Tékozló Homár

Nem kapok postai értesítőket. Soha. Egyet sem:(

2018.11.15. 14:39 | Homár Hilda | 19 komment

magyar_posta_1_1_1_1.JPG

A citált számok ugyan eltérnek, de évek óta halljuk, hogy óriási létszámhiánytól szenved a Magyar Posta. Az Mfor június végi cikkében azt írta, hogy 300 embert tudnának felvenni azonnali kezdéssel a céghez. A fizetések az emelések ellenére nem túl izmosak, a meló egy része bizony kifejezetten megterhelő, így nem csoda, ha rendre érkeznek hozzánk is panaszok a szolgáltatások színvonalára. Mennyiségét tekintve mind közül a kézbesítési vagyis inkább a nemkézbesítési panaszok állnak az élen. Ebből a szép merítésből is kiemelkedik az alábbi sztori, ahol a postással nem az a baj, hogy nem csenget vagy nem megy fel az emeletre, hanem hogy rendszeresen értesítő hagyása nélkül küldi vissza a hivatalos leveleket. Hogy mit lehet tenni? Találjuk ki gyorsan, mert a Posta az ügyben egyelőre csak a vállát vonogatta.

Kedves Tékozló Homárok!

Van egy izgalmas panaszos ügyem a Postával. Hasonlót még nem láttam nálatok.

Az alaphelyzet az, hogy lakom a budapesti lakásomban, jellemzően otthon tartózkodom, ez az állandó lakcímem, rendesen nyílik a kapu, szabályos a postaládám, a Posta helyszíni vizsgálata szerint a sikeres kézbesítésnek akadálya nincs. Nem gyakran várok levelet, a számláimat elektronikus úton fizetem, sose tömnek reklámújságot a postaládámba. A sima vagy elsőbbségi, nem könyvelt leveleket tudomásom szerint mind megkapom, ezzel nincs is gond. Evvel szemben a postai úton kézbesítendő hivatalos iratokat vagy bármilyen egyéb könyvelt küldeményt nincs is lehetőségem átvenni. 

Azért nem nincs lehetőségem átvenni a könyvelt küldeményeket, mert nem kapok értesítőt, úgy soha, egyet sem, miközben a kézbesítő alkalmazott mégis könyveli a kézbesítés megkísérlésének alkalmait, az értesítő bedobásának dátumát vagy dátumait, és a  küldemények "nem kereste" vagy újabban "címzett ismeretlen" jelöléssel visszakerülnek a feladókhoz.  Belügyminisztérium, Okmányiroda, ügyvéd, MOKK, stb. 

Olvasson tovább!

Itt a remek Wizz Air újítás, a tolakodós jegy!

2018.11.14. 13:37 | Homár Hilda | 119 komment

wizz_luft.jpg

Régóta tudjuk, hogy a fapados légitársaságok végtelen kreativitással találnak újabb és újabb lehetőségeket arra, hogy pénzt húzzanak le az utasoktól. Ezek sorába remekül illeszkedik a Wizz Air újítása: a reptéren vásárolható check-in előremenős jegy, amiben persze nem a pénzért gyorsabb sorba kerülés joga az igazi nóvum, hiszen ez egy általánosan létező lehetőség, hanem, hogy ezzel a helyben vásárolható jeggyel egy olyan priority pulthoz rakétázunk, mely egyben egy normál check-int blokkoló sor is. Ritkán látni ennyire vérnyomásemelően direkt nyomós érvet a perkálás mellett.

Most mar kötelező feladni minden poggyászt, ami nagyobb mint egy tornazsák (40×20×30). Ma reggel egy és negyed órát álltam sorban csak a checkin-pultnál. A sor szinte egyáltalán nem haladt, az ok pedig a következő: az aljas wizzair reptéren vásárolható, sorban-előremenős jegyeket árul. Aki ezt megveszi, beengedik a többiek elé. Nem egy külön erre létrehozott kapuhoz, hanem a normal sorok elé.

Ma reggel (nov.5.) elszabadult a pokol, mert az egy félórán belül egyszerre induló x wizzair járatra, azaz többszáz utasra, 7 checkin-pult jutott. A sorba később érkező emberek pedig a hosszú sorokat látva elkezdtek elsőbbségi jegyeket venni. A szabály pedig az volt, hogy amíg volt ember a fizetős sorban, addig nem engedtek tovabb a normál sort. Mikor szót emeltem, a helyzet kezelésre teljesen alkalmatlan két wizzaires irányító megengedhetetlen hangot vett fel, es azt mondta, hogy vegyek elsőbbségi jegyet, ha tovább akarok jutni.

Borzasztóan igazságtalan, hogy 2 órával az indulás előtt a reptérre megérkezve, rendesen sorbanállva az ember kockára teszi a gépre való feljutását, azért, mert a wizzair egy ilyen szolgáltatást árul, es hozza ilyen szabályokat alkalmaz. Gyakorlatilag megtörténhet, hogyha nem fizetsz, akkor nem jutsz el a check-in pultig (több gépet szállítanak be egyszerre, melyek váltják egymást idővel), es a gép elmegy nélküled, mellyel a wizzair nyomást gyakorol, hogy vegyél te is tolakodós jegyet.

UPDATE:

A posztot elküldtük a Wizz Airnek,és megkérdeztük tőlük, hogy átmeneti vagy állandó intézkedésről van szó, illetve fennáll-e az a veszély, amit olvasónk ír, hogy esetleg valaki lemarad a gépéről, mert nem akar a gyorsabb sorért fizetni. Íme a válaszuk:

A Wizz Air mindenkori törekvése, hogy az alacsony viteldíjak mellett magas színvonalú szolgáltatást és kiváló utazási élményt nyújtson utasainak a foglalástól egészen a megérkezésig. Amennyiben ügyfeleink tapasztalata ettől eltérő, megköszönjük a visszajelzést és kivizsgáljuk az esetet. Ez történt az említett esetben is, jeleztük szerződött partnerünk felé a panaszt, kérve az ügy minél előbbi teljes körű kivizsgálását. Az érintett utasok elnézését kérjük a kellemetlenségért.

Wizz Air 

Hónapokig idegelte ügyfelét az OTP egy téves, 2 forintos tartozás miatt

2018.11.13. 12:53 | Homár Hilda | 71 komment

im-not-mad-im-just-disappointed-quote-1.jpg

Olvasónk saját bevallása szerint is csak többszöri nekifutásra bírta idegállapotba kerülés nélkül leírni a sztoriját, amin nem is nagyon lehet csodálkozni: a bank téves nyilvántartása miatt hetekig tartó ügyintézésre kényszerült, ráadásul 2 azaz kettő forint miatt, aminek nyilván a többszörösébe került az ügy intézése nemcsak neki, hanem az OTP-nek is. Abszurd? Az. "A számítógép nem gondolkodik, akinek meg kellene helyette, az nem tette." - kommentálta Kiszámoló Miklós az ügyet, ami szerinte egyáltalán nem OTP-specifikus és nem egyedi az eset. Szomorú. 

 Üdvözlöm,

már többször neki futottam hogy megírom a történetem, de mindig annyira mérges lettem, hogy obcén szavakba torkollott. Megpróbálom megint, leírni, hogy hogyan jártam az OTP-vel egy A hitel kapcsán. A történethez hozzátartozik hogy nem mai, de a következményét az elmúlt napokig viseltem.

Felvettem egy kb. 82 000Ft-os A hitelt az OTP-től, amit később kb 3200Ft-os részletekben fizettem vissza. Az utolsó befizetés túlfizetés volt, amiből még vissza is utaltak kb 1600 Ft-ot. Teltek az évek. Kb. 8 év múlva beballagtam a pécsi otp fiókb számlát nyitni, ahol közölték velem hogy nem kívánatos ügyfél vagyok, a kérédsemre, hogy miért, nem kaptam választ, továbbítottak a központi OTP hivatalba. Ott  azt mondták, hogy tartozásom van feléjük. Rákérdeztem, hogy mi, de nem tudták megmondani. Ekkor kezdtem el telefonálgatni és visszajárni az otp-be, mert szerettem volna tisztázni a dolgot.

Olvasson tovább!

Mit tegyünk, ha ágymelegítő helyett lábsütő lapul a takarónk alatt?

2018.11.12. 13:20 | Homár Hilda | 28 komment

va_go_lap01.jpg

A hideg ágy ősi ellensége az emberiségnek, így aztán elég régóta próbálkozik mindenféle módszerekkel előmelegíteni azt a lefekvéshez. Parazsas ágymelegítőt állítólag már a rómaiak is használtak, de aztán évszázadok alatt előmegített téglák, forró vasat tartalmazó edények, parázstartók és vizespalackok millióin át vezetett az út a kánaánig, az elektoromos ágymelegítőig. Természetesen az egész műfajt születésétől belengte a balesetveszély, ami a mai elektromos ágytakarók esetében is okozhat gondot akkor is, ha nem DIY darabok, mint amivel egy fórumon büszkélkedett valaki: "Kis rizsszem izzós karácsonyfafüzér, be vastag pléd alá, én meg rá. Tökéletesen és jól fűt, csak mivelhogy világít így nem tudsz tőle jól aludni, a szervezet nem díjazza a kivilágítást."  (Persze a hideg ágy és láb ellen továbbra is egy minket szerető szív a legtökéletesebb fegyver.)

Kedves Homár!

Arra ébredtem fel a hétvégén, hogy süti a lábamat az elektromos ágymelegítő, és égettszag van a szobában. Nem szokott sütni, ezért jobban megnéztem, és milyen jól tettem. A melegítő lyukasra égett, és még az alatta lévő báránybőrt is kiégette. Van benne túlmelegedés elleni védelem elvileg, meg electro block védőrendszer is bár nem tudom ez konkrétan mit takar. Ezek a védelmek nem működtek, ha lyukasra égett, sőt még most is üzemképes, ha áram alá helyezem.

Mindenesetre ha pl reggel kikelek az ágyból és bekapcsolva felejtve magára hagyom, lehet arra érek haza, hogy leégett a házam. A neten nem is egy ágymelegítő okozta magyar tűzesetről is olvasni, illetve Amerikában külön ügyvédek szakosodtak az ágymelegítő okozta égési sérülésekre.

Olvasson tovább!

Aki a német központtal levelezget, annak nincs meghosszabított garancia!

2018.10.01. 10:37 | Homár Hilda | 149 komment

screenshot_2018-09-27_13_58_19.png

Régi, jónevű cipőmárka a Birkenstock, a német megbízhatóság és minőség lábon hordott attribútuma, amely valami elképesztő csoda folytán az utóbbi évek egyik divatikonjává is avanzsált. Ehhez biztosan kevés volt a kényelem és tartósság, ugyanis a kissé bumpszli, parafatalpú lábbeli pár évvel ezelőttig sok mindennek volt nevezhető, de csinosnak nem - legalább is a közízlés szerint, de aztán jöttek a hollywoodi sztárok, akik a mackónaci meg a farmergatya mellé szívesen társították a Birko szandik és pacskerek színes változatait. A Birkenstock divat lett, a meglehetősen borsos ára megmaradt, a menőség viszont úgy tűnik megette a minőséget, és ezt nem csak az alábbi poszt meg a kerületi csoport hozzászólásai alapján mondom, hanem saját tapasztalatból is: a régi szandálom 12 évet bírt, az újabb talpán már 1 év után durva repedés van.  

Júniusban vásároltam egy Birkenstock papucsot (ezt a típust: https://komfortlabbeli.hu/ birkenstock/termekek/ birkenstock-gizeh-silver- szeles-talp-108) a Birkenstock márkaboltban (Foot Pont Kft. - Márkabolt címe:  Budapest 5.kerület Párizsi utca 6/A-B).

A papucs talpa (parafa) 2 hónap használat után elrepedt, szeptember 17-én visszavittem a boltba.  A helyszínen kértem, hogy cseréljék ki a papucsot, erre azt a választ kaptam, hogy az csak bevizsgálás után lehetséges, de szerintük is csere lesz a megoldás.

Szeptember 21-én telefonáltak, hogy mehetek a megjavított papucsért. A telefonban elmondtam, hogy értetlenül állok a dolog előtt, hiszen cserét kértem, és elképzelhetetlennek tartom, hogy egy elrepedt parafát ragasztással orvosljanak. Ők közölték, hogy nekik ez törvényadta lehetőségük, én meg - bár ők ezt nagyon sajnálják - így jártam.

Olvasson tovább!

Ne már! Megszabhatják, hogy milyen címletekkel fizethetünk a parkolásért?

2018.09.26. 10:15 | Homár Hilda | 84 komment

img_e2163.JPG

A hétköznapok tele vannak kényelmetlenséget okozó vagy egyszerűen csak érthetetlen és emiatt rém bosszantó apróságokkal. Ezek azok a dolgok, amiken höbörögve, mérgelődve, fortyogva ki szoktuk adni a mérgünket, hogy mekkora hülyeség vagy igazságtalanság már az egész - egészen addig, amíg nem találkozunk valakivel, aki azon a területen dolgozik, és meg nem világítja a működés okát vagy rá nem bök a jogszabályra. 

Az Országos Orvosi Rehabilitációs Intézet területén 600 forint a parkolási díj.  Eddig úgy mentem, hogy összegyűjtöttem minden héten az aprópénzemet, hogy azzal fizessek, ne kelljen nekik visszaadni. Nemrég bevezették, hogy 5 és 10 forintos érmével nem fizethetek (ld. tábla, fotón) Ilyet lehet csinálni? Bárki megkötheti, hogy CSAK ilyen vagy olyan címlettel fizethetek?

Azt már megszoktam, hogy sajnos Magyarországon állandóan balhéznak a pénztárosok, ha túl nagy címlettel fizetek. A balhét elkerülendő készültem ide mindig apróval. Na de, hogy ezentúl még az aprómat is válogassam át, mert nekik öt- és tízforintos nem is mehet? Ez így rendben van?

Eszter

Olvasson tovább!

3 évig tartott a Vízműveknek a mérő regisztrálása, de aztán egyből követeltek mindent, ahogy kell

2018.09.21. 17:25 | Homár Hilda | 98 komment

unacceptable.jpg

Kis türelmet kért olvasónk új vízóráinak regisztrálására a Vízművek tavaly. Igaz, azokat a vízórákat  egy kicsit is rigorózusabb illető már biztosan nem mondta volna újaknak, tekintve, hogy 2015-ben kerültek beszerelésre, de ezen lépjünk is túl, ahogy a Vízművek és B. is tett. Teltek a napok, múltak a hetek, évszakok váltották egymást. B.-nél a múló időt túlfizetés miatti nullás számlák csipkézték hónapokon át. De a látszólagos változatlanság ellenére az adminisztráció malmai  csendben őröltek a háttérben, és aztán 3 év elteltével váratlanul kiköptek egy több mint százezres tartozást. Hiába, jó munkához idő kell. Megkérdezzük, mit lehet tenni.

Tisztelt Homár!

Az alábbi problémával fordulok Önhöz:

2018. szeptember 13.-án érdekes üzenet fogadott a mailboxomban, konkrétan egy Díjnet értesítés (ezen keresztül fizetem a közüzemi számláim jelentős részét). Az üzenet lényege kettő, összesen majdnem 103.000,- forint végösszegű fizetetlen számla volt a Fővárosi Csatornaművektől és a Fővárosi Vízművektől, ami főleg annak fényében érdekes, hogy ezidáig egy fillér elmaradásom sem volt.

Mint említettem a számláimat a díjneten keresztül fizetem, a díjbeszedő jelen esetben a DBH (Díjbeszedő Holding), aki a Fővárosi Csatornaművek Zrt.-nek, valamint a Fővárosi Vízművek Zrt.-nek is végzi a számlázást. A terhelési összesítőben azt láttam, hogy nagyjából 2015.01.01. -es kezdettel 2018. augusztusáig kiszámláztak több tucatnyi tételt mindkét számla esetében, ami mint írtam azért érdekes, mert nem volt elmaradásom, erről értesítést semmilyen formában nem kaptam.

Olvasson tovább!

A nap paradoxona: a Vodafone Világjegy érvényes az USÁ-ra, de Floridában nem

2018.09.19. 09:53 | Homár Hilda | 34 komment

vodafone_text_011808587147_640x360.jpg

Ez itt eléggé tiszta sor: a Vodafone tájékoztatója alaposan félreinformálja az előfizetőket. Ha valaki nem Floridában, hanem a világ valamelyik más pontján járt hasonlóan szerencsétlenül, ne hallgassa el!

Tisztelt Tékozló Homár!

Azért tartottam ki a Vodafone mellett eddig, mert sokat utazom EU-n kívülre, és a Világjegy opciójuk - bár nemzetközi szinten rablás az árszabása - a lehető legkényelmesebb szolgáltatás a hazai három nagy játékos opciói közül.

Múlt héten Floridában voltam, és mikor aktiválni próbáltam a Világjegy opciót a 1270 nemzetközi formátumára küldött sms-sel, nem jött válasz. Gondoltam talán a formátum miatt lehet gond, így felhívtam az ügyfélszolgálatot, ahol tájékoztattak: Floridában nem elérhető a Világjegy szolgáltatásuk, ezért inkább használjak wifit!!! Megnéztem újra a weboldalt. Ott az Egyesült Államok szerepel, nincs ott, hogy “kivéve Florida” (esetleg más állam is).

Olvasson tovább!

150 ezer forintos közel 400 literes szemétkupac a konyhában, mi az?

2018.09.18. 12:43 | Homár Hilda | 185 komment

screenshot_2018-09-17_14_58_45.png

"Töltött káposzta a kesztyűtartóban, fasírozott a kecses ujjak között, kétkazettás magnó a Nagyi ölében, itt egy Grundig, ott egy kis hazai, fent meg az elmaradhatatlan Gorenje, az örök jólét biztosítéka." - írta az Index tavaly ősszel, a világútlevél bevezetésének 30-dik évfordulójára készült cikkében. Ugyanitt derült ki az is, hogy "Bár a magyarok valójában Grundig videóból hoztak be a legtöbbet (egy év alatt 200 ezret egy 10 milliós országba), a szimbólum a szlovén fagyasztóláda lett, annyira, hogy az egész jelenséget még ma is Gorenje-turizmusként emlegetik." A Gorenje egy gyors guglizás alapján sokaknál azóta is a megbízhatóság és a minőség jelképe. Talán nem is alaptalanul, de az biztos, hogy mostantól Balázs nem tartozik közéjük. 

Kedves Homár!

2014 végén lecseréltük a tizenéves 200 literes hűtőnket a Háztartási Gépcsere Program keretében egy új Gorenje hűtőre. Nem alapmodellt választottunk, hanem egy közel 400 literes digitális kijelzős INOX gépet, mivel négy gyerekkel nincs az a méretű hűtő amit ne tudnánk kihasználni, illetve gondoltuk, hogy a korszerűbbre cseréléssel tényleg meg tudunk spórolni némi energiát és pénzt.

A hűtővel a viszonyunk a kezdetektől nem volt felhőtlen, javíttatni is kellett, aztán most július közepén elkezdett furcsa hangokat kiadni és teljesen megszűnt hűteni. A szerelő több hét várakoztatás után (mindez persze nyár közepén) kijött megnézni, és megállapította, hogy egyáltalán nem javítható, de javasolta, hogy írjunk a Gorenjének, és méltányossági alapon kérjünk tőlük cserét vagy esetleg kedvezményt egy új hűtő vásárlásához. Ezt augusztus 7-én meg is tettem e-mailben:

Olvasson tovább!

Ha a végrehajtó kopog, akkor már baj van

2018.09.17. 10:57 | Homár Hilda | 53 komment

shutterstock_280473833.jpg

Hogy véletlen vagy van valami oka a jelenségnek, egyelőre nem világos, de az biztos, hogy az utóbbi hetekben megszaporodtak a behajtócégek megkereséseivel és a végrehajtásokkal kapcsolatos levelek a hozzánk érkező panaszemailek közt. A hype miatt készül is egy okosítás a témában, de a legfontosabb felvésnivaló azért az alábbi sajnálatos sztoriból is kiderül: a struccpolitika itt sem vezet jóra, mindenképp vegyük át a leveleket, és mielőbb tisztázzuk a helyzetet, mert a behajtóval még lehet egyezkedni, a végrehajtókkal már nem.

Kedves Homár!

Szeretném segítséged kérni. Az alábbiakról lenne szó:

2016. májusában munkáltatómtól értesültem, hogy letiltás érkezett munkabérem terhére. A munkabéremből elkezdték vonni a " tartozást". Felkerestem a végrehajtó irodát, mert semmit nem tudtam az ügyről, hogy mégis miről szól a letiltás. Végrehajtóval megállapodtam részletfizetésben és a Bírósághoz fordultam, hogy függessze fel a letiltást, illetve szüntesse meg ( 2 kérelmet adtam be) azt, mert semmilyen információm nincs róla, miről is van szó ( jogcím, időtartam, pontos összeg , stb).

Fordultam mindenhová , miután kiderült, hogy társasházi közösköltség jogcímen kell majd 800 000,- Forint körüli összeget + kamatait kifizetnem JOGTALANUL. 5 év elévülésre is hivatkoztam ( 2008 előtti időszakra is kértek igazolásokat), illetve, hogy nem én vagyok az ingatlan tulajdonosa. Rendőrséghez is fordultam csalás miatt, de csak az Ügyészség foglalkozott ügyemmel érdemben, most ismét nyomozati szakba adta vissza ügyem a kerületi kapitányságra. Még mindig nyomoznak ( közel 2 éve).  

Olvasson tovább!