Tékozló Homár

Update: Tengerentúli fapadosként bánt utasaival a LOT és még mindig nincs vége

2019.07.09. 08:07 | Homár Rezső | 26 komment

airplane_sad_preview_04a2.png

Tavaly júniusban Sanyit (és a többi 250 utast) rendesen megszívatta a LOT, amikor a frissen indított New York - Budapest közvetlen járata némi kifutópálya széli ácsorgás után sem indult el. A légitársaság fapadosokat megszégyenítő eljárással kezelte a helyzetet, de a talpraesett, jó fej utasuknak köszönhetően végül mindenki hazajutott. Sanyi viszont azóta is küzd a kártérítésért. 

Mivel mindig lepattintottak, ezért felvettem az egyik "kártalanító" céggel a kapcsolatot (AirHelp....) Repteres ismerősök mondták, hogy ezeknek a cégeknek elvileg betekintése van olyan adatokba (meteorológiai adatok, ilyen-olyan naplók, jegyzőkönyvek) amiből meg lehet tudni, hogy pl. a mi esetünkben tényleg a rossz idő miatt kellett-e a járatot törölni, vagy csak megúszásra játszik a LOT, és behazudta a szar időt? Viszonylag hamar jött a válasz, hogy sajnos tényleg rossz volt az idő, és ezért kellet törölni a járatot, úgyhogy vis major, kártérítés nem jár.

(Ja, ami fontos: hatan utaztunk együtt, de az AirHelp-et én csak a saját nevemben kerestem meg, és csak az esetleges kártérítésre vonatkozóan, a felmerült költségek térítéséről nem is esett szó)

Akkor ismét írtam a LOTnak, hogy ettől függetlenül vannak még költségek, amiket lesznek szívesek kifizetni. Na ehhez (a számlák mellé) mindenkitől külön-külön kértek egy angol nyelvű nyilatkozatot aláírva, hogy beleegyeznek, hogy a nevükben is intézhetem a költségek kifizetését. Összeszedtem, elküldtem. Vártam. 2-3 hét múlva jött a válasz, hogy akkor fejenként ennyi és ennyi összeget hajlandóak fizetni. Felszoroztam hattal, de sehogy nem annyi jött ki, mint amennyi a számlák összege volt. Kérdezem, miért? Várok. 1-2 hét múlva jön a válasz, hogy: 

1. alkoholt nem tudnak kölségként elszámolni (volt egy dobozos sör, pont leszarom, mindegy)

2. csak azt fizetik ki, amit még az USA területén vásároltunk. ?????? Fizettem egy repülőjegyért, ami oda-vissza, átszállás nélkül vitt volna Budapest és New York között, ennek minden kapcsolódó szolgáltatásával együtt (pl. étkezés  a gépen.) Ők a visszautat csak zürich-i átszállással tudták nekünk megoldani, 7 órányi várakozással (meg előtte még 26 órányival New Yorkban) de amit a zürichi reptéren vettünk/ettünk, az szerintük már olyan plusz kiadás, amit nem kötelesek állni?????

És végül 3. mivel én már megbíztam egy behajtó céget, ezért az én ügyemben nem tárgyalhatnak velem, csak a behajtócégen keresztül, úgyhogy nekem nem fizetnek. Válaszolok, h a céget csak a kártérítéssel kapcsolatban kerestem meg, a kiadásokat nem is említettem neki. Válasz: nem baj, akkoris.

Na, írok az AirHelpnek, hogy bocs, ez van, nem akarnak velem alkudozni, mi ilyenkor a teendő? AirHelp tök jó fej, kb 2 órán belül küldik a nyilatkozatot, hogy részükről a megbízást felmondják, innentől fogva ők nem képviselnek engem ebben az ügyben, sok sikert, blablabla, küldjem el a LOTnak. Elküldöm, várok. Várok. 2 hét múlva írok, hogy mégis mi van? Jön a válasz: sajnos a nyilatkozatot nem tudják elfogadni, mert nem felel meg a formai követelményeknek, majd ha (most figyeljünk) fejléces papíron, az ügyintéző saját kezű aláírásával küldöm, akkor. Beszarsz. Sűrű bocsánatkérések közepette írok az AirHelpnek, hogy tudnának-e ilyet 
küldeni? Jön a válasz, hogy nem, ezt küldik mindenkinek, és ezt eddig kivétel nélkül minden légitársaságnál elfogadták.........

És ahogy látom, én még szerencsésnek mondhatom magam, mert nekem legalább válaszolnak, hellyel-közzel, a FB-oldalukon végignézve semmi nem változott a LOTnál az elmúlt egy évben: ugyanúgy folyamatosan törölt járatok, elhagyott poggyászok, nulla customer service.....és ha abból néha mégis akad egy kevés, akkor is mindent bevetnek, hogy semmit, vagy minél kevesebbet kelljen fizetni az átvert utasnak...... szóval a mottó marad ugyanaz: soha többet LOT.....

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

heidt 2019.07.09. 08:47:27

Polak, Węgier, dwa bratanki, i do szabli, i do szklanki.

Snagal 2019.07.09. 09:55:42

Érdekes, hogy manapság amikor annyi mindent leszabályoznak a légitársaságok még mindig büntetlenül garázdálkodhatnak. Szánalom.

Darth Revan 2019.07.09. 10:22:44

szar ugy. En a multkor mindent feltettem a nullara a ruletten: vettem egy nagyon olcso Norwegien jegyet New Yorkba. (150 euro oda-vissza)

Szerencsere nem volt semmi gond, de gondolom =veluk se lett volna rozsasabb a helyzet, ha valami gebasz lett volna. Mondjuk annyi vigasztalhatott volna, hogy a jegy olcso volt :)

Szarazkoro 2019.07.09. 12:19:34

Az Allamokban van a Federal Aviation Administration (FAA) ahol megerne panaszkodni talan, vagy itt is lehet, ez az EU-hoz tartozik:
www.airpassengerrights.eu/en/how-to-complain.html

Hajra.

heidt 2019.07.09. 12:52:34

Nem értem, miért megy valaki LOT-tal? Félnek az átszállástól? Sokallják a + 2-3 óra utazási időt?
Példaként:
Szeptemberre a legolcsóbb jegyek New Yorkba:
LOT: 156 900,- Ft (9 óra utazási idő)
Lufthansa: 148 500,- Ft (oda 11:15, vissza 10:30 utazási idő)

juhaszvik 2019.07.09. 12:58:42

@Darth Revan: az a 150 euro még egy irányba sem rossz, basszus.

Szarazkoro 2019.07.09. 13:22:51

@heidt: Mert az a 8400 HUF nem eri meg az extra idot, hercehurcat.

@juhaszvik1: en London-Bangkok, Kuala Lumpur-London returt vettem £380-ert. Boronddel, tokkal vonoval. Ja, es Air France meg KLM. Es meg upgradeltek is!

Drago Brutic1 2019.07.09. 16:51:10

LOT -never more. Múlt hét Varsó-Riga, a sztorihoz hasonlóan a buszról visznek vissza, miközben a tanácstalan szerelőket és a felnyitott motorteret látjuk. Laza másfél órás késés pótrepülővel, és még a cateringet (szar kávé és olcsó ásványvíz) meg kell várni, hiába könyörögnek az utasok, hogy inkább lemondanának róla, csak végre induljunk. Hazafelé Varsó-Budapest már nem ilyen laza. Kapásból két órás késés, amit aztán háromra módosítottak. Várakozás közben találkozás magyarokkal, akiknek tapasztalata 6 LOT út- 4 késés, 2 törlés. Végül nem maradtunk Varsóban, mert rohamszerűen elindult a gép, így csak 2.ó 50 perc késés volt, szóval ügyeltek arra, hogy ne kelljen fizetniük. Információ valóban nulla, a munkatársak cinikusak. Nem tudom, nekem valahogy a Wizzel mindig szerencsém volt, most azonban sikerült duplán szívnom ezekkel. AZ utaskísérők beesett szemű, neurotikus és kifáradt nők, az egész tűnt szervezetlen kuplerájnak, mint komoly légitársaságnak.

chili wili 2019.07.09. 17:21:41

@Darth Revan: Norwegiannel nekünk volt költségtérítéses ügyünk, azonnal fizettek.

Szarazkoro 2019.07.09. 17:49:22

@Permetező: Az gaz, mert lassan usznak a vagonok. A kaller sem birja sokaig oxigen nelkul.

Permetező 2019.07.09. 17:57:37

@Szarazkoro: nem gáz az csak fura, de majd az emagból rendelnek újracsomagolt vagonokat

enipeni 2019.07.09. 22:56:06

a LOT nekem is torolte a jaratomat, korberepultettek europan (europabol europai elpontra) hal istennek a poggyaszomat a 3 atszallas kozben mar a SAS hagyta el es azok fizettek mint a koles.

Szarazkoro 2019.07.10. 10:13:07

@Permetező: a capak meg fognak lepodni.

Mighty Duck 2019.07.10. 10:38:39

@Drago Brutic1: Csak a közelmúltban egy hasonló eset kapcsán, a kapott papírt olvasva döbbentem rá, hogy 1500km alatt már 2 óra késés után is jár 125€ (50%-os térítés), szóval hajrá, szedd ki belőlük!

Drago Brutic1 2019.07.10. 10:40:55

@Mighty Duck: Kösz a tippet! A két órát nem tudtam. Mivel három jegyről van szó, megéri!

Permetező 2019.07.10. 10:58:18

@Szarazkoro: így végre a cápák eljuthatnak lassabban mint autóval A-ból Tré-be

Csongor Fagyal 2019.07.10. 17:08:03

Az airhelp a mi ügyünket be sem fogadta, mert hogy vis major. A skycop simán - igaz 3 hónap alat... - behajtotta a Ryanair-en a bénázást.

glad az egyetlen 2019.07.10. 19:07:32

@heidt:
Néhány hónapja voltam ebben a dilemmában. Nem tudom, te milyen viszonylatban, milyen paraméterekben nézted, de én most újra rákerestem egy átlagos utazásban augusztusban és az volt a helyzet, hogy habár oda vagy vissza úton még csak-csak normális menet idő volt, de a másik irányban 15-35 órás menet időket dobott ki a gép.
Nem szívesen választottam őket, de igen is más egy ilyen egész napos úton számít már a plusz 4 óra is.
Az se szeretem, hogy ha átszállásra kevés idő van, mert ilyenkor könnyen lehet gubanc és az engem nem vigasztal, hogy kárpótolnak, de nem vagyok ott időben, ahol kellene. Ha meg sok az átszállás idő akkor meg érthetően az se szerencsés a várakozás miatt.

Amúgy én se voltam elégedett a személyzettel. Morcos társaság volt.

hidegsegg 2019.07.10. 19:36:14

Nem tudom, én az utóbbi két évben egyszer mentem LOT-al New Yorkba és kétszer Szöulba. Egyik esetben sem volt gubanc, sőt a lengyelek kajája valamivel jobb mint a Lufthansáé és messze jobb, mint az Austriané. A Finnairről nem is beszélve. Viszont Ázsiába jóval drágábban repülnek mint az USA-ba.
A Lufthansa viszont meglepett idén kora tavasszal, Dallasból jöttem volna haza és a boarding kezdetekor hirtelen bejelentették, hogy törlik a járatot mert nem tudtak megjavítani valamit. Kis tumultus után a nem helybéliek kaptak szállodai szobát, oda-vissza transzfert, vacsorát de persze magunknak kellett az átjelentkezést intézni. Annak volt szar alibek időre kellett mennie, engem egy nap ide-oda nem zavart és mivel rögtön a frankfurti központot hívtam felfértem a másnapi járatra.

motoroskonyhaja 2019.07.11. 20:40:17

Én idén márciusban voltam a LOT-tal Tokyóban (oda-vissza, varsói átszállással), hát mit mondjak.... A szolgáltatás maga nem lett volna rossz (a repülő nem késett, bár Varsóban volt egy erotikus tűzriadó odafelé, beszállás előtt, de ez nem a légitársaság gondja), de a jótól is nagyon messze volt. Odafelé még csak hagyján: normálisabb styuvik, viszonylag ehető ételek, de visszafelé előjött belőlük a nem is tudom mi. Idegesek, frusztráltak voltak, óbégattak és csapkodták a kézipoggyász tartókat. Nekem nagyon nem jöttek be. Én -ilyen viszonylatban, Dreamlineren- "kissé" jobb szolgáltatást várnék el a pénzemért bármilyen légitársaságtól....

lobster thermidor 2019.07.12. 21:53:43

Ott kezdődik, hogy volt szoc. ország, pláne fapados járatával még akkor sem utaznék, ha kényszerítenének rá.

XXXXXL 2019.07.17. 11:02:37

Attol hogy a lengyelek szamunkra szimpatikusak, a LOT meg egy kerulendo tarsasag.
Mas karabol tanulva meg soha nem repultem veluk.
süti beállítások módosítása