Tékozló Homár

Létezik, hogy SZÉP-kártyás fizetésnél ugrik az elállási jog?

2019.10.31. 14:32 | Homár Hilda | 53 komment

screenshot_2019-10-30_at_17_42_02.png

Jó pár éve már, hogy a kormány átalakította a hazai cafetériarendszert, és az Üdülési csekket társaival, a különböző utalványokkal ki-, a Széchényi Pihenőkártyát vagyis SZÉP-kártyát pedig bevezette. Aki kap ilyet a munkáltatójától, az tudja hogy működik, a többieknek mondjuk: az éves juttatás 3 féle alszámlára (szállás, vendéglátás, szabadidő) elosztva érkezik, a keretösszegeket pedig a három szolgáltatáscsoportban szerződött partnereknél a bankkártyákhoz hasonlóan működő SZÉP-kártyákkal lehet elkölteni. Hogy az alábbi posztban szereplő webshopnak hogy sikerült cipőre is elfogadnia a SZÉP-kártyát - ami se nem szolgáltatás, se nem tevékenység - az rejtély, de lehet, hogy egyszerűen tetszik nekik a kis plasztikkártya képe, hiszen a honlapjukon írják is: "Elfogadunk továbbá szép kártyát is!". Mindenestere a biznisszel más baj is volt.

Kedves Homár!

Rendszeres olvasójuk vagyok, és meg szeretnék osztani egy sztorit ami kiverte nálam a biztosítékot:

Munkahelyünkön SZÉP kártyára kapunk cafetériát, és mindenki igyekszik a lehető legjobban kihasználni. Éppen ezért nagyon megörültünk, amikor rátaláltunk a playsport.hu webáruházra ahol lehetőség van SZÉP kártya bármelyik zsebéről történő fizetésre. Ezt kihasználva kollégáimmal többen is rendeltünk Tőlük. Az ügyfélszolgálati és garanciális ügyintézés csapnivaló:

Kollégám rendelt egy közel 40 000 Ft-os Nike márkájú sportcipőt. Már 5x volt javítva ragasztva, 6.-ik alakommal már termékcserét kértünk, mivel a javítást követően a már 5x javított cipő a ragasztás mentén a szállítást követően már a dobozban szét volt nyílva. Természetesen minden javítás alkalmával 1500 Ft-ot költöttünk a beküldésre. a termék cserét megtagadták, de legalább normális használható állapotban kapta volna vissza cipőt. Ez azért felháborító, mert egy ilyen drága cipővel nem 1 hónapos hordásra tervez az ember.

Olvasson tovább!

Sikeres volt a sikertelen bankkártyás fizetés, mégsem pörgeti az ELMŰ a villanyórát

2019.10.31. 10:00 | Homár Rezső | 27 komment

main-qimg-0e8df623d69a61d25fca6bf68ccf8dce.jpg

Emese egy hónapja küzd ezért, hogy az Energiapp hibájából félrekönyvel (nem is könyvelt?) befizetést valahogy megtalálja feneketlen rendszerében az ELMŰ. A telefonálás, e-mailezés azonban egyelőre falra hányt borsó, a villanyóra meg áll, ha nem fizet.

2019.09.29

Az Energiapp telefonos applikáción keresztül előrefizetős mérőórára feltöltöttem 10 000 Ft -os feltöltést, és bankkártyával fizettem (minden korábbi alkalommal így tettem, hiba nélkül). Erről egy sikertelen fizetés email-t küldött az elmű, ezzel szemben a bankkártyámról mégis megtörtént az összeg levonása, viszont feltöltőkódot (amit az órába be kell ütni, hogy legyen áram) nem kaptam. Még aznap 20:40 kor az alábbi emailt küldtem az elmű részére:

Olvasson tovább!

Kötelező a csere, ha a termék nem váltja be a hozzáfűzött reményt?

2019.10.30. 10:00 | Homár Rezső | 53 komment

szemuveg.jpg

Olvasónk fiának nem jött be a Decathlonba vásárolt úszószemüveg, ezért olvasónk arra gondolt, hogy a reklámszöveg szerint jár el és inkább visszaviszi az áruházba. De ott nem az történt, amit várt, a pénzét nem kapta vissza, mivel a szemüvegnek valójában nem volt semmi baja. 

Vásároltunk a Decathlon-ban egy úszószemüveget. A fiam tegnap próbálta ki, mert ragaszkodott a régihez és az csak most ment tönkre. De ez, amit belinkeltem dioptriás, vagy valami baja van, mert hányingere lett benne, így kb 2 percet volt rajta.

Olvasson tovább!

Komolyan az a megoldás ennél a digitálisan igen fejlett szolgáltatónál, hogy személyesen bemegyek az ügyfélszolgálatra?

2019.10.29. 15:55 | Homár Hilda | 39 komment

tenor.gif

Mondhatnánk, hogy nem nagy ügy, de közben mégis. Egy kis családi cégnél még talán elmegy, de egy akkora cégtől, mint a UPC mást vár az ember. Például, hogy ne legyen hónapokig bugos a honlapja, vagy ha már nem sikerül több hét alatt sem megszerelni, legalább ne hárítsa az emiatt fellépő költségeket az ügyfelekre. Számlamásolat darabja 1000 forintért??? Ne már.

Kedves Homár csapat,

Egy viszonylag egyszerűnek tűnő problémát szeretnék megosztani veletek, ami a UPC hibájából mostanra idegesítően bonyolulttá vált.

Évek óta ügyfelük vagyok, fizettem a számlákat rendesen. Idéntől viszont az internet havidíját a férjem munkáltatója kifizeti nekünk, amihez persze szükség van a számlákra, amivel igazoljuk a költséget. 

És itt jön a probléma... A számlák már hetek, sőt hónapok óta elérhetetlenek a UPC honlapján, bármikor próbálom letölteni őket, azt az üzenetet kapom, hogy a számla elkészült, nézzek vissza 1-2 nap múlva, akkor elérhető lesz. Ez nemcsak a friss, hanem júniusi-júliusi doksikkal is így van.

Olvasson tovább!

Ha nem tudunk valamit, az bizony nem tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat

2019.10.29. 10:00 | Homár Rezső | 79 komment

xiaomi-1-920x519.jpg

Mi történik akkor, ha úgy érezzük, nem tájékoztattak megfelelően egy termék tulajdonságairól? Olvasónk úgy gondolja, azzal hogy nem hívták fel a figyelmét arra, hogy az új mobilja 32 bites, megtévesztették, és most szeretne valami megoldást. Ám az a helyzet, hogy ha az ellenkezőjét sem állították, akkor nincs mit tenni. Mind minden esetben, mobilvásárlásnál is a körültekintést javasoljuk.

2018 karácsonya környékén vásároltunk két Xiaomi Redmi 2S telefont. Sem eladáskor, sem a forgalmazók honlapján nem találtunk arra nézve információt, hogy a telefont 32 bites Androiddal forgalmazzák, holott ez az alsó közép kategóriás  készülék processzora is 64 bites.
 
A probléma, hogy 2019 nyarától Androidra a 64 bites alkalmazások fejlesztése preferált, amik nem futnak egy  32 bites Androidot futtató készüléken.

Olvasson tovább!

Újra hasít a kamu futócipő bolt

2019.10.28. 10:00 | Homár Rezső | 50 komment

asics.png

Ádám belefutott a kamunak bizonyult asicsfutocipo.com-ba, amit már 2017-ben sikerült egyszer letiltatni, de a kommentek alapján látszik, hogy pár hónapja újra szedi áldozatait. A kamu webshopos csalásoknak nagy hagyománya van, a végén még örülhetünk, ha csak a termékért fizetett pénzt buktuk és nem a bankkártyánk adatait. De ne legyenek illúzióink. Legutóbb júliusban írtunk a Telekomos, UPC-s adathalász hullámról, akkor megírtuk azt is, mire érdemes figyelni. De azért az alap az, hogy legalább egy cégnév legyen már megtalálható azon a nyomorult webshopon és legyen biztonságos a weboldal. Ha találkoztatok már ezzel a "céggel" és van tapasztalat, vagy valami jó tanács, segítsetek Ádámnak!

Minap akarunk venni egy futócipőt. ASICS kell mert pronalo a párom lába. Talál egy elég profi oldalt www.asicsfutocipo.com. Annyi már gyanús volt nekem, hogy minden modell, szín, minden méretben, szinte féláron van. Nem baj nagyon örültünk.

Postaköltség 5000! Mondom lehet külföldi. Aztán a fizetés végén jöttem rá teljesen, hogy kamu az oldal, mert a kártyás fizetés esetén nem látszott Mastercard szimbólum.

De sehogy sem tudom letiltani, vagy feljelentést tenni, mert ugye kár nem ért. Csak egy rossz kamu csaló oldal és ráadásul ASICS eredeti honlappal szinte azonos felület. Szerintem ez borzasztó, hogy semmi értelmeset nem tudok lépni.