Kevés szuperebb dolog van annál, mint hogy az utóbbi években a Balaton környékén lassan, de biztosan háttérbe szorul a klasszik zimmerferiizmus, és egyre több jó ízléssel megvalósított, elsősorban a helyi kultúrára és minőségi alapanyagokra építő szolgáltatás, szálló- és vendéglátó egység várja az arra járó turistákat. Az örvendezésre okot adó változások utolsó fázisa az lesz majd, amikor a tulajok azt is megértik, hogy a közösségi médiafelületek ugyanúgy a csomagjuk részét kell, hogy képezzék, min a kézműves burger, a házi kenyér meg a befőttesüvegben a limonádé a felújított lomis asztalnál. Sőt, az online világban mutatott arcuk még fontosabb is talán, mert a panaszkezelés módja nemcsak annak az egy - simán lehet, hogy extrán macerás - vendégnek szól, hanem az összes eljövendőnek. Szóval kedves House of History Tihany, a Bookingon rossz értékelést hagyó vendég bejegyzéséhez kedves, udvarias hangnemben hozzászólni, és szükség esetén jelezni, ha valamiben tévedett - helyes, beszólogatós, személyeskedő hangvételű emailben helyretenni - Big no no!
(fotó: Shawn Campbell)
Sziasztok,
Augusztus 17-ére a House of History Tihany-ba foglaltunk szállást a barátnőmmel, aminek nagyon jó, 8.2-es értékelése van.
Ehhez képest a fürdő nagyon lepukkant volt. Ez alapján túlárazottnak éreztük, ezért irtunk is egy értékelést Booking-on. Ami igy néz ki:
2,5 „Többé nem szállunk meg itt."
Negativ: Közös fürdőszoba, ami használhatatlanul volt berendezve. Egy kollégium színvonalasabb, nem mellesleg sokkal olcsóbb is.
Pozitiv: Medence
Erre a következő emailt kaptam tőlük:
Kedves Róbert!
Nagyon sajnáljuk, hogyha ennyire bántó volt Önnek a nálunk eltöltött idő. Bizonyára a reggelit sem találta ízletesnek és személyzetünk is rendkívül gonosz lehetett ezek szerint Önökkel, hiszen 2,5 pontra értékelték őket is. Azt is őszintén sajnáljuk, hogy Ön nem tud olvasni és úgy foglalt le egy szobát (nem mellesleg az Önhöz hasonló értékelőkre jellemzően a tipikusan legolcsóbbat...hiszen aki keveset fizet, általában annak a legnagyobb az elvárása), hogy csak a helyszínen döbbent rá arra, hogy "közös fürdőszobás". Ezt a booking.com legalább 6 helyen jelzi a foglalás során, sajnáljuk, hogy Önnek ez nem tűnt fel.
Legközelebb érdemes kicsit több pénzt szánni a balatoni tartózkodásra és nem a legolcsóbb szobát kiválasztani. Azt mindenesetre jobb ha tudja, hogy még egy kollégiumban sem tudott volna megszállni 22.275 Ft-ért augusztus közepén kedves Párjával úgy, hogy az tartalmazza a reggelit és a medencehasználatot is, úgyhogy jobb ha szerez egy kis tapasztalatot a turizmus területén, mielőtt nagyívű kijelentéseket tesz az interneten.
A legőszintébben bízunk benne, hogy az Önhöz hasonló értékrenddel és tudatos fogyasztói képességekkel meg nem áldott vendégek elkerülik szálláshelyünket!
Minden jót kívánunk,
The Houses of History
Durvának érzem ezt egy alacsony pontszám miatt.
Üdv,
Robi
A posztot elküldtük a Houses of History Tihanynak, ezt a választ kaptuk tőlük:
Tisztelt Szerkesztőség! Kedves Hilda!
Először is engedje meg, hogy megköszönjük a díjmentes megjelenési lehetőséget portáljukon. Számunkra, mint egy idén indult, fejlődő kisvállalkozás számára sokat jelent az, hogyha bármilyen előfizetési díj nélkül ír róla egy elismert, fogyasztóvédelemmel foglalkozó blog, ami értelemszerűen egyben reklámfelület is nekünk. Szálláshelyünk minden megalapozott kritikára és véleményre nyitott, hiszen az egy adott ember szubjektív véleményét tükrözi. Ön is egy ilyen szubjektív véleményt fogalmazott meg szálláshelyünk levelével kapcsolatban cikkében, amelyet tiszteletben tartunk és elfogadunk.
Mindettől függetlenül engedje meg, hogy ismertessem Szerkesztőségükkel álláspontunkat:
Szálláshelyünk egy közel 200 éve épült, nádfedeles parasztházakból álló műemlék épületegyüttes, amely meg kívánja őrizni az egykori kor jellemzőit, történelmi hagyományait, tehát a múltunk értékeit. Ebből a filozófiánkból sajnos nem tudunk engedni. Nem tudunk engedni még akkor sem, hogyha a hozzánk érkező – esetenként a Balaton parti kritikus szálláshely hiány miatt kényszerből foglaló – kedves Vendégeink egy része elvárná azt, hogy szobáinkat ne 100 évesnél is régebbi, válogatott antik bútorokból, hanem inkább az IKEA-ban és a Kika-ban kapható, lapra szerelt sorozatgyártású bútorokból rendezzük be. Sőt! Azon sem fogunk tudni változtatni, hogy szálláshelyünk nem klimatizált, hiszen csak úgy mint kétszáz éve, ezt most is a 80 cm vastag falaink és a helyenként közel 1 méter vastag nádtetőnk biztosítja számunkra. Álláspontunkkal kapcsolatban ezek csak azért fontos részletinformációk, mert rá kívánunk világítani arra, hogy tucatnyi alkalommal milyen abszurd elvárásokkal érkeznek meg szálláshelyünkre egyes Vendégek, annak ellenére, hogy rendkívül részletes képi és írásos tájékoztatást adunk magunkról a booking.com oldalán.
A legnagyobb törekvésünk ellenére sem tudunk azon kedves Vendégeinkkel mit kezdeni, akik:
- a recepcióra már eleve frusztráltan és dühödten érkeznek meg, majd itt csodálkoznak rá, hogy ez nem egy 12 emelet magas, üveghomlokzatú wellness szálloda, hanem bizony egy parasztház;
- a saját maga által lefoglalt legolcsóbb szobánkat választja, amihez - a leírás szerint is egyértelműen - közös fürdőszoba tartozik és a helyszínen durva és sértő stílusban beszél munkatársainkkal, mert Ő ezt úgy értelmezte, hogy a feleségével és saját magával (!) közös a fürdőszoba, nem pedig egy másik szobával;
- vagy a kedvencünk, amikor több soron keresztül részletezett szállásleírás és 100-nál is több kihelyezett fénykép után azt a kritikát közli velünk valaki, hogy Ő azt hitte, hogy az ablakából a Balatont fogja látni és nem a Belső-tavat...Sajnos az ilyen és ehhez hasonló egészen ésszerűtlen és alaptalan véleményekkel napi szinten találkoznak munkatársaink, amit a részünkről megadott teljes körű képi és írásos tájékoztatás, valamint a maximális telefonos és helyszíni segítségnyújtás miatt nem áll módunkban elfogadni. A nevezett Vendég pedig nagyon jól tudta, hogy mit és miért foglalt. Azért választotta ezt a szállást és azért foglalta be ezen gazdaságos szobánkat, mert az augusztus 20-i hétvégére, medencehasználattal, svédasztalos reggelivel, ingyenes Wi-Fi-vel együtt elérhető szobát olcsóbban nem talált, nem csak az északi parton, de talán még a déli parton sem. Ehhez képest olyan bugyuta kijelentést fogalmazott meg az árról és a minőségről, amit a turizmusban kevésbé jártas ember is csak szánakozó mosolygással tud elolvasni. Szálláshelyünk reggeli kínálatának sokszínűsége, személyzetének töretlen kedvessége és segítőkészsége vitán felüli, amelyről bátran meggyőződhet bárki a helyszínen, vagy a rólunk alkotott véleményekben. Minden helyszínen jelzett panaszt és észrevételt azonnal, a jelzés pillanatában orvosolnak munkatársaink, ezért is különösen inkorrekt az úriember értékelése, hiszen egy szóval sem jelzett irányunkba semmilyen problémát tartózkodása során.
Szálláshelyünknek továbbra is leghatározottabb álláspontja, hogy a legkevésbé sem várunk olyan Vendégeket, akik nem tudják értékelni azt a 200 évet ahová megérkeztek, vagy akik csak azért választanak minket, mert a balatonfüredi több szintes tömegszállodákban, már az utolsó alagsori szoba is elfogyott. Nem fogadjuk el, hogy csak azért mert valaki nem jár el tudatos fogyasztóként foglalása során, vagy csak kényszerből foglal nálunk, utóbb valótlanságok és ferdítések közepette értékelje le szálláshelyünket és munkatársaink munkáját. Mint említettem minden kritikát és negatív véleményt elfogadunk, hiszen ezekből táplálkozva tudunk fejlődni és szolgáltatásainkon javítani, azonban dühtől és rosszindulattól vezértelt, alaptalan véleményeket teljes mértékben visszautasítunk.
A jövőben továbbra is tárt karokkal, finom kávéval, ízletes reggelivel és sok szeretettel várunk olyan egyéneket, párokat, családokat vagy csoportokat, akik szeretik a nyugalmat, a történelmet, a természetet vagy éppen a hagyományokat és foglalásuk során fel tudják mérni, hogy ár-érték arányban mi a saját maguk irányába megfogalmazott elvárásuk (legolcsóbb közös fürdőszobás szoba kontra superior szoba) és ezen képességük hiányát, nem rajtunk kérik számon távozás után.
Bármilyen további kérdés esetén készséggel állok rendelkezésére! További szép napot kívánok! :)
Üdvözlettel:
The Houses of History
Az utolsó 100 komment: