No more benzinkút, no more para és no more büntetés, csak a suhanás közben megváltott autópálya-matrica! Ugye milyen jól hangzik? Nagy kár, hogy a Simple (az OTP mobilfizetős alkalmazása) 3 ígéretéből csak az első 2 volt igaz, ami olvasónknak 30 ezer forintba és egy kicsit stresszesebb szülésébe került. Pénzügyi kérdésekben jártas tanácsadónk, Kiszámoló Miklós szerint, "ha a kedves levélírónak van kedve hozzá, keresse az igazát a Pénzügyi Békéltető Testületnél, valószínűleg neki adnak igazat."
Kedves Hilda!
30 ezerre szívatott meg az OTP Simple Pay appja
Egy szép augusztusi vasárnap délután rutinosan megvettem a pályamatricát az OTP Simple Pay alkalmazásán keresztül és a sikeres tranzakcióról azonnal smst is kaptam a bankomtól, hogy a kreditkártyám megterhelték. Később jött a meglepetés, miszerint autópályamatricánk nem volt, ezért a NÚSZ négyszer 14.875 Ft. pótdíj megfizetésére kötelez. Itt 8 hónapos terhes voltam és már rohadtul csak ez hiányzott. Nem csak a pénztárcámnak hanem úgy az idegállapotomnak is.
Első lépésben megnyitom az appot és érdekes módon nyoma sincs az adott tranzakciónak. Hirtelen azt gondoltam hallucináltam hiszen olyan nincs, hogy egy tranzakció eltűnjön az appból (egy szoftverfejlesztő cégnél dolgozom és ez nem csak fejlesztői, de jogi szemmel is több mint aggályos). Az smseimet megnyitva viszont látom, hogy ott az sms a banktól, amiben az egyenlegem terhére levonták/zárolták a pályamatrica díját – Simple M megjelöléssel.
Felhívtam a Simple Pay ügyfélszolgálatot ahol azt a a tájékoztatást kaptam, hogy valóban volt ilyen tranzakcióm (rendszám, időpont etc stimmel) de sajnos még "nyitott", (ennek jelentését nem tudták megmagyarázni), levonás nem történt, valóban nincs matricám, a büntetés jogos. WTF?
A Simple Pay képviselője szerint "a banki sms nem garancia semmire", NEKEM kellett volna a netbankban megbizonyosodnom róla, hogy valóban sikeresen levonásra került az összeg. (Itt jött az első összehúzódás). Nem értette a különbséget a zárolás/levonás között ami még OTP-s mércével mérve is amatőr. Arra sem tudott válaszolni, hogy ha ŐK látják a tranzakciót a “rendszerben” akkor én mint user miért nem látom ugyanazt. A tranzakció idején az app sikert jelzett amit az is megerősít, hogy a banki zárolás megtörtént. Később viszont a tranzakció összes nyoma eltűnt az appból.
Leültem, bevettem egy magnéziumot és írásba vetettem a képtelenséget amit állítottak. Az előző amatőr kifogást módosították. Gyenge kezdés után erős visszaesés:
“Nyilvántartásunk felülvizsgálata során megállapítottuk, hogy a 2018. augusztus 26-án 16:45-perckor e-matrica vásárlást kezdeményezett. Az alkalmazásban a vásárlás indítását követően nem választotta ki a fizetési módot, így a matrica díját nem vontuk le a számlájáról.”
WTF?? Ha szerintük nem választottam fizetési módott akkor
1) hogyan jutottak a kártyaadataimhoz
2) hogyan zárolhattak azon sikeresen?Visszamentem még 5 kérdéssel. Tudom…tátott szájjal a f@szerdőbe. És lőn. Aznap, amikor az immáron utolsó válaszuk megérkezett megszültem. True story. (Mindketten jól vagyunk, ezt a levelet már itthonról írom).
A válaszuk:
“a sikeres matricavásárlásról az alkalmazásban a „Vásárlásaim története” menüpontban van lehetősége meggyőződni” illetve, hogy “Bank által küldött SMS értesítés, nem minősül sikeres vásárlásra vonatkozóan bizonylatnak tekintettel arra, hogy az a zároláskor küldi meg a számlavezető bank”.
Vagyis magyarul: Mennyi tíz? Mi tíz? Mi mennyi? Költői kérdéseim: mi történhet zárolás és levonás között ami miatt a tranzakció sikertelen lehet ÉS a felhasználó hibája illetve hogy miért csak a sikeres tranzakciókat látja a felhasználó a sikertelent miért nem amikor ŐK látják??
Nyilván én is hibáztam, mert egyrészt naívan azt gondoltam, hogy ha sikeresen zárolták az összeget a kreditkártyámon akkor rajtam már nem múlik semmi, én mindent megtettem a szerződésszerű teljesítésért tehát tőlük is elvárhatom ugyanezt. Másrészt meg OTP? Megérdemlem!
Időközben a NÚSZ 2 bírságot elengedett így mindössze 30 ezerbe fájt nekem a fenti sztori.
Persze azért remélik, hogy “a jövőben elégedetten veszem igénybe szolgáltatásaikat”. Hát ugye, most, hogy kismama vagyok, rohadtul ráérek screenshotolni meg vásárláskor leellenőrzi a tranzakciótörténetet, a vásárlást igazoló emailt, letölteni a nyugtát, meg majd jövő héten a netbankot is leellenőrzöm 2 szopi közt egy harmadikat keresve, hogy meggyőződjek róla, hogy Ők végre tudtak hajtani egy ilyen satuegyszerű műveletet mint egy matricavásárlás. Ja nem.
Helga
UPDATE jan.10.
A posztot természetesen elküldtök a bepanaszolt Simple-nek, és megkérdeztük, hogy
- történt-e valami hiba a panaszkezelésben a eírtak alapján
- ha nem,hogyan tudják a Simple alkalmazás használói megelőzni, hogy a hasonló helyzetbe kerüljenek, mikor lehetnek biztosak abban, hogy van matricájuk vagy kifizettek valami szolgáltatást?
Az alábbi választ kaptuk:
A Simple by OTP alkalmazáson keresztüli matricavásárlásokban az OTP Mobil partnere a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) Ennek megfelelően a folyamat során az alkalmazásban kezdeményezett matricavásárlás összegét az OTP Mobil zárolja, és az igénylést továbbítja a NÚSZ felé. A tranzakció akkor minősül sikeresnek, amikor a NÚSZ jóváhagyja az igénylést és megküldi a kért matricát. Az addig csak zárolt összeg ekkor kerül levonásra, így ez minősül a vásárlás pillanatának. A vásárlás sikerét a Simple rendszerétől kapott e-mailes visszaigazolás jelzi, valamint a megvásárolt matrica megjelenik az alkalmazás „Matricáim” menüpontjában is.
A hasonló kellemetlenségek elkerülése érdekében javasoljuk vásárlóinknak, hogy minden esetben várják meg az e-mailes visszaigazolás érkezését, illetve ellenőrizzék matricájuk megjelenését az alkalmazásban. Amennyiben ez néhány percen belül nem történik meg, keressék bizalommal ügyfélszolgálatunkat, ahol munkatársaink készséggel állnak felhasználóink rendelkezésére.
Az OTP Mobil csapata
Az utolsó 100 komment: