Tékozló Homár

Botmixer számla és jótállási jegy nélkül az Emagtól, jöhet? Update!

2019.08.02. 11:00 | Homár Rezső | 48 komment

botmixerhomat.jpg

Mi van akkor, ha a megvásárolt terméket nem webshop forgalmazza, hanem a partnere? Kinek könyörögjön olvasónk a hiányzó dokumentumokért? A jó hír az, hogy a magyar jogszabályok értelmében önmagában a garancia jegy hiánya nem képezi a jótállási/szavatossági igény érvényesítésének akadályát.

2018 május 17-én vásároltam egy Bosch botmixer szettet. Egy, az Emag piactéren szereplő (román) cégtől jött a megrendelt botmixer. Őszinte meglepetésemre semmiféle dokumentum (garanciajegy, számla, használati utasítás) sem társult a küldeményhez, amit szóvá is tettem az Emagnál. Azt válaszolták hogy ez nem az ő problémájuk, ami kissé meglepett, mert véleményem szerint ők is felelősek az ott eladott árukért.

Olvasson tovább!

Hogyan szerezzünk vissza hatvanezer forintot a Vodafonttól?

2019.08.01. 09:23 | Homár Rezső | 110 komment

argh_thanks_for_reminding_me_f2441ba3d7b387e58ee0b3a8debaa6d6.jpg

A szolgáltató lehet bizalmatlan, kérhet előleget az új ügyféltől, de mi van az ügyfél bizalmával? Olvasónknál a Vodafon épp eljátszotta azt. Tőlük még várjuk a választ, hogy mi ilyenkor a helyzet és hol van a 60 000 Ft.

Május elején szerettem volna egy telefont és egy 2 éves előfizetést vásárolni a Vodafone-tól új előfizetőként. Ez azzal járt, hogy egy kb. 60 ezer forintos előleget elkértek tőlem az előfizetésre, mert nem voltam korábban Vodás. Gondoltam, úgyis kifizetném a következő két évben ezt, és nincsenek likviditás-problémáim, úgyhogy beleegyeztem. Sajnos azonban a telefon, amit kaptam, az első pillanattól fogva "nincs szolgáltatás" jelzést írt ki, nem tudott kapcsolódni a Vodafone hálózatára.

Olvasson tovább!

Nem, nem nyertél sem mobilt, sem okosórát a Telekomtól

2019.07.31. 10:00 | Homár Rezső | 57 komment

A legnagyobb magyar portálok is megírták, így az Index is, hogy a hétvégén egészpályás adathalász támadás indult a magyar neten. A csalók a legnagyobb magyar szolgáltatók nyereményjátékának álcázott popup üzenetekben próbáltak adatokat kicsalni a naiv netezőkből. Van UPC-s is, mi egy Telekomosba futottunk bele, csináltunk is róla néhány printscreent, hogy lássátok, mire számíthattok. 

Elég a tökéletes magenta árnyalat, egy megfelelő számú pöttyel körített T betű és már mindent elhiszel, hiszen egy ismert szolgáltató, a Telekom mondja? Biztos van, aki azt sem kérdőjelezi meg, hogy egy nyereményhez minek megadni a bankártya adatokat, az adathalászok meg boldogan halászgatnak tovább. 

Olvasson tovább!

Amerikában sincs kolbászból az autóbérlés

2019.07.30. 12:48 | Homár Rezső | 83 komment

avis.jpg

Attilláék nagy útra készültek, mindent jól kitaláltak, és még itthonról, a Wizzair oldalán béreltek autót Los Angeles-be az AVIS-nál. Végül egy igazi ügyfélszolgálatos bénázásba botlottak, ráadásul május óta nem is reagálnak az utólag is benyújtott panaszra. Jó sokat buktak a sztorin, aztán elküldték nekünk a levelüket, hogy lássuk: máshol sem megy ez másképp és ott sincs mindenkinek a bőre alatt GPS!

Tisztelt ügyfélszolgálat! 

A fenti bérlésemmel kapcsolatos elégtelen ügyfélkezelést szeretném jelenteni az AVIS részéről.

2019.05.16-án többször  telefonon hívtam az ügyfélszolgálatukat az általuk megadott telefonszámokon (1-888-897-8448, 1-800-354-2847). A problémám az volt, hogy a bérelt autó csomagtartójába záródott a kulcs, és az autót nem lehetett kinyitni. Az eset a kölcsönző helyszínétől nem túl messze, kb 20 percnyire történt. Kértem őket, hogy küldjenek valakit aki kinyitja nekem az autót.

Olvasson tovább!

Rámenős adategyeztetés, vagy egyszerű spam?

2019.07.29. 10:00 | Homár Rezső | 27 komment

spam.jpg

Ádám nem járult hozzá ahhoz, hogy az E.ON reklám céljából is megkeresse őt, ezért a cég most más irányból támad. Az adatkezelési tájékoztatás hasznos információ, tehát nem reklám, de gyakori elküldésével hátha egyszer eljön az a pillanat, amikor megadja az adatait és beleegyezik a reklámokba?

Az E.ON marketingesei ördögi tervet találtak ki a reklám célú megkeresésekhez hozzá nem járuló renitensek jutalmazására. Két hetente az alábbi "Frissítse adatait" tárgyú levéllel spameli azokat, akik nem engedélyezték adataik marketing célú felhasználását. 

Két dologra ad a levél lehetőséget: "Igen, szeretnék nyilatkozni" és "Igen, megadom az adataimat". Milyen kedves. "Leiratkozás", "Nem szeretnék több ilyen tárgyú levelet kapni" vagy "Továbbra sem nyilatkozok" gomb természetesen nincs. 

Olvasson tovább!