Tékozló Homár

Aki a német központtal levelezget, annak nincs meghosszabított garancia!

2018.10.01. 10:37 | Homár Hilda | 75 komment

screenshot_2018-09-27_13_58_19.png

Régi, jónevű cipőmárka a Birkenstock, a német megbízhatóság és minőség lábon hordott attribútuma, amely valami elképesztő csoda folytán az utóbbi évek egyik divatikonjává is avanzsált. Ehhez biztosan kevés volt a kényelem és tartósság, ugyanis a kissé bumpszli, parafatalpú lábbeli pár évvel ezelőttig sok mindennek volt nevezhető, de csinosnak nem - legalább is a közízlés szerint, de aztán jöttek a hollywoodi sztárok, akik a mackónaci meg a farmergatya mellé szívesen társították a Birko szandik és pacskerek színes változatait. A Birkenstock divat lett, a meglehetősen borsos ára megmaradt, a menőség viszont úgy tűnik megette a minőséget, és ezt nem csak az alábbi poszt meg a kerületi csoport hozzászólásai alapján mondom, hanem saját tapasztalatból is: a régi szandálom 12 évet bírt, az újabb talpán már 1 év után durva repedés van.  

Júniusban vásároltam egy Birkenstock papucsot (ezt a típust: https://komfortlabbeli.hu/ birkenstock/termekek/ birkenstock-gizeh-silver- szeles-talp-108) a Birkenstock márkaboltban (Foot Pont Kft. - Márkabolt címe:  Budapest 5.kerület Párizsi utca 6/A-B).

A papucs talpa (parafa) 2 hónap használat után elrepedt, szeptember 17-én visszavittem a boltba.  A helyszínen kértem, hogy cseréljék ki a papucsot, erre azt a választ kaptam, hogy az csak bevizsgálás után lehetséges, de szerintük is csere lesz a megoldás.

Szeptember 21-én telefonáltak, hogy mehetek a megjavított papucsért. A telefonban elmondtam, hogy értetlenül állok a dolog előtt, hiszen cserét kértem, és elképzelhetetlennek tartom, hogy egy elrepedt parafát ragasztással orvosljanak. Ők közölték, hogy nekik ez törvényadta lehetőségük, én meg - bár ők ezt nagyon sajnálják - így jártam.

Hétfőn de. felhívtam a honlapon található mobilszámon az üzletvezetőt. Közölte, hogy márpedig ez egy tökéletesen javítható hiba volt és nekem nincs más lehetőségem, mint ezt elfogadni. Én jeleztem, hogy a papucsot - szezonális jellegéből adódóan - jövő nyáron tudom legközelebb hordani, amikor már túl leszünk a garanciális időszakon, így nem fog kiderülni, hogy valóban javítható hibáról volt-e szó, és hogy a németországi központhoz és a Békéltető Testülethez fordulok, ezzel letettük a telefont.

Meg is írtam a két levelet, a Békéltető Testület hiánypótlást kért (mondjuk ez külön megérne egy misét, hogy ha nem vagyok elég mérges, máris feladom az egészet - csatolnak összesen 24 oldalnyi szöveget tartalmazó 3 doksit, meg egy paragrafusokra hivatkozó szívhez szóló automatikus mailt....). A Birkenstock központi ügyfélszolgálati címét sem volt egyszerű kideríteni, de azért sikerült.

Hétfőn du. visszahívott az üzletvezető, felajánlotta, hogy a garanciát meghosszabbítják - csak most, csak nekem. Először júniust mondott, amibe én nem egyeztem bele, végül augusztusban kiegyeztünk és megállapodtunk, hogy mehetek a cipőért. 

Szerdán értem rá legkorábban a papucsért menni, amikor az üzletben azzal fogadtak, h szóval én vagyok az, aki a központba írta meg a problémáját. Majd közölték, hogy ha én így, akkor viszont ők nem hosszabbítják meg a garanciát a javításra, és teljesen más a folyamat azzal, hogy én a központnak is jeleztem a problémát. Ekkor már elég ideges voltam. Mondtam, hogy szuper, de akkor miért nem hívtak fel, hogy ne jöjjek a papucsért? Erre nem kaptam választ. El akartam kérni a bevizsgálás jegyzőkönyvét, ami valamiért nem állt rendelkezésre a boltban, ráadásul a számlát sem tudták bemutatni, amivel a cipőt átvették.

Most itt tartunk. Se papucs, se jegyzőkönyv, se számla. Ma írom a 2. levelet a Birkenstock központnak... J.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gazsibacsi 2018.10.01. 10:53:03

Amikor leadtad a papucsot, kaptál egy jegyzőkönyvet, ami helyettesíti a számlát, az nincs meg?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2018.10.01. 10:55:18

Nem egészen értem, hogy egy ilyen pacskert miért ne lehetne otthon hordani, és ezzel ellenőrizni a javítás minőségét?

Darth Revan 2018.10.01. 11:28:08

nem is tudtam, hogy ilyen trendy vagyok.

vagy 7 eve kaptam ajandekbe egy ilyen papucsot, azota hordom, semmi baja.

Az elozo papucsomat mar csak szigszalag tartotta egybe, de nekem azzal sem volt semmi bajom.

Nick-son 2018.10.01. 11:58:09

Milyen számlát kellett volna adniuk a cipő átvételéről?

ember a holdon? 2018.10.01. 12:28:16

batz papucsot kellett volna venni inkább... :)

uns97 2018.10.01. 13:20:51

De mit mondott a német központ ? Mert arról egy szó sincs, csak hogy most megy a második levél. (ha az elsőre se válaszoltak, akkor lehet nekik küldeni hetente a reklamációt, csak sok értelme nemigen van...)

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.10.01. 13:29:28

@Csokis: biztos ez kifejezetten nyári papucs. Ha más évszakban felveszi, az nem rendeltetésszerű használat és nem javítják/cserélik, ha olyankor lesz valami baja.

Terézágyú 2018.10.01. 13:53:07

"Hétfőn de. felhívtam ... az üzletvezetőt. ... Én jeleztem, ... hogy a németországi központhoz ... fordulok, ezzel letettük a telefont."

"Hétfőn du. visszahívott az üzletvezető, felajánlotta, hogy a garanciát meghosszabbítják"

"Szerdán ... az üzletben azzal fogadtak, h szóval én vagyok az, aki a központba írta meg a problémáját. ... akkor viszont ők nem hosszabbítják meg a garanciát"

???

Mancilla Pectoralis 2018.10.01. 13:54:33

@Csokis: Mert otthon azért más minőségű talajzaton mászkálsz.Nincs kavics(legalábbis a legtöbbünknél)kutyakaka,mittudomén.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2018.10.01. 14:29:09

@onlajnok: Látod, erre nem gondoltam. Pasiként az ember ilyenekkel nem foglalkozi. Nekem például két papucsom van, egy parafa otthonra, meg egy gumi az uszodába, strandra. És egyik sem Bacc.

@Mancilla Pectoralis: Viszont sokkal többet gugolok, ami remekül igénybeveszi/teszteli a talpat.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.10.01. 14:32:27

@Mancilla Pectoralis: hát akkor ki kell menni az udvarra 5 percre, annyira még nincs hideg, hogy belehalna az ember.

Terézágyú 2018.10.01. 14:48:29

Szerintem kavicsokat úgyse bír ki egy parafatalpú papucs...
Lehet, hogy a pószter is ilyen helyen használta...

KaTe 2018.10.01. 14:53:15

Szóval akkor a papucsot megjavították, vagy sem? A posztoló kérje el a jegyzőkönyvet a javításról amin szerepel a hiba pontos leírása, majd ha jövő tavasszal-nyáron ismét tönkremenne a talp, akkor éljen a kellékszavatosság jogával. Egy ilyen jegyzőkönyvvel a kezében nem hiszem hogy nehéz bizonyítania az igazát.

Los Alamuszi 2018.10.01. 17:30:19

Tizen éve én is itt vettem az első Birkenstockomat, ami kicsivel az éves gari lejárta UTÁN- berepedt. (a nagylábujj alatti talppárnánál, ott, ahol a lépéskor hajlik a talp)
Én a Párizsi utcába személyesen mentem be, ahol sajnálták és nem tudtak semmit tenni, írtam tehát én is a Birkenstocknak, hogy talán mégsem normális, hogy egy papucs -egy év garancia ide vagy oda, a második nyarán elreped, de erre még csak nem is válaszoltak....
Amiről megvan a véleményem, de ugyanakkor tény, hogy a berepedt papucs azóta is használatban van, mert nem repedt tovább (máma már nem hasad tovább) és használható....
Ha a Tied is ilyen helyen repedt meg, akkor egyrészt tök felesleges a javítás is, mert a hajlás helyén újra repedni fog, másrészt nem biztos, hogy ez a papucs vége.... (amitől persze a Komfortlábbeli eljárása egy kalap fos, csak a vigasztalásodra írom)

illiana 2018.10.01. 20:07:30

Idén hasonlóan jártam az osztrák Högllel. Vásároltam egy magassarkú papucsot ami 10 nap alatt hibás lett. Feljött a belső bőr talp, a díszítőfesték megkopott több helyen a cipő sarkán és a belső talp részen. Visszavittem az üzletbe nekem is elsőre pénzvisszafizetésre vagy cserére tippelt az eladolany, de be kell küzdeniük az ausztriai központba be vizsgálatásra. Ez pénteken volt, hétfőn hívtak hogy kaptak választ. A cipő javítható, a kopás pedig a nem megfelelő használtból ered. Nem tudom hova tervezték, mert én a budapesti belváros betonján használtam. Négy alkalommal volt a lábamon. Elmegy javításra a cipő Ausztriába és majd két het mulva jön vissza. Micsoda?! Van egy cipő amit 22 ezerért vasaroltam leárazva 45 ezerről július közepén, nálam volt 10 napot majd beadtam július végén a márkaboltbaés megkapom majd augusztus közepén? Egy nyári nyitott papucsot. Nem is teljes mértékben javítják mert a festékkopást nem tudják. Kérdem én, egy Budapesten vásárolt terméket miért Ausztriába vizsgálja be a gyártó a sajat érdekeit szem előtt tartva? Miért nem a magyar fogyasztóvédelmi jogszabályoknak megfelelően járnak el? A magyar ember forintja jó amig eladnak, azután le van tojjva a magyar jogszabályokkal együtt? Megtudtam hogy pénzt soha nem ad vissza a cêg, maximum cserél legvégső esetben de javít általában. Egy szó mint száz..nem vagy egyedul. Én belefáradtam, hordtam amig tudtam bár a sarkán a festék kritikán aluli lett annyira megkopott minden horzsolásra. Az a baj ezekkel a cégekkel hogy a pénzen kivűl nem erdekli őket semmi.

Secnir 2018.10.01. 21:47:24

hát én kurva szarul érzem magam, hogy nincs birkenstock papucsom, csak egy pár hanoi-külső dzsungelgőzös negyedében, tizenésves gyerekek verejtékes munkájával préselt kekizöld klumpám, amit a kínai-tengerből lehalászott legkiválóbb minőségű műanyaghulladékából készítettek! és ez tart 3 évig, 1000 forintért...

Énmégújvagyok 2018.10.02. 04:00:04

@KaTe: "El akartam kérni a bevizsgálás jegyzőkönyvét, ami valamiért nem állt rendelkezésre a boltban, ráadásul a számlát sem tudták bemutatni, amivel a cipőt átvették."
Kérte!

tonyk 2018.10.02. 07:54:46

Egyszer vettem egy Nike cipőt, 3 hét után kaka volt, majd boltba vissza, a szagértői vélemény szerint: Inkompatibilis a lábbal. :) :) :)
Akkor négyen gariztattak cipőt. Mindre ez volt a vélemény. Szóval ez az elküldöm bevizsgálásra (szerződött szakértőhöz) mind ide vezet.

agyszint 2018.10.02. 08:30:26

@tonyk: Én már kb. 30 éve csak Nike cipőt hordok. (Nem ugyanazt) Még soha nem volt egyikkel se semmi bajom.

Terézágyú 2018.10.02. 08:39:28

@illiana:
Szar nyúgatyi tyekhnológija! Vásárojjatok orosz cipjot!

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.10.02. 09:07:38

A Birkenstock olcsó hamisítvány, legközelebb igazi Bircenstockot vegyél.

KissGecihuszár 2018.10.02. 09:23:22

És a sor hosszasan folytatható lenne az NSZK-t anno a csúcsokba emelő ikonikus termékek (Mercedes, Bosch, AEG, Vaillant, Junkers, Siemens, ecetera) immár évek óta tartó masszív minőségi mélyrepüléseiről (pl. a sorozatban a tűz martalékává váló 2012 után gyártott BMW 520D-k, stb) és már a Birki is! Emlékszem, anno olyan 25 éve volt Birkim, vagy 8 évig hordtam és csak azért annuláltam, mert már vállalhatatlanul le volt pukkanva, de még akkor sem tört el a talpa, nem szakadt ki a felső fehér rész a talpból. Pár éve még elgondolkodtam, hogy veszek egyet kint az NSZK-ban, de mostanra -látva az ottani, cseppet nem kellemes árakat- elillant még a röpke gondolat is!

CCnick 2018.10.02. 10:20:23

Szóval a szerző szakmai véleménye szerint egy parafadarálékból ragasztással előállított talp ragasztással nem javítható.

Erre az "igy járt" egy teljesen adekvált válasz.

Rot 2018.10.02. 11:12:58

Schollt kell venni, nem ezt a szart.

Amikor át kellett állnia a Birkenstocknak az oldószeres ragasztókról a vizesbázisúra rengeteg panasz volt, mindenki tudta h ragasztástechnológiai hiba de szartak a vevőikre

mindbender2 2018.10.02. 11:29:05

@CCnick: Mert nem is úgy készül. A parafafát gondosan, állandó hőmérsékleten nevelik.
Amikor eléri a 28 éves és 7 napos kort, kivágják. Ha késnek akár 10 percet is, sokat romlik a minőség.
Kivágás után még speciális folyadékban érlelik 2 évig, majd egy tömbből faragják ki a papucsokat.
Szóval ezt nem lehet ragasztani.

CCnick 2018.10.02. 11:39:21

@mindbender2: Nem elve a megfelelő formájúra növesztik a parafapapucstalpat a parafapapucstalpfán és a megfelelő méret elérésekor (gondosan ellenőrizve német precizitással) leszüretelik a parafapapucstalpakat?

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2018.10.02. 12:35:32

@Nick-son: gondolom a számlával vették át, mint garanciás darabot, és a visszaadáskor az valahogy elmaradt. De lehet, hogy tévedek.

Sluck Ödön 2018.10.02. 13:09:27

@tonyk: Ilyenkor meg kellene kérni az eladót, hogy lapozza fel a cipő user's manual-jában azt a részt, ami előírja a bele helyezett láb formáját és egyéb paramétereit. Hölgyismaerősöm Tamaris szandállal járt így, szétmállott itt-ott a tré anyag, de mint kiderült azért, mert nem volt megfelelő a lába formája. Úgyhogy a jövőben a Tamaris is kerülendő.

kincsőrző 2018.10.02. 13:11:07

1. Javaslom a vásárlók könyvét a német központ mellett.
2. Milyen irat áll a posztoló rendelkezésedre jelenleg és mi az ami a kereskedőnél van?

FlybyWire 2018.10.02. 14:12:59

Jézusom ki vesz ilyen ocsmány szart majdnem 20 ezerért??

szmoker (Homo Trollicus) 2018.10.02. 14:55:10

De legalább olcsó volt... oh wait.
Én a D-betűsben szoktam venni 5-7 ezer között papucsot meg cipőt, átlag 1-2 évet kibírnak.

mindbender2 2018.10.02. 16:19:24

@CCnick: Van ilyen megoldás is, na ezek törnek. Nem véletlenül olyan drága az eredeti módszer.

Im just here for the comments 2018.10.02. 20:08:09

@FlybyWire: nem mertem má' leirni eddig, de annyira megnyugtat, hogy nem csak szerintem okádék ez a lábbeli.

szelidorzo 2018.10.03. 11:01:32

Maradok az alföldi papucsomnál. 4 éve semmi baja.

FDToth 2018.10.03. 13:47:45

Brikenstock: 4-bol 3-szor 8-12 honap utan szetreped, mivel kinn vettem igy kuka, pedig 50-60 EUR volt. Azota itthon deichman-ban veszem, 3-4eft, ha tobkremegy, deichman csereli. Marpedig tobkremegy, ugyanigy reped es szetvalik mint a 6-szor dragabb markas tarsa...

Zabalint 2018.10.03. 15:24:53

@FlybyWire:
Ha 2 ezerbe kerülne, senki nem venné. Teljesen komolyan gondolom. Az ár is csak egy címke, ami alapján fejben elhelyezik valahová az emberek a terméket.

Lonyul 2018.10.04. 14:07:36

"- napi 2 poszt + 1 fb ennyit tudok nyújtani, de azt stabilan" - Homár Hilda,
2014.09.01. 18:15:35

Majmász Gedeon 2018.10.04. 15:31:44

Hilda! A legalábbis egybeírandó! Még mindig.

SZIGMA 2018.10.05. 08:05:26

@Majmász Gedeon:
Igaz. És a "nemcsak" is ebben az esetben, amikor "hanem" követi.

Im just here for the comments 2018.10.06. 22:50:21

@Lonyul: napi 2 poszt? Miről? Szerintem messze nem jön ennyi panasz.

btprg 2018.10.06. 23:21:04

@Im just here for the comments:
Szerintem csak arra célzott, hogy eléggé megritkultak mostanában a posztok. A parkolásos címletes izét még olvastam, aztán 1 hét után ránéztem az oldalra, és termelődött 1 bejegyzés. Nem sok. Pedig én is szeretem itt olvasni a kommenteket ;)

Im just here for the comments 2018.10.07. 07:03:48

@btprg: én értem, h mire célzott, de akkor leírom, h én mire, mert az nem ment át: ez a vállalás eleve lehetetlen, gondolom eliras lehet, esetleg fordítva lehetne benne vmi (napi 2 fb poszt, meg heti 1 itt a homaron), de ezt nem lehet elvarni.
Máskor egyébként elvan az ember a heti 1 témával is, mert annyi a komment, de ez az ocsmány papucs nem igazán érte el az ingerkuszobot.

uns97 2018.10.07. 11:31:52

@Im just here for the comments: Panasz valószinűleg lenne... de akkor amikor minden panasz elintézhető a GVTI-s

- írj tértis levelet a cégnek
- menj a Békéltetőhöz
- marad a polgári per

hármassal, akkor felesleges is írni bármilyen panaszt. A net, a tömegek és a nyilvánosság "hatalma" és ereje csakis azokat az ügyeket oldják meg, ahol a mai világban eleve "szegény", "sajnálandó" csoport a károsult - lásd a beszart hűtő és a "naccsaládos" esete. Tehát eljutottunk egy olyan pontra, ahol értelmét vesztette a blog, még arra sem jó, hogy itt "ökörködjön" a keménymag, mert azok meg már rég megpattantak innen. Én sajnálom, valaha NAGYON jó volt ez a blog, s a hangulat is remek volt.

Persze nem lep meg az egész, valahogy ugyanaz az apátia van itt is, mint az egész országban, tenni akarni és változást elérni nem akar itt senki sem...

Zabalint 2018.10.08. 09:12:36

@Lonyul:
Szerintem fel kellene hozni az összes homáros közhelyet a fospunpától kezdve az árkádszaráson és Edén át a batzpapucsig. Ha már nincs új téma

Balfredo Alfredo 2018.10.08. 16:34:22

@uns97: Itthon fogyasztóvédelem nyomokban előfordul, mivel van békéltető testület meg polgári per. Nincs viszont olyan testület, amely a nevében fogyasztóvédelem szót vagy annak változatát tartalmazná. Érdekes módon politikai erő sincs, akit ez zavarna.
Az, hogy itt a homáron kevés az új topik, jelentheti azt is, hogy az általad leírt mechanizmusok betöltik szerepüket, így nincs indok külön írni olyan esekről, amik rendben, a fogyasztó javára megoldódtak. Jelentheti persze azt is, hogy alig-alig van fogyasztóvédelmi probléma. De jelentheti azt is, hogy az emberek nem biznak sem a fogyasztóvédelmi mechanizmusokban, sem pedig ebben a blogban :-(

Ha jobban megfigyeled, a blogon inkább a rendhagyó, az általános reklamálok-békéltetek-perelek triumvurátusba nem illő esetek bukkannak fel: bunkó volt a tulaj, nem volt panaszkönyv és hasonlók bukkannak fel. Ezek azok, amikkel a nyilvánosság ereje esetleg tud valamit kezdeni. Ilyen értelemben látom értelmét a homárnak, de csodákat azért ne várjunk tőle.

Tudod Te azt jól! 2018.10.10. 13:22:12

Tessék mondani, ez már az évvégi?

csomagos 2018.10.11. 12:55:05

És azt is jelentheti, hogy hilda szarik a blogba...

csomagos 2018.10.11. 12:56:38

Balfredo: És azt is jelentheti, hogy hilda szarik a blogba...

btprg 2018.10.12. 23:29:47

@csomagos: Hát nagyon úgy néz ki, hogy valami van a Hildával, remélem szegény nem beteg...

Andy Capp 2018.10.14. 16:17:00

Szerintem megszűntek a fogyasztói panaszok, mindenki elégedett. :)

Zabalint 2018.10.15. 10:15:16

@btprg:
Dehogy, csak Edénél nyaral.

SZIGMA 2018.10.15. 15:15:04

@Zabalint: Éppen kékszalaggal ragasztgatja az üvegasztalt, amire véletlenül rádőlt a kis faszenes, műemléki környezetben. A hüttő kicsi, de pár sör befér.

Lonyul 2018.10.15. 21:44:27

szerintem itt az a gond, hogy palkovicsné laptopját használja, de Imre nem hagyja...

Xezs7 2018.10.16. 21:08:27

Ez már az év végi? Akkor boldog új évet nektek!

kamushamus 2018.10.17. 16:17:49

Ez a fityesz műve.
Mindenkivel minden rendben, megvédték az országot és a fogyasztókat a cégekkel szemben. :D

Permetező 2018.10.17. 16:18:03

A homárt lassan vissza kell küldeni az emagba mert nem működik már egy ideje...

staropramen 2018.10.17. 17:06:14

@SZIGMA: Így történt, ráadásul alanyi jogon.

Permetező 2018.10.17. 18:42:24

Ha a Homárt rendeltetésszerűen haszáltam, de kissé beázott ezért garanciában kicserélik egy működőre 15 napon belül?

Terézágyú 2018.10.18. 11:31:24

Csimota vót má? árkádban sz*rás?

Terézágyú 2018.10.19. 09:03:20

@Permetező:
Ezek állandó fordulatok, amelyeket annak idején az őstagok használtak, minden egyes homárbejegyzésnél...
Vol egy csomó ilyen.

horex · http://horex.uw.hu/ 2018.10.19. 09:55:46

@Terézágyú: Már dr.Batz sem az igazi

Ehhez a papucshoz hogy lehet zoknit hordani? Le kell vágni a zokni elejét?

horex · http://horex.uw.hu/ 2018.10.19. 10:00:52

@csomagos: Örülj hogy nem a ventilátorba

bigmac 2018.10.19. 12:52:50

Brünhilda vajon kap talizmánt ezért a kimagasló teljesítményért vagy társadalmi munkába kaksizik az egészre...?

Tudod Te azt jól! 2018.10.19. 14:12:53

Gyászjelentés
Hosszan tartó, súlyos Hilda után szeretett Homárunk visszaadta lelkét az Alkotónak.
Túlélt sokmindent: kilábalt a komment-tiltás idejéből, túlélte a Szily-érát, de a Hildaságot (ami mmárom sokadjáta támadta meg), már nem bírta ki.
Nyugodj békében, emléked örökké bennünk él..

Permetező 2018.10.19. 17:28:35

@Terézágyú: én csak az ősi román szokást, meg a sikeres ember nem lehet nevezetű örök klasszikusokat ismerem

Permetező 2018.10.19. 17:29:50

@Tudod Te azt jól!: nyugi, a következő részben visszatér....