Tékozló Homár

Jófej volt az Office Shoes, rosszul jött ki belőle

2018.08.08. 13:38 | Homár Hilda | komment

office_shoes_logo.jpgA Homár ugye dedikáltan másból sem áll, mint olyan esetekből, ahol a fogyasztók úgy érzik, valami méltánytalanság érte őket. A tapasztalatok alapján, bár tényleg sokszor csorbulnak a fogyasztói jogok, azért  levélíróinknak nem mindig van igazuk. Ilyen eset sajnos Marianné is, akinek otthon kiderült  a vadiúj cipőjéről, hogy mégsem lesznek nagy barátságban, és ez a csalódás olvasónk Office Shoes-zal való szakításáig vezetett. Pedig sajnos tiszta sor, hogy a cégnek nem volt kötelessége se visszavennie, se kicserélnie, se beszámítania az árát egy másik lábbelibe. Az viszont már érdekesebb kérdés, hogy ha mégis belement a levásárlásba, akkor kötelezhette-e Mariannt, hogy a különbözet rendezéséhez vegyen még valamit. 

Pár napja az Office Shoes Mammutban lévő üzletében vásároltam egy pár cipőt 15 990.-Ft-ért. Speciális talpbetétet hordok, ami sajnos nem volt nálam a vásárláskor. Hazaérve kiderült, hogy a cipőben csúszkál a betét, így használhatatlan a cipő. Visszavittem az üzletbe, ahol közölték, hogy a pénzt nem tudják visszaadni, de 3 napon belül levásárolható valamelyik üzletükben. Végig jártam néhány Office Shoes-t (MOM Park, Outlet, Budaőrsi Auchan) de nem találtam kedvemre való cipőt.

Visszamentem a Mammutba és jeleztem, hogy nem sikerült megfelelő cipőt találni egyik üzletükben sem, ezért talán mégis inkább visszaadhatnák a vételárat az eredeti dobozában visszavitt cipőért, mint az számtalan cégnél teljesen természetes. Az eladó nagyon kedves és készséges volt, közölte, hogy ő nem dönthet ebben az ügyben, de felhívja nekem a főnökét. Sikerült is beszélnem a hölggyel, aki hajthatatlan volt. Így tovább próbálkoztam és az Allée-ban lévő üzletben végül találtam egy megfelelő cipőt, ami 700,-Ft-tal olcsóbb volt.

Azt rögtön sejtettem, hogy nem adnak vissza különbözetet, de nem ez volt  legrosszabb forgatókönyv. A 700,-Ft-ot kötelező volt levásárolni, de nem tartottak holmi párszáz forintos árucikkeket, ezért kénytelen voltam még venni 4 000,- Ft-ért valami impregnáló spray-t, amire abszolút nem volt szükségem.

Az a minimum, hogy az életben be nem teszem többé a lábam egyik Office Shoes üzletbe, de erről másokat is nyomatékosan lebeszélnék a bosszantó kicsinyességük és rugalmatlanságuk miatt.

Mariann

 

Hagyományos vásárlási formák esetén a fogyasztónak nincs joga az egyébként hibátlan termék visszavásárlását követelni a forgalmazótól, pusztán azért, mert meggondolta magát, vagy valamilyen saját érdekkörében felmerülő ok miatt mégsem tart igényt az árura.

Ez alól kivételt képez az az eset, amikor a kereskedő saját maga úgy dönt, hogy bizonyos feltételekkel mégis megadja ezt a jogosultságot. Ebben az esetben az tekinthető jó gyakorlatnak, ha az üzletben jól látható helyen, illetve a honlapon (ha van) ennek részletszabályait közérthetően és könnyen hozzáférhető módon elérhetővé teszik. Hangsúlyozni kell, hogy az alábbiak az objektív értelemben vett hibátlan termék esetére vonatkoznak, hiszen a hibás teljesítés esetére alapos, a fogyasztó számára kedvezően jogi háttér ma is létezik.

Több mint húsz éve nincs ugyanakkor hatályban az a jogszabály, amely a köztudatban olyan erősen él, hogy a mai napig rendszeresen találkozunk vele a napi munkánk során, sok fogyasztó tudni véli, hogy ma is van ilyen előírás. Ez a rég nem hatályos szabály a fogyasztók számára garantálta, hogy a még nem használt, hibátlan terméket 8 napon belül kicseréltethették bármiféle különösebb indoklás nélkül. Mivel ez a szabály ma már nem hatályos, a hagyományos vásárlásoknál a fogyasztó csak akkor követelheti ezt a kereskedőtől, ha az üzletpolitikai megfontolásból a jogszabályi minimumtól kedvezőbb szabályokat alkalmaz, és erről megfelelő tájékoztatás is elérhető. Főleg a karácsonyi időszakban szokott aktuális lenni a kérdés, hogy mit lehet tenni, ha egy egyébként hibátlan terméket szeretnénk visszavinni. Ebben a tesztben viszonylag jól ki van fejtve, hogy melyek a tipikus gyakorlatok. Ezen a téren egyébként jelentős változások történtek az elmúlt években, mert egyre több cég látta be, hogy a törvényi minimum betartása önmagában nem feltétlenül elegendő a fogyasztói elégedettség eléréséhez.

Jó tanács:
A hasonló esetek elkerülése érdekében érdemes tájékozódni a cég hibátlan termékek visszavételével/kicserélésével kapcsolatos üzletpolitikájáról. Fontos, hogy az alkalmazott egyedi szabályok nem térhetnek el a törvényi előírásoktól a fogyasztó hátrányára, illetve a fogyasztó törvény adta jogait nem lehet saját nagylelkű gesztusként tálalni. Ha mindenképp fontos szempont, hogy a kipróbálást követően ott legyen az indoklás nélküli elállás lehetősége, a webáruházas vásárlás lehet a megoldás, hiszen egy szabályosan működő eu-s vagy hazai webshopból történő vásárlás esetén (néhány kivételtől eltekintve) megilleti a fogyasztót az indoklás nélküli elállás joga.

Jogszabályok:
- 6/1990. (IV. 5.) KeM rendelet az üzletek működéséről (nem hatályos!)
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

napalm 2018.08.08. 13:50:38

Nem tartanak zoknit?
Egy kibeb..... impregnáló sprayt kellett venned?

Sipovicsné Zahedli Krisztina 2018.08.08. 13:56:33

Egyrészt a posztoló hülye volt, mert el kell vinni a talpbetétet a vásárláshoz. Nem a cipő volt szar, hanem a betét (vagy legalábbis nem volt jó bele).
DE HA MÁR nem vitte el, akkor meg lehetett volna kérdezni, vissza lehet-e vinni a cipőt, ha nem jó bele a betét. Vagy esetleg haza lehetett volna ugrani a betétért. Ha utána volt ideje a négy boltot végigjárni, kétszer visszamenni, akkor az is belefért volna.
Harmadrészt szerintem egyáltalán nem általános, hogy csak úgy visszaveszik a hibátlan cuccokat (ahogy leírták, ez nem is kötelességük).

A bolt egyenesen jó fej volt, te meg anyázol. Hülye vagy.

Ja, és még valami: a honlapjukon 2000 forint alatt több cipőápoló cucc meg papucs is van.

Répázó 2018.08.08. 14:00:08

Hol volt itt jófej az office shoes?

lobster thermidor 2018.08.08. 14:04:25

Aki speciális betétet hord, az ne vegyen úgy cipőt, hogy nem viszi magával a betétet, és nem próbálja fel azzal együtt. Ez majdnem olyan, mint amikor valaki úgy rendel meg egy szemüveget az optikusnál, hogy előtte nem vizsgáltatja meg, hogy hány dioptriás okulárét kell vennie. Szinte biztos, hogy a boltban eltették volna a cipőt 1 - 2 napra, amikor a kedves vásárló a betéttel felszerelkezve visszatér, és felpróbálja, ezért nem tudom igazán sajnálni a kissé elhamarkodottan vásárlót. Mellesleg sokkal jobban járt volna, ha otthagyja azt a 700 forintot, mert a régi cipőért egy azonos, sőt nagyobb használati értékű cipőt kapott cserébe, és nyilván pisztolyt sem tartottak a homlokához, hogy 3300 forint ráfizetéssel megvegyen egy drága impregnáló sprayt.

Sipovicsné Zahedli Krisztina 2018.08.08. 14:10:09

@Répázó: Ott, hogy visszavették a hibátlan cipőt, még ha le is kellett vásárolni az árát.

Zuzer78 2018.08.08. 14:18:12

Gondolom a maradék ósszeget nekik lehetett volna adni, csak a posztoló nem akarta még jobban megkárosítani saját magát...

Darth Revan 2018.08.08. 14:22:05

ezt a 700 forintos cuccot nem ertem. ha olcsobb volt a cipo, akkor rajuk kellett volna hagyni a 700 forintot.

lobster thermidor 2018.08.08. 14:44:56

@Zuzer78:
Mivel károsította volna meg magát?
Azzal károsította meg magát igazán, hogy elsőre a figyelmetlensége miatt vett egy pár számára használhatatlan cipőt, amit a bolt, bár nem kötelezi erre semmi sem, kicserélt egy pár használható cipőre. Szőrt szőrért kapott, nem egy fél pár cipőt tukmáltak rá.

Zuzer78 2018.08.08. 14:55:53

@lobster thermidor: Azzal, hogy akkor nem pontosan a befizetett összeget kapta volna vissza. Próbálok Mariann logikával gondolkozni, nem nagyon megy:)

zserzsenne 2018.08.08. 14:57:32

Én sem értem a 700 forintot. Ahelyett, hogy 700-at buknék, inkább elbukok 3300 forintot?

Darth Revan 2018.08.08. 15:17:23

mondjuk lehet, hogy az volt, mint kuponos vasarlasnal: ott is ragaszkodtak ahhoz, hogy a kupon ertekenel magasabb osszeget kolts, mert nem tudnak visszaadni es nem lesz kasszaegyezes.

Im just here for the comments 2018.08.08. 15:31:20

Impregnáló 4000 forintért? :D Téged nagyon átvertek, ennél akkor is jobban jártál volna, ha leteszel a 700 forintról, és nem buksz még 3300-at.
És még kérdezik, hogy mi haszna van 12 év matekot tanulni... Hát ilyen szituban pl. lenne akár haszna is :D

Tudod Te azt jól! 2018.08.08. 15:37:56

Ez a 'visszajáró probléma' egy permanens gond a nem kp vagy kártyás fizetésnél.
Nem tudod azt mondani, hogy ok, buktam a különbözetet, mert a pénztáras rendszerek nem tudják kezelni ezt az összeget.
Próbáld ki: A tecsóban 960Ft értékű vásárlást próbálj fizetni 1000Ft-os tecsó utalvánnyal.
Nem fog sikerülni. Kp-t nem adhat vissza a pénztáros, és nem tud mit kezdeni az el nem költött összeggel a rendszer
.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.08.08. 15:42:00

@Im just here for the comments: akkor valószínű az lett volna, hogy nem vásárolhatja le. Olyan egy boltnál nem lehet, hogy beveszel x értékű valamit és kiadsz x-y értékű valamit. Azt viszont nehezen akarom elhinni, hogy a legolcsóbb 700 Ft-nál drágább termékük a 4000 Ft-os impregnáló volt.

Snagal 2018.08.08. 19:28:11

Részemről a vásárló volt a hülye, az Office meg lehetne kicsit rugalmasabb.

@Sipovicsné Zahedli Krisztina:
"Vagy esetleg haza lehetett volna ugrani a betétért. Ha utána volt ideje a négy boltot végigjárni, kétszer visszamenni, akkor az is belefért volna."

na igen, a történet itt kezdődik :) Ennyire ráérsz de nem mész haza a betétért, nem kérdezed meg, hogy vissza lehet -e hozni stb.

" visszaadhatnák a vételárat az eredeti dobozában visszavitt cipőért, mint az számtalan cégnél teljesen természetes"
Ez tipikusan az az eset, hogy ha van 3 haverod, ebből ketten gond nélkül meghívnak pár kör sörre, akkor nem az az egy haverod a fasz aki ezt nem teszi meg, hanem a másik kettő szimplán jó fej, és többet tesz érted mint amit elvárhatsz tőlük.
Érted a különbséget?
De előzetesen erre sem kérdeztél rá, szóval nem, sehogy sem a bolt a hibás, főleg, hogy próbáltak segíteni, még ha elég szerencsétlen módon is tették...

... ugyanis azt a 700ft-ot meg lehet oldani. De a poszter leírása alapján az üzlet ragaszkodott hozzá. Aminek értem a logikáját de a 700ft meg már annyira pitiáner összeg, hogy többe került a cégnek a "főnökkel" való beszélgetés meg az eladók munkaideje amit ezzel töltöttek.
(dolgoztam kereskedelemben, álltam pult mögött is, meg voltam "főnök" is akit felhívtak ilyenkor az eladók... kb minden üzletben megoldható valamilyen formában, szóval szerintem ez csak arra szolgált, hogy a problémázó vásárlót szopassák... aki valljuk be tett is érte)

herk 2018.08.08. 21:52:45

@Snagal: "Aminek értem a logikáját de a 700ft meg már annyira pitiáner összeg, hogy többe került a cégnek a "főnökkel" való beszélgetés meg az eladók munkaideje amit ezzel töltöttek."
Nem, nem érted a logikáját. Nem -700 Ft kiadás fáj a cégnek (minusz kiadás, az bevétel, ugye :-), mert itt bevételről van szó, nem kiadásról), hanem az 5 millió forintos büntetésről, amit a cég kap, hanem nem frankó a könyvelés

Snagal 2018.08.08. 21:56:11

@herk: de értem... nem kapsz érte 5millás büntetést mert rendszertől függően több megoldás is létezik erre...
(mellesleg 700Ft eltérés miatt egyébként se kapna ekkora büntetést)

sanyi_a_hegyrol 2018.08.08. 23:27:57

Engem az erdekel nagyon, hogy a specialis talpbetet miert nem volt aznap a talpan? Vagy ez ilyen szezonalis specialis talpbetet?

Quuuziii 2018.08.09. 08:13:04

Olyan jó hogy Mariann nem az én barátnőm. =)

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2018.08.09. 10:36:09

@herk: Az ilyennek fingja sincs hogy kell egy vállalkozást vezetni és milyen "szabályoknak kell megfelelni" Abszurdisztánban... kereskedelem... ok! Próbálj meg nyitni egy étkezdét - cukrászdát pl. és hogy ott mennyi HACCP, ÁNTSZ, NÉBIH, Tűzoltóság, Rágcsálóírtás, stb.-nek kell megfelelni... engedélyek és különböző tanusítvány, "adó" lehúzások vannak!

KaTe 2018.08.09. 10:57:13

Meg kell rendelni a webáruházból, aztán 14 napon belül elállni. Lassan már semmit nem mer megvenni az ember a boltban, mert oké, hogy hibázik, de az eladónak nem az a dolga, hogy a vevő baromira elégedett legyen? Persze az is lehet, hogy az Office Shoes üzletpolitikájába simán belefér a csalódott, elégedetlen vevő, meg a homár poszt. Nekem ne mondja már senki, hogy az amúgy (feltételezem) egyszer nem használt, hibátlan cipő visszavásárlása olyan lehetetlen feladat lett volna. Lehet itt szarrágónak titulálni a posztolót, de azért érdekelne, hogy akik szarrágóznak, azok közül hány dolgozik a kereskedelemben, illetve ha valóban ilyen az eladói mentalitás, akkor hogy mertek "bezzegMagyarország"-ozni?

KaTe 2018.08.09. 11:02:28

@KaTe: Hozzáteszem, a posztoló saját idejét áldozta, hogy oda-vissza járkáljon a boltok között, keresve másik cipőt, tehát mindent megtett, hogy a probléma rendeződjön, nem az asztalt verte, hogy márpedig adják vissza a pénzét, hanem kompromisszumos megállapodásra törkeredett. Pont az ilyen Office Shoesok azok a helyek, ahol egy csavart nem vennék.

Navarone 2018.08.09. 11:11:26

@KaTe: a vásárló tévedett, a boltnak nem kötelessége visszavenni az ilyen cipőt. Te szívesen megvennéd úgy, hogy tudod, már hordta valaki, akár egy napig is? Én ugyan nem...

KaTe 2018.08.09. 11:13:59

@Navarone: Ha valaki egy napig hord egy cipőt, annak azért nyoma marad, hozzáteszem, lehet, hogy az a cipőt, amit te használsz, előtted kb. 15 ember próbálta már fel, és hordta összesen X órát. te hogy tudsz egy ilyen cipőt hordani?!

Navarone 2018.08.09. 12:21:08

@KaTe: nem feltétlenül marad nyoma, és nem tudhatod, hogy milyen körülmények között hordta. A 15 ember, aki felpróbál egy cipőt (mellesleg általában 1-2 ember szokta felpróbálni azt az 1 pár cipőt, mert mérettől is függ a vásárlás ugye, percekig hordta a lábán.

A vásárló egyértelműen hibázott azzal, hogy betét nélkül vette meg a cipőt. Ne akarja a hibáját a bolton leverni.

Bobájka 2018.08.09. 13:48:28

Nekem épp ellentétesek a tapasztalataim. A napokban rendeltem webshopból 2 ugyan olyan márkájú, eltérő fazonú, azonos méretű cipőt. Persze az egyik tökéletes lett, a másik viszont kicsi. :(

A rendelés előtt a cég honlapján tájékozódtam, mi van ha koppanok, és a rendelés nem jó, semmit nem hallgattak el, ennek fényében rendeltem. + A rendeléshez írasos tájékoztatót kaptam, mi van ha nem jó a rendelés. Mentem is szépen vissza, reménykedve, hogy a boltban találok nagyobb méretet, épp a Mammutba. Teljesen tisztában voltam vele, ha nincs méret, van pár napom találni valami dragább modellt, amire becserélhetem, mert összeget nem adnak vissza, vagy saját koltsegen visszapostazom, mert akkor igen :). A boltban extra jofejek voltak (ami sajnos nem alap mindenhol!) az eladók, minden kérdésemre válaszoltak, mindenről tájékoztattak ( ha ez se jó mar csak 3 napom van, osszeg nem jar vissza stb stb...)

A vevő mévis mit gondolt?Először dönt, utana puffog?Vannak szabályok, amit kolcsonosen be kell tartani, és akkor nincs gond. Szerintem a office shoesban ez maximálisan teljesül, és semmit nem hallgatnak el. Ennel sokkal gazabb kereskedok vannak, mentunk mar mi is Bekelteto Testulethez ganejsaggal, de az tenyleg homarra valo sztori volt. Itt a vevo hibazott, majd legkozelebb gondolkodik, mielott vasarol, ami nem is gond, mert tulfogyasztas van :)

Xezs7 2018.08.09. 19:34:19

Itt a poszter a hülye, haladjunk.

MagyarPéter 2018.08.09. 21:26:01

Nem értem, hogy miért csak egy darab valamit akart venni a posztoló, ami 700 forintnál drágább. Miért nem volt jó, mondjuk 8 db. 99 forintos cipőfűző?
Ha már ennyire hülye volt, hogy megvette valódi kipróbálás nélkül a cipőt.

lutria 2018.08.10. 23:14:33

Az office shoes-ban nem tartanak pár száz forintos szagtalanító vagy másmilyen talpbetéteket,zoknikat,stb.,4000Ft a legolcsóbb apróság?

John Heard 2018.08.12. 17:16:41

Sztem Magyarorszag ilyen kicsinyes csak, hogy nem ad vissza penzt 1 nap utan! Emberek, 1 nap az mi??? Itt nalunk Norvegiaban 30 napon belul ha visszaviszed, visszaadjak a penzed!

Off: Szinten Norvegiaban az allam 5 ev garanciat vallal minden muszaki cikkre. Most voltam egy Apple boltban, vettem egy iPhonet, az elado mondta, hogy nem kell vegyek Apple Car Protectiont, mert a norveg allam 5 ev garanciat vallal! Kivancsi vagyok Magyarorszag mikor kezdi el utanozni ezt, nem pedig a vasarlot hulyenek nezni!!

telkoe 2018.08.14. 14:35:02

@John Heard: Persze, az allam vallal garanciat, biztos ugy van :)

heidt 2018.08.15. 00:09:57

@John Heard:
Akkor én minden szart Norvégiába fogok exportálni. Nekem semmi felelősségem nem lesz, hiszen az állam vállal 5 évig garanciát helyettem.

Péter 2 2018.08.20. 19:21:18

@John Heard: természetesen és nyilvánvaló marhaság. Nem a norvég állam vállal garancát, hanem a norvég törvények írnak elő 5 év garanciát a tartós fogyasztási cikkekre. Az eladónak kell állnia, akitől vetted.

europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/norway/index_en.htm

És az Apple nem árul kocsikat, legalábbis egyelőre még jó pá révig nem, bár hírek már voltak róla, hogy bele akar kezdeni ebbe az üzletbe is.

velorex-vezető 2018.08.22. 17:53:54

@John Heard: @lobster thermidor: A figyelmes olvasás megment attól, hogy aláírd pl. a halálos ítéletedet. A posztoló érthetően leírta, hogy nem volt mód rá, hogy egyszerűen lemondjon a 700 Ft,-ról, mert a vásárlás értéke nem lehetett kisebb a már kifizetett összegnél és az impregnáló spraynél nem volt olcsóbb árucikk.

velorex-vezető 2018.08.22. 17:56:14

@lobster thermidor: : A figyelmes olvasás megment attól, hogy aláírd pl. a halálos ítéletedet. A posztoló érthetően leírta, hogy nem volt mód rá, hogy egyszerűen lemondjon a 700 Ft,-ról, mert a vásárlás értéke nem lehetett kisebb a már kifizetett összegnél és az impregnáló spraynél nem volt olcsóbb árucikk.

velorex-vezető 2018.08.22. 17:57:50

@Quuuziii: ez az érzés szerintem kölcsönös.

velorex-vezető 2018.08.22. 18:14:28

Úgy tűnik egyesek azért járnak a Homárra kommentelni, hogy alaposan belerúgjanak a pórul járt posztolókba. Az egy dolog, hogy nem értenek vele egyet, de előszeretettel hülyézik le, pedig egyáltalán nem biztos, hogy ők mindig kellően átgondoltan járnak el. Láthatóan túlteng bennük a káröröm érzése és kéjes örömmel tölti őket az is el, hogy akad valaki akinél okosabbnak tarthatják magukat. Persze nem ártana, ha megtanulnának legalább figyelmesen olvasni. A posztoló érthetően leírta, hogy szívesen lemondott volna a nyomorult 700 Ft-ról, de arra nem volt mód. A vásárlás összege nem lehetett kisebb a már kifizetett összegnél és az impregnáló spray-nél nem volt olcsóbb árucikk az üzletben. Azt sem írta, hogy a cég jogtalanul járt el, csak kicsinyességnek tartotta, hogy nem kaphatta vissza vételárat egy eredeti csomagolásban visszavitt áruért. Számtalan cég van, ahol ez bevett szokás. Volt, aki olyat írt, hogy nem látszik egy cipőn, hogy hordták. Hát valóban nem látszik, ha az illető kézenállásban közlekedik és nem rakja le a talpát a járdára.

Quuuziii 2018.08.23. 11:36:25

@velorex-vezető: Kizárt dolog, ugyanis én fiú vagyok, így nem lehetek a barátnője.

Badum tssssszzz

velorex-vezető 2018.08.23. 14:45:27

@Quuuziii: Értem. Fiú barátod van. ma már ez egyáltalán nem szégyen. Sőt büszkeségre okot adó tény. Az Office Shoes árul nagyon cuki, szivárvány színű topánokat.

Balfredo Alfredo 2018.08.27. 15:29:18

@velorex-vezető: "Úgy tűnik egyesek azért járnak a Homárra kommentelni, hogy alaposan belerúgjanak a pórul járt posztolókba."
Ez sajnos így van :-(
A Homár egy fogyasztóvédelmi blog, ahol póruljárt, becsapott (vagy legalábbis magukat annak gondoló) fogyasztók írnak le megtörtént eseteket, segítségkérés céljából.
Ugyan nem láthatok Homár Hilda fejébe, de feltételezem, az szándéka a kommentelési lehetőséggel, hogy ha valakinek a témához kapcsolódó tanácsa vagy megoldási lehetősége van, azt megírhassa, segítő szándékkal.
Gyakorlatban a posztok jelentős része pont nem ilyen. Van itt minden: helyesírási/elgépelési hibák számonkérése, rendszerkritika, a hibázó cég védelme ál-userek ál-dícséretével, stb.
Egy külön sajátos csoport alkotnak azok a hozzászólások, amelyek a posztolót kritizálják, olykor lehülyézik. Hogy igazából ezek semmennyit sem lendítenek előre a dolgon, jól mutatja egy példa. Korábban volt egy poszt arról, hogy a MÁV-val utazva valakinek kellemetlenségei voltak. Mi volt az egyik reakció? Hát az, hogy autóval kellett volna utazni. Egy közelmúlt beli poszt az autóbérlés váratlan extra költségeíről szólt. Teljesen "természetes", hogy volt valaki, aki kioktatta a posztolót; e kioktatás pont arról szólt: miért nem vonattal ment autó helyett. Az egésznek bizonyára megvan a szociológiai háttere, a társadalomban jelen lévő frusztráltság és hasonlók formájában.
Megoldást nem tudok, azt lehet mondani, hogy kell bizonyos idő ahhoz, hogy mindenki úgy és arra tudja használni a fórumozás adta lehetőséget, ahogyan és amire az való.

velorex-vezető 2018.08.27. 17:18:09

@Balfredo Alfredo: Örülök, hogy más is így látja, mert ezek szerint nincs üldözési mániám.
Én nem először tapasztalom ezt. Egy korábbi eset kapcsán, amikor a szolgáltató az elutazás napján lemondott egy befizetett wellness hétvégét és a pénzt napok múltán fizette vissza, a legkülönbözőbb rosszindulatú és gúnyos megjegyzések születtek. Feltűnt, hogy egy valóságos törzsgárda jár kellemetlenkedni a Homárra és egymást túlharsogva ekézik a pórul járt posztolókat. Az szóba sem jött, hogy valaki a saját tapasztalatát megosztva, segítő szándékkal írt volna valamit. Az ember még bírálatot is elfogad, ha segítő szándék és nem rosszindulat áll mögötte. De hát nyilvánvalóan beteg az emberiség lelke, ezt bizonyítják a háborúk is.

Balfredo Alfredo 2018.08.28. 15:51:34

@velorex-vezető: "De hát nyilvánvalóan beteg az emberiség lelke, ezt bizonyítják a háborúk is."
Hogy kinek a lelke beteg (teljes emberiség? egyes embercsoportok? konkrét személyek?), arról egészen hosszan és egészen eredménytelenül lehetne vitatkozni.
Az biztos, hogy e beteglelkűeknek jó lehetőség az internet: nem kell menni sehová, egyszerűen otthon ülve hülyézhetik le a másikat, akár névtelenül is. Ez is egyfajta levezető szelep, talán jobb is, mint a háború.

Quuuziii 2018.12.12. 21:08:48

@velorex-vezető: homoszexuális vagyok, nem pedig 10 éves kislány. Nagy különbség. :)

Xezs7 2018.12.13. 17:24:16

ne gusztustalankodjatok már itt
süti beállítások módosítása