Tékozló Homár

Kétszázezres vízszámla egy garzonra?

2019.11.11. 10:00 | Homár Rezső | 107 komment

Oké, hogy a homár is ember, de mégsem illet volna többször felröhögni a lenti sztorin, hiszen valójában egy komoly Vízművek általi szívatásról van szó. A lakásvásárlás után kapott 200 ezres számla önmagában súlyos, a többi szerencsétlenkedésről nem is beszélve, de nagyon szerettük olvasónk stílusát, elnézést.maxresdefault.jpg

A történet 2019 május 16-án kezdődik azzal, hogy vettem egy minigarzont, és becsületes fogyasztóként úgy gondoltam, hogy a nevemre veszem a közműveket.  Mérőszámmal, adásvételivel és birtokba vételi jegyzőkönyvvel felszerelkezve nekifutottam a Vízművek telefonos ügyfélszolgálatának. 

 Az első meglepetés akkor ért amikor a hölgy közölte, hogy az ő rendszerükben ilyen vízóra nincs, de még csak ilyen cím se létezik, úgyhogy ez valami almérő lehet, nem az ő kompetenciájuk. Kissé hitetlenkedve megköszöntem a tájékoztatást, és ennyiben maradtunk. Megkerestem a lakás előző tulajdonosát, aki roppant készségesen rendelkezésemre bocsájtott egy régebbi számlakivonatot, amiből egyértelműen kiderült, hogy eddig a Fővárosi Vízművek számlázott erre az órára.

Ismét felhívtam a vízművet, és még egyszer nekifutottam az átíratásnak. A hölgy a régi számla alapján megtalálta mégiscsak a rendszerben a mérőmet, és kérte az adásvételi első az adatokat tartalmazó lapjának, és utolsó, aláírásokat tartalmazó oldalának, valamint a birtokba vételi jegyzőkönyvnek egy másolatát. Elmondása szerint, amikor elküldöm, válasz emailben tájékoztatnak a befogadásról, és egy héten belül az átírásról. Immár rutinosan mellé csaptam az előző tulaj számlakivonatát, gondoltam ezzel sikerül rövidre zárni egy hibalehetőséget. 

Peregtek a naptár lapjai, közben elmentem nyaralni is, már július lett, de a vízműtől csak nem jön email. Újra felhívom az üfsz-t ahol az épp aktuális ügyintéző kérdésemre felvilágosít, hogy a beküldött adásvételiből nem tudták egyértelműen azonosítani a mérőt és a kolléga visszadobta hiánypótlásra. Kár, hogy engem nem értesítettek róla, mert úgy  nem könnyű pótolni a hiányzó adatokat, ha nem is tudok róla. De ha már itt vagyok, megkérdezem milyen adatot nem sikerül kideríteni a dokumentumokból. Hiányos volt az adásvételi mert csak az első és utolsó lapot küldtem el. Ehhez különösebben nem tudtam mit hozzáfűzni, hisz valóban így lett elküldve, és nyilván nem mentség, hogy nekem ezt mondták. 

Na de sebaj, elküldtem az immár hiánytalan adásvételi szerződést, mert gondolom a vízóra átírásához elengedhetetlen, hogy én milyen kondíciókkal vettem az ingatlant, mennyiért, és az eladóra, illetve rám nehezedő, az ide vonatkozó polgári törvénykönyv paragrafusainak felsorolását stb. stb.  Persze a befogadásról nem kaptam emailt, de Láss csodát, július 19. én megjött a várva várt email, hogy a kért átírást elvégezték a szerződés postai úton érkezik. 

Türelmes ember lévén, és ismerve a magyar posta tempóját, nem   zavart, hogy közben augusztus lett, de úgy a hónap közepén már azt gondoltam időszerű lenne rákérdezni, hogy vajon hol tartunk. A jól ismert számot tárcsázva, megtudhattam, hogy márpedig ők már réges rég elküldték nekem a szerződést, sőt már az első havi vízszámlát is. Valami hetedik érzékem azt súgta, hogy meg kell kérdeznem, vajon hova küldték azt a számlát. A hölgy készségesen felolvasta, Rákóczi utca 11 Nagyon jó, az egyetlen probléma, hogy én a Rákóczi Ferenc út 11-ben lakom. Akkor cím módosításra van szükség mondta a hölgy, én pedig egyet értettem vele. Azt ugyan a mai napig nem tudtam megérteni, hogy az előző tulaj, hogy kapta meg a számláit, ha nekik ez a címük volt a rendszerben, vagy ki és miért írta át a címet, hisz a vízórák azért elég ritkán költöznek tudtommal.  Várakozás idő újra indul, és lám szeptember közepe, és levél a vízművektől. Hurrá gondoltam, egész addig a pillanatig, amíg ki nem bontottam a levelet. Nem a szerződés volt, hanem egy több mint 200 ezres vízszámla. 

Kissé meghökkenve néztem, hisz egy 20 négyzetméteres garzont, ha feltöltök, mint egy akváriumot, akkor sem fér bele ennyi víz, úgy pedig, hogy nem is lakom benne…. Hát, némileg sokalltam. Telefon a már bejáratott számra, és jelzem, hogy ezzel a számlával most nem értenék egyet, és félve kérdezném meg hogy ez, hogy jött ki? Igazándiból gondoltam mindenre, tán rám sózták az az előző tulaj sarát, vagy csőtörés volt és az alattam levő garázst változtattam csónaktárolóvá, de a valóság sokkal meglepőbb volt. Mivel május 18-án nem engedtem be a vízóra leolvasót, ezért becsült értéket számláztak.  Itt utalnék vissza arra a tényre, hogy én a lakást 16-án vettem. Azért 2 napra ennyi vízfogyasztást becsülni, az bizony derekas. A hölgy is csak hümmögött a vonal végén, úgyhogy abban maradtunk, kivizsgálják az ügyet. Gondoltam, ha már ilyen intenzív kommunikációban vagyok a Vízművel akkor ne kelljen nekem mindig elrohangálnom a levelekért, inkább küldjék levelezési címre, amit azon nyomban meg is adtam a hölgynek.  

Ez természetesen nem sikerült, úgyhogy a következő héten ugyan oda jött a levél, amelyben kérésemre engedélyezték a 200 ezres vízszámla részletekben való törlesztését. Hát nem teljesen erre gondoltam, úgyhogy megint telefonáltam. Elmeséltem az egyre hosszabb storymat az épp soros ügyintéző hölgynek és jeleztem, hogy sem egyben, sem részletben nem kívánom kifizetni, amit nem használtam fel. Egy füst alatt nehezményeztem, hogy bár megadtam levelezési címet, mégsem oda jött a küldemény. A hölgy felvilágosított, hogy nincs a rendszerben levelezési cím regisztrálva. Meg se lepett. Kértem fussunk neki még egyszer hátha most sikerül. Ezen kívül milyen megoldását tud javasolni a problémámra, még az előtt, hogy a végrehajtóhoz kerülne az ügyem. Nincs más megoldás, mint egy hivatalos leolvasás, megbeszélt időpontban kijön a megbízottjuk, dokumentálja a vízórát, fotó, kitölt, megír, feltölt stb. Megbeszéltük a következő hét elejét, okt 12 dél és 16 közt. Na itt jegyezném meg, hogy az egyetlen normális ember ebben az egész kócerájban a leolvasó volt. 11 kor felhívott, hogy ha nekem megfelel előbb is tudna jönni, mert úgy alakult, hogy pont arra jár, egy 10 percen belül odaérne. Így is történt, fotózott leírt, kérte én is fotózzam le, megadta a nevét és hogy kb. 2 nap múlva adja le, akkor kerül be a rendszerbe, utána tudok újra telefonálni, és intézkedni, és eszembe ne jusson befizetni a számlát. 

Időközben nekem is volt ezer más dolgom, nem telefonáltam 2 nap múlva, egy hét után tértivevényes levél a Vízműtől de láss csodát, immár a megadott levelezési címre. Reggel munka előtt átvettem, és……..  felrobbantam. Fizetési felszólítás a 200 ezres számlára. Nem vagyok egy ideges típus, de többször kellett elnézést kérnem az ügyintézőtől, hogy kissé indulatos vagyok. Elmondtam, hogy másfél hete voltak leolvasni, engem úgy tájékoztattak, hogy 2 nap múlva már a rendszerben lesz és korrigálni fogják mert a valós fogyasztásom május 16-tól október 12-ig négy (4)köbméter volt. Utána nézett és mondta, hogy igen, már le van adva a leolvasás, de még nincs a rendszerben, nem javították. De ez napokon belül meglesz. 

Ma, november 7. én két vaskos boríték a postaládámba. Kibontom, a kisebbet, és láss csodát. A május óta várt szerződésem. Miért nem lehet ezt elküldeni emailben, mint ez ELMŰ-nél? Térjünk a második borítékra. Kibontom és vajon mi van benne? a 200 ezer forintnyi számlám, részletezéssel, egyenleg közlő, csekkel, és egy levéllel, miszerint számlamásolati igényemmel az üfsz.-hez fordultam, és ez egyébként díjköteles szolgáltatás, de méltányossági alapon elengedik. Holnap reggel azt hiszem megint telefonálnom kell... 

Attól tartok a történetnek még nincs vége. Tisztán látszik,  hogy nem tétlenkednek, hisz végül megjött a szerződésem, már a levelezési címemre jönnek a dokumentumok, és minden lehetőséget megadnak, hogy be tudjam fizetni a számlám. Csak a kommunikáció.... A tempó......., és a becslésen is lehetne mit csiszolni. Ők írták a számlalevelemre. Fogyasztásom az átlaghoz képest emelkedett,  6148 %-kal. Nem tűnt fel senkinek?

Ezt a kis szösszenetem elküldtem a Vízmű webes felületén, hátha történik valami. Kaptam róla befogadó email-t, iktató számmal, és a kedvenc mondatommal..... -Várjak türelemmel, az ügyintézés folyamatban. -

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GiaMarie 2019.11.11. 10:53:44

A szolgáltatóknál csak halmozottan fogyatékos embereket alkalmaznak. Nekem ELMÜ sztorim volt ilyen. Online diktálós módszerrel a 12489.9 óraállást figyelmetlenségből 124899-ként rögzítettem pár évvel ezelőtt. Meg is jött a számla :D. Azért az is beszédes, hogy nincs a rendszerben egy amolyan "hello,öcsi" piros lámpa ilyen esetekre. Hívom nagy röhigcsélve az ügyfélszolgálatot, kérnék új számlát, volt ez a kis bökkenő. Na, innen egy két hónapos kálvária indult, melynek során számtalan ügyintéző próbált meggyőzni, hogy fizessem be a számlát, és majd jóváírják apránként, mert az előző hónapnál kisebb mérőállást rögzíteni nem lehet, viszont ha 60 napon túli lesz a tartozás, lekötnek. Többször fel kellett rá hívnom az ügyintéző figyelmét, ne csak nézzen, lásson is, az a százhuszonpárezer kW, amit most szeretnének velem előre befizettetni várhatóan kb 20-30 évnyi villanyszámlát fedezne...végül csak azért sikerült megoldani, mert kisváros, és hosszú hetek után találtam egy ismerős ismerősének ismerősét, aki segített rendezni (közben védendő fogyasztó státuszért is kellett folyamodnom, hogy ne kössék ki decemberben az áramot!)

juhaszvik1 2019.11.11. 11:16:01

@CsakLajosAz: jó, de ha rendszeresen megbüntetnék őket, mert sz*r a rendszer, akkor csak történne valami, nem?

@GiaMarie: elég beteg sztori. Ha te hibázol, akkor istennek nem tudod kivakarni magad. Persze ha ők hibáznak, akkor már örülhetsz, ha elismerik, vagy egyáltalán a tudomásodra jut.

végrehajtó helyettes 2019.11.11. 11:30:16

Te jó ég... Még jó hogy közjegyzőig nem jutott el az ügy.

Valahogy a közművek közül a vizesek a leginkább problémásak mindenhol. Két kirendeltséggel napi szintű a kapcsolat, mintha versenyeznének egymással hogy melyik tud több retardáltat alkalmazni. És no offence, ezek tények.

"Így is történt, fotózott leírt, kérte én is fotózzam le"
Nade miért kellett a leolvasó embert lefotózni? :)

végrehajtó helyettes 2019.11.11. 11:39:14

@GiaMarie: hát, ez egy szép világban egy háromsoros nyilatkozat lenne, hogy tévedésből x óraállást sikerült rögzíteni, kéred módosítani.
Módosítják, viszlát. :D

De ez a védendő fogyasztó tök jó, ezen jót nevettem. :) Persze neked annyira ez nem volt vicces gondolom.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.11.11. 11:46:43

A számla első oldalán mindig ott van, hogy a rezsicsökkentés miatt milyen bazi jó nekem. (Évek óta kapom a frászt, amikor ránézek, mert az van a legjobban kiemelve, amitől mindig azt hiszem, az a fizetendő összeg. De nem, a propaganda mindig fontosabb mint a tények.) Szóval azt olvasgassa a posztoló, és örüljön, mennyit spórolt!

Péter 2 2019.11.11. 12:10:48

@spike179: Az előző tulajnak az a nyilván teljesen elhanyagolható köze van hozzá, hogy egészen addig a pontig, amíg meg nem vetted tőle, ő volt a tulaj, ő fizette, ha valami eltérés van, az ő sara, tehát a tisztázás és a garantáltan fix, megbízható, valós értékekkel való kezdés mindkét fél közös ügye. Mert ha te, mint új tulaj később tudod meg, hogy valami disznóság volt a vásárlásod előtt, akkor amúgy is az előző tulajt fogod elővenni, tehát a helyzet tisztázása és a bármiféle lehetséges problémák elkerülése a két fél közös érdeke.

Szívesen.

CsakLajosAz 2019.11.11. 12:15:07

@juhaszvik1: nem. Az történik, hogy a droid kap agymosást, fegyelmit, kirúgják. Aztán vagy még több droidnak lesz elege, és elmegy, magától, még hülyébbek maradnak, vagy szopnak tovább. A rendszer be lett vezetve, főnök aláírta, hogy jó. Innentől a software cég, vagy csoport nem csinál semmit, mert nem hibás, így lett elfogadva. A módosítás az fejlesztés.. külön kassza, külön pénz...

Hidd el. Semmi nem fog történni. Persze érdemi...

Nem hasból írom... :)

Zirowe 2019.11.11. 12:21:36

"Mérőszámmal, adásvételivel és birtokba vételi jegyzőkönyvvel felszerelkezve nekifutottam a Vízművek telefonos ügyfélszolgálatának. "

Egyes számú hiba.
Birtokbavétel napján az előző tulajjal és friss képek az órákról+jegyzőkönyv+szerződéssel elbattyogni az összes szolgáltatóhoz és szépen átírni mindent, előző tulaj meg rendezi a korábbi számlákat.
Kész.

Terézágyú 2019.11.11. 12:32:42

@CsakLajosAz:
"Aki készíti, nem használja, sosem tette, nem is akarja. Így a gondokat sem érti. A droid, aki használja meg hiába jelzi 10*, nem történik semmi, vagy a szerződések hibájából, vagy mert a fejlesztőkhöz el sem jut... Aztán a droid megunja, ígymarad..."
....
"Az történik, hogy a droid kap agymosást, fegyelmit, kirúgják. Aztán vagy még több droidnak lesz elege, és elmegy, magától, még hülyébbek maradnak, vagy szopnak tovább. A rendszer be lett vezetve, főnök aláírta, hogy jó. Innentől a software cég, vagy csoport nem csinál semmit, mert nem hibás, így lett elfogadva. A módosítás az fejlesztés.. külön kassza, külön pénz...
Hidd el. Semmi nem fog történni. Persze érdemi..."

Minden szavadat aranyba kéne önteni, akkora nagy igazságok...
Sajnos... :((((

Taxomükke (UK) 2019.11.11. 12:39:39

Ilyenkor mindig eltunodom, hogy az effele ugyfelszolgalatoknal vajon tenyleg csupa degeneralt gyengeelmeju idiota dolgozik?

havrilla 2019.11.11. 12:43:27

@spike179:
Hogyne lenne köze a tulajdonosnak. A szerződés megkötése időpontig ő fizet, utána a vevő.
Pár éve , amikor házat vettünk, amint az ügyvéd kész volt, a feleségem elment az eladóval a szerződés néhány példányával a szolgáltatókhoz és fél óra alatt elintézték, mind a hármat (víz, gáz, áram ) úgy, hogy az eladó ott helyben fizette az általunk bemondott mérőállásig a cehet. Azt előző nap olvastuk le. Minden átírás gyorsan és problémamentesen ment és után a nevünkre jöttek a számlák. Ha az eladó 20 millát kap kézhez, akkor , mint vevő igenis elvárom, hogy a szerződéskötési napon mindent elintézzünk, még akkor is ha neki szabadságot kell kivennie. És vegye a fáradtságot minderre. Addig az ügyvédnél volt letétben a pénz, amíg nem volt minden tökéletesen rendben. Visszamentünk az ügyvédhez és egy külön papíron rögzírtettük, hogy minden rendben és a pénz átadható az eladónak. Így az eladónak is érdeke volt a gyors és megfelelő ügyintézés.
A panaszos vevő téblábolását és ráérő ügyintézését nem értem. És mi van, ha tetemes tartozása volt az eladónak? Addig nem írják át, amíg az rendezve nincs. Nem értem, hogy a vevő, mikor 10 milliót vagy tízmilliókat kiadott, akkor miért nem vett ki egy nap szabadságot és addig nem áll le, amíg mindent el nem intéznek az eladóval? Ha normálisan csinálták volna, akkor ott helyben lehetett volna minden problémát helyrehozni.

havrilla 2019.11.11. 12:47:48

@CsakLajosAz:
Nem stimmel a történeted. Gondolom gázról van szó. A fogyasztói rendszeren soha nem lehet 10 bár, mert sokkal előbb lezárnak a biztonsági berendezések a gázállomásokon.
A nyomásszabályzót a szolgáltató díjmentesen cseréli.
nem hantázol egy kicsit, csak azért, hogy szidj egy szolgáltatót?

havrilla 2019.11.11. 12:49:49

@GiaMarie:
Elég nagy hülyeség volt a tizedes leolvasás. A számlázási rendszer egészszámra van beállítva.

havrilla 2019.11.11. 12:52:16

@Zirowe:
Ez a normális és ésszerű. Na de , hát vannak akik szeretik a problémákat önmaguk előállítani...

Terézágyú 2019.11.11. 12:52:44

@GiaMarie:
"A szolgáltatóknál csak halmozottan fogyatékos embereket alkalmaznak. Nekem ELMÜ sztorim volt ilyen. Online diktálós módszerrel a 12489.9 óraállást figyelmetlenségből 124899-ként rögzítettem pár évvel ezelőtt."

Akkor ki is a halmozottan fogyatékos??

GiaMarie 2019.11.11. 13:19:55

@Terézágyú: Hangyányit más kategória elgépelni egy számot, mint arra bíztatni valakit, hogy fizessen be előre 30 évnyi (!) villanyszámlát, mert a szenCSéges renCerben nincs más megoldás a probléma orvoslására...

juhaszvik1 2019.11.11. 13:23:41

@Csokis: mondjuk megnézném, hogy hogyan nézne ki, ha a kajára írnák rá valahogy, hogy mennyim pénzem ment el arra, hogy az áfát x éve 27%-ra emelték. Vagy minden politikus homlokára kiírni a fizetését. Vannak még ötleteim.

Terézágyú 2019.11.11. 13:24:32

@GiaMarie: Peeeeeersze.... halmozottan fogyatékos....

CsakLajosAz 2019.11.11. 13:30:09

@havrilla: nem gáz. Víz. Ivóvíz.. 10 bar gáz esetében szép baleset lenne. Hiradóban vezércikk :)

CsakLajosAz 2019.11.11. 13:31:17

@Terézágyú: tapasztalat. (Nem droidként, másik oldalról..)

CsakLajosAz 2019.11.11. 13:33:05

@Terézágyú: volt olyan villanyvekker, ahol nem piros a tizedes jegy. Ott azért könnyű félreolvasni..

Meg... Faszé van tizeses, ha nem kell diktálni.. ez is igaz...

Terézágyú 2019.11.11. 13:35:50

@CsakLajosAz:
De ha én eltévesztem egy szám leolvasásását (!), akkor nem szidok másokat, hogy mennyire fogyatékos, mert kénytelen tartania magát a szabályokhoz, amiket a főnökei hoztak...

É2I 2019.11.11. 13:43:53

Általában a telefonos részlegbe nem képzik a szakikat. Kap némi kiképzést a hogyan telefonáljunkról és passz. Meghatározott időn belül 1-2 perc végig kell zongoráznia, hogy mi a probléma és így még a normális betelefonáló embertől is szűrhet le teljesen irreleváns infókat. (Más kérdés, hogy a bemeneti oldalon is vannak olyan emberkék, hogy beszélni sem tud, nem hogy kibökni mit akar.)

Sosem a minőséget nézik a felügyeleti hatóságok, hanem a tempót, ennek alapján szabnak ki bírságot. Ez aztán meg is látszik, eredményez ilyen és még ilyenebb ügyintézéseket.

Maga a telefonos ügyintézés túl van értékelve, de nyilván ez a legolcsóbb és a szolgáltatók nem is törekednek képzett szakemberek megfizetésére. A jó kis excel tábla meg powerpoint prezi meg mindent elbír, azzal lehet fényeznie a főnökségnek magát, meg nem adott főnöknek kell napi több száz ügyet felvenni.

CsakLajosAz 2019.11.11. 13:44:51

@juhaszvik1: jajj... De hát minden jó. Szuper. Fasza. (Amíg van fű...) Vagy Te is alkalmatlan vagy? Mama kedvenccce? :) Soros bérenc. Pfujjj.

Bocs, de ezt nem hagyhattam ki :) a tetkó jó ötlet.

Vercsi V 2019.11.11. 13:52:18

Csak ismételni tudok pár előttem szólót: az ilyet személyesen kell intézni. Persze macera minden egyes szolgáltatóhoz elmenni átíratni az órákat ... de én nem bízok bennük, ez a túlélési módszerem :-)

havrilla 2019.11.11. 14:00:13

@CsakLajosAz:
A vízszolgáltatók meg nem szoktak egyéni nyomáscsökkentőt beépíteni a vezetékükbe. Az ilyet bizony a mérő után építik be. AÍz a leoldás is érthetetlen,mert nem így működnek.
De hát te tudod.

É2I 2019.11.11. 14:03:12

@Vercsi V: Alap.
Amúgy sem költözködik az ember havonta. Max az albérletesek, de ott meg más a teendő, függve attól, hogy a tulaj át akarja-e íratni a közműveket.
De el vagyunk kényelmesedve és a szolgáltatók se szeretik a személyes ügyfélszolgálatot túlságosan. Nem is lenne ezzel baj, csak éppen úgy be lett korlátozva a hatóságok részéről a telefonos ügyintézés ideje, hogy azzal a minőség a béka segge alá került egy kilométerrel.

Vercsi V 2019.11.11. 14:08:59

@É2I: abszolút. Az első kapufa után után ha bemegy talán meg lehetett volna spórolni pár szívrohamot.
De amúgy az szomorú, hogy ennyire nem működik semmi :(

CsakLajosAz 2019.11.11. 14:11:05

@havrilla: Te Érden laksz? Parkvárosban? Minden szomszédban így van. Akna, benne csap, óra, nyomáscsökkentő, csap, ház... Kb. Tizenhuszonéve akartak új kutat fúrni a felső parkvárosi részt ennek megfelelően kötötték tervezték. Amikor a település bővült, elkezdtek nyomást fokozni, hogy a magasabban levevő részeken is lehessen zuhanyozni. A kútból nem lett semmi. A magas nyomás megmaradt. Úgy tizenéve küldtek levelet mindenkinek, hogy beépítik, a lakók érdekében... Olyan plomba van, ami az egész órát körbe öleli, nem csak a kötést. És mivel a nyomáscsökkentőre van kötve az óra egy közcsavarral, a nyomáscsökkentő nyaka is a plomba alatt van. Ha tetszik, ha nem...

Értem, és igazad van, az ország 99.9% igaz, amit mondasz. De ez Érd... Ez Mordor parkváros .

reunalla 2019.11.11. 14:28:31

@CsakLajosAz: fotózd le neki, linkeld be! Aztán majd lenyugszik

CsakLajosAz 2019.11.11. 14:31:21

@reunalla: este sötétben érek haza, annyit nekem nem ér az Ő nyugalma :)

Én nem alszom attól rosszul, hogy Ő nem hiszi :)

juhaszvik1 2019.11.11. 14:32:30

@CsakLajosAz: és migráns simogató. Azt kihagytad :)

CsakLajosAz 2019.11.11. 14:37:55

@juhaszvik1: bocs. Elnézést. Migráns simogató is. :)

BéLóg 2019.11.11. 16:58:09

Sajnálom, de ilyet csakis személyesen. Örök tapasztalat. Ééés ha beleveszed a te egyébként jogos agyhalálodat, jobban jártál volna.
Utóirat, az NÉHA segíteni szokott, ha NEVET jegyzetelsz és ez alapján reklamálsz, legkésőbb a MÁSODIK ügyintéző, akinek ezt persze elmondod, esetleg összeszedi magát.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.11.11. 17:21:07

@juhaszvik1: Oké, írassunk ki rá népszavazást, én tuti elmegyek, és megszavazom! :-) Ez se nem nemzetközi szerződés, se nem alkotmány, még át is menne.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.11.11. 17:23:11

@Terézágyú: Szerintem meg aki olyan szoftvert ír, hogy nagyságrendi eltérésnél nem ugrik fel egy kurva nagy, piros "red alert" a képernyőn, az annyit is ér.

Zuzer78 2019.11.11. 18:19:28

Kicsit nem lehetett volna tömörebben írni?

gdobo76 2019.11.11. 18:23:21

@Csokis: a Gázművek rendszere tud ilyet, legalábbis régebben tudott, amikor 9xx-ről 1xxx-re fordult az óra akkor bemondta a géphang hogy a rendszer szerint ez nagyon sok, biztos, hogy annyi-e?....

Im just here for the comments 2019.11.11. 18:23:47

Bár nekem is ennyi türelmem lenne, mint a posztolonak. Olyan higgadtnak tünik, amilyen én csak lenni szeretnék.

CsakLajosAz 2019.11.11. 18:23:49

@Csokis: a programozók azt írják, ami a specifikációban szerepel. Sőt. Átadáskor van átvételi teszt, ahol minden funkciót tesztelnek. Ügyfél aláír, fizet... Ha nincs a specifikálva, akkor nem is lesz leprogramozva...

gurigapapa 2019.11.11. 18:46:02

Én mikor vettem a kéglit, leolvastuk az órát, szépen bebattyogtunk a tulajjal az ELMÜ-höz, átírták az órát, a volt tulaj helyben befizette a számlát, és mindenki boldog volt.

Aztán a volt tulaj kapott egy számlát, ahol egyben kiszámlázták neki a villanyóra állását, azaz sokéves fogyasztását egyben, mintha sosem fizetett volna semmit. Örült neki nagyon. Bement megint, de szerencsére gyorsan korrigálták a hibát. Úgyhogy vannak érdekességek.

Túl sok felhasználó 2019.11.11. 19:25:41

Ez most jó volt, a posztertől több ilyen novellát is örömmel olvasnék. Nem muszáj igaz történetnek lennie...

havrilla 2019.11.11. 19:27:22

@CsakLajosAz:
Ok. Igazad van. Elnézést, de nem tudtam, hogy Érd az másik bolygón van.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2019.11.11. 19:40:40

@CsakLajosAz: Ez a baj az ilyen jellegű fejlesztésekkel. Mire eljut a programozóig a cucc, már nincs köze a valósághoz, a tervezés során jószerivel zombik dolgoznak szabálykönyvek és szabványok szerint. Egyszer (hatezer éve) voltam kint fejleszteni Németországban, ami persze jól hangzik, csak nem igaz. A valójában a már pszeudókódig megcsinált eljárásgyűjteményt kellett (volna) C++-ban megírni, mint valami kódoló rabszolga. Hát, nem jött be, maradjunk annyiban.
Már egy szoftver tervezésekor olyan szintű inkompetenciával találkozik az ember, hogy az sírnivaló, és minél nagyobb egy szervezet, ez annál inkább igaz. Namost, ha két ilyen nagy szervezet találkozik (a megrendelő és a fejlesztő is), akkor ritkán sül ki belőle valóban emberközeli, alaposan átgondolt, tesztelt produktum.

CsakLajosAz 2019.11.11. 20:18:16

@havrilla: és akkor nem is mondtam még, hogy az utca, amiben lakunk nincs leaszfaltozva. Papíron le van. Ez hogy lehet? Y alakú az utca. A román vendégmunkások rossz irányba mentek a munka során. Ja... Annak más a neve... Nem gond. Elfogadták, aláírták, kifizették. Szerinted, mikor lesz leaszfaltozva? Na akkor
Soha... Hisz papíron kész..

Szerintem ezek után mindent értesz. A választások előtti játszóteres balhé itt a legyintés kategória...

A nyomáscsökkentő ehhez képest...

qwertzu 2019.11.11. 20:24:02

"fogyasztásom május 16-tól október 12-ig négy (4)köbméter volt. "

Vazze, fürödni meg mosni kéne néha. :)

Sue Mary 2019.11.11. 20:30:21

Telefonon nem intézünk ilyen ügyeket, Én egyszer megyek és megmondom az ügyintézőnek, hogy addig el nem megyek míg el nem intézem amiért jöttem, ha nem érti/nem csinálja a dolgát, kéretem a vezetőjét + utalok rá, hogy panaszt teszek a felügyelő szervénél (merthátugye az minden szolgáltatónak van)
A lakáshitel ügyintézésem során kétszer jelentem meg személyesen a bankban, egyszer amikor elmondtam, h mit akarok, másodszor pedig szerződés aláírásakor.... 6 hét alatt elintéztem az adásvételi szerződés aláírásától az utalásig (pedig volt csok és lakáskassza is, valamint az eladónak idegen banknál hitele)

lcsaszar 2019.11.11. 20:32:33

Érdekes, a Vízművek webes diktálási felülete figyelmeztet, ha kiugróan magas a fogyasztás a korábbihoz képest. Még indoklást is be lehet írni.

Túl sok felhasználó 2019.11.11. 20:59:49

@qwertzu: De hát leírta, hogy nem ott lakik. :)

HaCS 2019.11.11. 21:15:21

Félve kérdezem:

Van bármilyen ösztönző (pozitív, vagy negatív) a rendszerben, bármelyik szolgáltató bármely részlegénél/osztályánál (ügyfélszolgálat, pénzügy, jog, IT, bármely...) a normális, ügyfélbarát ügyintézés irányában?

Vagy, mint ahogyan több hozzászólásból is felsejlik, csak bemennek dolgozni, és sz*rnak bele az egészbe. Semmi nem az ő dolguk.

Ezek szerint az kijelenthető, hogy ha nem is a leghülyébb, de kétségtelenül a saját munkájukra legigénytelenebb emberek dolgoznak ezeken a helyeken.

Leooo 2019.11.11. 21:31:20

@juhaszvik1: No, azért fizetett már nekem az ELMŰ 2 alkalommal is 5.000 Forint büntetést automatikusan (számlán jóváírva), mert sz@rtak az 'alkotmányra' 30 napon túl...Szívta is a fogát rendesen az ÜSz vezetője, írásban. Ezért MINDIG írásban kommunikálok velük(is).

CsakLajosAz 2019.11.11. 21:38:58

@HaCS: van. Sok ügyfélszolga szégyenként is éli meg. De gyakran, amikor azt bugyborékolja, hogy beírta, átírta, megcsinálta, valóban meg is van győződve erről. Egyszerűen az esetek döntő többségében nem rajtuk múlik. A háttér támogatás olyan, amilyen. Gyakran a főnök a panaszt betolja a fiók aljába, és a megoldásra nem törekszik. Sokkal jobban hangzik az értekezleten, hogy ez rossz, az baj, ez hibás, pedig ő vette át, mint megoldást keresni, ami a személyes felelősségét is felveti. A legtöbb Üfsz. Vezetőt beülteted ügyfélhez, azt se tudja, mit kell nyomni...

Régen ezt a ****** úgy oldotta meg, hogy amíg nem volt **** (ügyfélazonosító) szám, nem tudta az ügyfél, addig nem foglalkoztak vele. Hisz az elintézett hívás, javul a statisztika :) ha újra telefonál azonosítóval, akkor is 50% a feladatnak eleve azonnal javítva volt...

Pedig lehetett keresni telefonszámra, névre, címre, még fingszagra is... De amíg nem volt szolgáltatás azonosító... Addig hiba sem :)

Dolgoztam olyan helyen, ahol volt egy fazon, ő írta a komplett folyamatirányító rendszert. Adatbázist, mindent. A nulláról. Ha kérdés, gond, igény volt, bárki felhívhatta, megírta, javította, módisította. (A legutolsó droidnak is segített) aztán jött az ISO minősítés kora. A srác, meg a cucc repült. Jött az egyik multi programja, ami nem volt testreszabható, tudta, amit az amcsik megálmodtak... Na onnantól volt baj... De lett ISO minősítés... :-)

Ilyen ez a pop szakma...

Hidd el. Rossz nêzni, ügyfélszolgálatosok mit nyelnek, szívnak, hallgatnak.. de amíg a kereslet ilyen, addig a kínálat is. Egy programozó nem monhat olyat a megrendelőnek, hogy ez marhaság... A baj a sok beépített, és eltartott vízfejjel van. A megrendelő, és a szállító oldalon is...

Zabalint 2019.11.11. 21:42:52

@juhaszvik1:
Ki büntetné őket? Ezek a "szolgáltatók" majdnem mind állami vagy önkormányzati tulajdonban vannak.

haXXor 2019.11.11. 22:03:41

Reszvetem. Eros sztori. Kitartast. Amugy tokeletes kordokumentum...

HaCS 2019.11.11. 22:07:56

@CsakLajosAz:

Azzal a mentalitással, mellyel itt engem győzködni próbálsz (hogy ti. mindig más a hibás), nemhogy nem cáfolod, de pont alátámasztod azt, amit írtam.

Mindenki meg tudja magyarázni, miért végzi rosszul a munkáját. Pont erről beszélek.

Másrészről:

Ha olyan mutatókat tekintenek KPI-nak, melynél előny, ha nem foglalkozik a dolgozó az ügyféllel, akkor azt hiszem az ösztönzőkkel kapcsolatban is pont telibe találtam. Vagyis nem, mert még sokkal rosszabb a helyzet.

CsakLajosAz 2019.11.11. 22:16:57

@HaCS: nem vagyok ügyfélszolgálatos. Sosem voltam, és nem is leszek. Főnökük sem... És programozni sem fogok, mert útálllllllok... Talán a világon a legjobban... Én mindig azon az oldalon dolgoztam, akiknek az előszűrést az ügyfélszolgálatnak kellett volna megtenni. Kis túlzással sosem sikerült.

De sosem!!!! Hibáztattuk őket... Egyik munkahelyemen sem, ahol ez volt a munkánk... Áldozatok. Egy költséghatékonyságra, munkaminimumra kihegyezett rendszer áldozatai... Ahogy az ügyfelek is..

Hidd el, ez külföldön is ilyen. Oroszoknál,Németeknél, Finneknél, Osztrákoknál biztos. Többit nem tapasztaltam még :)

Persze ettől még nem jó. De megnyugtató, hogy kelet-nyugat egy kutya :)

HaCS 2019.11.11. 22:38:52

@CsakLajosAz:

Én meg olyan helyen dolgozom, ahol korrekt minőségben kötelező elvégezni a munkát. Az ügyfél az első, ha ő a kereteken belül másképp szeretné, másképp csináljuk, ha ki szeretne lépni a keretekből, akkor találunk módot, megegyezünk. Ha kérése van nem konkrétan teljesítjük szó szerint, amit kér, hanem a célját próbáljuk meghatározni, és a legjobb megoldást ajánlani. Néha rettentő idegesítő kérések vannak, de az esetek túlnyomó többségében büszke vagyok a végeredményre.

Szinte csak a Fizika szab határt, egyébként konkrétan úgy táncolunk, ahogy az ügyfél fütyül.

Már meg ne haragudj, de hogy áldozatnak állítod be, aki a körülményektől függetlenül fizetést kap az el nem végzett, vagy hitvány minőségben elvégzett munkájáért, azt a leghatározottabban kikérem magamnak!

HaCS 2019.11.11. 22:43:35

@HaCS:

Valamint egy kalap alá venni (=áldozat) a fizető ügyfelet, aki nem kap semmit, a pénzt kereső(!) emberrel, aki széttárja a karját és nem tesz semmit, az egyszerűen vérlázító!

HaCS 2019.11.11. 23:14:30

@CsakLajosAz:

Elnézést az indulatért!
Kicsit felhúztam magam. Természetesen semmi személyes problémám nincs veled, vagy a mondandóddal. Érteni vélem mit akarsz mondani, csak nem értünk egyet.

The Good Boy 2019.11.12. 00:02:40

én sem értem, a poszt toló miért a telefonnal szórakozik, ahelyett, hogy bemenne asztalt csapkodni.
Saját történet vidékről, mondhatnám, nagyon vidékről: veszek egy házat egy halottól. Vagyis a három örököstől.

A halál után, de még a hagyatéki és az adásvétel előtt helyi vízmű kicseréli a vízórát, így lesz egy 0-n álló óra. Megveszem a házat. Ismerősök figyelmeztetnek, nehéz ügy lesz, mert rengeteg rémtörténet van több hónapos, akár 8 hónapos átírási procedúrára, mert a helyi vizeseknek nem megy a gördülékeny és leginkább ügyfélközpontú ügyintézés.
okés. netről az átvezetéshez, átiráshoz tartozó irat letöltve, az kitöltve a szerződő (halott) adataival, ráírva a vízórán látható állással, (ami nem nulla, hanem igazából már majdnem az egyesen áll, de mivel az örökösök ügyintéző tagja precíz ember, ragaszkodik az 1 m3-es óraálláshoz, ne az én saram legyen)
Pechemre utána munkaügyben elutaztam, ezért feleségem ment be a nem túl közeli megyeszékhelyen található szolgáltatóhoz. Ügyintéző kedves, de feltűnik az évszázad csalásának gyanúja: a tulajdonos cserét igazoló nyomtatványon nem a szerződő aláírása szerepel. Mondja is a feleségem, hogy az nem igazán menne, mert a szerződő egyéb okokból nem igazán képes semmit aláírni, lévén egy éve elhunyt, ami egyébként a csatolt iratokból ki is derül. Nem baj, akkor is kell a szerződő aláírása, de ha az nincs, akkor egy halotti anyakönyvi kivonat is megfelel. Feleségem eljön, majd nemsokára beszerezzük az anyakönyvi kivonat másolatát. Sajnos megint egyedül megy a feleségem ügyíntézni, mivel én ismét üzleti úton vagyok, neki is kevés az ideje, nem tudunk egyszerre ott lenni, vagy úgy hogy én intézzem. Anyakönyvi kivonat alaposan átnéz, de erősen bólogat az ügyintéző hölgyecske: ez neki nem lenne jó, mert nem hiteles másolat, csak fénymásolat. végül nagy kegyesen csak elfogadja azt, majd rendezi tovább a papírokat, és észreveszi, hogy a kitöltött bejelentési nyomtatványon csak az egyik eladó szerepel. Megint fejvakarás, sajnálkozás, ezt bizony nem tudja befogadni: kellene a másik két eladótól egy nyilatkozat, hogy a benyújtott bejelentési lapon szereplő harmadik eladót megbízták a kijelentéssel, ügyintézéssel kapcsolatos dolgok intézésével (mondjuk alapból nem vágtam, hogy ezt miért nem mondta először a kedves ügyintéző. Értem én, hogy neki ott kell lennie, pénzt is kap érte, melegen is van, de nekünk pénz a benzin, meg pénz az idő). Hamar lerendezte a feleségem a megbízást, de megkértem, hogy harmadik alkalommal már én is szeretnék részt venni ezen a tortúrán, hátha asztalt borítok, ha újra kitalálnak valamit. Úgyhogy pár héttel később immár ketten megyünk. Papírok rendben, már szinte látom a fényt az alagút végén, amikor jön az elmondásból ismert szörnyülködés, fejrázás. "Nem jó ez így." Nekik kellene egy újabb nyilatkozat, hogy az esetlegesen felmerült költséget kinek tudja kiszámlázni a vízmű az előző tulajdonosok közül, amihez kell majd egy levelezési cím is. Majd a hölgy összerakja a paksamétát és átnyújtja. Feleségem majd fel robban, már áll fel. Én miközben állok fel, megkérdezem, hogy nem lehetne, hogy én állom a költségeket helyettük, ha valami felmerül, ha kell nyilatkozom is erről. De a hölgy hajthatatlan, ezt így nem lehet, kell egy ilyen nyilatkozat. Felállok, de mivel nem hagy nyugodni a dolog, visszakérdezek, hogy mégis milyen költsége lehet egy eladónak egy 1 éve üresen álló, új vízórás ingatlannál? Mire teljes természetességgel mondja az ügyintéző, hogy hát a jelenlegi óraállás (1 m3), meg a náluk lévő állás (0 m3) közötti fogyasztás kiszámlázására. Azt hittem rosszul hallok: kiveszem a paksamétából a nyilatkozatot, megmutatom neki, hogy jól értem-e, hogy az 1 m3-es óraállás miatt megy a huzavona, mire azt mondja a hölgy, hogy igen, az az előző tulajdonos fogyasztása. Erre visszaültem, elvettem az asztaláról a tollát, majd az egyes számot átjavítottam nullára, majd letettem az egész iratköteget elé, hogy akkor most ez így már megfelel-e? Visszakérdez, hogy most tényleg én akarom-e kifizetni más fogyasztást??? Na ott eltört bennem valami, majdnem tényleg ráborítottam az asztalt, de csak annyit fűztem hozzá, hogy talán túlélem, ezt aplusz 1 m3-nyi fogyasztással terhelt vízszámlát, maximum ma az étteremben a vacsora után nem rendelek magamnak desszertet.
Egy m3 miatt akart megint 60 km-t autóztatni. Komolyan mondom sokszor akkora idióták, mint egy ház, rugalmasságnak, helyzet felismerésnek, probléma megoldó képességnek a csírája sincs meg bennük (tisztelet a vélt nagyszámú kivételnek).
Ezek után teljesen megértettem, hogy egyeseknek miért kerül több hónapba az ügyintézés, mert birka módon minden egyes vélt, vagy valós problémát külön-külön tárnak fel...

marosy 2019.11.12. 05:44:19

Nem értem, hogy a sok tahó miért jár ide politizálni, egy fogyasztóvédelmi blogra. És még viccesnek is képzeli magát a sok hülye.

star70 2019.11.12. 06:17:43

@CsakLajosAz: de jo hogy ezt mas is igy gondolja rajtam kivül(hogy mashol is ez van)

star70 2019.11.12. 06:26:38

Nalunk a vizora csereje(lejart a hitelesites ami az en hibam) utan 5 honappal kerültem vissza a rendszerbe.De csak azert mert a "panaszok" fülecske alatt leirtam mi a gondom.2 het mulva megoldodott tudtam fizetni.Ez az egyetlen megoldas,mert kb 10x telefonaltam es semmi nem törtent...Fövarosi Vizmüvek.
Nahgon cifra ez a törtenet en csodalom az iroja türelmet:-))

sellőlány 2019.11.12. 07:09:41

Aki azzal jön, hogy a személyes ügyintézés a megoldás, felvilágosítom, hogy nem, az sem az! Nekünk éves leolvasáskor cserélték össze 2 lakás fogyasztását, úgy hogy az egyik lakás tulaja külföldön él, tehát személyesen ügyintézni nem tudott. Ezzel egy 4 hónapos kálvária vette kezdetét. Ezért a számla utáni szívrohamot követően, azonnal személyes ügyfélszolgálattal kezdtünk, mert ugye, az a megoldás. Hát nem! Az egybites pitcha azt tudta kiköveztetni az előadott sztoriból, hogy mi lopjuk a vizet! Nagy nehezen, egy kolkéga segítségével ijtatva lett a panasz, amit továbbítottak a számviteli osztálynak. Egy hónap múlva jött az első fenyegetés tőlük a fizetésre. Ekkor vetettük be a telefont. Ez arra volt jó, hogy kiderüljön, a személyes közbenjárásunknak semmi nyoma. Nem lett iktatva a rendszerben! Na, ekkor át kellett mennem zenbe... Írtam egy tényszerű levelet leolvasáskori számokkal, fotókkal, ahol látszik, jogy 2 hónap után is bőven kevesebb a merőórán a szám, mint ami alapján számláztak. Ez hatott! Elnézéskérés blablabla. Részükről megtörtént a korrekció. Csakhogy a számlákat nem a Vízművek, hanem a Díjbeszedő kezeli. További 2 hónapba került, amíg ott is leesett a tantusz. Addig még kaptunk egy felszólítást, de már nem érdekelt. Aztán jött egy korrekciós számla. Csak okulásképp: be kell vetni mindegyik platformot ilyenkor, de az e-mail fotókkal a leghatékonyabb.

sellőlány 2019.11.12. 07:17:33

@connector: @Terézágyú: @Vercsi V: Ha az embet személyesen szeretne nem sikerrel járni, akkor írtam eggyel feljebb egy szösszenetet a személyes ügyintézés "eredményességéről" .

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2019.11.12. 07:49:15

@spike179: annyi a köze, hogy igénylik a szolgáltatók. Együtt megy a régi és az új tulaj, bediktálják a valós óraállást, ellenőrzik a személyes iratokat (a.k.a. meggyőződnek a személyazonosságról), és a régi tulaj vagy helyben kifizeti a rá eső (az adásvételig felhalmozott fogyasztás ellenértékét) részt, vagy csekket kér. Az új tulaj innen indul "tiszta lappal".

Amineknevetadokelveszik 2019.11.12. 07:58:12

@The Good Boy: amikir harmadszor akart elkuldeni az okmanyiroda egy lakcimvaltoztatas miatt, szakadt meg bennem is valami. Mondtam neki, akkor hajlektalan leszek hivatalosan. En megtettem az allampolgari kotelessegem, bejelentettem, hogy mar nem lakom a regi cimen. Ha az ujat nem fogadja be, nem az en bajom. Ha nagyon szeretne, beirhatja az utcat, vagy a fat a KI@#$##@ HAZAM ELOTT. Erdekes modon megse kellett alairas egy 1x eve halott elozo tulajtol.

Terézágyú 2019.11.12. 09:08:48

@sellőlány:
Nem mondta senki, hogy 100%-os sikerességet garantál a személyes ügyintézés.
De nagyobb esély van rá.

Mint ahogy esőben is kimehetsz esernyő nélkül is meg esernyővel is. Lehet hogy esernyővel is szarrá ázol - de ugye esernyő nélkül nagyobb az esély rá...

CsakLajosAz 2019.11.12. 09:36:03

@marosy: mert a magyar politika egy vicc... Más? Érdemi vélemény, hozzászólás, nyilatkozat, esemény, vagy hozzáadott érték? Mert ilyen hozzászólás VESZÉLYES! :-)

Egyébként ezt a jelet ismerEDE: :) illetve :-)

CsakLajosAz 2019.11.12. 10:27:00

@CsakLajosAz: mondom megnézemmá ki ez a marosy...

blog.hu/user/35768/tab/activity

Érdemes megnézni a hozzábőffenéseit. Igazi kultúr ember... És még én politizálok.. most leírom, ha már engem becsmérelt: ez egy pöcs.

horex · http://horex.uw.hu/ 2019.11.12. 10:35:00

Sok beszédnek sok az alja
"Holnap reggel azt hiszem megint telefonálnom kell.."
Itt van a hiba, mert a szó elszáll, a beszélgetés azonositóját vagy nem kéri el a poszttoló vagy elfelejti feljegyezni
Emilezni kell! Írás!

horex · http://horex.uw.hu/ 2019.11.12. 10:37:21

@spike179:
Bizonyára nem vettél/adtál ingatlant
Az eladónak nullás igazolásokat kell bemutatni a szolgáltatóktol, mérőóra állásokat együtt leirni gyáriszámukkal együtt és mindkettőtöknek aláirni
Ha ez megvan, akkor lehet elkezdeni a közművel átiratását

horex · http://horex.uw.hu/ 2019.11.12. 10:43:51

@The Good Boy:
"Mondja is a feleségem, hogy az nem igazán menne, mert a szerződő egyéb okokból nem igazán képes semmit aláírni, lévén egy éve elhunyt, ami egyébként a csatolt iratokból ki is derül. "

Meg is érdemled a hercehurcát ha hagyatéki eljárás elött vettél ingatlant, de az ügyvéded is kókler lehetett ha elkészitette az adásvételit
Erre a földhivatal biztos nem jegyzi be a tulajdonjogot

ekat 2019.11.12. 10:48:33

@Amineknevetadokelveszik:

Ha már lakcímnél tartunk...
A Földhivatal anno nem fogadta el lakcímemnek azt a lakást,
-amit zárt végű lízingeltem az OTP Lakáslízingtől
-amiről lakcímkártyám volt, hogy benne lakom
Az el nem fogadásról az el nem fogadott lakcímemre küldött levéllel értesített....:D

VT Man 2019.11.12. 10:50:17

@connector:
"majd a régi tulajjal együtt bemenni személyesen és átíratni a mérőket."

Jelzem, hogy 2019-et írunk. 2019-et. Nem 1970-et.

Már nem járunk be személyesen. Posta, email, amúgy is vidéken vannak a központjaik.

Mondjuk ebben az egy esetben persze mégis csak be kellene menni, de alapesetben felesleges.

VT Man 2019.11.12. 11:00:08

@Zirowe:
"Birtokbavétel napján az előző tulajjal és friss képek az órákról+jegyzőkönyv+szerződéssel elbattyogni az összes szolgáltatóhoz és szépen átírni mindent, előző tulaj meg rendezi a korábbi számlákat."

Azt kívánom az ilyen kommentelőknek, hogy minden egyes hozzászólást Wordben kelljen megírniuk, majd kinyomtatni papírra, és személyesen bevinni az Index irodájába, kérve, hogy kerüljön be a Homár blogba.

Gondolom az időtök úgyis ingyen van.

The Good Boy 2019.11.12. 11:00:23

@horex: fórumtárs!

mielőtt belém állsz, és ki akarsz osztani, nem ártana, ha értő módon olvasnád a leirtakat:
"A halál után, de még a hagyatéki és az adásvétel előtt helyi vízmű kicseréli a vízórát"
Tehát a vízóra lett a hagyatéki eljárás előtt kicserélve, nem a házvétel volt az előtt.

Azért ne "hülyézz" már le engem, meg az ügyvédemet, főleg, hogy neked nem megy az értelmezése az írásomnak.

Béke, fórumtárs!

Zirowe 2019.11.12. 11:03:09

@VT Man: nincs ingyen az időm, de így csináltam amikor lakást vettem, nem is szoptam utána egyáltalán.

De azért neked kívánom, hogy majd szopj jó nagyokat, ha rád kerül a sor.

Terézágyú 2019.11.12. 11:05:07

@VT Man:
Ja, mer te k*rva modern ember vagy.
Hát szívjál, ha semmiképpen nem tetszenek a tanácsok azoktól, akik már "sikeresen túlvannak" ezeken a dolgokon.

Pierr Kardán 2019.11.12. 11:07:33

Aki azt tanácsolja, hogy ingatlan vétel után az eladóval együtt el kell menni a szolgáltatókhoz és közösen személyesen átiratni a dolgokat, az valószínűleg Pesten él, mert itt tényleg mindent el lehet intézni személyesen, de vidéken cudar a helyzet.

Fejér megyében vettünk ingatlant. A vizet Bicskén kellett volna intézni, az áramot Biatorbágyon, a gázt Budapesten, a szemétszállítást pedig Székesfehérváron. Ráadásul Budapesten kívül eleve egy héten csak 1 - 2 nap működik az ügyfélszolgálat, természetesen nem ugyanazokon a napokon!

Tehát ez összesen 4 különböző helyszín, 3 különböző napon elérhető ügyfélszolgálatokkal. Kellene erre 3 nap szabi (nekem is, az eladónak is), plusz kb. 100 km autókázás.

Szóval intézze a tököm személyesen !!!!!!!!

Amúgy a vidéki telefonos/emailos ügyintézés kicsit barátibb, mint az itt olvasható horror történetek, arrafelé az emberekben még pislákol a segíteni akarás parazsa, az informatikai rendszerük ugyanolyan vacak, de legalább megvan az igyekezet az emberekben a dolgokat rendezésére :-))

CCnick 2019.11.12. 11:15:26

@VT Man: "Már nem járunk be személyesen. Posta, email, amúgy is vidéken vannak a központjaik."

Úgy is lehet csak akkor esetleg homárposzt lesz belőle meg hosszú hetek. Meg úgy is, hogy besétál az ember és 10perc.

havrilla 2019.11.12. 11:34:22

@VT Man:
Mindeb megyeszékhelyen, nagyobb városban és Budapesten is vannak ügyfélszolgálati irodák. Az ügyvédek, akik intézik az adásvételt, általában ilyen helyeken vannak, tehát minden adott egy helyen.

havrilla 2019.11.12. 11:38:20

@VT Man:
Nem sok idő, te beképzelt vagy, hogy mindent elektronikusan intéznek az emberek. Csak a buta pesti belvárosiak hisznek ebben.
Minden megyeszékhelyen, nagyobb városban van ügyfélszolgálati iroda és az adás-vételt intéző ügyvéd is ilyen helyeken fogad ( ahol személyes megjelenés kell ) , tehát minden egyhelyen és igenis néhány őra alatt mindent el lehet intézni. Nem kell lustának lenni, mikor adott esetben többtízmilliós pénzről van szó.

havrilla 2019.11.12. 11:46:01

@Pierr Kardán:
Kicsit érthetetlen. Mi Vas megyében vettünk házat és Szombathelyen (pedig az 30 km-re van ) mindent el lehetett intézni személyesen. Ügyvéd és 3 szolgáltató fél óra , a 4. szolgáltatónál ( szemét ) írásbeli bejelentésre postafordultával küldték e szerződést, melynek egy példányát aláírva vissza kellett küldeni. Azóta semi probléma. És mindez egy délelőtt megvolt. Szerintem mellébeszélsz, mert Székesfehérváron is el lehetne intézni mindent egyszerre.

horex · http://horex.uw.hu/ 2019.11.12. 11:51:36

@The Good Boy:
Soha nem hülyéztem le senkit a neten!
Ha a kommentemet "belédállásnak" veszed, az sem helyes
Viszont ha a tapasztalaton alapuló véleményem más, azt leirom

Mégegyszer elolvastam a kommentedet
Mi a fenéért sürgölődtél, akár vizóra átirás, azonositással, amikor az ingatlan nem volt még az örökösök nevén?
Kitöl akartad megvenni az ingatlant, az elhunyttol?
Szoval továbbra sem értem

havrilla 2019.11.12. 11:52:36

@Pierr Kardán:
Utánanéztem. Mindent el lehet intézni egy Fejér megyei lakosnak(háztulajdonosnak) Székesfehérváron. És gyakorlatilag minden nap van ügyfélfogadás.
Vagy te bonyolultan szereted?

zserzsenne 2019.11.12. 11:55:32

Utolsó vételnél email-ben intéztem mindent 5 éve. Még élek, és semmi problémám nem akadt. Eladtam összesen 3 ingatlant azóta, egyszer sem mentem a vevővel sehová. Még mindig élek, és a vevők sem jelentkeztek, hogy millókat kéne fizetni.
Járjon a tököm az eladóval ügyfélszolgálati irodákba ücsörögni.

fda 2019.11.12. 13:08:52

@havrilla: "A számlázási rendszer egészszámra van beállítva."
Melyik számlázási rendszer? Mindegyik?

Egyébként úgy látom nem ment át a lényeg. A lényeg az volt, hogy elírtak egy számot, amit utólag képtelenek voltak kijavítani és aki hibázott, annyit mondjon mellé hogy bocsi.

The Good Boy 2019.11.12. 13:13:41

@horex: még egyszer leírom, hátha sikerül ezúttal:
adva van egy ingatlan, amiben meghal a tulaj. örökli tőle 3 fő, lemegy a hagyatéki, majd meghirdetik eladásra. én megveszem, de a hagyatéki után marad a halott nevén a vízóra, mert azt nem jelentették át a szolgáltatónál (ahogy a gázt és a villanyt meg a szemétszállítót sem), mégis a másik 3 szolgáltatónál egyszeri alkalommal, 10 perc alatt, mindenféle egyéb nyilatkozat vagy halotti anyakönyvi kivonat nélkül, a netes letöltött papír kitöltését követően lezajlik az átírás, csak a vizeseknél szórakoztak (nem csak nálam, mivel többen is figyelmeztettek, a vízügy nem egyszerű).
tehát még egyszer: teljesen jogszerűen az örökösöktől a hagyatéki eljárás után lett véve. Tisztában vagyok vele, hogy máshogy nem menne.
Remélem érthető voltam most már számodra is

Terézágyú 2019.11.12. 13:48:31

Mellesleg megint tapasztalom (már leírtam a múlt héten is), hogy gmail-ról visszapattannak a levelek, vagy ha nem, akkor meg egyből bekerülnek az illető spam-mappájába...

Szóval az emil továbbra se megbízható....

horex · http://horex.uw.hu/ 2019.11.12. 13:54:14

@The Good Boy:
Hogy hagyhattad figyelmen kívül a vizórát?! Rohangáljanak az örökösök!
Tökéletesen érthető így már.

horex · http://horex.uw.hu/ 2019.11.12. 13:57:21

@Terézágyú: Néztem a napokban a gmélt spamjait. Hát tényleg ott landolt a Rodézia/Nigéria milliárdos özvegy levele aki Magyarországon akarta befektetni a pénzt a segedelmemmel :)

Terézágyú 2019.11.12. 14:24:24

@horex:
Most ezen hiába poénkodsz, az utóbbi hónapban egy csomóan mondták ezt. Évekig a gmail tűnt a legmegbízhatóbbnak....

horex · http://horex.uw.hu/ 2019.11.12. 14:44:35

@Terézágyú: Te a Homáron komolykocc? Nemá'!

Nálam 100éve semmi nem ment a spamba aminek nem kellett. Más free szolgáltatónál bizony rendszeresen

NoOne 2019.11.12. 17:22:17

@HaCS: "Félve kérdezem:"
Nem feltétlenül, de a kiálló szöget bekalapálják. Ha az eljárásrendtől (vagy mitt'omén hogyan hívják) -- ami ugye az illetékes "alkotó"/jóváhagyó szerint "mindenre gyógyír" -- eltérő probléma esetén az ügyintéző még akkor sem intézkedhet önállóan, ha tudna. Hív(hat)ja a felette lévőt, aki vagy tud/akar dönteni vagy nem..., de ha ez túl sokszor fordul elő az ügyfélszolgálatossal, annak nem fognak neki örülni az biztos. A szerencsétlen, aki pedig eleinte még segítene, vagy megszokik vagy megszökik.

élhetetlen 2019.11.12. 17:30:04

@Before: “akkor ritkán sül ki belőle valóban emberközeli, alaposan átgondolt, tesztelt produktum.”. Igaz. Eszembe jutottak a régi PC-s idők, a BHG-nak is arra írtam a raktárnyilvántartó programot. Csak ketten voltunk a képben, az igazgató (ismert, azért engem kért fel), és én. Elmondta, mit szeretne, én megértettem. Végiggondoltam, és megtehettem, hogy belépéskor először feladtam a képernyőre azokat a tételeket, ahol a minimális szint alá csökkent a készlet, mert rendelni kell. Nem a sokadik menüpont volt, amit vagy megnéz a kezelő, vagy elfelejti. Évekig működött, nem kellett módosítani. Elég sok főkönyvi rendszert is eladtunk, ott már volt szervező is a főkönyvelő bácsi mellett, ők ismerték egymást, én csak a megvalósításhoz kellettem, ennek fejében nem kellett mennem telepíteni, megoldották a fiúk, de évekig nem volt egyetlen reklamáció sem, pedig ennél a melónál aggódtam, mert ez pénzügyi felelősséggel járt. Az más, hogy lehet nagy cégek között is összehozni jó projektet, ilyenen dolgoztam utoljára, de ott három év volt a fejlesztés, és tesztelés, mielőtt kiküldtük az első számlákat, párhuzamos számlázás nélkül, és nem volt probléma. Bocs, ez hosszú lett.

CCnick 2019.11.12. 18:04:38

@horex: nekem is többször kellett mostánában a GSpamból visszaszednem igazi levelet, erre sok éven át nem volt szükség.

Rugovicsvalagba 2019.11.15. 14:12:23

@Terézágyú: Nagyon nem így van. Ha e-mailben intézed, akkor mindennek nyoma van, amit elmondtál. Mindennek nyoma van, amit válaszoltak. És ez nagyon gyakran jól jön.

kalaci 2019.11.17. 08:10:57

Egy kalandom nekem is volt a Vízművekkel, bár régebben. Akkoriban meghatalmazással engedélyeztem a csoportos beszedést, és egy alkalommal levelet kaptam az Elektromos Művektől, hogy nem sikerült a beszedés. Rövid nyomozással kiderült, hogy azért, mert az elkülönített bankszámlámon nincs elég pénz, az ok pedig, hogy a vízművek leemelte. Előbb megnéztem, hogy a kerti csapok, vezetékek épek-e, de semmi baj nem volt, a telefonos érdeklődésre mégis tízezernél több köbméter fogyasztását bizonygatták az utolsó két hónapban. Ellenvetésemre, hogy a bekötésen nem tud átfolyni annyi, megigérték, hogy újra leolvassák. Kijött a fiatalember, és fejvakarva beismerte, hogy egy számot elírt a leolvasáskor, de korrigálják. Kaptam is levelet, amiben az volt az ajánlat, hogy visszautalás helyett, amíg az összegből futja, addig nem kell vízszámlát fizetnem.
A válaszom az volt, hogy rendben, de úgy, hogy addig nem fizetek, amíg a fogyasztásom utól nem éri a félreírt köbmétert. Két hét múlva a számlámon volt a visszautalt összeg. Utána még két hónapig leveleztünk az elmaradt kamat miatt, de azt is visszakaptam (akkoriban 8% körül járt a banki alapkamat).