Tékozló Homár

Kérhetünk kártérítést, ha hónapokat töltött a szervizben az új laptop?

2020.03.03. 11:00 | Homár Rezső | 89 komment

depression-laptop-computer-sad-desperate.jpg

Norbert nagyon bízott a gyártó szép szavában, ezért elég csalódott, hogy az új Asus laptopot másfél év alatt ötször kellett szervizbe küldenie. Végül az elállás mellett döntött, de tavaly november óta nem kapta vissza a laptop árát. Kérdés: mit tehetünk, ha a munkaeszközünk az, ami ilyen sokáig dekkol a szervizben többször is, de végül menthetetlen? Kérhetünk kártérítést? Szakértőink jól megmondják.

2018 március 14-én vásároltam egy Asus Zenbook Flip 14 UX461UN számítógépet, kb. 450 ezer forintos áron. Az akkori technológia csúcsa, megjelenésekor legvékonyabb notebook, stb. címszavak voltak olvashatóak a gyártó oldalán. Azóta 5 alkalommal volt szervizben, kék halál miatt, javítani nem tudták, 3 fődarab csere után igényeltem elállást a szerződéstől, visszakérve a vételárat.

A kártalanítás folyamata elkezdődött, 2019 augusztus óta teljesen használhatatlan a gép, november 25-én adtam oda utoljára futárnak, azóta sem kaptam vissza az árát. A kereskedés, ahol vettem, egy hónapja megy a hitegetés, hogy visszakapom a pénzem, azt mondják, már csak egy CN kódra várunk, és vége ennek az egésznek, a teljes vételár a kezemben lesz.  

A kérdésem az lenne, hogy mivel ilyen sok ideig folyt a javítás (75 nap) + kártalanítás (56. napon járunk most), van e lehetőségem/jogom valami fajta kártérítést követelni a gyártótól vagy viszonteladótól. Nincs másik laptopom, főleg nem ilyen értékben, és nem is volt lehetőségem másikat vásárolni. 

Remélem érthető a probléma, kérem segítségetek ebben, vagy esetleg tippet, amiről esetleg nem kaptam infót sehonnan. 

Az elállást elfogadta a kereskedő, de Norbert jogosult akár a kártérítésre is. Ezt viszont bizonyítania is kell.

Kedves Olvasó! 

Jótállási vagy kellékszavatossági igényként a fogyasztó elsősorban a hiba kijavítását vagy a termék kicserélését kérheti a vállalkozástól. 

Az elállási jog gyakorlására hibás teljesítés esetén akkor kerülhet sor ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a jogszabályban meghatározottak szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. A törvény rögzíti, hogy jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincsen helye. 

A fent meghatározott feltételek fennállása esetén jogosult tehát a fogyasztó egyoldalú, a vállalkozásnak címzett írásbeli nyilatkozattal a szerződéstől elállni, amely a megkötött adásvételi szerződést felbontja. Ennek alapján a fogyasztó köteles a terméket az eladó számára visszaadni, a vállalkozás pedig köteles a vételárat visszafizetni. 

Ki kell emelni, hogy ebben az esetben az elállást indoklással kell ellátni, amelyben foglalt tények valóságát, illetve azt, hogy ezekből a tényekből az elállás okszerűen következett egy jogvita során a fogyasztónak kell tudnia igazolni. 

Abban az esetben, ha a vállalkozás nem fogadja el az elállási nyilatkozatot és nem fizeti vissza a termék vételárát, akkor a fogyasztó választása szerint a lakóhelye szerint illetékes békéltető testület ingyenes eljárását kezdeményezheti vagy közjegyzői fizetési meghagyásos eljárás keretében tudja az igényét érvényesíteni a céggel szemben. 

Ezekben az eljárásokban a fogyasztó jogosult követelni a vállalkozással szemben a hibás teljesítéssel igazolható módon felmerülő kárát is a szerződésszegéssel okozott kártérítés szabályai alapján. Egy jogvita során a fogyasztónak kell igazolnia a hibás teljesítés tényét és ezzel összefüggésben a kár bekövetkeztét. Ezzel szemben a vállalkozás mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a szerződésszegést ellenőrzési körén kívül eső, a szerződéskötés időpontjában előre nem látható körülmény okozta, és nem volt elvárható, hogy a körülményt elkerülje vagy a kárt elhárítsa. 

Felhasznált jogszabályok: 

2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Club Sandwich 2020.03.03. 11:02:23

Elsooooo :D Es most lassuk a posztot...

Club Sandwich 2020.03.03. 11:08:47

Legvekonyabb laptop, allandosult kekhalal... hogy is mondjak: csodak pedig nincsenek?

Az olyan gepet, amit egy sik asztalra leteve, meg lehet emelni egy sarkat anelkul hogy a tobbi elemelkedne (magyaran: csavarodasra kepes), olyan ivben kell kerulni amekkoraban csak lehet, ez kb. ozonviz elotti alapigazsag...

juhaszvik 2020.03.03. 11:34:15

Nekem ez az ügy elég zavaros. Munkagépről van szó, és nincs másik, nem is volt. Sem lehetősége újat venni. Ezek szerint akkor abban a 75+akárhány napban nem dolgozott? És azóta sem? Szerintem ez a része a történetnek kamu, gondolom azt pedzegeti ezzel a posztoló, hogy meddig mehet el, ha kártérítést akar magának.

Én a helyében (a mai viszonyok mellett), megvárnám, hogy előbb visszaadják a pénzt, mielőtt bármit is jogi útra terelnék.

Terézágyú 2020.03.03. 11:54:09

"A kérdésem az lenne, hogy mivel ilyen sok ideig folyt a javítás (75 nap) + kártalanítás (56. napon járunk most), van e lehetőségem/jogom valami fajta kártérítést követelni a gyártótól"

"a fogyasztó jogosult követelni a vállalkozással szemben a hibás teljesítéssel igazolható módon felmerülő kárát is a szerződésszegéssel okozott kártérítés szabályai alapján. Egy jogvita során a fogyasztónak kell igazolnia a hibás teljesítés tényét és ezzel összefüggésben a kár bekövetkeztét. Ezzel szemben a vállalkozás mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a szerződésszegést ellenőrzési körén kívül eső, a szerződéskötés időpontjában előre nem látható körülmény okozta"

Nesze semmi :)))

Rejtélyes 2020.03.03. 12:00:17

Ezert van Alienware-em :) Bejelentem a hibat, masnap hazhoz jonnek, es javitanak.
Es mielott jonne valaki, hogy miert laptop(lasd elso FB hozzaboffentes): gyakran utazom kulfoldre, es viszem magammal, mert ugye gamer volnek, es a hotelben is lehet jatszani :)

Terézágyú 2020.03.03. 12:13:08

@Rejtélyes:
És ezért nincsenek magyar betűid se?

ebella 2020.03.03. 12:18:22

@Terézágyú: Egy félmilliós géptől olyat nem lehet elvárni.

juhaszvik 2020.03.03. 12:28:17

@Terézágyú: az egyik nap, amikor házhoz jöttek és kinyitották a bejárati ajtót, akkora huzat lett, hogy lefújta az ékezeteket. Jó kérdés, hogy ezt a szerviz miért nem javította azóta sem. :)

@Rejtélyes: "lasd elso FB hozzaboffentes"
Nem is értem. Ez még egy létező vita, hogy "asztali pc vs. laptop"? Nincs olyan játék vagy szoftver, ami ne indulna el probléma nélkül a négy éves laptopomon, pedig még csak nem is "aztadejógép". Ráadásul HP fan :)

juhaszvik 2020.03.03. 12:29:57

@juhaszvik1: mármint HP fan a fb-s kommentelő (ami vicces)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.03.03. 13:13:31

Már késő elállni.

Minden műszaki eszköz esetében kb. 0,1 % az elromlás esélye. Mármint jó minőség esetében.

Ezen belül alapvetően 2-féle műszaki eszköz létezik:
- benne van az árban a garancia költsége, azaz nagyon drága, lásd Dell,
- nincs benne az árban a garancia, a gyártó hónapokig javítja a gépet, pl. Lenovo.

Én mint szürke kisember igyekszem jó minőséget venni olcsón, így eleve nem számítok a garanciára. Amint veszek valamit, ki is dobom a garanciapapírt, hogy ne is befolyásoljon megléte a továbbiakban.

Arra számítok, hogy jók az esélyeim, 99,9 %, hogy nem romlik el. Ha mégis, akkor eladom, veszek újat.

Túl olcsót sose veszek, mert rosszak a tapasztalataim.

Az első okostelefonom egy Nokia volt, 13 éve vettem, a garanciás idő két és félszeresét bírta ki. Aztán másik Nokiát vettem, az is bírta dupla garanciás időig. Majd egy Lenovo lett, az garanciás időn belül elromlott. Kidobtam. Vettem Samsungot 2 éve, az máig működik, hamarosan lejár a garancia, most nyáron.

Laptopot nem használok, tabletet igen. A Lenovóm tönkre ment garancián belül, eladtam hibásan. Néztem Dellt, annak az ára azonban csillagászati, szóval nem vettem meg. Aztán vettem Lenovót, ez máig működik, pedig már 4 éves.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.03.03. 13:30:21

@juhaszvik1: abban a közösségben, ahol az ilyen "szakik" le tudják nyűgözni a többieket a word és excel tudásukkal még van értelme, máskülönben nem tudnál elsózni azokat 10 éves, multitól kiselejtezett gépeket a kevésbé hozzáértőknek, amin már tényleg nincs értelme mást csinálni, mint internetezni vagy facebookozni (e kettő között abban a közösségben nincs semmiféle kapcsolódási pont :D).

Rejtélyes 2020.03.03. 13:43:18

@Terézágyú: Mivel Angliában élek évek óta, megszoktam, hogy nem használok ékezetet. Tudok vele írni, ha kell :)

Nincs szamottevo kulonbseg mar a desktop es laptop kozott, pl Nvidia ugyanazt a kartyat rakja a 1000-res sorozattol a laptopokba, mint a desktopokba. A kulombseg a hordozhatosag vs melegedes kozott van. A legujabb Alienware-ben mar lehet cserelni CPU-t es GPU-t, igy az se komoly akadaly.

@juhaszvik1: Nekem nem volt ilyen problemam, Nvidia 1080 van a laptopomban, 10 eve csak laptoppal jatszom, es a legnagyobb problemam az volt, hogy egy jatek bug miatt majdnem megfott a videokartya, de letiltott a tulmelegedes elott.

SZIGMA 2020.03.03. 13:46:34

Ilyenkor jut eszembe, amit a haverom mondott sok évvel ezelőtt: "Munkára vegyél használt üzleti laptopot. Otthonra is."

Megfogadtam a tanácsot és nincs problémám a saját gépeimmel illetve azon ismerőseimével, akik hallgattak rám.
A többiek szívnak és engem boldogítanak a sirámaikkal.

Nick-son 2020.03.03. 13:52:42

Ne haragudjatok, meg javítsatok ki ha tévedek, de én valamit nem értek. Ez most egy munkagép, munkaeszköz, vagy magán használat?

Előbbi esetben a vásárló nem fogyasztó, hogy lehet fogyasztói jogokat érvényesíteni? Illetve egy munkaeszköznek mért nem vesz valaki - már pedig ebből az összegből kaphat is - dell, hp, vagy fujutsu, vagy esetleg toshiba üzleti kategóriás gépet ami valóban munkára való? Egy napos kiszállással van rájuk garancia. Nem véletlen. A toshiba laptopom most 11 -dik éve teljesíti a napi 10 óráját, még eddig nem romlott el. Inkább elavult most már, de el nem romlott.

Amennyiben meg magánember használja akkor valahogy megint nem kerek a történet, mert pontosan milyen anyagi kár érte? Most pénzt akar, mert megteheti, vagy valóban érte valami kár, ha igen mi? Nem nagyon életszerű, hogy valaki vesz 450ezer forintért egy laptopot, de semmi más lehetősége nincs kiváltani máshogy a használatát, semmije nincs amit használhatna helyette, vagy amivel kiválthatá, se másikat nem tud venni, de mégis károk keletkeztek a laptop kieséséből adódóan. Hát nem tudom.

Szerintem ha visszakapja az árát az egy korrekt dolog. Nem volt szerencséje neki se, meg az eladónak se ezzel a laptoppal, de bele nem láthatott egyikük se amikor megvette.

Terézágyú 2020.03.03. 13:53:56

@Rejtélyes:
"Mivel Angliában élek évek óta, megszoktam, hogy nem használok ékezetet. Tudok vele írni, ha kell :)"

De ezek szerint most, amikor magyarul kommunikálsz magyar emberekkel, úgy érzed, hogy nem kell...
Értem.

Rejtélyes 2020.03.03. 14:17:42

@Terézágyú: Mivel minden sima ekezetes billentyuhoz be kell nyomni az AltGr-t es a maganhangzot, hogy ekezetes legyen, es ez nem mukodik a negy dupla ekezetes karakternel, azokat max alt-kodokkal tudok irni. Probald ki, neked se fog tetszeni. Es mivel az idom 98%-at nem magyar oldalakon es nem magyar billentyukkel toltom, ezert nem telepitem a magyar billentyuzetet. Ha nem tudod olvasni, akkor IJ :D

Ződ2000 · http://egzostive.com 2020.03.03. 14:27:38

Tavaly egy Lenovo notebookal jártam kicsit így, de a világ legnagyobb webshopja elég jól megoldotta.
Jött a cseh (???) márkaszervíz mindenféle alibi kifogással és egy új ár 130%-át kitevő javítási ajánlatával.
A bolt erre visszaírt hogy utalják is az árat (és rendeltem is túlük az újat). Megkértem hogy ne hagyják a szervíznél az amúgy működő csak nem tökéletes eszközt. mire visszakülték nekem :)
Most van egy vadúj laptopom meg egy működőképes (bár az aksit furcsán kezelő és SD kártyát nem olvasó) második példányom...

Nagyon más mint a hazai aliib webshopok hozzáállása...

juhaszvik 2020.03.03. 14:42:47

@Nick-son: "mégis károk keletkeztek a laptop kieséséből adódóan"

Első kommentemben én is ezt pedzegettem. Nagy kamu (csúsztatás) ez a része a posztnak. Valószínű olyan vállalkozást visz, amihez egy számítógép max kommunikációra és adatrögzítéshez kell, amiket meg tud csinálni egy asztali gépen is, mert mint írta: "nincs másik laptopja", vagyis egyéb elérhető számítógépe simán lehet, valószínűleg van is, mint általában mindenkinek 6 és 60 éves kor között.

atal 2020.03.03. 14:49:23

@juhaszvik1:

a szerződésszegés és hibás teljesítés szempontjából teljesen irreleváns, hogy meg tudja-e oldani más módon azokat a feladatokat, amiket a javítandó eszközzel szeretett volna.

Ha az autóm kerül szervizbe és észszerű javítási idő 10 nap, ennek ellenére közel fél évig nem látom újra az autóm, akkor rohadtul nem érdekel, hogy egyébként busszal is tudnék utazni, ahogy az sem várható el, hogy két autót tartsak fenn ezért.

juhaszvik 2020.03.03. 15:19:59

@atal: amit írsz, az jól hangzik, de nem mindenre lehet ráhúzni. Írok két szélsőséges, nyilván nem életszerű példát, de hátha így érthető, mit akarok mondani.
Van egy éttermem (fikció). Az elektromos tűzgyújtó készülékem elromlik, de a szerviz csak fél év múlva tudja megjavítani, addig pedig nem tudtam begyújtani a tűzhelyeket a konyhában. Hiába lett volna lehetőségem elmenni a boltba venni egy doboz gyufát, a fenti érvelésed szerint ez nem számít, jár a kártérítés.
Vagy azért perelem a cipőbolt szervizét, mert a munkábajárós cipőmet nem tudták megjavítani csak három hónap alatt, ez idő alatt pedig mezítláb jártam dolgozni, vagy egyáltalán be se mentem.
Nyilván kicsit alámegy a fenti két példa, de te autós eseted meg pont fölé lő. Egy számítógép pótlása ma már nem akkora probléma, nyilván van is a posztolónak másik, már csak abból is kiindulva, hogy feltételezem nem kézzel írva, postán feladva küldte be a fenti posztot (és igen, ma már egy telefon is számítógépnek minősül, simán lehet üzleti célokra is használni).

Opportunista mikroba 2020.03.03. 15:34:12

@juhaszvik1: Én már kicsit unom az "igazi munkát csak PC-n lehet végezni" hozzáállást. Főleg azért, mert komoly érv nem szokott mellé elhangzani. Egyébként ezer okból vehet valaki laptopot. Nekem pl. azért van nagyrészt, mert itthon dolgozom, de nincs külön dolgozószoba, az egyik szoba egyik sarka a "munkahelyem", és nem akarok állandóan kábelkötegekben bukdácsolni. Volt olyan is, nem szerettem.
Azonkívül szervizbe vinni is könnyebb egy laptopot, mint egy PC-t. Sajnos épp most volt erre tapasztalatom. 4. emeletről levinni/felvinni a gépházat + el a szervizbe + haza (kocsink nincs) hát nem volt egy vidám dolog. A laptopot meg csak beraktam volna a hátizsákomba. Szóval a vérprofi grafikusoktól meg hasonlóktól eltekintve, akik félszobányi monitorokon dolgoznak, nem tudom, kinek ne lenne jó munkára egy minőségi laptop.

Nick-son 2020.03.03. 15:36:10

@atal: nem a hibás teljesítés, hanem a posztoló által emlegetett kártérítés szempontjából feszegettük ezt a károkozás kérdést. Hiszen a hibás teljesítést elfogadta az eladó, visszakapja az árát.

Pontosan miből adódhat anyagi kára egy magánembernek abból adódóan, hogy szervizben van a laptopja? Vállalkozás meg nem fogyasztó, meg illik üzleti kategóriás gépet venni, de arra már a garancia se ilyen.

Ilyen alapon kártérítést lehet kérni mindenért. Késett a busz? Hát lekéstem a meghallgatást és nem kapom meg az állást, pedig havi 500.000 -el többet kaptam volna, nos 10 évre terveztem, ez most elúszott, nem vettek fel mert elkéstem, kérek 60 milliót? Kiszakadt a kabátom, megfáztam, tüdőgyulladást kaptam, épp Svájcban voltam ott meg drága az ellátás, kérek két milliót? Ugyan már.

Végül is, ha a poszt beküldő el tudja dönteni, hogy ezt a gépet vállalkozás körében használta, vagy magánemberként és magánemberként mint fogyasztó valóban kára keletkezett - aminek a megakadályozására megtette ami tőle elvárható - én csak azt tudom mondani irány a bíróság, ha ez az igazság, hogy itt a rossz laptop miatt anyagi hátrány érte akkor meg fogják ítélni neki a kártérítést.

EG0 2020.03.03. 16:26:45

"Nincs másik laptopom, főleg nem ilyen értékben, és nem is volt lehetőségem másikat vásárolni. "
Ez vagy kifogás, vagy valaki messze a lehetőségei felett költött.
Egészen jó (min. Core i3) használt gépeket lehet kapni 60-80e Forintért, 120-150e között már új gépeket is. Számomra érthetetlen, hogy valakinek van 450e-re egy gépre, de másodikra 60e-ért már nincs.
A Homáron nem az első ilyen. Volt, akinek a méregdrága telefonját lopták el a strandon, és azon sírt, hogy neki nincs pénze új telefonra. Mikor a telefonja árából eleve vehetett volna 2-3 teljesen jó, épp csak nem aktuális csúcskategóriás telefont is.
Ettől függetlenül nyilván van gond azzal a gyakorlattal, hogy még harmadik szervizelésnél is fődarabot cserélnek (=elismert termék hiba), ahelyett, hogy új gépet adnának.

Baluci 2020.03.03. 16:31:23

@MAXVAL bircaman közíró: Hú, vazze!... Hogy tudtad ezt mind megjegyezni?... Én már az összegzés végén elfelejtettem az elejét!

Egri2 2020.03.03. 16:32:04

Szerintem félreértjük a posztolót.

Tegyük fel, veszek egy notebook-ot. A gép elromlik. A szerviz elismeri, hogy nem tudja megjavítani gari idő alatt. Okés, akkor adják vissza a vételárat. A kereskedés megígéri, de valahogy csak nem jön az a pénz. Telnek a hetek/hónapok, és csak nem jön az a pénz. Olyan ördögtől való ötlet azt gondolni, hogy ezekre a hónapokra a kereskedés fizessen késedelmi kamatot? Végülis elismerte a hibát, ígéretet tett a pénz átutalására, de csak üldögél rajta. Ha ilyenkor késedelmi kamatot lehetne követelni, talán egyből sürgősebb lenne számukra ez a történet, és nem húznák az időt mindenféle bürokratikus indokokkal.

A posztoló adjon ultimátumot a kereskedésnek, ha nem utalják át a pénzt 8 banki napon belül, akkor fizetési meghagyás, bíróság (ellentmondás esetén), végrehajtás. Ha akkor sem fizetnek, megindítja a felszámolást ellenük. Hátha komolyabban veszik.

Nekem anno 1x már bejött, 48 óra alatt átutalták, amivel tartoztak, amikor megfenyegettem a céget, hogy megindítom ellenük a felszámolási eljárást.

2020.03.03. 16:59:45

@MAXVAL bircaman közíró:
A probléma az, hogy a valós hibaarány nem annyi, amit írsz, hanem jóval magasabb, és ezen hibák nagy része az elején jön ki azért, mert selejtes példányt kaptál. Erre való a garancia, autónál is, laptopnál is. A késői hibák nagyobb része már inkább felhasználás függő, aki vigyáz rá, annak simán többszörösét kibírja a garanciális időnek, már ha nem cseréli le addig.

De az elvvel egyetértek, az ember vagy vesz drágábban olyat (pl. Dell), amire normális garancia van, vagy vesz olyat, aminél tróger garancia van (pl. Lenovo), de utóbbi esetben nem javíttatja, mert már maga a kiesés necces, inkább vesz egy másikat. Csak ugye akkor már Lenovo-t sem veszek, mert ott kifizeted azt, hogy behazudja az egyre kopó egykori IBM imázs alapján a tájékozatlanok számára a korrekt garanciát.

2020.03.03. 17:06:48

@SZIGMA:
Én meg inkább nem nyalom ezt be, inkább új consumer, vagy legfeljebb "félüzleti" kategóriás gépet veszek otthonra, nyilván előtte megnézem milyen kialakítású, mennyire masszív. A mostani lassan 6 éves lesz, az előző 6 évig volt, feleségem pedig 8 évesen cserélte az övét egy éve. A használt üzleti laptopok ugyanis hiába masszívak általában, bár ez is egyre kevésbé igaz, de épp az alkatrészek azok, amelyek ugyanolyan minőséget képviselnek, és intenzív használat mellett a kor előrehaladtával növekszik az elromlási esélyük. Emellett amit egy új akár csak a legolcsóbb integrált GPU megcsinál, azt a régebbi gépek CPU-ból nyomják, ennek köszönhető, amikor egy régi géppel van hogy egy sima online stream is adott esetben lassú, vagy szépen melegíti a gépet.

Péter 2 2020.03.03. 17:30:35

@Rejtélyes: Vagy nem. Attól függ, milyen billentyűzetkiosztást használsz, és ha egyik gyári sem felel meg neked, akkor csinálj magadnak sajátot. Igényesség kérdése az egész.

Péter 2 2020.03.03. 17:35:29

@Opportunista mikroba: Én már kicsit unom az "igazi munkát csak PC-n lehet végezni" hozzáállást.

Igazad van, de szerintem senki nem írt ilyet itt. :-) Az természetesen biztos, hogy ugyanazt a teljesítményt olcsóbban kapod meg asztali gépben, mint notebookban. De speciel a posztban szereplő meglehetősen kis kijelzős, szuperkönnyű, szuperhordozható gépeket tényleg sokan nem tartják elég kényelmesnek állandó munkára, nem annyira technikai okokból, hanem például egyszerűen azért, mert ahhoz túl kicsi a kijelzője.

atal 2020.03.03. 18:52:54

@juhaszvik1:

Ha elfogadja a javításra tett ajánlatunkat (azaz felveszi a munkát), 15 napot ígér, majd a saját hibájából cseszik megcsinálni 3 hónapig (leszarja, nem érdekli, elfelejti), akkor igen is felelősséggel tartozik az ebből eredő kárra.

adott idő alatt a legtöbb japán kuttya 2020.03.03. 20:31:48

@atal: kimaradt az "és ha írásban kötbért vállalt"

Opportunista mikroba 2020.03.03. 20:43:56

@Péter 2: Itt tényleg nem... ...még :)
No, tényleg szokás ide kilyukadni, legalábbis én már sokszor olvastam. Az biztos, hogy ugyanaz a konfiguráció olcsóbb PC-ben, nyilván a kompakt megoldásnak ára van. De technikailag szerintem nem rosszabb egy laptop.

atal 2020.03.03. 22:27:16

@Opportunista mikroba:
Egy laptop CPU TDP-je ~35w
Egy Desktop cPU TDP-je ~95w

nyilván kikövetkeztethető, hogy ~3x annyi energiával jóval több teljesítmény érhető el, arról nem is beszélve, hogy a hőgazdálkodás is jóval problémásabb egy laptop esetén (ezért is alacsonyabb a TDP értéke a direkt mobil processzoroknak). Szóval de, technikailag rosszabb egy laptop. (az, hogy az átlag feladatokra elég-e a teljesítménye, más kérdés)

atal 2020.03.03. 22:30:22

@adott idő alatt a legtöbb japán kuttya:

Nem kell kötbért vállalnia, objektív felelősséggel tartozik a munkájáért / vállalásáért.

a fekete krindusz 2020.03.03. 23:02:32

@atal: ja. Csak az a hülye törvény ne volna...

atal 2020.03.03. 23:55:01

@a fekete krindusz:
ja, csak ha az a hülye törvény ne tartalmazná az "önhibáján kívül" megkötést a mentesüléshez...

"a vállalkozás mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a szerződésszegést ellenőrzési körén kívül eső, a szerződéskötés időpontjában előre nem látható körülmény okozta, és nem volt elvárható, hogy a körülményt elkerülje vagy a kárt elhárítsa."

Tehát ha ezt nem tudja bizonyítani, akkor kártérítési kötelezettsége van.

a fekete krindusz 2020.03.04. 00:21:43

@atal: jó, akkor játsszuk el, pontosan a te példáddal. Én vagyok az autószerelő, vállalom a javítást, az ésszerű javítási időtíz nap, de te fél évig nem látod újra az autódat. Kérlek vezesd le, forintosítsd a kárt és meg elmagyarázom, hogy a a szerződésszegést ellenőrzési körömön kívül eső, a szerződéskötés időpontjában előre nem látható körülmény okozta, és nem volt elvárható, hogy a körülményt elkerüljem vagy a kárt elhárítsam.

chili wili 2020.03.04. 04:42:20

Nekem is volt asus zenbookom, ennél drágább modell, szép vékony, meg csillog is, de lássuk be, nem a technológia csúcsa. És főleg nem munkagép. Ez a kártérítésesdi egy próbát sem ér meg, előttem páran megirták, hogy miért.

Cateran 2020.03.04. 04:52:08

@Terézágyú: Inkabb azert, mert kulfoldon vasarolt laptopoknak ritkan magyar a billentyuzete, angol (nemet, spanyol, etc) billentyuzettel es magyar kiosztassal meg gepeljen, aki akar....De ez nem kvantumfizika, csak kis logika elegyitve empatiaval...

SZIGMA 2020.03.04. 08:29:48

@Zabalint: Egy 6 éves konzumer gép előtt ülve arra hivatkozni, hogy az új CPU-k mit tudnak megoldani, az egy elég érdekes önellentmondás szerintem. No offense, csak gondold végig.

"amikor egy régi géppel van hogy egy sima online stream is adott esetben lassú, vagy szépen melegíti a gépet. "

Az online stream nem lehet lassú, az vagy megy rendesen vagy akadozik, a lejátszás sebessége nem változhat. A melegedés meg teljesen általános az elektronikus eszközöknél. Az üzleti szériákban többnyire jobb a hűtés illetve könnyebben hozzáférhető tisztításhoz, újrapasztázáshoz.

@Cateran: Amelyik billentyűzeten megvan a bal SHIFT mellett a "Í" gombja (német és a skandináv billentyűzeteken biztosan), azt egy párszáz forintos matricával teljes értékű magyar billentyűzetté varázsolhatod.

Opportunista mikroba 2020.03.04. 08:44:55

@atal: Ennyire nem értek hozzá, elhiszem, hogy igazad van, de a saját tapasztalatom mást mutat. Dell laptopom van, amikor megvettem, akkor felső-közép kategóriásnak számított, halálra nyúzom fizikailag és "lelkileg" is, és tökéletesen működik évek óta - és nem csak Office-ra használom. Lehet, hogy matematikailag mérve valamennyivel jobb a PC, de ahogy mondani szokás, amit nyersz a réven, azt elveszted a vámon - annyi hátránya is van.

atal 2020.03.04. 09:34:28

@a fekete krindusz:

lehet, hogy magadnak meg nekem el tudnád egy magyarázni / kamuzni, bíróságnak viszont már igazolni is kell...

De tessék: Kis céges furgon. Naponta 100kg árut szállítok vele. Ezt 10 napos idővel vállaltad azért, hogy hozzád kerüljön a munka ne a szomszéd szerelőhöz, aki 3 hónapot látott reálisnak. Hanyagságod vagy balfaszságod miatt mégis fél évig nem végeztél a munkával, igy ~170 napnyi áru szállítás extra költséget generáltál nekem (futár, másik autó bérlés stb).

a fekete krindusz 2020.03.04. 09:54:29

@atal:
Amikor idehoztad az autót, akkor ilyen jellegű következmények szóba sem kerültek. Ha jelzed előre, akkor a rizikót mérlegelve vagy nem is vállalom a javítást, vagy vállalom, de írásba foglaljuk és jobban odafigyeltem volna. A vállalt határidő lejárta után nem követelted a szerződés teljesítését, amihez neked jogod van, sőt anyagi érdeked is fűződik a javitáshoz. Ha akár irásban, akár szóban felszólitasz a teljesitére, akkor szintén tudtam volna mérlegelni, vagy megegyezünk egy póthatáridőben, vagy visszaadom a munkát, hogy az esetleges kárt megelőzzük. Köteles vagy úgy eljárni, hogy az adott helyzetben általában elvárható. Köteles vagy a kárt megelőzni és köteles vagy a kárt csökkenteni. A futár költségeit, autóbérlést a szerződéskötés pillanatában nem tisztázuk, arról akkor nem volt információm és ráhatásom, igy nem tudok ezen megelőzhető és csökkenthető költségeidért anyagi felelősséget vállalni.

2020.03.04. 10:53:19

@SZIGMA:
"Egy 6 éves konzumer gép előtt ülve arra hivatkozni, hogy az új CPU-k mit tudnak megoldani, az egy elég érdekes önellentmondás szerintem. No offense, csak gondold végig."

Olvasd el, mit írtam, nagyon nem ezt. Azt írtam, hogy amit még a leggagyibb új GPU is támogat, azok közül sok olyan van, amit a régebbi gépek CPU-ból csinálják.

"Az online stream nem lehet lassú, az vagy megy rendesen vagy akadozik, a lejátszás sebessége nem változhat."

Értsd: akadozik.

"A melegedés meg teljesen általános az elektronikus eszközöknél. Az üzleti szériákban többnyire jobb a hűtés illetve könnyebben hozzáférhető tisztításhoz, újrapasztázáshoz."

Olvasd el, mit írtam. Nagyon nem mindegy, hogy 80%-on pörög a CPU vagy csak 10%-on, mert a GPU már fel van készítve az adott formátumra.

2020.03.04. 10:58:05

@Opportunista mikroba:
Viszont feltehetőleg drágább is volt a laptopod, mint egy asztali PC lett volna hasonló teljesítménnyel. Meg mikor egy laptop proci hasonlóan teljesít benchmarkok szerint, mint egy asztali, akkor gyakran az van benne, hogy felmegy a turbo órajelre, de azt már nem tudja addig tartani, mint az asztali CPU, mert hamarabb vissza kell vennie a melegedés miatt.

Opportunista mikroba 2020.03.04. 11:52:23

@Zabalint: Persze, drágább, de ezt írtam is valamelyik hozzászólásomban. Hát ugye valamit valamiért.

Opportunista mikroba 2020.03.04. 11:54:54

@Zabalint: Intel i7-6500U procim van, nem a legújabb, de még azért szépen húzza az igát.

atal 2020.03.04. 12:07:10

@a fekete krindusz:

Neked az ég világon semmi közöd a közted és köztem létrejött szerződésen kívüli állapotokhoz, ezért sem tájékoztatási, sem egyeztetési kötelezettségem nincs feléd ezen a téren. Amihez neked közöd van, az az, hogy teszel egy vállalást, kötsz egy szerződést, és nem tartod magad hozzá. Olyan nincs, hogy "ha tudom hogy drága lenne, akkor jobban tartom magam a szerződéshez". A szerződéshez akkor is ugyan úgy kell tartanod magad, ha 10Ft és akkor is, ha 10 millió a lehetséges kár, ha ezt nem teszed, az a saját hibádból adódik. Mint éppen szerződésszegést elkövetni készülő félnek NEKED van kötelezettséged megfelelően tájékoztatni engem arról, hogy milyen módon, milyen új feltételekkel teljesíteni a szerződést, esetleg elállni attól (de akkor meg a nálad töltött időre vonatkozó kárt kérhetem tőled).

a fekete krindusz 2020.03.04. 12:11:51

@atal: "Neked az ég világon semmi közöd a közted és köztem létrejött szerződésen kívüli állapotokhoz" stimmel. és éppen ezért ezt ne akard utólag rámfogni.

ebella 2020.03.04. 12:15:32

@Zabalint: Azért háromszáz-négyszáz közt nem olyan olcsó a Lenovo laptop. Nincs is vele bajom elég régen. Sőt az előzővel se volt. Dellt is kaphatok sokkal olcsóbban.

2020.03.04. 13:03:05

@ebella:
Javítson ki valaki, de ha jól tudom Lenovo-nál más cég csinálja a consumer és a business kategória garanciális szervizelését, és az előbbi a hírdhedten rossz.

atal 2020.03.04. 13:19:59

@a fekete krindusz:

el vagy tévedve kicsit. Nem a szerződésen kívüli állapotot akarom rád fogni, hanem a szerződés általad történő megszegését, ami nekem számszerűsíthető kárt okozott. Még jó lenne, ha senki nem tartozna felelősséggel a vállalásaiért.

a fekete krindusz 2020.03.04. 13:30:15

@atal: tessék már megérteni, hogy a szerződés teljesítése , vagy nem teljesítése az a kötelmi jog. Jogod van követelni a teljesítést, ilyesmi, extrém esetben elállni a vételtől, megrendeléstől, szerződéstől és visszaáll az eredeti állapot. Eddig tart a kötelmi jog,eddig vagyok érte felelős.
A kártérítés a PTK ugyan, de másik jogszabály. Neked kell első körben bemutatnod olyan kárt, aminek lehetőségéről A SZERZŐDÉS PILLANATÁBAN ELŐRE tudnom kellett.

atal 2020.03.04. 14:26:30

@a fekete krindusz:

és mégis mi kényszerítené a szolgáltatót a teljesítésre ha a nem teljesítés esetén nem tartozna felelősséggel a nem teljesítésből eredő károkért?

Megfordítottjuk: megjavítod az autót, én meg szarok fizetni (teljesíteni a szerződés rám eső részét). Ha nem tetszik, állítsd vissza az eredeti állapotot, az, hogy mennyi költséged keletkezett, milyen bevételtől estél el (ugye a javítás ideje alatt mással nem tudtál foglalkozni) meg nem érdekel, mert nem mondtad el, milyen más munkákat mondtál le ez miatt. Ugye ilyenkor sem jár neked a "kártérítés"?

a fekete krindusz 2020.03.04. 14:38:54

@atal: pontosan. Kártérités csak előre lefixált feltételek mellett lehetséges. Kiváló példája a kötbér.

atal 2020.03.04. 15:34:03

@a fekete krindusz:

nem igazán érted mi az a kötbér igaz?
Egyrészt az a jövőbeni viták rendezésének megkönnyítésére szolgál, hiszen előre megállapodnak, hogy milyen esemény bekövetkeztekor milyen kötelezettsége van a feleknek.
Másrészt a kötbér megállapodás és beszedés esetén NEM SZÜKSÉGES, hogy tényleges kár keletkezzen.
Harmadrész pedig hiába van egy adott összegű kötbér meghatározva, ha nagyobb a kár, mint a kötbér összege, akkor a kötbéren felüli összeget is követelhetjük, de azt már ténylegesen bizonyítani kell.

A fenti példa szerint vehetjük úgy, hogy a kötbér összege 0 forint, és annál nagyobb kár keletkezett, amit ugyan úgy követelhetek rajtad.

csúti csüngőhasú tolvaj 2020.03.04. 15:52:26

@Opportunista mikroba:

"Én már kicsit unom az "igazi munkát csak PC-n lehet végezni" hozzáállást. Főleg azért, mert komoly érv nem szokott mellé elhangzani. "

Nem kell kiadványszerkesztés ahhoz, hogy az ember látni akarja amit csinál. Valami 23" körüli monitor lóg előttem, néha ez is kevés.

Amúgy soha nem volt szükségem arra, hogy munka miatt gépet kelljen cipelni. Laptop kilőve.
Dolgozóban asztali gép telepítve, így laptop kilőve.
Nappaliban asztali gép telepítve, így laptop kilőve.
Műhelyben asztali gép telepítve, így laptop kilőve.
A mai világban ennek a három gépnek az ára kevesebb mint egy laptopé amit hurcibálni kéne ide-oda, sérül, elavul, utána egyben kapsz újat fél milláért. Asztaliban meg veszek új alaplapot, oszt jónapot.

Elég volt indoknak, így már érted miért nem akar mindenki úgy élni ahogy te? Ha meg szükség lesz a hurcibálásra, akkor elmegyek a boltba, veszek egy laptopot oszt jónapot, bármikor megtehetem, nem kell azon problémáznom, hogy bedöglött a félmillás fos, mivel dolgozok ha 75 nap alatt nem tudják megjavítani.

Opportunista mikroba 2020.03.04. 15:56:04

@csúti csüngőhasú tolvaj: Elég :)
Annyit teszek csak hozzá, hogy attól, hogy NEKED soha nem volt még arra szükséged, hogy cipelned kell a gépet A helyről B helyre, másnak még lehet. De hát te is csak magadból indulsz ki. Mint egyébként mindenki, nincs ezzel semmi baj.

a fekete krindusz 2020.03.04. 15:59:26

@atal: "előre " itt a kulcsszó. köszönöm. legközelebb jársz iskolába és nem fogsz értetlenkedni.

csúti csüngőhasú tolvaj 2020.03.04. 16:02:31

@Opportunista mikroba:

Ha nem tűnt volna fel, kettőnk közül te vagy az aki nem érti a másik problémáját. Mindössze elmagyaráztam, miért nem éri meg sokaknak a laptop amit magadtól láthatóan nem tudtál elképzelni és ezt jelezted is azzal amit idéztem.

atal 2020.03.04. 16:27:54

@a fekete krindusz:
nem baj ha hülye vagy ehhez, csak ne hangoztasd...

szcsongor 2020.03.04. 17:08:25

@Rejtélyes: Mert aztán telepíteni egy magyar billentyűzetet akkora meló és áldozat... Viszont rettentő igénytelen ékezetek nélkül írni. Én is 10+ éve külföldön élek, mégis megy a dolog...

@csúti csüngőhasú tolvaj: Az igen, ahelyett hogy vennél 1 db laptopot, bűvészkedsz 3 asztali konfiggal. Nem gondoltál esetleg a WC-be is tenni egyet? :) Persze mindez nem gond, csak ne akarnád a te megoldásodat követendő példának beállítani.

a fekete krindusz 2020.03.04. 17:43:19

@atal: látod, idáig fajul. Éppen ezért nem véletlenül vannak a kártéritési igények a biróság hatáskörébe utalva.

upho 2020.03.04. 18:10:20

@Joker Orbán ellen:

elég ronda frusztrációid vannak a külföldön élőkkel kapcsolatban. A "régóta olvasom a blogot" azt a 4 hónapra kell érteni, vagy már kibaszattad magad párszor, és újra regisztráltál?

atal 2020.03.04. 18:14:51

@a fekete krindusz:
és ki mondta, hogy nem bírósági hatáskör?

Reactor 2020.03.04. 18:57:45

Nekem nem volt pozitív tapasztalatom idáig az "ázusszal". A laptopjuk üzemideje vadonatújonnan a 2 órát éppen csak elérte, az akkori legmodernebb, és legdrágább Crosshair alaplapjuk másfél év után elfüstölt. Ahogy olvastam, más Asus cuccoknak is nagy a szervizigénye, úgyhogy ha egy mód van rá, kerülöm őket.
Ezzel szemben az Acer pozitív csalódás volt. 12 éve (!!!) vásároltam egy középkategóriás laptopot (Extensa 5635-Z) tőlük, és mái napig egyetlen hiba nélkül, kiválóan működik. Úgy, hogy egyszer nem járt szervizben. A legutolsó hibája 10 éve egy rendszerösszeomlás volt, ami rendbe is jött újraindításnál. Azóta semmi. Egy kósza hibaüzenet se.
Na ezt nevezik úgy, emberek, hogy minőség...

@Egri2: Fizetési meghagyás ilyenkor nem játszik?

sóhegy049 2020.03.04. 19:34:38

Adott a bolt, aki eladta, zsebre a lé, azt' leszarja. A szerviz ki tudja ki-mi? Én alapból írnék egy panaszt az Asus-nak, autómnál 2 nap alatt volt klímacserém, a márkaszerviz meg tépte a haját, kapják be. Itthon értelmetlen b@szakodás sok minden.

btprg 2020.03.04. 23:20:14

@Cateran:
Sose értettem ezt a magyar billentyűzet mizériát... Mégis ki gépel úgy a 70 éves (korábban nem gépírónőként dolgozó) öreg néniken kívül, hogy nézi mi van a billentyűre rárajzolva? Ha magyar kiosztást használ, akkor pontosan ott van minden ahol lennie kell. Szerintem is csak igényesség kérdése a dolog.
Más részről meg értelmetlen kötözködni azzal, aki nem használ ékezetet, mert attól még ugyanúgy el lehet olvasni.

btprg 2020.03.04. 23:26:17

@Joker Orbán ellen:
Én ugyanazért vagyok itt, mint feltehetően "Im just here for the comments" fórumtárs :D Egyszerűen szórakoztatóak a hozzászólások, főleg ha eltérnek a tárgytól. Ha külföldön laknék attól még ugyanúgy szívesen szórakoznék itt.

öreg baka nem rakéta 2020.03.05. 03:23:53

A legszebb, hgy itt szó sem esik az aktuális szoftverekről, adatokról azokkla mi lesz? Jó,van egy másik gépem, akkor mindig, mindent mentsek át, szoftverestől adatostól? Vannak egyáltalán nem olcsó, egy gépes szoftverek. Ezekről valahogy soha nemesik szó!

Gyalogrépa · http://suburbankitchen.blog.hu/ 2020.03.05. 05:49:00

@öreg baka nem rakéta: Az adatokat folyamatosan kell menteni külső eszközre, vagy felhőbe. Ha már megtörtént a baj: sok esetben ki lehet szerelni a merevlemezt garanciavesztés nélkül, de csak akkor, ha nem alaplapra integrált, vagy nem épp a merevlemez csavarjára teszik a garanciamatricát. (Laptopról beszélünk)
Win8-tól kezdve előfordulhat (főleg üzleti gépeknél), hogy automatikusan már bitlockerrel van titkosítva a rendszer, pontosabban a merevlemez. Ilyen esetben a feloldó kulcsot minden indulásnál a biosból szedi a rendszer, ami az alaplap javíthatatlansága esetén elvész. Ennek a kiküszöbölésére vagy a még működő rendszerben kell feloldani a bitlocker titkosítást, vagy a microsoft online fiókjánál kell kérni, hogy mentsék le a bitlocker kulcsot. Így a titkosított merevlemezen lévő adatokhoz továbbra is hozzá lehet férni a laptoptól függetlenül.
Garanciális szervizben a kékhalálozós gépen szó nélkül újrahúzzák a rendszert, ami adatvesztéssel jár. Mondjuk nem is várható el, hogy a személyes adatokat mozgassák, kezeljék, mert nincs joguk, felhatalmazásuk hozzá.
Véleményem szerint a felhős megoldások a legjobbak, mert automatikusan és folyamatosan mentenek. Ha terrabyte-okat kell elrakni, akkor elég sokba kerülhet egy felhős tárhely, ide megfelelhet külső merevlemezes meghajtó. Ha kell, több is, a redundancia miatt.

Gyalogrépa · http://suburbankitchen.blog.hu/ 2020.03.05. 06:14:41

A garanciális ügyintézést védendő: Biztos vagyok benne, hogy a szoftveres hibát az első körben kizárták azzal, hogy újrahúzták a rendszert.
A kékhalálokról pedig érdemes annyit tudni, hogy van olyan hiba, ami magától csak kéthetente egyszer okoz kékhalált, vagy a tulajdonos pendriveja, de akár az otthoni elektromos hálózata is okozhatja. Utóbbiak nem feltétlenül rosszak, csak éppen a pendriveval összeakadhat a konkrét hardver, vagy az elektromos hálózaton pillanatnyi feszültégingadozások, vagy földelési problémák adódnak, ami például egy hűtőszekrénynél még nem okoz gondot, de a laptop belső tápellátását megzavarhatja annyira, hogy összeomoljon az operációs rendszer. Gyanítom, hogy ilyesmiről lehet szó, mert ezeket a hibákat a garanciális szervizben nem tudják reprodukálni, így kijavítani sem feltétlenül. Amúgy triviális hibáknál nem szoktak totojázni, cserélik a hibás alkatrészt, aztán küldik is vissza javítva a készüléket.
Mivel többször is volt főegység csere, az alaplapot biztosan cserélték, valószínűleg a merevlemezt, és a töltőt is. Ezeket vaktában is cserélik, hogy biztosan megoldódjon a hiba, főleg nagyobb értékű készülékeknél. Ennél többet nem is tudnak tenni. Komoly esély van arra, hogy a laptoppal nincs is probléma, csak van egy a laptoppal nem egészen kompatibilis eszköze a laptop tuladonosának, vagy az elektromos hálózatában van minimális bizonytalanság. Segíthet akár az is, ha a sima földeletlen kétágús villásugós töltőt egy olyan utángyártottra cseréljük, aminek háromágú, földelt dugója van (gyáriból valószínűleg csak a kétágú létezik). Ezzel ki lehet küszöbölni a feszültségingadozásokból eredő hibákat.
Ha többször is visszaküldenek javítva készüléket, de a hibát továbbra is tapasztaljuk, érdemes a készülék környezetében is keresni a hibát, mert nem feltétlenül a készülék a hibás.
Remélem végül megoldódik a probléma.

öreg baka nem rakéta 2020.03.05. 07:25:45

@Gyalogrépa: Vagyis kötelező az felhőbe, vagy akárhova történő adamantés?
Az egygépes szoftverekről mélyen hallgatsz. Mit érek a felhőbe, vagy akárhova mentett adatokkal, ha nincs hozzá legális szoftver:)

öreg baka nem rakéta 2020.03.05. 07:31:31

@Gyalogrépa: Sok minden hibaforrást leírtál, ami az egyszerű userenk nem jut eszébe! sehol nem említik a földelési problémákat, tehát az max elméleti lehet, mert a felhasználó nem merül bele a hardveres részbe, de nem is várható el tőle:) Esetleg a kezébe nyomnak egy laptopot, hogy minden rajta van, használd! Ebben az esetben ott áll, megfürödve:)

öreg baka nem rakéta 2020.03.05. 07:32:41

@öreg baka nem rakéta: Aki kézbe nyomja a darabot az esetleg a cég informatikusa:)

Permetező 2020.03.05. 07:36:24

@öreg baka nem rakéta: igen menccsé át mindent mert maguktól nem fognak átmenni az adatok

öreg baka nem rakéta 2020.03.05. 07:50:25

@Permetező: Akkor mi van, (szélsőséges eset) ha a mentés során dob egy hátast a gép? Te is hallgatsz a szoftverekről, azokkal mi van? Abból is kell tartalékot venni?

ebella 2020.03.05. 08:08:59

@Zabalint: Mivel soha nem volt dolgom a Lenovo szervizzel sem üzletemberként sem magánemberként, nem tudom. Csak úgy unalmamban meg nem olvasgatok jótállásokat, hogy hova kéne vinnem a cuccot (kit kéne elérnem), ha elromolna.

2020.03.05. 10:35:03

@csúti csüngőhasú tolvaj:
Nekem meg van egyetlen laptopom az X gép helyett, ami kétlem hogy többe került volna, mint egyetlen géped átlagosan. Van monitorom, ha ott kell, rákötöm, de az ágyban dögölve is szoktam használni, gondolom te is az asztali gépeket.

Munkahelyen használtam ezt is, azt is, volt ahol nem is lehetett volna nem laptopot használni, mert irodán kívül is kellett néha használni. Az irodában meg kettő monitorral használtam természetesen.

Gyalogrépa · http://suburbankitchen.blog.hu/ 2020.03.05. 19:54:12

@öreg baka nem rakéta: Vannak ingyenes alkalmazások, amik egy adott mappát rendszeresen mentenek a program-szolgáltató távoli szerverére. Amit a mappába pakounk, az mentésre kerül. Vagy egy webböngésző felületen keresztül lehet feltölteni a szerverre az adatokat. Ilyen a google drive és a dropbox is. Nem vagyok képben azzal, hogy mennyi az ingyenesen igénybe vehető tárhely, ennek utána kell járni. Még a megasync is ilyen alkamazás, de még nem használtam.

Gyalogrépa · http://suburbankitchen.blog.hu/ 2020.03.05. 20:08:25

@öreg baka nem rakéta: Ha ugyanaz a készülék többször is visszajön főegység csere után, de még mindig hibás, érdemes elgondolkodni rajta, nem -e lehet a közeggel, a használat körülményeivel probléma. A fentebb leírt hibaforrásokat pedig azért írtam le ide, hogy akivel ilyesmi előfordul, ezeket a lehetőségeket is meg tudja vizsgálni. Ezeket talán szakmai oldalakon elmondják, de azokat laikus nagyon nehezen találja meg, mert azt se tudja, mit keressen.
Sajnos nagyvállalatoknál a szervizrendszer hatalmas és komplex volta miatt simán áthullanak megoldatlanul az ilyen hibák. Elvileg a cél az lenne, hogy a felhasználó is tudja használni az eszközt, a gyártónak meg ne kelljen visszavásárolnia készüléket. De bizonyos esetekben erre nincs kapacitás, hiszen ritka az ilyen és rettentő nehéz felderíteni. Ugyan az asus honnan tudná, hogy háromnaponta tizedmásodpercre feszültségingadozás van az otthoni elektromos hálózatban? Kisarkítva, de erről van szó.
A pénvisszafizetést pedig minél hamarabb kéne intéznie a gyártónak, kereskedőnek, ha már tisztázták a helyzetet.

Gyalogrépa · http://suburbankitchen.blog.hu/ 2020.03.05. 20:11:46

@öreg baka nem rakéta: Most esett le, mire gondoltál a szoftveres kérdésnél. A programok telepítőit gondosan el kell rakni. Ha olyan egyedi a szoftver, hogy már nem elérhető telepítő hozzá, akkor a rendszert kell midenestül tükrözni, de ehhez már elkélhet a szakember segítsége.

Permetező 2020.03.06. 07:38:10

@öreg baka nem rakéta: igen, ha a dinoszauruszok újra feltámadnak és jönnek a zombinácik, akkor is menteni kell minden adatot mindenfelé! Nicht kifogás!

Opportunista mikroba 2020.03.06. 09:15:41

@Gyalogrépa: Még az is eszembe jutott, hogy a legtöbb programnál a vétel előtt felajánl egy 30 napos próbaidőszakot, ami ingyenes. Nem mondom, hogy tökéletes megoldás, de mégis nyer vele az ember egy hónapot, ami nem kevés.

Gyalogrépa · http://suburbankitchen.blog.hu/ 2020.03.07. 06:04:20

@Opportunista mikroba: Olyan programoknál, ahol tükrözni, meg partíciókat mozgatni is lehet, a próbaverzióból pont kiveszik azokat a fontos funkciókat, mint például a tükrözés. Ezeknek a felülete általában úgy néz ki, hogy egy virtuális kozolon az ember elvégzi a műveleteket, aztán rányom az "apply"=elfogad gombra, ami ténylegesen el is végzi a műveletet. Ennél a pontnál szokták a próbaverziók feldobni, hogy vedd meg a teljes verziót, ha be akarod fejezni a műveletet. Végül is igazuk van, mert ha egyszer megcsinált az ember egy rendszermentést, elvileg csak a távoli jövőben lesz szükség a visszaállításra, addig meg mért fizetne.

Opportunista mikroba 2020.03.07. 14:53:14

@Gyalogrépa: Jó, nyilván lehet ilyen szoftvert is találni, de azért (legalábbis a saját tapasztalataim szerint) a legtöbb szoftver próbaideje teljes szolgáltatást nyúlt.
süti beállítások módosítása