Tékozló Homár

Hogy ázhat be egy mobil, ami víz közelében sem járt?

2019.11.05. 10:00 | Homár Rezső | 73 komment

how-to-save-your-phone-wet-smartphone-save-how-to-dry-out-a-smartphone-without-damaging-it-water-logged-handset-smartphone-turne-687656.jpg

A pár hetes telefon beadja a kulcsot, a szerviz először nem talál hibát, majd beázásra hivatkozva megvonja a garanciát. Ha biztosan tudjuk, hogy nem járt víz közelében, ki és hogy bizonyíthatja azt, hogy miattunk ázott be? Történhet ilyen csak simán a páratartalomtól is? Csalódott olvasónk kérdései ezek, válasz is van a poszt végén.

2019. augusztus 15-én rendeltem egy Xiaomi Mi9T mobiltelefont a telefonkiraly.hu webáruházról, ahol a telefon mellé 12 hónap gyártói garanciát ígértek. Feleségemmel szeptember 17-én nászútra utaztunk, ahol az alig pár hete nálam lévő telefon természetesen, ahogy az lenni szokott, már a második napon beadta a kulcsot. A képernyője egy séta során először csak villogni kezdett, majd pár perc múlva végleg elsötétült. Mivel azt gondoltam, hogy valószínűleg a töltöttségével lehet összefüggésben a dolog, gyorsan töltőre tettem, de sajnos a telefon nem „gyógyult meg”.

Ekkor felvettem a webáruházzal a kapcsolatot, akik a visszaérkezésünk másnapjára ki is küldtek egy futárt, hogy elvigye a telefont. Itt jön azonban az esetem számomra roppant mód bosszantó része. 1 hét várakozás után felhívtak a Telefonkirálytól, hogy segítsek nekik abban, hogy pontosan mi is a telefon baja. Türelmesen megpróbáltam ismét összegezni, hogy mi is probléma, majd arra kértem, próbálják a szervizelést a lehetőségeik szerint meggyorsítani. Ismét eltelt 2 hét, amikor felhívtam őket, hogy megtudjam, mikor kapom végre vissza a telefonom. Az ügyfélszolgálatos hölgytől azt az információt kaptam, hogy a telefon beázott, így a telefont nem javítják.

Mivel a telefon nem, hogy vízzel közvetlenül nem érintkezett, de még a vízpart közelében sem járt, arra kértem, hogy vizsgálják meg újra. Erre ígéretet is kaptam a hölgytől, majd másnap a futár hívott telefonon, hogy a lakásunk előtt áll a csomaggal. Bíztam benne, hogy mégis csak sikerült megjavítani a telefont, esetleg egy új készüléket kapok, de sajnos a nem működő telefon érkezett meg a címünkre, a csomagban egy fotóval, amin a “bizonyíték” áll, hogy a telefon “erősen vízkáros”, valamint, hogy a további garanciát megvonják. Sajnos a csatolt dokumentum alapján nem tudom, hogy a telefon valójában a hivatalos márkaszervízben járt-e.

Rengeteg cikket olvastam arról, hogy a telefon beázása valóban magával vonja a garancia vesztést, azonban megrendült bizalommal állok az eset előtt, hogy amennyiben 1 állítás áll szemben 1 másikkal, úgy annak eldöntése valóban ilyen egyszerűen történik-e. Egyes szakcikkek szerint a telefon akár a magas páratartalomtól is beázhat. Lehetséges az, hogy egy telefon egy párásabb övezetben szimplán beázzon? Ez nem a gyártó hibája, hiszen az összeszerelés minősége ezt megengedi? Tovább gondolva a témát, amennyiben elküldök egy telefont szervizelésre, ami valamely nem vízzel kapcsolatos meghibásodás miatt nem működik, azonban a kereskedő vízbe mártja azt, akkor az valódi garanciavesztést okoz? Hiszen az interneten fellelhető információk szerint a fogyasztóvédelem és a szakértők csak a beázás tényét állapítják meg, annak időpontját nem képesek vizsgálni / nem vizsgálják.

Természetesen nagy csalódás ez a Xiaomi márkával szemben is, habár abban, ahogy korábban is írtam, nem vagyok teljesen meggyőződve, hogy náluk járt a telefon. Szerintetek milyen lehetőségeim vannak az igazam bizonyítására? 

Szakértőink a független szakértőt javasolja, bár ő csak a beázás tényét tudja megállapítani, hogy az mikor történt és kinek a kezében, az már más kérdés.

Kedves Olvasó! 

A Polgári Törvénykönyv alapján a jótállási felelősség alól a kötelezett csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Az eladó tehát csak akkor mentesül a készülék kijavítása, illetve kicserélésnek kötelezettsége alól, ha beázást mint hiba okot bizonyítani tudja.

A készülék nem vízálló, így egy beázással kapcsolatban keletkezett hiba valóban nem tartozik a jótállási kötelezettség körébe. Ahhoz, hogy a vállalkozás jogszerűen utasítsa a jótállási igényedet, független szakvéleménnyel kell bizonyítania a beázást.

Mindezek alapján ha a jótállási igényt a cég elutasítja, lehetőséged van a vállalkozással szemben békéltető testületi eljárását kezdeményezni vagy közvetlenül bírósági peres eljárást megindítani. 

Egy bírósági eljárásba azonban elkerülhetetlen lenne független igazságügyi szakértő bevonása. A bíróság pedig a szakértő véleménye, illetve az eljárás során beszerzett egyéb bizonyítékok ismeretében tudna állást foglalni a jótállási igény jogszerűségével kapcsolatban. 

Felhasznált jogszabályok: 

- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lalikám 2019.11.05. 10:06:22

Hogy a francba sikerül embereknek ilyen telefon árusító helyekre találni? Komolyan kíváncsi lennék rá és arra is, hogy miért bíznak meg annyira bennük.

Thule 2019.11.05. 10:24:03

Mert 2000 Ft-al olcsóbb ott a telefon. Ezért. Az esetleges jövőbeli következmények pedig azt az embert nem fogják érdekelni, aki képes ilyen putriból telefont venni a 2000 Ft miatt.

Jake Peralta 2019.11.05. 10:43:52

xiaomi hivatalos bolti ár és a telefonkirály ár között kb ÁFA különbség van.
Kedves poszter.. a telefonod SOHA nem járt a hivatalos márkaszervizben. Ott helyben szétszedték (esetleg benedvesítették az indikátort), és visszaküldték neked.
Remélem csinálsz hasonló jó bizniszeket minden nap.

a lekvár neve puffin 2019.11.05. 11:25:40

@Jake Peralta: hú vazze,amilyen telefonokat hoznak nekem amik megjártak pár "szervízt"...még jó,hogy csak egy márkával foglalkozok.De ez valami hihetetlen,amiket művelnek.Ha még a szervízlap is megvan hozzá,el szoktam kérni,hogy ugyan mi a frász a volt a szervízbe adáskor a hiba és mit csináltak vele.Hihetetlen...helyben kipróbáltam pár telefon szervízt egy hibás telefonnal-nem kell nagy dologra gondolni,mikrofon és hangszóró hibás volt,házilag cserélhető...-valami durva szövegeket nyomtak (volna) le a torkomon...napersze a bevizsgálási díj néven szedett költség egyetlenegy helyen nem szerepelt és ők tudták megmondani mi a gond és mit tudnak vele csinálni.Azóta is odaviszem azt,amivel nem boldogulok.

GhostBusters 2019.11.05. 11:29:18

Benedvesítették az indikátort, és így megússzák a javítási költségeket. De a poszter jól járt, mert spórolt a telefon árán néhány ezer Ft-ot.
Csatlakozom az előttem szólókhoz: hogyan lehet ilyen webshopokra rátalálni? Tényleg érdekelne

cmx85s 2019.11.05. 11:39:51

Szerintem tökmindegy, hol vette, az eladónak kötelessége lenne a törvény által előírt garanciális szolgáltatást nyújtani, Ha ebben a nyomorult országban még lenne törvény és fogyasztóvédelem. De az ilyen nevű gittegylet is csak arra jó, h egy-egy nagyobb céget jól megsomva az állami bevételeket hizlalja, a fogyasztó meg mehet a sóhivatalba - ja, nem, már az sincs.

juhaszvik1 2019.11.05. 11:44:48

Ellenőrzések, szigorú büntetések. Amíg ez nincs, addig a webes vásárlások egyre több és több átverésnek adnak majd teret. Az ügyeskedők országa vagyunk, bár ezt is csak mi hívjuk így, máshol szimpla bűnözésnek. De persze egy urambátya-kokóskurvás politikai elit mikor is fog ez ellen lépni.

Jake Peralta 2019.11.05. 11:46:36

Még egy finomság:
A www.telefonkiraly.hu üzemeltetője: Sorador Kft.

A cég elnevezése
2/1. Sorador Korlátolt Felelősségű Társaság
Bejegyzés kelte: 2019/02/04 Közzétéve: 2019/02/06
Hatályos: 2019/02/04 ...

13. A vezető tisztségviselő(k), a képviseletre jogosult(ak) adatai
13/2. Bakosh Viktoriia (an.: Csapéj Anna)
Születési ideje: 2001/02/07
Bakosh Viktoriia (an.: Csapéj Anna)
Születési ideje: 2001/02/07
Külföldi lakása, illetve tartózkodási helye:
UA 90350 Tiszaújhely, Fő utca 87.
Külföldi adószám: 20010207-03902
A külföldi adószámot kiadó ország: UA
Kézbesítési megbízottja: Green Mail Korlátolt Felelősségű Társaság
1085 Budapest, József körút 69. fszt. 1.

Baszod poszter.. Te akkora vadász vagy hogy a Semjén hozzád jár tanácsért.

Xezs7 2019.11.05. 12:02:50

A sufni webshop nem akart bukni a hibás készüléken, ezért a szervizben víz alá merítették. Innentől kezdve a kutya nem mondja meg, hogy kinél lett vizes, mehet az egymásra mutogatás.

Xezs7 2019.11.05. 12:34:26

Amúgy meg fel kell jelenteni őket csalásért.

semk700 2019.11.05. 12:35:49

csak kíváncsiságból rákerestem ennek a boltnak az oldalán a saját telefonom (mi8) oldalon felsorolt telefon tulajdonságaira. A hivatalos adatokkal összevetve kb a telefon mérete és a benne lévő processzor az, ami egyezik....
Ezt a biznict nálunk vidéken régen "bukóvesztőnek" hívták

Zabalint 2019.11.05. 13:00:29

Hogyan találnak rá ilyen helyekre? Árukeresővel, árgéppel. Én is használom, de nem a legolcsóbb helyről veszem meg, hanem a legolcsóbb olyan helyről, ahol biztosan tudom, hogy gyári a garancia, és nem webshop garancia, illetve más szempontok is szerepet játszanak ezen belül (pl. van-e készleten, ha sürgős, érte tudok-e menni, stb.).

cukrosleves 2019.11.05. 13:41:50

Nem a pószter a hibás! Hanem a hatóságok, akiknek az lenne a dolguk hogy kiszűrjék a bűnözőket, nem tesznek ez ellen semmit. Trafizni egyszerűbb!

MrZed001 2019.11.05. 13:50:37

Nem csak a kis sufni webshopok csinálják ezt, hanem a nagyok is.
Speeds...os eset volt (soksok éve), hogy asszony ott vásárolt fél éves PDA telóját beadtuk (a táskáját se sűrűn hagyta el teló), mert nem kapcsolt be.

Majd 1 hónap néma csend.
Majd jön a szokásos teló beázott, ezért gari elszállt, menjünk érte.
Érte mentünk, átvettük.
A meglepetés ott ért, hogy a stylus SZÉT VOLT ROHADVA a telóban.
Komolyan, elkorrodált, nagy része barna és omlott meg esett szét.

Szerencsére volt beküldés előtti fénykép, videó (meg csináltam az elkorrodált stylusról is), úgyhogy szépen felhívtam a figyelmüket, hogy ezt most pronto cserélik, vagy megy feljelentés rongálás miatt.

Nyeltek egy nagyot, és cserélték.

Akkor még persze bepróbálkoztak, hogy gari csak a "javítás" idejével hosszabbodik meg (gari papíron ráírva) .... hát ez se jött be nekik (csatoltam pár paragrafust), úgyhogy "kénytelenek" voltak küldeni az új gari papírt, hogy nulláról újraindult.

Valójában azóta eltelt soksok év, és a másik stylus amit kaptunk gyárilag a telóhoz még mindig megvan. És még mindig nincs rajta egy rozsdafolt se.
Szóval vagy heteket volt víz alatt az a teló, vagy savval maratták.
Annyi eszük nem volt, hogy stylust kivegyék addig, le is buktak.

Szerencsére ott volt stylus ami bizonyította, hogy az ő oldalukon történt a teló eláztatása.

A vevő teljesen ki van szolgáltatva, hisz a gyártók által telóba tett "indikátor" vásárláskor vevő által nem megtekinthető.
Aztán ha egy konténernyi teló úszott egyet, majd újracsomagolták ... hát így járt.

The Good Boy 2019.11.05. 14:00:37

@cukrosleves: te aztán megint jól megmondtad a frankót...

Múltkor valamelyik fórumon egy hozzád hasonló fotelszakértőnek levezettem, hogy lássa, mekkora idióta.

Most neked is segítek: adva van az országban 19 megye, meg egy főváros. megyénként van kb. 5-6 db. mobil traffipax készülék, azaz 100-120 db. de legyünk nagyvonalúak: legyen 150 db.
Erre legyen mondjuk 1-1 ember két váltásban, azaz kb. 300 ember, egy 37-38.000. fősnek hazudott, vélhetően 32-, jó esetben 33 ezer fős rendőrségen.
van kb. 31-32.000 km hosszúságú közúthálózat idehaza. nos lehet, hogy kb. 200 km.-ként találkozhatsz egy mobil traffipax-al, feltéve, ha mind működik (nem), meg ha mindre van ember (nincs).
Nos lehet tovább rettegni a trafiktól, meg az ország legnagyobb problémájának tartani a traffizást. Főleg, hogy ez a cikk éppen mobiltelefonról szól, nem közlekedési panaszról.

Leadfoot 2019.11.05. 14:05:17

@Xezs7: Buknád, mert soha az életben nem tudnád bizonyítani, hogy náluk lett vizes a telefon.

Zuzer78 2019.11.05. 14:05:47

Nekem már a negyedik xiaomi telefonom van és egyikkel sem volt gondom soha...

The Good Boy 2019.11.05. 14:15:30

a poszthoz:
nem kezdem azzal, hogy kiadom a kilövési engedélyt, hogy a poszt-tolót már szabad, mert az első komment már rendezte ezt a területet.

Egyszerűen én sem értem, hogy képesek az emberek ilyen sufni webshopokat megtalálni, meg vásárolni tőlük. Én bevallom, soha nem tettem ilyet, és ezután sem fogok. inkább fizetek az ismert, bejáratot webáruháznak néhány ezressel többet, tudva, hogy a garanciális javítást nem a 15 éves pistike, az "anyagbeszerző", cégtulajdonos fogja a konyhában elvégezni, lesz normális garanciám (nem szürke, vagy fekete importos "12 hónapos gyártói", hanem normális), lesz egy kézzel fogható cég, akikkel lehet sérelem esetén valamilyen formában konzultálni.
A fillérbaszó, meggondolatlan usereknek meg hagyjuk meg a sufniboltokat, a jelek szerint köszönik szépen, jól elvannak a zavarosban (tegyük hozzá, ebben vagy része van az impotens, semmilyen segítséget nem nyújtó fogyasztóvédelemnek, és jogintézményeknek is).

Pár éve egyik alkalommal megkérdeztem a lányomat, hogy mit szeretne kapni a közelgő családi eseményre, mire ő egy adott típusú telefont kért. Mivel nem alsó polcos termékről volt szó, ezért kíváncsiságból elkezdetem nézegetni az árgép, meg árukereső oldalakon, ahol "jobbnál-jobb" webshopok ajánlatai váltották egymást. Mind kivétel nélkül valahol az apró betűk környékén kiderült, hogy szürke importos, nem feltétlenül normális, elvárható garanciájú termékek, vagy újracsomagolt (jelentsen is ez bármit is) cuccok. aztán ahogy jöttek a kiterjesztett, normális garanciájú árak, úgy közelítették, vagy lettek egyre drágábbak a mobilszolgáltatós árakhoz képest. Tényleges vásárlási szándékom nem volt ezeknél a webshopoknál, csak kíváncsiságból néztem rájuk, hogy aztán ismételten, nyugodt szívvel vegyem meg a készüléket a mobilszolgáltatómtól (vagy vettem volna a az ismert, nagy hazai műszaki boltokból)

Terézágyú 2019.11.05. 14:29:29

@juhaszvik1:
magyarozni má lehet? :))))))))))))))))))))

Xezs7 2019.11.05. 14:32:17

@Leadfoot: Teljesen igazad van. De valami csak van ott. Egy adócsalás, bármi.

Nick-son 2019.11.05. 14:58:50

Szerintem nem a posztolót kell mindenért hibáztatni. Olyan törvényről még nem hallottam, hogy ha valaki nem a három legnagyobb és legdrágább kereskedőnél vesz valamit akkor már az eladónak semmi kötelezettsége nincs, mert hülye aki vásárol.

Nem személyes jellemrajzokat kell írni, hanem a felmerülő kérdésre választ adni, mert szerintem ilyen jellegű véleménykülönbség nem csak ebben az egy esetben és nem csak ennél a kereskedőnél fordulhat elő.

Aki értelmes választ tud adni, hogy lehet egy ilyen esetben valamiféle garanciát érvényesíteni az érdekelne, mert ha erre nincs megoldás akkor gyakorlatilag nincs is a telefonoknak garanciája, hisz ha nem akarják megjavítani leöntik vízzel aztán kész. A vízállóra ráfogják, hogy búvárkodtál.

Jake Peralta 2019.11.05. 15:02:05

@Nick-son: Szerinted milyen garanciát lehet érvényesíteni egy olyan cégnél, amit 9 hónapja alapítottak, egy (a cég alapításkor pár napja napja) 18 éves ukrán lány nevében?

És ezt a vásárlás előtt is meg tudta volna nézni, ha egy picit több esze van mint egy napraforgónak.

Taxina 2019.11.05. 15:05:17

ÓÓÓÓ, az ilyen cukitörténet.
Nekem is volt ilyenem az egyik nagy mobilszolgáltatóval.
... és nem ugrott a garanciám!!!!

Szervízhelyes üszolin nedvesedést állapítottak meg.
Mondtam, kizárt, nem volt olyan körülmények között a telefon.
Megszakszervizeltetik. XY Kft által kiadott véleményt, mint szakértői véleményt nyomtak elém, hogy de - használói hiba.
Én meg a garilevelet nyomtam eléjük, hogy XY KFT véleménye nudli, mert független (igazságügyi) szakértői vélemény kell, és ha már újra beszerzik immáron a jót, akkor legyenek kedvesek megszakértetni ama verziót is, hogy a készüléket eladó cég szakszerűtlen tárolásának következményeként előállt nedvesedéssel mi a helyzet, hisz ha ez nem zárható ki kétség nélkül, akkor esélyesebb, hogy már eleve hibás készüléket adtak el nekem.

Nem ugrott a garim.
Szóval hajrá poszter.
De azért tényleg átgondolandó, honnan vásárolunk készüléket.

Laredo 2019.11.05. 15:06:42

Na poszter,igazi forintcsókolgató vadászhoz méltón viselkedtél,meg is lett az eredménye,élvezd hát.

cemeteryman 2019.11.05. 15:43:56

A Telefonkirály és az egyéb szennyoldalak az árukeresőn találhatók meg - általában külföldi székhelyűek, hogy gyorsan meg lehessen pattanni, ha olyan a helyzet és abból élnek, hogy 4-5%-kal olcsóbban kínálnak mindent a konkurenciánál. Pontosabban abból, hogy erre a 2-10 000 Ft különbségre néhány fillérbaszó úgy ugrik, mint légy a szarra. és még büszke is magára, milyen jó üzletet kötött. Poszter valszeg kapott egy kókányolt, ki tudja, milyen forrásból származó telefont, amit aztán jól megfürdettek, nehogy foglalkozni kelljen vele. Kellett volna inkább a jól bejáratott áruházak egyikében megvenni a telót, nem? Erről ennyit.

Zabalint 2019.11.05. 16:02:11

@Nick-son:
Mondjuk nem a 3 legdrágább. Pl. van egy termék, aminek gondolkodtam mostanában a megvásárlásán. Árukeresőn nagyon jól látszik, hogy van a legolcsóbb 4 bolt, ahol ez a termék 47 ezer Ft, majd utána jön a többi 55 ezertől. A 4 boltból kettő a két hírhedt szürkeimportos áruház, a másik kettőt nem csekkoltam még le, de gyanús, hogy ők is szürkeimportosok. 55 ezernél meg ott van 2 nagy sportáruház, kicsit drágábban jópár korrekt bolt, köztük márkabolt is. Nyilván a drágábbak között is akadhat kamu webshop, de a 4 legolcsóbb, amúgy azonos árú webshop nem véletlenül olcsóbb...

Attila F 2019.11.05. 16:37:24

@cemeteryman: nyilván csak a poszter a hibás meg a hülye, hiszen a csaló bolt csak a munkáját végezte, azaz...csalt.
Ezt persze mindenki természetesnek veszi, csalni lehet, átverni embereket lehet, úgyis az áldozat a hibás, mert hülye.

Xezs7 2019.11.05. 17:00:09

@Nick-son: Szerintem ilyen posztok alatt azért megy a poszter fikázása, mert eléggé nyilvánvaló, hogy nem kereskedővel, hanem csalóval állunk szemben. Elég csak ránézni egy ilyen fosadék weboldalra, elég ránézni az áraikra, hogy látszódjon, ez bizony csalás. Lehet, hogy nem úgy csalás, hogy téglát adnak telefon helyett, de simán lehet az is, hogy nagyon jól tudták már az elején, hogy szar a telefon, amit a poszternek eladnak. De ha nem is tudták, ami utána jött, hogy vízbe dobták, egyértelmű csalás.

Valahogy azt kéne végre felfogniuk az embereknek, hogy ami túl olcsó, az mind csalás. Ha a piacon valaminek az átlagára X, akkor 0,7X-ért nem fogod megkapni teljesen ugyanazt, ugyanazokkal a szolgáltatásokkal, mint egy átlag boltban. Ez manapság annyira alapszabály, mint az egyszeregy.

Xezs7 2019.11.05. 17:07:10

@Taxina: Kétféle cég van: amelyiket érdekli a negatív reputáció, és amelyiket nem (ez utóbbiak a csalók). A te esetedben is bepróbálkoztak, csak szerencsédre te olyan céggel voltál kapcsolatban, amelyik ad magára, és nem akar a Homáron landolni.

A posztban szereplő királyulátbaszlak.hu viszont nem ez az eset. Nekik tökmindegy, hogy van-e negatív hír, pár hónap múlva úgyis másik céget alapítanak.

cmx85s 2019.11.05. 17:19:40

@Xezs7: az a baj, hogy ezek a cégek létezhetnek. Egy normális fogyasztóvédelemmel ezeknek a helyét már rég sóval behintették volna, ebben az országban meg vígan lubickolnak, mert igen, van egy olyan réteg, akinek számít 9000 Ft.
És a legnagyobb baj, hogy akármikor megeshet, hogy a többi is így fog eljárni, mert tudja, hogy a vevő nem tehet semmit.
De hadd meséljem el a személyes tapasztalatomat: mobilszolgáltatónál vettem telefont, nem a sajátomnál, mert annak a készüléknek volt pár olyan tulajdonsága, ami miatt nekem nagyon megtetszett, de nem akartam emiatt szolgáltatót váltani. Tehát, megvettem teljes áron, semmi kedvezmény.
A készülék annak rendje módja szerint elromlott kb, fél évesen. Bevittem a szolgáltatóhoz, ahol vettem, egyből elküldtek a szervizbe vele, át sem vették, mondván, h ők is csak odaküldenék. A szervizből egy hét és szoftverfrissítés után elhozhattam, de pár nap után ugyanaz a hiba előjött. Ismét a szerviz, ők nem tudják javítani, ennél ez típushiba. Mondom, OK, akkor adjanak egy csereigazolást. Azt nem tudnak adni, de vigyem el a gyártó hazai központjába, ott majd kapok másikat. Persze, nem adtak, ismét szoftvert frissítettek.
Mit mondjak, ebben a Bermuda-háromszögben keringtem, de rá kellett jönnöm, hogy esélyem nincs arra, hogy tisztességgel ellássák a garanciális kötelezettségüket.
Elmentem hát a fogyvédhez, ahol meg is hallgattak, de a vállukat vonogatták, h ők ebben nem tudnak segíteni.
A vége az lett, h benyeltem a veszteséget, soha többé nem vettem az adott márkájú telefont, és a mobilszolgáltatónak sem megyek a környékére sem.

The Good Boy 2019.11.05. 17:40:05

@Nick-son: tudod, amíg vígan megélnek a posztban szereplő sufniáruházak csupán csak azért, mert az emberek jelentős része 2000 ft "haszon" miatt képes megégetni magát, addig az értelmesebb emberek inkább a "a három legnagyobb és legdrágább kereskedőnél vesz valamit", hogy relatíve biztonságosnak érezze a vásárlást.
Majd, ha nagyjából megtisztul az e-kereskedelem, mert ezen sufniboltok üzemeltetőitől senki nem rendel, aztán elmennek kapálni a szomszédos kukoricaföldre (nem fognak, mert az ügyeskedők nem szeretnek dolgozni), mert a lehúzásból, ügyeskedésből nem élnek meg, akkor talán lesznek olyan becsületes boltok is, akikben az emberek értelmesebbik része (jogosan) meg tud bízni.

Xezs7 2019.11.05. 17:47:38

@Attila F: Tulajdonképpen igen, a csaló csak a "munkáját" végezte, vagyis csalt. Tudod ki nem végezte itt a munkáját? A rendőrség, meg a NAV. Na nekik kellett volna már rég felgyújtani az egészet a picsába a kamu ukrán faluval együtt. De ilyenről ne álmodjunk, mert fölösleges.

Xezs7 2019.11.05. 17:51:16

@cmx85s: Igen, sajnos ennyit ér a fogyvéd. Az is megér mondjuk egy misét, hogy hogy képzeli egy szolgáltató, hogy elad neked valamit, aztán meg téged küldözget ide-oda. Ha ők adták el, intézzék ők a garizást és a javítást, neked semmi közöd hozzá. Hány olyan poszt jelent már meg itt a Homáron, mikor az ügyfél vett valamit nem Budapesten, visszavitte hibával, majd fel akarták zavarni szerencsétlent a budapesti szervizbe? Eszem megáll ilyen pofátlanság láttán. Szóval együttérzek veled, és elég szomorú, hogy egy nagy szolgáltató is ezt csinálja, mint a kis átbaszós webshopok.

szelidorzo 2019.11.05. 17:57:20

Megnézem, hol a legolcsóbb a termék, de a legolcsóbb normális helyen veszem meg!
Pl kizáró okok: Csak e-mail/telefonos elérhetőség. Nincs személyes átvételi hely. Nincs személyes javításba adás, csak futáron keresztül. pár hónapos cég.
A posztoló ezt beszopta.
Sajnos még komolyabb üzletek is játszanak ilyen beázásos garancia megvonással. ( a szürke importosok szinte biztosan, főleg ha drága lenne a javítás. De a közismert Budaörsi javítóközpont is képes vízbe meríteni a készüléket, hogy ne kelljen javítania. Igen nehéz bizonyítani, hogy mikor hol lett vizes.
Javításba adás előtt fénykép dokumentálás dátummal együtt kötelező feladat.

Xezs7 2019.11.05. 20:05:57

@szelidorzo: A fénykép jó ötlet, csak ezek a szarok annyira össze vannak manapság építve, hogy tulajdonképpen nem sokat ér a fotó, mert a vízkár úgyis a belsejében lesz tetten érhető. Esetleg ha kihúzgálod az összes tálcát, ami van benne, és később azokon látszik valami, akkor szerencséd lehet, de amúgy nem. Emiatt (is) utálom, hogy manapság egy átlag felhasználónak lehetetlenség szétszednie ezeket a telókat. Meg ha szétszedi (és megtudják) akkor meg azért ugrasztják a garanciát. Régen a hátlapot bármikor le lehetett szedni és azért nem járt garanciavesztés hiszen az a készülék normális használatát jelentette. Még a panel is látszódott sokszor, amit már mondjuk érdemes lenne lefotózni. Szóval azért a gyártók is szarjanak sünt.

FDToth 2019.11.05. 20:33:39

azét a szakértő nyomatékostíhatná azt a távezsmét, hogy nincs, nem látezik 'garanciamegvonás'. ez már évek óta keint, teljesen alaptana és félrevezető. Sehol senki nem kommunikálja h ilyen nincs...
tényleg nem lehet oloyan szervezetet ltrehozni itthon,a mi saját hatáskörben ilyne ügyekben eljár? pl mindnet magyarázó levélben a fogyaztó nevében fleszltja az adott egységet h mit kellene tenni.

no.nick.today 2019.11.05. 20:37:18

Vicces, hogy sokan még az október Coca-Cola bírság után sem értik a hazai Fogyasztóvédelem működésének mibenlétét.

no.nick.today 2019.11.05. 21:06:26

Ha Xiaomi, akkor WayTeq Europe Kft. : importőr és márkaszerviz. Csak mondom.

a lekvár neve puffin 2019.11.05. 22:55:40

Tehát vegyen mindenki mindent drágán a megbízható helyről?Már bocsánat a hülye kérdésért:ki mondja meg,hogy az adott hely megbízható?Ha meg beszopom a faxt,akkor a tisztelt kommentelőt tökön rúghatom mert szivat a media/tkom/euronics etc?VALAKI TEGYE MÁR NEKEM TISZTÁBA MIT JELENT AZ HOGY MEGBÍZHATÓ???Csak melcím,telefon?Én is árulok telókat,bolti áron alul,lepapírozva,garival.Eladáskor küldöm a vevőnek azzal,hogy az aláírt másodpéldányt kérem vissza.Tipp arra,hogy mennyit küldtek meg?Elárulom,egy darabot sem.Nincs weblapom,fészbúkon tiltólistás vagyokPreferálom a személyes találkozást,áru ellenőrzést.Kb. 100 főből kettő ha vállalja.Oké,ne utazzon x kilométert.De amikor két utcával arréb is futárral kell küldeni a cuccot akkor mijafaxt csináljak?Rohadt könnyű okosnak lenni otthon csak épp a valóvilág nem így működik.

Bálintka. 2019.11.06. 04:56:37

Igen, a pára is víz. Meleg nyári izzadt napokon vettem úgy ki a telefont én is a zsebemből, hogy merő víz volt. Aztán a fülemtől lett lucskos egy 20 perc beszélgetés végén. Szóval víz nélkül is esélyes a beázás. Tudtommal van mindegyik telefonban egy lakmusz, ami elszíneződik, ha folyadékot kap. Gondolom arra hivatkozva állították a beázást.

Brokkoládé 2019.11.06. 06:47:32

"..pár hete nálam lévő telefon természetesen, ahogy az lenni szokott.." Aha, tehát már volt hasonló eset? Vagy életszerű-e hogy veszek egy telefont, majd pár hétig tárolom?(Minek, hol, miért?) ....Majd a bekapcsolás után a második napon (ahogy az lenni szokott.?.) tönkremegy? Fura ez a tárolósdi, "ahogy az lenni szokott.." nekem.

juhaszvik1 2019.11.06. 08:03:13

@FDToth: a tavaly őszi leépítések előtt a kormánytisztviselői karban 20-30%-os hiány volt. Ezután elküldtek embereket, majd idén tavasszal újraírták a szerződéseket, melyek miatt még ezrével mentek el emberek a közigazgatásból. Szerinted hogyan lehet így létrehozni egy olyan szervezetet, amiről írsz? (egyébként az ötlet jó)

@no.nick.today: hát igen, nem nagyon lehet mit hozzászólni az ügyhöz. Aki homofób az tapsol, aki nem, az politikai állásponttól függően vagy elfordítja a fejét vagy a falba veri.

gurigapapa 2019.11.06. 08:13:44

Azért van pár árulkodó jel a posztban:

"nászútra utaztunk"
"Mivel a telefon nem, hogy vízzel közvetlenül nem érintkezett, de még a vízpart közelében sem járt"

Lehetek gonosz? Gondolom a sivatagba utaztak nászútra, nem egy mostanában divatos fitness-wellness-lochness helyre, ahol kirakta a medence mellé a telefont, és az valamilyen módon vizet kapott. Ettől függetlenül persze a sufnibolt is szarjon sünt, de azért szokott ott mese lenni a vásárló részéről is bőven. (Kedvencem: nemrég vásárolt fűnyíró a második fűnyírásnál megadta magát, pedig kis területen nyírtak, csodaszép füvet. Látni kellett volna, hogy nézett ki a fűnyíró, mintha egy ásatás során ásták volna elő, miután lenyírták vele a kerekerdőt...)

gurigapapa 2019.11.06. 08:18:39

@Xezs7: "Ha ők adták el, intézzék ők a garizást és a javítást, neked semmi közöd hozzá."

Ez így van, ha kéred, a bolt köteles elintézni a szervizelést, de sok esetben mégis sokkal gyorsabb, ha a vásárló maga viszi a szervizbe a készüléket. Ugyanis az áruház futárt rendel, az mire elviszi, visszahozza... ha van közel szerviz, érdemesebb bevinni oda.

havrilla 2019.11.06. 08:28:17

@juhaszvik1:
Már megint politika. Seggfej vagy Vikikém. Ezek az ügyeskedések bizony a Lajtán túl is virágoznak. Ne légy már akkora hülye, hogy ezt csak a magyarokra hiszed.
Ugyanakkor sokévtizedes tapasztalatom van arról is, hogy a vásárló hogy próbálja átverni a szervízt vagy az eladót. Volt hasonlóan hülye kuncsaft, aki még a zuhanyfülkébe is bevitte a nem vízálló okos telefonját, mert csak úgy tud élni. Igaz, víz nem érte, csak a gőz.

Xezs7 2019.11.06. 08:54:38

@a lekvár neve puffin: Tőled nem vennék semmit se. Nem személyes. De azért na.

cmx85s 2019.11.06. 09:51:53

@gurigapapa: persze, gyorsabb, ha hajlandók megcsinálni. De ha nem, akkor se küldözgessék ide-oda a vásárlót, sehol nem vállalva a felelősséget a legyártott szarkupacért.

juhaszvik1 2019.11.06. 11:15:47

@havrilla: hol írtam olyat, hogy máshol nincs ilyen? És miért ne lenne köze a politikának ahhoz, hogy leépítették a fogyasztóvédelmet?

Ha legközelebb ilyen hangnemben reagálsz vagy ennyire el sem olvasod, amit írtam, akkor kapásból szűrlek. Csak azért szólok, hogy ne írj feleslegesen.

a lekvár neve puffin 2019.11.06. 11:20:15

@Xezs7: semmi gond,nem belőled élek és nem is átverésből+csalásból.A multik és nagy árréssel dolgozó vállalkozások viszont pont a hozzád hasonlókból...kérlek ezt ne vedd személyeskedésnek.Ha minden úgy működne,ahogy itt leírod,akkor nem lenne ez az oldal,nem qrvaanyázna senki,hogy nagyívben lesajnálják mind a garanciát,ügyfelet,problémát és minden mást mert megtehetik.Utoljára szétnéztem a media-ban,mi hír telefonfronton.A megállapításom ez volt:-még mindig a túlárazott "nagynevű" szart árulják,ahol csak a névért fizetnek (ezt csak a saját érdeklődési körömbe tartozó telefonoknál néztem,a többi nem érdekel);-nemigen van aggódni valóm,aki eddig nálam vette a cuccokat ezután se a mediaba fog menni;-mosógép vásárlás előtti érdeklődés során akarták anyámra rátukmálni a kiterjesztett garanciát+a neki totál nem megfelelő mosógépet dupla áron a kiszemelt helyett.Szerencsére 77 évesen volt annyi esze,hogy megeresztett egy telefont és sikerült azonnal leállítani.Személyes találkozó során az eladótól kérdeztem egy-két dolgot ami után nem volt őszinte a mosolya.Pl. anyám egyedül él,4-4.5 kg ruhatöltetű mosógép helyett miért is akarnak neki 8 kg kapacitásút eladni?Tuti elmondta,szerintem az eladót arról is tájékoztatta,hogy milyen volt a legelső cuclim színe,ahogy ismerem.A kiterjesztett garancia mire vonatkozik?(igen,megvolt a sablonszöveg,hogy rossz el új jön cserébe) Arra a kérdésemre,hogy egy fogyasztóvédelmi blogon miért vannak panaszos posztok arról,hogy a kiterjesztett garancia mindenre vonatkozik,csak pont arra nem amire fizetik és elromlott,a méla csend volt a válasz egy kissé morcos tekintettel együtt.Itt szakadt meg a kommunikáció,ettől fogva nem vásárló és ügyfél voltam,csak egy taplóarcú melák aki nem hagyta az öreganyját csőbe húzni.

Secnir 2019.11.06. 13:15:39

telefonkirály? nofene a banggood meg az alibaba már bezárt? jegyzed meg kedves posztoló:
húst a húsboltból, cipőt a cipéstől, telefont kínából direktbe.

ekat 2019.11.06. 13:19:13

@a lekvár neve puffin:
Én mikor akartam 1-2-3 éve a céges telefonom mellé venni valami nem drága sajátot, akkor hosszas nézelődés után egy olyat néztem ki, ami itthon nem volt hivatalos forgalmazásban. Úgyhogy megvettem webes 'kapualjboltban'. (Tök normális, intelligens hapsi hozta el személyesen ide a munkahelyemre, és együtt próbáltuk ki, hogy rendesen működik-e.)
De úgy voltam vele, hogy ezt a 70.000 forintot bekockáztatom. Akármi baja lenne (de mitől lenne, mikor évi 49 hetet a fiókban fekszik), eszembe sem jutna a kapualashoz menni, hanem kidobnám, és vennék egy másikat. (Jó, ha egy hét múlva elromlott volna, akkor azért nyilván csak megkeresem.)
De komolyabb telefont nem vennék ilyen helyen, meg semmi mást sem, ahol az összeg fájna.

CCnick 2019.11.06. 13:39:36

@no.nick.today: "Ha Xiaomi, akkor WayTeq Europe Kft. : importőr és márkaszerviz. Csak mondom. "

Az én xiaomim garipapírján az szerepel, hogy Ingram Micro. Csak mondom.

CCnick 2019.11.06. 13:41:10

@Secnir: Jaja a kínai webshopok hiresen jó garanciát adnak.

johny07 2019.11.06. 14:35:00

@Jake Peralta:
Honnan tudtad ezeket az adatokat kinyerni? Ingyenes az adatforrás vagy előfizetéses?

Sztbeni 2019.11.06. 14:38:38

Ezért kell normális helyről venni a telefont. Ajánlom pl a turbado.hu-t, ahol általában olcsóbb, mint a mediamarkt vagy hasonlók, de normális garancia van (tapasztalat, korrektül megcsinálták mikor bajom volt, futár vitte majd hozta, egy forintomba se került)

Nancsibacsi 2019.11.06. 14:42:05

Értem én hogy sufni webshop, de azért valljuk be az edigitalnak is van saját fóruma az indexen, törötten kiszállított tv-vel, és hasonlókkal. De pl. az ipon is a pixel hibás laptopkat a céges vevők között szórja ki, mivel nekik nincs x napos elállásra lehetőségük.
Szóval az hogy nagy a cég, semmire se garancia.

Secnir 2019.11.06. 14:58:53

@CCnick: nekem eddig két problémám volt kínai cuccal. az egyikről már 3 éve lejárt a "garancia", a másik kvázi azonnal elromlott. írtam, küldtek másikat...

Secnir 2019.11.06. 15:00:27

@johny07:
e-cegjegyzek.hu
csak nyomogatni kell, hogy "nem vagyok robot", és megtalálsz mindent...

elmeboy 2019.11.06. 15:01:33

@szelidorzo: Bár már nem tisztem védeni őket, de a budaörsi "közismert" szervizben - ha jártál volna bent, elhinnéd - nem tudom elképzelni a direkt áztatást. Vannak átverések, de nem ilyen indirekt módon ;)

ZuluDelta 2019.11.06. 15:13:14

@Jake Peralta: "TISZTA UDVAR, RENDES HÁZ"
https://www.google.com/maps/@48.1207091,22.8917505,3a,75y,170.09h,69.79t/data=!3m6!1e1!3m4!1s5YJg7QzVaUyZBCv4FpPAMA!2e0!7i13312!8i6656?hl=hu

Végül is, a legjobb kégli a faluban.

Reggie 2019.11.06. 15:25:47

Az indikator allapotat altalaban meg lehet nezni, a sim foglalatra van felmatricazva. Xiamoi eseteben egy kor alaku matrica, samsungnal igy nez ki. Amikor leadjatok a telefont jegyzokonyveztetni kell az allapotat es nem lesz meglepetes.

www.samsung.com/us/support/troubleshooting/TSG01001077/

Péter 2 2019.11.06. 17:51:08

@a lekvár neve puffin: És azt még nem tanultad meg, hogy a szerviz nem hosszú í?

Péter 2 2019.11.06. 18:01:27

@Xezs7: Ez jól hangzik, csak hát sajnos, a házilagos szétszedhetetlenség nem abból fakad, hogy a gyártók gonoszak, hanem hogy a mai telefon fele olyan vastag sincs, mint a régi, aminek még le lehetett szedni a hátlapját. És tetszik vagy sem, ilyet kizárólag úgy lehet gyártani, ha összeragasztják, mert a stabilitásának jelentős része ebből jön össze. És a vékony telefon a népeknek kell, a gyártóknak valószínűleg tökmindegy lenne.

havrilla 2019.11.06. 18:30:06

@juhaszvik1:
Egy ostoba beképzelt hazug vagy. De lehet, hogy gyengeelméjű, mert nem is tudod mit írsz le. De lehet, hogy mind.

yerico1 2019.11.06. 18:48:39

@The Good Boy: Rohadtul megaszontad ám a tuti frankót. Akkor most elárulom. Lehet, hogy van 31E km-es úthálózat az országban, de annak 50%-a sose megy trafi, mert olyan kicsi a forgalma, meg a minősége, hogy sose lesz rajta gyorshajtó. Másfelől a sebességmérések célja nem a balesetek számának csökkentése, hanem az autósok basztatása. Ez világosan kimutatható a helyszínválasztásokból, és abból, hogy iskola, óvoda közelében sosincs rendőr. Na meg az se lehet véletlen, hogy a rendőrség év elején megkapja a központilag meghatározott célszámot, hogy a költségvetésbe mekkora bírságösszeget kell befizettetni az állampolgárokkal.

Xezs7 2019.11.06. 21:19:42

@Nancsibacsi: Természetesen nem garancia, de nekik egy kicsit azért jobban fáj egy negatív hír, mint egy sufniboltnak. Mondjuk úgy, hogy ők a kisebbik rossz a sok rossz lehetőség közül.

Xezs7 2019.11.06. 21:25:39

@Péter 2: Jogos az észrevétel. Mindig értetlenkedve olvasom az olyan teszteket, ahol csillogó szemekkel közli a tesztelő, hogy az épp legújabb telefon/tablet/laptop hány tized mm-rel véknyabb az elődjénél. És ez némely tesztelő szerint hatalmas újítás.

Xezs7 2019.11.06. 21:26:44

@Reggie: Köszi, legalább ma is tanultam valamit.

CCnick 2019.11.06. 21:41:36

@Secnir: erre már érdemes statisztikát építeni :)

Kelpo 2019.11.07. 13:00:40

3 Hét alatt bőven volt ideje a "SZAK"szervíznek vízbe mártogatnia a telefont és szárítgatni, majd nyílván visszadboni a garit hogy vízkáros, sajnos ez bevett gyakorlat kis hazánkban, egyszerűbb ez mindenkinek, szervíznek nem kell bajlódni a szereléssel, költségek megtérítésével a gyártó felé, plusz azt hiszem hogy valamilyen díjat is kapnak, a gyártótól pluszban ha sikerül így megvonatni a garanciát, tehát a szervíz csak nyer a dolgon, te meg szívhatsz, mert gari nincs.
Egyébként aki kínai telefont vesz az szerencsés ember nem nagyon lehet, kínából csak Mike, vagy Adios cipőt szabad venni, telefont csak telefongyártóktól(Samsung,Apple stb..)
Jöhet a hétvégi.

Club Sandwich 2019.11.07. 18:43:00

@Kelpo: Hu mekkora meno vagy, jol megmondtad nekik. Na obliccsel mielott jon a hetvegi!

Zsenilovag 2019.11.08. 11:22:59

Forró éghajlatra vagy legalább 40° körüli helyen jártatok . Ilyenkor élvezitek a 20°ra légkondizott helyeket. Izzadt farzseb.... parás meleg hely...
AZONNAL LECSAPÓDIK A PÁRA A HIDEG FELÜLETEN BEÁZÁST OKOZVA.
Tudod, télen figyelmeztetnek,hogy a hazavitt készüléket egy órán belül ne helyezd áram alá.... emiatt.

CCnick 2019.11.08. 12:15:47

@Kelpo: volt ideje != azt csinálta