Tékozló Homár

Szolgáltatás helyett téves számlát nyújtott a Telenor - Update! Nem számlát: magasforgalmi előleget!

2019.07.11. 11:00 | Homár Rezső | 107 komment

taken.jpg

Nyaralgatunk, nyaralgatunk? Mindenféle országban jövünk megyünk internetezgetve? Hát tessék, ez az eredménye, aki nyaralni tud az fizetni is. Legalábbis ilyen hozzáállást érzünk a szolgáltató részéről (és azért megelőlegeznénk néhány ilyen kommentet is, khm). Az érdekesség, hogy a Telenor elismerte hogy rossz a számla, de addig nem tesz semmit, amíg ez alapján mégis fizet az ügyfele. A sztorit elküldtük a Telenornak is, várjuk a választ. 

Történt az elmúlt hetekben, hogy mertünk elmenni nyaralni pár Balkán országba. Mivel jó pár országban sajnos nem tudjuk használni az itthoni mobil internetet, így a navigáció, és természetesen a facebook posztok miatt kénytelenek voltunk kifizetni 3292 forintot, 0,5 GB adatforgalomért. A meglátogatott országok között szerepel Horvátország (1)Szerbia (2), Bulgária (1), Törökország (2), Görögország (1), Albánia (3), Montenegró (2), Bosznia-Hercegovina (2).  Az országok mögötti számok a díjzónákat jelölik. Mivel Albánia hármasba esik, így ott semmiféle internet, és hívás szolgáltatás nem volt elérhető. A többi országban többé kevésbé sikerült internet kapcsolatot létesíteni, de az arany áron vásárolt internet adatforgalomból így is maradt 156 MB. Hívásindítás, és fogadás nem történt egy másodperc sem, és SMS sem lett küldve.

Magyarország felé közeledve inkább az alvás volt a jellemző, mint sem a posztolás a világhálóra, hogy közeledünk kis hazánk felé. Horvát – magyar határon jött az sms-, hogy üdvözlégy itthon, majd jött a meglepetés bónusz sms. Az adatforgalom és telefon szolgáltatás le lett tiltva túlforgalmazás miatt, DE ha befizetünk 16.500 magyar előleg (!) pénzt, szívesen visszakapcsolják a szolgáltatásokat.

Másnap délelőtt első utunk az egyik pécsi Telenor üzletbe vezetett, ahol készséggel fogadták a problémát. Mivel az üzletvezető sem tudott épeszű magyarázatot adni a dologra, sem a kollégája, így megkérdeztek egy náluk gyaníthatóan hozzáértőbb embert, aki 3 opciót hozott fel megoldásként. 

1. Kifizetjük a túlforgalmazás díját, amit utólag jóváírnak. (Nem ajánlották)

2. Ők vesznek fel jegyzőkönyvet mint panaszlevél, és 72 órán belül visszakapcsolják a szolgáltatásokat, de ez hosszadalmas folyamat.

3. Hívjuk fel a Telenor ügyfélszolgálatát (06 20 2000 000), ahol elmondván a problémát és rájuk hivatkozva törlik a téves számlát, és szintén visszakapcsolják terméket. 

A harmadik opciót ajánlották, így hát nincs más hátra mint előre, felhívtuk őket.

Az ügyfélszolgálatos humán lény első  nekifutásra nem értette meg a problémát így többször elmagyaráztuk neki, hogy hívásindítás és fogadás nem történt, és a kifizetett adatforgalomból is jelentős, 156 megabájt megmaradt.

Négyszer hallgattuk végig hogy a Telenor rendszere hitelesített, szent és sérthetetlen, tévedés soha nem történt és nem is fog. Ő szerinte végig telefonáltuk a 8 nap utazást, és ezért jött ki ez a számla. 10 perces szájkarate és értetlenkedés után elmentünk Dombóváron egy üzletükbe, ahol hallottuk hogy hívás részletezőt kell kérni, ami a havi számla kiadás után történhet csak meg, és akkor tudnak többet mondani.

Jelenleg ott tartunk 1 cégen belül hogy három helyen, 3 különböző magyarázatot adtak 1 dologra, senki nem tud semmit tenni amíg be nem fizetünk nekik 16.500 pénzt, teljesen jogtalanul. Havonta fizetünk érte 12.000 forintot mint előfizetés, és milyen csodás szolgáltatást kap az ember, mint ellenérték. 
Havi előfizetés 12.000 ft
Túlforgalmazás 16.500 ft
Szolgáltatás visszakapcsolás díja 5.000 ft
Világ net 500MB 3292 ft
Ez összesen 36.792 ft, hogy tudjak telefonálni (havonta átlag 3 perc kizárólag belföldön -re ) , és internetezni. 

Hozzá kell tenni a sztorihoz, hogy volt velünk egy cimbora, aki ugyanezt a netet rendelte, teljesen zökkenőmentesen, bár ő interneten kívül haza is telefonált rendszeresen. (:
Holnap megpróbálunk egy harmadik üzletet, Komáromban. Hátha tudják orvosolni.
Mellékletben elküldtem a teljes híváslistát, befizetett számlákat, a bónusz sms-t, és az adatforgalom jelenlegi szintjét. Június 29-én indultunk az utazásra, Július 9-én landoltunk éjjel fél egykor Pécs városában.

 A Telenor válaszolt a panaszra, egy díjzónán kívüli ország lehet a megoldás, de ez eddig miért nem merült fel?

Köszönjük a megkeresést, és hogy lehetőséget biztosítanak számunkra is a megszólalásra. 

Az eset kapcsán kizárólag az ügyfél által leírtakra tudunk támaszkodni. 

Elöljáróban érdemesnek tartjuk tisztázni, hogy kétféle hetijegy szolgáltatást biztosítunk ügyfeleinknek: ’VilágNet Hetijegy’ és ’VilágNet Hetijegy Plusz’. A szolgáltatásról részletesen weboldalunkon nyújtunk tájékoztatást: https://www.telenor.hu/ roaming/vilag-net-hetijegy- plusz 

A ’VilágNet Hetijegy Plusz’ szolgáltatás 500MB roaming adatforgalmi keretet biztosít az alábbi 2-es díjzónába sorolt országokban történő felhasználásra: Hong Kong, Indonézia, Izrael, Kína, Malajzia,Montenegro, Oroszország, Svájc, Szerbia, Szingapúr, Tajvan, Thaiföld, Törökország, Ukrajna, USA.

Az ügyfél beszámolója alapján (amely 500 MB-ról szól, 3290 Ft-ért) arra következtetünk, hogy a ’VilágNet Hetijegy Plusz’ szolgáltatást rendelte meg. Az ügyfél által felsorolt országok közül Bosznia-Hercegovina nem tartozik a fent említett kedvezményezett országok közé. Tehát amennyiben ott is használta az internet-szolgáltatást, úgy azt a 2-es díjzóna díjszabásának megfelelően, 210,83 Ft/0,1 MB áron tudta megtenni. Úgy feltételezzük, ez okozhatta a többletköltséget. 

A levélben hivatkozott 16.500,- Ft,  ún. magasforgalmi előleg, nem számla. Tehát a szolgáltatást nem számlatartozás miatt függesztettük fel, hanem az adott számlázási ciklusban keletkezett magas forgalom miatt, az Általános Szerződési Feltételekben foglaltaknak megfelelően. Természetesen, mint szolgáltatónak nekünk is érdekünk, hogy előfizetőink minél nagyobb forgalmat bonyolítsanak kártyáinkon, ugyanakkor arra is kell ügyelnünk, hogy az esetleges visszaéléseket (például az előfizetés elvesztése, eltulajdonítása esetén generált magas forgalom), nem kívánatos forgalomból eredő megnövekedett számlákat (például külföldi használat esetén) kiszűrjük. A számlázási rendszerünkben ezért van egy automatikus forgalomfigyelő folyamat. Mivel ez az eljárás általános, előfordulhat, hogy első látásra indokolatlannak tűnik az alkalmazása, tapasztalataink szerint azonban sok esetben megakadályoztuk egy nagyobb probléma kialakulását. 

A felfüggesztést abban az esetben tudjuk feloldani, ha az ügyfél a kért előleget befizeti. Az előleget természetesen az adott ciklus számlájában elszámoljuk, és fontos hangsúlyozni, hogy a magas forgalom miatti korlátozásból a visszakapcsolás díjmentes. 

Amennyiben az ügyfél az ÁSZF-ben foglalt panaszkezelési csatornák valamelyikét igénybe veszi, az abban foglalt szabályok szerint kifogással élhet a számlázással kapcsolatban, a panaszát legkésőbb harminc napon belül kivizsgáljuk és megválaszoljuk. A megfelelő kivizsgálás során természetesen törekedünk a méltányos megoldásra, és arra, hogy megtaláljuk a módját, hogy az ügyfél panaszát a lehető legmegnyugtatóbb módon rendezzük. 

Az eddig megismert tényállás szerint semmilyen adat vagy információ nem támasztja alá, hogy a számlázásban hiba történt volna, ezért a fejlemények tükrében, a jelen válasz közlése mellett, kérjük a cikk címében jelzett téves számlázás tényének módosítását is, mert az rossz fényben tünteti fel vállalatunkat. 

Bármilyen további felmerülő kérdés esetén örömmel állunk rendelkezésre, és még egyszer köszönjük, hogy számunkra is biztosítanak megszólalási lehetőséget. 

Köszönettel és üdvözlettel:

Telenor

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Terézágyú 2019.07.11. 12:35:49

Modorosch-országban nem járt a pószter?????

"kénytelenek voltunk kifizetni 3292 forintot, 0,5 GB adatforgalomért .... de az arany áron vásárolt internet adatforgalomból így is maradt 156 MB."

Most a 3300 forintra mondja, hogy "arany(szóköz)áron???????

Az egész túrán ez a 3300 forint volt a legnagyobb összeg???

Terézágyú 2019.07.11. 12:44:55

"Szolgáltatás helyett téves számlát nyújtott a Telenor"

A szolgáltatás megtörtént, nem?

entin96 2019.07.11. 12:52:15

@Snagal:
Végigjárni azért "célszerű" mert Pécsen és Dombóváron egy egy napot rokonoknál töltöttünk, ahol az üzletekben megkérdeztük hátha tudnak okosabbat mondani. Komáromban pedig a lakóhely található. :)
A 12.000 forintban benne van a telefon részletfizetése, és a csomagdíj is.

killerkaller 2019.07.11. 12:57:32

@mikropit: "Ha pl Boszniában is neteztél, akkor 210 Ft/0.1MB díjért adtad tudtára a világnak, hogy ott vagy..."

Elég, ha csak online navigált, bőven összeszedte a költséget.

temprasordog 2019.07.11. 13:07:51

Telefont szolgáltatótól részletre, hűséggel, borsos havi előfizetéssel úgy, hogy 3 percet beszélsz havonta vagy hetente, hát tusz élni b+ :D :D :D

Snagal 2019.07.11. 13:08:46

@entin96: hát akkor már érdemes fehérváron is megpróbálni, útba esik :)
kivéve ha az itt felvetett megoldás a túlköltés oka, mert akkor felesleges a többi telenor túra.

entin96 2019.07.11. 13:10:22

@temprasordog: Látom sikerült megfogni a lényeget. :D

Snagal 2019.07.11. 13:11:20

@temprasordog: oszt ha insta hercegnő, és inflúenszerkedésből él, akkor köll az XXL netes díjcsomag hiába nem telefonál sokat :)

VonBraun 2019.07.11. 13:24:14

Itt az alapvető probléma az, hogy három különböző hivatalos üzletükben még megérteni sem tudták a problémát, pedig őket bizonyára azért fizetik, legalább a saját ügymenetüket képesek legyenek felfogni. Pedig kb. olyan egyszerű lett volna elmagyarázni a poszternek a fennforgást, mint ahogyan itt tették páran t. egybegyűltek közül. Pedig nekik nem is az ügyfelük...

K16 2019.07.11. 13:24:23

Könyörgöm, valaki tényleg az gondolja, hogy a 3. DÍJzóna az azt jelenti, hogy ott nem működik, és nem kel DÍJat fizetni, csak poénból lett DÍJzóna a neve?! Segítek, nem, még 4G is van Albániában, és ~2500 Ft/MB a DÍJa. Irán az, ahol nem működik, na az nincs is DÍJzónába rakva.
A 3292 Ft-ért 500 MB, ahogy már más is írta, Bosznia-Hercegovinára nem érvényes, második lehetőség a túlköltekezésre, 2100 Ft/MB. A konstrukció neve pedig Világ Net HETIjegy Plusz, nem véletlenül, nem egy életre szól, ha 29-én aktiválták, akkor 5-én éjfélkor le is kapcsolt, 6-7-8-án még szintén lehetett számlát gyártani, a fenti 2100-2500 Ft/MB-os árakon.

Nick-son 2019.07.11. 13:37:50

Azért ez nekem vad egy kicsit, hogy maga a szolgáltató se tudja megmondani, ha valaki megkérdi, hogy miből jött össze egy számla összege. Nem is arról van szó, hogy ki akarja-e fizetni az ügyfél, vagy vitatja-e, hanem valamit azért csak kellene böfögni neki mégis mit fizet. Valami alapján számol az a rendszer, emberek írták a programot hozzá, benne kell legyenek a részeredmények. Jogos, nem jogos, meg akárkinek a hibája korrekt lenne megmondani miből van a fizetnivaló.

Én egyébként már jártam úgy többször is, hogy egy nagy rendszerben amiben senki szerint nem lehet semmi hiba mégis találtam.

Ilyenkor azért piszok nehéz, mert egyszerűen nem hiszik el. Úgy vannak vele a rendszer jó, mert az tökéletes, bármi ami rossz az csak és kizárólag a felhasználó lehet. Mert olyan sok hülye van, hogy élből ez a diagnózis mindenre. Biztos rosszul látta, nem jól használta, elírta, stb. Legutóbb már majdnem magam is elhittem nekik (nem a telenor), hogy én vagyok hülye, miután többen többféle megközelítéssel igyekeztek rávilágítani. A végén egy értelmes emberrel közösen sikerült megtalálni a hiba forrását. Egy délelőtt alatt. Természetesen ingyen és bérmentve.

Terézágyú 2019.07.11. 13:50:23

@Nick-son:
"egyszerűen nem hiszik el. Úgy vannak vele a rendszer jó, mert az tökéletes, bármi ami rossz az csak és kizárólag a felhasználó lehet."
Ne politizájjunk....

2019.07.11. 13:52:40

@entin96:
Te írtad le azt a 12 ezret, mert relevánsnak találtad, ha ismerted ezidáig is a blogot, tudhattad, hogy ezt szétszedik.

havrilla 2019.07.11. 13:58:26

A szolgáltató meg tudja mondani. A részletes számlát is meg tudják küldeni. Gondolom van a panaszosnak Telenor fiókja. Ott utána tud nézni mindennek.
Megmondták a panaszosnak, hogy túllépte a keretét. Az élő ügyfélszolgálat nem tud többet tenni ott és akkor.
Amúgy még a túllépés oka is megvan. Volt olyan országban, ahol nem volt érvényes a világnet előfizetés és a 12 napos utazás során az utolsó 4 nap már egyáltalán nem élt a világnet kedvezmény.

Horváth Toya 2019.07.11. 14:58:57

Szóval foglaljuk össze.
A pószter bejárta fél Európát és önhibájából csinált egy 16500Ft-os számlát. A 3000 Ft-os net neki aranyárban van és kiakadt azon hogy be kéne fizetni a fent említett pénzt ahhoz, hogy az ügyét kivizsgálják és visszakaphassa a befizetett pénzét. Aha...
Persze te megelőlegezted az én hozzászólásomat is, de miért a 3000Ft meg a 16.000 a nagy érvágás neked ebben a nyolcországos kirándulásban??? De tényleg????? Mert facebook poszt legyen azon nyomban de hogy azt ki is fizessem....

Permetező 2019.07.11. 16:01:44

@Horváth Toya: hmmm érdekes a helyzet.... (na jó, annyira nem)

Nancsibacsi 2019.07.11. 16:12:32

A sztoriban csak azt nem értem, hogy miért nem tudnak AZONNAL adni egy részletes számlát. Értem én hogy ez előleg, de minek az előlege? Ha nem tudják megindokolni a számlát - nem tudnak teljesítés igazolást produkálni, amely jelen esetben a számla részletezése -, akkor az a számla (előleg számla se) nem jogszerű. Nem szabad kifizetni, mert azzal gazdasági bűncslekményt követünk el.

Nancsibacsi 2019.07.11. 16:13:47

Egyébként 99% hogy a számla jogos, az el nem olvasott apróbetűk miatt, de akkor is elvárható, hogy ha már 1x le akarják húzni az embert, akkor legalább az összeget mondják meg, és ne egy ismeretlen összegre szedjenek be egy hasraütésszerű egyenleget.

KaTe 2019.07.11. 16:41:47

@Horváth Toya: Most nem azért, de:
- honnan tudod, hogy kivel, mivel utazott? Meg amúgy mi közünk hozzá?
- ha valaki nem tervezett azzal a + 16E forinttal akkor joggal háborodik fel

Mellesleg, a Telenor helyében az összes alkalmazottnak felmondanék, aki ezen ügyből kifolyólag a posztolóval valamilyen úton-módon kapcsolatba került, mert egyszerűen nem hiszem el, hogy nem volt egy olyan Telenoros ember, aki elmagyarázta volna a posztolónak, hogy az igénybe vett Világ Net Hetijegy csomag nem érvényes az összes országra ahol ő megfordult...

KaTe 2019.07.11. 16:56:22

@mikropit: A telenor oldala szerint Bosznia is benne van... Tehát minden 2-es roaming díjzóna. A posztoló szerint Albániában semmilyen szolgáltatás nem volt elérhető. Mondjuk én meg úgy tudom, hogy ezt nem a posztoló dönti el, hanem az automatikus hálózatválasztás. pl. ha Görögország északi határánál van a szállásom és a telefon a gyenge hálózat miatt néha átvált az erősebb macedón hálózatra, abból lehetnek gondok...

KaTe 2019.07.11. 17:00:32

@mikropit: Közben leesett. Az 500 megásban nincs benne, csak a 100-asban. Ügyes!

ganjaninja 2019.07.11. 17:50:18

Telenor....Túlfizetés ellenére küldtek rám végrehajtót...Mindezt tizen x év előfizetés után..és soha nem volt késedelmes teljesítés a részemről.
Komolytalan brigád...de a többi sem sokkal jobb..

Lószerafin 2019.07.11. 23:44:32

Nem okoskodas, de erdemes utana nezni: melyik helyi feltoltokartyas opcioval oldhato meg a problema. Extra, szolgaltato fuggetlen teloba bele es meg lehet is hotspotolni rola ha kellene.

Yossarian_M 2019.07.12. 07:48:59

A poszter valoszinuleg ertelmi fogyatekos, a balkanon elnek es a balkanra mennek nyaralni. Es meg csodalkoznak az ilyesmin...

Gombaszöginé 2019.07.12. 07:55:15

Igen ehhez csatlakoznék én is nagy tisztelettel. Ha odatolták volna a poszter elé a részletezőt, napokra lebontva, hogy kérem hétfőn Boszniában tetszett 3 percet telefonálni, 20 megát netezni, kedden Montenegróban volt fél óra net reggel 7.30-8ig meg negyven percig tetszett a mávinformot hívni nincs több kérdése az ügyfélnek, ki van szolgálva.

Off: sz@rjon már sünt a telekom&telenor&voda a túlárazott vackaival! 50 mega internet 4,99 EUR, 7 napra a németeknél és a világ 100 országában (többek között Albániában is!)
felhasználható.

Osztrák "eldobható" telefonkártyával az EU-roaming vonatkozik Liechtensteinre, Norvégiára, Izlandra is. Havi 14,99 EUR-ért 100 perc/SMS/MB Svájcban, Boszniában, Szerbiában , Törökországban és USA & Kanada. Nem tud olyan rossz lenni az euró árfolyam, hogy ne érje meg a kb. 50,- forintos percdíj a magyarokhoz képest.

havrilla 2019.07.12. 08:12:15

@Gombaszöginé:
Semmivel sem jobb a német vagy az osztrák.
A részletes számlának van átfutása, pláne ilyen út után. És van számlazűrási időpont is a számítógépükben.
A részletes híváslistához komoly adatvédelmi szabályok vannak, nem lehet csak úgy egy ügyfélszolgálatnál megnézni.
Azt sem kell elfelejteni, hogy a panaszos útjának 2/3 részén működött a világnet, 1/3 részén normál - azaz a drága - tarifával használta a telefont. 12 napos utazás, a világnet meg 7 napos.

szekertabor · provo.blog.hu 2019.07.12. 09:11:31

Már elnézést, de miféle szolgáltatás az, ahol a fogyasztó köteles fejből tudni a 40 oldalas ÁSZF + szerződés minden apróbetűs részét, az ügyfélszolgálaton meg nem tudnak neki semmi valid információt mondani?
A posztolót gyalázóknak röviden összefoglalom a lényeget: kapott egy számlát, ami vitatott tartalmú + leállították a szolgáltatást. Több ügyfélszolgálaton rákérdezett, de
1. egymásnak ellentmondó információkat kapott
2. nem tudták igazolni a számla jogosságát
3. a szolgáltatást nem kapcsolták vissza

Szerintem nmhh.hu/tart/report/2 bejelentés, panasz, aztán lehet átszerződni valamelyik konkurens bűnbandához.

Merlot 2019.07.12. 09:14:12

@mikropit: Ekkora havi előfizetésért a Telekomnál napokat beszélgethet bárki minden irányban, plusz 6 GB internet adathasználat.
Én is úgy gondolom, hogy a panaszos meglehetősen meggondolatlan...

Nancsibacsi 2019.07.12. 09:15:42

@havrilla: A telenor számlázási rendszerének szarsága nem mentesíti őket a törvények betartása alól. Előlegszámlát nem állíthatsz ki úgy, hogy nem ismert a teljes összeg. Az előleg számla lényege nem az, hogy adjál már valamit, a többit meg megbeszéljük utána. Ilyen nincs. Itt tételes (nem részletes) számlát sem kaptak, csak előleg számlát - pl. nem tudhatták meg, hogy a túlforgalmazás mennyi, és milyen díjzónában történt.

Technikailag egy részletező számla egyszerűbb mint egy sima, tételes, mivel a tételeshez is szükséges a részletező, csak ott még csoportosítás is történik (+1 SQL réteg). Tehát az hogy a részletezőnek "átfutási ideje" van, az a telenor ÜZLETI döntése - az ügyfél lehetőleg minél később juthasson valós adatokhoz, mert esetleg akkor nem fizetné be a hasraütésszerű előleg számlát.

Ha a telenor tudja érzékelni a túlforgalmazást, akkor vajon miért akkor tiltja le a szolgáltatást, amikor az ügyfél visszatért a telenoros szolgáltatási területre? Érzek itt némi szándékosságot: amíg még jól lehet fejni, addig fejjük, aztán ha hazaér, akkor letiltjuk a szolgáltatást. Nyilván a szolgáltatás letiltásánál sem adunk meg semmi konkrét adatot - hiszen ez így tök korrekt, minden cég így szokott szolgáltatást tiltani, hogy se figyelmeztetés, se számla, se semmi lófasz, csak egy üzenet: TÚLFORGALMAZÁS.

Nyilván jogilag mindez védhető, mert a telenor valószínűleg több pénzt költ ügyvédekre mint a teljes magyar lakossági ügyfélköre, de ez csak tovább erősíti bennem azt a vágyat, hogy végre érjen véget a Digi tesztidőszaka, és hordozhassam oda a család 20 éve a telenornál lévő számaimait.

Pierr Kardán 2019.07.12. 09:20:04

A poszter nyilván először telesírja a Homárt, meg egyéb fórumokat, minthogy elolvassa a az általa kifizetett szolgáltatás paramétereit.

Ha én HETIjegyet veszek Szlovéniába az autópályára (ott a hetijegy 7 napig, 168 óráig érvényes), de 10 napig használom (mert itthon addig érvényes a hetijegy), akkor jogosan veri rám a szlovén autópályakezelő a kifizetendő plusz összeget.

Ugyanígy, ha az 1 hétig érvényes világjegyet megveszem a Telenornál, de 12 napig használom, akkor az utolsó 5 nap forgalmát bizony ki kell fizetni. Arról persze lehet vitatkozni, hogy a 16500 ft túlforgalmazási díj sok vagy kevés, de attól még fizetni kell.

Dezsike 2019.07.12. 09:31:36

Na ezért nem szabad EUn kívül a telefonhoz nyúlni. Az elmúlt fél évben 3 napot voltunk Szerbiában, a roaming számla zéró. A google térképet előre le lehet tölteni, a facebook megvárja a szálláson lévő wifit.

Pierr Kardán 2019.07.12. 09:37:12

Azt, hogy a 16 500 Ft sok, vagy kevés, azt annak a függvényében értem, hogy ha letelik az 1 hét, akkor a Telenor rendszerében egy VNET500+ kódot SMS-ben a 1750-re küldve 3292 Ft-ért egy újabb hétre meghosszabbodik a világjegy.

Tehát ha a poszter felfogta volna, hogy a hetijegy csak egy hétig érvényes, akkor az SMS elküldésével 3292 Ft költséggel meg tudta volna előzni a 16 500 Ft kifizetését.

Nyilván fujj-fujj Telenor, de aki hülye, azt nehéz megmenteni a plusz költségek kifizetésétől.

Nancsibacsi 2019.07.12. 09:54:18

@Pierr Kardán: Annyiban bizony fúj-fúj telenor (tré és voda), hogy a szolgáltatásaik egyszerűen túl bonyolultak. Nézz meg egy digi - akármilyen szerződést. Nem csak mobil, de mondjuk tv, net, bármi: azt fogod látni hogy egyszerű mint a szög - nincs tele olyan buktatóval, amivel később jól le tudnának húzni.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.12. 10:07:23

@Horváth Toya: a hozzászólásod kissé elgondolkodtatott. Te mindent kifizetsz, úgy, hogy nem is érdekel, mit számláznak ki?
Az a régi vendéglátós vicc jut eszembe rólad.

Pierr Kardán 2019.07.12. 10:08:28

@Nancsibacsi: Lehet, hogy neked egyszerű átlátni a DIGI ajánlatát, de keresgéltem vagy 5 percig, de nem találtam meg, hogy hogyan tud egy DIGI előfizető a Balkánra a Telenor-os heti világjegy mintájára mobilnet roaming szolgáltatást vásárolni...

GallaiG 2019.07.12. 10:08:39

A hazai mobil-"szolgáltatók" egyike sem teszi lehetővé a részletes hívásforgalom egyidejű figyelését az előfizető részére. Valami sötét okból megegyeztek egymással - kartellezés? -, hogy egyiknél sincs ilyen lehetőség még a személyes ügyfélszolgálaton keresztül sem. Inkább átmeneti többletköltséget vállalva, kizárólag postán küldik, kinyomtatva, 30 napon belül. Normális országok valódi szolgáltatói már rögtön láthatóvá teszik a részletes híváslistán a hívást, annak befejezését követően. Akár a Neten elérhető formában is. Magyarországon nem érdeke a mobil cégeknek - talán a DIGI ebben is megtörhetné a kartellezést -, hogy az előfizető folyamatosan és pontosan láthassa költségeinek alakulását. "Érthető", hiszen így sokkal könnyebb félrevezetni. A fogyasztóvédelem csukott szeme mellett az előfizetők hiányzó tiltakozása érthetetlen.

CCnick 2019.07.12. 10:09:46

@Gombaszöginé: " 50 mega internet 4,99 EUR, 7 napra a németeknél és a világ 100 országában (többek között Albániában is!) "

Domino maraton kb 10€ 3,5GB ebből 3,5GB használható fel az EU-ban és nem 7 napig hanem amig a simkártya él.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.12. 10:11:20

@Pierr Kardán: felfogod, hogy mi a kérdés? Nem az összeg, mégcsak nemis a jogossága. Nem tudták megmondani, mit számláztak ki.
Mintha egy pincér azt mondaná: 86.500 forint. Ha kifizetted, megmondom, mit számláztam!

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.12. 10:14:08

@Pierr Kardán: de az is feltételezés, hogy túlhasználta, illetve, hogy Albániában is használta.

Majmász Gedeon 2019.07.12. 10:18:38

jövünk megyünk -> jövünk-megyünk
aki nyaralni tud az fizetni is -> aki nyaralni tud, az fizetni is
a Telenor elismerte hogy rossz a számla -> a Telenor elismerte, hogy rossz a számla

pár Balkán országba -> pár balkáni országba
többé kevésbé -> többé-kevésbé
internet kapcsolatot -> internetkapcsolatot
arany áron -> aranyáron
Hívásindítás, és fogadás -> Hívásindítás és -fogadás
mint sem -> mintsem
kis hazánk felé -> hazánk felé (miért kell ledegradálni?)
Horvát – magyar határon jött az sms-,... -> A horvát–magyar határon jött az sms,...
telefon szolgáltatás -> telefonszolgáltatás
16.500 -> 16 500
és szintén visszakapcsolják terméket -> és szintén visszakapcsolják a szolgáltatást
...nem értette meg a problémát így többször elmagyaráztuk neki,... -> ...nem értette meg a problémát, így többször elmagyaráztuk neki,...
Négyszer hallgattuk végig hogy... -> Négyszer hallgattuk végig, hogy...
végig telefonáltuk -> végigtelefonáltuk
hallottuk hogy hívás részletezőt kell kérni,... -> hallottuk, hogy hívásrészletezőt kell kérni,...
számla kiadás -> számlakiadás
Jelenleg ott tartunk 1 cégen belül hogy... -> Jelenleg ott tartunk 1 cégen belül, hogy...
...semmit tenni amíg... -> ...semmit tenni, amíg...
Havi előfizetés 12.000 ft -> Havi előfizetés: 12 000 Ft
Túlforgalmazás 16.500 ft -> Túlforgalmazás: 16 500 Ft
stb.

Pierr Kardán 2019.07.12. 10:58:09

@Igazamvanvagyigazamvan?: A posztból rengeteg érdemi információ hiányzik. Pl. azt sem írja le a poszter, hogy mikor rendelte meg a Világ Net Hetijegy Plusz szolgáltatást. Ez a szolgáltatás ugyanis a megrendelés pillanatától a 7. nap 24. órájának a végéig működik. Tehát ha az indulás előtt 2 nappal rendelte meg, akkor bizony nem 5, hanem 7 napig használta borsos árú internet roaming szolgáltatást.

Az is ott van a feltételek között, hogy ha lejár a világjegy érvényessége, akkor onnantól a 2-es roaming díjzóna szerinti díjszabási áron veszi igénybe a felhasználó az internet szolgáltatást, ami a Telenornál 210,83 Ft/0,1 MB (vagyis 2108,3 Ft MB-onként).

Vagyis ha csak az általa felhasznált adatkeret (500-156 = 344 MB) 10 %-át használta fel a világjegy lejárta után, akkor is 34 x 2108,3 egyenlő 71 ezer Ft-os számlát kellene fizetnie.

Vagyis ha tényleg csak 16 500 Ft-ot követel tőle a Telenor, akkor hálát adhat az égnek a szerencséje miatt, mert sokkal rosszabbul is kijöhetett volna a dologból, amely problémát kizárólag a saját hülyeségének köszönhet!

Jóska Pista 2019.07.12. 11:09:38

@Majmász Gedeon:
16.500 -> 16 500
Ha a számokat számjeggyel írjuk, az öt vagy ennél több számjegyű számok írásában a számjegyeket a hátulról számított szokásos hármas számcsoportok szerint tagoljuk, s az egyes csoportokat közzel (esetleg ponttal) választjuk el egymástól, például: 20 611 vagy 20.611, 357 864 vagy 357.864, 5 602 164 vagy 5.602.164.

Terézágyú 2019.07.12. 11:14:37

@KaTe:
"Most nem azért, de:
- honnan tudod, hogy kivel, mivel utazott? Meg amúgy mi közünk hozzá?"

Hát az a közünk, hogy a pószter tolta elibénk (az internetre!) a sztoriját - akkor mit csodálkozik bárki is, hogy milyen megjegyzéseket tesznek a kommentelők?????

Ha valaki beírja a nyilvánosság elé, vadidegeneknek, hogy "elütött a vonat a nyílt pályán a síneken", akkor legyen szabad megjegyeznie valakinek, hogy "mit kerestél nyílt pályán a sínek között????"

"Mellesleg, a Telenor helyében az összes alkalmazottnak felmondanék, aki ezen ügyből kifolyólag a posztolóval valamilyen úton-módon kapcsolatba került, mert egyszerűen nem hiszem el, hogy nem volt egy olyan Telenoros ember, aki elmagyarázta volna a posztolónak..."

A pószter is, meg a telenor dolgozói is ugyanabból az alomból származnak: a magyar alomból. Magyra a pószter is, meg a dolgozók is. Ilyenek járnak? Nem tudom, de ilyenek jutnak.

GallaiG 2019.07.12. 11:20:30

@havrilla:
"A részletes híváslistához komoly adatvédelmi szabályok vannak, nem lehet csak úgy egy ügyfélszolgálatnál megnézni."
Nem igaz! Más EU, de valóban demokratikus országok polgárbarát, valódi ügyfélszolátainál semmifél "adatvédelmi" gondot nem okoz, hogy RÖGTÖN a hívások után láthassam akár a Neten az erről szóló részletezést. Olvasd el az egy órával ezelőtti hozzászólásomat!
GallaiG 2019.07.12. 10:08:39
Másrészt a "komoly adatvédelmi szabályok"-on amúgy is röhögnöm kell, amikor a magyarországi ügyfél-"szolgálat" postán, sima levélben kiküldött részletezése szabad prédája annak , aki felbontja a postai úton - személyes példámban megtörtént eset! Az interneten, jelszóval védett tartalom ennél nagyságrendekkel védettebb - ha már itt tartunk. Amúgy meg a saját adataim biztonságáról nekem van jogom döntetni. Tragikomikus hazai gyakorlat, amikor az állampolgár védelmére - jobb helyeken - kigondolt megoldásokat hazánkban az állampolgár ellen fordítják.

GallaiG 2019.07.12. 11:32:34

@GallaiG:
semmifél "adatvédelmi" gondot nem okoz = semmiféle "adatvédelmi" gondot nem okoz

killerkaller 2019.07.12. 11:33:47

@Pierr Kardán: "Nyilván fujj-fujj Telenor, de aki hülye, azt nehéz megmenteni a plusz költségek kifizetésétől."
@Nancsibacsi: "Annyiban bizony fúj-fúj telenor (tré és voda), hogy a szolgáltatásaik egyszerűen túl bonyolultak."

Teljes mértékben én azért nem hibáztatom posztert, mert a telekommunikációs cégek kínálatában eligazodni manapság akkora felkészültséget kíván, amivel egy disszertációra is fel lehet készülni.
Aki nem gyakorlott utazó -roamingoló- az könnyen kerül poszterhez hasonló szituba, mert a honlapok tájékoztatása nem mindig fedik az aktuális szolgáltatási feltételeket, tehát marad a személyes tájékozódás az ügyfélszolgálatoknál.
Azoknak (esetünkben Telenor) hozzáértését pedig a panaszlevélből megismerhettük.

PanelProli 2019.07.12. 11:53:01

@Igazamvanvagyigazamvan?: "Mintha egy pincér azt mondaná: 86.500 forint. Ha kifizetted, megmondom, mit számláztam! "

A poszt írója eléggé figyelmetlen volt, hiába próbálják itt sokan a szolgáltató túlbonyolított kínálatára fogni a problémát. A poszt írója valahogyan mégis megtalálta a célországokban számára jól használható kedvezményes internet csomagot csak éppen azt felejtette el, hogy annak az időtartama nem fedi le a teljes utazása időtartamát.

A 86.500 Ft pedig a következőképpen jön össze. A pincér egy olyan étteremben dolgozik, ahol kétféle menü van, van egy turistamenü 1 000 Ft-ért és van egy all you can eat menü 10 000 Ft-ért, illetve ehhez a drágább menühöz van egy olyan opció, hogy plusz 10 000 Ft-ért ehetsz 10 db királyrákot is.

A vendég befizeti az 1 000 Ft-os turistamenüt, majd az étterembe belépve azonnal felzabálja a teremben található 150-200 db királyrákot. Majd amikor a távozáskor a pincér kér tőle 86 500 Ft-ot (mert ez van meghatározva az ASZF-ben arra az esetre, ha valaki túleszi a keretet), akkor a vendég nem azt mondja, hogy jaj de jó, a teljes fogyasztás helyett csak 86 500 Ft-ot kell fizetnem, hanem púposkodni kezd, hogy adjanak neki tételes számlát a királyrákokról.

havrilla 2019.07.12. 12:16:01

@Nancsibacsi:
Biztos, hogy igazad is van, de az olvasható panasz csupán arról szól, hogy az ügyfél szerint nem volt túllépés a szolgáltató szerint meg volt. Nos, maga a panaszos vezeti elő, hogy miért lehetett mégis túllépés. 12 nap egy 7 napos szolgáltatással és , ha jól emlékszem minimum két ország volt, ahol a kedvezmény nem is érvényes. Ezek nem olyan tények, melyhez el kellene olvasni 200 oldal működési szabályzatot, hanem elég a Telenor oldalán 2 mondatot értelmezni. Ezt a panaszos nem tette meg, és mindegy, hogy mi az oka, de eléggé alátámasztja a túllépést.
Én nem a Telenort kritizáltam , pedig lehetne, hanem csak ezen panaszos által elmondott esetet. És , ha ebben az esetben igaza van a Telenornak, azt nem hozom ki, hogy akkor ez egy tévedhetetlen cég.

Metálvörös 2019.07.12. 12:46:41

Már más is írta, hogy léteznek offline használható térképek, nem kell megvárni, amíg Lassú Anett leszállítja a biteket a ki tudja, milyen sebességű hálózaton. Aki meg nem bírja ki, hogy ne ossza meg Facén azonnal az élményeket, hát így járt, eszerint neki nem az a fontos, hogy ő mit csinál, hanem hogy más lássa. Hát most látja :)

aefzuj 2019.07.12. 13:29:09

@mikropit: pontosan. Itt nem az a hulye, aki csinalja (Telenor - szamlazas), hanem aki hagyja (elofizeto).

Aki 2019-ben ott tart fejben, hogy havi atlag 3 perc telefonalasert es internetezesert fentart egy 12e forintos havidiju elofizetest, annal nincs minden rendben fejben. Van par jobb alternativa ilyen felhasznalasi jelleghez, még a pre-paid (feltoltokartyas) csomagok kozott is (roaminggal, nettel, korlatlan halozaton beluli es flottan beluli hivasokkal is).

Raadasul a 0 forintos keszulekvasarlasi lehetoseg sem magyarazat 1 eves husegido es 12e forintos havidij mellett, mert a matek akkor is maximum nullara jon ki eves szinten.

Ertem en, hogy hibas szamla meg minden, de ilyen helyzetbe minimal forgalmazo felhasznalokent nem is lenne szabad kerulni (ilyen felhasznalonak nincs is szuksege post-paid elofizetesre).

Gondolom ugy van ez, mint az autovasarlasnal. Senkinek se olyan van, amit a felhasznalasi korulmenyei indokolnanak, mindenki olyat tart, amilyenek a kepzelt igenyei, mert ugye senki se akarja, hogy a tobbiek cikinek tartsak, a feltoltokartya meg ciki a Balkanon.
Hat akkor tessek kuzdeni tovabb, jobb ugysem lesz, csak a nehezsegek jonnek majd szep sorjaban. :-)

Aggodni nem kell, a szabad felhasznalasi celu szemelyi kolcsonbol majd futja erre a tetelre is. Azt meg majd a hitelkivalto/hitelrendezo kolcsonbol lehet regulazni es igy tovabb.

Majmász Gedeon 2019.07.12. 13:44:15

@Jóska Pista: Honnan idéztél? Mert a helyesírási szabályzatban nincs szó pontról.
mek.oszk.hu/01500/01547/01547.pdf
289. b) Ha a számokat számjeggyel írjuk, az öt- vagy ennél több jegyű számok írásában a számjegyeket a hátulról számított szokásos hármas számcsoportok szerint tagoljuk, s az egyes csoportokat közzel választjuk el egymástól: 1552, 5826, 9710; de: 20 611, 353 864, 5 602 164; stb.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.12. 13:44:41

@PanelProli: igen, ez így van. De hipotézisekre építed. Ha...ha nem használta az internetet csak hét napig, akkor más a helyzet. De! Ha túlhasználta, akkor azért lehetne tájékoztatni erről. Nem?

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.12. 13:51:07

@Pierr Kardán: vannak szolgáltatók, akik például üzenetet küldenek: a lefedett időszak lejárt, kedves ügyfelünk, így tudod meghosszabbítani. De a kérdés még mindig az, hogy a túlforgalmazást nem indokolták, csak kiszámlázták, az indokláshoz akkor jutsz hozzá, ha kifizeted a számlát.
Tehát igen, ha a királyrákot ki kell fizetni, akkor a pincér közli: ezer forintos menüt fizettél, de túlfogyasztottál két királyrákkal.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.12. 13:59:56

@aefzuj: nézd, az, hogy valaki 3 percet telefonált most, nem jelenti, hogy minden hónapban így van ez.
Mellesleg nekem is olyan csomagomvan, ami totál korlátlan. Pusztán azért, mert volt korábban, hogy túlléptem az ezer perc keretet , és kellemetlen volt. Vagy azért, mert gyűlöltem figyelni a 3 gigát. Vagy azért, mert jobb készüléket adtak a xsomagban. Könnyen kiszámolható volt, hogy 240 fontért vettem részletre az s9-est, amikor az Amazonon 450 font.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.12. 14:05:00

@aefzuj: miért jön ki a matek nullára? Mennyi a díj, ha csak internet előfizetés van benne? Honnan tudod, milyen készüléket vásárolt?

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.12. 14:08:50

@PanelProli: ha nem az ezer forintos menüt ette, akkor bizony a pincér közölni fogja vele tételesen, hogy megettél 128 db királyrákot.

PanelProli 2019.07.12. 14:58:00

@Igazamvanvagyigazamvan?: Na látod, ezért nincs értelme a tételes számlának.

A 128 db királyrák ára 128 000 Ft lenne, de mivel az ASZF-ben az van, hogy aki túleszi magát a keretén, az 86 500 Ft átalányt köteles fizetni, ezért a pincér a tételes értéktől függetlenül 86 500 Ft-ot fog kérni tőle.

Sorompóval védett jegyes parkoló, ha behajtasz, akkor 2 órát ingyen parkolhatsz, 2 óra fölött pedig óránként 250 Ft. De ha elveszíted a jegyedet, akkor 5 000 Ft átalányt kel, hogy fizess.

Aki elveszti a jegyét és kérik tőle az 5 000 Ft-ot, az jogosan követeli a tételes számlát, vagy nem?

Szerintem az ilyen ne követeljen tételes számlát!

Ugyanígy van a Telenornál is, a poszter sokrendbelileg nem ismeri a Telenor ASZF-jét, díjszabását, díjtermékeit, tehát a tételes számlával úgysem megy semmire, fingja sem lesz, hogy mi miért van benne :-)

Értsd meg, hogy ő azért követeli a tételes számlát, mert azt hiszi, hogy a Telenor tévesen számlázott és majd a tételes számla alapján ő ezt jól bebizonyítja.

Ezzel szemben a valóság az, hogy a poszter 12 napig használt egy 7 napra szóló szolgáltatást, a többletet ki fogják vele fizettetni. A tételes számla pontosan, hogy nem az ő igazát támasztaná alá, tehát valójában neki sincs rá szüksége.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.12. 16:35:58

@PanelProli: te okosabb vagy, mint én. Én leragadtam ott, hogy hívásindítás, fogadás nem történt, és az adatforgalomból is megmaradt ...
Valamint ott, hogy hivatkozva a kaposvári üzletre, tévedés történt. Te sokkal többet tudsz az ügyről, nyilván vannak többlet információid.
Az mindenesetre furcsa, hogy lekapcsolják a szolgáltatást, de nem az idő lejártakor, hanem miután már összejött egy jelentős összeg.
Vagy kapcsolják le azonnal, vagy hagyják, és számlázzák ki, netalán egy sms kíséretében. De ez így túl korrekt lenne...
Simán el tudom képzelni, hogy a rendszer valamiért túlszámlázott, én is jártam úgy, hogy 240 fontot ki akartak velem fizettetni, mert Magyarországról visszatértem Angliába, és magyar számot hívtam, pedig nem. Vodafone, GB.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.12. 16:42:27

@PanelProli: igen, jogosan követel számlát. Számla nélkül nem is lehetne fizettetni. A számlának pedig vannak alaki követelményei, ezt számlaadási kötelezettségnek és a számla formai követelményének hívják. Tehát ne gyere az ászf-fel. Az nem ír felül egy számviteli törvényt, az a szerződés része két fél között, ami lehet jogalapja a számlázásnak, de nem pótolja.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.12. 16:45:40

@havrilla: nem tudjuk, kinek van igaza, ez mind hipotézis. A szöveg szerint elismerték a hibát.
Az nem derül ki, hogy hány napig használta. Az derül ki, meddig voltak távol.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.12. 16:51:39

@PanelProli: "Az adatkeret felhasználásának 80-, illetve 100%-ánál SMS-értesítést küldünk"

Bocs, küldenek. Ha megkapta, akkor balfék.
Viszont nem találtam olyat, hogy letiltják, ha túllépi.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.12. 17:05:07

@Permetező: egyre talányosabb. Visszakapcsolás 5000 ft?

aefzuj 2019.07.12. 20:57:41

@Majmász Gedeon: így van, viszont aki magától nem tudja, annak hiába magyarázod. Don Quijote, szélmalomharc és egyéb finomságok. Az almafabékákon az andragógia már nem segít.

Leooo 2019.07.12. 23:40:14

Nos, aki nem-EU külföldön online navigál annak valami komoly baj van a fejével.
Számtalan olyan navigációs software létezik telefonra, amihez simán letölthető - akár az egész világ országainak térképei is - , csak bírd memóriakártyával. Komplett Európa(nem az EU!!) cirka 15 Gbyte.... Országonként válogathatsz, mint tyúk a kendermagban, a nagyobb országokat akár régiónként/megyénként is le lehet tölteni...Pfff

havrilla 2019.07.13. 04:52:02

@Igazamvanvagyigazamvan?:
A szövegből nem derül ki, hogy elismerték a hibát. Ezt csak a panaszos hiszio, hogy ha leállnak vele megvitatni, akkor az elismerés.
Nem kell nagy ész ahhoz, hogy ha a szövegben 12 nap utazást ír és csak egy db. 7 napos előfizetést (világnet) említ, akkor az 100 % a matematika szerint, hogy 5 napon át nem nem azt használhatta.
Mindegy mennyi maradt, mert az elveszik a világnat leírása szerint. Ezt a maradékot a panaszos 9.-ére számolja, holott az a saját elmondása szerint ( és a matematika ) 4-5 napja keletkezett, mert akkor zárt a világnet. Ha meg nem azt használta, akkor a normális előfizetését kellet használnia, ami igen drága.

havrilla 2019.07.13. 04:54:04

@Igazamvanvagyigazamvan?:
A számal a számlázási időszak végén lesz elérhető. Nekem pl. 20.-a.
A panaszos amúgy emleget valami becsatolt számlát.

havrilla 2019.07.13. 04:57:18

@Leooo:
Nem tudni mit használ és hogyan a panaszos. Pl. ha a beállítás oéyamn, hogy minden bekapcsolásnál frisssit online, akkor az fogyasztás.
Amúgy meg szerintem a 12 napos utazás -7 napos világnet összeállítás a lényeg.

havrilla 2019.07.13. 05:25:51

Többek hozzászólását egészíteném ki.

1. Ha megmaradt még az 500 MB-ből 150, akkor még nem kap értesítést a fogyasaztás nagysága miatt. Ez kb 100 MB után lehet.

2. Nem a világnet túllépés miatt zárhatták le az előfizetést, mert az érdektelen, hanem a "normális" előfizetésében foglalt általános feltételek miatt. Van a szerződésben egy olyan pont, ami a havi díjat maximálja . Ez nálam pl. 60 000- FT. A szerződés szerint, ha ezt túllépem, akkor a szolgáltatónak joga van korlátozni vagy leállítani a szolgáltatást és meg is teszik. Ez azért van, hogy biztosítani szeretnék a pénzhez való hozzájutást és adott esetben a további veszteséget elkerülni, azaz az előfizető ne kerüljön olyan helyzetbe, hogy tényleg meghaladja a lehetőségeit a fizetés. Tehát ez léphetett életbe. Azt nem tudom, hogy küldenek-e sms-t ilyen esetben, de valószínüleg igen. Lehet, hogy küldtek, de a panaszos legyintett rá, mert a levele szerint nem tud különbséget tenni a világnet és a normál haszálat/előfizetés között és a világnet fogyasztást nézte csupán.
Hogy miért itthon derült ez ki? Lehet, hogy az utazás utolsó napján lépte túl az általános feltételekben/szerződésben rögzített maximálást. Lehet, hogy ez az állapot akkor lép életbe, amikor hazai hálózatra kapcsolódik. Nem tudom, mert én még nem léptem túl a keretet.
Azt hiszem a lényeg, hogy a panaszos a 12 napos útra egy 7 napig érvényes világnet előfizetést vett és csak az adatforgalmat nézte, az érvényesség idejét nem. Az logikusnak tűnik, hogy az utazás első napjától használta. Azt nem írja, hogy az utolsó 4-5 nap már semmit nem használt, azaz be sem kapcsolta a készüléket. Ha bakapcsolt és készüléket használt, akkor bizony ketyegett a fogyasztása normál előfizetése szerint.
Igen lehet böngészni is takarékosan, de az beállítástól függ. Ahogy érzékelem a panaszos nem egy "szakember". Amúgy az ember hajlamos belefeledkezni a nethasználatba. Egy óra alatt lehet elég nagy adatforgalmat lebonyolítani még simán is, nem csak filmnézéssel. Adott esetben az oldalak frissitése , ha automatikusra van állítva történhet 5-10 másodpercenként is. És ez bizony a megváltozott képmennyiség miatt elég sok lehet. Amíg oldalakat keresel, keresőt használsz, emailezel, az lehet ingyen is. De ha rámész egy oldalra, ami tele van mozgó reklámmal, akkor bizony már fizetsz a reklámért te. Ez egy nagyon jó üzlet, de nem neked. Gondold el. Egy cég fizet a reklámért a szolgáltatónak, hogy leadja, te meg fizetsz, hogy megnézhess olyan reklámot, ami nem is érdekel. Ügyes.
Ezért akár 1-2 óra alatt is ezreket lehet elkölteni egy okostelefon használat közben.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.13. 07:57:22

@havrilla: ugyanakkor azt is írja, hazafelé már nem használta, inkább aludtak. Mondjuk nem valószínű, hogy 5 napot jelentene.
Azt viszont még mindig nem értem, ha ez az eset ily gyorsan megoldható, ha ennyire világos nektek itt a hálón, akkor miért nem magyarázta el neki senki a Telenor üzleteiben? Beszélt vagy négy dolgozóval, akik elvileg képzett szakemberei a cégnek. Tehát vagy nem oly egyszerű eset, vagy a panaszos elhallgat érdemi történéseket, vagy csupa hülye dolgozik a pult mögött

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.13. 08:04:26

@havrilla: matematikára ne hivatkozz, mert ott mindig vannak kivételek, kitételek, feltéve, de nem megengedve, hogy túlhasználta, hogy lehet, hogy egy Telenor alkalmazott sem volt, aki tudta volna:12=/=7?

CCnick 2019.07.13. 09:37:32

@Igazamvanvagyigazamvan?: Már csak azt a matematikát kell megtalálnod ahol 7=12 és máris sikerül érvénytelenítened a kommentelők racionális kommentjeit.

Xezs7 2019.07.13. 11:10:49

12 ezer Ft havi előfizetésre? Mi a jó istent tud egy ilyen előfizetés, hogy ennyibe kerül? Ennyit semmilyen előfizetés nem ér, ez nettó lehúzás.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.13. 13:52:27

@CCnick: felolgom, de csak neked, el ne áruld másnak: 12 napig voltak kinn. Ebből az első hét napon használta, aztán aludt.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.13. 13:56:48

@CCnick: neked csak azt kéne felfognod, hogy a kérdésem az volt, a Telenor alkalmazottai közül miért nem akadt egyetlen egy, aki felvilágosítsa, 7=/=12?

havrilla 2019.07.13. 18:30:52

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Miért ne hivatkozak matematikára? Te érted saját magadat?
Ebben az esetben igen egyszerű a számolás és nincs benne semmi kivétel.
Honnan tudod, hogy mit mondott a telenoralkalmazott. Az az érzésem a panaszos a saját értetlenségét szépíti csupán.

havrilla 2019.07.13. 18:34:08

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Nem azt írta, hogy ki volt kapcsolva. Azt írta, hogy nem volt jellemző. Minden relatív. 5 nap alatt azért nem jellemzően jó néhány órát lehet netezni és még ott van a GPS.

havrilla 2019.07.13. 18:38:51

@Igazamvanvagyigazamvan?:
És ki vezetett?
Azt nem hiszem el, hogy teljes mértékben változtak volna a szokásai a panaszosnak. Azt csak hiszi vagy szépíti a dolgokat.
Ahogy az első 7 napon használta a netet, biztos, hogy ugyanúgy használta a következő 5 napban. Ez az emberi tulajdonság. Nem tudom volt-e ott gyerek, de a saját tapasztalatom családilag, hogy, ha egy ifjú titán kezébe kerül az okostelefon nettel, akkor 1-2 óra alatt igen tetemes költséget képes okozni.

havrilla 2019.07.13. 18:45:08

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Ja és még annyit, hogy legalább 2 vagy talán 3 országban volt, ahol nem érvényes a világnet. Azaz hiába volt neki, a használat közben a normális előfizetői szerződés szerint ketyegett a számláló. Addig a világnet állt.

Az is érdekes, ha lekövetem az utat, akkor szerintem semmit nem láttak az utazók. Csak a kocsiban ültek és mentek. Ennyi ország és ekkora távolság 12 nap alatt! Már az unalmas állandó kocsizás is netre csábítja az utasokat.

havrilla 2019.07.13. 18:51:17

Azért tényleg most már kiváncsi vagyok a részletes végszámlára.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.13. 22:29:26

@havrilla: nem mondtam, hogy így volt, az elejétől azt fújom, kevés az info, és zűrzavaros. De azért nem zárnám ki a Telenor rendszerhibáját sem. Én a brit Vodafonnal jártam úgy, hogy azt hitte, visszatértem Angliába...

havrilla 2019.07.14. 07:22:25

@Igazamvanvagyigazamvan?:
És?
Itthon voltál Budapesten, de a telefonod londoni toronyhoz csatlakozott?
Nem értem.

havrilla 2019.07.14. 07:27:30

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Lehet , hogy van rendszerhiba is. De....
A panaszos előadott egy történetet, várva, hogy a világ neki ad igazat. Ugyanakkor az általa elmondottak hiányosak és ellentmondásosak. Ennek eredményeként az általa feldobott labdát könnyű leütni egy kis logikával, naptárismerettel és az általános előfizetői szerződés ismeretével.
Egy kicsit hajaz a panasz az igen sűrűn előforduló esetekkel, hogy "mindenki hülye, rosszindulatú csak én vagyok a villamos".

CCnick 2019.07.14. 08:26:10

@Igazamvanvagyigazamvan?: Vagy időutazó, 7napig használta aztán előreugrott az időben a 12.napra és átlépte a határt.

Hülyeséggeket én is ki tudok találni de ebben mi a jó?

havrilla 2019.07.14. 10:19:01

@CCnick:
Egyesek szeretnek sírni mindenért gondolkodás és önkritika nélkül.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.14. 11:03:20

@havrilla: én sem értettem. Ahogy sok minden mást sem. Szoktam veszekedni a biztosítókkal, a tv szolgáltatóval de még a bankommal is. A legutóbb beállítottam az utalást a kredit kártyámra, a fordulónap előttre, és mégis megbüntettek.
Rendszerhiba...

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.14. 11:04:43

@CCnick: vagy többen utaztak, több készülékkel, és átfedésben használták. Nem tudjuk.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.14. 11:07:32

@CCnick: azt írod, hülyeségeket te is ki tudsz találni. Jelenleg annyit tudunk, amit leírt a poszter. Ez elég hiányos, de legalább zűrzavaros. Te mégis levonod a végső következtetést. Prejudikálsz. Kvázi hülyeséget/igazat találsz ki.

killerkaller 2019.07.14. 11:33:12

@Igazamvanvagyigazamvan?: "@CCnick: azt írod, hülyeségeket te is ki tudsz találni. Jelenleg annyit tudunk, amit leírt a poszter. Ez elég hiányos, de legalább zűrzavaros. "

Számomra érthetetlen, hogy a legtöbb panaszos karaktercunamit zúdít a homárra -feltételezem, mert megoldást keres a gondjára- és a kommentelők tapasztalatából, hozzáértéséből és egyéb indíttatásából adódó véleményekre nulla a reakciója.

Xezs7 2019.07.14. 11:54:18

@Permetező: Ennyit egyik sem ér. Ha meg van benne törlesztő is, akkor pláne lúzer a poszter. Telefont részletre épeszű ember nem vesz.

Permetező 2019.07.14. 12:06:34

@Xezs7: Szerintem sem ér annyit, csak mondtam hogy hasonló mint a red mert az is qva drága. Én sem veszek soha telót részletre/hűséggel inkább megrendelem gearbestről és társairól.

Xezs7 2019.07.14. 13:07:45

@Permetező: Persze, értem én, nem is rád írtam. Basszus kiszámoltam, én nagyjából 3 ezer per hó áron évi több mint 100 ezret spórolok a poszterhez képest.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.14. 13:42:34

@killerkaller: számomra is érthetetlen, hogy miért ír a homárra, mielőtt tájékozódna, és korrektül le tudná írni a szitut. Talán azért, mert érzelmi fázisban van, támogatást remél, de megoldásokat kap nem létező problémára.

Leooo 2019.07.15. 01:41:33

@havrilla: Ez hülyeség...ha egyszer letöltöm a térképeket és utána OFFLINE beállításokkal használom a navigációt, akkor SEMMIFÉLE vonatkozó adatforgalom nincs! Majd egy, vagy két hónap múlva szól, hogy vannak térképfrissítések, ha akarod , töltsd le. Annál meg beállítható, hogy csak akkor töltse le, ha wifire van csatlakozva az eszköz. Ennyi. Nem nyígni kell a poszternek, hanem tájékozódni és alkalmazni a dolgokat!

havrilla 2019.07.15. 17:29:36

@Leooo:
Jó. Ezt én is így csinálnám. Na, de biztos, hogy a panaszos is így csinálta?
Különben is a böngészés számít egy 7 napos előfizetéssel 12 napos úton. Meg hát , ha olyan orszában mész, ahol nem érvényes, akkor menetközben vált át normál tarifára, majd adott esetben visszavált. Nem tudni hány napot volt "érvénytelen "zónában.
Én várom a panaszos végszámláját. Kiváncsi vagyok fel meri-e tenni.

azbest 2019.07.15. 17:53:02

@mikropit: jól írod
A 3as zónában sikerülhetett neki valami kis forgalmat csinálnia. Bár lehet 6,7 MB közelire jön ki a matek, de lehet külön megkezdett 10 kB-onként számít, így akár kis kérések is kitehetik. És mégha nem is használja, a programok töltögethetnek, frissíthethetnek.
Sőt, még ha le is tiltja a telefonon a roamingot, az A-GPS akkor is használhat adatot, ha a szolgáltató oldalán nem tiltja le vagy telefont nem kapcsolja ki.

Amúgy van egy jópofa szolgáltatásuk, hogy az 2-3+ zónákra külön lehet tiltani a roamingot, így elkerülve az eu-ból kiróamingolást. De ez, hogy a világjegy nem érvényes a világra megérne egy nmhh fenékberúgást. Vagy legalább lehetne külön tiltani a 2-es feletti zónákat is.

Inkább örülhetne a panaszos, hogy 16500-as limit megfogta a fél évnél fiatalabb előfizetésén a költségek elszállását (idősebb előfizetéssel 25400 a védőháló). Pár éve, ilyen védőháló nélkül még több százezres számlákról is szóltak panaszok - amikor az ügyfél tudatlansága amitt hatalmas költségeket csinált.

Bár a roaming költségek elszállása ellen van egy másik védőháló is, ami 16461 magasságában fogja meg a net roamingot. Csak gondolom neki volt más költség is pluszban, azért érhette el a 16500-at.
www.telenor.hu/szolgaltatas/roaming/netroaming-figyelo

Egyéként a telenor roaming sebességével van tám mostanában probléma
mobilarena.hu/dl/upc/2019-07/744970_inkedscreenshot_2019-07-14_1_telenor_hungary_bejeg.jpg

Kaoraku 2019.08.29. 10:22:32

@PanelProli: Ez baromság, hiába írtad ilyen hosszan, hiszen a szitu még mindig az volt, hogy megkérdezte miért kell ennyit fizetnie, és sehol senki nem tudta megmondani, csak ha kifizeti. Szóval abban az étteremben lehet, hogy ennyi van meghatározva, de ha a pincér csak annyit közöl, hogy ennyit fizessek ki, én se fizetném ki. Csak ha hozzátenné azt, hogy mert túlzabáltam, és akkor ennyit kell fizetni. Az egész szituban ez a probléma még mindig nem pedig az, hogy közben többen is megpróbálták kisakkozni, hogy miből származhat az összeg.
süti beállítások módosítása