Tékozló Homár

Hiányzott a címke a cuccról, a kereskedő szerint ez rendben van így

2019.08.23. 10:00 | Homár Rezső | komment

vangraaf.jpg

Ha egy drága holmit vásárolunk, különösen szeretjük tudni, hogy valóban azt kapjuk e a pénzünkért, amiért fizettünk. Vásárlónkat nem hagyja nyugodni, miért hiányzik a megszokott felszerelés a felsőről, a boltban viszont hiába kérdezte és utólag sem kap választ.

A napokban anyukám vásárolt egy Marc Cain felsőt a budapesti Van Graaf áruházban az Alle bevásárlóközpontban. A Van Graafról annyit érdemes tudni hogy egy német ruházati lánc ami a Peek-Cloppenburghoz  tartozik és több üzlete van Németországban, Ausztriában illetve Közép-Kelet Európában. Budapesten a drágább üzletek közé tartozik, főleg német prémium márkákat (Hugo Boss, Marc Cain, Lacoste, Joop) és a saját márkáit forgalmazza.

Én személy szerint sokat vásárolok Németországból Marc Cain termékeket, így ismerem milyen módon vannak címkézve a termékeik. A gyárilag plombált zsinóron lóg a márkanévvel ellátott címke kiegészítve vásárlói tájékoztatóval/méretezéssel illetve sokszor csomagolnak az adott termékhez kiegészítő gombokat, gyöngyöt, flittert ha mondjuk a hordás során elveszne a ruháról és szükséges pótolni. De hát ez egy német prémium márka, Németországban is a drágább márkák között tartják számon. Rendszeresen megjelennek teljes oldalas hirdetéseik nagyobb német divat lapokban. 

A lényeg az lenne, hogy a kiválasztott felsőről hiányzott vagyis levágták  a gyárilag le plombált címke a márkanévvel, címkével és a kiegészítő alkatrészekkel. Mivel ez egy díszített  felső kellett hogy legyen hozzá csomagolva egy kisebb levélben flitter és gyöngy.

img_0174.JPG

Mindezt a fizetés előtt szóvá tettem az üzlet dolgozóinál, de inkább engem kezdtek ironizálni a furcsa észrevételem miatt. A vezető pedig nem volt házon belül vagy nem volt megtalálható a kérésemre.
Így kifizettük a 39.990 forintos vételárat, majd aznap írtam e-mailt a cég budapesti központjába de választ nem kaptam.

Aggályosnak tartom, hogy egy német prémium márkás ruhadarabról már az üzletben hiányzik a gyári címke/certifikát  ami a termék eredetiséget is igazolja kiegészítve a gyárilag csomagolt alkatrészekkel. 

Szakértőnk ha tisztában vagyunk a hiányosságokkal és mégis megvásároljuk a terméket, akkor ennyike. 

Kedves Olvasó! 

A vállalkozást kellékszavatossági felelősség terheli a megvásárolt ruhadarabbal kapcsolatos hibás teljesítésért, amelynek alapján annak megvásárlásától számított két éves időtartamon belül köteles biztosítani, hogy a termék megfelel a szerződésben vagy jogszabályban meghatározott minőségi követelményeknek. 

Nem teljesít hibásan az eladó, ha a fogyasztó a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett. 

A levél alapján megállapítható, hogy a ruhadarab hiányossága már a vásárlást megelőzően ismert volt, így ez az áru olyan hibájának tekinthető, amely már a szerződéskötés időpontjában is ismert. A vásárlást megelőzően tehát a fogyasztónak lehetősége volt arra, hogy a vázolt hiányosság ismeretében döntsön annak megvásárlásáról. 

A termék megvételét követően erre a hibára tehát a vállalkozás kellékszavatossági felelőssége nem terjed ki. 

Ezzel együtt a cég köteles az írásban benyújtott panaszra legkésőbb annak átvételétől számított 30 napon belül szintén írásban, indokolással ellátott levélben választ adnia. Ha a vállalkozás ezt elmulasztja, akkor ezzel kapcsolatban az illetékes fogyasztóvédelmi hatóságnál kezdeményezhető eljárás a fogyasztói jogok megsértése miatt. 

Felhasznált jogszabályok: 

- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről 

- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ekat 2019.08.25. 09:29:01

@PartyMikee: Ez így van. Az irigység meg a dögöljön meg a szomszéd lova is mentalitás. Ezt hagyta ránk a 40+ éves proletárdiktatúra.

ekat 2019.08.25. 09:40:35

@ekat: Ja és ahogy hallom, alsó középosztálybeli emberek halomra teszik a gyerekeik feneke alá a lakást meg az autót, na a mi családjankban ilyen nem volt, és nem is lesz. :) Ên meg erről érzem úgy, hogy ha akarnám se futná rá soha.

Ken Adams79 2019.08.25. 09:45:53

@PartyMikee:
Lehet, hogy van akinél az irigység dominál, de szerintem a legtöbben amiatt "oltják" a posztolót, mert tudta, hogy nincs rajta a márka jelzés, reklamált is miatta, mégis megvette... Majd beküldte ide.
Ehhez tényleg nagyfokú idiótaság kell.
Vagy az, hogy "ország- világ"tudja meg, hogy ő ilyen cuccokat hord.

Snagal 2019.08.25. 10:30:32

@ekat: "Diplomátlan és beosztottként dolgozó nő vagyok, de akár most átmehetnék az Árkádba venni egy tucatot, a saját (leadózott) pénzemből"

nincs felvétel? :D
mit kell csinálni beosztottként, hogy annyit keressek, hogy fél millióért vásároljak pólót magamnak? :)

FDToth 2019.08.25. 10:55:03

Itt sztem azon van a hangsuly h a vasarlaskor (fizeteskor) rakerdezett vmire, teljesen nornalisan, csak ez a kerdes hazai szinten annyira piszlicsare es felfoghatatlan h nincs eszuk es gyakorlatuk ilyen kerdesek megvalaszolasara.
Persze ha megvette egy, de nem az lenne a normalis h ha szolok egy boltban emiatt, akkor udvariasan utananeznek ennek? Meg ha a legtobbunknek aemmitmondo a problema, akkor is?
Itthon kicsir magas lovon uldogelnek, es tehetik ez mert tudjak, nincs ami a fogyasztokat vedene, kb barmit meg lehet csinalni

ekat 2019.08.25. 11:37:48

@Snagal:
Nagyon vicces. :) Az átlagkereseten túl vagyok ugyan, de egy IT-s callcenteres keresetét sem érem el.

2019.08.25. 12:34:47

@ekat:
Azért rugóznak a 40 ezren, mert az egész poszt öncélú dicsekvés.

ekat 2019.08.25. 12:43:31

@Zabalint: Tényleg látszik a posztoló fogalmazásából, hogy az (is?), de ettől még nem ezen rugóznak, hanem azon, hogy hogy lehet annyiért pólót venni. (Mikor bezzeg úgyis kínai / a kínainál ugyanaz van 23 Ft 20 fillérért stb.) Én sem venném meg, de nem ez a lényeg. Egy nőnek ez egy kicsit sem érthetetlen. Ha magamból indulok ki, akkor azt kell hogy mondjam, hogy ha egy felső 100%-osan és borzasztóan tetszik, akkor előfordulhat, hogy megvenném 40.000-ért is. (De 1.200-ért sem derogálna. :D)

2019.08.25. 12:45:01

@ekat:
Kinek mi fontos, de én nagyjából ha átlagos fontosságú az öltözet, akkor egy nettó 500-as fizetéshez kb. max. 3-4 ezres pólót találok reálisnak, hasonló aranyokat más területeken, a 40 ezres póló inkább ezen jövedelem 10-szeresénél reális. A posztoló a felvagó stílusa és butasága alapján szerintem előbbi szinten sincs.

2019.08.25. 12:46:47

@ekat:
Pedig sokkal jobban teszik, mert a gyerekeiknek könnyebb lesz elindulni az életben, mint akik jövedelmi szintjükhöz relatív viszonyítva rongyrázásra költik.

ekat 2019.08.25. 13:17:45

@Zabalint: Mindkettő hozzászólásodhoz: igények illetve nézőpont kérdése, mindkettő csak szerinted. De ezen igazán nem érdemes vitatkozni.

2019.08.25. 13:39:39

@ekat:
De én is ezt mondom. Azért hangsúlyoztam, hogy ha átlagos fontosságú a ruha. Lehet fontosabb is.

ekat 2019.08.25. 14:16:47

@Zabalint: A nők nagyobbik százalékának fontosabb. :) De én alapvetően gondolkozom máshogy mindkét témáról, de ez abszolút nem baj. :)

Péter 2 2019.08.25. 15:50:34

@ekat: Nem. De akkor nem is azzal állsz neki a posztnak, hogy részletesen taglalod, hogy így márkanév, úgy prémium, amúgy dizájn. Én sem a legalsó polcról veszem a dolgokat, megengedhetem magamnak, de nem is állnék neki magyarázkodni (és egyébként sosem veszek márkanév és dizájn és prémium és divat alapon, semmit). Itt kilóg a lóláb, és ezt a válaszoló kartársak nagyon jó érzékkel látták meg.

2019.08.25. 19:10:32

@ekat:
Szerintem meg a férfiak ugyanakkora hányadának fontos ténylegesen, csak más a két nemmel szembeni társadalmi elvárás. Ugyanúgy vannak férfiak, akik prémium vagy luxus ruhákat vesznek, és ezzel az égvilágon semmi baj nincs.

Viszont ha valaki 40 ezres pólót vesz, és nem kimondottan ruha központú, akkor feltételezhető hogy minden másból is hasonló kategóriában fogyaszt, ez esetben viszont teljesen reális az a jövedelmi szint, amit megjelöltem. Ami kiemelten fontos, arra én magam is sokkal többet költök, ha ez a ruha lenne, csak arra persze, hogy tudnék.

Másrészt nagyon nehéz szétválasztani az árat, a posztoló stílusát és a rongyrázást. Ő nem valami hobbira költött, kérkedett a márkák minőségével is, ebben a kontextusban elég könnyen összerakható a kép.

btprg 2019.08.25. 21:22:06

@ekat:
Azért a minimálbér csaknem fele egy vacak pólóra szerintem nem mondható "nem soknak"... Főleg azt nézve, hogy ennek negyedéért is már igen jó pólókat lehet kapni. 40 ezerért jókat ehetsz 2 hétig, leutazhatsz pár napra a Balatonra, vehetsz egy nem olyan rossz okostelefont, 4 hónapig utazhatsz felnőttként a BKV-n, és még sorolhatnám. Ez meg csak egy pamutpóló...

Fánkevő Fáncsi 2019.08.25. 21:27:38

Mondjuk a kedves szakértő véleménye is jó nagy faszság. Elég siralmas dolog az, hogy ilyen jogi felkészültséggel és segíteni akarással dolgoznak emberek a GVTI-nél.
A kellékszavatosság nem csak azt jelenti, hogy a termék megfelel a "szerződésben vagy jogszabályban meghatározott minőségi követelményeknek." - hanem azt is, hogy az aminek nevezve van, vagyis nem hamisítvány.
Nem jellemző ugyan, de egyes esetekben akár az is előfordulhat, hogy a hamisítvány jobb minőségű, mint az eredeti. Tehát ez nem minőségi kérdés, ennyit illene tudni azért a kedves szakértőnek. A vásárló pedig csak annak lehetett tudatában a vásárláskor, hogy az eredetiséget bizonyító szokásos cimke hiányzik, de abban még bízhatott, hogy ettől függetlenül a termék eredeti, csak valamilyen oknál fogva leszakadt a cimke. Vagyis az eladó felelőssége természetesen fennáll, ha akármilyen módon bebizonyosodik, hogy nem eredeti a ruha, hanem koppincs, hiszen megtévesztette a fogyasztót.
Arról nem is beszélve, hogy a NAV is gyorsan rászáll a koppincsokat forgalmazókra és elkoboz, lefoglal, büntet.

fifibá55 2019.08.25. 21:57:14

Megértem a posztoló fájdalmát. Szerény tanácsom: a kívánatos ruhadarabok mellett magyar helyesírás korrepetációs órákat is célszerű lenne vennie.

Fánkevő Fáncsi 2019.08.25. 22:32:42

Ez egyébként is egy elég szomorú történet, jól mutatja a magyarok siralmas állapotát. A társadalom alaposan szét van tagozódva, rengeteg a csóró tanulatlan senki melós.
Na az ő számukra az a legnagyobb probléma ebben a sztoriban az, hogy valaki 40 rugót elkölt egy egyszerű fehér/mintás pamut pólóra. Ez fölháborító. Innentől kezdve szegény sznob panaszos nem sok jóra számíthat a hozzászólók többségétől. Miért nem eszik ő is menzás krumplifőzeléket fasírttal, mint minden becsületes magyar ?
Valójában ezek az fikázós hozzászólók egészen biztosan sokkal kevésbé tudatos vásárlók mint a blogos, még könnyebb őket átbaszni, még könnyebb őket irányítani, befolyásolni a mindennapokban. Még jobban átbassza és kihasználja őket a főnökük, nap mint nap.
Persze itt a kommentek között mindenki lehet nagyon okos és határozott, igazi tökös gyerek. Aki szerint a blogos egy balfaszjancsi.
De a valóság azért mégiscsak az, hogy a blogos veszi a negyvenezres pólókat meg a kaviárt, és ő már azért is bosszús, ha a cimke nincs a helyén, a kommentálók meg eszik a bundáskenyeret reggelire.

2019.08.26. 07:26:05

@Fánkevő Fáncsi:
Egyetlen kommentelőt sem láttam, akinek pusztán a 40 ezres pólóval volt a baja. A 40 ezres póló párosítása a proli ostobasággal és rongyrázó stílussal annál inkább. Tudod ez ugyanaz, mint mikor a lepukkadt BMW-vel és a fuksszal menőnek érzi magát a lakótelepi suttyó, csak a posztoló más körökben mozog (az átlagnál ő sem tehetősebb körökben).

2019.08.26. 07:53:30

@Fánkevő Fáncsi: haha,na ez nagyon tetszik,hamisítvány jobb mint az eredeti.Ha csak "kínai hamisítvány" telókat nézem már rég elhagyták ezt a szintet,csak magyarországra ez még nem jutott el...volt szerencsém a múlt hetet egy ilyen sráccal egy párban munkával töltenem.Szegény még mindig abban a légkörben él,hogy a Samsung az isten.Azért a pénzért,amiért vette a legújabb telefonját,minimum fele áron adtam volna dupla tudású telefont neki.Ugyanazokkal feltételekkel,amit boltban kapna vagy jobbal,mert hiba esetén visszavásárlom eredeti áron,minimum egy évig,nem kell szarakodnia a gyártóval,forgalmazóval vagy a szarokbelejelentsfel hozzáállással.Ez van.Legalább az iphone xxx-ről lebeszélte a feleségét...(nem,nem hatottam rá,de úgy ordított a telefonba,hogy kénytelen voltam végighallgatni)

lobster thermidor 2019.08.26. 08:08:25

Eddig is tudtam, hogy ez a hülyék országa, de az ilyen posztok csak megerősítenek ebben. Túl azon, hogy amennyiben hiányzik valamilyen kellék egy ruhadarabról, ennek ismeretében mi a fenéért veszi meg valaki, utàna pedig miért vergődik ezen. Az sem teljesen világos számomra, hogy a posztoló mit várt volna el az eladótól, vagy az üzletvezetőtől. Egy ruhaboltban sok vásarló fordul meg, sokan bár pénzük nincs a drágább darabokra, ezért csak próbàlgatni járnak az ilyen helyekre, aminek a következtében plomba ide, márka oda, simán leszakadhat az a fránya cimke. De tovább megyek, mert ez még a jobbik eset, ugyanis ha a t. boltlátogatók a csak erőszakos úton eltávolítható lopásgátló eszközöket is egyszerűen kivágjàk a ruhából, és úgy viszik ki fizetés nélkül a boltból a cuccot, akkor egy apró pótgombot, gyöngyöt, flittereket tartó kis címkét miért ne lopnának el. A bolt alkalmazottai honnan kerítheték volna elő a hiányol gombokat, és flittereket, ha azt valki eltulajdonította, és miért ne gondolhatnák azt, hogy pont a reklamáló volt az aki lenyúlta a kellékeket, hogy néhány ezer forint árkedvezményt préseljen ki magànak a hiányzó apróságok miatt? Akinek van kiskereskedelmi tapasztalata, az a gyakorlatból tudja, hogy a vásárlók fantáziája kimeríthetetlen, ha arról van szó, hogy valamilyen kedvezmény csikarjanak ki maguknak. Még a drágább, értékesebb portékákon is képesek valamilyen kisebb hibát előidézni, hogy alkupozícióba kerüljenek.

metal · http://electric.blog.hu 2019.08.26. 11:09:44

@Fánkevő Fáncsi: "Valójában ezek az fikázós hozzászólók egészen biztosan sokkal kevésbé tudatos vásárlók mint a blogos, még könnyebb őket átbaszni, még könnyebb őket irányítani, befolyásolni a mindennapokban."

Hahaha.... Ne már! A poszter egy elkényeztetett sznob hülyepicsa. aki anyuka, apuka pénzét lejmolja (le is írja magáról). Hagyjuk már, hogy ő a tudatos vásárló.

juhaszvik 2019.08.26. 13:24:36

@Fánkevő Fáncsi: csúsztatsz. Fuss neki még egyszer, olvasd el a kommenteket, aztán vonj le ilyen nagyívű következtetéseket.
Igen, van aki abba kötött bele, hogy kiadott 40 ezer forintot egy felsőért, de nem a többség. Nekik az nem tetszett, hogy kiadott 40 ezer forintot egy felsőért, aminek előre tisztában volt a hibájával (majd jött ide panaszkodni). Ha nem érted a különbséget, nyugodtan kérdezz...

Lesből Támadó Szárítókötél 2019.08.26. 13:56:20

@Lószerafin:

Mondta azt bárki bárhol, hogy holnaptól mindenkinek ezt kell vennie? Nem? Akkor meg miért zavar téged, hogy más mit vesz?

Lesből Támadó Szárítókötél 2019.08.26. 14:02:52

@Zabalint:

Csakhogy ez a fikázók egyéni szoc problémája. Ez elvileg valamiféle fogyasztóvédelmi jellegű izé lenne, nem pedig holmi ízlésrendőrséggel párosult majdénmegmondomhogyanéljenmindenkimás hangszóró. Ha valaki 40 ezres pólót akar venni, mert rongyrázó, akkor az az ő dolga, mert a fogyasztóvédelem rá is vonatkozik, nem pedig csak azokra, akiknek pecsétes papírja van arról, hogy mindig értelmesen és költséghatékonyan vásárolnak (posztolók tobbsége).

A posztolónak egyvalamiért jár a faszkorbács, amit a GVTI is megfogalmazott kissé jogászkodva: ha látod, hogy a termék hibás, akkor ne vedd meg, ha pedig megveszed, ne panaszkodj. Minden más, a posztolót célzó komment csak az internetes zajt fokozó fröcsögés, shitposting.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2019.08.26. 16:33:58

- Irigylemapostolóproblémáit

- Neitthon vedd, mert simán lehet, hogy hamis volt, azért nem volt rajta

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2019.08.26. 16:38:23

". Az sem teljesen világos számomra, hogy a posztoló mit várt volna el az eladótól, vagy az üzletvezetőtől. "
Nekem teljesen világos. Függetlenül attól, hogy tényleg sügér a vevő, pl lehetett volna pénzt visszaadni, másik terméket adni. Kultúrhelyeken fel sem merül a kekeckedés, csak itt, a putriban.

juhaszvik 2019.08.26. 17:09:14

@Semmitnemérszakitiltással: "pl lehetett volna pénzt visszaadni, másik terméket adni"

Olvasd már el a posztot. Már a vásárlás előtt tudott a problémáról a posztoló, és akkor jelezte az eladók felé. Ezután vette meg a terméket. Ha pénzvisszatérítés vagy másik termék kellene neki, akkor szimplán nem veszi meg és kész.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2019.08.26. 17:43:21

@juhaszvik1: Senki nemmondta, hogy nem hülye! A boltnak viszont ez lett volna a jó reakciója.

juhaszvik 2019.08.26. 19:26:32

@Semmitnemérszakitiltással: komolyan olvasd el a posztot. Még azelőtt problémázott, hogy megvette volna. Nem érted? Hogyan lehet pénzt visszafizetni, ha még meg sem vette a terméket?

Permetező 2019.08.26. 19:50:43

Prémijum márka és német. Pediz ott már csak euró van. Mitől préjmiun hát attól hogy vab hozzá címke bazze. Nem az anyagminősége varrása stb. Omg iSheep.

Borzasztó Károly 2019.08.27. 00:12:09

Végigolvasva a kommenteket, elmondható, hogy az emberekből kiveszett az empátia teljesen. Tegye fel a kezét az, aki nem venne meg 40ezerért egy Marc Cain felsőt, mert otthon nincs még 100 darab a márkából? Na ugye. Szomorú, hogy hiányzik a róla a lényeg, de hát abban a szerelmetes vásárlási lázban csak a felső számított, és hogy milyen jól áll. Most persze lehet már mégsem, mert ugye jönnek elő a hibák, ha nincs, akkor keres egyet és kiszeret az ember belőle hamar.
Remélem a sóhivatal befolyással lesz az ügyre és kap a kedves vásárló kettő másik felsőt kárpótlásul az ócska helyett!

PartyMikee 2019.08.27. 07:13:20

@Ken Adams79: ugyan már. Ha nem az irigység dominálna, akkor nem lenne benne a 40 ezer a kommentek 90%-ban. Teljesen irreleváns mennyibe került. Ha 4 forint lett volna akkor is barom, hogy megvesz egy hibás cuccot, az eladók meg seggek, hogy nem ajánlották fel ott a vásárláskor a cserét, ehelyett kiröhögték.

orient 2019.08.27. 07:43:52

@ekat: "egy kivágott domborulatok nélküli papíremberre gyártották volna, ilyenek a TESCO, AUCHAN, stb. cuccok, meg általában a C&A is"
Egyetertek, es lenne meg mit magyarazni az atlag parasztak aki szerint a C&A az ugyan az mint a felsobb kategorias ruhak.

+Barmi amit C&A, H&M, Zara-ban...valaha vettem, par honapon belul vagy szetesett, vagy kifakulta szine...stb. Egy felso kategorias ruha nem attol jobb, mert svajcban varjak ossze egy 500 eves gyarban (mert ugyan olyan szar bangladesi, indiai, kinai gyarakban keszul tobbnyire), hanem ahogy te is irtad altalaban a szabasa normalis es jo ideig hordhato, mert anyaga jobb minosegu valamivel. Valakinek megeri ez, valaki masnak aki meg a szocialiusban el meg ugyanaz, mert kinai-kinai es ez csak dragabb cimke...

orient 2019.08.27. 07:54:21

@nervy: en meg azt latom, hogy aki az iphone-n rugozik az altalaban statusz szimbolumnak tekinti. AKi mondjuk meg iphone-t hasznal 10 eve es idonkent ujabbat vesz belole annak meg eszebe sem jut, mert szarik ra. Az egy szimpla hasznalati eszkoz amit idonkent lecserel. (eletben nem gondoltam, hogy egy szar telefon mitol lehetne annyira villogas, mikor a fel vilag mar azzal szaladgal az utcan). kb. ugyan az, mint mikor egy starbucks kaveval irodaba megyek es nehanyan azt gondoljak, hogy az ember villog a draga kaveval. A Starbucks az egy KAVE, nem BMW, nem Maserati, nem 20 kilos aranylanc, nem millios ora (ezekkel villgnak a parasztok), az egy szar-szerencsetlen kave ami epp utbaesik az embernek neha es megveszi, es sosem jut eszebe, hogy ezt valaki statusz szimbolumnak venne (pedig vannak sajnos ilyenek). Akik ilyeneken rugoznak mind kissebsegi komplexusban szenvednek....

2019.08.27. 08:15:59

@PartyMikee:
A posztoló hangsúlyozta ki, hogy 40 ezer, meg hogy kurva jó marka, mert fontosnak találta mindezt. Ha 4 ezres lenne, de kihangsúlyozta volna, hogy mekkora prémium, és hogy ennyit (4 ezret :-)) otthagyott érte, akkor is ugyanezt gondolnám, csak maximum viccesebb lenne a szitu. A rongyrazás mindig relatív, a rongyrázók meg szeretik beállítani a szokásukat lenézőket irigynek.

2019.08.27. 08:19:33

@orient:
Csak az az érdekes, hogy a posztoló a címke hiánya miatt sírt, holott ha valóban ért hozza, és valóban jobb minőségű és/vagy jobb a design, vagyis ezek miatt venné meg, akkor a címke számítana legkevésbé. Ezért is hatalmas öngól a poszt, nem csak azért, mert miután nem tetszett neki a címke hiánya, mégis megvette. Annyira butay önigazolós hirtelen pénzhez jutott proli stílus, amit előad. Egy áruhitel tette volna fel a pontot az i-re :-)

2019.08.27. 08:21:45

@orient:
Jellemzően az adott ember stílusából derül ki, hogy villogni akar a tárggyal, vagy pusztán használati tárgynak tekinti, ezért nem lehet ilyen általános kijelentéseket tenni. Emellett mint írtam, a rongyrázas relatív, bizonyos körökben az iPhone számít felvágásnak, bizonyos körökben meg a vadiúj Mercedes.

orient 2019.08.27. 09:11:57

@Zabalint: elso kommenttel teljesen egyetértek a másodikkal mar kevésbé. Egy telefon soha semmilyen korulmenyek között nem szabadna felvágásnak értelmezni. Ha engem megkérdezel, hogy a környezetemben kinek milyen telefonja van a kollégák vagy a barátok körében fogalmam sincs. Észre sem veszem annyira nem érdekel. Az iPhone-om zárható tokban van magyarul emberek 99% nem is látja milyen telefon, ha konkrétan nem akarja kibámulni a kezemből, de mégis én vagyok az iPhone sznob sokak szemében :))) abszolút nem érdekel csak szerintem az ilyen embereknek a saját életükkel kene foglalkozzanak mert így sosem lesznek boldogok ha azt nézik kinek milye van állandóan.

2019.08.27. 10:29:23

@orient:
Eleve létezik luxus telefon márka is. Ilyen a Vertu, már ha még létezik, mert anno Nokia-ra építettek, most nem tudom mi van velük. Namost ha ilyet látnál egy alsó-középosztálybeli "irodai rabszolgánál", és még mondjuk mutogatná, és mondaná hogy mennyibe került , akkor azért gyanús lenne, hogy rongyrázás. Az iPhone inkább a náluk csóróbbaknál számít ilyennek Magyarországon. Hozzáteszem az iPhone userekne emellett van egy fanatikus rétege, akik azt tartják, mindennél jobb telefon, holott valójában az is egy a sok közül, más előnyökkel, hátrányokkal.

orient 2019.08.27. 11:01:34

@Zabalint: ha egy ilyen luxus telefont látnék fel sem ismernem. Mennyibe kerül fogalmam sincs es nem is érdekelne magyarul ha valaki ezzel jönne irodába kb. annyira vennem észre mint más 20e Ft teltház. Ha elkezdi mondogatni mennyibe került es felvag vele akkor az egy idióta de ez mindenre vonatkozik. Lehet dicsekedni olcsóbb dolgokkal is az is hülyén hangzik az egy más történet. iPhone használóknak van egy ilyen hírneve ami eléggé régi es hiteltelen. Az aranyfuxos BMW-S csávó lehet felvag az iPhone javal de en nem ismerek olyan Apple felhasználót a környezetemben aki próbálna másokat meggyőzni hogy az iPhone a legjobb. Olyannal inkább találkozók aki mikor megtudja iPhoneom van rögtön beskatulyáz es anélkül hogy egy szót szólnék telefonokrol egy Apple sznob majom leszek aki azt gondolja minden más telefon szar (pedig nincs így). Van egy eleg durva előítélet az emberekben Apple használók felé ami sokszor iszonyatosan el van túlozva.

2019.08.27. 12:26:59

@orient: átjön amit írsz,de azért van egy-két gubanc.A mercbéjemvéajudi trió is szimpla használati eszköz.Aztán mégis lehet látni a tahókat a kormány mögött akik beleszarnak mindenbe mert ők a rendszeren felülállóknak tartják magukat+suvos anyukák bármilyen típussal...Előítélet?Persze tagadják de mégis létezik.Ugyanez van a telókkal is.Iphone?Egy másik posztban rohadt egyszerűt kérdeztem.Miben más mint egy Androidos telefon?Kb. 30 kommentből kettő értelmes volt,a többit inkább hagyjuk.Szeretek én is kávézóba járni és igencsak idegesít,ha bejön a hmcsé telefonnal a kezében beleorditva,hogy na itt vagyok lehet bámulni.Ilyeneknél 99%-ban iphone xx van,amit természetesen hátlappal felfelé le kell baszni az asztalra,lássa már mindenki.Ha legalább egy valaki nem néz oda,addig csinálja amíg elégedettnek nem érzi magát.Én inkább szánalmasnak tartom.Ez van.Nekem is kommersz kínai telefonom van,ha meg lebaszom az asztalra az asztallap törik...na ez sem jobb...(bv9500) a sárga színével meg a tégla méretével feltűnőbb mint egy iphone de a munkám miatt ez kell.Igaz,az emberek nagyrésze élből CAT-nek nézi,ami sértés a gyártóra nézve mert valahol a kínaiak mögött kullognak.

2019.08.27. 12:46:30

@orient:
Én meg egy ilyen Van Graaf boltban vásárolt pólót sem ismernék fel, sőt ha nem írja bele az árat, csak a panaszt, akkor nem is tudnám az árat, mert annyira nem érdekelne, hogy utánanézzek.

Az iPhone sztereotípiának meg azért van alapja, főleg alsóbb körökben. Eleve ha valaki irigynek nevez másokat, ha mondjuk túlarázottnak nevezi, már az marha gyanús, hiszen a fuxos BMW-s is azt várja el a telepen, hogy irigyeljék. Az iPhone-nak pont olyan körben nincs ilyen jelensége, ahol bárki megteheti, te gondolom ilyenben mozogsz. Én is, de nyilván ez nem volt mindig így, pl. egyetemistaként, amikor még a legtöbb ember nem tartotta el magát. Azért mondtam a Vertut, mert relatív az lehetne olyan jelenség egy átlagnál jobban kereső irodistánál.

2019.08.27. 12:49:59

@a lekvár neve puffin:
Meg a poén az, hogy ránézésre több gyári melósnál látni iPhone-t, mint jól kereső informatikusnál.

Mondjuk az iPhone-nak nem célja a mindent bírósag, ezért felesleges is elvárni tőle.

Metálvörös 2019.08.27. 15:40:28

Mikor elolvastam a posztot, már tudtam, hogy igen jól fogok szórakozni a kommenteken, és nem kellett csalódnom :)

orient 2019.08.27. 16:05:00

@a lekvár neve puffin: taho az taho trljesen mindegy hogy BMW vezet vagy suzukit. Nyilvan aki azert vesz BMW t mert kompenzalni es villantani azoknal nagyobb szazalekban fordul elo mert tobbnek gondolja magat masoknal. Nyilvan iphoneos emberek kozott is van ilyen de ez nem a telefon hibaja han a hasznaloe. Lehet valkinek egy draga Samsung ja es lehet oltari bunko mert az sem olcso telo. Mibem mas? Sok mindenben az op rendszere teljesen mas de sok applikacio kb. ugyan az. En applet hasznalok regota es hozzaszoktam, applikaciokat is erre vettem meg nincs kedvem elorol kezdeni egy uj platformon, de ettol nem hinnem jobb csak en ezt hasznalom...

ekat 2019.08.27. 18:20:57

@btprg: Csak azt tudom erre írni, amit már többször.... szerintem nincs olyan ember, aki ne költene mások szerint sokat VALAMIRE. Ez a valami az, amire a MÁSIK nem költene annyit. Ez abszolút egyéni megítélés dolga. Csak példa.... nekem pl. ma a táskám drágább volt, mint a telefonom, a napszemüvegem meg drágább, mint a farmerom. Mindemellett 100%, hogy halomra voltak emberek körülöttem, akiknek a telefonja többet ért, mint mindez összeadva. Na én meg arra sajnálnám! De akkor sem irigylem tőle, és nem is feltételezem, hogy villogna akar vele, és nem is akarom megmagyarázni neki, hogy bezzeg a Xiaomi sokkal többet tud sokkal olcsóbban. Az ő pénze. Az ő élete.

Permetező 2019.08.27. 18:21:41

@Metálvörös: sajnos én csalódtam a kommentekben

ekat 2019.08.27. 18:30:16

@PartyMikee: Ismét teljes egyetértés. Nekem itt folyton mindenki azzal válaszol, hogy nem is, az emberek a posztoló hülyeségét és/vagy villogását szidták, pedig jórészük csak a 40.000 forintot egy pólóért-dolgon volt kiakadva, vagy azon is. Én erre az utóbbi aspektusra reagáltam egyfolytában, az, hogy a posztoló hülye, ha elfogad valamit, amit utólag megreklamál, az nem kérdés. És csak el kellett olvasni a posztját ahhoz, hogy tudja az ember, hogy felvágni is akar, ezt nem kellett "kitűnő érzékkel" :D felismerni.

PartyMikee 2019.08.28. 00:02:11

@ekat: én még abban sem vagyok biztos, hogy fel akart vágni. Inkább nyomatékosítani akarta a mondandóját, hogy lám a drága cucc sem jelent prémium minőséget vagy vip kiszolgálást. Panelproli létből nehéz megérteni, de van olyan szint is, ahol az ember nem igazán nézi az árakat, megveszi ami megtetszik. És nem, ez nem a felső tízezer, hanem a szimpla középosztály is. Más kérdés, hogy középosztályból már elég kevés van, mert az utóbbi évek szuper politikája miatt vki vagy lecsúszott (ezek vannak többen) vagy piszkos gazdag lett.

2019.08.28. 07:31:58

@PartyMikee:
A posztoló egyértelműen nézi az árakat, nem ez a kategória, ha nem nézné, akkor sem az árat nem emelte volna ki, sem a prémiumságra nem hivatkozott volna.. Virít a posztból, hogy legfeljebb alsó-középosztálybeli.

(Középosztály Magyarországon az kb. 100 ezer ember.)

2019.08.28. 07:50:51

@ekat:
A kettőt továbbra sem lehet szétválasztani, te feltehetőleg nem hangsúlyozod, nem emeled ki, mennyibe került a táskád, hanem megvetted, mert az tetszett neked.

2019.08.28. 08:50:55

@ekat:
Szerintem 3 nagyon eltérő mentalitásról beszélünk. Az egyik az, mint nálad, valami kiemelten fontos, ezért arra több pénzt szán az ember. Pl. bringások bringára, teljesen átlagos jövedelmű emberek akár 1 milliós bringával, amire költenek is rendszeresen. Aztán van akinek nem számít ez az összeg, mert van annyira tehetős. Meg van a harmadik típus, a posztoló, a kultúra lakótelepi suttyó, de az anyagi helyzet valamivel jobb, ennek az eredménye az ilyen rongyrázas.

2019.08.28. 09:30:36

@Zabalint: tavaly hoztam be én is Gome K1 telókat.Ránézésre iphonnak nézte mindenki...tudásra agyonvert mindent (8 mag,6+128,6A (!) gyorstöltés...55e ft volt...ha egy év távolából nézem,ennyiért ma sem nagyon kapsz normális telót boltban....

2019.08.28. 10:53:08

@a lekvár neve puffin:
Én ezeket lutrinak érzem, nekem is kínai telefonom van, de bevált típus volt mire megvettem, korábban fáztam rá papíron jó telefonnal, ami nagyon rossz minőségű volt. Mondjik 4000 mAh alatti aksival nekem semmi sem jöhet szóba, ha létezne normális áron normális fizikai qwertys telefon akkor meg azt venném.

ekat 2019.08.28. 11:19:09

@PartyMikee:
Pedig ez nekem itt már egyértelmű: "De hát ez egy német prémium márka, Németországban is a drágább márkák között tartják számon. Rendszeresen megjelennek teljes oldalas hirdetéseik nagyobb német divat lapokban. " Itt már végképp nagyon túlragozta a nyomatékosítást.... De mindegy is.
És igen, a középosztálynak is sokminden belefér, ennek én és a tág családom is határozottan tagjai vagyunk, akkor is, ha csak 100.000 fő. :)

ekat 2019.08.28. 11:34:25

@Zabalint: Hát a helyesírása / fogalmazása / megironizálódása elég furcsa, pedig milyen választékosan próbál fogalmazni. :)

2019.08.28. 11:49:49

@ekat:
Azt írtad, egy IT callcenteres jobban keres nálad, úgyhogy jövedelmi szempontból biztosan nem tartozol a középosztályba, vagyoni szempontból persze lehetséges.

PartyMikee 2019.08.28. 11:57:56

@ekat: nem mondom, hogy nincs igazad, de az idézet pont engem is igazolhat: azt akarja bizonygatni, hogy a drága se tuti, nem számol vele, hogy kb 4-5 millió béka segge alatt élő ember érzéseit megsérti. Sztem azért 100.000-nél több, de az biztos, hogy nem sok.

ekat 2019.08.28. 12:09:50

@Zabalint:
Akkor Neked furcsa középosztályod van, mert akármilyen felmérés szerint is a felső 10%-ban voltam idáig anyagilag. :) Igaz, azon meglepődtem, hogy az IT-s callcenteresek nettó 400-tól felfele keresnek.
Az elérhető életszínvonalam és életem alapján olyan közép-középosztály vagyok, ketten is, mert a férjem mostanra lehagyott a keresetével. De ő sincs nettó 500e, amit emlegettél. De teszünk félre nyugdíjra, egészségpénztárra, csak úgy, a következő autóra, (komolyabb helyekre) utazgatunk, (jobb) éttermekbe járunk, és még mindig marad drágább táskákra, cipőkre vagy kozmetikumokra. Ha ez itthon alsó középosztály, akkor legyen, én tökjól elvagyok. :)

ekat 2019.08.28. 12:12:18

@ekat: Utolsó mondat jav.: nem középosztály

ekat 2019.08.28. 13:07:07

@PartyMikee: Szerintem is nagyon kicsi a középosztály, de körülöttem valahogy az van. Logisztikus, bankos, banki IT-s, marketinges, orvos, elektrotechnikus... egy részük Zabalint 'nettó 500.000 felett kell lenni'-besorolása szerint nem is középosztály :), de szerintem az. Az nem csak anyagi kategória.

2019.08.28. 13:10:01

@Zabalint: nem nagyobb lutri mint bármi más.Akkor az új volt,érdekelt mégis mit tud.Semmiben nem csalódtam próba után,de nekem játékszer volt.Viszont ahogy meghirdettem rögtön elvitték.A bv9500 vagy p11000 Neked való....(10-11mAh akukkal...)

2019.08.28. 14:08:48

@ekat:
Nem ez a besorolásom, 500 nettó még messze nem középosztály Magyarországon, illetve ha vidéken egy olcsó városban (pl. Salgótarjában, Komlón) keres legalább ennyit férj és feleség, akkor lehet, Budapesten semmiképpen. Nagyjából ezzel a cikkel értek egyet középosztály témában:

kiszamolo.hu/kozeposztaly-mennyi-jovedelem-kell-hozza/

Az mi jövedelmi szintünk is hasonló kategória a tiétekhez, de nem gondolom, hogy középosztályhoz tartoznánk, nagyon jó esetben majd 50-60 éves korunkra elérjük azt a szintet.

A középosztály nem azt jelenti, hogy a társadalom közepe.

ekat 2019.08.28. 14:52:47

@Zabalint: Egyrészt tudom, mi a középosztály, másrészt végképp nem értelek. Hogy jön ide a férj+feleség, én egy darab fizetést emlegettem, nem kettőt. A cikket meg itt a munkahelyemen nem tudom elolvasni, sorry.

2019.08.28. 16:11:26

@ekat:
Úgy, hogy két 500 nettó körüli fizetéssel is bőven alatta van egy család a középosztálynak. De egyedül egy fizetéssel is. A felső 10%-nak csak egy kis része középosztály Magyarországon.

ekat 2019.08.28. 16:38:48

@Zabalint: Akkor mi itt nagyon jól élünk, engem magyar szegényt sok átlagnémet irigyelhet. :)

ekat 2019.08.28. 17:26:41

@Zabalint:
Na és most (hazaérve) kicsit hosszabban: a középosztály nem egy objektíven meghatározott kategória, sok ezzel foglalkozó intézet és tudós is teljesen máshogyan határozza meg / számszerűsíti Magyarország tekintetében is. Egyik sem olyan magas szinten, mint Kiszámoló. Ha Neked az a középosztály, az magánügyed, de ne úgy írd már, mintha az egy kőbevésett igazság lenne.
És fenntartom, hogy ha ezek szerint a magyarok 95+ százaléka szegény, akkor sok osztrák, német, spanyol, görög, olasz stb. irigyelheti a saját ingatlannal rendelkező, anyagi gonddal nem küszködő, félretenni és nyaralni járó tudó itteni szegényeket.

2019.08.28. 18:21:48

@ekat:
Egyrészt nem mondtam, hogy amit írok kőbevésett igazság lenne.

Másrészt a középosztály alatt nem közvetlenül a nélkülözők jönnek. Az meg, hogy nálunk jellemzőbb a saját ingatlantulajdon, nem jelenti azt, hogy mondjuk az osztrákok irigyelnének minket

2019.08.28. 18:23:30

@ekat:
És mellesleg amilyen életszínvonalon a jó ha 1-2%-nyi szerintem középosztály él, van ország ahol 10%-ot is kitesz. Meg van ahol 1 ezreléket sem.

Fánkevő Fáncsi 2019.08.29. 07:04:51

@metal: Ja lehet, hogy sznob. De tudja, hogy mi jár neki, meg is akarja kapni, és reklamál érte. A csoró és tnulatlan "nemsznob" melósok 90%-át ele lehet hajtani a picsába egy megfelelően határozott kioktatással. Ők a hozzászólásoknál nagy legények, nem pedig a való életben, nincs meg ez a határozottság sem az intelligencia. Egy proli soha nem panaszolná meg azt hogy nem volt eredetiséget igazoló cimke a terméken. Nem is értik minek az a cimke ? Hát nem mindegy ? Egyébkény még a blogos is azzal kezdi amikor hazaér, hogy levágja a cimkét, hisz a vásárlás után már semmi szükség rá.

Fánkevő Fáncsi 2019.08.29. 07:34:35

@Zabalint: "Egyetlen kommentelőt sem láttam, akinek pusztán a 40 ezres pólóval volt a baja. A 40 ezres póló párosítása a proli ostobasággal és rongyrázó stílussal annál inkább."
Ja te nem látod de ettől még a többséget az irigység irritálja.
Én pedig rongyrázást nem látok. Azt a prolik látják bele. Amiről ő beszél az számára teljesen természetes. Ő abban a világban mozog. A proliknak pedig megakad a tojásos nokedli a torkukon.
Rongyrázásról akkor beszélünk általában, amikor azonos osztályba tartozók között folyik vetélkedés, a nagyot mondás, a másik "túllicitálása". Itt erről szó sincs, és egyébként is teljesen értemetlen lenne a kérkedni ismeretlen emberek előtt. Mit érdekel engem hogy a számomra teljesen ismeretlen Kovács G. Hugó nevű olvasó mit gondol arról, hogy én gazdag vagy szegény vagyok ?
Ostobaságot sem látok, inkább csak a hozzászólók részéről. Nem is értik a prolik, hogy minek az a cetli, és azt sem, hogy miről szól ez a panasz, mi a lényege.
Az egész egyébként a magyar igénytelenségről, szól, a balkánizmusról. Németországban vagy a nyugaton nagyon is köztudott dolog hogy a drága cuccok "márkahű" vásárlói (nevezheted sznobnak őket nyugodtan) pontosan az igényes seggkinyaló kiszolgálást is megvásárolják, a hasonló, de 10x olcsóbb termékkel szemben. A boltnak fel kell nőnie a termék árához. Ezért amit a blogos kér, az "jár" neki, te akár látod ennek értemét akár nem. Meg akkor is ha a boltos picsa ezt nem tudja. Persze ezt egy balkáni vagy ruszki ürge nem is igazán érti ezt. Tényleg nem. Meg úgy általában egy kelet-európai. Nyugat <==> Kelet, teljesen más világok, más kultúra, más életvitel.

Fánkevő Fáncsi 2019.08.29. 07:48:39

@Zabalint: "Aztán van akinek nem számít ez az összeg, mert van annyira tehetős. Meg van a harmadik típus, a posztoló, a kultúra lakótelepi suttyó, de az anyagi helyzet valamivel jobb, ennek az eredménye az ilyen rongyrázas."
Légyszíves, mutasd már meg a posztban azt hogy melyik része utal az alacsony iskolázottságra. Honnan olvastad te ezt ki ? Miből gondolod, hogy ő lakótelepi csóró proli, aki csak az interneten akar virítani neked mert ez az egyetlen vágya ?
Arra is mutass rá, hogy mely mondatokat látsz te rongyrázásnak ? Komolyan kérdezem, ne passzold ezt el. Hol bújik meg az a lekezelő a szegényeket lenéző, gazdagságot és pénzt előtérbe toló világnézet? Hol próbálja hangsúlyozni azt hogy ő milyen határtalanul gazdag a csóró olvasóhoz képest, és ezzel ő egy különb ember? Melyik mondatnál érzed azt, hogy kicsi a kukid?

2019.08.29. 07:51:58

@Fánkevő Fáncsi:
Nem látod az ostobaságot? Hiszen úgy is megvette, hogy nem volt címke pedig azzal volt problémája. A stílus alapján pedig szó sincs természetességről. A posztoló pedig feltehetőleg azonos osztály a kommentelőkkel, de még abben sem vagyok biztos, hogy nem alacsonyabb.

2019.08.29. 07:54:33

@Fánkevő Fáncsi:
Ja, tudja mi jár neki, azért vette meg úgy, hogy nincs rajta címke. Tudatos vásárló :-)

Szerintem épp az ilyen rongyrázni akaró prolilat lehet legjobban átbaszni, mert mindenáron el akarja mondani magáról, hogy milyen márkájú ruhát vett és mennyiért, ezért bármit lenyel.

metal · http://electric.blog.hu 2019.08.29. 12:01:51

@Fánkevő Fáncsi: Hát ha nálad az intelligencia, hogy látja a hiányzó baszást, mégis megveszi, majd rinyál, akkor nagyon nem ugyan azt értjük a szón!

Fánkevő Fáncsi 2019.08.29. 20:04:48

@Zabalint: "de még abben sem vagyok biztos, hogy nem alacsonyabb." - látod Bálintkám, éppen ez az amiből látszik, hogy a sztoriban te vagy a proli nem ő. Ez színtiszta kitaláció, vetítés ami a gazdagok (gazdagabbak) gyűlöletből fakad. A proli tanulatlan, egyszerű származásó emberek úgy érzik, hogy aki többek keres mint ők az egyszerűen lop csal hazudik. Ki van zárva, hogy tehetségesebb, műveltebb, okosabb, szorgalmasabb, jobb szakember legyen mint te. Mert olyan nem létezik. Te itt be akarod bizonyítani, hogy legalább olyan jó és vagy mint ő, sőt tulajdonképp te tartozol a magasabb osztályba. Neki csak azért van pénze, mert elszedi az anyjától. Vagy lopta. Vagy örökölte.
Ez nevetséges Bálint. Buta proli vagy és ebből nem is tudsz kitörni így fogod leélni az életedet, hogy azon bosszankodsz, hogy mások bezzeg 40 rugóért vesznek pólót.
A magyar egy elég lusta népség, az egy dolgozik másik 3 meg nézi az ásóra támaszkodva az egy elég megszokott kép. De legalább öntudatos népség.

Fánkevő Fáncsi 2019.08.29. 20:26:16

@Zabalint: @metal: Ti nem értitek, és nem is fogjátok megérteni, hogy mi a posztos problémája, mert nem elég hozzá a gógyi. Sőt még a jogi "szakértő úr" is teljesen idióta a kérdésben, ahogy fentebb már egyszer elmagyaráztam.
A cimke hiánya nem teszi a terméket hibássá. Nem lesz tőle jobb vagy rosszabb minőségű. Nem ad hozzá használati értékhez és nem vesz el a használati értékből. Nem lesz tőle esztétikusabb a termék. Ezt a blogos is tudja.
Ezért kizárólag a rajta múlik hogy elviszi-e a cuccot vagy nem. Attól mert elvitte a pólót, mert akarta a pólót, mert tetszett neki póló, abból egyáltalán nem következik az, hogy akkor minden rendben van, rendben volt.
Szó sincs arról, hogy visszafizetést kért volna, vagy garanciális panasza lett volna, vagy elállt volna a adásvételi szerződéstől, vagy esetleg árleszállítást kért volna.
A GVTI "szakértő" arra ad választ ami nem volt kérdés, de arra se jól.
A panasza UTÁN vette meg a cuccot és vitte el, de ettől még igaza van.
A kérdés amit felvet srác/csaj egy precíz japánnak vagy németnek evidens, egy balkáni magyar meg egyszerűen nem is érti mi a probléma. Nem tudja felfogni. A magyarnak annyi jut el az egészből az agyába, hogy az a gecitahó 40 ezret költ pólóra, ott rohadjon meg ahol van.

PartyMikee 2019.08.29. 22:25:21

@Fánkevő Fáncsi: sajnos ezeket a dolgokat én is így látom. Eszméletlen sok a csóró, aki önmagát persze kurva soknak hiszi és szerint akinek több pénze van az csak ostoba apuci kedvence vagy bűnöző lehet.

metal · http://electric.blog.hu 2019.08.30. 10:15:11

@Fánkevő Fáncsi: "Ti nem értitek, és nem is fogjátok megérteni, hogy mi a posztos problémája, mert nem elég hozzá a gógyi."
De értem, egyszerűen sötét, mint a ....
Nem értem miért véded ennyire, de ettől még hülye volt. Egy boltban vagy kell amit árulnak, vagy nem kell, de nekiállni veszekedni velük, majd miután leszarnak, mégis megvenni, az elég gáz. Majd még nyílvánosságra is hozzni, hát...
Ha a történet annyi lenne, hogy megtetszett a ploó, nem volt bizbasz rajta, szólt érte, majd elhajtották a picsába. Akkor jogos lenne a dolog. De ő ezek után mégis megvette, tehát neki így megfelelt, akkor meg utána ne sírjon!

2019.08.30. 12:02:51

@Fánkevő Fáncsi:
Nem, épp ellenkezőleg, én elismerem azt, aki többet keres, több van neki, illetve magam is tanulok, fejlődök, hogy többet keressek. A posztolóról ezen a téren nem tudunk semmit. Csak azt, hogy a legkevésbé sem tudatos vasarló. Amit te irigységnek akarsz látni, az a kivagyi mentalitásnak a lenézése, és ez anyagi helyzet független.

2019.08.30. 12:06:55

@Fánkevő Fáncsi:
A védhetetlent próbalod védeni. A címke igazolja az eredetiségét, és ennek hiányában is megvette. Oké, persze, mert tetszett neki, látta hogy jó minőségű, csakhogy ha tudatos vásárló, akkor nem megy tovább ez alapján, hanem nem veszi meg, és úgy fordul fogyasztóvédelemhez, esetleg magához a gyártóhoz, hogy ez mégis micsoda, hiszen feltehetőleg a címke nélkül el sem adhatták volna, vagy legfeljebb használt termékként.

2019.08.30. 12:18:37

@PartyMikee:
Meg rengeteg a csóró, aki habzó szájjal prolizik, mert azt hiszi, hogy ő különb, pedig ezzel csak magát minősíti.

Lószerafin 2019.08.30. 12:46:00

@Lesből Támadó Szárítókötél: Szerintem irrealis magas ar egy poloert...
Ez a velemenyem es mivel ide bofoghetek nyugodtan barmit, leirtam. :P

2019.08.30. 12:52:40

@Lószerafin:
Relatív, hogy kinek mi irreális, kinek nem. Preferencia és anyagi helyzet kérdése, ahogy mások is leírták. Korabbán azt is leírtam, hogy szerintem átlagos preferenciákkal nagyjaból mekkora az a jövedelmi szint, ahol reális, de más preferenciákkal nyilván más az.

Ilyen alapon mondhatod, hogy egy 30 milliós autó vagy egy 3 milliós kerékpár irreálisan drága. Vagy a 10 ezer Ft-os bor. Nincsen olyan, hogy irreális az ára, ha vannak akik megveszik, minden kereslet-kínálat függvénye.

Mindenből van kommersz, prémium és luxus szint, ez a prémium szint.

2019.08.30. 13:48:02

@Lószerafin:
De mondok mást. Annak minden szempontból csak örülni lehet, hogy prémium és luxus irányba exponenciálisan árazódnak a termékek. Aki nálad 10-szer tehetősebb, annak sincs szerencsére 10-szer akkora gyomra a kajákhoz, nem kell neki 10-szer annyi ruha. A 10-szer annyiba kerülő terméknek pedig még az ökológiai lábnyoma sem nagyobb. Simán lehet, hogy te magad is közvetve vagy közvetlenül olyan ágazatból élsz, ami luxus vagy prémium termékeket állít elő, és ehhez nem kell sokszor annyi természeti erőforrást felhasználni, növekedhet a gazdaság, és a te gazdagságod is, ha minél több tehetős ember megveszi ezeket a termékeket. Szóval nem irigykedni, örülni kell.

Nyilván a posztoló más tészta, ő inkább szánni való, de ez más kérdés.

Fánkevő Fáncsi 2019.08.30. 16:57:28

@Zabalint: "Amit te irigységnek akarsz látni, az a kivagyi mentalitásnak a lenézése, és ez anyagi helyzet független."
Hol van itt kivagyiság te szerencsétlen majom :). Kérdeztem egy előző kommentben, hogy mutass már rá légyszíves arra a mondatra, ahol ő a "rongyot rázza". Ahol ő "kivagyizik"
Ezt te találtad ki te szerencsétlen, mert a sárga irigységből származó gyűlölet teljesen elönti az agyadat. Szívből GYŰLÖLÖD a faszit mert 40 rugóért vesz magának pólót.
Nem kivagyizik, nem rázza a rongyot egyszerűen leírja a körülményeket, azt hogy ő milyen cuccokat szokott venni és hol és hogyan milyen márkát szeret, és és most mi történt vele.
Szándékosan mondtam abban az előző kommentemben, hogy ne passzold a választ el, mert előre tudtam, hogy el fogod. Hát természetesen nem is válaszoltál rá, csak továbbra is szajkózod mintha tény lenne. Nem az. Az a tény, hogy szerencsétlen proletár magyar csóringer vagy akit felbaszott az, hogy egy nálánál gazdagabb ürge problémáival szembesült.

Fánkevő Fáncsi 2019.08.30. 17:33:34

@metal: "Egy boltban vagy kell amit árulnak, vagy nem kell, de nekiállni veszekedni velük, majd miután leszarnak, mégis megvenni, az elég gáz. Majd még nyílvánosságra is hozzni, hát..."
Ja ez ilyen egyszerű a kommenthuszároknak, azonban a valóságban a két dolog teljesen különbözik. Az előbb teljesen részletesen, hosszasan és unalmasan leírtam, hogy egy dolog a termék egy másik dolog a cimkéje, meg egy harmadik a kiszolgálás.
A termék minősége nem változik sem a cimke hiányában, sem a tahó kiszolgálás esetén. Ha valaki nagyon akarja a cuccot, akkor megveheteti. Hiába írtam ezt le hosszdalmasan, meg azt is, hogy olyan hülyék vagytok, hogy ezt a szimpla tényt nem vagytok képesek felfogni. És nem is lesztek képesek. Az agyatok elakad már az első logikai következtetésnél, semmi bonyolultabb nem jön ki belőle.
Pontosan azt tette amit lehetett. Megvette mert nagyon-nagyon akarta és mert nem volt másik példány belőle aztán nekifogott panaszkodni. Lehet, hogy azóta is imádja a pólóját, és örül neki mint majom a farkának. Ettől még a panasza jogos lehet, te szerencsétlen. Azzal hogy megvásárolja még nem mond le a jogáról hogy kifogásolja a cimke hiányát vagy a kiszolgálás minőségét.
Az a buta szakértő a GVTI-től az kezde el ezt az egészet. Elmagyarázta mi a kellékszavatosság és ebből következően miért nem jogos a panasz.
De ki mondta azt hogy a posztos a szavatossági igénnyel lépett fel ? Gyagyás az ürge ? Hol olvasta ő ezt ki a levélből ?
Ráadásul teljesen inkompetens volt a szakértő úr hiszen a posztos NEM tudja most sem, és nem tudta a vásárlás pillanatában sem, hogy a póló hamis-e vagy sem, tehát természetesen ÉLHET a kellékszavatossági igényével. Ellentétben azzal amit amit a "szakértő" úr állít. Nem elég tudni a szabályhelyet, érteni is kell legalább minimálisan, hogy mit állít a jogszabály és mi vonatkozik belőle az ügyre.
Teljesen igaz az, hogy ha a panaszos TUDTA a termék hibáját a vásárlás pillanatában, akkor abban a tekintetben a szavatossági jogával nem élhet.
De NEM TUDTA (!!!) akkor sem és NEM TUDJA most sem azt hogy koppincs-e, csak annyit tud, hogy nagyobb a valószínűsége annak hogy koppincsot vett mivel a cimke hiányzik, és lehetősége fennál, hogy tahó csalók kínai koppincsot sóztak rá.
És erre ő azt mondta hogy ez szerinte AGGÁLYOS !!! Hát ez egy szörnyűség !!! Teljesen igaztalan és túlzó panasz. Ő tehet mindenről mert hülye, meg különben is 40k-ért vesz pólót a rohadék !!!! Biztos lopta az annyától a pénzt !! A szemétláda. Még van pofája !!!

Egyébként pedig ez a panasz, sirám, sírdoga nem való ide, hiszen egy pitiáner ügy.
Annyiban volt érdekes a cikk mégis, hogy rámutatott arra amit mindenki tud a magyarokról egyébként is. Csórók, tehetségtelenek és irigyek mint a sárga föld. Szívből örülnek annak, ha egy náluk gazdagabb tehetségesebb ember rábaszik. A "dögöljön meg a szomszéd tehene (is)" teljesen élő mai magyar népszokás.
Aztán ráfogják, hogy hülye volt, rongyot rázott, megérdemelte ...stb. Áááááá ők nem irigyek, áááá dehogy. Szánalmas.

metal · http://electric.blog.hu 2019.08.30. 18:23:37

@Fánkevő Fáncsi: Ha már személyeskedünk te hülye nagyokos, akkor csináljuk jól! Annyira hülye vagy, hogy el se tudod olvasni, amikor kinyilatkozza a véglény, hogy ő bizony már jó pár ilyet vett, és nagy szakértője, hogy hogyan néz ki? Amúgy meg bizony az egész poszt úgy van megfogalmazva, hogy Ő aki ismeri ezt a nagyon prémium márkát, és bizony az nagyon prémium, és különben is. Amúgy meg irigy rá, akinek hat anya van, van pár bőven 40e feletti ruhadarabom, mindet én vettem magamnak (nem anyuci), és van köztük minimum 10 olyan, amit eltettem, és sose volt rajtam, de akkor meg akartam venni (igen, férfi is tud ilyet csinálni, bár tény, hogy motor alkatrésszel, és horgászbottal többször történik meg velem, mint ruhadarabbal), de nem verem nagydobra. Nézd a posztot meg lehetett volna úgy is írni, hogy az ember együttérezzen vele, de ahhoz kevésbé kellett volna kihangsúlyozni, a prémiumságot, az árat, meg, hogy ő mennyi ilyet vett már. Amúgy meg tipikus magyar népszokás inkább az, amikor bármire ami nem tetszik neki, ráfogja a hülyéje, hogy tipikus magyar!

ekat 2019.08.30. 19:07:19

@Fánkevő Fáncsi:
Ami az utolsó bekezdésedet illeti, ez így van, de csak azért, mert itthon sok az olyan ember, akit sosem tudok minek nevezni. Munkás-/parasztosztálybeliek, vagy olyan származásúak, de nem egészükben róluk van szó, mert közöttük is nagyon sok a normális, csak egy részükről. Akik szerény körülmények között nőnek fel, sikertelen szülőkkel, akiktől mást sem hallanak, minthogy ezekről a körülményekről mindenki más tehet, csak ők nem. Hanem mondjuk a pirézek, meg a sok szemét náluk pénzesebb, aki azt mind csak lophatta. (Hiszen náluk ügyesebb / jobb más alapból nem lehet. Nem vagyok egy pszichológus, de ezt nekik hinniük KELL, különben a saját sikertelenségükkel kell szembesülniük.) És különben is ha az a sok szemét nem lopott volna, akkor neki több lenne. És a gyerekük ebben nő fel, gyakorlatilag az anyatejjel szívja magába, hogy ezek alapvető igazságok. Sosem fog megváltozni.
De engem megnyugtatott, mikor konstatáltam, hogy más országokban is van ugyanilyen réteg, csak jóval kisebb. Talán eleve szerencsésebbek voltak, talán csak azon múlt, hogy náluk nem rendeztek 44 éves proletárdiktatúrát, nem tudom. Nagyon sok normális ember van itt is. :)
És a konkrét ügyhöz: én is vásároltam nem egyszer márkás cuccot a Van Graaf-nál, és esküszöm, hogy nem emlékszem, hogy rajtuk voltak-e hagyva a márka papírcímkéi, vagy nem. Mert ugye Van Graaf-os van rajtuk, a márka bevarrt címkéi ott vannak, és részemről nekem se a Van Graaf-nál, se a Peek & Cloppenburg-nál eszembe se jut kételkedni az eredetiségben. Nem egy Dorothy és Aby, vagy mi. :) És nem is tudom, jogilag nem elég-e a saját papírcímkéjük a cuccokon? Kötelező rajtahagyni az eredeti papírokat is?
Mondjuk arra viszont emlékszem, hogy a Peek&Cloppenburg-nál rajta szokott lenni, mert ott ajándékot szoktam venni, és ezért feltűnt.

Permetező 2019.08.30. 20:28:49

Ha ennél hosszabb kommenteket írtok lefagy a homár szerver... Úgyhogy csak óvatosan

PartyMikee 2019.09.01. 12:08:40

Hihetetlen, hogy a 40 ezer miatt felháborodó panelprolik, hogy védik a mundér becsületét és hirtelen tehetős értelmiséggé vàltak, és akik persze csak a címke hiánya ellenére megvásárlás miatt ekéztek. Így utólag. Tanulságos az biztos. Tehát a végkövetkeztetés az, hogy együttérzés kizárólag 2 forintos termék megvásárlása során elszenvedett sérelem alapján lehet, aki drága cuccot vesz és még kellemetlenség is éri, az hülye, idióta véglény. Nincs több kérdésem.

lobster thermidor 2019.09.03. 06:39:45

@lobster thermidor:
Mi lenne, ha az egész hozzászólást elolvasnád, megértenéd, és arra reagálnál, nem pedig egy összefüggéseiból kiragadott mondatba csimpaszkodva okoskodnál?

-Hantaboy- 2019.09.04. 09:42:10

Engem igazából az érdekel, hogy milyen vastag bőrt kell növeszteni az arcra, hogy 40k-t kérjenek egy pólóért. Nem verem fogamhoz a garast, de az, hogy valami drága nem feltétlen jelent minőséget.
A mai fogyasztói társadalomban meg felejtsétek el az évtizedes, vagy hosszabban tartó termékeket...

Fánkevő Fáncsi 2019.09.06. 05:40:59

@metal: "... amikor kinyilatkozza a véglény, hogy ő bizony már jó pár ilyet vett, és nagy szakértője, hogy hogyan néz ki? Amúgy meg bizony az egész poszt úgy van megfogalmazva, hogy Ő aki ismeri ezt a nagyon prémium márkát ..."
Csakhogy drága metál ebben nincsen semmi nagyzolás. Ezek a mondatok csak azok számára irritálóak akiknek bizony ez a fajta kiadás luxus ez a fajta életmód ismeretlen. Számára ez természetes és csak elmagyarázza azt amit esetleg nem mindenki tud. Ezek a tények a panasz szempontjából lényeges és nem elhagyható részletek, vagyis az hogy ő ismeri ezeket a termékeket és tudja hogyan vannak csomagolva, és mi jár velük. A panasznak a lényegéhez tartozik, hogy drága cuccokról van szó, azonban ez a kiszolgálás szempontjából fontos, nem az ő személye szempontjából. A "nagyzolást, kivagyiságot" nem is lehet értelmezni egy ilyen környezetben, ha nem vetted volna észre ez egy "noname" blog. A panaszosok nincsenek megnevezve semmilyen módon, nem lehet róluk semmit tudni, akár fiktív személyek is lehetnek, mint az Eivissa blogon. A nagyzolás lényege pedig éppen az "én" kidomborítása egyféle nárcizmus, önimádat, a csodálat kivívására törekvés. Ezt nem lehet értelmezni "noname" környezetben, csak te meg Bálint erőlködtök itt ezen. Kit kellene nekünk most itt csodálni, hogy ő milyen kőgazdag és szuperlaza csávó ? Homár Rezsőt vagy kit ? Nem lehetséges nagyzolni egy "noname" környezetben, ez fogalmilag ki van zárva. Neki még csak nickje sincs mint Fáncsi, vagy Permetező, ő teljesen anonim személy.
A hangsúly pedig nem azon van, hogy te vettél-e, veszel-e hasonlóan drága ruhákat, vagy eszközöket (horgászbotot). Hanem az a kérdés, hogy az mennyiben természetes számodra, vagy esetleg mennyire "nagy" dolog, mekkora erőfeszítésbe kerül.
A szocológusok kutatásai szerint, a szegény emberek bizony nagyon sokan pazarolnak csicsás drága cuccokra a lehetőségeiken felül, sokkal többször nyújtózkodnak túl a takarón, legalább annyi sznob van közöttük, mint gazdagok között.
És bizony gazdagok között sok olyan akad, aki jellegtelen egyszerű ruhát hord, a szarevő spórolós gazdagokról most ne is beszéljünk.

Fánkevő Fáncsi 2019.09.06. 05:59:47

@ekat: Igen teljesen egyetértek veled.
Annyi kiegészítéssel, hogy ez a "mások okolása a saját sikertelenségért" dolog ennél még sokkal súlyosabb és beágyazottabb M.o-on. Ez már régen nem csak az önérzetes de csóró munkás nevelése, hanem már rég társadalmi méreteket öltött.
Ugyan az EU-ban mi hátulról kb. a 2...3 helyen tanyázuk (Románia, Bulgária után) az egy személyre eső GDP tekintetében, azonban ezt senki nem veszi magára, senki sem érzi kudarcnak egy pillanatig sem. Az okok csakis külső erőkben keresendőek, Soros, a zsidók, az USA, Brüsszel, migrányák, ...stb. Mindenki a vesztünket akarja ezért állunk így. Az persze nem teljesen érthető ebben a logikában, hogy mást vesztét miért nem akarják ezek az erők csak a miénket, de ezt most hagyjuk, ne menjünk bele a politikába, és ne keressünk észt ott ahol nincs. A lényeg az munkás/paraszt/magyar önérzet.

Szubrina 2020.02.19. 02:09:06

Plombált felső (XD), tessék mondani zárjegy sem volt rajta?
süti beállítások módosítása