Ha vállalkozó vagy és az egyetlen laptopod a munkaeszközöd, akkor nem csak bosszantó az az időhúzás, amit az iSTYLE csinál Fannival, de bevételkiesést is jelent. Az egy hetesre ígért szervizelés egy hónapja húzódik, pedig a fogyasztóvédelmi törvény elég egyértelműen leírja, hogy: "A jogszabály előírja a vállalkozások számára, hogy hibás termékkel kapcsolatos bejelentés esetén jegyzőkönyvet kell felvennie, amelynek tartalma is pontosan meghatározott. A jegyzőkönyvben ennek megfelelően kötelező rögzíteni pl. a fogyasztó által érvényesített szavatossági igényt és annak rendezésének módját is. Ha a vállalkozás a fogyasztó által bejelentett igénytől eltérő módon tesz eleget a követelésnek, akkor ennek megfelelő indokát kell adnia a jegyzőkönyvben. Ha a vállalkozás nem tud azonnal nyilatkozni a bejelentett igénnyel kapcsolatban, akkor öt munkanapon belül köteles tájékoztatnia igazolható módon erről a fogyasztót. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást csak a kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze."
Történetem azzal kezdődik, hogy még garanciás Macbook Pro-m elkezdett sikító hangokat kiadni a képernyő lecsukásakor, így január 3-án leadtuk az Istyle szakszervizében. A srác nagyon jófej volt, hisz elmondta, hogy amúgy is van gyári visszahívás a képernyőre, billentyűzetre is, és akkor már akkumulátort is cserélnek. Biztosítottak arról, hogy legkésőbb következő hét második feléig kész lesz. (Január 10-így ) Ez fontos pont volt, mert ez a munkaeszközöm.
Itt kezdődött a soha véget nem érő szenvedés.
Első levelemre január 13-án, hétfőn válaszoltak, miszerint talán aznap megkezdődik a javítás. Pár órával később kiderült, nem megfelelő minőségű alkatrész érkezett, és további két munkanapra lesz szükség.
Január 15-én ismét azt mondták nem érkezett meg az alkatrész.
Január 18-án ismét elmentem az adott Istyle szalonba, ahol segítség helyett az első mondatom után el akartak zavarni minket. A vicc az, hogy az Istyle telefonos ügyfélszolgálata mondta, hogy menjünk be miközben a boltban arról halandzsáltak, hogy nekik nincs ügyfélszolgálatuk. További 40 percbe telt, hogy meghallgassuk, hogy az eladó srác szerint az szervizeseknek milyen nehéz élete van, szombaton nem fogja hívogatni ( egy szóval sem kértük ) és ő nem ismeri a fogyasztóvédelmi törvényeket csak a büntető jogaikat. Itt nem tudom, hogy arra akart-e utalni, hogy kidob minket ha kell, de abban a helyzetben elég kellemetlen volt. Emelett folyamatosan támadott és védekezett, ahelyett, hogy meghallgatott volna minket, vagy bármilyen hasznos tanácsot adott volna. Emellett kifejtette, hogy az Apple termékek minőségére amúgy sem ad. Itt mondjuk felmerül, hogy akkor minek dolgozik ott? Végül, hogy megszabaduljon tőlünk, azt mondta hívjuk az Apple hivatalos magyarországi számát.Január 20-án felhívtam az Apple számát, ahol egy kedves ügyfélszolgálatos felvette a problémát és elkezdett dolgozni rajta. Másnap kiderült, hogy valójában soha senki nem állt neki dolgozni a gépemen és gyorsabb az, ha küldenek egy új, ugyanolyan gépet. Január 22-én azt az információt kaptam tőle, hogy másnap megérkezik a gép a szervizbe és átvehetem.
Január 23-án kiderült, hogy valahol ez is elakadt és nem fog megérkezni.
Ezen a ponton be kell valljam, hogy már elsírtam magam a telefonban, mert itt már 3 hete a főmunkaeszközöm nélkül voltam, ami nem csak lassította a munkám, de konkrét bevétel kiesést okozott. Ez szabadúszóként pedig nem játék.
Január 27-én biztossá vált nem csak számunkra, hanem az ügyfélszolgálatos segítőnk számára is, hogy ez a gép soha nem lesz megjavítva, inkább adnak egy teljesen újat, hasonló specifikációkkal. De ehhez meg kell várni a 30 (!!) napot. Ez február 2-án járt le.
Február 3-án még mindig nem tudtak neki állni ennek a folyamatnak!Ezalatt az Istyle semmilyen módon nem tájékoztatott minket, kivéve az első levelek alkalmával, amikor bombáztam őket. Kártérítésként max választhatok egy fülest, vagy pár kiegészítőt.
Ma, február 4-én még mindig semmi hír. Szóval van egy milliós gépem a több tízezres tokjával, ami dobálódzik egy szervizben, van egy ami soha nem érkezett meg, meg van egy amit még fel sem adtak. Plusz egy ingyen füles, ami még nem is biztos.
Ez Schrödinger Macbook Pro-ja. Van belőle 3, de csak egy szomszédos univerzumban.
cmx85s 2020.02.05. 11:18:06
Én konkrétan Dell-párti vagyok, de nem mondom, h feltétlen azt :D
Terézágyú 2020.02.05. 11:26:53
Tessék inkább egy világcégtől venni gépet...
Egri2 2020.02.05. 11:35:30
Gumijogszabály. Törekednie kell rá.
Törekszik.
Így.
Viszont, bocs, ha neked ez a gép a munkaeszközöd, és a kiesése komoly bevételtől foszt meg (százezrektől pl.) akkor miért is nincs egy tartalék egyszerűbb notebook-od? A bevételkiesésen kívül egy rakás idegeskedéstől is megkímélnéd magad.
Darth Revan 2020.02.05. 11:40:25
Terézágyú 2020.02.05. 11:43:01
... akkor ez nem fogyasztóvédelmi ügy.
Wtf Lol 2020.02.05. 11:43:23
jogos a panasz a fogyasztóvédelmi törvényre hivatkozva!
Tikakukac 2020.02.05. 11:43:43
De az Isten szerelmére. Ha munkaeszközöd (sokaknak) akkor a folyamatos backup egy külső meghajtóra/felhőbe nem nagy kunszt és legyen már egy 100k-s géped a fiókban erre az esetre. Lopás/törés/hiba mindig lehet. Mindig. Vagy minimum egy desktop akkor. Vagy bármi.
Akkor is ultra gáz amit az Apple művel itthon is meg kint is szervizelés címszóval, csak akkor nem nyeled az ideget 3 kanállal és nincs (annyi) bevétel kiesésed sem.
Jake Peralta 2020.02.05. 12:19:07
1 Nagyon jó Laptop (nam MAC) minden legális SW hozzá
+
1 közepes Asztali PC Backupnak
+
minimum 10 évig előfizetés valami felhő szolgáltatásra adattárolásra
káposzta 2020.02.05. 12:47:09
borso 2020.02.05. 13:04:02
Opportunista mikroba 2020.02.05. 13:27:39
Zuzer78 2020.02.05. 13:33:25
haXXor 2020.02.05. 13:41:06
cmx85s 2020.02.05. 13:42:27
Opportunista mikroba 2020.02.05. 13:55:44
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.02.05. 13:57:19
Egy szó mint száz, ezek a "miért nincs egy olcsó akármilyen backup géped" hozzászólásoknak semmi értelme. A fenekét törölhetné velük.
Rejtélyes 2020.02.05. 13:58:30
Jake Peralta 2020.02.05. 14:00:45
Az esetek 99%-ban tök feleselgessen vettek olyan drága gépet. Egy jobb sima PC vagy olcsóbb almás gép is bővan kiszolgálná az igényeket.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.02.05. 14:02:24
hátezmilegyen 2020.02.05. 14:05:09
A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 2.§ a) értelmében a fogyasztó: „az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy”
Kártérítési igény érvényesítése a bíróságra tartozik, amelynek alternatívája a Békéltető Testület. Ez a lehetőség a vállalkozásokat is megilleti.
Ismét a 1997. évi CLV. törvény 2.§ a) ”A békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, mikro, kis- és középvállalkozás is”
Bár egy vállalkozó készüljön fel. Még a parasztnak is két kapája van, nem véletlenül. :)
Opportunista mikroba 2020.02.05. 14:05:47
Opportunista mikroba 2020.02.05. 14:08:15
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.02.05. 14:11:03
Opportunista mikroba 2020.02.05. 14:29:34
Nick-son 2020.02.05. 14:55:19
Ne egyetlen gép működésére legyen már bízva egy vállalkozás működése, mert így igen sérülékeny.
Emberileg megértem.
peppe83 2020.02.05. 15:37:55
2020.02.05. 15:42:25
Én többedik Dell után 5 éve HP-t vettem. Megbántam, a következő újra Dell lesz. Ezzel együtt a top 2 így is a HP nálam.
2020.02.05. 15:46:10
Ugyanolyan hardverrel is drágább egy Mac. Annyi, hogy akadnak területek (pl. grafika, zene), ahol sokan esküsznek Macre, de ennek nincsen olyan oka, amit leírsz. Esetleg programok lehetne, bár eddig nem találkoztam olyannal, ami csak Macre van, de biztosan létezik.
2020.02.05. 15:47:23
Számításigényes feladatoknál sem egybites a kérdés, jó megtartani az előző masinát, és akkor lehet hogy lassabban, de jó esetben megy ugyanaz.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.02.05. 16:02:06
De nagyon elkanyarodtunk. Az Apple cuccok drágák, nagyon. De a pro eszközeiket ha célhardvernek tekintjük, nem pedig egy általános felhasználású gépnek, ami bárki megvehet, akkor máris nem annyira drága. A baj ott van, hogy bárki megveheti, illetve hát ez nem baj, csak könnyű így járni. Ha nincs rá feltétlenül szükség, akkor felesleges, egyrészt az ára miatt, másrészt mert olyan függőség jön létre vele, amit nehéz olcsón, gyorsan pótolni, ha szükség van rá.
Opportunista mikroba 2020.02.05. 16:12:54
cmx85s 2020.02.05. 16:14:51
Az első saját laptopom egy használt HP volt. Talán a használt voltából adódóan rengeteg baja volt, a legnagyobb, h az USB-csati nem működött. Asszem, csak egy volt rajta, elég régi masina volt, fél év után szerencsére sikerült túladnom rajta.
Aztán már csak munkahelyeken akadtam össze velük, a mostani helyemen is HP-k vannak, rengeteg baj van velük. Az egyikben a venti adja meg magát, a másikban a HDD állt fejre fél év után, ami rajta volt, annak annyi. A szervizelés kimerül a sűrített levegős sprayben - elárulom, nem gyógyulnak meg tőle.
Úh nekem már csak Dell laptopom van, üzleti, felújított. Az egyik 6 éve bírja a gyűrődést egy akksi cserével, a másikat még csak 3 hónapja vettem.
Tikakukac 2020.02.05. 16:19:11
Akkor máris többre menne, mint most. Mert jelenleg sz@ros kézzel jár kezet fogni az ügyfelekkel.
Másfelől pedig 6440HQ procis 5470-es Latik vannak 120k-tól. Az már talán megüti 1-2 Pro szintjét. Azon amíg nincs megbug szerintem elszalad pár Adobe termék, tud multitaskolni pár tucat oldallal meg ilyesmi.
Ha pedig így működik az Almás support, akkor hadd ne írjam le mi a teendő. Amikor defaultban 1+1 év van egy millás laptopra, mikor mondjuk egy kotvány Dell Vostro is instant 3 év onsite garival van 200k alatt :) Igen, ezt hívom nettó szégyennek.
cmx85s 2020.02.05. 16:20:25
2020.02.05. 16:20:47
Hát pro felhasználásra ott vannak a mobile workstation-ök, amiből teljesítményből lehet csúcskategóriát is venni, messze nem az Apple az egyetlen alternatíva.
Opportunista mikroba 2020.02.05. 16:21:12
cmx85s 2020.02.05. 16:21:28
cmx85s 2020.02.05. 16:25:19
A Lenovo állítólag jó volt pár éve, talán még most is. Sztem jobban jársz, ha szervizest kérdezel meg.
Egy biztos, Dellel nem nyúlhatsz nagyon mellé. És az ára is elviselhető.
2020.02.05. 16:28:39
Nekem konkrétan nem romlott el komolyan ezidáig (2005 óta csak laptopot használok) egyetlen laptopom sem, csak apróbb problémák fordultak elő. Viszont a mostani HP-m, ami Probook amúgy, azaz alsó üzleti kategória, sokkal gagyibb megoldásokkal van tele, ami a házat illeti, mint Dellből a legolcsóbb Inspiron széria. Csak ez elsőre annyira nem látszott. Nem romlott el rajta semmi, de több helyen esik szét, pedig vigyázok rá, mint a korábbi gépeimre is. Szvsz ez a vegyünk üzleti kategóriát is egy bullshit bizonyos árkategória alatt, az olcsó üzletinek mondott gépek nem jobbak semmiben, mint az átlag consumer gépek. A következő Dell Inspiron lesz, csak még nem tudom, hogy 3-as vagy 5-ös sorozat.
Céges gépem nekem volt egy Dell Vostro egy időben, azzal is elégedett voltam, sokkal korábban egy MacBook Pro, na azzal nagyon nem, durva hogy az előbbi sokkal olcsóbb gép, mégis az utóbbinak volt kritikán aluli a billentyűzete. Mondjuk a touchpadja annak volt jobb.
cmx85s 2020.02.05. 16:30:21
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.02.05. 16:30:26
@Opportunista mikroba: persze, ezzel egyetértek, csak hát mindenkinek volt egy első gépe. Gondolom a posztolónak ez a MacBook.
Opportunista mikroba 2020.02.05. 16:36:07
cmx85s 2020.02.05. 16:41:24
Opportunista mikroba 2020.02.05. 17:01:53
2020.02.05. 17:14:39
Azért írtam mobil workstationt, nem desktop workstationt. A MacBook Pro messze nem a legtetejét képviseli a piacnak.
KaTe 2020.02.05. 17:47:56
@peppe83: Oké. Fizesd. A 98 100 forintos nyugdíjalap is biztosan remekül hangzik. Ha esetleg betegszabadságra, vagy később nyugdíjba mennél jól jön majd az ebből számított pénz. Családi és egyéb adókedvezményekben se nagyon gondolkodj. Ja és szabadságra se akarj menni.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.02.05. 18:01:17
Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2020.02.05. 18:30:31
nagyonköcsögduda 2020.02.05. 19:15:46
Azért azt nehogy megmagyarázd már, hogy a fenti dolgot, hatékonyan, gyorsan csak Mac-en lehet megoldani, mert összefosom magam. Frankón lehet konfigolni egy Win10-es gépet is erre a célra.
Inkább itt arról van szó, hogy jobban lehet villogni, üzletet kötni, ha az eszközödön egy félig megzabált alma a logó.
nagyonköcsögduda 2020.02.05. 19:17:25
Tehát, ha én alkalmazottként dolgozom és bevétel kiesésem van, az nem olyan vészes.
Értelek.
Ja, nem.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.02.05. 19:31:15
Lehet mással is, de a macbook pro-ban levő erős hardver (ami lehet egy PC-ben is) és a rajta futó, a hardverre optimalizált szoftverrel (na ez már sokkal nehezebb ügy PC-n), bizonyos igen számításigényes feladatokat, amiket fentebb is írtam, igenis hatékonyabban lehet végezni. És itt ne arra gondolj, amit te vagy én, mint mezei felhasználók végzünk, hanem amit profi felhasználók, animátorok, filmesek, stb. Mindamellett, hogy egy Macbook hordozható is pl.
Bár nekem is vannak kétségeim azzal kapcsolatban, hogy a poszter ilyesmi munkát végezne, de hát ki tudja, miért ne végezhetne.
Opportunista mikroba 2020.02.05. 21:11:50
Ha egyéni vállalkozóként elromlik a számítógéped, nem kapsz mástól egy másikat, nem tudsz odamenni egy másik emberhez, hogy adjon egy új gépet. Vagy te megoldod magadnak, vagy nem lesz géped.
De ezt nyilván te is tudod, csak jólesik kötözködni... :)
Kiwicake 2020.02.06. 01:49:30
Im just here for the comments 2020.02.06. 04:32:29
Magához a javításhoz annyit, hogy az első pillanatban látnia kellett volna az illetékesnek, h a gép nem javítható, és elindítani a cserét. Ez a fenti folyamat kimeríti a kritikán aluli szervizelés fogalmát.
Im just here for the comments 2020.02.06. 04:43:22
metartADMIN 2020.02.06. 08:12:51
borso 2020.02.06. 09:17:55
Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2020.02.06. 10:33:55
Hát, kb annyira, mint egy vadonatúj 300 lóerős hibrid Mercedes alternatívája a 7-8 éves Audi gyengébb motorral, ismeretlen kilométerrel. Mind a kettő valid döntés egy adott szituációban, csak épp egyáltalán nem azonos színvonalú és használati értékű termékek.
Leadfoot 2020.02.06. 11:39:30
Pont azért. Ha olyan szervizben dolgozna, ami jó minőségű cuccokat javít, éhen halna. :-)
Amúgy a második mondat végére pont kell, nem kérdőjel, hisz kijelentő mondat. (Mit állítok? --> felmerül)
FDToth 2020.02.06. 12:59:18
- veszek egy hiperszámítógépet, ami mondjuk 0-24-ben pl adatokat elemez, mondjuk a kutatás terület, és más az ha ezt a hiperszámítógépet mint kutató arra veszem, hogy írjak róla maileket, stb. Mindkettő a vállalkozásé, de az első esetben konkértan kapcsolódik a tevékenységhez, a másodiik esetben max kiegészíti azt. én így látom.
2. ez bőven nem törekvés, de annyit tudsz csinálni, hogy járásinál bejelented, adnak kis bírságot a cégnek, ezzel megint lemegy 30 nap, utába bbt, ott is elmegy 30 nap, azátn fél év múlva jó ha igazad lesz és lezáródik. amig ennyire egyszerű ügyekben ennyire sok napos határidők és semmittevések vannak, addig nme lesz változás
Laredo 2020.02.06. 13:08:50
Permetező 2020.02.06. 15:53:02
aronsatie 2020.02.06. 19:22:05
Teljesen mindegy, miért van drága Macbook Prója, a lényeg, hogy az is el tud romlani, és teljesen elfogadhatatlan, amit a szervíz művel vele. Jár a cseregép és alighanem kártérítés is, mert a garanciális javítást vagy cserét nem időben végezte el a szervíz.
Pont.
2020.02.06. 20:16:26
Peter100 2020.02.06. 21:21:54
a fekete krindusz 2020.02.06. 21:41:41
Etniez 2020.02.06. 21:46:20
Etniez 2020.02.06. 21:50:12
nyuszis77 2020.02.06. 22:17:40
fifibá55 2020.02.06. 23:34:41
2020.02.07. 07:46:18
Ja, de az a Dell, az Apple meg jó esetben a törvényi maximumot tartja be, ami 15 nap, illetve arra is csak törekednie kell.
A taxis meg rossz hasonlat, mivel egy második autó fenntartása nem két fillér (főleg ha engedélyezett taxi), egy pótlaptopnak viszont nagyjából csak vételi ára van, illetve ha az előzőt használja erre, akkor az sem. Egyébként nem derült ki, hogy van-e pótgépe, lehet hogy van, csak azzal lassabba tudott dolgozni.
aronsatie 2020.02.07. 10:03:03
a fekete krindusz 2020.02.07. 10:29:39
Ha érdekel, írhatok pár fontos dolgot a kártérítés jogi hátteréről. Pontosabban arról, hogy miért nem jogosult a poszter kártérítésre.
Zoltán Petőfi 2020.02.07. 12:30:09
encir 2020.02.07. 12:44:55
KIRU 2020.02.07. 12:48:56
Bár nem tudom mivel foglalkozik a hölgy, de van esély rá, hogy egy olcsóbb géppel is tudná pótolni ideiglenesen a hiányt.
//Bónusz: 1 milliós laptopot venni pont ezért nem érdemes, helyette tudnék ajánlani olcsóbban 2 gépet, amit felváltva használhat, ha beüt a gond//
Enit 2020.02.07. 13:16:30
Mármint mi. A zsanér, a hangszóró, a szomszéd macskája?
Érdekes hibajelenség, be kellett volna bepróbálkozni egy kenet szilikonzsírral oszt jónapot.
aronsatie 2020.02.07. 15:04:15
aronsatie 2020.02.07. 15:07:16
Opportunista mikroba 2020.02.07. 15:18:23
Opportunista mikroba 2020.02.07. 15:20:10
a fekete krindusz 2020.02.07. 15:35:30
A kártérítésről. Ahhoz, hogy kártérítést követlejünk, mindenképpen kell egy káresemény. Hogy elromlik egy számítógép, az káresemény, hanem garanciális probléma. Adott esetünkben az lehet az okozott kár, hogy nem készült el egy anyag, ami ezért nem lett kifizetve. A megrendelőt pont nem érdekli, hogy milyen számítógépről készül el az anyag, ő azért nem fizet, mert nem készült el a megrendelés. Elmaradt haszon, kártérítés, tiszta sor. Csakhogy a kötelmi jog előírja, hogy a károsult az adott helyzetben elvárható módon köteles eljárni a kár megelőrzése, elkerülése vagy csökkentése érdekében.
A poszter vajon hogyan próbálta meg a kárt megelőzni, elekerülni, vagy csökkenteni ?
KIRU 2020.02.07. 15:46:08
Nem csak MAC és roncs létezik :)
encir 2020.02.07. 15:48:22
Például, hogy vesz egy másik gépet...no de miért kellett volna új gépet vennie? Mert a szerviz nem javította meg az övét. Azaz az új gép árát is bevasalhatná a szervizen?
a fekete krindusz 2020.02.07. 16:18:07
szanaImas 2020.02.07. 16:26:19
Millás épl gép gyárilag szar kijelzővel, billentyűzettel, akkuval, és csikorgó zanérral. Ez már a XXI. század!?! :D
encir 2020.02.07. 16:29:27
a fekete krindusz 2020.02.07. 17:24:31
nyuszis77 2020.02.07. 22:43:22
Nincs tapasztalatom apple-be, de ezek szerint nem sokat ér a terméktámogatása.
Péter 2 2020.02.08. 14:03:55
Péter 2 2020.02.08. 14:36:44
Attől még a szerviz, persze. Csak hát erről van szó. Ezen gyár ezen termékeinek szervize.
kolomparlole1114 2020.02.09. 01:12:50
Na ebben speciel igaza volt. Apple = túlárazott gagyi.
kolomparlole1114 2020.02.09. 01:15:26
kolomparlole1114 2020.02.09. 01:18:51
kolomparlole1114 2020.02.09. 01:25:54
kolomparlole1114 2020.02.09. 01:27:37
kolomparlole1114 2020.02.09. 01:32:19
kolomparlole1114 2020.02.09. 01:36:29
Fujitsu Lifebook, Dell Latitude ami maradt. Thinkpad csak nagyon végszükség esetén, a többi még akkor se. Apple meg pláne nem! Az Acer / Asus / MSI szintű kommersz gagyi. Túlárazva.
kolomparlole1114 2020.02.09. 01:50:15
Olyan nincs hogy a Lenovo jó, az X márka meg nem. Sorozatok vannak. Lenovoból pl. a Thinkpad ami használható (volt), business classnak indult még az IBM alatt, amit a Lenovo kitartó munkával épp leépít a kommersz gagyik közé, de még nem tart ott teljesen ahol az Apple. Ideapad és hasonló katyvaszok meg csak a Thinkpad márkanév farvizén akarnak jobbnak látszani mint amik, de nem sikerül nekik.
A Dellnél a Latitude a business class, a Vostro, Inspiron meg a kommersz gagyi. Az XPS-t nem nagyon tudom hova tenni, talán valahol a kettő közötti félvér.
Fujitsunál a Lifebook a prémium, business class. Ők valahogy pont szembe mennek a trendekkel, náluk a kommersz vacak (Amilo) került leépítésre.
Aztán van még a Toshiba Portege mint business class, meg a HP-nél is állítólag maradt valami az nc / nw-ből átszámozva, jól eldugva a sok vacak közé, de azt már nem lehet felismerni melyik sorozat jó, és melyik vállalhatatlan. De nem is kell, mert a HP és a Toshiba szokása hogy a gyártói drivereket letiltják, csak a sajátot használd, amit majd hónapokkal később adnak ki, ha egyáltalán kiadnak, és nem pont szarnak bele. És ugyanígy szeretik a csak saját márkás hardver bővítéseket, nehogy olcsóbban meg tudd úszni másik márkával. Szóval ezt a kettőt bc létük ellenére is érdemes hanyagolni.
kolomparlole1114 2020.02.09. 01:59:46
Most Dell Latitudeom van, a hátlap egybeöntve, szerelőnyílás semmi, a csavarokat kicsavarva nem szedhető le, előtte még ki kell pattintgatni a szélein körbe műanyag letörős pöcköket, mint akommersz notiknál, mobiltelefonoknál. Extra igénytelenség!
aronsatie 2020.02.09. 09:17:45
aronsatie 2020.02.09. 09:19:51
aronsatie 2020.02.09. 09:24:37
2020.02.10. 09:41:16
Napestig lehetne vitatkozni, hogy melyik márkának jobb a minősége, melyik romlik el gyakrabban, sokszor ugyanazon márka ugyanazon sorozatáról eltérő tapasztalatai vannak az embereknek, a márkákról készülts statisztikát pedig erősen befolyásolja, hogy az adott márkán belül mekkora súlyt képviselnek a különböző kategóriák.
Azonban a másik fele, és simán 50% súlyt kellene képviselnie a döntéseinknél, az a szolgáltatás minősége, aminbelül kiemelt fontosságú a szerviz háttér. Nos, az is az Apple, nem egy tőlük független dolog, hogy milyen szerviz hátteret biztosít egy adott országban. Már ott kezdődnek a gondok, hogy mennyi időre adnak garanciát, és ehhez képest 3 évre bővítve mennyit kérnek még el. Aztán mint látható, ilyen színvonalú a szolgáltatás...