Tékozló Homár

A MÁV szerint úgy mehetsz csak Pécelre, ha hamarabb jössz vissza, mint ahogy odamentél?

2019.05.13. 09:11 | Homár Rezső | 119 komment

img_20190511_110357.jpg

A MÁV időkaput működtet Pécelen? Vagy inkább az automaták nincsenek felkészítve arra a helyzetre, hogy ha nem állítunk be kézzel intervallumot, akkor a 4 órás érvényesség egy retúr jegy esetében a visszaútra is a vásárlás pillanatától ketyegjen. Gyakorlott automatás vásárlók csak legyintenek, mi? Épp ahogy a kalauz.

Kedves Tékozló Homár!
Ma Szombat délelőtt 11 órakor a Keletiben(ez később még fontos lesz), vettem egy retúr vonatjegyet Pécelre.
A következő lett az eredmény :
Kaptam egy jegyet oda, tehát Pécelre 
11:05 - től - 15:04
Érvényességi idővel. 
Majd kaptam egyet vissza :
10:53-tól-14:52 - ig. 
Elmentem reklamálni. 


Az eredmény, hogy 20% - ot levonnak az árból, mert az automata kiírja, hogy 4-órás időtartamra érvényes a jegy. Plusz, adjak személyit, lakcím kártyát az indulás előtt 4 perccel. 
Kérdem én. Ha én a Keletiben veszem a retúr jegyet 10:53-kor és az indulás 11:05, akkor, hogy a jó életbe tudnék vissza indulni 10:53-kor Pécelről?
Mi az hogy elvárják, hogy intervallumot adjak meg mikor rokonokhoz megyek? 
Úgy érzem, ez megint egy lehúzás. 
Ugyanis ha elhúzódik a vidéki dolgom, buktam a jegyet, ha nem számítok erre, mert nem szoktam vonattal járni, akkor is bukok 20%-ot.
Persze azt is hozzá kell tenni, hogy Pécelen felújítás miatt, máshol van a pénztár mint a vonat. 
Egy úriember, aki MÁV-os ruhában volt, azt mondta, hogy hívjam az automata üzemeltetőt. 
De a telefonszámát ő sem találta az automatán. 
Mivel lekéstem volna a vonatot, így nálam a jegy és nem sikerült 442 forinttal megkárosítaniuk. 
Ez nem nagy összeg egy ember esetén. Azonban a kalauz, úgy tájékoztatott, hogy rengeteg ember jár így. 
Többek közt ezért is szeretném közzétenni mindenhol az esetet. Ez így hatalmas rablás. 
Ezer ember estén, majd fél millió Ft, úgy hogy nincs mögötte szolgáltatás! 

 Update, reagált a MÁV, kedves utasaink, kérjük figyeljenek jobban a jegy vásárlásakor.

Tisztelt Szerző! 

Az oldalán megjelent cikkel kapcsolatban küldjük tájékoztatásunkat. 

A Keletiben is elhelyezett jegykiadó automatákon a vásárlást bemutató ábra és súgó funkciók találhatóak, amik segítik a vásárlás folyamatát, azoknak is, akik nem rendszeresen veszik igénybe ezt a jegyváltási módszert. Ezenkívül folyamatosan vizsgálják, hogyan lehetne még több, vásárlást segítő információt elhelyezni a felületen. 

A Budapest–Pécel esetnél fontos tudni, hogy 100 km alatti távolság esetében nincs lehetőség menettérti jegy vásárlásra, ilyenkor az oda és vissza utazásra 2 darab egy útra szóló jegyet kell vásárolnia az utasnak (ez a képen szereplő jegyeken is látszik), így ezeket önálló utazásként kezeli a rendszer. Egyidejű vásárlás esetén annyival könnyíti meg a vásárlást, hogy az odaútban beállított paramétereket (honnan, hova, melyik nap, milyen kedvezmény) alapértelmezett beállításként kínálja fel. A visszaúti vonat kiválasztásánál – pontosan amiatt, hogy nem menettérti, hanem 2 egyúti jegyről van szó – az utasnak kell beállítani a visszaút tervezett idejét. 

Minden esetben javasoljuk, hogy az utazás paramétereinek beállításait figyelmesen végezze el a vásárló. Az adott képernyőről a beállítások megtétele után mindig egy további gombnyomással („Tovább” vagy „Elfogadás”) lehet a következő oldalra lépni. Ezelőtt érdemes ellenőrizni, hogy az adott képernyőn mindent úgy állított be a felhasználó, ami neki megfelelő. A fizetés előtti összesítésnél is számos információt kiír a gép a jegyekről, ezeket szintén érdemes átnézni a fizetésre való továbblépés előtt. Az „Elfogadás, fizetés” gomb megnyomásával a vásárló a kosárba rakott jegyek vásárlásáról dönt (azok beállított paramétereivel együtt). 

Az utasok élhetnek a csere lehetőségével is, amely abban az esetben lehet megoldás, ha az utas nem tudja jegyét az eredetileg tervezett időpontban felhasználni. A legfeljebb 100 kilométer távolságra kiadott menetjegy az érvényességi idején belül, a rajta feltüntetett kiindulási állomáson cserélhető. Csere esetén nem számítanak fel kezelési költséget. Csere csak pénztárban és csak abban az esetben lehetséges, ha a menetjegy visszatérítését a díjszabás vagy a kedvezményre vonatkozó szabályozás nem zárja ki.

Ezzel kapcsolatos további információkat itt olvashatnak. 

Javasoljuk utasainknak, hogy jegyvásárlással kapcsolatos ügyekben forduljanak a MÁV-START ügyfélszolgálatához, amely készséggel segít a problémák megoldásában. 

Üdvözlettel:

MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság

 


 
 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lancelot0 2019.05.13. 10:47:33

Már jó ideje csak 4 órás az intervallum a jegyvételhez.

Ha ezalatt az idő alatt nem szállsz fel a vonatra, akkor buktad. De ez csomó helyen meg van hirdetve, hogy így működik.

Tipp: akkor vegyél jegyet, amikor már tudod, mikor utazol.

Terézágyú 2019.05.13. 11:13:47

"Ha én a Keletiben veszem a retúr jegyet 10:53-kor és az indulás 11:05, akkor, hogy a jó életbe tudnék vissza indulni 10:53-kor Pécelről?"

Szarul van beállítva az automata. A sok programozó, meg akik ellenőrizték, meg akik végül átvették a "kész" rendszert "jó" munkát végeztek.

"Mi az hogy elvárják, hogy intervallumot adjak meg mikor rokonokhoz megyek? "

Ez sajnos így van, hogy a 100 kilométer alatti távoknál először megszüntették a retúr lehetőségét (ami annak idején három nap volt), aztán meg megszüntették az "aznapi érvényességet is" - konkrétan meg kell mondani, hogy ezzel vagy azzal a vonattal fogsz utazni (ugye a négyórás ráhagyás ott is él, tehát továbbra se "csak" azzal a vonattal utazhatsz...)

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.13. 11:23:48

Hát igen, az automata nem véletlenül kérdezi meg, hogy mivel akarsz visszajönni. Ha azt nem adjuk meg, akkor így járunk.

Terézágyú 2019.05.13. 11:27:00

Ja, egyébként eleve az automata megkérdezi a jegyvásárlásnál a vonatot is - és nyilván a visszaúti vonatot is meg kellene kérdeznie, de ezek szerint nem tette meg, hanem kiadott egy fals dátumú jegyet...

Megjegyzem eléggé meg van bonyolítva az automata jegyvásárlás, pl. amikor eszel EGY jegyet, és beírnád, hogy bksz-es kedvezménnyel, ott külön be kell állítani, hogy EGY darab kedvezményes jegy... stb. stb.
Sőt, a pénztárnál is meg van bonyolítva az egész, sokkal nehézkesebb egy vonatjegy kiadása ott is: a régebbi "dos-os alapú" rendszerben pillanatok alatt megvolt a jegy, a mostani "windózosban" rengeteg kattintás és várakozás ("homokórázás") van...

Snagal 2019.05.13. 11:34:54

"Elmentem reklamálni.

Az eredmény, hogy 20% - ot levonnak az árból, mert az automata kiírja, hogy 4-órás időtartamra érvényes a jegy. Plusz, adjak személyit, lakcím kártyát az indulás előtt 4 perccel.
Kérdem én. Ha én a Keletiben veszem a retúr jegyet 10:53-kor és az indulás 11:05, akkor, hogy a jó életbe tudnék vissza indulni 10:53-kor Pécelről?
Mi az hogy elvárják, hogy intervallumot adjak meg mikor rokonokhoz megyek? "

Nem tudom bennem van-e a hiba vagy ezt megint nem sikerült érthetően leírni...

Ahogy fent leírták az automata szarul van beállítva így "buktál" néhány percet (ill. kicsit többet ha logikusan állítanák be és az odaérkezés időpontjától indulna a visszafele 4 óra... persze itt már jó kérdés egy esetleges késésnél ezt hogyan korriglják a már kinyomtatott jegyen?)
Emiatt kaptál 20% kedvezményt? (a MÁV a kedvezmény helyett nem tudja az érvényességet megváltoztatv új jegyet kiadni annak aki reklamál? egyszerűbb kedvezményt adni?)
Ez esetben jól jártál, nem? hiszen olcsóbban utazol. Persze rövidebb ideig használhatod fel a jegyeted 12perc+egy pécelnyi utazási idővel.
Viszont ha megadod a visszaútra is mikor jönnél akkor gondolom a 4 óra onnan indulna nem?
Mondjuk valóban nem túl kényelmes, de azon szerintem felesleges háborogni, hogy egy rokonklátogatásnál meg kell tervezni mikor akarsz hazaindulni... ha nem tudod megtervezni akkor meg megveszed akkor amikor már tudod. Ezt a problémát nem annyira értem - pláne a rokonok hivatkozást... aki nem rokonokhoz megy azt lehessen szopatni kényelmetlen rendszerrel de a rokonlátogatókat ne? Hogy ellenőriznéd hogy nem csak kamura bemondom, hogy rokonokhoz megyek miközben valójában csak lebzselni megyek? :D
Az meg megint csak a kötekedés, hogy 4 perccel indulás előtt személyit és lakcím kártyát kérnek - nem a pénztáros kérte, hogy 4 perccel az indulás előtt reklamálj, az meg evidens, hogy kedvezményt nem adhat csak úgy ki kedvére, ehhez gondolomo kellett a kedvezményezett adatai.

connector 2019.05.13. 11:40:26

Sokan visszaváltották a jegyet, amikor nem pecsételt a kaller.

Akkor talán kallert kellett volna alkalmazni, nem mindenkit egységesen szívatni.
Majd én is úgy írom ki a gyógyszereket: megkérdezem a betegtől, hogy 5 nap múlva szombat délután fosni fog-e, lesz-e fájdalma és láza, felírom a gyógyszereket, aztán ha nem találta el, akkor így járt. Csak akkor jöjjön orvoshoz, ha el tudja mondani normálisan a tüneteit.

connector 2019.05.13. 11:42:16

@Snagal: Hát barátom, te helyből vagy ilyen hülye, vagy nekifutsz?

Terézágyú 2019.05.13. 11:42:47

@connector:
"Majd én is úgy írom ki a gyógyszereket: megkérdezem a betegtől, hogy 5 nap múlva szombat délután fosni fog-e, lesz-e fájdalma és láza, felírom a gyógyszereket, aztán ha nem találta el, akkor így járt."

A betegségekben nincs menetrend. A vonatoknál van.

" Csak akkor jöjjön orvoshoz, ha el tudja mondani normálisan a tüneteit."

Ha nekem már mondták, akkor szidhatom az orvost, ahogy a pószter a mávot?

GatyaPityu 2019.05.13. 11:56:12

Nagyon ügyfélorientált ez a rendszer...
És most ne érveljen senki sem azzal, hogy a csaló, visszaélő emberek miatt lett ez bevezetve. Attól még ki lehetett volna találni valami jobbat is ennél. Elvégre nem minimálbérért dolgoznak a MÁV döntéshozó vezetői és szakmai tanácsadói...
Mondjuk működhetne a jegylyukasztós rendszer is ezeken rövidtávú a vonatokon oly módon, hogy felszálláskor rányomtatja az időpontot a jegylyukasztó gép a jegyre. A metrón már évtizedek óta működik...

connector 2019.05.13. 11:57:10

A betegségekben nincs menetrend
De van várható lefolyás.

Ha nekem már mondták, akkor szidhatom az orvost, ahogy a pószter a mávot?
Igen. Elvileg az orvosnak tudnia kell úgy kérdezni, hogy a beteg el tudja mondani a tüneteit. Ahogy a MÁV-nak is tudnia kellene retúr jegy esetén, hogy nem tudsz a célállomásról visszaindulni, ha még oda sem értél.

Terézágyú 2019.05.13. 12:02:08

@Keményen Trollkodó Kisember:
"Mondjuk működhetne a jegylyukasztós rendszer is ezeken rövidtávú a vonatokon oly módon, hogy felszálláskor rányomtatja az időpontot a jegylyukasztó gép a jegyre. A metrón már évtizedek óta működik..."

Háááát, annyira nem működik, mert oda is kellenek a rendkívüli jegyellenőrök, és kiszűrik (?) a bliccelőket...

Egyébként mennyire "rövidtávú" ez a vonat?? ha ez a hatvani személy, akkor annyira nem....

Snagal 2019.05.13. 12:03:42

@connector: fejtsd ki nyugodtan aztán majd elmondom, hogy helyből vagy nekifutásból...
vagy csak a beugatás megy, normálisan reagálni már nem? :) ez esetben tippelek, te helyből, defaultba :)

Snagal 2019.05.13. 12:06:08

@connector: te a moziban is reklamálsz jegyvásárláskor, hogy miért kérdezgetik melyik előadásra adjanak jegyet?
A marhák, há' majd ha lesz kedved akkor jössz és különbenis, honnan tudjad épp melyik filmhez lesz hangulatod... csak adjanak egy jegyet oszt kuss, nem? :)

Hülye példákat én is tudok hozni, csak nem sok releváció van a két eset között :)

juhaszvik 2019.05.13. 12:08:05

nem tartom sokra a magyar vasutat, ezt sosem titkoltam (lásd még posta és cirkuszok), ezért is kérdem, hogy miért alakult ki egyáltalán az, hogy nem közvetlen járatra vált jegyet az illető, hanem intervallumra? azt értem, hogy az adott személynek könnyebbség és szabadság, de ennek se a buszokon, se a repülőkön, hajókon, űrsiklókon nincs hagyománya.
Gondolom az történik jelenleg, hogy a XIX. századi igények találkoznak a XXI. századiakkal, és ezt egy XX. században ragadt vállalatnak kellene megoldania :)

Most éppen azon gondolkodom, hogy ha végrehajtanánk a "lerombolni, felszántani, sóval behinteni" manővert, az utolsó lépés nélkül, akkor mennyi plusz művelhető vagy fával betelepíthető területet nyerne az ország. :)

FDToth 2019.05.13. 12:12:36

itthon mindig a csalókból (akikből kevesebb van, mint a becsületesekből) indulnka ki, mindeütt, rájuk építik a rednszert, és szivatják ezzel azokat, akik becsületesek.
Teszikmindenzt, mert tudják, nem tudnak ellenőrzini, nem tudnak büntetni, stb.
Ahelyett h szigorúbb és gyakoribb ellenőrzés lenne a vonatokon, inkább kitalálnak egy hüle, magyaros rendszert, mi bonyolult, logikátalm stb, és sokan szívhatnak vele...

Terézágyú 2019.05.13. 12:21:13

@FDToth:
"itthon mindig a csalókból (akikből kevesebb van, mint a becsületesekből) indulnka ki,"

Általában a szabályok nagy többsége a csalók/ügyeskedők/tolvajok miatt van meghozva...

Ha belegondolsz a lakásodat is a tolvajok miatt zárod, akik azért elég kevesen vannak: ha egy nap nyitva hagyod a lakásajtót, elmegy mellette 100 ember, és ebből egy se fog betörni - de azért másnap mégiscsak bezárod azt az ajtót...

Terézágyú 2019.05.13. 12:22:39

@FDToth:
"itthon mindig a csalókból (akikből kevesebb van, mint a becsületesekből) indulnka ki, ...
Ahelyett h szigorúbb és gyakoribb ellenőrzés lenne a vonatokon"

Ja és te kikből indulsz ki, ha szigorúbb ellenőrzést követelsz? :)))

2019.05.13. 12:24:57

@Snagal:
A moziban az előadások nagyrésze késik, gyakran órákat is, ilyenkor hiába nem kezdődött még el a vetítés, arra már nem adnak el jegyet, csak a műsor szerint 10 perc múlva kezdődőre, ami a csúszás miatt 3 óra múlva kezdődik.

Snagal 2019.05.13. 12:27:08

@Zabalint: én még olyan moziban nem voltam ahol órákat késtek elaőadások O_O

de mindegy is, mivel mint írtam, nem releváns a példa, ahogyan a betegség és recept analógia sem.

FDToth 2019.05.13. 12:28:16

@Terézágyú: úgy értem, hoyg volt egy rendszer a MÁV-nál. Sokan visszaéltek vele, ezért készítettek egy sokkal bonyolultabb rednszert, amivel próbálják visszaszoírtani a visszaéléseket. De én nem ebben látom a megoldást, hanme a sjaát ellenőrzési renszerüket és haátkonyságukat kellene felülvisgáln és itt keresni a hibát, nem pedig kvázi a bonyoult rendzsrbe oltani a "védekezsét". Mert szeitnem a MÉV ellneőrőzési hatákoynság anem lett/lesz jobb. Persze ez is hozzájárulhat, csak laikusok számára eléég túlbonyolítják a dolgot (lehwetne pládt bvenni külföldről, de vmiért mi magyaork minig egyedi akarunnk, azátn kb sosem jön össze)
Ez az új bkk-s mobilappos jegyáváslrás... vmi kódot kell a fülkénél beolvasod h felszálhass... ott van a kopenhágai tömegköuelekdés (DOT) pl, nem lenen egyszerűbb onan távenni és minimálan változani ? na idnegy :)

Terézágyú 2019.05.13. 12:31:00

@FDToth:
Fentebb én is írtam, hogy bonyolultabb lett az új rendszer...
És engem is érint a pószter problémája - tehát nem akarom védeni a mávot...
Viszont a többszöri ellenőrzés se lenne megoldás...

2019.05.13. 12:31:40

@juhaszvik1:
"azt értem, hogy az adott személynek könnyebbség és szabadság, de ennek se a buszokon, se a repülőkön, hajókon, űrsiklókon nincs hagyománya."

Hogyne lenne buszokon ennek hagyománya. Ott ez eléggé vegyes. A vonatokon meg ezidáig is voltak járatra szóló helyjegyek, tehát ott is vegyes.

Ugyanakkor megjegyzem, hogy ha a kapacitást nem veszik figyelembe, akkor nincsen semmi értelme, ha az adott járatra szól a jegy.

Emellett azt is megjegyzem, hogy a vonat kapacitása tágabb határok között mozog, hiszen míg repülőn nem lehetnek álló utasok, buszon vegyes a szabályozás, addig vonaton ez mindenütt megengedett. A másik, hogy ma már alig akad gyorsvonat, a személyvonatok, zónázók pedig jó esetben ütemesítettek, napi ingázást vagy legalábbis kis vagy közepes viszonylatokat szolgálnak kim és teljesen reális, hogy azzal mész, amiket elérsz. A gyorsvonatok helyét meg nagyrészt az IC-k vették át, amelyek helyjegyesek.

Terézágyú 2019.05.13. 12:34:50

@Zabalint:
"Hogyne lenne buszokon ennek hagyománya. Ott ez eléggé vegyes."
???
Van olyan a buszoknál, hogy vehetek a pénztárnál olyan jegyet hogy "ma, valamikor, valamelyik busszal" elmehetek Bürgözdre??... :)

Tudtommal nincs. Vagy elővételben veszed, de ott is meg kell mondani, hogy pontosan melyik járatra - vagy a felszálláskor a sofőrnél veszed a jegyet, és az természetesen csak arra a járatra jó...

2019.05.13. 12:35:59

@Terézágyú:
Ja, csak nekem a MÁV utasszívató intézkédéseiről a Windows tűzfalas mém jut eszembe:

atworkandbored.com/jokes-inc/fun-pics/windows-firewall-6321.jpeg

Csak még 4-5 lakatot, riasztót meg még ki tudja mit kellene rakni arra az ajtóra. A csaló meg mellette bemegy.

2019.05.13. 12:40:29

@Terézágyú:
Hogyne lenne, ennél rugalmasabb is van: helyi járatos menetjegynek hívják.

Ami pedig a helyközi, távolsági viszonylatokat illeti, ott csak az utóbbi időben kezdett elterjedni az elővételi kötelezettség, az is csak jellemzően egyes buszpályaudvarokon, köztes megállókban nem. Alapból az a hagyomány, hogy a buszsofőrnél veszed meg, tehát a posztban említett probléma fel sem merülhetne.

2019.05.13. 12:41:45

@Snagal:
Én sem voltam olyan moziban. Esetleg lehetséges hogy a mozikra nem is igaz, amit írtam?

Terézágyú 2019.05.13. 12:43:08

@Zabalint:
"Hogyne lenne, ennél rugalmasabb is van: helyi járatos menetjegynek hívják."

??? Ez ilyen, hogy megveszem ma reggel, és akkor használom a nap folyamán (de csak a mai nap), amikor akarom - de egy bizonyos vonalon????

Snagal 2019.05.13. 12:45:53

@Zabalint: esetleg lehet, hogy pont ezért hoztam a mozis példát egy fentebb említett másikra ami szintén nem releváns?
esetleg írjam még le tízszer, hogy nem releváns? :)

2019.05.13. 12:53:22

@Snagal:
Szerintem meg ha kifejtjük mik a különbségek, akkor van értelme a hasonlatoknak.

Főleg, hogy reális, ha nem tudod aznap mikor akarsz hazautazni. Nyilván, ez a másik oldalon jelent szervezési problémákat, csakhogy tudjuk, hogy a MÁV nem így működik, sem a pontosságáról, sem a kiélezettségéről nem híres. Raadásul a mozival ellentétben nincs olyan a nem helyjegyes vonatok esetén, hogy teltház, mert nem számolnak ilyesmit. Innentől kezdve ez így puszta szivatás, amit a csalók elleni küzdelemmel magyaraznak, egyébként tévesen, a bliccelés fenntaetása egy állami cégnél szükségszerű, hogy meg lehessen magyarázni a hibákat. Egy magáncégnél erre nem lenne szükség, mert azok profitorientáltak, ott az eredmény magyaráz.

Terézágyú 2019.05.13. 12:59:03

@Zabalint:
"Innentől kezdve ez így puszta szivatás, amit a csalók elleni küzdelemmel magyaraznak, egyébként tévesen"

Téves??? Az hogy egy jegy érvényes volt x napig bármikor, az magával hozta azt, hogy többször is felhasználhatta az, akinek sikerült elérnie, hogy ne kezelje a kalauz...
És hogy miért nem kezelte? Pl. mert akkora tömeg volt, hogy a kalauz nem jutott el oda (bizony, mégiscsak van teltház a vonatokon!), vagy éppen úgy tett mintha aludna (láttam már ilyet).... stb.

Terézágyú 2019.05.13. 12:59:04

@Zabalint:
"Innentől kezdve ez így puszta szivatás, amit a csalók elleni küzdelemmel magyaraznak, egyébként tévesen"

Téves??? Az hogy egy jegy érvényes volt x napig bármikor, az magával hozta azt, hogy többször is felhasználhatta az, akinek sikerült elérnie, hogy ne kezelje a kalauz...
És hogy miért nem kezelte? Pl. mert akkora tömeg volt, hogy a kalauz nem jutott el oda (bizony, mégiscsak van teltház a vonatokon!), vagy éppen úgy tett mintha aludna (láttam már ilyet).... stb.

nickM 2019.05.13. 13:16:00

@Snagal:
Khm. Rajtad kívül úgy tűnik mindenkinek sikerült dekódolni, de akkor lefordítom:
20% kezelési költséget akartak neki felszámítani, mert az automatájuk egy ****.
A hogyan korrigálják késő vonatokon c. kérdésre: sehogy, megbüntetnek és kész.
Lásd bővebben:
homar.blog.hu/2019/03/08/keso_vonatot_hitt_a_sajatjanak_hiaba_volt_jegye_jol_megbuntettek

nickM 2019.05.13. 13:18:49

@Terézágyú:
Akkor legyen több kalauz vagy beléptetőkapu a vágányhoz (opcionálisan kiléptető is) vagy, vagy, vagy (elvileg van ott valami cégvezetés féle, próbálkozzanak már megoldani a problémát, nem generálni 8 másikat!)

2019.05.13. 13:20:36

@Terézágyú:
A 4 órás jegy bevezetése előtt adott napra szóltak a jegyek, az online csak adott járat indulási időpontjától. Amire gondolsz azok a retúr jegyek voltak, de az már jóval régebben ki lett vezetve 100 km alatt.

A 4 órás jegy előtt azon ritka esetben lehetett volna csalni, ha valaki aznap ugyanazon viszonylatban kétszer utazott, és emellett az első alkalommal elkerülte a kalauzt. Ami azért elég ritka egybeesés. Tehát egy nagyon-nagyon ritka csalástípus elvileg megszűnt, cserébe az összes többi utast szíatják.

Terézágyú 2019.05.13. 13:22:42

@nickM:
"beléptetőkapu a vágányhoz (opcionálisan kiléptető is) "

Próbálták a keletiben: amikor ezer ember odatódult egyszerre, akkor összeomlott... ez nem így működik.

2019.05.13. 13:22:47

@nickM:
A MÁV nem profitorientált cég, egyáltalán nem cél, hogy az utasok elégedettek legyenek, de a bliccelés megakadályozása sem. A cél az, hogy latszatintézkedéseikkel fenntartsák a fontosságukat minden téren.

Terézágyú 2019.05.13. 13:26:33

@Zabalint:
Itt én is összefoglaltam az egészet, mivel 30 éve rendszeres vonat-utas vagyok: @Terézágyú:

2019.05.13. 13:29:09

@Terézágyú:
Lehet, hogy rosszul emlékszek, akkoriban nem jártam a Keletiben, de valami olyasmi rémlik, hogy személyzet ellenőrízte a jegyeket, nem valami automata beléptető kapu volt.

Mellesleg ma már simán a vonatra felszálláskor lehetne ellenőrízni, ezernyi modern megoldás van rá. Csak nyilván akkor a bliccelők tényleg nem tudnának bliccelni, így nem lenne kikre hivatkozni szívatni az utasokat.

Terézágyú 2019.05.13. 13:30:19

@Zabalint:
"A MÁV nem profitorientált cég, egyáltalán nem cél, hogy az utasok elégedettek legyenek, de a bliccelés megakadályozása sem. A cél az, hogy latszatintézkedéseikkel fenntartsák a fontosságukat minden téren."

Milyen fontosságukat? Hogy elriasztják az utasokat????

Egyébként erre nem válaszoltál: ""Hogyne lenne, ennél rugalmasabb is van: helyi járatos menetjegynek hívják.""

"tudjuk, hogy a MÁV nem így működik, sem a pontosságáról, sem a kiélezettségéről nem híres."

Ellentétben a volánnal, ugye??? Ja bocs, a volánbusz minden egyes alkalommal 60 perc helyett 80 perc alatt ér célhoz...

"Raadásul a mozival ellentétben nincs olyan a nem helyjegyes vonatok esetén, hogy teltház, mert nem számolnak ilyesmit."

Nincsenek tele a vonatok????

Snagal 2019.05.13. 13:32:59

@nickM: örülök, ezek szerint csak én nem utazom rendszeresen vonattal...
"Az eredmény, hogy 20% - ot levonnak az árból"
vs
"20% kezelési költséget akartak neki felszámítani"

pont erről beszélek, egy nem vonattal járónak nem világos mit mire számítanak fel meg le... a leírás alapján neki levontak az árból, te meg azt mondod felszámítottak (vagy akartak)

De ezekszerint ez valami vonatonutazós szleng, ha csak én nem értem :)

Terézágyú 2019.05.13. 13:33:10

@Zabalint: "Lehet, hogy rosszul emlékszek, akkoriban nem jártam a Keletiben, de valami olyasmi rémlik, hogy személyzet ellenőrízte a jegyeket, nem valami automata beléptető kapu volt."

És az miért lenne gyorsabb???? Basszus, ezer ember egyszeri áthaladásáról van szó.

"Mellesleg ma már simán a vonatra felszálláskor lehetne ellenőrízni, ezernyi modern megoldás van rá."

Biztosan van rá megoldás, azért nincs már kalauz a külföldi vonatokon - ja bocs, VAN!

"Csak nyilván akkor a bliccelők tényleg nem tudnának bliccelni, így nem lenne kikre hivatkozni szívatni az utasokat."

Már akartam szólni, hogy volt egy bejegyzésed, amelyben nem szerepelt "szívatás" szó. Ilyen mulasztás elő ne forduljon többet!

juhaszvik 2019.05.13. 13:38:08

@Zabalint: @Terézágyú: basszus mire jövök már kitárgyaljátok az egészet. maradt valami?
:)

koprofágia 2019.05.13. 13:39:33

Ha elobb vegzek videken,es felszallok a visszavonatra mielott a returjegy ervenybe lepne,akkor mi van ?
ott is van valami potdij ?

2019.05.13. 13:52:12

@Terézágyú:
"Milyen fontosságukat? Hogy elriasztják az utasokat????"

Ez esetben konkrétan azoknak a fontosságat, akik kitaláltak az ésszerűtlen, de az utasokat szivató szabályozást.

"Egyébként erre nem válaszoltál: ""Hogyne lenne, ennél rugalmasabb is van: helyi járatos menetjegynek hívják."""

A helyi járatos menetjegy részhalmaza annak, hogy nem konkrét járatra veszel.

"Ellentétben a volánnal, ugye??? Ja bocs, a volánbusz minden egyes alkalommal 60 perc helyett 80 perc alatt ér célhoz..."

A Volán is szar, ki mondta, hogy nem. Mondjuk nem mentségükre, de azok közúton közlekednek,nahol nem csak ők maguk a tényezők.

"Nincsenek tele a vonatok????"

Lehet, hogy nem fogalmaztam érthetően. Arról beszéltem, hogy ha konkrét járatra veszed a jegyet, de nem helyjegyes a járat, és nem is számolják, hányat adtak el, ennek megfelelően teltházat sem hirdetnek, akkor eleve nem oldották meg azt a problémát, ami miatt a mozikban konkrét előadásra adják a jegyet. Nem mondtam semmit a vonatok valós telítettségéről ebben a mondatomban.

2019.05.13. 13:57:59

@Terézágyú:
"És az miért lenne gyorsabb???? Basszus, ezer ember egyszeri áthaladásáról van szó."

Sokkal nagyob tömegekkel is működik a rendszer, lásd pl. Londonban. De nem mondtam, hogy jó megoldás lenne, lásd lejjebb. Azért nem jó megoldás, mert nem csak a Keletiben szallnak fel emberek. Ezzel együtt a probléma, amir felvetsz, pusztan a MÁV bénasága miatt volt vele.

"Biztosan van rá megoldás, azért nincs már kalauz a külföldi vonatokon - ja bocs, VAN!"

Találkoztam olyannal tavolsági viszonylatban is, ahol nem volt. Vagy csak rajtaütéses ellenőrzés volt, a jegyet magad érvényesítetted. Meg olyannal is, ahol sokkal könnyebben bliccelhettél volna, az emberek mégsem tették. Igaz, ott nem riasztották el a fizető utasokat a szivatással.

"Már akartam szólni, hogy volt egy bejegyzésed, amelyben nem szerepelt "szívatás" szó. Ilyen mulasztás elő ne forduljon többet!"

Nem elég elégszer hangsúlyozni, amikor kizárólag erről van szó

szekertabor · provo.blog.hu 2019.05.13. 14:00:05

Ez a retúrjegy felhasználási idő megadási kötelezettség egy valós problémára adott inkompetens válasz, aminek a megvalósítása a poszt alapján kritikán aluli.

Pont a rövidebb távokon vezették be, ami teljesen indokolatlan, hiszen a rövid távú utazásokat az ember rugalmasan kezeli, nem tervezi meg előre. Egy Debrecen-Budapest távon elképzelhető, hogy előre tudom, melyik járattal fogok visszautazni, de a Vác-Nagymaros vonalon aligha tervezem meg az egész napomat előre.

Az informatikai rendszer pontosan annyira bénán kezeli a retúrjegy váltást, mint amennyire elszúrt az egész koncepció. Az, hogy ugyanarra a 4 órás időablakra képes kiadni az automata a visszajegyet, mint az odajegyet, magáért beszél. Az, hogy a visszaút kezdő időpont még az odútnál is lehet korábbi, hab a tortán. A minimum retúr időpont a következő lenne automatikus számításnál: jegyváltás időpontjához legközelebb induló odajárat érkezési időpontját követő legközelebbi visszajárat indulási időpontja.

2019.05.13. 14:00:50

@koprofágia:
Addig nem szállhatsz fel, vagy természetesen pótdíj, hiszen nem érvényes a jegyed. Sőt, ha veszel egy jegyet, ami 10:10-től érvényes, és 10:30-kor szállsz fel egy menetrend szerinti 10:05-kor induló vonatra, ami 25 percet késik, akkor ugyanúgy megbüntetnek.

vizsla_barat 2019.05.13. 14:12:02

Talan 2000-et irhattunk, mikor volt szerencsem Parizsba utazni TGV-vel. Francia ismeroseim felhivtak a figyelmem,ha korabbi vonattal tudnek jonni (felorankent jar Lyon es Parizs kozt, elkepeszto volt na...mikor Szegedrol Pestre volt 4 intercity - naponta), ne felejtsem el begyomoszolni a jegyet a minden vagany elejen levo nyilasba...aztan ugorhatsz is fol a korabbi vonatra.

juhaszvik 2019.05.13. 14:20:30

akkor már csak az a kérdésem maradt, hogy ha az ember nem tudja előre, hogy mikor is utazik pontosan, akkor miért nem akkor veszi meg a jegyet, mielőtt felszáll a vonatra?
És az nem kifogás, hogy nincs nyitva a jegypénztár, mert ad1 a posztoló által bejárt Pécelen hétfőtől vasárnapig 04:10-től 22:10-g tart a nyitvatartása, ad2 annak is meg kell oldania a jegyvásárlást, aki olyan helyről indul, ahol nincs (nyitva) jegypénztár.

ha esetleg az a gond, hogy 10 perccel előbb kell kimenni, arra csak egy szájlebiggyesztés a reakcióm.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.13. 14:23:30

@szekertabor: A rendszer képes bármikorra kiadni a jegyet, csak a poszter nem mondta meg mikor akar visszajönni, így aztán a visszafelé szóló jegy abban a pillanatban lekezdett "ketyegni". Ennél egyszerűbb megoldás itt nincs. Ha meg nem tudod előre megtervezni a napod, akkor nem kell retúr jegyet venni. Bármilyen meglepő a célállomásokon is van jegypénztár, automata, ahol lehet ezt intézni. Ha meg nincs akkor lehet bünti nélkül venni a kallernál.

"A minimum retúr időpont a következő lenne automatikus számításnál: jegyváltás időpontjához legközelebb induló odajárat érkezési időpontját követő legközelebbi visszajárat indulási időpontja." - ezt magad se gondolod komolyan. Az esetek nagy részében ez pont ugyanúgy szívás lenne az utasnak, mint a mostani. De ha még véletlenül jó is lenne, a MÁV pontosságát ismerve ezzel is simán beszívná az ember.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.13. 14:24:44

@juhaszvik1: mert szereti szopatni magát/szerepelni ilyen remek blogokon/nem tudja, hogy neten bármikor, bárhol vehet jegyet....ezer oka lehet :D.

CCnick 2019.05.13. 14:28:45

@juhaszvik1:" ad2 annak is meg kell oldania a jegyvásárlást, aki olyan helyről indul, ahol nincs (nyitva) jegypénztár."

Spec annak a legkényelmesebb aki ilyen helyről utazik mert neki nem kell elővásárlással szórakozni, vesz a kallertől ha jön a kaller.

koprofágia 2019.05.13. 14:29:08

@juhaszvik1:
Nem,az nem kifogas,hanem jogos elvaras a VEVO reszerol, hogy ne keruljon ilyen helyzetbe.

szekertabor · provo.blog.hu 2019.05.13. 14:35:20

@onlajnok: Nem "egyszerű", hanem minimum életszerű megoldásra lenne szükség. És ha az informatikai rendszer annyira "egyszerű" (bár ezt inkább kreténnek hívjuk), hogy képtelen kiszámítani a visszaút lehetséges legkorábbi kezdetét, akkor ezt a jegyvásárló tudomására kellene hoznia nagy piros figyelmeztető villogással. "Hahó!, Imbecilis fejlesztők kreténre programoztak! Ha nem adsz meg legkorábbi visszaút időpontot, kicseszek veled!"

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.13. 14:44:16

@szekertabor: Nem képtelen kiszámolni, hanem felesleges. Nézzük meg a konkrét példát:

Keleti - Pécel 11:05 - 11:35 ekkor utazott a poszter.
Pécel - Keleti 11:53 - 12:25 ez az első visszafelé jövő vonat, ami az első beérkezése után indul.

Ha erre kapott volna jegyet, akkor mivel lenne előrébb? Semmivel, Pécelen játszhatta volna el ugyanezt, amit itt most. Épp ezért nem próbálja meg kitalálni, hanem szól, hogy állítsd be a visszautat. És igen, szól. Persze ha nem adod meg, akkor is kiadja a jegyet és annak eredménye az, ami történt.

Nyilván lehetne, hogy a 4 órás korlátozás miatt ne is lehessen retúr jegyet venni, az lenne igazán hülyebiztos. Itt az a baj elsősorban, hogy a a poszter nem ismeri a rendszert, de erről nem a rendszer tehet, mikor megváltozott napokig ez folyt a csapból is. Ha valaki szeretné megőrizni a rugalmasságot, az ne baszakodjon a retúr jeggyel. Vegye meg csak oda, aztán majd visszafelé megveszi, amikor jönni akar. Ez a retúr jegye egyébként egy nagy átbaszás: semmi előnye nincs igazság szerint (ok, nem kell 2x sorba állni a pénztárnál, de ha ez a gond, ott az online jegy), ellenben van egy csomó kötöttség, amit okoz.

juhaszvik 2019.05.13. 14:48:05

@koprofágia: ne adj szavakat a számba. a kifogást a jegypénztár nyitvatartására írtam, nem pedig arra, hogy milyen helyzetbe kerül a vevő. nem én vagyok a MÁV, tőlem akár holnaptól le is állhatnak, vagy nyújthatják a világ legjobb utasélményét, nekem mindegy. az-az évi 1-2 vonatozás nálam nem sok vizet zavar, és akár helyettesíthető is.

2019.05.13. 14:50:26

@onlajnok:
Amikor kitalálták a retúr jegyet, akkor még nem voltak ezek a hátrányai. Csak nem kellett kétszer sorba állni. Akkori formája online jegyvásárlás esetében is kényelmesebb lenne.

Másrészt én sem hallottam róla, mikor a 4 órás jegyet bevezették. Manapság csak évi 5-6-szor utazok vonattal (korabban sokkal gyakrabban), akkor nem tűnt fel, mert nem ütköztem vele problémába, pár hónappal ezelőtt hallottam róla A biztos, hogy ez a rendszer az előző, aznapi érvényességű jegyekkel szemben nem sok bliccelő ellen ér bármit is, ezzel szemben sok fizető utas megjárhatja miatta. Elsősorban nem a retúr jegyre gondolok, hanem pl. késésekre.

InTheGajd 2019.05.13. 14:51:07

Ne sírjatok már állandóan. 2500-ra csak egyszerűbb már lesz minden a mávnál.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.13. 14:56:21

@Zabalint: persze, régen minden jobb volt :D, de tényleg. Úgy volt értelme a retúr jegynek, aztán elkezdték korlátozni: már csak 100 km felett lehetett, már csak aznap volt érvényes, már csak 4 óráig érvényes...amióta pedig van online jegy, amit ki se kell nyomtatni, ráadásul olcsóbb is, tényleg elvesztette az értelmét. Egészen nyugodtan ki is lehetne vezetni, mint jegytípust.

Hogy nem hallottál róla, ahhoz tényleg nagyon burokban kell élni, ezt nem bántásból, de tényleg akkoriban erről szólt minden. Minden online és offline média megírta, bemondta. A neten is cikkezett róla több blog is. Egyébként nem a bliccelők miatt bevezetve, hanem hogy rengeteg nem érvényesített jegyet visszaváltottak, sokszor nem is azok, akik utaztak velük.

juhaszvik 2019.05.13. 15:08:05

érdekes kérdés ez a késéses téma. tehát ha megveszem Felsőkiskirályfalván a 12:53-kor induló, Szentkolbászmezejére tartó vonatra a jegyet, de akkora késés van a vonalon, hogy csak most érkezik meg a 11:04-es, akkor azzal nem mehetek el, ugye? pontosabban, ha felszállok, akkor pótdíjat kell fizetni?
nem tudom eldönteni, hogy épp ésszel nézve ez most jogos-e vagy sem. egyrészt jogos, mert nem arra vettem jegyet, de basszus, ha van elég hely a vonaton, akkor most miért b*sszunk ki másokkal? ha már egyszer késik a vonat, akár órákat is, akkor miért nem lehetek előzékeny?

továbbá az sem világos, hogy ha a buszok esetében 20-50 utasra jut egy sofőr, aki a vezetés mellett intézi a jegyek árusítását is, akkor ugyanennyi utasra miért nem tud kigazdálkodni elég kalauzt (aki feltételezem kevesebbet keres, mint egy buszsofőr) a cég, hogy intézzék a vonaton a jegyvásárlást?

2019.05.13. 15:19:17

@onlajnok:
Nem hallottam róla, mert akkor nem nagyon érdekelt, így valószínűleg átszaladtam rajta. Pontosabban pár hónapja hallottam róla végül, előtte odaig volt meg, hogy 100 km alatt nincs retúr jegy. Egyébként életemben nem vettem retúr jegyet.

"Egyébként nem a bliccelők miatt bevezetve, hanem hogy rengeteg nem érvényesített jegyet visszaváltottak, sokszor nem is azok, akik utaztak velük."

Ami total kamu érvelés hiszen az online jegyeknél is bevezették a 4 órásat (azelőtt attól az időponttól volt aznap éjfélig érvényes, amelyik járatot kiválasztottad), viszont addig is csak legkésőbb 1 órával előtte lehetett visszaváltani.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.13. 15:28:04

@Zabalint: "Ami total kamu érvelés hiszen az online jegyeknél is bevezették a 4 órásat " hát ezt nem tudom, de valahogy konszolidálni kellett a dolgot, mert gondolom ilyen módon nem lehet különbséget tenni jegyek között (bár az árban meg lehet..). Na mindegy, a lényegen ez nem változtat: tájékozatlannak, figyelmetlennek lehet lenni, csak viselni kell a következményeket. Hülyebiztos rendszert meg nem lehet csinálni, vagy legalábbis csak annak az árán, hogy az esetleg már vállalhatatlanul idegesítő lesz. Jelen példában a usernek semmi oka nem volt, hogy retúr jegyet vegyen, azon túl, hogy magát szopassa, ráadásul a körülményekkel sem volt tisztában. Arról nem is beszélve, hogy ~450 forinton vergődik (nyilván egy forinttal se károsuljon meg senki).

2019.05.13. 15:39:36

@onlajnok:
Egy 1 órás út esetén a 4 órás jeggyel is el lehet játszani ugyanazt a trükköt, ha az érvényesség megkezdése után még vissza lehet(ne) váltani.

(Lehet egyáltalán ezt offline jegy esetén? Furának tartanám ha lehetne. Akkor ez már több évtizedeses probléma lenne. Tudtommal a retúr jeggyel eredetileg az volt a gond, hogy többször mentek vele, ha nem volt kaller.)

MrZed001 2019.05.13. 15:42:28

Jajjjj már megint MÁV jegy ...
A múltkori cikk után nagyon alaposan ki lett elemezve, hogy ez mennyire MÁV marh-ság, és mennyire pofon egyszerű lenne kivédeni.
A 4 órás érvényességről az az átkosban született vicc jut eszembe, hogy:
- Érted jöttünk Elvtárs ... nem ellened :D

Baldrick68 2019.05.13. 15:43:10

Látom sokan látatlanban írnak véleményt olyanok akik nem vettek még automatában jegyet.
A jegyvásárlás úgy megy, hogy konrétan ki kell választanod azt a vonatot amivel menni akarsz, az adott vonat indulásától lesz érvényes a jegyed.
Ha visszaútra is akarsz jegyet, akkor feldobja a visszaúti ajánlatokat időrendben és neked kell kiválasztani, hogy melyik vonattal akarsz visszajönni.
Tehát nem az van, hogy az automata magától kitalál valami időpontot, hanem az utasnak kell egy listából kiválasztani, hogy mivel akar visszajönni.
Gondolom az történt, hogy rábökött az első ajánlatra ami a listán volt ahelyett, hogy elolvasta volna azt a rohadt képernyőt.

2019.05.13. 15:47:28

@Baldrick68:
Csak éppen nem a járatra ad jegyet, hanem attól a járattól kezdve lesz érvényes. A 4 órás szopatás előtt ez így teljesen rendben lett volna, amennyiben aznap utazik vissza.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.13. 15:52:05

@Baldrick68: pontosan ez történhetett, 10:53-kor van vonat Pécelről visszafelé. Szerencsétlenségére pont akkor vette a jegyet, amikor még arra lehetett. Egy perccel később már a 11:53-as lett volna az első a listában.

@Zabalint: az érvényesség megkezdése után nem lehet visszaváltani. Alapvetően nem a retúrral volt visszaélés, hanem úgy általában a sima jeggyel (és egy ideje 100 km alatt a retúr is igazából két sima jegy). Tehát a 4 órás szabály előtt a jegy vagy egész nap érvényes volt illetve később a kiválasztott vonat indulásától számítva éjfélig. Ezekkel egyszer utaztak, nem volt kaller, majd visszautazás után szépen visszaváltották a kiindulási állomáson, mondván hogy ezt korábban vették, de inkább mégse utaznak. Na ezt tették lehetetlenné azzal, hogy lett egy kevésbé nyitott végű lejárat, ugyanis 4 órán belül az oda-vissza utat már alig teszi meg valaki.

berber10 2019.05.13. 15:53:51

@Lancelot0:
Idézet a MÁV adatkezelési szabályzatából:
'2.2. Kezelt adatok köre Az e-Ticket rendszerben a MÁV-START az alábbi személyes adatokat kezeli:regisztráció esetén: felhasználó neve és e-mail címe
díjtermék vásárlása esetén:emailcím,számlázási cím,utas neve és születési dátuma,vásárolt díjtermékek adatai, díjtermék igénybevételére jogosító további adatok (pl. igazolvány szám). Az e-Ticket rendszerben vásárolt e-vonatjegyek névre szóló jegyek, melyeken feltüntetésre kerül az utas neve és születési dátuma. A 2012. évi XLI. törvény (Személyszállítási Törvény) felhatalmazása alapján a vasúttársaság jogosult ellenőrizni azt, hogy a névre szóló jeggyel az a személy utazik, akinek a nevére a jegy szól.
Szóval ha elektronikus jegyet veszel akkor téged a kalauz még igazoltatni is fog és ők a GDPR-re hivatkoznak. Mi köze van a MÁV-nak ahhoz, hogy ki utazik a jeggyel, nem veszel igénybe semmi kedvezményt. Utána meg azt állítják, hogy
"Adatkezelő a vásárlási adatokat összesített és/vagy anonimizált formában statisztikai célokra felhasználja olyan módon, hogy abból semmilyen személyes adat vissza nem nyerhető" Ha nem használja ezeket az adatokat akkor mi köze hozzá?

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.13. 15:53:54

@Zabalint: na de könyörgöm, most mi akadályozta meg az ember, hogy ne az első elemre bökjön rá, hanem mondjuk a a 10-re, ami a 15:53-as vonat és akkor a 19:53-asig bármelyikkel eljöhetett volna? Az akadályozta meg, hogy lusta volt végigolvasni, hogy mit ír az automata.

Tomanovics Gergely · http://tomanovicsgergely.blog.hu 2019.05.13. 16:06:49

Miért vesz bárki papír vonatjegyet 2019-ben? Tavaly óta van Vonatinfó app, azzal a kedvencek közé mentett útvonalakra 10 másodperc alatt veszek jegyet, máshova mondjuk fél perc, mindig csak az állomásra menet veszem meg, amikor épp aktuális.

2019.05.13. 16:11:05

@onlajnok:
Továbbra sem értem. Ha érvényesség megkezdése után már nem lehet visszaváltani, akkor hogyan váltották vissza, miután utaztak vele? Vagy az egész napra vonatkozóra más szabály vonatkozott? Akkor miért nem úgy változtatták meg, hogy az érvényesség kezdete mindig a kiválasztott járat legyen, a pénztárnál vett jegynél is, és lehetőleg ne úgy mint most, hanem tényleges felszállással, akkor is ha késő vonat és előbb lenne ott. Akkor mindenki, aki nem akar visszaélni, jól járt volna.

juhaszvik 2019.05.13. 16:11:38

@Baldrick68: ha jól értem akkor a levélíró olyan dolog miatt hőzöng, amit ő cseszett el?

2019.05.13. 16:12:29

@onlajnok:
Miért, kiírja azt is, hogy meddig? Komolyan kérdezem, én minden esetben online veszek jegyet, automatából nagyon régen vettem, még jóval ezen szabály előtt.

csúti csüngőhasú tolvaj 2019.05.13. 16:12:47

@juhaszvik1:

Csak szólok, a XX.-századiak tisztában voltak azzal, hogy ki kell menni az állomásra, beállni a pénztárhoz, oszt megvenni a jegyet.
Aztán jöttek az öntudatos kis hipszter faszfejek, nekik zsenánt odaállni, elugatni, hogy hová a ku... anyjába akar menni, és a jegypénztáros kiadja nekik a megfelelő bilétát, oszt húzz a vonatra. Helyette a 3 hónappal korábban eldöntött utazásra az indulás előtt 10 perccel még a kocsmában ülve akar jegyet venni, és csodálkozik ha félrészegen és teljes idiótán ez nem sikerül neki. Persze nem ő a hibás amiért az utolsó percekre hagyja, hanem az aki nem tudja kitalálni a meg sem adott információk alapján, hogy hová menne.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.13. 16:13:29

@Zabalint: Úgy hogy akkor még nem volt ráírva, hogy melyik vontra vetted. Csak a vásárlás dátuma. Ha reggel megvetted, azzal este is utazhattál. És mivel nem volt lekezelve, olyan, mintha nem utaztál volna, így visszaváltották.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.13. 16:14:29

@Zabalint: nem tudom, mert én bérlettel utazom, évek óta nem vettem jegyet, de majd megnézem.

csúti csüngőhasú tolvaj 2019.05.13. 16:17:17

@FDToth:

Aranyom. Itthon a kerékpárosok 99 %-a nem tudja a rá vonatkozó szabályokat (teszt volt pár napja erről, bukott egy kivételével az összes) te meg becsületességről zenélsz? Az emberek az anyjukat megdugnák 3 méter előnyért, 20 ft. előnyért, vagy bármiért ami a másik elé helyezi és 5 méterrel előbb állhat további fél órát a dugóban, etc., a számlaadás elkerülése népi foglalatosság, ha valaki gyorshajt akkor nem ő a hibás hanem a rendőr mert le merte fotózni. Ez egy ócska, szar emberekkel teli ország, pontosan azt kapják amit érdemelnek, a baj az, hogy mi, a normálisak is szopunk a sok agyament hülye miatt.
Megnevettettél.

illiana 2019.05.13. 16:20:06

@Keményen Trollkodó Kisember: Külföldön a görögöknél néhány vonalon ez a fajta rendszer van. Az automatánál vagy a jegypénztárnál kiválasztod az úticélod annak az arányában fizeted a viteldíjat majd kapsz egy jegyet ami egy pici kártya kb. mint a bkv vonaljegy csak keményebb papíron nyomják és a peronon elhelyezett gépen kilyukasztod ami rányomja a pontos időt és amikor befut felszállsz a vonatra. Visszaútra is válthatsz jegyet ott de majd utazás előtt lyukasztod. Senkit nem izgat mikor jösz majd vissza, a víteldíj azonos. Nincs visszaváltás. Teljesen egyszerű és logikus a rendszer.

szelidorzo 2019.05.13. 16:41:35

Ok, hogy a poszter is figyelhetne, de az elmúlt 10 évben szerencsére nem vettem MÁV jegyet. ( a párom viszont sűrűn)
Pár probléma miatt. Lassú, és még késok is. Koszos. Télen a fűtés nem működik, nyáron a klíma. De a legszebb, hogy helyjegy váltáskor külön ültetné a 3 évrs gyereket az anyjától, mert képtelen kezelni, hogy egymás mellé adja a jegyeket. Szóval rohadjon meg a MÁV. De most elkúrnak 1000 milliárdot egy felesleges nyomvonalra.

Labasmaz 2019.05.13. 16:44:27

@Terézágyú: Ez a "pontosan mondd meg, melyik vonattal fogsz utazni" nem ismeretlen a valamivel fejlettebb közlekedési kultúrával rendelkező országokban sem, viszont cserébe ilyenkor akár fele is lehet a jegy ára a tetszőleges időpontban felhasználható jegynek.

Dezsike 2019.05.13. 16:50:28

Én mindig úgy csinálom, hogy online (nem a vonatinfón, a webes felületen) elkezdem a vásárlást, a fizetőoldal előttig elviszem. Majd megkísérlem elérni a vonatot (akár rohanva, ha úgy jön ki). Ha már tutibiztos elértem, esetleg fel is szálltam rá, befejezem a vásárlást, megvan a jegy (ha már elkezdted, engedi befejezni a vonat indulása után is). Ha nem érem el törlöm. Ez egészen addig működik, amíg nem késő vonatra akarok jegyet venni. Hiába hekkeltem a rendszert, ez a mutatvány nem sikerült (aminek enélkül is működnie kéne, jogos igény késő vonatra jegyet venni).

KaTe 2019.05.13. 17:06:38

Véleményem szerint az látja jól, aki a rendszer EGYSZERŰSÍTÉSÉN gondolkodik. Aki SZÁNDÉKOSAN visszaél a rendszerrel, azt büntessék meg. Kezdésképp mehet egy 500 forintos csekk, következő alkalommal 1000 majd 5000 majd 10.000 majd 50.000, határ a csillagos ég. A rendszer túlbonyolítása csak egy dolgot eredményez: A figyelmetlen, de amúgy becsületes embert elkapják, az ügyeskedő, kiskaput kereső pedig továbbra is ingyen utazik.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2019.05.13. 17:11:39

@Tomanovics Gergely: Alapból feltételezed, hogy mindenki okostelefont cipel magával. Nekem van ugyan egy 10 éves simifonom, de nem költök netre, így nincs is rajta ilyen-olyan app.

@Zabalint: Neeeeeeeeeeeeeeee, ezt erősítse meg valaki, ilyen tényleg van?!?

Baldrick68 2019.05.13. 17:26:14

@juhaszvik1:
Pontosan!
A teszt kedvéért leszaladtam az iroda melletti állomásra és elindítottam egy retúrjegyes vásárlást 100 km alatti távolságra.
Pontosan az történt amit mondtam.
Kiválasztod, hogy oda vissza utat akarsz venni.
Még egy figyelmeztető ablakot is a képedbe tolnak a 4 órás jegyérvényességről egyébként.
Aztán előtte kiválasztod az oda utat, ott konkrét vonat indulási időpontok vannak vonatokkal, hogy te melyikkel akarsz menni.
Mert ha mondjuk egy IC-t választasz ki akkor ad IC pótjegyet is.
Aztán ezek után ugyanígy ki kell választani a visszautat. Itt a visszajövő vonatok vannak időrendbe szedve és ki kell választani, hogy melyik vonattal akarsz visszajönni.

spulni 2019.05.13. 17:50:42

Pécelre BKV busz jár az Örsről... Ettől függetlenül ez az agyonszabályozott időpontos jegy elég béna rendszer. Miért kell azon szarozni, hogy éppen melyik vonatot éri el a user? Pláne egy elővárosin? Nem tökmindegy nekik?

lamaskitfi 2019.05.13. 18:09:54

@Lancelot0: Pontosan úgy van, hogy 100 Kilométer alatti távokra 4 óra az időintervallum. amikor retúr jegyet veszel, legyen az akár pénztár, akár kalauz, akkor te választod meg a hazaútnál, hogy melyik vonatra kéred a jegyed, és az a jegy attól az időponttól lesz érvényes, és csak onnan ketyeg a 4 óra időintervallum. itt a kalauz nagyot hibázott

lamaskitfi 2019.05.13. 18:11:57

@spulni: a fő probléma ezzel hogy haza fele utadat nem tudod megtervezni. Múltkor 1 órával előbb értem ki én is, és átrakattam hamarabbi időpontra a pénztárnál, meg is kérdeztem, hogy ez jó? a hölgy rámutatott egy nagy köteg más időpontra váltott jegyre maga mögött

lamaskitfi 2019.05.13. 18:14:37

@FDToth: Konkrétan a kalauzoknak köszönhetjük ezt a rossz rendszert a legnagyobb részben, csak a mávnak jól esik a bliccelőkre fogni

spulni 2019.05.13. 18:16:15

Na ez az. Ezért nem értem, (nem csak én) hogy miért baj az a MÁV-nak, hogy valaki az előbbi vagy a későbbi vonatot éri el. Mert hamarabb végzett. Mert közbejött valami. Vagy késik. Ugyanaz a vonat, nem gyors, nem IC, akkor miért... Mondjuk már az onlány vásárlással ez is megoldható, és ma már a 8 éves gyerekektől a 100 éves mamákig majd' mindenkinek van telefonja.

spulni 2019.05.13. 18:17:32

@lamaskitfi: Hát, nem tudom. Szerintem velük is kiszúrás. Pöcsölni az időpontokkal vonatszámokkal és egyebekkel... A papírjegyeken...

2019.05.13. 18:22:15

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓:
Nem kell app, ha mobilneted van, a böngésző is jó. Nekem nincs is rajta az app, mert egyrészt ritkán vonatozok, másrészt régen, mikor sűrűn vonatoztam, akkor az appal nem lehetett még jegyet venni, csak információnak volt, töröltem, mert nagyon gané volt. Azóta nem tudom, de mivel böngészővel is pár perc, egyelőre megvagyok vele.

nickM 2019.05.13. 21:38:38

Terézágyú: :) Köszönöm, akkor jól emlékeztem, pont a Keletiből Győrbe induló vonaton kellett oda-vissza-helyre-tétre-befutóra igazolnom, hogy jogosan veszem igénybe azt a hatalmas 33%-os kedvezményt évente akár kétszer is.

nickM 2019.05.13. 21:43:37

@Zabalint:
:) Tudom, tapasztaltam.

nickM 2019.05.13. 22:02:48

@Snagal

V@Terézágyú Óvatosan jegyzem meg, volt szerencsém hozzá, működni látszott.

2019.05.14. 07:24:31

@juhaszvik1: Amit lehetett,azt mindent szétvertek a rendszarváltók!Kérdem én van elévülés a patkányokra?Az összeset átkéne adni trumpnak,mert ö megbecsüli a nála is hülyébbeket!Lásd o1gecit!

Ustim 2019.05.14. 08:22:10

A MÁV így harcol a nyavajás időutazó bliccelők ellen!

koprofágia 2019.05.14. 08:22:13

@lamaskitfi:
Nem a kalauzoknak.
Multkor elmentem dunakeszi alsora a nyugatibol ugy,hogy a kaller vegig mobilozta az utat az utolso ajtonak dolve.
Sot,ket hete a deli-fehervar utat is megtettem ellenorzes nelkul oda, csak vissza kertek a jegyet.
Hogy ezt egy teljesen bekamerazott vonaton megteheti, a terulet vezetosegenek alkalmatlansagat jelzi.

káeurópaibankoló 2019.05.14. 09:33:20

@spulni: azert ez nem olyan egyszeru. Van aki elindul a cel fele, de nem tud vegig vonattal menni, mert az odaig nincs. At kell szallni buszra. A csatlakozasok annyira osszehangoltak, hogy vagy elered a csatlakozast vagy nem. Ha nem, akkor varakozol 0,5-1-2-3 orat a kovetkezore. Na, ehhez kepst tervezd meg a visszautazasod. Vissza ugyanez, ha minden klappol, akkor atszallsz a pusztaban. A mavnal azonban hiaba veszed meg online a jegyed, nem tudod elore kinyomtatni, hanem a mar elore megvett es kifizett jegyet egy bena automatabol kell kinyomtatni a helyszinen. Ha van a helyszinen ikyen masina, csak sokszor nincs. Es az is meglepo, de videken nem hasit am a mobilnet, sot jo par helyen terero sincs. Na, most a buszrol vonatra atszallo utasokat szivattak meg ezzel, de nagyon, pedig eddig sem volt rovid ido megtenni ezeket a cirka 50-60 km-es utazasokat. Ha minumim 2 ora, de inkabb 3-3,5 ora lehet megerkezni hetvegen, mert a mav kesik, akkor hogyan tervezed meg a visszautat. Tok egyszeruen, atszallsz autoba, mert a tomegkozlekedes a 20. szazadban keptelen betolteni funkciojat, es ha szekerrel indulnal neki, akkor is kb ugyanezzel a tempoval ernel oda. Csereben meg szivatnak. Ezek a xsodalatos acsorgasok es varakozasok kulonosen a teli hidegben, novemberi fagyos esokben fantasztikusak. Eddig legalabb elore meg lehetett venni a jegyet, hagyjuk, hogy itthon kinyomtatod, de legalabb a visszautad rugalmas volt Most biztos varakozhatsz valahol nem keveset, mert sorban kell allni a penztarnal, vagy a jegyvasarlo automatanal, mert nem tudod elore kiszamolni az utazast. Nyilvan egy vasarnap, szombat este igazan remek moka, amikor tomott sorok allnak az automata es a penztar elott is, a mar igy is kotelezo varakozassal megspekelt utazasi idod soran meg hallod, most suhant el a vonat, amire felszallhattal volna, de meg csak megprobalsz jegyet venni. Igazan remek ha mindett a sportot kisgyerekkel, csomagokkal csinalod.

rekszem 2019.05.14. 09:40:20

Érdemes a telefonos alkalmazáson keresztül jegyet venni, egyrészt olcsóbb, de ami fontosabb, hogy pár másodperc alatt megvehető, így tulajdonképpen elég akkor megvenni, amikor már biztos, hogy melyik vonattal megyünk. sokszor úgy veszem meg, hogy már fent ülök pályaudvaron a vonaton és míg várom az indulást, közben megveszem a jegyet.

enipeni 2019.05.14. 09:41:49

@Terézágyú: A belepteteos kapu mukodik olyan orszagokban pl mint japan (tokio) ahol 1000 meg 1000 meg 10000 ember indul minden nap utazni munkaba. nagyon gyors.

CCnick 2019.05.14. 10:08:37

@Zabalint: " Lehet egyáltalán ezt offline jegy esetén? Furának tartanám ha lehetne. Akkor ez már több évtizedeses probléma lenne."

Lehet. És több évtizedes probléma.

CCnick 2019.05.14. 10:12:35

@káeurópaibankoló: "A mavnal azonban hiaba veszed meg online a jegyed, nem tudod elore kinyomtatni, hanem a mar elore megvett es kifizett jegyet egy bena automatabol kell kinyomtatni a helyszinen. "

Régóta nem kell semmit nyomtatni, ha böngészőben vásárolsz megkapod pdf-ben a jegyet és azt mutatod fel telefonon. Appban vásárolva meg még ennyi macera sincs. És azért edge kb mindenhol van az meg elég az appnak a vásárlás lerendezéséhez.

CCnick 2019.05.14. 10:14:15

@káeurópaibankoló: "Eddig legalabb elore meg lehetett venni a jegyet, hagyjuk, hogy itthon kinyomtatod"

ismétlem, te kb fél évtizeddel a múltban járó univerzumban élsz.

CCnick 2019.05.14. 10:22:12

@Zabalint: "Amikor kitalálták a retúr jegyet"

Amikor kitalálták a returjegyet akkor még minden jegyvásárláshoz sorba kellett állni amit a returjeggyel meg lehetett spórolni. Ma csak annak nincs lehetősége 10mp alatt megvenni a jegyet a vonatra felszállás közben a lépcsőn aki direkt a XXsz.-ban akar élni, a returjegynek innentől semmi valódi haszna nincs.

koprofágia 2019.05.14. 10:33:34

@CCnick:
csak kb. van mindenhol.
aki utazott mar vonaton,az tudja,hogy pest 60 kilometeres kozeleben is lehetnek 5-10 perc teljes netleallasok. Vodas vagyok,de ahova nem tud tornyot rakni,oda a tobbi sem.

CCnick 2019.05.14. 10:53:23

@koprofágia: jegyet azért nem két állomás között a vonaton hanem még a településen belül kellene azért venni, és ugye azt nem akarod mondani, hogy olyan sok magyar település van ahol nincs semmilyen mobilnetlefedettség de van jegypénzár a megállóban. Mert ha nincs üzemelő jegypénztár akkor eleve nem is kell jegyet venni előre hanem ad a kaller.

koprofágia 2019.05.14. 11:14:27

Azt vagom,de az "edge mindenhol van" kijelentes tovabbra sem igaz.
Van lehetoseg a mav balfaszkodasanak a korrigalasara,de az alap tenyallas az alabbi :
A returjegy 24 oras minimum. Itthon azert nem annyi,mert nem tudnak megfeleloen ellenorizni,es ahelyett, hogy a teljes vezetoseget lecserelnek,az utasokra haritjak a problema megoldast az elbaszott jegyrendszerrel.

CCnick 2019.05.14. 12:43:04

@koprofágia: Az alap tényállás az alábbi: El kell olvasni a szöveget jegyvásárláskor.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2019.05.14. 14:04:31

Odamész,majd visszaváltatod a fel nem használt jegyet, az működik?
Amúgy 99% valaki adatbázishibát csinált, gondolom a sw fejlesztője, és a MÁV sóher kifizetni a javítást...

CCnick 2019.05.14. 16:31:50

@Semmitnemérszakitiltással: Igen működik, ez a klasszik kalauzelkerülős spórolás menete. Ha nem kezelik le az érvényességi idő alatt visszaváltják 20%kezelési költséget levonva.

2019.05.14. 18:32:34

@koprofágia:
"Vodas vagyok,de ahova nem tud tornyot rakni,oda a tobbi sem."

Ha sokat utazol az országban, válts. Anno nekem is volt másodtelefonnak vodás egy kedvezmény miatt, városi telefonnak is neveztem, mert elsőrendű fűutakon, autópályákon, vasúti fővonalakon is hiányos volt a lefedettsége.

2019.05.14. 18:34:55

@koprofágia:
Én egyszer, amikor még appban nem lehetett, Márianosztrán vettem EDGE-el online jegyet Szobtól Pestig, amíg a buszra vártam, mert sejtettem, hogy szoros lesz Szobon az átszállás. Hát olyan 20 perc volt, igaz nem jelentett gondot, mert 40 perc múlva jött a busz.

2019.05.14. 18:37:56

@CCnick:
És akkor miért nem azt vezették be ami az online jegyeknél van, hogy legkésbőbb 1 órával az érvényesség kezdete előttig? Vagy simán az érvényesség kezdetéig? A jegy meg a kiválasztott járat időpontjától lehetne érvényes, nem pedig úgy, mint most az online jegynél, hogy menetrendszerinti időponttól.

2019.05.14. 18:39:07

@CCnick:
Az átlagos késést nézve nagy eséllyel indulás előtt már csak a következőre tudos megvenni a jegyet.

CCnick 2019.05.15. 08:09:19

@Zabalint: Opera Mini és máris nem 20 perc pár grafikamentes weboldal letöltése 2G-n se.
"És akkor miért nem azt vezették be "

akkor amiatt menne a sírás, hogy mi az, hogy csak addig lehet visszaváltani. Nincs olyan megoldás ami MINDFENKINEK MINDIG TÖKÉLETES, főleg ha az ügyfél ignorálja a vásárláskor arcába tolt feliratokat.

nickM 2019.05.15. 23:20:21

@Snagal: Sok-sok éve volt, hogy utoljára vonatoztam (sajnos:() de olvasd tovább, kérlek. "Ugyanis ha elhúzódik a vidéki dolgom, buktam a jegyet, ha nem számítok erre, mert nem szoktam vonattal járni, akkor is bukok 20%-ot."
(Igen, a poszter - jó Homár szokás szerint a, nem tud; b, nem képes egyértelműen fogalmazni; c, kifejteni a teljes történetet - de azért csak ki lehet találni, mi a nyűge.)

2019.05.16. 17:08:58

@CCnick:
Anno használtam opera minit, akloriban folyton eldobta a session-öket.

"akkor amiatt menne a sírás, hogy mi az, hogy csak addig lehet visszaváltani. Nincs olyan megoldás ami MINDFENKINEK MINDIG TÖKÉLETES, főleg ha az ügyfél ignorálja a vásárláskor arcába tolt feliratokat."

Ja, tehát válasszuk a legagyatlanabb megoldást, és akkor lehet mutogatni, hogy amúgy is sírnanak. Gondololom e jó magyarázat a vasút általanos leépülésére is...

2019.05.18. 12:28:28

@Terézágyú:
Korábban mikor kérdezgettél arról, hogy tudok-e példát a nem adott járatra szóló buszjegyre, és a helyi járatos menetjegyet mondtam, visszakérdeztél, hogy ok, de adott viszonylatra létezik-e ilyen. Nos, rémlett hogy a budapest környéki helyközi volánbuszok így működnek, de nem akartam leírni olyat, amiben nem vagyok biztos. Nos, most felszálltam a Széna téren egy volános buszra, a jegy amit vettem az automatában, nem adott járatra szólty igaz 2 órán belül meg kell kezdeni vele az utazást. Biztos lehetséges későbbi időpontra kérni, de akkor sem kötődik konkrét járathoz.
süti beállítások módosítása