A ventilátor talpa eltörött, ami olvasónk szerint egy javítható hiba, de egyedül van ezzel a véleményével. Ezért nagyon helyesen a Pest Megyei Békéltető Testülethez fordult, ám innen sem jutott tovább. Jótállás és kellékszavatosság magyarázata a poszt végén!
2018 augusztus 26. án vásároltam az Euronics internetes honlapján egy Senco SFN 5040 BL álló ventilátor. Akkor 27000 Ft volt akciósan, egyébként közel 36000 Ft az ára. Tavaly 3-4 alkalommal használtam, majd eltettem a szekrénybe. Az idén a nagy melegben elővettem, de 1 hétnél tovább nem tudtam használni, mert a talpa megadta magát. A ventilátor test kidőlt a talpból, ami eltörött.
Egyébként első perctől kezdve, instabil, imbolygó mozgása volt működés közben. Írtam egy emailt a Szigetszentmiklós székhelyű márkaszerviznek, javítás ügyében. Az első levelemre még kaptam választ, hogy ilyesmivel nem foglalkoznak. A következő leveleimet már válaszra sem méltatták.
Bevittük a készüléket egy Euronics üzletbe, ahonnan kiküldték a szervizbe. Hamar visszakaptuk, hogy nem rendeltetésszerű használat miatt törött el a ventilátor és a garanciát elveszítette. Nincs tudomásom róla, hogy birkóztunk, verekedtünk, vagy költöztünk volna a ventilátorral.
A Pest Megyei Békéltető Testülethez fordultam. Meghallgatás nélkül elutasították az ügyemet! Az Euronics jogásza azt írta, hogy felajánlották a térítési díj ellenében történő javítás, de én nem éltem a lehetőséggel. Ez nem felel meg a valóságnak, mivel többszöri email megkeresésemre sem kaptam ajánlatot.
Felháborítónak tartom, hogy egy 36000 forintos készülék javítását a márka szerviz nem végzi el. Hol van itt a fenntarthatóság? Felháborítónak tartom, hogy magát szakszerviznek tituláló szervezet így áll hozzá a jóhiszemű vásárlóhoz. A békéltető testület azt írta, hogy én keressek szakértőt, aki bizonyítja, hogy a készülék gyári hiba miatt törött el. 36000 Ft-ért 10 normál ventilátort tudtam volna vásárolni. Az Euronicson nagyon csodálkozom, hogy kóklerekkel köt szerződést. Mit tudok tenni ebben a helyzetben? A nyugdíjam kevés ahhoz, hogy ilyen beruházásokat végezzek, ráadásul sikertelenül.
Ahhoz, hogy egyértelmű legyen, mik a jogaink és a kötelezettségeink, fontos tisztázni, mikor történt a bejelentés.
Kedves Olvasó!
Nem látjuk át teljesen a dátumokat, de a leveled alapján valószínűsíthető, hogy a ventilátor hibája még a jogszabályban rögzített kötelező egy éves jótállási határidőn belül keletkezett és annak bejelentése is ebben az a határidőben történt meg, így az esettel kapcsolatban az eladó jótállási felelőssége merül fel. A jótállási határidőben bekövetkezett hiba esetén az eladó akkor mentesül a felelőssége alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett, pl. az említett rendeltetésellenes használat során. Amennyiben azonban az 1 éves jótállási időn túl jelezted a hibát a vállalkozásnak, akkor jótállás keretén belül már nem tudtad érvényesíteni az igényedet. Fontos tudni, hogy a fogyasztói szerződések esetén a jótállással párhuzamosan fut a kellékszavatossági idő (a vásárlástól számított 2 év) is. A kötelező jótállási idő letelte esetén még a kellékszavatossági igényedet tudod érvényesíteni Azonban a kellékszavatosság jellemzője, hogy a vásárlástól számított első 6 hónapon túl már a fogyasztóé a bizonyítási teher. Jelen esetben előfordulhatott, hogy a leírt eset (hiba felfedezése, bejelentése) már az az időszak volt , amikor valóban téged, mint fogyasztót terhel a bizonyítás.
Úgy tűnik, hogy békéltető testület előtti eljárás sajnos nem vezetett eredményre. Van lehetőség peres eljárásra, azonban javasoljuk, hogy előtte mindenképpen konzultálj egy ügyvéddel, a fent leírt jogi kérdések miatt. A peres eljárás megindítását megelőzően javasolható még egy független szerviz írásbeli véleményét kérni a hibával kapcsolatban. Ha ennek alapján a termék gyári hibája valószínűsíthető, akkor érdemes ezzel ismételten megkeresi az eladót a peren kívüli megegyezés érdekében és csak ennek sikertelensége esetén megfontolni az esetleges peres eljárás megindítását.
Felhasznált jogszabályok:
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó
kötelező jótállásról
borso 2019.11.06. 10:10:38
Lalikám 2019.11.06. 10:11:07
Sipovicsné Zahedli Krisztina 2019.11.06. 10:25:58
Egyébként vicces, hogy megveszi a 36/27ezres cuccot, aztán jön a sirám, hogy ő nyugger, ilyesmire nincs pénze.
végrehajtó helyettes 2019.11.06. 11:12:05
Egy közepes kézügyességgel rendelkező ember fabrikál neki egy talpat, aztán lehet tovább használni a 27 ezres (WHAT?) ventilátort.
"Nincs tudomásom róla, hogy birkóztunk, verekedtünk, vagy költöztünk volna a ventilátorral."
Nem is kell birkózni, ha egy kicsit rosszul pattintod be esetleg a testet a talpába, az egy hét alatt bőven megadhatja magát.
"A nyugdíjam kevés ahhoz, hogy ilyen beruházásokat végezzek, ráadásul sikertelenül. "
Azért csak fussa 27 ezerért egy ventilátorra...
Terézágyú 2019.11.06. 11:13:02
Terézágyú 2019.11.06. 11:18:07
... mivel többszöri email megkeresésemre sem kaptam ajánlatot."
Most hallottam egy ismerősömtől, hogy pl. a gmail folyamatosan a spam-be tesz cégektől érkező leveleket...
Terézágyú 2019.11.06. 11:20:38
Ha az első emiledre megírták, hogy nem foglalkoznak "imbolygó" ventilátorokkal (akkor még törésről nem volt szó), akkor nyilván hiába írtál újabb leveleket, arra már nem válaszoltak. vagy be kellett volna kopipésztelni az első levelüket...?
végrehajtó helyettes 2019.11.06. 11:23:02
Boldog voltam.
Terézágyú 2019.11.06. 11:27:40
Nem tudom miért történik, de el tudom képzelni, hogy az okos gmail észreveszi, hogy x felhasználó a spambe teszi át pl. a ajrónix leveleit - hát, mivel tanulékony, legközelebb eleve oda teszi...
juhaszvik 2019.11.06. 11:32:31
De ha a hivatalos utat nézzük, akkor a posztoló beleesett abba a szürke zónába, amiben a vita arról szól, hogy "anyaghiba! nem, eltörte! anyaghiba! nem, eltörte!", és mivel ritka a jóhiszemű szolgáltató (gondolom belső szabályzat tiltja), ezért innentől kezdve nem sok mozgástere marad.
Terézágyú 2019.11.06. 11:37:25
"De ha a hivatalos utat nézzük, akkor a posztoló beleesett abba a szürke zónába, amiben a vita arról szól, hogy "anyaghiba! nem, eltörte! anyaghiba! nem, eltörte!", és mivel ritka a jóhiszemű szolgáltató (gondolom belső szabályzat tiltja), ezért innentől kezdve nem sok mozgástere marad."
Igen... és itt jön a képbe a személyes konktaktus hiánya. Az emil marha nagy ellensége a "jóhiszeműségnek"... Ha a nyugdíjas öreg néni vitte volna be a ventit a szerelőhöz személyesen, hogy "jaj édeském, meg tudják csinálni, annnnnnnnyira imbolyog, félek, hogy eltörik", akkor több esély lett volna, hogy megcsinálják... De hogy írt egy személytelen emilt, olyan hangnemben, ahogy...
végrehajtó helyettes 2019.11.06. 11:41:41
Szóval rohadjon meg a Gmail.
Tikakukac 2019.11.06. 12:00:29
Azért mert én elárazva vettem egy fülest 290 forintért legutóbb, attól az még egy 5000 forintos fülhallgató, csak más van a számlára írva.
Terézágyú 2019.11.06. 12:14:59
Ez úgy hangzik, mintha a szervíz/bolt mondta volna ezt a vásárlónak - holott a levélből az derül ki, hogy csak a vásárló "poénkodott" ezzel...
Szóval ERŐSSEN bulváros cím ez, kedves Rezső...
Secnir 2019.11.06. 13:17:36
KaTe 2019.11.06. 13:35:10
Sencor SFN5040BL
90 mm-es ultra vékony formatervezés
Helytakarékos kialakítás
Ultra csendes működés
Érintő szenzoros vezérlő panel
Távirányító
3 beépített ventilátor
3 sebesség fokozat
7 különböző kombináció a ventilátorok működtetésére
3 működési mód (Normál, Természetes, Alvó)
Időzítő (0,5-7,5 óra között)
Teljesítmény 90 W
Zajszint <50 dB
Méretek (szélesség x mélység x magasság): 295x295x1110 mm
Súly 4,4 kg
- Aztán tessék megnézni az árukeresőn az értékeléseket is, mert nem csak a posztolónak esett szét ez a "csoda".
juhaszvik 2019.11.06. 14:32:14
"Ultra csendes működés"
"Zajszint <50 dB"
Mármint ha valaki azt mondja nekem, hogy ultra csendes, akkor az jut eszembe, hogy "ja, ez be van kapcsolva?"
Secnir 2019.11.06. 14:57:21
ez valami csoda! nahát!
szóval azon kívül, hogy ventillál, mit tud még? zajszint <50 dB. hogy oda nem rohanjak, klímát már kapcsoltam ki azért, mert azt hittem, hogy nincs bekapcsolva...
távirányító. persze, a lustaság ha beszélni tudna...
Terézágyú 2019.11.06. 15:07:49
Eszem ágában sincs védeni ezt a ventit, illetve a marketingrizsát, hogy ULTRAcsendes :), de ez a decibel tényleg olyan furcsa mértékegység, hogy pl. a normál emberi beszédhang is 60dB (tehát hangosabb, mint ez a venti) a falevelek zizegése meg 20db...! Tehát ha az "ultracsendes"-nél arra gondolunk mint laikus, hogy ez biztos 0,00 dB, akkor tévedünk :)
juhaszvik 2019.11.06. 16:24:57
Im just here for the comments 2019.11.06. 16:25:33
FDToth 2019.11.06. 23:28:54
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2019.11.07. 07:50:43
Kelpo 2019.11.07. 12:54:13
Másodszor, erős ellentmondást érzek a levélben:
"A nyugdíjam kevés ahhoz, hogy ilyen beruházásokat végezzek,"
VS.
"2018 augusztus 26. án vásároltam az Euronics internetes honlapján egy Senco SFN 5040 BL álló ventilátor. Akkor 27000 Ft volt akciósan, egyébként közel 36000 Ft az ára."
Batz papucsot kellő szakértelemmel ráerősíteni a SENCOR ventillátorra, majd azt szakszerűen visszaszolgáltatni a vásárlás helyére ablakon keresztül, ezáltal gyors előrelépés várható az ügyben.
Stefaits Előd 2019.11.14. 00:14:36