Aki már egyszer az életben járkált idegesen körbe-körbe valahol égnek bökött mobillal azért, hogy végre megfelelő térerőhöz vagy adatforgalomhoz jusson, az biztosan mélyen együtt fog érezni Györggyel. Szegény, egy megbízható szolgáltatás szeretett volna kapni, de helyette egy összetett, hálózatok közti rendszeres váltogatáson alapuló szisztéma boldogtalan tulajdonosává vált minimum 2 évre.
Kedves ügyfelünk, imádjuk Önt, de Ön megszívta!
avagy (nem) mese a legudvariasabb és leginkompetensebb vevőszolgálatról (Telenor)
Képzeljenek el egy méregdrága (üzleti) telefon+internet szolgáltatást, melyet a következőképpen kell (a szolgáltató szerint rendeltetésszerűen!) használni:
- A lakásunkban/irodánkban (itt tartózkodok 80%-ban) 2G hálózaton(!) kell működtetni. Csak így lehet telefonálni. (Pocsék minőségben, de legalább lehet.) Miközben a cég egyébként épp az 5G bevezetésével dicsekszik…
- Apró probléma, hogy ekkor a net nem működik, ehhez át kell állítani a telefont 4G-re. Ha közben telefonál valaki, az pech.
- Ha kilépek az ajtón, akkor is át kell állítani a telefont 4G-re, mert odakint, a normális világban a 2G-n sem telefonálni, sem netezni nem lehet.
- Amikor hazaérek, akkor első dolgom kellene legyen, hogy visszaállítom a készüléket 2G-re, különben jó eséllyel nem leszek elérhető. Vagy jön egy SMS a nem fogadott hívásról, vagy nagy hallózás, amikor felveszem.
Elég bizarr, nem?Sajnos erre a helyzetre csak az üzletkötés után derült fény. (Megjegyzem, nem én kerestem meg a céget, elég agresszív direkt marketinggel ők „támadtak le” engem.) Először kártyahibára gyanakodott az üzletkötő, de aztán a kártyacsere sem segített. Műszaki ember lévén el tudom fogadni, hogy egy hálózat lefedettsége nem lehet 100%-os egy országban, de az ugye elég zavaró, ha éppen a számomra fő felhasználási területen történik meg ez. Sebaj - gondoltam naivan -, majd csak találunk rá valamilyen megoldást. Hát innen indult tragikomikusnak nevezhető végtelen levelezésünk-telefonálásunk a Telenor (mert róluk van szó, ha még nem derült volna ki) ügyfélszolgálatával.
Először megállapították, hogy
„az Ön lakóhelyén a 4G szolgáltatás valóban problémákba ütközhet, de a 2G szolgáltatás minősége teljesen megfelelő.”
Első kérdés: ha ezt tudták az üzletkötés időszakában is, akkor miért kötöttek szerződést normális 4G szolgáltatást ígérve? A szerződést a kérdéses helyen az irodánkban írtuk alá.
A sajnálkozó üzletkötő elmondta, hogy korábban (gondolom még a tulajdonosváltás előtt) ilyen esetben adtak jelerősítőt a probléma orvoslására, de mivel a beszállító összeveszett a Telenorral, így ez már nem lehetséges.
Mikor jeleztem (bő egy hónappal vagyunk a szerződéskötés után!), hogy ez a 10 évvel ezelőtt is vállalhatatlan minőség nekem nem megfelelő, és mivel éppen az én fő tartózkodási helyemen nem tudnak érdemben szolgáltatni, köszönjünk el egymástól, tájékoztattak, hogy mivel ez vis major, ezért szerződésbontásra csak a fix 100 000 Ft-os(!) kötbér megfizetése mellett van mód.
Vállalom a hibámat, nem olvastam el töviről hegyire jó hosszú szerződési feltételeket, beértem azzal, hogy a kérdéseimet az üzletkötőnek tettem fel. (Emberek, óriási hiba! Valahogy kimaradt a tájékoztatásból a 30 napos elállási jog, ezt tudva biztosan nem fecsérelem az időt holmi kártyacserékkel. De elmaradt a figyelemfelhívás arra is, hogy a Telenornál egészen különleges hűségidős szerződés van: ha valaki akár 30 nap után mondaná fel a szerződést (azaz kvázi még szinte semmilyen hűségidős kedvezményt nem vett igénybe), akkor is 100 000 Ft-ot kellene fizetnie. Mindezt 2 évre(!) elkötelezetten.)
Leveleztünk, telefonáltunk (roppant udvarias hangnemben, az intézési időket betartva!), jártam személyesen is Telenor ponton. Személyesen mindenki megértéséről biztosított, de aztán az a fránya személytelen netes ügyfélszolgálat (mert jól kitalált módon csak így lehet kommunikálni a céggel!) csak ragaszkodott ahhoz, hogy részükről minden rendben van.
A hab a tortán aztán végül az volt, amikor az üzletkötő pár hónappal később felhívott, hogy újra van jelerősítő, kérvényezzek egyet. Megtettem, és örömmel tájékoztattak, hogy ez valóban lehetséges: minő véletlen, kb. 100 000 Ft-os összköltséggel máris enyém lehet!
Update: időnként most már a 2G hálózaton sem lehet rendesen telefonálni. Azt talán nem kell mondani, hogy egy üzleti telefon esetében a megszakadó vonalak, a folyamatos hallózások üzleti szempontból sem túl bizalomgerjesztők. Ja, azt még nem írtam, hogy mindezt havi 11 000 Ft-os előfizetési díjért, a Telenor második legdrágább szolgáltatási csomagjáért. (Egy komoly adatforgalom emeli meg a díjat – ez azonban éppen idehaza kihasználhatatlan.)
A történetet nem elsősorban panaszként, hanem mások okulására írtam meg:
- Igenis olvassa el mindenki a mégoly hosszú szolgáltatói szerződését – még a szolgáltató-váltás előtt!
- Tessék ragaszkodni ahhoz, hogy a cég bizonyítsa valamilyen módon, a szolgáltatás megfelelő módon működik a nekünk fontos területeken! (Első pillantásra triviálisnak tűnik, de nem az!)
- Különösen legyünk óvatosak, amikor telefonos direkt marketinggel akarnak rávenni bennünket bármilyen szolgáltató-váltásra!
- Ne essünk hanyatt az udvarias vevőszolgálatoktól. A lényeg, hogy miként állnak a problémánk megoldásához!
- A fenti jótanácsok fokozottan igazak a Telenor esetében!György
Gödöllő
UPDATE okt.1.
A posztot elküldtük a Telenornak, ahol kivizsgálták az ügyet, és ezt a választ küldték:
Kedves Hilda,
Ezúton is köszönjük, hogy lehetőséget kaptunk a válaszadásra.
Cikkük nyomán illetékes kollégáink alaposan megvizsgálták az esetet, és a segítségeteknek köszönhetően felvettük a kapcsolatot az ügyféllel, majd rövid időn belül sikerült hatékony megoldást találnunk a problémájára. Köszönjük szépen a folyamatban nyújtott segítségeteket.
Üdv,
Telenor ügyfélszolgálat
Terézágyú 2019.09.20. 10:42:06
Evvan. Én eleve elküldöm a zannyába azt, aki nekem belekeveri a szövegébe a hűségidő szót. Bármennyire is olcsóbb (lenne) esetleg egy szolgáltatás.
Alternatív 2019.09.20. 10:45:22
Baluci 2019.09.20. 11:00:10
ptspts 2019.09.20. 11:32:28
A posztoló a szerződéskötés előtt pontosan megmutatta az üzletkötőnek a térképen azokat az épületeket, ahol 4G-re volt szüksége, vagy kért lefedettségi térképet?
Ha úgy történt, hogy a posztoló megnézte a Telenor legfrissebb lefedettségi térképén, hogy van a munkahelyén és a lakhelyén is (az épületekben is) van 4G, és aztán még sincs, és ezután a Telenor nem engedi ingyen felmondani a szerződést, akkor a Telenor valóban nem ügyfélbarát.
Terézágyú 2019.09.20. 11:35:40
"Jól értem, hogy az épületen kívül 4G van, az épületen belül csak 2G? Mit kéne ahhoz tennie a Telenornak, hogy pontosan, előre tudja erről tájékoztatni a lennedő ügyfeleit? Az ország összes épületének belsejéről naprakész információval kéne rendelkeznie?"
És: technikailag mi az oka annak, hogy ajtón kivül 4g, ajtón belül 2g??? Különleges/régi építésű ház?
Dezsike 2019.09.20. 11:37:19
Fausto(tm) 2019.09.20. 13:33:38
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.09.20. 13:37:11
juhaszvik 2019.09.20. 13:45:08
" elég agresszív direkt marketinggel ők támadtak le engem" - esélye sem volt a posztolónak. Ha ennyire agresszívek, akkor nem lehet nemet mondani (ja de)
"Műszaki ember lévén el tudom fogadni" - ehhez hozzáfűzni se lehet mit :)
"...a Telenor (mert róluk van szó, ha még nem derült volna ki) ügyfélszolgálatával" - de kiderült, mivel korábban már írta
Illetve nem értem a leírást:
"- Apró probléma, hogy ekkor a net nem működik, ehhez át kell állítani a telefont 4G-re. Ha közben telefonál valaki, az pech.
- Ha kilépek az ajtón, akkor is át kell állítani a telefont 4G-re, mert odakint, a normális világban a 2G-n sem telefonálni, sem netezni nem lehet."
1. tényleg manuálisan kell állítani?
2. tényleg csak a lakásban működik a 2G, a kinti világban nem?
3. netezni lehet a lakásban 4G-vel, csak telefonálni nem?
Nem értem én ezt, de műszaki ember sem vagyok (mármint olyan, mint a posztoló, biztos nem)
slin 2019.09.20. 14:37:21
Lószerafin 2019.09.20. 15:45:36
renitencs 2019.09.20. 15:49:50
chili wili 2019.09.20. 16:14:08
mojoking77 2019.09.20. 16:23:17
A nickben nem engedélyezett karakter található 2019.09.20. 17:08:59
FDToth 2019.09.20. 17:44:59
rpMaus 2019.09.20. 18:01:21
De tök mindegy a műszaki rizsa. Mert és azonban ahelyett, hogy a döntéshozatalra ALKALMATLAN személyekkel (*) cseverészik, kell írnia egy kérelmet (**) [itt igen, mert hatóság] az NMHH hírközlés-felügyeleti szakosztályának', amelyben felírja, hogy kötött egy előfizetői szerződést, amelyben az árazásra és az EESZ-re (egyedi előfizetői szerződés) is kiterjedően a 4G szolgáltatás-nyújtást a Telenor M.o. Zrt. magára kötelezően vállalta, de a szolgáltatás nyújtását a rendelkezésére álló 30 napon (***) belül nem kezdte meg, azaz nem minden szolgáltatást nyújtja, a kötbért nem ismerte el és nem fizette meg a Szolgáltató, így kéri a felügyeleti egyedi eljárást. Na most erről pedig értesíteni kell a Telenort elsősorban egy e-mail-ben (érdemes a céges ügyfélkapu/cégkapu hozzáféréssel avdh-s e-hiteles pdf-ként megküldeni!) és/vagy faxon és/vagy postai úton (ajánlott + tv), és láss csodát, maguktól fognak eltáncolni a szerződéstől, még ha nem is ismerik be, és "csak" méltányosságként, de elmenekülhettél. Vagy adják ingyen az "erősítőt", és addig is a kezdőnaptól a havidíj egy napra eső négyszerese vagy nyolcszorosa (utóbbi az ún. feles) összegű kötbért naponta.
Ha tudok segíteni (díjmentesen), akkor e-mail-ben tessen keresni (bárki).
Szeretettel:
'a' robi
Maus Róbert Péter
jogi asszisztens, tanácsadó
www.tele-maus.hu
(*) jellemzően még az ún. személyes ügyfélszolgálati pontok sem feltétlenül jelentik, hogy ott valóban a Telenor alkalmazottja ül, legfeljebb alvállalkozói képviseletről van szó (sok esetben), ahol maga az érdekeltségi rendszer, és maga az adatközlésbeli háttér nem az előfizető (fogyasztó) védelmét szolgálja, kompetens döntéshozatal kizárólag a Telenor (központi, Budaörs) ügyfélszolgálati igazgatói szintjén, ill. általa delegálva egyebek között az ún. "egyedi igénykezelési csoport" szintjén lehetséges - fogalmilag is eleve-, és ehhez képest egy nem is kisebb szintet lép meg az ügy, ha az már a hatósági útra kerül (külön, magasabb elvárásokkal alkalmazott jogi és szakmai csapat)
(**) nem "kérvényt", azonos polgári jogi státusú felek között a kérelem (kérvény sem!) nem értelmezhető, a kérelem kifejezés nem feleltethető meg az igény vagy kérés kifejezésekkel (vö. az angol request[ing] szabatos magyarra fordításával: az igényes magyar IT/infokom./elektronikai szakirodalomban erőforrás-igény és nem erőforrás-kérelem etc.); a másik amit szoktam ilyenkor írni, hogy nem tud mutatni egyetlen hazai (köz)szolgáltató sem olyan írásbeli példát, ahol ők kérelmetek volna egy fogyasztótól (előfizetőtől)
(***) ez a posztot író újabb fejetlenkedése, az elállásra nem 30 napja van (az amúgy is elsősorban a távollévők között kötött szerződésekre áll fenn, ezt meg ott, nála írták alá...), épp fordítva, ennyi ideje van legfeljebb a szolgáltatás megkezdésére a szolgáltatónak, amely után elállhat (jogilag szabatosan ez egy rendkívüli felmondás) az előfizető, ill. ilyenkor maga szolgáltató "műszak okra hivatkozva" felmondhatja rendes felmondással 60 napra a szerződést, de így is a 31. naptól a havidíj egy napra eső összege nyolcszorosa a kötbér naponta (ha részleges a szolgáltat-nyújtás, mint itt, akkor ennek fele), amely a felmondási időre (is) jár.
rpMaus 2019.09.20. 18:08:48
Szeretettel:
Maus Róbert Péter
jogi asszisztens, tanácsadó
www.tele-maus.hu
zdanee 2019.09.20. 18:12:33
homar.blog.hu/2018/11/22/az_elofizetonek_a_halozat_hirtelen_tartos_romlasa_a_telenornak_technologiabol_adodo_sajatossag
Dr. Panasz Muki 2019.09.20. 19:53:14
Mindenki nevében köszönöm a felvilágosítást!
Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2019.09.20. 20:23:04
Mennyire ostoba Csoringer prolinak kell lenni ahhoz, hogy 2019-ben meg mindig iPhonerol posztoljon valaki.. Mogyoros csaba.
Egy rakas szar, nezd Mar meg a designt ember!! Egy Ronda asszimetrikus formedveny. Lattad-e a Huawei Mate 30 Pro formatervezeset?? Es meg mindig az Apple szekeret tolod? te tehetsegtelen pojaca
Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2019.09.20. 20:28:21
a fekete krindusz 2019.09.20. 20:40:15
rpMaus 2019.09.20. 21:33:19
Hej, hát maradjatok! Mármint Te, a Gyula és az Ottó, így hárman, gondolom :-)
Nű, arctalan, modortalan, szemtelen, névtelen is, még az ügy érdemében sem ír, csak személyeskedik - mármint ténmagad.
De tudod mit: hát mentsen! Nnna! Címem láthatod, gyere oszt lőjél le (hozzád méltón: lesből'e!), tiéd a lakás (nem vicc!)
Én tehát pedig ennyiben maradok. Egyebekben pedig olvass figyelmesebben, szerintem.
Köszöntem! Egy élmény volt!
sóhegy049 2019.09.20. 23:44:08
Sajnos átbasztak...
sóhegy049 2019.09.20. 23:46:57
De legalább lenyúlta egy kis hátszéllel a Digi elől.
sóhegy049 2019.09.20. 23:52:20
Gour 2019.09.21. 04:14:49
mojoking77 2019.09.21. 08:31:08
jatagán9 2019.09.21. 08:47:34
kvp 2019.09.21. 08:48:47
Jelen hibara egyebkent egy sajat jelerosito beszerzese is megoldast jelentene, ez egy kulso antennas, belteri egyseges atjatszo amit nem csak a mobilszolgaltatotol lehet venni, hanem barhonnan. Csak kell egy kis szakertelem a beallitasahoz, ami viszont tenyleg problemas. Foleg annak fuggvenyeben, hogy (sim)kartyacseret csinaltak, ami egy sima kiskapacitasu flash-es adattarolo, tehat az vagy olvashato es akkor mukodik vagy nem es akkor mar a pin kod elso beirasa sem megy. A hivasok minoseget semmilyen mertekben nem befolyasolja, mivel (a regi fajta telefonkonyv es oda mentett sms-ek mellett) csak a felhasznaloi azonosito szam es a halozat azonositoja van rajta, amit a pin es a puk kodok vedenek. Kis soros memoria, mint egy pendrive.
A fentiek fenyeben en elso korben telefoncseret javasolnek, egy jobb antennaval es mukodo 4G-3G-2G automatikus atkapcsolassal rendelkezo keszulekre. (vagy ha nincs ra keret, akkor kolcson kerni egyet ismerostol a teszt erejere) Ha azzal is csak 2G vagy 2.5G van es az keves vagy instabil, akkor el lehet gondolkozni erositon, masik szolgaltaton vagy hasonlon. Meglepo, hogy valaki uzleti szolgaltatasra fizet elo ugy, hogy egy sima feltoltos kartyaval es sajat keszulekkel nem nezte meg az otthoni tererot elotte.
ps: Erdemes lenne megnezni az ablakok kornyeken, ha ott van terero, akkor az epulet a hibas, ha ott sem akkor viszont az ajto elott sem lesz terero. A 4G-2G automatikus valtasnak persze akkor is mennie kell. (kiveve ha meg stabil 2G terero sincs a lakas jelentos reszen, ekkor szokott a hang szaggatni, jellemzoen pincekben vagy szuk volgyekben turazas kozben)
Szilárd_ 2019.09.21. 08:58:58
Nálam pont ugyanez volt a helyzet Kistarcsán. A probléma abból adódik, hogy távolabb van egy 4G átjátszó, a közelben viszont csak 2G van. A telefonon ha az automatikus LTE/3G/2G hálózatválasztás van beállítva, akkor a távoli 4G átjátszóra próbál csatlakozni, figyelmen kívül hagyja a közeli 2G hálózatot. Nálunk is ugyanúgy ledobált a hálózatról, sorra kaptuk az értesítő sms-eket a nemfogadott hívásokról. Ezt a problémát jeleztem a Telenornak, és ők is azt tanácsolták, hogy amíg otthon vagyunk, mindig állítsuk át 2G hálózatválasztásra a telefont, akkor működni fog. Így működött is, de ez elég macerás procedúra.
Ezt jeleztem az ügyfélszolgálaton, és egy nagyon hosszú könyörgés árán sikerült 30 ezer Ft-ért biztosítani egy Alcatel femtocella nevű eszközt (ezt nevezed te jelerősítőnek) az otthonunkba. Így már tökéletesen működik minden. Nekem is ajánlották a 100e Ft-os femtocellát is, de csak annyi a különbség, hogy a 30e-esre egyidőben 5 készülék, a 100e-esre pedig egyszerre 20 készülék csatlakozhat.
Egyébként 21 éve vagyunk náluk ügyfelek (korábban Pannon).
Szilárd_ 2019.09.21. 09:11:07
SZIGMA 2019.09.21. 11:21:07
Szolgálati közlemény!
A szolgáltatóváltás/számhordozás sokszor járhat kellemetlen meglepetésekkel.
Ha a meglévő szolgáltatásunk stabil,de drága, akkor célszerűbb csomagot váltani.
Ha a meglévő szolgáltatásunk sz@r (és drága), akkor körül kell nézni a többieknél.
Ennek megfelelő módjai lehetnek:
- a főbb felhasználási helyeken (otthon, munkahely) megnézni, hogy a többi szolgáltató hogyan teljesít. A munkahelyen pár dolgozónak biztosan van privát száma, ami másik szolgáltatónál van, őket megkérdezni, otthon pedig a barátok, rokonok, szomszédok tudnak ebben segíteni. Eddig az ingyenes megoldás.
- Fizetős megoldás: venni egy feltöltős kártyát a kiszemelt szolgáltatótól és vagy külön telefonban vagy a kétkártyásban a másikkal együtt azzal menni mindenhová.
- az agresszív marketing elleni védekezés hatékony eszköze a hívásmegszakítás gomb, csak mondom...
- az agresszív üzletkötő telefonján megnézhetted volna a térerőt és még a netet is tesztelhetted volna, szerződéskötés előtt még többnyire készségesek
Emlékszem a 2G-3G váltásra, mobilszervizesként éltem meg. Napi 6-8 ember jött, hogy nem jó a térerő, szakadozik, rossz a telefon, javítsuk meg. A hálózat sem volt még jó, a telefonok sem voltak igazán jók erre. A megoldás a 2G-re kapcsolás volt minden esetben, az legalább stabilan működött. Megértették? Lóf@aszt!
- Csináljátok meg, nem azért vettem 3G-s telefont, hogy 2G-n használjam!
- Mire szeretnéd használni 3G-n?
-Hát telefonálni!
-De látod, hogy 3G-n nem jó a térerő és szakadozik, azért kell 2G-n használnod.
- Nem érdekel, csináld meg!
- De ez hálózati hiba.
- Ők azt mondták, hogy jó a hálózat, a telefon nem jó.
- A telefonod tökéletesen működik 2G-n és 3G-n is ,ha leülsz egy adótorony tövébe.
- Nem érdekel, a XXX-nél azt mondták, hogy náluk minden jó. Akkor frissítsd a szoftvert!
- Frissíthetem, xxxx Ft, de attól nem lesz jó.
- Akkor nem fizetek érte, ha nem lesz jó, nehogymá!!!
- Akkor nem frissítem.
......................és messze még a vége ennek a Monty Python-os beszélgetésnek..................
- Politikusnak, marketingesnek, üzletkötőnek, jogásznak, hittérítőnek akkor higgy, ha ló legel a sírján!
(a komment nyomokban túlzásokat és szarkazmust tartalmazhat!)
Hiero88 2019.09.23. 13:54:19
Vincenzo6 2019.10.26. 16:39:16
Szubrina 2020.02.10. 21:57:53
A Telenor válaszát sem értem, köszönik Hildának, h sikerült összehozni az ügyféllel? Előtte mi a bánatos f*szt csináltak, amikor e-mailben és személyesen is elutasították az ügyfél kéréseit?
Szubrina 2020.02.10. 22:12:13