Az a rés a fenti képen ugyan remek macskabejáró vagy drogrejtekhely lenne, de ilyenekre az átlagember nem szokta használni a vadiúj mosógépét, hanem azt egyszerű, hétköznapi módon csak szeretné bekötni és a ruháit tisztítani vele. Szegény Ádám ezzel már nem fogja. Története pedig szolgáljon tanulságul mindenkinek az online vásárlások kapcsán
Kedves Tékozló Homár!
A segítségét, tanácsát szeretném kérni egy összetörve megkapott mosógép kapcsán, amit sajnos nem bontottam ki a futár jelenlétében, mert felújítás közepén voltunk, mikor megérkezett és védeni akartuk a készüléket a portól, ezért is egy zárt szobába rakattuk le. Tisztában vagyok vele, hogy ezzel hibáztam, mégis felfoghatatlan, hogy ma Magyarországon a bontás futár előtti elmulasztásával minden szavatossági jogomról lemondanék és hogy 115 000 Ft-ot eltulajdoníthat egy cég mindenféle ellenérték nélkül, majd hitegethet mindenféle feltételek teljesítése esetén történő cserével és a végén 40 nap után egyszerűen közölhetik, hogy nem fognak cserélni.
Mivel sok udvarias és nyugodt körön vagyok túl, nemrégiben megírtam egy kicsit csípősebb hangvételű, összegző levelet az Edigitalnak (ez levelem alján látható), hogy gondolják át még egyszer, amire a ma érkezett válasz pusztán ennyi volt:
Köszönjük türelmét. Álláspontunk sajnos változatlan miszerint a terméket nem áll módunkban cserélni. Köszönjük megértését.
Mivel a mosógép elég nélkülözhetetlen felszerelés, egyértelműen időhúzást is érzékelek az egész folyamatban, hogy kínomban csak veszek egy új mosógépet inkább, de még nem szeretném feladni. Érdeklődnék, látnak-e bármi reményt az ügyben, vagy nincs olyan szervezet/platform, ahova a helyzetemben fordulhatnék?
Nagyon hálás lennék bármiféle tanácsért, segítségért!
Alább az említett levél illetve néhány csatolmányban a sérülés, fuvarlevél, márkaszervíz jegyzőkönyv. Úgy érzem ennyit tudtam tenni.
Előre is köszönöm,
Ádám
Tisztelt Edigital!
Ez az utolsó békés megkeresésem önök felé, amennyiben 5 munkanapon belül nem kapok megnyugtató választ, Fogyasztóvédelemnél, majd pedig szükség szerint hatósági, nyilvános platformon fogok jogaimnak érvényt szerezni.
799901BM18 számú rendelésem során egy törött mosógépet kaptam. Rendelésem átvételekor a megkapott mosogatógépet és mosógépet nem bontottam ki, racionális okokból, csak a nagy részben átlátszó csomagolás sértetlenségét ellenőriztem. A csomag kibontására a 3 napot túlmenően került sor, amikor szakemberrel a helyére állítottuk volna a gépeket, az első megemelés ELŐTT. Az ügyet a 391253 iktatószámon vezetik. A mai napon kieszközöltem, hogy megkapjam MÁSODIK döntésüket, amely elutasító volt az alábbi indoklással:
"Mind a honlapon, mind a visszaigazoló e-mailben felhívjuk a vásárlók figyelmét, hogy a csomagot a futár jelenlétében ellenőrizzék le, mivel reklamációt csak akkor tudunk elfogadni, ha a futárnál a fuvarlevélen rögzítésre kerül a sérülés ténye. Amennyiben ez nem történik meg, álláspontunk szerint Önnek kell bizonyítania, hogy a sérülés a teljesítést megelőzően történt."
Az indoklást nem fogadom el és felhívnám figyelmüket az alábbi hiányosságokra, figyelembe veendő információkra a döntés változtatásáért:
1. a döntésük ellent mond az előző kivizsgáláskor leírt kikötésüknek: "A sérült terméket az illetékes kolléga visszajelzése alapján csak abban az esetben áll módunkban kicserélni, amennyiben a márkaszerviz kiállít Önnek egy csereigazolást arra vonatkozóan, hogy a sérülés befolyásolja a termék rendeltetésszerű használatot és javasolják cseréjét. Kérem az alábbi elérhetőségen vegye fel a kapcsolatot a márkaszervizzel: WHIRLPOOL - márkaszerviz Futárszolgálat háztól-házig! Whirlpool Magyarország központi ügyfélszolgálat +36 1 999 5000 www.whirlpool.hu Amennyiben a márkaszerviz kiállította Önnek a csereigazolást, kérem küldje el másolatát a szerviz@edigital.hu e-mail címre a további ügyintézés érdekében. Megértését köszönjük."
2. a Whirlpool márkaszervíztől kellett értesülnöm, hogy önök nem beszerezhető dolgot várnak el feltételként, mivel a Garancia nem vonatkozik törésekre és repedésekre, valamint nem 3 napon belüli jelzésről van szó, illetve a Whirlpool-al én nem állok vásárlói jogviszonyban, ezért Csereigazolás kiállítása részükről lehetetlen
3. egyedüli lehetőségként ki tudtak közvetíteni egy márkaszervízes kollégát szakvélemény és kivizsgálási jegyzőkönyv megírására, aki felmérte a helyzetet és igazolta a rendeltetésszerű használat lehetetlenségét. (lásd csatolmány)
4. Önök egy "amennyiben, akkor" logikai következtetés "amennyiben" részének hivatalos lehetőségeim szerinti maximális teljesítését ignorálták, és nem tartják be az ígért, "akkor" következményt
5. a csomagot ellenőriztem, de nem a tartalmát. A honlapon hosszas keresés után találtam csak meg a szállításkor való tartalom ellenőrzésére szóló figyelmeztetést, ez a tudástárbeli felszólítás a vásárlási folyamat során nem került számomra megjelenítésre.
6. a vásárlást visszaigazoló emailben nem, csak keresve, a csomag futárcégnek való átadásáról szóló tájékoztatóban találtam meg a figyelmeztetést a bontásra
7. a kezemben tartott fuvarlevélen nincs rögzítve a ugyan a sérülés ténye, de a SÉRTETLENSÉGE SEM (lásd csatolmány)
8. kizárólag a csomagolás sértetlensége és a bontás nem kérése igazolható
9. én tanúval, elfogultsági körömön kívüli szakemberrel tudom írásban bizonyítani, hogy a sértetlen csomag megbontása alatt sérült terméket találtunk és azonnal felhívtam ügyfélszolgálatukat a hiba felfedezésekor. Önök tehát azt állítják, hogy én sértetlen csomagon belül tettem kárt
10. önök nem tudják igazolni, hogy a sértetlen csomagolás sértetlen terméket rejtett átadáskor, amit én nem láttam, azt a futár sem láthatta
11. a szállítást megelőző néhány nappal korábban telefonált nekem a Royal futárszolgálat, hogy hozzák a termékeket, majd kicsivel később ismét telefonáltak, hogy nem találják a mosógépet a raktárban, ezért mégsem tudják még szállítani. Néhány nappal később mégis megtalálták és akkor szállították, szeptember 20-án. Valami gond tehát már szállítás előtt volt a termékkel. Továbbra is igyekszem jóhiszeműen azt feltételezni, hogy nem rossz szándékból, pusztán például raktározási tévedésből került ki hozzánk a hibás termék - pl. egy raktáros félre állította a tudottan sérült terméket, míg egy másik tévedésből másik napon mégis kiszállításra sorolta be.
12. nagyon nagy valószínűséggel, mint forgalmazókat, Önöket nem is terhelné ez a csere veszteségként, hiszen egyértelműen szállítási sérült a termék
13. felhívom figyelmüket, hogy a készüléknek vannak bontás után nem látható sérülései a belterében, amiket a bontáskor sem tudtam volna észrevenni szükségszerűen, ezekre a Hibás teljesítésből fakadó Kellékszavatossági jogot kérvényezem (Ptk 6:157-158), mely (az Önök ÁSZF-jének 9.1.7-es pontjával egybehangzóan) kimondja, hogy 6 hónapon belül jelzett probléma esetén VÉLELMEZNI kell, hogy a Szolgáltató a felelős a hiba okáért és a Szolgáltatónak kell bizonyítani a másik fél hibaokozását, nem pedig fordítva, ahogy elutasító üzenetükben írták
14. önök az első elutasításban támasztott követelmények teljesítése után 28 napig nem jelentkeztek semmiféle válasszal
15. 28 naptári nap után is csak azért kaptam választ, mert telefonon kieszközöltem, hogy értesítsenek a döntésről - kétszer kellett telefonálnom, hogy a döntést és az indoklást írásban is megkapjam
16. ez idő alatt 5 telefonhívásban és 3 írásbeli megkeresésben érdeklődtem ügyem hogyléte felől, nem teljesített szóbeli ígéreteket kaptam megsürgetésről, utánajárásról, míg írásban egyáltalán nem érkezett érdemi válasz, csak amikor külön felkértem erre kollégájukat
17. megkértem az utolsó beszélgetés során az ügyfélszolgálati munkatársat, hogy beszélgetéseink hanganyagát juttassa el hozzám esetleges bizonyítóerejű felhasználásra. Ez jelen pillanatig nem történt meg (11:08 óta eltelt 10 órában) - újabb nem teljesített kérés
18. a telefonhívások során az átlagos várakozási idő 15 perc volt, mire kapcsolták kollégájukat, ami elképesztően dühítő és felháborító.
19. önök engem jelen álláspont szerint megkárosítottak 115 000 Ft-al, 28 napig várattak, majd hoztak egy nemleges döntést annak ellenére, hogy teljesítettem a kiírt feltételeiket.
20. Megkárosítottak azokkal a személyi nehézségekkel, amit a mosás leszervezéséhez a családdal intézni kellett.
21. megkárosítottak továbbá az 1 órát meghaladó, értelmetlen várakozással telt telefonhívások hívásdíjával.
22. én a termék nem kibontását részben jóhiszeműségből nem kértem - a termék óvásán, mint másik jelentős okon kívül
23. önök ellenben elutasításukkal az alábbi üzenetet kódolták világosan felém: "Ön, mint ügyfél, vélhetően összetörte a saját mosógépét még a sértetlen csomagoláson belül, azt állítja, hogy az már hibásan érkezett és emellett a hazugság mellett állhatatosan, becstelenül, számtalan levélben, telefonhívásban önmagával egybehangzóan kitart, mi azonban nem hiszünk önnek, bizonyítsa, hogy nem maga volt a hiba okozója".
24. ez számomra mérhetetlenül felháborító, kikérem magamnak ezt a mértékű becsületsértést és megalázást. Az én, önök felé gyakorolt kommunikációmban nyoma sincs efféle rágalmazásnak, még az egyes ügyintézőktől is elnézést kértem, hogy rajtuk keresztül kell konfrontálódnom a céggel magával.
25. minden (online) értékesítéssel foglalkozó tudja, hogy az indirekt és drága csatornákon (TV reklám, Google) való ügyfélszerzés összehasonlíthatatlanul drágább, mint az ügyfelek megtartása.
26. Önök ehhez képest bennem egy 2011 óta rendszeresen visszatérő, direkt csatornákon (honlap egyenes úton való felkeresése) érkező vásárlót taszítanak nagyon messzire. Az Edigital volt nekem az alap, ha elektronikai terméket vásároltam - eddig
27. tudhatják, hogy egy elégedetlen vásárló, több valójában egynél, számtalan potenciális vásárló veszíthető, hiszen az emberek szociális hálójának kiterjedettségétől függően privát beszélgetésekben megosztják negatív, pozitív tapasztalataikat. Tőlem is sokan érdeklődnek, hogy áll a mosógépes ügyem, csak Önökön múlik, milyen felhanggal és zárással tudom ezt a történetet tovább közvetíteni.
28. Egy bekezdés azért, hogy érzékeltessem, hány napot vártam tehetetlenül kiszolgáltatva, frusztrálva és a törött mosógép által minden nap emlékeztetve a felháborító megkárosításra
Kérem, vessék össze a súlyát az egyetlen, jóhiszemű, bizalmi alapú vásárlói tévedésemnek, és a fönt felsorolt, önökre nézve számos kínosnak tekinthető körülményt és azok hozadékát és mérlegeljék ismét, valóban megéri-e mindez egy, az önök financiális forgalmához mérten valószínűleg jelentéktelen összegű készülékcsere miatt?
Válaszukat várva, üdvözlettel:
G. Ádám
Kedves Olvasó!
Interneten történt vásárlás esetén a termék átvételét követő 14 napon belül élhettél volna a jogszabályban meghatározott indokolás nélküli elállási jogoddal, amelyet írásban kellett volna közölni az eladóval. Ez a határidő egy esetben 12 hónappal meghosszabbodik, akkor ha a cég az indokolás nélküli elállási jogodról nem tájékoztatott téged (pl. a weboldalon az általános szerződési feltételekben).
Ha az indokolás nélküli elállási jogra vonatozó határidő letelt, akkor az igényedet csak abban az esetben tudod érvényesíteni, ha bizonyítani tudod, hogy a termék sérülése még annak átvételét megelőzően keletkezett, mert az eladó jótállási, illetve szavatossági kötelezettsége csak olyan hibákra terjed ki, amelyek még a teljesítés előtti okból keletkeztek.
Álláspontunk szerint lehetőséged nyílhat továbbá szerződésen kívül okozott kár megtérítése miatt a futárszolgálattal szembeni igényérvényesítésre a futár általi károkozás bizonyítása esetén. A bizonyítás jelen esetben nehézségekbe ütközhet, hiszen vélhetően okirati bizonyíték (a futár részére aláírt átvételi nyilatkozat) áll rendelkezésre arról, hogy a termék az átadáskor még sérülésmentes állapotban volt. Ezzel szemben bizonyíték lehet az átvételkor jelenlévő tanúk vallomása, illetve az ekkor készült fénykép- vagy videofelvételek is.
Tekintettel arra, hogy a panaszodat és a kijavítás, illetve kicserélés iránti igényedet a cég elutasította, dönthetsz úgy, hogy az igényedet az illetékes békéltető testület (bővebben itt: http://www.bekeltetes.hu/) előtt vagy közvetlenül a bíróság előtt érvényesíted.
A békéltető testület eljárása során a rendelkezésre álló bizonyítékok alapján még mindig nyitott a lehetőség arra, hogy a felek az ügyben megállapodást kössenek. A bírósági eljárás során az okirati bizonyítékkal szemben neked kell olyan bizonyítékokat rendelkezésre bocsátani, amelyek az abban meghatározottakat minden kétséget kizáróan cáfolják.
Felhasznált jogszabályok:
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
UPDATE április 25.
Fejlemények vannak! Sajnos a levéltömegben csak most vettük észre, de kéthete jelentkezett Ádám, a kidőlt oldalú mosógép tulaja, és elmesélet, mi történt az elmúlt hónapokban.
Kedves Tékozló Homár blog!
Ádám vagyok, januárban jelent meg egy törött Whirlpool mosógépről szóló Edigital-hoz kötődő cikk az oldalon és arra kértetek, hogy ha van fejlemény, akkor jelezzem felétek. A korrektség révén tehát összefoglalnám az alábbiakat:
- benyújtöttam a Budapesti Békéltető Testüelthez egy kérelmet online, még decemberben az ügy rendezése céljából
- januárban hiánypótlásra szólítottak fel (gyakorlatilag az online űrlapon töredékét sem részletezik az elvárt adatoknak)
- március 19-re tűztek ki meghallgatási időpontot
- az Extreme Digital egy szimpatikus, korrekt jogi képviselőt küldött a meghallgatásra
- a probléma leírása, a fotók tableten való megtekintése után, valamint tekintve hogy egyébként rendszeres vásárló vagyok illetve, hogy másik nagy háztartási gépet is rendeltünk az eredeti rendelés során, a jogi képviselő egyezséget ajánlott
- az egyezség szerint a vételár 60%-át tartalmazó Edigital ajáandékkártyát ajánlották fel, amelyet 1 éven belül levásárolhatok
- én egyből elfogadtam az egyezséget, hiszen így hónapok elteltével a cél a költségek és a veszteség csökkentése volt és ez a konstrukció kb. 69 000 Ft-ot jelent számunkra.
- az ajándékkártya a mai napon (április 9), futár kézbesítéssel megérkezett hozzánk
Összességében tehát november 6. óta 5 hónap eltelt, de egy számunkra megfelelő kompromisszummal zárult az ügy. Habár a következő gépet is ezáltal várhatóan az Edigital-tól rendeljük, mostantól odafigyelünk minden csomag azonnali bontására, valószínűleg sokkal egyszerűbb lett volna az eset, törés ide vagy oda.Üdvözlettel:
Ádám
borso 2019.01.08. 11:10:52
juhaszvik 2019.01.08. 11:25:51
tanulópénznek kicsit sok, de elrettentő példának szép és kerek.
Darth Revan 2019.01.08. 12:03:34
soha-semmit nem bontottam meg a ki a futar/postas jelenleteben.
viszont ha barmi megserult szallitas kozben eddig mindig kicsereltek vagy kaptam arengedmenyt.
igaz, nem is magyar boltbol rendelek...
KaTe 2019.01.08. 12:18:44
Ződ2000 · http://egzostive.com 2019.01.08. 12:21:40
Volt olyan is hogy a Honor telót szó nélkül cserélték, miközben a Huawei ott páváskodott, hoyg ez nem is az ő termékük, csak a logojuk van a dobozon :)
Nem rétem hogy miért bohóckodnak még itthon ezekkel a hazai webshopokkal...
neménvagyok 2019.01.08. 12:37:21
A többit megválaszolta a GVTI.
neménvagyok 2019.01.08. 12:46:19
Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.01.08. 13:25:47
borso 2019.01.08. 13:34:16
SUNexecutive (törölt) · http://nezo.blog.hu 2019.01.08. 13:49:48
LKerekes 2019.01.08. 13:59:09
A sérülés nem leejtés vagy nekiütközés után keletkezett. Valamivel benyúltak a két oldallemez találkozásánál és kifeszítették az egyik oldallemezt.
Nem tudom elképzelni, hogy egy ilyen hibával kiküldenék a mosógépet, pláne, hogy " nagy részben átlátszó csomágolásban " volt. Az alja nem lehetett, a teteje nem szokott átlátszó lenni, hiszen egymásra rakva állnak a raktárban. tehát az oldala volt látható. És nem vette észre a panaszos? Na, ne!
Felújítás, munka? Talán ezt kellene egy kicsit végiggondolni. Belekadt valami szerszám? A vas vízcső? Ki tudja. De 99 %-ot adok, hogy ebben a panaszos ( vagy a munkásai ) sárosak.
Ha jól megnézem a képen a mosógép mellett olyan helyzetben van a fólia, hogy nagyon úgy tűnik, a mosógép oldalát csak átlátszó fólia védte. És ezt a "hibát" nem lehetett észrevenni? Kétlem.
LKerekes 2019.01.08. 14:00:26
Leejtésnél, valaminek nekiütközésnél befelé roggyanna meg az oldala és nem kifelé.
LKerekes 2019.01.08. 14:06:50
30 évig maszek elektronikai szakember voltam. Rengeteg készüléket javítottam "ilyen jellegű "hibák miatt. 20 emberből egy merte bevallani, hogy ő volt a hunyó és elejtette meglökte, felborította, rosszul szállította , stb. Higyjétek el, meg lehet állapítani, hogy szállítási/raktározási probléma volt tényleg vagy csak a vevő/tulaj volt mafla.
neménvagyok 2019.01.08. 14:07:02
LKerekes 2019.01.08. 14:11:49
Minél tovább nézem a fényképet, annál inkább azt látom, hogy az oldalán csak az átlátszó fólia volt csomagolásként. És nem látta átvételkor senki ezt a hibát? Elképzelhetetlen.
neménvagyok 2019.01.08. 14:16:23
neménvagyok 2019.01.08. 14:26:48
LKerekes 2019.01.08. 14:34:32
Ez egy minimum 5 centis kiugrás. Az élvédő max 2-3 centit takar. Ezt a hibát nem tudta volna eltakarni. Meg hát nem maradt volna egyenes sem.
neménvagyok 2019.01.08. 14:46:09
LKerekes 2019.01.08. 14:46:38
Most Karácsonykor úgy jártam, hogy egy nem magas kategóriájú okosórát rendeltem a gyereknek. Gyönyörű csicsás csomagolás, tényleg vétek volt megbontani. Mégis megtettem a feleségem ellenkezése ellenére és kiderült, hogy a töltést nem veszi. Aztán kiderült, hogy az usb kábel szálszakadt. Volt otthon ilyesmi más készülékhez, és azzal működött. Email a cégnek. Nem válaszoltak, de pár napra rá hozta egy kis borítékban a postás a kábelt. Igaz csak Karácsony után ért ide, de nem gond. És magyar cég volt, nem is a nagymenők közül.
Szóval nem kell általánosítani. Nekem aránylag jók a tapaszatalataim és azt is látom, hogy egyre megbízhatóbbak és tényleg "nyugati" szinten működnek a magyar cégek is. És ez vonatkozik a számlázásra, szállításra és a reklamációra is.
juhaszvik 2019.01.08. 14:50:52
ezen jót nevettem. szerintem 99-et akartál írni.
GatyaPityu 2019.01.08. 14:51:58
Visszatérve a történetre, én - bár nem vagyok jogász - azt gondolom, hogy a 14 napos elállási jog is csak abban az esetben érvényesíthető, ha a termék ugyan valamiért nem nyerte el a vevő tetszését és ezért a szerződő felek távollétében köttetett szerződés visszavonható, de ahhoz magának a gépnek sértetlennek és működőképesnek kell lennie, sőt még a csomagolásnak is rendelkezésre kell állnia. Vagyis ez nem arra lett kitalálva, hogy egy lezúzott terméket (hogy a szállító, vagy átvétel után a vevő zúzta-e le, ez most irreleváns) visszavásároljon a kereskedő, ami az után már nyilvánvalóan eladhatatlan lesz másik vevő számára.
LKerekes 2019.01.08. 14:52:19
Miért lennénk nevetségesek? Te annak tartod magadat?
Egy ilyen kiugrás meglátszana az élvédőn is, Az miért nincs a képen, holott az alátámasztaná a szállítási/raktározási sérülést?
Ha megnézed, hogy a talpvédő hungarocell mennyire nyúlik túl , akkor ugyanannyi vagy kevesebb az élvédő vastagsága, azaz egy ilyen kidomborodás látszott volna , mert túllóg a csomagolás oldalsíkján.
Nem mondom, hogy teljes mértékben igazam lehet, de igencsak nagy a valószínüsége. Tapasztalat.
LKerekes 2019.01.08. 14:54:40
Pesszimista vagy. A többség egy ilyen árkategóriánál leellenőrzi. Aki meg nem, az meg is érdemli.
neménvagyok 2019.01.08. 14:56:00
zuhanorepulesss 2019.01.08. 14:57:42
Szazszamra vannak ilyen sztorik, behajthatatlan Naluk, barmilyen panaszod is van.
Eszembe nem jutna par ezer forint megtakaritasert Naluk vasarolni.
Draga tanulopenz.
LKerekes 2019.01.08. 15:02:09
Egyetértek Én is leszoktam Whirpool-ról a nagyon leromlott minőség miatt. A 100 000-es mosógép 4 évig bírta.
Aztán vettem egy kis osztrák cég (gondolom kínai tulajdonú ??) Törökországban összeszerelt mosógépét harmadáron, mint csomagoléssérültet. Ez azt jelentette, hogy az oldala meg volt karistolva. Most 6 éve működik és a jelek alapján még elmegy ugyanennyit.
A visszavétel valóban sérülésmentes árura vonatkozik. És még indokolni sem kell.
NagyonTitok 2019.01.08. 15:04:29
Ha jobban megnézzük a fotót, láthatjuk, hogy az egyik felső illesztési pontnál kitörött a műanyag, a másiknál viszont egy kis lehajlást látni a belső oldalon. (Elképzelhető, hogy gyárilag ilyen.)
Szóval, csatlakozom azokhoz, akik szerint ezt a lemezt vki oldalról kifeszítette.
A nagy kérdés persze, hogy mindezt a kiszállítás után vagy már a gyári fóliázás előtte vmelyik mókás alkalmazott, amit csak hetekkel később fedeztek fel az áttetsző alatt.
juhaszvik 2019.01.08. 15:50:13
a magyar vásárló rohadtul nem tudatos, ellenben panaszkodni azt nagyon tud.
juhaszvik 2019.01.08. 15:56:38
valaki kommentben jelezte, hogy ez nem az eredeti csomagolás, és a felfeszítést is magyarázná.
továbbá kiderült, hogy a készülék működik-e vagy sem?
Pic 2019.01.08. 16:00:27
Mivel én kereskedelemben dolgozom, így látom a másik oldalt is.
1.
Sajnos igaz az amit itt sokan megjegyeztek: Nagyon bénák és hülyék az emberek az egész világon, sajnos nálunk is. Ezt persze nem ismerik be maguknak, próbálnak hárítani, így rengeteg a "béna" bepróbálkozó aki elb**a a terméket, majd utána játssza az ártatlant és követeli a cserét.
10 év alatt nagyon durva dolgokat láttam. Ha nem dolgoztam volna havi szinten kínai és indiai partnerekkel is akkor azt mondanám, hogy a magyarnál pitibb, szarrágóbb, bepróbálkozósabb társulat nincs, így viszont inkább azt mondom kevés van.
2.
Ugyanakkor az is tény, hogy a bolt és a gyártó is tud hibázni. A gyártók is hibáznak, egyik többet, másik kevesebbet de a hibafaktor ott is van.
A boltok esetében vannak a csalásra szakosodott boltok ahol 3 havonta cserélődik a név meg a tulaj, azoknál tényleg mindennapos a csalás, a többinél azaz a normál boltoknál gyakorlatilag nincs ilyen.
A fogyasztóvédelem ugyanis annyira gázul áll hozzá a dolgokhoz, azaz alap hozzáállás az az, hogy "mertazaszemétkereskedő", hogy sokszor az egyértelmű esetekben is a bolt ellen ítélnek.
Ráadásul olyan macera a fogyvéd eljárás történet, hogy a boltok inkább szó nélkül benyelik a dolgot vagy rátolják a gyártóra, inkább: "próbálják rátolni több kevesebb sikerrel".
Azért EZ általában sikerül is HA NINCS fizikai sérülés.
Fizikai sérülésnél a gyártók többsége felteszi a kezét és azt mondja SORRY.
3.
Az EMAG és az eDigital azért szerepel a fórumokban itt sokat, mert iszonyatos nagyok és a méretből adódóan több a panaszos is.
4. Én nem tudom kik írnak ebbe a fórumba, de nem értem, hogy írhatjátok le amit leírtok, mert a kiszállítás témaköre a 22-es csapdája.
Szögezzünk le egy TÉNYT: Amikor kiviszi a futár a csomagot, akkor te HOZZÁ SEM ÉRHETSZ addíg, amig alá nem írtad az átvételi papírt, hogy "te ezt most sértetlenül átvetted" és ki nem fizetted.
TEHÁT NINCS olyan, hogy kibontom, megnézem és utána eldöntöm átveszem-e és fizetek vagy sem.
AMIKOR átvetted és fizetted, UTÁNA bonthatod ki és nézheted meg, hogy tényleg sérülésmentesen kaptad-e meg a cuccost.
Az is gáz, HOGY ERRE GYAKORLATILAG CSAK akkor van esélyed, HA a futár jelenlétében bontod ki a terméket és rögtön ki is próbálod.
Problémák:
Probléma 1
Egyrészt ez szinte sohasem szokott megtörténni, mert vagy a nagymama veszi át vagy a szomszéd akinek lövése nincs a dologról, hogy mi az és hogyan kellene kipróbálni.
Probléma 2
Te veszed át, de rohansz és nincs időd most kicsomagolni és ellenőrizni.
Probléma 3
Hiába te veszed át és még időd is van.... A FUTÁRNAK NINCS IDEJE. Ő nem fog várni semmire. Pláne nem rád.
Probléma 4
Tehát már itt megette a fene az egészet, DE MÉG NEM EMLÍTETTEM az atombombát.
Hirtelenjében nem tudok olyan futárcéget aminek nincs valami hasonló az üzletszabályzatában, hogy "....A termék csomagolásának olyannak kell lennie, hogy kibírja azt, hogy 1m magasságból ráejtenek egy 30 kilós tárgyat..... Amennyiben ez nem teljesül, úgy a csomagolás nem megfelelő.... a nem megfelelő csomagolás miatt a futárcéget a szállítás során bekövetkezett sérülés miatt felelősség nem terheli.. "
Sakk matt.
Konkrét esetet mondok ahol szállító volt a saras:
- raklapon érkezett áru külföldről
- a kartondobozon egyértelműen látszik, hogy a targonca beleszaladt a két villájával a kartondobozba.
- Aláírtuk a papírt, hogy átvettük
- és UTÁNA tényleg átvettük, kibontottuk
- futár csak azért maradt, mert ő is kíváncsi volt....
- ott helyben RÖGTÖN kaptunk a futárcég emberétől egy nyomtatványt, hogy jelentsük be a kártérítési igényünket
- és távozott
Pic 2019.01.08. 16:02:28
Szó nélküli csere "azonnal" és sűrű elnézést kérés.
Persze még mindig ott a lehetőség, hogy nem működik az eszköz, de az már garanciális probléma. Másik sztori.
A szállító ugyanis beüzemelést nem csinál, az más feladata. Ha nem túl vészes a dolog, akkor az a te feladatod, ha problémás akkor viszont általában kikötik, hogy AZT szakember KELL csinálja. Aki utána pecsétes papírt, számlát, stb ad ennek megtörténtéről.
Lásd Például gáztűzhely bekötése a gázhálózatba. Ilyenkor még mindig fennáll a lehetőség, hogy ezt megcsinálhatod te is és senki egy rossz szót nem szól mert te csináltad, DE a történet onnantól kezdve úgy megy tovább, hogy BUKTAD A GARIT.
Tehát jelen esetben összefoglalva:
Emberünknek ez marad egy drága tanulólecke, mert:
- Nem csomagoltatta ki és rakatta be a mosógépet a helyére, így nem derült ki azonnal, hogy NEM Ő A HUNYÓ. Utólag ezt már nehezen tudja bizonyítani.
- HA OLYAN lenne a fizikai sérülés jellege, ami valami kisebb sérülés vagy nem külső sérülés vagy bármi olyan ami VITATHATÓ, akkor megint nem lenne baj, mert rásüthető a gyártási hiba, rásüthető, hogy megfeszült, megpattant, nem bírta a szállítást, stb stb.
- Egy ilyen NAGY KITERJEDÉSŰ és KÜLSÉRELMI nyommal járó sérülés ami 90% valószínűséggel kvázi egyértelműen azt mutatja, hogy a termék átvétele után valamikor azt LEEJTETTÉK vagy valami hasonló történt.....
Well .... még ha emberünk vétlen és ő tényleg egy ártatlan szenvedő alany, mert tényleg nem ő törte meg.... EZT NEM TUDJA kimagyarázni.
- Elállni sem tud a vásárlástól problémamentesen, mert fizikai sérült a termék, ezért csak értékcsökkenéssel fogják visszavenni.
A termék megjavításának költségét be kell nyelje valamilyen formában.
Evvan.
Tanulság: MINDIG BONTSD KI vagy ha olyan akkor a szállító BONTSA KI ÉS RAKJA BE.
SZIGMA 2019.01.08. 16:38:57
Másodszor, ki kellene emelni a gépet a habszivacs talpból és megnézni annak az alját. Ugyanis ez pont úgy néz ki, mint amit az egyik sarkára ejtettek vagy az egyik sarkán jócskán megdöntöttek és felül taszítottak rajta.
Nem tudom, belül mi sérült még, lehet hogy a lemez igazítása után működik, bár a dob felpörgésénél biztosan zörögni fog.
Ződ2000 · http://egzostive.com 2019.01.08. 16:41:39
A 14 napos határidő arra is jó hogy ne számolja fel mindenki a boltját és nyisson webshopot. Utóbbiaknak is kell valami hasonló feltételt biztonsítani a termék tanulmányozására. Mivel nincs mintaboltjuk, a kipróbálást a saját termékeddel teszed 14 napig.
Ez azonban felételezi hogy nem qúrnak át egy használhatalan sérült termékkel. Ha a raktárból elhozom, ott sem fogom kibontani, mert nem tudom elszálíltani. Miért kellen kicsomagolni az ajtóban, mi van ha utána még fel kell vinnem a padlásra?
Ha a futár odaadja, nekem nem kötelességem kibontani. Évente több tucat terméket hozznak ki hozzám, kávétól notebookig, sosem szoktam kibontani a nagy amazonos dobozt, nincs is értelme.
A bolt abszolút felelőssége hogy hibátlan terméket adjon oda. Talán 2-3szor fordult elő (a 20 év többszáz termékéből), hogy valami utsó, gyanús an visszaküldött visszacsomagolt (kisértékű) dolog jutott, ezen esetben miután szóvá tettem, nem is kérték vissza a terméket csak utalták az árat.
Egyébbként az Amazon esetében külön kategória a viszsaküldött újracsomagolt termék, teljesen más árakkal (pl a sérülésmentes de felbontott okosórám harmadába került, mint a teljes normál ár) .
okoskamondja 2019.01.08. 16:46:07
1. CSOMAGOLÁS
A mosógépek általában így vannak csomagolva:
alul felül teli és viszonylag széles sarok hungarocellek az éleken + zsugorfólia (a mi gépünk is így jött anno, azt a futár bontotta mielőtt kértem volna):
www.220-outlet.hu/shop_seopic/92948/G4541_altpic_2/G4541_altpic_2.jpg?time=1545924587
Ez azért elég sok mindent egyben tart, mire eljut akár a boltig, pl ha így az élnél van szétnyilva, azt valszeg igen. Jó pár konténeren/targoncán átmegy így.
2. RANDOM FELTÉTELEZÉSEK
- Hol láttátok ezen a képen a gép másik oldalát?
- Nyilván feszegették az oldalát, mert...? Mi a túrót keres valaki egy zsír új mosógépben, amivel mosni akar?
- Azzal az erővel rögtön letöri emberünk a mosóporos tartót is, hamár az oldalát lefeszíti?
- A felújítás == inkompetens balfékek szétcsesznek mindent maguk körül random vascsövekkel? Ha te felújítasz egy vízvezetéket @LKerekes, azt az új mosógép mellett csinálod?
Maximum a leejtés lehetséges, de azt meg ki tudja bizonyítani, mikor történt? Nehéz ügy, nem hiszem, hogy ebből kisülne bármi jó. De amúgy ha talpára ejtik, az is lehet, hogy alul látszódott a sérülés a csomagoláson is, de azt meg nem hiszem, hogy bárki megnézi egy több 10 kilós gépnél.
Amúgy sztem is ki kellett volna bontani, még ha rögtön el is mulasztotta a futár előtt, pár napon belül akkor is, mert ahogy írták, a gépet lehet védeni random párszáz forintos anyagokkal, de a csere max pár napig áll fenn, mint lehetőség. Tanulópénznek azért ez elég sok...
ekat 2019.01.08. 20:31:36
ekat 2019.01.08. 20:39:22
Quuuziii 2019.01.08. 20:59:14
@Pic: hozzánk is futár hozta ki, és teljesen eséltelen volt hogyott bekösse, nem is tudta volna, még javában aljzatkiegyenlítőztem. :)
Indesit mosógép, nem edigitalos, de valami hasonló, mindenesetre rákerestem itt a céggel kapcsolatos posztokra, és csak piti ügyek voltak, vásárlói phaszkodás. :)
Stefaits Előd 2019.01.08. 21:50:07
Quuuziii 2019.01.08. 21:50:41
230e 2019.01.08. 23:01:38
Az meg a bevezetőben hogy ez az online vásárlóknak tanulság? Miért, ha a boltban veszed, attól még nem hozhatnak ki töröttet?
herk 2019.01.08. 23:05:04
Mert:
- a saját otthonában az ember nem dobálja fél méterről a mosógépet
- feszitővassal sem áll neki az oldalának (ezt onnan tudom, hogy amikor mi nekünk kiszállitottak egy mosógépet nem éreztem ellenállhatatlan vágyat arra, hogy az oldallemez alá nézzek úgy, hogy a csavarok kicsavarása helyett gyorsba bepattintsak egy pajszert)
@neménvagyok:
"és kapásból visszaküldik, tehát az eladó máris bukott egy szállítási költséget. "
Nem veszed számitásba, hogy nem 1 személyes cégről beszélünk, ahol a targoncás és a tulaj ugyanaz a személy.
Mondom mi történt _szerintem_: a targoncás sietségében nem rendesen fogta meg a mosógépet, mikor 3 magasról leemelte a mosógépet, így lebillent a targoncáról. Gyorsan körbenézett, remélve, hogy nem látta senki, csak a Géza, de ő vele úgyis spanok, meg a Karcsi, de őt meg nem érdekli, mert úgyis utálja a céget, meg a csoportvezetőt.
Mivel ez volt a készleten az utolsó darab, meg amúgy is levonják a zsebbe adandó prémiumából, ha valami galibát okoz, ezért inkább megpróbálja elsunnyogni.
Szerencsére a raktárban volt egy 14 napon belül visszahozott ugyanilyen mosógép, oda ugyebár nem kell a csomagolás (majd azt mondjuk, hogy anélkül hozták vissza).
Kicsit helyrepofozták az új csomagolásból kibontott anyagokkal, és már vitték is ki a teherautóhoz.
Mondom, ez a saját fikcióm, mielőtt rámhúzzák a vizeslepedőt :-)
De azért _szerintem_ nem zárható ki ez a lehetőség sem.
johevi 2019.01.08. 23:36:02
freelander1 2019.01.09. 00:16:56
Dr.Démonmac1 2019.01.09. 01:12:35
pkovaks 2019.01.09. 02:11:33
Quuuziii 2019.01.09. 04:51:58
Quuuziii 2019.01.09. 04:59:32
tlantos 2019.01.09. 05:31:43
Im just here for the comments 2019.01.09. 05:43:07
Na mindegy, poster elcseszte, hogy nem állt el 14 napon belül, most már szhatja a mosógépet.
theman 2019.01.09. 07:16:12
Annyira el vannak már butulva az emberek, hogy arra gondolnak nekik mindent lehet csak jogaik vannak, kötelességük semmi. Én mindent online rendelek, és sajnos van amikor gond van.Ha valami gyanús akkor kibontom, és jelzem. Ha mégsem bontom ki vagy veszem észre a hibát időben (fordult már ilyen elő) akkor nem mást hibáztatok, hanem magamat, és csökkentem a veszteséget. Ennyi idő elteltével hogy lehetne rájönni,ki tette tönkre? Ezért vannak a határidők, és a minimális előrelátás.
theman 2019.01.09. 07:21:16
"hogy 115 000 Ft-ot eltulajdoníthat egy cég mindenféle ellenérték nélkül,"
Tehát meglopták? Át sem vett semmit, ez csak egy fiktív történet?
enta selecta 2019.01.09. 07:39:42
enta selecta 2019.01.09. 07:49:32
Etniez 2019.01.09. 08:33:21
Magyarországon ez valamiért nem így van.
Mattersdorf (törölt) 2019.01.09. 08:38:08
Azt soha nem értettem, minek kell hetekkel előbb megrendelni bármit is. Látom, hogy 2 nap kb és kész a fürdő, akkor berendelem. Nem a szocializmusban élünk, hogy 1-2 hónapot kellett várni egy Hajdú autómatára... odamész a boltba a megfelelő kocsival, és berakod és viszed haza raktárról... max fél óra.
Terézágyú 2019.01.09. 08:58:07
"Nem feltételezi az eladó, hogy azért rendelek meg valamit, hogy széttörjem majd cseréltessem egy másik ugyanolyanra, magamat szopatva ezzel a magatartással."
Nem is mondta senki (még az eladó sem!), hogy a vevő DIREKT törte volna el...
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.01.09. 09:03:48
Nancsibacsi 2019.01.09. 09:13:39
- Ha személyesen veszed át, kipróbálják. Nem lehetőség: náluk kötelező.
- Ha futárral szállíttatod ki, csak prémium futár szolgáltatással küldik. Vagyis a futár felajánlja, hogy megvárja a kicsomagolást és kipróbálást.
Ja, és még olcsóbb is volt mint az edigitalnál. Ráadásul mikor a kereskedő személyes átvételnél 1000 Ft-al kevesebbről írta a számlát, mint amennyiről a megrendelés szólt, és erre felhívtam a figyelmét, ennyit válaszolt: "Hát ez már ennyi lett - Boldog Karácsonyt" :-)
Sajnos ott vagyunk, hogy az hogy láthasd és kipróbáld amit megveszel mára már feláras extra lett a legtöbb helyen - vadászni kell a normális boltokat. Az átkosban nem tudták úgy venni egy botmixert se, hogy be ne dugták volna, hogy működik-e. Ma simán kiadhatsz egy átlagkeresetnyi pénzt úgy, hogy a kereskedő MEGTAGADJA tőled a kipróbálás lehetőségét (nem csak edigital, pl. ipon is ilyen).
tonyk 2019.01.09. 09:15:31
Pár éve engem is meg akartak szopatni egy törött mosógéppel. Tesztmosásnál azonnal ömlik a víz belőle. Külsérelmi nyom nem volt (sem a dobozon, sem a gépen, sem az alátámasztó hungarocellen), a palást alatt található dobház volt törött.
Szerintük azt is meg kellett volna néznem (szét kellett volna szedni hozzá a mosógépet.) Szakszerviz ki, megállapítják, hogy gyári hibás és csere. Erre az Edigital nem hajlandó, mert miért nem bontottam szét a gépet használat előtt! :))))
Ügyvédi fenyegetés, LG Magyarország, stb. Végül "Ping Pong" úr az LG Magyarország vezérénél kötöttem ki, ő(k) segítettek. Információim alapján, elméletileg az LG cserélte a gépet, rajtuk meg leverték. Talán. Csupán 2 hét verekedés volt (ebből 1 hét nyaralás alatt). Azóta még az Edigital környékére sem megyek.
Inkvizítor666 2019.01.09. 09:28:59
Gyűrött Papír 2019.01.09. 09:29:14
De. Amennyire nem szerettem az "unboxing" videókat, annyira hasznosnak tartom ma.
Ami csomagot kapok, azt ahogy van lassan körbevideózom és jól láthatóan kicsomagolom és megmutatom a kamerának a részleteket.
Ha gond van, akkor megy YT-ra, megosztom a linket a kereskedővel. Egy amazon.de rendeléssel volt eddig gond, de ők meg le se tojták a dolgot. Tartsam meg és küldenek egy másikat. Ebay-en rendelt karóra volt még olyan, hogy megráztam és a számok lehullottak a hatoshoz. :) De hát $0.95-ért ez jár, ha a karácsonyi hajtásban rendelsz kínából (október közepe + 6 hét szállítás).
Etniez 2019.01.09. 09:46:50
Etniez 2019.01.09. 09:48:15
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.01.09. 09:54:32
TDICDITRDITDDIPDTD 2019.01.09. 10:00:34
Mikrobi 2019.01.09. 10:03:34
TDICDITRDITDDIPDTD 2019.01.09. 10:06:49
Mancilla Pectoralis 2019.01.09. 10:07:26
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.01.09. 10:08:53
vape 2019.01.09. 10:11:53
Én meg megrendelő oldalról vettem már részt felújításban nem túl régen. Kivitelezőtől kérdezem, mi az ütemezés, mikorra szállítassam házhoz a járólapot, parkettát, stb. Mond dátumokat, hogy akkorra. OK, kiválasztás, rendelés időben megvan, kereskedőnél pihen kicsit az áru a raktárban. Megbeszélt időpontok előtt 1-2 nappal kiszállíttatom azokat, hogy ne az anyaghiány miatt legyen csúszás. Eredmény: hosszú napokig lehetett még kerülgetni a dobozokat, mire elkezdtek burkolni.
Az előző lakás meg új építésű volt. Ott is ugyanezt a kérdést tettem fel az építtetőnek. Ott a válasz: majd szólnak előtte időben. Gyakorlatban ez azt jelentette, hogy hívnak, kéne a járólap, csempe (vagy padlószőnyeg, stb.). Mikorra? Hát holnapra, különben csúszás lesz. Kis anyázás, 2-3 nap alatt megtörténik a beszerzés, szállítás. Eredmény: lerakták 2 héttel később. No, ezért kellett annyira sietni...
Úgyhogy a kivitelezői oldal sem hibátlan.:)
Etniez 2019.01.09. 10:17:49
Továbbá honnan tudná egy futár, hogyan kell kinéznie és működnie az általa kiszállított csomag tartalmának?
Más, amikor egy cég saját fuvarozó szolgálata viszi ki a terméket, de az extra pénzbe is kerül. Háztartási gépet nem visznek futárok, mert max 30 kg amit emelhetnek.
Mindenkinek azt javaslom, hogy ha a doboz sérült, akkor ne vegye át, küldje vissza. Egyszerűbb, mint utólag levelezgetni.
Szálljatok már le a futárokról.
Egyébként van olyan csomagra rakható izé, ami elszíneződik ha leejtik az árut. Olyan, mint egy apró vízmérték, általában drága hangszerekre rakják egy nagy üzenettel: NE VEDD ÁT, HA PIROS. Ami én vittem, pont piros volt, már úgy került a kocsimba. Valami drága gitár volt, felhívtam az átvevő figyelmét rá. Az is bontogatni akart, mondtam hogy olyan nincs. Vagy átveszed vagy nem, de bontogatás az nem lesz aláírás előtt. Ha meg aláírtad, akkor én hátra arc és irány a kocsi.
Egy ex-futár tanácsait hallottátok.
Simonyai Kata 2019.01.09. 10:21:03
Tavaly nyáron ugyanebben a cipőben voltam teljesen, ugyanezzel a céggel. 3 hónapig tartott lezárni az ügyet.
A megoldás az lett hogy visszavittem a gépet, ahol vettem, de elvileg az Ezred utcai üzlet/raktárhoz kell visszavinni a nagyobb gépeket (mosógép, mosogatógép stb.) ott elbírálják és nem tudom pontosan de kb. 10-30% -kal olcsóbban visszaveszik, hibától függően! Viszont ehhez kell igazolni hogy te jelezted feléjük az észlelt hibát írásban, nálam ez 1 hét volt. Telefonon. előtte leegyeztetve vittem vissza a gépet...
Sok sikert! Ha kérdésed van, szívesen válaszolok, segítek ha tudok.
Üdv: Sorstárs
Darth Revan 2019.01.09. 10:21:14
Etniez 2019.01.09. 10:30:50
_B_ 2019.01.09. 10:32:33
Edigital, Emag, Euronics, MediaMarkt, mindegyik ezt csinálja....
Sajnos ki kell bontani a futárral együtt, akármennyire siet is. Fizetni csak utánvéttel.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2019.01.09. 10:37:02
Ha nem jut dulore, szerelo vegye le az oldalat, egyengesse ki, aztan rakja vissza. A mukodest valoszinuleg nem befolyasolja. Ha nem eri el a cseret, akkor ne bukjon mar egy csomo penzt, hasznalja esztetikai hibasan.
Terézágyú 2019.01.09. 10:40:41
"Szálljatok már le a futárokról.
....
Egy ex-futár tanácsait hallottátok."
Jaaaaa, szóval ezért van az, hogy véded a vevőt (hiszen te is vevő vagy általában), véded a futárt (hiszen az voltál), és SZIDOD az eladó céget, mert az még sose voltál....
Éééééééééééééééééééééééééértem.
BéLóg 2019.01.09. 10:55:58
Én megértem a vásárló panaszát, de azt is TUDOM, az emberek rafináltak. Amennyiben mégis már otthon történt a sérülés PONTOSAN ILYEN magyarázatot adnék ha meg akarnám spórolni a javítást.
OTT VAN a feltételek közt, KICSERÉLIK akkor is ha nem bontotta ki a futár jelenlétében, DE EKKOR magának a vevőnek kell bizonyítani, hogy nem ő ejtette le a gépet.
Erre alkalmas lehet pár tanú, közjegyzői (eskü) nyilatkozat, szakértői vélemény meg efféle.
Bárkit megkérdezek, mégis ha Ő küld el egy terméket valami maszek hirdetés után és X nappal az átvétel és a fizetés UTÁN jön valaki hogy "de törött volt!", akkor mit csinálna?
Egyébként én pont emiatt nem voltam hajlandó egy nyomtatót feladni vidékre, a biztosítás meg az egyéb költségek többszöröse lett volna annak, inkább ha én viszem oda vagy a vevő jön el megnézni Pestre.
Etniez 2019.01.09. 11:00:52
Terézágyú 2019.01.09. 11:16:06
Ja, te csak tájékoztatsz. Pl. ezzel is:
"UK-ban is ez van. Nem feltételezi az eladó, hogy azért rendelek meg valamit, hogy széttörjem majd cseréltessem egy másik ugyanolyanra, magamat szopatva ezzel a magatartással.
Magyarországon ez valamiért nem így van."
És a "Szálljatok már le a futárokról."- szöveg is csak tájékoztatás.
Félmeztelencsigazokni 2019.01.09. 11:18:28
Itt csak a belül keletkezett hibák miatt tudsz szerintem keménykedni. Azok ugyanis akkor sem látszódtak volna, ha kibontod a futár előtt.
Máskülönben gyanús, hogy azt mondták viszik X nap, aztán mégsem. Valszeg a pakolások során ejtették el és a Royal megkérdezhette az Edigitalt, hogy mi legyen. Ők meg valszeg aszonták ha kívülről nem látszik semmi, szállítsák.
öreg baka nem rakéta 2019.01.09. 11:44:21
Etniez 2019.01.09. 12:04:16
Nick-son 2019.01.09. 12:08:02
Mi lenne, ha visszatenné azt a darab lemezt ahova való? A belsejében mégis mi tudott volna tönkremenni? Amit ne lehetne a helyére tenni?
Inkvizítor666 2019.01.09. 12:14:07
G.Adam 2019.01.09. 12:14:27
Először is köszönöm a támogató és megértő hozzászólásokat. Ahogy korábban is tettem, elismerem, hogy nagy hibát követtem el, hogy nem bontottam ki a futár jelenlétében, akik egyébként sietve távoztak és mivel épp egy szakember dolgozott nálunk, a figyelmem megoszlott és örültem hogy a sok teendőt össze tudtam egyeztetni, nem voltam elég talpraesett a pillanatban és elmulasztottam ezt a fontos dolgot.
Azt is elismerem, az itt bemutatott levél elég arrogáns hangvételű lett, higgyétek el, ez egy próbálkozás volt arra, hogy hátha meg kell ütni egy bizonyos kötekedő hangnemet ahhoz, hogy komolyan vegyenek, mert előtte minden udvarias, asszertív megoldásomat corporate bla-bla szöveggel lepattintották és elkendőzték. Megjegyzem, erre a levélre 3 napon belül válasz érkezett legalább (és nem 28).
@Simonyai Kata: nagyon megköszönném, ha le tudnád írni a pontos folyamatot, most jelenleg nyitottam azóta egy ügyet a Békéltető Testületnél, hogy legalább valami hasonló, árcsökkentett, vagy kompromisszumos megoldásra jussunk.
Elutasítom viszont a rosszindulatú feltételezéseket.
- egyrészt ahogy korábban írták, egyetlen képet láttok itt, ennél sokkal több készült, az itteni posztba ennyi fért. A mosógép meg van rogyva, egy irányba (balra) nyomódott el MINDKÉT oldala
- ez nem szépséghiba, mert a teljes belső mosószeradagoló és az ajtó bizonyos részei is el vannak törve. A Whilrpool szakszervíz szerelője szerint teljesen használhatatlan. Beüzemeléssel ezután nem is próbálkoztam, mert nem akarom a frissen felújított fürdőt eláztatni.
- a lakásban kizárólag a fürdő felújítása zajlott, és valóban, a szakemberek iránymutatása szerint igyekeztem időzíteni, ami aztán a szakember hiány és túlterheltség miatt 4 héttel csúszott az eredeti ütemtervekhez képest, hiába volt meg minden anyag, amit kértek. Az ember időnként függ másoktól és nem tud kontrollálni mindent.
- természetesen nem tudok senkire rámutatni, ki, mikor törte el a gépet, ezért nem is bocsátkoztam nagyon ilyen spekulációba. Nem kifejezetten az Edigitalt tartom felelősnek, még csak nem is a futárszolgálatot, bár gyanús a szállíáts körüli mizéria. Ez a termék a gyárból az otthonomig rengeteg raktáron és cégen ment át. Viszont mivel az Edigital az egyetlen szolgáltató, akivel vásárlói szerződésben vagyok, tőlük vártam méltányossági orvoslást, vagy legalább a kár enyhítését. Mint írtátok sokan, vannak cégek, ahol ez működik és hitelt adnak a vásárló szavának, még ha lehetne teljesen kamu is. Az Edigitálnál nincs döntéshozatalra képes személy, akivel vásárlóként érintkezni lehet, csak ügyfélszolgálati asszisztensek. Ide-oda pattogott az ügy egy olyan válaszért, amit Captain Obvious is írhatott volna, azután hogy az általuk bekért papírt leadtam.
Függetlenül a véleményektől és a feltételezésektől ez a mosógép törötten került hozzánk, mert a futár által lerakott helyéről egy centimétert sem mozdult meg a kibontásig, a fólia elvágásával és a felső hungarocell levételével pedig gyakorlatilag ezek a lemezek "kigurottak" és lelökték az éleket takaró hungarocellt.
Sértetlen csomagban sérült termék, ennyi.
Ezért mertem nyilvánosan is megosztani, és ezért merek bármilyen jogi platformon segítséget kérni, mert egy használhatatlan mosógépet kaptam a pénzünkért, s ezt későn fedeztem fel. Értem, hogy mindegyik fél hibázott, értem, hogy nehéz bizonyítani bármelyik félnek a másik fél hibásságát, ettől még a helyzet rossz és szeretnék nem beletörődni, amíg van értelme tovább lépni valami kárpótlásért. A GVTI iránymutatása szerint ezért mentem tehát a Békéltetőkhöz, ha lesz fejlemény, megosztom. Bőven megelégednék @Simonyai Kata által megoldással is egyébként.
Etniez 2019.01.09. 12:20:22
Edigital is tudja, de inkább te fizesd a kárt szerintük. Egy dolgot tehetsz, mindenkit beszélj le róluk.
Engem már pl nem kell, ahogy az Emagról sem.
juhaszvik 2019.01.09. 12:25:34
ezt írja a cég: "Mind a honlapon, mind a visszaigazoló e-mailben felhívjuk a vásárlók figyelmét, hogy a csomagot a futár jelenlétében ellenőrizzék le, mivel reklamációt csak akkor tudunk elfogadni, ha a futárnál a fuvarlevélen rögzítésre kerül a sérülés ténye."
szóval a probléma minimum a kereskedő és a futárcég között/környékén keresendő, ha az egyik ezt állítja a másik meg azt.
öreg baka nem rakéta 2019.01.09. 12:31:30
juhaszvik 2019.01.09. 12:34:23
1. becsenget a futár, köszönünk egymásnak
2. elém tesz egy papírt, hogy írjam alá, amíg ő kikeresi a terméket
3. én erre azt mondom, hogy nem, előbb bontsuk ki a csomagolásból, látni akarom, hogy sérült-e
4. a futár rázza a fejét, hogy de nem úgy van az, hiszen addig nem lehet kibontani, amíg nem vettem át, és amúgy is, neki nem kötelessége megvárni, amíg én kibontom, és ha már átvettem, akkor amúgy is engem terhel a felelősség az áru épségével kapcsolatban.
5. én erre mondom neki, hogy a cég honlapja/emailje szerint a futár jelenlétében kell leellenőriznem, hogy sérült-e az áru, és a fuvarlevélen rögzíteni kell a sérülés tényét
6. a futár azt mondja, hogy ő nem a kereskedőnek dolgozik, hanem a futárszolgálatnak, és ott ez és ez az előírás.
szóval ilyenkor mi van?
Etniez 2019.01.09. 12:35:53
Ez azért van így, hogy a futár ne lopjon, ne lophasson.
Nancsibacsi 2019.01.09. 12:50:35
Nem rendelsz olyan helyről, ahol nem úgy adja fel a cég, hogy a futárnak MEG KELL VÁRNIA amíg kibontod (prémium futár - feláras). Ha a futár erre nem hajlandó, akkor simán nem veszed át.
Ez lehet hogy technikailag úgy oldható meg, hogy 2x kell aláírnod: egyszer amikor átveszed ellenőrzésre a terméket, és egyszer 3 perc múlva amikor azt mondod hogy jó/sérült.
Vegyük észre, hogy ez az egész sztori nem a futárért, nem az eladóért, hanem a vevőért van, és az amit a fenti ex-futár leírt mindenki érdekeit szolgálja, a vevőt kivéve. Ez nekem mint vevőnek simán elfogadhatatlan - nem adom oda a pénzemet, aztán futkossanak a futárok passzióból az eladók meg kenjék a hajukra a terméküket.
Nick-son 2019.01.09. 12:58:05
Nem lehet mindent azon a nyomorulton leverni aki aznap 70-120 címre kell odaérjen. Persze nem érdekel, de ezekkel a szállítási díjakkal ez van megfizetve. Kihordás. Nem személyes asszisztens. Lehet az is, csak nem 1000 forintos szállítási díjért.
Nancsibacsi 2019.01.09. 13:11:55
juhaszvik 2019.01.09. 13:12:57
látod ez a gond. hogy te ezt mondod, a kereskedő meg azt mondja. senki nem vállal semmiért felelősséget, csak a hárítás megy.
ilyen esetben van az az eset, hogy a szó elszáll, az írás megmarad. a futár mondhat, amit akar, ha van szabályzat vagy szerződés a kereskedő és a vevő, illetve a kereskedő és a futárszolgálat között, ahol le van írva, hogy hogyan kell eljárni.
KaTe 2019.01.09. 13:13:42
A futár egyébként töknyolc mit mond, van egy szerződése a céggel, abban vagy szerepel ez a feláras szolgáltatás, vagy nem. Ha a cég azt állítja, hogy szerepel, a futár pedig megtagadja, akkor a cég majd leveri a futárszolgálaton.
Mellesleg, rendeltem én már edigitaltól, hozta is a ROYAL futár a vadi új hűtőt, simán behozták az ajtóig és rákérdeztek, hogy felbontsák- e a csomagolást. Az aláírandó papíron egyértelműen, nagybetűkkel, aláhúzva szerepel, hogy a terméket sérülésmentesen átvettem.
Simonyai Kata 2019.01.09. 13:17:57
Én is mindenféle hangnemet megütöttem a céggel. Ráadásul én magam vettem át a terméket, és vittem haza, nem pedig futár!! Én is ugyanezeket a köröket futottam. A végén már mondtam , és azt erőltettem hogy pénz visszafizetést kérek. De nálam ez 14 napon belül volt.
A helyedben felhívnám őket- persze tudom ez is min. fél óra mire egyáltalán vkivel tudsz beszélni- mondd el a problémádat a 20. ügyfélszolgálatosnak is, aki nagyon készséges, és kérd hogy a pénzvisszafizetés jogával élnél, mivel jelezted írásban a problémát! És visszavinnéd a terméket, és vállalod hogy bizonyos százalékkal olcsóbban visszaveszik. Légy kedves velük! Nyomtasd ki a levelezésed, és azzal menj az Ezred utcába! És szóljanak oda az Ezred utcába hogy menni fogsz. Ott helyszínen fogja vki elbírálni hogym enniyért vásárolják vissza.
Ha ezt így nem fogadják el, én akkor is biztosan megjelennék a géppel az Ezred utcában! Számlával, levelezéssel együtt.
Ezeket a köröket lefutottam én is mint te. Én is hívtam a márka szervizt, akik kb. kinevettek. És utána jött szóba hogy vagy kihívok vkit a szervizből és ír egy papírt hogy hibás a termék, és utána azt még megint elbírálják ők is vagy vállalom hogy olcsóbban visszaveszik. Nálam nem is volt kérdés, hogy mit választok, még aznap vittem, persze oda vittem vissza ahol vásároltam ,de oda viszont nem szóltak, hogy menni fogok, és nem is vihettem volna vissza oda, mert hogy kicsit a raktáruk... Szóval átérzem a helyzetet, és tanultam belőle!
Ez esetleg még segíthet:
net-jog.hu/2018/04/19/elallas-jotallas-szavatossag/
Metálvörös 2019.01.09. 13:21:12
KaTe 2019.01.09. 13:25:07
KaTe 2019.01.09. 13:34:03
2019.01.09. 13:34:52
Hasonló problébával küzdünk mi is.
MediaMarkttól rendeltünk még a kupon napok alatt kb 400ezer Ft értékben háztartási gépeket.
Majd amikor megérkezett a 7 gép, akkor garanciapapír, ellenőrzés, stb - nem bontottuk ki azt, amit kaptunk (hibáztunk).
Majd a mosógépet kibontottuk, olyan horpadások vannak rajta, ami tuti nem szállításnál történt. Mivel dobozban és hungarocellben (alul-felül) volt, így ezek is sérültek volna, ha a futár ejti el, tehát eleve így csomagolták be.
A 14 napot buktuk, tapasztalatlanok, fiatalok vagyunk, hibáztunk, ezt elismerjük. Meglátjuk mit tehetünk, de szerintem nem sokat.
Viszont amikor hívtuk a MediaMarktot, egyből a gyártóhoz küldtek. Ez miért van? 14 napon belül a Mediamarkt intézkedne, azon túl, garancia miatt pedig a gyártó? A MediaMarkt nem nézte meg, hogy mit vett át a gyártótól? Vagy a gépeket átveszik, de a MediaMarkt csomagolta be és ott történt a hiba?
Kioktatásokat nem, véleményeket és tapasztalatokat megköszönök.
Anna
Etniez 2019.01.09. 13:37:02
A futárnak annyi a dolga, hogy egy sérülésmentes dobozt felvegyen és átadjon. Az, hogy ha a sérülésmentes dobozban egy használhatatlan, centis darabokra tört akármi van, az nem az ő dolga. Az a vevő és eladó dolga. Amennyiben a csomagolás sérült, az a futár hibája, ha sértetlen, akkor nem ő ejtette el.
Már fentebb leírták, ha "a megvárja hogy kicsomagold és közösen kimossátok az első adag ruhát az átvevővel", feláras szolgáltatás.
Ha benne van a FUTÁRSZOLGÁLAT szerződésében, akkor meg kell várnia, amúgy nem. Ez azért fontos, mert sok webshop beleírja, hogy bontsátok ki a futárral közösen, de a futárcégnek nem fizet ilyen szolgáltatásért, te meg beesel a két szék közé.
Engem a UPS alkalmazott, ott nincs bontogatós szolgáltatás. Nem is hiszem el, hogy major szolgáltató ilyet bevállal.
A háztartási gépeket nem futárok, hanem teherszállítók viszik, az másik tészta, ne keverjétek.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.01.09. 13:44:03
Etniez 2019.01.09. 13:44:09
Mitől nem korrekt az a futárszolgálat, amelyiknél nem bontogathatsz? Nem értem, hogy mi van a ti fejetekben. Akkor bontogatsz, ha a feladó fizetett ilyen szolgáltatásért. Ennyi.
KaTe 2019.01.09. 13:45:59
Ha csak horpadások vannak rajta, de a termék hibátlanul működik, az még a jobbik eset és remélhetőleg hosszú ideig szolgálni fog benneteket. A termék horpadása nem része a jótállásnak, ellenben azokért a hibákért, aminek nincs köze a horpadáshoz (pl. X hónap használat után meghibásodik a kijelző) azért továbbra is a jótállási jegyen foglaltak szerint köteles eljárni a kereskedő, vagy a jótállási jegyen szereplő szerviz.
Ha jótállási igényetekkel a kereskedőhöz akartok fordulni, akkor nem tagadhatja meg az átvételt, bár én mindig a jótállási jegyen szereplő szervizeket keresem, mert így időt takarítok meg ahhoz képest, ha a kereskedőt is -feleslegesen- beleépíteném ebbe a láncba, elvégre a kereskedő nem fogja törni magát, hogy a terméket mihamarabb továbbküldje a szervizbe. Megjegyzem, mosógép esetében nem nektek kell gondoskodnotok az elszállításról, ez a kereskedő/szerviz dolga.
KaTe 2019.01.09. 13:47:28
G.Adam 2019.01.09. 13:59:42
2019.01.09. 13:59:46
Etniez 2019.01.09. 14:00:59
"ahol a szigorúan kismama megrendelő rinyál, hogy neki kellett felcipelni a jégszekrény a lifttelen 4 emeletes hát legfelső szintjére."
Ó igen :D Nálunk is úgy szólt a szabályzat, hogy ha nincs lift, akkor földszint. Nem hordár a futár, ezt is sokan félreértik. Azt is, hogy az átvevő valamiféle felülrendeltségi viszonyban van a futárral.
Pl: kérem rakja oda. Nem, kezi csókolom, én a küszöbig vagyok fizetve, ha nem baj akkor nem vinném le a pincébe a 30 kg-os dobozt. Ha kismama, akkor valaki kismamává tette, majd megvárja amíg hazajön és elrakatja vele.
herk 2019.01.09. 14:04:14
A _belső_ szabályzat? :-)
Akkor ti a futár jelentését félreértitek. Rajtatok kívül mindenki más azt gondolja, hogy az ingatlan bejáratáig kell vinni, nem csak félútig.
herk 2019.01.09. 14:05:51
Tehát a küszöbig.
Nem a járdáig, meg az auláig.
Etniez 2019.01.09. 14:06:30
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.01.09. 14:07:34
Persze mindkét esetben tudták előre, hogy mi a helyzet, nem ott szembesültek a helyzettel és megfelelően fel is voltak szerelkezve humánerőforrással vagy eszközökkel.
herk 2019.01.09. 14:11:31
De sikerült kikerülni a kérdést.
Az ingatlan az a küszöb bejáratát jelenti.
Azt, hogy a "világ legnagyobb, legismertebb futárszolgálata" erőfölényével visszaélve ezt másképp csinálja, attól még az ingatlan a küszöb bejáratánál kezdődik.
Szerintem arról van szó, hogy nem érdekük egy olyan ártáblázatot elkészíteni, miszerint emelettől függően változik az ár.
Etniez 2019.01.09. 14:11:43
De elmondom úgy is, hogy még te is megértsed:
Alapvetően ajtóig vagyok fizetve. Ha emeletes a ház és nem működik a lift, akkor az akadályoztatásnak minősül.
Akadályoztatás esetén rám van bízva, hogy mit teszek. Én úgy tettem, hogy ha nem volt nehéz és nem volt nagyon magas a cím, akkor felvittem.
Ha magas volt és/vagy nehéz volt a csomag, akkor kapucsengő és lehívtam. Ha nem volt otthon, akkor hagytam kártyát, ha lejött akkor átvette, ha nem jött le, akkor benyomtam hogy nem veszi át és mentem a következő címre.
Teljesen szabályos. A futárnak nem kötelessége BÁRMI ÁRON kivinni a csomagot. Tudod, az is ember és nem szeretne 50 évesen megrokkanni. Ha neked ez nem tetszik, akkor így jártál.
herk 2019.01.09. 14:14:25
a.te.ervelesi.hibad.hu/szemelyeskedes
"De elmondom úgy is, hogy még te is megértsed" = ejnye-bejnye
haXXXor 2019.01.09. 14:48:54
2019.01.09. 15:23:32
Nick-son 2019.01.09. 15:31:21
@juhaszvik1: tudom, hogy van szerződés és én azt is tudom mi van beleírva, mert nekem is van ilyen szerződésem, szinte az összes komolyabb futárszolgálattal voltam már kapcsolatban. Lassan az 50.000 -dik feladott csomagot érem el. A futárszolgálat a standard árakon ZÁRT csomagok szállítását vállalja. 3-4-6ezer forintos felárral kezdődik a tételes átadás. Miután ennyi csomagból még összesen 2-3 alkalommal volt pisztlicsári 3-4ezer forintos kár amire még mindig ott van a biztosítás! - pedig törhet, csak jól van csomagolva - így nem sok értelme lenne az ügyfelekkel a tételes átadást kifizettetni, mert nincs rá igény és nem is lehetne. Mindenki ingyenes, vagy max 1500 Ft -os szállítást szeretne és még azt sem mondom, hogy nem lehet megadni, csak be kell látni, hogy ezer forintért nem lehet megkapni a 20ezres szolgáltatást.
@onlajnok: ezt úgy általában a csomag bontogatásra írtam egy másik hozzászóláshoz, általában a futárszolgálat - bontogatás vonatkozásában. Akik a nagygépeket viszik azok se 10 -et visznek ki egy nap, mert akkor felkopna az álluk.
Azt is látni kell, hogy nagygépet így vagy úgy szállítani kell és a legtöbb embernek nincs alkalmas járműve, akinek meg van és el lehetne kérni az meg nem ezzel akar foglalkozni, nem adhatja oda, vagy ideje nincs. Vagy ilyen-olyan futár, vagy a bolt embere, de valaki egyszer csak ki kell szállítsa, de ha valaki maga megy is érte akkor is szinte ugyanaz. Hiába a puccos eladótér, a terméket általában nem ott, hanem egy poros raktárban lehet átvenni és becsomagolva kb. ugyanannyi látszik rajt mint amikor a futár kiviszi.
juhaszvik 2019.01.09. 15:53:17
Nancsibacsi 2019.01.09. 16:28:51
Ez így van.
"A futárnak annyi a dolga, hogy egy sérülésmentes dobozt felvegyen és átadjon. Az, hogy ha a sérülésmentes dobozban egy használhatatlan, centis darabokra tört akármi van, az nem az ő dolga. Az a vevő és eladó dolga."
Aha, persze - ahogy Móricka elképzeli. A vevő ha nem látja hogy a termék - nem a doboz - sértetlen, akkor NE VEGYE ÁT. És szarja le a futárt, hogy ez neki fáj, mert ha törött a termék, az meg neki fog fájni. A fölösleges kör díját majd játssza le a futár cég meg az eladó egymás között. A vevő pont az 1001. kéz - nála BIZTOSAN NEM SÉRÜLT MEG, szóval ne próbálja meg a futár ráverni.
"Amennyiben a csomagolás sérült, az a futár hibája, ha sértetlen, akkor nem ő ejtette el."
Nem, ez hazugság, mert egyrészt újra lehet csomagolni, másrészt a csomagolás alapszintű védelmet lát el. Ha egy raklapra rárakod a mosógépet, a raklapod lebaszod a földre 2 méterről, hogy forgáccsá törik, de a doboznak nem lesz semmi baja, attól benne a termék még sérülhet.
"Már fentebb leírták, ha "a megvárja hogy kicsomagold és közösen kimossátok az első adag ruhát az átvevővel", feláras szolgáltatás."
Igen, én írtam le. Egy feláras szolgáltatás, ami az edigitalnál pl. NINCS.
Megjegyzem a felár az elvesztegetett idő - kb 5 perc - miatt indokolt. Ez legyen mondjuk a taxi tarifa 5 perc állás díja, vagyis 75*5=375 Ft. Ehhez képest a realitás az, hogy ez kb 2eFt-t dob rá az árra. Miért is? Mert a futárcégek sunyik: nem akarják elismerni azt, hogy az 1000 kéz közül lehet hogy ők azok, akik a kárt okozták. Nem biztos, mert lehet még Kínában csinálták - de az esélyt is kizárnák. Inkább rákenik a felelősséget a biztosan ártatlan félre, a vevőre, akiből egyébként élnek. Nagyon korrekt.
"A háztartási gépeket nem futárok, hanem teherszállítók viszik, az másik tészta, ne keverjétek. "
MPL 1 tonnáig/1 raklapig szállít BÁRMIT, 5990-ért.
Nancsibacsi 2019.01.09. 16:57:56
Tényleg nem találtam el a 2000-et, mert a DPD-nél DPD VIP néven fut, és 250 Ft-os felárat jelent. Amire azt mondom hogy ok - a plusz állásidőt fizettetik meg.
"Postán az átvevők pl. mióta bontogatják a csomagokat átvétel előtt? Mielőtt eldöntik kérik-e."
Nem, tudod ott ha kibontod, és sérült volt, akkor UTÓLAG felveszik a jegyzőkönyvet, és ha értékbiztosított volt, akkor fizetnek mint a katonatiszt.
juhaszvik 2019.01.09. 17:44:10
gabobaby 2019.01.09. 18:52:19
Sörnyelő 2019.01.09. 20:27:06
Akárhogy is, ezt cserélni nem fogja senki, viszont egy gumikalapács meg csavarhúzó segítségével simán ki lehet javítani, tizedannyi energiával, mint megírni a panaszos levelet.
Mindazonáltal ha tényleg így szállították ki, akkor megértem a felháborodást, de akkor is marad a javítás.
Ettől még jól fog máködni a gép.
Bajázs 2019.01.09. 21:33:56
mókusfülecske 2019.01.09. 21:59:22
mókusfülecske 2019.01.09. 22:06:44
KaTe 2019.01.09. 23:43:33
@Sörnyelő: A posztban az is szerepel, hogy a Whirlpool szaki kerek-perec kimondta, hogy a termék (mivel belül is sérült) használhatatlan. Azon már nincs mit egyengetni...
KaTe 2019.01.09. 23:52:54
LKerekes 2019.01.10. 04:55:48
Mindenesetre tartom a véleményem, hogy ezt a sérülést ( pláne, ahogy később a panaszos leírja: teljesen elnyomódott az egész készülék ) látni lehetett volna becsomagoltan is. Egy ilyen sérülés, leejtés, rossz raktározás elképzelhetetlen a csomagolás sérülése nélkül. A nikecell nagyon törékeny. Egy mosógép leejtése egy méterről eltörte volna a nikecell alapot. A nikecell nyomásra, surlódásra és kisebb ütésre védelem. De egy ilyen erős deformálódást okozó erős ütésre( a leejtés is az ) önmaga is sérült volna igencsak. Oldalt egy ilyen hiba kinyomta volna az élvédőt és ha nem is törik el, akkor sem szép egyenes. Ha férenyomódott az egész készülék, akkor nem tünt fel, hogy nem merőlegesek az oldalak, pláne fóliában?
mellesleg a fóliás csomagolás az "gyári" és általános, nem csak a teljes kartondoboz , ahogy az egyik hozzászóló írta. A fóliázás ( élvédővel, ami erős védelem egy normális kezelésnél) éppen azt a célt szolgálja, hogy látszódjon ha valami hiba van.
Azért kiváncsi lennék a többi képre.
LKerekes 2019.01.10. 05:13:09
Ja és sajnálom a panaszost. Nem kétlem, hogy így is jöhetet a mosógép, de hogy nem vette észre, az az ő hibája lehet.
Mivel nem városban lakom, 15 év tapasztalat van mögöttem.Rájöttem anno, hogy ha valamit (pláne nehezet) vennék, akkor a benzinköltség, egy segítő beszervezése legtöbbször többe kerül ( nem beszélve a fél nap időről ) kerül mint a házhozszállítás. Ami probléma volt a megrendelttel, az a garanciahibás vagy gyengeminőségű készülék miatt volt és nem szállítás vagy hanyag kezelés. Ez meg vagy az én hibám, hogy beugrottam egy márkának vagy Murphy törvénye, hogy ami elromolhat az el is romlik. Eddig egyetlen egyszer buktam 2000 forint értékű "külső behatás lehetséges" áruval. Ez az életbe belefér és éppen az értéke miatt nem foglalkoztam vele.
És még valamit. Nyeszlett szállítóval nem találkoztam még. A mosógépnél is szépen megkértem, hogy ugyan már vigye be rögtön a kis molnárkocsijával a fürdőszobába és tegye a helyére. Egy 136 000-forintos készüléknél egy ezrest megért, hogy nem én küzdtem vele és az árba is belefért. A szállítónak ez meg fél vagy egy perccel több idejébe került.
Nekem inkább az a tapasztalatom, hogy ugyan megígérik, jelzik a szállítást, de sokszor nem teszik meg. Olykor a futár is az "utca elejéről" telefonál. Hát hogy érjen haza időben szegény ember a kocsmából átvenni? Amúgy eddig még ez sem volt igazán probléma.Egyszer volt, hogy az országúton vettem át az árut, mert a futár tólem el én meg hazafelé.
Viszlát és kösz a halakat 2019.01.10. 07:53:29
Bajázs 2019.01.10. 08:08:45
Persze hogy nem kell kibontanod a raktáros előtt. De erről beszélek, mivan ha a csomagolás sértetlen,de belül sérült termék van, te pedig hazaviszed. Így jártál? A kérdés az ha a futár előtt ki kell bontani egy SÉRTETLEN csomagolású terméket, akkor a raktáros előtt miért ne kéne, ugyanígy átad neked valaki valamit, amit le kéne ellenőrizned nem? Mi a különbség a futár sértetlen csomagolású termék átadásánál és a raktáros sértetlen csomagolású termékének átadásánál? Belül ugyanúgy sérült lehet, ha már eleve egy sérült terméket csomagoltak be nem? Ezzel az erővel örüljünk mert a futár előtt "elvileg" kibonthatod, ha sérült van tanúd, lehetőséged visszaküldeni, a boltban meg tessék csókolom vigye.
Viszlát és kösz a halakat 2019.01.10. 08:39:07
A motorra ami soha nem romlik el. A többire meg lesz 2 év.
Viszlát és kösz a halakat 2019.01.10. 08:45:03
Viszlát és kösz a halakat 2019.01.10. 08:49:21
Vagyis bedugták a konnektorba miután minimum egy órát beszélgettek veled (szabályosan legalább ennyit kell várni a szállitás után egy hűtőnél a beindítással a kompresszorolaj visszafolyása miatt. )
Ez igen :)
Viszlát és kösz a halakat 2019.01.10. 08:53:17
Szerencsére a mosógépet simán lehet fektetve is szállítani így ez a porbléma megoldotta önmagát.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.01.10. 08:53:42
Viszlát és kösz a halakat 2019.01.10. 09:16:39
_B_ 2019.01.10. 10:45:45
@Bajázs: a raktáros előtt is kibontom, meg a vevőszolgálatnál is kibontom.
Sajnos alkalmazkodni kell a hazai viszonyokhoz.
Egyedül az Aldiból és a Lidl-ből merek kibontás nélkül venni bármit, mert ott szó nélkül visszaadják a PÉNZT. nem kamukáznak meg vásárlási utalványoznak.
KaTe 2019.01.10. 10:54:59
Nancsibacsi 2019.01.10. 10:55:59
"Mindenesetre tartom a véleményem, hogy ezt a sérülést ( pláne, ahogy később a panaszos leírja: teljesen elnyomódott az egész készülék ) látni lehetett volna becsomagoltan is. Egy ilyen sérülés, leejtés, rossz raktározás elképzelhetetlen a csomagolás sérülése nélkül. "
Senki se állította azt, hogy az EREDETI csomagolás nem sérült, csak azt, hogy amiben hozták, az nem volt sérült. Egy gariban visszahozott termékról lekapták a csomagolást, újrafóliázták ezen amit ők b.sztak földhöz, benyomkodták az oldalát annyira hogy ne legyen feltűnő, és ennyi - ez simán elképzelhető forgatókönyv. Ahogy az is, hogy a vevő ráejtett otthon egy zongorát.
Olvass itt horrort:
forum.index.hu/Article/showArticle?la=148764646&t=9167707
De van másik cég, aki a 14 napos gariban visszaküldött pixelhibás laptopokat értékesíti újra céges vevőknek - mert rájuk nem vonatkozik a 14 napos elállás, és a kicsi pixelhiba ugye nem hiba...
Sajnos a vásárlásban a legtöbb kereskedő simán NEM PARTNER, hanem ELLENFÉL. Vannak normális cégek - ők azok akik felhívják a figyelmet arra, hogy csak kipróbálás után adnak terméket, meg ha az nem kipróbálható helyben - pl. mosógép - hogy mire ügyelj a kicsomi video készítésénél, hogy azt elfogadják a hibás teljesítés bizonyítékaként. Nagy cégből egyet se tudok ilyet - kicsik között még akad. Itt is volt egy független tanú - aki beüzemelte volna -, mennyit is ért a szava? Semmit?
Viszlát és kösz a halakat 2019.01.10. 11:14:11
Biztos vagyok benne, hogyha te árulnál laptopot te se dobnád ki a kukába
2 halott pixel miatt (ami még nem garis hiba) hanem eladnád annak az okosba vásárlónak aki felé szavatossági kötelezettséged van.
scherier 2019.01.10. 13:37:24
Rendeltünk egy Whirlpool mosógépet fekete péntek alkalmából az Edigitaltól, építkeztünk, decemberben amikor elkészült a helye, bevittük kibontottuk, és majdnem ugyan az a kép fogadott mind téged, a lemez kijött oldalt a helyéről, de nem hajlott meg. Mind a fólia, mind a hungarocell érintetlen volt. Engem is elhajtottak az ügyfélszolgálaton. Semmi köze a futárszolgálathoz, ilyen sérüléshez a fóliának és a hungarocellnek is sérülnie kellett volna. Nem feltétlen hiszem azt sem, hogy az edigital a hibás, simán lehet, hogy a Whirlpoolnál is van egyfajta szelekció, hogy a tré minőség megy kelet Európába ami jó az nyugatra. Ami nekem itt gyanús, hogy szerintem nagyjából egy időben vásároltuk a termékeket, ugyan az a cég, és ugyan az a gyártó is. Sőt a sérülés hibája is ugyan az.
Nick-son 2019.01.10. 14:37:21
Nyilván ha rendelsz egy doboz tampont arra nem fogod ezt a szállítást kérni, meg ajánlani se fogják, az menni fog a többi 100.000 zárt dobozban amit napi szinten szállítanak ma Magyarországon.
Fizikai képtelenség és értelmetlenség is lenne mindet tételesen átadni. Így se tudnak munkaerőt találni a futárszolgálatokhoz, nem hogy akkor ha minden csomag átadása 4x annyi ideig tart.
Viszont ha egy 400.000 Ft -os TV -t rendelsz mért is ne kerülhetne ennyibe a szállítása, tételes átadása, ellenőrzéssel mindennel? Tegyük hozzá eleve nyersz legalább 50.000 -et a bolthoz képest neten rendelve és azt is haza kellene vinned valahogy és még mindig olcsóbb 30 -al és van 14 nap elállási jogod. Mért ne érne meg ez 20.000 Ft -ot? Mindegy, hogy külön kell fizetni, vagy benne van az árban.
Nick-son 2019.01.10. 14:44:14
DPD -nél lehet felkínálják az utcáról beeső ügyfeleknek 250 Ft -ért, két okból. A DPD évek óta vesztésre áll a többi komolyabb futárszolgálattal szemben, néha bemegy az árak alá, jobb híján. Másik, hogy az utcáról beeső csomagok aránya 0.01% a szerződöttekhez képest, így aztán megadhatják, főleg hogy a magánszemélyek max 1-2 tételes csomagot adnak fel, még ebben a kis százalékban is, de aki szerződés szerint tételes átadást akarna biztos, hogy nem kapna 250 Ft -os árat. Megnézném a futárt amikor 1.000 tranzisztorral elszámol, analizálja a kutyatápot, telepíti a laptopot (különben honnan tudná a vevő működik-e?), ellenőrzi a perndrive -ot (mi van ha csak egy darab műanyag, vagy nem is akkora kapacitású?) méri a csapágyakat, ellenőrzi az anyag minőségét és így tovább a végtelenségig, mert mindenre lehet mondani, hogy mi van ha nem is az, vagy nem is olyan.
TDICDITRDITDDIPDTD 2019.01.10. 16:55:53
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.01.10. 17:40:00
KaTe 2019.01.10. 18:10:43
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.01.10. 18:17:56
The Good Boy 2019.01.10. 23:54:44
Hozzáteszem, hogy az a media mark által szerződött, nem annyira ismert futárcég volt. legalábbis az oldalán valami ismeretlen név szokott lenni (én mindig a hülyebolttól, vagy ritkábban az euronicstól, illetve mostanában az auchantól - amikor olyan termék akciós, amit éppen venni akarok - rendelek)
geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.01.11. 02:55:34
:-)))
G.Adam 2019.01.11. 10:24:22
G.Adam 2019.01.11. 10:27:08
fda 2019.01.11. 14:21:41
Mert arra még sajnos nincs jogszabály, hogy a feladó-futár-címzett hármasban mindkét pár ugyanazon szabályok szerint dolgozzon.
Xezs7 2019.01.11. 18:00:37
Ződ2000 · http://egzostive.com 2019.01.11. 18:30:51
Akármi is történt, a futár előtti kibontás követelménye nem életszerű, és Agyarországon kívül még nem hallottam ilyenről.
A minimum hogy az eladó egy HIBÁTLAN terméket juttat el hozzám. És a normális jótállás keretében ne nekem kelljen bizonyítani, hogy a termék hibája fennálllt-e a szállításkor. A jótállás alatt a bizonyítás az eladót terheli, ez jogszabályi előírás.
Az egy dolog hogy itt a kommentelők fele maga ellen beszél, az egy másik hogy a jogszabályi előírásokat sem ismeri.
Xezs7 2019.01.11. 20:15:51
herk 2019.01.11. 23:00:42
:-) Mi az, hogy megoldja okosba?
3-5 csavart kell kicsavarni és kész. Ez nem egy autószerelés vagy házépités, hogy fenenagy truváj kell hozzá. Egyszerűen tudni kell, hogy fogja 3-5 csavar, amit ki kell csavarni.
Vagy tudja vagy nem. Ki gondolta, hogy fogja 3 csavar a dobot, én biztos nem, amíg nem vettem egy új mosógépet, bekötöttem, majd elinditás előtt valaki még időben szólt, hogy a csavarokat is vegyem ki.
Quuuziii 2019.01.12. 07:32:23
Xezs7 2019.01.12. 10:05:26
A, nem ért hozzá
ÉS
B, nem olvas kézikönyvet
Te is ez a fajta vagy, meg is érdemelted volna, hogy beszarjon a géped. A kézikönyv nem dísznek van.
herk 2019.01.12. 22:08:26
Mi az, hogy nem ért hozzá? Ez nem házépités, vagy hegesztés, hogy érteni kell hozzá.
Te egy kalapácshoz is elolvasod a kézikönyvet?
Meg aztán nem a kézikönyvet kell olvasni, hanem a beüzemelési útmutatót.
A kézikönyvet akkor csapja föl az ember, ha hibakóddal megáll a termék.
asdf 2019.01.13. 20:22:03
Xezs7 2019.01.13. 21:02:16
herk 2019.01.13. 22:16:13
:-)
Látom, te a szavak embere vagy.
KaTe 2019.01.14. 10:22:56
Hölgy: Dehát azért van rá jótállás, hogy ingyenesen megjavítsák!
Eladó: Nézze, hölgyem. Azzal mi nem tudunk mit kezdeni, hogy a férje egy konyhakéssel akarta felbontani a csomagolást és így sikerült végigsértenie a monitor kijelzőjét is. Ha megkér minket, vagy idehozza, nagyon szívesen segítettünk volna a kicsomagolásban, de ezt nem tudjuk ingyenesen javítani.
Xezs7 2019.01.14. 17:19:52