Tékozló Homár

Mézesmadzag és valóság a Wizz Air-Rentalcars partnerség működésében

2019.03.01. 14:11 | Homár Hilda | komment

 wizz_luft_1.jpg

Manapság, amikor a neten bármilyen hosszú és távoli utazást, bármilyen extrákkal könnyedén le lehet szervezni otthon a fotelből, egy repülőjegy és egy repülőtéri autóbérlés intézése egy kis semmi, kezdő turistáknak való feladat, amihez elég, ha ismerjük az aranyszabályt: bármilyen irtózatos, borzalmas, rettenetes, agyzsibbasztó és reménytelen,  bizony az apróbetűs részt is el kell olvasni foglalás előtt.

Kivéve, ha a WizzAiren keresztül próbál valaki autót bérelni, mert az alábbi eset alapján ott ez is kevés lesz a meglepetések elkerülésére.

Ezúton szeretnék minden utazót lebeszélni arról, hogy a Wizzairt tovább hizlalva a cég autóbérlési szolgáltatását igénybe vegyétek! Íme, ami velünk történt a napokban.

Mivel alapvetően Abu Dhabi volt az úti célunk, az utolsó pillanatban sajnos meghoztam azt a rossz döntést, hogy a Wizzair dubai repjegyéhez autóbérlést vásároltam. Amint azt az alábbi printscreen is igazolja, a Wizz – többek között – azzal hirdeti a szolgáltatást, hogy kredit vagy debit kártya kell hozzá. Na, ez az állítás dőlt meg a dubai reptér Avis irodájánál kb. a 2. percben.

screenshot_2019-03-01_11_58_06.png

Ugyanis, ahhoz, hogy az Avis (vagy bármelyik egyéb kölcsönző cég) a Wizzairnek már előre kifizetett autóbérleti és biztosítási díj után az autót átadja neked, kredit kártyával kell rendelkezned, hogy további összegekkel blokkolják a kártyát útdíj, parkolási díj, büntetések és egyebek fedezésére. Hiába bizonygattam az Avisnak a helyszínen, hogy a hotelek rendszeresen blokkolnak összegeket a debit kártyámon, azt mondták, hogy nem tudják azt garantálni, hogy az adott (nagyon magas!) összeggel ne terhelődjön meg a kártyám (a blokkolás helyett).  Ezt a kockázatot nyilván nem mertem vállalni, így nem vettem át az autót. Maga az Avis-os srác is egyetértett a döntésemmel, és megnyugtatott, hogy a pénzt vissza kell kapnom.

Amikor másnap jeleztem a problémát a Wizzair felé, azt az udvarias lepasszoló választ kaptam tőlük (angolul!), hogy ugyan megértik a kellemetlenségemet, de 3. féllel szemben felelősséget nem vállalnak és hogy ők ezt előre jelezték. Naná, hogy nem jelezték.

Második megkeresésemre méltóztattak arról tájékoztatni, hogy a „respective agency” weboldalán megtalálom azt az elérhetőséget, ahol panaszt tehetek. A „respective agency” a rentalcars.com volt, amit fogalmam sincs, hogy miért tartanak szitok szónak, miért nem írták meg a cég nevét és esetleg az elérhetőségeket is, pláne, hogy a rentalcars.com weboldalának a bal sarkában ott virít a Wizzair logója és a Wizz oldalán vica versa.

Amikor az autóbérlést megvettem a Wizz oldalán egy árva szó nem hangzott el arról, hogy a Wizz csak pénzt kaszál és ha bármi gondom akad, fussak magam a pénzem után, oldjam meg a problémámat ahogy tudom. Az egészben az volt talán a legfelháborítóbb, hogy arra nem méltatnak, hogy megadják a rentalcars.com nevét és elérhetőségét!

Hab a tortán, hogy a Wizz mindezt úgy hirdeti, hogy az autóbérlés összegéből 10%-ot jóváír a Wizz számládon, ami természetesen így 8 nap múltán sem történt meg.

Rentalcars.com a válaszában azt írta, hogy hívjam fel őket és szóban beszéljük meg a problémát! Angol és francia telefonszámokat adtak meg. Velük ezidáig arra jutottam, hogy a biztosítás összegét visszaadják, de az autóbérlésből levonnak 30.000 forint törlési díjat, ami gyakorlatilag a bérleti összegnek felel meg. Vajon hogy jött ki ez a törlési díj? Válaszukban semmilyen indoklás, hivatkozás sincs. Szembesítettem őket azzal, hogy a weboldalukon azzal hirdetik a szolgáltatást, hogy kredit vagy debit kártya kell a bérlethez, kíváncsian várom, hogy erre mit lépnek? (telefonban azt mondták, hogy az apróbetűs részben ott volt, hogy a csak kredit kártyával vehető igénybe a szolgáltatás…)

Mondanom sem kell, hogy a válaszuk aláírásában ez szerepel:

Sincerely, 
Wizz Air Reservations Team

Most akkor ki kivel van??

Ja, és számlát az autóbérlésről sem a Wizzairtől, sem a rentalcars.comtól nem kaptam. Nyilván visszaigazolást (Wizzair team aláírással!) kaptam, de számlát azt nem.

Szóval, ha jót akarsz, óvakodj a Wizztől autót bérelni, a saját hazudozásaikba keverednek bele. Legegyszerűbb, ha a desztinációs reptéren odamész az autóbérlő cégek fülkéihez és kényedre-kedvedre választasz az autók közül – és egyes országokban még alkudni is tudsz velük!”

Kriszta

 

Kedves Homár olvasó!

A Wizzair weboldalán az autóbérlés szolgáltatás, mint partnerszolgáltatás szerepel. Ennek megfelelően a vonatkozó általános szerződési feltételek alapján az autóbérléssel kapcsolatos szolgáltatást a rentalcars.com márkanevezet birtokló, Walesben és Angliában regisztrált TravelJigsaw Limited cég végzi.

A cégnek az autóbérléssel kapcsolatos általános szerződési feltételei az alábbi helyen érhetőek el: https://cars.wizzair.com/ TermsAndConditions. doaffiliateCode=wizzairWL& serverName=www.rentalcars.com& adplat=homepage_services& preflang=hu A szolgáltatás általános szerződési feltételei között a helyi letéttel kapcsolatban az alábbi tájékoztatás található:

A legtöbb autókölcsönző társaság a bérlés kezdetekor letétet kér az üzemanyag, az önrész és egyéb felmerülő költségek fedezésére. Az esetek többségében csak az elsődleges vezető nevével ellátott, főbb hitelkártyákat fogadnak el (ellenőrizze kártyája elfogadhatóságát Foglalási központunkkal).

Ezt meghaladóan az általános szerződési feltételek a betéti kártyák elfogadásával kapcsolatban nem tartalmaznak rendelkezéseket. A rentalcars.com weboldalon található általános szerződési feltételekben is ugyanaz a tájékoztatás található.

Az általános szerződési feltételekhez képest visoznt eltérő tájékoztatás szerepel a gyakran ismételt kérdések részben, amely szerint:

a foglaláshoz elegendő egy hitel- vagy betéti kártya.

Fentiek alapján felmerülhet a megtévesztő kereskedelmi gyakorlat gyanúja az esettel kapcsolatban.

A törvény értelmében megtévesztő az a kereskedelmi gyakorlat, amely valótlan információt tartalmaz, vagy valós tényt - figyelemmel megjelenésének valamennyi körülményére - olyan módon jelenít meg, hogy megtéveszti vagy alkalmas arra, hogy megtévessze a fogyasztót az áru lényeges jellemzői, illetve alkalmazása tekintetében, és ezáltal a fogyasztót olyan ügyleti döntés meghozatalára készteti, amelyet egyébként nem hozott volna meg, vagy erre alkalmas.

Annak vizsgálata, hogy az ügyben történt-e megtévesztő kereskedelmi gyakorlat alapvetően a fogyasztóvédelmi hatóság hatáskörébe tartozik, ezért bejelentéssel élhetsz a Járási Hivatal Fogyasztóvédelmi Osztályánál.

Az autóbérlés költségének visszafizetésére vonatkozó igény elbírálására a hatóság nem rendelkezik hatáskörrel. A panaszt a vállalkozás elutasította, ezért a fogyasztó a magyar Európai Fogyasztói Központhoz fordulhat igényével, mert a vállalkozás az Európai Unió területén bejegyzett gazdasági társaság.

Felhasznált jogszabályok: 2008. évi XLVII. törvény a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról  

UPDATE

A posztban foglalatakra reagálva az alábbi közleményt kaptuk a Wizz Airtől:

Noha egyedi eseteket a Wizz Air nem kommentál, ahogy az a képernyőfelvételen is látható, a foglaláshoz hitel- vagy betéti bankkártya szükséges (tehát nem feltétlenül megfelelő a kettő közül bármelyik). Sajnáljuk, hogy utasunkat kellemetlenség érte, ám kérjük ügyfeleinket, hogy minden esetben alaposan ellenőrizzék a kiválasztott bérautó felvételének követelményeit, mert a különböző szolgáltatók feltételei eltérhetnek.

Wizz Air

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sipovicsné Zahedli Krisztina 2019.03.01. 14:38:51

"a foglaláshoz elegendő egy hitel- vagy betéti kártya."

Szerintem ezt lehet úgy értelmezni, hogy a foglaláshoz egyes esetekben elegendő egy hitelkártya, más esetekben pedig elegendő egy betéti kártya.

Mindenesetre autót SOHA nem bérelünk közvetítőn keresztül, mert ezzel rögtön megsokszorozzuk a szopás esélyét. Egyrészt rögtön ködössé válnak a feltételek (mit ír a közvetítő, mi a policy az autóbérlős cégnél), illetve ha gond van, az autókölcsönző nem fog veled foglalkozni, mert nem velük szerződtél, a közvetítő meg simán elhajt.

kugel2 2019.03.01. 14:43:46

En ugy ertem, elegendo lett volna a debitkartya, csak valamilyen velt kockazat miatt a posztolo nem merte odaadni. Ha odaadta volna, elfogadtak volna, nem vezettek felre.

Mondjuk azert (is) tart az ember hitelkartyat, hogy vitas esetekben kedvezobb poziciobol ne kelljen a mar elvett penze utan futnia.

Sipovicsné Zahedli Krisztina 2019.03.01. 15:25:29

Olyan egyébként létezik, hogy a deposit-ot leemelik a kártyáról, nem pedig csak zárolják (a posztoló szóhasználatával: blokkolják), és nem kapja vissza? Nekem ez elég furán hangzik.

punpa 2019.03.01. 17:02:10

@Sipovicsné Zahedli Krisztina: mindig közvetítőn keresztül bérelek, jóval olcsóbb mint direktben, még a különböző loyalty kedvezményeket is beleszámolva.
A Wizzair félmondata valóban nem szerencsés, magán a Rentalcarson viszont már egyértelműen szerepelnek a bérlési feltételek.
A magyar dombornyomott debit kártyát tökéletesen lehetett használni egyébként bérlésre, míg nem kezdték el a bankok ráírni a kártyára, hogy DEBIT: innentől kezdve sajnos a legtöbb esetben már valóban hitelkártya szükséges. Ami viszont egy gyakorlott utazónak igencsak előnyös, a szállodákat tekintve főképp.

eatsleepbasketballrepeat 2019.03.01. 17:17:11

@punpa: Mi is rajtuk keresztül szoktunk bérelni.
Ráadásul 1x utólag jogtalanul terhelt egy kölcsönző. A segítségükkel pár nap alatt visszakaptuk a pénzt.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2019.03.01. 22:54:20

A cikknek egy kevésbé lényeges részhez tudok hozzászólni: a Wizz egy ilyen bérlés után csak több hónapon át rendszeresen megismételt reklamáció hatására volt hajlandó jóváírni a pontokat a számlámon. Az alacsony összeg miatt a levelezéssel elcseszett időm több volt, mint amennyit ért az egész, de elvből nem engedtem el. Kicsinyes szarrágók, nyilván arra játszanak, hogy ha ezt eljátsszák mindenkivel, a nagy része nem fog pattogni.

@punpa: Magyarázza már meg valaki, mi a tökért kell egyes kölcsönzőknek hitelkártya... Ha az ember bevállalja, hogy zárolják a debitkártyáján az összeget, az miért nem jó nekik?

Quuuziii 2019.03.01. 23:18:56

@kugel2: hanem fizetheti az évi 30-40%-os kamatot?

2019.03.02. 09:30:47

@bm613:
"Magyarázza már meg valaki, mi a tökért kell egyes kölcsönzőknek hitelkártya... Ha az ember bevállalja, hogy zárolják a debitkártyáján az összeget, az miért nem jó nekik?"

De ezeknek például nem is kellett, csak a posztolót beparáztatta az ügyfélszolgálatos, hogy hátha nem kapja vissza (pedig dehogynen).

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2019.03.02. 09:38:05

@Zabalint: Ezeknek valóban nem. A kérdésem nem is erre vonatkozott, hanem arra, hogy egyeseknek miért igen.

Xezs7 2019.03.02. 09:49:54

Mindig is utáltam az árukapcsolást. Valahogy mindig rosszabb lesz a dolog, mintha odamennél a végső céghez, és ott vennéd igénybe a szolgáltatást. Ugyanilyenek az utazásszervező weblapok is: megszervezik neked az utat, aztán ráteszik a saját jutalékukat. Ott is egyszerűbb, ha a szervező oldal által felajánlott járatot nem náluk, hanem a repülőtársaság oldalán foglalod le. szemét módon az utazásból egyre többen egyre többet akarnak kaszálni. Mint itt a Wizz is.

Xezs7 2019.03.02. 09:54:04

@bm613: Sok éve így van ez már. Az ok egyszerű: debit kártyát az utolsó semmirekellő is kap, viszont a hitelkártya egy bizalmi dolog, mert azt csak az kap, akinek előtte jónak minősítette a bank a hitelképességét. Persze az utóbbi időben ez is felhígult, többen kapnak hitelkártyát, mint korábban. De még mindig kevesebben, mint debitet. Szóval ez egy bizalmi dolog, semmi más.

Xezs7 2019.03.02. 09:55:45

@Quuuziii: ha jól csinálja, nem fizet kamatot.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2019.03.02. 09:59:31

@Xezs7: Tudom, hogy így van sok helyen, de nem látok egyetlen értelmes indokot sem. Miért számít a hitelképesség, ha a kölcsönző úgyis beterhelheti a debitkártyán a letétet? Lehet akármilyen megbízhatatlan és csóró az illető, ha nincs a kártyán a megfelelő összeg, ne adják oda neki az autót és kész. Ha meg ott van, akkor nem tökmindegy, hogy debit vagy kredit? Miért jó nekik, ha nem az ügyfél pénzét terhelik, hanem a hitelkártya-egyenleget?

Xezs7 2019.03.02. 12:43:15

@bm613: Mondom, ez egy megbízhatósági mutató. Úgy vannak vele, hogy ha egy bank hitelkártyát adott az ügyfél kezébe, az nekik elég bizonyíték arra, hogy nem lép meg a kocsival. Azért azt te is tudod, hogy amit beterhelnek egy kölcsönzőben, messze nem fedezi az autó teljes értéket. Hát kell valami, ami alapján megbízhatónak nyilvánítják az ügyfelet. Ez pedig a hitelkártya lett.

vajdasagi 2019.03.02. 13:13:06

Valójában itt nem is a Wizzair a kérdés, hanem az autókölcsönzők. Merthogy velemi si történt az többször, hogy leemeltek egy összeget előre, aztán a pontos összeget leemelték a számlámról akkor, amikor visszaadtam a kocsit, és azt a "betéti díjat", amelyet leemeltek előre, azt 2-3 napon belül utalták vissza a bankszámlámra. Ennek és nem örülök, de elfogadom, hogy egyesek így működnek. A Wizzairhez ennek nincs semmi köze. Ez egy rentalcars.com működési forma. Nem tudom, hogy a Hertz is így csinálja-e. Talán ők jobbak, de emiatt aztán náluk leginkább drágább is autót bérelni. Valamit valamiért.

irónika 2019.03.02. 13:23:37

Ugy kb 30 alkalommal bereltem sutot a wizzairen keresztul es csak sajat marhasagaim miatt volt gondom. Az egyik ilyen pont az Avis-szal volt, akik az extra kiadasok fedezetehez valoban csak hitelkartyat fogadnak el, mert arrol biztos megkapjak a penzuket, mig a debit kartyan csak a Te penzed van, amit elkolthesz a berles ideje alatt, O meg szalathat a oenzze utan.
Az egesznek a wizzairhez semmi koze. O kozvetiti a rentalcarst, aki pedig kozvetiti az isszes berlos szolgaltatot.
Ezert a wizzairt szidni pontisan megmutatja mennyire latod at, hogy mukodik ez az egesz.

Nyers Fa 2019.03.02. 14:23:41

A foglaláshoz elég a betéti kártya. Ez itt a lényeg, a foglaláshoz és nem a bérléshez! A bérlésnél már credit cardot fognak kérni, ugyanis azt már közvetlenül a bérbeadónál intézed, jelen esetben az AVIS-nál.

Nyers Fa 2019.03.02. 14:26:30

@Sipovicsné Zahedli Krisztina: a Rentalcars app kifejezetten hasznos, bérléskor körbe tudod fotózni az autót, amit rögtön feltölt az app a felhőbe, ez reklamációnál sokat segíthet.

Kánikula 2019.03.02. 14:50:52

@Sipovicsné Zahedli Krisztina: ez így hülyeség. bizony a közvetítőn keresztül foglaláskor a kölcsönzővel szerződsz. (pl. utazási irodánál veszed a repjegyet, akkor a légicég szerződött utasa)
volt már vagy 50 közvetítős bérlésem, soha semmi gond nem volt abból, hogy nem közvetlenül foglaltam. semmi hátrányt nem okozott, mondjuk van hitelkártyám és Goldcar szintű cégekhez sem megyek.

Egyszer akartak terhelni valami díjat, de ott volt a visszaihazoláson, hogy az benne van és mát vették is ki.

Ha hitelkártya nélkül mész olyan kölcsönzőhöz ahol csak hitelkártyát foglalnak el, akkor tök mindegy hol foglaltál, elhajtanak a betéti kártyával együtt..

Kánikula 2019.03.02. 14:56:58

@Nyers Fa: valami nem kerek itt teljesen, mert megnéztem az Avis feltételeit (wizzair rentalcarsos felületén) ezt írja:

Ehhez a foglaláshoz hitelkártyára lesz szüksége.

Az elsődleges vezetőnek rendelkeznie kell egy saját névre szóló hitelkártyával (credit card) az autófelvételkor. A kártyán az önrész / letét fedezésére elegendő összegnek kell lennie (melyet a bérlés időszakára zárolnak a hitelkártyán). Továbbá a kártyával kell fizetni a helyszíni extrák, kiegészítők utáni díjakért, illetve bármilyen egyéb, a helyszíni irodában vásárolt termékért.
Készpénzt és bankkártyát (debit card) nem fogadnak el.

A fenti képernyőmentés egy általános !!FAQ!! kérdés válasz basszus és nem a vonatkozó feltételre vonatkozik. Itt a gond.

Ha jól emlékszem küldenek vagy 2 emlékeztető emailt is (ezt is be kellene tenni ide a posztba) ahol leírják, hogy nefeledd elhozni az alábbiakat.

Ha máskor nem, akkor itt gyanúsnak kellett volna lenni, hogy miért írják a hitelkártyát annyira..

Kánikula 2019.03.02. 15:00:09

@punpa: Ráadásul ez egy FAQ és nem a feltétel amit az utas elfogadott. A feltételekben le van írva a hitelkártya szükségessége.

Xezs7 2019.03.02. 15:16:45

@irónika: ha beterheli a kártyán az összeget, azt már nem tudod elkölteni debit kártyáról se. Akkor tudod elkölteni, ha érkezik a bankhoz egy reverz utasítás a kölcsönzőtől. A credit kártya csak a bizalom miatt kell. Aki még egy credit kártyát se bír összeszedni, annak nincs hitele az ilyen cégeknél.

ze11 2019.03.02. 15:18:59

@Sipovicsné Zahedli Krisztina: A kártyás tranzakció valójában két lépésből áll. Az elsőben az elfogadóhely kérésére a bank foglalásba teszi a kért összeget (zárolt tételként jelenik meg az elszámolásban), majd ezt követően egy másik kéréssel a zárolásra nyújt be egy terhelést, aminek következtében a bank az elfogadóhley számlájára átutalja a már zárolt összeget. Nekem az a gyanúm, hogy ott, ahol a bérlésre sor került volna, ott a zárolás maximális időtartama debit kártyák esetén jóval rövidebb, mint hitelkártyák esetén - innetől kezvde érthető az elfogadóhely igénye olyan kártya iránt, ahol hetekre(!) zárolásban tartható a deposit.
Ha a zárolás lejár, és az elfogadóhely nem terhelte be a tranzakciót, azaz nem kérte el ténylegesen a zárolt összget, akkor a bank feloldja a zárolást, az elfogadóhely pedig indíthat új tranzakciót, ha mégis szeretne az adott összeghez hozzájutni.

Xezs7 2019.03.02. 15:40:10

@ze11: Erre eddig nem gondoltam, de valóban így van. Ehun ni:

In the case of debit cards, authorization holds can fall off the account, thus rendering the balance available again, anywhere from one to eight business days after the transaction date, depending on the bank's policy. In the case of credit cards, holds may last as long as thirty days, depending on the issuing bank.

en.wikipedia.org/wiki/Authorization_hold

Xezs7 2019.03.02. 15:45:38

Plusz még ahogy utánaolvasgatok, valószínűleg az is a hitelkártya mellett van, hogy egy hitelkártyával az előre rögzített hitelkereten felül is lehet mínuszba menni, míg egy debit kártyával nem. Ha mondjuk az ügyfél nagy kárt okoz, amire nem elég az előzetesen terhelt összeg, akkor további terhelést indítanak ugyanarra a kártyára. Aztán ha az ügyfél a hitelkeretét ezzel túllépte, azt már intézi a bankkal, de a bank valószínűleg nem fogja visszadobni a tranzakciót, míg egy debit kártyánál visszadobhatja.

zoli_ 2019.03.02. 18:40:15

Egyszer béreltem autót wizzen keresztül. Soha többé.
Az Avisnál teljesen normálisak voltak, amikor valamiért nem vettem át az autót, és erre nyomós indokom volt, akkor minden pénzt visszautaltak..

Ződ2000 · http://egzostive.com 2019.03.02. 19:11:32

Velük egyszer már mi is hasonlóan megszívtuk ( autossagok.blog.hu/2015/05/19/a_wizzair_berakja_az_utasait_a_hintaba ). Nagyon gáz amit a Wizz művel és én azt hittem hogy tanultak ebből.

Ehelyett fullban nyomják a kretént ha még ezek után nem is adják vissza a pénzt...

tlantos 2019.03.02. 22:02:07

Tipikus hülye user. Hitelkártyát gyakorlatilag mar csak a hajléktalan nem kap. És hitelkártya nelkzl nem utazgatunk messzire.
Az autoberles kozismerten hitelkártyát szokott igényelni (kivéve egyes nagyon kicsi helyeken, ahol az auto is olyan hozza)

Balatoni Gyerek 2019.03.02. 22:22:06

Sok rossz tapasztalatunk volt. Általában kötelezö a valódi hitelkártya. A rentalcars.com és a Ryanaircarhire oldalon keresztüli bérlések olcsòbbak, de nagyon sok aprò buktatòjuk van. Legutòbb Malagában a Goldcar spanyol szolgáltatònál volt katasztrofális esetünk. Elviselhetetlenül udvariatlan személyzet, nem fogadják el a fenti két közvetítőn keresztüli foglalást a saját extra feláras biztosításaik nélkül. Reklamációnkra a közvetítő és a Goldcar válasza szerint is minden jogszerű—-feladtuk a harcot. Sose többet goldcar!! Sok a buktató az önrészben és a kiegészítő biztosításokban. Érvényes-e az alvázra, üvegre, az auto forgalomból való kiesése miatti profitelmaradásra stb. A neves bérbeadók sokszor leírjàk az apróbetűben a kötelező hitelkártyát. Jó lenne szakértői elemzés egy blogban az apró részletek megtanulására.

Etniez 2019.03.02. 23:07:39

@Xezs7: kamatot nem, csak az egyéb költségeket.
Nekem pl nem kell hitelkártya, mert van pénzem, de hátrányba kerülök a sok hülye hitelkártyás miatt.
Hollandiában is nehezen tudtam autót bérelni, de végül csak odaadták a kiemelt ügyfeles debit kártyára. Megegyeztem az ugyintézőnek, hogy a honlapjukon nekik is debit/credit kártya van írva és csak azért foglaltam itt.

okleveles naiv 2019.03.03. 00:13:03

Semmilyen céggel nem kell veszekedned. A kártyakibocsátó bankodnál megadsz egy reklamációt és ők mindent elintéznek.

Quuuziii 2019.03.03. 07:09:45

@Xezs7: nem igazán értem hogy hogy működik, sosem volt hitelkártyám, talán nem is lesz, annyit tudok, hogy ha a következő hónap valahanyadik napjáig vissafizetjük, akkor nem fizetünk kamatot. De akkor hogyan megoldható az, hogy végül nem mi futunk a pénzünk után?

Etniez 2019.03.03. 07:37:08

@Quuuziii: és nem fizetsz kártyadíjat meg hitelkeret díjat ugye? Átvezetési díj? Olyan nincs, hogy a bank ingyen ad valamit.

Etniez 2019.03.03. 07:40:50

@Quuuziii: csak a vicc kedvéért megnéztem, mennyi az az ingyenes hitelkártya, Erste pl 5xxx Ft kibocsájtási díjat számol kártyánként, ugyanennyit éves díjba. Átvezetési díj 200 Ft, stb.

Kánikula 2019.03.03. 07:56:38

@Balatoni Gyerek: Ez egy Goldcar átb@szâsi technika. Ráadásul nincs olyan, hogy venni kell kötelezöen biztositást. Persze mikor aláirod, akkor már ott van, hogy te választottad. Bizonyitsd be, hogy nem.. 1éve kapott a Goldcar 2milliós birságot ezért a gyakorlatért. (a közvetitök annyiban hibásak, hogy egyáltalán listázzák az ilyen átb@szásokban utazó céget)

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.03.03. 08:42:53

@Etniez: senki nem kötelez, hogy Erste-st használj. Egyébként kártyadíja van általában a debit kártyáknak is, igaz nem ennyi...de visszatérítést sem kapsz utána egy forintot sem.

Etniez 2019.03.03. 08:50:18

@onlajnok: itt UK-ban _teljesen ingyenes_ minden.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.03.03. 09:42:53

@Etniez: ok, ezzel nem igazán tudunk itt Magyarországon mit kezdeni, szóval teljesen irreleváns.

Quuuziii 2019.03.03. 09:45:00

@Etniez: légyszi olvasd mar el hogy mire írtam, mielőtt válaszolsz!

Etniez 2019.03.03. 10:07:48

@onlajnok: A hitelkártya itt sem ingyenes. Az viszont releváns, hogy bankszámla és betéti kártyára szükséged van, míg hitelkártyára nincs. A hitelkártyát rám akarják kényszeríteni, holott nincs rá szükségem...

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.03.03. 10:11:49

@Etniez: ok, nekem van hitelkártyám, nem emiatt, hanem mert több hasznot hoz, mint amennyibe kerül. Viszont érdekes módon, eddig akárhányszor béreltem autó (mind a 2x :D), nem kellett használnom. Nyilván én rossz példa vagyok, mert szinte sose bérelek autót.

Hitelkártya pont annak nem kell (illetve de, neki kell, viszont nem szabadna, hogy legyen), akinek nincs pénze, mert az biztos rá fog b*szni valahol.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.03.03. 10:38:31

@Etniez: a hsbc credit kártyája ingyenes. A UK-ban. Egy év után ők keresnek meg téged, és ajáják fel. A Lloyds sziintén. Hol élsz te?

balfa 2019.03.03. 11:03:18

elvből nincs hitelkártyám, pedig a bankom tukmálja, mégis tudtam bárhol kocsit bérelni. igaz, az autós cégeknél közvetlenül

pagodalom 2019.03.03. 12:15:39

@Sipovicsné Zahedli Krisztina: A foglaláshoz elég, de a gépkocsi átvételéhez nem. Ez fel is van tüntetve, mindig küldenek is egy emailt, amiben részletezik, hogy mire van szükség az átvételnél. Amúgy az is fel van tüntetve, hogy cégenként más a gyakorlat. Itt a levélíró egyszerűen nem olvasta el és most hisztizik.

Xezs7 2019.03.03. 12:31:42

@Etniez: ha hiszed ha nem, én minden évben pluszban zárom a hitelkártyámat. Ezt úgy csinálom, hogy (a legtöbb banknál) van egy pontgyűjtős rendszer, ami pontokat később Forintra válthatsz vásárláskor. Én mindig több pontot gyűjtök össze, mint amibe a kártya kerül. Egyelőre a bank nem cseszeget emiatt, de ismerek olyat, akitől visszavették a hitelkártyát, mert túl okosan használta :)

Az meg csak nagyotmondás részedről, hogy te bármilyen hátrányba kerülnél a hitelkártyások miatt. Felejtsd el.

Xezs7 2019.03.03. 12:38:20

@Quuuziii: Nagyon egyszerűen. A jobb bankoknál van csoportos beszedési megbízás lehetőség a hitelkártya kintlévőségének rendezésére. Én ezt használom is, így sosem kerülök adósságba. Plusz ahogy fentebb említettem, az éves kártyadíjat bőven fedezem a pontok gyűjtésével, amiket ténylegesen el is tudok költeni különböző üzletekben.

Hogy mi éri meg ebben a banknak? Az én esetemben jelenleg semmi. De a bank arra játszik, hogy egyszer majd sokat költök, és nem fogom tudni időre visszafizetni, és akkor majd megy rá a 30-40%-os kamat. Nagyon sok ember nem tud parancsolni önmagának, hanem költekezik ész nélkül. A bankok ezekből a pénzügyileg öntudatlan emberektől szedik be a hitelkártya hasznát. Ha mindenki öntudatosan költene, a hitelkártya biznisz be is zárhatna.

pagodalom 2019.03.03. 12:57:57

@Balatoni Gyerek: @Sipovicsné Zahedli Krisztina: A foglaláshoz elég, de a gépkocsi átvételéhez nem. Ez fel is van tüntetve, mindig küldenek is egy emailt, amiben részletezik, hogy mire van szükség az átvételnél. Amúgy az is fel van tüntetve, hogy cégenként más a gyakorlat. Itt a levélíró egyszerűen nem olvasta el és most hisztizik.

zuhanorepulesss 2019.03.03. 13:12:17

Szerintem akinek nincs pénze utazni, ne utazzon.
A repülőjegynek, szálodának, autóbérlésnek, étkezéseknek költségei vannak.
Tudom, az arab országok felkapottak, meg jól mutat az instagramon a pucstós fotó, de fel kell mérni meddig tud valaki nyújtózkodni.
Eszembe nem jut fapadossal utazni, ha nincs elég pénzem egy normál légitársasághoz, olyan célt választok, ami belefér. Mert tudom, az idegrendszerem nem bírná a baszakodást a reptéren/utána. Autóbérlést mindig helyben intéztem, a recepción mindig volt valaki, aki tudott ajánlani helyi bérlőt. Ilyenkor lehet, hogy 10-20 dollár visszacsorgott a recepcióra, de napi áron, depozit nélkül béreltünk, 0 önrészes biztosítással. Mindenki boldog volt, s neke sem kell azon pezsegni, beengednek-e legközelebb, ha rámvernek valami vélt vagy valós károkozást.
Rövidebben, ha nincs pénzed banánra, ne vegyél majmot.

Quuuziii 2019.03.03. 13:39:46

@Xezs7: légyszi olvasd el hogy mire írtam. Ami most leírtál, azzal tisztában vagyok.

2019.03.03. 18:05:13

@Xezs7:
Ott bukik meg a hitelkártya, mint megbízhatósagi mutató, hogy a bank eleve érdekelt abban, hogy olyanoknak is adjon hitelkártyát, akik meg fognak időnként csúszni, így fizettethetik velül a magas kamatot. Sőt, nem hogy ad, hanem egyenesen reklamozza is az ilyen rétegnek.

A másik oldalon pedig ha valakinél debit kártyáról zárolni lehet egy nagyobb összeget, az épp azt sejteti hogy nem egy hónapról-hónapra élő tróger. Persze ez nem jelent bizonyosságot, de a credit card sem.

Xezs7 2019.03.03. 20:20:21

@Quuuziii: "De akkor hogyan megoldható az, hogy végül nem mi futunk a pénzünk után? " Ezt kérdezted, én erre válaszoltam. Én egyáltalán nem futok a pénzem után.

Xezs7 2019.03.03. 20:35:22

@Zabalint: Logikus amit mondasz, de nem így működik. A hitelkártya mint megbízhatósági mutató alapvetően az USA-ból jön. Aki ott nem kap hitelkártyát, az tényleg egy lúzer.

Quuuziii 2019.03.03. 20:59:05

@Xezs7:
légyszi olvasd el hogy mire írtam. Ami most leírtál, azzal tisztában vagyok.

A teljes előzményt!!!

Xezs7 2019.03.03. 21:13:03

@Quuuziii: Nem fut senki se a pénze után, mivel a hitelkártyával nem a saját pénzedet használod. Kugel2 erre gondolt.

Quuuziii 2019.03.03. 21:19:01

@Xezs7: de a bank a saját pénzemet fogja kamatostul behajtani, ha nem fizetem be. Ha pedig befizetem, akkor futhatok a pénzem után. Erre gondoltam én.

Xezs7 2019.03.03. 21:21:32

@Quuuziii: A banknál más megítélés alá esik a hitelkártyás tranzakció, mint a debit kártyás tranzakció. Vitás kérdésben nem biztos, hogy a bank behajtja az ügyfelen.

Toussaint L'Overture 2019.03.03. 21:40:13

Az lehet, hogy a hitelkártyának van éves kártyadíja, de a havi vásárlàsok utáni visszatérítésekből simán összejön ez az összeg, különösen akkor, ha nagyobb összegű, pl. repülőjegy vásárlás is történik a kártyával. Van még egy kicsit sem mellékes dolog, az arany MC hitelkártya mellé jár egy 60 nap időtartamig érvényes ingyenes utasbiztosítás. Ez nem csak Európára érvényes. Én elég sokat utazok, sokszor bőven kitöltöm a 60 napot Ázsiában, de egy lépést se kell tennem érte, mert automatikus a dolog, és egy árva fillérembe nem kerül a biztosítás. Szóval lehet osztani, szorozni, rohadtul megéri a hitelkártya, mert annak aki tudja, hogy mire, és hogyan kell használni, jóval többet ad, mint amennyibe kerül.

2019.03.03. 21:49:13

@Xezs7:
Ja, csak ott majdnem mindenkinek van, így az igazi lúzerek többségét nem szűri ki, miközben ha valaki mégis zároltatna a debit kártyáján, azzal igencsak felfelé lógna ki az amúgy erősen eladósodott lakosságból.

Quuuziii 2019.03.03. 22:02:33

@Xezs7: na igen, erre írtam, hogy ezt nem tudom, sosem volt hitelkártyám, és nem tudom hogy hogyan nyel be a bank bizonyos tranzalciók egy részét.

Etniez 2019.03.03. 23:30:25

@Igazamvanvagyigazamvan?: küldik állandóan, advanced ügyfél vagyok, de én láttam valami díjat, azért nem kértem. Meg minek?
@Xezs7: már hogyne lenne gond, csomó szálloda meg autókölcsönző csak azt fogad el és megtehetik, mert csomó embernek van, így közvetve engem is tolnak e felé.

heidt 2019.03.03. 23:36:38

@Xezs7: A banknak mindenképp megéri, mert a hitelkártya elfogadóktól fix jutalékot kap. Tehát "a pénzügyileg öntudatlan emberektől" beszedett pénz, csak egy kis hab a tortájukon.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.03.04. 00:07:58

@Etniez: a kamatot láthattad. Hogy minek? A UK-ban a hitelképességed annak alapján bírálják el, kogy hogyan fizeted a hiteleidet. Ga nincs hiteled, akkor sehogy, tehát valami extrém gondolkodás okán rosszabb a score, mint aki hitelt vett fel, de fizeti.

Quuuziii 2019.03.04. 07:51:22

Zárjuk le a vitát! A hitelkártya alapvetően annak jó, akinek eleve qrvasok pénze van, és nincs szüksége hitelre. :D

Xezs7 2019.03.04. 08:58:32

@Quuuziii: ezt nagyon jól látod :)
@heidt: azt nem tudom, hogy mekkora a különbség a debit és credit kártya után járó jutalékok között, de debitre is van valamennyi.

2019.03.04. 10:40:44

@Toussaint L'Overture:
Kb. mennyit nyersz évente azon, hogy hitelkártyád van? Mert nálam valahol 50-100 ezer lenne az, amennyiért azt gondolom megérné a macera vele, 10-20 ezerért biztosan nem.

Egyébként egyes debit kártyákhoz is jár utazásbiztosítás, mondjuk az enyémhez ami van, az elég gagyi, úgyhogy gyakran kötök drágábbat (nem mindig, függ az út céljától), a drágább kártyákhoz viszont ennél jobb van.

(Egyszer kértem tőlük állasfoglalást, hogy mi minősül hegymászásnak, és a válaszuk alapján a legtöbb magashegyi túránk nem számít annak, de ennek ellenére túl alacsony a biztosítási összeg egy komolyabb balaeset esetén, ez az elsődleges oka, hogy általában külön kötök.)

juhaszvik 2019.03.04. 10:53:37

@zuhanorepulesss: "Szerintem akinek nincs pénze utazni, ne utazzon."

nekem van pénzem, de attól még fapadoson utazok, hogy az utazás után is elmondhassam, hogy van pénzem (most túloztam, de a lényeg remélem átmegy). a szállással is ugyanígy vagyok, és a többi kiadással is. tudom, hogy mi a számomra a kényelmes és elfogadható, és ha ezt tudom magamnak biztosítani, az nekem már elég.
egyébként a fapadosokkal csak tudni kell utazni. nekem simán megéri, hogy nem kell kétszer, háromszor annyit kiadnom a repjegy áráért. csomagot le kell adni, család külön ül, lábamnak lehetne nagyobb hely is, de európán belül az a 2-3 órás út nem akkora kényelmetlenség, hogy ekkora különbséget fizessek ki érte. (példa ramdom keresés után: róma áprilisban wiz 14ezer, alitalia 32ezer)

juhaszvik 2019.03.04. 11:15:04

a kapcsolt termékekkel kapcsolatban pedig az a véleményem, hogy cipőt a cipőboltból vegyen az ember. lehet, hogy úgy tűnik megéri, mert ezáltal valami kedvezményt tudnánk kapni, de a cég részéről ez csak forgalomindukálás, mint például a pontgyűjtögetések, amivel növelik a vásárlási hajlandóságot. ebből gondolom lejön, hogy mi a véleményem például a tesco-s, spar-os és egyéb kártyákról. az ebből befolyó költségeit a bolt a teljes árszámításában oszlatja szét, vagyis mindenki rosszabbul jár.
a kapcsolt termékek másik gyönyörű példája az utazási irodák, amikről az utasok azt hiszik, hogy az irodák az esetleges (nem feltétlen) foglalási (repjegy+szállás) árelőnyüket csak úgy átengedik az utasoknak, ahelyett, hogy zsebre tennék.

FDToth 2019.03.04. 12:00:52

ŰNekem az a furcsa, hogy ha hiteled van, akkor vagy több. Már nem nézik azt, hogy biztos a saját vagyoni helyzetet, van rnegeteg megakarításod a szmládon, ha nincs hiteled, akkor 'bajba' kerühetzs. Ezért én is iogénylltem hitelkártyát, és ügyesen hazsnálva, bőven hoz a konhyára a visszatérítések miatt úgy, hogy kávzi nme is kell költeni (egyszrű webes váárlás, kártyaterhelés, majd elállás, viszafizetés)

Darth Revan 2019.03.04. 12:53:00

@Balatoni Gyerek:

Jeruzslemben bereltem autot 1 vagy 2 napra, mar nem tudom pontosan. Mindenhol km korlatozassal adtak a kocsit, ugy viszont eleg draga lett vlna, a budget-nel talaltam egy SUV-t, amit korlatlan km-rel adtak. A pultnal kozoltek, hogy van rajta km korlatozas. mutattam a vouchert es az ugyintezo nem ertette, mondvan, hoy rovid tavra mindig van km korlatozas, de nem szamitottak fel dijat az extra km-ert.

Nick-son 2019.03.04. 15:23:13

@FDToth: A kártya elfogadásért kemény százalékos jutalékot vonnak le a kereskedőtől, jó hogy van akinek ez teljesen rendben van, hogy ezt mással kifizetteti, hogy valami szaros pontokat gyűjtsön.

FDToth 2019.03.04. 15:33:51

@Nick-son: ezt midnenki tudja, a kereskedő ezt vállalja, amikor erre köt szerződést. De minél nagyobb a forgalma, annál kisebb a jutalék és külön megállapodás lehet arra h visszatérítésnél nincs jutalék.
Pontgyűjtés meg alapból huyleseg, sohasem gyujtottem, arra osztonoz h minel tobbet kolts...

Nick-son 2019.03.04. 16:34:01

@FDToth: ez így ebben a formában nem igaz. Attól, hogy te kamuvásárolsz nem lesz kisebb a jutalék. Gyakorlatilag a kereskedővel fizetteted ki a visszatérítésed úgy hogy semmit se veszel és ez neki többe kerül mint ami visszatérítést kapsz.

FDToth 2019.03.04. 21:52:18

@Nick-son: nem, lehet nem értetted: van olyan egyedi megállapodás (forgalomfüggő), hogy a visszafordított tranzakciók (stornó) jutalékmentesek a kereskedőknek.

vizsla_barat 2019.03.04. 22:25:26

@Zabalint: csak sam's club, evente kb 250-500 USD.

ptspts 2019.03.04. 23:01:41

> ahogy az a képernyőfelvételen is látható, a foglaláshoz hitel- vagy betéti bankkártya szükséges (tehát nem feltétlenül megfelelő a kettő közül bármelyik)

Ezt a védekezést nevetségesnek találom a Wizz Air részéről. Ez a szöveg pont azt jelenti, hogy a vevő választja ki, hogy hitelkártyával vagy betéti bankkártyával akar fizetni. Eredetiben így olvasható:

> To book your car, all you need is a credit or debit card.

Ha az autóbérbeadó cég választja ki, azt így kellett volna írni:

> To book your car, some car rental companies need a credit card, others need a debit card, and others accept either. Please check there accepted card types here: ... .

És ezt is bele kellett volna írni:

> To pick up your car, some car rental companies need a credit card even if you booked the car with a credit card. Please check the required card types here: ... .

ptspts 2019.03.04. 23:02:42

Előző hozzászólásom helyesen:

> ahogy az a képernyőfelvételen is látható, a foglaláshoz hitel- vagy betéti bankkártya szükséges (tehát nem feltétlenül megfelelő a kettő közül bármelyik)

Ezt a védekezést nevetségesnek találom a Wizz Air részéről. Ez a szöveg pont azt jelenti, hogy a vevő választja ki, hogy hitelkártyával vagy betéti bankkártyával akar fizetni. Eredetiben így olvasható:

> To book your car, all you need is a credit or debit card.

Ha az autóbérbeadó cég választja ki, azt így kellett volna írni:

> To book your car, some car rental companies need a credit card, others need a debit card, and others accept either. Please check there accepted card types here: ... .

És ezt is bele kellett volna írni:

> To pick up your car, some car rental companies need a credit card even if you booked the car and paid for it with a debit card. Please check the required card types here: ... .

ekat 2019.03.05. 18:24:31

@Etniez: Szerintem sokunknak nem azért van hitelkártyája, mert amúgy nincs pénze, hanem netes vásárláshoz, szállodafoglaláshoz vagy szobaelfoglaláshoz (USA!), autóbérléshez, stb. Tartozás persze sosincs rajta.

ekat 2019.03.05. 18:27:04

@Igazamvanvagyigazamvan?: Igen, Londonban az unokatestvéreméknek is kérniük kellett hitelkártyát a lakásbérléshez.

ekat 2019.03.05. 18:29:20

@FDToth: EZt én nem ügyesnek hívnám.

WLaci 2019.03.05. 19:37:08

@ekat: Engem is zavar, hogy minek egy termék, amire semmi szükségem. Van pénzem, nem akarom másét használni, de csak a bérlés meg a hotel miatt kell hitelkártya - idegesítő.

WLaci 2019.03.05. 19:39:27

@FDToth: Ez a f.sz angolszász credit history kell + fogyassz hitelből ostobaság, ami a válságot okozta, és most ide is kezd begyűrűzni. Ja, a banknak jó, ha van hiteled meg historyd, neked meg az a jó, ha nincs.

Xezs7 2019.03.05. 21:40:39

@WLaci: Ha autót bérelsz, meg hotelekben laksz, akkor bőven nem a társadalom tróger részéhez tartozol. A te szinteden viszont bőven elfér egy hitelkártya az ember zsebében, szóval nem értem ezt az egész hisztit. Nem muszáj hotelekben lakni meg kocsit bérelni, ez nem kötelező. De ha erre van igényed, vállald a hozzá kapcsolódó "kellemetlenségeket" is.

Xezs7 2019.03.05. 21:42:01

@Etniez: Neked ugyanazt üzenem mint a fentebb hisztizőnek.

FDToth 2019.03.06. 06:40:25

@ekat: másnak nem tudod. Teljesen legális, illetve a nagy forgalmú kereskedőknél nincs költségnyoma.

FDToth 2019.03.06. 06:45:14

@WLaci: így van! Már sajnos regetegszer tapasztaltam h akinak biztos háttere, elég fedezete és konkrét jövőbeli pénzügyi terve van, az inkább hátrány, mint előny.
Anno - ha már akció volt - akartam tv-t venni 0% thm-mel, 12 honap. Amig vartam h megnezzek hitelkepes vagyok-e, addig neztem h az elottem levo ‘jomunkasember’ siman megkapja. Mondom nekem sem lesz gondom. Hat nem voltam az.
Épitesi hitel: ugy vettem fel h van fedezetem, tehat ha ‘bedolok’ a fedezetet (lakás) eladom, betörlesztek, nincs hitel. Ezt latvan jo 4 hobap volt mire alairhattam a szerzodest es folyositottak az elso reszletet...
A mai vilagban a biztonsag hatrany, a bizonytalansag elony.

juhaszvik 2019.03.06. 07:40:25

@Xezs7: "Nem muszáj hotelekben lakni meg kocsit bérelni, ez nem kötelező. De ha erre van igényed, vállald a hozzá kapcsolódó "kellemetlenségeket" is."

már sok helyen szálltam meg (európában és azon kívül is), de még sosem kértek tőlem hitelkártyát.

ekat 2019.03.06. 11:42:31

@FDToth: Én azért hagytam ott anno a Citibankot, mert nem adott, mikor kértem hitelkártyát. Noha kérdeztem, nem voltak hajlandóak megindokolni. Eközben az OTP-nél volt egy, 1.300.000 forint kerettel...és az OTP-t terveztem volna otthagyni.

FDToth 2019.03.06. 12:27:51

@ekat: nálam a BP bank, akinél a hitelem van, nem ad hitelkráytát (pedig bőven átlagon felüli a családi jövedelmünk, gond nélkül fizetünk törlesztőt), de a hitelbírálathoz kellett nekik más banknál (CIB) lévő hitelkeret összege. Egyik ad másik nem. Ezért mondom, ha látják h biztonsággal tudsz hitelt flevenni és töleszteni, van bőven fedezeted, akkor nem vagy jó a banknak. AMint rászolulsz, már meg is kötnyékeznek.

Xezs7 2019.03.06. 14:11:44

@FDToth: Szerintem a bankoknál is időszakok vannak. Van, hogy szükségük van új hitelkártyás ügyfelekre, van, hogy nincs. Attól függ, hogy milyen célokat határoznak meg fentről.

juhaszvik 2019.03.06. 14:27:13

@ekat: @FDToth: @Xezs7: srácok, ha már ennyire képben vagytok, akkor lenne egy teljesen laikus kérdésem. a hitelkártyát lehet használni normál kártyaként? vagyis tudok vele mondjuk fizetést fogadni, illetve arról átutalást indítani? amennyiben igen, akkor miért van szükség különböző kártyákra? azt a részét értem, hogy ha a hitelkártyával megyek le nulla alá, és bizonyos ideig nem rendezem, akkor nagy rá a THM, de ezt leszámítva van más hátránya is? ergo: ha valaki sosem megy le nulla alá, akkor kell-e neki normál lakossági ügyfélszámla?

juhaszvik 2019.03.06. 14:28:48

@juhaszvik1: sejtem, hogy csupa baromságot kérdeztem, de mivel nincs hitelkártyám, ezért nem igazán vagyok képben vele kapcsolatban.

FDToth 2019.03.06. 14:33:39

@Xezs7: egyetértek, de akkro is furcsa h azok kapnak hitelkerete és kártyát akik rászolrunk, akik meg nem, azok nem nagyon. Vhol érthető, de nem ez a normális.

FDToth 2019.03.06. 14:35:46

@juhaszvik1: használhatod, tudsz, de magasbbak a díjak vele. Úh max másik bk meg számla mellé éri meg kérni. És kihazsnálni a vááslrások után jráó kedvezmyn t úg yh az neked ne kerüljön semmibe, csak a banknak :D
A hotelkrátyánsk - ah aodafigyelsuz - akkor nincs htáránya. amint nem, akkor súlyos a thm (35%)

Xezs7 2019.03.06. 21:36:16

@juhaszvik1: Na jó, de a kommenttársak valami puccos helyre mentek biztos :)

Xezs7 2019.03.06. 21:52:00

@juhaszvik1: Nem tudod úgy használni, mint egy lakossági folyószámlát. Elméletben működhetne az, amit te szeretnél, de a bank nem hülye, nem fogja engedni. Egyrészt, ha oda érkezik a fizetésed, egy idő után azon a számlán hatalmas túlfizetés keletkezne. Nem tudom hogy mi történik ilyenkor, de a bank biztos, hogy tesz róla, hogy ne töltsd túl a hitelkeretet. Vagy be se fogadja egy bizonyos szint után az utalást, vagy befogadja, de felhívnak, hogy nyiss lakossági számlát vagy megszüntetik a hitelkártyádat. Egyébként a hitelszámlák túlfizetése jellemzően pénzmosási trükk, szóval már csak ezért sem fogják ezt neked engedni. Ezen túl, a hitelkártyáról való készpénz kivételnek brutális díjai vannak. Vehetsz ki róla, bármikor, de nem fogsz akarni olyan díjak mellett. Átutalást tudsz róla indítani, de emlékeim szerint annak is olyasmi díjai vannak, mint a készpénzkivételnek. A hitelkártyát csakis egy dologra találták ki: kártyás vásárlásra. Épp ezért a bank tesz róla, hogy ez így is maradjon.

És hogy a végső kérdésre válaszoljak: Egy folyószámlán a saját pénzedet gyűjtöd (és költöd), egy hitelkártyához kapcsolódó hitelszámláról meg a bank pénzét költöd. Ez a kettő közötti lényeges különbség. A bankkártya (debit) csak és kizárólag arra szolgál, hogy a saját pénzedhez könnyen hozzáférj. A hitelkártya (credit) meg ahhoz kell, hogy a bank pénzéhez könnyen hozzáférj. Ez két teljesen különböző termék, és sokszor a banki alkalmazottak is szakosodnak ezen termékek egyikére. Tök más a hátterük, tök máshogy könyvelik ezeket, stb. A bank alapvetően azért ad hitelt, mert bevételt remél belőle. Nem csak azzal tud keresni az ügyfelen, ha az nem fizeti vissza időben a havi teljes hitelkártya költését. Vannak más dolgok is. Ott van pl. az a dolog amit azt hiszem a legtöbb banknál könnyített törlesztésnek hívnak. Meg van határozva, hogy ha egy helyen minimum X összegben vásároltál, akkor kérhetsz rá pl. a netbankon keresztül részletfizetést. Ez jellemzően alacsonyabb kamattal szokott menni, mint a tartozás normál kamata. Nem tudom most milyen kamatok vannak, de szerintem olyasmi, mint egy normál áruhitelnél. Ha mondjuk az ügyfél egyébként is áruhitelre akart volna venni valamit (mert fiatal még, és meggondolatlan :) ), akkor neki baromi kényelmes lehúznia a hitelkártyáját erről az X összegről, majd a netbankon keresztül beállítania, hogy hány havi részletben akarja ezt az összeget törleszteni. Mondhatjuk, hogy win-win, bár egy áruhitelre én sosem mondanám ezt. Aztán a hitelkártyának van még egyfajta áthidaló szerepe is. Ha mondjuk nincs sok pénzed, de valamire ideiglenesen kell, akkor arra jó a hitelkártya. Nekem pl. pályakezdő koromban nagyon jól jött céges utazásoknál, amikor a hitelkártyát terhelték be kaucióval a szállodában, nem a bankkártyát, amin egyébként sem nagyon volt pénz. Amikor elhagytam a szállodát, a kaució összegét egyből visszakaptam, így tartozásba nem estem, viszont a saját pénzem meg nem lett volna elég a kaucióra. Egy időben a hitelkártya nekem adott egy biztonságérzetet, hogy ha valami nagyon nagy gáz lenne, akkor ahhoz még lehetne nyúlni. Mára már inkább megszokás, illetve a pontok gyűjtögetése miatt van, mert ahogy fentebb írtam, ha nem is életem legnagyobb üzlete, de még mindig pluszban vagyok a bankkal szemben, ha mindent összevetek.

juhaszvik 2019.03.07. 06:59:33

@Xezs7: kösz a választ, egészen letisztult a kép. Most még nyilvánvalóbb számomra, hogy nincs szükségem hitelkártyára. A hiteleket messziről kerülöm, utálok hónapokig, évekig bosszankosni amiatt, hogy valaki azon nyerészkedik, hogy nekem az adott pillanatban nem volt elég megtakarításom, de türelmetlen voltam. Persze egy lakáshitelt vagy anno a diákhitelt nehéz elkerülni, de az áru és a személyi hitel az esetek többségében a türelmetlenségről és a takarón túl nyújtozkodásról szól
Pontokat nem szeretek gyűjtögetni.

Xezs7 2019.03.07. 07:39:45

@juhaszvik1: meg lehet lenni nélküle, ebben igazad van.

Darth Revan 2019.03.07. 16:43:34

@juhaszvik1: a hitelkartyat ne hitelkent kezeled, hanem biztonsagos modjat a penzkoltesnek. a bank vallalja a kockazatot. rendes ember minden honapban kifizeti a teljes kolteset, csak penzugyi analfabetak hasznaljak hitelkent - hiszen marha draga.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2019.03.07. 17:37:10

@Darth Revan: ott a lényeg. @juhaszvik1: feszegethetném hogy hány éves vagy, de alapvető pénzügyeket már gimiben is tanítani kellene.

A hitelkártya lényege az hogy online tudsz fizetni. Elfogadják mert nem te fizetsz hanem a világ három-négy nagy kártyacége. Ők pedig előre bevizsgálnak hogy jót állhatnak helyetted. Ésszerűen a hitelkártya összege pedig a fizetésed töredéke, mert nem is arról szól, hogy abból vegyed amit saját pénzből nem tudnál.

Semmi köze a diákhitelhez meg a hasonló dolgokhoz...

juhaszvik 2019.03.07. 19:04:44

@Ződ2000: nem mondod, tényleg semmi köze nincs a diákhitelhez? neked szövegértést felejtettek el tanítani a "gimiben"
36 éves vagyok, sosem volt szükségem hitelkártyára, bocsáss meg, ha rákérdeztem valakinél erre, illetve van véleményem róla. mivel az elmondottak alapján én maximum hitel funkcióként tudnám használni (mivel mind online, mind offline a világ bármely részén elfogadták a sima bankkártyámat), de arra (hitelre) nincs szükségem.

@Darth Revan: "biztonsagos modjat a penzkoltesnek" - ezt hogy érted? mitől biztonságosabb, mint mondjuk a bankkártya?

Darth Revan 2019.03.08. 09:43:10

@juhaszvik1:

Azert biztonsagosabb, mert nincs osszekotve a bankszamladdal. Ha a hitelkartyaval elnek vissza, nem a te penzed koltik, hanem max. a hitelkereted erejeig a banket.

Tobb idod van egy tranzakciot a banknal megreklamalni, mint debit kartya eseten.

Nekem eszembe sem jutna a neten megadni a debitkartyam adatait. Igazabol csak akkor hasznalom, ha keszpenzre van szuksegem, minden masra ott a hitelkartya

juhaszvik 2019.03.08. 10:18:03

@Darth Revan: azt mondod, hogyha onlineegy csaló megterheli a hitelkártyámat, akkor azt a bank benyeli? tehát, ha összejátszok egy csalóval, aztán megosztjuk egymás között a pénzt, akkor a bank nem csinál semmit? nekem ez elég hihetetlennek tűnik.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2019.03.08. 11:04:14

@Darth Revan: amióta rászabadultam a net nyitottabb oldalára és nem csak a szokásos booking/amazon/wizz körben használom, bevállaltam egy paypal előfizetést is. Megéri a nyugalom, akkor is ha a költség relatíve magas.

@juhaszvik1: hát ha nem mész nyaralni és nem vásárolsz a neten akkor tényleg semmi szükséged rá.

juhaszvik 2019.03.08. 11:41:20

@Ződ2000: mindkettőt csinálom, csak sima kártyával.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2019.03.08. 11:57:44

@juhaszvik1: Wizz egyszerűbb hitelkártyával mint utánvéttel. Booking com a legjobb ajánlatokat gyakran hitelkártyával biztosítja. Autót ritkán bérelek de volt már hogy a Visát sem fogadták el a 600 eurós keret miatt (és SEMMIT sem fogadtak el helyette, pl montdam nekik hogy letszem KP-ben, végül egy haver segített ki az 1500 eurós kártyával).

juhaszvik 2019.03.08. 12:12:32

@Ződ2000: wizz sima kártyával is odaadja a repjegyet.

Darth Revan 2019.03.08. 12:26:57

@Ződ2000:

milyen koltsege van a paypal "elofizetesednek"?
ha nem merchant vagy, akkor meg a beerkezo utalasert sem kernek el penzt

Darth Revan 2019.03.08. 12:29:56

@juhaszvik1: igen, ha csalok aldozata vagy azt a bank benyeli.

Xezs7 2019.03.08. 21:04:25

@Ződ2000: "Elfogadják mert nem te fizetsz hanem a világ három-négy nagy kártyacége" Ez így nem igaz. Nekem a debit kártyám is dombornyomott Mastercard, csakúgy, mint a hitelkártyám. Ugyanaz a kártyacég adta ki, ugyanolyan dombornyomással. A hitelkártya nem azért előnyös, mert egy kártyacég adta ki. Ki más adná ki egyébként is?

Xezs7 2019.03.08. 21:07:30

@Darth Revan: Szerintem a debit kártyás csalásnál is előfordul, hogy a bank térít. Továbbá el tudok képzelni olyan helyzetet, mikor a bank az ügyféllel fizetteti ki a hitelkártyás csalás által okozott kárt, az ügyfél súlyos hanyagságának kiderülése esetén. Szerintem egyik eset sem fekete, vagy fehér.

vackor1 2019.03.08. 21:17:19

@Xezs7: Kilenc számjegyű betéttől a bankokban több , szép színű presztízs debit kártyát adnak , viszont ha nincs állandó fizetésem , akkor hitelkártyát elvileg nem kaphatnék de vajon megbízhatatlan avagy kockázatos ügyfél lennék-e egy szállodának vagy autókölcsönzőnek , amikor gyakorlatilag az autó árát is zároltathatja a saját , meglévő pénzemen és nem egy virtuális hitelszámlán ? ( nyilván egyik banknál sem tartanak rossz ügyfélnek , nem is volt soha gondom se repjegy, se szálloda foglalásánál debittel )
@Toussaint L'Overture: A platina és az arany MC debitre nem 60 napot , hanem állandó, teljes biztosítást kapsz .
@Darth Revan: A debitnél is visszakapod , én pl. strandoltam itthon, amikor jött az üzenet , hogy az egyik "kártyámmal" fizettek egy francia szállodában, szó nélkül írták jóvá az összeget pár napon belül .

borscsabaimre 2019.06.28. 13:50:56

@bm613: ennek már többször, több helyen utánakérdeztem. Azt válaszolták, hogy a bankban jobban megbíznak, hiszen a hitelkártya mögött az intézet áll. Továbbá, ha van hitelkártyád, az (nyugaton is) presztizs, hiszen nem mindenkinek előlegezi meg a bank a bizalmat. (itt most ne a hulladék és lehúzos "vásárlós" hitelkártya cégeket értsük)
Rentalcars oldalon mi is megszívtuk már, azóta a szolgáltató oldalán végezzük el az autófoglalást. (legtöbbször Avis, egész korrektek)
Bérléskor 1200 euro-t zárolnak a hitelkártyádon, "egyéb felmerülő költségek" címen. Ezt az összeget kiválthatod egy önrészre vonatkozó biztosítással, mely törés- egyéb kár, vagy vis major esetén védelmet nyújt az extra költségek felmerülésénél. Ez általában napi 35-40 euro plusz költség, amely az autó leadása után visszatérítésre kerül. (ezt is hitelkártyára szeretik terhelni...)
Tehát a kezdeti bérlési összegre nyugodtan számolj 20-30 ezer forintot. Ha nem csak Te akarod vezetni az autót, hanem másik utas is, az azt hiszem + napi 10 euro. Ja és arra figyelj, ha Te vagy sofőrnek jelölve, akkor csak a Te kártyád fogadják el, minden más esetben ugrik rá az említett napi 10 euro pótlék.
Sok probléma abból ered, hogy az ügyfelek NEM olvassák el figyelmesen a tájékoztatókat és hőbörögnek...
Gondoljatok csak bele: Ti nem kérnétek betonbiztos biztosítékot, ha egy idegennek odaadnátok az autótokat..? (15-20 ezer km kocsikat kaptunk eddig általában)

borscsabaimre 2019.06.28. 13:55:43

Kis tisztázás, miért is lényeges a hitelkártya a bérlésnél:
Ennek már többször, több helyen utánakérdeztem. Azt válaszolták, hogy a bankban jobban megbíznak, hiszen a hitelkártya mögött az intézet áll. Továbbá, ha van hitelkártyád, az (nyugaton is) presztizs, hiszen nem mindenkinek előlegezi meg a bank a bizalmat. (itt most ne a hulladék és lehúzos "vásárlós" hitelkártya cégeket értsük)
Rentalcars oldalon mi is megszívtuk már, azóta a szolgáltató oldalán végezzük el az autófoglalást. (legtöbbször Avis, egész korrektek)
Bérléskor 1200 euro-t zárolnak a hitelkártyádon, "egyéb felmerülő költségek" címen. Ezt az összeget kiválthatod egy önrészre vonatkozó biztosítással, mely törés- egyéb kár, vagy vis major esetén védelmet nyújt az extra költségek felmerülésénél. Ez általában napi 35-40 euro plusz költség, amely az autó leadása után visszatérítésre kerül. (ezt is hitelkártyára szeretik terhelni...)
Tehát a kezdeti bérlési összegre nyugodtan számolj 20-30 ezer forintot. Ha nem csak Te akarod vezetni az autót, hanem másik utas is, az azt hiszem + napi 10 euro. Ja és arra figyelj, ha Te vagy sofőrnek jelölve, akkor csak a Te kártyád fogadják el, minden más esetben ugrik rá az említett napi 10 euro pótlék.
Sok probléma abból ered, hogy az ügyfelek NEM olvassák el figyelmesen a tájékoztatókat és hőbörögnek...
Gondoljatok csak bele: Ti nem kérnétek betonbiztos biztosítékot, ha egy idegennek odaadnátok az autótokat..? (15-20 ezer km kocsikat kaptunk eddig általában)
Hollandiában egyébként legtöbb helyen még a parkolóautomata sem fogadja el a debit (betéti) kártyát és sok boltban is a credit a preferált.

Balatoni Gyerek 2019.11.22. 22:06:43

A legtöbb autó bérbeadó cég nem adja oda a helyszínen az autót ha nincs hitelkártyád. A trükkös az, hogy online foglaláskor még engedik a debitkártyás foglalást, de átvételkor már csak hitelkártyával adják oda. A cikkben idézett Wizzair hirdetés félrevezető hisz a foglaglalásról írnak és nem írják oda: “ vigyázz, ellenőrizd a valós bérbeadó cég oldalán, hogy feltétel-e a hitelkártya. “
süti beállítások módosítása