Tékozló Homár

A Baleno mindenkit rabul ejt, sajnos a garanciális javítást is

2019.09.25. 10:00 | Homár Rezső | 36 komment

baleno.jpg

Amikor a különböző szakszervizek különböző álmegoldást javasolnak, a garanciális időben elromló klíma viszont továbbra sem működik, csak egy biztató dolgot mondhatunk: közeleg a tél.

Tisztelt Garanciát Érvényesíteni Akaró Magyar Embertársaim! 

2017 nyarán vásároltam Suzuki Baleno gépkocsimat, amelyet a kitűzött napon nem tudtam elhozni a márkakereskedésből ( Lehetőségautó Budapest), mert az autó klímája nem működött. Sajnos most ismét ( 2019. július) ezzel a hibával találkoztam.

Bevittem a gépkocsit a keszthelyi szakszervizbe, mert lakásomhoz ez van a legközelebb, és ott közölték ez a hiba nem garanciális: „ez nem gyártási hiba”, „miért nem használom többet az autót, akkor ez nem fordulna elő” . Megállapították, egy gyors nitrogénes ellenőrzés során( kb 15 perc), hogy a feltöltést akadályozná, hogy a feltöltőanyag a nyomása folyamatosan csökken. ( ezért nem is kezdték el feltölteni)

Elmondtam, hogy mindenképpen úgy gondolom, hogy ez a hiba mivel kezdetkor is jelentkezett, ez nyilván nem új keletű probléma, másrészt mivel sem a kompresszor, sem a kondenzátor vizsgálata, sem a csövek tömitettségi próbája nem történt meg, így a garancia kizárás mindenképpen indokolatlan, és szakszerűtlen.

A klíma hibája a leírtakon kívül is bosszúságot okozott, hiszen a javítás nem történt meg, a mai napig sem – 2019.08.28.( a legnagyobb nyári melegben nem tudom használni) Azóta már 3x voltam szakszervizben – és még mindig eredménytelenül.

2019. augusztus 06-án Nagykanizsán jártam, mert gondoltam, ha szakszervizt váltok az gyorsabbá teszi az ügyintézést. Sajnos nem így történt, ugyan az egyeztetett időpontra szabadságot vettem ki ( ismét feleslegesen), de a szerviz közölte a személyes megjelenésemkor, elnézést kérnek, de a Suzuki Balenóhoz nincs megfelelő feltöltőgázuk ezért nem tudják a hibát orvosolni. ( így eljöttem, és ismét kivettem egy szabadságot, hogy intézzem az autójavítást)

2019. augusztus 16-án ismét Keszthelyre mentem a szakszervíbe, ahol kértem, hogy jelen lehessek a vizsgálaton. Itt most megállapították, hogy a vákum jó, tehát a csövek nem lyukasak. Ebből arra következtettem, végre célba értem, érvényesül a garancia, és lesz ismét klímás autóm. Sajnos nem ez történt, mert közölték, hogy minden dokumentumot felküldenek a központba, hogy elbírálják a garancia jogosságát, és értesíteni fognak.

Ez 12 nap elteltével sem történt meg, ezért felhívtam a Keszthely Tapolcai úton található márkakereskedést. Arról tájékoztattak ezúttal, hogy megnézik ismételten az autót, mitől nem működik a légkondicionáló berendezés, és aztán döntenek a teendőkről. Ismét az augusztusi helyzetnél tartunk, de kértem időpontot, hogy beviszem az autót.

Ismételt kérdésemre (általuk laikusnak nevezett), hogy az elmúlt vizsgálat már megállapította, hogy a csövek épek, akkor csak két berendezés jöhet számításba: a kompresszor, vagy a kondenzátor, ezért célszerű lenne azok cseréje, javítása (próbáltam sugallni a megoldást), elég elutasító választ kaptam. Elmondták, hogy az alkatrész drága, és nem tudják „van e a raktárban egyáltalán, vagy külföldről kéne behozatni”…rebegte a munkafelvevő.

Még mielőtt teljesen meghátráltam volna, javasoltam esetleg nem néznék meg a számítógépen a raktárkészletet, de erre sem érkezett természetesen releváns válasz. Beláttam nincs más teendőm, újabb szabadság, és kivárom, amíg a bürokrácia és szakszerűtlenség átfordul szolgáltatás típusú megoldásba, és elkészül az autóm.

Most erre várok, hogy a szabadságom engedélyezése után ismét odautazzam, és várjam a megoldást, és bízom abban, hogy hamarosan hidegfront érkezik.

Most már tétován gondolok arra, hogy ennek nem így kéne működnie, és a biztos pozitív megoldás lehet, a garanciális időszakban nem oldódik meg. Lehet, autót kell cserélnem, ez a megoldás? Így megnyugszik a márkakereskedés, nem lesz gond a garanciával, lehet, többet használom a másik autót, vagy el sem romlik a klíma. Amíg ez megtörténik addig is beviszem a garanciális autómat egy márkakereskedésbe az éves karbantartásra, amire a piaci ár sokszorosát fizetem majd, hogy valaki elégedett legyen…de ez már rég nem rólam, a vevőről szól, ha jól gondolom.

Szakértőink viszont több biztatót is tudnak mondani.

Kedves Olvasó! 

Új személygépkocsi vásárlása esetében a jogszabályban meghatározott egy éves jótállási időn túl az eladó általában ezt meghaladóan  további időtartamra vállal jótállási kötelezettséget az előre meghatározott jótállási feltételek alapján. Ez ún. szerződéses vagy gyártó jótállás. Ezeket a feltételeket a gépkocsi szervizkönyve vagy más dokumentum szokta tartalmazni. 

Jótállás esetében az eladó felelősséggel tartozik a gépkocsi minden olyan hibájával kapcsolatban, amely a teljesítéskor már fennálló okból keletkezett. A vállalkozás jótállási kötelezettség alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a vásárlás után keletkezett. A kötelezettség alóli mentesüléshez, tehát nem elegendő kizárólag a vállalkozás ez irányú nyilatkozata, egy  erre irányuló szakértői vélemény szolgálhat ehhez megfelelő bizonyítékul. 

Fentiek alapján, tehát az eladó köteles teljesíteni a bejelentett kijavítás iránti igényt, amelyet a fogyasztó érdekeit kímélve kell a megfelelő határidőn belül teljesíteni, a vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy ez az igény bejelentésétől számított 15 napon belül megtörténjen. Ha ez nem valósul meg, akkor a fogyasztó jogosult áttérni másik jótállási igényre, megfelelő mértékű árleszállítást igényelhet, a hibát a vállalkozás költségén mással kijavíttathatja, vagy végső soron a törvényben meghatározott feltételek teljesülése esetén a szerződéstől elállhat.

 A jótállási igény érvényesítése érdekében ebben a helyzetben is lehetőség van az illetékes békéltető testülethez fordulni vagy bírósági peres eljárást indítani az eladóval szemben. 

Felhasznált jogszabályok: 

- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről  

249/2004. (VIII. 27.) Korm. rendelet az egyes javító-karbantartó szolgáltatásokra vonatkozó kötelező jótállásról 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CsakLajosAz 2019.09.25. 10:32:06

Agyam eldurran... A Ti autótok...

Lényeg: félhermetikus kompresszorok esetében a szimering/tömítésének kenését, így a teljes tömítettséget a rendszerben található "olaj" adja. Ha kiszárad, el tudja engedni a hűtőközeget.

DE! Nem fél év alatt az összeset. Olyan nincs. Ez hazugság.

Ez csakis a kompresszor nyakán érvényes. Bárhol máshol NEM! Vagyis arra hivatkozni, hogy az elpár/kondenzátor emiatt kuka, az hazugság. Ügyvéd, per, kártérítés.

A kompresszor sem engedheti el, pláne nem újonan. Majd 10 év alatt igen..

Szép is lenne, ha a túltermelt passatok, jetták, meg minden más ami 3-4 évet, vagy még többet rohad a sivatagba, mind komoresszor cserés lenne.

Hazudnak. Ügyvéd, szakértő, bíróság. Kártérítés, nem csak ezért. Idő, pénz, szabi...

A szivárgás helye pedig megtalálható. Van rá UV festék (dye). Ezt a körbe juttatva, majd feltöltve, UV lámpával látszik, hol szivárog. Látszik?

Nem tudom, milyen kompi van a baleoba... De gyanítom, nem állandó üzemű, hanem mágneskuplungos. Biztos, hogy szivárog? Lehet más oka is... Kuplung hiba, nem vezérli ki a mágneskuplungot, rossz a nyomásszenzor, gázhiányt hisz... Nyest kábelt rágott...

Szóval mérni kellene.

Vagy elvinni egy rendes klímáshoz, és ügyvéddel behajtani... Buzuki kereskedőtől írásos pöcsétes papírt kérni, hogy nem javítják gariban, mert Te okoztad...

Buzuki... Vicc...

Darth Revan 2019.09.25. 10:33:18

abban a pillanatban kellett volna elallni a vasarlastol, amikor egy javitott autot akartak radsozni.

CsakLajosAz 2019.09.25. 10:36:30

@Darth Revan: sajnos azt nem lehet..

Törvény engedi, szerződés tartalmazza..

Ha a trailerről pofára esik, lebontják a fél eljét, körbe fújják, akkor így jártál..

Ameddig gyári technológiával történik, nem tudsz tenni ellene.. autót nem úgy lehet venni, mint grillcsirkét.. előre vagyont kifizetsz, és vársz...

Terézágyú 2019.09.25. 11:19:07

@CsakLajosAz:
Biztosan értesz hozzá, de muszáj volt poénkodni a Suzukin?
És a Passatot emlegeted, azok után, amik kiderültek a Folkszvágenről (direkt írtam így, ha te buzukit írtál) ???

spulni 2019.09.25. 13:42:20

@CsakLajosAz: A Szutyoki játékautó volt mindig. Az is maradt.

CsakLajosAz 2019.09.25. 14:45:21

@Terézágyú: szia!

Pont a fiswágen balhé miatt írtam.. hegyekben pihennek évekig, mert csak orosz/kelet/nem EU piacra tudják eladni..

Tényleg nem tudom, mi vesz rá embereket, higy új autóként suzukit, meg ladát, meg hasonlókat vegyenek...mert annyival nem olcsóbb.,

Bajázs 2019.09.25. 20:31:00

@CsakLajosAz:
Már megbocsájtsatok de nettó baromság az egész cikk eleve. Mi az, hogy vásárláskor gond volt a klímával, amit állítólag nem javítottak ki, de a hiba most ismét jelentkezett??? Tehát megjavult magától? Nem értem az egészet. Nekem is Balenom van, újonnan nekem sem volt jó a klíma, mert rosszul volt csatlakoztatva, így a gáz az első feltöltést követően azonnal eltávozott. Elnézést kértek, egy hét múlva bevittem és szerződött szakszervízbe megcsináltatták, azóta is működik. Ahogy minden más is az autón a 26 ezredik km-nél. Az meg, hogy elsőre, ahogy értem a cikkből, nem lett semmi csinálva, az csakis a poszter hülyesége. Mi az, hogy valami nem jó egy új autón és annyiba hagyom? Nem is értem az egészet. Szervizról meg annyit, hogy mostmár 3szor voltam vele szervizben, de egyáltalán nem fizettem sokat, nem fizettem többet. mint amennyit bárhol máshol fizettem volna. Neked meg csak annyit Lajoska, hogy ilyen begyöpösödött agyú okoskának nem is kell Suzukit vennie, nem érne fel úgyse soha az intelligencia szintedig, hogy megértsd normális ember miért veszi. Abból adják el jelenleg is a legtöbbet Mo-n és ez még jó darabig így is lesz, nem is véletlenül. Nem is választhattam volna jobbat, ma is ezt venném...te meg vegyél bmwt, audit avgy mercit, az való neked.

FDToth 2019.09.25. 22:01:40

A szakerto valasz mindig ugyan az:
Kotelezo 1 ev jotallas, belathatonidon bekuki javitas, forgalmazo bizonyitasi kotekzettsege, ha nem bejeltteo es birosag.
Ez hol segitseg?
Nem azt kene irniuk h a ooszter forduljon hozzajuk ok meg irnak egy szeo levelez a azervizenk?

aefzuj 2019.09.25. 22:06:16

A Baleno indiai gyartas, ennek minden velejarojaval. Aki jart/elt mar ott, az tudja mirol beszelek.

A panaszkezeles sikertelensege a leirtak alapjan pedig sokkal inkabb a fogyaszto hibaja, mint a markaszervizeke. Az elet nem habostorta, meg kell tanulni menedzselni sajat magat es ervenyesiteni a jogos igenyeit.

A Suzuki nagyon jo es megbizhato auto, raadasul kivalo az ar/ertek aranya. Ez persze nem azt jelenti, hogy nincs eseti hiba vagy hanyag osszeszereles. Van, raadasul a gyartas helye is erosen meghatarozza ezen hibak jelleget es gyakorisagat.

Baleno indiai, Vitara magyar, Swift japan. Szerintem konnyen kitalalhato, hogy melyik tipussal fordul elo legkevesbe az ilyen baki....

CsakLajosAz 2019.09.26. 02:39:24

@Bajázs: akkor Neked balenod van, nekem meg autóim, és 15 év klímás javításbeli tapasztalatom :) ahogy érzed.

És se BMW, se audi, se foswágen család egyik tagja sincs a családban, és sosem lesz.. de totyota, lexus, és társai sem. Nem azért, mert szar, hanem mert nem szeretem bonyolítani az életem... Ha valami egyszerűen megoldható, az legyen egyszerűen megoldva. Viszont van 6db szívó benzin, 1.6-tól 3.2 v6-ig..

Évii kb 150e km van a lábamban, és autó még nem hagyott út szélén.. nem stresszelek, ha beül a gyerek a hátsó ülésbe, hogy lerohad a kocsi, klíma, vagy bármi más, otthagy a pályán.. minden autót magam javítok, a legkisebb zaj, kottyanás, kopogás oka mindig meg van keresve. Az elmúlt 20 évben nem hogy elkaszálták volna bármelyik autóm a vizsgán, de hibapont se járt semi miatt. És nem csókosság miatt.

De ahogy érzed.. :)

Egyes. Leülhetsz. A tények engem igazolnak. Ha elhiszed, ha nem. Ha meg nem, azzal Te hergeled magad... Én meg jót röhögök az indiai vacokodon... Sok sikert.. maruti is ott készült... Biztos az is megbízható... Nyuszómuszó...

Ha akár egy gyári szervizdoksi alapján szétszedsz, vagy összefűzöl egy sima 1.4 benzines 8 szelepes blokkot, akkor elfogadok kritikát. Amíg nem, addig hord a balenod a szervizbe, fizess, és élj vele boldogan.. de attól még egy indiai fos, és ezt Te is tudod, meg a gyártó is, azért kerül annyiba listaáron, amennyibe :)

Amit fent írtam az első hozzászólásba, azt a pórul járt post tolónak írtam. És nem egy fotelfizikusnak, aki mert nagyot álmodni, de a új autó szagból csak a büdös telfölöspohár szag jutott a tűző napon. :-)

És személyeskedni nem én kezdtem. Babóca.

Bajázs 2019.09.26. 07:12:00

@CsakLajosAz:
Húha, meddig tartott ezt a választ megfogalmazni, ugye nem egész este írtad Bogyó? :)
Nem vitatkozom, látom te mindenhez értesz. Azt mond meg még kérlek, mert némi ellentmondást vélek felfedezni. Először a suzukikat szídtad, aztán meg már csak a balenot, mert hogy Indiában készül. Ugyebár azért ilyen olcsó. Akkor a swift miért kerül ugyanannyiba, és az mégis japánban készül, de fura. Tudom neked autóid vannak, mégis bárki akk ért az autókhoz, az japán autót vesz, te meg nem veszel suzukit, toyotát, lexust. A tények meg sose fognak téged igazolni, bármekkorát kakálsz is. És itt be is fejeztem cicuka. Szép napot! :)

Bajázs 2019.09.26. 07:14:29

@CsakLajosAz:
Ja és mellesleg küldöd itt a +1-t az előző kommentre.
Ezt is írta benne:
A Suzuki nagyon jo es megbizhato auto, raadasul kivalo az ar/ertek aranya.
Efelett valahogy elsiklottál?

SZIGMA 2019.09.26. 08:10:32

@aefzuj:
"Swift japan"
Erre azért ne vegyél mérget. Az első pár évben hozták őket egyenesen Japánból, csakhogy a hajóút során a sós levegő kikezdte a karosszériát és úgy rohadtak, hogy öröm volt nézni. Utána már itteni gyártás volt, innen szórták tele Európát, bár a többség elkelt a magyar piacon.

(Swiftem van és az előző kocsim is az volt, még mielőtt...)

aefzuj 2019.09.26. 12:33:42

@SZIGMA: pedig merget veszek rá, 2017 ota 6 Swiftem volt, az utolso szeriabol. Szerintem te indokolatlanul idekevered a 2017-ig Esztergomban gyartott szeriat. Itt most a jelenleg futo szeriakrol van szo.
A jelenlegi Baleno 2015 ota letezik es indiai gyartas. A jelenlegi Swift 2017-ota elerheto az Eu-ban es kivetel nelkul japan gyartas. Ne keverd ossze a "vasalo" Swifttel. Az egy masik szeria.

A mai Swift (ZC33S) europai piacon csak a japan gyarbol erheto el 2017 ota.

Keszul egyebkent Indiaban (Maruti Suzuki), Thaifoldon es Mianmarban is, de azokat nem exportaljak EU piacra. Egyreszt senki sem venne meg azt az osszeszerelesi minoseget az EU-ban, masreszt a gyenge aktiv biztonsagi felszereltseg (ABS, ESP, legzsakok hianya, stb...) miatt azok a peldanyok tipusengedelyt sem kapnanak az EU-ban.

Szoval a jelenleg EU-n belul kaphato osszes uj Swift japan gyartas. Es az annyira biztos, mint ahogy te letezel.
Tovabbi ketelyek eseten nezz utana, vagy hivd fel az importort. Ugyan ez lesz a hivatalos szakmai allasfoglalasuk.

aefzuj 2019.09.26. 12:38:33

@SZIGMA: meg valami: Esztergomban jelenleg 2 tipus keszul csak, Vitara es SX4-Cross.

Swiftet 2017 ota nem gyartanak ott. Szerencsere.

SZIGMA 2019.09.26. 13:31:28

@aefzuj: Nem kell meggyőznöd, csak az előző felvetésedből kifelejtetted a "jelenleg" szócskát, ami azért elég sokat változtatott a jelentésen. Ha már a logikátlanságot emlegetted...
Mindent megértek és látom a Swiftek közötti különbséget is.

"A cikkben a jelenlegi Balenorol es garanciaidon beluli markaszervizelesrol van szo. "

Semmi gond a szövegértésemmel, nem az alapfelvetésre reagáltam, hanem a te kommentedre.
Legalább mi, Swiftesek ne szívjuk itt egymás vérét, akad itt troll épp elég.

aefzuj 2019.09.27. 00:11:43

@SZIGMA: nem verszivasnak szantam. Beke van.

Nekem egyertelmu volt, hogy az ujakrol ertekezunk, mivel a Baleno+garis markaszerviz kombo csak igy lehetseges.
Nyilvan megesik neha, hogy az en prekoncepciom nem vag egybe masokeval es felreertjuk egymast. Ennel nagyobb bajunk ne legyen.

A Suzuki szidas meg nemzeti sport Agyarorszagban, de en empirikus uton meggyozodtem rola, hogy csak olyanok szidjak, akiknek nincs valos tapasztalatuk rola.
Onnan tudom, hogy evtizedeken at kerultem a markat a rossz velemenyek miatt. Aztan veletlenul beleultem egy szalonban az uj Swiftbe 2017-ben es hasznaltam 1 honapig. Akkor vettem eszre, hogy aki ezt szidja, annak fogalma sincs mirol beszel, de ez igazabol az ő baja/vesztesege.
3.5 Millaert egy GL+ ma az egyik legjobb vetel a piacon, minden szempontbol.
Engem annyira meggyozott, hogy azota csak ilyenekkel jarok, berauto formajaban. Verhetetlen ajanlat, az 5.1 literes atlagfogyasztas pedig csak bonusz.

aefzuj 2019.09.27. 00:22:46

@SZIGMA: tudod mi az igazan erdekes a kommemtekben?

Az, hogy ezt irtam, es te idezted is:

"A cikkben a jelenlegi Balenorol es garanciaidon beluli markaszervizelesrol van szo. "

Aztan valahogy ez a mondat mar nincs benne a kommentemben, valamilyen rejtelyes modon kikerult belole.....
Amikor te olvastad es idezted, akkor meg ott volt, maskulonben minek es mikent reagaltal volna ra, ugye.

Most meg nincs ott, de csak ez az egy mondat tunt el a kommentbol. Es nem en szedtem ki belole. Erdekes dolgok vannak itt is. Cenzúra? Á, dehogy.

SZIGMA 2019.09.27. 07:15:09

@aefzuj: Nincs cenzúra, legalábbis ezt biztosan nem törölgetik.
Hogy tiszta legyen, én erre reagáltam, ezt most is megtalálod a kommentedben:

"Baleno indiai, Vitara magyar, Swift japan. Szerintem konnyen kitalalhato, hogy melyik tipussal fordul elo legkevesbe az ilyen baki.... "

És miután én ebből az általános megjegyzésből kiragadtam a Swift japán részt, utána írtad ezt pontosításként:

"A cikkben a jelenlegi Balenorol es garanciaidon beluli markaszervizelesrol van szo. "

"Aztan valahogy ez a mondat mar nincs benne a kommentemben, valamilyen rejtelyes modon kikerult belole.....
Amikor te olvastad es idezted, akkor meg ott volt, maskulonben minek es mikent reagaltal volna ra, ugye.

Most meg nincs ott, de csak ez az egy mondat tunt el a kommentbol. Es nem en szedtem ki belole. Erdekes dolgok vannak itt is. Cenzúra? Á, dehogy. "

Minden a helyén van most is, mindkettőnknek igaza van, csak elbeszélünk egymás mellett.
Szóval a mostani új Swiftek japán gyártásúak, a régebbiek meg magyar.
"A Swift japán" általánosságban nem állja meg a helyét, ezt akartam pontosítani.
"A Swift japán" a mostani modellekre igaz, de ez a szövegből nem derült ki, nyilván erre gondoltál és ezért nem értetted, hogy miért jövök itt a régebbi gyártással.

Zabalint 2019.09.27. 08:58:56

@aefzuj:
Én nem szidom a Suzukit, szerintem nagyon jó ár-érték arányú autókat gyárt. Amit viszont nem szeretek, az az urban legend, hogy nem kell csinálni semmit vele, csak olajat cserélni, és úgy is elmegy a világ végére. Nos, a Suzuki is ugyanolyan autó, mint a többi, ugyanúgy igényli a karbantartást, ugyanúgy elromolhatnak benne dolgok. Viszont mivel elterjedt ez az urban legend, ezért a régi Suzukik nagyon rossz műszaki állapotban vannak, mert ennek megfelelően nem is tartják rendesen karban ezeket, a műszakin meg átnyomják okosban.

A másik, amit nem tudok hová tenni, az az új Ignis. Ronda, a SUV-okra jellemző formavilág egy kisautónál, akkora méretben mint a Swift, de drágábban.

aefzuj 2019.09.27. 21:03:26

@SZIGMA: ertem en, hogy hol es mikor beszeltunk el egymas mellett.

A cenzurarol csak annyit, hogy en tovabbra sem latom a sajat kommentemben azt a mondatot, amit ideztel. Pedig oda irtam, ott volt es reagaltal ra. Most meg nem latom.

Ahogy a legutolso kommentem utolso mondata is egy az egyben eltunt.

Tegnap odairtam, hogy "így, (cenzúra mellett, szerk.) kb. semmi ertelme nincs eszmecseret folytatni itt." Ma meg mar nincs ott.
Ketlem, hogy csak az en kijelzomrol tunt volna el ez a 2 mondat.

Na mind, agyarorszagi oldalon ez sem meglepo.

aefzuj 2019.09.27. 21:12:56

@SZIGMA: keress ra ezen az oldalon erre a mondatra:

A cikkben a jelenlegi Balenorol es garanciaidon beluli markaszervizelesrol van szo.

3 talalat lesz csak, mindharom idezet lesz. Az eredeti mondat tegnap ota nem szerepel a kommentemben. Azutan, hogy idezted eltunt.

Ennek fenyeben en nem lennek meggyozodve arrol, hogy itt nincs cenzura. Oh, bocsanat, akarom mondani moderalas.
De ha még valami obszcen mondat lett volna....... LOL

aefzuj 2019.09.27. 21:20:03

@Zabalint: akinek nem inge, az minek jarkal masok ruhajaban?

ember100 2019.09.28. 00:14:07

@Zabalint:
Helló !

Az tényleg urban legend hogy csak olaj aztán elmegy a világ végére.
DE az viszont iga hogy az alkatrészek tényleg nagyon baráti áron vannak hozzá . A szerelési díj meg annyi amennyi .
Volt suzukim tudom miről beszélek . Ékszíj szakadás 2 szer , beállt a generátor , kuplung bowden szakadás , filléres 2-3.000 Ft dolgok voltak és sokszor egy csavarhúzó és egy 10 es kulcs elég volt hozzá.
Ezért olyan a Mi autónk mint régebben a Zsiga volt :)

SZIGMA 2019.09.28. 09:52:58

@aefzuj:
Amikor írtad, hogy eltűnt az a mondat, nálam még látható volt, azért nem értettem az egészet.

"Szerintem te indokolatlanul idekevered a 2017-ig Esztergomban gyartott szeriat. Itt most a jelenleg futo szeriakrol van szo."

Már itt pontosítottál, hogy a jelenlegi szériákról írsz, amit megértettem, csak időrendben én előbb írtam a régebbi szériákról, nem ezután erőlködtem velük. Az, hogy indokolatlanul kevertem volna ide a régebbi szériákat, az nem teljesen igaz, ezt már kifejtettem.
"Swift japán" =/= a jelenlegi Swift japán
a Swift gyártási helye szerinti életútja: Japán, Magyarország, Japán
Jelenleg egy magyar gyártású Swiftet hajtok, mint oly sokan, ez biztosan nem japán.

A moderáláshoz nem tudok hozzászólni, az a mondat szerintem semmilyen formában nem sérti a fórumszabályzatot. Lehet, hogy rajtunk akarnak szórakozni, ahogy tök fölöslegesen vitatkozunk valamin, úgy, hogy egy kulcsmondatot eltüntetnek, mi meg a végére fullba nyomjuk: de igen, de nem, de igen... :)

Kellemes hétvégét!

beste 2019.09.28. 12:26:24

@aefzuj:
"A Suzuki szidas meg nemzeti sport Agyarorszagban, de en empirikus uton meggyozodtem rola, hogy csak olyanok szidjak, akiknek nincs valos tapasztalatuk rola. "
ugyanúgy, ahogy az alfákat is szidják. 30 éve vannak alfáim, és egyikkel sem voltak különösebb problémák (bár gondosan szelektált példányokról beszélünk, amik mindig megkapták a kötelező gondoskodást)

aefzuj 2019.09.28. 13:19:37

@SZIGMA: tegnap Zabalint-nak irtam egy tobb bekezdeses valaszt. Mara mar csak 1 mondatos lett a komment.....

No comment. En inkabb lepek innen is, nem dagonyazok a magyar informatika gyongyszemeivel (ertsd: baszatlan pattanasos informatikusok), meg a vegen elhiszik, hogy egy szinten lehetnenek velem. Nem adom meg nekik ezt az oromot.

N.B.: Ezen komment csak korlatozott ideig olvashato, hamarosan torlesre kerul a nem letezo cenzura altal.

Permetező 2019.09.28. 19:59:53

@aefzuj: több bekezdéses választ írni triászkori román szokás. Ne pazarod az időd ha ennyi felesleges van, akkor adózd le.

CsakLajosAz 2019.09.28. 21:20:56

@beste: szia! Az alfa azért más állatfajta. Mint technológiában, mint ügyfélcentrikusságban. Az alfa egy műalkotás. Úgy kell rá tekinteni. Ahogy egy festményt sem tesz ki a napra senki, alfát sem tartunk ridegtartásban. Nem arra való. De az ára sem azonos. Szépek. Innovatívak. De a játékszabályok adottak. Ha tojnak rá, hetente lehet csavarozni. És nem mert olasz, hanem mert ezzel jár. Olaszok tudnak jó motorokat gyártani...

Suzuki esetében a fő gond a slendriánság, és az ügyfél semmibe vétele. Ebben az esetben is...

Idehaza a lábtörlős swift adott egy imázst. Ezt tartja mindenki a suzukinak... Csak közben már 2 váltás volt. A gombóc swift már egy kompromisszumos megoldás. A mostani kínálat viszont ár/értékarányban nem stimmel. Ügyfél le van szarva. (Nem csak itt, a postban, hanem 2 közeli ismerős is erről tanuskodik...) Az árak már igen súrolnak egy jobb kategória alját. A minőség meg a tejfölösdoboz.. az új ignis pl egy borzalom. Azzal a 2 oldalas ragasztöval odataknyolt tablettel.. vicc. Volt szerencsém lebontani egy hátsó hidat egyről.. kb 15-20év mínuszaban..

Persze az ember nem egy Passat, Insignia, X7 kategóriát vár. Hanem egy árának megfelelő autót. Csak az a baj, hogy a Józsi pont annyiért csavarozza a helyére a Peugeot fényszórót, meg a baleno fényszórót. A festéket is a robot azonos pénzért tüsszenti fel... Az R134A is kilóban azonos, nem kérdi, hogy Suzukiba, vagy Airbus gépbe töltik.. amin spórolni lehet, az a "garancia", a biztonság, a kényelem, a minőség.. és ezek exponenciálisan javulnak a befektetett pénzmaggal... Takimoto Yazakari Suzuki sem ingyen adja a nevét, neki is szép nap vagyona, és házikója van. Csak nem dajcslánban, hanem lyapánban...

VW cseheknél gyártat, audi nálunk, bale ót meg indiában gyártja Radzsea, aki 5 hónapja egy tuktukkal hordta a palackos vizet...

Ha az olcsó kivitel párosul a hanyag szereléssel, és a magyaros ügyfélszolgálattal, és szervizzel, akkor kész a homar post.

És ebbe még a legelfajultabb Suzuki fan se tud belekötni...

Suzuki idehaza mindig is egy vágyálom megtestesülése, és a küzdelem.. olyan újonan, mint egy használt diesel passat, dsg váltóval, 300e km visszatekerve, 2tömegűvel... Persze.. van biztos jó is, de venne a cirkuszi ló :) pedig 2.5m körül szépek vannak, nagy színes kijelzővel..

Alfa konzekvensen azt hozza, amit minden alfás elfogad. Egy bazi kényelmes, szépen rajzolt olasz műalkotást. Ahol a karbantartás bizony kötelező. De az alfák futóműve nem baleno. Balenoban 1 gömbfej, 3 szilent, 1 gátló, 1 csapágy felépítésű elöl... Az alfáké meg... Olyan úttartást ad, mint egy sinautó...

Nagyon más. Alfát az szid, aki az "olasz szar" mentalitású... (Sosem volt alfám sem, büdös életben nem lesz, de csavaroztam már párat..)

Zabalint 2019.09.29. 17:42:24

@ember100:
Egyetértek. Önmagában egyébként az nagy előny, ha egy típusból sok vany alkatrész javítás szempontból.

nyuszis77 2019.10.01. 16:36:08

@Zabalint: urban legendre, a családban van 2002es swift, én tettem bele vagy 150e kmet, más is még vagy 100at, de féken és olajon kívül nagyon másra nem költöttünk. Nem egy életbiztosítás, ha törne, de nekünk ezzel nem volt gond, ez inkább szerencse kérdése. Céges autóba is tettem bele vagy 100e km-et, szegény még olajat sem kapott rendesen, de az is ment így is. Ha urban legend, akkor azok közül való ami igazságból táplálkozik. Az új autóm is suzuki és még mindig vigyorgok ha vezetem

CsakLajosAz 2019.10.02. 08:56:43

@nyuszis77: nem urban legend...

Szög egyszerű futómű, szög egyszerű motor... Nincsenek csoda ketyerék.. mi romolhat el?

Kopog a futómű, tojik rá a gazdi, ez ilyen.. :-) vizsgán átmegy, ha nem eszi a rozsda, fék is fog. Mért ne fogna.. 1 dugattyús..

Egyébként ez az oka, hogy lábtörlös swift gyakran van lámpás kereszteződésben, kitört első kerékkel, maga alá gyűrve.. mert ugyan egy lengőkar van egy gömbfejjel.. de ha az kikopik, kiugrik, már nyeklik is a kerék alá...

Szóval nem biztos, hogy olyan igénytelen az. Csak egy BMW, audi, vagy akár egy peugeot más (nem megsértődni...) Igényességet hordoz, előbb kerül javításra kopogások, hangok miatt. A lábtörlős meg az ez ilyen felkiáltással nem... Meg hamar ott lehet hagyni az értékét a helyi patkoló kovácsnál.. megy amíg megy... Menni meg megy :)

És ez érvényes a gombóc swiftre is... Az újakra nem. Ezért jön mindig a nyakleves, tasli, pofon, amikor baja van... (baja... Nem Baja..)

Balewet meg... Ahogy írtad... Mázli faktor.. de nem csak ebben... Daewoo tico, fiat seicento, meg cíkvancsentó vagy mi. . Régi puntó, A corsa, bogár, 120L skoda... stb.. mindben kell a tűzoltó vágni, 30kmh felett... Gyereket egybe sem raknék...

Sok lufi kell, jó bódé.. kevés rozsda.. többi le van sz@rva... Élete mindenkinek csak egy van...

nyuszis77 2019.10.02. 10:28:41

@CsakLajosAz: ok, a swift az egyszerűségével válik megbízhatóvá, mármint helyvátoztatás terén, azt hiszem ebben egyetértünk akkor. Az meg, hogy törik, mint írtam engem szerencsére nem érintett, ha megtörtént volna az ami egyébként megtörtént velem, hogy hátulról ~130-al kisbusz belémrongyol mikor én állok, akkor azt csak akkor élhettem túl, hogyha egyhónapos euro ncap ötcsillagos kocsiban ülök ami kombi. Abban ültem és szerencsére egyedül, mert tőlem hátrébb semmi nem maradt. Szóval a törés az nagy adag szerencse kérdése, én itt az olcsó fenntarthatóság és megbízható üzemelés tekintetében írtam a swiftről. Az igénytelenségről meg annyit, hogy egyszer nem indult, mikor kilopták belőle a karburátort, azt mondták a szervízben, valószínű azért épp az enyémből, mert az akkor 14 éves kora nem látszott rajta. Nemrég találkoztam a kocsival ismét, már nem tagadhat le éveket mint korábban, de legalább nem is fognak kilopni belőle semmit. Elvittem szervízbe, hogy cseréljenek rajta mindent amit kell, lengéscsillapítókat, fékrendszert, kormányművet, de lebeszéltek. Sajnos elment felette az idő.

CsakLajosAz 2019.10.02. 14:06:13

@nyuszis77: igen. A lábtörlős swift az faék. Az átlag faék user meg azt hiszi, a kostani stift, meg baleno is az. Igen. Az. A mai kor faéke.. csak a baj, hogy a mai faék bonyolultabb, mint a lábtörlős stift korában a bonyolult luxus szekér. Ezt nem értik sokan.

Zoltán Petőfi 2019.10.03. 14:30:22

@nyuszis77: az az urban legend hogy megbizhatok es jok a japan szivo motorok es hogy imnden nelkul kimennek a vilagbol. Ennek viszont az a kovetkezmenye hogy mivel ez el az emberek tudataban igy tenyleg le is szarjak ezeket az autokat es majd mind ridegtartasba van, aminek viszont az a kovetkezmenye hogy 1-2 tulaj utan elegge lefingott allapotban vannak ezek az autok motorikusan. MErt a konstrukcio jo meg igy is huzzak a beluket de ettol meg lefingottak.