Tékozló Homár

Az IKEA elvesztette panaszkezelő jellegét:(

2019.04.12. 12:47 | Homár Hilda | 94 komment

screenshot_2019-04-12_11_56_02_1.png

"Az ülőfelület elvesztette tartását, a töltetanyag elvékonyodott. Ez okozza a huzat gyűrődését. A minőségellenőr megvizsgálta az áruházban kiállított darabot, amelyen hasonló elváltozások figyelhetők meg" - igen, oké, de talán egy 2 személyes háztartásban szolgáló kanapénak 1 év használat után nem kéne úgy kinéznie, mint az áruházi mintadarabnak! Az IKEA idehaza sokáig a példaértékű  ügyfélszolgálat szinonimája volt. Az utóbbi egy év termését nézve sajnos lassan kimondhatjuk, hogy ennek vége.

Kedves Homár,

Egy számomra megdöbbentő IKEA történetet szeretnék megírni és a segítségeteket kérni.

2018. dcember 29-én vásároltam SÖDERHAMN kanapét az IKEA-nál.

2019. év végén reklamáltam, hogy a termék  használhatatlan, az ülőfelület elvesztette tartását, a töltetanyag elvékonyodott, a párnák eldeformálódtak, gyűrött az anyag. A termékre 10 év garancia érvényes. Nálam még csak 1 év telt el!!

Folyamatos leveleimre nagy nehezen kb. 1 hónap múlva válaszoltak, technikai okokra hivatkozva a késésért. Ezt részemről, folyamatos levelek küldése követte, mert semmi nem történt. Majd kézhez kaptam levelüket:

Olvasson tovább!

Emag-sztorik erős idegzetűeknek

2019.04.08. 10:56 | Homár Hilda | 68 komment

emag_1.png

Pár hete jelentették be, hogy összeolvad a magyarországi e-kereskedelem két meghatározó szereplője, a már nyolc országban jelenlevő Extreme Digital és az eMag magyarországi leányvállalata.  Kíváncsiak várjuk, hogy a fúzió után mi változik. Az ügyfélszolgálatokkal például lenne mit csinálni, akárhogy is alakul a 2 brand sorsa. Erre remek példa Anett, Tomi és Mesterházi "Apavlog" Dávid emagos esete. Azt hitted, hogy már mindent láttál? Tévedsz. 

Kedves szerkesztőség. 

Laikusként sajnos akkorát hasaltam az emagnál , hogy most csak a sebeimet nyalogathatom elsőkörben, de több ponton szükségem lenne szakszerű tanácsra. Utána kutatva az oldalatokon láttam, hogy sajnos nem én vagyok az első akinek meggyűlik az emaggal a baja, így abban a reményben írok, hogy tudtok hasznos tanácsot adni a ballépésemmel kapcsolatban,

Fél  évvel ezelőtt rendeltem az emagtól egy kávéfőzőt, jónevű, jó review-kat kapott, jól értékelt termék. Meg is érkezett minden szuperül működött, míg az egyik nap kávé helyett valami híg szmötyit kezdett főzni. Mi mindent a leírásnak megfelelően csináltunk, takarítás vízkőtelenítés( a világ legdrágább vízkőtelenítőjével) minden használat utáni tisztítás, hasonlók, mégis szmötyi jött a gépből kávé helyett. 

Olvasson tovább!

A Magyar Posta megint alkotott

2019.04.05. 13:32 | Homár Hilda | 136 komment

magyar_posta_1_1_1_1.JPG

Szegény Magyar Postát annyit szidjuk, már szinte én szégyellem magam miatta, de mit lehet tenni, ha újra és újra kiérdemlik az egészen elképesztő eseteikkel? Most például, hogy sikerült vajon egy másik VÁROSBA kézbesíteni valaki csomagját? 

Üdv!

A helyzet a következő lenne. Rendeltünk egy csomagot január 29.-én kínából 30 dollárt fizettünk érte előre utalásban. A csomagot ezután, 2-3 naponta csekkolva, végig követtük az útján. Minden rendben ment addig, amíg Székesfehérvári postára nem ért, ahol ugyanis a beérkezés napján(febr 19) valaki átvette a csomagunkat, még a címhez történő kiszállítás előtt, ugyanis a posta oldalán azt írták, hogy csak sikertelen kiszállítás után vehető át a csomag a postán.

A posta oldalán is megnéztük a csomag számot, ahol azt láttuk, hogy kézbesítve van a csomagunk ezért február 26.-án bementünk, ahol közölték, hogy az átvétel megtörtént. Rend szerint írtunk egy panaszt és a posta "belső vizsgálatot indított", hogy kiderítse mi történhetett.

Olvasson tovább!

Az öntudatos viselkedés és a tájékozottság nem mindig jár kéz a kézben

2019.04.03. 10:33 | Homár Hilda | 159 komment

1.png"A vásárlónak mindig igaza van!" - mondja az ősi kereskedőparancsolat, amit a vevők egy része előszeretettel értelmez úgy, hogy az eladónak a deal érdekében mindig, mindenhez jó képet kell vágnia. Pedig nem. Persze az abszolút elvárható, hogy a kereskedő vagy szolgáltató  udvariasan és megoldáscentrikusan foglalkozzon az ügyfele igényeivel és problémáival. De a nehezen ellenőrizhető valóságtartalmú Fb-posztok és Foursquare-értékelések korában még inkább érdemes észben tartani, hogy a vevőnek egyáltalán nincs mindig igaza, mert az öntudatos viselkedés és a tájékozottság nem mindig jár kéz a kézben.

Kedves Tékozló Homár!

Adott egy peches nap! Anyósomnak szülinapjára elhatároztuk, hogy veszünk egy tv-t. Ki is szemeltünk egyet a Media Marktban, amit meg is vettünk. Tudni kell, hogy a Digivel új szerződéskötés is történt, amivel azt mondták, adnak majd egy kártyát... mondván, a tvbe kell bedugni, csak kell hozzá vennünk egy adaptert. A tv vásárlásakor megkérdeztük az eladót, hogy ez a tv alkalmas-e egy ilyen kártya fogadására, és ha igen, akkor adaptert lehet -e kapni hozzá. Válasz, igen, alkalmas. Viszont ilyen adapter az üzeltben jelenleg nincs. Semmi gond! Megvettük a tv-t, felcsaptuk az internetet, hol lehet ilyet kapni. Ki is dobdta, hogy Euronics (a soroksári Auchan -bevásárló kupacban jártunk, onnan egy köpés a Buy Way üzletsoron lévő Euronics) 

Olvasson tovább!

Az ilyenek miatt van rossz híre a használautó-kereskedőknek

2019.03.28. 12:43 | Homár Hilda | 110 komment

e9a892e99fb3-thumbnail2.jpg

Egy gépkocsi még régebbi típus és használt állapot esetén is többszázezer forintos tétel, vagyis egy kiflivételhez képest körültekintőbb vásárlást és szakmai segítséget igényel. Egyáltalán nem érdemes megspórolni a szervizes kört és az előzetes netes tájékozódást. És nem csak a gépjárművek ára és kiflinél összetettett működése, hanem az ügyeskedő kereskedők miatt sem.

Kedves Homár!

Saját történetemet szeretném megosztani veletek, hátha kapok valami használható tanácsot.

2019.01.10-én vásároltam egy Mazda 6 típusú használt autót a Briston Car Kft-től (1181.Bp.Üllői út 357). Az autó kb.200 km megtétele után megállt. Szerelőnél kiderült hogy egyéb hibáin kívül az autó alja teljesen szét van rohadva, purhabbal van kifújva. Erről a vásárlás előtt nem tájékoztattak. Az autó jelen állapotában alkalmatlan közlekedésre, és az idén lejáró műszaki vizsgán való megfelelésre.

Olvasson tovább!

Egy szakítás és a Telekom miatt lett levakarhatatlan hódoló az Intrumból

2019.03.27. 12:04 | Homár Hilda | 79 komment

screenshot_2019-03-27_11_45_01.png

A Homáron igazán hosszú az árnyéka az Intrum Justitiának, dehát milyen legyen egy követeléskezelő cégnek, ugye. A legismertebb behajtó cég kapcsán a mit, meddig és hogyanról is többször volt már szó, de  minden eset picit más, az ismétléses tanulás pedig igazán fontos módszer az ismeretek elsajátításához, így itt az ideje egy újabb intrumos posztnak. Ezúttal a Telekom és egy elmúlt szerelem adja a további keretet a történethez.

Kedves Tékozló Homár!

Remélem ti tudtok nekem segíteni a lenti panaszos ügyemben.

2014-ben szerződést kötöttem a Telekommal otthoni szolgáltatásra. A felhasználási hely XY utca 19-es házszámra vonatkozott, ez volt az albérlet címe. Az aláírt szerződésben megadtam egy számlaküldési címet, amely szerint a számlákat és minden egyéb levelet az XY utca 30-ba kellett volna küldeniük, illetve megadtam a jelenleg is élő telefonszámomat.  A szerződésben egyébként ez szerepel: 

ezeket az adatokat abból a célból bocsátottam a szolgáltató rendelkezésére, hogy ezeken az elérhetőségeket az előfizetői szerződés teljesítésével kapcsolatos kérdésekben értesítsen.

Az albérletből 2014 május végén el kellett költöznöm, a szolgáltatást a hűségídő miatt nem tudtuk megszüntetni, ezért átírásra került a volt párom nevére. (Az erről készült nyomtatványt sajnos nem fénymásoltam le. A Telekom nyilvántartásában persze megvan, de részemre nem adják ki. Biztosan jeleztem azon is, hova kérem a végszámlát.) Az utolsó számlát, illetve az azt követő végszámlát ami a nevemre került kiállításra az albérlet címére, tehát az XY utca 19-be küldte a Telekom. A volt párom ezt nyilván nem fizette be, és nem is szólt róla. (Szakítás után miért is tenne szívességet?!)

Olvasson tovább!

A biztosítók üzletkötőit semmilyen felelősség nem terheli?

2019.03.22. 11:59 | Homár Hilda | 74 komment

biztositas.jpg

Biztosítós sztorijaink általában a káreseményeket követően íródnak, amikor a csalódott ügyfelek konstatálják, hogy nem vagy nem olyan mértékben kártalanítja őket a biztosítójuk, mint amire számítottak. Zs.-ék el sem jutottak idáig, mert már akkor felhúzták magukat, amikor kiderült, hogy a negyedéves kötelező biztosítási díja 11 ezer forint helyett végül 32 ezer forintra jött ki. Hogy  miért? Mert az üzletkötő elfelejtette rákérdezni egy elég fontos részletre az ajánlat készítése előtt. Őket semmilyen felelősség nem terheli? - teszi fel olvasónk a kérdést.

Hogyan nyerhette volna el az Aegon az összes biztosításunkat és hogyan vesztette el mindet 1 nap alatt?

Kezdem azzal, hogy van két autónk és két ingatlanunk, ezek közül az egyik autónk kötelezője és cascoja, valamint a lakásbiztosításunk az Aegonnál van. Mindig hittem abban, hogy ha egy helyre viszem az összes biztosításom, akkor valamiféle kiemelt ügyfélként megkapok kedvezményeket és nekem is egyszerűsödik az életem, ha minden biztosításomat egy helyen intézem.

Hát mekkorát tévedtem.

Szóval amikor két hete megvettük a második autónkat, arra gondoltam, hogy bizony én ezt is az Aegonhoz viszem, ráadásul megtudtam, hogy ha a másik lakásunk biztosítását is oda viszem, akkor a kötelezőt féláron megkapjuk. Ez jobban hangzott mint tökéletes…

Olvasson tovább!

Az UPC titkolja, hol van épp hálózati hiba, a kérdés, hogy jogosan-e

2019.03.20. 12:57 | Homár Hilda | 34 komment

upc-logo-1200x800.jpg

Szokatlan kérdés érkezett hozzánk: ovlasónk szerint a UPC nem tájékoztatja megfelelően a hálóztai hibák előforsulásáról. A mi kérdésünk persze az volt a tanácsadók felé, hogy ezt jogosan teszi-e.

Szia Homár!

Gondolom megosztom veletek a UPC-vel eset kálváriámat, talán nem vagyok vele egyedül...

Történt, hogy albérlet váltás miatt megörököltem egy UPC előfizetést, ami a Digi után erős visszalépés volt sebességben, mivel a Digi 80Mb-s előfizetésen 100Mb jött le gyakorlatban, UPC esetén meg általában a garantált 20Mb a 120Mb helyett.

Ezzel még talán együtt tudtam volna élni, ha nem kezdi el pár hét után, hogy megszakad a netkapcsolat és csak a router újraindítása után áll helyre. Még ezt is megszoktam volna, ha nem sűrűsödik, a végén már 15 percenként újra kellett indítani.

Gondoltam itt az ideje jelezni az ügyfélszolgálatnak, ahol a szokásos "nem wifin van? újraindította?" körök után mondták, hogy náluk minden rendben. Hát köszönöm.

No estére teljesen behalt, már semmi sem segített. Hívom ügyfélszolgálatot 3x, senki sem vettet fel 20 percen belül, lefeküdtem, gondoltam reggelre megjavul. Reggel 9kor semmi változás, ügyfélszolgálat továbbra sem érhető el. Kínomban mobilneten kikerestem az FB oldalukat, hogy hátha van valami hír: nálam halt csak le, vagy másnál is.

Ott persze rögtön válaszoltak, hogy tudnak róla, de csak az én utcámban. No milyen szerencsés vagyok.... Mondom akkor miért nem veszik fel a telefont? Erre flegmán kioktattak, hogy ők mindent megtesznek, de azért van a FB, hogy ott tudnak személyesen válaszolni.

Érthető: nincs net, telefont nem veszik fel, de írjak nekik FB-n? :)

Közben az FB oldaluk tele van reklamációkkal:
- nem megy a net napok óta, már megint
- napok óta akadozik a net
- hol lehet elérni hol van leállás?
- miért nem lehet telefonon elérni őket stb

2 nap múlva sikerült megjavítaniuk és telefonon is elértem őket. Rákérdeztem, hasonló esetben honnan tájékozódhatok a központi hibákról, hogy ne idegeljek feleslegesen.

Meglepett a válaszuk: ki van adva nekik, hogy nem hozhatják nyilvánosságra nem megy épp a hálózat, hanem csak 1-1 konkrét esetben adhatnak tájékoztatást. Persze ha épp eléred őket...

Rákerestem, hogy ez valami Mo-i specialitás-e? És igen: https://www.upc.ch/en/support/ service-status
Svájcban úgy látszik nem kell ezt eltitkolni, mint Magyarországon. Kint van a nem várt leállás is, pontosan visszakereshetően mikor volt, mettől, meddig.

Nekünk meg meg jó lesz így is, úgy látszik...

Üdv,
Kálmán

 

Kedves olvasó!

A szolgáltató ügyfélszolgálatának tájékoztatása megfelelt a vonatkozó jogszabályi rendelkezésnek, a vállalkozást nem terheli közzétételi kötelezettség a felmerülő üzemzavarokkal kapcsolatban.

Ez nem jelenti azt, hogy a szolgáltatásban bekövetkező meghibásodásnak ne lennének következményei. A vállalkozás általános szerződési feltételei részletesen meghatározzák a szolgáltatás minőségi követelményeit, a hiba elhárításának módját, határidejét és az előfizető jogait a hibás teljesítéssel kapcsolatban.

Hibás teljesítés esetében az általános szerződési feltételek meghatározzák a szolgáltató kártérítési felelősségét és a felelősség alóli mentesülési okokat is. Ezt meghaladóan pedig az előfizető kötbér igényét is a vállalkozással szemben abban az esetben, ha a hiba elhárítása késedelmesen történik.

Ha pedig a szolgáltató a hibát nem tudja kijavítani, akkor az előfizető jogosult a határozott időtartamra kötött szerződést is hátrányos jogkövetkezmények nélkül felmondással megszüntetni az általános szerződési feltételekben meghatározott feltételek bekövetkezése esetében.

Felhasznált jogszabály: 2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről (itt: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc. cgi?docid=75939.362505)

UPDATE

A posztra a UPC-től az alábbi reakciót kaptuk:

Kedves Homár!

Honlapunkon minden esetben előre tájékoztatjuk ügyfeleinket az aktuális karbantartásokról: https://www.upc.hu/ugyfelszolgalat/tovabbi-tudnivalok/karbantartasok/. Itt részletes információkkal több hétre előre jelezzük, hogy a karbantartás mely területet, kerületet, illetve milyen szolgáltatásokat érint és milyen okból kerül arra sor.

Sajnáljuk, hogy ügyfelünk nem kapott pontos tájékoztatást, de igyekszünk a szolgáltatásokkal kapcsolatos kérdéseket, bejelentéseket mind a telefonos csatornáinkon, mind személyesen a közösségi oldalunkon időben kezelni és megválaszolni.

UPC  

Mit hisz az eMag, hogy a vásárló nem fog futni a 150 000 forintja után?

2019.03.18. 11:56 | Homár Hilda | 101 komment

lenovo_melted_part_8949.jpg

Az eMag sokszor szerepel nálunk garanciális ügyek és panaszkezelési sztrorik kapcsán úgy is, hogy a hozzánk beérkező sztoriknak persze csak a töredéke kerül ki. Egyszerűen rejtély, hogy egy ekkora webshop miért nem fordít nagyobb gondot erre a területre. A vásárlók elsősorban nem a hibák miatt lesznek dühösek egy cégre, hanem azért, ha nem veszik komolyan a problémájukat. És akkor a törvényi szabályozásról még nem is beszéltünk.

Kedves Homár,

2018. szeptemberében vesztemre vásároltam az Emag nevű, méltán népszerűtlen webshopról egy laptopot 174 990 Ft-ért. Kéthavi használat után a gép váratlanul felforrósodott és égett szagot árasztott, az egyik szellőzője jól láthatóan meg is olvadt a hőtől. Azonnal áramtalanítottam és kikapcsoltam, majd megírtam a webshopnak a hibát. Futár jött érte egy előre nem jelzett időpontban, ezt követően közel 2 hónapig nem tudtam a laptop sorsáról semmit, egy, leszámítva a Lenovo szerviz által román nyelven küldött elégedettségi kérdőívet és a szintén román nyelven írt szervizlapot, mely érdemi információt nem tartalmazott.

Olvasson tovább!

Katasztrofális költözés reggeliző munkásokkal és eltűnt kütyüvel

2019.03.14. 10:45 | Homár Hilda | 38 komment

screenshot_2019-03-12_11_06_37.png

A költöztetés külön műfaj, egy egész lakást felpakolni, elszállítani és az új helyen kirámolni nem egyszerű, viszont sokféle hibalehetőséget tartalmazó mutatvány. Az átlagembernek viszonylag ritkán van szüksége erre a spéci szolgáltatásra, így valószínűleg a család/haverok/ismerősök mikrokörnyezet nem biztos, hogy egyből ontja a tuti költöztető céget, mint nőgyógyászt vagy a fodrászt. Valamilyen költözős élménye azonban mindenkinek van, és ezeknek jelentős számú lenyomata a neten is meg van osztva. Ezért sem érdemes nagyon bumburnyáknak lenni az ügyfelekkel. Pláne nem rendszeresen

Tisztelt Szerkesztő!

Szeretném megosztani a történetünket és kérek mindenkit, aki azt fontolgatja, hogy a Spurifuvarral költözne, gyorsan felejtse el!

Mi január elején költöztünk velük Budapestről vidékre. Már eleve fél óra késéssel jöttek, fél óra munka után pedig egyszerűen eltűntek. A férjem lement a parkolóba megnézni, mi történt és megdöbbenve látta, hogy mindhárom ember elment a boltba reggelizni, miközben őrizetlenül hagyták a már felpakolt csomagokat a nyitott teherautón. A holminkra nem igazán vigyáztak, pl a férjem szedte ki a hóba ledobott gyerekbiciklit és pár dolgot ő  vitt utánuk, amit a lépcsőházban hagytak volna. De az igazi meglepetés, csak ezután következett.

Olvasson tovább!