Tékozló Homár

Tengerentúli fapadosként bánt utasaival a LOT

2018.08.21. 09:39 | Homár Hilda | 49 komment

lot.jpeg

Hét hosszú évnyi szünet után indult újra közvetlen repülőjárat Budapest és New York között a "lengyel Malévnak", a LOT-nak köszönhetően. Az Egekura blog ritka lelkesen számolt be az akkori pogácsatúráján tapasztaltakról. Sajnos júniusban Sanyi már nem volt ilyen elégedett, mert bár az emberekbe vetett hitet és a szolidaritást biztosan nagyon erősíteti, hogy az utastársaknak önszerveződően kell magukat kirángatni a bajból, ehhez azért jogosan vártak volna segítséget, pláne egy tengerentúli járat esetében.

Hello Homár,

Nem a fapados légitársaságokat akarom védeni, inkább csak szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy van olyan "rendes" légitársaság, ahol a fapadosokat is megszégyenítő állapotok vannak, elég hosszú ideje.....

Konkrétan a LOTról van szó. 

Megpróbálom nagyon röviden összeszedni az elmúlt kb 2 hónap történéseit. Június végén New Yorkból jöttünk volna haza a frissen indított JFK-BUD közvetlen járattal. Amikor kiérkeztünk a reptérre, akkor már kint volt, hogy egy órával később indul a gép, du fél 6 helyett fél 7kor. Gondoltuk, ennyi belefér. Utána minden rendben ment, boarding megvolt, beszálltunk a gépbe, gurultunk a kifutón, majd megálltunk. És ott álltunk 4 és fél órán keresztül. Közben körülöttünk gond nélkül szálltak fel-le a gépek, mi meg csak álltunk. Majd este 10kor mondták, hogy kiszállás, a járatot törölték, nyomás vissza a terminálba, ott majd minden infot megkapunk. 

A terminálban a kb 250 utas semmilyen tájékoztatást nem kapott, hogy miért törölték a járatot, hogyan tovább, stb. 2 pultot megnyitottak, ahol elkezdték átfoglalni a jegyeket, de ez 250 emberre finoman szólva is kevés volt. Azt talán mondani sem kell, hogy az ilyenkor elvileg kötelező segítségnyújtásból semmi nem volt, se kaja, se víz, se ingyen használható telefon, semmi. Egy LOTos csaj körbeadott pár fénymásolt cetlit, amin rajta volt a LOT-infoline telefonszáma, mondta hogy hívjuk azt, mert ott is át lehet foglalni a jegyeket, de sajnos csak 15-20 ilyen cetlije van, azokat adogassuk körbe egymásnak....Telefon fronton kb ugyanez volt a helyzet, 1 óra 50 percig csörgettük megállás nélkül az ügyfélszolgálatot, fel sem vették. 

Hajnal 2 magasságában az egyik utasnak sikerült velük beszélni, és ő volt anyira jófej, hogy elkezdte körbeadogatni a telefonját és ugyanazon híváson belül próbáltuk minél többen átfoglalni a jegyeket. Mire mi sorra kerültünk, addigra már csak egyetlen opció maradt: este 10-kor van egy járat a newarki reptérről Zürichbe, onnan pedig másnap du 5-kor Budapestre. Vagyis a hétfő reggel 8 helyett hazaérünk kedd este 8ra. "Természetesen" az átcuccolást Newarkra nekünk kellett megoldani, vmi orvosi konferencia miatt pedig minden hotel fullon volt, szóval hajnal 4-kor nem nagyon maradt más választásunk, minthogy kimentünk a reptérre, és vártuk az este 10-es indulást. 

Itthon aztán megtettem a panaszt a LOTnak emailben, és a 30 napos válaszkötelezettséget kicentizve kb a 28. napon jött a válasz, hogy a járatunk a rossz időjárási körülmények miatt lett törölve, úgyhogy nagyon sajnálják, de nem jár kártéítés, csak a felmerült költségket fizetik ki. Ezzel csak az a baj, hogy a JFK-n volt elég időm arra, hogy lementsem az aznapi indulásokat a honlapjukról: délután 5-től este 10-ig (vagyis a mi eredeti indulásunk és a járattörlés közötti időben) 147 (!!!) járat minden gond nélkül el tudott indulni, csak mi nem. Vagyis a "rossz időjárás" duma hatalmas kamu, nyilván arról van szó, hogy a LOT szeretne utasonként 600 euro kártérítést megspórolni, mert elvileg ekkora késésnél és ilyen távolságon ennyi jár.

Aztán szétnéztem a LOT FB-oldalán és akkor szembesültem vele, hogy van baj velük rendesen, kb naponta 4-5 ilyen sztorijuk minimum akad. Rendszeresen késnek a gépeik (EUn belül is simán 2-3órát) törlik a járatokat mindenféle indoklás nélkül, napokra eltűnnek bőröndök, amikről fogalmuk sincs, hogy merre lehetnek, az ügyfélszolgálatuk a helyszínen és telefonon/online is kritikán aluli, a sablon szövegen kívül ("we're terribly sorry....") érdemi kommunikációra képtelenek, telefont nem veszik fel, mailekre nem válaszolnak.....

Sajnos nem úgy néz ki, hogy belátható időn belül megint megyek New Yorkba, de ha mégis, az tuti nem a LOTtal fog megtörténni..... 

Köszi, szép napot!!!

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sipovicsné Zahedli Krisztina 2018.08.21. 09:48:01

A bőröndeltűnős sztori azért nem LOT-sajátosság. Annyi csomag megy keresztül a rendszeren, hogy egy kis részük óhatatlanul elveszik (pl. ott marad a kiinduló reptéren). És ez társaságtól független.

Ami pedig az időjárást illeti: lehet, hogy kamu ez az érv, de azt azért jó tudni, hogy nem csak a kiinduló reptéren van időjárás, hanem pl. út közben és a célállomáson is...

Rejtélyes 2018.08.21. 09:52:14

@Sipovicsné Zahedli Krisztina: Utkozben = utvonalmodositas, celallomas = honnan tudjak tobb oraval elotte, hogy milyen lesz? Az idojarasjalantes is csak talalgat :) Nameg van kozeli masik repter, ami tuti fogad.

Szal amit a LOT mond, az "LOT of bull$hit" :D

Lalikám 2018.08.21. 09:55:21

Én azért inkább az indulás előtt szétnéztem volna azon a facebook oldalon.

Darth Revan 2018.08.21. 09:57:13

New Yorkba, csak a Norwegiannel.
A nyaron utaztam veluk, akcios jegyet sikerult kifognom: 120 euro, kb. 36 ezer forint.
Igez, ezert a penzert csak kezipogyaszt vihettem es nem jart ingyen kaja sem. De vittem szendvicset es vizet.
Egy kis repterre erkezik, a jarat erkezesehez igazodva van kozvetlen buszjarat Manhattanbe.

Ha gaz van, akkor LOT szintu ugyfelkezelest kaptam volna en is, de sokkal-sokkal olcsobban :)

FDToth 2018.08.21. 10:27:04

Airhelp, sztem jók, egy tavalyi járat-törlés kapcsán szereztek 250-et (mínusz az ő jutalékuk)
Egyébként LOT irtó gagyi. Szintén NY, a színvonal, a minőség fapados szint: régi gép, elavult fedélzeti szórakoztató rendszer, nem működő monitorok, kérés ellenére nem a megfelelő, diétás ételt biztostották, stb. És mindez igen drága. Volt szerencsém Qatar Airway-zel utazni, olcsóbban, vadi új gép, tökéletes kiszolgálás, minőségibb étel, kényelmesebb ülések, és normális érintőképernyős szórakoztató rendszer.
LOT kelet-eU, ez látszik.

boldic12 2018.08.21. 10:52:13

És ebben mi a fapados szint? Ha fapados lenne akkor nem foglaltak volna át és a költségedet is csak nehezen térítik meg. Ráadásul a fapadoson még ennyi tájékoztatást se kapsz.

killerkaller 2018.08.21. 11:09:20

Pedig a mostanában látható reklámfilmjük alapján már pattannék is fel a fotelból repkedni velük.

Shanarey 2018.08.21. 11:11:56

@boldic12:

Ez rosszabb mint a fapados szint. 2016-ban az EasyJet Játszott el egy hasonló esetet, egy Luton-München út okán. A gép kora délután indult volna, s éjfél előtt nemsokkal rájöttek hogy a gép nem indul, de legalább szállást biztosítottak. Egyéb infót nem adtak csak annyit hogy másnap reggel 9 re jön értünk a busz, s addigra legyünk készen. Azt még az éjjel megtudtam az egyik, reptéri biztonsági szolgálatos hölgytől, hogy azért nem indult a gépünk, mert nem volt rá személyzet. Akik lettek volna, azoknak lejárt a munkaidejük.

Kaját, s innivalót, nem biztosítottak, mondjuk nem vágott földhöz a dolog. Ám adtak egy 5 Font-al feltöltött mágnes kártyát, amivel a reptéren, másnap reggel vehettem kaját meg innivalót.

Sipovicsné Zahedli Krisztina 2018.08.21. 12:18:41

@FDToth: Régi gép? A legrégebbi gépük ezen az útvonalon nincs 6 éves. :-D

Mondjuk a cateringre én is hallottam nem egy panaszt.

béla2 2018.08.21. 12:41:36

infostart.hu/gazdasag/2018/07/26/gondok-a-lengyel-legitarsasagnal
Mi is az Air Europa A330-200-as gépével jöttünk haza, ami nem egy mai darab, elég lelakott, nem működött a szórakoztató rendszer sem. Késett is, mert egy óráig pakoltak ki belőle. Nem az utasok csomagjait, hanem egy csomó lefóliázott árut. Odafelé még az új Dreamlinerrel mentünk, az tényleg rendben volt, de sajnos vitték a szervizbe.

Girhes 2018.08.21. 12:43:19

Nem indultak el időben, nem volt slot, ahol később felszállhattak volna, aztán a pilótáknak lejárt a munkaidejük. Ez nem vis major. Kártérítésre fel!

Darth Revan 2018.08.21. 13:23:13

@béla2:
a multkor a British Airways tenyleg regi gepen utaztam
lehetett vagy 20 eves, iszonyatosan regi szorakoztato rendszerrel. a telefonomnak nagyobb keperenyoje volt, kb.
de meg ez se mukodott (az egesz gepen), kaptam 3000 pontot. azt kb 30-40 font ertekben lehet bevaltani.

enipeni 2018.08.21. 14:42:45

Most vesztettek el a csomagomat 16 napra (elotte toroltek a jaratot is) ha nem kompenzalnak a csomagert meg irok. de a LOT a legrosszabb amivel eu-n belul utaztam beleertve a fapadosokat is.

nyúúlacska 2018.08.21. 14:57:31

Most ez meglepett, a reklámok alapján egészen normális légitársaságnak gondoltam őket. Nahát...

vizsla_barat 2018.08.21. 16:50:50

Nem fogok semmi okosat mondani,de. A legcelszerubb hub-bol hub-ba repulni. Pl Delta Detroitbol vagy Atlantabol. Mert ott minden rendelkezesre all ha valami gebasz van. Erdemes nagy repulotereken keresztul menni. Pl CDG, AMS, LHR.De aki szereti a kalandokat az repuljon Madeiran at Pascoba. Az eddigi tapasztalat az hogy a SW-et mindekepp kerulni kell, a sorrend Delta, United, SW.

Balfredo Alfredo 2018.08.21. 16:55:49

@nyúúlacska: Ajánlott szakirodalom: Fapad c. tévésorozat :-D

Baluci 2018.08.21. 20:18:08

Ennél egyértelműbb 600 eurós kártérítés nem jár semmiért! Ha ezt a poszter veszni hagyja, akkor ő a legnagyobb lúzer! Én minden követ megmozgatnék, az tuti!

Mikkamak 2018.08.21. 21:16:48

Esetleg próbáljatok meg körülnézni ezen a site-on: www.elliott.org, bár a LOT nincs felsorolva a company contact részen, de az eset leírásával talán tudnak a fórumon segíteni.

Mikkamak 2018.08.21. 21:30:01

A főoldalon pont ott van ez a cikk: Here’s how to get an airline to pay your EU 261 claim

Hümm... 2018.08.21. 21:57:33

Mindenkinek ajánlom messziről ekerülni a LOT járatait. Rendszeresen utazom Lengyelországba és májustól júliusig a járataik egyharmada vagy 3 óránál többet késett vagy törölték. És ez csak abból a néhányból amivel én mentem vagy mentem volna. DE minden alkalommal kifizették a 250 eurót, amikor az járt az EU-s szabály szerint. Szóval NE HAGYD MAGAD LERÁZNI! A LOT-ot meg javaslom kerülni mint valami kórságot. Kivéve, ha nem zavar a késés és megéri valakinek a kártérítés.

kewcheg 2018.08.21. 22:01:30

LOT-tal nincs baj, 8óra 40!!! a menetidő odafele, új a gép, érintőképernyők nem minden ülésen jók, 4 db. magyar film van a menüben, a Brazilok, meg egy szomorúbb valami amiben tolókocsis a bérgyilkos, aki megnézi tökön szúrja magát fakéssel, ilyen művészfilmek,de van sok halivud, kaja nem nagyon igényes de ehető, dehát economy class, a felsőbb osztályokon jobb lehet, kérésre adnak még plusz kávét, vagy sört vagy bármit ha hátramész, dehát a lényeg a lényeg hogy egy műszaknyi idő alatt semmi hercehurcával átdob az újvilágba, ezért talán elnézhető hogy kicsit káeurópai....

azbest 2018.08.21. 23:09:15

@Shanarey: pár hete a köln-bonn reptéren volt hasonló szivatás a eurowings-szel. A szokásos késésen felül még egy óra, majd beszállás... majd a pilóta közölte, hogy igazából nincsen földi személyzet, akik felrakodnák a feladós bőröndöket. Szóval várunk (a csodára). Újabb egy óra után közölték, hogy letelt a gépen tölthető idejük, szóval vissza a terminálra és majd ott lesz valami. Valami pedig azt jelentette, hogy kimenni az infó pulthoz és ott sorbanállni másik 3-5 gép utasaival együtt. Annyi eszük nem volt, hogy valaki kiálljon és hivatalosan közzétegyék, hogy másnap délelőtt egy külön gépre átraktak mindenkit "késés" címszóval. A random többi ember pedig csak annyit tudott mondani, hogy mindenki át van foglalva... csakhogy nem ezt láttam az appban. Később kiderült, hogy újra kell checkinelni, amit az app nem tud, de szerencsére az önkiszolgáló terminál tudott kezelni. Mivel nem akartam elutazni a városba random helyet keresni, így taxi kupon helyett inkább kajakupont kértem és ott maradtam, mert éjfél után már nem sok értelme van szállást keresni (több száz másik emberrel versenyezve), hogy aztán 8ra visszaérjek. Mondjuk még viszonylag jó a statisztikám, mert 50 felszállásból idén :
- 1 aznapi törlés, egy órával korábbira átfoglalás
- 1 korai törlés és előző napra átrakás, más opció nélkül
- 1 csatlakozás lemaradás az osztrákokkal, ami sosem éri el a csatlakozást, mégis árulják úgy.
Eddig még nem volt másik városba érkezés, mert szerencsére nem akkor utaztam. A lotot is sikerült még elkerülni, mert hajnali gépekkel nem akarok menni vidékről.
Kártérítésileg gondolom a munkaadóm tudna magának kérni, mert ők rendelték a jegyeket is.

haXXor 2018.08.22. 06:29:56

@Rejtélyes: A repülőknek azért ki van centizve az üzemanyag/max repülési idő/tökömtudja mi. Óceán közepén egy több száz km-es időjárási problémát nem lehet csak úgy 'kikerülni'. Bár nem értek hozzá, de ennyit én is tudok ezekről. Nem okoskodni akarok, csak bizonyítani azt, hogy nem volt időjárási probléma, itt elég nehézkes. De gondolom ha lehet valami hivatalosabb panaszt tenni, ott a légitársaságnak kéne már ezt igazolnia...

Máttyáskirály 2018.08.22. 07:16:02

LOT : Later Or Tomorrow.... Ezt magukat a lengyelek mondogatják ha panaszkodom nekik. Európában is tragikusak

Utolsó kaland pár hónapja: Varsó - BP.... Kis késéssel elindul a reggeli járat.... Vakitó napsütés, némi talajmenti köd Duna fölött.... Börzsöny fölött 45 percent köröz..... "Rossz idö miatt nem tudunk leszállni" .... dél lengyel elhagyott reptéren leszâll, tankol, 2+ óra gépben..... Vissza Varsóba... Tömeg a pultnál az átfoglalâsnál, telefont senki nem veszi fel.... késö du indulunk haza. 13 órát utaztam összesen.

Számtalan történetem van, a bolhás szállodai szobátôl (törölt járat ,elszállás) az információs pultnál utasokra "hagyott " számitógépig.... 15 éve rendszeresen utazom Varsóba, kb minden harmadik alkalommal van valami "vis maior"...

ComLo 2018.08.22. 07:41:43

@FDToth: Én úgy tutdtam hogy Dreamliner-ek járnak a BUD - JFK vonalon.

A Qatar pedig ebben kifejezetten "lutri". Csomó vonalon tényleg szép és új gépük van, de pl jellemzően a délelötti Budapesti járat is olyan régi 319-essel repülik, amiben nincs szórakoztató elektronika. De mondjuk az Emirates-nek is volt tavalyelöttig olyan öreg 330-asa (első időben azzal jártak Budapestre), amin még hamutartó is volt, a kijelző kisebb volt mint egy mai átlag mobil, és csak fix 2-3 előre rögzített programú csatorna közül választhattál.

fonaktamas75 2018.08.22. 08:10:47

Májusban utaztam vele NY-ba, az egyik legkényelmesebb utam volt. Pontos volt, komfortos, egy egészen újszerű Dreamlinerrel. Egy WC előtti utolsó sorba foglaltam helyet, ami teljesen üres volt. Kifejezetten élményszámba ment az út, soha nem élveztem hosszútávú utat ennyire. Számomra teljesen meglepőek a fenti kritikák, én mindenkinek lelkesen ajánlottam, hogy milyen jó választás a LOT.

M. Péter 2018.08.22. 08:33:12

@haXXor: Rövid távra már nagyon jó időjárás-előrejelzést tudnak készíteni, és ezt figyelembe veszik az útvonal tervezésekor. AA London-Miami járatát néztem flightaware-n, simán van 1000 km a különböző útvonalak között, van amikor Új-Fundland felé megy, majd a Amerika keleti partja mentén le délre, van amikor nagyjából egyenesen megy, néha egészen délre megy és utána fordul nyugatra. Annyi tartaléknak kell lenni, hogy egy néhány száz kilométeres viharzónát ki tudjon kerülni (ettől még nem lesz több száz km-rel hosszabb az út), vagy hogy megbírkózzon az átlagosnál kedvezőtlenebb szélviszonyokkal.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2018.08.22. 09:01:09

Flight claim és hasonló appok, valamint weboldalak. Némi jutalékért cserébe behajtják, ami behajtható. Egyszeri utasként gyakorlatilag esélytelen birkózni a légitársaságokkal.

Kipper 2018.08.22. 09:17:19

@azbest: "Kártérítésileg gondolom a munkaadóm tudna magának kérni, mert ők rendelték a jegyeket is. "

A munkaadód azért fizetett, hogy a Eurowings elvigyen A-ból B-be, ami meg is történt. Ők nem fognak kártérítést kérni; itt te szívtál, ezért neked jár a pénz.

zuhanorepulesss 2018.08.22. 09:38:44

A szórakoztató rendszer megléte/hiánya már szempont tud lenni? Ki az, akinek a zsebében nincs egy 128/256/512giga háttértáras telefon vagy tablet? 8-10 óra utat el lehet tölteni. Bár én magam hangoskönyv és podcastpárti vagyok. A LOT elgondolkodtatott már engem is, de utánaolvasva hamar elvetettem az ötletet.

Darth Revan 2018.08.22. 10:04:14

@zuhanorepulesss:

el lehet tolteni 8-10 orat, ha keszulsz ra. Amikor Norwegiannel New Yorkba repultem vittem magammal tabletet, powerbank-ot es filmeket, mert azon a gepen tudtam elore, hogy nem lesz szorakoztato rendszer.
A muktkor viszont 11 oran at unatkoztam, amikor kiderult, hogy a British Airways egyik osoreg gepen bedoglott a fedelzeti szorakoztato rendszer

A tablet most is nalam volt ugyan, de tolteni sajnos nem tudtam, mert annyira regi gep volt, hogy nem volt tolto sem az uleseknel.

ComLo 2018.08.22. 10:52:22

@zuhanorepulesss: A telefon/tablet lemerülhet, és sajna nincs minden gépen töltő. De ez csak 1 szempont.
Ott a választék kérdése: a gépen több száz film közül választhatsz, csomó sorozatepizódot nézhetsz meg. Egyszerűen erre előre nem lehet, vagy nem egyszerű készülni, nem lesz nálad ilyen választék.
Ott a kényelmi szempont: A gépeken jellemzően tabletnél és telefonnál nagyobb kijelzők vannak, amit nem kell tartani, és pont szemmagasságban vannak.
Ott van azért az erkölcsi rész is: tableten, telefonon hogyan lesznek legálisan filmjeid? Ha valaki nem akar/szeret torrent-ezni, eleve kiesik ez az opció.

vanek ur 2018.08.22. 11:28:49

Rendszeresen hivatkoznak a légitársaságok azokra a vis maior kimentési indokokra, amiket a rendelet nekik lehetővé tesz, természetesen minden konkrétum nélkül (keresd ki te a flightradaron vagy akárhol, ahol tudod). Klasszikus lepattintós, kifárasztásos technika, amiből csak a 25%-os jutalékért dolgozó "jogsegély" cégek profitálnak. Sok kitartást és járj sikerrel.

@haXXor: "A repülőknek azért ki van centizve az üzemanyag/max repülési idő/tökömtudja mi." Elég szigorú előírások vannak, hogy mennyi tartalék üzemanyagot kell vinni, most nem keresem ki, de még Európán belül is van annyi, hogy akár 1 órát várhasson a gép a leszállásra. A másik dolog, hogy szigorúan meg van határozva, hogy egy adott géptípus hány órányi repülésre távolodhat el a legközelebbi, leszállásra alkalmas repülőtértől. Tehát ha baj van, biztosan odajut.

protézisesh 2018.08.22. 12:34:27

@ComLo: 319/320/321 illetve B737 regional jet, en meg SOHA nem talalkoztam olyannal, amiben lett volna szorakoztato rendszer.
Es ha dunantuli vagy, repulj becsbol, ne budapestrol. 10.000x kulonbb...

ComLo 2018.08.22. 13:06:51

@protézisesh: Itt van egy random példa a qatar-ról:

www.jetphotos.com/photo/6872094

Mind az Airbus-nak mind a Boing-nek van olyan változata a keskenytörzsű gépeikből, amelyeket direkt hosszabb távra terveztek. A Qatar egészen a múlt hónapig szinte csak ilyennel repült Budapestre (azóta az egyik járatpár szélestörzsű lett ugye).

Főleg a Qatar szempontjából, Bécs elég nyerő dolog, oda vadiúj Dreamliner megy. De sajnos nem mindig és nem mindenkinek opció. Dunántúli vagyok, Ferihegyre akár tömegközlekedve ki tudok jutni, Bécsbe ez sokkal macerásabb, és kb 3X annyi időbe tellik. Kocsival is sokkal messzebb van. Ráadásul a nekem fontos Bécsi jegyek jellemzően kicsit drágábbak is (aláírom nem mindig de az esetek legnagyobb részében).

ComLo 2018.08.22. 13:29:37

@protézisesh: Bocsi rossz linket tettem be, bár az is szórakoztató elektronikás 321-es, de nem qatar. Ezt akartam linkelni:

m.blog.hu/bu/budflyer/image/a7-ahw_qatar_airways_airbus_a320_eglf_dsc_4977_wm.jpg

lobster thermidor 2018.08.22. 14:11:45

@ComLo:
Hát bocs, de ez nem teljesen igaz. Én gyakran repülök a Qatarral Dohába, majd onnan tovább Ázsiába, de a BUD - DOH járaton, és vissza közlekedő keskeny törzsű gépeken még nem találkoztam ilyen komplett szórakozta egységgel. a legtöbb gépen X soronként van egy lebillenő, közepes tablet méretű monitor, már ha egyáltalán méltóztatik lenyílni, az sugározza a felszállás előtt az imát, és a szokásos infókat, útközben pedig valamilyen elcsépelt animációs filmet nyomnak, nyilván a kiskorúak kedvéért. A táncoló talpak című filmet már a kézipoggyászom is kívülről tudja. :)

ComLo 2018.08.22. 14:45:16

@lobster thermidor: Én is évente többször utazom le ugyanezt az utat (bár vélhetően másik Ázsia célponttal :-) ). Nekem az utóbbi időben az volt a tapasztalatom, hogy a délutáni gépen (ami mostantóm ugye szélestörzsű), volt szórakoztató elektronika, a délelöttin (ami talán pont ezért olcsóbb is), pedig nem.
Engem (sajnos), nem érint, de a szórakoztatóelektronika nélküli gépen, azt mondják, a business class ülések is sokkal szarabbak.

ekat 2018.08.22. 15:21:34

@zuhanorepulesss: Nekem mindenképpen szempont (lett volna, ha nem lett volna eleve adott minden légitársaságnál, amit néztem), mert tablet ugyan van nálam, de jelentősen kényelmetlenebb lenne azt nézni. Na meg nem tudom, bírna-e filmézős 8-9-10 órát. (Telefonon viszont sosem néznék semmi hosszabbat, hangyafütyinyi méretben nem érdekel.)

ekat 2018.08.22. 15:24:41

@ComLo: A Netflix-en egy csomó minden letölthető az eszközödre. Amit úgy szoktak 'külsősök' emlegetni, hogy akárhány eszközre szól az előfizetésed, az igazából ez: hogy hány eszközre tölthetsz le. Mert bejelentkezni akármennyiről tudsz.

ekat 2018.08.22. 15:31:30

Hát mit ne mondjak, sajnáltam, hogy több hónapja az ár miatt nem a LOT-ra vettem meg a New York-i jegyeket, de most már nem bánom. :) Lufthansa lett végül.

Péter 2 2018.08.22. 18:54:52

@ComLo: Úgy, hogy megvetted, rámásoltad. Egyszerű, mi?

Azonfelül létezik még olyasmi is, hogy könyv, nem csak film. Meglepő, mi? :-)

ComLo 2018.08.22. 19:11:07

@Péter 2: Oké, oké, ahol élek sajnos nem opció a streaming, így nem tudtam hogy le is lehet pl netflix-ről tölteni.

A könyv egyébként meglepően szuper megoldás hosszú távú járaton (8+ óránál), ezzel egyetértek, én is ezt preferálom. Egyszerűen 2-3 filmet végignézni egyhuzamban, már nem annyira szórakoztató (legalábbis nekem), míg egy könyvet gond nélkül olvas az ember hosszú órákon át.

GhostBusters 2018.08.22. 21:25:12

@ComLo: Letölteni Magyarországon legális, jelentem tisztelettel.

ComLo 2018.08.22. 21:52:34

@GhostBusters: Nem is jogi, hanem erkölcsi okot mondtam. (és ahogy fent kiderült azt is rosszul, magyarországon, lehet fizetős streming szolgáltatásból letölteni. Ezt nem tudtam.)

lobster thermidor 2018.08.23. 09:16:34

@ComLo:
Sajnos az engem nem vigasztal, hogy az utóbbi időben mi történik, mert az eddig is evidens volt, hogy a széles törzsű gépeken van minden ülésnél beépített szórakoztató elektronika. Én például úgy igyekszem megszervezni az utazásaimat. hogy lehetőleg ne 6 - 8 órákat várakozzak a még az oly impozáns doha - i reptéren sem, tehát azzal a géppel repülök Budapestről, és vissza, amelyikhez jobb csatlakozást találok. Az már csak a hab a tortán, hogy a kivételes esetektől eltekintve a keskeny törzsű, sokkal kevesebb szolgáltatást nyújtó gép esetében pont annyit fizethetsz a jegyért, mintha a kényelmesebb nagy gépen repülnél. És akkor még csak az Economy Classról beszéltem, mert a Business Class egyszerűen értékelhetetlen ezeken a gépeken.

ekat 2018.08.23. 12:00:34

@ComLo: Csak egy kis kiegészítés: ugye az Android-készüléken van a Netflix-app, és konkrétan abba lehet letölteni a dolgokat, és aztán 'belőle' offline nézni.

ComLo 2018.08.23. 15:06:11

@ekat: Köszi, ahogy mondtam màsnak, megkövetem magam, mentsègemre szoljon, ahol èlek sajnos nem opcio a streaming.

De a màsik 3 èrv, szerintem ennèlkül is àll :-) .