Tékozló Homár

Mint a filmeken: személyesen is kaphatunk követeléskezelésről értesítést

2018.07.18. 11:48 | Homár Hilda | 25 komment

Aki azt hiszi, csak az amerikai filmekben van olyan, hogy a semmiből egyszer csak odalép a főhőshöz egy ismeretlen, megkérdi, hogy ő-e ő, majd a még aktívan meglepett delikvens kezébe nyom egy hivatalos iratot, az olvassa el az alábbi történetet. Aki többet is szeretne erről tudni, annak ajánljuk az Intrum GYIK-ját. Aki pedig egészen a jogi héttérig is elmerészkedne, az olvasgasson bele a 2012-ben, még a PSZÁF idején a követeléskezelők számára kiadásra került ajánlásba, amiből kiderül, hogy ezekben az ügyekben a személyes megkeresés egyáltalán nem újdonság.

​Tisztelt Homár !

Közeli barátainknak  az egyik közműszolgáltatóval volt vitája 16 (tizenhat) esztendeje. Állítólag egy bizonyos összeggel tartoztak, ők ellenben ezt nem ismerték el, különféle bizonyítékokat mutattak fel, de hiába. Egyszer csak eladták a követelésüket (100 ezer Ft alatt volt nem kevéssel). Az Intrum Justitia Zrt. nevű behajtócég vette meg. 

Az érintettek levelezgettek velük, elküldték a saját bizonyítékaikat a követelés valótlanságáról, de hiába. Egy idő után már közel félmilliót követeltek különféle kamatokra, költségekre stb. hivatkozva. Nagyjából négyévente (!) küldtek egy fenyegetőző levelet! (Tudniillik ilyen esetekben állítólag öt év az elévülési idő!)
Költöztek közben, oda is jött aztán levél. Megtudták az elvileg titkos telefonszámukat, azon hívogatták őket (a hívószám kijelzése nélkül).

Olvasson tovább!

A Whirlpool és a professzionális szolgáltatás

2018.07.17. 13:14 | Homár Hilda | 28 komment

whirlpool-logo.jpg

A posztot szerkesztve belenéztem a Homár Whirlpool-aktáiba, ahol a kétoldalnyi archív poszt közt egyszer csak szembejött a Heteket mosógép nélkül, azt garantál a Whirlpool garanciája címmel megjelent eset, aminek fájó pontjai szinte szóról-szóra megjelennek itt is: pár hónapos, zörgő hangot adó mosógép, nehézkes garanciális ügyfélkezelés, agyonbonyolított vásárlóazonosító-rendszer, lassan kiérkező szerviz, cserére szoruló készülék ... majd a végtelen várakozás. Ez önmagában is elkeserítő, de az még inkább, hogy az idecitált poszt több, mint 2 éves. A Whirlpoolnál ezek szerint ennyi idő alatt sem változott semmi.

Whrilpool és az ő Professzionális szolgáltatása

Először is, szögezzük le: A Whirlpool és a "professzionális szolgáltatás" össze nem férő fogalom. A márka terméktámogatása, szerviz szolgáltatása borzalmas. Számomra meglepő, hogy a XXI. században egy márka ezt meg meri engedni magának. Nem ügyfélbarát, nem vevő orientált, senkinek sem ajánlom. Az alig fél éves mosógépemhez többször jött már szerelő, mindig másfél hét kb. "hála" az Orczy szerviz hihetetlen sebességének. (A szerelőt nem bántom, mert az megtette, amit lehetett...)

Történt, hogy a 2017 decemberében vásárolt AWE4519-es márkájú felül töltős mosógép centrifugáláskor irdatlan kopogó hangot adott. Gondoltam, semmi gond, Murphy, ami elromolhat, el is romlik, de erre van a garancia. Naív vagyok? Talán... De a kálvária itt kezdődött:

Olvasson tovább!

Milyen bank veri az ügyfelére az elromlott bannkártya újragyártási díját?

2018.07.16. 11:47 | Homár Hilda | 42 komment

card.jpg

Azt talán kimondhatjuk, hogy egy isten háta mögötti kőhalom legalján élő friss ászkarák generáció szellemileg legtopább tagjának sem új, hogy a bankok szolgáltatásaik ár-és díjképzési irányelveit szigorúan a nagyhírű pukkasztott egyes+pókos nyolcas közgadasági szisztéma alapján határozzák meg. Ennek ellenére bármilyen illuziómentes is az ember hozzáállása a pénzintézeti költségekhez, néha bizony érik meglepetések.

Erste Bank Mastercard paypass funkció hiba - fizesse a cserét az ügyfél

Tisztelt Tékozló Homár Blog,

A bankkártyámnak több mint valószínű, hogy tönkrement a paypass funkciója. A bank telefonos ügyfélszolgálata is hardveres hibára gyanakodott, mert semmi egyéb jelét nem látták (pl.: letiltás, központi terminál hibák stb.), hogy miért ne működne.

A bankkártya fizikailag újszerű, mert egyrészt nincs még egy éves sem, emellett tokban van tartva amiből (köszönhetően a paypass funkciónak) szinte soha nincs kiszedve sem. Semmilyen fizikai (akár napfény/hő, vagy pára/víz) behatás a kártyát nem érte. Ennek ellenére az újragyártási költséget (8900 forint) velem akarják kifizettetni, mintha kettétörtem vagy elhagytam volna.

Olvasson tovább!

Talán nem kellett VOLNA eladni azt a ZOO csemegét!

2018.07.13. 13:47 | Homár Hilda | 57 komment

shutterstock_230045593.jpg

Aki már járt városi kisgyerekkel állatkertben az tudja, hogy hiába viccesek a majmok, hiába klassz a fókashow, hiába láthatóak élőben koalák vagy nagy mázli esetén pisilő elefánt, a legnagyobb örömet messze a kiskecskékkel és barikkal teli háztájit imitáló kisállat simogató jelenti, ahol kézből lehet etetni a cuki gyerekállatokat.  Innen nézve érthető András és családja csalódottsága, amikor nem sikerült ezzel a programponttal megkoronázni az amúgy jól sikerült látogatást a Veszprémi Állatkertben. Ami viszont rejtély az az, hogy az állatkert miért hergeli már a többedik levéllel Andrást, aki teljesen nyilvánvalóan nem az 500 forintjára vár. Hanem kb. annyira, hogy: "Kedves uram, valóban jeleznünk kellett volna a pénztárban és táblákon, hogy zárva van a simogató, de ezt az ön jelzésének köszönhetően azóta pótoltuk. Köszönjük építő kritikáját. Állatbarát üdvözlettel a Veszprémi Zoo."

Kedves Homár!

2018.05.22-én látogattunk el családommal a Veszprémi Állatkertbe, ahol vásároltunk kislányomnak ú.n. "Zoo csemegét", abban a tudatban, hogy az állatsimogatóban a gyerek azzal tudja majd etetni a jószágokat.

Az állatkert által táblákkal javasolt útvonalon jártuk végig az állatkertet. Mindenhol az volt kiírva, hogy az állatokat ne etessük, illetve sehol nem volt kiírva, hogy a "Zoo csemegét" az állatok megkaphatnák. Nem is terveztük elhasználni, mert arra számítottunk, hogy a körút vége felé majd az állatsimogatóban fogjuk szétosztogatni a tápot.

Azonban megérkezve ahhoz a területhez, ahol az állatkert által kiadott térképen az állatsimogatónak lennie kellett volna, azt tapasztaltuk, hogy az állatsimogató nincs a "helyén". Vélhetőleg a felújítási munkálatok miatt, de erről sem a "Zoo csemege" vásárlásakor, sem később semmilyen tájékoztatást (pl. ott, ahol az állatsimogatónak kellett volna lennie) nem kaptunk.

Olvasson tovább!

Panaszt tett, erre a Raiffeisen felmondta a számláját

2018.07.11. 13:28 | Homár Hilda | 81 komment

4450723931.jpg

Egészen a mai napig biztos voltam benne, hogy egy bank csak örül az ügyfelének, hiszen az ügyfél pénzt jelent, és mi mást akarna egy bank, ha nem abból jó sokat, így aztán - hacsak nem szeg folyamatosan szerződést az illető -  nem szüntetnek meg csak úgy számlákat. Erre jött Gabi és egy sztori, ami akár az első fele, a Westend-beli Raiffeisen fióknál kialakult és elég rosszul kezelt káosz kapcsán is kikerülhetne hozzánk, de messze nem ez a fő csapás. Gabi ugyanis elég biztos benne, hogy az ügyfélkezelés kapcsán tett panasza miatt szünteti meg hirtelen a bank 13 év után a számláját, ami azért elég elképesztően hangzik. Megpróbálunk utánajárni a dolognak.

Kedves Homár!

Az alábbi történetet szeretném megosztani a Raiffeisen Bankról, illetve szeretnék segítséget kérni a sorstársak (ha vannak) felkutatására:

2005 óta vagyok a bank ügyfele; az elmúlt 13 évben elégedett voltam a választásommal.

2018. június 29-én délután 4 és 5 között felkeresetem a Westendben található fiókot. A fiók bentről kulcsra volt zárva, az ajtón olvasható tájékoztatás szerint:

A bankfiók ügyfélterében az ügyfelek korlátozott számban tartózkodhatnak, ezért a bejárati ajtó időszakosan bezárhat. Az ajtózáráskor érkező ügyfelek a fiók biztonsági őrétől érkezési sorrend szerint sorszámot kapnak.

Olvasson tovább!

Budapesti 8-as Postához tartozók, ide!

2018.07.10. 11:50 | Homár Hilda | 80 komment

magyar_posta_1_1_1_1.JPG

A Google Mapsen a Rákóczi téri (valójában Józser körúti) nagyposta képén a melléküzletági termékeket bemutató gondolák tömkelege mellett az a legfeltűnőbb, hogy egy nagyon szépen felújított, hívórendszerrel is modernizált postáról van szó.  Ki gondolná, hogy XXI. század ide, 2018 oda, a korszerű kulisszák közt a kézbesített csomagokat egy szakadt papíralapú postakönyvből keresik ki szegény ott dolgozók? Már, ha van egyáltalán mit keresni.

Kedves Homár blog!

Sokat gondolkodtam, hogy írjak-e nektek, már több dologról is, de ez az, amiben nem tudok magam dűlőre jutni.

Nem kertelek, aliexpresses csomagrendelésekről van szó.

Kb. 2 éve rendelek havi rendszerességgel, eredetileg a Király utcába érkeztek a csomagjaim, egy üzletbe, ahova minden, kivétel nélkül meg is érkezett, mint megtudtam az ide kézbesítő posta a Nyugati téri 62. számú postahivatal. Ezen a helyen viszont nemrég felmondtam és januártól már a lakcímemre rendeltem a csomagokat.

Eleinte rendben is volt minden az első körrel, aztán a márciusi rendelésemből már csak ímmel ámmal érkeztek dolgok, ahogy az áprilisiból is. Végül egyszercsak már semmilyen csomagot nem kaptam meg.

Olvasson tovább!

"A hát ez 20 évig biztos kitart, csak duma"

2018.07.06. 18:19 | Homár Hilda | 31 komment

img_0229_resize1.JPG

Nyílászárót nem 5 évre vesz az ember, így aztán teljesen érthető, hogy Laci a garázskapuján felbukkanó - a fenti képen is jól látható - jelenséget nem tudta sem kissé rusztikus képzőművészeti alkotásnak, sem békebeli hangulatot kölcsönző nosztalgikus patinának látni, hanem csakis annak, ami: egy szemtelenül korán megjelenő, csúf, szürke sebnek a nemrég épült házuk makulátlan testén. Ha a sztori a Homáron kötött ki, ki lehet találni, mennyire értett egyet ezzel az értékelésével a gyártó és a forgalmazó.

Kedves Tékozló Homár!

Az alábbi történetem két okból írom meg. Az egyik, hogy tanulsággal szolgáljak azoknak, akik garázskapu vásárlása előtt állnak, a másik, hogy bízom a nyilvánosság erejében és abban, hogy a végén győztesen kerülök ki a helyzetből.

A történet röviden:
2013-ban építkeztünk és ahogy az lenni szokott eljött a garázskapu vásárlás ideje. Velencén építkeztünk, ezért egy helyi vállalkozó (aki a villamossági bekötéseket is végezte korrekten) mellett döntöttünk. Ő az Eurogate2000 Kft. által forgalmazott Ecotor garázskaput javasolta, ami a műszaki leírása alapján közel azonos tudású volt, mint az árban jóval magasabb Hörmann. (2013-ban ez a különbség csaknem 120000 Ft volt). Miután a vállalkozó már évek óta dolgozott a településen és a környéken is, valamint mert a saját tapasztalatunk és az ajánlások is pozitív volt, megrendeltük a kaput. Nem egy extra dologról van szó, pusztán annyiról, hogy a kapu famintázatú. Rendben be is építették és nem is volt vele gond idén tavaszig.

Olvasson tovább!

Csalódás, Booking.com a neved

2018.07.05. 12:14 | Homár Hilda | 155 komment

Nem az első Booking.com-os panasz ez oldalunkon, sőt, legutóbb az is kiderült, hogy a online szálláskeresőt "egy holland gazdasági társaság üzemelteti és az oldal igénybevétele során felmerült panaszokkal kapcsolatban is a holland jog az irányadó. A vállalkozás a szálláshelyek közvetítését látja el, a szerződés a fogyasztó és a szállásadó között jön létre. A hirdetésekben meghatározottak valóságtartalmáért a hirdető tartozik felelősséggel." Vagyis a Booking eléggé mossa kezeit. Nyár van, turistaszezon, utazik mindenki, aki megteheti, és ez így is van jól. De érdemes minél alaposabban tájékozódni indulás előtt. 

Sziasztok,

szeretném pár szóban vázolni a történetünket, ha arra érdemesre tartjátok, tegyétek ki a Homárra/index-re, akárhová, nehogy úgy járjon pár ember, ahogy mi járunk éppen.

Május végére kerestünk két hétre szállást Olaszországban, kézenfekvő megoldásként a Booking.com-t választottuk, rajtuk keresztül már sok szállást foglaltunk, eddig meg voltunk elégedve.

Az első hét Nápoly és Róma között félúton, a második hét Toszkána. Napokig vadásztunk a megfelelő szállásokat kutatva, míg végre sikerült kiválasztani a számunkra megfelelőt (nem csak a saját oldalukon található feedbackek alapján, hanem rutinos keresőként a google maps-n is utánanéztünk mindkét szállásnak). A Booking foglalási rendszere szerint mindkét szállást előre ki kellett hitelkártyával fizetni, egy hónappal a foglalás kezdete előtt be is terhelték a kártyát, a pénzt a Booking.com le is vonta.

Olvasson tovább!

Na, így nem szabad használt autót venni!

2018.07.04. 11:22 | Homár Hilda | 138 komment

 screenshot_2018-07-04_11_01_35.png

Olvasónk - ahogy maga is elismeri - több teljesen nyilvánvaló hülyeséget is elkövetett az alábbi autóvásárlási projektjében, elég csak a fenti képen megnézni, hogy mi szerepel a vételár és a megjegyzés rovatban. Elképesztő naivitásról árulkodó hibái annyira egyértelműek, hogy az emberek többsége legközelebbi barátai elől is inkább eltitkolná az esetet. Ezért becsüljük különösen L.-t, hogy mégis a nyilvánosság elé állt, remélve, hogy legalább másokat megment egy hasonló kelepcébe sétálástól. Az okos más kárán tanul, tegyünk mind így.

(Azt pedig kifejezetten kérem, hogy a posztolót ezúttal semennyire se! Kösz.)

Kedves Tékozló Homár!

A saját esetemet írnám le nektek, hogy tanulságul szolgáljon azoknak akik nem kellő gondossággal járnak el használt autó vásárlásnál.

2017 szeptember 30.-án a 111 Autó kft (Budapest, Diótörő út 127, 1224) telephelyére bementünk vásárolni, egy a hasznaltauto.hu-n kítünő, állapotú, törésmentes, szervízkönyves Suzuki Wagon R+-t vásárolni.

Meg is néztem az autót, mely felpolirozva, kicsicsázva várt a telepen. A szokásos próbakör után megállapodtam a cég képviselőjével az árban, mely magasabb volt mint a hasonló korú autók ára, de gondoltam, hogy a látottak alapján nem sok gondom lehet vele. Itt történt meg az első és legnagyobb hibám. Aláírtuk a szerződést és nem figyeltem fel, hogy ár nem volt feltüntetve a szerződésen. Az eladó pedig nem a cég, hanem az eredeti tulajdonos volt. Erre reagálva azt mondták, náluk bizományban van az autó. Ez volt a pancserségem egyik csúcspontja. Az autót lekérdeztem a BM nyilvántartóban és a kilométerek stimmeltek. Lekérdeztem a biztosítóknál is, ott sem volt káresemény jelentve.

Olvasson tovább!

GYIK: a kitöltetlen jótállási jegy is érvényes?

2018.06.22. 11:14 | Homár Hilda | 19 komment

aedmuzo.jpg

A Homárra sok elképesztően szövevényes sztori érkezik, miközben a hétköznapok tele vannak rém egyszerű, egyértelmű fogyasztóvédelmi kérdésekkel is. GYIK rovatunkban ilyenekre adunk rövid, egyértelmű válaszokat. 

Kedves Tékozló Homár!

Interneten rendeltem egy mobil klímát, a bestbyte-tól, a terméket egy itteni bestbyte üzletben vettem át, viszont azt otthon vettem csak észre a kicsomagoláskor, hogy a jótállási jegyet nem töltötték ki. Az lenne a kérdésem, hogy ilyen esetben mi a teendő, kitöltetlen jótállási jeggyel is érvényesíthető a garancia, ha számlám meg van hozzá, vagy menjek vissza az üzletbe?

Válaszotokat előre is köszönöm.

Évi

 

Kedves Homár oIvasó!

Röviden:
semmi pánik, az 1 éves kötelező jótállás akkor is érvényesíthető számlával vagy blokkal, ha egyébként a kereskedő hanyagsága miatt az egyébként kötelező jótállási jegy nem, vagy nem megfelelően került átadásra. 

Bővebben:
Magyarországon szinte az összes 10.000.-Ft feletti vételárú tartós fogyasztási cikk esetén köteles a forgalmazó a fogyasztónak jogszabályban meghatározott tartalmú jótállási jegyet átadni. Ugyanakkor a vonatkozó rendelet azt is tartalmazza, hogy a jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. A joglakotó tehát előrelátó volt és a fogyasztót védi a szabály, mert a jótállásból eredő igények a számla/nyugta/blokk bemutatásával is érvényesíthetőek.

Ez azonban kizárólag az 1 éves kötelező jótállásra vonatkozik, ha egyébként a termékre ennél többet is vállalt a gyártó, vagy a forgalmazó, a fogyasztó ezt már csak a jótállási jegy, vagy jótállási nyilatkozat bemutatásával tudja érvényesíteni. Amennyiben tehát 1 évnél több jótállásról szólt a temékhez elérhető kereskedelmi kommunikáció, érdemes panaszt tenni az elmaradt jótállási jegy miatt. A fogyasztóvédemi hatóság egyébként az 1 éves kötelező jótállásra vonatkozó jótállási jegy kiállításának elmaradását, illetve egyéb hiányosságát szankcionálja, de ahogy fentiekből kiderül, a fogyasztót a mulasztás miatt nem érheti hátrány.