Tékozló Homár

Már gyülekeznek a Mobilexpo.hu dühös károsultjai

2019.12.17. 10:00 | Homár Rezső | 113 komment

mobilexpo_webaruhaz.png

Fanni levele után körülnéztünk, és sajnos nincs jó hírünk. A Mobilexpo.hu webáruházról annyi a friss negatív vélemény, mint égen a csillag (fb találatok, árukereső, gyakori kérdések), és a károsultak már egy facebook csoportot is létrehoztak.

A Royal Futárszolgálat is írt egy facebook posztot arról, hogy bár a Mobilexpo szerint ők a hivatalos csomagszállító partner, nincs köztük szerződés, nem is állnak velük semmilyen kapcsolatban. A vásárlási feltételeknél a Brindisi System Kft van feltüntetve, mint tulajdonos, de róluk nem sokat tudni, a tulajdonos személyi adatain kívül. Szóval nagyon úgy néz ki, hogy aki innen rendelt, az bebukta, de azért elküldjük nekik ezt a posztot és úgy várjuk a választ, mint a karácsonyt.

Sajnos webáruházas átverés áldozata lettem. Az Mobilexpo üzlet nagy valószínűséggel scam és csak beszedi a pénzt, majd hamarosan eltűnik.  

Engem az Árukereső értékelése győzött meg a vásárlásról, már nekik is írtam, hogy talán itt az ideje levenni a Megbízható Bolt hitelesítést az üzletről. Nem tudom kérdezhetlek-e titeket hogy ebben az ügyben mi a legjobb, amit tehetek: utánvéttel elutaltam 144900 Ft-ot egy OTP-s bankszámlára december 6-án. Ritkán vásárolok online, tapasztalat híján alakult sajnos ez így. 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ixub 2019.12.17. 10:21:27

Lehet, hogy paranoid vagyok, de csak annak utalok előre, akitől már egyszer vásároltam. Kivételt képezhet egy több éve megbízhatóan működő magyar nagy cég.

Jake Peralta 2019.12.17. 10:23:42

Hát én ezt nem értem:
"utánvéttel elutaltam 144900 Ft-ot egy OTP-s bankszámlára"

Amúgy meg :
1135 Budapest Lehel utca 48 1/1

Darth Revan 2019.12.17. 10:24:37

ha utanvet, akkor minek utalt?!

Jake Peralta 2019.12.17. 10:27:15

Hát.. Kedves Fanni.. úgy néz ki ezt megszoptad...

Fél éve alapított cég egy ukrán nevében.

"Bejegyezve: 2019/06/26

Travin Ruslan (an.: Livya Koplajanko)
Születési ideje: 1981/07/14
Külföldi lakása, illetve tartózkodási helye:
UA 79001 Lviv, Sevchenko utca 102.
"

Darth Revan 2019.12.17. 10:28:49

Amugy eleg nagy luzerseg online vasarlaskor banki atutalassal fizetni.
Semmi sem ved.
amugy meg feljelentest kell tenni a rendorsegen.

user friendly 2019.12.17. 11:06:01

Fanni kicsit keveri a dolgokat. Utánvétes átutalás nincs. Az utánvét azt jelenti, hogy a termék kézhezvételekor fizetünk a szállítónak. (kp-ben vagy kártyával)
Közel 150 ezer forintot előre utalással fizetni egy noname webáruháznak, szerintem több, mint tapasztalatlanság, még akkor is, ha az árukeresőben megbízható értékelést kapott.
Én még kártyával sem fizetnék ki előre ekkora összeget, ahol valamelyest védve vagyok.

Különben nem értem, hogy kaphatott egy alig fél éves cég megbízható bolt minősítést?
Hogy van ez? Ha két pozitív visszajelzés van, akkor már megbízható bolt lesz?

ekat 2019.12.17. 11:15:42

@user friendly: Nem hiszem, hogy lett volna megbízható bolt minősítése, szerintem elnézhetett a poszter valamit.

FDToth 2019.12.17. 11:46:23

az árukeresős vélemyénekre (akár tárolt változat) kivánsi lennék.
Egyébként az árukerssős vélemyének sokan nem számítanak, kamu ott is sokminde, rnegetegaz ismeétlődéls csak más más néven.
vagy utánvét vagy bizonságos fizetééssé eljárssal rnedlekző webhsop. bár az sem garanic.
a legnaghyobb baj h ezeket acsalókat sosem kapják el, meg nem is kaarják...

user friendly 2019.12.17. 12:22:34

@ekat: reméljük, mert egy alig fél éves bolt esetén durva lenne a megbízható minősítés.

ekat 2019.12.17. 12:41:07

@user friendly: Igen, én is ebből indultam ki.

veracious_raptor 2019.12.17. 12:42:21

Nagyon szomorú, hogy tényleg vannak ennyire buta emberek. És a hülyeségi bizonyítványát még szét is kürtöli. :D Minek neked iPad, vagy valami okos kütyü? Nem leszel okosabb tőle... Amúgy van még a filléressuttyóvagyok.com webáruház, ott is nézelődj! :)

Opportunista mikroba 2019.12.17. 12:47:54

Jegyzett tőke: 3 millió Ft. Nem valami sok. 3 jobbféle iPhone :)
De azért kapják be a cégek, hogy már minden egyes vásárlás előtt nyomozni kell, mint valami botcsinálta Sherlock Holmesnak, hogy vajh, merjek-t tőlük vásárolni.

Hörömpő cirkusz világszám 2019.12.17. 12:50:02

"utánvéttel elutaltam"
A további nem érdekel.
Nagyon-nagyon hiányzik az alapvető pénzügyi ismeretek oktatása. Felnő az ember és ilyen hülyeséget bír leírni.

VT Man 2019.12.17. 13:31:05

"utánvéttel elutaltam 144900 Ft-ot egy OTP-s bankszámlára december 6-án. Ritkán vásárolok online, tapasztalat híján alakult sajnos ez így. "

Na, legalabb most mar megvan a tapasztalat.

Baszóggymegpityu 2019.12.17. 15:59:30

@VT Man: Elég sokba került ez a tapasztalat.

2019.12.17. 16:38:19

Szomorú meg minden, de itt már megint arról van szó, hogy egy rakás fillérszexualizáló ember boldogan elutalgatott száz rongyokat egy noname szar webshopnak párezer forintos árelőnyért. Ha meg durván engedményes ár volt, akkor meg azért lúzerek, mert beszopták, hogy féláron kapják az új ájfóntot. Sajna egyszerűen tudomásul kell venni, hogy nincs gigaleárazás, nincs igazi kedvezmény, ami túl olcsó, az átverés, ami meg jónak tűnik, azt csak valóban megbízható helyről szabad megvenni, de onnan se előre utalással/fizetéssel, ami a legnagyobb lúzerség a világon. A kamuwebshopok legfőbb ismérve, hogy nem lehet náluk a futárnál/átvételkor fizetni. Ami ilyen, az kivétel nélkül lehúzás.

KaTe 2019.12.17. 16:42:39

Velem ilyen nem eshet meg mert én a nyilvános wécénél is PayPal-al fizetek!

Amúgy meg, kedves Fanni. Ennyi erővel egy köztéri kukába is kib@szhattad volna azt a 144900 Ft-ot. Kb. ugyanekkora eséllyel fogod viszontlátni a pénzed.

Lehet itt csűrni-csavarni a dolgokat, komplett Kelet-európai bűnszervezet (lásd román, ukrán) van kiépülve erre a kamu webáruházas, előreutalásos témára. Ti meg mint a bégető bárányok sorra estek bele ezzel táplálva a tüzet. Pedig a szabály ebben az esetben tök egyszerű: Nagyértékű terméknél, frissen alapított cégnek nem utalunk előre. Akkor se ha káefté!

KaTe 2019.12.17. 16:49:21

@VT Man: Olvastam a témában egy hozzászólást, hogy hát ő meg is nézte a céginfoban és létező cég, így azt gondolta, hogy akkor nem lesz gond az előreutalással.. Aztán meg ezek azok a fillérb@szók, akik ha autót/motort visznek javításra, akkor fizetésnél remegő hangon kérdezgetik, hogy hát de biztosan ennyi a végösszeg, mert sokallja, meg biztos őt át akarják b@szni. De egy nevenincs f0st0s cégnek előreutalni 100E+ forintot nem probléma. Mert annak nyoma van, ugye! Hát de még mekkora. Főleg, ha a homárra is kikerül. Vicc .

Kenton Delacruz 2019.12.17. 17:09:10

Soha senkinek nem utalunk előre, most néztem itt nincs is más fizetési mód a még most is működő honlapon. Az ilyen oldal azonnal becsuk. Inkább fizetek plusz 4-5-600.-Ft.-ot utánvételes vásárláskor. Na jó....az alin és a gearbesten megesik a paypal fizetés, de ott ha gubanc van nem a paypal elintézi a piszkos munkát :)

VT Man 2019.12.17. 17:38:35

@Kenton Delacruz:
"Inkább fizetek plusz 4-5-600.-Ft.-ot utánvételes vásárláskor."

Utánvét!?!?!?

Mint a Kádár korszakban, 50 éve... Utánvét népe?
Az amúgy tévhit, hogy utánvétnél kibonthatod a csomagot fizetés előtt. Előbb ki kell fizesd, majd maximum jegyzőkönyvet vehetsz fel arról, hogy kaptál fél kiló kavicsot.

Nem tudom, miért nem lehet mindenhol bankkártyával fizetni, mint Európában?

Nick-son 2019.12.17. 17:40:31

@KaTe: az autó meg motorjavítással mondjuk napi szinten vesznek le ennyivel embereket, elveszik a lóvét ha remeg a hangja, ha nem. Talán a legnagyobb lehúzások és kókányolások világa.

Péter 2 2019.12.17. 17:54:31

@VT Man: Kádár sok hülyeséget kitalált, de az utánvét nincs közöttük.

ekat 2019.12.17. 17:56:37

@VT Man: Egyrészt minden normális helyen és normális webshopban lehet kártyával fizetni. Másrészt nekem több ilyen problémám volt külföldön, mint itt. (Nem fogadunk el Mastercardot...nem fogadunk el Visa-t.... nem fogadunk el hitelkártyát, csak debit-et....USA: nem fogadunk el debit kártyát, csak credit-et...)

user_man 2019.12.17. 18:19:28

"VÁSÁRLÁSI FELTÉTELEK----Fizetési mód:
-PaySafe banki tranzakció, díjbekérő alapján
-Utánvét, készpénzes fizetés a futárnál"

Reactor 2019.12.17. 20:45:53

Nos igen, így jár, aki "blekk frájdéj" keretében próbál pár ezret spórolni, aztán se pénz, se áru. Aztán nagyokat csodálkoznak, mintha nem lenne rendszeres a dolog. A zsernyákok meg persze szarnak bele egy nagyot az egészbe, elvégre két hét alatt rend lett, és amúgyis, jobban megéri bírságolni, mint netes csalókat hajkurászni. Ez volt a tanulópénz.

A tanulság? Előre soha semmit! Egy forintot se! Ha nem hajlandóak utánvétes vagy személyes adásvételre, akkor közölni kell velük, hogy nem volt rossz próbálkozás - komolyan nem - deeeeeeeee annyira jó se volt.

metartADMIN 2019.12.18. 07:32:49

“ utánvéttel elutaltam”

GiaMarie 2019.12.18. 08:20:37

@user friendly: Simán meg lehet kapni, egy egyszerű trükkel: ennek most amúgy is jó piaca van. Pár éve az online értékesítés jóval egyszerűbb volt, kevesebb szaktudással is ment. Most sokan mennek csődbe, akiknek a "legnagyobb vagyonuk" egy 100.000 követős facebook oldal (ilyet manapság nehéz összehozni) és egy viszonylag jó domain. Stoploss jeligére ezeket 1-2 millióért meg lehet vásárolni a pórul jártaktól, valóságban megcsinálni 1-2 év, és legalább ennek az összegnek a háromszorosa. Ha eleve egy ilyet akarsz meggurítani, simán biznisz befektetni azt az 1-2 millát előre. Az árukereső és társai nem ellenőrizgetik, hogy változott-e a domain tulajdonosa, jogfolytonossággal megy tovább. És voilá! Ennyi az egész.

Talmiimla (törölt) 2019.12.18. 08:33:50

Most mindenki jól ki van okosítva, hogy előre utalással semmit, ezért majd kapnak egy ötször becsomagolt roncsot utánvéttel. Úgysem a futár jelenlétében nyitják ki, mert ahhoz szólni kell és kötni az ebet a karóhoz, elő kell venni a ridikülből a tököket, az meg kizárt. Az az asszonyé. Mire bármiféle panasz felér egy illetékes szervhez, már rég megpattant a csaló, mert ezek 1-2 napos trükkök. Elkezdik hétfőn, szerdán már meg is kapják a lóvét a futárcégtől. Az átvert közben még mindig a kapott valamit forgatja és próbálja elérni a freemailes ügyfélszolgálatot.
Nincs az a mennyiségű homáros cikk, amivel az akcijós cuccra vadászó népet fel lehetne világosítani. Már a mesében is átkúrta Babszem Jankót a vénember az állítólagos varázsbabbal, amit egy tehénre cserélt el. Palimadarak mindig lesznek.

havrilla 2019.12.18. 08:36:14

@VT Man: Na bejött az aktuális seggfej, aki politikai síkra visz egy pártsemleges csalást és egyben sikerül elélvezni azon, hogy beképzelt marhaként lenézi a hazáját és az összes többi embert.

juhaszvik 2019.12.18. 08:37:35

Értem én, hogy fontos dolog Berzsenyi Dániel fohászainak és ódáinak értékeiről beszélgetni az iskolában, de lenne néhány húsba vágóbb téma, amiről tájékoztatni-informálni kellene a felnövekvő generációt. Persze tájékoztatás nélkül, simán logikai alapon is el lehet jutni oda, hogy mit nem szabad: a fenti eset (ismeretlen cégnek elutalni a pénzt) analóg azzal, ha valaki az aluljáróban a kezébe nyomja a bőrkabátos krapeknak a pénzt, mire az elszalad a parkolóba az áruért, te addig várd meg.

Mondjuk mindig is vertek át embereket, ez nem napjaink különlegessége, csak éppen annyira felgyorsult minden, hogy az már igényli a szellemi felkészültséget, ami... mondjuk úgy, hogy sokak esetében nem jött a technológiával kéz a kézben.

sysTEM 2019.12.18. 09:31:02

@Opportunista mikroba: a jegyzett tőke nem mérvadó. Ha alapítok egy céget papíron annyit teszek be a pénztárba amennyit akarok tőkeként, amúgy meg tök mindegy az mennyi

2019.12.18. 09:37:51

Magyarázza el nekem, hogy ennyire életképtelen embereknek honnan van pénze 150 ezres telefonra? Tényleg nem értem. A környezetemben azt tapasztalatom, hogy ahhoz, hogy valaki jól keressen, nem csak hogy sokat kellett tanulnia, de oda is kellett tennie magát, erős önmenedzsmenttel és talpraesettséggel. Egyszerűen nem értem, honnan kerülnek elő olyan emberek, akik digitális analfabéták, az egyszerű élethez szükséges alapfogalmakkal sincsenek tisztában, de még a józan paraszti észnek is teljes hiányában vannak, és mégis a magyar átlagnál magasabb vásárlóerővel bírnak.

juhaszvik 2019.12.18. 10:03:42

@Zabalint: minimális fantáziával azért össze lehet rakni...

cmx85s 2019.12.18. 10:17:48

@Zabalint: szerintem számtalan ilyen van, lásd a legfrissebb, egyetemista államtitkárt, akinek a kedvéért gyorsan törvényt is kellett módosítani.
Persze, nem ő az egyetlen, aki nulla tudással és tapasztalattal fog egy vagyont megkeresni.

2019.12.18. 10:31:15

@juhaszvik1:
Nyilván, össze tudom rakni, csak valahogy mégiscsak tömeges a jelenség, és nem csak pl. a mamahoteles, elkényeztetett, eltartott felnőtt gyerekeknél.

@cmx85s:
Szvsz az egyetemiste államtitkárhelyettesről nehéz elképzelni, hogy egy ilyennek bedőljön, mert a gerinctelenség ritka, hogy ne járna együtt azzal, hogy más gazembert, aki őt akarja átverni ki tudjon szűrni.

Opportunista mikroba 2019.12.18. 10:42:26

@KaTe: Egy picit védeném nem is Fannit, de mondjuk azokat, akik bár beleestek ilyenbe. Elég vékony a határ a hiszékenység és a bizalom között. Sok ember nem azzal kezd bele bármiféle interakcióba, hogy védekező állásba helyezkedik, feltételezve, hogy a másik fél biztosan át akarja verni. Én átutalom a pénzt - ő pedig elküldi a terméket. Ennek működnie kellene. Egy tisztességes kereskedelmi rendszerben működik is. Ugyanúgy visszafelé: ha én elküldöm a terméket - biztos lehetek benne, hogy a másik kifizeti.
Tudom, hogy a valóságban sokszor nem így működik, mégis, valahogy nem normális, hogy ELEVE azt feltételezem a partnerről, hogy megpróbál majd átverni.

A másik: lehet, hogy mi már öreg rókák vagyunk a szakmában, de bármilyen szomorú, vannak nálunk sokkal fiatalabbak... :)) Akik nem feltétlenül azért hibáznak, mert egybites ostobák, egyszerűen csak az életkorukból fakadóan nem kaptak annyi pofont az élettől, hogy óvatosak legyenek. Még hisznek. Még bíznak. Még azt gondolják, hogy az írott szónak hinni lehet. Ők is meg fogják tanulni, hogy ez nem így van. Ahogy mi is megtanultuk.

Nancsibacsi 2019.12.18. 10:53:32

Ahol nincs utánvét, ott nem vásárolok.
Ha lehet akkor elmegyek a cuccért, és kipróbálás után viszem haza. Ha nem lehet, akkor kicsomi video.

Nancsibacsi 2019.12.18. 10:55:42

@Opportunista mikroba: "Én átutalom a pénzt - ő pedig elküldi a terméket. Ennek működnie kellene. Egy tisztességes kereskedelmi rendszerben működik is."
Nem, egy tisztességes kereskedelmi rendszerben 8 vagy 15 napos számlát állít ki a cég,és a teljesítés után fizetek, napokkal.

VT Man 2019.12.18. 11:08:57

@havrilla:
Talán érdemes lenne látnod, hogy működhet ez másképp is... nem a hazát nézem le, hanem a sok begyepesedett agyút, aki szerint a e-kereskedelem az utánvét.

Külföldön azért nincs utánvét, mert lassú, kényelmetlen és orbitális szívás a kiszállításnál (lassít) és értelmetlen.

A bankok a vásárlók érdekeit védik, ha kártyával vásárolsz és átvernek, majd a bank megoldja. Vagy az eBay, ahol szintén van vevői védelem.
Persze a Vatera meg leszarja a vevőt, így jártál, de azért a jutalékot a Vatera is zsebre vágja.

Nazareus 2019.12.18. 11:10:58

Én általában elöre utalással fizetek internetes vásárlásoknál, söt, még ha a jófogáson veszek valamit, akkor is utalom a pénzt és majd jön a csomag. Eddig _sose_ vertek át, még magánszemélyek se. Igaz, hogy általában 10ezer alatt vásárolok vagy fizetek igy. Ha 100 ezer Ft feletti áruról van szó, akkor meg személyes átvétel az üzletben és készpénzes fizetés a helyszinen (pl. drágább mobil).

Nazareus 2019.12.18. 11:12:49

Persze elöbb-utóbb úgy járok, hogy elutaltam az 5000 Ft-ot és sose jön meg a csomag... de számoljunk csak! 10 vásárlásnál az utánvét összege darabonként minimum 500 Ft, azaz 5000 Ft-ot spóroltam azzal, hogy nem utánvéttel vettem. Ha minden 10-ik áru elvész, akkor vagyok nullszaldós. Mivel már több tucat terméket vettem online elöre utalással, ezért böven belefér - azaz egyelöre jobban jártam.

Nazareus 2019.12.18. 11:15:36

@Nancsibacsi: "Nem, egy tisztességes kereskedelmi rendszerben 8 vagy 15 napos számlát állít ki a cég,és a teljesítés után fizetek, napokkal."
Nem értek egyet. Ez azt jelenti, hogy a cégnek biznia kell teljesen a vevöben, hogy majd fizet. Ugyanaz forditva, amikor a vevö küldi a pénzt és biznia kell a cégben, hogy majd küldi a csomagot. A kettönek egálban kell lennie, tehát egy tisztességes rendszerben biznia kell egymásban, hogy küldi a pénzt és küldi a csomagot, lehetöleg egyidöben. Ennek szélsösége esete a személyes átvétel, amikor a legkisebb a késleltetés-várakozás.

szcsongor 2019.12.18. 12:36:22

@Opportunista mikroba: "Jegyzett tőke: 3 millió Ft. Nem valami sok. 3 jobbféle iPhone :)"
Már egy milla egy új ájfón? Az azért durva lenne.

@VT Man: Nekem is mindig ez jut eszembe. Magyarország az utánvételes vásárlások országa. Mindenki be van szarva, persze részben jogosan, mert itt félbalkánon mindenki azon van, hogyan verje át a másikat. Tőlünk nyugatabbra ez a fizetési forma szinte nem létezik, értelmezhetetlen. Vagy elmész a boltba és ott kipengeted a zsét, vagy otthon a fotelből intézed, de akkor előre, kártyával, paypallal, egyéb online fizetési megoldással kifizeted. Nem majd a postásnak, futárnak amikor hozza a cuccot. Senki, egy bolt sem fogja fizetés nélkül, előre elküldeni neked a cuccot.

@havrilla: Nem hinném, hogy a Kádár népét emlegetni politikai sík lenne. Eleve melyik pártra, politikai oldalra gondolsz? Mert én ezt simán hozzá tudom kötni az mszp-hez és a fideszhez is :)
Ez inkább egy szociológiai besorolás, egy kulturális minta, ami akkor fog talán eltűnni, ha majd a Kádár kori generáció kihal.

aefzuj 2019.12.18. 12:37:29

Utanvettel elutaltad? Elore fizettel utanvet cimen? Hat ezuton is gratulalok. Es csodalkozol, hogy atb@sztak?

Hogy milyen emberek vannak, el sem hiszem.

aefzuj 2019.12.18. 12:40:54

Nem kell hinni az utanvetben, mint jogintezmenyben.

Viszont aki a mai vadkapitalista, profitorientalt kereskedelemben (ahol egymas atb@szasa legalisan resze a jateknak) megbizik egy szamara addig ismeretlen uzleti partnerben es penzt utal neki elore szerencsejatek alapon, az meg is erdemli, hogy atvagjak.

Aztan meg lehet ide jonni, hogy atk.rtak.
Jé, tenyleg? Mik vannak!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.12.18. 12:52:45

Nálam olcsóbban lehet ezt intézni. Nálam a semmi 149000 helyett csak 99000-be kerül.

Még ma utalj!

hurramilliomosleszek.wordpress.com/

havrilla 2019.12.18. 13:16:11

@szcsongor:
Ostoba beképzelt alak lehetsz.

Nazareus 2019.12.18. 13:20:55

@havrilla: Ez nem volt valami komoly érv :) Egyébként én egyetértek szcsongorral.

2019.12.18. 13:28:39

@VT Man: te nagyon okos, ennyi erővel a teszkóban is utánvétes fizetés van, mert megkapod az árut a pénztárnál, és utána fizetsz :) Gondolom ha lehetne te már a bejáratnál fizetnél, aztán mennél vásárolni :))))) Egyébként nem tudom milyen érdeked fűződik hozzá, hogy ennyire pártold az előre fizetést, de nagy marhaság, lásd a fenti posztot. És igen lehet tégla is a csomagban, millióból egyszer, megintcsak akkor, ha a Sukár Kereskedelmi Bt. webshopjából vásároltál negyedáron új ájfónt. De akkor megint te vagy a hülye.

2019.12.18. 13:32:20

@Nazareus: hagyjuk már ezt az utánvét szöveget, ha egy webshopból rendelsz, akkor a legtöbb esetben a kiszállítási díj független attól, hogy előre fizetsz vagy a futárnál. Nagyon ritka, amikor a helyben fizetésért felszámolnak 2-3 száz forintot, akinek meg ez vállalhatatlan kiadás, az valszeg hajléktalan, és nem rendel webshopból. Nincs olyan, hogy utánvét, felejtsd el, futárnál fizetés van.

2019.12.18. 13:34:57

@szcsongor: és kia szart érdekel, hogy tőlünk nyugatra mi van? Itt ez van, minden webshop küldi a cuccot futáros fizetéssel, amelyik nem, az olyan, mint a posztbeli. Sosem értettem, ezt a máshol máshogy van szöveget, b+, mi itt vagyunk, nem máshol.

Nancsibacsi 2019.12.18. 13:53:05

@Nazareus: "Nem értek egyet."
De, pontosan egyet értesz, mert utána leírtad azt amit én.

Ha két létező cég között van egy szerződés - vagyis lecheckolták egymást, és nagyon szorosan fogják egymás tökét -, akkor ott a teljesítés utána napokkal van fizetés. Ezt a tök szorosan fogást lehet szó szerint érteni, mert pl. számla engedményezés, és egyéb biztosítékok is szoktak ilyenkor lenni - szóval nincs olyan hogy X nem fizet, vagy Y nem teljesít, és megússza. Az ilyen cégek állítanak ki egymásnak 8, 15, vagy akár 180 napos számlákat - mivel tudják, hogy a lóvé be fog jönni - nincs lehetőség a fizetést elkerülni.

Ha nincs bizalom - ahogy pl. egy magánszemély, és egy őt abszolúte nem ismerő cég között nincs -, akkor ott bizony teljesen indokolatlan mind a cég részéről a későbbi fizetés engedélyezése, mind a magánszemély részéről az előre fizetés. Egyszerűen nincs komoly szerződés, amely biztosítékot nyújtana arra, hogy bírósági herce-hurca nélkül, sima banki automatizmusokkal - pl. egy teljesítésigazolás bemutatásával - a pénzedhez juthass. A cégek ezt nem is teszik meg, és az épelméjű magánszemélyek se utalnak előre. Vagy ha utalnak, akkor ismerik és vállalják a kockázatot (pl. Aliexpress).

ekat 2019.12.18. 13:57:33

Ha olyan cégektől rendelnék, mint amilyenektől az ideírók szoktak, én se akarnék előre fizetni. :) De amúgy én is azt gondolom, hogy a netes kereskedelemben az emberek nagyrésze előre fizet kártyával, és ez normális webshopok / normális cégek webshopjainak esetében nem is okoz semmilyen gondot. Vadkapitalizmus meg csak itthon van, azért kint ez (is) sokkal szabályozottabban működik. Éppen ezért 'kint' küld több webshop úgy is, hogy számlával, és majd utólag kifizeted, na ezt próbálná meg valaki itthon....

Nancsibacsi 2019.12.18. 13:59:34

@szcsongor: "Senki, egy bolt sem fogja fizetés nélkül, előre elküldeni neked a cuccot."
Magánszemélyeknél esetleg, de cég 100% hogy nem fog előre fizetni semmit se, mivel a számla/teljesítés igazolás nélküli utalásért őt nagyon csúnyán meg fogja b.szni a NAV. Szóval ha teljes volument nézzük, és nem csak azt amikor mondjuk te rendelsz évente egy telefont 80 ezerért, hanem akkor is amikor az autószerelő rendel alkatrészt naponta 800 ezerért, akkor valószínűleg a teljes magyar e-kereskedelemben az utólagos fizetés jóval több mint az előre fizetés/utánvét összesen.

Nancsibacsi 2019.12.18. 14:00:48

@ekat: Próbálná meg mondjuk az Unix vagy a Bárdi nem így csinálni - hajukra kenhetnék az összes kettős tömegű lendkereket.

ekat 2019.12.18. 14:05:16

@Eugene Horse: A nagy, komoly webshopok ponthogy nem küldenek 'futáros fizetéssel', csak a kicsi magyarok. Úgyhogy itt párhuzamos igazságok esete forog fent:
A megjelölésű tömeg kis / közepes magyar webshopokból vásárol, és így abszolút igaza van abban, hogy szerinte utólag kell fizetni
B megjelölésű tömeg olyan helyekről vásárol, amikben vakon bízhat, ás abszolút igaza van abban, hogy nyugodtan fizethet előre (de nem is tudna máshogy)
C megjelölésű tömeg utánanézés nékül vásárol random magyar és nem magyar webshopokból előrefizetéssel, na ők írnak ide :)

ekat 2019.12.18. 14:06:45

@Nancsibacsi: Nem tudom, miről van szó, de nem üzleti forgalomról beszélek.

Nazareus 2019.12.18. 14:32:44

@Eugene Horse: Ebben igazad van. Bár létezik a tényleges utánvét, de ritka. Ettöl függetlenül nem szeretem a futáros megoldást, föleg azt, hogy a futárnál fizessek, inkább fizetek elöre utalással, ha tehetem. Kényelmesebb és nem kell készülnöm az összeggel, amikor jön a futár. Az Ekat által vázolt három tömegböl a B-C vagyok, 10ezer alatt inkább a C, az felett meg erösen B. Persze minden esetben elgondolkodom a webshop-on, hogy mennyire megbizható vajon?

Reactor 2019.12.18. 14:35:36

@Talmiimla: Persze, lehet féltéglát meg betontömböt is küldeni utánvéttel, a probléma csak az, hogy utánvétes feladáshoz rá kell írnod a csomagra és a feladóvevényre a nevedet és a címedet...és biza könnyen meglehet, hogy az elpostázott féltéglával fog valaki fejbekúrni az utcán.
Jó poén az utánvétes átrázás, valóban, csak hosszú távon igen káros az egészségre.

axolotl77 2019.12.18. 14:59:18

@Jake Peralta: Ha megnézed a Street View-n, akkor láthatod, hogy egy lepukkant környék lepukkant üzletekkel a földszinten. Az emeleten meg magánlakások vannak. Nem egy tipikus cégkörnyezet.

Opportunista mikroba 2019.12.18. 15:13:23

@Nazareus: A legjobb csomagpontra vagy csomagautomatába rendelni (már ha az ember olyan településen él, ahol ezt megteheti). Nekem a futárokkal a legnagyobb bajom nem is pénzügyi volt, hanem az "itt állok a ház előtt" típusú telefon....

Nazareus 2019.12.18. 15:16:46

@Opportunista mikroba: Igen, az is egy kellemes helyzet :D Vagy - jobb esetben - megirják, hogy reggel 8 -12 között jönnek...

Opportunista mikroba 2019.12.18. 15:17:23

@Opportunista mikroba: Meg olyan is volt, hogy nem akkor jött (de NAGYON nem akkor...), amikor megbeszéltük. Jött megint a telefon, hogy "itt állok a ház előtt", mire mondtam, hogy nagyon jó, én meg már benn vagyok a munkahelyemen... Oké, mi legyen. Tud várni, akármi? Nem, mert már megy tovább Újszegedre. Mondom, szuper, a férjem Újszegeden dolgozik, vigye ki neki! Körbetelefonálással lecsekkolhat mindent. De nem jó, mert Újszeged már nem tartozik az ő körzetébe, oda nem mehet. Dehát most mondtad, hogy mész Újszegedre. Igen, de nem azért...
Persze valószínűleg volt logika abban, amit mondott, de az egész annyira szürreális volt... :))

Nazareus 2019.12.18. 15:32:17

@Opportunista mikroba: Remek kör lehetett :D Nekem is volt olyan, hogy tervek szerint 8-9 között jön majd délután 3-kor telefonált, hogy pár perc múlva érkezik :)

Hegyirablo 2019.12.18. 15:54:23

Azt írja egy csávó a cégre:

"Utólag nem is értem, hogyan lehettem ennyire naiv avagy felszínes"

Na jó, de az az ötezer forint, amennyivel olcsóbban kapta (volna) meg, biztosan nagyon csábító volt, kár tépnie magát ezért.

bati67 2019.12.18. 16:08:02

Kedves Posztoló! Ahogy előttem is mondták: fogd ezt fel tanulópénznek és engedd el MOST! Ha nem így teszel, akkor csak fokozod a veszteséged! :-( Az én történetem: 2015-ben a kisfiam kinézett magának egy telefont a Jófogáson, telefonbeszélgetés után elutaltam egy Seres Zoltán nevű tetűfészeknek 50 eFt-ot. Most 2019-ben ott tart az ügy, hogy ugyan van jogerős ítélet, de nem vonult be (szökésben van). Ezek után még nekem kellett befizetnem a végrehajtónak 11 eFt-ot, amiért cserébe kaptam egy A4-es papírt, hogy az adós nem találják a megjelölt címen... (persze, mert szökésben van)

Nazareus 2019.12.18. 16:10:17

@Hegyirablo: A magyar ember árérzékeny. Jobban, mint a körülöttünk lévö országokban. Nemhogy 5000 Ft-ért, de 50 Ft-ért is inkább az olcsóbb helyen veszik meg. És van is benne logika, miért vegye meg a Tescoban 550 Ft-ért, amikor megveheti ugyanazt 500 Ft-ért a Pennyben? Föleg, ha amúgy is menne oda is? Ugyanigy müködik ez a webshopoknál is. Egyiket se ismerem, miért vegyem meg 12500 Ft-ért azt, amit a másiknál 11900-ért árulnak? Miért lenne egyik átverés, a másik meg nem? Milliónyi webshop van, nem lehet, vagy nagyon nehéz oldalfüggetlen (ami nem a webshop saját oldalán van) referenciát találni - és nyilván még az se biztos, ha a velemenyek.hu oldalon leirja az Ismeretlen Józsi, hogy milyen fasza dolgot vett ennél és ennél a webáruháznál. Szóval kockázat van, ki igy mérsékli ezt, ki úgy. Én például úgy, hogy 100 ezer felett csak és kizárolólag olyan helyen vásárolok, ahonnan már többször rendeltem. Ismeretlen helyröl is rendelek néha, de akkor személyes átvételt kérek. Ha olyan a webshop, hogy ezt nem lehet, akkor megyek tovább, drágább helyre.

Hegyirablo 2019.12.18. 16:16:47

@Nazareus: Teljesen igazad van, én is vagyok úgy vele, hogy ugyanolyan jó a S-budget vaj 229 forintért, mint a Meggle 349-ért, hogy csak egy példát hozzak. Pont ma utaztam el a város egyik messzebbi pontjára egy webáruházban rendelt könyvért (persze nyilván nem kocsival), hogy megkapjam ezer forinttal olcsóbban. Ezt megteszem ilyen esetekben. De hogy a 200 ezer forintos terméket 195 ezerért vegyem meg Himi-Humi GSM-től, mindezzel óriási kockázatot vállalva, ahogy a fenti ábra is mutatja? Hát ehhez aztán már tényleg fillérbaszás kell!

Nazareus 2019.12.18. 16:34:03

@Hegyirablo: Igen, igy van. Én egy Himi-humi GSM-nél vettem meg a telefonom kb. 4 évvel ezelött, 160ezer Ft-ért. De személyes átvétellel. Megnéztem, kipróbáltam, kifizettem. (Vicces volt, hogy a gyártó által vizálló garanciával adott telefonra a magyar bolt ráirta, hogy vizállóságra garanciát nem vállalnak :) A gyár igen, a bolt nem :D - persze vizálló, fotóztam vele viz alatt)

Inkvizítor666 2019.12.18. 16:45:08

@KaTe: te egy nagyon trendi és naprakész kancsó vagy

Szilárd Farsang 2019.12.18. 16:57:16

A banknál kell kérni az összeg visszautalását. Általában működni szokott. Személyes megjelenés, tranzakciós adatok megléte, mert szükség lehet rájuk.

Szilárd Farsang 2019.12.18. 16:59:21

Bocsi most látom, h utánvétellel történt a dolog. Akkor az előbbi tanács sztornó.

PannonBoy 2019.12.18. 17:04:21

@Opportunista mikroba: Az a gond, hogy minden céget csak úgy bejegyeznek, szinte semmi kötelezettsége nincs és az adatokat sem könnyű lekérni.
Náluk Angliában bármely cég adatait le lehet kérni díjmentesen, sőt az éves beszámolóba is be lehet tekinteni.

CCnick 2019.12.18. 17:31:22

"utánvéttel elutaltam 144900 Ft-ot egy OTP-s bankszámlára december 6-án. "

Tényleg kellene valami cenzus az internet használatához.

Egyébként nem olvastam még a kommenrteket, most megnézem jöttek-e ismét kiröhögtetni magukat az előreutalás fanok.

Nazareus 2019.12.18. 17:32:20

@Zabalint2: Lehetséges. Mindenesetre szerencsém volt vele, azóta is tökéletesen müködik. Garancia szempontból szerintem Kinából necces rendelni, bár onnan is hallani pozitiv történeteket.

CCnick 2019.12.18. 17:35:58

@VT Man: "Előbb ki kell fizesd, majd maximum jegyzőkönyvet vehetsz fel arról, hogy kaptál fél kiló kavicsot."

viszont ez még soha nem történt meg, viszont az, hogy valaki előre utalt és beszopta az gyakorlatilag minden onlineshopos homárposzt indítása.

CCnick 2019.12.18. 17:41:01

@Zabalint: "Magyarázza el nekem, hogy ennyire életképtelen embereknek honnan van pénze 150 ezres telefonra?"

Ennek se volt rá pénze, ha lett volna akkor nem fillérszexualizálja akcijósan hanem megveszi rendes helyen

CCnick 2019.12.18. 17:43:05

@CCnick: látom egy jött. Remélem a kapualjas telefonneper is befut emelni a műsor fényét

CCnick 2019.12.18. 17:48:42

@Reactor: "Jó poén az utánvétes átrázás, valóban, csak hosszú távon igen káros az egészségre. " Nem véletlen, hogy a valóságban nem is léztezik csak az előreutalásshívek fantáziájában.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2019.12.18. 20:38:15

Bocs, de ha egy oldalon minősítették, azért rájuk is lehetne finoman húzni valamit. Évek óta élősködnek, de nincs egy gyakornok aki egy ilyen nyilvánvaló lehúzó kamu weboldalt nem szúr ki fél év alatt? Ez azért szánalmas.

the crow 2019.12.18. 20:45:13

Itt az a gond, hogy a vevőt okosítja mindenki, ahelyett, hogy feltenné azt a kérdést, hogy ha már utalás, akkor az egy létező bankszámla, egy létező cégé. Miért nem lehet 1 nap alatt ilyen esetben letiltatni mindkettőt és még aznap külön kérés nélkül elindítani a nyomozást, ne adj isten országhatáron is túlra. A bank 100% hogy megtalálná azt, aki ezt a céget nyitotta, és már ülhetne is csalásért. Néhány túlméretezett büntetés elvenné a kedvüket, de amig rendre megússzák addig csak sokasodnak majd a csalók.

M1nd3gy 2019.12.18. 20:48:14

Shoprenteres fostalicska, kizárólag csak utalással lehet fizetni, kicsit sem gyanús... :)

KaTe 2019.12.18. 22:18:25

@the crow: "A bank 100% hogy megtalálná azt, aki ezt a céget nyitotta"
- Gondolod, hogy aki a céget alapította, meg aki a bankszámlát nyitotta, illetve akihez a pénz nagyrésze ténylegesen el is jutott az egy és ugyanazon ember?

kéki béla 2019.12.19. 02:03:11

Segítsetek értelmezni! Az utánvét azt jelenti, hogy akkor fizetek, amikor megkapom. Ennek mi köze ahhoz, hogy előre utalt???
Mert att írja a végén, hogy utánvétellel rendelte, de előre utalt.

kéki béla 2019.12.19. 02:04:29

Ja, a minimum a rendőrségen tett feljelentés.

kéki béla 2019.12.19. 02:09:38

Árukeresőről sajnos leszedték. (Bocs, ha már volt)

kéki béla 2019.12.19. 02:23:47

@kéki béla:
www.arukereso.hu/stores/mobilexpo-s166710/
Most ezen a linken érhető el, állítólag 9 év tapasztalat van mögöttük, de itt csupa 1-es értékelés van.

kéki béla 2019.12.19. 02:26:41

@the crow: most kezdtem el olvasgatni, állítólag valami ukrán gengszteré

invalid user name 2019.12.19. 07:24:51

jaj-jaj.

a székhelyszolgáltatókhoz bejegyzett cégekkel nem szabad üzletelni.

invalid user name 2019.12.19. 07:28:48

@the crow:

az otp számlára érkező pénzt azonnal továbbutalja egy elérhetetlen bankba. a számla és a cég egy hajléktalan nevén van.

ezek csak ötletek, nem ebben utazom.

csiri bá 2019.12.19. 07:46:50

@Kenton Delacruz: Alin nincs paypal... Amúgy megy PP-t is be lehet copni GB-n volt rá példa...

CCnick 2019.12.19. 08:39:46

@csiri bá: be lehet, csak nagyságrendekkel kisebb rá az esély.

Zebrán zöldnél átsétálva is elüthetnek de ez nem érv az autópályán átszaladgálás mellett.

igazi hős 2019.12.19. 10:00:28

@Nancsibacsi: "Nem, egy tisztességes kereskedelmi rendszerben 8 vagy 15 napos számlát állít ki a cég,és a teljesítés után fizetek, napokkal." Azt feltételezni, hogy a vevő tisztességes, még annál is naivabb dolog, mint az eladók esetén.

igazi hős 2019.12.19. 10:09:49

@Nancsibacsi: "Az ilyen cégek állítanak ki egymásnak 8, 15, vagy akár 180 napos számlákat - mivel tudják, hogy a lóvé be fog jönni - nincs lehetőség a fizetést elkerülni." Te egy másik Magyarországon élsz, mint én. Ebben az országban az építőipari számlák 10-20%-át nem egyenlítik ki. És nem is mindig szándékos csalás van mögötte, csak simán "így alakul".

Opportunista mikroba 2019.12.19. 10:32:47

@szcsongor: Jó, egy kicsit túloztam, bevallom... :) Ámbár az iPhone 11 Pro Max 494 ezer... Lesz itt egymilliós iPhone is szerintem.

Opportunista mikroba 2019.12.19. 10:34:11

Kis kérdés mindenkihez: ha feltételezzük, hogy egy embernek csak 2 keze van, akkor hogyan kell a futár előtt kinyitni a csomagot úgy, hogy KÖZBEN videózod is?

kéki béla 2019.12.19. 10:52:21

@Opportunista mikroba: állvány a kulcsszó. ;)
De ha az asztalra teszel pár könyvet (ha tudod, mi az), akár abból is lehet olyan támasztékot csinálni, ami megtartja a mobilt.

ekat 2019.12.19. 11:19:25

@igazi hős:
Nálunk a fuvarozás / szállítmányozásban is nem egy megbízó becsődöl addigra, mikor 30-60-90 nap múlva fizetésre kerülne sor... most utoljára pl. egy AQUARIUS-AQUA nevű ásványvizes cég játszotta el ezt.

Opportunista mikroba 2019.12.19. 11:51:23

@kéki béla: Milyen asztalra? A futár nem jön be a lakásba, a ház előtt adja át a csomagot. Vigyek le egy állványt az utcára? Meg egy asztalt is? Vagy hogy?

ekat 2019.12.19. 12:04:37

@Opportunista mikroba:
Hát ide (munkahely) mindig bejönnek magába az irodába, és szerintem otthon is az előszobában venném át, nem hagynám az ajtó előtt ácsorogni a futárt a lépcsőházban.

ekat 2019.12.19. 12:06:09

@ekat: De persze ettől függetlenül még soha nem várakoztattam futárt.

Opportunista mikroba 2019.12.19. 12:26:52

@ekat: Hát nem tudom, errefelé nem szokott feljönni az emeletre a futár, a ház előtt adja át, a kocsi járó motorral, látszik, hogy siet, sokszor mondja is, hogy késésben van. Kezembe adja a csomagot, aláírom a papírt, mire annyit mondanék, hogy köszönöm, már ott sincs. Elképzelem, hogy mondom neki, hogy te cica, állítsd le nyugodtan a kocsit, mert én most itt elkezdenék akkor videózni... :))
Értem én, hogy mi lenne az elmélet, csak az élet az más. Arról nem is szólva, hogy múltkor olyan csomagot bontottunk KETTEN a férjemmel, amit egyedül senki nem tudott volna kibontani (dobozba baromi erősen belepréselt törésgátló habszivacs). Ő fogta két kézzel a dobozt, én meg a másik oldalról igyekeztem sérülésmentesen kiszedni a habszivacsos csomagot. Még így sem volt egyszerű. 2 ember kellett csak a kibontáshoz, és akkor videózásról még szó sem volt... És nem valami hű de nagy és bonyolult cucc volt, csak egy sima állólámpa.

Opportunista mikroba 2019.12.19. 12:32:19

@Opportunista mikroba: Persze lehet azt mondani, hogy ja, ha nem videózhatom le, akkor közlöm a futárral, hogy nem veszem át. És akkor mi van?... :) Nem fogja ez a hír szíven ütni, visszarakja a csomagot a kocsiba, aztán húz a következő címre.

ekat 2019.12.19. 12:38:13

@Opportunista mikroba: Felétek nagyon mások járnak, itt már ezer éve nem papírt íratnak alá. :) Amit rosszallok is, mert bárki tud olyan krikszkrakszot irni a display-re az átvételhez, mint amilyet egyáltalán lehet.

Opportunista mikroba 2019.12.19. 12:45:43

@ekat: Tényleg, az utóbbi időben már ilyen elektronikus izé van... Nekem még a papír élt a fejemben. Már elég régen nem futározok, mindig csomagpontba vagy bolti átvételre kérem.

Opportunista mikroba 2019.12.19. 12:48:14

@ekat: Itt vidéken nem tartjuk rajta az ujjunkat a technikai újdonságok ütőerén :)) Csak szép lassan, nem hajt a tatár.

ekat 2019.12.19. 15:41:12

@Opportunista mikroba: Olyan terveink vannak, hogy ha majd ha nyugdíjasak leszünk, esetleg keresünk egy nyugisabb kisvárost. :)

peter3374 2019.12.20. 08:15:44

Autokat nezgetek, az egyik kereskedonel van tobb olyan is mont amot kineztem, megneutem a ceget, "nev" 329 Kft, meg a nevvel sem vacakoltak, ha megy a levesbe akkor johet a 330 sorszamu, 2016ban alapitottak, 2018-ra el is ertek a 2.800.000Ft-os arbevetelt, ugy hogy jelenleg is 120 koruli autot arulnak, ettol persze meg lehet megbizhato a ceg.....

wazzu 2019.12.21. 00:23:12

Na szóval, árukreső vásárlási tanácsadás következik. Nem rossz az, nézzük meg az listát, árat, ugorjuk át a leolcsóbb helyet, és a következőnél már vehetjük. Ennyi...

Permetező 2019.12.23. 17:20:37

Jaj Dzsonatán poszter.... Utalj már át légyszi nekem is 140ezret. Esküszöm én se küldök cserébe semmit. Köszi.
süti beállítások módosítása