Tékozló Homár

Káromkodáson kívül mit tehetünk, ha sérülten érkezik meg a csomagunk?

2018.12.12. 11:25 | Homár Hilda | 30 komment

doboz.png

A csomagküldési malőrök aranyfokozatú eleme a sérült csomagok esete. Az, hogy egy küldemény épségben érkezik-e meg, sok mindenen múlik. Ezek egy részére nincs ráhatásunk, amire viszont feladóként van, az a csomagolás. A pakkban lapuló holmi épségét és a címzett boldogságát jelentheti a gondosan megválasztott és kivitelezett burkolat, bár persze balesetek ilyenkor is történhetnek. Az alábbi poszt apropóján arról kértünk gyorstalpalót tanácsadóinktól, hogy feladóként mit tehetünk a csomagkárok megelőzéséért, illetve káromkodás mellett milyen lehetőségeink vannak, ha mégis sérülten érkezik meg a feladott holmi.

Tisztelt Homár!

Miután Angliában élő sógorom ráunt, hogy önkénytelenül minden karácsonykor a Magyar Posta ismeretlen enyveskezű dolgozóit lepi meg, ezért úgy döntött hogy idén GLS-el küld csomagot. Négy kis ajándékot becsomagolt, belerakott egy profi GLS-es műanyag tasakba, lezárta, majd rábízta az ottani GLS-re. Légiposta, stb. ezer bélyeg és ragasztvány rajta angolul. Fizetett is érte rendesen. De gondolta, megéri mert legalább nem lopják ki a felét.

De igen. Mondotta egy ismeretlen, aki majd azzal büszkélkedik el a szeretet ünnepén: idenézz anyjuk, mit loptam!

Mert találják ki mi történt?

Váratlanul csönget a GLS futár itt nálunk a jó öreg Magyarországon. Zavartan toporgott mikor kimentem. Közölte, hogy csomagot hozott de a csomag megsérült. Mondom hogyan történt, mutassa. Mutatja, látom hogy nem megsérült, hanem felszakították oldalt. Mondom a futárnak, testvérem ebből bizony kilopták a cuccot. Csak három doboz volt benne négy helyett. Vegyünk fel jegyzőkönyvet. Ő azt javasolta, visszaviszi a depóba, beleteszik egy plusz zacskóba és másnap visszahozza. Majd akkor veszünk fel jegyzőkönyvet. Mondjuk sok értelmét ennek nem láttam, de ha ez a processz akkor ez.

Másnap jön az ember, látszik hamar túl akar esni a dolgon. A csomagban még mindig négy helyett három cucc van. A jegyzőkönyvet is hozza. Valami kamu szöveg (sikertelen kézbesítés…ja, ha kilopják a tartalmát naná…) meg hogy hiányos – ismeretlen. Bámulatos. Javasolja, tegyek panaszt írásban. Jó.

Írtam a GLS-nek hogy panaszom van, és kérek kártérítést. Jött is válasz másnap, javasolják reklamáljak Angliában ahol feladták a csomagot. Mert ők szerződésben állnak az angol GLS-el és hát izé. Aha. Mi közöm hozzá?

Ezek után fix, hogy az életben soha többé nem küldök semmit GLS-el, és másnak sem engedem hogy ezzel küldjön nekem bármit. Illetve a kedves tolvaj GLS dolgozónak javaslom, lopjon még a csomaghoz fenyőt egy sírkertből, gyertyát meg egy urna elől ha már úgyis ott jár, és pompás kis takarékos ünnepe lesz.

Szívesen küldök fotót a csomagról meg a jegyzőkönyvről.

Üdvözlettel,

György

 Lássuk tehát a legfontosabb tudnivalókat csomagfeladás előttre és átvétel utánra.

Mit tehetünk, ha sérülten érkezik a csomagunk?

1. A kártérítési igény érvényesítésére alapvetően a feladó jogosult. Ez alól a vonatkozó szabályok kivételeket állapítanak meg.

2. A címzett jogosult a kártérítési igény érvényesítésére, ha
- a feladó írásban lemond a kártérítési igény érvényesítéséről a címzett javára vagy
- a címzett bizonyítja, hogy a csomagban található terméken tulajdonjogot szerzett. Ez utóbbi igazolása a termék vételárának kifizetését tanúsító számlamásolattal törtéhet.

A levélben jelezett esetben tehát a feladó jogosult kártérítési igényt érvényesíteni a külföldi szolgáltatóval szemben, kivéve ha ezt az igényét a címzettre átruházza. Valószínűsítjük, hogy a GLS ezért hivatkozott arra, hogy ott történjen meg a reklamáció, ahol feladták a csomagot, hiszen jogviszonyban a feladó van a futárcéggel. 

3. A kár bekövetkeztét az igény érvényesítéséhez szükséges igazolni, amely a levélben is említett jegyzőkönyv felvételével történik meg. Ki kell emelni, hogy a kártérítési igény érvényesítésére a jogosultnak viszonylag rövid határidő áll rendelkezésére, a csomag feladását követő 15. naptól számított hat hónap után ezek az igények elévülnek.

4. A kártérítési igény bejelentése a szolgáltató számára írásban, panasz benyújtásával történhet meg, amelyhez mellékelni kell valamennyi, az üggyel kapcsolatos dokumentumot, bizonyítékot. A panasz megalapozottsága esetében a szolgáltató a kártérítés összegét 8 napon belül köteles kifizetni a jogosult számára.
 Milyen lépéseket lehet tenni a csomagkárok megelőzése érdekében?

1. Kártérítési felelősség terheli a szolgáltatót a csomag elvesztése, illetve megrongálódása miatt bekövetkezett károkért a szerződésszegéssel okozott kártérítés szabályai alapján.

2. Ennek érvényesítésének előfeltétele a küldeménynek a szolgáltató által előírtak szerinti becsomagolása, hiszen az adott küldemény nem megfelelő előkészítése a kártérítési igény érvényesíthetőségét kizárja. A feladónak tehát erre kiemelt figyelmet kell fordítania annak érdekében, hogy az ilyen és hasonló esetben a szolgáltatóval szemben az igényérvényesítés sikeres legyen.

3. Érdemes lehet még a feladást megelőzően a küldeményt és annak tartalmát fényképekkel dokumentálni panasz esetében a bizonyítás megkönnyítése érdekében.

4. Lehetőség van továbbá külön biztosítást kötni a szállításra, amelynek során a biztosító az előre meghatározott biztosítási események bekövetkezése esetére nyújt szolgáltatást. Ezzel a fogyasztó a jogszabályi rendelkezéseket meghaladó kártalanításhoz juthat hozzá a küldemény elvesztése vagy megrongálódása esetében.
felhasznált jogszabályok:
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Darth Revan 2018.12.12. 11:34:03

A posztolonak uzenem: mindig a felado tud reklamalni, o fizetett, o all szerzodesben

Nick-son 2018.12.12. 11:44:48

Ez sajnálatos, de szerintem nem az itteni gls -nél tűnhetett el, aztán ki tudja, de én szerződésben vagyok velük lassan 10 éve, több tízezer csomagot feladtam, lopáskár még nem volt soha.

Az viszont igaz, hogy ha bármi kár esik ami arányaiban tényleg igen ritka, de ha mégis esik akkor fizetni nem nagyon szeretnek. Vitatják a felelősségük, az összeget, mindent, lehet van biztosítójuk és az, vagy az miatt esnek túlzásokba.

De lopást én még nem tapasztaltam. Azért ez nem magyar posta.

borso 2018.12.12. 11:49:07

Ennél csak az szebb mikor kínából jön a csomag, a magyar határig sértetlen majd a tolvaj postások szétbarmolják és a pofádba röhögnek, hogy a kínai partnered reklamáljon, mert ő a feladó. Megírod a kis ferszeműnek, elsőre nem is érti, nagy nehezen felfogja és inkább küld mégegy terméket hátha azt a magyar postás nem lopja el. A következő rendeléseidnél pedig kénytelen vagy szó szerint megírni a kínai partnerednek, hogy atombiztosan csomagoljon mert a magyar postán ellopják a csomag felét. És itt ennek semmi következménye nincs. :-(

Terézágyú 2018.12.12. 12:09:18

Észrevettétek az óóóóóóóriási különbséget a magyar posta meg a gls között? :)

"Váratlanul csönget a GLS futár itt nálunk a jó öreg Magyarországon. Zavartan toporgott mikor kimentem"

Egy postás mikor lenne zavarban?

Nick-son 2018.12.12. 12:24:42

@Terézágyú: na meg váratlan?

Mert azt a csomagot amit a posta hoz addigra igen várod mire odaér.

FDToth 2018.12.12. 12:54:20

Gls itthon nagyon jo, mindig gyorsan, pontosan szallitanak, semmi problemam.
Emag futar: jotallasos konyhai gepet kuldtem szervizbe, jott a futar, atvetettem vele h nem serult.
Hoztak vissza, kibontattam, nem latszott annak.
Itthon jobban megneztem, az egyik muanyag alkatresz el volt torve.
Level emagnak. Ok sajnaljak, kuldjem vissza nekik ujbol, mindent. Mondom naneem, uh feljanlottam: megveszem en a torott alkatresz helyett az ujat, leirtam nekik h mennyi (par ezer ft), es emlitettem azt is h igy ok jobban jarnak, nem kell ide-oda futarral vinni az egeszet, szervizbe atnezeni, baszakodni tobb heten keresztul.
Es belementek! Megvettem az alkatreszt, a szamlat elkuldtem emagnak e-mailen, ok meg utalta a szamlan szereplo osszeget.

Hozzaalla es ertelem kerdese az egesz, csak itthon nehez ilyen cegt talalni, par ezer ft-on kepesek tokolodni. Nem gondolkodnak ezek csak rovid idotavon...

killerkaller 2018.12.12. 13:20:48

"Légiposta, stb. ezer bélyeg........"
Itt a légiposta a gyenge láncszem (Ferihegy). Ha közút, vasút, komp, postagalamb, stb. a fuvareszköz, lehet még mindig úton van a cucc, egyben a lopás kockázata is jóval kisebb.

Supreme* 2018.12.12. 14:50:11

Ehh, nekem pár éve szintén GLS, angliából hozott laptop kijelzőt, de a futárnak nem igazán tűnt fel, hogy problémás a csomag, jegyzőkönyvet is már csak akkor vettünk fel amikor emeltem a hangom és a főnökével kívántam beszélni, szerintük ha egy téglalap alakú doboz majdhogynem félkörívben van meghajlítva, az rendben van .....

képek :)
ibb.co/jJS5g66
ibb.co/qCssfcM

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2018.12.12. 15:57:41

@borso: Én többször rendeltem Kínából eBay-en és mindig sértetlenül megérkezett. Igaz, hogy csak párezer forintos cuccok voltak, amik sima borítékban elférnek, de soha nem volt sérült, pedig posta hozta, és még csak nem is ajánlott, csak sima mezei levél.

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2018.12.12. 16:22:04

@FDToth: Az megvan, hogy az emag nem magyar, hanem egy román cég... olvasd csak el az ÁSZF-jüket...

"S.C. DANTE INTERNATIONAL S.A. (Bukarest, Soseaua Virtutii nr. 148, sector 6,; Cégjegyzékszám: J40/372/2002; nyilvántartó hatóság: Oficiul Național al Registrului Comerțului , Adószám: 26915131-2-51; e-mail: info@emag.hu; telefonszám: (1) 885 5500, a továbbiakban: Üzemeltető vagy eMAG)"

Ahogy pl. az ALZA.hu is cseh vagy lengyel talán.. de nekik talán van magyar Kft.-jük...

Attól, hogy a domain magyar még lehet külföldi a webshop! Sőt!

FDToth 2018.12.12. 16:25:05

@JunkieeeBoy: persze, azért is irtam h itthon nem nagyon vaanak ennyire rugalmas cégek, idáid egyedü a hp vol tilyen, a többi, aki rugsalmas ás gyors a külföldi

2018.12.12. 16:26:23

@borso: :) :) :) ahogy írod testvér.Angliábanuniós országokban élő pl. ebayes eladóktól már úgy sírom ki,hogy küldjék a terméket.Kibebadzott

2018.12.12. 16:29:37

@a lekvár neve puffin: Kibebaszott nagy hírneve van a rohadt magyar postának a nagyvilágban,csak épp a létező legrosszabb értelemben.

Pyrrhus 2018.12.12. 18:29:30

Küldjétek a csomagot az UPS-el. Ők maguk szállítják háztól házig, semmiféle tolvaj bandát, postai, repülőtéri fosztogatóhálózatot nem vonnak be.
Nem reklám, csak jó tanács.

Lady Ann 2018.12.13. 10:04:07

Hát, én a GLS-sel Németországból rendeltem egy sátrat, gondoltam én, hogy nagy baj nem lehet, az mégse a Magya Posta. Csakhát a határon átadták a Magyar Postának a csomagot, ahol valamelyik büdös gyökér felvágta - hátha lopni lehet belőle- majd visszacsomagolta a posta zacsijával. A vágás a sátor tokjáig ért, ha kicsit jobban belenyomja, akkor lenne egy lukas sátram. A szarkának nem lett semmije, mert nem volt mit kilopni, mégis baromi nagy kárt okozhatott volna. Az ilyennek nem tudok semmi jót kívánni.

hulk 2018.12.13. 11:28:51

Ha már Emag, van valakinek friss tapasztalata a DPD-vel mostanában?
Egy hete várom a csomagot, ami négy napja a kiszállítást végző kirendeltségükön van. Azóta meg sem mozdul. Már írtam nekik, hogy elmegyek érte vagy módosítom egy pickup csomagpontra.

Cinkes 2018.12.13. 11:54:40

Azt hiszem nem fogok olyan rémisztő történetet olvasni életemben, hogy a magyar posta egy kicsit is vonzónak tűnjön.

Rémbódess 2018.12.13. 12:09:46

@Terézágyú: Az évek, meg a rutin, ugye...:)

erkölcsi hulla 2018.12.13. 13:49:56

Földhöz is baszhatod mérgedben, már úgy is törött.

neménvagyok 2018.12.13. 14:17:25

@hulk: Hiába írsz nekik, nincs, aki elolvasná. Az ügyfélszolgálatosok is csomagot szortíroznak a központi depóban. Nem viccelek.

Serivor 2018.12.13. 14:58:58

@hulk: DPD - Nekem két telefonomat lopták el menet közben. Az egyiket már Angliában, amikor partot ért a hajó, a másikat Hollandiában.

zuhanorepulesss 2018.12.13. 16:35:54

A kis csókos. Neki legalább kivitték a csomagját ;)

zuhanorepulesss 2018.12.13. 16:37:04

@hulk: a dpd leterdelt. Nekem tegnap hoztak ki azt a csomagomat, amit nov 26an vettek at itt magyarorszagon. Turelem. Remelem nem a csucsdiszt varod ;)

2018.12.13. 16:51:40

@Serivor: Haha,akkor posta.Június végén alin vettem két telót.Meg is érkeztek,vámosok lekapcsolták.Semmi gond,benne volt a pakliban,így is fényévekkel olcsóbb mint itthon.Postától jött a levél,naná,hogy qrva mód nem ők intézik a vámot,hamár ott ülnek az ismerősök a zollplatzon.És itt jön a röhej.Ugye,amíg nincs vámolva,ők felelősek érte de a posta szállítja.Mit ad isten,az egyik Szeged-Bp vonalon eltűnt.Megyek intézni,mondom,hogy a másik merre van?Mert a nyomkövető szerint a kettőt együtt útbaindították..Hoppá.Körözést kiadták,hát nem előkerült?És mit ad isten,pont ott lett leragasztva,ahol feltépték.De,kiazazagyhalott,analfabéta balfasz postai dolgozó,aki nem látja a vám qrva nagy,piros szalagját,ráírva,hogy vámfizetés nélkül nem adható ki?Felelős persze sosem lett meg...ja,a 15 nap vámkezelés a postánál 20-22 nap.Ergo mire befejezik vissza is küldik a feladónak...

illiana 2018.12.14. 00:54:02

Rendszeresen szoktam küldeni csomagot a szüleimnek külföldről amit értelemszerűen a Magyar Posta vesz át és kézbesít. Rendszeresen fel van vágva a behajtónál, apám arra gyanakodott hogy azért vágják fel nehogy bomba legyen benne. Most már értem, miert van felválgva.. Ugy tűnik eddig szerencsés voltam senkinek nem kellett a belső tartalom.

pankaaa 2018.12.14. 15:57:33

Mar ne is haragudjon a kedves posztolo sogora... de en is angliaban elek, es 100% huly lennek postaval, dls-sel akarmi ilyennel arany aron csomagot kuldeni, ami jo esellyel meg sem erkezik. iden kemeny £30 fontert (kb 10.000 forintert) kuldtem haza karacsonyi ajandekokat ( 20 kg feletti csomagrol beszelunk) egy magyar ceggel, akik anglia es magyaro. kozotti fuvarozassal foglalkoznak. Az elmult 4 evem soran legalabb 8-10 alkalommal kuldtem veluk csomagot mindket iranyba es egyszer sem esett a csomagjaimnak semmi baja. Most is varok egyet jovo hetre...
Tehat az, aki innen nem olyat valaszt, mint pl CR LTD vagy arvatransz es tarsai, az meg is erdemli, hogy ugy jarjon, mint a posztolo.

amindenes.blog.hu 2018.12.23. 07:00:57

@borso: Vagy nem lopták el csak ingyen cucc kő.

Nagy Péter 2018.12.28. 00:42:19

Hát, ez megerősített abban, hogy a GLS-el máshol is gond van. Én az elmúlt 3 hónapban 4 szállítótól is kaptam csomagot:
Az Express One (volt trans-o-flex)-től a csomag megjött, igaz egy számon volt két doboz (egyszerre feladva), de külön-külön darabban hozták őket 2 nap eltéréssel.
Volt egy másik csomag, az is megjött, csak minden előjelzés nélkül. Akkor hívtak vele, amikor a futár már a kapuban állt. De szerencsére itthon voltam, átvettem.

A magyar posta sikeresen kézbesített 3 csomagot, ráadásul egyszerre, pedig külön adták fel őket. 2 csomag a posta-pontra jött, azokkal sem volt gond.

A DPD egy csomagot küldött, az tökéletes pontossággal megérkezett.

A GLS-től 1 csomagot vártam, 2-szer nem sikerült kézbesíteniük. Állatották, hogy nem találják a címet. A futár telefonszáma meg csak hangpostára kapcsolt. Harmadjára átkértem csomagpontra, hogy érte megyek. Arra is jött értesítés, hogy nem találják (a saját csomagpontjukat).
Erre írtam nekik, hogy keressék meg, mert én már megtaláltam. Végül egy hét alatt sikerült legalább a csomagpontra kézbesíteni. Bántam már, hogy nem érte mentem, mert innen alig 2 kilóméterre adták fel.

csacskó 2019.01.05. 13:54:24

@Supreme*: Uhh bazze Samsung hajlítható képernyő technológia?.. Komoly.. Kezét törném el mindnek.. Volt pár elosztós történet de azért a törékeny csomagot így meghajlítani művészet...
süti beállítások módosítása