Tékozló Homár

Az ember, akinek kivették a memóriát a gépéből a szervízben

2007.07.05. 08:11 | szily | 56 komment
Perverz lehet Imre, mert az alant vázolt sztori után vissza akar menni ugyanabba a szervízbe. Hát mi lazák vagyunk, mint az egyszeri kormánykommunikátor tőkeemelés közben, de ilyet azért nem mernénk megtenni. A sztori egy IBM laptop, illetve annak a javíttatása körül forog, horrorisztrikus részletekkel. Imre amúgy gyanús, mert állítása szerint pénzt fizetett a gépére telepített programokért. Az én utolsó laptopos élményem az volt, hogy a thai hajón Imola ráült az 1,2 kilogrammos Sony Vaióra, amitől srégen elment a kép, örökre. Csak miheztartás végett.

Kedves Homár! Október közepén vettem munkám, és tanulmányaim megkönnyítése érdekében egy IBM laptopot. Nagyon jól működött, egészen február elejéig, amikor egy komplett formázás és telepítés után, a képernyő sötétmaradt, és a hűtőn kívül semmi sem kapcsolt be. Se kép, se hang. Elő a garanciapapírt, másnap irány a szerviz. Ez a Váci úti CHS-szerviz.

Bevonatoztam, leadtam, azt mondták kb. egy hét. Meglepődtem, hogy ilyen gyors, de örültem. Majd jöttek a rossz élmények sorba.

1. egy hét múlva azt mondták, még nincs kész, még pár nap (ok).

2.két hét múlva azt mondta egy bájos női hang, hogy ő nem tudja hol van, hívjam fel Budaörsöt, mert ott szervizelik, őt nem érdekli, hogy mi van vele, nem neki kell a gép (köpni nyelni nem tudtam, hogy lehet valaki ilyen tuskó).

3. 3hét elteltével, azt mondták kész a gép, kint van Budaörsön, és még egy hét, míg elviszik a váci útra. Mondtam elmegyek érte Budaörsre, mert munkám miatt már igen fontos volt.

Be a kocsiba, másnap irány Budaörs. Ott átvettem a gépet, mondták, nézzem át a gépet minden rajta van e a merevlemezen. Megnéztem. Hazamentem. Este elkezdem telepítgetni a programjaimat (amik miatt nem 2 fillért fizettem ki) Majd próbáltam elindítani tervezőprogramom. Elindult. De nem lehetett vele dogozni, mert olyan lassú volt. Nézem, mi lehet a probléma. Minden segédprogram telepítve. Elvileg minden rendben. Nézzük meg a memóriát, és láss, csodát hiányzik belőle a bővítmény, így kemény 256megás memóriával küszködtem.

Másnap telefon, hogy hol van a memóriám. „Véletlenül kivették a gépből, és nem rakták vissza, mert blablabla…. mennyek vissza érte Budaörsre. Mondtam nem hozzák, ki ha már kilopták. „holnap reggel küldik futárszolgálattal” Ok annyit még tudok várni.

Másnap nem jön, telefonálok. Kérem a főnököt, aki megdöbben mi történt, és mondta, hogy azonnal küldik. másfél órával később hívnak. Felveszem, bemutatkozom, majd leordítják a fejemet, hogy mit képzelek magamról, hogy nem megyek be a memóriakártyámért, mert ők az én kérésemre kivitték a váci útra kora reggel, és mit képzelek magamról, hogy szórakozok velük. Most durrant el agyacskám bitjei, és eszméletlen módon felemeltem a hangom, és változatosabbnál változatosabb káromkodásba kezdtem. Majd azt a választ kaptam, hogy küldik futárszolgálattal, de akkor ki kell fizetnem, nagyjából 3000 erős magyar valutát. A maradék kis ellenállások is kiégtek a fejecskémbe, és nem túl kedves módon mondtam, hogy bemegyek érte.

Másnap irány pest. Viszem a gépem. Az úton már eléggé felhergeltem magam, bementem, köszöntem, és annyit mondtam, hogy a memóriakártyáért jöttem, és a főnökkel akarok beszélni. Lerakja a memóriakártyát a nő, majd elment szólni a főnöknek. Visszajövet annyit mondott, hogy a főnök azt üzeni, hogy nincs itt. Elővettem a gépemet, és mondtam, hogy rakják bele a memória kártyát. „ Mi csak átvétellel foglalkozunk, de holnap kiviszik Budaörsre, és jövő héten jöhet érte” Elkapott a röhögő görcs és megkérdeztem, hogy csak szórakoznak e velem. Valahogy kerített egy kis nyikhajt, aki belerakta a memóriát. Most a videokártyám rosszalkodik. Jövő héten megyek vissza.

Mácsár Imre

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BiG_ 2007.07.05. 08:30:09

A helyében én felfegyverkezve mennék vissza...
Ja, a memórimodul minden látható információját leírnám, az átvevővel ellenőriztetném, szignóztatnám. Nehogy már kicserélje valaki egy rosszra...
Természetesen bőven kell ilyenkor hinteni az életveszélyes fenyegetéseket is. Ha nem is segít, de feszültséglevezetésnek nem rossz...

Üdv!

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.07.05. 08:34:20

"Mondtam nem hozzák, ki ha már kilopták."
Zseniális mondat!

Egyébként meg:
Imolát minden laptopra!

Neménvótam 2007.07.05. 08:39:13

Szavazzunk meg Imrének egy ingyenpapucsot!

bizonytalan  2007.07.05. 09:04:34

"Mondtam nem hozzák, ki ha már kilopták."

Valaki érti ezt?

Énbiz' · http://nemcsalokadot.blogspot.com/ 2007.07.05. 09:11:08

Én értem, de nem árulom el...
(csak égetném magam)

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2007.07.05. 09:26:14

Ügyeljünk a vesszők, megfelelő és, értelmes elhelyezésére, a mondatban.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.07.05. 09:33:36

Kedves Imre!

"Visszajövet annyit mondott, hogy a főnök azt üzeni, hogy nincs itt."

Ez most megint valami fogalmazási hiba, vagy a főnök tényleg ezt üzente a raktárból?

Ha csak hátulról üzente, akkor ez megérne egy rituális bélcincálást

2007.07.05. 09:59:18

IBM Központi márkaszerviz:

1117 Budapest, Neumann János u. 1.
Tel.: +36-1-382-5720; +36-1-382-5716

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.07.05. 10:02:58

"Mondtam nem hozzák, ki ha már kilopták."

Valaki érti ezt?

Éttem, csak rossz helyütt van a vessző, meg talán hiányzik egy "hogy" , hogy magyarosabb legyen a mondat.
Szerintem: Mondtam, hogy nem, hozzák ki ha már kilopták.


De a lényeg,a tököm se vinné vissza a gépet erre a szarrakás helyre.
Az elején telefonon keresztül vettem volna kia kiskurva máját , ha ilyet szólt volna, hogy nem érdekli mert nem neki kell a gép. Hát a kuvaannnyát!
A további eseményeknél meg lehet , hogy ütés lett volna vége.

Zaklató_Panda 2007.07.05. 10:16:08

Az IBM ősi román laptopgyár!

TeeCee :o) 2007.07.05. 10:16:09

Örülj, hogy visszakaptad... Gondolom átvételkor aláírtál egy papírt, mely szerint működőképesen, minden tartozékával együtt visszakaptad...

Egyébként tényleg roh@dékok a szervizek (tisztelet a néhány kivételnek!) én csak ismerősnél szervizeltetem az összes cuccot, amit csak lehet, illetve magam szétszedem.

Minden műszaki cikk csak addig jó, ameddig nincs problémája. Ha van, akkor mind1 milyen márkájú, típusú, ráfizetés és bosszankodás...

marsellus wallas (törölt) 2007.07.05. 10:27:43

"
Mely szolgáltatásokhoz működik az T-Online Belépés? "

belepes.t-online.hu/help.html

Jack__Bauer 2007.07.05. 11:24:00

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.07.05. 10:02:58

Ha már okoskodunk:
Mondtam, hogy nem, hozzák ki, ha már kilopták.

Szerintem.

nini12 2007.07.05. 11:25:19

Egészen helyesen: "Mondtam, nem, hozzák ki, ha már kilopták." :)

KisKirály · http://ujramegujra.blog.hu 2007.07.05. 11:31:20

És így? Mondtam hogy nem, hozzák ki, ha már kilopták!

pina_csaba · http://octagon.blog.hu/ 2007.07.05. 11:42:10

Imola mágikus alfelére, a nem "2 fillérért" vett programok között office nem volt?

"CHS, excellence in distribution." Jaj be szép cég is az.

Az ilyen leordibálós telefonos riposztokat meg olyan szívesen meghallgatnám, legközelebb kéretik felvenni az anyagot és csatolni a levél mellé.

Egy Váci úti épületben felcsörren a telefon.
- Halló? CHS-szerviz, miben segíthetek? - kérdezte a szervizes.
- Kérem a főnököt! - felelte ellentmondást nem tűrő hangon Imre.
- Egy pillanat - válaszolta megszeppenve a másik.
Pár másodperccel később a főnök irodájában kopogás hallatszik. A foteljában hanyagul hátradőlő férfi hirtelen összerebben, majd gyors mozdulattal betuszkolja az eddig olvasott vicclapot asztala alsó fiókjába, és ugyanezzel a lendülettel felkapja az asztalán porosodó PC World 2005. novemberi számát, melyet a cég reklámanyagként kapott, majd így szól: - Jöjjön be.
- Elnézést a zavarásért, főnök - mondta elhaló hangon a szebb időket is megélt, fehér, kinyúlt nyakú, megfakult cégemblémával ellátott pólót viselő, idegesen a kezét tördelő férfi. Majd folytatta - A memóriás gyerek van a telefonnál, és magát kéri.
- Mondja azt neki, hogy nem vagyok itt - mondta az előbb főnökként nevezett férfi, kinek igazi neve már réges-rég feledésbe merült.
- De, főnök, már mondtam neki, hogy azonnal szólok magának - felelte rebegő hangon az egérarcú férfi, majd egy kövér izzadtságcsepp indult el zsíros, verejtékező homlokáról.
- Jól van! Jól van, máris megyek! Maguk semmit sem tudnak önállóan elintézni - mondta ingerülten a főnök, majd lecsapta a kezében tartott újságot az asztalra, melynek egy hatalmas porfelhő lett az eredménye.
[UGRÁS A LÉNYEGES RÉSZHEZ.]
- Na idefigyeljen, kedves uram, ne szórakozzon itt velünk, hogy egyik üzletből a másikba szállíttatja a memória modulját, majd ahhoz sem veszi a fáradságot, hogy bemenjen érte. És amúgy is, hogy veszi ahhoz a bátorságot, hogy lopássa gyanúsít minket, miközben mi az ön érdekében vettük ki a modult, hogy optimalizáljuk a gépe fogyasztását, és egyébként is a szakma egyik híres képviselője megmondta, hogy 640kB memóriának mindenre elégnek kell lennie! - üvöltötte a főnök a telefonba.
Ekkor durranttak el Imre "agyacskájának bitjei", és változatosabbnál változatosabb szitkok áradatát zudította a telefonba: - Ellopjátok a "memóriakártyámat" és még nektek áll feljebb. Ó, hogy a rohadás öljön meg, te lóf*szjóska senki. Bemegyek a kib*szott pecutokba és megetetem veletek a sz*rt, amit az én sz*rom megevése után sz*rtatok, majd megetetem velek azt, amit abból sz*rtok, és addig folytatom, míg meg nem unjátok, mert én biztos meg nem unom, te majom.
- Jó, elküldjük a memóriát futárszolgálattal. Köszönjük hívását, a viszonthallásra - mondta a főnök nyugodt hangon és letette a telefont.

fotelfingo 2007.07.05. 11:54:55


Nem mondtam, ha már hozzák, lopják ki.

fotelfingo 2007.07.05. 11:56:27

Ha már mondtam, hozzák, ne lopják ki.

fotelfingo 2007.07.05. 12:00:19

kedves Imre, szerintem mielőtt újra visszamész szopni, egyél meg egy tányér hideg salakot, igyál hozzá egy pohár mérget, saztán írd má meg, hogy ez milyen rossz. köszcsá

Majmász Gedeon 2007.07.05. 12:01:42

Csak tájékoztatásul: a szerviz rövid i...

tapeta 2007.07.05. 12:28:45

Ha már hozzák, lopják ki - mondtam.

Captain Crash 2007.07.05. 12:43:11

A kijavításra vonatkozó jótállási igényt a forgalmazó által adott jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is lehet érvényesíteni. De nem kötelezhetnek rá, hogy csak ott.
A jótállási kötelezettség minden esetben a forgalmazót terheli, a szerviz ilyenkor az ő teljesítési segédjének minősül. A forgalmazó éppúgy felel a szerviz tevékenységéért, mintha saját maga végezte volna.

Az, hogy a szerviz (CHS) másik telephelyére szállította a terméket ahhoz, hogy a jótállási igényed teljesítse, vagyis a szerződésszerű állapotott visszaállítsa, az a saját problémája kell legyen.

A 49/2003-as GKM. rendelet és a polgári törvénykönyv ide vonatkozó szakai alapján a forgalmazónak (és a teljesítési segédjének a szerviznek) törekednie kell, hogy a kijavítást, ill. kicserélést a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül, legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Az, hogy erra hogyan képes, az nem a fogyasztó problémája.

Tehát, ha a forgalmazó közelebb van, mint a szerviz, akkor érdemes mindenféle jótállási ügyintézést a forgalmazónál érvényesíteni. A kötelezett nem tagadhatja meg a jótállási igény teljesítését. Ilyen esetben az sincs, hogy később egymásra mutogatnának.

A jótállási igény bejelentésekor, azaz a fogyasztói kifogás bejelentésekor a kötelezett, vagy az ő teljesítési segédje, vagyis a szerviz jótállási jegyzőkönyv kiállítására köteles. A jegyzőkönyvnek többek között tartalmaznia kell a választott szavatossági, vagy jótállási igényt (kijavítás, kicserélés), a hiba leírását, a kifogás rendezésének módját.
Ezen felül kijavítás esetén a hibás terméket átvételi elismervény ellenében kell átvenniük, amelyen pedig az szerepel, hogy mikorra várható a forgalmazó, ill. teljesítési segédje a szerviz jótállási kötelezettségének teljesítése. (A hibás terméket mikorra javítják ki.)

Ezen dokumentumokra érdemes odafigyelni és az ügyintézés során felhívni a forgalmazó, vagy a szerviz figyelmét, hogy ezek hiányában szabálysértést követ el, melyer a fogyasztóvédelmi felügyelőség akár pénzbírsággal is szankcionálhat.

Ha bármelyik dokumentum nem készül el, akkor a vásárlók könyvébe kell leírni, ezen információkat.

Ezek azok az információk, amelyek később a fogyasztót védik, és amiket a forgalmazók éppen ezért előszeretettel elfelejtenek kiállítani, vagy átadni, illetve hiányosak.

Konkrétan, ha például valaki kicserélést igényel és 20 nap után kijavítják neki a készüléket, akkor később a jegyzőkönyv nélkül nehezen bizonyítja, hogy ő kicserélést kért.

2007.07.05. 14:42:55

azért az, h csak törekednie kell, a gyakorlatban egy bécsi méret kiskapu...

Captain Crash 2007.07.05. 15:17:36

A jogalkotó szándéka szerintem egyértelmű, de a kereskedők jogértelmezése és helyenként a bírói gyakorlat is szerteágazó ebben a kérdésben.

A kereskedők szeretik széttárni a karukat, hogy hát kérem és törekedtem, de az a nyüves Taiwan-i szerviz nem küldte vissza a terméket időben.
A jogalkotói szándék nyilván nem az volt, hogy a kereskedő hónapokig széttárva a karját azt mondhassa, hogy hát kérem én törekedtem.
A jogszabályban található egzakt határidő véleményem szerint elég jó támpont az ésszerű határidő értelmezésére.

Az ilyen - szerintem - helytelen kereskedői magatartás és az eltérő jogértelmezés és bírói gyakorlat miatt a jogalkotói szándék jelenleg az, - több más mellett - hogy ezt a helyzetet feloldja. A 49/2003-as GKM. rendeletben szabályozott javítási határidő keretek között tartásával meglehetősen könnyen meg lehet ezt oldani.

Addig is, azt mindenképpen látni kell, hogy a törekvés külső korlátja a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség és a jogszabályban rögzített ésszerű határidő.
Az új ptk. ezenkívül egy plusz jogot is megfogalmaz a jogosult számára. Tehát a jogalkotói szándék az, hogy a bécsi méretű kapukat ne engedjék meg a kereskedőknek. :)

Captain Crash 2007.07.05. 15:22:08

Ezzel csak azt kívántam mondani, hogy a jelenlegi kereskedői magatartás sokszor ellentétes a jogalkotói szándékkal és a hatályos jogszabályok eltérő jogértelmezése teszi lehetővé, hogy a kereskedők megtehessék, hogy önkényesen értelmezik azt.

De ennek ellenére a fenn említett lehetőségek léteznek és sokszor sikeresen megoldják a jogviták igen nagy részét. Ezenkívül nincs fontosabb, mint tájékoztatni mindenkit, hogy mik a fogyasztók jogai és meddig terjednek a lehetőségei.

Ugye ebben egyetértünk? :)

borovi 2007.07.05. 16:47:22

én nini12 megoldására adom a 10 pontot!

(nini12 2007.07.05. 11:25:19
Egészen helyesen: "Mondtam, nem, hozzák ki, ha már kilopták." :) )

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2007.07.05. 16:56:10

Ki már nem hozzák, ha kilopták. Nem mondtam?

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2007.07.05. 17:00:39

Egy kérdés: egy szépen bekonfigolt laptop, mely éppen nem működik... hogyan bizonyítod, hogy milyen cucc volt benne?

Mondjuk szervizesnél szétkapod, lefotózod, kinyomtatod, aláirattatod vele? Mert az, hogy azt mondod rá, hogy havertesó, ebben a laptopban 101 GB Kingston 253 bites CLK 1 -es RAM van el fogja hinni ?

Vagy a kocsiban van 37 liter benzin esetleg teljesen új nagy teljesítményű gyertyák vannak ?

Csak kíváncsi vagyok... ennek valahogy bizalmi állásnak kellene lennie. Ezért van az, hogy az emberek nem bíznak sok esetben a profiban ha csak alkalmazott, és sok az önjelölt PC-buherátor mert ott csak egy embert lehet hibáztatni.

2007.07.05. 17:41:56

Captain Crash 2007.07.05. 15:22:08
természetesen, bocsánat, ha támadónak érzékelted megjegyzésem, az éle nem neked szólt, hanem a gyakorlatban kialakult helyzetnek.

BiG_ 2007.07.05. 17:51:03

Szerintem ez a "kilopjuk a mozdítható memóriát" egy új szolgáltatás, az anyagi javak újraelosztását szolgálja, megkímélve a környezetet az újabb memóriamodul előállításából adódó szennyezési terheléstől.
Meg akkor pár grammal könnyebb is lesz a notebook, ezáltal a felhasználó terhelését is csökkentik! Az egészségügy nehéz helyzetét figyelembe véve a gerincbántalmak megelőzése fontos! Megspórolnak a felhasználónak egy csomó vizitdíjat!
Cél a fenntartható fejlődés!
:-)))

Üdv!

Captain Crash 2007.07.05. 17:55:36

sambalabammbumbumm: Egyrészt a szerződés bizonyítja, hogy minek kell benne lennie, másrészt az átvételi elismervényre nem azt kell ráírni, hogy "1 db laptop".

Captain Crash 2007.07.05. 18:03:44

avman: Nem éreztem egyáltalán támadónak a megjegyzésed, mindennap találkozom hasonlóakkal. :) Amit írtál egyébként az egy általános meglátás, amelyik a helytelen kereskedői magatartás miatt alakult ki.

Ilyenkor mindig el szoktam mondani, hogy olyan, hogy kötelező jótállás egyedül magyarországon van, ilyen más országokban tudomásom szerint nem igen van. És ezt is bővíteni kellett, mert a 72/2005-ös Korm. rendelet előtt - a 151/2003-as Korm. rendelet mellékletét módosító rendelet - a kereskedők például nem vállaltak számítástechnikai alkatrészre jótállást, merthogy a jogszabály taxatív felsorolásában nem volt benne, hogy számítógép alkatrészekre kötelező jótállást vállalni. Hasonló helyzet volt a bútorok terén.
A szabad piac elve alapján az kellett volna érvényesüljön, hogy a kereskedők majd versenyeznek azért, hogy ki kínál több jótállást, de ehelyett mindenhogyan csak kibújni igyekeztek a jótállás felelőssége alól.

Most nagyon hiányzik még a cipő ebből a rendeletből, illetve vannak hátrányai a taxatív felsorolásnak. Gondolok itt arra, hogy a melléklet szerint kötelezó jótállást vállalni az mp3 lejátszókra, de holnap kijön az mp4 lejátszó és akkor mi van? :)

mohaa 2007.07.05. 21:28:21

Drága totókám! imibácsi ehhez mit fog szólni? :D

hivatásos naplopó 2007.07.05. 22:44:39

ram a HP markaszerviz akart 60k HUF koltseget ramverni, garis cuccra. a cucc persze nem lett kesz, csak miutan fogyasztovedelemmel fenyegetoztem. es ez a hivatalos markaszerviz volt...

2007.07.05. 23:07:33

bszki mennyi nyelvesz olvassa eszt a bloogot. azer nem LYut elore az orszag mer mindenki csak a szrt ragja. mi vona ha dogoznatok aheJett, hoty azzal foglalkoznatok, hogy a kollega felbaszott aggyal miJen heJesirasi hibakat vet. eztet elemezzetek mostan ki. osztan meg tuggyatok mit hova neGtek!
Nem a hiba a lenyeg(helyesirasi-, meg szervizhiba), hanem a szerviz tahosaga.

the_lionheart 2007.07.05. 23:15:20

Üdv.

Én csak annyit tennék a CHS dologhoz, hogy nem tudok róla hogy a CHS hivatalos IBM/Lenovo garanciális szervíz lenne. Ha jól emlékszem nincs rajta a címük a garancialevél hátulján, de ha ezen az oldalon

d03bphrb.partner.boulder.ibm.com/bpconnections/bpcms.nsf/PublicSPPartnerSearch?OpenFrameset&NL=en

megnézem itt sem találom.
Ebből az következik, hogy egy olyan szervíz végezte el a garaciális javítást aminek nincs hozzá jogosultsága, ergo a gép is elvesztette a garanciáját.

Amúgy Magyarországon IBM/Lenovo notebook-ban komolyabb javítást ami nem CRU(Customer Replaceable Units) azt csak a IBM Központi szervíz, vagy a Rikvest javíthatja.

Lion

Captain Crash 2007.07.06. 00:37:56

the_lionheart: Feltételezéssel élsz, hogy nem szerepelt a jótállási jegyen, ez azonban nem került megerősítésre.

De ettől függetlenül a jótállási idő alatt a kötelezett csak a jogszabályi feltételek mellett mentesülhet a kötelezettségeinek teljesítése alól.

Adott hiba tekintetében, ha a kötelezett bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a nem rendeltetésszerű használat következménye, akkor például mentesül. És a bizonyítási teher a jótállás teljes ideje alatt a kötelezett válán nyugszik.

Olyan, hogy garanciavesztés nincs. Ez egy téves felfogás. Adott hiba esetén a jótállási felelősség alól mentesülhet a kötelezett, de csak a jogszabályok által meghatározott esetekben.

A jótállást a polgári törvénykönyv jelenleg a szerződést biztosító mellékkötelezettségek között szabályozza. Azért mert a jótállás kötelezettsége bármilyen szerződésszegésért fenn állhat, nem csak hibás teljesítésért. Habár legtöbb esetben mégis a szavatosság és a kártérítés mellett a hibás teljesítés harmadik jogkövetkezményeként tekintenek rá. Az új ptk. tervezet is várhatóan úgy szabályozza.

Ebből következik jótállási kötelezettséget keletkeztethet akár reklám is, így az, hogy adott hiba tekintetében a kötelezett felelőssége fenn áll-e attól függ, hogy ki tudja-e magát menteni e felelősség alól. :)

the_lionheart 2007.07.06. 09:48:42

Capitan Crash: Tény és való hogy este 11-kor feltételezéssel éltem mivel sajnos nem tartom fejben, hogy mi van a IBM/Lenovo garanciajegyen. De most megnéztem és NINCS rajta a CHS ismétlem NINCS azaz nem jogosult garanciális szervízre se a Váci úton, se Budaörsön.
Azt teheti meg hogy átveszi és továbbítja a egy hivatalos szervízbe.
Ha hozzánk mint hivatalos IBM/Lenovo márkaszrvízhez bekerül egy olyan garanciális gép aminek az előéletében bizonyíthatóan volt olyan szervíz beavatkozás amit nem a hivatalos márkaszervízek valamalyike tett meg akkor csak térítés ellenében vállahatjuk el a javítást.
Tudod ha az autód garanciaidő alatt nem hivatalos szervízben javíttatod hanem Józsi bácsinál a sarkon, aki valószínüleg jó munkát végez, de nincs benne a szervízkönyvben, garanciális ügyben biztos hogy akadékoskodni fognak.

Üdv.

Lion

NorbArt 2007.07.06. 11:47:02

Őszintén szólva a CHS szervíz az nagyon olyan amilyen, nem véletlen, hogy a kiskerek nagy része nagyon nagyon messze elkerüli. A gari ügyintézés nem ritkán akár fél év is !!! A budaörsi kiküld beküld a ráadás. Sajna mindenki azt hiszi, hogy a benzin ingyen van és bárki elb@szása miatt majd én tankolgatok, meg megyek utánna... Na persze. Ezek után még volt hogy felhívtak a CHSből hogy miért nem vásárolunk ott újabban mostanában, a válasz csak annyi volt hogy legyenek kedvesek megnézni az garis alkatrészeink átlag szervízben töltött idejét és már nem is kellett volna fáradnia a telefonnal. Arról nem is beszélve hogy ugyanazt visszaküldik javítás nélkül stb... Furcsa de egy értékesítési versenyben nem csak eladni kell hanem utánna is támogatni az ügyfelet legyen az gari is, hátha legközelebb is visszajön. Igaz a CHS csak nagyker, épp úgy beszélnek a végfelhasználóval ahogy éppen reggel felkeltek...

ALVÉJZ KOKAKÓLA 2007.07.06. 11:55:09

A forgalmazónak kötelessége átvenni az általa forgalmazott termékeket garanciális javításra. Az, hogy ezt Ő javítja meg vagy elviszi a fenn említett szervizekbe, az attól függ, hogy milyen szerződése van a szóban forgó termék vezérképviseletével. Megjegyzem, szerintem a CHS is jogosult javítani IBM/Lenovo-t mert Ő az egyik legnagyobb direkt importőr.

barceo 2007.07.06. 13:40:44

ellopták az ingyenpapucsomat

csoki63 2007.07.06. 14:00:42

Attól, hogy valaki a legnagyobb importőr, attól még nem feltétlenül kell márkaszerviznek lennie. Egyébként sem lehet sufnituning módszerekkel javítani. Ahol egyetlen vizsgázott szakember sincs, mert nem költenek ilyen luxusra, nem szívesen javítatnám a gépeimet. Egyébként is minden hal a fejétől bűzlik. Értsd ahogy akarod.

the_lionheart 2007.07.06. 16:37:32

ALVÉJZ KOKAKÓLA: Igen a CHS talán a legnagyobb importőr/disztribútor, de mellette van még az Ingram Micro és a Disztribútor.hu Rt.(régen Számalk volt).
De az hogy behozza nem jogosítja fel a szervizelésre is. Nézd meg az első hozzászólásomban a linket, nem találsz benne CHS-t.

the_lionheart 2007.07.06. 16:41:30

A hivatalos szerviznek minden szervíztelephelyén minum 2 vizsgázott emberének kell lenni, egy ember kiképzése tanfolyamok vizsgák fejenként kb 5000 USD, kétévente mindenképpen frissíteni kell, az "csak" 1500-2000 USD.
Az én főnökömnek is húzák a fogát amikor ezt ki kell fizetni. Nem hinném hogy a CHS-ben költenek erre, de az XP COA matricákat tudják kapargatni :)

Lion

Captain Crash 2007.07.06. 22:31:36

the_lionheart: Továbbra is feltételezéssel élsz, melyet arra alapozol, hogy az általad megnézett jótállási jegyen nem szerepel a CHS. Ha nem rendelkezel azzal a jótállási jeggyel, amit a forgalmazó a fogyasztónak adott, akkor ez nem jelent semmit. :)

De ha Te feltételezésekkel élsz, akkor én is feltételezem, hogy a fogyasztó nem hasraütésre vitte a CHS szervizbe a terméket, hanem a forgalmazó által adott jótállási jegyen ez szerepelt. Én úgy érzem ennek reálisabb esélye van. :)

A fogyasztói szerződések esetében jótállási kötelezettség teljesítése nem azon múlik, hogy ki a hivatalos márkaszervíz, hanem azon, hogy a szerződés szerint ki a jótállásra kötelezett. Illetve, hogy a kötelezett által adott jótállási jegyen mely megjelölt javítószolgálatnél érvényesítheti a kijavításra vonatkozó igényét a fogyasztó.

Az a forgalmazó belügye, hogy az ő kötelezettjénél hogyan érvényesíti az ő jótállási/szavatossági jogait. Ez a fogyasztót nem kell érdekelje.

Arról pedig, hogy a szervizek akadékoskodnak az a véleményem, hogy a legtöbbször az akadékoskodásuknak jogi alapja nincs.

the_lionheart 2007.07.06. 23:27:20

Captain Crash: Javítok, tényleg nem láttam a szóba forgó jótállási jegyet, de a Magyarországon forgalomba hozott IBM/Lenovo termékek hologrammos jótállási jegyén a CHS mint márkaszervíz nincs rajta, mivel a CHS az csak IBM/Lenovo disztributor.

Lényeg aki jót akar az csak a IBM Központi márkaszervizbe vagy a Rikvest Kft.-hez vigye a garis IBM/Lenovo notebook-ját szervizeltetni, mondom ezt úgy hogy a fent nevezett 2 szervíz nekünk konkurenciánk.

Lényeg, hogy csak a megfelefő márkaszervízekben kap az ügyfél minőségi szolgáltatást.

A CHS-ről még annyit, hogy érdemes elolvasni a hwsw-n "Márkás PC-t Kínából, avagy mi is van a dobozban?"
Című cikket érdekes, sajna már én is találkoztam ilyen géppel.

Lion.

Captain Crash 2007.07.07. 11:25:48

the_lionheart: A Magyarországon forgalomba hozott? Álljunk meg egy kicsit! Tisztázzuk a forgalomba hozást.

A törvény szerint fogyasztói forgalomba hozás az az árunak vagy a szolgáltatásnak közvetlenül a fogyasztó mint végső felhasználó részére történő forgalmazása vagy nyújtása, továbbá ingyenes minta, áru átadása.
Forgalmazó pedig az árut vagy a szolgáltatást fogyasztói forgalomba hozó gazdálkodó szervezet.
A kötelező jótállásról szóló Korm. rendelet szerint is, forgalmazó az, akit a fogyasztói szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez.

Tehát azt tudom mondani, hogy ha kijavítási igényük van, akkor minden esetben döntsék el, hogy a forgalmazóhoz, vagy a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatba vigyék a hibás terméket és ott érvényesítsék a jótállási igényüket! Azon egyszerű oknál fogva, hogy erre nekik jogilag csak ott van lehetőségük.

Ha nem szerepel a jótállási jegyen a Rikvest Kft, vagy a CHS akkor oda ne vigyék, mert ilyen esetben semmi sem kötelezi a CHS-t, vagy a Rikvest-et, hogy a kijavításra vonatkozó jótállási igényüket teljesítsék!

Amennyiben kicserélést szeretnének érvényesíteni, akkor azesetben a jótállásra kötelezetthez, vagyis, - ahogy elhangzott fentebb - a forgalmazóhoz forduljanak.

Hogy világos legyen: A forgalmazó kötelezettje is adhat a forgalmazónak jótállási jegyet, de a forgalmazó is simán adhat jótállási jegyet a fogyasztónak. És nem feltétlenül azt kell adja, ami a gyártótól, vagy az előző kötelezettől ő kapott.
Más kérdés, hogy általában ezt teszik.

Tehát rugaszkodj el a berögzült szervizes tapasztalataidtól és nézd jogilag! Milyen jogviszonyban van a fogyasztó azzal a javítószolgálattal, aki nem szerepel még a jótállási jegyen sem? Semmilyen! Akkor milyen kötelezettség terheli azt a javítószolgálatot? Semmilyen!

Ilyen esetben a forgalmazóhoz vigye a fogyasztó a terméket, és majd a forgalmazó lezongorázza, hogy kihez viszi. Az már legyen a saját belügye!

chs-chs 2007.07.08. 10:51:12

Üdv Mindenkinek!

Szeretnék pár dolgot tisztázni.
Senki,de senki nem akarta kilopni a Ramot
a gépből.(Legalábbis a dolgozók közül)
Egyszerűen csak annyi történt,ami szinte minden Chs-ben forgalmazott notebook esetén történik,hogy a márkás ramot a kedves vezetőség kiveteti és gagyi ramra cserélteti.(Így keletkezik egy csomó minőségi,eladható memória) A vevő már így kapja meg a gépét. Mivel a Chs nem szervizelhet Ibm Noteszt ezért ő is tovább küldi az Ibm szervízbe,csak elötte tesz bele Ibm ramot,mert az Ibm elküldené a p*cs*ba a kamu rammal. Itt is ez történt csak a végén valaki elfelejtette visszatenni a noname memóriát. A Garancia Lapon azért van feltüntetve a Chs, mert ha az Ibmhez vinné szervizelni a gépét a kedves User akkor egyből kiderülne hogy HALÓ NEM GARANCIÁLIS! MILYEN RAM EZ BENNE?

De ha már itt tartunk, szóba kerülhetne az Angol Vistával érkezett,de már magyar változattal ellátott Notik esete is. Ami majd csak később fog kirobbanni mert még csak most kezdték árulni. A lényege az,hogy az angol Vista matricás gépre telepítik a Magyar Vistát. Ez egészen addig működik amig a User nem telepíti újra valamiért a gépet és nem akarja aktiválni. Akkor derül ki hogy nem jogtiszta magyar Vistája van hanem "csak" egy angol Vista matrica.

Vagy az ajándékot tartalmazó termékek amik újra csomagolódnak persze már az ajándék nélkül.(Pl:Hp nyomtató+fotópapír)

Ez csak pár dolog az ezerből.

Arra meg,hogy mit csinálnak a dolgozókkal külön topicot lehetne nyitni...

Egy Robot

Ui:Totó szólj a a Becusnak nyomozza ki ki írt.

szerviz 2007.07.09. 21:33:45

F.Krisztián

Talán kérdezd meg tőle személyesen

Moris 2007.11.20. 11:02:54

Főleg az IBM márkaszervizbe mikor most tagadja Mácser Imre gépének az alaplap cseréjét

Moris 2007.11.20. 11:22:07

Ja és nem a CHS hungary javitja hanem a Kventa kft. egy helyen vannak