Tékozló Homár

Re: UPC vs portszkennelõ

2007.03.22. 15:06 | jackyll | Szólj hozzá!

Ismételten köszönjük a UPC-nek, hogy egy újabb naiv ügyfelet sikerült megnyugtatnia portszkennelés ügyében. A szolgáltató válasza alatt az idõközben befutott olvasói leveleket is közzétesszük: az elsõben egy "bezombult" gép tulajának régebbi esetét olvashatják, a másodikból atyai jótanácsokat kaphatnak:

Nem lanyhuló érdeklõdéssel olvastuk a UPC-eposz újabb fejezetét a Homáron. Naív ügyfelünk ezúttal a megfelelõ hivatalos értesítéseket és tájékoztatásokat hiányolja, miközben õ maga nem hajlandó sem a hivatalos szerzõdési feltételeket elolvasni a hivatalos honlapon, sem pedig a hivatalos értesítésekre fenntartott hivatalos elõfizetõi email címét használni, de legalább szükség esetén megtekinteni az oda küldött hivatalos értesítéseket. Kár, mert ekkor kiderülhetett volna számára, hogy milyen esetekben valósulhat meg szerzõdésszegés, ennek milyen következményei lehetnek és mi ilyenkor a követendõ eljárás, továbbá, hogy ennek folyományaként mikortól került sor a sebességkorlátozásra és az meddig tart. Megjegyezzük, hogy minderrõl Naív ügyfél a nyilvántartás szerint 3 emailben is tájékoztatást kapott, nem beszélve a többszöri részletes telefonos felvilágosításról.

Annak pedig feltételezhetõen Naív ügyfél sem örülne határtalanul (bár egy újabb Homár-cikkhez biztosan jól jönne), ha az õ és számítógépe adatait (IP-cím, tûzfal-logfile, email-fejléc stb.) hasonló esetben kiszolgáltatnánk egy másik Naív ügyfélnek. Márpedig õ ezt kéri számon a szolgáltatón, akit jogszabály erre nem kötelez, viszont az adatvédelmi rendelkezések az ellenkezõjére intik. Megnyugtatásul azért szeretnénk tájékoztatni, hogy a portscannelt elõfizetõ bejelentésében foglalt adatokat természetesen megõrizzük és azok vita esetén a hatóság, bíróság vagy akár a rendõrség rendelkezésére állnak.

Üdvözlettel:

Szûcs László sajtókapcsolati igazgató UPC

Régebben nem forgalomkorlátozással, hanem diszkonnekttel büntették a portszkennelést, ahogy Freddy írja:

Gábor még jól járt. Engem annak idején lekapcsolt a UPC. Az sem egyszerû történet mert ott sem volt figyelmeztetés. Persze azt könnyebb volt észre venni. Azonnal hívtam is az üsz-t és mondták hogy "felveszik a hibát javításra". Csak pár nap múlva mikor újra telefonáltam akkor mondták, hogy ez nem hiba, ez direkt van. Nem részletezném a két és félhónapos levelezést ami arról szólt, hogy ha aláírom, hogy nem csinálok ilyet máskor (végleges lekapcsolás terhe mellett) akkor 2500 pénzért vissza kapcsolnak. Én meg mondtam, hogy egyszer sem csináltam tehát nem írom alá. Mint kiderült a gépemet feltörték és ezért látszott úgy mintha én portscannelnék. Csatoltam a logfile-okat is kevés hatással. Lényeg, hogy hosszú küzdelem után amibe végül sikerült bevonni a UPC internet igazgatóját, sikerült kiharcolnom, hogy csak azt írom alá, hogy meg teszek minden tõlem telhetõt, hogy a jövõben ez ne forduljon elõ. Viszont nem fizettem másfél hónapig, pontosabban jóváírták.

Pont erre hívta fel a további esetleges naiv ügyfelek figyelmét egy másik kedves olvasónk:

Egy uzenet a kedves IT-kolleganak: 1. Talan ha megkerdezne mikor milyen IProl milyen IPre, valaszolnanak Chelloek. 2. Talan ha tenyleg megnezene a gepet, hogy mi fut rajta. 3. Talan ha rendszeresen olvasna Chello-s leveleket, ertesulne a valtozasokrol.

Sajnos gyakori problema, hogy (meg hozzaerto emberek is) a kedves end-userek nem igazan figyelnek gepuk allapotara. Millionyi "zombi" gep van gyakorlatilag az osszes ISP halozataban. Ezek a gepek aztan fergeket, virusokat terjesztenek, spameket kuldenek, DDOS tamadasokban vesznek reszt, szoval csak a problema van veluk. En kovetendo peldanak tartom a Chello/UPC hozzaallasat a dolgokhoz: ezeket a fertozott gepeket ki kell szurni, ra kell venni a gazdajukat arra hogy torodjon igenis a gepe allapotaval, biztonsagaval. Ha o nem tud, akkor meg kerje szakember segitseget. Gondoljunk bele: egy szamitogep es OS van olyan bonyolult mint egy auto. Az autonkat se szerelgetjuk magunk (kivetel persze a hozzaert(eget)o (szak)emberek). Megis valahogy az az erzesem, hogy a legtobb ember ugy all hozza az IT-hoz es a szamitogepehez ugy alatalaban, hogy minek ide szakember, kattintok harmat, es en is el tudom intezni. Erre persze egyes OS-ek ra is jatszanak: elhitetik az emberrel hogy ert hozza. Ner higgyunk nekik: nem ertunk hozza. Ezt be kell latni, szakembert kell hivni. Vagy -ha tenyleg ertunk hozza- foglalkozni kell vele. Es akkor nem lesz a gerpunk masok jatekszere, zombi, spamforrras, nem kapunk a nyakunkba az ISP-tol korlatozast. En szemely szerint egyebkent nem is adnek szamitogepet olyanok kezebe akik abszolult nem ertenek hozza: kelljen ehhez is "jogositvany" mint az autohoz!

Chellonak uzenem: csak igy tovabb!

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.