Akinek ismerősnek tűnik a fenti kép, nyugodjon meg, nem a szeme káprázik, és nem is lett időutazó! Pedig nem szúrtam be rossz képet a posztba, és nem is egy régebbi bejegyzés frissítésében vagyunk most. Hanem a nagy magyar abszurd valóságban, ami ezzel a rövidke levéllel kezdődött:
Kedves Homár.
Rendeltünk egy mosógépet az Edigitalból, nem bontottuk ki azonnal. A képet csatoltam. Bejelentettük. Az edigitalnál nem cserélik, sőt kijelentette, hogy nem is csinálnak semmit. Gondoltam írok nektek egy ilyen szép levelet, rákattintottam az oldalra, és lám már létezik egy ilyen poszt. Edigital, Whirlpool hihetetlen. Szerintem az Edigitalnál hegyekben állnak ezek a mosógépek. Amennyiben szükséges a papírokat is el tudom küldeni.
Dániel
Olvasónkkal tehát gyakorlatilag szó szerint ugyanaz történt, amit a Sokba került a vadiúj mosógép portól való megkímélése című múlt heti posztunk károsultja mesélt el nekünk. Mivel az ördög a részletekben lakik, megkértük Dánielt, írja le részletesen is az eseményeket: mikor rendelték, mikor bontották ki a gépet, illetve mi történt az Edigitalnál a panaszkezelés során. Ezt meg is tette, sőt egy feltételezett elméletet és mini házibarkács tippet is adott mellé.
Mi mindenesetre most már két poszttal keressük az Edigitalt és a Whirlpoolt.
A történet röviden:
Párommal építkezünk immár egy éve, még ősszel szerettünk volna költözni, úgy is nézett ki, hogy sikerül, de nem jött össze. Persze mindent megrendeltünk előtte, az összes konyhai gépet, így a mosógépet is. Három helyről Edigital, Euronics, Mediamarkt. Legutóbbi volt a leggyorsabb legkorrektebb, az Edigital volt a legtöbb problémával történő rendelés.
A kérdéses mosógép egy Whirlpool TDLR 65220 Made in Slovakia 2018.11.16-án rendeltük fekete péntek alkalmával házhoz szállítással együtt 92.980. Ft-ért. November 20-án vettük át, anyósom volt csak otthon nem kérte csomag kinyitását. Az ő garázsukban gyűjtöttük a gépeket, amíg a ház nem készült el. Nem lett volna célszerű kibontani, csak a csomagolást ellenőriztem én is. Karácsony előtt költöztünk, mindent mi magunk vittünk fel a házhoz semmit nem ejtettünk le, törtünk szét.
December 20-án szerettük volna a mosógépet beüzemelni, kinyitottuk, és a képeken is látható látvány fogadott. December 21-én bejelentettem a hibát a Székesfehérvári üzletben ahol jegyzőkönyvet vettek fel és azt tanácsolták, hogy küldjek képeket az ügyfélszolgálatra is. Ezt meg is tettem, 2019 január 2-án érkezett a jegyzőkönyv az alábbi részlettel:Ha a kifogás rendezésének módja eltér a fogyasztó igényétől, akkor ennek indoklása:
Köszönjük ED-00420415/2019 iktatószámon tett panaszának vizsgálatával kapcsolatos türelmét.
Mind a weboldalunkon (www.edigital.hu/ hazhozszallitas), mind az automatikus értesítő e-mailekben felhívjuk a vásárlóink figyelmét a következőkre: "KÉRJÜK, HOGY A CSOMAG TARTALMÁT MÉG A FUTÁR JELENLÉTÉBEN ELLENŐRIZD LE! A csomag tartalmára vonatkozó reklamációt kizárólag abban az esetben tudunk elfogadni, ha a hiány vagy sérülés ténye a fuvarlevélen a futár jelenlétében kerül rögzítésre."
Álláspontunk szerint a sérülés a teljesítés után keletkezett, így a terméket nem áll módunkban cserélni.
Az ügyintéző a telefonba kedves volt, de közölte, hogy ezt ő megváltoztatni nem tudja. Forduljak esetleg a Whirlpoolhoz. Oda nem fordultam, a fizikai sérülés egyértelműen nem garanciális probléma. A kormányhivatal azon főosztályán dolgozom amely magába foglalja a fogyasztóvédelmi osztályt is, a kollégáknak elmondtam a történetem, és azt mondták, hogy vagy peres ügy ami reménytelen, vagy békéltető testület ami ingyenes, de szintén reménytelen, mivel nem videóztam kibontásnál, és nem tudom bizonyítani az igazam.
Ezek után kezdtem megfogalmazni a levelemet a Homár felé, és amikor az oldalra kattintottam, hogy az emilcímet megnézzem láttam Ádám írását. egy percig nem is tértem magamhoz. Mosógép típus, az üzlet, minden stimmelt. Hihetetlen egybeesés. Annyira, hogy már gyanús. Nálunk is a csomagolás sértetlen volt. Nem gondolnám a szállító cég hibájának, mert akkor a hungarocell eltört volna, fólián látszott volna. Simán el tudom képzelni, hogy a szlovák gyár minőség-ellenőrzése sem különb egy két magyar multi gyárénál, és a selejt valami véletlen folytán pont az általuk olyannyira kedvelt magyar ember házában köt ki.
Látva az esélyeimet, és feleségem arcát végül úgy döntöttem, hogy szétszedtem a gépet, ami el volt görbülve kiegyenesítettem, ami szétjött összedugtam, kipróbáltuk, működik, annyi a hibája, hogy az öblítő, mosópor illat az nagyon durván kijön a gépből. De ez minket nem zavar. Szerencsésebb eset vagyok mint Ádámék, mert nálunk nem volt akkora sérülés.
Az, hogy a 14 nap lejárta után ilyen problémákra nincs orvosság, enyhén szólva is hagy némi kívánni valót maga után a jogalkotó felől.
Remélem tudtam segíteni, ha másban nem is legalább abban, mindegy milyen terméket hoz a futár, mindenképp kérjük a felbontás lehetőségét.
Üdvözlettel:
Dániel
UPDATE jan 28.
Tanácsadóinktól jött válasz, de sem a Whirlpool, sem az Extreme Digital nem reagált a megkeresésünkre.
Kedves Olvasó!
Valóban elégedetlenségre adhat okot az általad ismertetett eset.
Mivel az indokolás nélküli elállási jogra vonatozó határidő (interneten történt vásárlás esetén a termék átvételét követő 14 napon) letelt, az igényedet csak abban az esetben tudod érvényesíteni, ha bizonyítani tudod, hogy a termék sérülése még annak átvételét megelőzően keletkezett, mert az eladó jótállási, illetve kellékszavatossági kötelezettsége csak olyan hibákra terjed ki, amelyek még a teljesítés előtti okból keletkeztek.
A 14 napos határidő 12 hónappal meghosszabbodik, ha a cég az indokolás nélküli elállási jogodról nem tájékoztatott téged (pl. a weboldalon az általános szerződési feltételekben).
Álláspontunk szerint lehetőséged nyílhat továbbá szerződésen kívül okozott kár megtérítése miatt a futárszolgálattal szembeni igényérvényesítésre a futár általi károkozás bizonyítása esetén.
A fent leírtak alapján látható, hogy a probléma jogi megoldására a 14 napos indokolás nélküli elállási jogon kívül a jótállás vagy a kellékszavatosság, illetve a szerződésen kívül okozott kár szabályai szerint nyílhat lehetőség.
Ha a fogyasztó a teljesítéstől számított 6 hónapon belül jelenti be bizonyítható módon (pl. belföldi tértivevénnyel ellátott levél, fax-hívás, szóbeli panasz esetén a jegyzőkönyv egy példánya) a termék hibáját az eladó cégnek, akkor az eladónak kell bizonyítania, hogy a hiba oka a teljesítéskor még nem volt meg a termékben. Mivel a cégnek vélhetően okirati bizonyíték (a futár részére aláírt átvételi nyilatkozat) áll rendelkezésre arról, hogy a termék az átadáskor még sérülésmentes állapotban volt, az állításod bizonyítása nehézségekbe ütközhet. Bizonyíték lehet viszont a kibontáskor jelenlévő tanúk vallomása is, nem csak az elmaradt fénykép- vagy videofelvétel.
Tekintettel arra, hogy a panaszodat és a kijavítás, illetve kicserélés iránti igényedet a cég elutasította, dönthetsz úgy, hogy az igényedet az illetékes békéltető testület (bővebben itt: http://www.bekeltetes.hu/) előtt vagy közvetlenül a bíróság előtt érvényesíted. A békéltető testület eljárása során a rendelkezésre álló bizonyítékok alapján még mindig nyitott a lehetőség arra, hogy a felek az ügyben megállapodást kössenek. A bírósági eljárás során az okirati bizonyítékkal szemben neked kell olyan bizonyítékokat rendelkezésre bocsátani, amelyek az abban meghatározottakat minden kétséget kizáróan cáfolják.
Felhasznált jogszabály:
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
herk 2019.01.14. 13:32:19
14 napon belül sincs ilyen problémára orvosság.
rammsteinfan 2019.01.14. 13:52:10
vizsla_barat 2019.01.14. 14:50:52
Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2019.01.14. 15:00:21
Darth Revan 2019.01.14. 15:10:54
Az elozo posztban mindenki azon rugozott, hogy eszre kellett volna, hogy vegye a serulest: itt a kepen jol lathato, hogy a hungarocel eltakarta. Veletlen? Aligha
vizsla_barat 2019.01.14. 15:32:17
LKerekes 2019.01.14. 15:32:59
Ez csak egy kívánság és nem kötözködés. 10 éve rendelek sok mindent házhozszállítással ( rájöttem, hogy olykor olcsóbb mintha én mennék érte kocsival, segítővel és idővel ) és nem volt gondom.
A panaszos hozzáértését mutatja, hogy "nagyon erős a mosószer és öblítő illata", mert az oldalfallal van probléma. Az oldalfal semmit nem jelent. Ha nincs is ott, akkor sem befolyásolja a szaghatást. Az oldalfal csupán a mozgó és nem mozgó alkatrészek védelmére és a használó védelmére szolgál.
Most legutóbb egy telefon jött. Pehelykönnyű volt a doboz. Mondtam a futárnak, hogy állj és előtte feltéptem a dobozt a ragasztószallagnál. Benne volt a telefon. 10 másodperc volt és adtam a futárnak egy 500-ast. A telefon 80 000-réhez képest semmi. Egy sör ára. De biztos vagyok benne, hogy a futár máskor is megvárja azt a néhány másodpercet vagy akár percet is.
GiaMarie 2019.01.14. 15:35:12
kaszast 2019.01.14. 15:36:06
Darth Revan 2019.01.14. 15:40:03
akkor hozzak ki, amikor megrendeled :P
a beszereles pedig extra a legtobb helyen (ahol nem, ott pedig amugy is joval az atlagar felett fizetsz a keszulekert)
Darth Revan 2019.01.14. 15:44:11
15 eve rendelek onlione. Soha, egeytlen alkalommal sem ellenoriztem a futar jelenleteben semmit. Nem is en szoktam atvenni a cuccokat, hanem a recepciosunk. azutan megkapom es majd csak otthon bontom ki.
Ha barmilyen problemam felmerult az elado azonnal es keszsegesen segitett.
nyilvan nincs azzal gond, hogy ellenorzod (mar ha a futar raer es megvarja - de kibontani csak azutan hagyja, ha mar atvetted)
LKerekes 2019.01.14. 15:46:11
Amíg nem volt netes vásárlás, csalások, ügyeskedések akkor is voltak.
Lejárt a tej, a konzerv. Kevesebb volt az 1 kiló. Vizezték a bort. Hamis volt a pálinka, hogy csak a fontosat említsem.
Akkor most miért várják el az emberek, miért bíznak abban, hogy a netes vásárlás más? Miért hiszik, hogy itt az eladók itt tökéletesen becsületesek és csak a vásárlót nézik, nem a hasznot ?
És miért bíznak 100 %-ban a technikában ?
Mindenütt van hiba. Az, hogy ez szándékos vagy nem az más kérdés. De ezt csak egy kicsivel jobb odafigyelés védheti ki.
Amúgy nem értem. Az egy emberi tulajdonság, hogy ha veszek vagy kapok valamit, azt szeretem gazdaszemmel megnézni, örülni neki, látni , megfogni. Ezért normális dolog, hogy szeretném azonnal kicsomagolni, ha másért nem, hogy lássam és örüljek neki. Aztán persze lehet visszacsomagolni.
Én sok könyvet,cd-t rendelek. De nem csinálom , hogy ha meghozzák a megrendelt könyvet, akkor elteszem a csomagot és ha majd egy hónap múlva ráérek olvasni, akkor fogom kicsomagolni.
Szóval nem értem, hogy veszek valamit, akkor még látni sem akarom, mi az és milyen.
vizsla_barat 2019.01.14. 15:48:57
GiaMarie 2019.01.14. 15:52:03
Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2019.01.14. 15:52:39
Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2019.01.14. 15:53:55
Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2019.01.14. 15:57:19
juhaszvik 2019.01.14. 15:58:00
ez már nem is fogyasztóvédelmi ügy, hanem nagy értékű csalás.
GiaMarie 2019.01.14. 16:06:35
Nick-son 2019.01.14. 16:08:36
Valószínű nem csak egy mosógép van ott aminek szeret leesni az oldala és úgy tűnik vásárlóból is van több aki nem ér rá átnézni amikor átveszi.
GiaMarie 2019.01.14. 16:13:17
Pif 2019.01.14. 16:20:11
"- Open box szolgáltatás – csomagbontás a futár jelenlétében**
Open box - Szerződött partnereink a rendelés átvételének alkalmával lehetőséget biztosítanak a termék kibontására, hogy a termék fizikai állapotát még távozásuk előtt ellenőrizhesd. Ha problémát észlelsz, a sérülés tényét jelezheted a fuvarlevélen (Royal Futárszolgálat) vagy kérhetsz jegyzőkönyvet (DPD Futárszolgálat), hogy rögzítésre kerüljön, hogy a sérülés átvétel előtt keletkezett, ezzel is megkönnyítve az ügyintézést.
**Express One Hungary által szállított csomagok esetén a csomagbontást a futár nem várja meg, azonban külsérelmi nyom esetén kérheted annak futár jelenlétében történő jegyzőkönyvezését. "
A lényeg mégis az, hogy csak külsérelmi nyom esetén hajlandók jegyzőkönyvet írni. Ha nem látszik semmi, marad a filmezés és a pereskedés?
juhaszvik 2019.01.14. 16:35:32
a laposföldhívős hasonlat vicces volt, de rád talán ez nem igaz.
asdf 2019.01.14. 16:41:20
Abbol a szempontbol nem eletszeru, hogy atvetelkor fel kell bontani a csomagolast, es ugy atnezni a keszuleket, hogy szamos gyarto mosogepnel, mosogatogepnel, tuzhelynel, hutonel ugy is indit garanciat, hogy mittomen, epp lakastfelujitok, de megvettem a keszulekeket, aztan huzodik a felujitas, majd vasarlast koveto negyedik honapban, amikor vegre keszen van minden, kihivom a markaszervizest bekotni a keszuleket, _o bontja fel a gyari csomagolast (= a keszulek biztosan nem hasznalt meg)_, majd bekoti azt, es dob egy pecsetet a jotallasi jegyre, es ezzel nem a vasarlas datumatol ketyeg a gari, hanem a beuzemelestol.
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2019.01.14. 16:48:43
Itt is lehet olvasni az edigital maximális gondosságáról...
homar.blog.hu/2016/06/30/aki_perre_ment_az_extreme_digitallal
GiaMarie 2019.01.14. 16:58:50
GiaMarie 2019.01.14. 17:00:59
sysTEM 2019.01.14. 17:10:17
1.ki kell nyitni és ellenőrizni kell, utólag én sem fogadnán el a reklamációt - főleg vannak azért ügyeskedők ügyfelek is / tapasztalat
2. Ne a multitól vásárolj főleg fekete pénteken - kisebb kereskedők korrektebb és mondjuk kinyitják a többi raktáron lévőt is, lehet a széria hibás és megpróbálják elintézni - ezt vevőként is mondom :-)
3. Ne attól vásárolj ahol a legolcsóbb - ha már az árrésbe nem fér bele egy garanciális ügyintézés költsége, akkor úgy is fog hozzáállni
MrZed001 2019.01.14. 17:12:44
Nem értem, hogy akkor miért nem képes levideózni a kibontást? Igen, minden kütyünél, minden gépnél.
Ha nincs gond, akkor nincs gond, volt 2 felesleges gombnyomás a telóján.
Ha meg gond van, akkor ott a videó, sértetlen csomag, bontja, alatta sérült áru.
És tényleg egy fillérbe nem kerül neki ...
"ön"védelem 1.0
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2019.01.14. 17:25:56
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2019.01.14. 17:27:23
Nick-son 2019.01.14. 18:00:41
azigaziraptor 2019.01.14. 18:28:46
Hibátlan, bár én sem ellenőriztem!
(nem az ED-től)
Utána egy 100-as mobilt, az is hibátlan!
Nem kell ott rendelni és kész!
Xezs7 2019.01.14. 18:47:05
Énmégújvagyok 2019.01.14. 19:00:00
Shanarey 2019.01.14. 19:42:20
LKerekes 2019.01.15. 06:43:17
Ez nem az edigital problémája. Ez a tőle független szállítócégé. Szépszóval és borravaló beigérésével mindig megoldottam és ahogy tudom, sokan.
LKerekes 2019.01.15. 06:48:20
Igen. Filmezés és pereskedés.
De 100 000-forintos árunál nem éri meg 2000-Ft pluszköltség a kibontásos eljárásra.
Amúgy általában a neten rendelés árengedményes és ha 2000-et rászánsz még mindig olcsóbb, mint a bolt.
LKerekes 2019.01.15. 06:50:34
Miért lennék rosszindulatú? A valóságot , a jogszerűséget és ezáltal a lehetőséget nézem. Egy üzlet nem érzelmi kéréds, még ha annak is akarják egyesek bemutatni.
LKerekes 2019.01.15. 07:01:00
Tévedsz. De hát ennyi eszed van. Nulla.
juhaszvik 2019.01.15. 08:15:41
amúgy lenne egy kérdésem: jól sejtem, hogy 14 napon belül sem vesznek vissza akármit, nem? teszem azt, ha összetörtem a tévét, a kristálypoharakat vagy ez esetben egy mosógépet, nem? tehát ez az ügy nem a 14 napról szól, hanem arról, hogy ellenőrizetlenül vették át a terméket. innentől kezdve pedig már nem arról beszélünk, hogy van néhány szerencsétlen, aki 14 napon túl csomagolta ki a mosógépet, hanem van az emberek 90%-a, aki nem a futár jelenlétében csomagolja ki a vásárolt árut.
Bajázs 2019.01.15. 08:50:44
GiaMarie 2019.01.15. 08:56:41
KaTe 2019.01.15. 09:12:49
@juhaszvik1: Értékcsökkentve visszaveszik. (nyilván, ha eladható)
@GiaMarie: " Tefal kuktákat, hogy összedobtak benne egy pacalpörit, aztán úgy döntöttek, mégsem tetszik, vissza a feladónak. "
- ez már használatbavétel, nincs elállási jog. Ha mosol egy adag ruhát a frissen vett mosógépben, az is használatbavételnek számít. Tök egyértelmű: a boltban se moshatsz ki egy adag ruhát, ahogy a serpenyőben se süthetsz meg egy rántottát. Ellenben mondjuk egy tévével, ahol lehetőséged van mindent visszaállítani a gyári értékekre. Cipőt meg ne áruljanak webáruházban, ha nehéz megfelelni a törvényi kötelezettségnek. Ismerősödnek meg üzenem, hogy aki műfenyőt árul weben, közvetlen karácsony előtt, annak nyilván van annyi esze, hogy ilyenkor jóval drágábban árulja, mint mondjuk az év többi hónapjában...
GiaMarie 2019.01.15. 09:25:20
További magyar hang 2019.01.15. 10:01:21
juhaszvik 2019.01.15. 11:02:41
a te állításaiddal nem vitatkozom, szerintem is igazságtalan a rendszer, ha kereskedői szemszögből nézzük. biztosan én is felhúznám magam a helyükben. viszont ehhez az ügyhöz semmi köze sincs.
Nancsibacsi 2019.01.15. 11:16:17
Ez nem ország fejlettség kérdése, hanem kereskedőé. Mi kanapét vettünk tavaly márciusban Home-max-nál, mondtuk hogy kb júniusban kellene majd szállítani (felújítás miatt), mondták hogy ok - egy héttel előtte szóljunk, és adnak időpontot. Ráadásul hétvégi szállítás is volt (ami nyaralónál külön jól esett hogy nem kellett +1 nap szabit kivennem). Felár nem volt se a tárolásért, se a hétvégi szállításért.
Szarazkoro 2019.01.15. 11:23:27
Terézágyú 2019.01.15. 11:36:05
"Te.... te edigitalos vagy! Vagy futar! Melyik?"
És sorosbérenc is!
GiaMarie 2019.01.15. 11:44:27
juhaszvik 2019.01.15. 12:05:09
amúgy amit leírtál egy normális helyen, vagy idehaza még néhány évvel ezelőtt is talán megállta volna a helyét, de mostanában nagyon más idők járnak. nem szeretnék politizálni, de arra felhívnám a figyelmedet, hogy nem kívülről beszélek: az állami szektor ma Mo.-on, ha nincs is lenullázva, de alaposan tönkre van téve. Egy olyan rendszerből küldtek el nem olyan rég 10-50%-nyi embert, ahol semmilyen felesleges munkakör nem volt, ahol az emberek folyamatosan túlóráztak (anélkül, hogy azt kifizették volna). a kormányzati szektor ma idehaza egy nagy csőd, amiben a szakemberek folyamatosan csak üldözik a teendőket, mondom ezt még egyszer belülről. a csalásra hajlamos emberek ezt már egy ideje érzik, és ki is használják, mert lényegében alig van munkaerő, aki utánuk menne, mind a hivatalok, mind a rendőrség részéről.
ha abból indulsz ki, hogy ekkora csalás nem létezhet, akkor megsüvegelem a jóhiszeműségedet.
Kánikula 2019.01.15. 12:11:58
Három futár cég viszi a cuccaikat, Royal Futárszolgálat, DPD Futárszolgálat, Express One Hungary . Előző kettőnél van csomag bontásra mód, EOH esetén pedig csak a külsérelmi nyom a csomagoláson jegyzőkönyvezhető.
Lehet, hogy ez utóbbi viszi a nagyobb nehezebb árút és nem tudják megvárni, amíg akár egy mosógépet vagy sütőt kicsomagoljanak és átnézzenek?
Etniez 2019.01.15. 12:18:54
Azok a gépek, amelyek ekkorát estek, szétbaszódnak. Elmennek az illesztések és csapágyak, kuka az egész.
Mondjuk a Whirpool amúgy is szar....
GiaMarie 2019.01.15. 12:20:54
Nancsibacsi 2019.01.15. 12:30:18
Két eset került napvilágra, és nem tudjuk hányan "hajlítgatták vissza ami elgörbült", és használják úgy a mosógépüket.
Előző edigital-os posthoz linkeltem egy index fórumot - nézd meg hogy negyed év alatt hány törött LC paneles TV fotója került fel az edigitaltól (kikapcsolt állapotban nem látszik, bekapcsolt állapotban kuka). És nem mindenki irkál ám az index fórumába.
De nézzük pl. a mall.hu-t. Ott elég sok terméket találsz így: "A termék csomagolása a szállítás során sérült,de a termék ép és sértetlen." Ezek a visszavett termékek, amelyek működőek, ellenőrzöttek (haha), stb. Én is vettem itt egy láncfűrészt - néha kell, akkor jó ha van, de arra hogy elvágjak vele évi 8 db fát, nem kell nekem 100 ezres csoda. Vettem volna inkább használtat a jófogáson - de hát hülye voltam. Az ellenőrzött, működő gépből konkrétan kijött a gyertya amikor le akartam venni a kupakját - mivel a menetet már kihúzta az előző, max 14 napos tulaj. Kipróbálták, működő - ugye?
Nade van másik cég is: ipon. A céges vásárlóknak nincs 14 napos garijuk -, így ők kapják meg a magánvásárlók által 14 napon belül visszavitt pixelhibás cuccokat. Korrekt.
Szóval ez a magatartás - áruljunk selejtet, és verjük a buktánkat a vevőre - egyáltalán nem áll távol a kereskedőktől, és bizony simán lehet ez felülről jövő döntés. A selejt előbb-utóbb a végleges vevőjére fog találni. Ha 3 visszahozza, a 4. nem fogja. Ha 1% a selejt, akkor ez 1% tiszta profit. Mivel ezeknél a cégeknél sokszor pár % csak a haszonkulcs, ezért sajnos ez simán MEGÉRI. Itt semmi mást nem tudsz tenni, csak az mondani amit én:
- edigital: bukott
- mall.hu: bukott
- ipon: bukott.
Kész, én tőlük már nem veszek semmit se.
Igen, sajnos itt tartunk, hogy tavaly karácsony előtt úgy mentem el tv-t vásárolni, hogy nem azt néztem mennyibe kerül, hanem azt, hogy a cégnél ki lehessen próbálni.
Etniez 2019.01.15. 12:43:02
Leszel szíves a tisztelt Edigitalt hibáztatni.
Annyira idegesítő, hogy kiírhatatlan ez a bontogatós hülyeség.
Az egy plusz szolgáltatást, nincs benne a rendes csomagszállítás árában.
Etniez 2019.01.15. 12:51:52
Ami van a szabályzatban, az van. Volt ilyen vitám, nem egy.
Ha kinyitod és szar, akkor már nem tudom visszavinni bontatlanként, tehát engem vesznek elő. Én ugyanis köteles voltam ép dobozt felvenni és ép dobozt visszavinni, ha kézbesítetlen.
Elvagytok tévedve, nagyon.
juhaszvik 2019.01.15. 12:57:46
és ahogy @Nancsibacsi: kolléga is rámutat, a fórumokra vagy esetünkben a TH-ra felkerülő ügyek csak a töredékei lehetnek a valóságnak, mivel alapból csak egy kisebbség tud egyáltalán az oldalak létezéséről, még kisebb azok hányada, akik meg akarják írni a kínjukat-bajukat.
Nancsibacsi 2019.01.15. 13:35:44
Etniez 2019.01.15. 13:39:34
G.Adam 2019.01.15. 13:39:58
Kár ilyen kérdéseket feszegetni, hogy miért nem nyitja ki valaki, ha rosszul döntött akkor, ha nem. Egyszerűen vannak ilyen élethelyzetek és van ami talán még fontosabb, létezik a KRESZ-ben is használatos "bizalmi elv".
Az ember nem úgy közlekedik, hogy minden autóvezető egy őrült, aki maga is meg akar halni és engem is életveszélybe akar sodorni. Vásárolni sem így szoktam, mert ilyen az alap bizalmi beállításom mások felé. MIndenkiről sokat elmond hogy látja "by default" az embereket maga körül, de nekem ha kihoznak egy sértetlen csomagot, úgy, hogy sose volt gondom se Edigitallal, se Whirlpoolal, miért gyanakodnék. Ha alszik a gyanú, nem kezdek nyomozni.
Hozunk döntéseket, néha rosszakat. Igen is építkezésnél, felújításnál sokszor van, hogy az ember előre gondolkodik, megpróbál kihasználni egy jó akciót, mint a Black Friday. De pl konyhabútort akarsz helyre terveztetni, érdemes megvenni előre a gépeket és azokra szabni a dolgokat, stb. Nálunk ezek egyike se volt, de vannak ilyen helyzetek, voltak családban, kollégáknál, nincs ezzel baj.
Én ugyan abszolút listaáron, nem akciósan vettem a mosógépet, de a felújítás, leginkább a beszerelés csúszott nálunk is, végül később bontottunk. Megjegyzem az enyémmel egyidőben azonos futárok által, Edigitaltól jött egy Whirlpool mosogatógép is, ami hibátlan állapotú volt, pedig ugyanúgy nem bontottuk hetekig. Egymás mellett álltak, egyiknél működött a bizalom a hibátlan csomagolás láttán, másiknál nem.
Még egyszer megjegyzem: az ember nem szaladgál pajszerral a lakás lezárt és lefóliázott részén, hogy szétverjen mindent maga körül. Kiváltképp a mosógép belsejét ;)
Az itteni poszt és az összefüggés számomra inkább a gyártó felé vezeti a figyelmet, mint az Edigital felé - épp a sértetlen csomagolás miatt.
Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2019.01.15. 13:42:16
Etniez 2019.01.15. 13:45:11
A te feleséged jogilag ugyanolyan hiteles tanú.
Bontogatás plusz szolgáltatás és plusz pénz. Ha nincs benne, akkor nincs benne.
Azt kapod, amiért fizetsz, ez a normális.
GiaMarie 2019.01.15. 13:48:48
Igazamvanvagyigazamvan? 2019.01.15. 15:00:28
balu3 2019.01.15. 15:11:58
Plusz : Levan írva : ellenőrizd, hová akarsz még fordulni ha nem lett ellenőrizve a termék?
Tanulság: sírás rivás itt.
Terézágyú 2019.01.15. 15:25:37
Mondja a kormányhivatal dolgozója (akinek ilyen jó helyesírása van).
Igen, a szlovákok direkt csinálták ezt, és direkt küldték ebbe az országba.
Ilyen ebben az országban nem fordulhat elő, hacsaknem egy multinál, ugyebár.
balu3 2019.01.15. 15:26:33
Edigital.hu alapból szar, hulladékot vesz és ad ez tény, tapasztalat.
campobaszo 2019.01.15. 15:35:28
"a termék kipróbálása nem vezet az elállási jogunk elvesztéséhez [kivéve zárt csomagolású egészségvédelmi, higiéniai termékek, hang-, illetve képfelvétel (CD és DVD lemezek), számítógépes szoftver esetében]."
BOAR 2019.01.15. 15:56:01
Aztán ha a szállító nem fogadja el, felnyomni faszbúkra, youtube-ra, legyen egy kis reklám...
Ha az ember előre fizet, a futárral nem sok mindent tehet. Ha nincs otthon és rokon stb. veszi át a cuccot, dettó...
Sir Gombóc 2019.01.15. 16:03:41
Pár éve a mosógépem tőlük vettem. Családtag vette át, mert épp dolgoztam, kérés nélkül bontották ki a csomagolást és nézték át a gépet, hogy rendben van-e?
Más esetben is a szállító, ugyanettől a kereskedőtől vásárolva, felhívta a figyelmet az ellenőrzésre, azonnali kinyitásra.
Egykettonegy 2019.01.15. 16:19:29
aZ ÉN WHIRLPOOLOM IS SZÉTROHADT KÉT ÉV UTÁN
Sir Gombóc 2019.01.15. 16:21:10
Egykettonegy 2019.01.15. 16:21:40
"Simán el tudom képzelni, hogy a szlovák gyár minőség-ellenőrzése sem különb egy két magyar multi gyárénáL"
Miért kell a szar tót minőség miatt a Magyar minőséget kritizálni?
futo001 2019.01.15. 16:28:08
futo001 2019.01.15. 16:30:24
Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2019.01.15. 16:42:48
(a mű termékmegjelenítést tartalmaz)
Jól kezdődik ez az év, én
Láthatom a Spíler TV-n
(míg csendesen mos a Whirlpool)
Hogyan rúg gólt a Liverpool!
Más díjcsomag, több új channel
Nagymosástól időt csen el,
Ám nem rugózom a témán,
Mert Zanussim lögyböl némán.
Kire nem a nagynénje mos,
Kellhet annak Gorenje, Bosch…
Indesittel sem lesz vesztem;
Míg mos, látom, nyer a West Ham!
Hopp, most bekkel az Arsenal,
Kispad mellett bús Arsene áll,
Kit egy labda épp orrba gór…
S véres zsepit öblít Fagor.
Magyar foci tök más eset,
Nem rúgnak két egyeneset,
Lelátón dürg’ siketfajd: Úúú!
S háttérben pénzt mos egy Hajdu…
„De nem a Bé ám, mert az én vagyok és én nem pénzt mosok, hanem balsorsomból kifolyólag közvetíteni vagyok kénytelen ennek a sok gyalulatlan falábúnak a szerencsétlenkedését! A pénztárcájuk tele, a fejük üres, viszont a tetejükön a haj dús. Ez a szóvicc hozzám illő Hajdús, illetve Hajdúbés.” /Hajdú B. István, sportriporter/
„Egyre növekvő lelkesedéssel olvastam a verset: na ez egy remekmű lesz érzem, nincs bukfenc benne, se nyelvtörő és ismeretlen szavak, a rímek nem fájnak, hát mit kérhetnék még többet, szinte tökéletes. De jajj az fránya utolsó két versszak miért gázol el... Van remény, láttam a fényt az alagút végén, igaz ez most még egy vonat volt, mely után én dürg' tem: Úúúúú, hajdúúúú... Na ez fájt.” /P. Gergő, a költő reál végzettségű mérnökkollégája/
„Jól kezdődik ez a vers. A Zalkotó zappel, a film forog. Zap! Gól! Zap! Csobb! Zap! Bekk! Zap! Gluggy! Szellemesen kétértelmű csatornaszag terjeng, szétválogatatlan szennyesként kavarognak az események. A férfi és női princípium öt felvonásban elkeseredetten küzd a távirányítóért. Programtárcsa kattan: új strófa, új gólöröm, új pH-érték. Fortissimo, subito piano, 1200-as fordulaton örvénylő jinjang. Hármas sípszó, X, a Zolvasó kábult, a gazdaság piszkosfehér! Előrébb nem vagyunk, de legalább mentünk pár kört. Nem egy Tarr Béla film, de legalább pörög.” /F. Péter, a költő humán végzettségű mérnökkollégája/
„Jobban ismerem én a dürgést, semhogy kihalt magyar tribünökre járjak a bundás sörfoci látványán borzadni! Siket vagyok, nem vak! Meg unatkozom is egyedül.” /Vazul a siketfajd/
„UNATKOZIK? VEGYEN MOSÓMEDVÉT! VOLT EGY NAGYNÉNÉM ZSPRICENKÁBAN, AKI MOSÓMEDVE HELYETT INKÁBB EGY TÉVÉT MEG EGY MOSÓGÉPET VÁSÁROLT, DE NEM HÍVOTT SZERELŐT, HANEM A NAGY BUTASÁGÁBAN FORDÍTVA KÖTÖTTE BE ŐKET, ÍGY AZTÁN MAJDNEM BELEFULLADT A TÉVÉBŐL ÖMLŐ VÍZBE, DE SZERENCSÉJÉRE ELŐBB MÉG AGYONVÁGTA AZ ÁRAM, ÍGY KEVESEBBET SZENVEDETT!” /Pepin bácsi, az ordító rokon a’la Sörgyári capriccio/
„Kikérem magamnak, az én csapatom nem bekkel, mint annak a Klisé Mourinhonak a szedett-vedett hordája, hanem visszavonultan támad! Amúgy meg nem a labda vágott orrba, hanem ennek a mitugrász luzitánnak a szájszaga, de elhajtottam a stöpszli majmot!” /Arsene Wenger, az Arsenal francia menedzsere/
„Beszólsz nekem, a Special One-nak?! Én minden évben nyerek valami kupát, te meg soha, így sajnos nem tudlak kupán vágni te nyakigláb csigazabáló!” /José Mourinho, a Manchester United portugál menedzsere/
„Anglomán agymosásra vágyik? Nézze ön is a közpénzből vett csatornámat, a Spíler TV-t! Nekem megéri!” /Andy Vajna, tévécsatorna- és kaszinótulajdonos/
„Szeretem a tévét. A sok tévét. Egy mozdulattal szétrúgni.” /Chuck Norris/
„Ennek a Glázser Bozsó epigonnak a legújabb szellemi merényletéről a panelházak strang aknái jutnak eszembe, mert azokon is átjön az izzadságszag. Mintha egy székrekedést verejtékes gyötrődéssel hasmenéssé nagydolgozó alsó szomszéd kipárolgása áztatná pépesre a vécén olvasandó sportújságomat. Az ajtó előtt feszülten toporgó anyám szerint inkább Frady Endrét kéne olvasnom a vécén, mert egyrészt akkor pillanatok alatt végeznék, másrészt felhasználhatnám a verspapírt is. Jó ötlet, csak félek, hogy Frady Endre életműve eldugítaná a csatornát és mindent elöntene a szennylé.” /Puzsér Róbert, kritikus/
illusztrálva:
fradyendre.blogspot.hu/2017/01/uj-csatornak.html
slowMotion 2019.01.15. 16:51:02
slowMotion 2019.01.15. 16:53:42
l. 2019.01.15. 17:39:31
Joe1952 2019.01.15. 17:57:30
Joe1952 2019.01.15. 18:01:00
ParePCSI 2019.01.15. 18:19:13
2019.01.15. 18:33:41
ParePCSI 2019.01.15. 19:03:52
György Lukács 2019.01.15. 19:36:07
(1) A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
(2) Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.
6:158. § [Hibás teljesítési vélelem]
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
2. 20. § (1) Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Olyan üzlethelyiségen kívül kötött és távollévők között kötött szerződés esetén, amely szolgáltatás nyújtására irányul, ha a 13. § vagy a 19. § szerinti nyilatkozat megtételét követően a teljesítés megkezdődik, a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli felmondási jog illeti meg.
(2) A fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási vagy felmondási jogát
a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
aa) a terméknek,
ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;
b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától
számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
(3) A (2) bekezdés a) pontjában foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e §-ban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
Van még kérdés?
KaTe 2019.01.15. 19:56:51
ekat 2019.01.15. 21:26:06
ekat 2019.01.15. 21:29:55
GiaMarie 2019.01.15. 22:13:27
registerz 2019.01.15. 22:25:21
Leooo 2019.01.16. 00:36:22
Lalikám 2019.01.16. 06:51:17
Nerevaryne 2019.01.16. 07:38:44
"Sajnálom, ez a termék nincs itt készleten, 2-3 napra tudom megrendelni". Webshopon ugyanez. Nézem a termékeket, és maximum 1-2 budapest üzletben van készlet. Az edigital nagyjából egy feltupírozott csomagátvevő pont.
Darth Revan 2019.01.16. 10:06:49
dr. trafik nomac 2019.01.16. 14:02:34
Klaric 2019.01.16. 15:27:58
Közös érdek tud lenni a futárral a vevőnél, csak emberi módon kell hozzáállni. Megérkezik hozzád. A csomagolás sértetlen, nincs lesarkalva, sérülve, látszik, hogy nem dobálták. Kibontjátok közösen, ha a csomagon belül sérült a cucc, ő a tanú rá, hogy a kibontáskor sérült volt, te meg az ő tanúja, hogy nem bucira törve jött a csomag. A fentebbi hozzászólások között volt, hogy a feleség is jó tanúnak... Családtag és egy gazdasági közösségben élő hozzátartozó ellen simán az ellenérdekelt fél ügyvédje/jogásza "elfogultságot" jelent be és már nincs is tanúd. De futárral jogilag/gyakorlatilag ellenérdekelt felek vagytok, mert ő a szállító cég képviselője feléd, tehát áttételesen bár, de az eladót képviseli. Míg EMBERILEG azonos oldalon álltok, neki érdeke, hogy tanúsítsd, nem ő és a munkáltatója hibázott, hiszen egy sértetlen csomagot kaptál, neked meg az az érdeked, hogy tanúsítsa azt, hogy mumus lapult a díszdobozban... Ezen kívül nincs az a jogi zsoké, aki elfogultságot tudna bizonyítani két olyan ember között, akik életükben talán először találkoztak. Ha mindketten ugyanazt állítjátok, parton a hajó...
Megköszöntem neki, majd balesetmentes, szép napot kívántam neki és adtam egy ötszázast, hogy este gurítson le egy sört az egészségemre... Azóta már pár év alatt jött hozzám többször(pedig több futárja is járja ugyanannak a cégnek a városunkat, de mindig ő jön hozzám), mindig kérdez, hogy bontunk-e? Volt, hogy csak legyintettem, mert tényleg nem ért annyit az egész, hogy bohóckodjunk. De ha igen, akkor minden további nélkül 20mp alatt lerendezzük a dolgot és mosolyogva intünk búcsút egymásnak.
Xezs7 2019.01.16. 17:21:30
Bluemotion 2019.01.17. 16:27:34
Zsoltbacsi 2019.01.17. 22:33:10
Kalmen 2019.01.18. 21:34:02
Itt a Homáron sokat lehet tanulni. Bármit rendelünk, legyünk akármilyen helyzetben, bontsuk ki 3 napon belül, valamint próbáljuk ki.
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2019.01.23. 11:30:38
"Van még kérdés?" Van. Minek másoltad ide ezt a nem releváns szöveget?
ringer 2019.01.30. 10:44:53
Az egy dolog, hogy kívülről észre nem vehető töréskár (itt nem az volt) esetén 3 napon belül általában cserélnek, viszont ha kiderül a töréskár, utána simán behajthatják rajtad az új készülék árát (igen, még egyszer). Persze a peres út miatt a cégek jó része inkább benyeli, és inkább a 3 napon belüli cseregaranciánál az átvételi vizsgálat alaposságát növeli.
Kimblee 2019.09.15. 22:08:59