Tékozló Homár

Kiégett Volvo, leégett család, beégett ügyfélszolgálat

2019.02.20. 15:29 | Homár Hilda | komment

volvo-logo-2014-1920x1080.png

A világ legbiztonságosabb autóinak listáit általában nem a járművek megbízható működése, hanem a töréstesztek eredményei illetve mostanában egyre inkább a balesetelkerülő-rendszerek hatékonysági vizsgálatai alapján állítják össze. Ettől függetlenül persze egy ezeken a rangsorokon rendre előkelő helyen található márkától az ember biztosan nem számít arra, hogy egyszer csak váratlanul kigyullad az egész a francba. Az esetre rákérdezünk a Volvónál.

KIÉGETT EGY VOLVO S 80

2018.10.06.-án kigyulladt álló helyzetben a Volvo S80 típusú 2009 gyártmányú gépkocsink.

Bevásárlásból értünk haza, hozzáteszem egy pláza mélygarázsában álltunk a gyulladás előtt egy órával. Szóval hazaértünk, az autónak különös hangja nem volt, nem írt ki semmi hibaüzenetet. Ami a legborzasztóbb, hogy akkor szállt ki belőle édesanyám, párom, a két éves kisfiam, a tíz éves lányom és jómagam. Kipakoltunk a csomagtartóból. Bementünk a házba, leültünk vacsorázni. Ez összesen 10-15 perc volt. Rögtön megcsapta az orrom az égett műanyag szag. Azt gondoltam, hogy a telefontöltő ezért gyorsan kihúztam. Édesanyám kinézett az ablakon és elkiáltotta magát hogy ég az autó. A párommal azonnal el kezdtük oltani a tüzet, majd szaladtak a szomszédok, közben értesítették a tűzoltókat mivel nagyon közel álltunk a házhoz félő volt, hogy a fából készült festett gerendás terasz rögtön lángra kap. Édesanyám megfogta a gyerekeket és átrohant velük a szomszédba. Az egész család sokkot kapott. A gyerekek a történtek óta nagyon félnek, a kicsit alig lehet beültetni az eset óta bármilyen autóba, pedig addig ki sem akart szállni annyira szerette a Volvót.

A tüzet nagyon nehezen sikerült megfékeznünk mielőtt az utastér lángba borult volna, de a motortér teljesen kiégett. A tűzoltók egyértelműen azt mondták, hogy elektromos zárlat okozta a tüzet. Az imádott S 80 amiért annyit dolgoztunk amit azért választottunk mert a” legbiztonságosabb autó,,ez él a köztudatban, amit annyira szerettünk, megsemmisült egy óra alatt. Ez a Volvo egy kifogástalan, karbantartott, hivatalos magyar márka független autószervizben szervízelt szinte új állapotú autó volt.  Annyira vigyáztunk rá hogy rossz időben, télen ki sem hoztuk a garázsból.

A következő napokban egyre több helyen próbáltunk segítséget kérni, hogy mit tegyünk. Mindenki azt javasolta, hogy mindenképp forduljunk a Volvo Magyarországi képviseletéhez. Ez meg is történt.

Felhívtak minket néhány nap múlva. Elmondták, hogy mennyire sajnálják a dolgot mindenben segíteni fognak, és ha nem volt utólagos átalakítás az autón megtérítik a kárunkat. Külön megköszönték, hogy nem reklámozzuk az esetet a médiában, hanem nekik szóltunk csak. Mondtuk, hogy nem is ez a célunk. Segítsenek nekünk, hisz ez hatalmas veszteség nekünk. Közöltük, hogy mindenben együtt működünk, hogy ne történhessen senkivel ilyen többé.

Október 30.-ra kellett elszállítanunk a kiégett autót (saját erőből) a Budapest Váci úton található Volvo Galériába. Ekkorra tudtak hívni egy tűzesetekre specializálódott szakértőt. Így is tettünk. Ott volt a megbeszélt időpontban a kocsi. Mikor megérkeztünk már senki nem voltak olyan kedves és segítőkész, mint a telefonba. A szakértő megállapította, hogy semmiféle utólagos átalakítás nem történt az autón, aztán kalapáccsal, feszítő vassal, vésővel hozzákezdett az autó szétveréséhez, több segítőjével együtt. Még a megmaradt alkatrészeket is darabokra törve, szétzúzva, szétdobálva próbálta kideríteni a tűz okát. Majd mikor teljesen eltüntette az árulkodó bizonyítékokat melyek egyértelműen elektromos zárlatra utaltak a generátorból, annyit mondott "nem találja a tűz okát". Ott megsemmisítettek minden bizonyítékot. Ez egy megrendezett szerepjáték volt, egyértelmű. Onnantól kezdve elnézést a kifejezésért, de cinikus, bunkó stílusra váltva kijelentették, hogy nem a Volvo hibája az eset. Elküldtek minket a  szétvert kocsinkkal együtt.

Egy héttel később email-be megjött, hogy a szakértő nem találta a tűz okát azt közölték csak velünk, hogy mi nem okozhatta a tüzet, amit én is tudnék sorolni vagy százat. De azt nem mondták, meg hogy mi okozta. Több gépkocsijavítással foglalkozó szakember is azt mondta, hogy ez nem szakvélemény. Ráadásul azt is mondták, hogy húsz éve nem volt tűz a Volvónál. Ennek ellenére több esetet is találtunk az interneten.

Az eset óta felvettük a kapcsolatot a Svéd központtal is. Állítólag kivizsgálták az ügyet (két nap alatt), és mindent rendben találtak. Aztán írtuk nekik, hogy akkor mondják már el nekünk a tűz keletkezésének okát, arra a mai napig sem ők sem a magyar képviselet nem tudott válaszolni... annyit írnak folyamatosan hogy nem gyári alkatrész okozhatta a tüzet ezért nem az ő felelősségük... ezt ismét nem értem... 2018.10.30.-án amikor bekérték az autót kivizsgálásra az volt a legelső hogy átnézte a a volvo cég szakértője megállapította hogy teljesen gyári benne minden, nem történt utólagos beépítés sem semmilyen átalakítás, akkor hogy nem lehet gyári alkatrész hibája?

Mikor harmadjára sem kaptunk választ erre az egyszerű és logikus kérdésre megkértük őket, hogy akkor adják át nekünk a "szakértői" vizsgálat alatt készült jegyzőkönyvet, fotókat és kérnénk (mivel a vizsgálat előtt semmiféle papírt nem írattak alá velünk azzal kapcsolatban hogy beleegyezünk abba hogy szétverjék darabokra a kocsit) állítsák vissza az autónak azt az állapotát ahogy odavittük a megbeszélt időpontra. Ezekre nem is reagáltak. Nem volt nekünk elég a sokk, az autó elvesztése nem beszélve a számunkra hatalmas anyagi kárról, még át is vert minket mindenki.

Azt is mondták többen hogy mert nem volt garanciás az autó…ez számomra megint érthetetlen hiszen sehol nem olvasható a Volvo használati útmutatójában sem sehol, hogy vigyázz az autó garancia lejárta után gyulladásra hajlamos…a másik védekezési felületük az (utoljára nem Volvo szervizben lett szervizelve) mondatuk…utána jártam ennek is…még garancia ideje alatt kötelezhetnek saját szervizre a lejárat után legfeljebb ajánlhatnak szervizet. Mi Magyarországon bejegyzett, hivatalos szervizbe vittük az autót mindig. A bezárt Debreceni Volvo szerviz anno ott dolgozó szerelői javították a kocsit, csak már a szerviz neve nem Volvo volt…

Tudomásunk van arról is hogy a 2006 juniusa után gyártott 2007-es modellévű dizel motorral szerelt 1500 db gépkocsit visszahívtak mert elektromos zárlat, ívkisülés, extrém esetben tűz is keletkezhet az autóban a volvo cég szerint. A miénk 2009 évjáratú. Ezenkívül 2015-2016-os modellévű gépkocsikat szintén visszahívják üzemanyagcső repedés miatt. Szintén tűzveszélyes

Azért írtam ezt a levelet,hogy lássák a jelenlegi és jövőbeli Volvo tulajdonosok hogy hogyan bánik ez a óriás milliárdos cég a kis emberekkel akik megbíznak a sok megtévesztő reklámjaikban amelyekben azt sugallják milyen fontos a vásárlóik biztonsága. Egyedül ez extra profit érdekli őket semmi más.

SH

Íme tanácsadóink véleménye az ügyről:

Kedves Homár olvasó!

1. A hibás termék gyártója a törvény rendelkezései alapján termékfelelősséggel tartozik a termékkárért. 

Termékkárnak tekinthető valakinek a hibás termék által okozott halála, testi sérülése vagy egészségkárosodása miatt bekövetkezett kár és a hibás termék által más dolgokban okozott, a kár bekövetkeztekor ötszáz eurónak a Magyar Nemzeti Bank hivatalos devizaárfolyama szerinti forintösszegénél nagyobb összegű kár, ha a károsodott dolog szokásos rendeltetése szerint magánhasználat vagy magánfogyasztás tárgya, és azt a károsult is rendszerint ilyen célra használta.

A termék akkor hibás, ha nem nyújtja azt a biztonságot, amely általában elvárható, figyelemmel különösen a termék rendeltetésére, ésszerűen várható használatára, a termékkel kapcsolatos tájékoztatásra, a termék forgalomba hozatalának időpontjára, a tudomány és a technika állására.

A termék hibáját a károsultnak kell bizonyítania.

A károsult kártérítési igényét hároméves határidő alatt érvényesítheti, amely határidő akkor kezdődik, amikor a károsult tudomást szerzett vagy tudomást szerezhetett volna a kárról, a termék hibájáról és a gyártó személyéről. E mellett pedig a gyártót a termékkárért a felelőssége az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított tíz évig terheli.

A gyártó tehát nem a teljes bekövetkezett kár megtérítésére köteles, ennél a törvény a felelőssége körét szűkebben határozza meg. A gyártó felelőssége ennek alapján nem terjed ki a gépkocsiban bekövetkezett kár megtérítésére.

2. A gyártó felelősségén túl az ügyben vizsgálandó körülmény lehet, hogy más vállalkozás felelőssége adott esetben megállapítható-e.

Ehhez elsősorban a tűzeset okának pontos meghatározása szükséges egy erre irányuló szakértői vélemény alapján. Ha a szakértő meg tudja állapítani a tűz okát és az pl. egy szakszerűtlenül elvégzett javítás, akkor a javítást végző cég kártérítési felelőssége merül fel. Ebben az esetben már a gazdasági társaság a szerződésszegéssel okozott kártérítés szabályai alapján tartozna felelősséggel, amelynek körében a gépkocsiban bekövetkezett értékcsökkenés is igényként érvényesíthető lenne.

3. A levél nem tesz említést arról, hogy a gépkocsira kötöttek-e casco biztosítást. Ha igen, akkor a biztosító helytállási kötelezettsége is felmerül a biztosítási kötvény, illetve az üzletszabályzatban meghatározott feltételek mellett.

Felhasznált jogszabályok: 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Xezs7 2019.02.22. 12:12:25

Sumákolás, mellébeszélés.

Xezs7 2019.02.22. 12:13:34

És személyeskedés.

Sipos Hajnalka 2019.02.22. 12:45:56

Kedves új kommentelők!
Mint már írtam nincs szüksègünk kárörvendő, mindenkinèl okosabb emberek pocskondiázására....Október hatodikán törtènt az eset ès annyi pontot használok amennyit szeretnèk...èn megírtam a törtènetünket mert mint bárki másnak, nekem is van hozzá jogom...akit nem èrdekel olvasgathat tovább nyugodtan...köszönöm a hozzászólásokat legalább nevettem egy jót...aki tènyleg segített annak mèg egyszer köszönöm a többieknek meg kívánok boldogabb esemènydúsabb jövőt

Sipos Hajnalka 2019.02.22. 12:56:13

@tede: köszönöm szèpen szavaidat...igen,bele se gondol egyik nèv ès arc nèlküli kommentelő sem abba hogy velük is megtörtènhetne ez ès ők mit tennènek...valószínű vennènek egy másikat vagy apuci a fenekük alá tenne egy újabbat...nekünk sok èvi spórolás eredmènye volt ez az autó ès nagyon vigyázzunk rá...mi tudjuk hogy viselkedtek velünk a volvonál...mi nem kèrtünk semmi tőlük főleg nem új autót...ők ajánlották fel a segítsègüket amit bárcsak ne fogadtunk volna el...

Xezs7 2019.02.22. 13:02:09

... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...

Jake Peralta 2019.02.22. 13:20:29

@Sipos Hajnalka: Jekdves Hajnalka..
Azért ha már olyan bőszen véded magad, és pocskondiázod a volvo-t hitelesebb lennél, ha válaszolnál a konkrét kérdésekre.
Amíg ezt nem teszed, addig csak egy vádaskodó ember vagy. És ki tudja milyen fontos részletet hagytál ki "véletlenül" a beszámolódból.

KaTe 2019.02.22. 13:25:33

@Sipos Hajnalka: Te magad állítottad, hogy 4 éves, Németországban forgalomba helyezett autót vettél. Gondolom valami meggyőzően érvelő neppertől aki még a csillagokat is lehazudta az autó előéletéről. Nem muszáj ismét Volvot venni, lehet venni Suzukit is, az is elvisz A-ból B-be, igaz, fapadosabb, de legalább olcsó hozzá az alkatrész és nincs telerakva mindenféle elektronikával.

Sipos Hajnalka 2019.02.22. 13:36:19

@Kotit: Igen,már beszèltünk ügyvèddel ès most megyünk másik ügyvèdhez is...folyamatban van az ügy...

Sipos Hajnalka 2019.02.22. 13:36:19

@Kotit: Igen,már beszèltünk ügyvèddel ès most megyünk másik ügyvèdhez is...folyamatban van az ügy...

Sipos Hajnalka 2019.02.22. 13:43:43

@Christian Smith: nèv ès arc nèlkül ilyeneket írni nem túl vagány...èn legalább vállalom aki vagyok...de neked is köszi a kritikát...igaz "hülye" vagyok meg "madár" de legalább boldog ember...nem az a legfontosabb teendő az èletemben, hogy vitatkoztak,trollkodjak,bántsak meg mindenkit aki èl ès mozog

Sipos Hajnalka 2019.02.22. 13:45:50

@Xezs7: ... ... ... ... ... ... ... ...

KaTe 2019.02.22. 14:00:28

@Sipos Hajnalka:
Te tényleg azt hiszed hogy a bíróságon majd mosoly és együttérzés fog fogadni? A Volvo védőügyvédje azon lesz, hogy darabokra szedje az egész sztorit és belekössön az összes ellentmondásba, amit itt előadtál. Kezdve ott, hogy kijelented, hogy egyértelműen a generátor okozta a tüzet. Mi alapján? Ezt írta a független szakértő? Készült róla jegyzőkönyv amiben szerepel, hogy a tűz forrása EGYÉRTELMŰEN a generátor? Ki készítette és mikor?

Tanukkal, jegyzőkönyvekkel, kép - és videófelvételekkel lehet bizonyítani. Dámai köntösbe csomagolt, több bekezdésre taglalt élménybeszámolóval nem. Azt szeretnéd, hogy mindenki részvétnyílvánítások és mély sóhajok közepette mondogassa, hogy "Azok a szemét multik..." majd 5 perc múlva elfelejtve az egészet menjen a dolgára? Mert akkor jó úton haladsz.

Quuuziii 2019.02.22. 14:29:52

@Sipos Hajnalka:

Kedves Hajnalka!

Valóban megírtad a történetedet egy nyilvános blogon, ahol az emberek el tudják olvasni, és elmondani róla a véleményüket. Ha ez számodra sértő, vagy bántó, akkor legközelebb vagy egy olyan oldalnak írj, ahol nem lehet hozzászólni, vagy rögtön a bíróságnak, vagy csak simán az asztalfiának. Köszönjük!

Sipos Hajnalka 2019.02.22. 15:11:56

Kedves Quuuziii !

Nagyon szívesen olvasgatom a kommenteket, hiszen ebből nyerek újabb ötleteket és éppen ez volt a célom a történet megírásával. Az "elmondani róla a véleményüket"mondatrészhez csak annyit, hogy a vélemény nem egyezik meg szerintem némelyik kommentelő ízléstelen és provokáló hozzá" büffentésével" . Nagyon sok oldalon beszélgetek az esetről nagyon sok emberrel és tartom a kapcsolatot a hozzám hasonló károsultakkal. Bárkinek megírom ami érdekli az üggyel kapcsolatban, de azt nem vagyok köteles szó nélkül hagyni ha valaki belemászik "név,arc nélkül" és ismeretlenül a magánszférámba és bántó szavakkal illet engem vagy a családomat. Csak én ezt nem bunkó módban teszem mert én nem ezt tanultam.

Köszönöm!

Xezs7 2019.02.22. 15:18:04

@Quuuziii: Nem tudom mit és hogy csináltál, de eltüntetted a mondatvégi többszörös pontokat. Szép munka.

Quuuziii 2019.02.22. 15:22:16

@Sipos Hajnalka: ternészetesen jogod van ellenállni, csak jeleztem, hogy az internet ilyen. Nem lehet, és nem is érdemes megszabni másoknak hogy hogy reagáljanak. Gondoltam szólok, hogy ha ezt hatékonyan akarod elkerülni, annak mi a módja, de ezek szerint ez nem valódi cél. Figyelmen kívül is hagyhattad volna a kommenteket, pedig ha annyira sértőek és alaptalanok, akkor nyugodtan figyelmen kívül is hagyhattad volna őket.

Sipos Hajnalka 2019.02.22. 15:35:47

@Quuuziii

Teljes mértékben igazad van.Sajnos ilyen az internet. Ha minden kommentet magamra vettem volna már hidd el itt sem lennék. Próbálom kiszűrni a rosszindulatú embereket, de már van aki nagyon messzire megy a sértegetéssel. Igyekszem mindenkinek kedvesen válaszolni eddig szerintem nem is írtam senkinek semmilyen sértő vagy személyes hozzászólást.

Köszi!

Sipos Hajnalka 2019.02.22. 15:37:13

@Quuuziii:

Jah,kifelejtettem: ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ..................

Sipos Hajnalka 2019.02.22. 15:39:16

Kedves Jake Peralta!

Nem pocskondiáztam a volvot csak leírtam azt, ami történt...pontosan úgy ,ahogy történt...ha valaki kérdésére nem válaszoltam elnézést kérek...legyen szíves megírni melyik válaszadás alól bújtam ki...megválaszolok minden kérdést ami értelmes...

Jake Peralta 2019.02.22. 15:56:18

@Sipos Hajnalka: PL az én egyik korábbi kommentem. Tele van kérdésekkel.

Xezs7 2019.02.22. 16:24:07

@Sipos Hajnalka: Az a baj, hogy te összekevered a rosszindulatot a realizmussal. Hidd el, itt senki sem örül a károdnak (én se), bármennyire is szeretnéd ezt belelátni. Itt csupán annak adtunk többen hangot, hogy ha realistán szemléli valaki a világot, akkor egyrészt nem vár semmiféle kártérítést a Volvotól, másrészt nem szükséges szappanoperába illő körítéssel színezni a sztorit.

teéjesenmindegy 2019.02.22. 16:33:30

@Sipos Hajnalka:
Figyelj, ha ennyire nem értesz hozzá, akkor legalább ne kötekedj.
Az akksi rajta van, ad áramot. Az így van. És a generátorba megy az áram az akksiról szerinted? Minek? Ott mit csinál? A neve alapján nem áramot generál a generátor, hanem a Volvoban fogyasztó? Szerinted a biztosítékok nem arra valók, hogy ha zárlatos valami, akkor azokat üsse ki?
Akárki mondta ezt a marhaságot, hogy "a zárlatos generátor álló helyzetben szikrát csinált" hülye volt hozzá. Konkrétan minden szava marhaság.
Na, most egy ilyen szakértő hozzászólás alapján állsz úgy a volvos emberhez, hogy az jól eltűntette kalapáccsal a bizonyítékokat. Nézz meg egy generátort,
images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41fagaa%2BebL._SX425_.jpg
Ez a fémöntvény úgy tűnik neked, hogy kalapáccsal tönkretehető? Meg olyan nagyon éghetőnek tűnik?

Az teljesen irreleváns, hogy a garázsban gyújtott be valami rongyot, vagy az udvaron valami száraz falevelet. A lényeg az, hogy forró cuccal megállsz, onnantól nincs menetszél ami hűtené.

Sipos Hajnalka 2019.02.22. 17:41:45

@teéjesenmindegy: nem kötekedtem szerintem...a vezetèkköteg már izzott mikor megálltunk vele csak kèsőbb kapott lángra...a generátort ès a hozzá tartozó darabokat egy vödörbe kaptuk meg...láttam milyen ès azt is milyen volt a vizsgálat előtt...nem tudott begyújtani se rongyot se falevelet...nem volt a közelèben sem ilyesmi...a tűzfèszket egyèrtelműen látni...az egyik tűzszakèrtő fènykèp alapján is megmondta hogy onnan indult a tűz...

Sipos Hajnalka 2019.02.22. 17:44:47

@Xezs7: Èrtem...akkor elnèzèst...azoknak van igaza akik a gyerekeim èletèvel viccelődnek meg más kárára izgulnak...rendben...legyen így...már lepereg rólam...nagy az .....állatkertje ès ........ az a bizonyos kerítès

SZIGMA 2019.02.22. 18:07:51

@teéjesenmindegy:

"Az akksi rajta van, ad áramot. Az így van."

Ez igaz.

"És a generátorba megy az áram az akksiról szerinted? Minek? Ott mit csinál?"

Bár nem vagyok autóvillamosságis, de úgy látom, általában az akkura menő szálról megy vissza direktben egy szál a feszszabályzóra. Valami oka csak van, mondjuk feszültség vagy áram érzékelés.

"A neve alapján nem áramot generál a generátor, hanem a Volvoban fogyasztó?"

Ha meghibásodik, akkor bizony az áram folyhat a generátor felé is, pl. diódazárlat.

"Szerinted a biztosítékok nem arra valók, hogy ha zárlatos valami, akkor azokat üsse ki?"

Ezen a körön nem hiszem, hogy van biztosíték.

Akárki mondta ezt a marhaságot, hogy "a zárlatos generátor álló helyzetben szikrát csinált" hülye volt hozzá. Konkrétan minden szava marhaság.

A szikrát én se gondolnám, de a zárlat miatti hő a vezetékszigetelést meg tudja olvasztani, nem tudom, mennyire lehet gyúlékony.

Sipos Hajnalka 2019.02.22. 18:43:44

@Jake Peralta:

Visszakerestem a megválaszolatlan kérdéseket.

-Nem egyedi eset vagyunk...van egy csoport ahol a magyarországi képviselet által sértett autó tulajdonosok vannak fent, nem egy tűzesetes van csak nincs az ilyen reklámozva, hisz mint láthatjuk értelmetlen reklámozni...de egyébként ha egyedi esetek lennénk akkor meg éppen ezért tehette volna meg a cég, hogy próbál segíteni...igazán nem lett volna megterhelő nekik szerintem...(nem várunk új autót,sem milliókat ahogy páran gondolják)
-a bejegyzett szervizként arra gondoltam,hogy hivatalos márkafüggetlen szerviz
-akkumulátoron kívül semmi nem volt cserélve, de a szakértői véleményben le van írva,hogy az akkumulátornak semmi köze a tűzhöz...

Sipos Hajnalka 2019.02.22. 18:54:24

@SZIGMA:
Igen a kábel szigetelés kezdhetett olvadni és a nagy hő következtében meggyulladt minden műanyag, amiből ugye rengeteg van a motortérben...mikor észleltük a tüzet kis lángcsóvák jelentek meg a szélvédőnél mire egyet fordultunk már lángolt az egész a lángok akkor már jöttek a lámpáknál a szélvédőnél és még alul a kerekeknél is...fél óra alatt kiégett a motortér olyan szinten, hogy a tűz előtt egy fogpiszkálót se lehetett volna beejteni az oltás után ülve bele is fértünk volna...

teéjesenmindegy 2019.02.22. 21:49:41

@SZIGMA:
"az akkura menő szálról megy vissza direktben egy szál a feszszabályzóra. Valami oka csak van, mondjuk feszültség vagy áram érzékelés."
A fesszabályzás az oka.
"Ha meghibásodik, akkor bizony az áram folyhat a generátor felé is, pl. diódazárlat."
Diódazárlat? Mármint a feszszabályzó diódája tönkremegy, és hirtelen elkezd a másik irányba vezetni? Amerre amúgy nem? Én a büdös életben nem hallottam ilyenről.

Azért nincs arrafele biztosíték, mert ez nem fogyasztó, ez így marhaság.
Ez teljes marhaság amit elő próbálnak adni.
Zárlatos generátor álló helyzetben begyulladt... pff.

teéjesenmindegy 2019.02.22. 21:59:33

@Sipos Hajnalka:
Hát figyelj. Akkor erőltesd ezt a marhaságot, mert valami hülye ezt mondta.
Mellesleg ha onnan indul a tűz, akkor te hogy vártad el, hogy a szarráégett generátort meg minden egyebet majd onnan lecsavarozza a vizsgáló? Amikor minden műanyag meg van olvadva, a csavarok elgörbültek a tűzben?
Most komolyan, legalább találd már ki, hogy végül is mit akarsz.

Sipos Hajnalka 2019.02.22. 22:41:29

@KaTe:
Nem kell minket sajnálni,de elegünk van a gyűlölködő, jellemtelen, rosszindulatú emberekből...mièrt kell ezen lovagolni ...tudod mit legyen neked igazad...csak ne írogass már össze-vissza kèrlek...hol jó kedved van hol rossz...èn ebben nem vennèk rèszt se időm se türelmem hozzá...jó ötleteket várok ès ha hiszed ha nem nagyon sokan segítenek csak nem kötik az orrára minden kommentgurunak...további szèp estèt ka.te

Xezs7 2019.02.22. 22:43:03

@Sipos Hajnalka: Keress rá bármilyen típusra, biztos hogy mindegyiket szidja valaki és alakult rá csoport, hogy együtt szidhassák. Az emberek mindig szeretnek másokra mutogatni, csak nehogy ők legyenek a hibásak.

Sipos Hajnalka 2019.02.22. 22:45:49

@teéjesenmindegy: ahogy írtam már többször is nem vagyok sem autószerelő sem villamosságis sem szakèrtő...nem erőltetek semmit csak leírom amit nekem mondanak...hátha valaki jobban rálát a dologra...elhiszem neked is amiket írsz ès próbálom összeszedni a dolgokat amiket írtok,hogy hátha rájövünk mi is lett valójában. ..

Sipos Hajnalka 2019.02.22. 22:49:42

@Xezs7: de èn miben vagyok hibás? Mit tettem èn? Bíztam egy autóban? Szerettem,óvtam? Nem èn gyújtottam fel!

Xezs7 2019.02.22. 22:52:22

@Sipos Hajnalka: Jó ötletet vársz? De mihez? Mi a célod? Új autót akarsz? Milliókat? Bólogatást? Még a célodat sem ismerjük, és ötleteket vársz. Hát tessék egy ötlet: hagyd már ezt az egészet a fenébe és lépj tovább.

Xezs7 2019.02.22. 22:59:39

Azt kellene megérteni, - és most tényleg a legnagyobb jóindulat vezérel - hogy a dolgok igenis elromlanak. Vigyázhatsz te akármennyire rájuk, elromlanak idővel. A telefonod is elromolhat, hiába vigyázol rá, mert meghülyülhet az operációs rendszere. A tévéd is elromolhat, mert mondjuk belemászik valami bogár és rövidre zárja. Hordhatod akármilyen szerelőhöz a kocsidat, a műanyag megkeményedik, a gumi sprőd lesz, a vas rozsdásodik, a kárpit kopik, sorolhatnám még. És igen, van hogy az események annyira szerencsétlenül alakulnak, hogy az autód leég. Még egyszer mondom, nem örömködünk itt annak, hogy veled ez történt, de értsd már meg, hogy amit te a gyártón akarsz leverni, az nettó hülyeség. Olyan dologról beszélsz, amihez láthatóan nem értesz, csak 1-2 lelkes ismerős felbátorított, és most olyan igazságot keresel, ami nem létezik. Nem tudom már jobban elmagyarázni neked, hogy mire kapott itt rá a törzsközönség.

Sipos Hajnalka 2019.02.22. 23:12:03

@Xezs7: termèszetesen minden elromlik egyszer. Törzsközönsèg? Ezt inkább nem neveznèm így. Te nem örülsz más kárának ezt elhiszem,de itt vannak emberek akik egy szóval jellemezve gonoszak. Nem èrtem mièrt kell így viselkedni embereknek egymással. Nagyon sajnálom ezt ès tudod mit...akkor legyek èn a "hülye" "madár" aki baromságot beszèl. A cèlomat elèrtem a bloggal a többi meg így sikerült. Úgy gondolom èn még nem bántottam senkit így teljes nyugalommal èlem tovább mindennapjaimat. Szèp estèt

Zuzer78 2019.02.22. 23:12:07

Sajnálatos az egész ügy. Szerintem csak az idődet és a pénzedet pazarolod az egészre, de ne legyen igazam.

Sipos Hajnalka 2019.02.22. 23:17:27

@Xezs7: se új autót,se milliókat. Tudom mit akarok ès meg is csinálom. Szerintem te lèpj tovább a következő cikkre

Sipos Hajnalka 2019.02.22. 23:19:03

@Zuzer78: Sajnos nagyon sok időnkbe ès pènzükbe van az ügy valóban ès mèg messze a vège. De minden jó ha a vège jó

Zuzer78 2019.02.22. 23:20:39

@Sipos Hajnalka: Úgy legyen. A lényeg, hogy senkinek nem lett baja.

Sipos Hajnalka 2019.02.22. 23:22:09

@Zuzer78: Így van. Èn is ezt tartom legfontosabbnak. A családom jól van ès ez mindennèl fontosabb!

Jake Peralta 2019.02.23. 06:49:44

@Sipos Hajnalka: Több ellentmondásban is vagy:
"fél óra alatt kiégett a motortér "
Ha egy autó fél órán át ég akkor nem csak a motortér ég ki hanem az egész porrá ég. Tehát kizárt hogy fél órán át égett volna.

"Igen a kábel szigetelés kezdhetett olvadni és a nagy hő következtében meggyulladt minden műanyag"
Ezt honnan tudod ilyen pontosan? Ki állapította meg? Te? Vagy egy tűzszakértő?

".a vezetèkköteg már izzott mikor megálltunk vele"
Ezt honnan tudod? Eddig egy szó sem volt róla hogy megállás után benéztetek volna a motortérbe. Esetleg neked vagy a párodnak röntgenszeme van hogy ilyet észrevesz?

KaTe 2019.02.23. 08:39:06

@Sipos Hajnalka: Gonoszak? Tényleg? Komolyan? Az emberek gonoszak? Hát ez felháborító! Ezek a nagyon gonosz emberek elolvasták a bulvármédia szintű történeted és REAGÁLTAK arra. Ez neked gonoszság? Hogy foglalkoznak az általad leírt, kb. 2/3 körítéssel és 1/3 tényferdítéssel? Ezek a gonosz emberek meg merték kérdezni hogy milyen jegyzőkönyv áll rendelkezésre ami alapján te kijelentetted, hogy EGYÉRTELMŰEN a generátor okozta a tüzet? Most pedig már egyértelműen a kábelköteg okozta? Holnap mi lesz az egyértelmű?

Tudod mit értél el? Semmit. Megpróbáltad hergelni az embereket, hátha sikerül egy kis nyomást gyakorolni a gaz multira a közösség erejével. Hát nem jött be, ugyanis nem tudsz mindenkit palira venni a drámázással.

Mutass egy embert, aki bántotta a gyerekeidet. Esetleg rám gondolsz? Kicsit túlzás, hogy bántottam volna. Persze az egész történeted túlzásokról szól, úgyhogy ezen már meg se lepődik az ember.

"se új autót,se milliókat. Tudom mit akarok ès meg is csinálom. Szerintem te lèpj tovább a következő cikkre"
- szerintem meg ne másoknak akard megmondani, hogy hova lépjenek. Ugyanis nem vagy abban a helyzetben.

Sipos Hajnalka 2019.02.23. 09:19:21

@Jake Peralta: azt írtam amit nekem mondtak eddig...ti kèrdeztek èn válaszolok...

Sipos Hajnalka 2019.02.23. 09:28:29

@KaTe: Rendben. Ahogy èrzed. Te csak mások szavainak ki forgatásából merítesz erőt a csodálatos kommenteidhez. Ez nekem is menne de nem veszek rèszt ebbe a játèkba. Kár is volt mindenkinek válaszolni,pedig figyelmeztették is rá,de gondoltam hátha sikerül zöld ágra vergődni. Èn nem megyek innen sehova,ez az èn dolgom olvasom tovább a hozzászólásokat csak mostmár szelektálok. Èn nem provokáltam senkit,pont èn nem szítottam a tüzet erre vannak itt rátermettebb emberek. Akiknek ez a dolga, ezt is megèrtem. Jó hètvègèt mindenkinek!

SZIGMA 2019.02.23. 09:58:20

@teéjesenmindegy:
"az akkura menő szálról megy vissza direktben egy szál a feszszabályzóra. Valami oka csak van, mondjuk feszültség vagy áram érzékelés."
A fesszabályzás az oka.

Ezt magyarázom.

"Ha meghibásodik, akkor bizony az áram folyhat a generátor felé is, pl. diódazárlat."
Diódazárlat? Mármint a feszszabályzó diódája tönkremegy, és hirtelen elkezd a másik irányba vezetni? Amerre amúgy nem? Én a büdös életben nem hallottam ilyenről.

Ez a legelemibb elektrotechnika, a legegyszerűbb félvezetővel, a diódával. A dióda nyitóirányban vezetőként viselkedik, záróirányban szakadásként. Itt egyrészt egyenirányít, másrészt megakadályozza, hogy az akkumulátor felől áram folyjon a generátor felé.
Ha a félvezető zárlatba megy, akkor bizony drótként viselkedik és egyfelől váltakozófeszültség megy az akku felé, másfelől meg egyenáram fog folyni az akkutól a generátor/feszszabályzó felé. Te sem hallottál még erről, Hajnalka sem, nem is várja el senki, hogy mindenki tisztában legyen ezzel, attól függetlenül ez így van.

Azért nincs arrafele biztosíték, mert ez nem fogyasztó, ez így marhaság.

Üzemszerű működés esetén a generátor az áramforrás és az akku a fogyasztó, a te logikád szerint ez indokolná a biztosítékot. Valószínűleg az indításkori nagy áramfelvétel miatt nincs ez a kör biztosítva. Ha erre az áramfelvételre méretezve biztosítanák is, akkor sem biztos, hogy kioldana ilyen esetben.

Ez teljes marhaság amit elő próbálnak adni.

Nem teljes marhaság, látatlanban nehéz bármit is mondani, logikusan végiggondolva próbálnak magyarázatot keresni, és a zárlat vagy a rossz érintkezés miatti túláram és melegedés ott van a lehetséges okok között. Én meghallgatnám egy autóvillamosságis vagy egy tűzvizsgáló véleményét is és beismerném, ha rosszul tippeltem.

Zárlatos generátor álló helyzetben begyulladt... pff.

Mi a te tipped,amit logikusan érvelve le is tudsz vezetni?

Sipos Hajnalka 2019.02.23. 10:52:45

@SZIGMA: Ezèrt írtuk a blogot. Vègre valaki aki èrt is a dologhoz. Így már èn is jobban èrtem a rèszleteket. Köszönöm szèpen az infót. Látta már villamosságis ès tűzszakèrtő is. Igaz csak fotóról tudták az akkori állapotot megnèzni amit a tűzoltóság kèszített.Tőlük tudom az eddigi infót. A párom is autószerelő. Nagyon jól jön mindehhez hozzá èrtő emberek hozzászólása. Mègegyszer köszönöm.

Navarone 2019.02.23. 11:05:03

@Xezs7: Ennél egyszerűbben én sem tudtam volna leírni. Erről van szó.

Xezs7 2019.02.23. 11:36:05

@Sipos Hajnalka: ne éld bele magad, ez mind csak találgatás. Hidd el, nem egy blogon fogják megoldani a problémádat úgy, hogy nem is látták az esetet. Szigma csupán elméleti vitát folytat, aminek semmi köze a te esetedbez.

Xezs7 2019.02.23. 11:37:19

Bocs hogy ezt mondom, de iszonyatosan naiv vagy.

SZIGMA 2019.02.23. 12:16:34

Hajnalka, ahogyan azt Xezs7 is leírta, én pusztán elméleti, műszaki szempontból próbálok magyarázatot találni, az általam leírtakat ne vedd sem készpénznek, sem szakvéleménynek. Ha láttam volna az autót, akkor sem számítana mit mondok, nem vagyok akkreditált szakértő.

zuu69 2019.02.23. 13:45:21

@Sipos Hajnalka:
"A párom is autószerelő."

Kedves Hajnalka, ezzel kellett volna kezdeni.

beste 2019.02.23. 14:36:42

"Ami a legborzasztóbb, hogy akkor szállt ki belőle édesanyám, párom, a két éves kisfiam, a tíz éves lányom és jómagam."
Az miért borzasztó, hogy kiszálltak akkor? Jobb lett volna, ha benne maradnak?

beste 2019.02.23. 15:01:47

@juhaszvik1: nem lehetne erre cserélni a fenti posztot? :) :) A te verziód sokkal jobb :)

beste 2019.02.23. 15:22:39

@Christian Smith: pont nem keverném ide a szállítmányozási díjakat. Ugyanazt az méretű és tömegű árut ugyanolyan távolságra Németországban 1,6 - 1,9-szeres áron viszik házhoz, a hazaihoz képest. Igaz, Nyugaton simán kifizetik a nyerges kamionokra (felszereltségtől és minőségi tudástól függően) az 1,3 - 1,7 EUR / km díjat, de itthonra elvárják a 0,8 EUR/km díjat, ami a hideg vízre is kevés, nemhogy üzemanyagra, bérköltségre, egyéb költségek fedezésére. Pl. a mi multinknál a spécin felszerelt kamionokra olyan fuvardíjat kér a német irodánk, amiért két magyar kamiont is találok...

2019.02.23. 15:59:21

@Sipos Hajnalka:
Olvastam a reakcióidat. Sajnos a blogszféra, azon belül a Homár blog egy külön világ, olyan mocsárba léptél bele itt, amit nem ismertél ezidáig. Még azt a posztolót is kikezdik, akinek 100%-ban konzisztens a posztja, ha másért nem, akkor azért, hogy miért ment bele minden részletbe, ha meg nem ment bele minden részletbe, akkor persze elhallgat dolgokat. Ha érzelmi szálat visz bele, akkor még durvább reakciókat vált ki. De ezt nem tudhattad. Ha beszállsz a kommentháborúba, akkor azzal adsz igazán csak táplálékot a trolloknak, és ebben a harcban teljesen esélytelen vagy, ezek a kommentelők nem most kezdték, rutinosak az ilyesmiben. Mindent és mindennek az ellenkezőjét be fogják "bizonyítani" függetlenül attól, hogy igazad van vagy nem. Egyetlen dolgot tehetsz teljesen ignorálod őket, el sem olvasod a kommenteket.

Abban mondjuk igazuk van, hogy reálisan ebnől az ügyből nagyon nehéz jól kijönnöd.

2019.02.23. 16:50:03

@Tinman:
Aki 2 milliós sok éves Volvót vesz, annak elvileg jobb anyagi helyzetben kellene lennie, mint aki egy új Suzukit, egyszerűen azért, mert előbbi rendes karbantartása sokkal drágább. Na meg az 1.2 benzines kisautók eleve kevesebb km-nél optimálisak, mint a TDI-k. Az más kérdés, hogy ezeket a lepukkadt régi TDI-ket egy csomóan lakótelep cirkálónak veszik, és okosban műszakiztatják, basznak karbantartani.

Sipos Hajnalka 2019.02.23. 19:54:32

@Zabalint: Nagyon igazad van és már nem is olvasom a szennyes részét csak eltekerem:-) próbáltam jól kezelni a helyzetet és lepergetni magamról mindezt,de nem mindig sikerül. Van amikor túl mennek egy bizonyos határon...lásd öt kommenttel feljebb a drága Beste kommentjét...na ettől már felfordult a gyomrom...de nem adom meg neki azt az élvezetet,hogy beválaszolok neki,mert tudom én is megbánnám utána...

Sipos Hajnalka 2019.02.23. 19:56:53

@Xezs7: nem is várom el,hogy bárki is megoldja a problémámat...csak figyelek,olvasok,tanulok...

gergo1000/2 2019.02.23. 22:06:00

@Sipos Hajnalka:
rendőrségnél tettek feljelentést gondatlan veszélyeztetés okán?
persze mindent megtesznek majd, hogy ne kelljen vizsgálni semmit, de sok kör után hátha lesz egy nem volvos szakértői vélemény,. Ami ha kicsit is nektek ad igazat, akkor felhasználható a polgári perben. Ez ingyen van, csak sok meló

gergo1000/2 2019.02.23. 22:08:11

@Sipos Hajnalka: persze ismeretlen tettes ellen kell, nehogy hamis vád legyen belőle.

Jake Peralta 2019.02.23. 22:57:01

@Sipos Hajnalka: Ahaa.. tehát éppen attól függ az álláspontod amit utoljára mondtak neked. Hát ez esetben sok sikert kívánok a bírósági hercehurcához. De előre elmondok neked egy nagy titkot. HA így mész a tárgyalóterembe, a volvo ügyvédje kb két perc alatt fog darabokra szedni. Aztán szépen előveszi ezeket a bejegyzéseidet, és beperel jó hírnév megsértése és rágalmazás miatt. Na az fog nagyon sokba kerülni.

Xezs7 2019.02.24. 08:30:39

@Sipos Hajnalka: Nem érted. Az autóvillamosság nem egy olyan valami, amit majd egy fórumon kitanulsz. Ennyire nem lehetsz naiv.

LSV 2019.02.24. 16:00:28

Most kell venni 7 ülésest!!! A volvo árát megkapják zsebbe és lehet új X90-et venni 25 millióért. Vagy dácsiát az csak 3.5millió.

Sipos Hajnalka 2019.02.24. 17:39:51

@gergo1000/2: köszi. Megkèrdeztem a rendőrsègen ès azt mondták nem kell. De azóta sokan javasolták, hogy csak menjek be ès tegyem meg a feljelentèst , úgy hogy tervbe van visszamenni.

Sipos Hajnalka 2019.02.24. 17:41:20

@Jake Peralta: Mièrt tennè? Sehol nem állítottunk hamis vádakat. Azt írtuk le ami tènylegesen törtènt se többet se kevesebbet.

Sipos Hajnalka 2019.02.24. 17:42:44

@Xezs7: Nem is áll szándèkomban kirándulni...csak olvasgatom ès mindig meg tudok valami újat.

Sipos Hajnalka 2019.02.24. 17:45:00

@Sipos Hajnalka: nem kirándulni hanem megtanulni. Bocsi átírta a telóm.

Leooo 2019.02.24. 20:49:39

@Christian Smith: Ja, persze, a generátor az egy darab fém...Muhaha!!! Leszámítva a feszültségszabályozó elektronikát, az egyenirányító 9 db diódát, a nagyáramú tekercseket, a szénkeféket, meg a gerjesztő tekercs áramkörét, amelyekben - típustól függően - 30 V/35...80A váltó- és egyenáram szaladgál, azaz 90-240W teljesítmény, amivel azért szép íveket lehet húzni...Ja és akkor is rajta lóg az akkumulátoron, amikor a motor áll. A többi az tényleg 'csak egy darab fém' (sic!) . Na ne már, a golyócirkulációs ingóstabilizátorod nikkelezett szemmértékmérőjét mivel hitelesíttetted?

Quuuziii 2019.02.24. 21:30:04

@Sipos Hajnalka: azt írtátok, hogy az autó vizsgálata csak színjáték volt a nyomok eltüntetése céljából.

Jake Peralta 2019.02.25. 06:17:31

@Sipos Hajnalka: Ja. Csak ezeket bizonyítani is tudnod kell. És ahogy olvasom, te semmit nem tudsz bizonyítani. Tehát eddig ez csak rágalmazás.

Sipos Hajnalka 2019.02.25. 12:31:29

@Quuuziii: Azt és kizárólag csak is azt írtuk le ami valóban történt. Felismerhetetlenségig szétzúztak mindent, ami már további vizsgálatra nem biztos hogy alkalmas. Azt nem mondták meg mi okozta a tüzet. De ellehetetlenítették hogy kideríthessük más úton. @Jake Peralta: Vannak tanúk vannak bizonyítékok. Még egyszer leírom neked utoljára , mi senkit nem rágalmaztunk semmivel...megírtunk egy levelet...de ezt hagyjuk is szerintem...

WLaci 2019.02.25. 13:16:47

Magyarország, ahol az autószerelő család s80-assal tolja :) Tényleg jobban teljesít!

Kotit 2019.02.25. 13:30:44

@Quuuziii: Xezs7-nek igaza van, mikor neked ír elhagy egy-egy hibát. Most elmaradtak a èà-k is...
Sőt: ... ... ...

Kotit 2019.02.25. 13:36:06

@Sipos Hajnalka: "Felismerhetetlenségig szétzúztak mindent, ami már további vizsgálatra nem biztos hogy alkalmas. Azt nem mondták meg mi okozta a tüzet. De ellehetetlenítették hogy kideríthessük más úton."

Ez alapján pl. simán beperelhetnek...

Sipos Hajnalka 2019.02.25. 13:40:18

@WLaci: Nem autószerelőként dolgozunk és évekig dolgoztunk ezért az autóért...Nem iszik,nem dohányzik egyikőnk sem ezért tudtuk összerakni az árát...csak hogy mindenki tisztán láthassa át ezt a nagyon fontos infót...:)

Sipos Hajnalka 2019.02.25. 13:41:36

@Kotit: Örülök neki hogy ennyi problémád van az életben... ... ... ... ... ... ÉÉÉÉÉÁÁÁÁÁ

Sipos Hajnalka 2019.02.25. 13:46:44

@Kotit: Nem hiszem...ez a valóság,nem kitalált történet...

WLaci 2019.02.25. 13:46:55

@Sipos Hajnalka: OK, bocsi, végülis mindenki azt vesz, amit akar. De ezek az S80-asok még ma is pl. az alkotmánybírók hivatalos autói, drága karbantartással, alkatrészekkel. "Kisembernek" szerintem racionális választás olyan autó, amit pár havi keresetéből tud pótolni, vagy olyan, aminek a költségei mellett fizetni tudja a cascot, stb. De ez csak szerinten, azt is megértem, ha valakinek ez az álma.

Kotit 2019.02.25. 13:47:10

@Sipos Hajnalka: Tényleg nincs sok, talán azért se, mert igyekszem nem csinálni magamnak...

Sipos Hajnalka 2019.02.25. 13:49:29

@Kotit: Örülök neki,ne is legyen azt kívánom:-)

Sipos Hajnalka 2019.02.25. 15:49:22

@WLaci: Semmi baj, csak a félreértések elkerülése érdekében írtam le. Igen egy álom volt ami szertefoszlott sajnos.

NagyonTitok 2019.02.25. 16:50:21

Sajnos ezt a történetet már nem tudja finanszírozni Andy Vajna, pedig erősen Oscar-díjas forgatókönyv: a kis ember harca a pénzéhes autógyárral, a hazug szerelőkkel, a délibábként tetszelgő igazságszolgáltatással, a lelketlen kommentelőkkel, a saját ellentmondásaival, a magyar helyesírással és a racionalitással!

beste 2019.02.25. 19:53:02

@Sipos Hajnalka: értem. Tehát Te ostobán fogalmazol, egy teljes fejezetet szentelsz mindenféle irreleváns információnak, aminek konkrétan semmi, de semmi köze a történtekhez, majd én vagyok a hülye, Te pedig a helikopter. Hogyne.

Tinman 2019.02.25. 20:55:36

@Zabalint: Hogy egy használt autó karbantartása drágább, mint egy vadi újé? Nahát :-D
Cserébe viszont a fogyasztása erősen baráti.

Nem tudom ki, hogy és miért vesz használt, de kiváló állapotú Volvo-t, de úgy látom Hajnalkával már ketten is vagyunk itt, akiknek az autója elég fontos volt és kiemelten figyelt rá. Az övére már sajnos nem, de az enyémre elég jó még ránézni, meg beülni, benne létezni és közlekedni vele. Olyan messze van a lepukkant állapottól, hogy az leírhatatlan. Na ja... költöttem is rá ez nem vitás.

Sipos Hajnalka 2019.02.25. 21:00:26

@beste: Èn soha nem mondtam senkire hogy "hülye". Nem is sèrtegettem senkit,de ha megengeded a saját igazamèrt ki állhatok. Nem gondolnám hogy helytelenül írnèk sem azt, hogy nem ide illő dolgokat. Valaki más kommentjèvel keveresz össze...ha meg unalmas a törtènet ès nem èrdekel...nem kötelező senkinek olvasni...

Sipos Hajnalka 2019.02.25. 21:02:02

@NagyonTitok: Te tènyleg nagyon titkos vagy...remèlem neked nem lesz ilyen Oscar díjas sztorid soha....

Sipos Hajnalka 2019.02.25. 21:05:29

@Tinman: Ez így van...de a miènk is lehet mèg jó...legalább is ezzel biztatnak az ügyes kezű szerelők...örülök neki hogy írtál...használjátok egèszsèggel a Volvotokat ès rengeteg balesetmentes kilomètert kívánok vele☺️

Xezs7 2019.02.25. 21:54:31

Gyerekek, én már 2 vödör popcornt betoltam, de ne hagyjátok abba!

Kotit 2019.02.25. 22:44:19

@Sipos Hajnalka: Pedig helytelenül írsz (és visszajöttek az olasz e-k, meg a pontok), meg ide nem illő dolgokat. Új vagy itt, kioktatsz mindenkit, pedig mi már akkor ilyen hülyék voltunk itt a homáron, amikor a volvod még kósza ötlet se volt...

Sipos Hajnalka 2019.02.26. 08:10:43

@Kotit: Senkit nem oktattam ki.... Amikor telefonról írok azon ilyen a billentyűzet....Nekem jó így is....Nem neveznèm ezt helyesírási hibának. ...A pontokat meg mint már írtam korábban is....annyit írok amennyit szeretnèk... Most válaszoltam utoljára ilyen jellegű kommentre mert se időm, se kedvem az ilyenekhez....pont...pont...pont...@Xezs7:ne pattogtass többet èn befejeztem ezt a játèkot,bár èn el se kezdtem igazából soha...

Kotit 2019.02.26. 09:39:44

@Sipos Hajnalka: OK, lényegre: Mit mondott az ügyvédetek?

Xezs7 2019.02.26. 12:32:29

Telefonon is van rendes ékezet, ne nézz már mindenkit madárnak :)

Sipos Hajnalka 2019.02.26. 14:41:16

@Xezs7:Ez van beállítva ès nekem tetszik

Sipos Hajnalka 2019.02.26. 14:43:08

@Kotit: Ezt ide nem fogom kiírni ne haragudj.

Kotit 2019.02.26. 20:37:09

@Sipos Hajnalka: Nem haragszom, de ez lett volna az egyetlen releváns információ: egy hozzáértő szerint van-e esélyed kártérítésre. Ha erről nem írsz, a te dolgod, de másról meg miről lehet?

Sipos Hajnalka 2019.02.26. 21:14:02

@Kotit: Ezt nem fogom leírni egy olyan helyre, ahol azt sem tudom ki kicsoda. Főleg mielőtt bármi is törtènne. De ezt nem is várhatja el tőlünk senki. Meg fogom írni ha törtènik valami, de ez elèg hosszú folyamat lesz.

killerkaller 2019.02.27. 08:30:56

www.origo.hu/auto/20090728-41-ezer-autot-hiv-vissza-a-volvo.html

A cikk elgondolkodtató, bár abban nem a generátorról van szó. Ha autónk érintett a visszahívásban, felmerülhet az első tulajdonos, esetleg a kereskedő érintettsége is.

Sipos Hajnalka 2019.02.27. 08:51:17

@killerkaller: Igen,olvastuk a cikket, sőt van egy másik cikk is ahol szintén az S80típust hívták vissza tűzeset miatt, csak az két évvel öregebb mint a miénk volt. Azok 2007 évjáratúak, a miénk 2009.
süti beállítások módosítása