Tékozló Homár

Kitalálhatja egy cég, hogy nem fogad el panaszt telefonon és emailen?

2019.06.19. 15:04 | Homár Hilda | 47 komment

via GIPHY

Két legyet ütünk egy csapásra, Egyszerű kérdések, egyszerű válaszok, és Általános okosságok rovatunk is gyarapszik a mai poszt tartalmával, melyben a nagy kérdés: mondhatja egy cég, hogy csak személyesen és hivatalos levélben fogad el panaszt, a 2019-ben legkézenfekvőbb telefonos és emailes jelzés teljes ignorálásával? Spoiler! Igen. Az más kérdés, hogy erre vevőként mit mondhatnék: amelyik cég úgy tesz, mintha egy másik században élne, annak egy idő után múltja lesz, de jövője nem biztos.

Hello

Még az elején vagyok, reméljük nem fog elhúzódni, úgyhogy egyelőre nem poszt még, inkább érdekesség:

Röviden a lényeg: RS bútortól vettem bútort, kihozták, de szar, gondoltam írok nekik  panaszt erre mit ír a honlap

Tájékoztatjuk, hogy a hatályos szabályozások értelmében telefonon valamint elektronikus úton reklamációt nem áll módunkban rögzíteni
Nomost, egyrészt ez vicc a XXI. században, másrészt meg egy ordas nagy hazugság szerintem. Éppen hogy kötelesek mindkettőt elfogadni az én jogértelmezésem szerint, hiszen a szóbeli panaszról azt írja a szabályozás, hogy:

A szóbeli panasz

A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell.

Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni.....

A vállalkozás köteles a jegyzőkönyv másolati példányát

  • személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni,
  • telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni, egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan köteles eljárni.

A fogyasztóvédelmi törvény a szóbeli panaszt megbontja személyesen-, illetve egyéb módon közölt szóbeli panaszra. A szabályozás alapján egyértelmű a vállalkozások kötelezettsége, így a szóbeli (pl. telefonon, vagy Skype-on közölt) panaszról is jegyzőkönyvet kell felvenni.

A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni. Az egyedi azonosító szám bevezetése a panasz visszakereshetőségét segíti. Ezt a számot az ügyféllel is közölni kell.

míg az írásbeli panasztételről többek közt ezt írja:

Az írásbeliség követelményének levél, e-mail, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

Mindez a http://fogyasztovedelem.kormany.hu/node/15 oldalon részletesen megtalálható. 

üdv

Csaba

Bevezetheti egy cég, hogy nem fogad el panaszt telefonon vagy emailen? Megkérdeztük.

Kedves Homár Olvasó!

A fogyasztóvédelemről szóló törvény a vállalkozások számára kötelezővé teszi a tájékoztatást a panaszok közlése érdekében a vállalkozás levelezési címéről és – ha a panaszokat ilyen módon is fogadja – elektronikus levelezési címéről, illetve internetes címéről telefonszámáról. A törvény tehát személyes szóbeli és írásbeli panaszok fogadását írja elő a vállalkozások számára kötelezően. Elektronikus úton, illetve telefonon történő panaszok fogadása csak a vállalkozás erre irányuló vállalása esetében kötelező.

A közszolgáltatási tevékenységet folytató vállalkozások, illetve a törvényben meghatározott egyéb vállalkozások kötelesek csak a fogyasztók tájékoztatására ügyfélszolgálat működtetéséről gondoskodni szintén a törvényben meghatározott feltétekkel.

Fentiek alapján javasolható a panaszt írásban, postai tértivevényes levélben megküldeni a vállalkozás székhelyére, amelyre a cég köteles legkésőbb 30 napon belül indokolással ellátott választ adni. Ha a fogyasztó a panaszkezelésre vonatkozó jogszabályi rendelkezések megsértését észleli, akkor az illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz tud bejelentést tenni.

Felhasznált jogszabály: 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről (itt: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=30909.360617 )

UPDATE
Csaba közben beszámolt a fejleményekről:

hello,

láttam kikerült posztba is, nagyjából én is ezt a választ kaptam amit ti betettetek, de a story ennél összességében érdekesebb.

Szóval egyrészt kiderült hogy internetes rendelésnél esetén lehet emailben reklamálni de csak ebben az esetben.

Másrészt kiderült hogy én is és az rs is kevertük a panasz és a minőségi kifogás fogalmát. Röviden :a panasz az a működésre vonatkozó észrevétel, nem pedig a termék minőségére.  

Ezen felül írtam két kormanyhivatalnak, a budaörsinek es  xiii.kerületinek, mert nem tudtam melyik az illetékes(a bolt xiii. kerületi de a webshop amin keresztül rendeltem budaörsi), ahogy a gvti leveléből kiderült egyik sem, mert az V.kerületi. Nomost a budaörsi ezt tudta és továbbította a levelemet az V.kerülethez, aki hivatalból eljárást indított(!) míg a xiii.kerület, aki tehát nem illetékes megküldte nagyjaból azt a választ amit ti is kitettetek.(maileket küldöm)

egyébként a bútorokat vegül kicserélték/kijavították korrektül, bár nem volt egyszerű menet.

13.png

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2019.06.19. 15:39:05

Ez az RS bútor nem járt már itt?
Amúgy a szóbeli panasz oké, de az ultimate kommunikáció a tértivevényes ajánlott, a cégnek és a fogyvédnek is... :D

Terézágyú 2019.06.19. 16:12:19

Nos.... nem nem tud nem eszembe jutni, hogy hányszor hangzott itt el (és hányszor tapasztaltam), hogy aszonta a kuncsaft (magyarázkodásképpen, hogy miért nem reagált a felszólításra)
- nem kaptam meg a zemilt... lehet hogy maguk elkűtték, de nem kaptam meg. bisztos rossz a net.
- lehet hogy megjött, de én nem olvasok el emilt idegenektől
- biztos betette a rendszerem a szpemek közé
- ja, aztat a zemilcímet már nem használom
- ja, mer a zemilcímem nem pisti91, hanem pisty91... igen, én adtam meg, de biztos elírtam, hát emberek vagyunk, tévedhetünk, hánem?
- direkt rossz emilcímet adtam meg, nekem ne kűdözgessen senki emilet.
......
Szóval annyira de annyira ragaszkodunk az e-mailhoz, mint a pószter is - addig, amíg a mi érdekünk kívánja...

CsakLajosAz 2019.06.19. 16:44:06

@Terézágyú: Ez marhaság. Ha a user mailban küld panaszt, ismert a címe, arra kap választ. Ha helyben, papíron,akkor postán. A Te állításod azt feltételezi, hogy mindenkinek, aki az RS-nél vásárol, kell lennie magyar, bejelentett lakcímének? Ugye, hogy nem .

Ez a szerb, vagy szlovák, vagy milyen bútoros cég gagyi termékeket gyárt. Sajnos tudom, soha többet. (Reset könyves szekrény hátsó lábai műanyagok, amiben van egy 90fokos hajlítás... Meddig bírja??? Vagy reset komód teteje olyan vékony hogy berogyott egy asztali óra alatt. Nem vicc!!! Nem lehet a fiókot betolni..

Vacak gagyi mind. soha többet...

Terézágyú 2019.06.19. 16:50:26

@CsakLajosAz:
" A Te állításod azt feltételezi, hogy mindenkinek, aki az RS-nél vásárol, kell lennie magyar, bejelentett lakcímének? Ugye, hogy nem ."

Én nem is említettem az RS-t. Itt volt a mondandóm lényege: "Szóval annyira de annyira ragaszkodunk az e-mailhoz, mint a pószter is - addig, amíg a mi érdekünk kívánja..." - de ha nem kívánja úgy az érdekünk, akkor leszarjuk, hogy tud-e kommunikálni a cég VELÜNK emailben...

És miért kellene, hogy lakcíme legyen? Levelet tud írni akkor is, ha nincs lakcíme. Ámbár ha bútort vett, akkor van címe...

Mellesleg te meg azt feltételezed, hogy lakcíme nincs, de e-mailcíme van? :)))))

"Ez a szerb, vagy szlovák, vagy milyen bútoros cég gagyi termékeket gyárt. Sajnos tudom, soha többet."

Ja, elfogult vagy. Rohattspar.

FDToth 2019.06.19. 18:51:10

A poszter ne az rs-t okolja, hanem a magyar jogrendszert es hulyebbnel hilyebb osdi rendeleteket.
A hiba a gyokerekben van!
Nincs is itthon fogyved.
Mashol is postazasr varnak el, de ugye megirni egy levelet, feladni, majd valaszoonak ra az jobal bonyolultabn es tobb ido mjnt az e-mail.

Treff Bubi 2019.06.19. 19:43:38

Kapják be a kék RS-t.

rarabel 2019.06.19. 20:13:46

@FDToth: Tenyleg rengeteg a gyoker...

Antalbaba 2019.06.19. 21:17:59

Mi a bibi? Levelet megfogalmaz, odafárad, igény szerint a levélbe hajtogat sünt/féltéglát/a bútort, ráhúzza a Batz papucsot - csak a kényelmes fogás céljából -, majd a kirakaton át személyesen és roppant hivatalosan bekézbesíti a pénztár irányába;-) Ezt a fílinget telefonon/emailben nehéz hozni:-)

ember100 2019.06.20. 00:15:40

Helló !

Nincs ezzel gond :)
Ha harc hát legyen harc !
Bemenni személyesen beírni a panaszkönyvbe hogy mi a kifogás gond a bútorral.első lap kitép.
Megvárni a 30 napot 99% hogy SEMMILYEN válasz nem fog érkezni .
A brit királyi légierővel ARANY áron visszavitetni a cuccot és bíróságon perben MINDEN fillért visszakérni , még nem vagyoni kár is szóba jöhet.

kéki béla 2019.06.20. 05:09:39

@Terézágyú: az e-mail olyan műfaj, hogy nincs garantálva a kézbesítése.

kéki béla 2019.06.20. 05:15:02

Nekem úgy rémlik, az RS-től online is lehet vásárolni. Amennyiben ez igaz, akkor valóban gázos ez a hozzáállás. Ha én emlékszem rosszul... akkor is nevetséges, különösen annak fényében, hogy 2011-ben e-mailben és telefonon intéztem párhuzamosan a reklamációmat, amit ugyan átpasszoltak a gyártónak, de sikeresen rendeződött végül.

kéki béla 2019.06.20. 05:19:41

Egyébként aki ezen fennakad, az mit szól a digi XXI. századi hozzáállásához? Hirdetik a mobil szolgáltatásukat, de... arról nem szól a reklám, hogy ügyintézni kizárólag személyesen lehet, és még meghatalmazás birtokában sem állnak szóba mással, csak az előfizetővel...
Egy netes cégnél...

Zuzer78 2019.06.20. 06:26:47

@kéki béla: személyesen viszont megvoltak a kártyák 5 perc alatt mindennel együtt.

kéki béla 2019.06.20. 06:50:16

@Zuzer78: nekünk nem... félórányi várakozás után eljöttünk.

Alf56 2019.06.20. 06:59:05

@CsakLajosAz: Lakcímről ugye senki nem írt egyetlen betűt se ....

Alf56 2019.06.20. 07:07:17

Ugye jól rémlik, hogy SENKI SEMMIT nrm írt arról, hogy a panaszkezelés hivatalosan hogy is működik:
- ügyfél reklamál
- eladó RÖGZÍTI ÉS VISSZAKERESHETŐEN ELTÁROLJA a reklamációt
És itt asszem vége is a "majd küldök nekik egy csúnya imélt vagy leordítom a hajukat telefonon"

Kapott valaki fizetés felszólítást sima levélben?
Imélen?
Telefonon?
BEFIZETTE?????

Értelmes és nem amnéziában szenvedő Homár olvasók nem elsőznek (másodikként), hanem eszükbe jut az ez ügyben már korábban leírt >100 eset: reklamálni csak rögzített, visszakereshető módon.

Im just here for the comments 2019.06.20. 07:13:28

@kéki béla: sajnos a magyar postát elnézve, postai úton sokkal megbizhtatlanabb a kézbesítés, mint emailben.

Nerevaryne 2019.06.20. 07:14:40

@kéki béla: Ha szerződést akarsz aláírni akkor ahhoz ügyvédi meghatalmazás kell pecséttel mindennel. Olyat vittél?

Nancsibacsi 2019.06.20. 07:59:39

@Terézágyú: Ez egy online shop. Ha digitálisan fel tudnak venni egy megrendelést, akkor reklamációt miért nem? Értem én hogy a törvény erre lehetőséget ad, de ezek szerint sz.r a törvény, illetve ez a shop is sz.r, és mivel 1000+1 bútoráruház van, amelyikből legalább a fele korrektebb, ezért nyilvánvaló hogy az RS-t el kell felejteni, mint a dínókat. Igen, csak ezért - ez is pont elég indok rá.

GiaMarie 2019.06.20. 08:06:15

Sajnos a mai hülye fogyasztóvédelmi jogszabály környezetben teljesen megértem őket. Céges telefonszámot tartani lényegében lehetetlen - nem tudsz annyit fizetni, hogy ne kapjon idegösszeroppanást, akinek kapkodnia kell. Sajnos ebben az országban az emberek képtelenek gondolkodni és differenciálni, a telefonos ügyfélszolgálat hívogatása pedig az írástudatlan fogyatékosok hobbija. Kettő hétig volt ilyenem, egy életre elég sztorim lett abból, ahogy borízű hangok hívogatnak vasárnap este 9-kor elképesztő dumákkal, mert naival nem kapcsoltam ki munkaidőn kívül a telefont. Azért kénytelen magát az RS bevédeni ilyen téren, mert az emberek szeretnek a mások idejével szórakozni. Ami panasz, arra kötelező a jogszabályban meghatározott kimerítő választ adni, bla-bla-bla. Most ha megnézem a saját céges emailem, elég nehéz eldönteni, mi minősül panasznak, és mi érdeklődés-bepróbálkozás. Ha az emailes "panaszokat" elfogadja az ember, akkor az jegyzőkönyvezni-megválaszolni-iktatni köteles. Ha a kedves ügyfélnek nem túl nagy fáradtság panaszt tenni (ld email) akkor ebben az országban simán elszórakoztat egy teljes munkaidős embert, feltéve, hogy a cég fogyasztóvédelmi szabályoknak megfelelően panaszkezel. Az egy is relatív, mert valószínűleg évi 5 ember kap idegösszeroppanást ebben a munkakörben. A fenti gyakorlat magyarázata nagyjából az, hogy ezzel kiszűrhetőek az ezzel szórakozó futóbolondok. Nem is csak a munka mennyiségével van a fő gond, hanem azzal, hogy nem találsz rá embert semmi pénzért, akinek lehet egész nap nyírbálni az idegrendszerét pl azzal, hogy vegyen fel telefonos panaszról jegyzőkönyvet egy RS bútor kaliberű helyen, aminek a vásárlóközönségében azért eléggé felülreprezentáltak az eCCerű emberek.

2019.06.20. 08:07:03

@kéki béla: Na ebbe futottam bele én is.Harmadik alkalommal sikerült elintézni a sim kártyát.Első kör:bementem érdeklődni (akkor még június 1. volt pannon-telenor emgszűnés ideje.A munkám miatt kell mobilnet.) a legértelmesebb válasz ez volt az ügyintézőtől a kérdésekre:semmit nem tudunk majd,június 1. után...(b...zd meg május 31-én pénteken mentem be...)..ok,június 3.hétfő-ugyanaz.Elmondom,kérdezek tíz perc monitor bámulás..nézi nézi,mihez is kell a net?B..zd meg,tíz perccel ezelőtt is telefonhoz sim kártya...ja,csak az előfizető jelenlétében...nagy levegő...pénteken ezt nem tudta kedves kolleganője elmondani?Anyám meglett öregasszony,de már 80+ évesen nem szívesen hagyja el a lakást főleg nem 30+ fokban...az nem számít,új szabály a digitől,meghatalmazással mindent lehet intézni,ezt nem....jó,akkor most bunkó ügyfél leszek.Kérem,hogy biztosítsanak gépjárművet és embert anyám mozgatásához,a biztonságos szállításhoz és a digi ügyfélszolgálatára való eljuttatáshoz.Ha kitalálták ezt,hogy csak személyesen,akkor biztosítsák a végrehajthatóságot.Ha behozom én és menet közben bármi baja lesz a hőségben-rosszul lesz,elpatkol miatta stb...-akkor megy a polgári per.Vissza nem hozza,de legalább rúgók a digibe kettőt.Okés?Fejvakarás,akkor most mivan?Itt egy agyhalott (én) aki olyan hülye amire nincsenek felkészülve.Megoldás?Kinyomtattak minden papírt,elvittem az egyik kolleginát és anyám otthon aláírt,hogy még él és élvezi a digi csudálatos szolgáltatásait.Megjegyzem,városon belül jobbak mint a telenor volt.

2019.06.20. 08:17:12

@Nerevaryne: nem kellett.Pont ezért akadtam ki én is.Amikor bevittem első alkalommal a meghatalmazást,akkor is ott kellett lennie a szerződött félnek.Telefont,internetet,tv-t mindent lehetett intézni.Ott volt?Igen.Csak úgy fogadták el,hogy személyesen,helyben írja alá.Nem is volt,gond,mert előtte már érdeklődtem mi a menet,úgyintéztem,hogy jó legyen mindenkinek.De az,hogy a hivatalosan bejelentett időpont előtt egy nappap ne tudjon semmi infót az ügyintéző?Nanemár.Pont azért kellett a meghatalmazás,hogy ne kelljen már anyámnak bejárnia hozzájuk ha gond van (márpedig van,elég sűrűn,főleg a vezetékes telefonnal) nekem meg úgyis mennem kell,mert le kell fordítani magyar nyelvre mi a gond különben elmeséli a fél életét.Én közelebb lakok,se a hideg se a meleg nem visel meg,ellentétben vele.

Terézágyú 2019.06.20. 08:46:39

@Nancsibacsi:
Sajnálom, hogy neked sem sikerült értelmezni a kommentemet.

Itt van két hozászólás még:
@Alf56: @kéki béla:

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2019.06.20. 09:41:43

@Terézágyú: Na jó, de ezek a nettó idióták. Ha már kéri, akkor csak olvassa is.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2019.06.20. 10:01:03

@kéki béla: De azért 99,9% célba szokott érni... A királyi posta megbízhatatlanabb.

ekat 2019.06.20. 11:22:58

@GiaMarie:
Meggyőztél a leírtakkal.
Viszont:
én vagyok az az ember, - és gondolom vagyunk páran - aki csak akkor fordul ügyfélszolgálathoz, ha minden kapott papír, és a honlapon fellelhető összes információ, dokumentum, ad abszurdum ÁSZF elolvasása után még mindig nem találok választ a kérdésemre / megoldást a problémámra.
Soha semmilyen ügyfélszolgálat nem tudott érdemben válaszolni, amiből az következik, hogy eleve csak részben a hülyéknek, részben azoknak vannak, akik nem járnak utána a dolgoknak, vagy nem olyan extrémen, mint én. :D
Két eset létezik:
90%-ban kiragad a mailemből egy random, a profiljukba vágó szót, és be-copy-paste-el valamit, ami ezt tartalmazza. Nem zavarja, esetleg enm is érti, hogy kicsit sem válaszol vele arra, amit felvetettem.
10%-ban az a válasz jön, hogy továbbítja az adott cég ügyintézőjének, és majd az válaszol.
Szóval innentől a kérdésem: hogy ha a hülyék ne hívják őket, a nem hülyéknek meg nem tudnak válaszolni, akkor mire vannak?

GiaMarie 2019.06.20. 11:33:21

@ekat: Ez tök egyszerű: nem találsz rá embert. Ehhez senkinek nincs idegrendszere, ezért eleve Zs kategóriás munkavállalók látják el, ők is csak addig, amíg nem lesz szabad hely az utcaseprőknél menekülési útvonalként. Én sem gondoltam, hogy ez ennyire durva, amíg nem írtam ki egy telefonszámot. Azt meg mégsem írhatom oda, hogy hülyék ne keressenek, vagy emailben idióta kifogásokról nem fogok jegyzőkönyveket gyártani, amiket őrizgethetek 5 évig iktatva. Marad az, hogy megszünetettem hivatalosan, és a VIP ügyfeleknek adok ilyen jellegű elérési lehetőséget. ÁSZF szerint publikusan viszont ajánlott levélben lehet reklamálni. Legtriviálisabb eset, amiért telefonos ügyfélszolgálatos eret vág magán: a napi telefonálók kétharmada írástudatlan majom, aki TELEFONON szeretne érdeklődni adott termék kapcsán. Külön izgalmas ez mondjuk egy 3000 termékes webshopnál, és ezeket mindig ilyen baromságok érdeklik, hogy pontosan hány centi a díszpárna a kanapén, meg hogy mi az ágyneműtartó belső magassága. Értelmes ember számára teljesen nyilvánvaló, hogy ezt hiába kérdezed telefonon, ember nincs, aki csuklóból tudja neked a választ. Na most akiknek nem, ők azok, akiket alsó hangon öt perc levakarni udvariasan, mert méltatlankodik, értetlenkedik, meg a cég tulajával akar beszélni, mert a buta ügyintéző nem tudja a kanapéhuzat RAL kódját telefonon át, hát micsoda kiszolgálás ez. Emailben detto. Én kaptam olyan reklamációt hibás teljesítésre hivatkozva 5 hónappal a termék átvétele után, hogy a folyamatos minta nem pont úgy jön ki az általa kapott darabon, mint a modellen levőn, ezért ez hibás teljesítés, árleszállítást kér vagy cserét. Na, az ilyen nem valószínű, hogy ajánlott tértis levelezgetni fog, hanem ott próbálkozik be ezzel, ahol legkisebb az ellenállás. Ezért is jó pl, ha nincs könnyen elérhető ügyfélszolgálat. Nem, nem a "te fajtád" ellen irányul, sajnos ezt az eljárást az hívta életre, hogy a magyarok egyharmada agyhalott, másik egyharmad meg

2019.06.20. 11:59:33

@GiaMarie:
Leírnád esetleg a webshopod címét? Csak mert messze kerülni akarom. Nem azért, mert nem lenne igazad a konkrét esetekben, csakhogy ilyen hozzáállású kereskedőtől nem szeretnék vásárolni, mert gyanús, hogy a jogos panaszt is hasonlóan reagálod le, ha már ilyen frusztrált vagy a hülyéktől.

Terézágyú 2019.06.20. 12:07:09

@Zabalint:
Te egyébként kereskedő/szolgáltató vagy?

juhaszvik 2019.06.20. 12:12:35

Nyilvánvaló, hogy az ügyfeleknek könnyen elérhető ügyfélszolgálat kell, a cégeknek pedig az, hogy ne zargassák őket feleslegesen. A jog (úgy néz ki) ebben az esetben az utóbbiak oldalára áll, valamennyire a logika mentén. Csak az a baj, hogy a fürdővízzel együtt kiöntik a gyereket is, vagyis a jogos problémák esetében is nehezítik a megoldás megtalálását, ami viszont szintén jó a cégnek, ebből következően a jogos magatartásból unszimpatikus magatartás válik.

2019.06.20. 12:20:58

@Terézágyú:
Nem. Most akkor az jön, hogy ne ugassak bele, mert nincs a másik oldalon tapasztalatom?

Terézágyú 2019.06.20. 12:27:58

@Zabalint:
"Nem. Most akkor az jön, hogy ne ugassak bele, mert nincs a másik oldalon tapasztalatom?"

:)
Fogalmazzunk úgy, hogy próbáld egy kicsit (néha) a másik oldalba is beleképzelni magadat...

Nem hülyeség ez a nyári diákmunka-dolog (akár egy mekiben, vagy egy lángossütőben stb.): nem árt, ha mindenki megtapasztalja milyen érzés a másik oldalon lenni...
... sőt, talán az a helyzet, hogy valahol mindenki ott van a másik oldalon is: a mindenkori pószter is szolgáltat néha, mert mondjuk kormányablakban dolgozik, vagy ilyesmi, és vajon ilyenkor is nyomatja-e , hogy "első az ügyfél..."

juhaszvik 2019.06.20. 12:48:31

@Terézágyú: egy nyáron át (diákmunkában) dolgoztam egy tescoban pénztárnál, és azóta nem értem, hogy mit lehet szüttyögni annyit ebben a munkakörben.
ezt leszámítva persze fontos a tapasztalat, meg úgy általában az empátia.

2019.06.20. 12:51:07

@Terézágyú:
De épp ez az, hogy ha belepróbálom képzelni magamat, abból kiindulva, hogy más szituaciókban milyen emberekkel találkozok, akkor mindig arra lyukadok ki, hogy aki nem viseli jól a hülyéket, annak nem kellene kereskedelemmel foglalkoznia. Főleg, ha annyira frusztrálr lesz tőlük, mint GiaMarie. Én magamról tudom, hogy alkalmatlan lennék rá. De mondjuk pl. filmkészítésre is, ettől még van olyan rendező vagy színész, akiről szintén azt gondolom, hogy hanyagolnia kellene ezt a munkát.

Snagal 2019.06.20. 12:59:39

@Terézágyú: @juhaszvik1:
annyit mellé tennék, hogy amennyire én láttam diákmunkásokkal mindig nagyon óvatosan bánnak a cégek így szerintem ilyen keretek között nem lehet annyira megtapasztalni a másik oldalt (persze a semminél sokkal több)
Egész más full-time munkavállalóként úgy dolgozni egy ilyen pozícióban, hogy mondjuk a megélhetésed múlik rajta, tehát az ember nem úgy áll hozzá, hogy "leszarom, 2 hét múlva úgy is a balatonon verem el a fizumat" :))

Én dolgoztam kereskedelembe 2 fős üzletben anno, szerettem, de az emberek tényleg baromi fárasztóak, viszont én azt tapasztaltam, hogy sokszor hasonló területen dolgozók is irgalmatlan parasztok tudnak lenni, szimplán azért mert élvezik, hogy most ők vannak a túloldalon és gondolom így vettek elégtétel a sok hülye vásárló utána akiket nekik kellett elviselni.

juhaszvik 2019.06.20. 14:02:18

@Snagal: igaz, nincs sok tapasztalatom a kereskedelemben, pláne ami van, az is csak diákmunka, de arra emlékszem, hogy megfelelő udvariassággal és (néha tettetett) jókedvvel felvértezve a vásárlók is elég barátian viselkedtek. Mondjuk iparkodtam is rendesen. De nem azért mert új voltam vagy bizonyítani akartam, mostani melómban (36 évesen, 7 éve ebben az állásban) a mai napig is pörgetem a dolgokat, ilyen a hozzáállásom. Egyszerűen sz*rul érzem magam, ha lassan csinálok valamit.

önfényezés off :)

GiaMarie 2019.06.20. 14:06:18

@Zabalint: Ebben annyiban van igazad, hogy éppen ezért nem is dolgozom front desk a kereskedelemben. Azonban mivel munkaadó vagyok, van rá némi rálátásom, hogy erre az ügyfélszolgálatos témára nem csak én vagyok alkalmatlan, hanem lényegében mindenki. Akárkit veszel fel rá akármennyiért, a fele már próbaidő után önként elmegy bármi mást csinálni, csak ezt ne kelljen, itt kezdődik. Ha kéthavonta hirdeted az állást, egyre inkább a kétségbeesett aljanép fog rá jelentkezni, hiszen milyen munkakör/munkahely lehet az, ahova két havonta van felvétel? Ráadásul nincs egy olyan tetszőleges pillanat az időben, amikor olyan ember ülne ebben a pozícióban, aki kompetens és tapasztalt, hiszen kéthavonta cserélődnek (ezért érzed azt vásárlóként, hogy a vonal túloldalán mindig egy idióta ül. Nem érzed rosszul, tényleg így van. Ez a munkakör a maga nemében ocsmányabb, mint vécésnéninek lenni, és tényleg kábé az vállalja el, aki még utcaseprőnek sem alkalmas) . Aki elég okos lenne hozzá, és tudná csinálni, az kap olyan munkát is, ahol nem érzi a nap minden pillanatában a késztetést, hogy egy életlen vajazókéssel vágja fel az ereit, csak hogy szabadulhasson.

ekat 2019.06.20. 15:41:57

@GiaMarie: Pont ugyanúgy vele, mint az előbb, megint teljesen értem, amit írsz, és igazad van, de meging idedobok egy viszontot. :)
Viszont nekem rendszeresen tátva marad a szám, mikor azt látom, hogy mennyi magyar webshop árul terméket a méretei (vagy bármilyen egyéb érdemi információ) megadása nélkül. Nem véletlenül rendelek minden szart az Amazonról a szállítási költség ellenére is. :) Na meg persze számíthatok rá, hogy gond esetén is ügyfélbarát módon fognak hozzámállni.

ekat 2019.06.20. 15:43:05

@ekat: Kiegészítés: +1 'vagyok' szó

ekat 2019.06.20. 15:45:00

@GiaMarie: Huh de jó, hogy nem kellett elmennem callcenteresnek. :) Egyszer már itt tartottam, mikor munkát kerestem, csak nem akartam nettó 160-ért elmenni. (Tíz éve volt.)

kéki béla 2019.06.20. 16:43:50

@Shaddark: beérkezés visszaigazolása mail szervertől függ, általában nem engedélyezik a spammerek miatt (legalábbis én még itt tartok)
Olvasásról szóló visszaigazolás is opcionális, nálam tiltva van.

És még1x: tértivevényes küldeménynél a posta "garantálja", hogy a címzett megkapja és ennek nyoma is maradjon. E-mailnél... nem lehetetlen megnézni, hogy a címzett fiókjához hozzáférő egyén megnyitotta-e, de ha pop3 segítségével töltöm le és közben elvész, akkor hová fordul a küldő a panaszàval?

kéki béla 2019.06.20. 16:47:49

@GiaMarie: és igaza is van, mert egy normális cégnél egy normális ügyintéző egyrészt rendelkezik áruismerettel, másrészt ezen infók nagy részének ott kéne lenni a számítógépen.
Tudnèk ellenpéldát... ma pl negyedórára eltűnt az eladó kislány, mikor megkérdeztem, hogy egy okosóra pántja milyen hosszú. :)
Aztán visszajött a válasszal, kinyomozták a kollégáival.

killerkaller 2019.06.21. 09:21:06

Postagalambot minden ügyfélszolgálatra.

lobster thermidor 2019.06.29. 06:22:36

@Zabalint:
Igazad van, sőt annyit tennék hozzá, hogy a webshop igen tisztelt üzemeltetőjének tudomásul kellene vennie azt a tényt, hogy a mi kis hazánkban a webshopokon vásárlók között meglehetősen alacsony az agysebészek, vagy atomfizikusok száma, viszont többségében egyszerű fogyasztók, akik esetleg a weboldalon lalálható sablonszövegeknél valamivel több információra éheznek, ezt pedig úgy vélik, hogy a telefonos ügyfélszolgálat képes csillapítani. Az már csak a hab a tortán, hogy szinte minden webshop úgyfélszolgálatos munkatársa, de még a nagytudású üzemeltetője is rászorulhat arra, hogy időnként igénybe vegye valamelyik közüzemi, vagy bármely más szolgáltató ügyfélszolgálatának a segíségét, aholis ő maga is bekerül az általa emlegetett "hülye ügyfél"

lobster thermidor 2019.06.29. 06:24:09

@lobster thermidor
...kategóriába.
süti beállítások módosítása