Tékozló Homár

A csalódott vásárolónál csak az Extreme Digital volt kitartóbb

2019.07.22. 11:00 | Homár Rezső | 78 komment

edigital-e1447242897302-1024x575.jpg

Olvasónk belefutott abba a helyzetbe, amikor egy kereskedő más áron kínál valamit, mint amennyiért adni szeretné. A vásárló fizet és vár, az Extreme Digital szerint viszont elírás történt, ezért nem tehetnek semmit. 

2019.07.05-én rendeltem egy Asus Lyra mini 3 darabos mesh routert online. Nagyon megörültem Neki, mivel pont erre a termékre volt szükségem, hogy a lakásunkban megoldjam a jó wifi lefedettséget, továbbá egész kedvező áron volt kapható a termék. Mivel ennek a terméknek van 1 és 2 darabos kiszerelése is, ezért a rendelés után fel is hívtam a figyelmüket e-mailben, hogy nekem mindenképpen a rendelt 3 darabos kiszerelésre van szükségem. Az e-mailemre válasz nem érkezett, ugyanakkor a terméket a futárszolgálat 2019.07.09 kedden kiszállította. Feltételeztem, mivel nem jelezték, hogy nem a rendelt terméket kapom, akkor nem lehet probléma. Sajnos a csomag átvétele és kibontása után szembesültem, hogy nem a rendelt terméket kaptam meg, hanem az 1 darabos változatot.

A rendelés visszaigazolásán, a számlán sőt még a garancialevélen is a rendelt 3 darabos szerepel, ugyanakkor fizikailag az 1 darabos változat volt a csomagban. Világosan látszott, hogy a bolt hibásan teljesített, mivel nem a megrendelt és kiszámlázott terméket szállították ki, ugyanakkor jóhiszeműen arra gondoltam, hogy biztosan csak véletlen, amit nyilván javítani fognak.

Ezután még aznap, 2019.07.09 16:55 perckor felhívtam az ügyfélszolgálatot, hogy jelezzem a problémát, és kértem, hogy cseréljék ki a terméket. Az ügyintéző első körben nagyon segítőkész volt, biztosított róla, hogy utánanéznek és jelentkeznek a megoldási javaslattal, mivel így este már nem tud azonnal utána járni.

Erre másnap, 2019.07.10-én kaptam egy e-mailt, hogy a kollégájukkal folytatott beszélgetés alapján szeretnének felajánlani 20% kedvezményt a termék vételárából. Erre az e-mailre egyből válaszoltam is, hogy köszönöm, de Nekem a rendelt termékre van szükségem, azt szállítsák ki. Erre nem érkezett válasz, így délután 15:53-kor felhívtam Őket, hogy szóban is megerősítsem, a felajánlott megoldás számomra nem jó, mivel ez a termék nem alkalmas arra, amire szeretném használni és kértem a termék cseréjét az általam rendelt termékre. Azt is jeleztem, hogy gyorsan meg kellene oldani a problémát, mivel szombaton jön a szerelő beszerelni a rendelt terméket. Az ügyintéző most sem tudott segíteni, arra hivatkozva, hogy már nem tud senkit elérni és a cserét Neki jóvá kell hagyatnia, későbbi visszajelzést ígért.

Nem sokkal később kaptam egy e-mailt, miszerint a cserét nem hagyták jóvá, mivel elütés történt a weboldalon, így továbbra is csak a 20% árengedményt tudják biztosítani. Erre az e-mailre is tüstént visszaírtam, hogy nem tudom elfogadni a megoldási javaslatukat, kértem a rendelt és kifizetett 3 darabos változatot szállítsák ki.

Ezután sem aznap, sem másnap nem kaptam visszajelzést, ezért 2019.07.11 16:51-kor felhívtam Őket, hogy érdeklődjek, mi a helyzet a témában. Az ügyintéző elmondta, hogy nem kapott engedélyt a termékcserére a termék menedzsertől, mivel hibásan szerepelt az adat a weben és egyébként sincs az általam rendelt 3 darabos változat készleten. Kért egy kis türelmet, tartsam a vonalat, ismét megpróbálja elérni az illetékest. Miután egyeztetett az illetékessel, azzal tért vissza, hogy nem engedélyezték a cserét. Ekkor felhívtam a figyelmét, hogy míg tartottam a vonalat, megnéztem a weboldalukon, és az általam rendelt paraméterekkel rendelkező 3 darabos termék van készleten. Rávilágítottam, hogy néhány perccel ezelőtt hazudott Nekem, amikor azt állította, hogy nincs készlet belőle. Erre elismerte, hogy igen van készlet, de az 91.990 Ft-ba kerül. Elmondtam, hogy az engem nem kell érdekeljen, nem is érdekel, szeretném megkapni a rendelt és kifizetett terméket, és amennyiben hibázott a termékfelelős, akkor viselje annak a következményét. Nem a vásárlónak kell ellenőriznie, hogy jók-e az adatok az oldalukon. Kértem, hogy egyeztessen ismét az illetékesekkel, mivel nem tudom elfogadni ezt az álláspontot, illetve azt is jeleztem, hogy amennyiben nem kapom meg a rendelt terméket, abban az esetben fogyasztóvédelmi bejelentést fogok tenni, amire kb. annyi lekezelő választ kaptam, hogy rendben, Ők együttműködnek a hatóságokkal. Azzal váltunk el, hogy fut még egy kört és jelentkezik a fejleményekkel. Ismételten emlékeztettem Őket, hogy szombaton jön a szerelő és ma már csütörtök van, így gyors megoldásra van szükségem.

Sajnos ezután sem levélben sem telefonon nem kerestek, így pénteken, 2019.07.12 14:07-kor felhívtam Őket, hogy most végre pontot tegyünk az ügy végére. Az ügyintéző gyorsan utánanézett a rendszerben, majd tájékoztatott, hogy nem fogják kicserélni a terméket az általam rendelt 3 darabos termékre. Vagy fogadjam el a 20% kedvezményt, vagy akár el is állhatok a vásárlástól. Jeleztem, hogy ez számomra nem elfogadható, kértem, hogy kapcsoljon vezetőt, mivel ezt a megoldást nem tudom elfogadni. Ezt az ügyintéző megtagadta, mondván nem tud Nekem senkit kapcsolni. Kértem, hogy akkor kapcsolja a kereskedelmi igazgatót vagy ügyvezető igazgatót, amit megtagadott, mondván erre nincs engedélye. Jeleztem, hogy jogom van vezetővel beszélni. Ezután kértem, hogy akkor hívjon vissza egy vezető, aki felé tudom továbbítani panaszomat. Ezt is megtagadta az ügyintéző. Ezután jeleztem, hogy fogyasztóvédelmi bejelentést fogok tenni. A válasz az volt, hogy akkor tegyek. Kértem, hogy erősítse meg a rögzített vonalon, hogy nem az általam rendelt terméket szállították ki és hogy eszük ágában sincs azt kicserélni a rendelt és kifizetett termékre. Megerősítette. Majd kértem, hogy erősítse meg, hogy kértem vezető kapcsolását vagy visszahívást, amit megtagadott részemre. Ezt is megerősítette. Ezután bontottam a hívást.

Mondanom sem kell, hogy mélyen felháborított ez az ügymenet. Nem elég, hogy hibásan teljesítenek, amikor kezd számukra kellemetlen lenni a szituáció nem kommunikálnak az ügyféllel. Ha nem keresem Őket többször is telefonon, ahol hívásonként több mint 10 percet csak zenét hallgattam, míg ügyintézőt kapcsoltak, nem is kerestek volna. Hazudnak és megtévesztik az ügyfelet. Megtagadják a vezető kapcsolását és ami még felháborítóbb, még a kilátásba helyezett hatósági intézkedésre is nagy ívben tesznek. Álláspontom szerint ez egy jogállamban elképzelhetetlen.

Mivel láttam, hogy belátható időn belül nem fognak számomra is elfogadható megoldást javasolni arra a problémára, amit Ők okoztak, annak ellenére, hogy messzemenőkig nem értettem egyet a helyzettel, vasárnap elálltam a vásárlástól a Budaörsi üzletükben. Már nem akarok ettől a cégtől semmit, csak a pénzemet kapjam vissza, úgy voltam vele.

Ezután hétfőn bejelentettem a Fogyasztóvédelem felé is ezt a "Vásárlóbarát és jogkövető kereskedelmi magatartást". Remélem esetemből tanulva legközelebb mások is meggondolják, hogy akarjanak-e egy ilyen céggel üzletet kötni.

Szakértőnk szerint az Edigital köteles lett volna a teljesítésre, ám olvasónk mégis a legjobb megoldást választotta.

Kedves Olvasó! 

Interneten történő vásárlás esetében a webshopban található hirdetések nem tekinthetőek a vállalkozás részéről a termék eladására vonatkozó ajánlattételnek, ezek ajánlattételre történő felhívásnak minősíthetőek. 

A termék megvételére a fogyasztó tesz ajánlatot a megrendelés leadásával, az adásvételi szerződés pedig a megrendelés elfogadásával jön létre. A megrendelés elfogadása nem egyenlő a megrendelésnek a vállalkozáshoz történő beérkezéséről szóló automatikus visszaigazoló e-maillel. A megrendelés elfogadásáról a cég külön értesítést küld, általában a termék futárszolgálat részére történő átadásáról szóló tájékoztatással egyidejűleg. 

A megrendeléssel és annak elfogadásával a felek között adásvételi szerződés jön létre, amelynek pontos tartalmát az említett e-mail üzenetek és a cég általános szerződési feltételei határozzák meg. A megkötött szerződés alapján a fogyasztó követelheti a termék leszállítását, a vállalkozás pedig annak az ellenértékét. 

A megküldött dokumentumok alapján a megrendelés jelen esetben valóban a három darabos router csomagra vonatkozott, az ennek megfelelő vételár kifizetése is megtörtént, így valamennyi termék átadására vonatkozó igény érvényesítése jogszerűnek tűnt volna. A vállalkozásnak lehetősége lett volna a webshop tartalmában fellelhető esetleges tévedést kijavítani azzal, hogy a leadott megrendelést nem igazolja vissza és a megrendelést törli. A megrendelés visszaigazolását követően azonban már érvényesen létrejött az adásvételi szerződés, így annak teljesítésére lett volna köteles. 

A vállalkozásnak azonban a szerződés megkötését követően annak megtámadására lett volna lehetősége, ha a termék vételára és annak értéke között feltűnő az értékaránytalanság. 

Mindezek alapján úgy gondoljuk, hogy a kialakult helyzetre a legjobb megoldást választottad, amikor a jogszabályban meghatározott indokolás nélküli elállási jogodat gyakoroltad, hiszen ezzel elejét vetted egy esetleges elhúzódó és további költségekkel járó jogi procedúrának. 

Felhasznált jogszabályok: 

- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lalikám 2019.07.22. 11:05:00

Az extreme digitalról nem az jut először eszembe, hogy a hibájukat biztosan javítani fogják...

Lalikám 2019.07.22. 11:05:01

Az extreme digitalról nem az jut először eszembe, hogy a hibájukat biztosan javítani fogják...

ptspts 2019.07.22. 11:12:39

Az Extreme Digitalnak nyilván nem éri meg olcsóbban adni egy terméket, mint amennyiért akarta adni. De vajon melyik éri meg jobban: egy kis veszteség egyetlen eladáson, vagy egy Homár-poszt, amelyből nemcsak az derül ki, hogy nem tartják magukat a vevővel kötött szerződéshez, hanem az is, hogy milyen az ügyfélszolgálatuk.

Snagal 2019.07.22. 11:26:48

Jó lett volna tudni mégis mennyi volt az annyi... (már amiatt, hogy vajon mekkora eséllyel hivatkozhatot volna az irreálisan nagy értékaránytalanságra)
ugyanis most a 3db-os, ahogyan a posztoló is írta 91990. Viszont az 1db akciósan 25000, a 2db-os, szintén akciósan 40000. (Tehát most az ED 40+25 ezerért 3db-ot tudott volna biztosítani)

Azt mondjuk nem értem, hogy a 3db-os rendelést a poszter kívánsága szerint leszámlázta az ED de 1db-osat küld ki majd azt mondják, hogy kap rá 20%ot? Ha a számlán is 1db szerepelne még csak-csak de így teljesen nyilvánvaló az ED balfaszoskodása még is bohóckodtak itt a 20% kompenzációval ahelyett, hogy benyelték volna és örültek vona, hogy így derült ki a hiba és nem valami építési alvállalkozó rendelt letőlük 20db-ot ezen az áron.

"az esetben fogyasztóvédelmi bejelentést fogok tenni, amire kb. annyi lekezelő választ kaptam, hogy rendben, Ők együttműködnek a hatóságokkal."
a poszternek mondjuk itt már minden probléma volt... miért, erre mit kellett volna mondaniuk? "lécci neee"? Ők nem értenek egyet a te álláspontoddal, te meg az övékkel - te a fogy. védhez fordulsz akkor, hogy döntések el ők, az ED még azt mondta oké. Ebben nem látom a problémát.

"Jeleztem, hogy jogom van vezetővel beszélni."
szerintem erre sinics jogszabály... megfelelő elérhetőségeken lehet jelezni a problémát azt meg a vállalkozás eldönti, hogy ki a felelős vezető aki döntést hozhat és nem a vásárló mondja meg . szép is lenne ha nyűgöm van a Windows-szal és követelném, hogy nekem ne a supportot kapcsolják mert én a Bill Géccel akarok beszélni.

De gondolom a fenti balfaszoskodás után a poszternek is tele volt a hócipője és nem igazán foglalkozott már azzal mi racionális és mi nem csak azzal, hogy az ED kapja be (és nem tudom hibáztatni)

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.07.22. 11:43:54

Azért az ember a kezében egy 3 darab akármiről szóló számlával és egy darab akármivel viszonylag jó helyzetben van...nem igazán értem, hogy az Edigital miben reménykedik.

Bombaló 2019.07.22. 11:45:39

Mivel a posztolónak igaza volt, rögzítésre került a hibás teljesítés ténye, ezt követően hiba volt elállni a vásárlástól. Az ezt követően tett fogyvéd bejelentése fél perc alatt végzi az iktatóban, hiszen a vitatott eset az elállással megszünt...

WiZZu 2019.07.22. 12:08:39

Nagyon bízom benne, hogy a posztoló is hibázik majd valamikor, egy jó nagy összegűt, és kifogja saját mását aki majd habzó szájjal követeli az ő fizetéséből is a levonást. Akkor majd megtanulja újraértékelni ezt a helyzetet.

ozur 2019.07.22. 12:13:54

A posztolót már lehet? Szóval meglátja irreálisan alacsony áron a 3 db-osat, ami ténylegesen az 1 db-os árszintjén van, majd bepróbálkozik. Ügyes.

szmoker (Homo Trollicus) 2019.07.22. 12:22:32

@ozur: én anno irreálisan alacsony áron, 930 forintért vettem Polaroid autós napszemüveget a Tescoban. Elírtak egy nullát, bizony, és tized áron volt kint.
A kasszánál kérdeztem, ezt így? Mondták, hogy igen, ha ez volt ráírva akkor így.
MediaMarktban is vettem 2500 forintos fotópapírt 250-ért. Így.

ilab 2019.07.22. 12:35:04

Tényleg jó lett volna tudni mégis mennyi volt az annyi, mondjuk ahelyett hogy megtudjuk melyik nap hány óra hány perckor hívta az ügyfélszolgálatot, lehetett volna azt közölni hogy milyen áron jutott volna hozzá a termékhez az eredetihez képest...

Ha mondjuk a három darabos eredeti ár 80%-a volt az ár (ami mondjuk megfelel az említett "továbbá egész kedvező áron volt kapható a termék" megjegyzésnek), akkor megállja a helyét a poszt.

Ellenben - és valamiért úgy sejtem ehhez áll közel az igazi verzió - ha pl. az egy darabos verzió akciós árán volt hirdetve a három darabos, akkor annak ellenére hogy létrejött a szerződés, miután az ügyfélszolgálat (remélhetőleg korrekt módon és udvariasan) elnézést kért az elbénázott rendelésért, tájékoztatta a posztert hogy mi a helyzet, hogy nem fogják tudni ezen az áron odaadni, de felajánlanak az egy darabos árából még 20% kedvezményt, akkor a poszternek szerintem nem vernie kellett volna az asztalt, hanem elfogadni az ajánlatot, vagy különösebb problémázás nélkül elállni a vásárlástól.

Merthogy ha valóban irreális értékaránytalanság volt akkor szerintem nem tisztességes és egyáltalán nem elegáns a poszter hozzáállása, arról nem beszélve, hogy jog szerint is az ED-nek lenne igaza (igaz, feltehetőleg hosszúra nyúló eljárás után).

ilab 2019.07.22. 12:36:48

@szmoker (Homo Trollicus): bepróbálni persze hogy be lehet, még az is lehet hogy szándékosan alacsony az ár, viszont ha azt mondják hogy sorry hibáztunk, akkor tökre nem elegáns kiverni a balhét

Terézágyú 2019.07.22. 12:45:26

A pószter minden névmást nagybetűvel ír??

Coyote82 2019.07.22. 12:57:18

Múltkor az OBI-ban láttam egy pálmát, ami általában olyan 120ezres kategóriában van. A rajta levő cetli szerint 80ezerért. Gondoltam ez olcsó, de nem irreális azért, hátha csak a szezonvégi kiárusítás miatt. Felszenvedtem a kiskocsira, odatoltam, ezt kérném, erre azt mondják, hogy ez nem ennyibe kerül, nem adhatják oda. Biztosan átcímkézte valaki. Mondom akkor mennyibe kerül? Ők azt nem tudják, nincs rajta a címke, de ennyire biztosan nem olcsó, úgyhogy inkább hagyjam ott. Jeleztem, hogy ennyi volt ráírva, a törvény szerint ennyiért vihetem. Ők: nem adják oda, mert bár nincs senki, aki megmondaná, hogy mennyi a helyes ára, tuti, hogy át lett címkézve, minimum gyanús, az is lehet, hogy ÉN CÍMKÉZTEM ÁT :) Na itt felnevettem, mert már egy Monty Python darabban éreztem magam, és otthagytam a pénztárnál a pálmát, hogy üljenek bele nyugodtan.

GiaMarie 2019.07.22. 13:00:32

@ilab: A szaktanácsadó meg csak azt felejti ki a kis mondókájából, hogy minden értelmes webshopnál szerepel, hogy az elírások esetén (különös tekintettel a 0 Ft-os árakra) nem vállal felelősséget. Ez az egész levél kiválóan tükrözi a gusztustalan magyar mentalitást, amit miatt itt semmi nem működik. Valahol hibázott egy kisember, átlag fizetésért, megcsúszott egy sor az adatbázisban, és a 3 darabos termék leírása került az egy darabos cikkszámához és árához. A posztoló meg azon szeretne nyerészkedni, hogy ahelyett, hogy elfogadna egy értelmes kompromisszumot (mondjuk termékre 20% kedvemzény, vagy visszaküldés az eladó költségére, és egy párezer forintos kupon a következő vásárlásra) követeli, hogy verjék le a kisemberen, mert ő már beleélte magát, hogy ez a szerencsenapja. Pfujj. Szintén egy előttem szólóval tudok egyetérteni: remélem, egyszer belefut ebbe fordítva, hogy ő lesz a kisember, aki elgépelt egy számot, és bár nem halt meg senki, és anyagi kár sem keletkezett, egy olyan, mint ő, elmegy a falig, és szarik rá, hogy pártízezer forintért földbe tapos egy kisembert meg a családját.

Keen25 2019.07.22. 13:50:22

@GiaMarie: Valoban igy van, tehat ha elszurjak az arat, akkor azt nem kotelesek teljesiteni. De itt nem jeleztek, hogy elszurtak, hanem suttyomban mas termeket szallitanak ki, mint amit megrendeltel, visszaigazoltak. Ki is szallitottak, tehat ez hibas teljesites. Ha az altalad felvazolt helyzet van, akkor kuldenek egy emailt, felhivnak, hogy bocsi, elbasztuk, a felelost kirugtuk, es az van, hogy ezert megkapod az 1 db-s kiszerelest, es 20%- kedvezmenyt. ez igy ok?

Amugy az edigital szarjon sunt.

ilab 2019.07.22. 14:21:50

@Keen25: Valóban hibás teljesítés, azt viszont nem tudhatjuk hogy suttyomban vagy nem suttyomban.

Simán el tudom képzelni, hogy tényleg csak akkor derült ki a problem, amikor a poszter reklamált (például mittomén ugyanaz a termékkód került a három daraboshoz a rendszerben, ezért ugyanaz lett az ára és a rendelés feldolgozásnál is ugyanazt vették elő mert a termékkódot nézik, nem a nevét - ez csak egy vízió, lehet hogy tök máshogy működnek).

De igazából mindegy is, a lényeg, hogy ha nyilvánvalóan azért lenne irreálisan olcsó valami mert hibázott az eladó fél és ezt nem szeretné benyelni, akkor nem menőség hisztizni és homár posztokat írogatni.

body_andras 2019.07.22. 14:26:11

Nekem már évek óta vigyáznak 30 ezer forintomra, nehogy elkopjon. Ki tudja, milyen hülyeséget művelnék vele, ha visszafizetnék...

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2019.07.22. 15:05:44

@onlajnok: "nem igazán értem, hogy az Edigital miben reménykedik."
hát abban, ami történt. Inkább engedett az ügyfél, szóval ED nem bukott az üzleten.
@GiaMarie: te kurvára fordítva vagy bekötve.
Itt nem egy ember hibázott, hanem lendületből kettő, de inkább három és a negyedik az volt, aki a hatályos törvényekre is szarva nem javítja a hibás teljesítést, hanem baszakodik az ügyféllel.
Első, aki belistázta a három darabost annyiért.
Második, aki a három darabos rendelés ellenére berakta az egy darabost szállításra.
És neked van pofád kisemberezni? A munkád során törekedned kell a pontos munkavégzésre. Minden nem állami munkahelyen. Ha hibáztál, nem a termék árát fogod fizetni, hanem a jutalmad, prémiumod, mozgóbéred, akármid repül. Teljesen jogosan.
Kisember, persze.

@body_andras: te meg ennyire büszke vagy a hülyeségedre, hirdeted?

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.07.22. 15:08:27

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: hát igen...ezt nem is értem, miért hagyta ennyiben..főleg ha utána még a fogyasztóvédelemnem, meg ide irkál.

body_andras 2019.07.22. 15:13:57

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: ha megengeded, kifejtem bővebben, mert olyan ordas nagy hülyeséget nem követtem el, csak nem értem rá őket hajkurászni. rendeltem valamit, a hirdetésben jónak tűnt, első (rendeltetésszerű) használatánál nem vált be, szakszerűen az előírásaik szerint visszacsomagoltam és visszaküldtem, a kitöltött papírral az elállásról. sose dobták vissza a pénzt. én meg a könnyebb utat választottam: leszartam, mert a fogyasztóvédelmi kergetőzéssel tölthető időt inkább munkára fordítottam, így a vissza nem térített összeg általi elszegényedés nem sújtott oly sokáig.
szóval nézőpont kérdése, hülye vagyok-e, de akár így van, akár nem, nem ezt hirdetem, hanem azt, Ők mennyire szeretik a pénzt, hisz az apróért is lehajolnak. még nem hallottak arról, hogy a korrektség ára (néhány ilyen piszlicsáré költség elengedése) többszörösen megtérül.

GiaMarie 2019.07.22. 15:15:08

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Hibás teljesítés esetén nem a vásárló választ, itt a tévedés. Kijavítás, csere, árleszállítás vagy pénz visszafizetése az opciók, de ebből NEM A VÁSÁRLÓ VÁLASZT, hanem a kereskedő, fogyasztóvédelmi ügy akkor van, ha a kereskedő ebből egyiket sem vállalja. Ez annak az esetnek a párja, mikor leszakadt egy gomb a blúzról 5 hónappal a vásárlás után, és a kedves vásárlónak nem felel meg sem a kedvezmény, sem a kijavítás, hanem szeretne ragaszkodni a pénz visszafizetéséhez vagy új termékhez. Szerencsére a fogyvéd törvény azért még nem így működik. Úgy beállítani ezt, mintha a sebész a jobb lábat a bal helyére varrta volna, vicc. Valami szerencsétlen admnisztrátor elírt egy cikkszámot a rendszerben. A szerencsétlen diákmunkás, aki a lézerpisztollyal mászkál a végtelen raktárpolcok között, és polckódról becsipogja, pont nem fogja forgatni-nézegetni-böngészni, hogy az az-e, ha csippant a pisztoly. Persze, az elvárható, hogy ha én egy asztalt rendeltem, vegye észre, hogy ha egy űrrakétát csipog be helyette, de "doboz valami IT kütyü" definíciónak megfelelt, nem fogja mindet végigböngészni. Fogyasztónak rohadtul nincs igaza, az Edigital teljesen a hatályos törvényeknek megfelelően jár el jelen esetben, fogyasztónk egy minimálbéres adatrögzítő és egy diákmunkás jelentéktelen hibáján, azok kárára szeretne nyerészkedni, miközben a szitu nyilvánvaló.

Im just here for the comments 2019.07.22. 16:16:04

Azért az edigital nem egy mintacég, elég nagy f.szkalapok, pláne amiatt, hogy nem álltak bele és mondták azt, hogy bocs, elírtuk, nem ennyi az ára, hanem kiküldik kérdés nélkül azt az árut, amit a vevő nem kért. Nem lett volna egyszerűbb szólni róla?

Ugyanakkor ezt a szarrágó posztert... Gyanítom, nem véletlenül nem tudjuk, mennyiért sikerült megvennie az egyébként közel 100 ezres terméket. Pontosan tudta, hogy elírták az árat, különben nem írt volna már aznap este levelet róla, hogy neki feltétlenül a 3 darabosat hozzák ki, még véletlenül sem azt, amelyiket az ár alapján kapnia kellene.
Call centeresként anno mindig röhögtünk az ilyen agresszív nyomikon, akik betelfonáltak és vezetőt kértek – mintha a vezető bármit megoldana.

2019.07.22. 17:05:27

@ozur:
Volt olyan poszt is, ahol lapostv-t vett volna a posztoló 20 Ft-ért, mert hibásan volt a webshopban, de itt nem ez történt, itt ki is számlázták.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2019.07.22. 18:25:21

@GiaMarie: a szerződés létrejött. ED pedig nem aszerint járt el. Egy dolgot mindig elfelejtenek a kereskedők, meg a bankok. Amit csinálnak, az az ún. vállalkozás. Az üzleti vállalkozás pedig kockázatokkal jár. Aki belevág, az vállalja a kockázatot. Vagy fizet biztosítást, vagy próbálkozik más konstrukciókkal. Mint itt az ED. Egy fejlett gazdaságban az ilyen eltűnik, mert egyrészt a vásárlók nem tűrik el az efféle viselkedést, másrészt a hatóság megvédi a fogyasztót, akinek annyi a dolga, hogy önfeledten herdál.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2019.07.22. 18:28:01

@body_andras: örülök (tényleg), hogy 30 pénz téged egyáltalán nem aggaszt. Én kevesebbért is mentem már közjegyzőhöz, mert néhány óra befektetéssel a pénz visszaszerezhető. Olyan jól viszont nem keresek, hogy 30 pénzt zokszó nélkül (vagy néhány zokszóval, mint te) odaadjak valakinek csak úgy.

ROTFL Manó 2019.07.22. 21:12:57

Figyeljetek csak!

Ez ugyan nem a posthoz tartozik, de végre megbaszhatnánk Birkabaszó Maxvalt a seggénél fogva:

index.hu/kulfold/2019/07/22/nyilvanos_az_osszes_bolgar_felnott_fizetese/

Neve, címe ott van!

a fekete krindusz 2019.07.22. 21:36:12

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓:

" egyrészt a vásárlók nem tűrik el az efféle viselkedést" Hápersze! Poszter is írja a végén, amit ilyenkor írni szokás. Aztán holnapután újra vásárol, ha ott talál valamit a legolcsóbban.
Amikor a Wizznél dolgoztam a supporton, a nem releváns panaszlevelek túlnyomó többsége Magyarországról érkezett, a 70 százaléka arról írt, hogy soha többet Wizz és az ismerőse, rokonai, barátai is bojkottálni fogják a ceget. Nos, az 80 százaléka a DC lejárata elott újra foglal. Kb. 30 százaléknál még le sem volt zárva a hibajegy, de már ki volt fizetve az ujabb repülőjegy.

Fogyvéd? Túl van gondolva az egész. Úgy kepzelik el ezt az intézményt, mint aki karddal beáll mögéd, mert a szociális allam megvéd. egynagylófaszt.

egyszer mi is elbasztuk az árazást, két oran keresztül az euró forint árfolyam 1,0 volt. Robotgép 110 forint, futópad 500 forint, ugyanaz újracsomagolva 470 ezer. Több, mint 3000 megrendelés érkezett, a legjobb volt a 30 biliárd asztal, 10 fekete porszívó, 10 fehér, 8 futópad, 9 kávéfőző. Összesen 22400, 990 forint szállítási költség. Mit tesz ilyenkor a kereskedő? Azonnal hívtuk a fogyasztóvédelmet, akkor még volt. Elmondták mit kell tenni, nem szabad visszaigazolni a megrendeléseket. Nincs törölve semmi, visszaigazolásra vár. Mennyi idő? Előreláthatólag 53-56 év.

Mi van, ha mégis megköttetett a szerződés? Nincs semmi pánik, hibás teljesítés esetén, ha a javítás/kicserélés aránytalan többletköltséget eredményez, úgy az eladó mondja fel a szerződést a hibás teljesítést nem vitatva.

mindenleben2kanal 2019.07.22. 22:25:01

Az ők, őket, neki miért nagybetűsek?

2019.07.22. 22:29:04

@GiaMarie:
"Ez annak az esetnek a párja, mikor leszakadt egy gomb a blúzról 5 hónappal a vásárlás után, és a kedves vásárlónak nem felel meg sem a kedvezmény, sem a kijavítás, hanem szeretne ragaszkodni a pénz visszafizetéséhez vagy új termékhez. "

Nem, ez nem annak az esetnek a párja, hanem annak, hogy rendelsz egy laptopot, és téglát küldenek ki, viszont ezután a webshop elismeri a hibát, de mégsem hajlandó kiküldeni a laptopot.

spulni 2019.07.23. 08:23:20

@mindenleben2kanal: Az még betudható egyfajta túltolt udvariasságnak, de az ÉÉÉÉN meg a NEEEKEEEM miért az...? Némi önimádás talán?

Megdobbent 2019.07.23. 08:29:15

@Terézágyú: Csak az E/1-et :) Ilyen kis egoju tipus ;)

Megdobbent 2019.07.23. 08:31:05

@Megdobbent: My bad :) Csak az E/1 utotte ki a szemem, de visszaneztem es tenyleg valami gond volt az iras oktatassal az altalanosban :(

Kenderice 2019.07.23. 08:48:55

@Im just here for the comments:
Ez nem a szarrágas kategória.
Nem volt olyan hihetetlenül alacsony az ár.
Feketepénteken bizonyos cuccokat (a reklámok szerint) akár 70 százalékos kedvezménnyel is meg lehet venni.
Ha én egy húszezres cuccot hatezer ért látok kiírva én is higgyen azt, hogy az elírás és ha én úgy gondolom, hogy megveszem akkor szarrágó vagyok?

A jogszabályok azokat a tévedéseket védik, amikor 1 forintért vagy irreálisan alacsony árért van meghirdetve valami.
Egy kilencvenezres cuccot megvenni harmincért nem fér bele a téves beárazásba, hiszen a nagy akciókban, mint pl. a black friday, simán előfordulhat.

A szarrágás az, amikor egy milliós kamera 1000 forintért van kiírva (teljesen egyértelmű a hibás beárazás) és a vevő ragaszkodik ahhoz, hogy azon az áron megvegye.

De ebben az esetben szó sem lehet szarrágásról vagy rosszindulatú nyerészkedésről...

2019.07.23. 09:22:46

@Kenderice:
Meg nem csak az, hogy most mennyi az ár. Hanem az is, hogy ha kiderül, nem stimmel az ár ami a webshopban volt, akkor nem igazolják vissza, hanem jeleznek, hogy bocsánat, tévedés volt. Miután visszaigazolta ember, már a termékkel számolhatott a posztoló, erre kiküldtek neki egy 1-es csomagot, tehát nem azt, vagy csak kevesebb terméket, miközben még ki is számlázták azt, amit ténylegesen rendelt. Ez szimplán hibás teljesítés és szerződés szegés. Már ezzel sok kellemetlenséget okoztak a posztolönak, de hogy ezek után nem voltak hajlandóak kiküldeni azt a terméket, amiről még számlát is küldtek, a pofátlanság teteje, arra játszottak rá, hogy a posztoló megunja, és eláll a vásárlástól, sajnos ez is történt...

Xezs7 2019.07.23. 09:56:33

Jó lenne tudni, hogy mennyi volt az annyi. Teszem azt ha 90 ezer a 3 darabos normál ára, akkor pl egy 60 ezres ajánlatnál a hülye is látja hogy tévedés (hacsak nincs odaírva hogy akció, a régi ár feltüntetése mellett).

Snagal 2019.07.23. 10:21:58

@Kenderice:
"Nem volt olyan hihetetlenül alacsony az ár."

miért, mennyi volt? honnan derült ki?

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2019.07.23. 10:25:32

@Lalikám: Ezt hogy csináltad? Normál esetben két komment között egy percet várni kell. :O

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2019.07.23. 10:26:48

@WiZZu: Az mennyiben is oldaná meg a jelenlegi helyzetet? A posztolónak igaza van.

juhaszvik 2019.07.23. 10:35:08

Nem igazán tudom, hogy hogyan máshogy kellett volna eljárnia a posztolónak. Egy konkrét terméket keresett, amit (feltehetően) harmadáron árultak (három darabot egy áráért). Azt kellett volna mondania magában, hogy "ez biztosan elütés, keresek inkább egy másik kereskedőt, ahol az eredeti, háromszoros áron árulják"? Nem, inkább megrendelte, vagy nyer az üzleten egy nagyot, vagy max nem teljesítik. De ehelyett kapott valamit, amit nem vásárolt. Ergo: az ED úgy oldotta meg a saját hibáját, hogy egyeztetés nélkül változtatott az eredeti megállapodáson.
Megérdemelte a posztoló, hogy így járjanak el vele? Véleményes. Ha a vásárló hibázik, és nincs törvényes módja a javításra, akkor a cég jó eséllyel be fog inteni (tisztelet a kivételnek), akkor fordítva miért ne lehetne? Ráadásul ahelyett, hogy elmondták volna elsőre az igazat, inkább hazudtak.

Vagy volt már olyan, hogy egy cég azzal keresett meg valakit, hogy "elnézést, de egy hiba folytán jóval drágábban adtuk el önnek ezt a terméket, és szeretnénk visszafizetni egy bizonyos összeget"?

Terézágyú 2019.07.23. 11:02:08

@juhaszvik1:
"Vagy volt már olyan, hogy egy cég azzal keresett meg valakit, hogy "elnézést, de egy hiba folytán jóval drágábban adtuk el önnek ezt a terméket, és szeretnénk visszafizetni egy bizonyos összeget"?"

Hát, itt a homáron a tisztelt kommentelők leszögezték, hogy ha a pénztárban kevesebbet kapnak vissza, akkor a rohattannyát a pénztárosnak, a cégnek, a mindennek, azonnal adják a pénzt - de ha véletlenül többet kapnak vissza (többet utal át egy cég), akkor elcseszteék, az a pénz már az enyém, már el is költöttem, a rohattannyát a cégnek, hogy visszaköveteli.

Xezs7 2019.07.23. 11:13:04

@Terézágyú: Én már szóltam pénztáros csajnak, hogy sok lesz az :) Talán 5 ezerrel akarta magát átverni, nem emlékszem már.

juhaszvik 2019.07.23. 11:14:44

@Terézágyú: jó, de melyik a helyes? és melyik a jogos?

Kenderice 2019.07.23. 11:25:31

@Snagal:
Itt többen azt írták, hogy kb. harmadáron volt meghirdetve.
Szerintem a minden héten "szédületes" akciókat hirdető fősordatú webáruházak esetében nem meglepő egy 60-70%-os kedvezmény.
Volt már ilyen.

A posztoló teljesen jogosan gondolhatta azt, hogy épp egy ilyen akcióba szaladt bele.
Úgyhogy semmiféleképpen nem lehetett sem fillérb.szó, sem nyerészkedő.
Teljesen jóhiszemű volt.

Én is belefutottam már milliós műszaki cikkbe, ami egy ezresét volt kiírva de eszembe sem jutott, hogy megrendeljem és reklamáljak mert teljesen egyértelmű volt a hiba.

Egyértelműen hibásan feltüntetett ár, a jogszabályok szerint nem is köteles odaadni ennyiért.
De egy 60-70% körüli kedvezmény teljesen életszerű lehet...

chrisred 2019.07.23. 12:12:20

@Kenderice: "Egyértelműen hibásan feltüntetett ár, a jogszabályok szerint nem is köteles odaadni ennyiért."

Vagy direkt csinálták, hogy forgalmat generáljanak maguknak, amit viszont tilt a jogszabály.

Visceroid 2019.07.23. 12:44:28

@ptspts: Leszarják. Mindenki tudja róluk, hogy milyenek, mégis élnek és virulnak. Orbánisztánban ez van.

GiaMarie 2019.07.23. 13:00:35

@Zabalint: Nem, ez a laptopos példára átírva olyan, hogy rendeltél egy laptopot egy botmixer árán egy ilyen hiba miatt, kiküldi a botmixert, jelzed, és nem ágál, nem szívat, hogy futár jelenlétében bontottad-e ki, hanem elismeri, hogy evvan, felajánlja, hogy megtartod a botmixert 20% további kedvezménnyel, vagy visszaadja a pénzed. De nyilván baromira nem fog küldeni neked egy laptopot egy botmixer áráért, és szerencsére még ennyire azért a magyar fogyvéd törvény sem kabaré, hogy erre kötelezze. Itt akkor lenne fogyasztói jogtiprás, ha visszavenni sem akarná. Vagy mondjuk úgy, hogy annyiban van, hogy bepalizták, hogy álljon el, így a visszáru postaköltség őt terheli, noha ezt jelen esetben az ediginek kéne állnia. Aztán ennyike.

VT Man 2019.07.23. 13:18:40

@ozur:
"Szóval meglátja irreálisan alacsony áron a 3 db-osat, ami ténylegesen az 1 db-os árszintjén van, majd bepróbálkozik. Ügyes."

Az nem baj, hogy beprobalkozik.

Beprobalkozott, nem jott be.

De utana nekiall telesirni az internetet, hogy neki JOGAI VANNAK.

VT Man 2019.07.23. 13:25:19

@Xezs7:
"Jó lenne tudni, hogy mennyi volt az annyi."

Igy van, es ez mar nem derul ki.
Ami van;
edigital.hu/search2?product%5Bsearch%5D=asus+lyra+mini
- 1 db-os 30 990 Ft helyett akciosan 24 990 Ft
- 2 db-os 50 990 Ft helyett akciosan 39 900 Ft
- 3 db-os 91 990 Ft (nincs akcios ar)

Gondolom a 3 db-osnal csesztek el az arat, es most kijavitottak. Igaz, a mostani ara dragabb, mint egy 1 + 2 db-os, mek az akcios ar elott is.

Ha tippelni kellene, akkor lehet, hogy az 1 db-os akcios arat irtak be veletlenul, azaz 24 990 Ft-ot??? Onnan gondolom, hogy ha a 2 db-os akcios arert vette volna, akkor hiszti lett volna, hogy miert 1 db-ot kap csak.
A posztolo ezt eszrevette, es lecsapott (volna) a tutira.

chrisred 2019.07.23. 13:38:10

@GiaMarie: Gyakran fordul elő veled, hogy laptopot akarsz venni, és helyette küldenek egy botmixert? És utána azt mondod, hogy oké, minden rendben van? Mert pont van egy eladó botmi..., izé laptopom jutányos áron.

igazi hős 2019.07.23. 13:46:23

@GiaMarie: "Hibás teljesítés esetén nem a vásárló választ, itt a tévedés. Kijavítás, csere, árleszállítás vagy pénz visszafizetése az opciók, de ebből NEM A VÁSÁRLÓ VÁLASZT, hanem a kereskedő" Szóval ha egy 100 ezres bicikli helyett egy 40 ezres rollert kapsz, akkor -szerinted- megfelelő, ha a kereskedő ad egy 20%-os kedvezményt, és így dupla áron kapsz egy olyan terméket, amit nem is akartál? Te elég érdekesen gondolkodsz.

igazi hős 2019.07.23. 13:53:11

@GiaMarie: "felajánlja, hogy megtartod a botmixert 20% további kedvezménnyel, vagy visszaadja a pénzed" Előbb még nem ezt írtad, elég gyorsan változnak a tények nálad.

chrisred 2019.07.23. 13:53:33

@VT Man: Jól teszi, legalább nem marad következmények nélkül. Legalább másoknak felhívja rá a figyelmét. Ki akar ennyi időt és energiát elpazarolni egy olyan termékre, amire nincs is szüksége?

GiaMarie 2019.07.23. 13:56:08

@igazi hős: Nem. Ez úgy hangzik jogszabályilag, hogy hibás teljesítés esetén a vásárló elsődlegesen kijavítást vagy kicserélést kérhet, azonban a kereskedő, amennyiben fentiek számára aránytalan többlet terhekkel járnának, akkor dönthet a vételár visszafizetése mellett. Ez az ász a pakliban. Ha ezt felkínálta, nem követ el jogsértést. Fordítva nem igaz, vagyis, a vásárló nem patáliázhat teljes visszatérítésért egy leszakadt gomb miatt, hogy sarkítsak, és a kereskedő sem mondhatja azt, ha a vásárló kijavítást kér a hibás termékre, hogy ő inkább 20% kedvzményt adna helyette. Az elsődleges kijavítástól csak a visszavétel-vételár visszafizetés irányába térhet el - arra viszont igen - anélkül, hogy érdekelné egy percig is, mit gondol erről a kedves vevő.

chrisred 2019.07.23. 13:56:42

@VT Man: A vásárlót nagyjából annyira foglalkoztatja a cég árazási politikája, mint a céget az, hogy a hibájával mennyi problémát okoz a vásárlóknak.

GiaMarie 2019.07.23. 14:00:23

@chrisred: Nem, ez egy hülye példa volt ebben a formában. De pl nekem volt olyan, hogy a saját webshopomban a sötétkék termék helyett a munkatárs véletlenül az azonos feketét csomagolta be. Mivel a termék 2500 Ft volt, és a cserebere-cécó adminisztratív és logisztikai költségei ezt eleve meghaladják, így felkínáltuk a vevőnek, hogy kap 50% visszatérítést, ha megtartja, és nem pattog meg ragaszkodi a kékhez, a fekete is nagyon szép. Főleg féláron :) De olyan is volt már, hogy két hasonló terméknél rossz csomagcímke került rá, és teljesen mást kapott a kedves vevő, mint amit rendelt, onesizeos termékről beszélünk. Itt is 50% kedvezmény felkínálása nálunk a bevett szokás, mivel ez nagyjából a beker ár, és megszabadulunk a cécótól, ami amúgy is elvenné az árrést. Nyilván ez 10.000 Ft alatti vásárlásoknál járható leginkább. De ha laptop helyett botmixerről beszélünk, nem tudom, mi abban a rossz, ha felkínálják a jelentős kedvezményt, és akkor hátha. Aztán ha véletlenül éppen IGEN, akkor win-win, ha nem, akkor meg marad a visszavétel - pénz vissza

chrisred 2019.07.23. 14:01:14

@GiaMarie: "Fordítva nem igaz, vagyis, a vásárló nem patáliázhat teljes visszatérítésért egy leszakadt gomb miatt,"

De élhet az elállási jogával, függetlenül attól, mit ajánlott fel a kereskedő.

GiaMarie 2019.07.23. 14:20:01

@chrisred: Ezt most jómegaszontad...ha 14 napon belül leszakad a gomb, és elállásban küldi vissza, azt lehet, de az elállásnál viszont azonnal rácsapja a kereskedő az értékcsökkenést (pláne, ha a leszakadt gomb nincs mellékelve) és nem hibás teljesítésre hivatkozott. Valószínűleg baromira megéri. Én csuklóból rávágnék egy 20%-os értékcsökkenést, ha velem játszanák el, mert bár egy gomb kb 50 forint, ugyanolyat nem tudok szerezni valószínűleg. Aztán ha nem tetszik, lehet menni a fogyvédhez 800 Ft-ért intézkedni. Ne feledjük, a kiba**ósdi társasjáték mindig.

chrisred 2019.07.23. 14:38:38

@GiaMarie: Ezt ismerem, pont az ilyen "vásárlóbarát" üzleti hozzáállás miatt létezik ez a blog is. És nem is igazán a pénzről szól, hanem a szocialista hiánygazdaságban kialakult, és azóta is tovább élő furcsa kereskedői önérzet kielégítésére szolgál.

ozur 2019.07.23. 14:44:13

@VT Man: Én is így gondoltam. Bepróbálkozni lehet, hátha tényleg ilyen olcsó (készletkisöprés, kifutó termék, stb.), de utána verni az asztalt ha nem jött be, nem elegáns, pláne arra hivatkozni, hogy a szerelő már jön beszerelni, jajj jajj mi lesz velem szegény ártatlannal. Az ED megoldása sem elegáns mondjuk, hogy szó nélkül az 1 db-osat küldik, nem telefonálnak rá, hogy akkor is kell, ha 1 és nem 3 db? A kedvezmény korrekt, vegyen hozzá még 2-t, még úgy se jár rosszul.

Xezs7 2019.07.23. 14:46:26

@ozur: mellesleg minek veszi meg, ha neki ehhez szerelő kell :)

élhetetlen 2019.07.23. 15:37:50

@WiZZu: “Nagyon bízom benne, hogy a posztoló is hibázik majd valamikor, egy jó nagy összegűt…”. Esetleg legyen az a cég üzleti terve, hogy meghirdet valamit, a vevő megveszi, a cég kiküld valami harmad értékű árut, mert a vevő csak ne reklamáljon, mert ő is tévedhet? Komolyan gondolod? Rendelsz egy fénymásolót, kifizeted a kiírt áron, és küldenek öt ív indigós lapot, és te ezt benyeled, mert te is tévedhetsz, és nehogy kár érje a céget, vagy a dolgozót? Megértő, jó ember lehetsz, bár ez a “Nagyon bízom benne” kezdés nem erre utal.

élhetetlen 2019.07.23. 16:24:16

@GiaMarie: Még egy jóember. “Ez az egész levél kiválóan tükrözi a gusztustalan magyar mentalitást”. Igazán gusztustalan, hogy valakinek 20% kedvezménnyel sem kell az, amire nincs szüksége. Ez meg külön jó! “hogy pártízezer forintért földbe tapos egy kisembert meg a családját.”. Kíváncsi lennék, mennyi pénzért taposnád a földbe a kisembert, hol a határ? Mondjuk rendelsz/veszel egy milláért egy brillt. Megkapod, és rájössz, hogy cirkóniumot kaptál (fillérek). Telefonálsz, ja, cserélni nem tudnak, elfogyott az olyan árú, akkora brill, de a brill árából visszautalnak 20%-ot. És részedről rendben, jó lesz 800 ezerért a cirkónium, csak baja ne essen az eldónak, vagy akkor már nem érdekel a kisember, és a családja? Pedig az ékszer boltban, webboltban is kisemberek az eladók.

encir 2019.07.23. 16:42:15

@Terézágyú: Az hagyján, de még a routert is megtiszteli: "...Nagyon örültem Neki.." :)

élhetetlen 2019.07.23. 16:43:37

@VT Man: Téged sem értelek. Nem “bepróbálkozott”, hanem a kiírt áron megrendelt valamit, ki is fizette, (ezt nem bepróbálkozásnak, hanem vásárlásnak hívják), aztán nem azt kapta, amiért fizetett. Miért ne lennének jogai? Neked mindegy, hogy mást kapsz, mint amiért fizettél? Gyűjtöd otthon a véletlenül odakerült cuccokat?

élhetetlen 2019.07.23. 16:53:24

@Xezs7: “mellesleg minek veszi meg, ha neki ehhez szerelő kell :)”. Tényleg elképesztő! De képzeld el vannak emberek, akik úgy vesznek használt lakást, hogy nem képesek sk. felújítani! Én nem tudnám odavinni a vezetékes gázt a tűzhelyhez, bekötni sem tudnám, csak használom. Ezek után jogom van használni egyáltalán?

Etniez 2019.07.23. 17:40:51

@a fekete krindusz: 500 eurós ki nem fizetett kártérítés miatt évi 20, nem akciós jegyet vásárló ügyfelet veszített a Wizzair, csak kétszer vettem náluk azóta jegyet, amikor nem volt sehol máshol (az elég ciki, amikor a London - Budapest viszonylatban nincs jegy British Airways-nél, Ryanair-nél, de a Wizzair-nél mind a négy járatra akad. Szóval eddig kb 58 jegyet nem ott vettem, remélem megéri nekik.

Xezs7 2019.07.23. 19:51:52

@élhetetlen: Ha neki ehhez szerelő kell, akkor honnan tudta egyáltalán, hogy neki pont erre a termékre van szüksége? Mellesleg gázt törvényileg sem vihetsz ide-oda, ha nincs papírod róla.

élhetetlen 2019.07.23. 20:29:01

@Xezs7: “Mellesleg gázt törvényileg sem vihetsz ide-oda, ha nincs papírod róla.“. Képzeld, tudom. De ne csinálj úgy, mintha nem értenéd, hogy miről beszélek. A wifit lehet úgy is használni, hogy nem érted a működését. Hogy mi kell neki a kényelemhez, megmondhatja egy haver, vagy egy szakember. Autót is vehetsz úgy, hogy hány személyes, hány ajtós kell, és lehet szempont, hogy dízeles, benzines, vagy elektromos, esetleg a színe. Elég, ha megy. Ne szívózz, mert még beeszem, hogy enni is csak úgy eszel, hogy a kaja minden molekulájáról pontosan tudod, hogyan hat, melyik szervedre, mert ha nem, akkor nem eszel, mert honnét tudnád, hogy mi kell.

Zuzer78 2019.07.23. 21:02:55

Ügyes próbálkozás volt, nem jött be.

FDToth 2019.07.24. 05:38:04

Anno rendeltem egyik webshopbol a riasztohoz kellekeket. Megtortent a vissazigazolas, eltelt par nap mire hivtak hnazota emelkedtek az arak nem tudjak mar odaadni a megrendeleskori aron.
Mit vitatkozzak veluk, ha egy webshop ilyen hozzaalasal bir, miert vasaroljak naluk? Visszamondtam a rendelest.
Tettem bejelentest a korm hivatalnal, csatolva minden irasos ‘bizonyitekot’. 30 nap mulva jott mail h meghosszabbitjak aznugyintzest 30 nappal. Biztos bonyolult az ugy.
Na az 59. napon jott a mail h lezartak az ugyet, es koszonik a bejelentesemet, ennyi, semmit nem csinaltak 60 napig, csak 2 sablon jott.
Ugy meg jo h nincs felnivaloja egyik kereskedelmi egysegnek sem...

kopi1976 2019.07.24. 07:40:45

Nekem pár éve volt extreme digitalban vásárolt termékkel gondom. Fogyasztó védelem és békéltető testület semmit nem ér. Ezt ők nagyon is tudják ezért is ez a válasz, hogy fordulj hozzájuk.

.::GAS::. 2019.07.24. 12:00:00

Eddig sem és ezután sem vásárolok az Edigitaltól...
Nagyon sokat szoptam velük én is.
Nem egyszer előfordult, hogy használt és/vagy hiányos volt a termék amit vettem tőlük... Hát még ha hibás is (visszavitt szart adnak el újnak)
Ez egy sztenderd gyakorlat náluk.
Akármelyik üzletbe mész be, veszel 5 terméket, abból 2 garantál valamelyik ezen problémával extrázott...

Egy doboz gyufa nem kellene onnan, szerencsére már nem is szorulok rájuk mert ahova költöztem és melózok, ezer más lehetőség adott plusz Aliexpress.

Zoltán Petőfi 2019.07.24. 16:27:56

@ilab: ajanlati kotottsegrol tetszett e mar hallani, raadasul azzal hogy a ceg meg ki is postazta azt se lehet allitani hogy itt meg nem volt meg a szerzodes visszaigazolasa. Szoval nem nagyon nem az ED nyert volna. Normal esetben itt a vevo kiverhette volna beloluk csak kinek van penze energiaja birosagra rohangaszni evekig. Ed meg valoszinuleg meguszta azzal hogy a vevo elallt vegul. Ennek egy rendes jogallamban ugy kene neznie hogy egy ilyen utan a fogyasztovedelem mondjuk rajuk vag egy massziv buntetest csak hogy erezzek a torodest. S akkor egy ido utan csak nem lenne kedvuk leszarni a jogszabajokat es azt mondani a vevonek nem baj menj csak a fogyasztovedokhoz mert tudjak hogy ugyse tortenik semmi.

KaTe 2019.07.24. 18:46:29

Elsősorban a fogyasztóvédelemnek kellene bírságolnia az említett céget. Ha 10-20 ilyen ügynél kapnának 10-20 milliót forint büntit, egyből másképp gondolkodnának az elárazott, de visszaigazolt, illetve kiküldött tételeken. Rendben, hogy az ember hibázik, de itt súlyos és többszörös hanyagság történt a cég részéről.

Teréz_Pitykéz 2019.07.26. 11:00:54

@.::GAS::.: "Eddig sem és ezután sem vásárolok az Edigitaltól..."
"Nem egyszer előfordult, hogy használt és/vagy hiányos volt a termék amit vettem tőlük... "
:D Mesélj még! :D

Kondom Keselyű 2019.07.31. 14:42:55

@GiaMarie:
valoban szarrago a pali,de azt fontos tudnod, hogy a kiseNberen nem tudja ezt leverni az ED.
Csak azt lehet raterhelni a munkavallalora,ami szandekos hibabol,torvenytelensegbol fakad.
Ha mondjuk targonca verseny kozben boritasz fel egy raklapot,annak radverhetik az arat, ha csak siman rosszul veszed le,es elborul,akkor nem.
Egy sima elutes eseten ilyen szo nem lehet,nem terhelto a dolgozora. Max. ha bizonyithato, hogy direkt irta el,es egy ismerose ,stromanja rendelte meg nyomott aron.
Az sem kozvetlen terhelessel,hanem felejelentessel kezelheto.

John Stoner 2023.02.12. 14:18:42

Voltál már átverés áldozata? Elvesztette pénztárcáját vagy pénzét hamis hackerek miatt az interneten? Arra kérem, vegye fel a kapcsolatot ezzel a megbízható hackerrel és helyreállítási szakértővel, EREDETI HACKER-rel. Hamis emberek áldozata lettem, akik bináris opcióknak és bitcoin befektetőknek adtak ki magukat, 10 000 dollárt és 2 BTC-t vesztettem a bitcoin tárcámból ezeknek a hamisítványoknak. Eltartott egy ideig, mire rájöttem, hogy csalásokról van szó, és ez nagyon fájt. Aztán egy barátom hallott róla, és ajánlott a GENUINE HACKER-nek, aki segített visszaszerezni mindazt, amit elvesztettem. További információért küldjön e-mailt a GENUINEHACKERS000@GMAIL.COM címre vagy a WhatsApp +1 (260) 218-3592 telefonszámon.
süti beállítások módosítása