Tékozló Homár

Most tényleg az én ráutaló magatartásom a lényeg, nem az, hogy a UPC nem szólt, hogy csak 3G-t tud a rendszer?

2019.10.02. 09:58 | Homár Hilda | komment

screenshot_2019-09-26_at_12_41_25.png

2019. augusztustól a Vodafone a UPC tulajdonosa, és ennek egy csomó hozadéka van az előfizetőik számára, például az, hogy vége a UPC Mobilnak, viszont a UPC ügyfelek kedvezményes Voda-tarifákat kapnak. Ez eddig jól hangzik. A gyakorlatban viszont úgy tűnik, vannak érdekes részletek emögött, és még csak nem is az, amit olvasónk kiemelt nekünk a címben: "Nem mondjuk el a boltban, hogy mire fizetsz elő, de akkor sem mondhatod le 14 napon belül, hiába küldünk neked ennek ellenkezőjéről még emailt is". Hanem, hogy "elismerik, hogy a munkatársuk a boltban tényleg nem tájékoztatott arról, hogy csak 3G-t tud a rendszer".  Erről ugyanis a honlapon sem sikerült infót találni.

Kedves Homár!

Július végén a fiamnak kellett egy új mobilelőfizetést kötnünk. Körültekintő vásárlóként körbenéztünk a neten, összeirtuk az összes mobilszolgáltató különböző csomagját, osztottunk-szoroztunk és arra jutottunk, hogy kipróbljuk a UPC-t, ahol már meglevő internetelőfizetésem mellé egy korrekt árnak tűnt az ajánlatuk. Láttuk, hogy a UPC is a Vodafon hálozatán fut és mivel van már Vodafon előfizetés a családban, nem láttunk problémát. Fiamnak sürgős volt a dolog, ezért úgy döntöttünk, hogy nem telefonon rendeljük meg és várjuk, hogy a postás kihozza a SIM kártyát, hanem bemegyünk a legközelebbi UPC boltba és helyben elintézzük a dolgot.

Az ügyintézés simán ment. Volna. Ha az ügyintéző hölgy a szerződéskötéskor kibontotta volna a valóság minden részletét, de sajnos nem tette. Azt ugyanis elfelejtette közölni, hogy a UPC csak 3G sávszélességet ad, hiába a Vodafon hálózatán fut. A hálózatot pedig cca 2 órával később aktiválták, amikor is beütött a rideg valóság és kiderült, hogy ez bizony csak 3Gvel megy.

Gyerek egyből közölte, hogy ez neki nem lesz jó. Gondoltam most kell a fejemet a falba verni, amiért nem olvastam el az apróbetűs részt a szerződéses feltételekkel, de mégcsak ezt sem tudtam megtenni, ugyanis a boltban kizárólag csak a SIM kártya átvételi elismervényét irtatták alá velem (amin szintén semmi utalás a 3G-re), a szerződés a kondiciókkal csak órákkal később érkezett meg emailen.

Sebaj, másnap jött egy email, ami szerint aktiválták a szolgáltatást de van 14 napom, ha el kivánok állni. Remek, gondoltam és bár pont egy hétre elmentünk nyaralni, de a 14 napba még belefértünk a visszatéréskor, tehát telefon az ügyfélszolgálatra, pingpongozás legalább 4 különböző, kedves hangú munkatárs között, majd közlik, hogy mivel boltban vettem át a SIM kártyát, ezért nincs 14 napos elállási lehetőség. Beolvasom nekik a saját emailjüket, ahol ennek az ellenkezőjét irják, de sajnálják, ez egy egyenlevél és hibás a megfogalmazás, de akkor sincs elállás, mert az csak internetes/telefonos megrendelés esetén van.

Vagyis ha a postástól veszem át a SIM kártyát, akkor elállhatok, de ha a boltban, akkor nem, függetlenül attól, hogy a boltban sem mondják el a valóságot, nem adják oda a szerződést és nem is kapcsolják be a szolgáltatást helyben, hogy kipróbálhassam. Kérdezem az ügyfélszolgálatot, miért van ez a megkülönböztetés. Azt mondja azért, mert a boltban vásárlás ráutaló magatartásnak minősül és igy nincs elállás. Ezek szerint az internetes/telefonos megrendelés nem ráutaló magatartás... az valószinűleg tréfának is tekinthető.

Ezek után irásos panasz az ügyfélszolgálatnak leirva minden dátumokkal stb. Ma megjött a válasz Mercédesztől (nem az autógyártól, hanem a panaszkezelő munkatársnőtől), miszerint alaposan kivizsgálták a panaszt és a munkatársuk a boltban tényleg nem tájékoztatott arról, hogy csak 3G-t tud a rendszer, pedig nagyon-nagyon-nagyon tréningezik a munkatársakat a kiemelkedő szinvonalú ügyfélkiszolgálás érdekében. Elnézést is kérnek a hiányos tájékoztatásért, de a szabály az szabály és mivel boltban vettem az előfizetést, a ráutaló magatartásom miatt nem állhatok el. Tehát a lényeg az én ráutaló magatartásom, nem pedig az, hogy a UPC eltitkolja szerződéskötéskor, hogy mit ad a ráutaló magatartásomért cserébe. Vagyis nem mondjuk meg, hogy mit veszel tőlünk, de ha nem tetszik, akkor sem hozhatod vissza. Talán illene a boltban kiÍrni, hogy "ZSÁKBAMACSKA akció! Nem csak most, nem csak Önnek"

25 évig dolgoztam multicégnél. Rengeteg fogyasztói reklamációval találkoztam. Ahol mi voltunk hibásak nem is volt kérdés, hogy kártéritünk, de még ahol a fogyasztó is volt a hülye, ott is inkább cseréltünk vagy küldtünk ingyen árut, mert sokkal kevesebbe kerül egy elégedett ügyfél megtartása, mint egy elégedetlen által szétkürtölt rosszhirnév által okozott kár. 

Nem értem a UPC-t, de azért megyünk tovább a hatóságok felé, mert bár nem jogász a végzettségem, de megérzésem szerint nem lehet jogszerű az, hogy úgy jön létre egy szerződés, hogy 
1) nem kapok rendes tájékoztatást a termékről/szolgáltatásról a vásárláskor, 
2) nem olvashatom el és irhatom alá, hogy mire szerződök, mivel ez csak később érkezik meg  emailen,
3) nem próbálhatom ki a szolgáltatás, függetlenül attól, hogy a boltban köttetik a szerződés, mert csak órákkal később kapcsolják be,
4) a honlapjuk szándékosan félrevezető, mert a Vodafon lefedettségi linkre irányit át anékül, hogy jelezné, hogy annál rosszabb minőséget árulnak és 
5) mindezek ellenére sem állhatok el a szerződéstől, amikor szembesülök azzal, hogy mit kapok.

Üdvözlettel, 

PL

 

Kedves olvasó!

A 14 napos elállási lehetőségről: 

A fogyasztók számára a jogszabály csak a távollévők között létrejött (pl. interneten vagy telefonon történő megrendeléssel) vagy üzlethelyiségen kívül (pl. a fogyasztó saját otthonában vagy árubemutatón) megkötött szerződések esetén teszi lehetővé az indoklás nélküli elállási jog gyakorlását, amelyet a termék átvételét követő 14 napon belül lehet írásban gyakorolni.

Jelen esetben az előfizetői szerződés a szolgáltató üzlethelyiségében jött létre, ezért erre nem terjed ki a fent említett jogszabály hatálya.

A szerződés felmondásáról:

Az előfizetői szerződés megszüntetése ebben az esetben egyoldalúan a fogyasztó részéről felmondással törtéhet meg, amelynek módja annak időtartamától függ. Határozatlan időtartamra szóló szerződést a fogyasztó bármikor jogosult megszüntetni 8 napos felmondási határidővel. A határozott időre megkötött, un. hűségidős szerződéseknél a fogyasztó alapesetben a határozott idő lejárta előtt csak a határozott időre szóló szerződés miatt nyújtott kedvezmények visszafizetése ellenében tudja megszüntetni felmondással a szerződést. Ez jellemzően kötbérfizetési kötelezettséggel jár a fogyasztók számára.

Mindezek alapján tehát nem a ráutaló magatartás, hanem a jogszabályi rendelkezések miatt eltérő az egyes helyzetekben a szerződés megszüntetésének a lehetősége.

Az emailben küldött szerződésről:

A szolgáltató a szerződések megkötése során általános szerződési feltételeket alkalmaz, amely akkor válik a szerződés részévé, ha alkalmazója lehetővé tette, hogy a másik fél annak tartalmát a szerződéskötést megelőzően megismerje, és ha azt a másik fél elfogadta. A szerződési feltételek e-mailben történő átadása önmagában még nem teszi érvénytelenné tehát a szerződést, ezek a feltételek a vállalkozás honlapján is folyamatosan elérhetőek.

Megtévesztő volt-e a UPC magatartása?

A vállalkozások a kereskedelmi gyakorlatukban azonban kötelesek tartózkodni a fogyasztókkal szembeni megtévesztő magatartástól. Megtévesztő az a kereskedelmi gyakorlat, amely figyelembe véve valamennyi tényszerű körülményt, továbbá a kommunikáció eszközének korlátait - az adott helyzetben a fogyasztó tájékozott ügyleti döntéséhez szükséges és ezért jelentős információt elhallgat, elrejt, vagy azt homályos, érthetetlen, félreérthető vagy időszerűtlen módon bocsátja rendelkezésre és ezáltal a fogyasztót olyan ügyleti döntés meghozatalára készteti, amelyet egyébként nem hozott volna meg, vagy erre alkalmas.

Azt, hogy jelen esetben történt-e ilyen jogsértés, az illetékes fogyasztóvédelmi hatóság tudja megvizsgálni erre irányuló bejelentés esetében.

Ha pedig a szolgáltató eljárását más okból tartod jogszabálysértőnek, akkor a szolgáltató feletti hatósági felügyeletet ellátó Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz tudsz panaszt tenni.

Felhasznált jogszabályok:
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (http://njt.hu/cgi_bin/njt_ doc.cgi?docid=159096.357520)
- 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól (itt: http://njt.hu/cgi_bin/ njt_doc.cgi?docid=167547. 349711)
- 2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről (http://njt.hu/ cgi_bin/njt_doc.cgi?docid= 75939.370196)

UPDATE

A posztot elküldtük a UPC-nek is, és az alábbi tájékoztatást kaptuk rá válaszul:

A UPC alaposan kivizsgálta a panaszt és azt állapította meg, hogy hibázott, amikor tévesen tájékoztatta az ügyfelet az elállási lehetőségről. A hibára való tekintettel, a szolgáltató méltányossági alapon kötbér nélküli felmondást ajánlott az ügyfélnek, amit ő elfogadott. A UPC a kellemetlenségért ezúton is az érintett ügyfél elnézését kéri.

UPC Magyarország

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a fekete krindusz 2019.10.02. 15:44:40

@KaTe: "Az ügyfélnek honnan kellett volna kisakkoznia, hogy nincs 4G a szolgáltatáshoz? "

Ezt sokkal könnyebb megkeresni, mint arra rájönni, hogy " a UPC a VODAFON hálózatát használja"

juhaszvik 2019.10.02. 15:46:39

@KaTe: "Az ügyfélnek honnan kellett volna kisakkoznia, hogy nincs 4G a szolgáltatáshoz?"

Senki nem ígért neki sem 4G-t, sem a vodafone szolgáltatásával megegyező egyéb technikai feltételeket, viszont azt tudta a posztoló, hogy olcsóbb (utánanézett), amiből illett volna gyanakodnia.

Fausto(tm) 2019.10.02. 16:18:06

@KaTe: Nem kellett volna kisakkoznia, meg kellett volna kérdeznie, ha annyira fontos. Vett egy szolgáltatást, amivel szeretne telefonálni, netezni, a 3G mindkettőre alkalmas, ráadásul élvezhető szinten. Azért nem GPRS internetről meg WAP-ról van szó...

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2019.10.02. 16:20:05

@Laredo: Köszi, hogy helyettem is leírtad.

Zuzer78 2019.10.02. 17:40:57

VF és UPC a két leggázabb szolgáltató külön is. Mi lesz az egyesülés után...

ptspts 2019.10.02. 17:51:20

Szerintem az lenne az ügyfélbarát megoldás, ha a hűségidős szerződéseket bármelyik hónap végén le lehetne mondani, és csak a különbözetet kéne megfizetni (de legfeljebb az addig befizetett díjat újra). Ekkor a posztoló 2 hónapnyi havidíj befizetése árán megszabadulhatna ettől a szerződéstől, és még panaszlevelek írásával sem kéne vesztegetni az idejét (ami jó eséllyel nagyobb veszteség, mint 2 hónapnyi havidíj).

Amíg ez az helyzet el nem jön, vannak fogyasztói trükkök (pl. még alaposabb utánajárás, internetes megrendelés után 14 napon belüli elállás, az első néhány hónapban feltöltőkártyás ügyfélként kezdés), de szerintem ebben a posztban az a lényeg, hogy a szolgáltató hiányos tájékoztatás majd félretájékoztatás után elégedetlenné teszi az ügyfelet, és utána tovább szivatja.

Bilok 2019.10.02. 18:33:39

"a UPC eltitkolja szerződéskötéskor, hogy mit ad a ráutaló magatartásomért cserébe"

Ügyfél: Ez az előfizetés tudja a 4G-t?
UPC: Ez titok.

Ez így konkrétan elhangzott?

napalm 2019.10.02. 19:50:39

Méltányosságból simán aktiválhatná rá a 4G-t.

boom2 2019.10.02. 20:02:40

Ad egy a büdös kölök örüljön neki, ad kettő az ország 90%-ban a 4g elérhetetlen, lassabb az elégtelen adásteljesítmény miatt, mint a 3g. Ez egy mobil eszköznél, még a gyorsabban merülő akkuval is jelentkezik. Szóval, nincs itt semmilyen probléma. Olcsóbban kapja a jobbat.

papppapa 2019.10.02. 20:20:42

UPC mobillal azon kívül hogy csak 3G ami borzasztó lassú még fizetni sem lehet pld parkolást .Egyszóval szánalmas .

ikke i drift 2019.10.02. 21:05:05

Lent vagyok a Balkánon, mivel nem EU ezért kénytelen vagyok helyi SIM-et venni ahhoz, hogy rá tudjak nézni a mailjeimre, erről gondoskodnak a hazai szolgáltatóim.

_1000 GB_ net 10 Euró prepaid kártyán (20 nap érvényességgel), speedtest szerinti sebessége 160Mbit/sec lefelé, 17Mbit/sec felfelé.

Na ehhez képest vagyunk tényleg Balkán.

Dezsike 2019.10.02. 21:44:48

"Gyerek egyből közölte, hogy ez neki nem lesz jó."
Aztán miért? A 3G is tökéletesen alkalmas még HD videó streamelésére is. Tudom, mert az én Telekomos telóm a metróban gyakran visszavált 3G-re annak ellenére, hogy szerintük teljes 4G lefedettség van és ott is marad, míg fel nem megyek a felszínre. Élő 720p50 videó meg se nyikkant.

lobster thermidor 2019.10.02. 22:16:43

Itt nem indoklás nélküli elállásról van szó, hanem nagyon is indokoltról.

lobster thermidor 2019.10.02. 22:16:43

Itt nem indoklás nélküli elállásról van szó, hanem nagyon is indokoltról.

Tikakukac 2019.10.02. 22:21:42

Mikor megjön a posztolót ekéző squad, ömlik a karakter, mint a beton a keverőből, de, hogy b@zdmeg szummázná bárki az egész sztorit és úgy megnézné a kerek egészet: nem. Bármit, csak azt nem.

Bakker: fogják, áthúzzák a szerződést UPC központba, akár egy webes rendelés lett volna. Nem fizetett senki senkinek, ment egy SIM kari a levesbe, szám másnap már adható el megint. Bárkinek leszakadt a keze, megsérült, őrületes költségekbe került? Marhára, de nem. Még azt mondom, okay, ha az ügyfél tényleg csak úgy heccből mondaná fel, rendben, blokkolják be, vigyék perre. De bzdmeg. Ott van feketén-fehéren, hogy van vaj a fülük mögött. Most tényleg egyszerűbb így? Vesszek meg, ha megértem. Mikor volt a bankbeolvasztós sztori. Ott is random beleállt a bank az ügyfelekbe, pedig apám, tombolt a fosvihar ott is.
Akik meg a ki mire kérdez rá... Soroljam fel az egyes IT cuccok és háztartási gépek funkcióit, amit mindenki marhára természetesnek fog venni, mégis lesz nem egy típus és konfig, amikben nincs meg? Akkor is ekkora lesz a pofa? Erősen kétlem. Csak megint van vérszag és megindult a raj.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.10.02. 22:38:05

@juhaszvik1: természetesen van olyan. Egy cég termékét megveszi és forgalmazza egy másik, olcsóbb áron. Tudod miért? Mert tömegben veszi, dömping áron. Én Angliában évek óta a CW -nél vásárolok Vodafone csomagot, szignifikánsan olcsóbban, és a Vodával van szerződésem.
Tehát akár ez is működhetne odahaza.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.10.02. 22:42:38

@juhaszvik1: de, a upc azt ígérte. Ráutaló magatartás. Nevezzük félrevezetésnek. Azt állítja, a Vodafone hálózatát használja.
Tudod, ha el akarok neked adni egy Audit, akkor ne mondjam azt, hogy gyári új, garanciával, ha nincs benne sebváltó!

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.10.02. 22:51:38

@Bilok: nem. De te is erősen eltúlzod. Nyilván egyetértesz azzal, hogy legközelebb, ha veszel egy TV-t, csak fekete-fehérben működjön. Hisz nem kérdeztél rá!
Azt állította az eladó, hogy a Vodafone hálózatát használja. A Vodafone hálózata tud 4g-t?
Ha igen, akkor megtévesztette a vásárlót, ha nem közölte, hogy a Vodafone 3g szolgáltatása érhető el.

]{udarauszkasz 2019.10.02. 22:53:49

Gondolom, a 3 nagy szolgaltato elonyben reszesiti a sajat kartyas ugyfeleket a halozataikon a mindenfele digi, upc, stb. kartyakhoz kepest. Erdekes modon, nekem a Telenor halozatan mindenhol van 4G, meg Ausztriaban is, mert ott meg epp arra a halozatra roamingol, ahol epp ki van epitve. A Drei kartyamon nem mindenhol van, de az esetek tobbsegeben van, most epp a hegyek kozott, Zwettl mellol irok, az erdobol. 4G-vel. Elobb akadozasmentesen neztem egy YT videot, mikozben a felesegemmel telegramoztam is mellette. 6 oldal van megnyitva a laptopon, tiz az egyit telon, a masik epp az osztrak netet wifizi szet a tobbi eszkozre, mindezt havi 30 euroert. A magyar telenor ezert atszamitva jo 85 eurot is elker. Viszont minden korlatlan, es eddig mindenhol ment, kiveve Csehorszagot, mert a csehek amugyis benak mindenfele telekommunikacios, meg elektronikai eszkozhoz.

Büszke_troll 2019.10.03. 00:08:44

@Tikakukac: rohadtul igazad van.
384 kbit/s. Ez a 3G. Max. 4G pedig 60 Mbit/s. Számolási nehézséggel küzdőknek: még a százada sincs a sebesség.
És megértem a pulyát, 3G tényleg használhatatlan arra, amire egy fiatal használja a mobilt. Nem telefonálgatnak, hanem üzengetnek, videókat, hangfájlokat küldözgetnek, töltenek. Erre a 384 kbit/s alkalmatlan.
A sok megmondó embernek itt, meg kívánom, hogy élete végéig 28,8-as modemmel netezzen.

Artie 2019.10.03. 07:14:54

@Dezsike: kár magyaráznod. Aki Vodafont ír, az szerinted tudja, hogy a 3G is simán 20Mbit? Egy izmos ADSL tud ennyit ma Magyarországon.

CCnick 2019.10.03. 07:41:45

@Büszke_troll: "384 kbit/s. Ez a 3G. Max. " a valóságban persze a HSPA+ ig hivják összefoglalóan 3Gnek a mobilhálózatot ami 21Mb-et tud.

CCnick 2019.10.03. 07:47:08

@Igazamvanvagyigazamvan?: "Azt állította az eladó, hogy a Vodafone hálózatát használja. A Vodafone hálózata tud 4g-t?"

A V hálózatán már a kereskedelmi 5G is elindul szóval lehet felháborodni, hogy azt se tudja

kolololo 2019.10.03. 07:53:12

@Büszke_troll: igen, csak az ilyen yt, fb, videós pulyának lehetne annyi esze (ha ennyi modern dologra "képes"), hogy utánanéz dolgoknak, ha már anyuci képtelen rá...

havrilla 2019.10.03. 07:58:19

@ikke i drift:
Nem mondasz igazat , finoman szólva. Szereted a hazádat leszólni, te szerencsétlen?

kolololo 2019.10.03. 08:02:07

@Tikakukac: Gondolom te afféle szabadságharcos lennél...
Tehát egy elbliccelt autópálya használat miatti büntetést is felháborítónak tartsz, mivel nem történt károkozás? Esetleg egy lopás is normális, miután visszakerültek az értékek a jogos tulajdonoshoz? Ott sem történt kár...
Ki, mire kérdez rá téma: ha autót veszel, rákérdezel az ÖSSZES csavar meghúzási nyomatékára? Nem? Az eladó sem közli őket? Nemá'
Kerékcserekor (amit ugye nem vagy köteles szervizben végeztetni) pedig jól jöhet...
Ezt hívják evidenciának, de az elkényeztetett konzumidióták ezt nem érthetik...
Könnyebb lázongani, meg mindenki mást hibáztatni. Lassan egy pizza mellé is bibliányi használati utasítás kell az ilyen ökrök miatt...

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.10.03. 08:03:36

@CCnick: ha úgy adták el, nyilván!
5g-s készülèk, olcsó előfizetéssel. Csak épp a hálózat nem 5g.

havrilla 2019.10.03. 08:04:07

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Az UPC nem ígérte. A vevő állítólag utánanézett . Csak a lefedettségi térképet nem nézte meg és olyan szolgáltatást hiányol, amit nem is ad az UPC azon a helyen. Ez technikai kéréds és nem szivességi.

kolololo 2019.10.03. 08:11:44

@KaTe: megválaszoltad magadnak:
"Ha a UPC a VODAFON hálózatát használja, akkor feltételezhető, hogy a lefedettséget is tudja"
segítek: feltételezHETŐ!
Ha már vásároltunk valami rosszat, ne legyünk restek beismerni, hogy "feltételeztünk" valamit, de elfelejtettünk megbizonyosodni róla...
u.i.: VodafonE!

2019.10.03. 08:13:16

@boom2:
Ez így baromság. Jó ideje csak a 4G hálózatot bővítik, ha megnézed a Vodafone térképét, akadnak olyan települések is, ahol csak 4G van. Ha 4G előfizetésed van, akkor pedig használhatod a 3G-t is, ami fordítva nem igaz, ha mégis találnál olyan területet, ahol a 4G-re még automatikusan csatlakozik, de rosszabb mint ugyanott a 3G, amit kétlek, akkor még mindig beállíthatod úgy a telefonodat.

case_hd 2019.10.03. 08:52:21

Hát már elnézést, de nézze már meg a kedves ügyfél, hogy mit vásárol, meg, hogy a 14 napos elállás azért van, hogy ha fizikailag nem tudod megtekinteni a terméket, mert telefonon vagy interneten rendelsz, és nem olyan, mint amit gondoltál, akkor védve legyen a vevő. A gyereknek meg legyen jó a 3G. Nézze 240p-ben a pornót, azt kész.

Tikakukac 2019.10.03. 09:44:12

@kolololo:
Gondolom te afféle szabadságharcos lennél...

Nem, csak van közöm a témához. A pult mindkét oldaláról.

Tehát egy elbliccelt autópálya használat miatti büntetést is felháborítónak tartsz, mivel nem történt károkozás? Esetleg egy lopás is normális, miután visszakerültek az értékek a jogos tulajdonoshoz? Ott sem történt kár...

Egyfelől olyan nincs, hogy "tartsz". Másfelől, de, kár keletkezett. De a legfontosabb, hogy ennek a példának abszolúte zéró és semmi köze nincs a mostani esethez. De tényleg, fogalmam sincs ez miért jött fel belőled.

Ki, mire kérdez rá téma: ha autót veszel, rákérdezel az ÖSSZES csavar meghúzási nyomatékára? Nem? Az eladó sem közli őket? Nemá'

Megint valami olyan dolog, amihez semmi köze nincs az esetnek.

Kerékcserekor (amit ugye nem vagy köteles szervizben végeztetni) pedig jól jöhet...

Na, az első értelmes és reális gondolat. Igaz, ennek sincs semmi köze a cikkhez. Elárulom: ez nagyon is le van írva a kezelési útmutatóban/kerékcseréhez való táblázatban. Szívesen.

Ezt hívják evidenciának, de az elkényeztetett konzumidióták ezt nem érthetik...

Ugye? Azt nem értem akkor most mi ellen kardoskodsz.

Könnyebb lázongani, meg mindenki mást hibáztatni. Lassan egy pizza mellé is bibliányi használati utasítás kell az ilyen ökrök miatt...

Könnyebb csatázni és vergődni, mintsem elengedni egy ilyen esetet. Ugye? Lassan mindenki a bíróságra járkál, mert akkora önérzete van, mint egy ház, pedig csak néha kéne beismerni, hogy hááát, amúgy lehet igazad van. De nem.
A használati utasítás pedig azért bibliányi, mert egy mosógép 30 éve tartalmazott egy darab billenőkapcsolót, a mostani mosógépeken pedig lefut egy Doom.

Etniez 2019.10.03. 10:45:13

@ozur: Képzeld el, az.

Neked az a gond, hogy a ganajozó villa kicsorbult, neki meg ez.

Etniez 2019.10.03. 10:46:58

@Csokis: jaja, a mobilozás 2x annyi odahaza, a bérek meg harmada...

Etniez 2019.10.03. 10:51:21

@Igazamvanvagyigazamvan?: ja, és a carphonewarehouse sokszor jobb dealt ad, mint a szolgáltató, telefon pedig független.

igazi hős 2019.10.03. 12:35:02

@Csokis: "annyival nem olcsóbb a UPC a másik háromnál" Listaáron igazad lehet, de nem annyit fizet, akinek több szolgáltatása is van náluk. Megpróbáltam váltani, mert itt az utcában a Digi a sokkal gyorsabb nettel és ha elviszem a kábeles szolgáltatásokat, akkor nem érdemes náluk hagyni a mobilt. A 3 nagy közel nem ad hasonló árakat, mint amit most fizetek a UPC-nek. Félve várom, hogy milyen csomagot akar majd a mostani korlátlanok helyett rám melegíteni a Voda.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.10.03. 13:36:06

@havrilla: miért is? Ha Vodafone hálózatot ígér, akkor adjon azt. Vennél elektromos autót villanymotor nélkül? Ha az van rá kiírva, hogy hybrid, rákérdezel, van-e benne villanymotor? De tényleg?

semk700 2019.10.03. 13:36:16

az upc oldalán az van (volt) írva, hogy a vodafone hálózatát használja, vagy az, hogy a vodafone 4g hálózatát használja?

a többi csak funkcionális analfabétizmus

CCnick 2019.10.03. 13:47:59

@Igazamvanvagyigazamvan?: "ha úgy adták el, nyilván!" Miért, a posztbeli előfizetést 4G-ként adták el?

CCnick 2019.10.03. 13:52:20

@Igazamvanvagyigazamvan?: "Ha Vodafone hálózatot ígér, akkor adjon azt." Miért, a telenor hálózatátra akart felmenni a posztbeli sim vagy a V hálózatát használta?

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2019.10.03. 13:56:33

Összegezzük:

1. Beküldő elállna, mert a szép érett almája savanyú és a boltos ezt nem mondta. Viszont írt egy levelet, hogy elállhat.

2. Boltos képviselője azt írja, nem állhat el.

3. GVTI szerint nem állhat el, de lehet, hogy amúgy talán, vagy úgy egyébként, esetleg, esélyes, hogy nem az igazi az üzlet.

4. Boltos megírja, hogy hibáztak, mikor azt mondták, hogy elállhat és KEGYET GYAKOROL (méltányosság), így mégis elállhat.

Akkor ez most Homár Power?

CCnick 2019.10.03. 14:14:07

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Összegezzük:

1. Beküldő vett egy almát és kapott egy almát az Almák pultról. Azt gondolta, hogy Jonagoldot fog kapni de Jonagoredet kapott. Vásárláskor nem kérdezte meg az alma fajtáját.

CCnick 2019.10.03. 14:18:42

@poszt

"Körültekintő vásárlóként körbenéztünk a neten"

Annyira azért nem körültekintően:

www.upc.hu/ugyfelszolgalat/hibaelharitas/mobilinternet/mobilinternet-szolgaltatas-informaciok/

"Mekkora sávszélesség mellett internetezhetek a UPC mobilinternet használata közben?

A UPC mobilinternet csomagok elméleti maximális le-és feltöltési sebessége: 7,2/1,4 Mbit/s,
.
.
.
A UPC sebességnövelő opciót* upc mobilinternet szolgáltatási csomag mellé, elkötelezettség nélkül biztosítjuk; az így elérhető elméleti maximális le-és feltöltési sebesség: 21,1/2 Mbit/s"

*gondolom ezt azt jelenti, hogy ahol van HSPA+ ott azt is lehet használni.

Etniez 2019.10.03. 14:34:20

@semk700: amikor veszel egy mobilt, megszoktad kérdezni, hogy akkumulátor benne van az árában?
Nem hiszem, te kis okoskodó.

federti 2019.10.03. 14:36:55

@CCnick: A beküldő vett egy almát az Almák pulttól, aki Mari néni almáját árulja. Mari néni Jonagoldot termel, talán szólni kellett volna a beküldőnek, ha más fajta az alma.

]{udarauszkasz 2019.10.03. 14:45:11

@Büszke_troll: Akkor en hogy neteztem augusztus vegeig 3Gvel ugy, hogy hasitott a YTtol kezdve minden?:) Most mar 4G van, a kulonbseg eszreveheto, de azert egy ora alatt a 3gn is siman toltogettem felfele a 4K-s dronvideokat GB szamra. 4Gvel ez kabe 20 perc alatt megvan.

CCnick 2019.10.03. 14:49:03

@federti: "Mari néni Jonagoldot termel,"

Mari néni Starkingot, Jonagoldot, Jonagoredet és Goldent termel. Ha a beküldő pont Jonagoldot akar enni akkor olyat kérjen, ne Egy Almát.

CCnick 2019.10.03. 14:59:21

@]{udarauszkasz: "Akkor en hogy neteztem augusztus vegeig 3Gvel ugy, hogy hasitott a YTtol kezdve minden?:)"

Úgy, hogy papíron igaza van, a 3G definiciója az a 0,3megabit, csak az életben minden szolgáltató 3G-nek nevez mindent ami az edge-nél gyorsabb de még nem LTE. Az UPC se a szűken értelmezett 3G-t adja hanem a gprs-től a 3G-n keresztül a HSPA+-ig mindent így a 21megabit az elérhető maximum.
A voda hálózatán 2010 óta van HSPA+ és 21megabit.

azbest 2019.10.03. 15:16:18

Tippre ez történt:
A kedves mama kitalálta, hogy meglepi a gyereket mobilinternettel. A számára legkönnyebbet választva besétált és megrendelte személyesen.
Az ászf-et nem olvasta el, az ügyfélszolgálatosnak sem kötelessége az egészet felolvasni számára. A csomagok kapcsán sebességértékek konkrétan meg voltak adva akkoriban, amikor ezt forgalmazták.

A gyerek (aki amúgy lehet már régen felnőtt) pedig mondta, hogy hagyják ezzel a hülyeséggel. Az idős, nyugdíjas szülő pedig a jól bevált toporgással és hisztivel próbálja elérni, hogy visszacsinálják a hülyeségét. S végül a upc, hogy ne legyen további brand rombolás, inkább elengedte neki. Bevált a sipítozás.

havrilla 2019.10.03. 15:47:36

@CCnick:
És? MI a problémád? Hálozatot ígért és ad. Hogy milyen, azt megtudhatod a lefedettségi térképről. Ha a lefedettségi térképen nem szerepel a 4G elérhetőség, akkor miért reklamálsz? Csak azért , mert nincs eszed?
Ha olyan kocsit veszel, aminek adatlapja alapján 50 kw-os a motorja, akkor ne reklamálj, hogy nem 100 kw-os.
Ebben az esetben az adatlap a mindenki által hozzáférhető lefedettségi térkép. Az UPC nem igért mást csak ami azon van. Hogy te többet vártál az a te bajod vag hibád.

CCnick 2019.10.03. 16:11:51

@havrilla: kevésbé beszűkülten olvass, ha nem akarsz olyannak nekiugrani aki ugyanazt mondja amit te.

havrilla 2019.10.03. 16:19:23

@CCnick:
Te kezdted, te válaszoltál hülyeséget és mást írtál, mint én.
Inkább te olvass, hogy érts!

Bilok 2019.10.03. 16:26:24

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Nem mondom, hogy egyáltalán nincs igazad, és persze, hogy túlzok, ahogy Te a TV-vel és a poszter is. :)
De egyébként igen, ha egyáltalán nem nézek utána, vásárláskor se kérdezem meg, csak rábökök egy TV-re, hogy azt kérem, és otthon veszem észre, hogy fekete-fehér, akkor nem azt mondom, hogy eltitkolták, hogy nem színes, hanem azt, hogy jó nagy f.sz voltam a vásárlásnál.

Hadd ne keressem vissza, többen írták, hogy mennyire egyszerűen meg lehet találni neten, hogy csak 3G-t tud a UPC, ezért nem jogos titkolózásra hivatkozni szerintem.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.10.03. 16:57:03

@CCnick: nem tudom, azt tudom, a vevőt nem tájékoztatták. Mondja a upc.
Nem is erre hivatkozik a lemondásnál.A honlap a Vodafone lefedettségi adatait közli.
Igen, az autó vásárlásakor jól láthatóan közlik a legfontosabb paramétereket, nem neked kell a neten utánaolvasni.
TV dettó.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.10.03. 16:58:39

@havrilla: az autókra kiírják a legfontosabb paramétereket. A upc honlap a voda honlapra irányít.

federti 2019.10.03. 18:37:53

@CCnick: Vodafone-nál vannak 2G-s, 3G-s és 4G-s mobil csomagok?
Mobilelőfizetésnél miről kell tájékoztatni az ügyfelet? Szerintem 3 fontos dolog van: havidíj, tarifa és sebesség.

papppapa 2019.10.03. 19:39:53

@havrilla: Szia !Mi nem igaz ? Mai napig nem tudok parkolást fizetni UPC mobillal ,ÜFSZ szerint majd valamikor .Te tudod hogyan lehet ? Akkor áruld el légyszi .Köszönöm

havrilla 2019.10.03. 23:53:17

@papppapa:
Te nem azt írtad, hogy UPC mobillal nem lehet fizetni, hanem azt általánosságban, hogy 3G-vel nem lehet. Erre mondtam, hogy nem igaz.
Nem UPC előfizetésem van ezért nem ismerem, te műszaki emberként nem értem, hogy miért ne lehetne fizetni vele a parkolást. Ennek jogi/szerződéses kaadálya lehet. pl. nem kötöttek szerződést a parkoló társasággal. A jelen ügyben technikai "probléma" a téma és nem üzleti vagy jogi. Ezért értelmetlen a 3G technika szidása.

havrilla 2019.10.03. 23:56:06

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Csak mostanában irányit. Szeptemberben még megnézhető volt az UPC saját lefedettsége. A panasz meg júliusi eseménytről szól.

Ashariell 2019.10.04. 04:13:36

Dettó így jártam én is. Csak mivel keveset használom a mobilnetet, jó darabig fel sem tűnt. De amit vezetékes szolgáltatásként hírdetnek, az is minden csak nem szolgáltatás. Hol van hol nincs... Hol van tv hol nincs... Stb...
154 ezer bánatpénzt kérnek ha érzékeny búcsút veszünk egymástól.
Kifizetem nekik. Költség gyógyszerre.
De azért elég gáz, hogy jópár embert palira vesznek ezzel a 3g nettel. Aki kussol, azt átverték, aki még ide homárra ír, azt inkább elengedik.
Nosza akkor megírom én is a kálváriámat. Nem is a pénz miatt hanem, hogy minél kevesebb népet nézzenek hülyének...

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.10.04. 08:18:01

@havrilla: de mindegy is. A szakértő, a upc más véleményen van. A vevőt tájékoztatni kell.
Nem, nem a neten kell utánanézni. Képzeld el azt a szituációt, hogy a vevőnek nincs net hozzáférése.
Például azért akar venni mobilt.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.10.04. 08:21:53

@Bilok: mi van, ha nincs net?
Ha az első alkalommal vásárol? Ez valami törvényi előírás, hogy netnek kell lenni???

semk700 2019.10.04. 09:44:41

@Etniez: szerintem ez a hasonlít picit sántít és amit írtam nem okoskodás, hanem józan parasztész, legalábbis mifelénk. Én rá szoktam kérdezni egy akármi vásárlásakor (áru, szolgáltatás stb) az engem érdeklő részletekre. Egy mobil előfizetés vásárlásakor pedig nem árt tájékozódni az összes részletről, főleg az apróbetűk miatt. Példa: ha házhoz szállítást kérek egy nagyobb termékre, akkor mindig mondom, hogy úgy kalkulálják a szállítási költséget, hogy a szállítónak fel kell hoznia a 4. emeletre és nincs lift. érdekes módon legutóbb a csávó felkapta a 80 kilós hűtőt a hátára és felhozta a 4.-re.

havrilla 2019.10.04. 09:54:04

@Igazamvanvagyigazamvan?:
1.
A jelen esetben azt írja a panaszos, hogy alaposan tájékozódott. Tehát akkor hülye?
2. Képzeld, bemész a boltba és az eladó nem tájékoztat arról, hogy az általad vásárolt tejből mit lehet csinálni és mit nem, mert feltételezi, hogy nem vagy hülye. Persze téged alaposan kell tájékoztatni, mert képes lennél mosni vele...

Csak nevetni való vagy, hogy erölködsz a társadalom, az állam, az ország egészének a nyakába varrni egy ember szerencsétlenkedését.

havrilla 2019.10.04. 09:56:03

@Ashariell:
Kevered a dolgokat. Vezetékes és nem vezetékes.

ThemePHL 2019.10.04. 10:00:29

@havrilla:
"És? MI a problémád? Hálozatot ígért és ad."
Vodafone hálózatot ígért. Ha nem emeli ki, hogy ugyan a hálózat
Vodafone, de csak csökkentett módban lehet majd használni, akkor
ez bizony azt jelenti, hogy:

Vodafone hálózat az ott elérhető összes lehetőséggel.
Ahol csak 3G van, ott nyilván 3G, de ahol van 4G ott 4G.

Mivel mindenki, így a szolgáltató is tudja, hogy a net elérhető sebessége az egyik legfontosabb paraméter a vásárláskor, ezért, ha szándékosan úgy teszünk, mintha az jobb lenne a valósnál, az a vásárló szándékos megtévesztése.

havrilla 2019.10.04. 10:06:43

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Bármelyik kirendeltségen meg tudod nézni.
De ha annyira fontos, akkor nem egyszerűbb lett volna rákérdezni a 4G-re? Vagy kérni az eladótól, hogy ajánljon 4g-s csomagokat? Két kérdést kellett volna a panaszosnak - mint minden ember általában teszi is - feltenni: mennyibe kerül és tudja-e a 4G-t? Más minden mellékes. Akkor miről érdeklődött? Milyen színű a sim? Hogy van a család? Milyen lesz az időjárás?

ThemePHL 2019.10.04. 10:17:28

@havrilla:
"A jelen esetben azt írja a panaszos, hogy alaposan tájékozódott. Tehát akkor hülye?"
Nem. Az elvárható alaposság nem jelenti, hogy a teljesen triviális dolgokat is leellenőrizzük.

A tejes példád meg mutatja, hogy nem érted miért panaszkodnak, és miért nem.

havrilla 2019.10.04. 10:19:21

@ThemePHL:
Látom, mindenáron mindenki hülye csak a panaszos és te vagy a villamos.

Szóval, ha veszel egy liter tejet és a mosógépben mosni akarsz vele, akkor kudarc esetén az eladó a hibás, mert nem mondta, hogy nem lehet vele mosni?

havrilla 2019.10.04. 10:24:40

@ThemePHL:
Miért nem jelenti azt?
Triviális, hogy egy kocsinak 4 kereke van. Ha az egyik felni hiányzik, akkor az eladó a hibás, mert te olyan vak vagy, hogy a kocsi ellenörzésénél nem vetted észre?
Két dolgot néz a normális ember egy ilyen net-es esetben: mennyi azára és mit tud? Akkor mégegyszer felteszem a kérdést, hogy mit takarhat a panaszos alapos és körültekintő érdeklődése a lehetőségekről? Főleg ha a "mit tud az előfizetés" tényt nem nézte.

ThemePHL 2019.10.04. 10:27:03

@havrilla:
"De ha annyira fontos, akkor nem egyszerűbb lett volna rákérdezni a 4G-re?"
Mert? "A Vodafone szolgáltatja nekünk a netet." Van olyan a Vodafone-nál, hogy CSAK 3G csomag? Ha nincs, akkor honnan a bréből kéne a csávónak arra gondolni, hogy ez szarabb lesz mint amit a Voda amúgy tud?

ThemePHL 2019.10.04. 10:35:31

@havrilla:
Szóval, ha veszel egy liter tejet és a mosógépben mosni akarsz vele, akkor kudarc esetén az eladó a hibás, mert nem mondta, hogy nem lehet vele mosni?

Ha a csávókám grillcsirkét akarna sütni a "4Gvel", és nekiállna panaszkodni hogy a "csak 3G" miatt ezt nem tudja megtenni, akkor releváns lenne a kérdésed.

Így csak az egyik nyilvánvaló példája a probléma általad történő megértésének a teljes hiányára.

havrilla 2019.10.04. 10:40:13

@ThemePHL:
Igen, van.
Amúgy az UPC a Voda hálozatát csak az általuk kötött szerződés keretében vette igénybe. Ha abban nincs benne anyagi okok miatt a 4G, akkor hiába vodás, nem a teljeség vonatkozik rá. És ez leellenőrizhető.
Mégegyszer felteszem a kérdést, hogy mit vizsgált meg alaposan a panaszos, ha a techniaki részleteket, a "mit tud?" -ot nem ?

szani88 2019.10.04. 10:55:41

@ThemePHL: Én mondjuk, amikor eldöntöttem, hogy szeretnék előfizetni UPC mobilra, akkor nagyjából 5 perc időráfordítással utánaolvastam a részleteire és úgy mentem megkötni a szerződést, hogy tudtam, mit fogok kapni a pénzemért. A mai világban, amikor minden (is) elérhető az interneten, főleg egy tininek, aki ebben szocializálódott, akkor rászánja azt az x percet és utánanéz a szolgáltatásnak, főleg, hogyha neki ennyire fontos kritériumról van szó.
Egyébként teljesen jól és stabilan működik a UPC, 4G hiányában sem lennék újra soha "magenta" színű.

ThemePHL 2019.10.04. 10:57:03

@havrilla:
"Triviális, hogy egy kocsinak 4 kereke van. Ha az egyik felni hiányzik, akkor az eladó a hibás, mert te olyan vak vagy, hogy a kocsi ellenörzésénél nem vetted észre?"

Bezony, hogy triviális a 4 kerék...
A vásárláskor nyilván nem kérdezed meg hogy hány kereket kapsz majd az átvételkor.

(???? Vagy te igen ????? :DDD )

Mész átvenni az elkészült, általad vásárolt autót, de csak három kerékkel szállították.

Na nebasszameg a kurvaélet, hogy ekkor a vevő legyen a hibás, csak mert nem kérdezett rá vásárláskor, hogy majd hány kerékkel fogják neki leszállítani az autóját?

ThemePHL 2019.10.04. 11:33:13

@havrilla:
"Igen, van." [csak 3G-re korlátozott Voda internet csomag]
Tudnál egy linket dobni?

"Amúgy az UPC a Voda hálozatát csak az általuk kötött szerződés keretében vette igénybe. Ha abban nincs benne anyagi okok miatt a 4G, akkor hiába vodás, nem a teljeség vonatkozik rá. És ez leellenőrizhető."

Mutasd meg.
A két cég közötti megállapodást benne az erre vonatkozó kitétellel. Ha szerinted életszerű és elvárható, hogy egy előfizető a két telekom cég által kötött keretszerződés részleteit böngészve ezt könnyen megtalálja, akkor gondolom nem lesz nehéz.

"Mégegyszer felteszem a kérdést, hogy mit vizsgált meg alaposan a panaszos, ha a techniaki részleteket, a "mit tud?" -ot nem ?"

Mégegyszer elmondom. Nyilván azt nem ellenőrizte, amit triviálisnak gondolt.
Egy biztos: Voda hálózatra számított. Korlátozások nélkül. Mivel az ellenkezőjére vonatkozó valós információ megosztását érdekes módon nem annyira erőltette az UPC.

Kérdezhetek én is?
MAX 3G. MAX A/B MBit Le/Fel, MIN C/D MBit Le/Fel.

Egy szolgáltatónak miért olyan nehéz ezt az egy mondatot jól láthatóan leírni, vagy elmondani szerződéskötéskor? Netalántán szívesen elhallgatnák?

federti 2019.10.04. 12:52:16

Nekem csak 1 kérdésem van, én vagyok köteles utánanézni a dolgoknak vagy ők kötelesek tájékoztatni a fontosabb dolgokról.

Fairy Girl 2019.10.04. 14:13:33

OFF
Ilyen helyesírással multinál vajon hogy lehet panaszt kezelni?
ON

ThemePHL 2019.10.04. 14:34:02

@szani88:
Alapvetően amúgy egyet értek veled.
Magam is elég alaposan utánanézek mire fizetek elő.

A posztoló szitujában viszont, ami miatt én inkább neki adok igazat az az, hogy
a UPC hirdeti a használt hálózatot, ugye a Vodafone, de azt egy szóval sem említi, hogy igen, de csak korlátozásokkal.
Emellet Magyarországon is az már alap hogy a 4G elérhető minden szolgáltatónál.

Szóval azt nem látom, hogy honnan a fenéből kéne gondolnia bárkinek arra, hogy ez így mégsem alap Magyarországon, a Vodafone hálózaton, még ha a UPCtől veszem is a kártyát.
Azt meg pláne nem látom be, hogy egy szolgáltatónak miért nem kötelessége tájékoztatni az embert vásárolandó mobilnet 3 alapvető tulajdonságáról, pláne ha az eltér attól amire számítani lehet.

havrilla 2019.10.04. 16:29:58

@ThemePHL:
Csengess mikor közlekedsz az úton.

havrilla 2019.10.04. 16:31:34

@federti:
Igen. Normális és minimális ésszel rendelkező ember utána néz annak, amit meg akar venni.
Hogy te nem ezt tennéd, az a magánügyed.

ThemePHL 2019.10.04. 18:04:26

@havrilla:

Látom egy kérdésre sem tudtál válaszolni. :) Míly meglepő.... :D

"Igen. Normális és minimális ésszel rendelkező ember utána néz annak, amit meg akar venni."

No, akkor okostojás... mennyi volt az utoljára megvett kenyerednek a mikotoxin tartalma?
Hol néztél utána? Mit mondott a pék amikor ezt megkérdezted tőle?

federti 2019.10.04. 19:36:39

@havrilla: Elsőre nem sikerült válaszolni, nyugodtan próbáld meg még egyszer.

Egyébként attól függetlenül, hogy utánanézel lehet valami mégsem jut eszedbe és nekik ez lenne a dolguk.

havrilla 2019.10.04. 21:43:26

@ThemePHL:
Mond neked tényleg ennyi eszed van? Szeretsz hülyén kötekedni?
A netes kapcsolat legfontosabb tulajdonsága a sebesség. Ha ezt nem nézi a delikvens, akkor mit ? A mási fontos, hogy ott elérhető-e helyileg, ahol használni akarja. Ha nem nézi meg, akkor mit néz meg? Hogy milyen betűvel írták a szöveget?
Mellesleg a kenyérnél is van egy fontos kritérium egy beteg embernek, aki allergiás vagy cukros.
Vitatkozzál magaddal , mert látom nagyon unatkozol és hülyeségekre jutsz csak.

azbest 2019.10.05. 00:47:58

@ThemePHL: A upc oldalán ez szerepelt, amikor még forgalmazták azt a csomagot:
7,2 Mbit/s leltöltési sebesség
A garantált letöltési sebesség területenként eltérő lehet
1,4 Mbit/s feltöltési sebesség
A garantált fetöltési sebesség területenként eltérő lehet
Megbízható hálózat
98,4%-os lefedettség
web.archive.org/web/20190422160418/https://www.upc.hu/internet/meg-tobb-szorakozas/mobilinternet/

Az, hogy hány gés teljesen mindegy, mert 7.2 / 1.4 megabites a max sebesség. S egy cselekvőképes embernek kellene tudnia, hogy ha upc-vel szerződik, akkor nem a vodafone-ról elképzelt feltételeket kellene számon kérnie, hanem a upc szerződését megnéznie, weblapjon elérhető infókat alapul venni. Ha pedig nem tud olvasni, akkor segítséget kérni.

ThemePHL 2019.10.05. 10:17:47

@havrilla:

"Mond neked tényleg ennyi eszed van? Szeretsz hülyén kötekedni?"

Az, hogy nem érted a kérdést, az nem a kérdés hibája. :)
(így már világos miért nem tudsz egy kérdésemre válaszolni)

Permetező 2019.10.05. 10:59:51

@havrilla: a net legfontosabb tulajdonsága hogy stabil legyen aztán hog gyors és korlátlan

ThemePHL 2019.10.05. 12:15:11

@azbest:

"Az, hogy hány gés teljesen mindegy, mert 7.2 / 1.4 megabites a max sebesség."

Ebben bizony nincs igazad.
Nem mindegy hogy az ígért elérhető sebességet 4G-n vagy 3G-n biztosítja a szolgáltató.

4G-n jó eséllyel megkapod ezt az ígért ~7Mbit sebességet, mert 4G-n még a gyakorlatban elérhető sebesség is két-háromszorosa ennek a UPC által ígértnek.

3G-n, pedig a közelébe sem fogsz kerülni az ígért ~7Mbitnek. Soha. Jó ha meglesz 3Mbit. De inkább 2Mbit.
Latency meg duplája a 3G-n mint a 4G-n. Böngészésnél hiába van elegendő sávszél, ha magas a latency, akkor az bizony a böngészés tetű lassú lesz.

Összefoglalva: jóval szarabb lesz mind a böngészés, mind a streamek nézése is 3G-n, mint 4G-n,
fÜggetlenül attól, hogy a mondjuk 4G-t is ugyanannyira mint a 3G "képessége", azaz ~7Mbitre "korlátozva" kapja a delikvens.

Na, ezért nagyon nem mindegy hogy 3G vagy 4G amin az ígért max 7Mbitet kapod.

papppapa 2019.10.06. 14:19:50

@havrilla: Kedves Ismeretlen !
Bemásolom amit írtam :"UPC mobillal azon kívül hogy csak 3G ami borzasztó lassú még fizetni sem lehet pld parkolást .Egyszóval szánalmas" . Az idézetből látszik hogy
a UPC mobilról írtam mint szolgáltatásról nem pedig a 3G hálózatról .A 3G úgy szerepel hogy csak és nem mint a vásárlást kizáró tényező .Amennyiben végig olvasod ismételten egy értelmező kéziszótárral akkor Te is megérted .Amúgy az iskolában erre mondják :ülj le fiam kettes alá .Jó indulatból
Tisztelettel : P.S

ganjaninja 2019.10.06. 18:48:41

Az a vicc ,hogy manapság egy átlag embernek (lehet ,pék ,könyvelő,tanár) mindenhez értenie kellene. Egy kicsi könyvelés , jog , elektronika , marketing ,autószerelés és minden más!!!
Az is vicc ,hogy azok akiknek a munkáján múlik egy csomó minden (A KIBA.. ÜGYFÉL , MEGRENDELŐ...aki ha nem fizet te sem zabálsz)...na ők sem tudják vagy akarják a saját területükön felmerülő problémát kezelni.

Pár mondatban a magyar és a balkáni valóság.
Kedves ügyfél!
Megszopattunk...de leszarjuk...vagy valami szabályzat mögé elbújunk.
Ki a francot érdekel egy-két elégedetlen ügyfél?? A piac nagy része a miénk...akár milyen szarok vagyunk akkor sem megyünk tönkre.
Szóval mindenki bekaphatja.

CCnick 2019.10.24. 21:27:39

@ThemePHL: "Vodafone hálózat az ott elérhető összes lehetőséggel." Ezt irta/mondta valahol valamikor valaki az UPC-nél?

ThemePHL 2019.10.24. 22:02:22

@CCnick:

""Vodafone hálózat az ott elérhető összes lehetőséggel." Ezt irta/mondta valahol valamikor valaki az UPC-nél?"

Az eredeti kommentem ide vonatkozó része egyben, nem kimazsolázgatva egy-egy mondatot, pontosan vázolja a hogy mit gondolok erről...

"Vodafone hálózatot ígért. Ha nem emeli ki, hogy ugyan a hálózat
Vodafone, de csak csökkentett módban lehet majd használni, akkor
ez bizony azt jelenti, hogy:

Vodafone hálózat az ott elérhető összes lehetőséggel.
Ahol csak 3G van, ott nyilván 3G, de ahol van 4G ott 4G."

Vincenzo6 2019.10.26. 16:16:34

Mit gondolt a gyenge képességű, mitől olcsóbb a UPC? Nyilván azért, mert a Voda amúgy is fejletlen, szutyok hálózatát használja és azt is korlátozva. Nem kell nagy agytrösztnek lenni, hogy gyanús legyen. Olcsó húsnak híg a leve, kár hogy ilyen jófej volt a UPC a balfasz fillérbaszóval a panasza után.
süti beállítások módosítása