Tékozló Homár

Egy igazi klasszikus: egyszerű probléma, tehetetlen szerviz

2019.10.18. 16:00 | Homár Rezső | 35 komment

2957977568_eee9c2ba28_k.jpg

Ha csak annyit mondunk, hogy új főzőlap és szerviz, gyakorlott olvasók már pontosan tudják, mi következik. Feleslegesen kivett szabadnapok, nem létező alkatrész és vállvonogatás, mindez hosszú heteken át. A paprikás krumpli meg nem rotyog.

Szeretném megosztani a kálváriámat egy Bosch főzőlap szervizelésével kapcsolatosan. A keret a történethez az lenne, hogy egy új építésű társasházba költöztem be szeptember 19-én, ahol a konyhába minden eszközöm Bosch márkájú. A beköltözés napján vettem észre, hogy a főzőlapom egyáltalán nem működik, a kiírt hibakódra a használati utasítás a szerviz kihívását javasolta, amit másnap, szeptember 20-án meg is tettem.

Jött is a megbeszélt időpontra a szerelő szeptember 16-án, amikor is a fogadásra annak rendje és módja szerint kivettem egy szabad napot. A szerelő megérkezett, ránézett a munkalapra és a rajta lévő hibakódra, majd megállapította, hogy ehhez nem hozott alkatrészt, úgyhogy ő akkor el is indulna és azt akkor majd berendelik. Gondoltam magamban, hogy nagyszerű, ez jó lett volna, ha kiderül hamarabb és mondjuk a hibakód alapján szükséges alkatrészekkel érkezik a szerelő.
 
Sebaj, indul a következő kör, rendeljünk meg minden alkatrészt, ami szükséges és a következő javítási időpont október 14, hétfő. Aznap telefonálok, hogy akkor ugye jönnek, a válasz az, hogy nem, majd szerdán. Ok. Szerdán megérkezett este a szerelő, ugyanazzal a két darab alkatrésszel, mint a kollégája 3 héttel ezelőtt, egyébként itt is telefonáltam nap elején, hogy ugye jönnek és ugye van alkatrész. Itt már kezdett az ideg elönteni, természetesen nem sikerült megjavítani a készüléket.

Az utolsó panaszomra az lett volna a megoldás, hogy másnap mégis elhozza a szervizes a megrendelt, beérkezett, de második kísérletnél nem kiszállított alkatrészeket, meg is beszéltük az időpontot szeptember 17-re, azonban a szerelő a megbeszélt időpontban nem jött, telefonon nem volt senki sem elérhető, majd az adott idősáv végén mégis kaptam egy hívást, hogy akkor mégse jönnek. Meg is volt így a negyedik időpontom, a főzőlapom továbbra is használhatatlan.

Jelenleg van egy átvételt követően nulla percet üzemelő berendezésem, aminek a szervizelését láthatóan nem tudja megoldani a BSH Háztartási Készülék Kereskedelmi Kft.

Utólag látva, a hibát valószínűleg ott követtem el, hogy nem a lakás átvételét követően a kivitelezőtől kértem egy azonnali cserét, mert a hivatalos szervizen keresztül eléggé kilátástalannak látom a javítást. Mindazonáltal azt meg kell említenem, hogy mind a szerelők hozzáállása, mind az ügyfélszolgálatosoké nagyon pozitív volt, de ettől függetlenül a végeredmény ugyanaz, hogy egy akármilyen katasztrófálisan működő háttérfolyamat miatt egy hónapja nincs működő főzőlapom, több napom elment a szervizelésre és nem is igazán látom a folyamat végét. Hogy mi a konklúzió, az kérdés, mindenesetre reménykedjen az ember ha Bosch vagy Siemens gépet vesz, hogy azt nem kell javítani, mert nem lesz egyszerű és gyors történet, ha egyáltalán lehet megoldásra számítani.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rejtélyes 2019.10.18. 16:03:06

CC Bosch itteni igazgatoja, az talan segit.

Egyebkent poszt-tolo igazan lehetne pontosabb a datumokal, szeptember 19 utan 20, utana 16, majd oktober 14 utan szeptember 17...

a fekete krindusz 2019.10.18. 16:04:56

ujj, ugrálunk a dátumokkal.

The Good Boy 2019.10.18. 16:56:23

két lehetőség van:

az egyik, hogy a poszt toló egy időutazó (csak akkor azt nem értem, miért nem megy vissza az időben a ház átadásának napjára, és boxolja le a problémát a kivitelezővel)

a másik, hogy a poszter olyan trehány, és/vagy igénytelen a munkájára, hogy egy ilyen munkavállalót álmomban sem szeretnék magam körül.

Club Sandwich 2019.10.18. 17:11:13

a proszt trollonal beragadt a szept 17 a vagolapra ugy tunik... vagy ime az elso valodi idoutazo, lathatoan meg az is keves egy ilyen problema megoldasara :D

sun mindenkinek oszt kesz.

joska141 2019.10.18. 17:17:20

Nem igazán értem, a dátumok káoszától/elírásától függetlenül. Nekem is Bosch háztartási gépeim vannak – mosó, mosogató, hűtő, stb. Ha bármelyikkel volt néha valami gond: e-mail a Bosch központi szerviz címére bsh-szerviz@bshg.com, órákon belül visszahívtak, azonnal egyeztettünk időpontot – napon belül, 4 órás intervallumban, akkor jöttek amikorra megbeszéltük, nem kellett előtte telefonon hívni őket, azonnal javították, bíztattak, ha bármivel bármi gond van, csak jelentkezzek. Úgy látszik ebből a tényleg profi ügyfélszolgálatból és szervizből a főzőlap javítás kivétel.

lcsaszar 2019.10.18. 18:27:28

A háztartási gépekkel a következő tapasztalatom van: mindegy, hogy nagy nevű gyártó márkás készülékét vagy olcsó holmit veszel. Ugyanaz a műanyag bele van mindnek, és (majdnem) mindet Kínában gyártják. A gyártót, kereskedőt csak addig érdekled, amíg eladják. Szervizt csak az előírások miatt tartanak fenn, de ha mégis, akkor az is a lehúzás része. A szervizes kijön, átvizsgálást, hibafeltárást végez, ez idáig minimum 15 ezer forint, úgy hogy még hozzá sem nyúlt. Ha szerencséd van, lesz alkatrész, beépíti, munkadíj plusz x forint. Ha az ember tudja javítsa meg maga, megspórol egy csomó idegeskedést.
Csakhogy a gyártók sem estek a fejük lágyára. Mikroszámítógépet építenek kb. mindenbe is, hogy marketing előnyhöz jussanak, és hogy ne lehessen javítani. Vegyél újat, abban már van okos... funkció, hangvezérlés, wifi, arcfelismerés, mobil appal vezérelhető, meg még ami kell.
Régen a főzőlapon volt egy darab kapcsoló, mégis megfőtt rajta a bableves.

Nick-son 2019.10.18. 18:51:09

Hát én nyeltem egy nagyot, vettem egy beko mosógépet. Mert mégis 5 év gar... egyszer volt valami, na mondom ami most jön.... aztán délután felhívtam a központi számot, hogy majd egyszer talán... bekérték a gyári számokat, láss csodát másnap délelőtt 10 -kor a címen a szerelő, meg is csinálta. Azt mondja szeret a beko-nak dolgozni, mert minden van ami kell. A többivel nem vállalta a szerződést. Igaz vagy csak duma, de meggyőzően adta elő. Itt tartanak a törökök!

gdobo76 2019.10.18. 19:09:36

@lcsaszar: Ja, meg régen a barlangban is eléldegélt a zember :D

Klein Jumbo 2019.10.18. 20:36:14

@a fekete krindusz: Legalabb az idogep mukodik. Gondolom az nem Bosch.

The Good Boy 2019.10.18. 22:43:35

@Nick-son: amikor kb. 2,5 éve meghalt a 4 éves márkás mosogatógépem, akkor én is így voltam: gondoltam egyet, és vettem egy beko-t olcsó pénzért, 5 év garival. Úgy számoltam, ha 5 évet kibír, akkor egyrészt tovább tartott, mint a neves elődje, és ráadásul még sokkal olcsóbb is volt. Az engem nem zavar, hogy 5-6 program van, mert szinte mindig egyet használunk (nagy ritkán egy másikat). Aztán fél évre rá behalt az ismert márkájú, összesen 4,5 évet kibíró mosógép is, ezért evidens volt, hogy a előző mosógép árától jóval olcsóbb beko lesz a befutó. azóta lecserélésre kerül a szárítógép (na az nagyon jól bírta, még elin márkanév volt rajta, aki ismeri a háztartási gépeket, az tudja, hogy az elin kb. 15 éve Nile néven fut...) . Ez a csere csak azért volt, mert a kondenzációs helyett takarékosabb, hőszivattyúst szerettünk volna. Aztán most a hűtő és a fagyasztó került lecserélésre, természetesen az is beko lett. 5 év gari, a piac egyik legjobb ár érték arányával. Ha 5 évente cserélni kell, akkor is olcsóbban jövők ki, mintha egy miele vagy AEG 13-15 évig bírja. Persze látom, és tisztában vagyok vele, hogy nem egy miele minőség, talán pár decibellel hangosabbak is, és hiába az A sok pluszos besorolásuk, valószínűleg többet is fogyaszt valamennyivel, de nekem nagyon beváltak. De tisztában vagyok vele, hogy egy alsópolcos márka kiváló garanciális és szerviz szolgáltatással.

havrilla 2019.10.19. 05:18:51

@lcsaszar:
A Bosch is kínai. A régi "igazi" Bosch már nincs évek óta.

havrilla 2019.10.19. 05:21:59

@The Good Boy:
Nem rossza a Beko. Én úgy tudom, hogy egy osztrák cég van mögötte és valószínüleg odafigyel a törökökre a gyártásnál.

vincent66 2019.10.19. 09:21:00

Időutazó Ügyfélszolgálat. Már előbb kijönnek, mint ahogy bejelentik a hibát. Ügyes.
A következő mondatrészért külön pont jár a posztolónak.
"ahol a konyhába minden eszközöm Bosch márkájú"

cmx85s 2019.10.19. 13:44:30

@The Good Boy: nekünk Beko hűtőnk van, fél éves kora óta megbízhatatlanul tart az ajtó tömítése - ergo hajlamos kinyílni / nyitva maradni.
A szerelő hozott másik gumicsíkot hozzá, de nem biztatott sok jóval: ugyanúgy el fog válni a káváról, ahogy az előző. Igaza lett.
Azóta a Beko (Candyvel együtt) ki van tiltva a lakásból.

The Good Boy 2019.10.19. 14:23:29

@cmx85s: nekem side by side hűtőnk van, már a súlya miatt is remélem, nem fognak kinyitogatni az ajtói.
Nekem az egyik közeli jó ismerősöm háztartási gép szervizben dolgozik, tőle kérdeztem véleményt a bekoról anno, aki közölte, hogy nem foglalkoznak bekoval, nem tud róla véleményt mondani. majd pár nap múlva hívott, hogy kérdezte a főnökét, aki felvilágosította, hogy de, hivatalosan a beko is náluk van, de egyszerűen nem szoktak bekoval találkozni a garanciális ügyben, azért nem tudott róla az ismerősöm. Utána egy másik régió szerelőjével is beszéltem, aki ugyanezt mondta, hogy elenyészően kevés alkalommal szervizelnek beko terméket. Nem azt mondom, hogy a világ legjobbja, de nekem négy dolog üzemel a háztartásban, és eddig hiba nélkül. Ami nem jelenti azt, hogy ezek soha nem romlanak el, és lehetnek köztük is selejtek, de szerencsére engem ez még elkerült, és remélem az 5 év garis időszakot is sikeresen végig tolja, és akkor már előbbre leszek, mint a korábbi más márkájú cuccaink.
Candyt én sem vennék, annak ellenére, hogy anyámnak a candy márkájú, még a rendszerváltás környékén valutás bolton keresztül vett fagyasztó ládája köszöni szépen, megy mintha muszáj lenne. Tehát tényleg ki leet fogni bármiből hulladékot meg olyat is, ami kimegy a világból.

CoolKoon 2019.10.19. 15:40:41

@lcsaszar: "Ha az ember tudja javítsa meg maga, megspórol egy csomó idegeskedést." - Nem úgy van az. Sok gyártó a cserealkatrészt el se adja, csak a márkaszervizeknek.

"Csakhogy a gyártók sem estek a fejük lágyára. Mikroszámítógépet építenek kb. mindenbe is, hogy marketing előnyhöz jussanak, és hogy ne lehessen javítani." - Csalódni fogsz: nem a javíthatatlanság miatt teszik bele a mikroszámítógépeket, hanem azért, mert erre tart a piac (illetve a világ). És az az igazság, hogy maga a mikroszámítógép a legritkább esetekben megy csak tönkre (ami általában súlyos tervezési hibára utal, olyan súlyosra, ami még a kínaiakra se igazán jellemző). Sokkal gyakrabban megy el az adott egység tápja, esetleg a tápfeszültséget szabályozó bemeneti fokozat szűrőkondenzátorai. Persze ezeket se annyira egyszerű (cinező nélkül) kicserélni, de nagyságrendekkel egyszerűbb, mint pl. egy mikrocsipet.

Viszont ami magát az élettartamot illeti, abban a mikrokontrollerek kapcsán abszolút nincs igazad: manapság az EGÉSZ fogyasztó úgy van megtervezve, hogy minden alkatrésze alacsonyabb élettartamú legyen, nem pedig egy konkrét komponensé.

CoolKoon 2019.10.19. 15:49:51

Már nem azért, de átvételkor én is leellenőriztem volna minden fogyasztót (legalább a bekapcsolás szintjéig, a hűtő és a mosogatógép leellenőrzésére értelemszerűen olyankor nincs elég idő), amit pedig mégsem, azokat a későbbiek folyamán (a beköltözésig) valahogy máshogy szintén leellenőriztem volna. Ezt már csak azért is érdemes megtenni, mert az építtető talán könnyebben el tud intézni egy esetleges cserét.

Mindenesetre kezdem azt hinni, hogy a Bosch háztartási gépek is a "zöld Bosch" kategóriába tartoznak már manapság, talán még a főzőlap fűtőszálai is spiáterből vannak :D Mellesleg nemrég vettem új hűtőt, és ha jól emlékszek, a Bosch kétszer annyiba került majdnem minden másnál. Mi tagadás, már akkor se hittem el, hogy a Bosch tényleg kétszer jobb lenne náluk, úgyhogy inkább Samsung hűtőt vettem.

kolololo 2019.10.19. 16:18:45

@CoolKoon: a mai világban MINDEN beszerezhető!
Ardo mosógépünk van, a funkcióját tökéletesen ellátta. A szivattyúja (illetve annak gumiba ágyazott tengelye) 2 éve kikopott, kuka. Itt Németországban nincs szerviz. Belevaló Ardo szivattyút találni lehetetlen. Nosza, gugli képkereső, sok görgetés. 10perc alatt meglett a full azonos szivattyú, ami hivatalosan Bomann mosógépbe való.
Megrendeltem, kicseréltem és a 10 (már 12) éves mosógépünk hibátlanul mos tovább.

kolololo 2019.10.19. 16:20:57

@gdobo76: el, de azért őszintén sajnálom azt, aki nem tud a főzőlapjával élni érintőgombok, wifi és színes kijelző nélkül...

CoolKoon 2019.10.19. 20:57:21

@kolololo: Szerintem meg irtózatosan nagy mázlid volt. Jó eséllyel az OEM gyártója mind a két mosógépnek ugyanaz volt, ezért került mindkettőbe ugyanaz a szivattyú. Igen, főzőlapnál a fűtőspiráloknál talán szintén el lehet játszani ugyanezt, de az elektronikánál (tippem szerint a hibakód az elektronika valamelyik moduljának hibáját jelezhette) ez jóval kevésbé sanszos.

CoolKoon 2019.10.19. 20:59:42

@kolololo: "őszintén sajnálom azt, aki nem tud a főzőlapjával élni érintőgombok, wifi és színes kijelző nélkül" - Szerintem manapság (illetve már vagy jó 10 éve talán) már nem is nagyon lehet nem érintőgombos főzőlapot venni (kivéve ha gázra megy).

beste 2019.10.19. 21:05:21

@havrilla: mosogatógépből volt bosch. 90-es évek közepén lett beszerezve. 2016-ban kellett lecserélni. Szervizes sosem látta, hibátlanul működött. Sajnos, 20+ pár év után a rozsda ette szét, azért kellett cserélni.

kolololo 2019.10.19. 21:54:08

@CoolKoon: nem mázli, csak okosan kell vásárolni. Szétszedéskor megnéztem a motor számát, természetesen az is simán beszerezhető más márkanéven...
A fos Ariston főzőlapunknál volt az, amit említesz. 10 hónap után elkezdte kiégetni a betéteket (garancia húzos, mert a gép magyar beszerzés, a fellelési helye meg Németország). Még jó, hogy olyan kommersz betétek voltak benne, amit minden sarkon lehet kapni és amik kb 200 különféle főzőlapba passzolnak. Aztán ismerősök kidobott főzőlapjaiból szedtem ki a betéteket (ugye ezek szépen elzárt helyen vannak, tehát úgy néznek ki, mint az újak). Természetesen ezek is mind jók voltak a nagy Aristonba...

kolololo 2019.10.19. 21:59:33

@CoolKoon: 2 éve vettünk Gorenjét német Media Marktban, amin egyedül az óra gombjai érintősek. Olyat valóban nem találtunk, amin ezek is mechanikusak... :)
Szomszédunk is nemrég vett új Bosch-t, ami kb a miénk ikertestvére (tehát csak az óra mechanikus).

kolololo 2019.10.19. 22:00:59

* csak az óra érintős.
Fáradok...

CoolKoon 2019.10.19. 22:32:17

@kolololo: "Szétszedéskor megnéztem a motor számát" - Ja. És gondolom, vásárlás előtt ott helyben szétkapod a mosógépet (vagy legalább a hátlapját leszereled), hogy biztosra menj, mi? :P

"10 hónap után elkezdte kiégetni a betéteket" - Ez mondjuk elég fura. Nem lehet, hogy rosszul volt bekötve, és a betétek 230 helyett 400 voltot kaptak?

"2 éve vettünk Gorenjét német Media Marktban, amin egyedül az óra gombjai érintősek" - Oké, akkor lehet még kapni. Épp csak sokkal gyorsabban retkesedik, és nehezebb tisztán tartani (a gombok miatt). Szóval a tisztán érintős megoldás nemcsak a kényelem, de a takaríthatóság miatt is jobb.

Im just here for the comments 2019.10.20. 08:09:42

A szerelő időgépén kívül nem tud újat mondani a sztori.

sbence123 2019.10.20. 12:25:42

Teljesen jogos a komment az időpontokra vonatkozóan, valószínűleg éppen az ideg vetett szét és emiatt írtam rosszul. A valóságban így volt:

Szeptember 19 - átvétel
Szeptember 20 - hibabejelntés
Szeptember 26 - első javítási kísérlet
Október 14 - második egyeztetett, de meghiúsult időpont
Október 17 - harmadik egyeztetett időpont, sikertelen javítással
Október 18 - negyedik egyeztetett, de meghiúsult időpont

Október 22 a következő próba.

havrilla 2019.10.21. 05:14:39

@beste:
Az még a német volt. Mellesleg a kínaiak igen jó minőségben is gyártanak szinte mindent, de az európai piac nagyrésze nem azt igényli. A bóvli a menő a tömegeknél és abból lehet kaszálni nagyot.
Nem minőséget jelöltem, csak közöltem , hogy a céget már régen megvették a kínaiak. Mindenesetre a tapasztalatom szerint igyekeznek tartani a régi szintet.

Snagal 2019.10.21. 11:09:30

szerintem nem időutazó a poszter csak Tarantino írta a sztorit a Bosch szervizről.

viszont nem értem, hogy az első bejelentésnél nem került szóba a hibakód?? meglepődnék.
Akkor a bosss a fasznak küldi ki a szerelőt hogy megnézze a hibakódot oszt elköszönjön?
van baj...

végrehajtó helyettes 2019.10.21. 13:04:43

Mondjuk azért az érdekes kérdés, hogy ezt és így miért vette át a poszter? Vagy legalább a fennálló hibáról készült jegyzőkönyv?

btprg 2019.10.21. 23:01:19

@CoolKoon: "nem a javíthatatlanság miatt teszik bele a mikroszámítógépeket, hanem azért, mert erre tart a piac (illetve a világ)"
@gdobo76:

Nektek azt tudom mondani, hogy a "világ" mindenkinek arra megy, amerre irányítja. Ha kitalálják, hogy egy atombiztos normál kapcsoló helyett érintős, kijelzős, elektronikát tartalmazó akármi legyen, akkor mehettek bégetve a kolompos birkavezetők után azzal hogy megveszitek, csak saját magatokkal szúrtok ki. Mert ha bármi baja lesz, akkor vagy kuka az egész, vagy hosszú idő és macera és sok pénz lesz a javítás. Egy okostelefon vagy számítógép nem megvételével már hátrányba kerülhetsz a mindennapi életben, egy sütő mindenféle elektronika nélkül se jelentősen rosszabb.

A gyártókat ez nem érdekli (se a gyártás ökológiai lábnyoma), az embernek viszont nem kell minden mesterségesen generált igényt beszopni. Mindig van alternatíva, csak akarni kell.

sbence123 2019.10.22. 14:54:12

@Snagal: Szóba került, rajta is volt a szerelő papírján.

CoolKoon 2019.10.22. 21:33:08

@btprg: "mehettek bégetve a kolompos birkavezetők után azzal hogy megveszitek, csak saját magatokkal szúrtok ki." - Látom, nem érted: mi a francot vegyek, ha már nincs más? Igen, a 90-es években még lehetett választani a szemét és a minőségi (szórakoztató) elektronika közül (emlékszel a First Austria márkájú szörnyszülöttekre pl?), és a kettő között árban kb. 1-2 nagyságrendnyi különbség volt. Mostanra ott tart a piac, hogy már neves gyártók (pl. Bang & Olufsen, Koss stb.) is lementek kutyába, és ócska bóvlit (is) árulnak. A háztartási fogyasztóknál pedig ott tartunk, hogy míg 20 éve gyakorlatilag mindenki minőséget árult (kisebb-nagyobb különbségekkel, de magasabb áron), addig mára eljutottunk oda, hogy a drágát se érdemes megvenni, mert hulladék, és a szervizelésük kész rémálom (mint ahogy azt a fenti példa is mutatja). Szerinted mit kéne venni? Csöves erősítőt, milliós hangfalat, a(z egykor legalább 20-30 évre vásárolt) nagyfogyasztókat meg 5 évente kukázzam? Azért álljon meg a fáklyásmenet!

"egy sütő mindenféle elektronika nélkül se jelentősen rosszabb." - És ha az elektronika nélküli sütő is kipurcan mondjuk 5 év után, akkor mi van?

"Mindig van alternatíva, csak akarni kell." - Ja. Csak az alternatíva sokszor itthon gyakorlatilag beszerezhetetlen, és szürkeimportból kell megvenni.