Tékozló Homár

Össze-vissza variált a Tesco, valahogy mégsem sikerült elégedetté tenni a vásárlót

2018.07.30. 11:52 | Homár Hilda | 43 komment

tescos-social-media-crisis-2-e13136606323011_1.jpg

Hétköznapi szervizes sztorinak tűnt az alábbi levél, egészen addig, amíg a kronologikus részhez nem értünk benne. Ott ugyanis hirtelen felpörögtek, egyben kaotikusakká váltak az események. A Tesco ugyanis hol jelentkezett, hol nem, amikor igen, akkor minden egyes alkalommal más ajánlatot tett, és az épp aktuális megoldási javaslat  elég széles skálán mozgott a felajánlott ajándékutalványtól a "visszavont ajándékutalvány plusz tegyél panaszt öreg" életút tanácsig. Mi történhetett vajon a telefonok között?

Tisztelt szerkesztőség!

Szeretném önökkel megosztani panaszomat a Tesco felé, arra kérném önöket, tegyék közzé oldalukon. Az alábbi szöveget küldtem a Tesco ügyfélszolgálatának:

Tisztelt Tesco ügyfélszolgálat!

Tájékoztatom önöket, hogy jelen panaszlevelemet nem csak a Tesco Magyarország ügyfélszolgálatának címzem, másolatként megkapja Magyarország legnagyobb fogyasztóvédelmi blogja is (homar.blog.hu). Email címem alapján ügyemet bizonyára könnyen be tudják majd azonosítani,  hiszen többször, rögzített vonalon kértem önöket arra, hogy erre az email címre válaszoljanak ügyem kapcsán (bár sajnos ez egyszer sem történt meg).

Röviden összefoglalnám az eseményeket:

Olvasson tovább!

Ruhatisztítás extra lyukakkal, csak igényeseknek!

2018.07.27. 11:50 | Homár Hilda | 29 komment

body-paint-1.jpg

A fenti képen testfestésben feszítő párok nem igazi házasulók, hanem egy valóságshow hősei feladatteljesítés közben. Nekik ugye az ég világon semmi szükségük nem lett volna az esküvő után egy ruhatisztító szalon szolgálataira. Ahogy egyébként az  ezen a linken a legbizarrabb menyasszonyi ruhákból készült válogatás többi szereplőjének se, tekintve, hogy a ruhák nagy részt szintén nem valódi holtomiglad-holtodiglan eseményekre készültek, hanem művészeti projektek, imidzskampányok kreációinak. Pedig sokkal igazságosabb lett volna az élettől, ha olvasónk finomszövésű alkalmi öltözékei helyett mondjuk az óvszerszoknya, a fánkdressz vagy a horgolt múmiaszerkó zárja néhány kíméletlen tűzőkapocs által hagyott lyukkal dicstelen életét.

Amikor a tisztítóban kilyukasztják a ruhákatKedves Homár!

Pórul jártunk egy céggel. Sajnos nincs Facebook oldaluk, weboldaluk, sem semmilyen online felület, ahova véleményt írhatunk, így Önöknek kell sajnos minősítsem a veszprémi nagy Tescoban lévő Polgár tisztító Kft. szolgáltatását.

Szabott alkalmi ruháink tisztítását az esküvő után gondoltuk szakemberre bízzuk. A "szabott" azt jelenti, hogy ruháinkat szabó és varrónő készítette egyedi méretre, nagyon nem olcsó, finom szövésű, prémium anyagokból, (elvégre esküvő) tehát több százezer forintos tételkéről beszélünk, ezért sem b****am be itthon a mosógépbe.

Olvasson tovább!

Hiába a több réteg pukifólia, összetörve ért be a szervizbe a kétszázezres tévé. És a felelős? \_(ツ)_/¯

2018.07.26. 11:51 | Homár Hilda | 44 komment

20180107_102802.jpg

Szarnak, bajnak nincs gazdája - ahogy a jó öreg mondás, megboldogult nagyanyám és Lázár János is tartja. Népi bölcsességet ritkán lehet ennyire pontosan illusztrálni, mint ezt szegény Péter történetével.

Kedves Tékozló Homár!

Nagyon volt problémám az Emaggal, egészen a mai napig.

Vettem egy televíziót az Emagról, ami sokáig tökéletesen működött, de egyszer csak az eszköz 4 sarkában fekete foltok jelentek meg, gondoltam visszaküldöm, elvégre úgy is garanciás.

Valamiért a hibát lefotóztam, nem tudom, hogy miért tettem, de most megnyugtató, hogy van képi bizonyítékom. A készüléket sértetlen állapotban becsomagoltam, több réteg buborékfóliába, majd több réteg kartonpapírba. Majd jött is érte a futár, de megjegyezte, ők elvileg nem is szállíthatnának törékeny terméket.

Olvasson tovább!

Ha a cég időközben tönkre ment, ki fizeti meg a vacak termék miatt keletkező kárt?

2018.07.25. 11:52 | Homár Hilda | 26 komment

p8248937_1.JPG

Te is azt tippeled, hogy egy idős macskás néni százéves leharcolt ülőgarnitúrájáról látsz nem túl felvillanyozó képeket? Na, ennél nem is tévedhettél volna velem együtt nagyobbat! Ugyanis az elkeseredett tulajdonos mindössze 2 és fél éve vásárolta a kanapét és a foteleket, amiket családja és barátai segítségével igyekezett rendeltetésszerűen un. üldögélésre használni. A talán még elkeserítőbb, de kevésbé meglepő fordulat az, hogy a gyártó cég felszámolás alatt van.

Kedves Homárom!

2013.augusztus 12-én vettem egy műbőr-garnitúra fotel+rekamiét. 319.000.- forintért. p8248932-001.JPGAz 2 és fél év után kezdte elveszíteni a felső (műbőr) rétegét. Semmi baj. Majd garanciálisan. Bejelentettem. Semmi.

Két hónap után fogyasztóvédelmi felügyelőség. De a cég időközben "tönkre ment". Így ki fizeti meg a kárt?

p8248929.JPG

Maradt volna a bíróság, meg a rossz minőségű termék forgalomba hozatala. A rendőrség és az ügyészség nagyívben tett a dologra. Az "okos" rendőr még meg is magyarázta, hogy biztosan nem tartottam karba. És ehhez mi köze lenne. De ahogy előírták félévente átkentem bőrolajjal, mert azt mondták, hogy újrafeldolgozott bőr. Azaz megőrölték és textilre felvitték. De ez sajnos - mint kiderült nem volt igaz - mert a legolcsóbb - szerintem könyvkötő műbőrt használták. De én nem értek hozzá. No erre a rendőrség és az ügyészség (rossz minőségű ipari  termék, stb.) változatlanul. le sem. Ennyit a fogyasztóvédelem hatósági megnyilvánulásiról!

A cég szép csöndben tönkrement, 7 károsult próbált még valamit kimenteni, de nem sikerült. Nekem sem. És ez nem rossz minőségű ipari termék, stb.? Mert a rendőrség és az ügyészség változatlanul le sem.... Pedig azért írtam az ügyészégnek. Válasz? Ja, az nincs. Legalább is én nem kaptam.

Ja! A csődbement cég neve:"Bábszki Bútor és Lakberendezési Kft, 01-09-131921, 2000 Szentendre, Tómellék utca 21.) Ügyes tulaj! Majd alapít egy másikat.

 

Tisztelt László!

 Az általad leírtak valóban elégedetlenségre adhatnak okot.

A cég adatait a www.e-cegjegyzek.hu weboldalon megtekintve megállapítható, hogy a cég felszámolási eljárás alatt áll, azaz még nem törölték a cégjegyzékből, és a felszámolási eljárás során a cég hitelezői a jogszabályi előírások szerint a felszámolónál bejelentve érvényesíthetik a céggel szembeni követeléseiket.

A büntetőeljárás lefolytatását nem tisztünk megítélni, tekintettel arra, hogy annak részleteit csak az eljárásban résztvevők ismerik, továbbá arra, hogy a szakterületünk a fogyasztóvédelmi jog, így az üggyel kapcsolatban a fogyasztóvédelmi jogszabályok rendelkezéseiről áll módunkban tájékoztatást adni.

Jogszabály szerint az adásvételi szerződés hibás teljesítésről van szó, ha a termék a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek, és ezért a hibás teljesítésért az eladó vállalkozás kellékszavatossággal tartozik, a gyártó pedig termékszavatossággal.

 1./ Jogszabály szerint az eladó az adásvételi szerződés hibás teljesítéséért a teljesítéstől számított 2 évig kellékszavatossággal tartozik, függetlenül a termék vételárának összegétől. A kellékszavatossági igény alapján a fogyasztó választása szerint elsődlegesen kijavítást, kicserélést, másodlagosan pedig árleszállítást vagy elállás mellett a vételár visszafizetését kérheti.

A leveled alapján a hiba jelentkezésekor a vásárlástól már eltelt a 2 év.

2./ Felmerülhet továbbá termékszavatossági igényt érvényesítésének lehetősége is a gyártóval szemben. A termékszavatosság alapján kérheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy a terméket cserélje ki. A termék akkor minősül ez esetben hibásnak, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalkor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. A törvény szerint gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója. A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított 2 évig terheli.

3./ A Forgalmazó, gyártó a vállalhat ún. szerződéses jótállást, ha ez megtörtént és még határidőben vagy, akkor ezzel is élhetsz.

A fent leírtak alapján álláspontunk szerint az igényérvényesítésre a cég törvényes képviselőjével, illetve tulajdonosával szemben egy esetleges bírósági eljárás során nyílhat lehetőség, amennyiben a rendőrség nyomozását követően az ügyészség vádat emel az illetékes bíróság előtt.

 Felhasznált jogszabály:
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről  
- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről  
- 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól  
- 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól 

"Számlát nem kaptunk róla, mondván, majd még erre járnak, majd akkor. Mi Pakson lakunk, a cég a Pilis környékén."

2018.07.24. 11:50 | Homár Hilda | 29 komment

screenshot_2018-06-04_10_51_54.png

"Számlát nem kaptunk róla, mondván, majd még erre járnak, majd akkor. Mi Pakson lakunk, a cég a Pilis környékén."  Na, ebből már lehet tippelni, jártak-e a cég szakijai olvasónk háza felé az elmúlt 2 évben. Ami talán nem is lenne akkora probléma, ha az általuk beszerelt kapu büszkén állná az időjárás által rámért terheket. De nem.

Tisztelt Hölgyem/Uram!

Sajnálatos módon egy újabb , de annál súlyosabb kérdeéssel vagyis problémával fordulok Önökhöz.

Tavaly nyáron megrendeltünk egy egyedi kivitelezesű, fából keszült kerítést. Augusztusban szerelték fel egy nap alatt. Számlát nem kaptunk róla, mondván, majd még erre járnak, majd akkor. Mi Pakson lakunk, a cég a Pilis környékén.

Nem is foglalkoztunk vele, mert szép volt, de aztán 2 hónap elteltével, ahogy esett párszor eső, foltokban elkezdett penészesedni a fa.

Férjem felvette velük a kapcsolatot, és nagy nehezen megígérték, hogy orvosolják a problémát, ugyanis kiderült, hogy valamilyen védőréteget lehagytak róla, emiatt kezdte ki az időjárás ...

Olvasson tovább!

A semmiből folyószámlán termő 30 ezer forint rejtélye

2018.07.23. 11:47 | Homár Hilda | 121 komment

ezres.jpg

Gábor ügye első, második és sokadik ránézésre is tiszta sornak tűnik: elköltött a bankszámlájáról olyan pénzt, ami a banké volt, az meg kéri vissza. Nyilván. És még nyilvánabb, hogy itt a jóhiszeműen költöttem el valószínűleg nem lesz túl sikeres védekezés. De mit lehet tenni hasonló esetben?  Meg egyáltalán: hogy teremhet folyószámlán hirtelen banki pénz? Az Unicredit egy valamiben tuti hibázott: valamiról nem sikerült megfelelően tájékoztatnia Gábort.

Kedves Homár!

Másoknak való okulásul írom ezt a esetet, hogy ne csodálkozzon senki, ha az Unicredit banknál furcsa dolgok történnek a számláján a nak "rendszerkarbantartásából" adódóan. 

Azt már megszoktam, hogy az Unicreditnél az állandó "rendszerkarbantartás" miatt nem használható a netbank, hogy sokszor hétvégénként az automatáiknál "rendszerkarbantartás miatt" nem lehet pénzt befizetni. Már azt is lenyeltem, hoyg azt ígérték, hogy a bankadót nem terhelik rá az ügyfelekre és nem zárnak be emiatt fiókokat, aztán bezártak egy csomó fiókot és csökkentették az alkalmazottak számát a megmaradtakban, erről pl. az Oktogon téri fiókba járók tudnának mesélni. A bank által telefonra küldött SMS-t díját is 36 Ft-ra emelték!!! Hol 36 Ft ma egy SMS??? Nekem magánszemélyként 6 Ft. 

Ezeket még lenyeltem, de az utóbbi eset után most már végképp elegem van belőlük és mindenkinek az Uncredit elhagyását tudom javasolni, aki nem akarja, hogy hasonlóan megszivassák. 

Olvasson tovább!

További bejelentést nem fogadunk el! Jó, én jobban nem fogadok el további bejelentést!!

2018.07.20. 11:48 | Homár Hilda | 120 komment

e9a892e99fb3-thumbnail2.jpg

Zoltán annyira plasztikusan és visszafojtott, de láthatóan élő és fortyogó dühvel bírta leírni a vele történteket, hogy hiába tudjuk, hogy ő szegény biztosan nem szórakozott jól a hol lassan csordogáló, hol őrült mód vágtató események idején, így kívülállóként bizony olyan az egész, mint egy abszurd vígjáték. Eleve milyen unikális karakter már  a futár, aki először lelki zsarolással próbálja megúszni az emeletre kézbesítést, majd kiderül, hogy 2000 forintért hajlandó lifttel felvinni az alkatrészes dobozt a 9-dikre, vagy a cég puffancskodása a "További bejelentést ezzel kapcsolódóan nem fogadunk el, amíg az alkatrészeket nem veszi át" felvetéssel? Teljesen jogos, hogy Zoltán nem hagyta annyiban az ügyet!

Kedves Homár

Esetem, legyen intő példa annak, aki spórolni szeretne, olyan dolgon, amin nem szabad.

Szerettünk volna vásárolni egy zuhanykabint, kifejezetten mélytálcást, így 1 éves fiunk is tud benne fürdeni. Emiatt nagy keresésbe kezdtünk. Találtunk is megfelelőt, de azt vettem észre hogy az a összeg amit rászántunk, abból sokkal jobbat is tudunk venni, mert rengeteg webáruház foglalkozik velük, és nagy a választék. Megsem fordult a fejemben, hogy közel 100.000 Ft-ért lehet gagyit vásárolni.

Nagy nehezen sikerült kiválasztani a Gemini-duó kft https://www.csapuniverzum.hu/ honlapjáról egy KALINA 80-as mélytálcás zuhanykabint. Több extrával.

Már a beszerelés, se ment zökkenő mentesen, de azt még ellehetett fogadni. Viszont hamar 1 hónap alatt éreztük, hogy ez valami über gagyi cucc. Fél éves használat után a fedőlap úgy leesett, hogy nem lehetett visszarögzíteni, és a nagy zuhanyrózsa teljesen elengedte magát, és a plafont spriccelte. Ekkor gondoltam elindítok egy garanciális ügyintézést.

Olvasson tovább!

GYIK: alapvetések a csere és a levásárlás témakörében

2018.07.19. 11:49 | Homár Hilda | 28 komment

aedmuzo.jpg

A Homárra sok elképesztően szövevényes sztori érkezik, miközben a hétköznapok tele vannak rém egyszerű, egyértelmű fogyasztóvédelmi kérdésekkel is. GYIK rovatunkban ilyenekre adunk rövid, egyértelmű válaszokat. 

Kedves Címzett!

A véleményét, segítségét szeretném kérni.

Vásároltam a Tescoban egy akciós televíziót 169.000,- Ft helyett 109.900,- Ft-ért.

A TV elromlott és egy csereutalványt kaptam a márkaszerviztől.

A Tescoban jelenleg nem kapható 100%-ban ugyan az a televízió, csak egy erősen hasonló, 149.000,- Ft-ról 119.900-ra leakciózva. A két TV típusneve LG 43UJ620V, a másik LG 43UJ6307. Az LG chat felületén azt mondták, hogy gyakorlatilag nincs eltérés a két TV között. (Az enyém "analóg jel rögzítésére is képes", amíg a jelenleg drágább nem)

Vajon kérhetem-e a Tescot, hogy ráfizetés nélkül kicserélje nekem az egyébként drágábbra, amikoris az rosszabb? (Ennyi, a fent említett hátránnyal tudnék élni.)

A Tesco, ha nem tetszik neki, hogy én a drágábbikat szeretném, elhajthat azzal, hogy a pénzt akarja visszafizetni?

Olvasson tovább!

Mint a filmeken: személyesen is kaphatunk követeléskezelésről értesítést

2018.07.18. 11:48 | Homár Hilda | 44 komment

Aki azt hiszi, csak az amerikai filmekben van olyan, hogy a semmiből egyszer csak odalép a főhőshöz egy ismeretlen, megkérdi, hogy ő-e ő, majd a még aktívan meglepett delikvens kezébe nyom egy hivatalos iratot, az olvassa el az alábbi történetet. Aki többet is szeretne erről tudni, annak ajánljuk az Intrum GYIK-ját. Aki pedig egészen a jogi héttérig is elmerészkedne, az olvasgasson bele a 2012-ben, még a PSZÁF idején a követeléskezelők számára kiadásra került ajánlásba, amiből kiderül, hogy ezekben az ügyekben a személyes megkeresés egyáltalán nem újdonság.

​Tisztelt Homár !

Közeli barátainknak  az egyik közműszolgáltatóval volt vitája 16 (tizenhat) esztendeje. Állítólag egy bizonyos összeggel tartoztak, ők ellenben ezt nem ismerték el, különféle bizonyítékokat mutattak fel, de hiába. Egyszer csak eladták a követelésüket (100 ezer Ft alatt volt nem kevéssel). Az Intrum Justitia Zrt. nevű behajtócég vette meg. 

Az érintettek levelezgettek velük, elküldték a saját bizonyítékaikat a követelés valótlanságáról, de hiába. Egy idő után már közel félmilliót követeltek különféle kamatokra, költségekre stb. hivatkozva. Nagyjából négyévente (!) küldtek egy fenyegetőző levelet! (Tudniillik ilyen esetekben állítólag öt év az elévülési idő!)
Költöztek közben, oda is jött aztán levél. Megtudták az elvileg titkos telefonszámukat, azon hívogatták őket (a hívószám kijelzése nélkül).

Olvasson tovább!

A Whirlpool és a professzionális szolgáltatás

2018.07.17. 13:14 | Homár Hilda | 32 komment

whirlpool-logo.jpg

A posztot szerkesztve belenéztem a Homár Whirlpool-aktáiba, ahol a kétoldalnyi archív poszt közt egyszer csak szembejött a Heteket mosógép nélkül, azt garantál a Whirlpool garanciája címmel megjelent eset, aminek fájó pontjai szinte szóról-szóra megjelennek itt is: pár hónapos, zörgő hangot adó mosógép, nehézkes garanciális ügyfélkezelés, agyonbonyolított vásárlóazonosító-rendszer, lassan kiérkező szerviz, cserére szoruló készülék ... majd a végtelen várakozás. Ez önmagában is elkeserítő, de az még inkább, hogy az idecitált poszt több, mint 2 éves. A Whirlpoolnál ezek szerint ennyi idő alatt sem változott semmi.

Whrilpool és az ő Professzionális szolgáltatása

Először is, szögezzük le: A Whirlpool és a "professzionális szolgáltatás" össze nem férő fogalom. A márka terméktámogatása, szerviz szolgáltatása borzalmas. Számomra meglepő, hogy a XXI. században egy márka ezt meg meri engedni magának. Nem ügyfélbarát, nem vevő orientált, senkinek sem ajánlom. Az alig fél éves mosógépemhez többször jött már szerelő, mindig másfél hét kb. "hála" az Orczy szerviz hihetetlen sebességének. (A szerelőt nem bántom, mert az megtette, amit lehetett...)

Történt, hogy a 2017 decemberében vásárolt AWE4519-es márkájú felül töltős mosógép centrifugáláskor irdatlan kopogó hangot adott. Gondoltam, semmi gond, Murphy, ami elromolhat, el is romlik, de erre van a garancia. Naív vagyok? Talán... De a kálvária itt kezdődött:

Olvasson tovább!