Tékozló Homár

Romániából érkezett a párna, amit túszul ejtett a futárcég

2019.09.16. 10:00 | Homár Rezső | 54 komment

screenshot_2018-12-04_13_06_54.png

A román cégtől online megrendelt és kifizetett párna rendben megérkezett, ám a kereskedő nem tájékoztatta a szállítót, így a DPD futárja tartotta a markát. Azt gondolnánk, hogy ilyen esetben néhány egyszerű lépésben könnyedén igazolhatjuk, hogy nem tartozunk semmivel, ám ez úgy néz ki, nem ilyen egyszerű.

Rendelésem után augusztus 13-án a DPD futárja megérkezett munkahelyemre csomagommal. Meglepődtem, mert semmilyen értesítést nem kaptam a csomag érkezéséről, de legyünk pozitívak, örültem! A futár közölte, hogy 7605 forinttal tartozom. „Tessék?” - tettem fel a kérdést, én biztosan nem, mivel a termék ki lett fizetve, erről fizetési visszaigazolást is tudok mutatni, melyet a romániai Somnart.hu nevű cég küldött el nekem, akitől megrendeltem a kismama párnámat. A futár azt állította ez neki nem elég és ez esetben, ha nem fizetem ki nekik újra, akkor neki el kell vinnie a terméket. Arra adott még ígéretet, hogy ha a cég akitől rendeltem ma még leigazolja a fizetést a DPD-nek, akkor még aznap kihozza a termékem újra. 

A kérést a cég teljesítette emailen és telefonon is, miközben én is próbáltam elérni a magyar ügyfélszolgálatot. Sokadik próbálkozásra nagy nehezen sikerült, de csak elutasító választ kaptam – mindeközben e-mailben is – hogy vegyem fel a kapcsolatot a céggel, akitől rendeltem, hogy ők igazolják le a román DPD-nek a termék kifizetését, a románok pedig igazolják le nekik. (Első körben egyébként információt sem adtak ki saját csomagomról. Csomagszámot kértek, amit értesítő hiányában – amit ők nem küldtek ki! – nem tudtam megmondani. Ezt is végül a román cég adta meg nekem, hogy tudjunk haladni az ügyintézéssel két irányból. ) Mondanom sem kell, hogy ekkor már engem is kihoztak béketűrésemből. 

A magyar DPD-s kérésének megfelelően, többször egyeztettünk emailen és telefonon is a Somnart.hu munkatársaival, akik nagyon készségesen mindenben segítettek azonnal. Emailt küldtek és telefonáltak a román és a magyar DPD-nek is. A dolog már-már vicces is lehetne: a román futárcég az állítja ők ilyet nem tudnak: levenni róla az utánvét igényt (???), nem tudják utánvét kötelesség nélkül kiszállítani, hiába fizettem ki. A magyar kollegák pedig azt állítják, ők enélkül nem csinálnak semmit, főleg nem adják ide a csomagom. Tehát nem csinálnak semmit és mindeközben egy pillanatig nem kérnek elnézést és egyáltalán nem próbálnak segíteni, azaz egymás között ők, mint DPD vállalat egyik országból a másikba, egyeztetni. 

Folyamatosan lepattanok az ügyfélszolgálati munkatársukról, telefonjaikat nem veszik fel és én még mindig nem kaptam meg várandós kispárnám. (Talán, ha már iskolába megy a gyermekem, aki most fog születni…) Emailen ilyen „segítőkész” válaszokat kapok, néha úgy érzem ez egy rossz vicc és a másik végen egy chatbottal beszélgetek:

Miután elküldtem már a csomagszámot, mintha nem olvasnák leveleim újra kérték:

„Az előzetes válaszlevélnek megfelelően a beazonosításhoz csomagszámra van szükség. A DPD-s azonosító 14 karakterű számsor.

Utánvét összeg törlését kizárólag a feladó fél tudja kérni írásban csomagszámra hivatkozva, jelezve, hogy a címzett partner már átutalással kiegyenlítette.

Megkérjük, legyen szíves a feladó partnerrel egyeztetni a jelzett ügyben.”

Azóta hiába írtam meg többször is, hogy már mindenki egyeztetett mindenkivel csak ők nem, továbbra is ilyen válasz jön, ha jön:

„A jelzett csomagszám Romániából, gyűjtő áruszállítással érkezett.
Az előzetes válaszlevélnek megfelelően legyen szíves a feladó partnerrel egyeztetni.
A romániai feladó részéről szükséges az írásos megkeresés a román DPD felé, mely tájékoztatás alapján a román DPD tudja kérni az utánvét, beszedendő összeg törlését. Ameddig ezen információ a jelzett módon nem érkezik be, addig a pénzügyi osztály nem tudja törölni a megadott HUF értéket. 

„korábbi válaszlevélnek megfelelően legyen szíves a feladó partnerrel egyeztetni.”

Nem hívtak, nem válaszoltak, nem kerestek, nincs csomagom. 

A csomagom állapota pedig jelenleg:

dpd.png  

 

Egyéb megjegyzés: rákeresve a cégre egyébként elég sok furcsaságra találtam. Rengeteg elégedetlen ügyfél, híresen elérhetetlen ügyfélszolgálat, kellemetlen modor és általában semmilyen szankció a felügyeleti szerv felől. A DPD felügyelő szerve egyébként: a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság.

Szakértőink szerint annyi történt, hogy a kereskedő nem megfelelően járt el és nem igazolható módon tájékoztatta a futárcéget. Ha viszont mégis, akkor valóban a futárcégnél van a bibi.

Kedves Olvasó! 

A futárszolgálat álláspontjából arra lehet következtetni, hogy az eladó vállalkozásnak az utánvétel törlésére irányuló írásbeli nyilatkozata nem áll rendelkezésre. 

Ennek megfelelően az ügyet előre viheti, ha az eladó ismételten, igazolható módon, javaslatunk szerint postai úton, tértivevényes levélben megküldi mindkettő (magyar és román) futár cég részére a kért okiratot, amelyben a csomag pontos száma is szerepel. Érdemes az eladót arra is megkérni, hogy egy példányt küldjön meg számodra is. 

Ezt követően a futárszolgálat már nem hivatkozhat érdemben a feladótól származó utánvétel törlésére vonatkozó értesítés hiányára és a kiszállítást minden további nélkül tudja teljesíteni. Ha ezt követően is felmerül, hogy a futárszolgálat nem az üzletszabályzata, illetve a vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően jár el, akkor ezzel kapcsolatban a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz lehet bejelentést tenni. 

Végső megoldásként pedig lehetőség van az indokolás nélküli elállási jog gyakorlására a vonatkozó jogszabály, illetve a vállalkozás általános szerződési feltételei szerint is. Ez esetben a cég köteles a vételárat visszafizetni, neked pedig a termék visszaküldésének esetlegesen felmerülő költségét kell megfizetned.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sipovicsné Zahedli Krisztina 2019.09.16. 10:08:08

Magyarországon nyilván nincs kismamapárna.

CsakLajosAz 2019.09.16. 10:13:49

Én ezt megint nem értem...

Aki járt már a románoknál, tudja, kerülni kell őket. Aki meg nem járt, az meg ha épeszű,kerüli őket...

Már minden 3. Post a románokról szól. Digi,emag,szopipárna..

És még a lovainkat is ellopták...

Snagal 2019.09.16. 10:14:33

jaj, annyi kérdésem van...

- magyarországon nem lehet ilyen kispárnát kapni? (de tényleg, nem vagyok kismama és nem is leszek - ez olyan spéci cucc amit csak romániából lehet megrendelni??)
- minek levelezget a DPD-vel amikor nem velük szerződött hanem a párnás céggel? Oldják meg ők vagy küldjék vissza a pénzt
- GVTI miért mondja, hogy elállás jogával éljen mikor nem teljesítették a rendelést? nem kell fizetnie semmilyen visszaszállítási költséget mert nem a 14napos elállással kell élni hanem szimplán kifizetett valamit a cég meg nem teljesítette - visszajár a pénz, visszaszállítás költség meg nem keletkezett mert sosem lett leszállítva sem a cucc...

ui: szuper mikor többezer karakterbe írja le a poszter a sztorit de a túloldalról csak rész információkat ad meg... ha mondjuk látjuk a levelezést talán ki lehetett volna bogozni mi a tőgy van, de így... na mind1

Lalikám 2019.09.16. 10:17:45

@CsakLajosAz: Éjszaka lopták el! Ügyeljünk a részletekre. :)

Terézágyú 2019.09.16. 10:43:46

Van egy scifi novella (vagy 50 éve írták), amelyben a pasi rendel egy könyvet, de helyette egy másikat, Stevenson Emberrablók-ját hozzák ki neki. Elkezd levelezni a céggel, de tulajdonképpen a cég komputerével (merhogy mindent ezek intéznek), és nem hogy nem sikerült elintéznie, de végül büntetőügy lett belőle - és mivel ez emberrablás(!) és az illető, ez a Stevenson meghalt, ezért a a komputerizált igazságszolgáltatás halálra ítéli és kivégzik...

Vajon miért jutott ez eszembe a pószter ügyével kapcsolatban...??????

zserzsenne 2019.09.16. 11:53:33

Kis túlzással minden sarkon van bababolt, ahol 700 féle párnából lehet választani, vagy van webshopja. Pár magyar kisvállalkozó szintén varr párnát, aki boldogon küldd utánvéttel. Ha esetleg még rálocsol 2-3 forintot, olyan Nuvita kispárnát kap érte, hogy sírva fakad (FeedFriend pölö), és online meg is tudja rendelni megbízható boltból.

Nem értem...

Darth Revan 2019.09.16. 12:28:52

nem mindegy nektek, hogy miert rendelt egy webshopbol? most komolyan, mintha nem a futarceg balfaszsaga lenne a hiba

AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2019.09.16. 12:29:47

Meg kell védjem a DPD-t, mert engem pl mindig felhívnak érkezés előtt, hogy mindjárt itt van, mindig kedvesek aranyosak. Pl ma is jött két 250l-es tőzeg, nem volt könnyű, de hiába mondtam, hogy nyugodtan rakja le a kapu elé, majd én beviszem, nem, fogta és berakta a kapunk belülre.

Nick-son 2019.09.16. 12:55:21

Első körben a futárszolgálat nem hibázott. Rendelkezéseket csak és kizárólag a feladó hagyhat az utánvétel összegére a címzett nem. Ez mindenhol így van.

Egyébként ez egy jellegzetes adminisztrációs hiba, hogy rákerül az utánvétel az előre fizetett csomagra, minden futárszolgálatnál vannak ilyen ügyek napi szinten és biztos vagyok benne, hogy erre van protokoll (nyilván a szállítónak igazolni kell tudni, hogy valóban a szerződött partnere kérte a módosítást és nem más ezért nem lehet csak úgy bemondásra levetetni), inkább azt gondolom a feladó nem aszerint járt el.

Persze megtörténhet minden, lehet ezt elrontották.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.09.16. 13:48:30

Azért kitartó a poszter. Én már rég visszamondtam volna az egészet a 'csába, és indítottam volna a chagebacket. Nem vadászbolt ez.

KaTe 2019.09.16. 13:50:35

A posztoló nem kapott csomagszámot se értesítést a futártól. A feladott csomag nem az eladóval egyeztetett paraméterekkel került kiszállításra. Tehát a posztoló nem azt kapta, amit rendelt. Nagyon jól tette, hogy nem fizette ki az utánvét összegét. A probléma megoldása az eladó dolga, nem a posztolóé. Megjegyzem, sokkal hasznosabb időtöltést is el tudok képzelni egy kismamának, minthogy ilyen ügyeken rágódjon.

szekertabor · provo.blog.hu 2019.09.16. 14:59:23

Azért a GVH is elolvashatná, amit írt: "Végső megoldásként pedig lehetőség van az indokolás nélküli elállási jog gyakorlására a vonatkozó jogszabály, illetve a vállalkozás általános szerződési feltételei szerint is. Ez esetben a cég köteles a vételárat visszafizetni, neked pedig a termék visszaküldésének esetlegesen felmerülő költségét kell megfizetned."
Magyarán, ha meguntad a céggel és a futárszolgálattal történő meddő levelezést, elállhatsz a vásárlástól, ebben az esetben fizetheted a szállítási költséget annak reményében, hogy az eladó visszautalja a vételárat. (Persze ha te küldöd vissza a terméket utánvéttel, akkor soha nem látod viszont a pénzedet).

Szerintem ha az eladó belátható időn belül nem juttatta el a vásárlóhoz a kifizetett árut, akkor köteles visszafizetni a termék árát, és pont.
Nem a futárcéggel kell huzakodni, hanem azt kell követelni, hogy az eladó teljesítse a szerződést, vagy fizesse vissza a pénzt.

zserzsenne 2019.09.16. 15:12:06

@Darth Revan: Te látod valahol leírva, hogy a román cég igazolta a DPD-nek, hogy nem utánvétes a csomag? Én épp az ellenkezőjét olvasom.

Azért nem mindegy, mert minimális előrelátás kellene, hogy legyen az emberekben, hogy nem rendelünk mindenfajta noname dolgot noname külföldi webshop-ból, feltéve ha bevállaljuk a szopást is, mint jelen esetben.

Kismamaként 100x fog bababoltba menni személyesen is, de létezik rengeteg magyar, megbízható webshop is. Tényleg ez a román szopipárna tetszett egyedül???

metal · http://electric.blog.hu 2019.09.16. 15:19:40

Nekem volt hasonló ügyen DPD-vel, csak magyar webshoppal. Ott kaptam emailt, melyben jelezték, hogy utánvétes csomagot hoznak adott napon. Hívtam őket, hogy ez így nem jó, én ezt kifizettem. Mondják, nekik így adta le a webshop, velük intézzem. Hívom őket, sűrű bocsánatkérés, intézik. Majd megjött a futár, és mondta, hogy közben változott ez már nem utánvét. Tehát valószínűleg, ha a cég intézkedik, akkor megoldja a dpd a dolgot.

metal · http://electric.blog.hu 2019.09.16. 15:21:48

Amúgy gondolom kértéyval fizetett. Erre való a chargeback.

peter3374 2019.09.16. 15:46:06

Latom mar megint a posztolo a hulye a hszek szerint.....
Nem mindegy nektek miert rendelt webshopbol???? Idiotak....
Lehet, hogy csak egy vacak kisparna miatt nem akart elcseszni az eletebol par orat, amig elmegy egy boltba, ott nem talal neki megfelelot majd elmegy egy masikba....
Meg azert egy kisparna miatt senki nem fogja lekerni meg a webshop uzemeltetoje kutyajanak is az oltasi konyvet. Gondolom .hu-s bolt, magyar nyelven, ki az a hulye aki egy kisparna rendeleshez nekiall aszf-et meg hasonlokat olvasni? Meg kit erdekel milyen orszagbol kuldik?

Snagal 2019.09.16. 16:38:35

@peter3374:
ha nem érdekel, hogy ki, mikor, honnan hogyan küldi akkor az se érdekelje a posztert ha mélytorkosan taknyosra szopatják...

azért nem mindegy, mert lehet hogy egy magyar, ismert brand mögött működő webshopról rendel akkor kisebb valószínűséggel szarják le a problémáját mint a messzi messzi román webshopról, ahogy a mellékelt homárposztok tömkelege bizonyítja.

Fekete Krindusz 2019.09.16. 17:38:49

én meg mernék rá esküdni, hogy ezt már ma kivitték, utánvét nélkül.

Zuzer78 2019.09.16. 18:46:12

Utánvétesként adták fel szerintem és nem igazolták le a kifizetést. Gondolom...

CsakLajosAz 2019.09.16. 21:31:42

@Lalikám: lopnak ezek éjjel, nappal :)

aefzuj 2019.09.17. 00:32:43

Azabaj.....hogy a poszterina gondolkodasa Lajtan tuli, Romania meg a Lajtan innen van.

Aki romanoktol elore utalassal vasarol internetes aruhazban, hat az vessen magara, mint a fold nelkuli paraszt.

Lehetne még poszterinat, de minek.

Laredo 2019.09.17. 00:44:09

A román szopipárna az milyen? Krumplival töltött,és rántotthús szaga van? Vagy extra szőrös?

Poszter meg magára vessen,ha ennyire román. A párom az egyik barátnőjén keresztül szerzett 2 nap alatt,amikor nekünk kellett. Még ma is megvan.

MAXVAL bircaman közíró · http://bircahang.org 2019.09.17. 05:08:57

Kifizeted még egyszer, aztán az dupla fizetést jóváírja az eladó.

CCnick 2019.09.17. 07:11:21

@Darth Revan: "mintha nem a futarceg balfaszsaga lenne a hiba " pont nem az. A futár nincs semmilyen szereződéses kapcsolatban a posztolóval, ha neki az van a szerződésben - amit az eladóval kötött-, hogy utánvét akkor csak akkor adhatja át a terméket a vevőnek ha megkapja az utábnvét összegét.

CCnick 2019.09.17. 07:16:52

@peter3374: "Gondolom .hu-s bolt, magyar nyelven, ki az a hulye aki egy kisparna rendeleshez nekiall aszf-et meg hasonlokat olvasni? "

az adott webbshopban a szállitási dijak ugyanazon az oldalon vannak alul ahol felül lóbaszó betűkkel irják le, hogy románok. Azt nem feltételezem, hogy meg se nézte, mennyi a kiszállítási dij csak nyomta megrendelem gombot

CsakLajosAz 2019.09.17. 08:42:18

@MAXVAL bircaman közíró: Te valami vicces ember vagy? Románnak? 2* fizetni??? Hogy majd az egyiket jóvá is írják?

Hihihihihihi

Persze persze.. azt hiszem, ezzel átvetted a post tolótól a vándorcumi érdemrendet.

Figyelem, figyelem. Achtung, Achtung! Pozor, Pozor!

POST TOLÓT MÁR NEM LEHET!

Permetező 2019.09.17. 08:44:05

Román párnát venni ősi román szokás.

SZIGMA 2019.09.17. 09:07:17

Ez egy családi szopipárna.

Terézágyú 2019.09.17. 09:30:15

Román cégnél lehet románozni...???

Akkor - gondolom - magyar cégnél meg lehet magyarozni...

Csaba29 2019.09.17. 09:39:12

@Terézágyú: Engem érdekelne ez a novella, próbáltam keresni de nem találtam. Nem tudod véletlenül a címét, íróját?

Terézágyú 2019.09.17. 09:49:58

@Csaba29:
R. Gordon Dickson: A komputer nem tűr ellentmondást

Jó olvasást :)

Terézágyú 2019.09.17. 09:52:01

@Csaba29:
Most látom, hogy még külön wiki-oldala is van :)
https://hu.wikipedia.org/wiki/A_komputer_nem_tűr_ellentmondást

HoNeYBiRD 2019.09.17. 10:10:01

Én soha nem fogom megérteni, hogy miért kell előre kifizetni valamit, amikor van utánvét is, legtöbbször díja sincs. Neve sincs webshopoknak meg pláne nem kéne előre fizetni, maximum, ha lehet PayPal-lal. Ha nem akarunk készpénzzel szórakozni, ma már a futároknál van terminál, lehet fizetni bankkártyával is átvételkor, a DPD-nél már régóta.
Ez az egyik dolog, a másik, hogy a cikkíró tanácsa sántít egy kicsit. Semmiféle visszaküldési díjat nem kell fizetnie a megrendelőnek/vevőnek, ugyanis a csomag nem lett átvéve, ebben az esetben a webshop hibájából, de ez mindegy is. Általában kétszer szoktak egy csomagot kivinni, ha másodszor sem sikerül kézbesíteni, akkor a futárszolgálat megőrzi egy darabig a csomagot a depójában, ha ez idő alatt sincs előrelépés, akkor visszaviszi a feladónak/kereskedőnek, akinek a vételárat vissza kell fizetni a vevőnek záros határidőn belül.

Nancsibacsi 2019.09.17. 10:17:28

Előre sose fizetünk ki semmit, csak ha sértetlenül átvettük.

haXXor 2019.09.17. 11:07:09

:D

A futarceg nekem is hozott romaniabol termeket par honapja. Konkretan egy huto volt, aminek a szallitasarol az elado roman ceg (!) ertesitett majd koszonte meg a rendelest. Ekkor rakerdeztem: mikorra varhato a csomag szerintuk. Ok azt mondtak, napokon belul de a futarceg ertesit. Ez ugye munka miatt volt fontos, mivel egy hutot csak nem rendelhetek munkahelyre... Nos, ra ket nappal pont otthon voltam de. par orat es mino veletlen, pont akkor jott a futar, persze ertesites vagy telefon nelkul. Eloszor el sem hittem, mondom ennyire idiotak nem lehetnek, hogy nem jelzik vagy kerdezik meg, hogy otthon ulok-e... Szoval rakerdeztem, hogy megis mi a wtf van, ha nem vagyok itthon, amire a valasz az volt, hogy semmi. Visszaviszik aztan megprobaljak majd maskor. Ja, a futar szinten a DPD volt

haXXor 2019.09.17. 11:10:03

@CCnick: emag. Tele van roman ceggel es a kutya nem nezi, hogy sro vagy valami mas kulfoldi formaja van-e a cegnek

Péter 2 2019.09.17. 14:19:25

@CsakLajosAz: És ugyan mi a fenéért kellene kerülni őket? Sok magyar cég központja van Romániában, mert ugye az áfa meg a hasonlók, nem kell részletezni. És itt ráadásul nem is a román céggel van gond, hanem az otthoni futárral, aki kihozza, tehát a hozzászólásod nem csak igaztalan, de még köze sincs az esethez.

CCnick 2019.09.17. 18:08:26

@Péter 2: de itt pont a román cégnél van a gond aki eladta előre kifizetve a terméket majd odaadta a futárnak utánvétesként. Nehogy már a futár hibája legyen, hogy utánvétes csomagot nem ad át csak úgy.

ekat 2019.09.17. 19:17:27

@HoNeYBiRD: Azért megnézem én azt a céget, aki (keleteurópai) külföldre szállít utánvéttel.

ekat 2019.09.17. 19:20:06

@Nancsibacsi: Meg azt a futárt is megnézném, aki megvárja, míg kicsomagolom és kipróbálom a terméket. Nem adunk elő irreális vágyálmokat okosságként. : D

VT Man 2019.09.17. 19:23:29

@HoNeYBiRD:
"Én soha nem fogom megérteni, hogy miért kell előre kifizetni valamit, amikor van utánvét is, legtöbbször díja sincs. "

Na, az ilyen hozzáállás miatt van a béka feneke alatt a magyar e-kereskedelem.

Kultúrált országokban bankkártyával vásárolsz, és ha átvertek, szólsz a banknak, aki visszautalja a pénzt, és kivizsgálja az ügyet.

CCnick 2019.09.17. 19:38:06

@ekat: Mondjuk a posztbeli román cég nyilván szállít utánvéttel hiszen a posztolónak is így lett kiküldve a csomag.

CCnick 2019.09.17. 19:41:01

@ekat: egyébként ha pl veszel egy lengyel mobilgarást xszázezerért az is úgy működik, hogy megrendeled, beáll az udvarodra a lengyel kamion, összerakják a polákok a garázsodat az udvarodon, és ez után kérik el az árát. Ötletként se merül fel, hogy előre kifizettetnék.

HoNeYBiRD 2019.09.17. 19:46:09

@ekat: ??? Olvastad a cikket? A futár a vevőn követeli az összeget, amit ő már előre kifizetett. Mintha ezt hívnák utánvétnek. Ha megnézed a szóbanforgó román webshop fizetési feltételeit, az első helyen szerepel az utánvét.

VT Man 2019.09.17. 19:48:52

A posztolónak: hallottam hasonló román céges sztorit, valószínűleg itt is az történt, hogy a román cég tényleg utánvéttel adta fel, "hátha kifizetik" felkiáltással.

De azt nem értem, hogy ha már lebuktak, akkor miért nem hagyják a fenébe, és engedik el? Ebből már úgyse lesz plusz pénzük.

HoNeYBiRD 2019.09.17. 20:08:33

@VT Man: nem, azért van a béka segge alatt a magyar e-kereskedelem, mert kb. az a szint tükrözi a valóságot, tisztelet a kivételnek. Múlt csütörtökön egyszerre rendeltem egy magyar webshopból és eBayről Angliából. Kitalálhatod, hogy melyik csomag ért ide már hétfőn. Nem a magyar, az még ma sincs feladva GLS trackingje szerint, holott raktáron lévő terméket rendeltem. Itthon, ha lehet mindig utánvéttel rendelek, edigitalról is. Arról nem is beszélve, hogy a bankkártyás fizetés itthon sokszor nem is opció, vagy utánvét van, vagy utalás bankszámláról. Lehetne körülményesebben? Biztos, de nehezen.
Külföldön sem érdemes direktben bankkártyát használni, legtöbb helyen elfogadják a PayPal-t (amin keresztül tudod használni a bankkártyádat), ahol sokkal egyszerűbb visszaszerezni a pénzt, mint végigmenni egy banki chargebacken. Itthon a bankkártyás chargebacknek nagyon nincs kultúrája, legtöbben nem is tudják, hogy van ilyen lehetőség. PayPalt meg csak hírből ismerik a webshopok, holott azért jópár ember rendlkezik PayPallal itthon is azért már jó ideje. Majd ha az jobban elterjed mint bevett fizetési mód, akkor van esély arra, hogy az utánvétes rendelés visszaszoruljon itthon.

ekat 2019.09.17. 20:49:40

@HoNeYBiRD: Olvastam, de attól, hogy a futár követeli, az lehet náluk történt hiba is. A román cég feltételeit nem néztem, mert nem érdekelt, de akkor ő kivétel. A normális nagy külföldi cégeknál nincs ide utánvét. Amúgy nekem az utóbbi annyira kőkorszaki, de persze mindenkinek mások a szempontjai. Olyan 17 éve fizetek előre (mailes/netes) megrendeléseket, és még sosem volt gondom belőle.

ekat 2019.09.17. 20:52:20

@HoNeYBiRD: Nekem pl. nagyon nem tetszik a PayPal árfolyama, csak ott használomm, ahol nincs hitelkártyás fizetés, de PP igen.

CsakLajosAz 2019.09.17. 20:52:45

@Péter 2: tévedsz. A baj a román céggel van. A futárnak be van X-elve, hogy utánvét... Neki pénz kell.

Pont hogy a román eladó cég próbálkozott be, hogy 2 alkalommal fizessen, mert kell a termék. Ha nem jön be, max 1-2 hónap kitartó harc után megkapja a user a mar kifizetett párnát...

Ha meg nem harcol, úgy is jó. Kifizette, futár visszaviszi, pénz is van, posztó is...

Ha meg user rugalmas, fizet, eladó benyeli, azt sosem látja többet..

Sajnos pont hogy ennek semmi köze nincs az áfa mértékéhez... Csak a nagy audik, mercik, nyaralók rolexek értékéhez van köze...

Sose.. soha az életbe mégegyszer román üzleti partnert...

Persze. Biztos van becsületes... De ezt én sosem tapasztalom már meg.. és másnak is ezt ajánlom...

CCnick 2019.09.17. 20:59:35

@ekat: apaypalnál állíthatod, hogy a PP vagy a bankod váltsa a pénzt. Hint: nem a PP váltással jársz jól...

HoNeYBiRD 2019.09.17. 21:26:52

@ekat: Persze, hogy nincs, de azok nem Kelet-Európában vannak. Nyugaton nem is tudsz utánvéttel fizetni, ha rendelni akarsz, akkor előre fizetsz, nyilván. Itthon viszont amíg az utánvét intézménye él, addig használni is fogják, én is. Azon egyszerű oknál fogva, mert nem feltétlenül akarok kicseszni magammal és felesleges köröket futni, ha van egy olyan opció, amivel ez elkerülhető. A nagyobb cégekkel itthon sincs gond általában, de a kisebbekkel érdemes résen lenni. Személyesen rossz tapasztalatom még nekem sincs, de nem is hiányzik.

Protip: Kártyás vásárlásnál nem muszáj a PayPal által használt árfolyammal váltani. Át lehet állítani az árfolyamváltást a kártyakibocsátó bankod által használt árfolyamra: thepointsguy.com/2017/05/save-money-by-changing-paypal-currency-setting-for-invoices/. Amit meg is kell tenni, ha nem akarsz úgy járni, mint amit említesz.

Zoltán Petőfi 2019.10.03. 15:24:30

@Darth Revan: Jelen esetben nem nem a futar ceg balfaszsaga hanem a felado balfaszsaga.

Fairy Girl 2019.10.04. 15:03:50

TÉRTIVEVÉNYES POSTAI LEVÉLLEL KÉRJE A FELADÓ AZ UTÁNVÉT TÖRLÉSÉT?

Ihhhhjjjjnye.