Tékozló Homár

Kiviheted a maradék vizedet az étteremből, vagy nem viheted ki?

2019.07.10. 11:00 | Homár Rezső | 211 komment

dreamstime_m_23229936.jpg

Levente a kánikula közepén szerette volna magával vinni az ebéd mellett megmaradt ásványvizét, ám azt nem vihette ki a Vakvarjúból. Nem tűnik nagy dolognak, de ha már kifizette, ha már szomjas, mi ebben a probléma? Az üveget még a betétdíj kifizetése után sem vihette birtokon kívül. Na de vajon miért? Erről megkérdeztük az éttermet is.

Barátnőmmel és barátaimmal már évek óta járunk a Vakvarjú étterembe, az utóbbi években főleg az Újlipótvárosban található éttermükbe. Legutóbb, másfél hete nagyon kellemetlen élményem volt az újlipótvárosi étteremben. Körülbelül dél és 13:00 óra között voltunk az étteremben, barátnőm szüleivel. 

Az ételek finomak voltak, a kiszolgálás is rendben volt. Mivel elégedett voltam, ezért a  10 500 forintos számlához még hozzácsaptam 1500 forint borravalót, tehát 12 000 forintot hagytam náluk. Az ételek mellé kettő darab 0,75 literes üveges ásványvizet is fogyasztottunk, és mivel az egyik üveg szinte teljesen megmaradt, ezért úgy döntöttem, hogy azt elviszem magammal a kocsiba, hiszen nagyon meleg van, jó lesz az még, meg amúgy is fizettem már a vízért, akkor miért ne dönthetnék úgy, hogy magammal viszem. 

Kifelé menet a kijáratnál az egyik középmagas, barna hajú, 30-35 év körüli pincér „rámszólt”, hogy nem vihetem ki az ásványvizes üveget az étteremből, mert „az visszaváltós üveg”. Ezen nagyon meglepődtem, főleg, hogy az eddig általam nívós étteremnek tartott kedvenc éttermemben a Vakvarjúban, amikor egy 12 000 forintos fogyasztásom van, akkor számon kérik rajtam, hogy nem vihetem ki az általam kifizetett vizet. (gondolom az üveg betétdíja maximum 100 forint lehet) 

Ezt a fajta eljárást nagyon kicsinyes filléreskedésnek tartom, és akkor úgy gondoltam, ez távol áll a Vakvarjú szellemiségétől, de nyilván a Vezetőségnek kell tudnia, hogy ezzel az állítással egyetértenek e vagy sem.

Ha betétdíjas az üveg, szerintem akkor sem ezen a 100 forinton kéne filléreskedni, ha a kedves vendég magával szeretné vinni, vagy akkor bele kéne kalkulálni abba az árba, ami az étlapon szerepel, a betétdíj árát is. 

Ez a fajta kicsinyes viselkedés a pincér részéről nagyon meglepett, de aztán mondtam, hogy jó, akkor kifizetem az üveg árát, de ekkor továbbra is elutasító volt és azt mondta, hogy ezt sem lehet. 

Később küldtem egy levelet a Vakvarjú vezetőségének, amiben rákérdeztem tőlük, hogy amennyiben a kedves vendég már annyira frusztrált, hogy azt mondja, hajlandó kifizetni az üveget, csak vihesse, akkor szerintük vajon ügyfélközpontú hozzáállás e az, hogyha elzárkózik a kedves pincér úr attól, hogy fizetés után a kedves vendég kivihesse az ásványvizes üveget. Az emailre azóta sem válaszoltak. No comment. 

Nagyon kiábrándító és csalódást keltő! Pedig a barátaimnak eddig mindig a Vakvarjúval példálóztam, hogy az átlag magyar mentalitással ellentétben itt mennyire profi a vendéglátás, de ezek szerint ideje, hogy keressek egy másik kedvenc éttermet..

Röviden ennyi lenne a sztori. Ha érdemesnek tartjátok, akkor légyszi osszátok meg, illetve ha bármi kérdésetek van, kérlek jelezzétek és válaszolok.

A Vakvarjú válaszában nagyon szerettük a korrekt bocsánatkérést, a játszóteres rész nekünk viszont inkább felesleges és fura. 

Először is engedje meg, hogy megköszönjük a lojalitását a VakVarjú éttermek iránt. Számunkra kiemelten fontos, hogy a vendégeink maximális elégedettséggel távozzanak tőlünk és visszajöjjenek hozzánk újra. Sajnáljuk, hogy ez alkalommal csalódást okoztunk.

Utánanéztünk az esetnek és elnézést kell kérnünk, mert kollégánk valóban túlreagálta a helyzetet.

Szeretnénk egy kicsit megmagyarázni, hogy miért történt az eset: Az étterem mellett játszótér működik és többször előfordult, hogy vendégeink a megmaradt italokat elvitték magukkal, amikor gyermekükkel a játszótérre mentek. Többször sajnos az üveg vagy a pohár összetört, ezáltal pedig a játszóteret le kellett zárni, mert balesetveszélyessé vált. Emiatt szoktuk megkérni a vendégeket, hogy ne vigyenek ki az étterem területéről üveget. Véletlenül sem szeretnénk mentegetni kollégánkat, mert valóban nem megfelelő hangnemben és nem megfelelő üzenetet közvetített Ön felé. Ezért szeretnénk ezúton is elnézését kérni. Reméljük, hogy lesz alkalmunk még találkozni Önnel éttermünkben és személyesen is elnézését tudjuk kérni.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sipovicsné Zahedli Krisztina 2019.07.10. 11:06:11

"Az emailre azóta sem válaszoltak. No comment.

Nagyon kiábrándító és csalódást keltő!"

Ha azt írod, hogy no comment, akkor utána ne fűzz hozzá több soros kommentárt. Szépen kérlek.

"bele kéne kalkulálni abba az árba, ami az étlapon szerepel, a betétdíj árát is"

De ha valaki nem viszi el az üveget (gondolom, a vendégek 99%-a), akkor miért kéne kifizettetni velük?

Jenny Wilson 2019.07.10. 11:28:16

Szerintem az étterem válasza korrekt. Már csak azon kéne javítani, hogy ha egy vendég ki akarja vinni az üveget az étteremből, meg kell neki magyarázni, hogy MIÉRT nem viheti ki.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.07.10. 11:29:39

Arra kíváncsi vagyok hol van a Paulay Ede utcában játszótér...

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.07.10. 11:31:15

@onlajnok: na jó ezt benéztem, az nem az az egység :P.

Serivor 2019.07.10. 11:38:14

Teljesen jogos, barátnővel, anyóssal-apóssal nyilván a játszótérre indultak randalírozni...

2019.07.10. 11:55:13

@Jenny Wilson:
Hogy lenne már korrekt? Ennyire kamu kifogást nem kellett volna beletenniük, egy sima sajnáljuk korrekt lett volna, a hazudozás nem.

Sipovicsné Zahedli Krisztina 2019.07.10. 12:00:35

@Jenny Wilson: A játszóteres duma nyilván bullshit, azt meg mégse mondhatják, hogy a filléres betétdíj miatt garasoskodnak. Illetve mégis...

Nick-son 2019.07.10. 12:23:10

Teljesen életszerű, hogy a barátnő szüleivel lecsüccsennek a játszótérre

KaTe 2019.07.10. 12:23:27

@Zabalint: Mitől kamu kifogás? Nincs az étterem közvetlen szomszédságában RENDEZETT parkos terület, illetve egy RENDEZETT játszótér? Dehogy nincs! Nézd meg a térképen. Simán el tudom képzelni hogy néhány (sok) magáról megfeledkező, neveletlen arc eldobálja a környéken!

"az egyik középmagas, barna hajú, 30-35 év körüli pincér"
- a jobb beazonosíthatóság érdekében a szeme színét is leírhattad volna...

"Az ételek finomak voltak, a kiszolgálás is rendben volt. "
VS
"de ezek szerint ideje, hogy keressek egy másik kedvenc éttermet.."
- Kedves sznob embertársam. Múltkor az egyik tescoban a pénztáros baromi bunkó volt velem, ezért nem is megyek oda többé. Meg amúgy is a tescoban minden pénztáros bunkó.

"Később küldtem egy levelet a Vakvarjú vezetőségének, amiben rákérdeztem tőlük,"
- Lehet, hogy az étteremnek kellett volna címezned, nem pedig a vezetőségnek!

"hogy az átlag magyar mentalitással ellentétben itt mennyire profi a vendéglátás"
- Azért el tudom képzelni azt az arcot, amikor pofára esett... :) Mondjuk én is furán néztem volna, ha az 1500-as borravaló után nem magától ajánlja fel a pincér, hogy elvihetem az üveg vizet. Fasza kis hely lehet, megéri borravalót adni. :D

Amúgy, a Vakvarjú "vezetősége" igazán elhelyezhetne egy táblát az éttermükben, hogy a kedves vendégek a közelben lévő játszótér miatt nem vihetik el az üveget. Csak hogy véletlenül se tűnjön úgy, hogy az étterem kamu kifogást gyárt. (Persze ezzel az étterem a saját vendégeit is minősítené, ami plusz konfliktusokat generálna... :) )

Terézágyú 2019.07.10. 12:35:50

És a pószter vissza akarta váltani ezt az ÜVEGET, vagy a végén egyszerűen kib*szta volna a kukába?

Ugyanaz a pincér szólt, akinek fizette a sok-sok-sok borravalót, ez a derék pószter, aki ilyen szépen leírta, hogy mennyit kőtött???

Terézágyú 2019.07.10. 12:45:34

"Nagyon kiábrándító és csalódást keltő! Pedig a barátaimnak eddig mindig a Vakvarjúval példálóztam, hogy az átlag magyar mentalitással ellentétben itt mennyire profi a vendéglátás, de ezek szerint ideje, hogy keressek egy másik kedvenc éttermet.."

Igen, EGYETLEN ilyen eset is elég, hogy negatív véleményed legyen valamiről.
Akkor ugye nekem is jogom van EGYETLEN idióta pószter miatt mindegyiket annak tartani...?
Vagy hogy is van ez...?

Jenny Wilson 2019.07.10. 12:52:02

@Sipovicsné Zahedli Krisztina: Á, nem hiszem, hogy ez van mögötte, ha a pénz számítana, simán beszámítanák az ásványvíz árába, ezerszer egyszerűbb. Egyébként meg az egész egy felfújt hiszti szerintem. Maga is írja, hogy eddig mindennel meg volt elégedve. Egyszer történt valami, ami neki nem tetszett, erre rögtön elkezdi, hogy na, ide se jövök többet. Gyerekes.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.07.10. 13:06:31

Azt kellett volna mondani a pincérnek még fizetéskor, hogy a maradékot kéred becsomagolni otthonra, a kutyának, jelezve, hogy a víz is maradék.

2019.07.10. 13:08:42

@KaTe:
"Mitől kamu kifogás? Nincs az étterem közvetlen szomszédságában RENDEZETT parkos terület, illetve egy RENDEZETT játszótér? Dehogy nincs! Nézd meg a térképen. Simán el tudom képzelni hogy néhány (sok) magáról megfeledkező, neveletlen arc eldobálja a környéken!"

Aha, tehát tömegesen vitték ki az üvegeket az étteremből és hajították a homokozóba, ahol eltörött, ezért a játszóteret lezártak. Komolyan nem érzed ennek a magyarázatnak az abszurditását? Eleve bárhonnan máshonnan hozhatott volna bárki üveget a játszótérbe, eleve nem gyerekekkel mentek kajálni (feltehetőleg, lásd "barátnőm szüleivel").

Lengyelpiac Hu 2019.07.10. 13:12:46

Ilyen esetben megkell kérni az akadékoskodó pincért,hogy elvitelre csomagolja át a palack tartalmát ( mivel szigorúan véve az az élelmiszer a poszter tulajdona)!
:-)

huncut_kata 2019.07.10. 13:16:09

@onlajnok: az újlipótvárosit emlegeti és ott valóban az étterem közvetlen szomszédságában van egy nagyon kis faszányos játszótér

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.07.10. 13:19:09

@huncut_kata: igen, aztán rájöttem, hogy rossz egységet találtam meg először...de törölni már ugye nem lehet.

Jenny Wilson 2019.07.10. 13:43:47

@Lengyelpiac Hu: De még egyszerűbb, ha megisszák. Négyen voltak rá, fejenként kb. másfél deci, néhány korty, és meg van a probléma oldva. Értem én, hogy hülye szabály, de a posztoló sem volt a helyzet magaslatán. Ahelyett, hogy ott a helyszínen megpróbálta volna megoldani ezt a hihetetlenül nagy problémát, hosszú, siránkozó levelet ír a Homárra.

Terézágyú 2019.07.10. 13:49:05

@Jenny Wilson:
" hosszú, siránkozó levelet ír"

Nem siránkozik, hanem büszkélkedik, hogy 12 000 (ti-zen-két-e-zerrrrrrrrrrrrr!) forintot költött el oitt náluk...

Jenny Wilson 2019.07.10. 13:57:19

@Terézágyú: Hát azért ez nem akkora egetverő összeg 4 emberre egy étteremben... :)

2019.07.10. 14:01:09

@Jenny Wilson:
Persze, megoldhatta volna ő is, de legegyszerűbb lett volna, ha a pincér nem akadékoskodik egy jelentéktelen baromság miatt. Simán lehet, hogy a végén pontosan ez is történt, csak azt már nem írta meg. Viszont az étterem kicsinyes hozzáállása, valamint a hazug bocsánatkérés után én sem mennék többet oda a helyében.

napalm 2019.07.10. 14:09:28

Balfék vagy posz toló.
Ledobsz egy százast aztán minden vita nélkül elhozod az üveget.
És még időt/energiát is beleöltél egy emailbe?
Csokipapír....

Jenny Wilson 2019.07.10. 14:12:45

@Zabalint: A pincér csak egy alkalmazott. Neki megmondták, hogy vendéget nem engedhet ki üveggel. Nem fog szembeszállni a főnöki utasítással. Én se tenném. Az más kérdés, hogy ha nekem azt mondaná a főnököm, hogy nem engedhetem meg, hogy a vendégek elvigyék az üveget, megkérdezném, hogy "és mit mondjak nekik, ha megkérdezik, hogy miért nem?"
Az "én ezek után oda többé be nem teszem a lábam" mentalitással szerintem az ember kizárólag önmagát bünteti. Ha egyébként kellemes a hely, jó az étel, ugyan miért ne mennék oda? Mert van egy hülye szabályuk? Ugyan már. Ilyen alapon sehová ne menjek, ahol akár egyszer is történt már valami, ami nekem nem tetszett? Ez a duzzogás tényleg gyerekes hozzáállás.

2019.07.10. 14:21:42

@Jenny Wilson:
Jó, de épp ez az, hogy nem a pincér magánakciója volt, hanem az étterem ragaszkodik egy értelmetlen szabályhoz. Ha csak a pincér lett volna, akkor még az lenne a jobbik eset.

Azért nem mennék többet, mert nem csinálnék segget a számból. Ha más sem csinálna, akkor vagy nem lennének ilyen értelmetlen szabályaik, vagy legalább nem hazudoznának az ügyfélpanaszra válaszként, hanem komolyan vennék. Másrészt egy ilyen eset után a bizalom is odaveszik, hiába jó a kaja.

aefzuj 2019.07.10. 14:23:42

Minek ment oda! Meg amúgy is, főzzön magára. Fogyasztóvédelmi blog, LOL.

vizsla_barat 2019.07.10. 14:26:54

@Jenny Wilson: mivel a vakvarju mellett megnyilt a suket hattyu igy a kankurencia bekostolt.

Jenny Wilson 2019.07.10. 14:30:09

@Zabalint: Szerintem a posztoló túl komolyan veszi önmagát. Én tudod, mit csináltam volna? Keresek ott a növényt, ráöntöm a vizet, végül is neki is melege van, aztán mégse menjen pocsékba a víz, aztán eljövök, és kész. Bolhából elefántot, pont az csinált a posztoló. Az életben ennél ezerszer nagyobb problémákkal hogyan birkózik meg?
Minden sarkon van egy hülye szabály.

Jenny Wilson 2019.07.10. 14:31:21

@vizsla_barat: Különben is ásványvizet csak az ásványvízboltból.

DarkWolf 2019.07.10. 14:34:42

Most ez tényleg megért egy Homar bloggos cikket?

Mert kifogás ide vagy oda, a levélíró egy ritka csóringer balfékként írta le magát

vizsla_barat 2019.07.10. 14:35:27

@Jenny Wilson: nem nem,kizarolag lorincz barattol!

2019.07.10. 14:46:22

@Jenny Wilson:
Szerintem meg pont az ilyen apróságokban nyilvánul meg legszembetűnöbben a másik fél hozzáállása, szóval nem tekinteném ezt bolhának.

Darth Revan 2019.07.10. 15:14:07

Otthon miert nem alap, hogy hozzak akar keres nelkul is a vizet?!

Karipapa01 2019.07.10. 15:15:28

Ennyi hülye kommentelőt! Itt fikázzák a posztolót azért, hogy ők is írjanak valamit. Megvásárolta a vizet, azt csinál vele amit akar. Ha akarja a hajára keni, ha akarja elviszi. Ennyi! Utólag az étterem is elismerte hogy hibáztak, mit kell itt basztatni a posztolót? Egy biztiőr (vagy pincér?) túlreagálta már megint a dolgát, úgyhogy jogos a panasz. Ez a blog meg azért van, hogy panaszkodjanak az emberek, ha méltánytalanság éri őket.

Jenny Wilson 2019.07.10. 15:23:04

@Karipapa01: Panaszkodni a gyerekek szoktak. Felnőtt ember MEGOLDJA a problémáit, nem panaszkodik miattuk.

Permetező 2019.07.10. 15:29:06

A süket turul étteremben ha ilyen eset van nem azzal mentegetőznek hogy a közelben erdő van és már többször leégett az eldobált üvegek miatt. Hanem az elnézéskéres után még vissza is csábítanak egy náluk levásárolható 10ezres jeggyel.

Karipapa01 2019.07.10. 15:54:07

@Jenny Wilson: Igen! ezért tartunk fenn nem kis összegből fogyasztóvédelmi szervezetet. Ja, meg panaszkönyvet! Mert mindenki gyerek :D :D Még szerencse, hogy Jenny Wilson felnőtt! Legalább van az is :P

Fekete Krindusz 2019.07.10. 16:11:27

@Karipapa01: a városi legenda szerint azért kaszálták el a fogyasztóvédelmi hatóságot, meg felügyelőséget, mert borzasztó sok volt az aliexpressre, wishre a panasz és egyszerűen nem győzték gyártani a kifakkoló leveleket. Nem állhat mögötted az állam minden helyzetben, még ha ingyen van, akkor sem.

Karipapa01 2019.07.10. 16:15:56

@Fekete Krindusz: Ezt nem is mondtam soha. Csak arra reagáltam, hogy "panaszkodni csak a gyerekek szoktak". De még a PTK-ban is létezik olyan, hogy "panaszos"!

Jake Peralta 2019.07.10. 16:18:35

"bele kéne kalkulálni abba az árba, ami az étlapon szerepel, a betétdíj árát is. "

kb 1000 vendégből 1 akarja elvinni a fél üveg ásványvizet. Nem gondolod hogy inkorrekt lenne a többi vendég felé ha betétdíjat is felszámolnának az el nem vitt üvegre? (azért mert te egyszer el akarod vinni)

Amúgymeg.. 10500.-Ft 4 főre.. az 2625Ft/fő.. Az étlapot elnézve vagy menüt ettek, vagy max desszertet. Micsoda hatalmas fogyasztás. Kb úgy adta elő a poszter mintha egy 100 fős rendezvényt fizetett volna.

Jenny Wilson 2019.07.10. 16:19:39

@Karipapa01: Persze. Csak azért basszus, egy felnőtt ember tudjon már súlyozni, hogy miért érdemes "panaszkodni", és mi csak gyerekes nyávogás.

Permetező 2019.07.10. 16:23:32

@Jake Peralta: de kifizette vóna azt az egyet, viszont a Jácccótér Kapitány nem engedte.

Karipapa01 2019.07.10. 16:25:19

@Jenny Wilson: Azért panaszkodik, mert méltánytalanság történt. Ha a 85 éves szomszéd nénit lekurvázom, ő is panaszkodni fog. Nem pedig gyerekesen nyávogni.

Jenny Wilson 2019.07.10. 16:31:05

@Permetező: Azt tudom elképzelni, hogy a játszótéri anyukák mindig az éttermet csesztették, ha üvegdarabokat találtak a játszótéren, mondván, biztos az ő vendégeik törték szét (abba nem gondoltak bele, hogy ez mennyire reális vagy életszerű). Aztán az étterem egy idő után megunta, hozta ezt a szabályt, így ha legközelebb valaki őket izélgeti az üvegdarabok miatt, teljes lelki nyugalommal mondhatják, hogy biztos nem ők a hibásak, hiszen nem is engednek üveget kivinni.

Zuzer78 2019.07.10. 16:42:01

Ha már kifizette azt a 12 pénzt akkor ki is sajtolja belőle az utolsó fillért is...

Karipapa01 2019.07.10. 16:46:05

@Zuzer78: Mindegy mennyit fizetett ki. Még ha ingyen kapta, az akkor is az övé és úgy rendelkezik felette, ahogy neki tetszik.

juhaszvik 2019.07.10. 16:47:35

Nem tudom, hogy egyesek miért állítják azt, hogy az étterem hazudik. Bizonyítékuk van rá? Ha valamiféle megérzés vagy rosszhiszeműség miatt gondolják, akkor pedig tessék mellé írni egy család és keresztnevet, illetve lakcímet is, ha ilyen "bátran" hazugoznak.

De komolyan: semmi olyan nem hangzik el, ami miatt kételkedni kellene. Beismerték, hogy a pincér bunkó volt, és mivel pénzügyileg nem igazán volt vonzata az egésznek, okuk sem hazudni. Tájékoztatni kellett volna a pincért az okokról, ez a hibájuk, ez az amit csinálhattak volna másképp.

Amit pedig sosem értek (most sem), hogy egy posztoló miért égeti magát. Szánalmas, amit és ahogyan leírt.

Permetező 2019.07.10. 16:47:56

@Zuzer78: itt nem errű van szó, hisz írta kifizette vóna pincér arcnak, de képtelen volt mert határozott elvekbe ütközött, egy jáccótér mindfelett!

Zuzer78 2019.07.10. 16:53:52

@Karipapa01: szóval ha pohárba lett volna kitöltve valami akkor is vigye?

Zuzer78 2019.07.10. 16:55:02

@Permetező: szerintem ez utólagos halandzsa mind a két fél részéről.

Karipapa01 2019.07.10. 16:57:38

@Zuzer78: A pohár nem csomagolóanyag. De viheti, ha áttöltik valamilyen csomagolóanyagba.

Permetező 2019.07.10. 17:03:36

@Zuzer78: mire alapozod eme állításodat?

Zuzer78 2019.07.10. 17:05:07

@Permetező: magyarázkodás szaga van a dolognak. Szerintem.

Permetező 2019.07.10. 17:07:24

@Zuzer78: étemmm.... hát van benne némi igazszzszsság az biztos, legalábbis szerintem

2019.07.10. 17:58:08

@Jenny Wilson:
Szerintem meg egy igazán felnőtt ember simán kisétált volna a pincér akadékoskodása ellenére a palackkal.

2019.07.10. 18:00:24

@juhaszvik1:
Nagyon sántít a játszóteres sztori, főleg hogy a pincér első körben nem is ezzel indokolta.

Másrészt miért is a posztolónak égő a sztori?

Permetező 2019.07.10. 18:22:41

@Zabalint: az ultimate kifejlett felnőtt ember meg még vissza is ment volna +2 üvegért és még a pincért is lefejeli.

Jenny Wilson 2019.07.10. 18:23:27

@Zabalint: Azt hiszem, ez habitus kérdése. Mármint hogy ki hogy reagált volna. Ahogy magam ismerem, én azt csináltam volna, mármint kapcsolatfelvétel szempontjából, hogy írok az étteremnek, hogy mi történt, és megkérem, hogy ezen változtassanak (magyarul könnyen legyen mindenki számára megismerhető az az infó, hogy üveget nem lehet kivinni), mert ez így senkinek sem jó (a vendég dühös, és az alkalmazottaknak is kellemetlen). Semmiképpen sem arra hegyeztem volna ki a dolgot, hogy VELEM micsoda nagy méltánytalanság történt.
De azt látom, hogy szegény posztoló nagyon szívére vette ezt az egészet. Én adnék neki az étterem helyében egy egész láda ásványvizet!

MrZed001 2019.07.10. 18:29:05

Nagyon hiányzik ebből az országból, hogy itt csak suttyó parasztok vannak, és nincsenek dzsentlemenek.

Mert utóbbiak esetében a pincér megkéri a vendéget (egy kedves mosoly kíséretében), hogy ne menjen a játszótér területére az üveggel (esetleg bamba képüket látva -4 felnőtt 0 gyerek- egy újabb mosoly kíséretében kifejti, mert rájuk fogják, hogy az ő vendégeik törnek üveget a homokba).
A vendég úriemberként csak annyit válaszol, hogy: Természetesen. (gentleman's agreement)
És egy mosoly kíséretében távozik.
Beszáll a 4 felnőtt az autóba, elhajt, issza a játszótér inkompatibilis vizet és mosolyog.

Ez tényleg annyira bonyolult ?
Ennyire a tapló suttyó béka feneke alatt van itt a társalgási kultúrszínvonal; vagy hamarabb esik meg hogy feljut a szomszéd kis srác a Holdra ?

2019.07.10. 18:57:20

@Jenny Wilson:
A posztoló sem magára hegyezte ki, hanem a konkrét eljárásra, és az ahhoz kapcsolódó panaszkezelésre. És ő is először nekik írt. Az étterem írhatta volna, hogy bocsi, ezen változtatni fogunk, de nem ez történt, hanem végül csak akkor ment az amúgy sunyi válasz, amikor a posztoló a nyilvánossághoz fordult. Azt nem érted meg, hogy az egésszel nem a pár deci víz a probléma, hanem az elv. Ha önzőn gondolkodna a posztoló, nem csinált volna belőle ügyet, hanem tényleg hagyja a fenébe, mert ennyit nem ér az egész.

Permetező 2019.07.10. 19:10:12

@MrZed001: de hát ő a jácccótér védelmezője, neki ultimate kifejlett felnőtt viselkedést kell kifelé mutatnia, gondolom ezt követelte tőle a vezetés

beste 2019.07.10. 19:36:53

@Serivor:
családi konfliktusok kezeléséhez azért jól jöhet egy kemény tárgy... :) :)

Snagal 2019.07.10. 20:12:54

A poszter a leírás alapján a tipikus fillérbaszó már elnézést. A leírás alapján minimum 3 fővel volt (az nem derül ki, hogy a barátnő is jelen volt-e vagy csak a szülei) de 10500 Ft-os fogyasztást úgy adja elő, mintha a seggérevertek volna több tízezer forintnak. (ha levonom belőle a 2 vizet akkor 9000Ft-os fogyasztás minimum 3 fővel is max egy-egy középkategóriás főételt jelent) - amire még gavallérként kevesebb mint 15% jatt szintén nem nevezhető urizálásnak, főleg hogy elmondása szerint sokszor járnak ide és mindig , ahogy most is meg voltak elégedve mind az étellel mind a kiszolgálással.
Persze ettől még a jobb helyeken a kispénzű fogyasztókat is megbecsülik így a víz iránti igény jogos, de azért ne várjuk már, hogy az étterem hasra esik mert egy asztaltársaság evett 3 csirkemellet vizzel... ha meg nem ez volt a lényeg akkor minek szerepel a sztoriban? Fogyasztottak, korrektül fizettek... értjük.
Ahogyan az étterem jelezte a pincér túlbuzgó volt amiért jogos a panasz de ezt nem is vitatták. A játszóteres szöveg szerintem nem kamu; szerintem arról van szó, hogy az újlipótvárosi étteremnél valóban az étterem közvetlen közelében (a parkon belül!) van a játszótér és gondolom kaja után a csimótákkal sokszor az anyukák kiviszik az aperol spriccet vagy a dúzsi rozét amíg a kölök játszik addig se józanodjanak ki és feltételezem az ezekből történt eltört poharak miatt megkérték a pincéreket, hogy legyenek kedvesek a vendéget pohárral, üveggel nem kiengedni - ezt egy kevésbé értelmes de a munkáját elvégző felszolgáló simán értelmezheti úgy hogy üveget, kivinni tilos, a szabály az szabály .... oszt kész is a homár poszt :)
Viszont a fillérbaszás nem illegális és még csak nem is udvariatlan, csak szimplán nem elegáns de persze nem mindenki engedheti meg magának így én ezt a vonalat elengedném (csak legközelebb nem kell firtatni a sztoriban, hogyha nem szélsőséges eset vagy nem tartozik szorosan az esethez) viszont amiatt a poszternek minimum jár egy nyakleves amiért annyi esze már nem volt, hogy a pincér hepciáskodására ott helyben kérjen egy vezetőtől választ ne utólag levélben keménykedjen. Lefogadom, ha megkéri, hogy had beszéljen az étterem felelős vezetőjével hirtelen megoldódott volna a probléma - helyette levél irogatás a vezetőségnek, levél irogatás a homárnak, meg új étterem keresés mert volt egy rossz pillanata az egyébként eddig makulátlan étteremnek (legalábbis számotokra eddig az volt ha jól értem)

lcsaszar 2019.07.10. 21:05:27

Ha jól emlékszem, azon az egyébként szuper jó játszótéren nincs is homokozó. De való igaz, hogy az étterem vezetőségének jó az emberismerete, már ami egyes emberek laza kiürültüveg-bárhovaletevős szokásait illeti. Én is a gyerekek pártján vagyok.

Egyébként pedig a poszt címe hibás. Nem a maradék vizet nem vihette ki a T. posztoló, hanem a göngyöleget. Gondolom, azt senki nem tette volna szóvá, ha a maradék ásványvizet átönti saját kulacsába, és azzal távozik, nem verve ekkora hullámokat.

Karipapa01 2019.07.10. 21:06:34

@Snagal: "Lefogadom, ha megkéri, hogy had beszéljen az étterem felelős vezetőjével hirtelen megoldódott volna a probléma"

Te vagy a fillérbaszó! És nem érted, hogy a posztoló nem a pár forintos víz miatt panaszkodik hanem amiatt, hogy méltánytalanság érte. Én sem hívnám a főnököt, azt a pohárnyi vizet igya meg inkább a Snagal! Itt nem a vízről van szó, de ezt te soha nem fogod megérteni a bő lére eresztett hozzászólásod ellenére sem. Ez nem az étterem "rossz pillanata", hanem kötözködés a vendéggel. Nem potyára magyarázkodott utólag az étterem.

Snagal 2019.07.10. 21:34:37

@Karipapa01: NEM mert TE vagy a fillérbaszó... fillérbaszóakimondja:D mi ez az ovodás szintű reply? jesszus :)

Nem mondtam, hogy ez a ízrőlszólt, de hiába írok hosszú kommentet ez tény mert vagy nem olvastad el vagy a végére csak annyit jegyeztél meg belőle hogy "víz" meg "fillérbaszó" aztán ezen jól felbaszódtál pedig nem erről beszéltem de hát gondolom felesleges újra leírnom ha az elsőt sem olvastad el, csak annyit mondok: lásd fent :)

Snagal 2019.07.10. 21:37:35

@Karipapa01: te sem hívnád a főnököt, igya meg a vizet aki akarja, le van szarva... de azért utána otthon még írok két levelet a témában de le van szarva, igya meg a köcsög pincér... engem aztán nem érdekel ... ja tényleg nem egyszerűbb udvariasan megkérni a buzgálkodó pincért, hogy legyen kedves engedje meg, hogy beszéljek egy felelős vezetővel ez ügyben.

Tüskéshátú barátja 2019.07.10. 21:39:19

@Zabalint: Talán az ittas vendégek akarnak törött üvegen táncolni a játszótéren. Talán, nem is ritkån.

Tüskéshátú barátja 2019.07.10. 21:40:43

@Terézágyú: Nééégyen! És ebben másfél liter víz is volt.

Tüskéshátú barátja 2019.07.10. 21:48:11

@Darth Revan: Rejtély! A csapvízért esdekelni kell. Ráfoghatjuk, hogy a Föld szűkös ivóvízkészletét őrzik, de a zöldség még a kanyarba' sem volt, mikor az asztalokról eltűntek a kancsók.
Kávézókban, cukrászdában egyre több helyen adják a kávé, süti mellé. Sőt, egyre több étteremben is, de valamiért nem általános.

Tüskéshátú barátja 2019.07.10. 21:50:38

@Karipapa01: Ez pont nem írt a vásárlók könyvébe!

Karipapa01 2019.07.10. 22:10:03

@Snagal: Nyugi, elolvastam. De te még mindig nem érted, csak vered a nyálad! Lassan mondom, figyeld a számat (a kommentemet)! Ezt az embert megsértették! És nem azzal, hogy nem engedték kivinni azt a pár deci vízet! Hanem a móddal, ahogy ezt az étterem kezelte. De te ezt úgysem érted! Te azzal vagy elfoglalva, hogy pár fillér ide, vagy oda. Na akkor ki a fillérbaszó?

Snagal 2019.07.10. 22:23:39

@Karipapa01: vegyél vissza, ha már normálisan reagáltam a kötekedő kommentedre.
Az a fillérbaszás hogy azt ecseteli, hogy elköltöttek fejenként vagy 3000ft egy étterembe, pedig ennek nem sok köze van a poszt megszületéséhez.
Ha engem meg megsért egy pincér a kedvenc éttermemben akkor megkérdezem a vezetőt, hogy ezmégismiakurvanyja és ha nem jutunk dűlőre (értsd nem kérnek elnézést amiért megsértettek) akkor keresek másik helyet, sértődés mértékétől függően írok a vásárlók könyvébe vagy ha nagyon felbasztak még ide is ... én reagáltam a posztra, amiben a poszter hozza fel az összeget úgyhogy ha csak nem láttál a Tescoba ahogy a 7ft-os akciós zsömlét egyesével fizetem, hogy spóroljak akkor nehezen fogod ezt a fillérbaszást rám erőltetni de sok sikert ha ettől jobban alszol
(és persze mint írtam abban a hűde hosszú kommentben amit nehezedre esett értelmezni: a fillérbaszás mindenkinek szíve joga... mindenkinek... a poszternek is... nekem is, úgyhogy kurvára mindegy mert attól még a tény az tény, baszott elrendezni a helyszínen de utólag nem volt rest két levelet is írni róla - ismételve önmagam, felőlem lehet levelezgetni, de a problémát lehet megoldotta volna a helyszínen, helyette otthon mérgelődik meg levelet ír... ha szerinted ez a helyes attitűd hát akkor tedd te is ezt, én meg elintézem ahogy én jónak gondolom... problem?)

Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2019.07.10. 22:36:06

Meg kell csak nézni a hely tripadvisor kommentjeit, minden harmadik komoly problémákat ír, ez véletlennek sok lenne.

Karipapa01 2019.07.10. 23:10:26

@Snagal: Amit válaszoltál egy nagy katyvasz. De nézzük a dolgokat:

A posztoló panaszt emelt azért, mert a pincér nem engedte kivinni az étteremből az általa már kifizetett vizet. Küldött egy levelet az étteremnek, amire nem kapott választ. Emiatt posztolt a Homáron.

Erre az étterem magyarázkodott, elismerte hogy túlreagálták a dolgot, elnézést kértek és abbéli reményüket fejezték ki, hogy a jövőben kölcsönösen elégedettek lesznek egymással.

Tehát elmondhatjuk, hogy a problémát úriember módon lerendezték egymással.

Ám jöttek a mindentudó kommentelők, akik szerint az étterem fúj, a vendég fillérbaszó, meg minek írt ide ahelyett hogy "kézbe vette volna az ügyet", meg gyerekes a panaszkodás, meg a 12 ezer forintos számla nagy pénz-e vagy sem, ki kell-e hívni emiatt a főnököt és veszekedést provokálni... és így tovább. És ebbe te is beszálltál! Szép estét kívánok! :)

asdf 2019.07.10. 23:28:33

@Karipapa01: "Megvásárolta a vizet, azt csinál vele amit akar."
Igen, vizet vasarolta meg. Az uveget nem, tehat megsem csinal vele azt, amit akar. Nyilvan 1500 jatt utan hagyni kellett volna a faszba elmenni a panaszost, es leirni vesztesegkent, hogy osszetort (mert a szamlazorendszerben egymilliard szazalek, hogy nem lesz benne, igy kiblokkolni sem tudnak, meg ha akarnak sem).

asdf 2019.07.10. 23:34:14

@Fekete Krindusz: ez biztosan varosi legenda, hiszen sem a fogyved hatosagnak sem a felugyeletnek nincs az egvilagon semmi dolga sem az alival sem a wish-sel. Ott a kinai hasonlo szervekhez es a kinai birosaghoz lehet fordulni (sok szerencset), nekik kizarolag hazi ceggel kapcsolatban van jogkoruk eljarni. Mar egy nyamvadt emaggal is csak az europai fogyasztoi jogok izejehez lehet menni, mert roman vasarlas, ahhoz a magyar fogyvednek semmi koze.

asdf 2019.07.10. 23:35:53

@juhaszvik1: "Nem tudom, hogy egyesek miért állítják azt, hogy az étterem hazudik. "

Ha te nem erzed ugy, akkor a bullshit detektorod kalibralasra szorul :P

Karipapa01 2019.07.10. 23:36:01

@asdf: Mit is írt a posztoló?
"Ha betétdíjas az üveg, szerintem akkor sem ezen a 100 forinton kéne filléreskedni, ha a kedves vendég magával szeretné vinni, vagy akkor bele kéne kalkulálni abba az árba, ami az étlapon szerepel, a betétdíj árát is.

Ez a fajta kicsinyes viselkedés a pincér részéről nagyon meglepett, de aztán mondtam, hogy jó, akkor kifizetem az üveg árát, de ekkor továbbra is elutasító volt és azt mondta, hogy ezt sem lehet."

ROTFL Manó 2019.07.11. 00:33:33

Az EU-konform játszótereket évek óta kötelező rekortán gumiszőnyeggel borítani, hogy a csimota térgye ne legyen sebes, ha elesik. Khm, mint az köztudott - ahogy azt a jó Safranek is mondta volt.

Namármost erre a gumiszőnyegre akár a fejed fölül is odabaszarinthatod az üvegből készült palackot, akkor se törik össze, legfeljebb visszapattan.

Innen kezdve ha összetört üveg szóba kerül, akkor vagy a levél humbug, vagy a játszótér nem felel meg az EU szabványnak, ahová öntudatos állampógár nem viszi a kölkét.

(Na jóóó, csak trollkodom a hatályos fizikai törvények, meg a közösségi rendeletek ismeretében.)

:-)

a fekete krindusz 2019.07.11. 05:33:52

@asdf: stimmel, éppen ezt írtam. Technikailag nehezen volt már kezelhető az a mennyiségű levéláradat, amire illetékesség hiányában nem tudtak mit írni. Persze a tudatos fogyasztó beadja a panaszt, mert joga van rá és persze mert ingyen van. Mi történik? Harminc napon belul megkaptad válaszban a semmit, majd megállapítottad, hogy ezert tart itt Magyarország.

Im just here for the comments 2019.07.11. 06:21:09

@ROTFL Manó: és az a gumi lofasz sok esetben betonnal van körbevéve.

A posztra: ez a játszoteres rész nagyon nem kellett volt, egy sima bocsánatkérés böven elég lett volna. Irtó gagyi lett így.

Ugyanakkor... "10 500 forintos számlához még hozzácsaptam 1500 forint borravalót" te egy úr vagy, öcsém! XD

asdf 2019.07.11. 08:28:04

@Karipapa01: arra próbáltam rávilágítani, hogy te azt írtad, hogy megvette a vizet, azt csinál vele amit akar. Ez így igaz, a vizet vette meg. Nem pedig a vizet és az üveget. Tehát hétköznapi értelemben mégsem csinál vele azt amit akar, elfogyaszhatja, áttöltheti a saját kulacsába, akármi, de üveggel együtt nem viheti ki, mert az üveg nem az övé.

KaTe 2019.07.11. 08:52:05

@ROTFL Manó: Életedben nem túl sokszor járhattál az általad említett felújított játszótereken. Nyilván gyerek (csimota) nélkül nehéz is, csak akkor nem kellene reklámozni a (nem)tudást...

KaTe 2019.07.11. 08:57:05

@Im just here for the comments: Nem gagyi, hanem ellenszenves. Legalábbis a kommentelők egy részéből ezt váltotta ki. Sajnálatos, mert simán lehet, hogy valóban problémát jelentenek a törött üvegek azon a játszótéren, viszont ilyen csapnivaló kommunikációval aligha lehet egyről a kettőre jutni. Ez a poszt tipikus példája annak, amikor egy nemes cél a nem megfelelő kommunikáció banánhéján csúszott el... Amatőrök.

Snagal 2019.07.11. 09:14:53

@Karipapa01: látoom hogy számodra egy ilyen hosszú komment inkább katyvasz, elveszel a sok információ között. Ki mondta pl. hogy a vezetővel való egyeztetés a problémáról "veszekedés provokálás" ?

Nem baj ha nem érted amit leírok csak én meg azt nem értem miért érzed kötelezőnek válaszolni olyanra amit látszólag nem értesz. Nyugodtan állj tovább és károgj másik kommenthez, amit esetleg meg is értesz, nem fogok megsértődni ígérem :)

n3spr3ss0 2019.07.11. 10:02:19

Én kétszer voltam a Vakvarjúban (találkozó), de többet biztos nem megyek. Úgy szar ahogy van.

Adil86 2019.07.11. 10:21:39

Szimpatikusabb lett volna a levélíró, ha csak annyit ír, hogy a fogyasztásunk után stb., és nem azt hangsúlyozza ki, hogy mennyit fizetett sőt még mennyi borravalót is adott.

zserzsenne 2019.07.11. 10:48:17

Vakvarjú? LOL - ettől még az is jobb, ha a penészes kenyered rágod el otthon...
Biztos nagyon fincsi lehet, 10500 forintért 2 ember alig tud megebédelni normális (nem jó, normális) helyen...

kolomparlole1114 2019.07.11. 11:00:58

@Sipovicsné Zahedli Krisztina: Kifaszt érdekel, 1.5 rugós borravaló mellé smucigoskodni kell a fillérekkel?

kolomparlole1114 2019.07.11. 11:02:25

@Adil86: Pedig volt benne infó, ugyanis 1 fillér bv nélkül akár még jogos bosszú is lehetett volna a pincér részéről.

kolomparlole1114 2019.07.11. 11:04:02

@Szőnyegbombázó Galamb: A yard? Az még egy lopott autót se tud megtalálni, pedig annak alvázszáma is van. Ha azt mondtad volna hogy a maffia megkeresi és leveri a veséjét, az hihetőbb lett volna.

Snagal 2019.07.11. 11:18:48

@kolomparlole1114:
óó, pedig már láttam magamelőtt:
"központ minden egységnek! . 180/2-es a vakvarjúnál, ismétlem 180/2es a vakvarjúnál, töröt üveg a játszótéren!!! A gyanusított egy 3as BMWvel "menekül" a helyszínről. A gyanúsított 180 magas, barnahajú középkorú férfi és 2 társa. Vigyázat, még lehet nála üveg!
:)

Muad\\\'Dib 2019.07.11. 11:25:03

@zserzsenne:
Télleg? A stand25-ben 4 500 Ft egy ebédmenü. Az erősen normális helynek minősül.

Snagal 2019.07.11. 11:35:39

@Muad\\\'Dib: +10% szervíz díjjal már 5000 és még nem ittál semmit
ami itt 3 főre jött ki (vagy 4 ha a kedves barátnő is jelen volt) ott 2 fővel tudsz csak megebédelni és akkor nem kértél "feláras" kaját sem.

Sir Galahad 2019.07.11. 11:37:35

Én azt mondtam volna a pincnöknek, hogy haver, ezt a vizet kifizettem, az én tulajdonom, úgyhogy oda viszem, ahová nekem jól esik. Ha nem kell a betétdíj, az a te dolgod, szevasz.

dedoca eder 2019.07.11. 11:42:38

furcsállom, hogy a posztban hányszor hangzik el a "filléreskedő". pontosan ki is a filléreskedő jelen esetben?
egyszer volt amúgy a vakvarjúban, és utoljára is. mint egy karám, egymás hegyén hátán az asztalok, hogy minimum millió ember beférjen. tizen fős társasággal voltunk egy külön szobában, beraktak mellénk egy 4 fős társaságot. szegényeknek rém kellemetlen lehetet, mi ünnepeltünk, beszéltünk, szerintem ők egymás szavát sem hallották. igazi prosztó helynek tartom.

Pötyögtetek 2019.07.11. 11:51:35

Eleve nem lenne kötelező csapvizet biztosítania az éttermeknek külön fizetés nélkül? Ahogy a kézmosást, wc-t is. (kéne, bár az ingyenélők miatt blokkbemutatáshoz kötik)

A játszóteres magyarázkodás egy vicc. A beszállító felé valszeg el kell számolniuk az üveggel, ezért nem lehet belőle leltárhiány. Ha nem egyezik a tétel, valszeg 100Ft-al ráfizetnek. Abba bele se merek gondolni, hogy szóda és csapvízzel újratöltögetik.

Az ukázt kiadó és a seggnyalós levelet író főnök itt a hülye.

bgp 2019.07.11. 11:52:47

@Jenny Wilson: Szerintem meg annyi eszük lehetett volna, hogy lássák, a fickó nem fog játszótérre menni.

@Karipapa01: az étterem csak próbálja menteni a menthetetlent, mivel a Homáron már nagy a nyilvánosság. Korrekt az lett volna, ha elküldenék a buzgómócsing pincért továbbképzésre, és erről rögtön értesítették volna az egyébként jól fizető, normális vendéget.

G75 2019.07.11. 12:23:12

Az megvan, hogy az üditős cégek csak tele rekesszel veszik vissza a göngyöleget?

Muad\\\'Dib 2019.07.11. 12:26:34

@Snagal:
Ok, alulról annyi, de nem is a sima normál étterem kategória, azért csak kapott egy bib gourmand minősítést. Amúgy én speciel a vakvarjúban is kb. 10 000 körül szoktam költeni 2 főre. És nem, egyáltalán nem olyan rossz étterem.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.07.11. 12:35:32

@Jenny Wilson: Ez korrekt? Ez akkora kamu, mint ide Vlagyivosztok. Ha otthonról viszi le a környezettudatos anyuka üveg palackban a vizet, akkor az nem törhet el? Ha valami eltörik, az az "eltörő" és nem a bolt felelőssége. Ezzel egyet ért el a Vakvarjú: köpött egyet, majd aláállt.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.07.11. 12:37:24

@G75: És? Nincsenek beszámozva az üvegek, hogy melyik, melyik rekeszhez tartozik. Egy futó étteremben mindig van teli, meg félig üres rekesz. Arról nem is beszélve, hogy a konyhán is törik ez-az.

body_andras 2019.07.11. 12:38:33

Teljesen rendben van az étterem vezetőség válasza. Kár hogy ott abban a szituban ez nem hangzott el. Tahóság ide vagy oda, a játszóteres krízis ismeretében meg tudom érteni a pincért is, bár adhatott volna ő ott helyben értelmes magyarázatot is. Valószínűleg meg lett neki mondva hogy senkinek nem engedheti kivinni a vizet. Arról már nem kapott továbbképzést, hogyan ne csinálja.
@G75: Tegyük fel hetente 70 göngyöleg kerül visszaváltásra. Ha csak naponta egy üveget elengednek, akkor heti 7 üveg miatt egy rekesz náluk marad és vehetnek egy egész újat. Hű de rettenetes veszteség! Azért ha figyelembe vesszük, hogy a legtöbb szomjak vendég inkább húzóra megissza a vizet és otthagyja az üveget, akkor a posztolóhoz hasonló esetek elég ritkák ahhoz, hogy 1-2 hetente a nyakukon maradt rekeszeket végül fel tudják újra tölteni üveggel.
@Adil86: Igen ez a borravalózás már egyenlő a felesleges önfényezésnél. Ő qrva jó vendég, a pincér meg egy patás ördög volt, hát még a jattot se értékelte az a csibész.

csúti csüngőhasú tolvaj 2019.07.11. 12:39:37

A Homár az utóbbi években hibátlanul megmutatta azt, hogy az ilyen ostoba júzerek miatt mint az üveges faszfej, nem szabad már semmi olyan vállalkozást indítani ahol egy pöcsfej aki nem tudja eldönteni előre, hogy a 4 deci víz sok lesz neki, utólag az interneten hisztériázva bárki munkáját és vállalkozását hazavághatja.

Muad\\\'Dib 2019.07.11. 12:47:54

@csúti csüngőhasú tolvaj:
OMFG!
Áruld már el, mi a fas* közöd van hozzá, hogy mit akar valaki csinálni a megvásárolt cuccával? Ha nekem az a hobbim, hogy az étteremeben túlárazott vízben szeretnék otthon fürdeni, mi a ge*i köze van hozzá másnak? Be is bas*na, hogy ha az eladó mondaná meg, hogy mikor vehetek meg valamit, meg mikor nem.

Snagal 2019.07.11. 12:54:06

@Muad\\\'Dib: 10000/2fő már abszolút jó arány, abból sok jó helyen ki lehet fogni jó dealeket. Csak arra céloztam, hogy az általad említett helyen is az 5000/fő inkább belépő kategória. Viszont a posztban ugyanez az összeg 3 vagy 4 főre volt - az már azért inkább egy önkiszolgáló hely alsó értéke (pl vapiano ha nem rákot eszel meg bélszín kockát :))

zserzsenne 2019.07.11. 12:54:58

@Muad\\\'Dib: 2 fogásos menü, szervizdíj és ital nélkül, 9000 forint. Még nem ittál semmit, és már 10 rongy. Kávéról, desszertről még nem is álmodtunk... Köszi, hogy alátámasztottad amtit mondtam :)

Irbisz 2019.07.11. 12:56:05

@Terézágyú:
kit érdekel? ilyen bunkó magatartást egy vevőkből élő étterem nem engedhet meg magának, pláne nem egy - ki tudja miért- elég sok borravalót adó vendéggel szemben nem.
aki ráadásul visszajáró vevő ...

gyöngytyúk 2019.07.11. 12:57:04

@n3spr3ss0: ..ez frappáns összegzése volt az egész polémiának . -)) xd

Muad\\\'Dib 2019.07.11. 12:57:04

@zserzsenne:
Nem, nem támasztottad alá. bib gourmand vs. normális. Qrvára széles terület van ott még.

Irbisz 2019.07.11. 12:59:59

@csúti csüngőhasú tolvaj:
a hozzád hasonló seggfejek meg ne is indítsanak vállalkozást, hacsak nem a névadód stílusában teszik előre garantált 10x hasznonkulccsal.
egy ilyen vállalkozásra semmi szükség, nem a szocializmusban vagyunk, és illene közeledni a nyugathoz, legalább a magánszférában. ez a pincér ugy viselkedett mintha hatóság lenne, és mintha a vevközpontúságról, vevői élményről, és ennek értékéről sosem hallott volna (ami feltehetőleg igaz is ...). de te sem, csak a pofád oltári nagy, a suttyóságok terjesztésében.

Snagal 2019.07.11. 13:03:11

@Irbisz: a szokásos 10-15% közötti-t adta, ami többnyire a normál szokás ha meg vagy elégedve mindennel, de pozitív benyomás után inkább a 15.
Szóval ez nem hogy nem kirívóan sok, de még csak soknak se számít.
pont ezért felesleges volt a matek a sztoriban, adott jattot ahogy illik mert elégedett volt, kész. pont.

Muad\\\'Dib 2019.07.11. 13:04:01

@Snagal:
Itt van az étlapjuk:
buda.vakvarju.com/etlap/#chef_erno_ajanlata
Nyilván olcsó fogásokat kell választani ahhoz, hogy 12ezer legyen 4 főre.

zserzsenne 2019.07.11. 13:06:16

@Muad\\\'Dib: A Stand25 szerintem kilóg a sorból, a minőséghez képest olcsó. Egyébként nézd meg, hogy elég sok fogás ott is min. 3e forint felár a menühöz képest.
Számoljunk egy olcsóbb éttermi árral, alsó hangon 3e forint egy főfogás, iszol hozzá két limonádét (2x900 forint), két kávét (2x400 forint). Borravaló nélkül 8600, és levest meg desszertet még mindig nem ettünk, és a legolcsóbb főételt választottuk.

Muad\\\'Dib 2019.07.11. 13:10:50

@zserzsenne:
Lásd: @Muad\\\'Dib:
Itt is 3 ezer körül van a legtöbb étel. Csak azért mondom, hogy kár ezt a helyet fikázni, egyáltalán nem vacak. Jó, nyilván nem a legjobbak egyike, de simán erős közepes a jobb kajáik.

Snagal 2019.07.11. 13:16:24

@Muad\\\'Dib: részemről nem fikáztam, semmi bajom az ár/értékaránnyal itt, pusztán arról szólt a matek ami engem illet, hogy a poszter úgy adta elő a víz nélküli 2500-3000Ftos fogyasztást mintha a Four Seasons-ban ment volna a rongyrázás.

zserzsenne 2019.07.11. 13:16:58

@Muad\\\'Dib: Életem egyik legrosszabb éttermi élménye (egyik legrosszabb étel) kötődik a Vakvarjúhoz, én akkor is fikázni fogom, ha három Michelin-csillagot kap.

body_andras 2019.07.11. 13:21:24

@csúti csüngőhasú tolvaj: Meg azt is hogy a vendéglátásból élő vállalkozók szerényebb képességű része (sajnos) a vevőket nem ügyfélként, hanem fejőstehénként kezeli, és elvárják hogy kussoljanak. Baromi nehéz egy ilyen üzletet hibátlanul futtatni, éppen ezért kemény meló. Aki azt várja hogy körülményektől függetlenül masírozzanak a lebujba és szó nélkül hajigálják a pénzt a kasszába, azok inkább kereskedjenek fegyverrel - habár abban a szektorban sem nézik jó szemmel a taplóskodást.

body_andras 2019.07.11. 13:23:12

@Pötyögtetek: Ha emlékezetem nem csal, szép kis Homár történet kerekedett abból, hogy valahol a mesés Budapesten pár vendég a budira járt csapvizet tölteni...

Faszerkezet 2019.07.11. 13:25:05

Ejjha.... 10 500.- ért ettetek, ittatok 4-en? Mostmár megnézem ezt a büfét én is. Hmmm, látom krőzus módjára rádobtál vagy 2 volánjegy borravalót is....

csúti csüngőhasú tolvaj 2019.07.11. 13:25:28

@Muad\\\'Dib:

Áruld már el, ki a faszt érdekel az ostoba hisztid. Nem a közértbe mentél be, hanem étterembe. Azt hiszed az agyatlan barom fajtád még az evőeszközt is hazaviheti, mert fizetett a kajáért?

Nancsibacsi 2019.07.11. 13:26:10

Szerintem ez az eset simán nem valós, mert akármelyik olcsó étteremből el lehet vinni a vizet palackkal - egy szót nem fog szólni senki se. Inkább azt teszteli a sztori, hogy terézagyú és társai itt is elkezdik-e ekézni a posztert, vagy sem. És igen!

csúti csüngőhasú tolvaj 2019.07.11. 13:27:02

@Irbisz:

Agyatlan baromkám, egy vállalkozás előírhatja, hogy a göngyöleggel mi a teendő. Ha azt nem lehet kivinni, akkor nem lehet kivinni, oszt szarik rád mindenki, ha nem tetszik akkor is.

Muad\\\'Dib 2019.07.11. 13:29:50

@zserzsenne:
Érdekes, nekem meg eddig kifejezetten jó tapasztalataim voltak. Feltételezem hely és szakács függő.

csúti csüngőhasú tolvaj 2019.07.11. 13:31:55

@body_andras:

Ezek elég gyorsan el is buknak. Viszont sajnos tény az, hogy a mai világban bőven elég lehúzni valakit vagy valamit akkor is ha nem igaz és lehúzhatja a rolót, és pillanatok alatt lehet akár megrendelésre is tönkre tenni egy adott konkurenciát. A Homár az egyoldalúság világbajnoka, alapból arra építenek, hogy csak a vásárló, felhasználó, etc. lehet a szegény szerencsétlen áldozat, holott elég csak abba belegondolni, hogy ha mindenhol olyan erkölcsös és okos és mindenben tudós emberek dolgoznak mint a hozzászólók, akkor a Homár már rég elsüllyedt volna a mélyben, mert nem lenne muníciója.

Muad\\\'Dib 2019.07.11. 13:34:19

@csúti csüngőhasú tolvaj:
OMFGOMFGOMFG!
B+ az evőeszközt nem fizeti ki, de a vizet igen. Lehet azt mondani, hogy sajnos a betétdíj, a beszállítónk, apádfas*a miatt az üveg nem kivihető az éttermünkből. Lehet ezt mondani, előre. Ha nem mondod, akkor amit megrendeltél az a tied. Ha kajamaradékodat beleöntöd az otthonról hozott műanyagszatyorba, az tirpák viselkedés, de nem az étterem dolga.

élhetetlen 2019.07.11. 13:37:22

@Snagal: Azt hiszem, nem érted az esetet. A poszt nem a pénzről, fogyasztásról szól, bár szerintem is beleférne egy üvegbetét ára az 1500-ba. Teljesen épeszű gondolat, hogy meleg van, itt egy üveg hűtött víz, jó lesz az útra. Ezek után beégették a leendő anyósa, apósa előtt. Rászóltak az ajtóban, mint egy hülyegyerekre, hogy azt tedd le, az nem a tied. Ez a lényeg.
Ha a vezetőt kéri, akkor a család ott áll még min. 10 percet, még kínosabb a szitu. A játszótér duma meg elég gáz, mert ha ténleg ez a probléma, és tényleg probléma, akkor már kitettek volna egy táblát, hogy “Kedves vendégeink, az étteremből poharat, üveget kivinni nem engedélyezett”.

Drago Brutic1 2019.07.11. 13:51:12

Utánajártam. 100 eldobott és összetört üvegből 4 alkoholos, a többi 96 a megvadult luxuséttermes, ebédelős/ásványvizes hordák szomorú mementója. Igaza van az étteremnek. Javaslom, hogy a boltok se engedjék kivinni az üvegeket, a kedves vevő helyben fogyassza el az italt.

Snagal 2019.07.11. 13:52:31

@élhetetlen: értem... ezért írtam hogy hulla felesleges az összeget elemezni, meg hogy mekkora kurva nagy jatott adott (nem), mert nem a pénzről szól... szerintem én sem állítottam ennek az ellenkezőjét.

Miért kínos szitu az, hogy ha saját értékrendem szerint méltatlanul bánnak velem és ezt nem az ajtóban álló láthatóan inkompetens pincérrel szeretném megbeszélni hanem a vezetővel, ha már úgyis ez a kedvenc éttermem és szeretek ide járni és nem úgy van vele, hogy "le van szarva úgy is a világ másik felén élek sose jövök ide többet".
Kijön az étteremvezető, megkérdezi miben segíthet, te meg elmondod neki, hogy szeretted volna elvinni a vizet hiszen kifizetted így azt gondolod ennek nincs akadálya, de a kolléga szerint ez nem lehetséges. Valóban így van vagy csak valami félreértésről van szó? ez maximum 2 perc, de ha várni kell az üzletvezetőre akkor lehet 4 is. Miért lenne kínos kinyitni a szánkat?

élhetetlen 2019.07.11. 14:00:20

@Zuzer78: “ki is sajtolja belőle az utolsó fillért is...”. Ki mint él, úgy ítél? Más szempont nem lehet? Mondjuk a kényelem, ott a hűtött víz, és a poszter nem akart megállni, parkolót keresni a köv. bolt előtt, hogy vegyen egy flakon vizet, mert meleg van, és kaja után szomjasak lesznek.
Csak egy régi sztori, ketten bevágtunk egy hatalmas csülköt Hűvösvölgyben. A barátnőmnek voltak kutyái, és ilyen esetre mindig volt nála zacskó. Nem csomagoltatunk, elrakta a csontot (a pincér egy kicsit meghökkent, de aztán rájött, hogy nyilván nem ettük meg). És nem azért vittük el, mert a csont árát is ki akartuk sajtolni a vendéglőből, hanem, mert a két kutya nagyon örült a meglepinek, akár két napot is elszórakoztak vele, mielőtt elásták.

2019.07.11. 14:00:27

@Snagal:
Leginkább te elemezgetted az összegeket, amiknek kb. annyi jelentősége volt, hogy fizető vendég volt, aki ott kajált, nem csak az ásványvizeket vette, és még borravalót is adott, hogy ne azon rugózzatok, hogy biztos bubkó volt a cincérrel, csak fillérbaszni járt oda, nem adott borravalót, stb. De nem ez volt a poszt lényegi mondandója, valamiért te mégis ezt méregettex.

Egy Srác 2019.07.11. 14:02:32

Nem kell itt sokat ragozni a témát.
Pincérre 58-as bicepsz mögül lenéz, udvariasan megkérdez: "Keresed a baaaajt?" Kész. Viheted az üveged.

Ja, hogy nincs 58-as bicepsz? Akkor vizet bevedel, üveget pincér kezébe nyom: "Vigyázz rá, törékeny!" Kész.

Snagal 2019.07.11. 14:05:11

@Zabalint: akkor olvasd el újra az első posztomat aztán haladjunk tovább mert nem erről volt szó. Ha poszter emlegeti az összegeket had emlegessem én is.
Érdekes azt nem emeled ki hogy leírtam, hogy szíve joga elvinni a vizet, vagy hogy az egyetlen amibe konkrétan a poszter felelősségét firtattam, hogy a helyszínen nem állt ki a saját igazáért hanem hazament leveleket írogatni?

body_andras 2019.07.11. 14:10:12

@csúti csüngőhasú tolvaj: Szerintem a Homár szerkesztősége szinte teljesen elfogulatlan és pártatlan, csak közli a beérkező leveleket és hozzátesz annyi pro és kontrát, amennyit adott pillanatban tud. Az a jelenség, amire célzol, inkább Bookingon és Tripadvisoron, meg a hasonló oldalakon jelenthetnek gondot, ahol pár rosszindulatú értékelés is befolyásolhatja a várható foglalások számát.

fda 2019.07.11. 14:11:02

A környékbeli boltosok is csatlakoztak a játszótér megmentéséhez, ezetúl onnan sem lehet kivinni a befőttes és italos üvegeket. Sose lehet tudni, hogy ki hol hajingálja szét.

Vonatkozik mindez a pékárura is, mert az meg morzsál.

élhetetlen 2019.07.11. 14:25:52

@Snagal: Na, ezt hagyjuk, ebből nem lesz értelmes beszélgetés. “hogy mekkora kurva nagy jatott adott (nem)”. Te nyilván egy egyszerű ebédnél 12 eft-ra 30 ezres jattot adsz. A pénz csak azért került szóba, mert ahogy már írtam, beleférne egy üvegbetét ára az 1500-ba. A 2 perc, 4 perc. Persze, az üzletvezető ilyen esetben eldob kaszát, kapát, ha éppen telefonon tárgyal, akkor leteszi a telefont, rohan, és két perc alatt azt mondja, hogy, igen, félreértés történt, vagy a két perc alatt elmagyarázza a játszóteret, és azt is, hogy miért nem volt idejük kitenni egy táblát. És a család ámulva nézi, hogy a leendő vejük milyen hatékonyan intézkedik. Így képzeled? Na, ne röhögtess!

2019.07.11. 14:29:56

@Snagal:
Nem mindenki akar a helyszínen haborúba kezdeni, de attól még lehet véleménye, ezért is írt először nekik levelet, amire nem reagáltak. A pincérnek meg helyszínen megmondta, akkor kifizeti, de a pincér tovább akadékoskodott.

Snagal 2019.07.11. 14:51:08

@élhetetlen:
nem, én nem ilyen balfaszul intézném :)
és képzeld, egy vezető ilyenkorfélre teszi az aktuális munkáját és oda megy a vendéghez és megpróbálja elsimítani a problémát, aztán nyugodtan folytathatja az egyéb ügyesbajos dolgait, ez nem scifi, így működik :)
(leírom neked is ezredszer is: nem tartozik a sztorihoz a jatt összege!!! meg a számla vége sem!!! fogyasztottak, fizettek, jatttoltak, nem kapták meg a vizet... ez a lényeg, a többi csak sallang bullshit, ha a poszter ebbe belemegy akkor a kommentelők is belefognak. Vagy szerinted ki kell emelni az összeget mert az fontos?? Elárulod mekkora összegnél kérem jogosan a kifizetett vizet és mekkora összeg alatt nem jogos ha elviszem a vizet? ha csak egy kávéra ugrok be meg két liter vizért akkor nem vihetem el, de ha eszek 3 főételt már igen? ugye hogy kurvára mindegy mennyit fizetek? )

élhetetlen 2019.07.11. 14:53:06

@G75: “Az megvan, hogy az üditős cégek csak tele rekesszel veszik vissza a göngyöleget?”. Nem, nem volt meg, de ha így is van, akkor mi van? Eltört egy üveg? Gondolom félreteszik a hiányos rekeszt, és, ha a jövő héten is eltörik egy, akkor annak a maradékából feltöltik az előzőt, és mindig csak egy hiányos rekesz van. Vagy mit akartál mondani? Hogy üveg csak akkor hiányozhat, ha a vendég elviszi/ellopja? Törés szóba sem jöhet?

Snagal 2019.07.11. 14:53:17

@Zabalint:
"Nem mindenki akar a helyszínen haborúba kezdeni"
gond van a szövegértéssel? nem mondtam, hogy bombázza le az étteremet vagy gyalulja le egy tankkal... neked egy nézeteltérés rendezése, megbeszélése háborúzást jelent?
jesszus...
akkor írjatok levelet midnenkinek aki megbánt titeket, sok sikert :)

Jenny Wilson 2019.07.11. 15:15:18

@Zabalint: "Ha önzőn gondolkodna a posztoló, nem csinált volna belőle ügyet, hanem tényleg hagyja a fenébe, mert ennyit nem ér az egész."
Szerintem inkább úgy lehetett, hogy írt nekik egy e-mailt, arra nem válaszoltak, ezért bosszúból felnyomta őket a Homáron.

KaTe 2019.07.11. 15:18:24

@fda: Arra a galambok meg a patkányok jönnek!

@Egy Srác: És h a pincérnek van 58-as bicepsze?

gyöngytyúk 2019.07.11. 15:24:20

@n3spr3ss0: ..ez frappáns összegzése volt az egész polémiának . -)) xd

Jenny Wilson 2019.07.11. 15:26:16

@fda: Szerintem nem azt feltételezi az étterem, hogy aki kivitte onnan az üveget, az az első játszótéren odavágja a földhöz. Mondjuk kimennek, leülnek a parkban, megisszák a maradék vizet, az üveget a kukába (vagy ha tele van, ami Pesten gyakori, a kuka mellé) teszik, és továbbállnak.
Csakhogy. Eljő az éj, és ezzel együtt a kannás borok és teszkó gazdaságos vodka időszaka. Megveszi az éjjel értelmisége, kimegy a parkba, megissza, amit vett, és a pici agyával, aminek a képességén a szesz csak rontott, kitalálja, hogy kéne valami menőt csinálni. Pl. üvegeket földhöz vagdosni... (Nem feltétlenül a sajátot, hanem épp amit talál.)
10 évig laktam olyan emeletes házban, ami alatt park volt, és ritka volt az olyan hétvége hajnal, amikor nem ébresztett fel egy ilyen akció, szóval nem egy elméleti, rosszindulatú feltételezés a részemről.

KaTe 2019.07.11. 15:28:56

@Zabalint: A posztoló ellenszenves stílusa sokaknál elég ok arra, hogy akár igaza van, akár nem, ne értsenek vele egyet.

off:
Vörösvári úti rendelőintézetben recepción ketten előttem, nyolcan mögöttem. A semmiből megjelenik egy hölgy, kenguruban, benne x hónapos gyerkőc. Előttem kettővel állónak mondja, hogy csak egy kérdést akar feltenni a recepción, de az rutinos, ignorálja. Ugyanezt az előttem állónak is, az int, hogy oké, mehet. TERMÉSZETESEN nem csak egy kérdést akart feltenni, hanem pofátlanul a sor elé akart furakodni. Az első gondolatom az volt, hogy oké, gyerekkel van, legyünk toleránsak. Aztán eszembe jutott, hogy amúgy áll még mögöttem min. 8 ember, ők lehet nem annyira szerették volna maguk elé engedni a hölgyet és amúgy se értem, hogy miért az előttem lévő hölgytől kérdezi, illetve miért ő dönti el, hogy maga elé engedi -e vagy sem. Ilyenkor az összes jelenlévőt kellene kérdeznie, majd a többség dönt alapon elfogadnia a szavazás eredményét. Nem?

KaTe 2019.07.11. 15:33:06

@Jenny Wilson: Ennél sokkal jobb, amikor elkezdik tölteni a köztéri kukát, látják hogy tele van, semmi gond, elkezdik építgetni a halmot a tetején, jó az úgy. Igaz, hogy pár perccel később ledől a halom teteje a kuka köré, de a következő barmot ez sen zavarja, a kukában lévő halmot elkezdi tovább építeni, amíg az is össze nem dől... És ez így megy egészen addig, míg valaki el nem szállítja, mert ha ezeken az embereken múlna, akkor néhány hét alatt egy kisebb hulladékhegy nőne a szeméttároló helyén... Na ezek azok az emberek, akik nem tudják elképzelni, hogy az elhagyott / széttört üvegek valóban gondot jelenthetnek egy játszótéren...

élhetetlen 2019.07.11. 15:33:57

@Snagal: “és képzeld, egy vezető ilyenkorfélre teszi az aktuális munkáját és oda megy a vendéghez”. Ezt inkább rád hagyom, képzeld el csak te, és élj ebben az álomban. “Elárulod mekkora összegnél kérem jogosan a kifizetett vizet és mekkora összeg alatt nem jogos ha elviszem a vizet?”. Ez nem jog kérdése. Ha csak százasra kerekíted a fizetendő összeget, azaz, pl. 30 ft-t adsz, akkor nem illik elvinni a 100 forintos üveget. 1500 ft-nál már nem abszurd. Itt jön az összeg jogosultsága. Egyébként tépheted a billentyűzetet, szerintem attól még nem lesz igazad. Karipapa01-et már elküldted, “Nem baj ha nem érted amit leírok csak én meg azt nem értem miért érzed kötelezőnek válaszolni olyanra amit látszólag nem értesz. Nyugodtan állj tovább és károgj másik kommenthez”, Te sem érted, amit írok, most téged idézve ezek tőlem neked szólnak. Már írtam, hogy ebből nem lesz értelmes beszélgetés.

Toxic Waste 2019.07.11. 15:36:34

@Szőnyegbombázó Galamb: váltak? Az elejétől ilyen. A Homár emiatt működik még. Nem, nem fogyasztóvédelmi blog, hanem fogyasztóvédelmi (vagy valami hasonló) témában jelentetnek meg posztokat, melyeknél az úri kommentelőgárda a posztolót (levélírót) basztathatja. Meg persze egymást, és mindenki mást, aki erre jár. Ide lőjetek!

Jenny Wilson 2019.07.11. 15:50:42

@élhetetlen: Nem volt túl okos dolog a posztolónak kiemelnie, hogy mennyit fizetett, és mennyi borravalót adott, mintha számítana valamit - túl magas labda volt, nem csoda, hogy többen le is ütötték :) Tök lényegtelen, hogy mennyit költött. Normális esetben egy étteremnek minden vendég egyenrangú, akkor is, ha csak egy levesre ugrott be, és akkor is, ha végigette a menüt. Nehogy már ezen múljon, hogy hogy viselkednek velünk!

Permetező 2019.07.11. 15:58:05

@Toxic Waste: nem lövök, majd ha kifizeted a golyót előre

élhetetlen 2019.07.11. 15:59:01

@Jenny Wilson: Csak kérdezem, biztos, hogy azt hallottad, amit feltételezel? “kitalálja, hogy kéne valami menőt csinálni. Pl. üvegeket földhöz vagdosni...“. Szerintem, aki már leitta magát, az hajnalban alszik. Volt vagy öt év Zöld Pardon, Rio korszakom. Az Egryre néz a hálószobám, azon az utcán parkoltak a vendégek, kocsiajtók becsapva, mert kilincs nincs, hangoskodás, mert a zenétől kicsit megsüketültek, és térdig érő szemét. Panasz, és az önkori intézkedett. 4-re vége a bulinak, jöttek a takarítók, csissz-csissz a járdán, egymásnak kiabálás, és az üvegek egymásra dobálása a kukába. Ez ugyanaz a zaj, ugyanúgy hajnalban, mint amit te hallottál. És a négytől nyolcig alhatok egy kicsit is megszűnt.

Jenny Wilson 2019.07.11. 16:05:47

@élhetetlen: Egészen biztos, mert mindig odamentem utána az ablakhoz, hogy jézusom, mi volt ez... De egyébként elég volt reggel szétnézni a téren :(
Ez egy létező probléma, és csak szerencsés az, aki olyan helyen lakik, hogy ezeket hamar feltakarítják.

Snagal 2019.07.11. 16:07:33

@élhetetlen: Én hozzád se szóltam pajtás... tovább állni neked kell ilyenkor, nem nekem, de ezek szerint ezt sem sikerült megfelelően értelmezni.
De nekem végülis mindegy, épp ráérek. Neked meg ha nem tetszik akkor tudom ajánlani a blog vonatkozó beállításait...

élhetetlen 2019.07.11. 16:09:50

@Jenny Wilson: Na, az előbb írtam neked, még mielőtt megkaptam volna ezt a kommentedet. Igazad van, “minden vendég egyenrangú”. Én csak annyit mondtam, hogy az összeg ott jött be, hogy aki csak százasra kerekít, és harminc forint jattot ad, az ne vigye el a 100 forintos üveget, de 1500-ba már beleférhetne. Ebből a szempontból számít, hogy mennyit adott. De mindegy.

Jenny Wilson 2019.07.11. 16:17:24

@élhetetlen: Egyébként biztos, hogy ugyanaz a pincér nem engedte kivinni az üveget, mint aki átvette a borravalót?

élhetetlen 2019.07.11. 16:38:28

@Snagal: Igazad van, először én szóltam hozzád, aztán rájöttem, hogy felesleges, és a második hozzád szólásom már úgy kezdődött, hogy “Na, ezt hagyjuk“, de erre válaszoltál, tehát már nem arról van szó, hogy csak én irkálok neked, azután már a szövegeidre válaszoltam. Megpróbálom lassabban hogy megértsd. Ha írok valamit valamelyik kommentedre, és nem válaszolsz, akkor vége. Ha válaszolsz, akkor már nem arról van szó, hogy “Én hozzád se szóltam pajtás...“, mert szóltál hozzám. És ilyenkor már a “tovább állni neked kell ilyenkor, nem nekem “ nem érvényes. Miért is nekem kell tovább állni, ha már te is szóltál hozzám? Neked ezt sikerül értelmezned? Sajnos nem hiszem, úgyhogy beszélgess magaddal, akkor mindegy lesz melyik éned áll tovább.

Adil86 2019.07.11. 16:42:33

@kolomparlole1114: akkor lehetett volna úgy írni, hogy "jelentős fogyasztásunk és korrekt borravaló után" de ez csak az én véleményem, nekem nem lett tőle szimpatikus a levélíró. Az, hogy mennyit fogyasztottak és mennyi borravalót adtak az üveg sorsának szempontjából nem sok köze van a történethez. Ha csak a vízért fizetett volna 500 Ft-ot és reklamál, akkor is jogos lett volna a panasza.

2019.07.11. 16:50:37

@Snagal:
Ja, hogy nem ismered, hogy a szavakat átvitt értelemben is lehet használni.

Nem, nem mindenki szeret helyszínen balhét csinálni, ha a másik fél erősködik. Ezért írt levelet a tulajnak a problémája miatt, aki mellesleg nem is valószínű, hogy ott tartózkodik, hiszen értelemláncról van szó.

élhetetlen 2019.07.11. 16:53:33

@Jenny Wilson: “Egészen biztos”. Bocs a felvetésem csak a személyes tapasztalatra alapult, hogy a takarítók lehetnek olyan zajosak, mint a randalírozók.
“Egyébként biztos, hogy ugyanaz a pincér nem engedte kivinni az üveget, mint aki átvette a borravalót?”. Ennek nincs jelentősége. Ha naponta visznek ki üveget, poharat, és ez gond, akkor írják ki, hogy nem lehet. Ha évente két ilyen van, akkor nyeljék le, de ne az ajtóban alázzanak valakit a családja előtt.

Snagal 2019.07.11. 16:54:01

@élhetetlen: ez kocsmai verekedésre fordítva így néz ki: te oda jöttél hozzám és pofán vágtál, aztán én vissza ütöttem, és szerinted akkor vagyunk kvittek ha te még egyszer pofán vágsz ? :))
logikus :)
igen, úgy kezdted, hogy "na ezt hagyjuk"... aztán írtál még egy fél oldalt.
Igazából ha vissza olvasod olyan dolgokba kötöttél bele amit sosem állítottam (nem mondtam, hogy az összegnek és az ásvány víz elvitele között bármi összefüggés lenne, azt sem mondtam, hogy ne vihesse el az üveget, azt sem mondtam, hogy a poszternek nincs igaza... ) szóval majd ha elmondod tulajdon képpen mivel is nem értesz egyet amit leírtam akkor arról beszélhetünk, addig meg csak felesleges szájkarate :)

2019.07.11. 16:54:47

@Jenny Wilson:
Ha már próbálod védeni az étterem csúsztatását, legalább utánanézhetnél a játszótérnek és a nyitvatartásának. Ez egy zárt játszótér, ahogy a budapesti játszóterek többsége.

Snagal 2019.07.11. 16:59:01

@Zabalint: lehet, hogy nem ismerem hogy a szavakat átvitt értelemben is lehet használni. (bár ezesetben neked az iróniával lehet hasonló hiányosságod...)
de ezek szerint te meg a szavak alapvető értelmét sem ismered nem hogy az átvitted, mert most is "balhét" írsz... elárulod, hol írtam, hogy balhézzon össze a vezetőséggel?

gigabursch 2019.07.11. 17:01:47

youtu.be/JBrSwcnFaLM

Varjú vagy! Kár! De nagy kár, hogy varjú vagy.

Jenny Wilson 2019.07.11. 17:02:50

@Zabalint: Senkit nem védek, csak a véleményem írom le. Nem valaki mellett és valaki ellen vagyok, csak leírom, ami a témával kapcsolatban eszembe jut.

2019.07.11. 17:04:29

@Jenny Wilson:
Oké, csak van egy durván életszerűtlen magyarázata az étteremnek egy szimpla bocsi helyett, és azt próbálod csak azért is megmagyarázni, akkor is ha amúgy semmi sem stimmel azzal kapcsolatban.

Jenny Wilson 2019.07.11. 17:05:09

@élhetetlen: Nem azért kérdeztem. Csak azért, mert aki nem engedte kivinni az üveget, lehet, hogy nem ismerte fel a posztolóban A Sok Borravalót Adó, Ezért Különleges Tiszteletet Érdemlő vendéget :)

Jenny Wilson 2019.07.11. 17:12:14

@Zabalint: Én nem tartom életszerűtlennek, de mondom, ez csak egy vélemény.

2019.07.11. 17:13:36

@Snagal:
Teljesen mindegy minek nevezzük, te azt mondod, hogy a posztolónak mindenképpen ott helyszínen kellett volna a pincér felettesét odahívatnia (aki egyébként nagy eséllyel nem a tulaj, mert mint írtam, étteremlánc). Nem mindenki akarja ott helyben felvállalni az ilyen konfliktust azok után, hogy a pincér már a megoldási javaslatára (kifizeti) is akadékoskodott. Te megtetted volna, a posztoló nem, de ettől még a posztoló panasza jogos volt, a válasz, ami csak a nyilvánosság hatására íródott meg, nyilvánvaló kamuzás.

Snagal 2019.07.11. 17:33:20

@Zabalint: Szerintem nem teljesen mindegy, mert órási különbség van aközött, hogy értetlen pincér hozzáállását kifogásolva megkéred a felelős vezetőt, hogy foglaljon állást a kérdésben és tegye helyre a dolgokat, meg aközött, hogy kurvaanyzól, és elküldöd a picsába (balhézol), mert ez utóbbit nem tartom célravezetőnk (sem levélben sem írásban) - úgyhogy még egyszer nem, szerintem nem mindegy és nem is véletlenül használom azokat a szavakat amiket leírok, hanem mert arra gondolok. Amikor azt írom, hogy beszéljen vele és probálják meg kultúráltan rendezni a félreértést nem azt gondolom, hogy mondje neki, hogy "kurva anyád, én vizem paraszt"... így nem is igazán tartom jogosnak amikor valaki ebbe köt bele, mert nem írtam, hogy balhézni kellett volna.

" (aki egyébként nagy eséllyel nem a tulaj, mert mint írtam, étteremlánc)"
látod ez a baj, hogy kioktatsz emberekt... pedig ilyen sem hangozott el, mint írtam nem is egyszer: vezetőség, étteremvezető, felelős vezető... szerintem tulajt nem írtam sehol de azért ezt leírod, mikor senki nem vitatta ennek (sem) az ellenkezőjét.

" de ettől még a posztoló panasza jogos volt"
ahogyan ennek az ellenkezőjét sem állítottam sehol, de azt igen, hogy idézem magamat: "jogos a panasz"

"nyilvánvaló kamuzás"
ebben én nem vagyok olyan biztos, de eddig ezt kettőnk beszélgetésében még nem érintettük úgyhogy ez szintén nem adhat okot nézeteltérésre.

Tehát összefoglalva az egyetlen dolog amiben nem értünk egyet, hogy szerintem a helyszínen rendezni kellett volna mert tapasztalataim alapján nagy arányban működik.
Tehát akkor miről vitatkozunk? :)
ui: tudom, valamiért imádsz belémkötni, de akkor ne írj olyan indokot amit nem állítottam, csak simán írd oda, hogy "kabbe te pöcs" oszt jóvan, sokkal egyszerűbb így vitát kieszközölni :D

2019.07.11. 17:39:40

@Snagal:
"tudom, valamiért imádsz belémkötni, de akkor ne írj olyan indokot amit nem állítottam, csak simán írd oda, hogy "kabbe te pöcs" oszt jóvan, sokkal egyszerűbb így vitát kieszközölni :D"

Nem, veled nagyon rühellek vitatkozni, mert mindent támadásnak veszel, aztán személyeskedésbe kezdesz, így egyszerűen semmi értelme vitatkozni veled. Részemről ennyi volt, mostantól 100%-ban ignorálni foglak.

spulni 2019.07.11. 18:59:18

@fda: És odavonzza a galambokat, amit ugye egy játszótéren rettenetes következményekkel járhat. Mondjuk toll esik a homokozóba. :)

élhetetlen 2019.07.11. 19:55:14

@Snagal: Így tényleg nehéz abbahagyni, mert még azt hiszed, hogy igazad van. A kocsma példa, állsz a kocsma közepén, mondasz valami akkora baromságot, amin valaki kiakad, és pofán csap. Visszaütsz. Ha itt a vége, akkor elhiszed, hogy igazad volt, ha mégegyszer pofán csapnak, akkor nem kvittek vagytok, hanem elgondolkodhatsz, hogy igazad volt-e.
“nem mondtam, hogy az összegnek és az ásvány víz elvitele között bármi összefüggés lenne”. És ez mi volt? Ezt szerinted ki írta? “Elárulod mekkora összegnél kérem jogosan a kifizetett vizet és mekkora összeg alatt nem jogos ha elviszem a vizet? ha csak egy kávéra ugrok be meg két liter vizért akkor nem vihetem el, de ha eszek 3 főételt már igen? ugye hogy kurvára mindegy mennyit fizetek?”. Én meg elmondtam, hogy milyen összefüggés van, és kurvára nem mindegy, hogy mennyit fizetek, csak te nem érted. Mindegy, nem érsz több betűt.

élhetetlen 2019.07.11. 20:37:35

@Jenny Wilson:
“Csak azért, mert aki nem engedte kivinni az üveget, lehet, hogy nem ismerte fel a posztolóban A Sok Borravalót Adó, Ezért Különleges Tiszteletet Érdemlő vendéget :)”. De nem erről van szó. ha indokoltan nem lehet kivinni, lásd játszótér, akkor írják ki, ha nem indokolt a tiltás, és nem írták ki, akkor nyeljék be. Hogyan magyarázzam? Ha valahova bemegyek, ahol nincs kiírva, hogy tilos a bemenet, akkor bent már ne zrikáljanak, hogy miért nem találtam ki, hogy nem mehetek oda. Érted?

kolomparlole1114 2019.07.11. 21:07:55

@Adil86: Akkor meg az lett volna a probléma hogy biztos 10 Ft az a "jelentős"...

kolomparlole1114 2019.07.11. 21:09:32

@Pötyögtetek: Hát valahol érthető hogy nem csöveseknek akarnak ingyen hányós-fosós helyet biztosítani, hanem a vendégeknek kulturált klotyózást.

kolomparlole1114 2019.07.11. 21:10:58

@kolomparlole1114: Elvégre azért van a klotyó hogy ami ott belédment, az ki is tudjon jönni, nem a hozott anyag elhelyezésére. :) Persze az is egy stratégia hogy előtte helyet csinálsz a fogyasztanivalónak, csak hát ha utána nem fogyasztasz, akkor az ugye nem vendéglátóipari érdek.

paveway 2019.07.11. 21:49:57

Megkérdeztem volna, mennyi a betétdíj. Kifizetem, aztán szarjanak sünt. Ha nincs ára, akkor meg szó nélkül kimentem volna. Próbáljon megállítani bármelyik. Ennyire egyszerű.

lcsaszar 2019.07.11. 22:01:09

Mondjuk az is igaz, hogy _normális_ helyen a vendég bármit megtehet, az étterem diszkréten köteles tűrni. Legyen az mákostészta csípőspaprikával a rendelése, vagy zéró borravaló adása, az összes só+bors+paprika+fogvájó elfogyasztása, vagy az egész rendelt menü nejlonszatyorban hazavitele. Egészen addig, amíg a többi vendéget nem zavarja.
Ja, hogy itt fizetés után történt az incidens? Akkor kellett ott másnak is lenni, ami miatt gondoskodtak róla, hogy ne legyen a posztoló a hely törzsvendége. Nyilván nem a betétdíjas üveg miatt tört ki a balhé.
Amúgy én az ilyen modern helyeken még nem ettem jót, ezt is próbáltam, de jobban bejönnek a kockás abroszos helyek. Csak ott meg odajön a prímás.

2019.07.11. 22:10:46

A tányért kellene még megpróbálni egy-két maradék falattal, hátha adják.

Snagal 2019.07.11. 22:28:53

@élhetetlen: jézus fasza, azt hittem csak hülyéskedsz az értetlenkedéssel.
hát vannak gondok, de mindegy hagyjuk is, rj inkább róla levelet, az majd megold mindent :)

halaloszto 2019.07.11. 23:19:36

@G75: és akkor mi van? ez nem egy iskolai büfé, bele kell neki férjen, hogy néha hiányzik egy üveg.

horex · http://horex.uw.hu/ 2019.07.11. 23:25:52

Remélem a jattot visszavetted a pincértöl

acycloren 2019.07.12. 01:38:50

Kocsmából se lehet kivinni a sörösüveget. Mondjuk az érthetőbb, mert részegen valószínűbb, hogy kint földhöz baszkodja az ember.
Ennek ellenére egy ilyen magas összegű számla és borravaló után egy üvegen faszkodni nem méltó egy étteremhez.

Ezért kell csapvizet inni étteremben.

acycloren 2019.07.12. 02:31:35

Lehet hogy az étterem megteheti ezt, meg igaza is van, de abba kellene belegondolni, hogy ilyen esetek, piszlicsáré, baszakodó hozzáállás után a vendég soha többet nem megy oda. Hiába van igaza az étteremnek, a vendég elviszi a pénzét máshova. Ilyen jelentéktelen ügyön izmozni nem érdemes az étteremnek.

Ázsiában élek, itt egy étteremben teljesen normális, ha a korábban máshol vett poharas, szívószálas jeges teádat beviszed és a rendelt étel mellé megiszod. Nem szólnak érte, mert úgyis fogyasztasz náluk. Ha meg egy combo meal-t rendelsz, abban van ital, akkor meg aztán tényleg nem érdekli az éttermet, hogy miután fizetsz, a máshonnan hozott italodat is megiszod.
Fancy étterembe is viheted a saját borodat, kinyitják neked és fizetni se kell érte. Corkage is not charged. Ahogy a művelt francia mondja.
Ez a vendégközpontú szolgáltatás, nem az, ami Magyarországon van.

acycloren 2019.07.12. 03:22:48

@randomgenerator: Ha a tányért nem is, de normális helyen lehet kérni a maradékod becsomagolását. Itt Ázsiában kis papírdobozba becsomagolják és viheted. Ez csak magyar fejjel fillérbaszás. Egy üveg azért nem olyan nagy dolog, mint egy tanyér.

acycloren 2019.07.12. 05:29:01

@Jenny Wilson: Azt hiszed egy étteremben egyenrangú az, aki csak egy levesre ugrik be és az, aki végigeszi az étlapot? Te nem a valóságban élsz baszod! Ha nem fogyasztasz eleget, akkor húzzák a szájukat, ha túl sokat rendelsz, akkor meg azért húzzák a szájukat, mert sokat kell dolgozni miattad. Láttam már mindkettőre példát.

acycloren 2019.07.12. 05:43:20

@lcsaszar: A Vakvarjú olcsó alapanyagokból készült nem túl bonyolult, könnyű ételeket árul magyar pénztárcához mérten elég drágán (ahhoz képest, amit kapsz, drága). Nyilván nem egy luxus fine dining árszínvonal van ott, de az alapanyagok és a technológia se csúcsgasztronómiát idéz. A tálalásban elég jók, így az olcsó alapanyag is mutatósabb.

acycloren 2019.07.12. 07:25:38

@Adil86: Egy normális étteremben egy kancsó vagy üveg sima csapvizet az asztalodra tesznek, benne egy citromkarikával és annyit iszol, amennyit akarsz.
A Vakvarjú Szentkirályi 0,75 literes vizet ad el a nagykerár több, mint hatszorosáért. Egy éttermi étel ára az alapanyagköltség 4-5-szöröse általában. De abban ugye van bérköltség (szakképzett szakács készíti, gázt, vizet, villanyt használ). Egy üveg vizet meg csak kiszállítanak rekeszben az étteremhez és ott a pincér eléd rakja. Picit pofátlan luxusprofit képződik így. Ez veszélyes!

Ha betétdíjas az üveg, akkor nem viheti ki a vendég. Kocsmából se lehet elvinni a sörösüveget. Ez rendben van.
De miért nem lehet a vendégnek egy pohár csapvizet adni? Ja, a luxusprofit-éhség miatt!
Egy nyomorult menzán is ihatsz ingyen vizet. De egy étteremben, ahol borravalót is hagysz, nem? Ez állandó probléma a magyar vendéglátásban, hisz a palackozott italokkal van a legkisebb munkája és azokon van a legnagyobb haszonkulcsa az étteremnek, ezért rá akarják szorítani a vendéget a fogyasztásra. A ház bora... Általában valami lőre aranyáron.

Jenny Wilson 2019.07.12. 08:58:54

@randomgenerator: Én vidéken élek, és rendszeresen járunk étterembe. Nagyon sokszor előfordul, hogy nem tudom megenni az ételt, de nem szívesen hagyom ott. Errefelé teljesen bevett dolog (és nem húzzák a szájukat, sem a kisvendéglőben, sem a "jobb" éttermekben), hogy megkéred, hogy csomagolják be, ami megmaradt. Bele szokták rakni egy kis műanyag edénybe, azt zacskóba, és már viheted is.

Jenny Wilson 2019.07.12. 09:03:34

@acycloren: De, a valóságban élek, igaz, hogy vidéken, és aktív étteremlátogatók vagyunk, szóval van tapasztalatom. Azért írom már másodszor, hogy vidéken, mert ezt most érdemes kihangsúlyozni. Sokkal emberibb és normálisabb a hozzáállás a dolgokhoz, mint Pesten. Én még nem tapasztaltam, hogy akár kis, akár nagy fogyasztás esetén húzták volna a szájukat.

body_andras 2019.07.12. 09:36:29

@acycloren: Étteremtől és a hely kihasználtságától is függ, melyiket részesítik előnyben.
Van ahol jobban szeretik, ha nagy társaságok telepednek le és sokat zabálnak, vedelnek és vastag számlát termelnek. Az ilyeneknél az egytálas ebédelőket gyorsan kiszolgálják, nehogy egy másodpercig is fölöslegesen foglalják a helyet azoktól, akik épp gazdag turista bandájukkal sétálnak és lesik az ablakokon át, hol van elég hely nekik egy kiadós pénzszórásra.
Viszont láttam már olyat is, ahol pont fordítva működnek. A villámebédelőket vonzzák az olcsóbb ebédmenüvel, így gyakorlatilag 11-től 4ig folyamatosan pörög az étterem, teltház van és a "sok kicsi sokra megy" alapon dől a lé. Egy asztal kihasználtsága ilyen szituban sokkal jobb, mintha ott tehénkedne egy nagyevő társaság, akik bár végig esznek-isznak 4-5 fogást, alkalomadtán lazacot és bélszínt is bevállalva, ám rengeteg időt elücsörögnek és locsognak-fecsegnek. Még a túlárazott piával sem lehet belőlük 2 óra alatt többet kiszedni, mintha ezidő alatt 4-5 ugyanilyen létszámú csapat bevágja a menüt és dolga végeztével távozik.
Hogy melyik stratégiát választják, azon is múlhat, milyen munkaerőt képesek összeszedni. Az elsőhöz a jattra hajtó, ebédmenüzőket lenéző flegma pincér dívik, aki a rolexórás arab turista családot körbe nyalja. A másodikhoz meg egy robot, aki képes 100 asztalt félóránként leszedni, tisztára pucolni és újratörölni.

acycloren 2019.07.12. 09:49:18

Ebben a palackos vizes szituációban az étteremnek van igaza, mert ugye betétdíjas palackot nem lehet kivinni, ez kocsmai sörösüveggel is így van. De. Hiába van igaza az étteremnek, ezt a vendéget soha többé nem látják viszont. Nem nagy dolog persze. De a posztot olvasók közül is lesz pár tucatnyi ember, aki ugyan szarik az ásványvizes üvegre, de az étterem hozzáállása miatt el fogja kerülni a helyet.

Erről szól valójában az a szólás, hogy a vendégnek mindig igaza van. Mert akkor is, ha jogilag nincs igaza, a pénzével szavaz. És olyan helyre megy, ahol nem érzi az, hogy csak lehúzzák, aztán kitessékelik. A piac beárazza a piszlicsáré helyeket. És még mindig nem mondom, hogy a betétdíjas üveget oda kellett volna adni a vendégnek.

Jenny Wilson 2019.07.12. 09:58:15

@acycloren: Ez igaz, de az is, hogy a legtöbb vendég nem hisztériázik ennyit egy el nem vihető fél üveg ásványvíz miatt.

GallaiG 2019.07.12. 10:26:56

Ilyen vitának még a lehetősége sem merül fel olyan normális országban, ahol NEM emberellenes, valódi piacot nélküli diktatúrában éltek emberek milliói. Mint hazánkban a rendszerváltás előtti 40 évben.
Vakvarjú étterembe, Újlipótváros - soha többé! Ennyi.

GallaiG 2019.07.12. 10:34:35

@GallaiG:
"valódi piacot nélküli " = piacot nélkülöző, vagy piac nélküli

Cpt. Flint 2019.07.12. 12:09:19

@Jenny Wilson: de ez nem hiszti, értsd már meg. ott sem voltál. azt se tudod, mi történt. leírta a posztoló, hogy el akarta vinni. nem engedték, indok: betétdíj. Mondta, hogy kifizeti, nem engedték, indok nuku.
erre elmentek, NEM VOLT hiszti.
viszont:
- senki nem ajánlotta fel, hogy "Uram, az üvegben nem vihetik el, áttöltjük másba".
- az e-mailre (amiben nyilván megint alapvetően az volt a kifogás, hogy semmilyen indoklás és megoldási lehetőség nem merült fel a személyzet részéről) nem válaszoltak.

Na EZUTÁN van a hiszti, és ez is csak úgy, hogy "Ha érdemesnek tartjátok, akkor légyszi osszátok meg".

Te meg végig azt nyomod, hogy poszter hülye, hisztis, fillérbaszó, és különben is, költözzön vidékre.

Jenny Wilson 2019.07.12. 15:41:07

@Cpt. Flint: Mert ez a véleményem. Másnak meg más a véleménye. Egyet nem mondtam egyszer sem: hogy költözzön vidékre.

Adil86 2019.07.12. 17:38:52

@acycloren: nem tudom, hogy ezt miért nekem írtad, én nem azt mondtam, hogy nincs igaza a levélírónak, csak azt, hogy nekem nem volt szimpatikus az összegek felemlegetése. Véleményem szerint értéktől függetlenül rosszul volt kezelve a helyzet.

Permetező 2019.07.12. 18:49:35

@Adil86: nálam a játszótér felemlegetése verte ki a biztosítékot

lobster thermidor 2019.07.12. 22:10:41

De most tényleg nem volt egy kicseszett PET, vagy bármilyen műanyag palack abban az isten verte éttetemben, amibe áttölthették volna a már kifizetett vizet, és a vendég boldogan távozhatott volna a vizével együtt az étteremből?

acycloren 2019.07.13. 02:40:46

@Jenny Wilson: Nem hiszti. Kifizette a vizet. Ami amúgy az étterem menüjében 795 forint. Nem kis összeg egy közönséges vízért. Simán áttölthették volna egy műanyag vagy papírpohárba (amiben kapod az elvitelre kért italokat), rápattintják a fedelet és adnak mellé egy szívószálat és a vendég viheti is.

acycloren 2019.07.13. 02:43:04

@lobster thermidor: Papír vagy műanyagpohár, amiben elvitelre adják az italokat, fedéllel, középen kiüthető lyuk a szívószálnak. Amiben Starbucksban, McDonald's-ban vagy báhol kapod a kávét elvitelre. Abba áttöltik a vizet és az ember viheti is. A betétdíjas üveg meg marad az étteremben.

lobster thermidor 2019.07.13. 11:51:42

@acycloren:
Így van akár ilyenekbe is áttölthették volna a vizet. Egy halom gyorsétterem, és büfé van a városban, ahol képesek megoldani az üdítők, ne adj Isten a szóda, vagy az ásványvíz elvitelét, de ha már nem volt ilyesmi kéznél, akkor minimum elvárható lett volna egy kis kreativitás, amivel megoldják ezt a hatalmas problémát. Mi van akkor, ha egy gyerek rosszul lesz a hivatkozásban szereplő közeli játszótéren? Akkor azért nem visznek ki neki egy kis vizet, mert az étteremből nem lehet poharat, vagy palackot kivinni? A történet mindenképpen az éttermet minősíti.
süti beállítások módosítása