Tékozló Homár

Fulladásos halál-közeli állapot BKV-n

2006.06.16. 10:46 | jackyll | Szólj hozzá!

Visszatérõ naiv ügyfelünk, Kopasz Állat ezúttal a budapesti tömegközlekedéssel igyekezett megkeseríteni sorsát. Levele alapján úgy tûnik, ez sikerült is, hiszen, mint azt már tavaly megírtuk, a BKV a légkondit nem használja járatain, viszont azóta már az ablakokat is behegesztették:

Ma reggel jöttem befelé a munkahelyemre a BKV 32-es számozást viselõ ultramodern járatán. Ekkor történt az arcpirító eset. Azt tudni kell, hogy a BKV az iskolaszünet beköszöntével minden évben jó ürügyet talál a járatok további ritkítására, ami megelõlegezi a reggeli és délutáni csúcsidõszakok mellett akár bármely napszakban a jármûvek embertelen zsúfoltságát. Pár nappal ezelõttig még 6.40 és 6.50-kor is indult egy-egy járat, amelyet most "frappánsan" egy 6.45-ös helyettesít. Én általában a Cédrus Piac oldalánál található kiindulási pontnál szállok fel a járatra, amely a ritkításnak köszönhetõen már az Örs vezér téri, illetve az azt követõ megállóban FULLOSAN megtelik.

Nos, innentõl kezdõdik a balhé. Az a nagyjából 150 ember kb. 3 perc alatt fogyasztja el a légmentesen lezárt utastérbe rekedt néhány tízliter levegõ oxigéntartalmát, e mellett olyan mikroklímát produkál, hogy azt a Fõvárosi Állat- és Növénykert trópusi pálmaháza is megirigyelné. (33 Celsius, 90% Relatív páratartalom) Ilyenkor mit tehet az ember? Ablakot nyit(NA!) Na igen, ha nem lenne minden egyes ablak gondosan, zárszerkezettel bezárva és utas által mûködtethetetlenné téve!

A BKV az új, Volvo buszok ablakát a légkondícionálás hatékonysága érdekében tehát, bezárva tartja. A légkondi persze TERMÉSZETESEN NEM ÜZEMEL! Hiszen a légkondi használata a városi forgalom dugóiban való araszolás közben rontja a jármû menettulajdonságait és extrém módon megnöveli az üzemanyagfogyasztást.

Nagyjából a Bosnyák Térig bírtam is az aszalódást, majd udvariasan megkértem a mellettem álló korai negyvenes ám e korbeli helyzetével láthatóan tisztába nem lévõ - 20-asként öltözködõ hölgyeményt, hogy "legyen szives szóljon a buszsofõrnek, hogy kapcsolja be a klímát, mert megfulladunk". Még mit nem! Õ aztán nem szól! Ja, ne is szóljon - válaszoltam, de ha más (pl. én) esetleg szólok, akkor élvezze ön is a hûvös légáramlatot. Még be se fejeztem, már beszólt egy nyugdíj elõtt álló "kedves" klimax-plusz, hogy hagyjam már a hölgyet. Neki csak annyit válaszoltam, hogy "legközelebb csak abba szóljon bele, amihez köze van, vagy ha épp érintett, esetleg kérdezik. Meg még hozzátettem, hogy "azért tart itt ez az ország, mert ékes példa a kortárs magyar mentalitásra, ahogy 150 birka képes izzadni egy levegõtlen dobozban, de hogy valaki szóljon a változás érdekében, azt már nem!"

Ezután probáltam felvenni a kapcsolatot a "guruló akol" mindenható menedzserével, a BKV felkent hatalomgyakorlójával, a buszsofõrrel. Odamentem a terráriuma oldalablakához és udvariasan megkértem, hogy "Legyen szives kapcsolja be a klímát, vagy legalább a szellõzést, mert az utastérben extrém körülmények uralkodnak, nincs levegõnk". Erre a tag oldalra fordította a fejét, hanyagul rágózva lesajnáló pillantást vetett, majd visszafordult menetirányba és nem tett semmit, vezetett tovább.

Lehet, hogy türelmetlen ember vagyok, de szívem szerint kitéptem volna a "buszvezetõ urat" a jegykiadó kisablakon úgy, hogy a fehér plasztikkeretes trendi biciklisfutár napszemcsije a torkán akad, a media playerét pedig feldugtam volna a seggébe, mert bedugós fülhallgatóján úgy döngette a zenét vezetés közben, hogy az hozzánk az utastérbe is kihallatszott! (Mellesleg, veszélyeztette ezzel egy teljes busz életét!!!)

Na persze nem tettem semmit. Rá kellett jönnöm, hogy ismét vesztettem, ezért inkább jeleztem és leszálltam az Erzsébet Királyné útja megállóban, hogy inkább villamossal utazva élvezzem tovább a BKV utascentrikus szolgáltatásait.

Õszintén szólva, szkeptikus vagyok, hogy a közeljövõben itt bármi is pozitív irányba változni fog! Volvo busz ide, hannoveri villamos oda, sokan szereptévesztésben élnek: a hiba a fejekben van! Itt például INGYEN ki lehetne nyitni az bezárt ablakokat, hisz õk és mi is tudjuk, hogy a BKV sofõrjei - utasításra vagy saját zsebre - KONZEKVENSEN felejtik el bekapcsolni a jármû légkondícionáló berendezését. Így akkor az utas se fulladna meg - mert mint sivatagi arabot a teveháton - hûtené a menetszél és az olaj is a tankban marad (a mûszakvégi megcsapolásig). (Amúgy, megfigyeltétek?? Legtöbb buszsofõrnek diesel verdája van... ;) )

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.