Tékozló Homár

"Vagy megjött vagy nem. Vagy eladták másnak vagy nem. Vagy ügyfeletek maradok vagy nem." UPDATE

2020.01.30. 13:52 | Homár Rezső | 84 komment

main-qimg-9350f2c94bcdc71a14dacfd1077e4fe1-c.jpg

Zoltán igen érzékletesen megírt kálváriája kellemes olvasmány, kár hogy a végén nincs ott a happy end, vagy legalábbis egy halvány reménysugár. Olvasónk az ajándékba szánt notebook-ot időben próbálta megvenni, de azzal, hogy a Telekom flottás ügyfele, minden reményét elvesztette arra, hogy egyszerűen hozzájusson a megrendeléséhez. Bár ahhoz először valakinek végre meg kéne rendelni azt a nyomorult notebook-ot, hogy végül ne is kaphassa meg, de valószínű, hogy eddig még ez sem történt meg. A sztorit elküldtük a Telekomnak, hátha ők meg tudják magyarázni, miért is lett ilyen nehéz Zoltán élete. Update: felvettük a kapcsolatot a Telekommal, válaszuk a poszt végén.

Tisztelt Tékozló Homár!
 
Megosztanám veletek a Magyar Telekommal kapcsolatos, már-már bohózatba illő kálváriámat egy notebook rendeléssel kapcsolatban.
 
A történet 2019 decemberében kezdődött. December 24.-én egy kora délutáni órában, felhívtam a Telekom ügyfélszolgálatát és érdeklődtem, hogy a webshopjukban lévő Lenovo C340 notebook Szegeden valamelyik boltjukban esetleg van-e készleten, mert a két ünnep között bemennék és vennék egyet a lányomnak diploma ajándékként. Az ügyintéző hölgy nagyon kedves és készséges volt, többek között megnyugtatott, hogy több, mint 440 boltjukban átvehető az általam kiválasztott notebook. Tájékoztatott arról is, hogy mivel flottás mobil telefoncsomagom van, ezért mindenképpen be kell fáradjak egy boltba, sem telefonon, sem online nem rendelhetek.

Javasolja, hogy inkább a Telekom saját üzletébe, mint partnercéghez forduljak, mert az ott lévő ügyintézők jobban képben vannak a flottás szerződésekben foglaltakkal. Mindezek után kellemes karácsonyt kívántunk egymásnak és elköszöntünk. Megnyugodtam, hogy minden rendben lesz a januári diplomaosztó előtt biztos a birtokunkban lesz a notebook.
 
December 27.-én Hódmezővásárhelyről beutaztunk Szegedre az Árkádban található Telekom üzletbe. Előadtam, hogy ki vagyok, mit szeretnék. Kéri az ügyintéző a telefonszámomat, majd konstatálja, hogy igen flottás csomagom van. Kissé meglepődtünk a feleségemmel, hogy pusztán ezért kellett beutazni és személyesen leadni a rendelést, holott a Telekom weblapjára bejelentkezve, illetve a telefonos ügyintézővel történő beazonosítás után is egyértelmű, hogy flottás díjcsomagom van. Azért hangsúlyozom a flottás díjcsomag meglétét, mert ez a történet szempontjából fontos tulajdonság.
 
A történet szálát tovább görgetve, az üzletben jelzik, hogy ezt a terméket meg kell rendelni és nemhogy Csongrád megyében vagy akár 440 helyen, hanem az országban összesen 4 helyen - legközelebb Szolnokon - vehetném át. Mivel a bemutatkozásomkor jeleztem, hogy Hódmezővásárhelyről jöttünk, ezért javasolja nekünk, hogy ott rendeljük meg, ezzel megspórolok egy újabb beutazást Szegedre. Valószínűleg az értetlen nézésemnek köszönhetően folytatta a mondatát: A notebookot a rendelés helyszínén kell átvegyem, mert a flottás díjcsomaggal rendelkezőknek nem szállítanak házhoz. Mit volt, mit tenni. Kocsiba vissza, irány a hódmezővásárhelyi Telekom partnerüzlet.
 
A vásárhelyi bolthoz érkezve először azt hittem valamit ingyen osztanak olyan sokan voltak. Ajtóban ácsorgó emberek, bent tömeg, enyhén áporodott levegő. Kezdtünk hasonlítani heringekre a konzervdobozban. Gondoltam naívan, hogy 7 ügyintéző dolgozik itt majd pörögni fognak az események. Sorszám húz. Kijelzőre felnéz. Arcra döbbenet kiül. Rosszul mértem fel a helyzet. Az utolsó hívott sorszámhoz képest 30-cal nagyobb sorszámot kaptam. 20 perc ácsorgás és izzadás után feladtam, mivel ez idő alatt nem csökkent az elöttem lévő sorstársak száma. Inkább foglaltam másnap kora reggelre időpontot és eljöttünk.
 
December 28.-án a foglalt időpontra bementem. Megnyugtattak a gép rendelhető. Megrendelték, s tájékoztatást kaptam, hogy a 30.-ai szállítással nem, de a január 6-án érkező szállítással igen nagy valószínűséggel megérkezik, amiről telefonon a bolt értesíteni fog. Kijöttem a boltból és megnyugodtam, s hogy Hofi Gézát idézzem: "Alakul a terv. Papíron."
 
Január 6.-án kezdett rossz érzésem lenni. Nem érkezett telefonhívás. Gondoltam a dolgok elé megyek és inkább érdeklődök. Mivel Telekom partnerboltról van szó ezért az interneten fent volt az elérhetőségük. Miért fontos ezt megemlíteni? Mert a Telekom oldalán nincsenek fent a boltok elérhetőségei, hogy ne zaklassák őket a türelmetlen ügyfelek. Csak a központi elérhetőség van. Kedves hölgy felveszi. Aranyos, udvarias, készséges. De ő semmilyen rendelésről nem tud. Utánanézett. Visszahívott. Nem lát semmilyen rendelést, de másnap biztos megérkezik érdeklődjek. Azzal a személlyel, aki elküldte a megrendelést sajnos nem tud most kommunikálni, mert beteg. Ennyit a feladatok átadásáról - gondoltam. A végén egy érdekes mondatra felfigyeltem. Újból meg kell rendelni a boltnak notebookot. Kezdett gyanús lenni a dolog számomra. Akkor most le lett adva a rendelés vagy nem? Egy leadott rendelést miért kell újból leadni?
Aztán úgy voltam vele, hogy ezek a srácok profik, ez a Telekom, a Deutche Telekom leánya, tudják mit kell csinálni. Biztos csak én nem látom át a belső folyamatokat. Na jó, ez csak vicc volt. Ezt sosem gondoltam.
 
Január 7. Megint telefonálok. Sajnos a notebook nem érkezett meg. Leadják újból a rendelést és jövő héten megérkezik. Megemlítem azt az apróságot a hölgynek, hogy a Telekom weblapján már készlethiányt jeleznek. Kérdezem, hogy biztos megérkezik-e. Most már csak 50-50% a válasz. Kérdezi a hölgy kedvesen, hogy miért ilyen fontos ez nekem. Elmondtam neki, hogy ajándékba szeretném átadni január 17.-én. Sajnálkozását és megértését fejezi ki, illetve megnyugtat, hogy az ügyintéző felépülése után telefon felfog keresni és vele pontosíthatom a jövő heti átvételt.
 
Január 14. Mivel semmilyen hívás sem érkezett, ezért kénytelen voltam ismét telefonálni. Ugyanaz a hölgy veszi fel. Ismét kedves, bájos. Majd közli, hogy Sajnálja, az eszköz nem érkezett meg, nem is fog. További kellemes napot kívánt. Meg sem kérdezte, hogy a rendelésemet továbbra is fenttartom-e, vagy ajánl egy másikat, ... Részéről és a partner üzlet részéről le volt zárva a kérdés. Ezúton kérek elnézést, hogy én mint ügyfél bezavartam a mindennapjaikba.
 
Agyam elborult, gondoltam írok egy panaszos levelet. Neveltetésemből fakadóan, kultúrált hangnemben leírtam a történteket és kértem a panaszom kivizsgálását. Mindemellett jeleztem az emailben, hogy a weboldalukról nem lehet levelet küldeni, mert a captcha kód nem jelenik meg, így a rendszer nem küldi el a levelet. Észrevételemt megtámogattam egy képernyőképpel is.
 
Mivel 3 napom volt a diplomaosztóig az ajándékozást megoldottuk másképpen, de ez a történet folytatásának szempontjából lényegtelen.
 
1 héttel később gondoltam írok megint egy levelet, mert még egy automata válasz sem érkezett 1 hét alatt, nekem, mint ügyfélnek, hogy panasza megérkezett, XXXXXXXX számon iktattuk és megkezdtük a kivizsgálását. A Telekom IT-szakemberei eljutottak már addig, hogy az online levélküldő felületen a captcha kód megjelenik, de hiába írja be az ember helyesen a megjelenő 4 darab betűt, Hibás kód! üzenettel nem lehet továbbra sem elküldeni a levelet.
Felhívom ismét az ügyfélszolgálatot. Szegény kislány nem állt a helyzet magaslatán. Nagy nehezen megértette mi után érdeklődöm, arra pozitív választ kaptam. Panaszom megérkezett. A weboldalukon lévő hibát jeleztem, amit nagyon nehezen értett meg. Majd sikerült megdöbbentsen a kérdésével. "Én most mit csináljak vele?". A beszélgetés többi része már lényegtelen.
 
A telefonbeszélgetést követően egy ismerősöm jelzi, hogy ismét rendelhető az általam kinézett eszköz. Gondoltam - naívan -, hogy teszek mégegy próbát. Irány vissza Szegedre. Árkád üzletközpont Telekom szaküzlet.
Bemutatkozás, azonosítás egy telefonszámommal, vásárlási szándékom elővezetése. Ügyintéző kedves, készséges, udvarias, segítőkész. A rendelés leadása közben előadjuk röviden, hogyan jártunk. Sajnálkozását fejezi ki és nem ért egyet azzal, ahogy a hódmezővásárhelyi partnercég kezelte az ügyet. Közben kiderül, hogy 4 hasonló eszköz még mindig ugyanabban a négy boltban porosodik, mint december 27.-én. Kérem tőle, hogy ne raktárkészletre rendelje az eszközt, hanem kösse a nevemhez, az azonosítomhoz, hogy követhessem a Telekom weboldalán. Sajnos ezt nem tudja megtenni, mert a Telekom rendszere nem engedi, mert FLOTTÁS csomagom van. És mivel FLOTTÁS díjcsomaggal rendelkezem, ezért be kell majd fáradjak ismét a szegedi boltba átvenni a notebookot. Azt is megtudtuk, hogy másnap (23.-án, csütörtökön) fogja feladni a heti rendelést és pénteken át is vehetem. Az eszköz megérkezésével kapcsolatban telefonon fognak értesíteni. Feleségem kérésére ígéretet kaptunk, hogy pénteken abban az esetben is felhív az ügyintéző egy kollégája, ha nem érkezne meg az eszköz. Az ügyintéző ugyanis pénteken nem fog az üzletben tartózkodni. Ezzel és a lelkünkben erős fenntartásokkal eljöttünk. 
 
Szerintem kitaláljátok mi történt. Igen, valóban semmilyen telefonhívás nem történt a bolt részéről. Most már nem bosszankodom. Röhögök az egészen. Simán belefért volna egy ilyen történet megfilmesítése az Agymenők vagy az Így jártam anyátokkal, esetleg a Jóbarátok sorozatba.
Ma, 2020 január 25.-én szombati nappal a Magyar Telekom a hiteltelen, megbízhatatlan kalapba került nálam. Amennyiben a Telekomnak ez az ügyfelekkel szembeni stratégiája, akkor az pofátlan, botrányos, megalázó és semmibe vevő. Jelenleg a megrendelésem Schröndinger macskájára hasonlít. Vagy megjött vagy nem. Vagy eladták másnak vagy nem. Vagy ügyfeletek maradok vagy nem. Hála az égnek a piros konkurens cég is jó ajánlatot tett a munkáltatóm felé. Van választási lehetőség.
 
Azért felmerül néhány fontos kérdés, ami mellett nem lehet elmenni:
A Flottás díjcsomaggal rendelkező ügyfelek ki vannak szorítva az online és telefonon történő rendelésből.
A Flottás díjcsomaggal rendelkező személy nevéhez nem köthető rendelés, ezért azt nyomon sem tudja követni, reklamálni sem tud.
A Weboldalon az online chat felületen csak az online megrendelésekkel kapcsolatban tudnak segíteni. Ez igaz a telefonos ügyintézőre is.
A boltoknak nincs elérhetősége, azokat senki nem hajlandó megadni, így a kapcsolatot nem lehet velük felvenni.
Hiába toltam bármelyik üzletben az ügyintézők elé az igazolványomat, hogy bizonyítsam a flottás csomaghoz való jogosultságomat, senkinek nem kellett. Mondván a rendelt termék átvételekor van arra szükség. Ebben az esetben viszont miért nem lehet legalább a rendelést leadni online módon?
 
Kedves Telekom! Köszöntelek a XXI. században

Zoltán ügye úgy néz ki, hogy sínen van, reméljük hogy valami általános változást is sikerült elérni. A Telekom válasza:

Ügyfelünk megrendelése rendszerünkben rögzítésre került, azonban sajnálatos módon az eszköz több alkalommal nem érkezett meg a soron következő szállítással, melyről sajnos ügyfelünket elmulasztottuk tájékoztatni.

Ügyfelünkkel felvesszük a kapcsolatot, egyúttal ezúton is elnézését és megértését kérjük az előfordult problémák miatt.

Bízunk benne, hogy ügyfelünk megelégedésével tudjuk a problémát orvosolni.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rejtélyes 2020.01.30. 13:57:41

Laptopot a laptopboltbol, es ne egy telefonboltbol. :)

cmx85s 2020.01.30. 14:12:36

@Rejtélyes: gyakorlatilag ezt akartam írni.
Fel nem foghatom, miért szívatja magát manapság valaki egy ilyen bulival, amikor egy szakboltban azonnal, online, olcsóbban megrendelheti.

Zuzer78 2020.01.30. 14:12:51

Meglepődnék, ha csak a Telekom forgalmazna ilyen gépet.

Terézágyú 2020.01.30. 14:22:43

" felhívtam a Telekom ügyfélszolgálatát... Az ügyintéző hölgy nagyon kedves és készséges volt, többek között megnyugtatott, hogy több, mint 440 boltjukban átvehető az általam kiválasztott notebook."

Vagyis ő csak eldarálta a kötelező reklámszöveget, és semmi köze (és gőze) nincs a telekom-boltok működéséről... sz*rügy.

"nemhogy Csongrád megyében vagy akár 440 helyen, hanem az országban összesen 4 helyen - legközelebb Szolnokon - vehetném át."
...
"jeleztem, hogy Hódmezővásárhelyről jöttünk, ezért javasolja nekünk, hogy ott rendeljük meg... A notebookot a rendelés helyszínén kell átvegyem"

Most akkor megrendelni és átvenni bárhol lehet ezek szerint... legfeljebb az a gond, hogy az országban 4 helyen van raktáron.

Darth Revan 2020.01.30. 14:23:16

Ha egy cegnek nem kell a penzed, akkor ne erolkodj naluk elkolteni...

ekat 2020.01.30. 14:29:42

A sztori tényleg gáz a TELEKOM-ra nézve, de ami a flottacsomagot illeti, az arra vonatkozó előírásoknak azonnal van egy logikus magyarázata, ha az ember valaha volt már flottában:
a számlákat vagy a munkaadó fizeti eleve, vagy jótáll a kifizetésükért, ill. a kedvezményeket is ő kapja, nem a flottatag. Nekem ha jól emlékszem még meghatalmazás is kellett a cégtől, mikor venni, vagy intézni akartam a szolgáltatónál valamit.

Leadfoot 2020.01.30. 14:46:46

Egész vicces, hogy egy kommunikációs óriásvállalatnál mennyire hadilábon állnak a kommunikációval. Hála a jó égnek, pár hónapja nem vagyok már a T ügyfele, de előtte soha egyetlen egyszer sem sikerült semmit elsőre elintéznem.

1.
Internetszolgáltatás online megrendelése: csak nem akarnak jönni bekötni egy hónapon belül. Üfsz telefon --> a kért címen nem tudnak szolgáltatni. Oké, de akkor nem kéne erről nekem szólni, hogy ne várjam a szerelőjüket, mint a jógyerek? De, fognak hivatalosan értesíteni (arról, amit épp most mondott el szóban). A hivatalos értesítő azóta is jön.

2.
Net/tévé szolgáltatás lemondása. Személyesen visszavittem az eszközöket, utána még kétszer próbálkoztak bevasalni rajtam.

3.
Kártyás mobilcsomag előfizetésesre váltása. Menjek vissza másnap, épp "nem működik a Domino rendszer".

4.
Mobil előfizetés felmondása számhordozással. Rosszul szerepelt az irányítószámom a rendszerükben, emiatt nem tudtam elvinni a telefonszámom (az új szolgáltató által leadott igénnyel nem egyezett). Mutatom a lakcímkártyám a T ügyfélszolgálatán: az őket nem érdekli, nem lehet csak úgy átírni "a rendszerben". Felveszik panaszként, 30 napon belül válaszolnak. Közben megoldottam máshogy (az új szolgáltató valamivel rugalmasabb volt). Egy hónap után jön az e-mail a panaszomról: a lakcímkártyámban van rosszul az irányítószám, nem náluk. WTF???

Két napja pedig megkaptam ugyanazt az e-mailt, mint a számhordozás napján (valamikor október legelején), miszerint le lett választva a fiókomról az előfizetés. Jóvanakkó.

Zabalint 2020.01.30. 14:51:42

Én az ilyet sosem értettem. Ezernyi helyen meg lehet venni azt a konkrét típusú laptopot, meg ezernyi hasonlót is, nem is drágábban (rákerestem, hasonló ára van normális - nem szürkeimportos webshopokban, mint a T-nél), miért ragaszkodik valaki ahhoz, hogy a Telekomtól vegye, ha az első körben kiderül, hogy macerás? Ezek az emberek a hiánygazdaságban szocializálódtak, vagy élvezik a sokadik körös szívást? Vagy csak fel akarnak háborodni azon, hogy mennyire nincs a helyzet magaslatán az adott cég?

Mert általában együtt tudok érezni azokkal a posztolókkal, akik vettek valamit, de nem azt kapták, amit ígértek, nem javít a garanciális szerviz, nem cserélik a hibás terméket, stb., stb. De a posztoló ezen laptovásárlás kontextusában nem jutott el odáig, hogy vásárlója legyen egy egyébként kis túlzással minden sarkon kapható tömegterméknek, mert ragaszkodott, hogy konkrétan a Telekomtól vehesse.

Vagy az lehet, hogy a posztoló ilyen hónapról-hónapra élő pénzügyileg analfabéta, aki a részletfizetés lehetősége miatt ragaszkodott a T-hez?

230e 2020.01.30. 15:12:31

@Zabalint: Kifutó cuccaikat, van hogy jóval a normál bolti árak alatt adják, a telefonjaik pedig függetlenek már. Ahhoz sem kell előfizetés, hogy a listaáron vásároljon náluk az ember.

A Telekom normál töketlenkedésén túl, viszont fura flottásként azért morogni, hogy nem kapja meg a normál előfizetőknek járó kedvezményt, kiszállítást stb, hanem a flottásoknak fenntartott feltételekkel rendelhet. (valszeg még így is kaphatott valami kedvezményt a készülékre).

Menjen át normál előfizetőként, fizesse ki a havi telefonszámla kétszeresét, és máris oda tud rendelni ahová akar, vagy fogadja el azt, hogy nem jogosult a normál előfizetőknek fenntartott kedvezményekre.

Zabalint 2020.01.30. 15:24:43

@230e:
Igen, olyan is van, de ez feltehetőleg nem kifutó modell, ha erre a változatra gondolt a posztoló:
www.telekom.hu/shop/termek/Lenovo+YOGA+C340--LENOVO+YOGA+C340?sku=jsku1754632015&contractType=listPrice&paymentType=FULL

És ez tényleg nem olcsóbb, mint máshol, hacsak nem volt akkor valami akció.

Én is hallottam olyanról, hogy valami tényleg megérte náluk, pl. évekkel ezelőtt állítólag egy adag Panasonic FZ200-as fényképezőgépet adtak el, amelyeket egy csomóan használtan továbbértékesítettek. De pl. mikor pár éve változtattam az internet előfizetésemen, láttam hogy 1 év hűségidővel néhány hónap kedvezményt lehet kapni, 2-vel 10 ezerrel olcsóbban egy terméket lehet venni, kíváncsiságból végignéztem, és semmi sem érte volna meg normális webshopokkal összevetve.

Egyébként ha most megnézed, amik jó vételek lennének, azok nincsenek raktáron.

Nikolas Jr. 2020.01.30. 15:30:19

Én egy dolgot nem értek a történetben.

Azt írja megoldották az ajándékozást máshogyan, aztán utána rá, idézem:

"A telefonbeszélgetést követően egy ismerősöm jelzi, hogy ismét rendelhető az általam kinézett eszköz. Gondoltam - naívan -, hogy teszek mégegy próbát."

Miért rendeltek rá újra? Ráadásul egy ennyire masszív negatív tapasztalat után? Bennem ilyenkor felmerül, hogy szándékosan az volt a vevő célja, hogy tetézhesse a panaszát...

230e 2020.01.30. 15:43:10

@Zabalint: A múlt héten volt Huawei Mate 20 lite 50.000 forintért, nagyjából 3-4 nap alatt kipörgették. Ez az a cég, ahol 2-3 havonta nagyon jó vételek vannak, ami a többi normál webshopra nézve jóval ritkábban mondható el. (pl: MM, Edigital, Emag). Apósomék most januárban az eleve újrakötni kívánt megrendelés mellé tudtak olyan áron tv-t venni, amivel még a szürke webshopok sem tudtak versenyezni, és nem kellett többletkötelezettséget/árat vállalniuk annál, ami eddig is kellett nekik. Valszeg itt is lehetett valami ok, amiért a posztoló ezt választotta.

safranek50 2020.01.30. 15:55:42

Állam úgy dönt, berángat fénykanócot kis falunkba. Ki más, mint nagytekintéjü telekom "szolgáltatna". Sötét én elhiszi, s másik neten megrendel. 1 órán belül csipogó sms, benne számsor, mely azóta sehol vissza nem kereshető.
Chapta azóta is szar. Irni tehát nem lehet.
Levélre válasz 3 hete: szintén szarnak.
Igy maradnak a búsba, öreg meg a régi neten.Szarjanak farfekvéses sünt, ha a szolgáltató azt hiszi, ő már hatalom.

chili wili 2020.01.30. 15:58:36

Nagyon hasonló kálváriám volt 10 éve, amikor megjelent az xbox 360. Sürgős volt, jött a karácsony, én meg a történet másnapján 2 hétre elutaztam előtte munkaügyben. Megrendeltem jóáron a telekomtól, azt mondták, mivel flottás vagyok, menjek be személyesen átvenni. Az Árkádban nem volt, menjek át az Arénába, ott van készleten, rendeljem meg ott, ki is adják. Bementem, ahol azt mondták, ők nem T-Pont, nem tudjak kiadni, menjek be másnap az Árkádba. Nagyon kiakadtam és kb üvöltve előadtam, hogy ne szórakozzanak velem, egész delután ezután szaladgáltam, küldözgettek innen oda meg onnan amoda, másnap elutazom, december 23-an jövök vissza, úgyhogy én ma innen nem megyek el xbox nélkül. Szegény ügyintéző sírásra álló szájjal, egy szó nelkül kihozott egy xboxot, én nagyon-nagyon bocsánatot kértem és fizetés után boldogan hazamentem.

Salty70 2020.01.30. 18:55:46

Válaszolnék néhány kommentelő kérdésére, felvetésére.

1. Több embernél felmerült, hogy miért a Telekomnál akartam megvenni a Lenovo C340-et. Sőt voltak lelkes kommentelők, akik még utána is néztek, hogy ez olcsóbban máshol megvásárolható.
Valóban Lenovo IdeaPadC340 sok helyen vásárolható. Van olyan webshop, ahol ebből a típúsból 20 féle van. Én is bújtam a webshopokat. Csakhogy én néztem a specifikációkat is. És például MX230-as videovezérlővel, 250 nit-es kijelzővel nem találtam akkor, amikor a rendelésemet leadtam.
Rejtélyes kommentje: "Laptopot a laptopboltbol, es ne egy telefonboltbol. :)"
Gondolom kenyeret csak pékségből, irodaszert csak Papír-írószerből, ... Akik hasonló véleményen vannak, biztos nem vásároltak/vásárolnak a multiknál. Erre meg azt mondom, hogy ahány ember annyi féle vásárlási szokás.

2. Válasz 230e kommentjére:
A cég és a Telekom között, 3 éve köttetett szerződésben benne foglaltatott egy bizonyos kedvezmény. Olyan vásárlási kedvezmény volt, amely egyébként a flottán kívülieket is megillette. Legalábbis a hűségesebb típusokat. Szóval én nem az általánosságban vett kedvezményről beszéltem, hanem a szerződésben foglaltról. Az már másnapra tartozik, hogy azt a Telekom megszüntette. Erről nem tudtam. De egyébként a történet szempontjából a kedvezmény a leglényegtelenebb a kérdés.

3. Válasz Zabalint kommentjére:
"... De a posztoló ezen laptovásárlás kontextusában nem jutott el odáig, hogy vásárlója legyen egy egyébként kis túlzással minden sarkon kapható tömegterméknek, mert ragaszkodott, hogy konkrétan a Telekomtól vehesse. ..."
A válasz ott van az 1. pontban. Egy notebook-ra az mondja, hogy tömegtermék, akinek teljesen mindegy, hogy mi van a belsejében, milyen hardware elemeket tartalmaz.

4. Válasz Nikolas Jr. kommentjére:
Szintén az 1 pontban van a válaszom. Továbbá a probléma tetézése állt tőlem a legtávolabb. Akkor fel sem hívtam volna a figyelmét a Telekomnak a weboldalán lévő technikai problémákra.
Az, hogy az ajándékozást másképpen oldottuk meg nem jelenti azt, hogy egy notebookkal tettük. Így a kiszemelt eszközre továbbra is szükség volt.
Miért rendeltünk újra? Sokadszorra írhatnám, hogy lásd 1. pont. Valamint jóhiszeműen azt gondoltuk, hogy ez csak egy egyszeri és nem rendszerszintű probléma az ügyfél kiszolgálásával kapcsolatban. Én kérek elnézést, hogy az első akadály után nem feltételeztem minden telekomos üzletben dolgozó ügyintézőről felelőtlen hozzáállást.

5. Elnézést kérek azoktól a "nagyon okos és mindent tudó" emberektől, akik megfogták a probléma lényegét.
Úgy éreztem, hogy a Telekom részéről süket fülekre találtam, s a mai napig nem tudom, hogy egyáltalán foglalkoznak-e érdemben panaszommal. Célom az volt, hogy a Tékozló Homár segítségével és közbenjárásával esetleg eljut a Telekomhoz egy olyan ügyfélkezelési anomália, ami talán rendszerszintű és felülvizsgálják azt, módosítanak rajta, s ezzel egy ügyfélbarát vásárlási élményt tudnak a későbbiekben nyújtani.
Az, hogy levelem megírásakor frusztrációt éreztem, talán érthető.

Én mindenesetre a Homárnak köszönöm, hogy leközölte, s remélem a későbbiekben más, flottás csomaggal rendelkező személy nem jár hasonló módon, illetve a Telekom is tesz lépéseket.

a fekete krindusz 2020.01.30. 19:45:32

"De egyébként a történet szempontjából a kedvezmény a leglényegtelenebb a kérdés."

ha ez így van, akkor miért nem rendelted meg azonnal flottán kívülről?

ekat 2020.01.30. 19:52:29

@a fekete krindusz: " És például MX230-as videovezérlővel, 250 nit-es kijelzővel nem találtam akkor, amikor a rendelésemet leadtam."

Salty70 2020.01.30. 19:55:25

A válasz egyszerű. Családon belül van több mobil előfizetés, amelynek nincs hűségideje. Nem akartam egy újabbat, flottán kivűlit.

Hörömpő cirkusz világszám 2020.01.30. 20:03:31

Vodafone flottánál ugyanez a helyzet: telefonon, online nem rendelhetek, be kell mennem egy üzletbe és személyesen intézni. Nekem nem gond, mert Budapesten van elég üzletük, de ha Bivalybasznádpusztán laknék, biztos másképp gondolnám. Részvétem a posztolónak.

a fekete krindusz 2020.01.30. 20:23:09

@ekat: ez a modellkód : 81TK0091HV

maradhatunk annyiban, hogy a karácsonyi szezonban ez a modell még rendben volt. Már kifutott, elvétve még akadhat, de új már nem lesz - éppen ebből.
Ha nem tépnék le érte a fejem, akkor majdnem darab pontosággra meg tudnám saccolni a legnagyobbak akkori készletét. Egyelőre elég, ha elhiszed.

Opportunista mikroba 2020.01.30. 20:33:49

@cmx85s: Ez valójában lényegtelen. Ha X cég forgalmaz Y terméket, és én pont X-től szeretném ezt az Y-t megvenni, akkor ez lehetséges legyen. A többi mind duma.

Opportunista mikroba 2020.01.30. 20:46:52

@Hörömpő cirkusz világszám: OFF: azért annyira nem kell lenézni a vidéket, Szeged nem a világ vége, nem a Mucsaröcsöge szinonimája. 20 év budapesti (ott születtem, ott nőttem, fel, ott is diplomáztam) és kb. ugyanennyi szegedi lét után őszintén állítom, hogy Szeged kb. tízszer annyira élhető hely, mint Budapest. Nemrég Pesten voltam munkaügyben, a végén sétáltam egyet a Blahától a Nyugatiig. Annyi mocsokba, bűzbe, mosdatlan és/vagy részeg hajléktalanba, összeköpködött járdába, idegbeteg járókelőbe Szegeden egy év alatt se futok bele, mint Pesten egy 20 perces séta alatt. Amikor Szegedre ért a vonat, és ahogy az utolsó kanyart is megtette, és leszállva a vonatról megpillantottam a kivilágított dómot, megnyugodtam, mert tudtam, hogy végre jó helyre értem. Az a pesti arrogancia, miszerint mindenki becsókolhat, mert én élek a legjobb helyen az országban, pont addig áll fenn, míg az ember el ne költözik máshová, és ott némileg kínosan ugyan, de be kell vallania, hogy jobb hely, mint Budapest.

ekat 2020.01.30. 21:03:13

@Opportunista mikroba: Én - született és jelenlegi pestiként - világéletemben nagyvárosban éltem, de ettől függetlenül teljesen tisztában vagyok vele, hogy kellemesebb lenne kisebb városban élni, és nyugdíjasként meg is fogom tenni. :)

Opportunista mikroba 2020.01.30. 21:18:01

@ekat: Csak azért írtam, mert majdnem elröhögtem magam, amikor olvastam. A saját életemről csak azért írtam, hogy látszódjon, hogy nem a "savanyú a szőlő" effektus áll fenn, éltem eleget Budapesten. Szeged egy 170 ezres város, nem kicsi, nem nagy. Azt szoktam mondani róla, hogy azért szeretem, mert mindent megad nekem, amit egy várostól "elvárok" (a belvárosban abszolút megvan a városi fíling), ugyanakkor még nem lett emberraktár, meg tudta őrizni "emberséges" arcát, bármilyen hülyén is hangzik.

The Good Boy 2020.01.30. 22:41:37

és akkor mindenki a telenort szokta szidni, amikor a telekom is hasonlóan ugyanolyan trágya

Mondjuk nekem a nyár-ősz időszakot a telenor tette feledhetetlenné (talán írtam itt a homáron is a sztoriról egy kommentben, mert a homárposztról irt levelet végül letiltattam, mert a megjelenés előtt rendeződött). 3 számot tartalmazó céges számlát (Apa, Anya, és a már korábban kiröppent csemete) ami eddig egy címre volt számlázva, szét szerettük volna bontani (vagyis a gyerkőc szerette volna a teljes önállósodásként, ha maga fizetheti ezt is), hogy A és B szám számlája marad az eredeti címre számlázva, míg C külön bontva és számlázva. Kicsit nehezítve volt a történet, mert B-hez tartozott akkor éppen egy készülék törlesztés, azaz összesen 4 tételből 3 maradt volna az eredeti számlán és címen, és egy számla lett volna leválasztva. Nos első hónapban ezt sikerült a telenornak úgy megoldani, hogy A+B+C szám számlája ment a másodlagos számlacímre (gyerekhez, aki az összeget látva kihordott lábon egy kisebb szívinfaktust :D ), míg a törlesztés maradt az eredeti címen. Aztán ezt kértük korrigálni, de minden havi zárás után más más verzióban jöttek a számlák: volt, hogy C kapta a törlesztést, és minden számla az eredeti címre ezen kívül, volt, hogy random egy számla ment C-nek, a többi A-nak maradt. és elég hamar kiderült, hogy a megyeszékhelyi hivatalos üzlet dolgozója sem tud segíteni, mert ő az általunk kért bontást látja a rendszerben, és nem érti, hogy lehet a számlázás teljesen más. Végül kb. 4 hónap (és számlázási időszak) után nagyjából megoldódott a probléma (már csak annyi a gond, hogy A az sms értesítésben nem a teljes fizetendő összegről kap értesítést amelyről a számlát kiállítják neki, ahogy eddig a szétbontás előtt volt, hanem csak az sms számhoz tartozó számláról. így mindig meg kell várni a hivatalos számlát, hogy lássuk, mennyi a fizetni való. de már ez így marad, nem futkosok a 30 km-re lévő megyeszékhelyre emiatt)

klimahisztiverseny győztes 2020.01.30. 22:45:42

A posztolo annyiban mindenkepp hibas, hogy ennyire ragaszkodott ehhez a "FLOTTAS" dologhoz, pedig lathatta, hogy fikarcnyit sem erdekli oket.
Mar elsore is, de masodik korben mindenkeppen, azt kellett volna mondania, hogy "PRODUCER" vagyok, az hatott volna, ahogy azt korabbi posztokban olvashattuk.

ebella 2020.01.31. 04:27:42

@Opportunista mikroba: Pedig sokaknak Pest a legjobb hely. Neked Szeged. Nem vagyunk egyformák. Fogadd el!

Egyébként Szegedet szeretem. Rengeteget jártam oda régebben (húsz-harminc éve) üzletelni, sikeresen. Még ma is elég sok haverom van arrafelé, néha el is megyek hozzájuk, csak, hogy fenntartsuk, a jó üzleti és haveri kapcsolatot. De elé nem cserélném, Pestet Szegedre. Szerintem, átvetted a vidéken élők egy részének kisebbrendűségi problémáját. Nincs valós sorrend. Kinek a pap, kinek a papné.

Zabalint 2020.01.31. 06:27:30

@Salty70:
Igazad van, rosszat linkeltem, azt nem néztem, hogy MX230 is van a telekomosban, csak azt, hogy a ram, proci stimmeljen. Viszont több változatban ia van MX230 máshol is, ez konkrétan tényleg ugyanaz, mint a Telekomé, igaz normális webshopban kicsit drágábban, kérdés érdemes volt-e szívni a Telekommal ennyiért:
www.arukereso.hu/notebook-c3100/lenovo/ideapad-c340-81n400lehv-p522692565/

Egyébként ugyanennyiért van újabb, erősebb i5-el is, úgy hogy minden más azonos, ez a titka annak, hogy ez a változat már kevés helyen van, és a T is piacra dobta viszonylag jó áron.

De igen, amúgy tömegtermék, akkor is, ha nem mindegy mi van benne, egy rakás konkurenciával.

Másrészt mellékesen jegyzem meg, amúgy ebben a kategóriában nem előny, hanem hátrány a dedikált VGA, nem előny, mivel ilyen kicsi és kommersz laptopon nem igazán kihasználható, ellenben plusz hibalehetőség. Amelyiknél ki lehet használni, ott a laptop háza is olyan hőleadás szempontjából.

Zabalint 2020.01.31. 06:33:11

@Opportunista mikroba:
Aki Pesten él, az nem biztos, hogy napi szinten a Nyugati és a Blaha között mozog, ez a két legretkesebb csomópontja a városnak, de ettől még vannak normális környékek, még csóró kerületekben is. Mikor vidéken éltem, én is épp így gondoltam, mint te, mert Budapestből leszámítva a turistalátványosságokat, csak a belváros közeli, retkes, forgalmas helyeket ismertem. Egyébként ugyanolyan a legtöbb lakóövezet, mint egy vidéki városban.

ekat 2020.01.31. 07:47:56

@Opportunista mikroba: Nekem teljesen jól hangzik, pont ilyesmi miatt tetszik Zalaegerszeg, Vác és Nyíregyháza, bár persze behatóbban egyiket sem ismerem.
Mondjuk a többiek hozzászólásai után végiggondoltam, valószínűleg azért nincs bennem szeretet Pest iránt, mert tömegközlekedem, és állandóan szembesülök az igénytelen és szakadt részekkel. Hamburg is nagyváros, és ott is tömegközlekedtem, de imádom.

Zabalint 2020.01.31. 08:14:35

@Opportunista mikroba:
Szegeddel kapcsolatban amúgy vegyesek az érzésem. Az alföldi városok közül szerintem magasan a legjobb hely, csak az a baj, annyira nem vagyok oda az alföldi városokért, egyszerűen csak azért nem, mert nincsenek könnyen elérhető közelségben hegyvidéki túrázó helyek.

nagyonköcsögduda 2020.01.31. 10:18:22

@Salty70: "Az már másnapra tartozik, hogy azt a Telekom megszüntette."

De az is lehet, hogy más lapra...

nagyonköcsögduda 2020.01.31. 10:21:04

Én itt fostam volna szemközt a tré homot:

"A történet szálát tovább görgetve, az üzletben jelzik, hogy ezt a terméket meg kell rendelni és nemhogy Csongrád megyében vagy akár 440 helyen, hanem az országban összesen 4 helyen - legközelebb Szolnokon - vehetném át."

Salty70 2020.01.31. 11:04:41

@Zabalint:
Biztos vagyok benne, tisztában vagy azzal, hogy minden kereskedés, ahol notebook vásárolható napról-napra, hétről-hétre akciókat hírdet. Az árak folyamatosan változnak. Hol itt, hol ott olcsóbb vagy drágább egy adott termék. A rendelés pillanatában - ahogy már írtam - ezzel a specifikációval az volt a legjobb ár. Mégha a lista árat tekintem is. És ahogy Te is írtad nem sok helyen forgalmazták/forgalmazzák ilyen hardware elemekkel.

Valóban láttam i5-10210U procival, de mint újabb processzor némi felárral forgalmazták. A különböző összehasonlító oldalakon a tesztek alapján minimálisan volt erősebb, a 8265U procinál. Magyar oldalakon is csalódottan írtak a 10210U és annak i7-es párjáról. Nem hozta a két processzor a beharangozott és várt teljesítményeket. A 10. generációs G-s szériás processzorok más tészta. De olyannal szereltet nem is láttam. Az AMD mobil eszközökben használt 3. generációs Ryzen processzorai tulajdonképpen az asztali gépek 2. generációs processzorainak teljesítményével egyezik meg. A CES-en jelentette be az AMD, hogy ebben az évben a mobil eszközökbe szánt processzorok területén akar erősíteni és lenyomni az Intelt. Egyébként nem volt Ryzen processzorral kapcsolatos tapasztalatom és az ismerősi körömben sem találtam olyat, aki tudott volna mondani használható véleményt. Így ez a típus sötét ló volt számomra, skippeltem.

Videovezérlő kérdése. Azért tartottam fontosnak, mert sokszor előfordul, hogy a lányom képeket szerkeszt, évente egy-egy alkalommal előfordul, hogy egy rövid promo videot vág vagy szerkeszt, illetve rendszerint a notebookra ráköt itthon egy monitort.
Tudom, tudom most majd jönnek a "nagy megmondó emberek" és tolják a tutit, hogy arra használjon asztali gépet, illetve vegyen Mac-et. Az asztali gép nem hordozható, a Mac meg teljesen más árkategória.

Ami pedig a C340 mellet szólt az a használati módja. Mégpedig az, hogy az aktiv pen lehetőséget biztosít kézírásos jegyzetelésre, ami jól jön az egyetemi előadásokon. Továbbá a lányom ismerősei között vannak olyan személyek, akik nagy megelégedettséggel használják ezt a típust. A Hasonló Dell vagy HP típus drágábban érhetőek el.

Mindezekkel kiegészítve talán a történet kerekebb, hogy miért éppen a Telekomnál szerettem volna vásárolni. Valamint, ahogy korábbi kommentben említettem - most már tudom, hogy naívan -, de azt gondoltam, hogy az első rendelésemmel kapcsolatos ügyfélkezelés csak egy egyszeri hiba, egy rosszul kezelt szituáció az üzlet részéről. Meg sem fordult a fejemben, hogy ez megismétlődhet.

Egyébként szerintem a történet lényegét a legjobban Opportunista mikroba fogalmazta meg:
"Ha X cég forgalmaz Y terméket, és én pont X-től szeretném ezt az Y-t megvenni, akkor ez lehetséges legyen. A többi mind duma."

Salty70 2020.01.31. 11:11:18

@nagyonköcsögduda:
"A történet szálát tovább görgetve, az üzletben jelzik, hogy ezt a terméket meg kell rendelni és nemhogy Csongrád megyében vagy akár 440 helyen, hanem az országban összesen 4 helyen - legközelebb Szolnokon - vehetném át."

Elnézést kérek mindenkitől. Ez így félreérthető. A tisztesség azt kívánja, hogy pontosítsak.
A 440 hely arra vonatkozik, ahol a rendelés átvehető. Tehát bármely Telekom boltban. Nyílván a lakóhelyhez közeli.
A 4 bolt arra vonatkozott, ahol jelenleg raktári készleten van. Ergo, ha oda elutazok és kérek egy már említett C340-es típust, akkor azt helyben valószínűleg átvehetném.

Ha félreérthető és pontatlan voltam, akkor elnézést.

Opportunista mikroba 2020.01.31. 12:05:22

@ebella: Te amolyan utasítgatós fórumozó vagy? Aki mindig mindenkinek megmondja, hogy mit csináljon? :)

Opportunista mikroba 2020.01.31. 12:07:54

@Zabalint: Hát hegy, az valóban nincs itt. Bár a Kétfarkú ígért :)

Rejtélyes 2020.01.31. 12:16:23

@Salty70: Hali,
Azert irtam azt, mert "csak" 25 eve foglalkozom szamitogeppekkel es IT supporttal. Sokmindent lehet venni kulonbozo boltokban, de a szamitogep tul draga es bonyolult ahhoz, hogy akarmilyen jottmenttol megvegyem. Pl te se igazan vennel autot Tescobol?! :D Kb ezen a szinten kell gondolkozni.

Kotit 2020.01.31. 12:55:28

@Salty70: Írnál egy számot, hogy mennyivel kaptad VOLNA meg olcsóbban a trékomtól?

Terézágyú 2020.01.31. 13:02:37

@Salty70:
"Egyébként szerintem a történet lényegét a legjobban Opportunista mikroba fogalmazta meg:
"Ha X cég forgalmaz Y terméket, és én pont X-től szeretném ezt az Y-t megvenni, akkor ez lehetséges legyen. A többi mind duma.""

Na ja. Csakhogy még most sincs laptopod, illetve ha van/lesz, akkor mástól vetted/veszed majd meg...
Legyél te okosabb mint a telekom, és onnan akard, ahonnan valóban megkapod.

Majmász Gedeon 2020.01.31. 13:58:26

A teljesség igénye nélkül:
"Vagy megjött vagy nem. Vagy eladták másnak vagy nem. Vagy ügyfeletek maradok vagy nem." -> „Vagy megjött, vagy nem. Vagy eladták másnak, vagy nem. Vagy az ügyfeletek maradok, vagy nem.”

December 24.-én egy kora délutáni órában, felhívtam a Telekom ügyfélszolgálatát és érdeklődtem,... -> December 24-én egy kora délutáni órában felhívtam a Telekom ügyfélszolgálatát, és érdeklődtem,...
több, mint 440 boltjukban -> több mint 440 boltjukban
be kell fáradjak -> be kell fáradnom
...hogy minden rendben lesz a januári diplomaosztó előtt biztos a birtokunkban lesz a notebook. -> ...hogy minden rendben lesz, a januári diplomaosztó előtt biztos a birtokunkban lesz a notebook.
December 27.-én -> December 27-én
...hogy igen flottás csomagom van. -> ...hogy igen, flottás csomagom van.
...meg kell rendelni és nemhogy Csongrád megyében... -> ...meg kell rendelni, és nemhogy Csongrád megyében...
kell átvegyem -> kell átvennem
Mit volt, mit tenni. -> Mit volt mit tenni, kocsiba vissza,...
...először azt hittem valamit ingyen osztanak olyan sokan voltak. -> ...először azt hittem, valamit ingyen osztanak, olyan sokan voltak.
naívan -> naivan
...7 ügyintéző dolgozik itt majd pörögni fognak az események. -> ...7 ügyintéző dolgozik, itt majd pörögni fognak az események.
Rosszul mértem fel a helyzet. -> Rosszul mértem fel a helyzetet.
elöttem -> előttem
Inkább foglaltam másnap kora reggelre időpontot és eljöttünk. -> Inkább foglaltam másnap kora reggelre időpontot, és eljöttünk.
December 28.-án -> December 28-án
Megnyugtattak a gép rendelhető. -> Megnyugtattak: a gép rendelhető.
30.-ai -> 30-ai
Január 6.-án -> Január 6-án
Gondoltam a dolgok elé megyek és inkább érdeklődök. -> Gondoltam, a dolgok elé megyek, és inkább érdeklődöm.
Mivel Telekom partnerboltról van szó ezért... -> Mivel Telekom partnerboltról van szó, ezért...
...de másnap biztos megérkezik érdeklődjek. -> ...de másnap biztos megérkezik, érdeklődjek.
...aki elküldte a megrendelést sajnos nem tud most kommunikálni,... -> ...aki elküldte a megrendelést, sajnos nem tud most kommunikálni,...
a boltnak notebookot -> a boltnak a notebookot
tudják mit kell csinálni -> tudják, mit kell csinálni
Leadják újból a rendelést és jövő héten megérkezik. -> Leadják újból a rendelést, és jövő héten megérkezik.
január 17.-én -> január 17-én
...telefon felfog keresni és vele pontosíthatom... -> ...telefonon fel fog keresni, és vele pontosíthatom...
partner üzlet -> partnerüzlet
...gondoltam írok egy panaszos levelet. -> ...gondoltam, írok egy panaszos levelet.
kultúrált -> kulturált
leírtam a történteket és kértem a panaszom kivizsgálását. -> leírtam a történteket, és kértem a panaszom kivizsgálását.
Észrevételemt -> Észrevételemet
Mivel 3 napom volt a diplomaosztóig az ajándékozást megoldottuk másképpen,... -> Mivel 3 napom volt a diplomaosztóig, az ajándékozást megoldottuk másképpen,...

Lehetne még folytatni, de talán mára ennyi is elég lesz... :)

gdobo76 2020.01.31. 14:59:32

@Opportunista mikroba: Nyilván Szegednek is megvan a helyi "Blaha-Nyugati" része, ha én arra járnék én is olyan véleményt alkotnék, hogy de sz@r hely meg minden.....

Amúgy a vidék-pest témáról mindig az jut eszembe amikor sorkatona voltam Pécsett, és egyszer az egyik surranótárs feljött BP-re hozzám. Tipikusan BP=paneldzsungel gondolkodású volt, úgy kellett az állát felvakarnia amikor megérkeztünk hozzánk Máriaremetére (II. ker)... Szóval erről ennyit.

a fekete krindusz 2020.01.31. 15:04:50

@Salty70: tehát jó értjük. Az, ami a történet szempontjából a "leglényegtelenebb ", de egyedül az bonyolította idáig a sztorit és te nem tettél ellene ?

Zabalint 2020.01.31. 16:07:03

@Salty70:
Oké, így érthető a preferencia, az nem érthető, hogy az első macera után nem rendelted meg máshol némileg drágábban. Amit Opportunista mikroba ír, olyan jog nem létezik. Ha egy boltban valamit nem tudsz megvenni, akkor hiába vered az asztalt, legfeljebb elterjed a híre, és mások sem vásárolnak ott.

Egyébként én is szerkesztek képeket, meg feleségem is, a legtöbb programmal CPU limites mindegy milyen VGA-d van, mivel kevés olyan algoritmus van, amit hatékonyan megírnak GPU-ra. Egy ilyen kis házban meg hamar felmelegszik a CPU és a GPU is, ha terhelve van, és ez a legnagyobb korlát. Ezzel nem azt mondom, hogy ne lenne alkalmas ez a gép képszerkesztésre, de a kategóriát nem erre találták ki.

Opportunista mikroba 2020.01.31. 16:30:55

@Zabalint: Nem jog, hanem jogos elvárás (lenne).

Opportunista mikroba 2020.01.31. 16:33:28

@Zabalint: Másik témához: ez pont így van. El kell dönteni, hogy mi a LEGFONTOSABB szempont a gépnél, és aszerint kell választani. Olyan nincs, hogy mindent tud. Illetve dehogynem, van olyan, de ott sokkal mélyebben kell a pénztárcába nyúlni.

031052 2020.01.31. 18:17:33

@cmx85s: én is vettem már laptopot telekomtól. Hogy miért? Akcióban volt (persze mindig lehet találni olyan sufniboltot, ami a nagy boltok akciós árán adja ugyan azt a terméket). És elég volt a felét fizetni, másik felét kamatmentes részlettel belerakták a díjcsomagba. Külön áruhitelt nem vennék fel, de ha meglévő havidíjamhoz hozzádobnak pár ezer ft-ot nem a világ vége.

Bobacska 2020.01.31. 19:12:07

@Zabalint: Azért a Baross tér se kutya.

Reactor 2020.01.31. 19:27:24

@chili wili: Nagyon helyesen tetted!!! Így kell ezt, ha már a szolgáltató ennyire töketlen szarjankókból áll. Ha nem állsz ki az érdekeidért, akkor senki nem fog.
Röhej a köbön,hogy egy országos lefedettségű, iszonyú tőketartalékokkal rendelkező vállalat így hülyére veszi az ügyfeleit. Ide-oda küldözget, pfffff, mint valami szaros kalandjáték-könyv...bemész az Árkádba, az eladó sajnálattal közli, hogy most nincs készleten, ha át akarsz mennyi az Arénába, lapozz a 268-ra. Átmész az Arénába, ahol közlik veled, hogy ők nem T-Pont. Vesztesz 1 szerencse pontot. Ha hagyod, hogy szórakozzanak veled, és visszamész az Árkádba, lapozz az 52-re...
Ha ennyire impotens egy vállalatbirodalom, mi a szarnak tart fenn ekkora bürokratikus apparátust? És minek van ennyi alkalmazottja? Egy robot értelmesebb ezeknél, bmag...

kolompar lole 1116 2020.02.01. 04:20:08

"Meg sem kérdezte, hogy a rendelésemet továbbra is fenttartom-e, vagy ajánl egy másikat"

Miért nem a cipőboltban rendeltél laptopot? Annak is annyi köze van hozzá mint egy telefonos neppernek.

kolompar lole 1116 2020.02.01. 04:22:15

@Salty70: Ha ennyire kellett ez a szutyok, akkor miért nem oda utaztál ahol volt is? Persze ha jobban szereted az ígérgetéseket hallgatni tonnaszámra, azonnali átvétel helyett, akkor ez a neked való, csak akkor meg nem értem minek sírsz itt a Homin, hogy azt kaptad, amit akartál?

kolompar lole 1116 2020.02.01. 04:25:02

@Salty70: "250 nit-es kijelzővel nem találtam"

Jobb is, mert a 250 eléggé szar érték, egy mezei monitor 350-et tud, az a nulla érték, amihez képest jobbnak lehet lenni, ha valamelyik gyártó akar.

kolompar lole 1116 2020.02.01. 04:33:33

@Salty70: ""Laptopot a laptopboltbol, es ne egy telefonboltbol. :)"
Gondolom kenyeret csak pékségből, irodaszert csak Papír-írószerből, ... Akik hasonló véleményen vannak, biztos nem vásároltak/vásárolnak a multiknál. Erre meg azt mondom, hogy ahány ember annyi féle vásárlási szokás."

Pontosabban: annyi szopás. Ilyen helyekről azért nem vásárolunk semmit a telefonelőfizetésen kívül, mert tudjuk jól hogy ennyire értenek hozzá, ennyire szarnak bele. Amit te végigszenvedtél, az a te tanulópénzed, mert nem akartad megérteni amit mindenki tudott, és nem hallgattál az okosabbakra.

Megjegyzem: telefont se veszünk szolgáltatónál, mert 2 éves rabszolgaszerződéssel DRÁGÁBB, mint a sarki neppernél kártyafüggetlenül.

Széllel szemben lehet hugyozni, de nem érdemes. Vagy belátod te is, vagy legközelebb is szopni fogsz. Ahogy elnézem nálad ezek elvek, neked jogaid vannak, téged ne basszon át senki... Ezzel a mentalitással (akkor is kikényszerítem) itt a Balkánon biztos nem leszel sikeres.

kolompar lole 1116 2020.02.01. 04:38:45

@Salty70: "már másnapra tartozik"

Más LAPRA.

"Egy notebook-ra az mondja, hogy tömegtermék, akinek teljesen mindegy, hogy mi van a belsejében, milyen hardware elemeket tartalmaz."

Dafuq? A tömegtermék attól tömegtermék, hogy tucatáru. Ilyen laptopot akármelyik teszkóban kapsz kilóért, semmi extra nincs benne. Ideapad... ősi román márkanév. Már az IBM-től megvett Thinkpadet is elkúrták a sárgák, ez meg sose volt márkanév, csak szeretne az lenni. Hát a gagyizás márkaneve az még lehet. Egy minőségi notebook ott kezdődik hogy business class és fél milla.

kolompar lole 1116 2020.02.01. 04:43:01

@ekat: Jól rá is baszol, tele van cigánnyal mind.

fülesboci 2020.02.01. 05:08:52

Nekem másnap kihozták

ebella2 2020.02.01. 06:43:03

@Opportunista mikroba: Ha van emberhez méltó önértékelésed, akkor fogadod meg az "utasítást", ha neked jó, vagy ha alkalmassá is teheted. Ha nem, reklamálsz!

ekat 2020.02.01. 09:57:36

@kolompar lole 1116: Tudod ki vásárol a sarki neppernél akámennyiért is...

peter3374 2020.02.01. 10:02:50

@Rejtélyes: jottok ezzel a nem ettenek hozza dumaval... ha valaki pontosan tudja mit szeretne kinez egy konkret tipust, akkor ki a fenet erdekli, hogy az elado a szamitastechnikahoz ert vagy a krumplisuteshez? Bemegyek kerem a xxy tipust odaadja fizetek, megyek, kifejezetten idegesit amikor nekiall rabeszelni masra, ami 90%-ban vagy dragabb vagy az van nekik sok keszleten es attol akar szabadulni es nyomja a suket dumat

LebensraumamOsten 2020.02.01. 10:10:18

Kedves blogíró! Feldobtad a napomat azzal, mennyi ostoba ámde smucig és burzsuj gerinctelen ostoba honfitársunk van még a Kárpát-medencében. Azon röhögök legjobban, hogy ezek gazdag köcsög létükre megbasznák a tulajdon édesanyjukat két fillér kedvezményért. Ez a ratyi is aki panaszkodik tele van pénzzel (egyértelműen lejött a sirámain keresztül) és ahelyett, hogy elment volna a kölykének venni egy laptopot (ami amúgy egy ótvat kínai szar jó sokért, és biztos sok örömöt okozott volna a gyerekének, én meg röhöghettem volna azon, hogy azért is rinyál, mert nem működik, tönkremegy hatszor garanciális időn belül, szétesik az érkezés után 2 nappal, stb...) inkább mindenféle soha nem volt kedvezményekért - amivel mellesleg ha utánaszámol sokkal szarabbul jár anyagilag a végén, mintha helyben egyből vásárolna - párosodna a kedves anyukájával.
De sebaj. Ez is mutatja, hogy a sok kis buzeránsnak pénze van, meg kiváló megélhetési lehetősége és szerencséje,de esze az zéró, mert a legalapvetőbb fogyasztói átverés trükkjén nem lát át. Gerince sincs, mert annak ellenére, hogy a szemét Telekom meghurcoltatta azt a fiatal embert (aki egy-két éve jóindulatúan felhívta a figyelmüket a BKV-vel kötött szerződéses e-ticket rendszer hiányosságaira, az meg egyből feljelentette jó fideszes bűnözők módjára ahelyett, hogy inkább utánajárt volna a dolgoknak és kijavíttatta volna a hibát, az erre fordítandó költség összegét ellopták a BKV és a fideszes vezetők karával egyetemben) m.ég mindig buzgón vásárol egy ilyen hitvány erkölcstelen, bűnöző cégnek a zsebét tömve, ahelyett, hogy tudatos, becsületes emberként kiállna az ártatlanul meghurcoltakért és bojkottálná egy ilyen szemét banda működését, azzal hogy soha nem vásárol többé náluk semmit. De mint mondtam, panaszírónk egy megalkuvó elvtelen hernyó aki gátlástalanul törleszkedik a hatalomhoz és az azt éltető bűnöző cégóriásokhoz és csodálkozik amikor őt is átbasszák és semmibe veszik. Azt kell írjam, hogy azt kapta pont amit megérdemelt.

ekat 2020.02.01. 10:22:13

@ekat: Ja és amúgy a nepper szó (amit - eddig - életemben nem használtam, és nem is igen láttam 20-30 éve) az ponthogy azt jelenti, hogy valaki többért ad valamit....

LebensraumamOsten 2020.02.01. 10:22:16

@kolompar lole 1116: +1 Teljesen igazad van! Mellesleg kiegészíteném azzal, hogy miféle hitvány ember lehet az, aki egy olyan céget támogat és tart el vásárlásaival amelyik aljas módon ártatlan érettségi előtt álló jószándékú fiatalembereket hurcol meg és tesz tönkre. Tőlünk nyugatabbra ahol még van gerince az embereknek, az efféle tetű társaságokat bojkottálják egységesen fellépve, megalkuvás nélkül, hogy példát statuáljanak vele az társadalmi igazság nevében, ahelyett, hogy a saját kis aljas partikuláris részérdekeiket érvényesítsék (jaj most megveszem, mert egyrészt barom vagyok és azt hiszem óccóbb, meg mit érdekel az szegény fiú, velünk biztosan nem történhet ilyen. De igen seggfejek és meg is fog, csak más formában, pl amikor az érettségire igyekvő kölyködet a részeg telekom vezér halálra gázolja a zebrán ahogy épp vizsgázni ment a srác a nagy napon és kimossák a kis milliárdost tisztára a bíróságon, te meg ott állsz egyedül örökre köcsög, de ti tanítottátok meg a megalkuvásotokkal szarfaszúak (nem rád értem kedves kommentelő) hogy bármilyen aljasságot elkövethetnek ezek a ganék, ha kellően rengeteg pénzük van. Azért csak vásároljatok és támogassátok őket, ti meg szopjatok, megérdemlitek kedves olvasók.

M1nd3gy 2020.02.01. 11:04:10

Sikeres ember NEM köt a telekommal SEMMILYEN üzletet, és nem beszél ügyfélszolgálatossal, mivel a telekomos ügyfélszolgálatos képtelen bármilyen problémát megoldani ami bonyolultabb egy kapcsoló be illetve kikapcsolásánál.

Színes Géza 2020.02.01. 13:12:33

De mi a pék lingamjáért akar vakaki mobiltelefon szolgáltatótól laptopot venni?
Az összes mobilszolgáltató inkorrekt szar. Talán a Vodafone egy kicsit kevésbé.

Opportunista mikroba 2020.02.01. 13:50:22

@kolompar lole 1116: Hát nem tudom, nekem Dell van, kb. 250 ezer volt 2-3 éve, halálra nyúzom, és semmi baja.

Exploiter 2020.02.01. 13:51:35

Mobil szolgáltatótól nem veszünk hardvert. Semmilyet. Egyszer kétszer próbáltam mobilt, mer az ugye profil, meg hátha olcsóbb, de mindig az jött ki, hogy drágább, mint függetlenül kb bárhol máshol.
Örülj, ha egyáltalán a fő tevékenységüket (hálózat szolgáltatás) el tudják látni, de mással ne próbálkozh. Ugye cipőt se veszel a gázszolgáltatótól.

_Neville 2020.02.01. 14:22:07

Cipőt a cipőboltból. Minek kell a Telekomtól ilyesmiket vásárolni, mikor rogyásig lehet ezer helyről venni mindenféle laptopot kápéra, hitelre, kiterjesztett garanciával, mindenhogy.

Opportunista mikroba 2020.02.01. 14:38:44

@Exploiter: Nem akarok mindenkinek ellentmondani, de én a Telenornál vagyok, régóta, és többször vettem már náluk telefont, és soha semmi gondom nem volt. Sőt az ügyintézésükkel sem, pedig volt, hogy egyértelműen én szúrtam el valamit. Valószínűleg egyébként a stílus is sokat számít. Én sose megyek sehová hőbörögve oda, az én hozzáállásom mindig az, hogy "Van ez a gond, oldjuk meg, mert mindkettőnknek ez az érdeke". Egyetlenegy hely volt a hosszú évek során, ahol ez nem működött (még sok évvel ezelőtt, OTP Bank, de már nem ott vagyok).

VonBraun 2020.02.01. 14:43:28

Érdemes figyelembe venni, hogy ennek a cégnek nincs olyan üzleti folyamata, amelyet végig tudnának vinni hiba nélkül. 0 (nulla) üzletet és ügyletet érdemes velük kötni, mert képtelenek normális ügymenetre, bármelyik folyamat esetében. Kivételes antitalentum gazdasági egységről van szó. Ez a blogbejegyzés is erről szól.
Itt bizonyára majd megjelenik egy frissítés, hogy a szolgáltató felvette a kapcsolatot az ügyféllel, és mindent megtesznek a probléma mielőbbi elhárítása érdekében, stb., stb., stb. Valójában azt tapasztalja majd az ügyfél, hogy egy ideig semmi nem fog történni, utána pedig elül az ügy, a folyamat visszatér az abszolút 0 (nulla) állapotába.

Opportunista mikroba 2020.02.01. 15:11:54

@VonBraun: Ez azért szomorú, mert közben meg a csapból is az folyik, hogy igen, régóta a piacon lévő, nagy cégektől vegyünk bármit is, mert csak ők a megbízhatók. Csak itt, a Homáron is minden X. hozzászólás lényege az, hogy ja, magadnak köszönheted, ha ilyen nevenincs cégtől vásároltál, vetted volna NAGY cégtől. Hát itt a nagy cég, abban sincs köszönet.

Reactor 2020.02.01. 15:54:00

@LebensraumamOsten: Tisztán látszik, hogy Orbánisztánban a bűnözők mellett áll minden: az államhatalom, a törvények, a rendőrség. A becsületes adófizető állampolgároknál pedig csak az alkalmat lesik, mikor vágják őket sittre ártatlanul (pl. az általad említett srác). Minden normális országban üldözik a bűnözőket, idehaza állami rangra emelik őket. Néha komolyan elgondolkozok, mi a francnak dolgozok egyáltalán, beállok én is a 8 millió parazitoid élősködő közé, oszt vígan lébecolok én is.
Gond majd akkor lesz, ha a megmaradt 2 millió értékteremtő is megunja a nyomort meg az állandó rettegést, és lelépnek megnézni, Németben nem kékebb-e az ég.

Cnere 2020.02.01. 15:57:41

Ez egy hdready laptop, jól olvastam? nooormális az aki ilyent vesz?

Im just here for the comments 2020.02.01. 20:15:28

Ha megoldották másképp a latopvásárlást, akkor miért álltak neki újra kinlodni a T-vel?

Baszóggymegpityu 2020.02.02. 03:39:34

@Cnere: Aki ilyet vesz az nem igazán ért hozzá.

havrilla 2020.02.03. 12:23:41

@Reactor:
Idióta seggfej. Elélveztél, hogy a sötét politikai gondolataidat előadtad?

Péter 2 2020.02.03. 14:23:12

@Salty70: "illetve vegyen Mac-et."

Normális ember ilyet nem javasol.

killerkaller 2020.02.03. 14:53:17

@ekat: "Nekem ha jól emlékszem még meghatalmazás is kellett a cégtől, mikor venni, vagy intézni akartam a szolgáltatónál valamit."

Nekem is ez jutott az eszembe. A flotta előfizetéseivel csak meghatalmazott tehet bármiféle ügyletet, érvényes iratok bemutatása mellett. Lehet, hogy itt kereshető poszter kálváriája.

Az meg elég gáz, hogy a Telekomnak problémát okoz az ügyfelekkel való kommunikáció.

Reactor 2020.02.03. 15:48:38

@havrilla: Igazán sajnálom, hogy nem egyeznek a politikai nézeteink :'( eeeeee, de nem számít. Majd megszokod, hogy az interneten nem a hozzád hasonló nyálasszájú örökvesztes trollok véleménye a mérvadó.

Opportunista mikroba 2020.02.03. 16:17:13

@Péter 2: Én egyszer vettem Macet, hogy hűha, az mennyivel jobb, de őszintén szólva én nem estem hasra tőle... Mert hogy a Mac nem fagy. Dehogynem. Csak annyi a különbség, hogy ott nem homokórát bámulhatsz, hanem strandlabdát :) Egy csomó szempontból sokkal kényelmetlenebb volt a használta, vissza is álltam Windowsra. Nekem nem jött be, szerintem durván túl van hájpolva.

Zabalint 2020.02.03. 19:34:16

@Opportunista mikroba:
Anno használtam egy MacBook Pro-t pár hónapig munkahelyen, nekem sem jött be, de szerintem megszokás kérdése, mert a power userei mindenféle billentyű kombóval használják, ami sokat gyorsít, csak azokat ugye idő elsajátítani. Mondjuk a legidegesítőbb az volt, hogy alap billentyűzet kiosztással programozásnál gyakran használt karakterek egy része 3 betűs kombó volt.

Az XCode pedig, ami a fejlesztőeszköz, akkoriban nagyon instabil volt, nem tudom azóta változott-e.

Hörömpő cirkusz világszám 2020.02.03. 19:47:58

@Opportunista mikroba: olyat láttál bele a kommentembe, ami nincs benne. Egy szóval sem mondtam, hogy Bp a világ közepe, csak csupán annyit, hogy itt nem okoz gondot másik üzletbe menni. Ne légy frusztrált, nem ér annyit a dolog.

Opportunista mikroba 2020.02.04. 11:27:42

@Hörömpő cirkusz világszám: 500 méternél távolabb lévő boltba akkor se megyek, ha létezik, mivel ezerszer egyszerűbb megrendelni interneten. Ételen-italon, néhány alapvető háztartási dolgon kívül nem is emlékszem, hogy mikor vettem utoljára bármit is személyesen... Szóval 2020-ban szerintem elég vicces azzal érvelni X település mellett, hogy ott több a bolt :) Ha szerinted ez frusztráltság, hát legyen.

csikocska 2020.02.06. 09:10:46

@Reactor: És akinek nincsen pénze, hogy elköltözzön a magyar oligarchák országából, az vitesse magát valamelyik haverjával, aki tegyük fel Német Államban él jó ideje és elég jól keres vagy mi a francot csináljon?

Már jó hosszú ideje, hogy érdemi helyzetjelentés nem volt a Game Over játékbemutató sorozatoddal kapcsolatban. Talán már te is érzed úgy, hogy nincs értelme a Youtube-on folytatni a videózást vagy talán valami speciális dolgokat tervezel a Tristania 2-höz, amihez hasonlót még más Doom motor alapú játékmódosításokban sincsenek?

Toxic Waste 2020.02.14. 13:28:44

Kifutó termék esetén abszolút megéri náluk venni ezt-azt. Nyár végén egy telefont adtak féláron, alap előfizetés vásárlása mellett is. Gyakorlatilag utolsó darabok egyike volt, az ára még most sincs a közelében sem annak, amit a T akkor hirdetett. Meg is vettük - hittük mi. Online rendelés, számhordozás elindít, átvétel az egyik legnagyobb és legforgalmasabb üzletükben, fizetés helyben, amikor jön a feketeleves: a számla majdnem százezerrel több a vártnál, a "biztosíték" valahogy tízszeresére nőtt. Mondtuk, hogy ez egyrészt minden szempontból nonszensz, másrészt a megrendelés visszaigazolásában nem ezt írták, és ebben egyetértett az ügyintéző is. De segíteni nem tud. Vezető? Már nincs bent, de úgysem illetékes, mert ez online rendelés volt. Mit lehet tenni? Csak online lehet panaszt tenni. OK, kértük, hogy közben ne töröljék a rendelést, és ne is küldjék vissza a készüléket az üzletből, amíg ki nem vizsgálják. Majd két hét múlva megkaptuk postai úton (!) a levelet (ugye online rendelés volt, emailcímmel, telefonszámmal, de valamiért nem ezeken keresztül válaszoltak), hogy két napon belül kivizsgálták, igazunk volt, javítják a számlát. Csak közben persze visszaküldték a készüléket ("ügyfél nem vette át"), törölték a rendelést, visszafordították a számhordozást. Újrarendelni már nem tudtuk, elfogyott. Aztán nemsokára már tudtak végre emailt is küldeni. Hogy elégedettek vagyunk-e a panaszkezelésükkel :D