Tékozló Homár

Szilánkokra robbant a zuhanyfülke, ami nem tud szilánkosra törni

2019.10.15. 15:00 | Homár Rezső | 25 komment

1569874245184blob.jpg

Olvasónk 

2019. szept. 18-án a Fogarasi úti OBI-ban vásároltunk egy Sanotechnik sarok zuhanykabint (B8090M típus). A vásárlás során egy munkatársuk segített a kiválasztásban, akinek jeleztük, hogy a termék csomagolása sérült (több is volt belőle, és emiatt kérdeztük, hogy ez okozhat-e problémát, válasszunk-e másikat). A kollégájuk azt mondta, hogy "ha sérült lenne, csörögne" a dobozban, illetve hogy ezen "akár ugrálni is lehetne",  valamint, hogy a termék biztonsági üvegből készült, ha eltörne, sem okozhat személyi sérülést, nem lesznek éles szilánkok.  

A kasszánál, amikor fizettünk a termékért, senki nem jelezte, hogy a garanciához pecséttel kellene érvényesíteni a blokkot, így mindössze ennek birtokában vittük haza a vásárolt termékeket.  

A panelek felszerelése során semmiféle problémát nem tapasztaltunk, a négyből három panel felszerelésre került, a negyedik, legalsó panelnél azonban - amely a csomagban legalul volt, azaz közvetlenül a doboz sérülésénél - a panel szétrobbant, szétvágta a szerelő kezét, szerencsére a szemét, arcát nem, pedig abba repültek az apró szilánkok.  

1569874236021blob.jpg

Miután elláttuk a sebet, felhívtuk az OBI ügyfélszolgálatát, ahol a garanciális pecsét iránt érdeklődtek, illetve kérték, hogy menjünk be jegyzőkönyvet felvenni.  

A következő észrevételekkel, kérdésekkel szeretnék élni:
- miért tájékoztatott minket az elvileg zuhanypanelekben járatos kollégájuk tévesen (nem törhet szilánkosra az üveg, nem lehet sérült a panel a doboz sérülésétől),
- miért nem jelezte a kasszás hölgy, hogy szükséges a garancia érvényesítéséhez lepecsételtetni a blokkot, valamint miért szükséges ez, ha a blokk láblécén más szerepel,
- miért kellene bemennünk jegyzőkönyvet felvetetni, amikor pontosan ugyanazt tudjuk elmondani személyesen is, mint telefonon. Teljesen abszurd ez a felvetés 2019-ben. Vegyék fel online a reklamációt, vagy telefonon, nem fog senki órákat tölteni a személyes ügyintézéssel. 

1569874199173blob.jpg


Egyúttal kérem, hogy a sérült hibás panel helyett szállítsanak számunkra egy újat, hogy a felszerelést befejezhessük. ( a négyből csak egyre van szükség, szemből nézve a jobb kéz felőlire, a csatolt képen csillaggal jelöltem.) 

Csatolom a fotókat a szilánkos törmelékről, a blokkról, és a csomagoláson lévő sérülésről. 

szakértő

Kedves Olvasó! 

A zuhanykabin nem tartozik az 1 év kötelező jótállás alá tartozó termékek kategóriájába, a 151/2003. Korm. rendelt mellékletébe nem besorolható. Tehát a zuhanykabinra a Polgári Törvénykönyvben meghatározott 2 éves kellékszavatossági idő vonatkozik.Kellékszavatosság esetében fogyasztói szerződéseknél az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Tehát 6 hónapon belül a vállalkozás csak akkor mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. 

Nem jótállásos terméknél nem kell jótállási jegyet kiállítani. Kellékszavatosságnál az igényérvényesítéshez engedő az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - számlát vagy nyugtát -bemutatni. 

Fentiek alapján tehát az igényérvényesítési lehetőségedet a garanciális pecsét hiánya nem befolyásolja. Hiszen a jogszabály szerint a szabályos nyugta vagy számla szükséges az igényérvényesítéshez, egyéb pecsét vagy bármi más nem kérhető a fogyasztótól. Így ha a vállalkozás a kellékszavatossági igényérvényesítést a pecséthez köti, az álláspontunk szerint nem jogszabályszerű feltétel. Amennyiben csupán a pecsét hiánya miatt utasítja el az igényedet, bejelentéssel élhetsz a Járási Hivatal Fogyasztóvédelmi Osztályánál.

Minőségi kifogást természetesen e-mail-ben be lehet jelenteni. Alapvetően minden magánjogi viszonyra vonatkozik az, hogy a feleknek együttműködési kötelezettsége van, így mindkét félnek kötelessége és célja is, hogy praktikus módon történjen meg az ügy rendezése.

Az igény elutasítása esetében választásod szerint az  békéltető testülethez fordulhatsz vagy bírósági peres eljárást indíthatsz a céggel szemben. 

Felhasznált jogszabályok: 

- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről


- 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

230e 2019.10.15. 15:07:06

Nahát, mintha már lett volna ilyen: homar.blog.hu/2011/05/18/robbanos_torhetetlen_uveg_az_obi_ban

egyébként meg a posztoló letudta az OBI-s kört, és ott akkor végül nem is vetetett fel jegyzőkönyvet?

Terézágyú 2019.10.15. 15:15:25

Ha jól értem, most csak annyi a baj, hogy a pószter nem hajlandó befáradni a zobiba?

borso 2019.10.15. 15:39:01

nem fogja tudni kimagyarázni, mert azobi azt fogja mondani, nem ő szállította ki, tehát a szállítás alatt sérült meg. Nem az ő szakembere szerelte be és ezért nem jár a gari. Rutinos vagyok ebben. :-) Másrészt el kellett volna mondania azobiban, hogy ilyen esetben (mint a parkettánál is) 24 órát "pihentetni " kell abban a helyiségben ahova fel lesz szerelve a felületi feszültségek miatt. Poszter nem fog kijönni ebből jól, másrészt pedig nem fognak 1 db üveget adni, mert minden csomagban csak az a szett van ami hozzá tartozik. Ilyen esetben sunnyogni kellett volna és visszavinni 3 napon belül origin csomagban, hogy 1 üveg nincs benne. kapott volna másikat, így meg pereskedhet ha akar. IKEA-val csak így tudtam lejátszani egy ugyan ilyen szitus full üvegszekrényt. Annak is 1 oldala a kezemben roppant 100.000db-ra. Ezért visszacsomagoltam és 3 napon belül visszavittem, hogy original csomag de 1 üveg hiányzik. Kicserélték szó nélkül. Igen lehetszidni, mocskolni, hogy sunyi paraszt vagyok stb stb de ezek a multik másból nem értenek csak ha trükközöl. A szép szó meg az istenbizony nagyon kevés.

borso 2019.10.15. 15:41:43

@Terézágyú: meg annyi, hogy 1 üvegfallal kevesebb a tusoló és így kifolyik a wasser. :-)

Nick-son 2019.10.15. 15:42:33

Igaza van a posztolónak. Nézegettem én is a zuhanykabinokat, a barkácsáruházasokat is, de már ránézésre gagyi vacak alja kapható legfeljebb pár évre valók jó esetben. Fél millió körül kezdődnek a normálisak amik már tényleg tartósan kiváltanak egy zuhanyfüggönyt. Hacsak nem fut bele valamibe az ember...

Terézágyú 2019.10.15. 15:46:59

@borso:
"meg annyi, hogy 1 üvegfallal kevesebb a tusoló és így kifolyik a wasser. :-)"

Nem, mert a zobi elismerte a dolgot, kicserélné (vagy mi), de ahhoz be kéne menni és felvenni aztat a jegyzőkönyvet...

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.10.15. 15:48:37

Látod, hogy sérült, fel is merül, hogy válasszunk-e másikat, hiszen van, majd ennek ellenére elhozod a sérültet....hát gratulálok. Lehet, hogy nem ezen múlt, de akkor is. A jótállás le nem pecsételésére már nem is mondok semmit....

Zozo___ 2019.10.15. 17:10:52

@borso: Nem kell kimagyaráznia semmit, mert az a vélelem, hogy eredendően sérült volt a termék, amíg ennek ellenkezőjét nem bizonyítja az OBI, márpedig nem tudja.

mikimackó 2019.10.15. 17:20:51

ha élből megkoccintod a biztonsági üveget, robban........, csak szólok a játékos kedvűeknek !

lcsaszar 2019.10.15. 20:26:24

Nekem meg a másik barkácsáruház (aminek mindenre van több ötlete) eladott egy fél zuhanykabint. Kiderült, hogy külön termék az oldalfal, külön termék az ajtó. Kiállítva persze egybeépítve van, az eladó meg is mutogatta az egész termékpalettát, ismertetve mindegyiknek előnyeit-hátrányait, csak azt nem, hogy vigyázat, össze kell legózni. Így aztán volt két fuvarom. Mi következik ebből? Abszolúte semmi.

Permetező 2019.10.15. 20:54:35

@mikimackó: mármint ha nem koccintom meg az élét

KaTe 2019.10.15. 23:01:04

Sanimix, Sanotechnik, ezeket messziről kerülni kell. Olcsó kínai sz@r.

Club Sandwich 2019.10.16. 04:03:06

@Permetező: na nem lesz eso, buli lesz. Ha lesz, nem lesz.

mikimackó 2019.10.16. 07:09:54

@Permetező: akkor nem tudsz átszaladni rajta

a lekvár neve puffin 2019.10.16. 07:51:33

@borso: teljesen igazad volt.Máshogy nem megy mert tesznek mindenre.
@mikimackó: azért nem egészen.Az autók üvege sem törik egyből,ha megkocogtatod.Viszont a poszter kicsit el van tévedve.A biztonsági üveg nem törhetetlen.Ahogy a lövedékálló üveg is csak egy darabig az,nem a végtelenségig.A biztonsági üveg lényege,hogy nem nagy éles szélű darabokban törik,hanem sok kicsire,ahogy a képen látható.Nekem is tört ketté a kezemben laborokban használt,tűz- és robbanásálló üveg.Én örültem volna a legjobban ha ilyen kis darabokra törik,csak épp 30 évvel ezelőtti szabvány szerint készült,ha nem kesztyűben fogom lazán megszabadít az ujjaimtól.Az meg az eladó hülyesége-ha valóban elhangzott-hogy nem szúr,nem vág,nem éles,a poszteré meg az,hogy nem ragaszkodott a csomag kibontásához,pláne,hogy üveg volt benne.Ha látta,hogy sérült,akkor miről beszélünk?Talán átlátott a dobozon az eladóval együtt?Ők kb. leszarják milyen állapotú,úgyse foglalkoznak a reklamálással hanem az üfsz.Kapásból kérnie kellett volna sérülésmentes csomagolásút.Ez van,inkább megy a sírás mint a gondolkozás.Arra volt idő,hogy elmenjenek vásárolni arra már nincs,hogy a panaszát intézze?Vajon honnan ismerős ez?A beszerelő meg szarjon sünt,miért nem viselt egy munkavédelmi szemüveget és egy kesztyűt.Neki kellene a legjobban tudnia,hogy ami bekövetkezhet az be is fog.Csak jobb a minél távolabbi jövőbe kitolni az idópontját.

CsakLajosAz 2019.10.16. 15:58:06

@KaTe: Ezt nagyon lágyan, romatikusan, kedvesen fejezted ki. A legalja szemét szutyok, ami létezik. Mind...

Apósék vettek egy csoda zuhany kabint. Gőz, rádió, pad, ledek, szellőző, annyi fúvóka, hogy külön volt női, meg férfi kereszt, és hosszirányti huhycsőmasszázshoz is :)

Élt 5 évet.. ami lehetett, minden tönkrement. Rádió kezdte. Csap. Orrán szaján eresztett, kint, bent. Világítás, görgők... Végén családi programként szétvertük, és üvegmozaikból építettünk egyet. Ez nem romlik el :)

Ophin 2019.10.19. 19:19:04

Pozitívan kell felfogni: van egy nagyon nehéz puzzléd...

A Galaxis Elnöke 2019.10.19. 22:32:10

@borso:
amúgy sehol nem létezik olyan jogszabály, hogy "három napon belül"
ez valami posztkomcsi maradvány a szomszédok taki bácsijától :)
jogilag a vásárlástól számított három órán belül sem köteles kicserélni a kereskedő pl. egy tévét, ha valami baja van a cuccnak, ha annak van szervize, vagy ha semmi baja sincs, csak "benézte" a vevő, és rájött, hogy kisebb/nagyobb kell
persze 1000-ből 999-szer rugalmasak, DE A TÖRÉSRE tényleg érthetetlen, hogy milyen garanciát ad valaki: pl. van egy kocsid, kiadod négy órára, óránként hatezerért, és két órán belül betört szélvédővel hozzák vissza. nyilván te is szó nélkül lenyugtázod, hogy ja, hibás volt a szélvédő - és legyintve kicseréled százezerért :)
ki tudja bizonyítani, hogy egy becsomagolt zuhanykabin mitől törik össze, és (főleg!) mikor?

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2019.10.29. 09:43:43

@A Galaxis Elnöke: ez egy közkeletű tévedés, hogy nincs 3 nap. Pont az a lényege, amit leírtál, hogy nem úgy van. 3 napon belül nincs mérlegelési lehetősége a kereskedőnek, ki kell cserélnie, ha hibás. Nincs elküldöm bevizsgálásra, nincs vigye a szervizbe, csere van. Már jó párszor helyre lettek már téve a hozzád hasonlóan tájékozatlanul kommentelők, volt, aki még valami bírósági állásfoglalást is belinkelt. Ha aztán kiderül, hogy a fogyasztó volt birka, a bolt megteheti a szükséges lépéseket, hogy a kárát érvényesítse.
A töréses részben meg igazad lenne, ha nem lehetne gyári hiba miatti törés szakszerű kezelés mellett is. Ott is a boltnak kell(ene) bizonyítani a szakszerűtlenséget, de látom, veled könnyű dolguk lenne.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2019.10.29. 09:44:48

Hiányolom a GVTI írásából, hogy telefonos bejelentésre is kell jegyzőkönyvet felvenni a rendelet szerint....

A Galaxis Elnöke 2019.10.29. 22:22:54

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓:

ezt a homár oldalán találtam belinkelve a háromnapos csere témájában.

net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a0300151.kor

a linkben található 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet (7.§ bekezdés) 1. mellékletében fel vannak sorolva azon termékek, amikre vonatkozHAT a három napos csereigény. keresd már ki légyszi nekünk a felsorolásban a "zuhanyfülke" szót. jelezd, ha megvan. köszi

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2019.10.30. 12:24:45

@A Galaxis Elnöke: te nem említettél zuhanyfülkét, szóval szalmabáb érvelésedet visszautasítom:
Ezt írtad:
"amúgy sehol nem létezik olyan jogszabály, hogy "három napon belül"
ez valami posztkomcsi maradvány a szomszédok taki bácsijától :)
jogilag a vásárlástól számított három órán belül sem köteles kicserélni a kereskedő pl. egy tévét, ha valami baja van a cuccnak, ha annak van szervize"
1. NEM LÉTEZIK HÁROM NAPON BELÜL
2. NEM KÖTELES KICSERÉLNI PL. EGY TÉVÉT.