Mayerling 2018.08.04. 14:15:20

Van az elején felmérés az egyes bútobolt-láncokról, ahhoz annyit, hogy egy irodai széket vettem a JYSK-nél, szerintem volt valami gyártási hibája (az ülés részen vágott be egy fém átló, mintha egy vasdarabon ülne az ember), visszavittem, 5 perc alatt kicserélték, egy jobbra, mert a típussal nem akartam tovább kísérletezni, tehát egy jobbra, amelyik éppen akciós is volt, és még az akciós ár miatti nem túl jelentős árkülönbözetet is lenyelték. Az IKEÁBAN vett dupla ágyban a kereszt irányú fa rugózó elemek egyike már az összeszerelés után (igen,egyenként kell berakni, becsúsztatni a keretléceket, és rögzíteni, arra fél napra már nem is kell más program) eltört, pont középen, mert ebben a középen elhelyezett keretlécben egy legyalult csök volt, ami egyáltalán nem bírta a terhelést. Azt mondták, küldjek be fényképet erről, csaknem egy hónap múlva írtak, hogy hibás, megrendelik az egy darab keresztlécet, mert kifutó típusról van szó, cserélni most nem tudnak, újabb csaknem egy hónap, írnak, hogy megjött az egy darabkeresztléc, bementem, és megkérdeztem, hogy nem hozhatnám-e be az egész ágybetétet, és a munkatársuk kiszereli a kereszteleceket egyenként, (csak sorban szerelhető, mert becsúsztatással vannak elhelyezve a lecek, tehát az összes többi lecet ki kell szerelni valamelyik oldalról), nekik rengeteg helyük meg "munkatársuk" is van, egy ilyen szerelés elég helyigényes is, meg aztán nem is volt nagyon kedvem egyenként kiszedni tucatni keresztlecet, aztán visszarakni, miután nem én hibáztam. Azt mondták, lehet róla szó, de csak díj ellenében. Felajánlottam, hogy náluk az áruházban, az otthoni szűkös hely miatt én magam összeszerelem, de erről hallani sem akartak. Pár éve meg az IKEA tulajdonosa meg a földkerekség leggazdagabb embere volt egy ideig, megelőzve pl. Bill Gatest.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2018.08.04. 16:16:20

@Balfredo Alfredo: IKEÁ-ból egyelőre csak 3 van az országban (Soroksár, Örs vezér tere, Budaörs), tehát nem volt nagy kunszt utána nézni, hogy hol van raktáron, és max. 50 km-t kellett autózni hozzá.

Balfredo Alfredo 2018.08.04. 16:42:06

@Im just here for the comments: "De akinek van 700000 forintja bútorra, az a miért az ikeába megy?!"
Az eset kimenetelétől függően lehet, hogy csak háromszor ment oda vásárolni : először, utoljára és soha többé.
Fogadjuk el, hogy most az Ikeát választotta, és próbáljunk neki segíteni a helyzet megoldásában.
Legközelebb majd másik áruházláncot választ és remélhetőleg nem lesz oka bejegyzést írni ide.

(Az nyilván igaz, hogy akármilyen úton indulsz el bútort beszerezni, vannak buktatók. Ha lapraszerelve adják, problémák és sérülések lehetnek az összeszerelésnél. Ha kész bútort veszel, szorul az ajtó, kezedben marad a kilincs. Ha asztalost veszel igénybe, esetleg átver időben, pénzben. Ha magad akarod legyártani, összerakni, akkor kiderülhet, hogy gagyi a gyalu, és nem csinál sík felületet; vagy az alapanyagról derül ki menetközben, hogy korhadt.)

Balfredo Alfredo 2018.08.04. 16:43:26

@Peti817172M: "tehát nem volt nagy kunszt utána nézni, hogy hol van raktáron, és max. 50 km-t kellett autózni hozzá."
Akkor én kérek elnézést.
Ettől függetlenül nem korrekt az az eljárás, hogy az ügyfél járjon cseredarab után.

lobster thermidor 2018.08.04. 18:35:31

Régebben mindent szó nélkül cseréltek az IKEA - ban, nekem csak jó tapasztalataim voltak az ügyfélszolgálatról. Lehet, hogy egy ideje kissé merevebbek lettek, de azért ne felejtsük el, hogy a magyar vásárlók megdolgoztak azért, hogy ez így legyen. Bár nem szorosan kapcsolódik a bútorok összeszerelésének a problematikájához, de mindenki emlékezhet az IKEA éttermében bevezetett újratölthető pohár esetére, amit egy idő után kénytelen volt a cég megszüntetni, mert az "okos" magyarok egy üdítőt fizettek a pénztárnál, majd az egész család literszámra öntötte magába a kólát.

Xezs7 2018.08.04. 19:58:26

@zserzsenne: Nekem is 700k-s konyhám van gépekkel együtt, és nagyon szép, nem szar. IKEA-s.

Snagal 2018.08.04. 21:27:52

@Im just here for the comments: tekintettel arra, hogy mindkettővel érhetnek kellemetlen tapasztalatok ez inkább ízlés kérdése, arról meg ugye felesleges vitatkozni...

Xezs7 2018.08.04. 21:55:31

@HochesG: Nem tudom miért utasítottál el. Nekem volt olyan, hogy összetört a tőlük vett sütő üveglapja. Átvettük, átvételkor nem tűnt fel, ki se bontottuk. Aztán kész lett a felújítás és észrevettük. Azonnal cserélték, ahogy szóltunk, pedig nem tudtam volna bebizonyítani, hogy nem nálam tört el.

Xezs7 2018.08.04. 21:57:42

@Im just here for the comments: Miért, hova menjen? Az IKEA pont olyan bútorüzlet, mint bármelyik más. Ott is van drágább meg olcsóbb bútor. Felejtsd már el, hogy az IKEA a gagyi szinonímája.

Im just here for the comments 2018.08.04. 22:30:22

@Snagal: milyen mindkettővel? Te biztos nekem írogatsz?

Im just here for the comments 2018.08.04. 22:36:52

@Xezs7: én nem mondtam, h gagyi, ezt te magyarázod bele, mert te úgy gondolod, h én így gondolom. Nem arra kéne reagálni, ami a fejedben történik.
De hát nektek úgyis hiába...

HochesG 2018.08.05. 00:13:12

@Xezs7: azt remélem, hogy jelen esetben csak egy dolgozói túlkapásról van szó, hiszen ők sem gondolhatják komolyan, hogy megvásárolsz egy bútort, majd az összeszerelés közben megsérül, úgy néz ki hogy nem szívesen nézel rá, majd erre csuklóból csak annyit képesek válaszolni, hogy "bocs de sehol nincs készleten". :-(
Mit kezdjek azzal a szlogenjükkel, hogy "Számunkra fontos, hogy vásárlásodat követően elégedetten távozz az IKEA áruházakból"?
(a postban nem említettem, de a feleségem elég gyakorlatias és nagyon kompromisszum kész, így érezte hogy a felesleges köröket úgy lehet kihagyni, ha vásárol egy új elemet de a külföldi IKEA áruházakkal szemben itthon ez nem lehetséges)

KaTe 2018.08.05. 10:36:02

@Xezs7: Képzeld, nekem is volt, hogy egyik esetben simán visszavettek valamit, másik esetben meg hepciáskodtak, pedig mindkét esetben a bútor gyárilag sérült volt. Gondolom van náluk valami kvóta, ameddig boldogan cserélnek fűt-fát.

Megjegyzem, létezik náluk bútor összeszerelés szolgáltatás, lehet a posztoló is jobban járt volna, ha ő csak átveszi a kész, összeszerelt konyhabútort.

beste 2018.08.05. 11:52:11

@zserzsenne: teljesen jogos, én is így csináltam. Minimális árban a differencia (ha a beruházás mértékét nézem), de többszörösen megtérül, mind minőségben, mind az esetleges hibák utólagos elhárításában.

Tehetetlen Dodó 2018.08.05. 17:25:03

@LKerekes: Megnéztem a komplett útmutatót, darabjegyzékkel együtt.
Fájdalom, de ennek alapján úgy találom, hogy az a bizonyos csavar - mindegy, hogy kézi vagy gépi erővel - de túl lett húzva.
(A darabjegyzékből látszik, hogy nem is volt más hosszúságú csavar, mint ez a 109021 számú, hogy esetleg véletlenül egy hosszabb kerüljön az ember kezébe, így a túlhúzás az egyetlen maradék opció).

Ezzel együtt a vevőszolgálat lehetett volna kevésbé faragatlan is, annak ellenére hogy a szakszerűtlen szerelés valószínűsíthető.

Rot 2018.08.05. 23:05:35

@HochesG: fotót a hibáról betehettél volna

Nekem idáig csak pozitív tapasztalatom volt az IKEAval, szerintem állj bele

CoolKoon 2018.08.06. 08:07:29

@Balfredo Alfredo: "A telefonos ügyintézés azért zsákutca, mert bármit is mondanak. később letagadhatják" - Nem egészen, mert te is fel tudod ám venni a hívást, akkor meg hiába hazudoznak össze-vissza.

CoolKoon 2018.08.06. 08:09:29

@Xezs7: "Ha annyira szar lenne, nem vennék annyian." - Wahahahahahahahahh :D :D :D

"Nekem sok cuccom van onnan, nem érzem átverve magam." - Ez talán téged is minősít. Családon belül szintén vannak, akik vettek onnan pár cuccot, és van közöttük olyan, aki már bánja, mint a kutya, amelyik kilencet kölykezett....

lobster thermidor 2018.08.06. 09:44:27

@CoolKoon:
Ugyan miért minősítené? A hétköznapi használatra tökéletes.

CoolKoon 2018.08.06. 09:53:11

@lobster thermidor: Nos, az egyik áldozat, akit bepalizott az Ikea, történetesen az öcsém. Velem ellentétben nemhogy ugrálni nem szokott az ágyán, de még belevetődni se szokott. Ehhez képest a "hétköznapi használattól" gyakorlatilag fél éven belül úgy szétesett az a szar, hogy alulról apró fadarabkákkal kellett aládúcolni, hogy ne rogyjon össze alatta az egész. Talán Malm típusú.
Úgyhogy nem, még a hétköznapi használatot se bírják.

CoolKoon 2018.08.06. 09:57:26

@Snagal: "Bírom, hogy néhány hsz után itt is az a fasz aki ikeába vásárol..." - És miért, nem így van? Tele van az internet csalódott Ikea-vásárlókkal, akik elég gyorsan rájöttek arra, hogy (igazából nem is annyira óccsóér') valójában híg fost kaptak, ami pár év után tönkremegy.

CoolKoon 2018.08.06. 10:00:00

@HochesG: "ők sem gondolhatják komolyan, hogy megvásárolsz egy bútort, majd az összeszerelés közben megsérül, úgy néz ki hogy nem szívesen nézel rá, majd erre csuklóból csak annyit képesek válaszolni, hogy" - Bwahahahahahahah :D :D :D

CoolKoon 2018.08.06. 10:26:37

@HochesG: "a "nagy" cégek többsége úgy gondolkozik, pár tízezer forintért nem fog a "paraszt" elmenni bíróságra" - Nemcsak a nagy cégek többsége gondolkodik így, hanem itt, Észak-Balkánon gyakorlatilag majdnem mindenki. Mintha mindenki leszarná a saját hírnevét, mert a nyomott áron kínált portékájukat úgyis megveszi a birka (vagy ha egyik-másik mégse, akkor is marad még egy csomó, aki igen). Körültekintőnek kell lenni vásárláskor és talán érdemes kikérdezni néhány ismerőst is, mert ha reklamációra kerül a sor, nagyon sok esetben megszívja az ember. És utána kiteheti a Homárra meg a Fosbook-ra is, de a baromarcúakat az se fogja érdekelni, esetleg elintézik egy perrel fenyegetéssel.

CoolKoon 2018.08.06. 10:28:46

@LKerekes: "Ha az anyagvastagság ugyanakkora" - Pont ez a baj, hogy egyáltalán nem biztos, hogy az anyagvastagság ugyanakkora. Ezek az Ikeás szarok általában pl. a közepükön élére állított, hatszögletű kartonpapírral vannak kitömve, aminek egyáltalán nincs tartása.

heidt 2018.08.06. 11:16:54

@lobster thermidor: A magyar vásárlók valóban megdolgoztak a szigorúbb garanciális elbírálásért. Itthon nagyságrendekkel több a garanciális igény, mint az IKEA többi, európai áruházában. Régebben elég volt odamenni a szervizpulthoz és azt mondani, hogy hiányzott az egyik dobozból a kellékzacskó. Pár perc múlva hoztak egyet és a markunkba nyomták, miközben elnézést kértek a kellemetlenségért. Sajnos ezzel nagyon sokan visszaéltek. Személyesen is ismerek olyan "élelmes" embert, aki rendszeresen így szerezte be a csavarokat, csapokat, ajtópántokat az IKEA-ból. Ráadásul azt sem fogta fel, hogy ez szimpla lopás. Büszkén mesélte, milyen okosan tud spórolni.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.08.06. 11:44:19

@CoolKoon: alattunk meg nem esett még szét, 2 éve van meg kb. Fa ágyrácsokkal és egyszer költöztünk is közben, amikor szét kellett szedni és újra összerakni. Mindkétszer általam történt az építés és az egyszeri szétszedés is, aki nem vagyok sem bútorasztalos, sem minősített ikeás bútor-összeszerelő. De lehet csak mi fogtuk ki az egyetlen normálisat.

Snagal 2018.08.06. 13:14:12

@CoolKoon: Talán mert a nagyságrendekkel több elégedett vásárló nem indít blogot, hogy vett valamit xy cégnél és működik...
Pornóval is tele van a net, de sose jött még ki bögyös pizzafutar néni és kért meg kacéran, hogy fizessek természetbe :))

Több IKEA bútorom is van, mindegyik jól bírja - talán az egyik ruhásszekrény kezdi megadni magát - került kb 20ezer forintba és kibírt 4 évet meg 3 költözést úgyhogy nem csoda.
Nyilván az ikea egy rakás szar, csak még mindig sokan nem jöttek rá és azért tartozik még mindig a világ legnagyobb vállalatai közé.
Nem muszáj szeretni, csak nem kell hülyeségeket írni. Főleg, hogy a poszter által felvázolt helyzeten nem segít az hogy szerinted jobb a csináltatott - én meg nem szeretem a tökfőzeléket, oszt akkor az ikea kicserélte a hibás darabot? :) (legalább ideírnád az asztalos akit javasolsz.... ja, hogy az nincsen, kár )

CoolKoon 2018.08.06. 14:01:31

@Snagal: "a nagyságrendekkel több elégedett vásárló nem indít blogot, hogy vett valamit xy cégnél és működik" - Na akkor mondok egy még meredekebbet: még a Youtube-on is vannak (angol nyelvű) videók, amelyek konkrétan meg is mutatják, hogy miért szar az Ikeás bútor. De igazából nem is ez a lényeg, hanem az, hogy az Ikea márka hírnevét nem a "nagyságrendekkel több elégedett vásárló" húzza le a vécén, hanem az ilyen, pitiáner módon és rosszindulatúan kezelt reklamációk. És mindegy, hogy előtte kismillió vásárló elégedett volt, mert egy ilyen történet után benne van az emberben, hogy talán vele is taplók lesznek az Ikeánál, ha valami gond lesz, úgyhogy inkább keresnek valamilyen másik céget.

"Több IKEA bútorom is van, mindegyik jól bírja" - Ami Ikea bútorokat én ismerek, azok nem tartják jól magukat. Illetve némi megerősítés után igen, de már maga a megerősítés szükségessének ténye is azt bizonyítja, hogy az, amit eladtak, selejt volt.

"az ikea egy rakás szar, csak még mindig sokan nem jöttek rá" - Nyilván az átlagproli nem tette ki az Ikea "bútorait" egy kicsit is nagyobb megpróbáltatásnak, meg úgy vannak vele, hogy amúgy is eldobható bútornak tartják.

"azért tartozik még mindig a világ legnagyobb vállalatai közé" - Inkább azért, mert elképesztően (irreálisan) nyomott árakon dolgoztatják a beszállítóikat, és civilizált helyeken nem küldik el anyjukba a reklamáló ügyfeleket. Mo-n igen, de a sok idióta birka amúgy is erre a stílusra bukik, úgyhogy nem is vesztenek vele semmit.

"a poszter által felvázolt helyzeten nem segít az hogy szerinted jobb a csináltatott" - De, segít, mert a fentiekből nyilvánvaló, hogy az Ikea már nem fog segíteni a poszteren. Így két lehetősége marad: vagy vesz valahol máshol egy hasonló asztallapot, vagy csináltat valahol egyet. Máskülönben a földön fog enni.

"én meg nem szeretem a tökfőzeléket, oszt akkor az ikea kicserélte a hibás darabot?" - A fenti helyzet inkább annak felelne meg, hogy rendelsz ott valami finom kaját, de porcicákkal/földdarabkákkal kapod meg. Szívesen vennéd, ha nem cserélnék ki?

"legalább ideírnád az asztalos akit javasolsz.... ja, hogy az nincsen, kár" - Nincs, mert az apám dolgozott egy asztalos cégnél, de már meghalt. Keresnem is kell egy új bútor-forrást, mert az Ikeában semmit nem fogok venni, az hóttziher.

zserzsenne 2018.08.06. 14:02:41

@Snagal: Nekünk is van több IKEA-s bútorunk, és sajnos azt kell, hogy mondjam, hogy talán az íróasztal az, ami nem szar, de annak az ára is annyi volt. Az olcsóbb kategóriájú bútorokat ma már csak tűzifának venném meg, ha lenne fűtőértéke. Az is vicc, hogy a Billy könyvespolcokat is változtatják, ami a legrégebbi termékük, nehogy az 5 évvel ezelőtt vett passzoljon a most vásárolthoz. Nem baj, az is megy a levesbe, asztalos csinál beépített szekrényt. Asztalost meg gondolom sokan azért nem írnak, mert Kis Pistának még nincs honlapja, elég, hogy szájhagyomány útján kézről-kézre adják.
De hogy pótoljak egy hiányzó űrt: A Pfiffer Bútor termékei kifogástalanok, lassan 7 év próbáját állják ki: pfifferbutor.hu/. Igaz, ők nem feltétlen IKEA fenyőágy kategóriában indulnakm, de úgy érzem, hogy 30 év múlva sem lesz panasz az általuk gyártott bútorra.
A konyhára meg a posztoló egy ici-picivel többet szán, akkor kifogástalan minőséget kaphatott volna itt: gardrobszekreny-konyhabutor.hu/

lobster thermidor 2018.08.06. 14:21:29

@CoolKoon:
Nem ez volt a kérdés!
A kérdésem az volt, hogy az miért minősít valakit, ha az adott személyt kiszolgálja a hétköznapokban, nincs minőségi kifogása, és elégedett a megvásárolt bútorával.

CoolKoon 2018.08.06. 14:34:58

@lobster thermidor: Mert attól, hogy "az adott személyt kiszolgálja a hétköznapokban, nincs minőségi kifogása, és elégedett a megvásárolt bútorával", még nem minőségi termékről van szó. Kicsit olyan ez, mint az olcsó párizsi/gépsonka/virsli esete. Persze, a legtöbb ember szívesen tömi magába két pofára a legolcsóbb fajtát, csak hát ettől még nem lesz belőle minőségi termék (ugyanez volt a helyzet pl. a Trabantokkal, a Volgákkal, meg az Oltcit-okkal és természetesen a Dacia-kkal is).

lobster thermidor 2018.08.06. 14:47:12

@heidt:
Nekem csak pozitív tapasztalataim voltak. Amikor berendeztem az új építésű lakásomat, vásároltam az IKEA - ban egy k.b. 10 ezer forint értékű falilámpát, aminek az ívelt műanyag buráját a szereléskor bénán helyeztem fel, ezért leesett az előszoba kövére, és darabokra törött. Egyértelműen én voltam a hunyó, ezért kezemben a vásárlást igazoló számlával visszamentem a budaörsi áruházba az ügyfélszolgálatra azzal, hogy szeretnék egy új burát vásárolni, mert a lámpa egyébként pont olyan, amilyet szerettem volna. Elmeséltem azt is, hogy milyen malőr történt. Mondták, hogy sajnos nem árusítanak külön burát, de nézzem meg, hogy van - e a világítási részlegen a lámpából. Megnéztem, volt. Az ügyfélszolgálatos odahozatta a pulthoz a lámpát az egyik eladóval, kivette a dobozból, szétszedte, és a kezembe nyomta a burát. Kérdeztem, hogy hol kell fizetni, erre azt volt a válasza, hogy legyen máskor is szerencsénk, a viszontlátásra. :) A lámpa még ma is működik, ahogy más IKEA - ban 18 éve vásárolt, az akkor új építésű lakás különböző helyiségeibe felszerelt világítások is.
Így működtek a dolgok akkor, amikor még nem fejőstehénnek tekintették az IKEA - t az ügyeskedők.

lobster thermidor 2018.08.06. 14:53:18

@CoolKoon:
Te vagy nem érted, hogy mit kérdeztem, vagy szándékosan terelsz! Én nem beszéltem sem párizsiról, sem Oltciról, sem kiváló minőségről.
Harmadszorra is nekifutok a kérdésnek, hátha most sikerül konkrét választ adnod arra, hogy miért is minősít valakit az, hogy elégedett az IKEA -ban vásárolt bútorával?
Egyébként nem esküdnék rá, hogy te Rolf Benz bútorokat vásárolsz és Ferrari Design konyhában főzitek a lecsót. :)

Snagal 2018.08.06. 14:56:31

Nem igazán értem mi értelme van a tömeggyártást összehasonlítani az egyedi kivitelezéssel. Mindkettőnek van előnye/hátránya persze ami népszerű azt illik zsigerből szarozni de igazából szeretném ha már ott tartanánk, hogy én akinek az ikeában (is) vásárolt bútorai ivannak , én lennék a társadalom alján lévő utolsó proli :) elég szép GDP lenne az országban :)

Gondolom az meg eleve az igénytelenség csimborasszója, hogy nem akarom megvárni a földön aludva míg pistabá 3-4 hét alatt elkészül a mahagóni ágyammal (már ha pistabá még nem költözött el londonba) ami még az unokáimat is túléli, hanem inkább veszek helyette az ikeába töredékéért, KÉSZLETRŐL egy ágyat, oszt ha már nem tetszik kirakom a lomisoknak és veszek egy újat.

Snagal 2018.08.06. 15:00:03

@lobster thermidor:

"nyilván az átlagproli nem tette ki az Ikea "bútorait" egy kicsit is nagyobb megpróbáltatásnak"

ezért, ha nem ment tönkre az ikea bútorod akkor nem is használtad igazán, tehát proli vagy :D
vagy valami ilyesmi:)
Nem gondoltam, hogy egyszer az kell ahhoz hogy proli legyek, hogy az ikeába vásároljak :)

zserzsenne 2018.08.06. 15:24:15

@Snagal: A posztoló, mint írja, házat újított fel, gondolom nem a legutolsó pillanatban jutott eszébe, hogy konyha is kell. Az se gondolom, hogy egy konyha berendezése úgy történik, hogy beugrok az IKEA-ba, mintha egy liter tejet vennék, és megveszem.
A konyhabútorokat sem úgy tervezem, hogy ha megunom, kidobom a szemétbe a csövesnek, és 5 év múlva újat csináltatok. Ráadásul, ha valami tönkremegy, 5 év múlva nem tudsz alkatrészt venni, mert már rég megújult a termék, tehét ennyi előnye sincs. Gondolom az IKEA-ás mosogatógép csereszabatos bármi mással (vagy nem, ahogy a homáron már olvastuk).
Mi van az egyik oldalon? Vidékről min. 1x felutazok Budapestre, megrendelem a konyhát, úgy, hogy én mértem le (akár rosszul), intézem vagy fizetem a házhozszállítást, gondolom ezek sem két fillérbe kerülnek. Másik oldalon? Házhoz jön a szakember, felméri a helyszínt, ad absurdum javaslatot ad, hogy mi működne jobban, mi miért nem jó az elképzelésben, ő felelőssége a méretek pontos felvétele, látványtervet ad, házhoz szállítja a bútort, összeszereli, kicsivel több pénzért. Számlát, garanciát kérni ma már gondot sem okoz. Nekem ez utóbbi opció hangzik jobban...

Ui.: IKEAs, vagy más lapraszerelt kész bútor miatt ugyanúgy alhatsz földön, ha épp rossz alkatrészeket adtak, és a kamion csak 3-4 hét múlva jön...

Ha már így benne vagyok, hadd említsem meg a TODI gyerekbútort (todigyerekbutor.hu/), mint szintén kiváló céget. Összeszereléskor összetörtem az egyik lécet, pusztán az én hülyeségem miatt. Felhívtam őket az alkatrész számával, hogy szeretnék újat venni. A következő szállítmánnyal küldtek jófejségből újat helyette. Hadd nem mondjam, hogy az IKEA-s minőséggel összevetve ég és föld a különbség a bútorok között, és nem az IKEA javára. Szintén vannak bolgár és lengyel cégek, akik ugyanannyiért, ha nem olcsóbban hozzák az IKEA-s minőséget, csak ahhoz tájékozódni kellene, és ugye a gyerekboltokban nincs húsgolyó...

CoolKoon 2018.08.06. 15:50:58

@Snagal: "Nem igazán értem mi értelme van a tömeggyártást összehasonlítani az egyedi kivitelezéssel." - Ja, mert tömeggyártásban nem léteznek minőségbeli különbségek a gyártók között, mi?

"persze ami népszerű azt illik zsigerből szarozni" - Mintha direkt nem akarnád érteni a lényeget.

"én akinek az ikeában (is) vásárolt bútorai ivannak , én lennék a társadalom alján lévő utolsó proli :)" - Mondjuk nyugaton az Ikea igenis prolibútornak számít. Csak Balkán-Európában döntöttek úgy a helyi Ikeás kiskirályok, hogy akkor majd drága pénzen fogják adni a szart. Kár, hogy ebbe az üzleti modelljükbe csak pár éve kezdett belerondítani a Jysk. Jöhettek volna már hamarabb is....

"nem akarom megvárni a földön aludva míg pistabá 3-4 hét alatt elkészül a mahagóni ágyammal (már ha pistabá még nem költözött el londonba) ami még az unokáimat is túléli, hanem inkább veszek helyette az ikeába töredékéért, KÉSZLETRŐL egy ágyat" - Ha azt hazudják, hogy van nekik készleten, aztán odamész, és mégsincs, akkor így is megtörténhetne, hogy a földön aludnál.

"ha már nem tetszik kirakom a lomisoknak és veszek egy újat." - Ja. Mert az ágyat, szekrényt, ülőgarnitúrát és főleg: KONYHABÚTORT évente cseréli le az ember, mi? Neked teljesen átmosták az agyadat az amerikai filmek/éjjel-nappal Butapest, vagy mi van?

Snagal 2018.08.06. 15:52:38

@zserzsenne: adott szituációtól függ, de pont ezt mondom. Nem azt mondtam, senki ne csináltasson bútort mert aki igen az egy pöcs...

Azzal nem értek egyet, hogy ha valakinek az esetre az egyetlen kommentje annyi hogy aki ikeába vásárol az proli.

Egyébként az asztalos megoldás ott kezdődik, hogy találsz helyben egy megbízható asztalost - már itt eltelik elég sok idő ha nincs a zsebedben egy telefonszám.
Aztán ő kijön felmérni a munkát (nem aznap hanem amikor majd ráér...) aztán elmondja mennyi lenne (ami persze több lesz a végén) a határidő csúszik mert közbe jött másik meló / nem jött meg az anyag stb. majd nem minden úgy sikerül ahogy akartad így még javítgatás (ami persze plusz költség) és szép lassan meg van az áhított bútor aminél imádkozol, hogy ne essen baja mert ebben az esetben annyit se foglalkoznak veled mint a pronyó ikea.
MEllesleg a "kicsit drágáb" kategóriából kilóg a kétszeres, többszörös ár...

de lényeg, hogy mindkettőt lelehet írni negatívan és mindkettőre lehet jó példát is hozni.

CoolKoon 2018.08.06. 15:57:08

@lobster thermidor: "miért minősít valakit, ha az adott személyt kiszolgálja a hétköznapokban, nincs minőségi kifogása, és elégedett a megvásárolt bútorával." - Akkor még egyszer: nem az minősíti őt, hogy az Ikeás szar kiszolgálja őt, hanem az, hogy gagyit vett, és hogy még elégedett is vele. Csak hát ha esetleg alkalomadták mégis összeroskad alatta az Ikeás szék meg a vasárnapi ebéd alatt az Ikeás asztal, akkor ne panaszkodjon.

"nem esküdnék rá, hogy te Rolf Benz bútorokat vásárolsz és Ferrari Design konyhában főzitek a lecsót." - Még mindig nem érted: én nem dizájnbeli hiányosságokról beszélek (mivel azt el kell ismernem, hogy az Ikeás bútoroknak jó a dizájnja), hanem anyagbeli hiányosságról. Arról, hogy az ágy megadja magát a rendeltetésszerű használattól, az asztal/munkalap pedig egy véletlenül kiöntött levestől/vörösbortól, a szék meg teszem azt attól, hogy egy kicsit nekitámaszkodik a támlájának az ember. Az Ikeás bútorok két okból olyan olcsók: egyrészt mert a beszállítóikat kegyetlenül sanyargatják (elképesztően nyomott árakkal dolgoztatnak), másrészt pedig mert a bútoraikban egyszerűen nincs anyag. Felőlem vásárolja az Ikeás bútorokat bárki tonnaszám, de aztán ne csodálkozzon, ha a pénzének megfelelő minőséget (meg szolgáltatást) kap....

zserzsenne 2018.08.06. 16:10:16

@Snagal: Konkrét példákkal és cégnevekkel támasztottam alá, hogy vannak olyan cégek, ahol minden flottul megy, izgulni aztán végképp nem kell semmin. Azt is leírtam, hogy bár nem sokkal, de drágább volt a konyhánk, mint 700k, de mindenképpen egy kategória az IKEA-val, nem 2x vagy 3x ár.
A helyi asztalost meg végképp nem kell keresni, mert hozzánk a szakemberek az ország három különböző megyéjéből jöttek :)

Snagal 2018.08.06. 16:25:48

@CoolKoon:
"Mondjuk nyugaton az Ikea igenis prolibútornak számít."
lol, majd egyszer látogass is el a vadregényes nyugatra, meg fogsz lepődni :)
megyek inkább eszem valamit az ikeás étkezőasztalon amíg még megtehetem, mert a lecsöppent pörköltszaft nem sokára erodálja a szar minőségű asztallapot :)

lobster thermidor 2018.08.06. 16:53:15

@CoolKoon:
Szép dolog a társadalmi érzékenység, de te csak ne aggódj azok helyett a milliók helyett, akik elégedettek az IKEA - ban vásárolt bútoraikkal, kiegészítőikkel és a szolgáltatásokkal! :)
Ezeknek a bútoroknak az árazása, és a termékek minősége pontosan arra jó, amire készültek, és amire az IKEA egész filozófiája épül, azaz a mobilabb fiatal, vagy fiatalos középkorú réteg igényeit elégítik ki. Ez leginkább a nyugati szemlélet, és az azzal járó lakóhely változtatásra fogékonyabb életformán nyugszik. Nem a véletlen műve a lapokban, a saját, akár kisméretű autóban elemekben hazavihető, otthon sajátkezűleg összeszerelhető bútor. Persze tudjuk jól ami nyugaton működik, az itt nem megy főleg anyagi okokból, de a magyarok röghöz kötöttsége miatt sem. Ami a te problémádat is okozza az az a kapitális félreértés, hogy egy konyha, vagy szobabútornak az örökkévalóságig kell kitartania, e felfogás szerint akkor jó a bútor minősége, ha a fotel, vagy a 20 ezer forintos ágykeret kibír egy földrengéssel egybekötött gázrobbanást, holott ezek a bútorok nem erre készültek.
Ahhoz természetesen jogod van, hogy olyan véleményed legyen amilyen, de ez azért nem jogosít fel arra, hogy valamiféle képzelt felsőbbrendűség gondolatától vezérelve leszólj másokat, akik esetleg még értik is, hogy miről szól ez a történet.

szekertabor · provo.blog.hu 2018.08.06. 17:05:03

Tegnap raktam össze egy IKEA kanapét. Szerencsére nem sérült meg sehol, de volt egy-két csavar, amit kézi erővel nem tudtam jól becsavarni, pedig nem vagyok annyira gyenge. Sajnos az szabad szemmel is látszik, hogy sok a gyártási hiba, még ha nem is annyi, mint másoknál. Én a poszter helyében bizony fognék egy tolómérőt (subler), és végig méregetném az asztallap és az ellendarab vastagságát ott, ahol a csavar felsértette, és ott, ahol nem. Továbbá megnézném, hogy a csavarfej mennyire nyomódott bele az ellendarabba, mert az is lehet, hogy az volt hibás.

heidt 2018.08.07. 09:13:06

@lobster thermidor: Köszönöm, nagyjából ez a lényeg. Én például szeretem időnként - 5-6 évente - átalakítani a lakókörnyezetemet. Erre tökéletesen megfelelnek az IKEA bútorok (is).
Ennek ellenére eszembe nem jutna másokat fikázni azért, mert ők "egy életre" rendezik be a lakásukat. Milyen jogon mondhatnám, hogy az aki évtizedeket él le változatlan környezetben, az begyepesedett, merev, változásra képtelen, igénytelen bunkó?

LKerekes 2018.08.07. 09:32:24

Én még mindig hiányolom az olyan fotókat, amiken tényleg látható a probléma. Akkor lehet konkrét véleményt mondani.

Mindennek két oldala van. Hosszú életéveim alatt vettem már márkás dolgokat, melyek az áruk ellenére nagyon hamar tönkrement és vettem gagyit, melyek kimagasló minőségben "éltek" a számítottnál hosszabb ideig.

De tudom azt is, hogy nagyon sok drága márkás cucc nem más, mint a gagyigyár terméke átcimkézve és átcsomagolva.
Azt hiszem írtam máshol, hogy a barátomat egyedülnevelő édesanyja évtizedekig nagyon jól keresett azzal, hogy egy cégnek bedolgozva ( otthoni munka feltalálva már rég ) ilyen-olyan gyártmányú ingek gallérjából kifejtette az eredeti cimkét és márkás divatcég cimkéjét varrta a helyébe. Kell ehhez magyarázni valamit?

Kondom Keselyű 2018.08.07. 12:37:21

@Balfredo Alfredo:
" Ha egyáltalán nincs másik példány, vagy nem akarják a boltok között fuvarozni, akkor visszaadod a cuccost és visszakapod a pénzedet."
es ezt hogy kepzeled el ? szetbontjak az egesz konyhabutort,es visszavisznek mindent,vagy vagatnak valahol hasonlo szinu es meretu lapot ? :D

Kondom Keselyű 2018.08.07. 12:39:16

@Csokis: ez nagyon jo dolog,csak az a baj, hogy a tobbsegnek mar az ikea is premium ar.
abban sem vagyok biztos,hogy 8-10 evente egy uj ikeas butor rosszabb biznisz lenne,mint egy "valodi", mivel ha csak ketszer annyi ideig birja,maris 15-20 evig kellene ugyanazt a butort bamulni.

lobster thermidor 2018.08.07. 16:51:34

@heidt:
Természetesen nem mondhatjuk, hiszen mindenki a saját elképzeléseinek megfelelően, és lehetőségeihez mérten rendezi be az életét. Ehhez adja a "díszletet" a lakás, a bútorok, és a lakberendezés egyéb tárgyai. Azért senkit nem lehet leszólni, mert más elképzelései vannak a saját életéről, az értelmes ember nem vitatja, hogy az övétől eltérő felfogású ember is épeszű, és a saját magának legmegfelelőbb döntést hozza akkor is, amikor éppen bútorvásárlásra adja a fejét. :)

Kondom Keselyű 2018.08.07. 18:37:47

@CoolKoon:
Nem tudom, hany ikeas butorbol jott ez le neked,de baromira nem igy van.
Egyreszt a legtobb termekbol van 1-1 belepo cucc x forintert,a tobbi mar altalaban 2-8x forint.
Nyilvan a fat kulonbozo preselt lapokkal helyettesitik,elofordul 1-2 rossz konstrukcio,vagy gyari hibas termek,de az a kep,amit probalsz itt felvazolni total fals.
Kb. ugy allitod be,mintha a kobanyai piacon vasarolt cipo szintjen lenne minden Ikea aru :D
a leirasod inkabb a jyskre,meg a postaladaban hirdeto ultra low budget boltokra jellemzo,es naluk is egyre ritkabban.

CoolKoon 2018.08.07. 21:50:11

@Kondom Keselyű: "Nem tudom, hany ikeas butorbol jott ez le neked,de baromira nem igy van." - Na akkor kötelező "olvasmány" (ángélusul tudók előnyben): www.youtube.com/watch?v=24F5JlKkxR4 És gyakorlatilag MINDEN Ikeás szar, aminek "hegyesek" (nem lekerekítettek) az élei, ebből a szarból van, kivétel nélkül. 8x annyiba kerülő dolgot szerintem még nem is láttam az Ikeában, de ha láttam, az se olyan anyagból volt, amit elvártam volna (pl. akár csak ragasztott, tömör keményfa darabokból).

"a leirasod inkabb a jyskre (...) jellemzo" - Ó igen, a Jysk egy külön kategória. Asszem 8 mm-es bútorlapból gyártott bútorokat árulnak, amire gyakorlatilag egyetlen másik cég se vetemedik rajtuk kívül. És nagyjából az felel meg a kőbányai piacon vásárolt cipő minőségének, igen. Az Ikea ennél egy hangyányit jobb, való igaz. De attól még ugyanúgy gáz, amit csinálnak.

Kondom Keselyű 2018.08.08. 01:00:35

@CoolKoon:
pont ilyen iroasztalt vett a pajtim.
tobb,mint egy eve hasznalja,tokeletesen elegedett vele.
Valami 20k volt az egesz tortenet.
egy normalis iroasztal 100-nal kezdodik.
o sem fogyatekos,tudja,hogy egy 150x75-s lap fabol nem ilyen sulyu lenne,de pont leszarja, mert a monitort es a billentyuzetet elbirja.
nem mozog,nem kopik,nem esik szet,teszi a dolgat.
ha valalemlyik lab,vagy a lap elhasznalodik,vesz masikat 10ert.

gardrob,sarokulo,kanape ugyanigy modularis, par ezer forintert potolhato barmi,de par evig biztos nem lesz szukseg ra,hacsak nem csuszik be valami baleset.

nekem a konyhabutorom ikeas, es egy koltozest is tulelt (ok,nem a lathato reszek kaptak rendesen,de azok furnerbol meg hasonlo cuccbol keszultek)
jovore talan veszek(vagy vagatok) ra uj frontokat,de csak a kinezet miatt,mert ezek a "Nexus" ajtok kb. sose fogjak megadni magukat.

CoolKoon 2018.08.08. 13:30:15

@Kondom Keselyű: "tudja,hogy egy 150x75-s lap fabol nem ilyen sulyu lenne,de pont leszarja, mert a monitort es a billentyuzetet elbirja" - Jaaa, akkor nincs több kérdésem. Mindenki tud mindent, és mégis megveszi a szart (legfeljebb majd egyszer szépen összetörik alatta, ha ráül). És így már abszolút érthető, miért tud az Ikea akkora mennyiséget eladni a portékájából.

"ha valalemlyik lab,vagy a lap elhasznalodik,vesz masikat 10ert." - Vagy nem. Ugyanis fentebb is írták, hogy az Ikea folyamatosan változtatja a termékei dizájnját. Nem sokat, épp csak annyit, hogy az új termékek alkatrészei ne passzoljanak a régire. Biztos véletlen egybeesés csupán...

"a konyhabutorom ikeas, es egy koltozest is tulelt" - Mióta szokás költöztetni a konyhabútort?

lobster thermidor 2018.08.08. 14:37:06

@CoolKoon:
Ha nem egyedi, méretre gyártott, és/vagy a lakás részének számító beépített a konyhabútor, hanem modul elemekből van összeállítva, akkor bizony simán költöztethető, és költöztetik is. Ez nem szokás kérdése. A korpusz, - ha tudod, hogy ez a szó mit takar, szinte minden konyhabútornál egységes, kivéve akkor, ha speciális méretre, egyéni elképzelések alapján gyártat bútort magának valaki. A korpusz elemeinek a mérete 30 - 45 - 60 cm, amióta a németországi Bauhaus építész studió tervezői úgy majdnem 100 éve kitalálták a modul méretezést, azonosak. Néhány kivételtől eltekintve a konyhai gépek, berendezések méretei is ezekhez alkalmazkodnak. A korpuszra azután mindenki olyan színű, anyagú, struktúrájú ajtó, és fiók előlapokat helyez fel, amilyet csak akar.
És bár lehet, hogy te még nem találkoztál ilyesmivel, de az is egy a halódó nyugatról lassan hozzánk is begyűrűző szokás, hogy a bútorozatlanul kiadott lakásokban nincs konyhabútor, és konyhai berendezések sincsenek, ezért a bérlő maga rendezi be a konyháját lehetőleg az IKEA - ból, mert amikor lejár a bérleti szerződése, és elköltözik egy másik lakásba, szétszereli lapokra a konyhabútorát, és azt is viszi magával, majd azután máshol könnyen, gyorsan felállíthatja.

zserzsenne 2018.08.08. 14:52:39

@CoolKoon: A konyhabútor költöztetését én is furcsállom. Eddig arról volt szó, hogy azért jó az IKEA, mert 5 év után megunom, és veszek másikat, nem érdekel a minőség. Most meg már költöztetjük a furnéros bútort?

Más: Például én is írtam, a Billy könyvespolc 11 év alatt három különbözőt vettünk, ugyanabból a típusból (fehér, 40 centis). Épp csak annyi, hogy kicsit elüssön a másiktól. A 80 centis polc kuka, ráteszel 3 könyvet, és behajlik fél év alatt (saját tapasztalat). A 60 centist kivonták a forgalomból, pedig régebben kellett volna rá magasító. Más példa: a feleségem, vett 2 tárolót. 2 hónap múlva visszaküldött, hogy vegyek még. Sajnálom, uram, a terméket kivezettük. Nem tudom milyen komód, két különböző fajta, elvetemedett pár év alatt, plusz a fiókokat nem lehet megigazítani, hogy a helyükön maradjanak. Más példa: fa vasútkészlet: van Tesco-s, BigJigs és IKEA-s. Messze a legelnagyoltabb kidolgozású az IKEA-s, a sínek nem illeszkednek rendesen össze, még a Tesco-s is klasszisokkal jobb.
Hogy mi jó szerintem az IKEA-ban? Eddig egyedül a műanyag gyerekfellépővel és csúszásgátlóval voltam elégedett.

Kondom Keselyű 2018.08.08. 14:55:43

@CoolKoon:
nem fog raulni,ha raulne,sem torne el.
ha megis megtortenik,rohog egyet,es vesz 10ert egy masikat.
nem hiszem, hogy a lapok, labak radikalisan valtoznanak a kozeli jovoben,ha megis, akkor vesz 20 kornyeken egy uj verziost.

miota koltoztetunk konyhabutort?
Amiota nem dobunk ki egy 2-300 ezer forintos,lathato serulesktol mentes termeket.

nem tudom,miert kell jatszani a sznob hulyet.
nyilvan nem a vilag legjobb minosege, de nagyon tavol all attol ,ami a te fejedben el.

Snagal 2018.08.08. 19:08:32

@CoolKoon: jesszus, te még mindig ugyan azt a lemezt pörgeted? Nehéz elviselni, hogy nem csak egy igazság létezik a földön?
Meg kellene érteni, hogy nem mindenki asztalos családban nő fel ahol eretnekségnek számít "fastfashion" bútorboltban vásárolni :)

"legfeljebb majd egyszer szépen összetörik alatta, ha ráül"
Mondjuk lehet azért vett asztalt és nem széket mert nem ráülni akar, hanem rárakni nálánál könnyebb tárgyakat;)
Tudom az asztalosnál készült tömör fa író asztal 2X annyiért azt is kibírja de nem mindenkinek van igénye arra, hogy a bútorai az irreális terhelést is kibírja. (ennyi erővel mondhatnám, hogy hiába farag nekem maga jézus egy szép asztalt egy darab tölgyből, mert ha rámegyek a hummerral akkor összetörik - konklúzió = szar ? nem, csak nem arra használtam amire tervezték)
És attól még, hogy valaki nem ül az asztalra attól még nem lesz igénytelen surmó.

Gondolom akkor te autóból is csak a kézzel készült bentleyt veszel, nem a tömeggyártott "olcsó" szart, hiszen hülye aki tudja, hogy van jobb minőség is mégsem a high-end kategóriából mazsolázik.
És akkor tovább mehetnék pl. egy hifi rendszer irányába is, de egy audiofil szemében mégsem vagy egy köpedék csak mert nem vettél 10milliós hangrendszert és költöttél 1 millió forintot a rézkábelekre.

"az Ikea folyamatosan változtatja a termékei dizájnját. Nem sokat, épp csak annyit, hogy az új termékek alkatrészei ne passzoljanak a régire. Biztos véletlen egybeesés csupán..."
Ha ennyire magasról szarod le az Ikeát honnan tudod, hogy így működik???

Mellesleg vagy 5 éve vettem 'kallax" fantázia nevű tároló szekrényt és akkor sem vadi új modell volt - mai napig kapható, ahogyan a méretben hozzá való tároló elemek vagy szekrény ajtók (kinek melyikhez van kedve) szóval, nem ez sem igaz, bármennyire is szeretnéd ezt hinni.

Többnyire könyveket tartok rajta, nem billeg, nem inog, 3X költöztettem, szét se kellett szedni (pedig a legnagyobb méret), max akkor lenne baj ha a költöztető jó magasról a sarkára ejti, de ezt nem várom el egy bútortól sem, hogy túl élje :)
Áruld el kérlek mennyivel javított volna az életminőségemen ha 20.000ft helyett 100.000Ftért megcsináltatom asztalossal, minőségi faanyagból? (maximum a költöztető összeszarja magát alatta, nekem meg plusz egy órát ki kell fizetni, mert nem haladnak vele olyan gyorsan :))

Mit nem lehet ezen érteni?

Kondom Keselyű 2018.08.08. 20:17:31

@lobster thermidor:
Annyit pontositanek, hogy van 80-as also elem is,raadasul a sarokelemben forgathato a polc,igy nem kell bemaszni,hogy elerjem belul levo cuccokat.
egyebkent en nem baszakodtam a lapra szerelessel. kertem a sofor melle kiserot is (asszem 6K plusz volt 3 orara), es szepen atkerult az egyik lakasbol a masikba ugy,hogy 80%ban mar kesz is volt,es en csak mutogattam, hogy mi-hova.

Balfredo Alfredo 2018.08.08. 22:31:16

@CoolKoon: "Nem egészen, mert te is fel tudod ám venni a hívást, akkor meg hiába hazudoznak össze-vissza."
Bocs, elfelejtettem a kapcsolódó bekezdést <szatíra> és </szatíra> közé tenni.
Amúgy sok sikert a saját készítésű hangfelvétel használatához! Kíváncsi vagyok, mit lép a telefonos ügyfélszolgálatos, ha közlöd vele, hogy a vele folytatott beszélgetést rögzíted és ezt ő ráutaló magatartásával elfogadja. További kérdés, hogy a törvényhozás elfogadja-e a sajátkészítésű hangfelvételt bizonyítékként vagy azt mondja, hogy nem zárt rendszerben készült, így nem hiteles.

CoolKoon 2018.08.09. 09:31:30

@Balfredo Alfredo: "Amúgy sok sikert a saját készítésű hangfelvétel használatához!" - Egyrészt nem Amerikában vagyunk, így a bíróság dönthet úgy, hogy az illegálisan készített kép- és hangfelvételt is felhasználja bizonyítéknak, másrészt pedig a probléma csak akkor merülne fel, ha tényleg letagatnák a hívást.
A zárt rendszerben készült hangfelvétel azért jó, mert azt a bíróság mindenfajta további vizsgálat nélkül is elfogadja bizonyítéknak (feltéve, hogy a rendszerbe tényleg nem lehet belenyúlni). Ha nem zárt a rendszer, akkor szakértőnek kell megállapítania, hogy manipulált-e a felvétel, vagy sem.

CoolKoon 2018.08.09. 09:46:56

@Snagal: "nem mindenki asztalos családban nő fel ahol eretnekségnek számít "fastfashion" bútorboltban vásárolni :)" - Nem erről van szó, hanem inkább a rossz gyakorlati tapasztalatokról.

"de nem mindenkinek van igénye arra, hogy a bútorai az irreális terhelést is kibírja." - Jaa, akkor én kérek elnézést. Ugyanis az asztalaimat nemcsak arra használom, hogy a chia magos rukola sajátás tálat megtartsa, hanem néha nehezebb dolgokat is pakolok rá. És nem akarom, hogy pont az adott dolog kellős közepén adja meg magát. Mert hiába vennék nevetve szinte lepkefingért másikat, ott, akkor, abban a pillanatban ez NAGYON szarul érintene.

"És akkor tovább mehetnék pl. egy hifi rendszer irányába is, de egy audiofil szemében mégsem vagy egy köpedék csak mert nem vettél 10milliós hangrendszert és költöttél 1 millió forintot a rézkábelekre." - Ja, mert a kínai, legszarabb gagyi és a 10 milliós hangrendszer között nincs semmi átmenet, mi? Emlékszel még a First Austria márkájú borzalmakra a 90-es évekből? Mert én igen. És soha nem is vettem olyat, míg mások igen. És igen, felőlem nyugodtan vehet bárki 500 forintos Bluetooth-hangszórót is, és mesélhet arról, mennyire szereti a hangját (mert botfülű), de attól még ugyanúgy nem fogom megdícsérni.

"Ha ennyire magasról szarod le az Ikeát honnan tudod, hogy így működik???" - Mert attól, hogy bútort még ott sose vettem, ismerek embereket, akik igen, és én is vettem már ott különféle kiegészítőket (meg virágot, amiknek a "gondozása" szintén megérne egy misét). Ráadásul még egy ismerősöm is dolgozott ott.

"Mellesleg vagy 5 éve vettem 'kallax" fantázia nevű tároló szekrényt és akkor sem vadi új modell volt - mai napig kapható, ahogyan a méretben hozzá való tároló elemek vagy szekrény ajtók (kinek melyikhez van kedve) szóval, nem ez sem igaz, bármennyire is szeretnéd ezt hinni." - Oké, ebben pont mázlid volt. De nem ez a jellemző, bármennyire is szeretnéd ezt hinni.

"Többnyire könyveket tartok rajta, nem billeg, nem inog, 3X költöztettem, szét se kellett szedni" - Oké, gratulálok, jó vételt csináltál. Viszont az Ikeában ilyesmi akkor is ritka, mint a fehér holló. Akiket én ismerek, azoknak pl. nem sikerült, többek között ezért is kerülöm őket (bútorügyben) mint a leprást.

"Áruld el kérlek mennyivel javított volna az életminőségemen ha 20.000ft helyett 100.000Ftért megcsináltatom asztalossal" - A tiéden szemmel láthatóan semennyit. De továbbra is állítom, hogy csak mázlid volt.

Xezs7 2018.08.09. 19:25:36

A sznobizmus sosem megy ki a divatból.

lobster thermidor 2018.08.10. 10:06:30

@Kondom Keselyű:
Természetesen vannak az eredeti Bauhaus által kitalált moduloktól eltérő méretezésű elemek is, ez csak erősíti a használhatóságról alkotott véleményeket. Nekem is van egy ilyen sarokelembe épített kiforgatható edénytartóm, és bár nem az IKEA - ban vettem a bútort, mert a lakás adottságaihoz kellett alkalmazkodni, de az ötlet, és a kiegészítők onnan jöttek. Abban is biztos vagyok, hogy a csodaasztalosok, és a rendelőik is az IKEA - ba járnak ötletekért és a kiegészítőik jó részét ott vásárolják meg, nem pedig a Forest katalógusból rendelik meg.

Balfredo Alfredo 2018.08.10. 21:02:39

@CoolKoon: " Egyrészt nem Amerikában vagyunk, így a bíróság dönthet úgy, hogy az illegálisan készített kép- és hangfelvételt is felhasználja bizonyítéknak, ..."
Nem vagyok jogász, de józan ész alapján nem illegális a hangfelvétel, ha az elején bemondom, hogy a hívást rögzíteni fogom. Ha a másik fél ezzel nem ért egyet, akkor leteszi a kagylót (ettől persze nem oldódik meg a reklamáció, de legalább tiszták a viszonyok).
"...másrészt pedig a probléma csak akkor merülne fel, ha tényleg letagatnák a hívást."
A leírt Ikeás esetben nem tudunk róla, hogy letagadták-e a hívást, pontosabban azt sem tudjuk, hogy a posztoló próbálta-e a hívás hanganyagát kikérni. Azt tudjuk, hogy mást mondtak a telefonban és mást a személyes ügyfélszogálatnál.
Az egész telós példát csak azért írtam le, hogy illusztráljam: a személyes panasztétel macerásabb ugyan, de folyományaként van a kezedben egy pecsétes papír, amivel tudsz lobogtatni (ettől persze nem feltétlenül ítélik jogosnak a reklamációdat).

CoolKoon 2018.08.10. 21:04:18

@Balfredo Alfredo: "van a kezedben egy pecsétes papír, amivel tudsz lobogtatni" - ...amivel mehetsz a sóhivatalba. Ha egy cég patkánykodni akar, akkor hiába van papírod, akkor is patkánykodni fog.

Balfredo Alfredo 2018.08.10. 21:04:48

@Kondom Keselyű: "es ezt hogy kepzeled el ? szetbontjak az egesz konyhabutort,es visszavisznek mindent,vagy ..."
A kérdés jogos, próbálom megadni a jó választ.
A vonatkozó jogszabály szerint jogos reklamáció esetén a vásárló első körben javítást vagy cserét kérhet. Ha a kereskedő sem javítani sem cserélni nem tud, akkor vagy árleszállítás vagy a vevő jogosult elállni a vásárlástól.
Ha az Ikeának a reklamált cuccosból nincs egy megveszekedett darabja sem, akkor javítani vagy cserélni nem tud.
Egy kompromisszum lehet az árleszállítás, vagyis az, hogy a hibás és nem cserélhető asztalra tekintettel az Ikea valamennyit a vételárból visszaad. Ekkor a vevő valamilyen más forrásból beszerezhet egy olyan asztallapot, ami színben, mintázatban illik a konyha többi eleméhez.
Ha végképp nem egyeznek meg, akkor a vevő eláll a vásárlástól. Ehhez vissza kell juttatnia a cuccot az eladónak, ami azzal jár, hogy széjjel kell szednie lapokra. Ugyanis ezzel állítja vissza a vásárláskori állapotot. Ha azt mondod, hogy a sok türelemmel és időráfordítással összeszerelt bútort macerás megint szétszedni, akkor igazad van.
(A probléma a konkrét esetben elméleti, mert az Ikea nem ismerte el a hibát.)

Balfredo Alfredo 2018.08.12. 12:46:11

@CoolKoon: "Ha egy cég patkánykodni akar, akkor hiába van papírod, akkor is patkánykodni fog."
Egyetértek, igazából én is ugyanezt írtam, csak zárójelben. Sajnos itthon nincs fogyasztóvédelem; ennek több oka van: az emberek hozzáállása, a cégek hozzáállása, a jogszabályi-politikai háttér :-(
Ha papírod van, akkor azzal a patkánykodás bizonyos típusait ki tudod küszöbölni.
A poszter telefonálással kezdett, és két infot kapott: az egyik, hogy a hibás darabot cserélni fogják, a másik, hogy ehhez személyesen be kell fáradnia az üzletbe. Az utóbbit sejteni lehetett, tehát igazából a telefonálás felesleges kör volt.
Amikor személyesen bement, legalább annyit elért, hogy jegyzőkönyvet vettek fel. A jegyzőkönyv alapján pedig odáig eljutottunk, hogy formálisan hibázott az Ikea, mert független szakvélemény nélkül állította, hogy az ügyfél hibázott. Sajnos ettől még továbbra sem kap kártérítést.
Azon lehet izmozni, hogy miért mondtak mást a telefonban, mint a boltban, de az ilyesmi plusz erőfeszítés, kétséges hozadékkal.

CoolKoon 2018.08.12. 13:15:30

@Xezs7: LOL Nekem is pont ugyanez jött le a történetből :D

CoolKoon 2018.08.12. 13:19:50

@Balfredo Alfredo: "Sajnos itthon nincs fogyasztóvédelem; ennek több oka van: az emberek hozzáállása, a cégek hozzáállása, a jogszabályi-politikai háttér :-(" - Igazából az egyedüli ok az emberek hozzáállása, a birkalelkűség. A másik kettő (a cégek hozzáállása és a jogszabályi háttér) is ebből a következik, hiszen csak ott van normális fogyasztóvédelem, ahol az emberek ezt kiharcolták maguknak. Mo. pont nem ilyen.

"A jegyzőkönyv alapján pedig odáig eljutottunk, hogy formálisan hibázott az Ikea, mert független szakvélemény nélkül állította, hogy az ügyfél hibázott." - És ezzel elmehet a fogyasztóvédelemhez, amiből ideális esetben lesz egy bírság az Ikeának, de csórikám abból asztallapot továbbra se fog látni. Igazából az egészben az a legnagyobb baj, hogy bármit is lép az illető, igazi, közvetlen hozadéka nem lesz belőle.

Balfredo Alfredo 2018.08.13. 12:43:47

@CoolKoon: "Igazából az egyedüli ok az emberek hozzáállása, a birkalelkűség."
Meglehet. Pld. a szomszédos, államvasutas témánál lehet megfigyelni, hogy a legtöbb hozzászóló pont a panaszost támadja (ahelyett, hogy tanácsot adna a megoldáshoz, vagy legalább szolidaritását fejezné ki).

"bármit is lép az illető, igazi, közvetlen hozadéka nem lesz belőle."
Ha jól értem, az a helyzet állt elő, hogy a vitatott asztallapból nincs az Ikeánál példány, nem tud cserélni. Ezért a helyzetet úgy kezeli, hogy a vevőt próbálja hibásnak beállítani. Egy békéltető testületi összejövetel folyományaképp el tudom képzelni, hogy az Ikea hajlandó lesz egy árleszállításra. A visszatérített pénzből az ügyfél be tud szerezni valamilyen asztallapot. Igaz, ami igaz: a békéltető testületi procedúra mindenképpen időbe telik.

CoolKoon 2018.08.13. 16:16:22

@Balfredo Alfredo: "a szomszédos, államvasutas témánál lehet megfigyelni, hogy a legtöbb hozzászóló pont a panaszost támadja" - Mondjuk itt is az megy, hogy mindenki az Ikeát dícséri, még ha a legtöbben nem is nyíltan a posztolót hibáztatják.

CoolKoon 2018.08.13. 16:17:42

@Balfredo Alfredo: "A visszatérített pénzből az ügyfél be tud szerezni valamilyen asztallapot." - Igazából jobban járt volna, ha már akkor, amikor kiderült, hogy az Ikea magasan szarik a pofájára, elmegy egy asztaloshoz, és levágat/csináltat vele egy megfelelő méretű asztallapot.

Balfredo Alfredo 2018.08.13. 21:20:20

@CoolKoon: "Igazából jobban járt volna, ha már akkor, amikor kiderült, hogy az Ikea magasan szarik a pofájára, elmegy egy asztaloshoz, és levágat/csináltat vele egy megfelelő méretű asztallapot." - A posztoló biztos, hogy jobban jár. Igaz, hogy némi plusz pénzbe kerül, de időt, idegeskedést takarít meg a fogyasztóvédelem kihagyásával. A végeredmény meg így is, úgy is egy külön csináltatott asztallap.
Ha a hazai fogyasztói társadalom egészét nézzük, akkor természetesen rosszul jártunk mindnyájan, mert ismét tovább gyengült az egyébként nem létező fogyasztóvédelem :-( Ha születik legalább egy elmarasztaló békítő testületi döntés az Ikeaval szemben és az legalább minimális nyilvánosságot kap, akkor az Ikea is átgondolja a dolgokat. A dolog másik oldala, hogy hősnek lenni hálátlan feladat.

Majmász Gedeon 2018.08.15. 00:07:57

bíztató -> biztató
neki állhat -> nekiállhat
Megjött aváalsz a GVTI-tanácsadóktól, megtudtuk, hogy : -> Megjött a válasz a GVTI-tanácsadóktól, megtudtuk, hogy:
(A posztot nem olvastam.)

HochesG 2018.08.26. 23:06:51

@Balfredo Alfredo: Köszi a választ. Internetes felületen keresztül elküldtem a Békéltető Testületnek a panaszomat. Amint valamilyen ítélet születik az ügyben, úgy azt el fogom küldeni a Homárnak.
A GVTI tanácsadóinak hálásan köszönöm a válaszukat.

HochesG 2018.09.30. 23:30:20

Ebben a századik bejegyzésben egy örömteli hírt szeretnék megosztani mindazokkal akik követték a "Csavaros IKEA sorry dilemákkal" cikket.
A mai napon az IKEA Lakberendezési Kft. kicserélte a sérült asztallapot egy újra. Nagyon szépen köszönöm Tímeának és a GVTI-tanácsadójának a segítséget! A hozzászólóknak is köszönöm az ötleteket és a kulturált kommenteket.

Balfredo Alfredo 2018.10.21. 15:32:04

@HochesG: Grat!
Érdemes volt egy kicsit jobban megpiszkálni az Ikeát!