Tékozló Homár

Párolgó alkatrészek az IBM-szervizben?

2007.03.29. 09:13 | jackyll | 1 komment

Végre egy eset, ami azelõtt megoldódott, hogy kikerült a Homárra. Tamás szerint az IBM márkaszervizében tûnt el laptopjából a memória fele, mert otthon még megvolt mielõtt bevitte. A szervizben egy ideig kötötték az ebet a karóhoz, minthogy csak az IBM-alkatrészekre vállalnak garanciát, de aztán az ügy eljutott a vezetõséghez, és felajánlottak egy pótlást:

Korábban vettem egy IBM R51E laptopot a NOTEBOOK.HU kft.-tõl Windows XP-vel együtt. Mivel a laptop memóriája csak 256 MB volt ezért kértem még bele memóriabõvítést, még 256 MB-t. A memóriát nem én szereltem bele, hanem még a NOTEBOOK.HU. A boltból már eleve így hoztam el. Nem akartam magam szerelni, mivel nem vagyok hardware szakember. A gép rendszeresen lefagyott, megbízhatatlan volt, így még a garancia idõn belül elvittem az IBM központi szervizbe (1117 Budapest Neumann J. u. 1): Kétszer visszaadták azzal, hogy semmi baja a tesztelések szerint, de a második alkalommal, amikor vissza akarták adni, ott helyben lefagyott. Ekkor végre bevették alaplap cserére. A javítás elvégzésérõl persze nem értesítettek ki, ahogy ezt ígérték, bár minden elérhetõségemet elkérték. Én érdeklõdtem, hogy készen van-e már. És lõn csoda: végre azt válaszolták, hogy készen van!

Elmentem érte, így kb 2,5 hónap herce-hurcát követõen úgy tûnt, hogy rendben lesz. Kipróbáltam a gépet ott helyben, és feltûnõen lassú volt, már-már azt hittem, hogy továbbra is hibás. Leellenõriztem a hardware konfigurációt és kiderült, hogy hiányzik belõle a NOTEBOOK.HU által beépített memória bõvítés. Elsõként azt gondoltam, hogy a javítás közben kiszerelték és elfelejtették visszarakni. Megkértem õket, hogy javítsák már ki ezt a kis malõrt. A szervizes munkatársak, - az is aki javította a gépet, - állították, hogy a laptopban sose volt memória bõvítés (legalábbis amikor átvették).

Kértem a szerviz vezetõt, hogy rendezzük ezt az esetet, aki udvariasan de határozottan elhajtott, hivatkozva arra, hogy a nem IBM alkatrészekre nem vállalnak garanciát, és felhívta a figyelmemet arra is, hogy ez a kikötés a számítógép kézikönyvében szerepel (ez biztos egy kisbetûs rész a vége után), vagyis a nem IBM alkatrészek a szervizben akár el is párologhatnak, vagy kilökõdnek mint egy testidegen szerv. Még azt a kis színjátékot is eljátszotta, hogy ha a memória bõvítés meg van a gépben, és az eredeti IBM memória hiányzik (ami az alaplapon van egy egyébként egy teljesen eltérõ helyen a számítógépben), akkor az eredeti IBM memóriát az alaplapon pótolják, egyébként meg nem tud segíteni. És milyen érdekes volt, az alaplapon az alaplap cserét követõen rajta volt az IBM saját memóriája, a bõvítés (mint azt már említettem, teljesen máshol található) az pedig nem volt meg. Ezzel a kis elõadással gyakorlatilag teljesen hülyére vettek, bár nyilván közben betartották a IBM service policy-t. Az sem számított, hogy a NOTEBOOK.HU számláival igazolni tudom a megvásárolt konfigurációt.

Tanulság: - minden ami nem IBM standard alkatrész és nem eredeti konfiguráció, az eltûnhet a gépbõl - a szerviz munkatársak ezt éppen olyan jól tudják, mint ahogy azt most már én is - ha valaki mégis arra kényszerül, hogy egy döglött gépet bead szervizbe, a pontos konfigurációt rögzítse a szerviz lapon az utolsó csavarig, és az átvétel során azt ellenõrizze le. Ha valaki ehhez nem ért, az pedig vessen magára. - meg lehet próbálni nem IBM gépeket, hátha az embert nem szívatják meg, én a magam részérõl utoljára mentem az IBM közelébe.

A legszebb az egészben az, hogy ez nem egyedi eset. Az esetet meghallva ismerõseim is említették, hogy volt már rá példa hogy az IBM szervizbõl a gépek már nem egyszer kifosztva jönnek vissza. Ami nem a gép eredeti konfigurációjába tartozik, és nem dokumentált, az veszélyben van.

Külön érdekes, hogy amikor jegyzõkönyvet akartam az esetrõl felvenni akkor azt állították, hogy ilyen aztán egyáltalán nincsen, pedig minimum „Vásárlók Könyve”-nek (azaz panaszkönyvnek) minimum lennie kell egy szolgáltatónál is. Én magam írtam kézzel egy „jegyzõkönyvet” egy A4-es lapra, amit átvett a szervizvezetõ, de hogy mi a sorsa arról fogalmam sincs.

instant update: Az esetet elküldtem az IBM egy központi e-mail címére is és végül az ügy valahogy eljutott a szerviz igazgatójáig, aki ma este telefonon megkeresett és felajánlotta, hogy pótolják a memóriát ha visszamegyek a géppel a szervizbe. Azt gondolom, hogy ha már a problémát elküldtem, akkor úgy tisztességes eljárni, ha az IBM által idõközben felajánlott megoldást is elküldöm a Homár részére. Ezt az ügyet a részemrõl lezártnak tekintem és remélem, hogy minnél több hasonló ügy záródik megnyugtató megoldással.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tireksz 2008.02.19. 13:46:56

Próbálta már valaki telefonon elérni őket? Vicc az egész hozzáállásuk. Itt a telefonszám: (1)382-5885. Ha az automata beindul, akkor a hívás át lett irányítva, le is lehet tenni, ez azt jelenti, hogy a szervízben "elfoglaltak voltak". Én egyik nap 17x próbáltam meg. :(