Két legyet ütünk egy csapásra, Egyszerű kérdések, egyszerű válaszok, és Általános okosságok rovatunk is gyarapszik a mai poszt tartalmával, melyben a nagy kérdés: mondhatja egy cég, hogy csak személyesen és hivatalos levélben fogad el panaszt, a 2019-ben legkézenfekvőbb telefonos és emailes jelzés teljes ignorálásával? Spoiler! Igen. Az más kérdés, hogy erre vevőként mit mondhatnék: amelyik cég úgy tesz, mintha egy másik században élne, annak egy idő után múltja lesz, de jövője nem biztos.
Hello
Még az elején vagyok, reméljük nem fog elhúzódni, úgyhogy egyelőre nem poszt még, inkább érdekesség:
Röviden a lényeg: RS bútortól vettem bútort, kihozták, de szar, gondoltam írok nekik panaszt erre mit ír a honlap:
Tájékoztatjuk, hogy a hatályos szabályozások értelmében telefonon valamint elektronikus úton reklamációt nem áll módunkban rögzíteniNomost, egyrészt ez vicc a XXI. században, másrészt meg egy ordas nagy hazugság szerintem. Éppen hogy kötelesek mindkettőt elfogadni az én jogértelmezésem szerint, hiszen a szóbeli panaszról azt írja a szabályozás, hogy:A szóbeli panasz
A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell.
Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni.....
A vállalkozás köteles a jegyzőkönyv másolati példányát
- személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni,
- telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni, egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan köteles eljárni.
A fogyasztóvédelmi törvény a szóbeli panaszt megbontja személyesen-, illetve egyéb módon közölt szóbeli panaszra. A szabályozás alapján egyértelmű a vállalkozások kötelezettsége, így a szóbeli (pl. telefonon, vagy Skype-on közölt) panaszról is jegyzőkönyvet kell felvenni.
A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni. Az egyedi azonosító szám bevezetése a panasz visszakereshetőségét segíti. Ezt a számot az ügyféllel is közölni kell.
míg az írásbeli panasztételről többek közt ezt írja:
Az írásbeliség követelményének levél, e-mail, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
Mindez a http://fogyasztovedelem.kormany.hu/node/15 oldalon részletesen megtalálható.
üdv
Csaba
Bevezetheti egy cég, hogy nem fogad el panaszt telefonon vagy emailen? Megkérdeztük.
UPDATEKedves Homár Olvasó!
A fogyasztóvédelemről szóló törvény a vállalkozások számára kötelezővé teszi a tájékoztatást a panaszok közlése érdekében a vállalkozás levelezési címéről és – ha a panaszokat ilyen módon is fogadja – elektronikus levelezési címéről, illetve internetes címéről telefonszámáról. A törvény tehát személyes szóbeli és írásbeli panaszok fogadását írja elő a vállalkozások számára kötelezően. Elektronikus úton, illetve telefonon történő panaszok fogadása csak a vállalkozás erre irányuló vállalása esetében kötelező.
A közszolgáltatási tevékenységet folytató vállalkozások, illetve a törvényben meghatározott egyéb vállalkozások kötelesek csak a fogyasztók tájékoztatására ügyfélszolgálat működtetéséről gondoskodni szintén a törvényben meghatározott feltétekkel.
Fentiek alapján javasolható a panaszt írásban, postai tértivevényes levélben megküldeni a vállalkozás székhelyére, amelyre a cég köteles legkésőbb 30 napon belül indokolással ellátott választ adni. Ha a fogyasztó a panaszkezelésre vonatkozó jogszabályi rendelkezések megsértését észleli, akkor az illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz tud bejelentést tenni.
Felhasznált jogszabály: 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről (itt: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=30909.360617 )
hello,
láttam kikerült posztba is, nagyjából én is ezt a választ kaptam amit ti betettetek, de a story ennél összességében érdekesebb.
Szóval egyrészt kiderült hogy internetes rendelésnél esetén lehet emailben reklamálni de csak ebben az esetben.
Másrészt kiderült hogy én is és az rs is kevertük a panasz és a minőségi kifogás fogalmát. Röviden :a panasz az a működésre vonatkozó észrevétel, nem pedig a termék minőségére.
Ezen felül írtam két kormanyhivatalnak, a budaörsinek es xiii.kerületinek, mert nem tudtam melyik az illetékes(a bolt xiii. kerületi de a webshop amin keresztül rendeltem budaörsi), ahogy a gvti leveléből kiderült egyik sem, mert az V.kerületi. Nomost a budaörsi ezt tudta és továbbította a levelemet az V.kerülethez, aki hivatalból eljárást indított(!) míg a xiii.kerület, aki tehát nem illetékes megküldte nagyjaból azt a választ amit ti is kitettetek.(maileket küldöm)
egyébként a bútorokat vegül kicserélték/kijavították korrektül, bár nem volt egyszerű menet.
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2019.06.19. 15:39:05
Amúgy a szóbeli panasz oké, de az ultimate kommunikáció a tértivevényes ajánlott, a cégnek és a fogyvédnek is... :D
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2019.06.19. 15:40:18
Terézágyú 2019.06.19. 16:12:19
- nem kaptam meg a zemilt... lehet hogy maguk elkűtték, de nem kaptam meg. bisztos rossz a net.
- lehet hogy megjött, de én nem olvasok el emilt idegenektől
- biztos betette a rendszerem a szpemek közé
- ja, aztat a zemilcímet már nem használom
- ja, mer a zemilcímem nem pisti91, hanem pisty91... igen, én adtam meg, de biztos elírtam, hát emberek vagyunk, tévedhetünk, hánem?
- direkt rossz emilcímet adtam meg, nekem ne kűdözgessen senki emilet.
......
Szóval annyira de annyira ragaszkodunk az e-mailhoz, mint a pószter is - addig, amíg a mi érdekünk kívánja...
CsakLajosAz 2019.06.19. 16:44:06
Ez a szerb, vagy szlovák, vagy milyen bútoros cég gagyi termékeket gyárt. Sajnos tudom, soha többet. (Reset könyves szekrény hátsó lábai műanyagok, amiben van egy 90fokos hajlítás... Meddig bírja??? Vagy reset komód teteje olyan vékony hogy berogyott egy asztali óra alatt. Nem vicc!!! Nem lehet a fiókot betolni..
Vacak gagyi mind. soha többet...
Terézágyú 2019.06.19. 16:50:26
" A Te állításod azt feltételezi, hogy mindenkinek, aki az RS-nél vásárol, kell lennie magyar, bejelentett lakcímének? Ugye, hogy nem ."
Én nem is említettem az RS-t. Itt volt a mondandóm lényege: "Szóval annyira de annyira ragaszkodunk az e-mailhoz, mint a pószter is - addig, amíg a mi érdekünk kívánja..." - de ha nem kívánja úgy az érdekünk, akkor leszarjuk, hogy tud-e kommunikálni a cég VELÜNK emailben...
És miért kellene, hogy lakcíme legyen? Levelet tud írni akkor is, ha nincs lakcíme. Ámbár ha bútort vett, akkor van címe...
Mellesleg te meg azt feltételezed, hogy lakcíme nincs, de e-mailcíme van? :)))))
"Ez a szerb, vagy szlovák, vagy milyen bútoros cég gagyi termékeket gyárt. Sajnos tudom, soha többet."
Ja, elfogult vagy. Rohattspar.
FDToth 2019.06.19. 18:51:10
A hiba a gyokerekben van!
Nincs is itthon fogyved.
Mashol is postazasr varnak el, de ugye megirni egy levelet, feladni, majd valaszoonak ra az jobal bonyolultabn es tobb ido mjnt az e-mail.
Treff Bubi 2019.06.19. 19:43:38
rarabel 2019.06.19. 20:13:46
Antalbaba 2019.06.19. 21:17:59
ember100 2019.06.20. 00:15:40
Nincs ezzel gond :)
Ha harc hát legyen harc !
Bemenni személyesen beírni a panaszkönyvbe hogy mi a kifogás gond a bútorral.első lap kitép.
Megvárni a 30 napot 99% hogy SEMMILYEN válasz nem fog érkezni .
A brit királyi légierővel ARANY áron visszavitetni a cuccot és bíróságon perben MINDEN fillért visszakérni , még nem vagyoni kár is szóba jöhet.
kéki béla 2019.06.20. 05:09:39
kéki béla 2019.06.20. 05:15:02
kéki béla 2019.06.20. 05:19:41
Egy netes cégnél...
Zuzer78 2019.06.20. 06:26:47
kéki béla 2019.06.20. 06:50:16
Alf56 2019.06.20. 06:59:05
Alf56 2019.06.20. 07:07:17
- ügyfél reklamál
- eladó RÖGZÍTI ÉS VISSZAKERESHETŐEN ELTÁROLJA a reklamációt
És itt asszem vége is a "majd küldök nekik egy csúnya imélt vagy leordítom a hajukat telefonon"
Kapott valaki fizetés felszólítást sima levélben?
Imélen?
Telefonon?
BEFIZETTE?????
Értelmes és nem amnéziában szenvedő Homár olvasók nem elsőznek (másodikként), hanem eszükbe jut az ez ügyben már korábban leírt >100 eset: reklamálni csak rögzített, visszakereshető módon.
Im just here for the comments 2019.06.20. 07:13:28
Nerevaryne 2019.06.20. 07:14:40
Nancsibacsi 2019.06.20. 07:59:39
GiaMarie 2019.06.20. 08:06:15
2019.06.20. 08:07:03
2019.06.20. 08:17:12
Terézágyú 2019.06.20. 08:46:39
Sajnálom, hogy neked sem sikerült értelmezni a kommentemet.
Itt van két hozászólás még:
@Alf56: @kéki béla:
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2019.06.20. 09:41:43
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2019.06.20. 10:01:03
ekat 2019.06.20. 11:22:58
Meggyőztél a leírtakkal.
Viszont:
én vagyok az az ember, - és gondolom vagyunk páran - aki csak akkor fordul ügyfélszolgálathoz, ha minden kapott papír, és a honlapon fellelhető összes információ, dokumentum, ad abszurdum ÁSZF elolvasása után még mindig nem találok választ a kérdésemre / megoldást a problémámra.
Soha semmilyen ügyfélszolgálat nem tudott érdemben válaszolni, amiből az következik, hogy eleve csak részben a hülyéknek, részben azoknak vannak, akik nem járnak utána a dolgoknak, vagy nem olyan extrémen, mint én. :D
Két eset létezik:
90%-ban kiragad a mailemből egy random, a profiljukba vágó szót, és be-copy-paste-el valamit, ami ezt tartalmazza. Nem zavarja, esetleg enm is érti, hogy kicsit sem válaszol vele arra, amit felvetettem.
10%-ban az a válasz jön, hogy továbbítja az adott cég ügyintézőjének, és majd az válaszol.
Szóval innentől a kérdésem: hogy ha a hülyék ne hívják őket, a nem hülyéknek meg nem tudnak válaszolni, akkor mire vannak?
GiaMarie 2019.06.20. 11:33:21
2019.06.20. 11:59:33
Leírnád esetleg a webshopod címét? Csak mert messze kerülni akarom. Nem azért, mert nem lenne igazad a konkrét esetekben, csakhogy ilyen hozzáállású kereskedőtől nem szeretnék vásárolni, mert gyanús, hogy a jogos panaszt is hasonlóan reagálod le, ha már ilyen frusztrált vagy a hülyéktől.
Terézágyú 2019.06.20. 12:07:09
Te egyébként kereskedő/szolgáltató vagy?
juhaszvik 2019.06.20. 12:12:35
2019.06.20. 12:20:58
Nem. Most akkor az jön, hogy ne ugassak bele, mert nincs a másik oldalon tapasztalatom?
Terézágyú 2019.06.20. 12:27:58
"Nem. Most akkor az jön, hogy ne ugassak bele, mert nincs a másik oldalon tapasztalatom?"
:)
Fogalmazzunk úgy, hogy próbáld egy kicsit (néha) a másik oldalba is beleképzelni magadat...
Nem hülyeség ez a nyári diákmunka-dolog (akár egy mekiben, vagy egy lángossütőben stb.): nem árt, ha mindenki megtapasztalja milyen érzés a másik oldalon lenni...
... sőt, talán az a helyzet, hogy valahol mindenki ott van a másik oldalon is: a mindenkori pószter is szolgáltat néha, mert mondjuk kormányablakban dolgozik, vagy ilyesmi, és vajon ilyenkor is nyomatja-e , hogy "első az ügyfél..."
juhaszvik 2019.06.20. 12:48:31
ezt leszámítva persze fontos a tapasztalat, meg úgy általában az empátia.
2019.06.20. 12:51:07
De épp ez az, hogy ha belepróbálom képzelni magamat, abból kiindulva, hogy más szituaciókban milyen emberekkel találkozok, akkor mindig arra lyukadok ki, hogy aki nem viseli jól a hülyéket, annak nem kellene kereskedelemmel foglalkoznia. Főleg, ha annyira frusztrálr lesz tőlük, mint GiaMarie. Én magamról tudom, hogy alkalmatlan lennék rá. De mondjuk pl. filmkészítésre is, ettől még van olyan rendező vagy színész, akiről szintén azt gondolom, hogy hanyagolnia kellene ezt a munkát.
Snagal 2019.06.20. 12:59:39
annyit mellé tennék, hogy amennyire én láttam diákmunkásokkal mindig nagyon óvatosan bánnak a cégek így szerintem ilyen keretek között nem lehet annyira megtapasztalni a másik oldalt (persze a semminél sokkal több)
Egész más full-time munkavállalóként úgy dolgozni egy ilyen pozícióban, hogy mondjuk a megélhetésed múlik rajta, tehát az ember nem úgy áll hozzá, hogy "leszarom, 2 hét múlva úgy is a balatonon verem el a fizumat" :))
Én dolgoztam kereskedelembe 2 fős üzletben anno, szerettem, de az emberek tényleg baromi fárasztóak, viszont én azt tapasztaltam, hogy sokszor hasonló területen dolgozók is irgalmatlan parasztok tudnak lenni, szimplán azért mert élvezik, hogy most ők vannak a túloldalon és gondolom így vettek elégtétel a sok hülye vásárló utána akiket nekik kellett elviselni.
juhaszvik 2019.06.20. 14:02:18
önfényezés off :)
GiaMarie 2019.06.20. 14:06:18
ekat 2019.06.20. 15:41:57
Viszont nekem rendszeresen tátva marad a szám, mikor azt látom, hogy mennyi magyar webshop árul terméket a méretei (vagy bármilyen egyéb érdemi információ) megadása nélkül. Nem véletlenül rendelek minden szart az Amazonról a szállítási költség ellenére is. :) Na meg persze számíthatok rá, hogy gond esetén is ügyfélbarát módon fognak hozzámállni.
ekat 2019.06.20. 15:43:05
ekat 2019.06.20. 15:45:00
kéki béla 2019.06.20. 16:43:50
Olvasásról szóló visszaigazolás is opcionális, nálam tiltva van.
És még1x: tértivevényes küldeménynél a posta "garantálja", hogy a címzett megkapja és ennek nyoma is maradjon. E-mailnél... nem lehetetlen megnézni, hogy a címzett fiókjához hozzáférő egyén megnyitotta-e, de ha pop3 segítségével töltöm le és közben elvész, akkor hová fordul a küldő a panaszàval?
kéki béla 2019.06.20. 16:47:49
Tudnèk ellenpéldát... ma pl negyedórára eltűnt az eladó kislány, mikor megkérdeztem, hogy egy okosóra pántja milyen hosszú. :)
Aztán visszajött a válasszal, kinyomozták a kollégáival.
killerkaller 2019.06.21. 09:21:06
lobster thermidor 2019.06.29. 06:22:36
Igazad van, sőt annyit tennék hozzá, hogy a webshop igen tisztelt üzemeltetőjének tudomásul kellene vennie azt a tényt, hogy a mi kis hazánkban a webshopokon vásárlók között meglehetősen alacsony az agysebészek, vagy atomfizikusok száma, viszont többségében egyszerű fogyasztók, akik esetleg a weboldalon lalálható sablonszövegeknél valamivel több információra éheznek, ezt pedig úgy vélik, hogy a telefonos ügyfélszolgálat képes csillapítani. Az már csak a hab a tortán, hogy szinte minden webshop úgyfélszolgálatos munkatársa, de még a nagytudású üzemeltetője is rászorulhat arra, hogy időnként igénybe vegye valamelyik közüzemi, vagy bármely más szolgáltató ügyfélszolgálatának a segíségét, aholis ő maga is bekerül az általa emlegetett "hülye ügyfél"
lobster thermidor 2019.06.29. 06:24:09
...kategóriába.