Tékozló Homár

Ki felügyeli a szállásokat? Készülj fel a jogaidból, mielőtt nyaralni indulsz!

2019.05.30. 12:00 | Homár Rezső | 45 komment

szallas.png

"Azt sajnáljuk, hogy nem olvastuk el a többi 200 kommentet a foglalás előtt!"  Na kérem, ez itt a lényeg. Jön a nyár, végre itt van a szabadság, ne tessék már olyan helyen elkölteni a véres verejtékkel megkeresett pénzt, ahol nincsenek visszajelzések. Ahol meg vannak, olvassuk már el őket és utána döntsünk hogy kell vagy se.

Na de mi történik, ha odamentünk és jól pofára estünk? Kinél és mikor lehet reklamálni? Először jöjjön egy balatoni szállás, néhány összecsengő komment különböző oldalakról, aztán a megoldás.

Az egyik régi barátom mesélt egy érdekes történetet. Valamilyen intézni valója volt a Balaton környékén és megszállt ebben a "csodás" hotelben Fonyódon. A szállás neve Hotel Balaton. Elmesélte, hogy a borsos árhoz képest milyen lepukkant volt az egész hotel és az egész kiszolgálás milyen kritikán aluli volt. Az egész olyan volt mintha a Zimmer Feri egyik jelenetébe csöppent volna. Amikor utána néztem és elolvastam az értékeléseket akkor láttam, hogy a barátom cseppet sem túlzott. Teljesen úgy tűnik, hogy ez a hotel jórészt a vendégek megkárosításából él már jó régóta és azóta is virágzik.

Csak pár véleményt szednék csokorba.

"Sajnos nem tudjuk ajánlani senkinek a szálláshelyet (mert hotelnek egyáltalán nem nevezhetjük, tehát maradjunk a szálláshely megnevezésnél). Igazából a 3 csillagos megjelölést sem értjük, maximum 1 csillag dukál ezért a színvonalért! Azt is sajnáljuk, hogy az értékelő skála nem -10-től +10-ig terjed, mert így felülértékeltük a ”hotelt” ezzel az 1 ponttal. Indoklás: Az előző vendégek szemetével dugig volt a szemetes, a fürdőszoba úszott a vízben a zuhanyfüggöny rövidsége miatt, ezáltal olyan volt mint egy szauna, ugyanis a szellőztető ventilátor nem működött a mennyezeten. Az egyik ablak sarkában egy összeaszalódott pók figyelt, a tévécsatornák képe akadozott és wifi sem volt. A legszomorúbb azonban a személyzet hozzáállása volt, akik életuntak, mogorvák voltak. A ”hotel” vezetője volt a legkiábrándítóbb, aki simán ráförmed a Vendégekre, ha az alattvalók egy kéréssel, vagy panasszal zavarják őt. A vacsora minősége is 1 csillagos volt, de még a mennyisége is. A szállásért a fennmaradó összeget az érkezés napján ki KELL fizetni?! Azt sajnáljuk, hogy nem olvastuk el a többi 200 kommentet a foglalás előtt!"  

"A Hotel által hírdetett képek amelyekkel a szobatípusokat ajánlja, azok a valóságban részben sem hasonlítanak a szallas.hu oldalán hírdetett szobatípusokhoz. Megérkezésünk napján, még ki sem pakoltunk már kifizettették a szállás egész díját és az idegenforgalmi adót is (pedig az 50%-át már előre elutaltam) , mondván a "főnök így szereti". A szoba egy tetőtéri lyuk volt, nem az a panorámás emeleti franciaágyas szoba, amelyet hírdet a képek alapján. Büdös lefolyószag az egész szobában. Az első éjszaka után jeleztünk problémánkat, erre kaptunk egy doboz calcium pezsgő tablettát, hogy dobáljuk bele a lefolyókba... a semmit mondó kényszervigyorral az arcán, vállát sűrűn felhúzó recepcióstól. Ha szerettük volna a wc használni, akkor max. a 4 éves gyermekünk fért csak oda éppen hogy, mert mi felnőttek a wc használat során az egyik lábunkat a zuhanytálcába kellett tennünk a másik a mosdókagyló falába ütközött. Elfogadhatatlan volt a szállás, az első éjszaka után eljöttünk a szállásról! Most jelenleg szeretnénk visszakapni a pénzünk többi részét, de a hotel tulajdonosa miután meghallgatta a reklamációmat és nemes egyszerűséggel elköszönésképp : "a menj az anyád picsájába " - szavakkal köszön el és rám nyomja a telefont!" 

"Sajnos mi is rosszul jártunk a fonyódi Hotel Balatonnal. Megérkeztünk és azt mondták, hogy előre ki kell fizetnünk az egész nyaralás összegét, különben nem foglalhatjuk el a szobát. Megszavaztuk a bizalmat, ha már ennyit utaztunk. . . Megláttuk a szobát és valami katasztrófa, ami fogadott minket.
Penészes fürdőszoba, ráülni a wc-re csak akrobatikus módon lehetett, mivel akkor a csap az ölünkben volt. Az ételről nem is beszélve. . . A virsli olyan gusztustalan volt, hogy rosszul lettünk, amikor megláttuk. Svédasztalt ígértek, de mindennap ugyanazt rakták ki, volt, hogy az előző nap maradék felvágottját. Ezenkívül nem volt egy rostos üdítő reggelire, hanem olcsó szörpöt készíthettünk magunknak. A kávé ihatatlan volt, így mindig el kellett mennünk máshová kávézni. A tulajdonos, ahogy velünk beszélt minősíthetetlen volt, rakosgatta a tetőtéri medencéről is a képeket különböző oldalakra, amikor használni akartuk, közölte, hogy 300 Euró/óra, mert hogy az az ő privát medencéje. Minősíthetetlen vendéglátás, stílus, higiénia, ezenkívül amikor haza akartunk menni előbb, nem volt hajlandó a vendég elégedetlenség miatt sem legalább azt a részét visszaadni a pénzünknek, amit nem akartunk már ott tölteni. Itt legalább 50 ezer Ft-ról van szó! Vajon miért fizettette ki velünk előre a 8 napot? Valaki tud segíteni, hogy mit tudunk tenni ez esetben? ?"

"Nem-nem-nem és nem!!! Nem ajánljuk senkinek! Becsekkolásra értünk a helyszínre, de még az előző napi/heti szemét várt a szállodában, nem volt tiszta az előtér, folyosó, morzsák az asztalon, a gyermek részen az előző vendégek maradék ételei, amik órákig ott álltak.
A gyermek játszórész udvari ajtaja nyitva volt, ami nem volt biztonságos, mert az udvar nem bababarát/gyermekbarát, az nem alkalmas játszani.

A szobák és a fürdőszobák kicsik, penészesek, pókosak, pókhálósak.

Parkolót a „szállodától” távol találtunk, saját parkolója nincsen, az utcán lehet megoldani a szabad helyek függvényében. Ez csomagokkal és gyermekkel elég megterhelő.

Egy kérdést, kérést szerettünk volna a tulajdonosnak feltenni, amit ő meg sem hallgatott igazán, nem is érdekelte amit mondunk, nem is értette meg, amit szeretnénk, egyből támadott és elfogadhatatlan, arrogáns stílusban beszélt velünk. Lenézett minket (is) és olyan szavakkal és jelzőkkel illetett minket, ami nem csak sértő és megalázó, de a becsületsértést is kimeríti. Mindezt olyan stílusban, ahogyan nemhogy egy vendéglátós, de senki nem beszélhet embertársával (voltunk hazugok, csalók és b*nkók is, ezeket mind arrogánsan és kioktatóan). Többek között még az is elhangzott, hogy véleménynyilvánításra nincs jogosítványunk, így nem is mondhatunk véleményt. Mindezt annak ellenére, hogy már kifizettük a szállásdíj 100%-át.

A szállás túlárazott, 4 felnőtt és egy egy éves gyermek 100.000 Ft-ot hagytunk ott két éjszakára, amit érkezéskor kifizettettek, de mi az első éjszakát sem töltöttük ott, mert olyan megalázó, feladatára alkalmatlan volt a tulajdonos („vendéglátó”) és olyan kiábrándító, az internetes képekkel és leírással nem megegyező volt a szállás (kb. Fawlty towers=Waczak szálló).

A wellnesst nem is láttuk, hétvégén nem üzemel, hét közben is 14 órától.

A légkondicionáló +2.000 Ft/nap.

A Kisfiunkat kétszer is kiküldte a tulaj az előtérből a kísérő nagyszülővel együtt, hogy ott nem játszhat. Miután megjegyeztem, hogy úgy tudom ez bababarát szállás, még a tulajdonos volt felháborodva (aki többször is kihangsúlyozta, hogy szülés főorvos, amire egyébként nem voltunk kíváncsiak és az ott tartózkodásunkhoz sem tartozott hozzá. Hiszen mi, mint fizető szállóvendégek voltunk ott, nem pedig vizitre mentünk). 

Vendégfogadásra nem voltak felkészülve, holott a honlapon található becsekkolási idő után érkeztünk.

A tulajdonos a felelősséget megpróbálta a szállás.hu-ra terelni, akiken keresztül foglaltunk, és ahol leírtuk, hogy utazik velünk egy 1 éves baba is, de ő ezt nem vette figyelembe és azzal vádolt minket, hogy a gyermeket be akarjuk csempészni az ő „szállodájába” és fizessünk még 20.000 Ft-ot a Kisfiunk után, aki másfél éves. A foglalási papírunkon benne van a gyermek, ő pedig csak azt hajtotta, hogy nekik 4 felnőtt van leadva és a szállás.hu -nál kell reklamálni. Telefonos egyeztetés vele ill. az asszisztensével is történt, és megerősítették a foglalásunkat a szállás részéről is telefonon, nem csak az internetes foglalási oldal részéről.

Összegezve, ilyen negatív és kellemetlen tapasztalatunk még nem volt, reméljük nem is lesz több. Az emberi méltóságunk lett megalázva, meggyalázva egy „vendéglátós vezető” által, egy egyszerű kérdés kapcsán. (Kérdésünk ez volt: „Kaphatunk-e esetleg egy kicsivel nagyobb szobát – ha van –, hogy a babaágy beférjen? Ha nincs rá lehetőség, akkor megoldjuk a kapott szobában.” Csupán ennyi volt a kérdésünk, kérésünk.)   Csalódás, senkinek nem ajánlom, gyermekkel pedig pláne nem! A szállás hiányosságain túlléptünk (volna), amiatt nem is szóltunk, de a tulaj stílusát, hangnemét és bánásmódját nem vagyunk hajlandóak eltűrni és felháborítónak találjuk! A megfelelő fórumokon jelzünk minden minket ért sérelmet és a szálló kritikán aluli állapotát (amit, mint írtam nem tettünk volna normál esetben, de ezek után megtesszük)."

Nem akarom a többi komentet belinkelni de mindenki csemegézhet kedvére a fenti linkeken.
Engem főleg az érdekelne a fentiek fényében, hogy ezeknek a szállás üzemeltetőknek nincs valami felettes szervük vagy olyan szerv aki mondjuk visszavonja tőlük a csillagokat ha az nem megfelelő? Elég bizarrnak tűnik számomra, hogy a filmben megénekelt Zimmer Feri nem a képzelet szülötte ráadásul még most sem kopott ki, hanem vígan lehúzza a balek vendégeket akik botor módon szobát foglalnak náluk.

Attila

Persze ha már elrontják a nyaralásunkat, akkor sovány vigasz, ha van kihez fordulnunk. De érdemes előre felkészülni a jogainkból, hogy a recepcióra kell csapni, tudjunk is érvelni mellé.

Kedves Olvasó! 

A szálláshely szolgáltatóknak is számos jogszabályban meghatározott rendelkezés betartása mellett kell végezniük a tevékenységüket. Az egyes véleményekben leírtak más-más szempontból vetik fel, hogy a szolgáltató ezeknek a rendelkezéseknek a megsértésével járhatott el. 

A hatáskörrel és illetékességgel rendelkező jegyző jár el a szálláshely-szolgáltatási tevékenység engedélyezése során, a jegyző jogosult felügyeleti szervként ellenőrizni, hogy az adott szálláshely működése megfelel-e a vonatkozó szabályoknak. Jogszabálysértés esetében pedig lehetősége van a szükséges intézkedést megtenni, így jogosult kötelezést tartalmazó határozatot hozni, pénzbírságot szabhat ki, illetve a tevékenység folytatásától történő eltiltást is alkalmazhat. 

E mellett a vállalkozás köteles a fogyasztókat védő jogszabályi rendelkezéseket is megtartani. Ezek közül a levélben írt történetekre is tekintettel ki kell emelni, hogy nem valósíthat meg a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi magatartást, nem lehet pl. megtévesztő a hirdetésében meghatározott tartalom. Ezekben az esetekben az illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz tehető bejelentés, amely szerv jogosult intézkedéseket megtenni a jogsértés fennállása esetében. 

Ugyanúgy felelősséggel tartoznak a szálláshely-szolgáltatók az általuk nyújtott szolgáltatás hibás teljesítéséért, mint más terméket kínáló gazdasági társaságok. Ez esetben pedig az igényérvényesítést a szolgáltatóhoz címzett írásbeli panasszal javasolható megindítani, amelynek sikertelensége esetében a fogyasztó választása szerint a békéltető testület ingyenes eljárását veheti igénybe, illetve polgári peres eljárást indíthat a céggel szemben. 

Elképzelhetőek olyan esetek is, amelyek felvethetik a bűncselekmény elkövetésének megalapozott gyanúját is, amely esetekben az illetékes rendőrkapitányság jogosult eljárni erre irányuló feljelentés megtétele esetén. 

Felhasznált jogszabályok: 

239/2009. (X. 20.) Korm. rendelet a szálláshely-szolgáltatási tevékenység folytatásának részletes feltételeiről és a szálláshely-üzemeltetési engedély kiadásának rendjéről  

- 2008. évi XLVII. törvény a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról  

- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Permetező 2019.05.30. 12:24:04

A leírás alapján tetszik a hely. Kimeríthetetlen homárposzt utánpótlás.

Darth Revan 2019.05.30. 12:34:42

Altalaban nem szokott gondom lenni a szallassal, egyszer akadt gondom es hosszas levelezes utan ugyan, de vegul a booking.com kartalanitott

Lalikám 2019.05.30. 12:36:35

Ez az "azt akartuk, hogy egész éjjel wellnessezzenek" poén akart lenni a szállásadó részéről?

Snagal 2019.05.30. 12:39:31

Hát ez a tanács nem sokat ér, bár értem, hogy ez minden amit az ember tehet, de miben javítja a nyaralásomat a tudat, hogy a fogy. védelemnél majd jól bemószerolhatom amiből aztán vagy lesz valami vagy nem.

Azt mondjuk nem értem egy ilyen szálláshely hogyan jut el 200+ véleményig... az első száznál valaki még azt gondolja biztos csak rossznapja volt a hotelnak, na de majd most jó lesz?
Mondjuk sokat elmond az értékelőket bejegyzőjről is, hogy sokan panaszkodnak, a pozitívumokhoz oda írják, hogy nem volt, vagy üresen hagyják majd az értékelés pontszáma 6-7 a 10ből... ha minden szar és semmi jó nem volt akkor hogy jönnek ki ezek a pontok?

De a kedvencem a mellékelt képen szereplő komment:
" a svédasztalos reggelivel teljesen ELÉGETTEK voltunk." :D

Secnir 2019.05.30. 13:03:41

hm
érdekes poszt. azon tűnődöm, hogy vajon ha a balatonon lennék vendéglátós, és zavarna a konkurrencia, mert olcsóbb, akkor írnék-e ezért posztot a homárra?

FDToth 2019.05.30. 13:40:22

ittthon sehol semminek nincs felügyeeti szerve, nem h ezekenek...
kár tanácsoakt adni, mert kb szart sem ér: perelhetsz ha akarsz, de ha nyer is csak részben leszel az, így is úgx is ráfiizetés.
nem értem miért nem lehet egy olyans zervezt ltrehozni, ami saját döntési jogkörrel, a bíróságokat nem bevonva hoz jogerős határozatot... nem ávek alatt hanem pár hét alatt. rnegeteg esetben van megdönthetelen bizonytlk, nem iskell nagyon vizságlódni.

killerkaller 2019.05.30. 14:09:36

A képek alapján vonzó a szálláshely, bár az ágy melletti minikonyha, az ágy szélességénél alig nagyobb szoba és a diszkógömb elbizonytalanítanak.
A bírálatokra adott kioktató, barátságtalan, néhol feltételezésekre alapozó tulajdonosi válaszok nem vallanak profi vendéglátósra.
Nekem forinthajhász helynek tűnik, hozzáadott érték nélkül.

CsakLajosAz 2019.05.30. 14:15:57

@killerkaller: Biztos nem.. Ede már megöregedett. Kiégett. A fia esetleg? Grillezni lehetett? Vitorlás volt?

Vagy a tulaj Edeképzőbe járt? :) Az élet ismétli magát.

Terézágyú 2019.05.30. 14:19:51

"leírtuk, hogy utazik velünk egy 1 éves baba is, de ő ezt nem vette figyelembe és azzal vádolt minket, hogy a gyermeket be akarjuk csempészni az ő „szállodájába” és fizessünk még 20.000 Ft-ot a Kisfiunk után, aki másfél éves. "

Gyorsan nő ez a gyerek...

Há itt a tipp:
sablonmentes.blog.hu/2019/05/29/tengerentuli_kalandok_kisbabaval_10_tipp_a_felkeszuleshez?ajanlo=1

De mondjuk hiányolom a "Hogyan utazzunk egyhetes kisbabával" illetve várom a "Hogyan utazzunk a gyerekkel a világ körül AZONNAL A SZÜLÉS UTÁN" című bejegyzéseket...

Snagal 2019.05.30. 14:35:35

@Terézágyú: lol :)
olyan szar volt a szállás, hogy a baba öregedett félévet :D

nekem ez is tetszett:
"„Kaphatunk-e esetleg egy kicsivel nagyobb szobát – ha van –, hogy a babaágy beférjen?"

Amikor foglalta a szállást nem volt elképzelése a méretről? vagy lefoglalom a legkisebb szobát aztán bociszemekkel meg babával kisírom az elnöki lakosztályt csak, hogy elférjen a kiságy, mászóka, járóka, plüssálatok, pelenkázó meg a 2 serpa aki ezeket ciepli...?

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatasgaleria.blog.hu 2019.05.30. 16:42:14

Ede méltó örökösei ezek, úgy látom!
Amúgy rendes helyen összehoznak egy csomó kamu pozitív értékelést... A negatív véleményeket törlik... Onnantól nézheted...

InTheGajd 2019.05.30. 17:17:34

@Secnir: Semmiképp se írj emiatt. Inkább fogd a pénzed és tölts el egy hetet ebben a szállodában. Aztán majd megírod magadtól is utána te gyökér!

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatasgaleria.blog.hu 2019.05.30. 18:13:32

Úgy különben, ilyenkor mindig az jut eszembe, hogy ezeket a helyeket ki ellenőrzi?
A NAV, ÁNTSZ (mikor hogy hívják) stb, bármikor brutál büntiket tud találni, kivéve amikor ilyen szállodákról van szó.
Kicsit gyanús.
Csak nem korrupcióról van szó?

Xezs7 2019.05.30. 19:25:57

Az ilyeneket nem verik meg úgy igazán, hogy eltörjön keze-lába? Azért ha tőlem 100 ezret kicsalna egy ilyen putriért, biztos hogy addig ütném, amíg vissza nem adná a pénzem. Az se érdekelne, ha a rendőrség jönne ki értem, mert ez egész egyszerűen alattomos átbaszás. Azt meg nem szívlelem.

GatyaPityu 2019.05.30. 22:19:21

Vendég: A tusoló függöny lehetne hosszabb , akkor nem folyna ki sok víz tusoláskor.
Szálloda: A függönyt szívesen kicseréltük volna, de néma gyereknek apja sem érti a szavát.

Ómájgád! Még ki is oktat... Ez egy igazi F*SZ!

Jóska Pista 2019.05.31. 01:28:15

Csak olvasva is elönt a vágy, hogy egy batz papuccsal móresre tanítsam a tulajt.

MAXVAL bircaman közíró · http://bircahang.org 2019.05.31. 05:23:46

Ilyen a szabad piac láthatatlan keze. Amint elszabadul, nagy károkat okoz.

AtiSnatch 2019.05.31. 08:27:59

Ugyanitt kicsit sérült dohányzóasztal eladó.

Terézágyú 2019.05.31. 09:04:09

@Semmitnemérszakitiltással:
"Úgy különben, ilyenkor mindig az jut eszembe, hogy ezeket a helyeket ki ellenőrzi?"

Ha striguláznánk a kritikákat, akkor valószínűleg azt látnánk, hogy a döntő többségük "megfoghatatlan"... Kivéve a penészt és hasonlókat persze - de hogy lehet ellenőrizni és büntetni azt, hogy "a kávé ihatatlan volt", "a tulaj csúnyán nézett rám", "nyitva volt a játszószoba ajtaja, a gyerek kiszökhetett az udvarra(!!!!)".... stb.

Terézágyú 2019.05.31. 09:08:52

" olyan stílusban, ahogyan nemhogy egy vendéglátós, de senki nem beszélhet embertársával"

A magyar társadalom jelenlegi állapota.
Nekem hányszor szóltak vissza tahó módon azok, akiket figyelmeztettem, hogy tilos helyen bagóznak????
Ha szólsz valakinek, hogy ugyan már nem kéne üvöltöznie a telefonba, mit csinál? Elnézést kér, és halkabban fog telefonálni...??? Egy frászt.
Jólszituált, jólöltözött felnőtt magyar emberekről beszélünk.

punpa 2019.05.31. 09:10:52

Elképesztőek a tulaj / szálloda visszajelzései a vendégkommentekre.
Szállodásként tudom, hogy nehéz / őrült vendég mindig volt van és lesz, de megfelelő empátiával és színvonalasabb kiszolgálással jelentősen lehet javítani az elégedettséget.

Természetesen az utazók is hibásak, az ilyen helyeket egyszerűen kerülni kell, javaslom, hogy Bookingon, Szállás.hu-n 7.0 alatti pontszámú helyekre SOHA ne foglaljunk, vagy ha mégis, legyünk tisztába a hely hátrányaival: csoda nem fog történni, mi is elégedetlenek leszünk.

Terézágyú 2019.05.31. 09:15:19

@punpa:

"Bookingon, Szállás.hu-n 7.0 alatti pontszámú helyekre SOHA ne foglaljunk, vagy ha mégis, legyünk tisztába a hely hátrányaival: csoda nem fog történni, mi is elégedetlenek leszünk."

Még jobb lenne ha az emberek nem dőlnének be a reklámoknak.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2019.05.31. 09:54:12

1 csillagos a vacsora minősége és a mennyisége is. Ezt nem értem: ha egyszer szar a kaja jobb, ha többet kapsz belőle? :O

ekat 2019.05.31. 10:13:28

Szállásilag én meglett koromra :) arra jutottam, hogy csak akkor leszek biztos elégedett, vagy legalábbis nem elégedetlen, ha modern szállodalánc-tag szállodába megyek, aminek a booking.com-on 8-nál magasabb a pontszáma.
Ez nem azt jelenti, hogy más nem lehet jó, de lutri. És igen, tudom, az ilyen szállodák 'embertelenek', meg 'tömegturizmus', stb., de mai színvonalon vannak berendezve, (ha azt írják, akkor) van fűtés/klíma, ehető az étel, sötétíthető az ablak, stb.
A fenti szállodát pl. sosem foglaltam volna le, még ha nem olvasom az értékeléseket, akkor sem. A 6,2 pontszám és képeken látható régi, gagyi, olcsó bútorzat teljesen egyértelműen azt hirdeti, hogy a szállás szar.

Xezs7 2019.05.31. 13:33:00

@ekat: Igen. Ahol 2019-ben még mindig szoci bútorok vannak, ott más is szar.

Semper Fidelis 2019.05.31. 15:30:02

@Terézágyú: Nézd már meg a szallas.hu-n milyen válaszokat kapnak... aztán vond le a konzekvenciát magad.

The Good Boy 2019.05.31. 21:18:09

pár észrevétel (kivételesen előbb irok, mint a kommenteket elolvasnám, de azt majd később! Vagyis az utolsó 3-4-et elolvastam, mert az belógott a kommentablakba)

Szóval. Én a bookingon 8,8 felettiekre keresek csak rá, de alapvetően a 9 felettiekre fókuszálok. Ja, hogy idén 9,6-osba megyek (ami a hotels.com-on 10.0-s értékelésű). előtte 9,8-asban voltam. Igen a minőséget meg kell fizetni. De nem is erre akartam kihegyezni, hanem a magyar pontozók minőségére. Tavalyelőtt olaszországi nyaralásra néztem szállást. meg is akadt a szemem egy 8,9-es bookingos hotelen. majd elolvastam a véleményeket. Először a magyar nyelvűeket. Az összes magyar vélemény egy nagy rózsaszín ömlengés volt, kis híján foglaltam is a szállást, de aztán elolvastam a többi véleményt is, ahol kb. 3-4 visszatérő kritika volt szinte minden véleménybe, kb. 2-3 évre visszamenően (kosz, az igénytelen fürdőt kb. minden második vendég szidta, gyenge ételek, zaj, trehány személyzet). A magyarok meg végigdicsérték a jó kaját, az igényes, tiszta szobát, minőségi fürdőt stb.
Utolsó hazai nyaralásomon ugyanígy jártam. a gyógyfürdőről nevezetes település legjobb hoteljébe már nem tudtam szállást foglalni, így maradt a második legjobbnak titulált (szállás.hu-n). csak pozitív vélemények voltak: jó kaja, tisztaság, igényesség, figyelmesség. Életem egyik legrosszabb emléke volt, és csak a gyerek miatt (meg a csúcsszezon miatti teltházak miatt). a kaja kb. a zimmer feri szintű volt, szó szerint, mindenki ott hagyta a tele tányérokat. a pincér néni meg nem értette, miért finnyás mindenki (második naptól külső helyen étkeztünk, miután rájöttünk az első napi kaja nem véletlen volt, hanem a megszokott). a szoba kosz, fertő, a szúnyogháló több helyen ragtapasszal gyógyítva stb. És ez sem volt elég a sok igénytelen, vélemény nyilvánítónak, hogy az egekbe dicsérje a helyet.
Tavaly ősszel egy céges külföldi úton tapasztaltam meg az okát. Az egyik, általam korábban soha nem látott emberke úgy szórta a google-n az 5 csillagos értékelést minden helyen, mintha fizettek volna érte. még ott is, ahol végül nem is étkeztünk, csak megittunk egy pohár italt. Ezek után nincs is miről beszélni.
Szóval én egy ideje már figyelmen kívül hagyom a magyar véleményeket (meg még 1-2 nációt, akik a tapasztalatom szerint is kiváló helyeket is lehúzzák, ha kell ha nem, és tényleg kb. a fele azoknak is csak negatívakat tol)

Xezs7 2019.05.31. 21:30:43

@The Good Boy: Észrevételem szerint a magyarok munkahelyen is ilyenek. Képtelenek megmondani a főnöknek, vagy a munkatársuknak, ha valami bassza a csőrüket. Csak előadják, hogy minden jó, aztán vagy beledöglenek a problémájukba, vagy továbbállnak és senki sem tudja meg, hogy mi volt az igazi ok.

Semper Fidelis 2019.06.01. 06:15:04

@The Good Boy: igaz. Sokan mintha szinte igényelnék az ócska kiszolgálást meg a bunkóságot.

connector 2019.06.01. 21:18:57

Ismerősöm is dolgozott 2 hónapot ennek a fazonnak, aztán belátta, hogy elmekórtano eset.

Szarazkoro 2019.06.01. 22:57:06

Ezt Ede is megirígyelhetné - válasz egy panaszra a tulajtól:

"Köszönjük a tanácsait, megfogadjuk! A wellnessben természetesen lehet fürdőruhában mászkálni ,sőt másban nem is ajánlott! De a szállodában, a lépcsőházban, az étteremben, a kávéházban nem illik fürdőruhában és törölközővel mászkálni! Ez nem attól függ, hogy a Dr. Úr mit szeret, hanem szállodai és illemtani szabály. (...) úgy tűnik, hogy Önben van a hiba, mert az étteremre nem szokott kifogás lenni, csak olyan embereknél ,akiknek saját magukkal van bajuk! (...) Ön nyilván nem volt még olyan szállodában, ahol welcom drink-el kínálták meg az embert, de legközelebb azt ajánlom fogadja el, azt amit kínálnak. (...) Ha legközelebb jönnek, Önök fürdőruhában mászkálhatnak a szállodában és welcom drinknek körte levet fogunk felszolgálni. A személyzetnek pedig majd Ön fogja kiadni az ellátandó feladatokat.
Jó egészséget kívánunk Önnek és megbékélést saját magával. "

Könnybe lábadt a szemem ezen csodás iromány után, élmény lehet a dokinál (tulaj) páciensnek lenni.

PartyMikee 2019.06.02. 11:21:12

Vajon ezt a doktornak csúfolt szarkupacot hogy nem verte még meg senki?

beste 2019.06.02. 14:08:56

Nem lehetne a posztok megjelentetése előtt a helyesírás ellenőriztetését megoldani? Katasztrófa olvasni némelyiket....

A nickben nem engedélyezett karakter található 2019.06.03. 15:05:21

@Csokis: Edét ElfelejtettED-E?
De ez a tulaj lehetne Best Of Ede.

Peetee 2019.06.03. 17:58:57

"Az egyik régi barátom mesélt egy érdekes történetet."
Tehát az egészet el kell osztani 3al, de inkább 5el; és a maradéknak a fele talán igaz...
A szomszéd macska nem mesélt semmit?

Xezs7 2019.06.03. 18:47:13

@Peetee: Nekem az első gondolatom az volt, hogy a poszter magáról beszél, csak E/3-ban jobban esik neki megírni :)

Neutun 2019.06.06. 14:48:14

Hát, utánakerestem egy kicsit a “doktor úrnak”, 2008-ban járt le az orvosi engedélye, úgyhogy nem tudom mennyire legálisak a kamu orvosi vizsgálatai meg szűrései. Ez egy szélhámos csaló és a vendégek leírásai alapján agyban is csúszik a kuplung rendesen. Hihetetlen, hogy ez a szállodának csúfolt valami még hoz pénzt a konyhára és hogy nem verte még péppé senki a doktor urat. Szallas.hu-n amúgy már nem elérhető a hotel, remélem kivágták őket.