Tékozló Homár

A BKK szerint kijött a bérlet, az ügyfél szerint nem

2019.06.12. 12:00 | Homár Rezső | 117 komment

5594954_fb46ef5cfb6b7c1cfb55ef29a7ba26ee_wm.jpg

Avagy így tömegközlekedj havi húszezerért. A duplán vett bérlet oka, hogy az automata az utas szerintem nem nyomtatott, de a gép mást mond. Volt már ilyen sztorink, ott még egy korrekt választ is találtok. Panaszosunknak egyébként egészen jó megoldási javaslatai lennének, de sajnos egyelőre ott tart, hogy volt egy kétbérletes hónapja és megkezdheti a fellebbezést. 

Nem szeretek szorongva utazni a BKK járatain, ezért minden hónapban megveszem a havi bérletet, ha szabadnapom van, akkor is nyugodtan ki tudok mozdulni a városba. Köszönhetően annak, hogy komplett "bűnszervezetek" jöttek létre az automaták pénzvisszaadó részének eltömítésére, engem örömmel töltött el, hogy megjelent a bankkártyás fizetés lehetősége, így legalább nem a benyelt 500 Ft-tal kezdődött minden hónapom.

Az áprilisban vásárolt bérletem május 12-ig volt érvényes, valami oknál fogva úgy alakultak a dolgaim, hogy a következő bérletet csak május 13-án munkába menet tudtam megvásárolni. Azaz csak tudtam volna... Ha a Flórián térnél lévő BKK automata helyesen üzemel... Minden a szokásos módón ment, bérlet kiválaszt, bankkártya érint, a kijelzőn megjelenik a nyomtatás felirat, de a bérlet sehol.

Természetesen rögtön hívtam az ügyfélszolgálat telefonszámát, ahol mintegy 5 percig hallgattam a hívásvárakoztató zenét, de nem kapcsoltak senkit, úgyhogy újrapróbálkoztam. Második próbálkozásra ugyanaz, 5 perc zene, operátor sehol. Időközben beértem a munkahelyemre, ahonnan a harmadik próbálkozás már sikeres volt. Az ügyintéző rögtön egy keresztkérdéssel indított, mi az automata száma. Erre a kérdésre persze nem tudtam a választ ( a pipától nem láttam, örültem, hogy egyáltalán a munkából nem késtem el). Mintegy 5-10 perc alatt felvette a panaszt, majd közölte, hogy kivizsgálják az ügyet, 30 NAP az átfutási idő.

Június 11-én meg is kaptam a tájékoztatást, szóval hihetetlen gyorsasággal 28 nap alatt sikerült kivizsgálniuk ezt a bonyolult ügyet. A tájékoztatásban közlik, hogy ez alatt a majd egy hónap alatt sikerült megállapítani, hogy a gép levonta az összeget a kártyáról és a gép kinyomtatta a bérletet, szóval nem utalják vissza az általuk valószínűsíthetően kiadott bérlet árát és mellékelten küldik az általam felvett panaszt. (ezt is megtaláljátok a mellékletben)

Elolvasva az általuk felvett panaszt, rögtön meglepődtem, hiszen a kártérítési igényre 5 opció van felsorolva, melyeket a kedves ügyintéző nem is ismertetett velem, és önmagától választott egyet, hogy én a pénz visszautalását kérem a bankszámlámra. 

Nos kérdezem én a kedves BKK-t: 

- Ha és amennyiben egy bizonyos személyazonosító okmányra kérem a bérlet kiállítását, akkor egy ilyen esetben miért nem tudják annyival orvosolni ezt a hihetetlen problémát, hogy behívnak a kis ügyfélszolgálatukra, nyomtatnak egy 'pót' bérletet ugyanazzal az okmányszámmal, így véletlenül sem tudok visszaélni az "új" bérlettel, hisz személyim csak egy van...

- Ha és amennyiben feltételezik, hogy visszaakarok élni a bérlettel (holott csak egyetlen vágyam volt, hogy a munkahelyemre be tudjak jutni, szabadnapjaimon meg eljussak a városban A-ból B-be), akkor miért vásároltam egy másik bérletet pár nappal később (szintén csatolmány)

- Én magam relatíve szerencsés helyzetben vagyok (bár én is felháborítónak tartom az így cirka 20.000 Ft-os májusi bérletemet), de ha valakinek fillérre be van osztva a havi pénze és hasonló szituációba kerül, akkor egész májusban gyalog jár mindenhova...Természetesen közölték, ha nem értek egyet a döntéssel, akkor forduljak fellebbezéssel nyugodtan a lakóhely szerinti járási kormányhivatalhoz...

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Snagal 2019.06.12. 12:14:20

Sajnos elég bosszantó, hogy a BKK nem képes semmilyen problémás helyzethez ügyfélorientáltan hozzáállni de még bosszantóbb, hogy ezen már meg sem lepődünk :(

Viszont ha a poszter nem tegnap költözött ide külföldről akkor azt tudhatta volna, hogy ha elhagyja az automatát onnantól nem sok esélye lesz érdekérvényesítésre - hiszen ahogy a leírásban is szerepel az automata kijelezte a nyomtatás tényét, nyilvánavaló volt, hogy utólag ennyit fognak tudni ellenőrizni.
Persze megértem, hogy nem tudott ott szobrozni egész nap és a BKK-tól sem vártam csodát, hogy félórán belül küldenek valakit aki meg tudja nézni a gépet.

(de még így is szerencséje volt mert legalább nem volt kisbaba ráhevderezve... úgy még nehezebb lett volna :)) najó, ezért elnézést kérek ezúton is :D )

juhaszvik 2019.06.12. 12:25:18

Nem tűnik nagy lélegzetvételűnek az ügy, de ettől függetlenül rám hozza a frászt. E szerint a poszt szerint ugyanis, ha nem dobja a BKK automata a papírt, akkor lényegében buktuk a pénzünket. Sőt valójában ez a levél pont a BKK-nak segít, úgymond nyomatékosítja, hírdeti, hogy ha baj van, nehogy eszedbe jusson minket zargatni, úgy sem kapsz semmit.

Amennyiben a posztoló igazat mond (és mondjuk nem ragadt oda valahová feljebb a papírdarabka, mondjuk egy fifikás csaló rágógumijához), akkor viszont gond van a BKK ellenőrzési rendszerével. Nem mondhatják rá valamire, hogy szerintük "a gép kinyomtatta a bérletet", ha ez nem történt meg. Kell lennie valamilyen biztosítási szisztémának.

De gondolom per pillanat a posztoló van bizonyítási kényszerben, ezért kb bukta is az ügyet. Tanulság: ... az nincs. Legalább is az nem lehet, hogy videózva vásároljunk bérletet.

@Snagal: hát itt most vagy nem volt kisbaba, vagy volt olyan jó fej a posztoló és nem beszélt róla, mert ugyanúgy nem releváns, mint a többi ügy esetében.

semk700 2019.06.12. 12:47:18

@juhaszvik1: pedig valszeg az történt amit említettél. valaki eltömítette a kiadó nyílást. a rencer úgy érzékelte, hogy bérlet kinyomtatva. a vásárló meg úgy érzékelte, hogy nem esett le a papírfecni a nyílásba. miután eljött onnan, már bukta az ügy. én ezt úgy védem ki, hogy úgy szervezem a bérlet vásárlást, hogy mindenképpen "marika" néni adja ki a pénztárablak mögül

Terézágyú 2019.06.12. 12:49:21

"Ha és amennyiben egy bizonyos személyazonosító okmányra kérem a bérlet kiállítását, akkor egy ilyen esetben miért nem tudják annyival orvosolni ezt a hihetetlen problémát, hogy behívnak a kis ügyfélszolgálatukra, nyomtatnak egy 'pót' bérletet ugyanazzal az okmányszámmal, így véletlenül sem tudok visszaélni az "új" bérlettel, hisz személyim csak egy van..."

Ez logikus is... lenne, de a pószternek is tudnia kell, hogy az ellenőrök SOHA nem hasonlítják össze a bérletre írt számot az igazolvánnyal - pláne amióta divatba jött, hogy a mobiltelefon hátoldalára teszik a szelvényt, és csak azt mutatják fel...

"- Ha és amennyiben feltételezik, hogy visszaakarok élni a bérlettel (holott csak egyetlen vágyam volt, hogy a munkahelyemre be tudjak jutni, szabadnapjaimon meg eljussak a városban A-ból B-be), akkor miért vásároltam egy másik bérletet pár nappal később (szintén csatolmány)"

Sajnos a "pár nappal később" ennyit ér... Ha rögtön ugyanannál az automatánál vettél volna még egyet, az már bizonyító erejűbb lenne, hogy az elsőt valóban nem kaptad meg... Persze nem csodálom, hogy eszed ágában sem volt újra próbálkozni egy rossz(?) automatánál...

KaTe 2019.06.12. 13:18:46

Tehát a szolgáltató hibájából az ügyfélnek kára származik, de mivel nem tudja bizonyítani, így a kártérítés elmarad. Már csak arra lennék kíváncsi, hogy mi változott volna, ha a posztoló nem hagyja el a helyszínt és valahogy mégis sikerül elérnie a telefonos ügyfélszolgálatot (gondolom rájuk nem vonatkozik az öt perces szabály...) és a helyszínen tájékoztatja az ügyintézőt, hogy nem kapott szelvényt. Ja tudom, ilyenkor jön az, hogy fogjon az ügyfél egy hosszú valamit és kezdje piszkálni a nyílást, hátha valaki eltömítette... Szerintem meg ne üzemeltessen a BKK olyan automatát, amit el lehet tömíteni úgy, hogy nem dob egy hibaüzenetet, hogy itt valami baj van... Ez nem szolgáltatás.

Snagal 2019.06.12. 13:19:45

@juhaszvik1: "Amennyiben a posztoló igazat mond (és mondjuk nem ragadt oda valahová feljebb a papírdarabka, mondjuk egy fifikás csaló rágógumijához)"

erre gondoltam én is, hogy lehet ez is ilyen eltömítős trükk, de ha meg okmányhoz kötött akkor nem megy vele senki semmire a posztolón kivül.
(nem tudom mennyire szigorúak monjduk az ellenőrzések, nézik -e ezt, bár abból indulok ki naivan, hogyha igazolványszámhoz kötött a bérlet akkor már csak ellenőrzik is)

De ha a gép a szar ha a rosszindulatú júzerek tömítik el számomra mindenképpen szomorú, hogy a BKK nem megoldja a problémát és fejleszt, vagy legalább kivizsgál hanem azt monjda, hogy minden fasza, azt írja kinyomtatta úgyhogy így is van... ha meg eltömítik az nem az ő gondjuk, csúnya gonosz emberek vannak, ők egy ideálisabb világra tervezték a gépet ahol nincs bűnözés.

KaTe 2019.06.12. 13:23:31

@Snagal: Mivel nem arcképes, így megette a fene.

"ők egy ideálisabb világra tervezték a gépet ahol nincs bűnözés."
- Holnaptól be se zárom az ajtót, elvégre egy ideális világban hivatlanul úgy se jön be senki...

Ha az automatát el lehet tömíteni úgy, hogy nem érzékeli, akkor ott bizony súlyos tervezési hibák vannak.

Terézágyú 2019.06.12. 13:30:46

@KaTe:
"Ha az automatát el lehet tömíteni úgy, hogy nem érzékeli, akkor ott bizony súlyos tervezési hibák vannak."

A bankautomaták érzékelik...??? Mert ugye az elején kiírják, hogy vizsgáljuk meg a nyílást...

@Snagal:
"de ha meg okmányhoz kötött akkor nem megy vele senki semmire a posztolón kivül.
(nem tudom mennyire szigorúak monjduk az ellenőrzések, nézik -e ezt, bár abból indulok ki naivan, hogyha igazolványszámhoz kötött a bérlet akkor már csak ellenőrzik is)"

Ahogy fentebb írtam: nem, nem ellenőrzik. Marha sok ideig tartana...

Terézágyú 2019.06.12. 13:38:00

@Snagal:
"De ha a gép a szar ha a rosszindulatú júzerek tömítik el számomra mindenképpen szomorú, hogy a BKK nem megoldja a problémát és fejleszt, vagy legalább kivizsgál hanem azt monjda, hogy minden fasza, azt írja kinyomtatta úgyhogy így is van... ha meg eltömítik az nem az ő gondjuk, csúnya gonosz emberek vannak, ők egy ideálisabb világra tervezték a gépet ahol nincs bűnözés."

Valójában most nem tudjuk, hogy tényleg el volt-e tömítve (akkor is, amikor megvizsgálták), illetve ha nem volt benne MÁR a tömítés, akkor azt ki vette ki valójában és mikor... Akár a bejelentő is kivehette - gondolhatta a békaka... mert éppen ellenkezőleg, ők nagyon is gondolnak a bűnözésre, a bliccelésre.
Csak sosem sikerül nekik megoldani a dolgot. Ahogy a vasúton sem...

joska141 2019.06.12. 14:20:58

Barcelona néhány hete: automatából többnapos közlekedési jegyek vásárlása, több euróért. Másnap metro bejáratnál nem engednek be: jegy érvénytelen. Valahol találunk egy hivatalosnak látszó személyt, elmondjuk. Kéri: várjunk, pár pillanat múlva jön egy ugyanolyan jeggyel, aznapi kezdettel, régit ideadja emlékbe, mosolyog, jó ott tartózkodást kíván. Kb. 5 perc volt az egész.

killerkaller 2019.06.12. 14:23:33

Eccerűen kifogyott a papír.

Xezs7 2019.06.12. 14:44:48

"Nem szeretek szorongva utazni a BKK járatain, ezért minden hónapban megveszem a havi bérletet" - nem azért veszünk bérletet, hogy ne szorongjunk, hanem mert ez a szolgáltatás ára. Kultúrember pedig kifizeti a szolgáltatás árát.

Xezs7 2019.06.12. 14:48:00

Szerintem egyébként eltömítették a fent említett bűnszövetkezetek. Persze mondhatná valaki, hogy mit ér egy olyan bérlet, amin valaki más személyi igazolványának a száma van, de valljuk be: soha senki nem ellenőrzi, hogy milyen szám van azon a bérleten. A cigánygyerek eladja 2000-ért valakinek, akinek megéri a rizikózás, és mindenki boldog, csak a poszter nem.

Terézágyú 2019.06.12. 14:53:24

@joska141:

Barcelona: Bocsánat, de itt tilos dohányozni. - Ó, bocsánat, már megyek is arrébb.
Budapest: Bocsánat, de itt tilos dohányozni. - Mi közöd van hozzá?

Jake Peralta 2019.06.12. 15:17:31

@Terézágyú: Én már találkoztam olyannal hogy ellenőrizték.

Jake Peralta 2019.06.12. 15:21:19

@joska141: Helsinki saját tapasztalat idén. Trafikban (kioski) megveszed az x napos bérletet. Egy vékony papírlap, (bankkártya méret) benne egy csak fény felé fordítva látható áramkör. Amikor felszállsz a buszra/villamsora/metróra, és elsőnek kezeled (oda érinted az érzékelőhöz) onnan indul az x nap. Másodperc alapon elszámolva.

Tudom.. hülye skandinávok.. el vannak maradva...

Terézágyú 2019.06.12. 15:24:04

@Jake Peralta:

És ott nincsenek bliccelők, nincsenek automata-eltömítők.
És fogadjunk, hogy nem is bagóznak tilos helyen.

Jake Peralta 2019.06.12. 15:28:50

@Terézágyú: Ez az egy volt kiábrándító. Nem szemetelnek, vigyáznak mindenre, de a cigicsikket eldobják.

gdobo76 2019.06.12. 15:39:29

@Jake Peralta: persze,mert a cigicsikk lebomlik :)

Zuzer78 2019.06.12. 15:56:54

Szívás. Ebben az országban bemondásra én sem adnám vissza a pénzt amúgy.

szekertabor · provo.blog.hu 2019.06.12. 16:04:13

Ha a vásárlónak kell bizonyítania, hogy valami NEM történt meg, akkor az automata üzemeltetője aránytalan bizonyítási terhet ró a vásárlóra, részben mert egy negatívumot kellene bizonyítani, részben, mert az ehhez szükséges technikai feltételek az üzemeltető birtokában vannak, nem a vásárlóéban. Én legalábbis nem szoktam végigvideózni a bérletvásárlásom menetét.
Sokkal egyszerűbb lenne, ha a vásárló számára elérhető jegykiadó nyílásban elhelyeznének egy kis kamerát, és egy időbélyegzővel ellátott fénykép (esetleg pár másodperces video) készülne abban a pillanatban, amikor a jegy/bérlet kiadása megtörtént. Ezen csak azt kellene látni, hogy a tálcában ott van a jegy, és az időpontot. Vita esetén az üzemeltető ezzel tudná bizonyítani, hogy a megvásárolt terméket az elvárható időn belül átadta.

2019.06.12. 16:39:24

@Terézágyú:
Épp azon gondolkodtam ma, mikor kajálni voltam, hogy a szomszéd irodaépületek előtt ha egyszer rászólnék valamelyik dohányzóra, hogy ne a járdára vagy a virágágyasba dobja a csikket, akkor mit kapnék...

Más:
Mikor Ausztriában kisforgalmú erdei aszfalt utat érintett a turistaút, jött egy nagy SUV, messziről lelassított gyökkettőre, és óvatosan került minket, nagyot csodálkoztam, mert ilyen szituban itthon inkább gyorsítanak, akár dudálnak, jelezve, hogy félre innen paraszt.

Praedikator 2019.06.12. 17:10:50

Így kell két bérletet csinálni, az egyikkel utazik a rokonom, a másikkal én...Az egyiket visszafizeti a munkáltató a másikat meg majd megpróbálom lehúzni a BKK-ról! :D 1. Automatát NEM hagyunk ott amelyet más kismillószor hirdettek, ki is van írva....2. Fotózok, próbálok bizonyítékot gyűjteni. Így lesz az hogy drága tanulópénz. :( (U.I: Én elhagytam s akkor sincs pótlás, de nem is írtam sehová mivel lehetetlen lenne felderíteni, hogy ki utazott a bérletemmel..."

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2019.06.12. 17:43:43

Még sosem láttunk olyat, hogy a nyomtató szerint volt nyomat,amúgy meg nem...
A BKK automaták karbantartottságát is ismerjük...
BKK->sünt szül

Terézágyú 2019.06.12. 17:46:31

rohattbékávérohattspar

Xezs7 2019.06.12. 18:57:39

@gdobo76: Nem bomlik le, mert a füstszűrő valami elcseszett műanyagszerű valami. Másrészt, ha tényleg lebomlana, az sem indokolná az elhajigálását. Akkor most dobáljam el az almacsutkát, banánhéjat, mindent, ami lebomlik? Hogy nézne már ki az utca? Így is elég sok szarságot szétdobálnak az emberek. A szemetelést SEMMI sem indokolja. Buta barbár szokás.

Xezs7 2019.06.12. 19:00:50

@szekertabor: Azt a kamerát azonnal lefestené az élelmes cigánygyerek. Hidd el, ezek mindenre fel vannak készülve. Mondjuk elég szomorú, hogy nem lehet őket egy életre sittre varrni. Egy aluljáróban ha csak 5 percet eltöltesz, rájössz, hogy ki az, akinek dolga van, vagy vár valakire, meg ki az, aki csak ott lebzsel, hogy hátha valakit ki tud zsebelni, vagy egy automatát eltömíteni. Az ilyen lebzselőket karhatalmilag kellene kivágni az aluljáróból úgy, mint a taknyot. Nem mehet le és kész, mert csak lebzselni megy. De ez már sokaknak fasiszta elgondolás, így inkább kerülgetjük a biológiai hulladékot.

Xezs7 2019.06.12. 19:03:15

@Zabalint: Meg kell próbálni. Én az egyetemen basztam le mindenkit, aki képtelen volt elvinni a kukáig a csikket, és belevágta a frissen kigazolt virágágyásba. Annyira meglepődött mind, hogy eszébe se jutott visszapofázni. Ettől függetlenül tudom, hogy szélmalomharc, mert az emberek nagy része tahó. Hiába mondja interneten mindenki, hogy ő ám úgy dohányzik, hogy az senkit sem zavar, ez csak mese. A dohányosok 90%-a igenis bunkó tahó aljanép, aki rákényszeríti másokra a saját pótcselekvésének eredményét.

Dr. Archivum Pál 2019.06.12. 19:12:35

Szerintem nem a másvalaki igazolványszámával használja az eltömítő a bérletet, hanem visszaváltja azt a pénztárban (érvényesség előtti napig lehet visszacserélni, ha minden igaz). Némi kezelési költségért a BKK megteszi. Máshol írták, hogy ez működik (senki sem ellenőriz semmit).

Lévai András 2019.06.12. 21:04:24

@Snagal: kíváncsiságból egy hónapig mutogattam mindenhol - metró, elsőajtós busz - kerékpárra szóló bérletemet. Természetesen a rendes havi mögé volt téve ha esetleg valaki belekötne, miért az 500 Ft-os bringabérletet használom.
Eredmény: 30 nap alatt s e n k i sem állított meg, hogy hoppá...

illiana 2019.06.12. 22:02:13

Én úgy mondanám hogy néhány állampolgár akik a társadalmi periférián egyensúlyoznak szándékosan beragasztották a nyílást hogy majd később kiszedjék a ki nem adott bérleteket, amelyeket majd visszaváltanak semmilyen irat vagy papír nélkül és megkapják az ellenértéküket.
Egyszóval poszter feldobta néhány nincstelen napját.

Persze az hogy ezt megengedik és törvényes a Bkkk oldaláról, sok kérdést vett fel maga után.

Picur75 2019.06.12. 23:48:19

@Snagal: Hát most meglepődsz biztosan, de a BKK nem rohan ki azonnal a helyszínre a kedves ügyfél panaszára. Ilyenkor annyit tehetsz, hogy felhívod az ügyfélszolgálatot, ahol elmagyarázzák, hogy 30 napon belül kivizsgálják az esetet. Ezután 30 nap múlva kapsz egy -mailt, hogy jogos a panasz ( jó esetben) és onnantól már csak két hónapot kell várni, hogy a számládon landoljon a pénz. Tapasztalat.

DarkWolf 2019.06.13. 05:17:34

azzal azért remélem a tisztelt levélíró tisztában van, hogy a BKV-nak nincsenek telepatikus képességei, nem látják azt, hogy az automata nem dobott ki ténylegesen bérletet

Picur75 2019.06.13. 06:23:44

@DarkWolf: Elvileg látják, vissza tudják nézni az automata programjában. A férjem is így járt, vissza is kapta a bérlet árát, igaz csak 3 hónap múlva.

2019.06.13. 07:56:52

@Xezs7:
Egyszer egyik blogon azt írtam, hogy mekkora nagy tahóság autóból kidobni a csikket, melleslwg tűzveszélyes is (oltottam már tüzet az utcankban emiatt), na azt több kommentelő is magára vette, minden voltam, csak fehér ember nem. Szóval van aki még online sem fényezi magat, hanem nyíltan bunkó.

Persze helyszínen lehet, hogy lenne, aki inkább meglepődne elsőre, de gyanús, hogy egy részük agresszívan reagálnak. Mint akik műanyagot égetnek, és szóvá teszi a szomszéd.

Terézágyú 2019.06.13. 08:28:35

@Xezs7:
"Ettől függetlenül tudom, hogy szélmalomharc, mert az emberek nagy része tahó."

Hű, ha én mondanám ezt, mit kapnék :)))

"A dohányosok 90%-a igenis bunkó tahó aljanép, aki rákényszeríti másokra a saját pótcselekvésének eredményét."

Nekünk össze kéne jönnünk egy tartalmas beszélgetésre :)
Mi a véleményed a biciglisekről, akik átmennek a piroson? :)))))

Xezs7 2019.06.13. 09:31:27

@Zabalint: Direkt figyelem, amióta aktívan vezetek, hogy aki cigizik a kocsiban, mit csinál utána a csikkel. Eredmény? Mind kidobta.

Xezs7 2019.06.13. 09:37:07

A poszter ügye kapcsán még eszembe jutott valami. Ha valaki nagyon elkezdi piszkálni az automatát, hogy hátha kijön a kifizetett bérlete, mindig ott terem egy nagyon segítőkész, ám annál jóval rosszabb arcú egyed. Na ő az, aki eltömítette. Őt el kell küldeni melegebb éghajlatra. Nekem olyan volt egyszer, hogy veszem a bérletet, akkor még új volt ez az automata dolog nekem, és hallom mögülem, hogy mondja egy ilyen, hogy "pin kódot kér, főnök". Már akkor, az automaták bevezetésekor jobban tudták, hogy hogy működik, mint az, akik bérletet vettek. Pont azért, mert egész nap figyelték. Azt is észrevettem, hogy pont az ilyen arcok miatt nem mertek sokan odamenni az automatáhozy és inkább máshol vettek jegyet. Mikor a BKK odarendelte pár emberét egész napra, jóval nagyobb sorok lettek az automaták előtt. Szóval nem csak az a baj, hogy lopnak ezek a szemetek, hanem az is, hogy elriasztják a vásárlókat.

@Terézágyú: Statáriális fejlövés :)

juhaszvik 2019.06.13. 09:39:46

@Terézágyú:
biciklisek hússzal-harminccal a járdán?
zenét fülhallgató nélkül, esetleg még plusz hangszóróval hallgató kis suttyók?
"átlós" parkolás?
boltok, ahol azután rakják ki a "minden 4. nyer sportcsokit", miután vége az akciónak?

Terézágyú 2019.06.13. 10:07:55

@juhaszvik1:
:)
Az utolsó tétel nem érdekel. Nem bizonyítható, és nem is tartozik az "állampolgári jogaim" közé, hogy azonnal vehessek bárhol ilyen csokit, ha azt hallom, hogy nyerni lehet vele... csokit én azért veszek, hogy betoljam az arcomba, fájjon tőle a fogam, utána meg a hasam...

juhaszvik 2019.06.13. 10:25:04

@Terézágyú: nekem sem azért tűnt fel a dolog, mert vadásztam volna az akcióra. történt, hogy egyszer egy bizonyos vidéki város xxx nevű kis üzletében (nem írom ki, hogy a székesfehérvári Kati néni szobornál lévő Coop-ról beszélek, mert még valaki magára veszi) vettem magamnak egy sport szeletet, és mind az állagából, mind az ízéből arra következtettem, hogy nem mostanában rakták fel a polcokra. Nem is vettem többet abban a boltban mást, csak egy-két nem romlandó dolgot, de a szemem mindig odatévedt a csokikra, és akkor vettem észre, hogy 1. nem akciósat árultak az akció ideje alatt, 2. hónapokkal az akció után kerültek elő az akciós csokik.

masszazsinfo.hu 2019.06.13. 11:00:01

Kelenföld, aluljáró. Az őrmezei végén hatalmas BKV ügyfélszolgálgat. Egyszer a biztonsági őr (160 cm, 60+ év) elkezd ordibálni három fiatallal, akik szerinte hangosak meg isznak. Fiatalok szó nélkül eltakarodnak. Odakinn segítőkész rosszarcú kotorászik az automatákban. Mondom a hőscincérnek, nézze már jóember, mit csinál az ott.
1. nem az én dolgom
2. kicsoda maga hogy beledumál a munkámba?

szekertabor · provo.blog.hu 2019.06.13. 11:03:24

@Xezs7: "Azt a kamerát azonnal lefestené az élelmes cigánygyerek."
1. Mi érdeke fűződne hozzá? A kamera semmi mást nem rögzítene, csak a jegyet (vagy annak hiányát) a jegykiadó vályúban.
2. Hogyan festi le? Ha az automata konstruktőre sem a kamerát nem képes lefestés-biztosan elhelyezni a készülékben, sem a kiadónyílást eltömhetetlenre kialakítani, akkor elég tehetségtelen. Egy kiadónyílást mondjuk viszonylag egyszerű vakon eltömni egy rágógumival. de egy gépen belüli rejtett kamerát lefesteni?
3. Ráadásul a kamera lefestése simán járhatna a készülék letiltásával. Ha a kamera által érzékelt fény tartósan egy adott szint alá csökken, az automata nem használható, viszont jelez az üzemeltetőnek.

Viszont miért nekünk kell agyalnunk ezen, ahelyett, akit ezért fizetnek?

a Lojalista 2019.06.13. 11:07:29

Évtizedeken át közlekedtem bérlettel, majd egy rövid időre jegyekre váltottam, mivel nem utaztam minden nap. Hamar megtanultam az automatákat messziről kell kerülni, mert a pár próbálkozásom mindegyike fiaskó volt. Vagy elnyelte, vagy elvágva lökte ki, stb. Az uccsón már nevettem, elnyelte, nem adta ki, telefon, kivizsgálják. Pár hét múlva vastag ajánlott levél, benne egy 6! oldalas nyomtatott jegyzőkönyv és 1 db jegy érkezett. Azaz 1 db jegy ára 350,-, az ajánlott levél ára 450,- ft + a munka ami a kivizsgálás és jegyzőkönyv. Szóval megéri a BKV-nak. Azóta újra bérletes vagyok, de inkább utazom valahová, ahol van pénztár és az automatákat messzire kerülöm.

Xezs7 2019.06.13. 12:51:20

@szekertabor: Igen, elég szomorú, hogy nekünk kell ezen agyalni. Én egy olyan világot szeretnék, ahol nem kell mindent lebetonozni, meg 3 rétegű titánötvözettel bevonni, hogy ne barmolják szét azok, akik nem voltak hajlandók beilleszkedni a társadalomba. Ez a gáz, hogy ilyen emberek vannak a világon, nem az, hogy tesz-e kamerát a gépbe a BKK, vagy sem. Állítom, hogy egy nyugati automatagyártó nem értené, hogy miért kell nekünk ennyi biztonsági elem egy szaros jegyautomatába.

SZIGMA 2019.06.13. 14:12:33

@Xezs7: "Állítom, hogy egy nyugati automatagyártó nem értené, hogy miért kell nekünk ennyi biztonsági elem egy szaros jegyautomatába. "

Küldenénk nekik "szakértőket" a szűk családjukkal egyetemben (20-30 fő) és rögtön megértenék.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2019.06.13. 14:42:47

Ha már meg lettek említve a műanyagot égetők... a szemetet égetőket is tenném a listához.
Illetve magát a folyamatot is. Mert nem jó.
Történet:
Átlós szomszédunk telkén megjelent ősszel egy hajléktalan, aki a szesz fűtését kevesellve sajnos szemetet éget (műanyag, ruha, gaz, bútorlap stb.). Sajnos nem is vegyes kazánban hanem kiskályhában, a kályhacsövet kidugva. Bár szóltunk neki többször, nem hagyja abba, nem is beszél. A boltos szerint a tulaj engedte meg neki, hogy a garázsban lakjon a ház "őrzésért" cserébe (kutyám nem engedném be abba a tákolmányba.. fele fólia fele deszka.. ha tüzel benne minimum tűzveszélyes).
A fényképek a füstről nem dokumentáció, JPG fájlnak nincs szaga. vizes tüzifa is lehet..
Rendőrség kijön, becsenget, nem jön ki, semmi nem történik.
Kéményseprő vagy katasztrófavédelem nem tesz semmit, bár nyilvánvalóan illegál, ez a kivitelezés lehet ideiglenes grillezőé is.. Meg kell várni vagy a halálesetet vagy a tüzet.
Mérgemben jobb híján egy bottal levertem a "kéményt", de ettől még használja, szennyezi a világot..

Hja, és a kerti wc-je sem csatornára van építve, amikor nem füst akkor nettó disznó ól-szag terjeng..

Most nagyon hatékony levegőszűrőt keresek és valami sövényt amivel a területünket védhetnénk..

Xezs7 2019.06.13. 16:23:22

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: Erről beszélek. De ha valaki kivágná onnan erővel, a média azonnal tele lenne a jogvédők ajvékolásával. Persze nem ők szagolják, nekik nem gond.

Snagal 2019.06.13. 16:58:37

@juhaszvik1: még tedd hozzá a bicklis hőbörgést amikor véletlenül rátévedsz a bicikliútra gyalogosként mert pl kikerülsz egy nyugdíjast. Persze ha ő megy a járdának azon a felén az rendben van és kuss a neved gyalogosként.
Ahogy autósként is ha neki a kiépített bicikliút helyett is a forgalomban az autók között van kedve bringázni... ha szólni mersz akkor köcsög kihaénnem autós vagy aki jobb ha befogja mert ő bringás és kurvára zöld, te meg szennyezed a kis bolygónkat a tragacsoddal.

És akkor még nem említettem a sima gyalogos zebrán 30-cal áthajtó bringásról akit persze egy telizöldnél autóval próbálj meg nem elgázolni (én még életemben nem láttam leszállva áttolni a bringát ilyen helyen senkit - pedig úgy emlékeztem az a szabály ha nincs kerékpáros "zebra")

És a legutóbbi személyes kedvenc sztorim:
Araszolok autóval a lámpánál az elsőkerülteben a mammut irányába (shelkúttól lejjebb, talán hattyú utca?). Épp állunk mikor a mellettem elsuhanó bringás (futár?) a vállán átvetett táskával úgy megy el mellettem, hogy a táska kurva nagyot koppan az autó oldalán. Bringás persze megy tovább, szerencsére zöld lett a lámpa a sor elején úgyhogy megindultunk. Biringás mellé érve ablak le és megkérdezem, hogy nem kéne megállni és megkérdezni, hogy nem okoztál -e kárt ha már hozzá basztad az autóhoz a táskád? Válasz: leszorítottál bazmeg...
Aha egy helyben állva leszorítottam a nyomorultat.

köszi, hogy kiadhattam :D

Snagal 2019.06.13. 17:02:10

@Picur75:
meglepődtem, de nem ezen, hanem hogy nálad tényleg nem divat elolvasni amire válaszol :)

ezt szerinted miért írtam?
"Persze megértem, hogy nem tudott ott szobrozni egész nap és a BKK-tól sem vártam csodát, hogy félórán belül küldenek valakit aki meg tudja nézni a gépet."
?
:)

Snagal 2019.06.13. 17:07:32

én csak azt nem értem az ATM-et miért lehet úgy megcsinálni, hogy nem tömítgetik el, ill. ha mégis próbálkoznak sokkal hamarabb meg vannak a "kiskópék" de egy bkk automatával bármi történhet és senkit nem zavar?

Mellesleg, ahogy írták az ilyen eltömítős módszer csak úgy működik ha a csótány ott van a közelben és amikor odébb botorkálsz előmászik a megálló szűk repedéseiből hogy a zsákmányt magához vegye, vagy tévedek? szóval relativ gyorsan tetten lehetne érni csak egy két kallernak nem csak a buszon kéne ellenőrzést végeznie inkognítóban, hanem a megállóban az autómatáknál aztán figyelni... amikor meg meg van a tetten érés a közteres pajtikkal fel lehet lépni.

juhaszvik 2019.06.13. 18:12:18

@Snagal: mondjuk a bringás futár is egy életmód, mint a motorosok. az evolúció majd megoldja.

marczy 2019.06.13. 18:24:40

A világon mindenki számára egyértelmű kellene hogy legyen, hogy kétszer ugyanarra az igazolványszámra nem vesz épeszű ember bérletet, következésképpen nem életszerű, ha a BKK köti az ebet a karóhoz. Ha van normális informatikai rendszer a BKK-nál, akkor visszakereshető kell legyen a törvényes adatkezelési kereteken belül, milyen számra vettek bérletet.

11-én délelőtt 10 óra tájban Újbuda-központ metróállomás aluljárójában az egyik automata mindig visszaállt alapállapotba, amikor a kártyaolvasás következett volna, a másik meg annyira lassú volt és nehézkesen reagált az érintőképernyője, hogy majdnem lekéstem miatta a vonatomat.

A rosszul működő érintőképernyők problémáját sürgősen orvosolni kellene, mert egyre több gond van velük!!! Kinek a feladata a karbantartás? A Szerémi sor két automatájánál is legalább az egyiknél már mindennaposak a leállások, amikor a rendszer lassan vagy egyáltalán nem reagál. Közben pedig fél Pest már rám vár, hogy mit pöcsölök ott.

marczy 2019.06.13. 18:29:39

@a Lojalista: Volt, hogy jó széles jegyet adott ki nekem: ekkor összehajtottam és kettétéptem, majd úgy be a jegyérvényesítőbe. A BKK-nak kellene felelnie a nem működő jegyérvényesítő készülékek és az automaták karbantartásáért is és nem tologatni a felelősséget.

marczy 2019.06.13. 18:33:13

Ja, igen, Ausztriában sem minden fenékig tejfel, ott meg az fordult elő, hogy nem volt hajlandó a kártyámat elfogadni a bécsi automata. Szerencsére azóta már van egy hitelkártyám is és a kettő közül általában valamelyik jó szokott lenni (a régi hitelkártyámmal még voltak kisebb bajok, de az új hitelkártyámmal már sem itthon, sem külföldön nem volt eddig gond, a rendes kártyámat meg szinte csak pénzt kivenni használom).

Xezs7 2019.06.13. 19:42:45

@Snagal: Nagy részük nagyon frusztrált, nem tudom miért. Sokkal frusztráltabbak, mint egy átlag autós vagy gyalogos. Lehet amiatt, mert nem értik a forgalmat és ez bizonytalanságot ébreszt bennük. Én bicajoztam sokat, és sosem volt konfliktusom, mert tudtam hogy hol a helyem.

Xezs7 2019.06.13. 19:44:30

@Snagal: jogos kérdés, hogy az atm miért jobb. Szerintem annak több pénzt költöttek a fejlesztésére lévén, hogy nagyobb pénzek mennek rajta keresztül.

elendem 2019.06.13. 19:48:02

Nos, engem büntettek meg már úgy, hogy az egyetem 5 éves, de a kiállított bérletigazolvány csak 4 évre szól (erről a hátán van egy pecsét, az összehajtott papíron belül), és a trükkös ellenőr tudta, hogy ezek szeptember 5-15-én szoktak lejárni. Nekem volt érvényes diákigazolványom, volt érvényes megvásárolt bérletszelvényem, csak már szeptember második felét írtuk, és azt a bizonyos bérletigazolványt nem hosszabbíttattam még meg, ezért feljelentett

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2019.06.13. 20:36:25

@a Lojalista:jobb helyeken buszon és metrón is érintő a bankkártyával mész be, napi , illetve heti limit el pedig nem von többet, ha annyit utaztal. Itt talán 2030ban lesz ilyen

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2019.06.13. 20:36:25

@a Lojalista:jobb helyeken buszon és metrón is érintő a bankkártyával mész be, napi , illetve heti limit el pedig nem von többet, ha annyit utaztal. Itt talán 2030ban lesz ilyen

Űristen 2019.06.13. 22:12:29

@Xezs7: Én tartok az autóban egy 5 cm átmérőjű hordozható hamuzót, imeretlen helyekre viszem zsebben. Társaságban félrehúzódom, és a szélirányt is figyelem. Mondjuk én isten vagyok, az igaz.

2019.06.13. 23:17:52

@Űristen: "Én tartok az autóban egy 5 cm átmérőjű hordozható hamuzót"

Példaértékű. Másoknál bár 1950 óta szériatartozék a hamutartó a kocsiban, mégis az úton landol a csikk. Pályán meg a kocsim motorháztetőjén. Az okát még nem fejtettem meg.

2019.06.14. 02:00:53

Jobb lenne, ha egyáltalán nem kéne nyomtatni jegyet. Mennyire egyszerű lenne egy telefonos app, amin keresztül lehetne fizetni, ugyanúgy személyi igazolványszámmal, és el lehetne intézni egy telefon felmutatásával az ellenőrzést. Talán a környezetnek is jobb lenne, ha kevesebb papír fogyna. Meg a gépbe se ragadna be. Sőt, egyáltalán nem kéne gépet gyártani se.

?essidor 2019.06.14. 02:14:17

@Snagal: Ha legalizálni akarsz egy nem a te adataidra kiadott bérletet,bármelyik BKK ügyfélszolgálaton megteheted,300 Ft-ért átírják rajta az adatokat,kérdés nélkül.

robert1968 2019.06.14. 04:17:52

A feleségem is így járt. Szintén nem ismerte el a bkk. Ö viszont nem hagyta annyiban a békéltető testülethez fordult és fél évvel később visszakapta a pénzt. Érthetetlen felháborító a bkk ügykezelése, végig tagadták, hogy megtörténtént, és nem voltak hajlandóak visszafizetni.

Im just here for the comments 2019.06.14. 06:10:36

@Jankove: azért dobálják ki, mert az elszivott cigi után visszamaradt dekk okádék büdös, arra meg lusta a parasztja, hogy a célállomásra érve azonnal kiürítse a tartót, így marad az ablakon kihajigálás.

Xezs7 2019.06.14. 08:00:08

@Im just here for the comments: Mondjuk a cigi eleve büdös, még lehúzott ablaknál is. Akkor már elférne ott a dekk, nem?

Im just here for the comments 2019.06.14. 08:20:07

@Xezs7: igazad van, tényleg büdös, de az elnyomott dekk level2, annál csak egy rosszabb van, ha nem szívod el teljesen és úgy nyomod el. Nem tudom megmagyarázni, de az a szag döbbenetes, egy döglött halnak kellemesebb a bukéja.

Dankházi Zsolt 2019.06.14. 08:25:31

@SZIGMA: mivel készpénz van benne, sokszor több millió. Amúgy miért nem azon agyalunk, hogy megszűnt az utasbiztosítás a BKV - nál jó pár éve. Ha kigyullad a busz és te bennégsz maximum perelhet valamelyik hozzátartozód évekig. És igazából nem nyerheti meg a pert.

2019.06.14. 08:54:01

@Snagal: beteg vagy, nem kétséges. Poszt: a BKV automata elnyelte a bérletet. Te: köcsög biciklisek. Talán anyu lecserélte aput egy bringásra, vagy mi rejtezik a háttérben?

2019.06.14. 08:55:22

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: hát mondjuk én fognék egy baltát vagy csákányt, átmennék, és a kalyibát pár perc alatt szétbontanám, a kályhát szétverném, a csávót meg kirugdalnám az utcából. Aztán mehet feljelentést tenni....

Deviáns 2019.06.14. 09:12:08

A facebookos válaszokban még legalább ketten írták, hogy ugyanígy jártak, ugyanígy, ugyanekkor. Vegyétek fel egymással a kapcsolatot, és a fellebbezést együtt nyújtsátok be. 3 esetet már nehezen dumál ki a BKV...

Snagal 2019.06.14. 09:42:08

@Eugene Horse: kommentre reagáltam... talán el kéne olvasni ha már hozzá büffentessz... vagy anyu és apu téged cserélt el valakire aki tud olvasni is?

Snagal 2019.06.14. 09:44:20

@Eugene Horse: kályhákról írsz közben meg BKK a poszt témája.... idézlek
"alán anyu lecserélte aput egy bringásra, vagy mi rejtezik a háttérben?"
nálatok ez kályhával történt ezekszerint

BICSKA 2019.06.14. 09:45:04

Kb. 1 éve jártam így. Egyből hívtam a diszpécsert bediktáltam a gép számát, és csináltam képeket. Együtt megbizonyosodtunk arról, hogy nincs eltömítve a kiadó nyílás, az utánam következőekével nem jött ki a bérletem, valamit arról, hogy nekik működik-e a gép.

Javaslatára emailben is tettem bejelentést, csatolva a képeket. Kb 1 hónappal később kaptam választ, ezt követően utalták a pénzemet.

Krisz101 2019.06.14. 09:46:22

Aki bkk val jár sikeres nem lehet

2019.06.14. 09:50:51

@Snagal: hűha, másodikra sikerült is visszavágni, ügyes vagy kis görcs :)

Snagal 2019.06.14. 09:54:14

@Eugene Horse: gondolom egy pronyó bickilis lelkébe sikerült belegázolni... hát van ilyen. Tanulj meg közlekedni és akkor nem veszed magadra :)

MEDVE1978 2019.06.14. 10:36:49

A legvalószínűbb lehetőség az eldugításos lopás. Bizony nekem még életemben senki sem nézte meg, hogy az az én bérletem-e, az egyik kolléganőnek szoktam kölcsönadni, amikor nem kell és ő munkaidőben ki kell menjen a városba. Neki sem ellenőrzik sosem. Elvileg azonosító okmányszámot (mondjuk személyi) kell beleírni. Valószínűleg csak akkor ellenőrizgetnek az ellenőrök ilyet, ha full gyanús vagy nem szimpatikus vagy.
Az biztos, hogy az első ajtós buszon vagy trolin a 10 másik felszállónál nem fogja a buszvezető ellenőrizni, hogy egyezik-e az igazolványszámoddal. A visszaváltás nem tudom igaz-e (ha tényleg visszaváltják a passzoló okmány nélkül, akkor nagy faszok bizony a BKV-nél), de simán eladható így a bérlet.

A második valószínűség a műszaki hiba / kifogyott a papír. Bár BKV autómatával még nem jártam így, bankautómatával igen, egy ezressel kevesebbet adott. Éppen Szentendrén kirándultunk, telefonáltam, aztán 10 perc várakozás után hagytam a francba, mert nagyobb társasággal voltam és mentünk tovább. Valamikor olvastam egy olyan cikket, hogy bankok költségcsökkentés miatt elég szar válaszidejű automatajavítókat alkalmaznak. Ha már a bankoknál is ez van, akkor el lehet képzelni, hogy az állami tulajdonú BKK milyen minőségű és válaszidejű cégeket alkalmaz az automatajavításra....
Tehát az esély gyakorlatilag nulla arra, hogy neked elnyeli a gép a pénzed / nem ad jegyet / bérletet, a szervíz meg jön. Majd pár nap múlva jó esetben.

Im just here for the comments 2019.06.14. 10:37:01

Szerintem a hiba abból indult, h 5-5 perc várakozás után lerakta a posztoló a telefont, a többi meg már jött ezzel együtt. Amikor ilyenkor újrahívja az ügyfélszolgálatot, megint a queue végére kerül, tehát nem érdemes 5 percenként újratelefonálni, mert csak rontja az esélyeit a gyors ügyintézésre. Egy reggeli munkába igyekvéskor ezek a percek baromi sokat számítanak, szal megértem, ha nem tudta megvárni, de utólag már tényleg nehéz bármit is megállapítani.

Ettől függetlenül azért a hívásról készült felvételre kíváncsi lennék, én rendszerint irritált ügyfél esetén nem kérdezgettem végig a kötelező kérdéseket, és pipálgattam be olyan dolgokat, amikre általában mindenki ugyanazt válaszolta (lásd "Elolvasva az általuk felvett panaszt, rögtön meglepődtem, hiszen a kártérítési igényre 5 opció van felsorolva, melyeket a kedves ügyintéző nem is ismertetett velem, és önmagától választott egyet, hogy én a pénz visszautalását kérem a bankszámlámra.")

Eudocimus Ruber 2019.06.14. 10:42:54

Stockholmban miért nem kell megadnod a személyid számát, ha havi bérletet veszel?

2019.06.14. 10:45:02

@Snagal: autózom épp eleget kismajom, két autó meg három bringa van készleten. Érdekes módon én tudok autósként is normálisan közlekedni. A bringásokra az olyan pronyók hisztiznek, mint te, aki gondolom bringán sosem ültél, de pofád azért marha nagy. Remélem legközelebb a tükröd is leverik, mikor parasztkodsz nagyarcúan a húszéves Astrádban, mert te aztán autós vagy :))))))

ekat 2019.06.14. 10:45:40

@Xezs7: Igen, ezen én is elcsodálkoztam, hogy mintha magyarázkodna, hogy miért is vesz bérletet. :)

Amúgy én is rühellem a hülye automatát, mert utálok előtte állni, és püfölni / simogatni / imádkozni, hogy reagáljon már, főleg, ha állnak mögöttem. (Pedig valahogy minden ország minden városában, ahol tömegközlekedtem, meg tudtál oldani, hogy normálisan müködjenek, az érintőképernyősek is... )
Részemről jó ideje 100napos bérletet veszek, mert az anyagilag is jó (3 havi ára), és csak ritkán kell vásárolnom. Akkor meg egy kulturált ügyfélirodát támadok meg. (Pl. Keleti aluljárója.)
Amúgy tényleg röhej, hogy miért kell rá bárminek a száma, mikor soha senki nem kéri el a hozzátartozó igazolványt - nem csak a metrónál álló ellenőrök nem, de a járműveken körbejárók sem. (Ill. csak a kedvezményesekhez tartozót.) Biztos belefér a BKV-nak / BKK-nak, hogy többen használhassanak egyet felváltva....

ekat 2019.06.14. 10:54:03

@Krisz101:

Te ellenben lenyűgözően sikeres lehetsz, hogy egy a BKK-ról szóló topikba kell járnod ezt a tényt propagálni. :D

.:Z:. 2019.06.14. 10:54:04

Az van, hogy szerintem még rá is van írva a gépre, hogy ha nem ad ki semmit, akkor maradj ott, és a gépen lévő ügyfélszolgálat gombot nyomd meg, akkor a gép kihangosítva tárcsáz, és el tudod mondani a gép számát is, és hogy még mindig ott vagy, még mindig semmit nem adott ki a gép. Ha valaki otthagyja a gépet, az kb olyan, mint a pénztártól való távozás, nem tudják ellenőrizni, hogy igazat mondasz e. Mondjuk lehetne annyi a bkk-ban hogy komolyan azonnal megnézik a gépet, de gondolom amúgy leszarják

Túl sok felhasználó 2019.06.14. 11:02:39

Mivel minden releváns dolgot elmondtak már a többiek, én még azt tenném hozzá, hogy engem nagyon idegesít a "ha és amennyiben" szófordulat. Olyan, mint a "deviszont". Volt egy professzor az egyetemen, aki minden definícióba betette ezt, neki sajnos nem mertem beszólni (fiatal voltam és bátortalan, valamint tőle függött a diplomám), azóta próbálok ez ügyben megtéríteni mindenkit.

Snagal 2019.06.14. 11:23:57

@Eugene Horse: hát te már csak tudod :)
még sem én toporzékolok itt, hogy be mertek szólni a bringásoknak... valamiért pedig magadra vetted ;) Gondolom nem véletlenül surmókám :) Normálisan kéne közlekedni bringával és akkor nem lennél ilyen kis érzékeny a bringás beszólásokra.

Mondjuk az értelem már ott süt belőled, hogy leírtam, hogy egy helyben álltam a (a nem 20éves nem astrámmal, de mindegy gondolom neked mind három bringád több milliós Trek ami a bentley tetőcsomagtartóján pihen ;) áruld már el tapasztalt bringás ként hogy kell autóval úgy állni, hogy közben én megyek neki a magadfajta sutyerák bringásnak? :)
Remélem ha leközelebb letörik a tükröm akkor az te leszel mert akkor legalább majd elmagyarázom neked hogy kell normálisan közlekedni, de azt nem garantálom, hogy utána kétkerekű járműre még fel fogsz tudni ülni mert a magliht-ot biztos feltolom a seggedbe miután kivertem vele a nagy pofádból a fogaidat ;)

juhaszvik 2019.06.14. 11:30:36

@Túl sok felhasználó: szerintem ne téríts senkit. attól, hogy nem logikus (felesleges) az adott szóösszetétel, attól még van irodalmi értéke. Például az "csak őt, senki mást" vagy a "csak és kizárólag" csupa olyan szófordulatok, melyek hasonlóan feleslegesnek hatnak, de attól még használják őket, nem is akármilyen művekben.
A logika nem minden (mondom ezt úgy, hogy egyébként sokra tartom az értelmes gondolkodást).

kolomparlole1114 2019.06.14. 11:39:58

Ezért nem veszek bérletet (se) automatából. Max kólát, de azt is csak akkor ha pont annyi apróm van, és nincs kamera, szal utána meg lehet rugdosni a szart ha ellopja a pénzem.

kolomparlole1114 2019.06.14. 12:55:11

@Eudocimus Ruber: Mert az Európa, Hungarisztán meg a Balkán.

Túl sok felhasználó 2019.06.14. 12:58:35

@juhaszvik1: Egyrészt igazad van, másrészt viszont nincs. Mert tényleg többet mond egy irodalmi műben a "csak őt, senki mást" mint a "csak őt". De a Homárt nem irodalmi műként olvasom és a "ha és amennyiben" nem mond többet.

Nem vagyok amúgy nyelvtannáci, csak három dolog idegesít: de viszont, ha és amennyiben, -ba, -be/-ban, -ben. Semmi más konkrét nyelvtani tévesztés nem csapja ki nálam a biztosítékot. (Persze a konzekvens csapnivaló helyesírás vagy ha valaki nem tudja értelmesen elmondani, amit szeretne; ezek is idegesítőek, de ezek nem konkrét hibák.)

Azt sem hiszem, hogy én vagyok az isten, és mindenkinek úgy kell írnia, ahogy én szeretném, de ha nem teszem szóvá az engem idegesítő dolgokat, akkor esély sincs rá, hogy eltűnnek a nyelvből. (Így se sok, de mindegy.)

ekat 2019.06.14. 13:40:31

@kolomparlole1114: Vagy esetleg azért, mert ott bérlethez (bérletigazolványhoz) veszi. Itt se kell, ha van bérlete, és annak számát íratja rá. Csak opció.
És különben is csak azt akarta mondani, hogy bibíííí, én Stockholmban vagyok. :)

ekat 2019.06.14. 13:45:43

@Túl sok felhasználó: Én sem vagyok nyelvtannáci, meg tanár sem, de az a pontosvessző ott nagyon furcsa. :D És a kozekvensről is hiányolom az -en-t.

Túl sok felhasználó 2019.06.14. 14:04:12

@ekat: Mondom, ezek engem nem idegesítenek. :)

De amúgy igazad van, ezek is hibák. (Így jár az, aki gyorsan ír telefonról.)

Túl sok felhasználó 2019.06.14. 14:05:39

@Túl sok felhasználó: Illetve nem is, szerintem a konzekvens helyes -en nélkül is itt.

Krisz101 2019.06.14. 15:21:05

@ekat: látom te új vagy itt :D :D

Head Honcho 2019.06.15. 19:40:59

Előre az eltömíthetetlen (vagy legalább a kézzel, manipulációs célokból elérhetetlen) kiadónyílásért! Nem volna egy nagy varázslat megtervezni.

2019.06.15. 23:23:57

@Snagal:
Ja, ha általánosítva szidod a brigásokat, aztan egy bringásnak ez nem tetszik, akkor tanuljon meg közlekedni, mert biztos ő is szabálytalan.

Nos, az általános tapasztalatom, hogy a közlekedők 90%-a közlekedési módtól függetlenül szandékosan, másokat leszarva szabálytalan. Pl. az autósok 90%-a majdnem mindig szabálytalan a zebránál a gyalogosokkal szemben. A gyalogosok 90%-a simán átgyalogol a piroson. A kerékpárosok 90%-a simán járdázik. Ezekkel csak a leggyakoribbakat mondtam. Az viszotn jelent valamit, hogy te kizárólag a kerékpárosodat pécézted ki. Mondom ezt úgy, hogy én pont magam szinte egyáltalánnem kerékpározok, tehát ennek tudatában jöhet a személyeskedésed.

2019.06.15. 23:39:33

@Snagal:
A legtöbb tahra jellemző, hogy nem is érti a problémát, hogy miért volt tahó, sőt ha szóvá teszik, megmagyarázza. Ennek fényében 50-50% esélyt látok arra nézve, hogy te szorítottad le a kerékpárost, vagy pedig ő volt a tahó, és ahogy mondod, egyhelyben álltál, mikor odabaszta a táskáját.

Xezs7 2019.06.16. 16:39:41

@Zabalint: Nekem az a személyes tapasztalatom, hogy a bicajosok messze sűrűbben szabálytalankodnak, mint bármelyik más közlekedési eszközzel rendelkező.

2019.06.17. 08:32:48

@Xezs7:
Szerintem meg közhely, ezért tűnik úgy. Nézd csak meg az autósokat, hányan nem ismerik az indexet, hányan mennek be a kereszteződésbe úgy, hogy nem győződtek meg róla, hogy ki is tudnak menni, hányan taposnak a gázba sárgánál, úgy hogy kényelmesen megállhatnának előtte, hanyan taposnak a gázba, ha zebránál látják, hogy lelépne a gyalogos? Szerintem aki kerékpárral tahó, az autóval és gyalog is az. Csak sokkal egyszerűbb mindent egy csoportra rávetíteni.

2019.06.17. 08:39:15

@Xezs7:
Ja, és a kerékpáros futárok nagy része szerintem is szabálytalan, tahó. Csakhogy ott van a párja, a furgonos futár, akiknek a többsége ugyanúgy szabálytalanul közlekedik, csak hogy hamarabb érjen a célba, ugyanakkor mivel mindezt autóval teszi, sokkal veszélyesebb.

Snagal 2019.06.17. 09:15:45

@Zabalint: neked is elmondom, hogy nem sok értelme van úgy reagálni bármire is, hogy az előzményeket nem olvasod el...
" Az viszotn jelent valamit, hogy te kizárólag a kerékpárosodat pécézted ki. "

Nem pécéztem ki senkit, válaszoltam egy kommentre ahol ez volt a téma... ha valakinek válaszolok aki kerékpárosokról ír, akkor nyilván nem a tengeralattjárósokról fogok neki választ írni.
Ha azt írtam volna, hogy az összes autós egy szent de a biciklisek bezzeg... viszont ilyen nem rémlik így nem értem a felháborodást (illetve értem, csak nekem azt jelzi, hogy nem tudtad helyén kezelni a kommentet ami reakció volt egy témára amit "elfelejtettél" elolvasni, vagy csak elegánsan átugrottál rajta mert a kontextusából kiemelve könnyebb rajta felháborodni és most neked az volt a fontos:))

"Ennek fényében 50-50% esélyt látok arra nézve, hogy te szorítottad le a kerékpárost, vagy pedig ő volt a tahó, és ahogy mondod, egyhelyben álltál"
Értem... tehát akkora tahó voltam, hogy észre se vettem, hogy nem állok az autóval, hanem haladok... (és nyilván a mellettem ülő párom is az én tahó aurám befolyása alatt azt gondolta, hogy állunk bár éppen 30-40-50 stb km/h val haladtunk valójában) logikus. Ahogyan az is, hogy nem is így volt csak kitalálom mert kereszteshadjáratot akarok indítani a kerékpárosok ellen és úgy tűnt a leghatékonyabb az lesz ha ezt itt a homáron kezdem el egy (kamu) szotrival - végülis logikus :)

Snagal 2019.06.17. 09:22:22

@Zabalint:
"Szerintem meg közhely, ezért tűnik úgy. Nézd csak meg az autósokat, hányan nem ismerik az indexet, hányan mennek be a kereszteződésbe úgy..."

Nem mennyiséget kellene nézni hanem arány számot... kicsit több autós közlekedik a városban mint bringás, nyilván több lesz a szabálytalan is. Arányaiban viszont ha összeszámolnánk nem vagyok benne biztos, hogy az autósok jönnének ki rosszabbul ebből az összehasonlításból.
De nyilván mindkét oldalon vannak faszok, ezt nem vitatja senki.
Viszont személy szerint nekem addig lehet itt érveket felhozni a szemét autósok mellett amíg a bringások úgy vesznek részt a közlekedésben, hogy nincs semmilyen azonosítójuk (rendszám), nem kell elvégezniük minimális kresz tanfolyamot sem, nem fizetnek semmilyen kötelezőt mégis ugyan olyan egyenrangú félként közlekednek és szegnek meg szabályokat és okoznak kárt addig ezen nem nagyon tudok meghatódni...

2019.06.17. 11:59:23

@Snagal:
Egyetértő voltál és hoztál egy példát. Ezért gondolom, hogy te is a kerékpárosokat is te pécézted ki. Képzeld, olvastam az előzményeket.

És nem vagyok naiv, mivel sok közlekedéses sztorit hallottam a két fél szemszögéből teljesen más verziót, ezért adok 50-50%-ot arra, hogy te szorítottad le, illetve tényleg igazat mondasz, és egyhelyben álltál.

2019.06.17. 12:05:49

@Snagal:
Ha az arányokat nézem, tapasztalataim nagyjából 10-ből 9 autós szabálytalan zebránál, 10-ből 5 nem ismeri az indexet, 10-ből 9 kerékpáros simán járdázik. Ugyanakkor aki autóba ül, az ha szabálytalankodik, sokkal súlyosabban veszélyezteti masok testi épségét, mint egy kerékpáros, ezért egyáltalan ne korrekt az, hogy pontosan ugyanolyan elvárások legyenek jogsi és azonosítás terén. Egyébként a felnőtt kerékpárosok nagyobb részének így is van jogosítványa autóra, de ez nem sokat jelent, a szabálytalankodók nagy része járműtől függetlenül nem tudatlansagból szabálytalan. Hanem mert siet, és leszar mindenkit.

Én viszont azt gondolom, hogy amíg autóval nem tud a 90% felelősségteljesen közlekedni, addig nagyon álszent a kerékpárosok álszent és általánosító fikázása. Mert kicsit súlyosabbak a következmények egy nagyobb, nehezebb jármű esetén.

Kondom Keselyű 2019.06.18. 11:09:37

" Ha és amennyiben feltételezik, hogy visszaakarok élni a bérlettel (holott csak egyetlen vágyam volt, hogy a munkahelyemre be tudjak jutni, szabadnapjaimon meg eljussak a városban A-ból B-be), akkor miért vásároltam egy másik bérletet pár nappal később (szintén csatolmány)"
Az elsot odaadod a csajodnak,a masodikkal jarkalsz te.
soha senki nem fogja ellenorizni az igazolvany sorszamat.

btprg 2019.06.22. 12:35:04

@Xezs7:
Ez a beszéd, minden szavaddal egyetértek! Kár hogy ebből sose lesz semmi, mert itt csak a bűnözők pátyolgatása megy.

btprg 2019.06.22. 12:53:15

@Im just here for the comments:
Hallottam már olyat is, hogy az ügyfélszolgálatok sok várakozás után nem szeretik felvenni, mert akkor egy kedvezőtlenül nagy "ennyi idő után vette fel" bejegyzés tárolódik el a felügyelő rendszerben. Ha nem veszik fel egyáltalán, akkor meg semmi. (Nem biztos hogy igaz, hiteltelen forrásból származik az infó.)

2019.06.22. 22:27:28

@Im just here for the comments: "arra meg lusta a parasztja"

Kulcsszó a lustaság. 21. századi betegség, minél kényelmesebb az élet, annál lustábbak az emberek. Szörnyű. Volt nálunk egy manuálisan nyitható kapunyitó: kocsiból kiszállni, kinyitni, beállni becsukni, senkinek sem esett le a gyűrű az ujjáról. Amióta távirányító van és egy gombnyomás nyit, másik gomb zár, na azóta a zárás rendszeresen elmarad, az udvarba pedig bárki bejöhet. És nem jön rá a lusta suttyó, hogy a saját fészkébe szarik bele.

Xezs7 2019.06.23. 18:30:02

@Jankove: Átérzem a helyzetet, nálunk a kukával vannak gondok. A lusta parasztja dugig tömi a kukát, majd elmegy. Szerinted mennyi idő, míg kifújja a szél a sok szart onnan, vagy magától kiborul?

Egyébként a te problémádra megoldás lehet egy infrás kapu, amin csak nyitás van, a zárást meg magától megoldja áthaladás érzékelése után akárhány másodperccel.

2019.06.24. 00:26:46

@Xezs7: "zárást meg magától megoldja áthaladás érzékelése után akárhány másodperccel"

Ez lett végülis a megoldás, mostmár így működik, nyitás gombbal, zárás késleltetve automatikusan... A nyitáshoz szükséges gombnyomást kellene valahogy még automatizálni, mert a 21. századi kényelmes embernek lassan már az is nehezére esik...

"A lusta parasztja dugig tömi a kukát, majd elmegy."
Ez még a jobbik eset, legalább megtalálja a kukát. A rosszabbik, hogy kiteszi a lépcsőházba, aztán a szemét onnantól kezdve közös, majd elviszi az, akit jobban zavar...

Xezs7 2019.06.26. 13:20:34

@Jankove: Na ilyen nálunk szerencsére nincsen. Azt hiszem lenne is belőle balhézás, mert én nem tudok az ilyenek mellett szó nélkül elmenni.

FL 2019.08.27. 17:44:30

"Ha és amennyiben egy bizonyos személyazonosító okmányra kérem a bérlet kiállítását, akkor egy ilyen esetben miért nem tudják annyival orvosolni ezt a hihetetlen problémát, hogy behívnak a kis ügyfélszolgálatukra, nyomtatnak egy 'pót' bérletet ugyanazzal az okmányszámmal, így véletlenül sem tudok visszaélni az "új" bérlettel, hisz személyim csak egy van..."

Ezzel egy baj van, hogy a személyi adatokat - azaz az igazolványszámot - nem tartják nyilván... Így nincs mire kiadni a "másodpéldány" bérletet.
süti beállítások módosítása