Tékozló Homár

Rövid a létrája és a memóriája is a UPC-nek

2019.01.22. 10:00 | Homár Hilda | 37 komment

via GIPHY

Eddig főleg a Digi Homár-portfóliójában voltak ilyen komikus elemekben és ismétléses humorban gazdag történetek, de úgy tűnik, az eddig főleg számlázásos vagy szerződéses sztorikban erős UPC-nél is csikorognak a fogaskerekek.

Tisztelt Homár Blog!

Küldök egy szaftos sztorit a UPC internetbekötés rémálmairól. Aki teheti, kerülje el őket.

Cégünk székhelyének változása miatt kértük céges internetszolgáltatásunk átköltöztetését a XIV. kerületből a XXII. kerületbe. Ez egy ikerházfél, ami azért érdekes, mert a szomszéd házfélbe a Telekom egy óra alatt bekötötte a netet, kérdések és bénázás nélkül.

Múlt hét csütörtökön megjelent a UPC szerelő. Felállítja a létráját, majd konstatálja, hogy az TÚL RÖVID, így nem tudja úgy bekötni a netet, mint a szomszédban a Telekom. Ja meg kábelbehúzó sincs nála, mert senki nem mondta neki, hogy kelleni fog (???). Szerencsére nekem van olyanom is, és hát persze, szívesen áthúzom a csövön, miért is ne végezném szívesen más munkáját. A lelkesedésem látva azért a szerelő is megpróbálja a lehetetlent – és ez legyen becsületére mondva –, de természetesen a tárgyi eszközök hiányával és a fizikával nem lehet dacolni, nem megy. Van egy mentő ötlete, hogy akkor a garázs felől áll be, de hát havas a tető, arra nem tud kiállni. 

Sebaj, kérünk jövő hét keddre időpontot, addigra elolvad a hó, meg feltétlen írjuk be a kérésbe, hogy magasabb létra kell, és alles tuti lesz. Ügyfélszolgálattal egyeztetek, kérek keddre időpontot és határozottan kérem, hogy hozzanak magasabb létrát. A keddre időzített megbeszéléseimet átrakom szerdára, várom a szerelőt – és persze senki nem jön. Felhívom az ügyfélszolgálatot, ahol kiderül, hogy sajnálatos módon technikai hiba történt, az "adatlap nem került át a szerelőkhöz”. Sebaj, csak az nem hibázik, aki nem dolgozik, szokta mondani az édesapám.

Szerdai megbeszéléseimet átrakom csütörtökre, várom a szerelőt. És micsoda fordulat – megint NEM JÖNNEK. Telefonálok, sajnálatos technikai hiba történt, az "adatlap nem került át a szerelőkhöz”, de sebaj, majd jönnek csütörtökön. Itt durrant el az agyam, hivatalos panasztétel, aztán a szokásos rutin: megbeszélések átütemezése, csütörtöki időpont egyeztetése, kifejezetten és indulatos kérés, hogy feltétlenül írják bele a szerelőknek, hogy hozzanak magasabb létrát.

Ma van csütörtökön, végre megjelent a szerelő – és micsoda slusszpoén: MEGINT TÚL RÖVID A LÉTRA, mert senki sem mondta neki, hogy magasabb létrát hozzon. De szívesen jön pénteken...

Szóval itt állunk, egy teljesen alapvető folyamatra ráment kb. 6 emberórám, sok ezer forintom (addig mobilnetet használunk).

A fent leírtak nagyon rossz fényt vetnek a UPC-re, hiszen nem arról van szó, hogy egy ember hibázott, hanem a leírt eseménylánc létrejöttéhez a cég több dolgozójának kellett egyszerre rossz/hanyag/inkompetens módon eljárnia. És nem csodákat kértem, ez a cég alaptevékenysége vagy mi.

Szerencsére jó azért tudni, hogy vannak még a cégnek olyan osztályai, ahol szervezetten folyik a munka – a másfél évvel ezelőtti rutin csomagváltásom alkalmával nem mulasztották el az előfizetésre terhelni a 24 hónapos hűségidőt (ami egyébként ugyancsak felvet pár kérdést), de sebaj, már be van írva a naptáramba, hogy mikor rendeljem meg a konkurens szolgáltatást és mikor mondjam le az UPC-s előfizetést.

üdvözlettel,

Tamás

UI:  
Az adataim természetesen ne jelenjenek meg a cikkben, ha születik ilyen, de Ti használjátok bátran, illetve ha a UPC kárpótlást ajánlana fel – pl. egy három hetes seychelles-szigeteki úttal már kiegyeznék – akkor az adattovábbításhoz örömmel hozzájárulok :)

UPDATE:

A posztra az alábbi reakciót kaptuk a UPC-től:

Kedves Homár!

Nagyon sajnáljuk, hogy kellemetlenséget okoztunk ügyfelünknek. Tamás tapasztalata azért is nagyon fontos a számunkra, mert ez alapján nem csak azt mérhetjük fel, hogy a törekvéseink mikor jártak sikerrel, hanem azt is, hogy mely pontokon kell még tovább javítanunk szolgáltatásaink, illetve ügyintézésünk színvonalán.

Az általa idézett mondás nagyon is igaz: „csak az nem hibázik, aki nem dolgozik”. Esetünkben az történt, hogy az év első napjaiban rendkívül leterheltek voltak a kollégák a téli időjárás miatti sok hibabejelentés és az ünnepi időszakról áthúzódó munkák miatt. Így fordulhatott elő, hogy egy adminisztrációs hiba miatt nem tudott a megbeszélt időpontokban kimenni hozzá a technikus kolléga. Jó hír, hogy közben megoldódott az ügy: január 18-án bekötöttük nála a netet, a kieső időszakra pedig másfél havi díjának megfelelő kompenzációt rögzítettünk neki.

Üdvözlettel,

UPC Magyarország

UPDATE 2.

Tamástól is kaptunk egy beszámolót a fejleményekről:

Kedves Szerkesztő!

Köszönöm, hogy lehoztátok a https://homar.blog.hu/2019/01/22/rovid_a_letraja_es_a_memoriaja_is_a_upc-nek cikket.

Nem tudom, mennyire szokás a sztorik utóéletével foglalkozni, de a levél megírását követően két pozitív élmény is ért:
1. Péntek kora reggel a kolléga itt toporgott a kapuban, végre elég hosszú létrával és egy óra alatt bekötötte a netet
2. A panaszom bejelentését követően 48 órán belül – és ami ennél érdekesebb, még a HOMÁR CIKK MEGJELENÉSE ELŐTT – hívtak telefonon, és sűrű bocsánatkérések közepette rögtön felajánlották az említett kompenzációt.
Szóval a panaszkezelési osztály gólvonalról mentett, részemről ezzel le van zárva a dolog.

Üdv, kösz és további jó munkát!

T.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lancelot0 2019.01.22. 10:52:47

Nekem a Telekomnál nem bénáztak, de itt meg 4000 Ft az 50 Mbites csomag, míg a szomszéd lakásban a UPC 300 Mbit és 3000 Ft.

Dezsike 2019.01.22. 11:08:23

A UPC rendszereit ismerem, egy nagy katyvasz az egész, nem csodálom, hogy minden információ elkeveredik. Ha ennyire fontos a net, ajánlom (akár backupnak) a mikrohullámú szolgáltatást. Igaz 10 pénz egy 10/10-es, de cserébe betonstabil, viharban se megy el, csak akkor van baj ha az antenna előtt megnő egy fa. Családi vállallozásban ahol a net létfontosságú a UPC mellett van backupnak. Soha nem fordult elő, hogy egyszerre mindkettő elmenjen. És a UPC többször megy el.

KaTe 2019.01.22. 11:20:15

Ez történik ha nem jut el a megfelelő info az alvállalkozóhoz. Vagy egyszerűen csak le**ta az alvállalkozó. A posztoló helyében inkább kölcsönöznék valakitől egy hosszabb létrát. Amúgy a "magasabb létra" kifejezés helyett nem lett volna célratörőbb beírni, hogy X méter?

juhaszvik1 2019.01.22. 11:25:17

ezt már egy csomó kabaréban feldolgozták. nincs a levélben, de pénteken ez történt:

maga az UPC vezérigazgatója jelent meg egy komplett stábbal, tévésekkel, hogy felvegyék a hivatalos bocsánatkérést, és hogy átadják az 1 hetes balatonlellei üdülésről szóló utalványt (Seychelles-szigetek meg 3 hét, persze). készült interjú az ügyféllel, az igazgatóval, valamint a szakmai igazgatóhelyettessel, utóbbi beszámolt róla, hogy éppen milyen fejlesztéseket terveznek a vállalatnál, hogy javítsák a kommunikációs csatornák hatékonyságát. ezután a kerekpeterdi néptánccsoport előadásában Matyó-táncokat tekinthettek meg a jelenlévők.
amikor aztán az egész ünnepség véget ért, és a nagy embertömeg elvonult, akkor hárman maradtak csak a helyszínen. Péter (ügyfél), Kovács Józsi (szerelő) és egy rövid létra.

juhaszvik1 2019.01.22. 11:28:47

oké az ügyfél neve: Tamás :)

Terézágyú 2019.01.22. 11:40:17

Mert a szerelő csak alvállakozója a szereléssel megbízott alvállalkozónak.
Ja, és az eredeti megrendelőlapot (amelyre ráviszik a megjegyzéseket) nem látja se a szerelő, de még a diszpécser se.

PQ 2019.01.22. 12:04:02

UPC bek*phatja. Péntek óta se net, se TV, semmi az egész házban. Szombaton azt mondták, hétvégén megoldják. Hétfőn azt mondták, aznap megoldják. Hétfő este azt mondták, kedden megoldják. Kedd van, várjuk, mire megyünk haza...

FDToth 2019.01.22. 12:28:51

ez is azért történhet meg, mert aki felveszi a bejelentést, intékezdik, az szarik rá, mert tudja, hogy nem lesz kövtekezménye. Illetve nagyon kevesen tezsnek panaszt, merthogy bagatell, nem érdemes. Amíg ilyen felfogás van, addig ilyen dolgok simán megtörétnnek, és a szolgáltató mossa kezeit.

Terézágyú 2019.01.22. 12:38:15

Ja, és természetesen még véletlenül sem ugyanazt a szerelőt küldik ki az ilyen naaaaaagy cégeknél.

rarabel 2019.01.22. 15:55:51

Aha.
Túlterheltek.
És akkor most hova sz@rjon a Kedves Ügyfél?

BTO11 2019.01.22. 16:39:40

Az upc mėg a sajåt alkalmazotttait se becsüli meg,nem hogy az ügyfeleket.a marketingja elörébb szalad mint a müszak lehetösége.
Megyeszékhely:területen 2 mūszeresz maradt az emult kb 3évben a 7böl.
Rabszolgatörvėny az upc-nek jol jön.
Üdv 1 volt kiszállo müszerėsz.

Laredo 2019.01.22. 18:25:09

Ahogy a régi albán közmondás tartja: ,,Nikásze péri menó" azaz ,,Ha rövid a létrád,told meg véglénnyel."

Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.01.22. 18:26:19

Ne keseredj el, a Té sem jobb. Kb. ugyanezt tudta csinálni, csak ők arra nem voltak képesek, hogy olyan hosszú fúrószárat hozzanak, ami átvisz egy 38-as falat. Harmadik töketlenkedésük után megbeszéltük, hogy inkább átfúrom, és szólok, ha megvan, csak ne kellejen több délelőttöt velük töltenem. (Nekem sincs ilyen száram, de "nagykisfiúként" leköszörültem egy tízes betonacélt, aztán kész.)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.01.22. 18:29:10

Aszongya a júpíszís, hogy „csak az nem hibázik, aki nem dolgozik”. De hát nem dolgozik. Kijön, néz, elmegy. Az nem munka, még a marxi értelemben sem.

Nigel1992 2019.01.22. 19:23:57

@Csokis: Na, ez az igazság. Amit a júúúpííííszíííí- csinál az pedig gazság!!!

HjCRN+y7 2019.01.22. 21:29:59

Miota a romanok atvettek a ceg iranyitasat azota folyamatosan romlik a szolgaltatas szinvonala, athoztak az ottani divatot, az ugyfel csak a szolamokban szamit, amugy le van sz@rva. Remelhatoleg ha a Vodafone atveszi oket akkor kirugja a roman vezetot es szetcsap kozottuk.

Fülig José 2019.01.22. 22:12:02

nebassz...! télen tél volt?! há ménemszólt valaki előre a jupiszinak? ...nek? nade a viccet félre: kibeb.szottul boldog vagyok hogy zéró a munkanélküliség "európamotorja" kishazánkban, csak sajnos ez meg is làtszik a minőségen. azé' lássuk be: egynémely honfitársunk nem véletlen nem talált annak idején munkát, tán most is jobb lenne ha inkább a semmit tenné (kocsmakilincset tapenolná, mittomén...) mer bazz, amíg minden flottul ketyeg, még elradírozik a cég sok hasonló hétíkús agyzsenivel, de ha beüt a váratlan (esetleg a k.va a hó már decemberben?!), hát rögtön megáll a tudomány, és úgy is marad. reklamálhatsz, hisztizhetsz, döglött kutyát sem érdekli. ha meg fontos, oldd meg te, végülis csak neked fontos....

Nancsibacsi 2019.01.22. 22:24:54

Az UPC-s munkafelvételi lapra rá fog kerülni két új jelölőnégyzet:
- Oda kell adni a szerelőnek
- Hosszú létra kell

Nancsibacsi 2019.01.22. 22:32:03

Még a hőskorban mikor behozták a házba a Digit azonnal váltottam, mivel "picit" olcsóbb és gyorsabb volt mint az UPC. Eleinte okés is volt, csakhogy gyűlt a tömeg és egyszer csak hopp: nincs net. Ügyfélszolgálatok, ok, holnap küldünk szerelőt. Jött is, mókolt valamit a szekrényben, van net. öröm-bódottá. Na ez ezután minden hónapban volt - de én a kis rafinált, kifigyeltem hogy megjön a digis kocsi, és elmegy a netem. Mikor legközelebb jött, már a kapuban elkaptam: "Idefigyelj öcsém. Az I/6-ban lakom - nehogy az én patch kábelem húzd ki, mert utolérlek!" Na láss csodát: onnan kezdve sose ment el a netem:-D
Kiderült hogy a switch portszáma véges volt, és több előfizető volt mint lyuk. Ezért mindig kihúztak egyet - aki ha szerencse volt, napokig nem netezett, így napokig nem kaptak bejelentést a "hálózati hibáról". Aztán mikor kaptak, jöttek, és kihúztak egy másikat. Míg rá nem szóltam néha az enyémet is :-)

Leooo 2019.01.22. 22:48:56

@Lancelot0: Ahha, UPC a királyság... és az a 300 Mbit az annyi is ennyiért folyamatosan? És mindez 1 TV-vel+ 1 pc, meg egy telefon ugye? Mert az a tapasztalat, hogy az installálás után nagyjából 2-3 hónapig talán megy a kaland, aztán jönnek a mindenféle jelenségek, különösen, ha több eszköz is használná a lakásban, melynek során a summa rendelkezésre álló sávszélesség estefelé leszalad 30-50 Mbit környékére. Aztán hirtelen elmúlik, amikor dühödten mérsz és anyázol jóízűen az Ügyfélszolgálattal, akik ártatlanul a füledbe duruzsolják, hogy 'nálunk pedig úgy látszik, hogy nincs semmi hiba'... Majd a nyolcadik ordítozás után megjelenik egy technikus, hosszas hümmögés után kicseréli a Compal hálózati eszközt, s azon az estén hasít a dolog. Boldogság van cirka 3 hétig , s kezdheted elölről, ha van időd/ideged hozzá! Nagyon király!

Leooo 2019.01.22. 23:01:26

@HjCRN+y7: Rossz hírem van! Egyelőre csak a mobilszolgáltatást veszi át a Vodafone az UPC-től...

Rastafári 2019.01.23. 01:04:55

@BTO11:
Azért a többségére eléggé nagyvonalú lenne azt írni, hogy műszerész...

whale 2019.01.23. 08:31:34

@Rastafári: Ja. Szerintem ilyen KÉPZÉS sincs már itthon, vagy 20 éve...

Fecco85 2019.01.23. 09:35:18

Velem kísértetiesen hasonló dolog esett meg. Eddig 3 alakalommal nem érkezett meg a UPC-s szerelő, költözés miatti átkötésre. 3nap szabadságom ment rá. Nálam kapacitás hiánnyal magyarázták, de akkor minek ad időpontot? Nekem csak 4500Ft bekötési díjat engedtek el a kellemetlenségek miatt... Még 1hónap hűségidő és a UPC megy a kukába.

mirandamama 2019.01.23. 09:47:26

UPC? Egy nagy rakás...!!!

PQ 2019.01.23. 10:39:05

@math0: ezt nem fogod elhinni, nem oldották meg! :) a kedves telefonos kisasszony már azt mondja, nem tudja megmondani, mikor lesz elhárítva a hiba. Már ígérni sem mer. A házba nincs bekötve másik szolgáltató, így várunk. Ja és azt mondta, kötbért fognak fizetni, ami a következő számlán lesz jóváírva. Az élet szép!

blasiusii 2019.01.23. 11:03:25

@Lancelot0: ez az, aki a telekomot isteníti, nem volt ügyfelük :D nagyon alacsony minőségű szolgáltatás, de igen drágán. (nekem mindét szolgáltató megvolt egyébként, ezért tudom)

boom2 2019.01.23. 11:09:51

Kedves poszter, két észrevételem van csak:
- A többi "szolgáltató" pont ugyanilyen.
- Az ország jelentős területén nincs módod választani, mert csak egy "szolgáltató" van, de komplett falukat tudok, ahol szószerint semmi lehetőség nincs.

ui.: van olyan ember ebben a kibaszott országban, aki még rácsodálkozik hasonló dolgokra??
Sírjak vagy röhögjek?

Xezs7 2019.01.23. 12:35:33

Na itt tényleg nem a posztoló a hülye. Mondjuk másodjára már gyanakodtam volna, hogy akkor se lesz elég hosszú létrájuk, és lehet hogy körbekérdeztem volna az ismerőseim között, hogy van-e valakinek akkora létrája. Persze ez nem kötelessége az ügyfélnek. Viszont a UPC-nek nagy tisztelet, mert eddig akármilyen probléma megjelent itt a homáron velük kapcsolatban, mindig reagáltak rá egy elfogadhatót, és megoldották az ügyfél baját. Szerintem a UPC teljesen korrekt cég, legalábbis velem mindig azok.

Xezs7 2019.01.23. 12:39:54

@Nancsibacsi: Neeee, bameg ilyen a mesében van. Ez most komoly, nem szopatsz?

BTO11 2019.01.23. 18:28:38

@Rastafári: hiba elháritos voltam,sok készenlét ,hétvégi müszak,ami a régi munkaidökeretes törvénybe belefért.cerna szakadas 8-16 30 hivatalos munkaido.7:30 aktivaljbe a tablleten ned meg 1 cim 8ra erj oda.16:30utan keszenlet ,este 22:00 mire minden el van haritva.
Hany ora is volt az nap?de volt hogy 13 napot nyomtam 1 huzamba hetvegi muszak+keszenletbol vegzett munkak,13. Napon hazafele autopalyan majd elaludtam. Cerna szakadt cca 2 1/2 eve mashol nyomom de elotte 26 evig jogelodokkel upc.

illiana 2019.01.23. 21:18:18

Még a nyáron felhívták apámat mobilon hogy egy jobb és újabb csomagot kínálnak a jelenlegi helyett. Gyorsabb net, több tv csatorna stb. Apám mondta hogy nem kell, de ők mégis megkötötték a szerződést szóban.. Jön a számla, láttom hogy x ezerrel többet kellene fizetni az aktuális számla alapján. Bemegyek a UPC-be hogy most ez mi? Új csomag ami telefonos szerződéskötéssel jött létre. Mondom nekem ez nem kell és felesleges és hogyan történt de hogyan lehetne bontani.? Nem lehet felmondani, mondja a kis szőke munkatársnő picit lekezelően. Ok, akkor közelítsük meg az ügyet másik szemszögből: jogász vagyok és térjünk a tárgyra. 5 percen belül visszatértünk a régi előfizetésre. Pár nappal rá elment a net napokra, harmadik ügyfélszolgálatos látogatásomnál derült ki, hogy a UPS nem állított vissza valamit a csomagváltás után és emiatt nem volt net.. Ritka ocsmány cég.

The Good Boy 2019.01.23. 22:21:44

Nekem a pr telekomtól van egy sztori, a hogyan nézzük hülyének az ügyfelet című verzióból. Ha lesz hozzá kedvem, meg időm, megírom Hildának, de egy kis részletet azért idebiggyesztek "kedvcsinálónak":

Pont egy éve készült el az új házam, és akkor kötötték be a netet, tv-t a házunkba. És így egy év rabságot irtunk alá, cserébe az ingyen bekötésért (arról és a közös kapcsolat nem túl zökkenőmentes első heteiről is megérte volna homár posztot csinálni, de végül idő hiánya miatt szerintem nem írtam meg).
Hétfőn bementünk az irodájukba, hogy mivel hamarosan lejár a rabság, mivel tudnak maguknál tartani. Ügyintéző konstatálja, hogy valóban, jövő héten letelik a "hűség", és kérdi, hogy milyen csomagot szeretnénk összeállítani. Mondom neki, hogy semmilyent, maradjon ugyanez, csak látni szeretném, milyen opciók lesznek az egy év után. Ügyintéző közli, hogy a csomagunkban foglalt netet már kivezették, attól minimálisan gyorsabb netet tud csak adni, és úgy újabb egy év rabsággal 100 ft-al több lesz a havidíj, mint eddig volt. Kérdem, hogy most, hogy letelt a hűségidő, hogyan fog változni a jelenlegi előfizetés? Válasz: sehogy, minden marad a régiben, a régi, hűségre kötött összeggel együtt. Tehát, ha jól értem, a rabság többe kerülne (nyilván nem, mert kapnék pár %-nyi net sebességtöbbletet, amire nincs szükségem, mivel a jelenlegi bőven megfelelő), mint szabadon bármikor szerződő user státuszban. Hát ezek után eszembe nincs többet az irodájuk felé menni, max, ha valami problémám lesz, vagy lemondom a szerződést. Ennyire fontos nekik az ügyfél megtartása... Hozzáteszem, a mi kis 10-12 házból álló csendes zsákutcánkban csak ketten vagyunk velük szerződésbe, de a szomszédom már mondta pár hete, hogy a hűség után szolgáltatót vált, mert sokkal kedvezőbb feltételekkel kapna a településen jelen lévő másik szolgáltatótól hasonló csomagot. Most én is megvárom, hogy milyen lesz a szomszéd új szolgáltatása, és akkor ahogy a Foxi Maxiban mondanák: "Agyő, balra el"...

PQ 2019.01.24. 12:48:49

@math0: nem hiszed el, még mindig nincs. Nincs kölcsön valakinek egy kis internettje? Visszaadom! :)

Rastafári 2019.01.28. 11:30:51

@BTO11: Az nem kis teljesítmény, de nem is erre értem, hanem a dilettáns technikusra aki kijön és mint egy jól betanitott droid szajkózza, hogy ez bizony kábel hiba hiába nyomom a képébe a csodálatos routeruket aminek a szellőző racsain jól kivehető szerencsétlen elko belső maradványai (kinyit mint a rózsa