Tékozló Homár

Hívása fontos számunkra, de meddig?!

2019.05.22. 09:00 | Homár Rezső | 51 komment

skeleton-on-phone-dreamstime_s_32055584.jpg

Meddig lehet elviselni a telefonos ügyfélszolgálatok liftzenéit és a megnyugtatónak szánt bársonyos gépi hangjának biztatását? Levélírónk 30 percig bírta, de biztos nagyon fontos ügyben próbálkozott és/vagy különösen türelmes ember.

Vodafone ügyfélszolgálattal lett volna egy kis beszédem. 2019.03.24 9:30 körül hívtam fel őket. Önmagában az automatán átvergődni három perc volt, de ezután jött a csoda: összesen 30 percig hallgattam a zenét és a "minden munkatársunk foglalt" szöveget felváltva. A 30. percben bontottam a vonalat.
Nem tudjátok, nincs valami előírás arra, hogy mennyi ideig szabad várakoztatni az ügyfeleket?

Pedig ennél sokkal, sokkal kevesebb időn belül kéne reagálni, de az sem kevés.

Kedves Homár Olvasó! 

A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 17/B.§ (3) bekezdése így rendelkezik:

„Telefonos eléréssel működtetett ügyfélszolgálat, illetve az ügyintézés időpontjának előzetes lefoglalására biztosított telefonos elérés esetében biztosítani kell a fogyasztó által kezdeményezett hívás sikeres felépülésének időpontjától számított öt perc várakozási időn belüli hívásfogadást és az érdemi ügyintézés megkezdését, kivéve, ha az a tevékenységi körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt nem lehetséges, feltéve, hogy a vállalkozás úgy járt el, ahogy az az adott helyzetben általában elvárható. A vállalkozás köteles a panasszal kapcsolatos élőhangos ügyintézés választását a fogyasztó beazonosítása nélküli módon - reklám továbbítása nélkül - a telefonos eléréssel működtetett ügyfélszolgálat menüsorrendjének első helyére tenni.”  

Amennyiben a szolgáltató semmilyen elháríthatatlan okra nem tud hivatkozni, akkor az általad leírt 30 perces eredménytelen várakozás a fogyasztóvédelmi jogszabályban előírt kötelezettségének megsértését jelenti. 
Ebben az esetben lehetőséged van panaszt tenni a szolgáltatóval szemben a lakóhelyed szerint illetékes Járási Hivatal Fogyasztóvédelmi Osztályán, melynek eredményeképpen a hatóság akár bírságfizetésre is kötelezheti a vizsgálat alá vont szolgáltatót. 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

temprasordog 2019.05.22. 09:57:45

Nincs itt semmi látnivaló, haladjunk.

Xezs7 2019.05.22. 10:12:01

5 perc a törvény? Na legalább ma is tanultam valamit. Nekem még szerintem sehol sem vették fel 5 perc alatt. A legszebb, amit mostanában tapasztaltam a Telekommal, hogy beköszön egy automata hang, és megkér rá, hogy beszélgessek vele, hátha tud segíteni. Az agyam majd eldobtam, hát nehogy már egy géppel kelljen BESZÉLGETNI. Értem én, hogy költségcsökkentés, de hülyét ne csináljunk már az ügyfélből.

Terézágyú 2019.05.22. 10:22:18

@Xezs7:
"Az agyam majd eldobtam, hát nehogy már egy géppel kelljen BESZÉLGETNI."

De konzervatív vagy!!! Előbb-utóbb úgyis gyönnek a robotok...

És mi már 20 éve ircelés közben is beszélgettünk robotokkal... :)

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.22. 10:26:32

@Xezs7: miért van bármi különbség az élményben, ügyintézési sikerességben egy robottal való beszélgetés és az emberrel való beszélgetés között? Bizonyos szolgáltatók esetében szerintem nincs :D.

Xezs7 2019.05.22. 10:35:18

@Terézágyú: IRC-ben maximum parancsokat adtál a botnak, meg megpingelted a csatornán csak hogy mondjon valami vicceset az előre elkészített beszóláslistájából. Amúgy pont ezért nem fogok bottal beszélgetni, mert az is csak azt csinálja, hogy az előre elkészített válaszokból ad neked egyet, ami szerinte ráillik a kérdésre. Nekem akkor semmi bajom nem lenne a bottal, ha valódi AI lenne. De ez egy mesterkélt kisokos, amiben van X mennyiségű előre megírt válaszlehetőség. Köszi, nem kérem, ezt a weblapon is ki tudom keresni. Én akkor telefonálok, ha valami tényleg emberi segítségre van szükségem.

@onlajnok: Nos igen, igazat kell adjak :)

MAXVAL bircaman közíró · http://bircahang.org 2019.05.22. 10:39:23

Éppen beteg volt valaki.

12 éve ügyfélszolga vagyok. Pár éve az egyik munkahelyemen éppen beteg volt a másik 2 kolléga, s én se mentem be (más okból), s mi hárman voltunk a csoport.

Hétfő reggeltől szerda estig ment a "jelenleg minden ügyintézőnk foglalt" szöveg a telefonban.

Egy másik helyen meg amikor egy nap éppen csak 1 ember volt bent, s az elment ebédszünetre, egy teljes óráig ment ugyanaz.

Profi tanácsom: ha nem veszik fel 10 percen belül, tegyük le, majd próbáljuk 1 óra múlva, s ha akkor se, akkor másnap telefonáljunk.

Thule 2019.05.22. 11:09:25

"A vállalkozás köteles a panasszal kapcsolatos élőhangos ügyintézés választását a fogyasztó beazonosítása nélküli módon - reklám továbbítása nélkül - a telefonos eléréssel működtetett ügyfélszolgálat menüsorrendjének első helyére tenni."

Ez így ritka, mint a fehér holló. A telekomos Vanda sem élőhang. Tehát ők is szabályt sértenek és mégsem foglalkozik vele senki. Pedig ez a Telekom, nem Mucsaröcsöge helyi kábel tv szolgáltató.

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2019.05.22. 11:26:43

@Terézágyú: csak azokat még senki sem hívta AI-nak ;)
Egyébként érdekessége a dolognak, hogy ha az öt perc minden ilyen ügyfélszolgálatra vonatkozik, akkor nagyjából egy olyan ügyfélszolgálatról sem tudok a nav-ét leszámítva, ami ne sértené meg rendszeresen a vonatkozó előírást. :D

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2019.05.22. 11:27:49

@MAXVAL bircaman közíró: nebazdmeg, legutóbb még köztiszteletnek örvendő vállalkozó voltál... :DDD

telkoe 2019.05.22. 11:32:22

@Xezs7: Telekom Vanda hozza tud ferni a hibajegyekhez is, nem csak elore elkeszitett sablonszoveget mond vissza. Egyebkent mitol valodi AI egy ilyen ugyfelkezelo?

MAXVAL bircaman közíró · http://bircahang.org 2019.05.22. 12:12:34

@Le a spammerekkel:

Keversz valakivel.

Vállalkozó utoljára 2006-ban voltam.

Xezs7 2019.05.22. 12:13:34

@telkoe: Pont az, hogy nem valódi AI. Hanem egy beprogramozott robot. Az AI definícióját meg kikeresed guglin, ha nagyon érdekel.

temprasordog 2019.05.22. 12:19:05

@Le a spammerekkel: Sosem örvendett köztiszteletnek

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2019.05.22. 12:22:31

@MAXVAL bircaman közíró: nem, te hazudtad itt a blog.hu-n, nem is oly rég, kicsi disszidensmigráns.

Potpolett 2019.05.22. 13:00:27

Vandával (a telekomos robottal) ugyanolyan szinten lehet beszélgetni, mint azzal a két emberrel, akivel a múltkor a dbh-nál és a fvcsm-nél beszéltem. De tényleg. Szörnyű.

Zardas 2019.05.22. 13:35:41

Birkuci volt már minden, de leginkább elmeháborodott, ahogy a blogja is bizonyítja.

hawkeye 2019.05.22. 14:17:22

@Xezs7: És éreztél különbséget a robot, és a biodroid között?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.05.22. 14:18:16

@Potpolett: Csak ez nem Vandára nézve dicséret, hanem a másik kettőt minősíti. Vanda -az én tapasztalatom szerint- még öveg is, rosszul hall. A gyerekem lejött az emeletről megnézni, kivel üvöltözöm, mert állandóan azt mondta, hogy beszéljek hangosabban. Beszéltem.

Baluci 2019.05.22. 14:35:55

No, én ezt már többször eljátszottam az Intrumos meg a többi hasonló társasággal. Ha valaki felhív, csak ennyit mondok: "Hívása fontos számomra, kérem tartsa a vonalat!"... aztán leteszem az asztalra a telót és csak hallgatom a szuszogást a túloldalról. Kurva jó móka, próbáljátok ki! :))

Zardas 2019.05.22. 15:31:12

@Le a spammerekkel: Egy irományába beleolvastam, de rákot kaptam szinte rögtön. Valami olyat hadovált, hogy aki másnak dolgozik, az rabszolga, a vállalkozók olyanok mint a buzik meg a kurvák, és ennek a protestánsok az oka.

Permetező 2019.05.22. 15:54:30

@Potpolett: annak a vanda szoftvernek két szót mondtam "mobil internet" kérte hogy ismételjem hangosabban, na már akkor selytettem hogy ez hulladék. Másodjára sem értette és kapcsolt ügyintézőhöz.

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2019.05.22. 16:40:38

@MAXVAL bircaman közíró: maradjunk abban, hogy aki annyi nicken ontja a faszságait, mint te, az könnyen letagadhat bármit.

Xezs7 2019.05.22. 16:47:59

@hawkeye: Azért van különbség, nem is kevés. Hülyeségeket beszélt a bot, le is tettem a fenébe.

@Baluci: Én a helyedben inkább rendezném a tartozásomat :)

MAXVAL bircaman közíró · http://bircahang.org 2019.05.22. 17:01:51

@Le a spammerekkel:

Direkt közzéteszem hogy hol dolgoztam, majd direkt az ellenkezőjét is közzéteszem. Igen, ez nagyon valószínű...

FDToth 2019.05.23. 08:23:49

Statisztikát vmelkiyk hivatals vezet arról, hoyg a fenti 5 perces szabály megsérétééért hányszor é smilyen összegben bírságoltak? Egyébként - nem emlékszem melyik szolgáltató - bontja a vonalat auotmatikus, így nincs meg az 5 perc és hívhatod újra.

a lekvár neve puffin 2019.05.23. 09:59:56

@Csokis: Hahaha már azt hittem én vagyok a balfax,hogy nem tudok érthetően beszélni.Nálam is üvöltés volt a vége mire megértette azt,hogy "NEM".Csak Ford Fairlane-t tudom idézni de ZUZU helyett Vandával...A gyerekem meg persze azt hitte,megint elkezdtem a WOT-tal játszani...A Telekom javára legyen írva,utolsó próbálkozásomkor (kb. másfél hete) olyan halott volt a rendszerük,hogy ki se csörgött.Akkor is ketyeg az öt perc????

killerkaller 2019.05.23. 11:43:54

@Baluci: "No, én ezt már többször eljátszottam az Intrumos meg a többi hasonló társasággal. Ha valaki felhív, csak ennyit mondok: "Hívása fontos számomra, kérem tartsa a vonalat!"... aztán leteszem az asztalra a telót és csak hallgatom a szuszogást a túloldalról. Kurva jó móka, próbáljátok ki! :))"

A "Tessék, téves!" bejelentkezés sem rossz.

Kondom Keselyű 2019.05.24. 10:47:58

Szarik ra mindenki. A legtobb call centerben elkezdik kirugdosni a dolgozokat, ha 10 perc ala csokken az atlagos varakozasi ido

Kondom Keselyű 2019.05.24. 10:55:12

@Xezs7:
Jaja.sok fasszopo ingyenelo. Van fenn a youtubeon egy intrumos video. Egy ruppotlan nyomorult kiszivja a munkajat vegzo intrumos utolso csepp veret is. Ahelyett, hogy fizetne. A commentek 90 szazaleka arrol szol, mekkora fasza gyerek. Fel se fogjak, hogy a banki kamatoktol kezdve a kereskedelmi arresig mindenbe bele van epitve az ilyen genetikai hulladekok altal okozott kar. Mi fizetunk helyettuk

bozsibozsi 2019.05.24. 14:14:06

@Xezs7: ÁÁÁÁ vanennél cifrább is!

Tegnap kaptam egy-két SMS-t a T től ( a mobilom ott van), hogy majd hívnak valamiért.. na bumm...
Erre késődélután jött is egy hívás, és egy automata bemondta, hogy a T től van a hívás, és felveszik a beszélgetést stb... Mikor végzett jött a PAFF!!
Egy másik automatahang azt mondja, hogy most egyik kezelőjük sem ér rá, így a szíves türelmemet kérik!!!
Bakker felhívnak csak azért, hogy megmondják, hogy nem tudnak most velem beszélni!!!
Teljesen kiakadtam.
Persze közben men megszakították a zenét ezzel a "hívása fontos nekünk stb..." szöveggel!
Már csak dühből is kivártam, és kb 1-2 perces zenélgetés után felvette egy EMBER!!
Na most jön a második menet.
Szíves kedvességgel megkérdezte!!!, hogy MIBEN SEGÍTHET!!!

Na itt elszakadt a cérna Gyak elküldtem a szerencsétlen a fenébe, hogy felhívnak, ezután várakoztatnak (közben állítják, hogy fontos vagyok nekik), majd ők kérdezik meg, hogy miért is telefonálunk éppen!!!

A hab a tortán még nem is ez...
Azt állította a kérdező, hogy én valami szolgáltatást akarok tőlük, és azt rendezzük le most!
Azért tisztázzuk le, én semmiféle dolgot nem akartam tőlük!
Erre időt kér, hogy utána nézzen a dolognak, és elkéri a telefonszámom, hogy meg tuda keresni a rendszerükben a dolgokat!
Megkérdeztem, hogy amikor zaklatni kezdtek ugyan milyen számon hívtak fel??? Egy kommunikációs cég, hogy a pícsben nem tudja azt a számot amit felhív?

Na, szóval nem is kicsit akadtam ki...

Ja a végeredmény az lett, hogy bocsika, tényleg nem volt semmiféle rendelésem semmire...

Hát nem semmi...

Xezs7 2019.05.24. 17:03:26

@bozsibozsi: Szánalmas. Mondjuk téged nem az ügyintéző hív fel, hanem egy automata, ami aztán bedobja az ügyintézőhöz a hívást. De hogy hogy a picsbe nem képes kiírni az ügyintéző monitorára, hogy épp melyik számmal beszél, az számomra is érthetetlen.

bozsibozsi 2019.05.24. 17:44:24

@Xezs7:

Nos nincs vége a dolognak... :D

Most kaptam egy SMS-t, vagyis kettőt a T től...

Megköszönik benne, hogy meglátogattam őket az új egységükben!!!

A második SMS meg arról szól, hogy legyek szíves pontozni, az elégedettségemet az ügymenet okán...

Csak halkan megsúgom itt az olvtársaknak, én nem voltam sehol, és semmit sem intéztem a T-nél a tegnapi telefonbeszélgetésünkön kívül...

Szóval király a T ügyintézése....
Ügyem sem volt velük, de valahogy csak elérték, hogy legyen...

Xezs7 2019.05.24. 18:33:50

@bozsibozsi: Nekem gyanús, hogy a telefonszámod másik ügyfélhez is hozzá van rendelve.

bozsibozsi 2019.05.24. 18:36:20

@Xezs7: bármi lehet...
ámbár kb 10 éve használom ezt a számot.

cso zsi 2019.05.25. 12:10:47

@bozsibozsi: A "hab a tortán", hogy a T-mobilos-Telekomos ügyintéző / üzletkötő rejtett számról hív.
Ez a cég az, amelyik a vezetékes telefonokat is alapból kijelzés nélkülire állítja, illetve pénzt kér a kijelzésért.
A mai felhasználók többsége viszont ignorálja a szám nélküli hívásokat, a modern készülékeken tiltani is lehet.

Xezs7 2019.05.25. 12:28:26

@bozsibozsi: elütnek egy számjegyet rögzítéskor, és már kész is a hiba. Csörögj rájuk, ha túl sok hülyeséget küldenek.

Xezs7 2019.05.25. 12:30:26

@cso zsi: Ezt mondjuk sosem értettem, hogy mire ez a nagy irtózatos félelem a rejtett számoktól. Én mindig felveszem azokat is, van mikor értelmes hívás. Ha meg nem értelmes, mert pl. marketinges bubus hív, akkor szépen megmondom, hogy nem kérem és ne hívjanak többet. Eddig mindig működött a dolog.

a lekvár neve puffin 2019.05.25. 16:05:28

@Xezs7: Nézd,amikor már minden szarral megtalálnak,akkor dühít.Főleg ha meló közben elmondom,hogy később-legalább fél óra múlva-adja elő a mondókáját.Nemegyszer megesett,hogy két percen belül újra ugyanaz hívott,hogy most már jó-e...igaz,a munkahelyemen pampognak,hogy vezetékes telefonról nem tudnak hívni,mert le van tiltva a privát hívás.Teszek rá,semmi beleszólásuk,mit tiltok le és miért van így beállítva a telefonközpont.

cso zsi 2019.05.25. 19:12:56

@Xezs7: @a lekvár neve puffin: -tól megkaptad a választ.
Pontosan ugyanez történik. És általában olyan "takarózik", akit tényleg nem akarunk felvenni.
Újabban számmal hívnak, belekezd a mondókába, mire mondom, hogy sem biztosítás, sem üdülési lehetőség nem érdekel, már köszönnek is el.
A számuk megy a "zaklató" csoportba, többet nem szólal meg, ha hívna.

Xezs7 2019.05.25. 22:01:42

@a lekvár neve puffin: hát mert nem azt kell mondani, hogy majd hívjon később, hanem hogy soha ne hívjon. Nekem eddig mindig működött.

PartyMikee 2019.05.25. 22:17:09

@MAXVAL bircaman közíró: a hazugságaid utolértek te fideszbirka? :D Nyomorult senki vagy.

azbest 2019.05.27. 12:11:29

Jaj GVTI, régen nevettem ilyen jót, köszi.

Megvan a hivatali patkányok nyitójelenete?
www.youtube.com/watch?v=hWsI67hkQQw
"Hitelszámlakezelés, Nina beszél, egy pillanat... Hitelszámlakezelés, Nina beszél, egy pillanat... Hitelszámlakezelés, Nina beszél, egy pillanat... "

Meg is van oldva az 5 perces szabály... úgy emlékszem ezt több szolgáltató is így csinálja itthon.

oplenti 2019.06.04. 14:35:07

áááhhh.... nem hívok telefonos ügyfélszolgálatot, amióta a bankom 45+15 perc “kapcsolom az illetékest” várakozás után nem tudta elintézni, amit szerettem volna, mert elfogyott a türelmem...

Dreistein001 2019.06.05. 23:07:03

Nekem attól forr fel az agyvizem, amikor azt a szöveget nyomják perceken át, hogy "Hívása fontos számunkra, ezért kérjük, tartsa a vonalat."
Ha tényleg oly' fontos számukra a hívásom, akkor miért nem hívnak vissza? :O

body_andras 2019.06.06. 15:53:46

Na majd a telefonszolgáltatót biztos megbüntetik. Simán lekenyerezik a járási kollégákat, bármit megér nekik hogy tudatosítsák az ügyfelekben: "csicskák vagytok, bármit megtehetünk, velünk nem lehet szarakodni".

felix73 2019.06.11. 12:35:45

Szintén Vodafone csak szerződés hosszabbítás plusz telefon vásárlás. Május 21.-én hosszabítottam náluk szerződést és kértem egy telefont hozzá. Mi dezt online a weboldalon keresztűl. Másnap felhívtak,hogy nem lehetséges a művelet telefonon vagy személyesen kell intéznem. Renben megtörtént. Kaptam webben szerződést és,hogy átadták a Criterion futár szolgálatnak a telefont. 24.ei szállítást igértek. Egy hét várakozás után felhívtam a vodát,hogy mi a helyzet? Válasban azt kaptam,hogy a futár cégnél érdeklődjek. A céget NEM lehet elérni! 2 hét után írásbeli panaszt adtam be személyesen. A futár cégnek gőze sincs hol van a telefon, raktárban nincs ja és 1 hét múlva különben is megszünik a cég. Ma junius 11.e van telefon még sehol, de legalább mostmár egy másik cégnek adta ki a vodafone,hogy ők se hozzák ki a telefont... Rendeljetek nyugodtan és bizalommal tőlük!!! :(