Tékozló Homár

Hétvégén lecsap a MÁV-retekkommandó

2007.07.11. 16:37 | jackyll | 55 komment

Miközben a Homár az ügyfélszolgálattal telefonálgatott, kedvenc tömegközlekedésblogunk, a Megint Állunk Vazze le is zsírozta hétvégére a retekkommandót. Immáron tehát a MÁV áldásával láthatnak neki egy négykocsis mocsokvonat kitakarításához:

Aki jönne az kérem jelezze péntek délig a megintallunkvazze@gmail.com címen, hogy leadhassam a fix létszámot, mert az alapján tudják biztosítani az eszközöket. Gyülekező: Keleti főbejárat; 2007. július 14. szombat; délelőtt 10:00 Játszós ruhát mindenki hozzon magával.

Talán végre kiderül, mitől olyan nehéz ezeket a vagonokat takarítani, hogy mindig legalább 15-20 évnyi dzsuva marad rajtuk.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

C10H12O6 2007.07.11. 16:44:14

Brefet, gumikesztyűt vigyetek + vizet.
Írjátok össze a végén, hogy hogyan csináltátok, és tervezzétek meg a munkát előtte.
Ha ez megvan, akkor a paraszt MÁVmanagernek a kezében a takarítási processz. Értsd. Takarítási munkamódszer...
Pld. Lefújtok mindent tisztítóval, és hagyjátok 20 percig, utána újra és takarítás...
Meg ilyenek. Sima munkaszervezés.
A roma takarító betanítást azért ne vállaljátok.

Sam8888 2007.07.11. 16:47:19

Hányinger, hogy a takarítással foglalkozó emberek ezt "nemtudják" hogyankell kitakarítani. Ilyenek ülnek a parlamentben is. Mármint akik nemtudják mitkéne csinálni ahhoz, hogy jólvégezzék a munkájukat... Szánalom.com

BiG_ 2007.07.11. 16:52:39

Az ezzel a baj, hogy a MÁV vezetés ezután kitalálja, hogy még emel egyet a jegyáron és a felszállás előtt a kaller mindenkinek tisztítószert és szivacsot fog osztani, hogy ha tiszta hely köll, akkor takaríccsá, vazze!
Mindenesetre a takarítók főnökét végig kéne pofozni a kiglancolt vonaton, hogy íme, lehet tisztességes munkát is végezni.
Hajrá és respect!

Üdv!

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.07.11. 17:09:15

A MÁV csúcsvezetőket ki fogja kitakarítani? Oda is kéne egy alapos tisztogatás.

ugyhogy 2007.07.11. 17:21:05

Most mindenki le fog hurrogni, de kibírom. A helyzet az, hogy olyan iszonyatos mennyiségű vasúti kocsija van a MÁVnak, hogy azt elképzelni is nehéz. 1 kocsit nyilván ki lehet takarítani, az összes kitakarításához viszont kéne egy kis vagyon. Olyan ez, mint a TV2 szemétkupac örökbefogadós játéka.

xombat.com 2007.07.11. 17:27:35

otlet: cegek orokbefogadhatnak egy-egy kocsit, a takaritasert felelnek, cserebe a nevuk/reklamjuk ott virit jol lathato helyen
otlet levedve (c) (R)

ugyhogy 2007.07.11. 17:31:40

xombat.com 2007.07.11. 17:27:35
Nem rossz, nem rossz... Meg fogsz gazdagodni, én már látom!

countryhiker 2007.07.11. 17:36:30

Szerintem homokfúvót vigyetek. Harminc éves retket más nem visz le.

232323 2007.07.11. 17:55:57

Felületnégyzetméterenként kell félóra munka legalább.. foszforsav, homokfúvó, ütvefúró. De gondolom adnak egy kis Ciffet... nah az kevés lesz ide :)
Ha sok jó puncus (1984-1988-as évjáratok) jelentkezett, akkor megyek én is... .)

köpcöspapa 2007.07.11. 18:06:38

minden tiszteletem a próbálkozóké, de szerintem ez reménytelen.

bref? Homokfúvó? talán flex..

toi 2007.07.11. 18:26:05

hajrá, hajrá! mutassátok meg nekik!

Sanyi 2007.07.11. 18:29:37

Hat, ez rohej. Olyan mint a kommunista szombat annak idejen, ingyen munka allam bacsinak (ez meg nem is karitativ, szoval, igen, kommunista szombat).

zsobig 2007.07.11. 19:14:46

Hajrá a takarítóknak, minden tiszteletem a tiétek!
Képeket meg majd feltétlenül toljatok fel!

aty 2007.07.11. 19:18:09

értem: csak a BKV miért tudja kitisztítani a villamosokat, a metrószerelvényeket, a buszokat. Valahogy nem olyan retkesek mint a MÁV szerelvények. A vidéki volánokról ne is beszéljünk... Emberhiány lenne, miközben azért sírunk mert sok a munkanélküli? Ahogy már sokand mondták: Abszurdisztán...

aty 2007.07.11. 19:19:38

Különben a rozsdából nehéz kitisztítani a szerelvényeket...:( Vetessetek velük Hammeriteot (vagy mi volt a neve annak az agyonreklámozott festéknek) :)

feketefityma (törölt) 2007.07.11. 20:32:25

"Vetessetek velük Hammeriteot (vagy mi volt a neve annak az agyonreklámozott festéknek) :)"

Homárit!

"- A Homárit neki!"

Manyizga (törölt) 2007.07.11. 20:59:44

Ha sikerül kitakarítani, akkor utána át lehet adni azoknak a vasutasoknak a munkát, akik a "megszüntetett szárnyvonalakon" dolgoznak azóta is...

(Vagy hallott valaki olyanról, hogy bárkit is leépítettek a vonalbezárások után a MÁV-tól?)

efi 2007.07.11. 21:11:53

Olyat nem, de olyat már igen, hogy persze a megszüntetett vonali vonatok helyett járó buszokon is maximum fél ember üldögél. Nahát, ki gondolta volna, ha egyszer nem akarnak utazni, akkor busszal sem akarnak! Ezzel aztán így sokat spórolunk...

Bálintka:) 2007.07.11. 21:19:50

Nem értem ezt a felhajtást igazából:

-Az ülések nem lehetnek nagyon koszosak, mert a folyamatos ráülések miatt folyamatosan tisztítódnak.
-A padló nem nagyon érdekel, mert én nem mezítláb közlekedem, 200 éves kosz meg nem fog azonnal a cipőmre ragadni
-szag ellen le kell húzni az ablakot, amúgy minden állandósult szagot max 20 perc alatt megszokunk.
-A kilincsek fogantyúk lehetnek gázak, de én kezet mosok minden tömegközlekedés után ha mosdóval találkozom. Max annyi, hogy a vonaton nem ehetsz kézzel.

Amit néha esetleg sajnálok, hogy nem látok ki az ablakon..

Stoneroller 2007.07.11. 21:50:06

Azannnnnnnya!

Nem szeretnék a retek helyébe lenni, oh yeahhhhhh!
Meg a helyetekbe se, hiszen kb. egy 30-40 éves, esztétikai szempontból minimum selejtezendő vonatot akartok kiglancolni, amit a zsurmó utasok (kivétel a kultúrált kisebbség) szoktak általában összerandítani. (Minden nap látom!).
Az ötletetek ennek ellenére tetszik és gratulálok! Stoneroller

ducas 2007.07.11. 21:53:29

Egy a baj...Itten nekilát a civil szféra takarítani, az állami, meg röhög a markába...Hülyecivil...
Jut eszembe egy másik baj is...
Jócivil takarít, rosszcivil piszkol és senki nem vágja le a kezét szamurájkarddal...
Van ám egy harmadik is, mert ez progresszíve gyön...
Érdekes, hogy az Eszetergomi Vörös Nyíl mennyire egybe van évek óta, mig ezek a Ganzos ötven éves gecák, meg mennyire szarul néznek ki...Nem kéne felújítani a kocsiparkot? A Pécsi Inter 15 éve egybe van, vigyáznak rá a népek, tehát azt se lehet mondani, hogy azonnal lelakják a mocskos utasok a kocsikat...Nem is olyan rosszak a rosszcivilek? Csak tiltakoznak a megalázó körülmények ellen és gyorsítják a felújítási folyamatot?
Egyébként én is mennék takarítani, csak éppen dogozok egy másik reménytelenül szar rendszerben.../Gyermekvédelem.../

Fedup Sári 2007.07.11. 21:58:04

"Az ezzel a baj, hogy a MÁV vezetés ezután kitalálja, hogy még emel egyet a jegyáron és a felszállás előtt a kaller mindenkinek tisztítószert és szivacsot fog osztani, hogy ha tiszta hely köll, akkor takaríccsá, vazze!"

Aki utazik vonattal, az tudja, hogy most is "takaríccsá, vazze" van, csak nem ad hozzá senki tisztítószert, szivacsot. Ott a papírzsepi, illetve sokan magukkal hurcolnak valami kendőfélét, és azt terítik az ülésre a seggük alá.

Takarítani nem tudnak, de karámot bezzeg tudtak építeni. Nem írom ide, hogy a milyen milyüket, legfeljebb azt, hogy mocskos MÁV. De szó szerint.

kergemokus 2007.07.11. 22:22:06

A takarítás nem emberigényes/misztikus/költséges művelet, csak tudni kell modernizálni -->befektetés.
Pár nagy magasnyomású melegvizes mosó, pár célalkalmatosság (sterimob, gépkefe, ...stb), 1-2 jól megválasztott tisztítószer, 2-3 jól képzett és motivált alkalmazott, egy pár fokban döntött szervízpálya és ragyogna 1-2 héten belül az egész kocsiflotta. Gyengébbek kedvéért háztartási tisztítószerekkel és módszerekkel nem lehet ipari körülmények közt takarítani. Nem lehet 30 éves koszt hatékonyan lerobbantani Cifel és törlőronggyal. Az, hogy két a társadalom perifériájára szorult személy végigtolja a parfist a kocsikon nem lesz tisztaság. Egy magas fokú tisztaság fenntartására viszont már alkalmas lehet az a két ember ha nem időbérben, hanem teljesítménybérben fizetik, aminek megfelelő ellenörzése is van. Persze még így is bizonyos időintervallumonként _nagy_ takarításra kellene vinni a szerelvényeket.
Lenne pár ötletem a MÁV kedves vezetői felé, sőt nagyon szívesen meg is osztanám ezeket velük, sőt a kivitelezést is menedzselném, persze megfelelő (kb érdekvédelmi képviselők fizetése) rendszeres anyagi juttatás fejében. Lehet megkeresni állásajánlattal!

vitézlővitéznő 2007.07.11. 23:23:20

vigyetek szájmaszkot is. Tegnap utaztam IC első osztályán, virtuále görcsöt kellett kössek a húgyhólyagomra, mert olyn büdös volt a slozi, hogy nem tudtam bemenni.

pina_csaba · http://octagon.blog.hu/ 2007.07.11. 23:24:59

A végén még sírás lesz a dologból, mert azokat a kocsikat a retek, meg a rozsda tartja össze, majd fizethettek a széttakarított vagonokért :)

Sterimóval ketté lehet fűrészelni azokat a 600 éves szutykokat.

w00t 2007.07.12. 00:58:42

menjenek az oroszok takarítani, én inkább veszek egy puntót és lemegyek görögbe vele.

hattyú 2007.07.12. 07:11:22

a MÁV-on semmiféle takarítás nem segít, esetleg csak a teljes vezetőség kipucolása...de ez eddig még senkinek nem sikerült. a MÁV a világ legszánalmasabb cége, de mondjuk ehhez az országhoz jól passzol...

Almaspite 2007.07.12. 08:37:28

Majd csináljatok ELÖTTE és UTÁNA fotókat...

2007.07.12. 09:14:44

Az alapötletet díjazom, de annyit mindenki tudjon, hogy a mávnál a kitakarítás egyenlő a padlófelsöpréssel és szemétkihordással. TAKARÍTÁSRÓL sose szó sincs! No meg 50-60 éves kocsiktól mit várunk? Nem a kosszal van baj, hanem azzal, hogy 30 éve le kellett volna cserélni az egész magyar kocsiállományt. Ha külföldi túristák vannak a vonaton nekem ég a pofám, hogy mit gondolhatnak ("höhö, annyuk, né má', hülye magyarok háború előtti szutykokkal utaznak, höhöhőőő).

papugaja 2007.07.12. 09:36:49

Mindent fotóval dokumentálni, időt, felhasznált anyagot összeírni. Az egészet a MÁV orcájába csapni.

nefaria1 2007.07.12. 09:52:56

Teljesen igazságtalan az, hogy azokat az embereket szidjátok, akik takarítják a vonatokat.
Ki takarítana rendesen pl. hajnal kettőkor télen minusz fokokban havi kb 30.000ért?????!!!! Aki igen, jelentkezzen a felemelő munkára. Aki nem, az ne vessen követ.

Secnir 2007.07.12. 09:54:00

Ha minden retket meg dzsuvát kitakarítotok a MÁV-nál, ki fog dolgozni másnap reggeltől?

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2007.07.12. 10:19:38

Mosóczi László, a máv személyszállítási főhazug főakármilye kijelentette a chat.hu
vendégszobájában, hogy szerinte a vonatok tisztasága
megfelőnek mondható! ez kissé vérlázító, szerény véleményem szerint.

ja, és a chat.hu-n természetesen, mint az 50-es
években, a kínosabb kérdések meg sem jelennek. azért
ez sem semmi.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2007.07.12. 10:23:08

amíg havonta 3300-ba került az 50km-es diákbérletem, egy szót sem szóltam, hogy még az első osztálynak csúfolt förmedvényekben is olyan mocskos lett a ruhám, hogy naponta moshattam mindent, a szagról nem is beszélve, vagy a mosdó teljsen hiányáról. Na de, most, hogy egyik napról a másikra 18000 (TIZENNYOLCEZER!!!) Ft-ot kérnek el ugyanezért, kinyílik a bicska a zsebemben, mert ennyi pénzért ezt a "szolgáltatást" NEM VISELEM EL.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2007.07.12. 10:26:23

és nem hinném, hogy az én dolgom lenne a mocskos máv vagonok takarítása, de nagyon közel vagyok ahhoz, hogy valamelyik mávos főseggfejjel felmossam egyszer valamelyik szutyokkocsi padlóját. ez is benne lenne a hírekben. gondolom. kérdés, hogy meddig viseli el ez a birka nép a rajta élősködő parazitákat.

2007.07.12. 10:40:56

Bukowszky, valakinek ki kell fizteni, hogy a nyugdíjasok ingyen utaznak, a "közalkalmazottak" meg 50%-on...no comment...

Jack__Bauer 2007.07.12. 10:55:51

Közzétennék pár gondolatot, a Retekkommandó tervéből. Engem is invitáltak, de se időm, se kedvem, se fölösleges pénzem (!) nincs. A kezdeményezés nemes, de hasznossága megkérdőjelezhető - max annyi, hogy pár napig beszédtéma lesz, esetleg lesz egy-két kirakat intézkedés is a management részéről...

Szóval:
"A legegyszerűbb, ha egy vonatra felszállunk, miután elindult felállunk, nekikezdünk a takarításnak. Sajnos ez jár némi anyagi vonzattal is. Ha zavartalanul szeretnénk takarítani, akkor sajnos vennünk kell jegyet. ... A teljes retúr anyagi vonzata: 2100 Ft.
Ezt sajnos mindenkinek magának kell megvennie."

"Ajánlott tisztítószer:
Hypo, domestos, cillit (meg amit gondoltok)
Eszközök:
Gumikesztyű (kötelező), szivacs, dörzsi, kis vödör a mosoviznek. Legalabb 2-4 liter viz fejenkent."

"Kitakaritando reszek: fulkek, wc-k folyoso, ablakok belso oldala."

Ez egy július 3-i levélben volt, 14-ére (azaz ténylegesen szombatra) tervezve. Hogy változott, vagy sem, nem tudom.
Mindenesetre hajrá!!!

Jack__Bauer 2007.07.12. 11:00:36

Jobban utána nézve, változott az eredeti terv, álló, 4 kocsis vagont fognak takarítani, kapnak eszközöket is ÉS MÉG FIZETNIÜK SE KELL ÉRTE!

Jack__Bauer 2007.07.12. 11:03:58

azaz 4 vagonos szerelvényt :)

toncsa 2007.07.12. 11:04:22

Kb. 2 hete Kecskemétre utaztam az Aranyhomok nevű vonaton. Valahogyan stílszerűen a kupé, ahol helyet találtam, homokkal volt összeszórva. Botrányos 1700 Ft-os jegyárért nekem kellett a homokot letisztítanom az ülésről. Utazásomat kissé kényelmesebbé téve nyári mokaszinos lábaimat feltettem a szembelévő ülésre, nem vettem észre, hogy nyomott hagyott a már amúgy is redvás ülésen. Erre jön az ellenőr, és kéri, hogy takarítsam le a cipőm által okozott kosz (amit megtettem), mert különben kénytelen lesz az egész kupé (!) takarítási költségét nekem felszámítani. Milyen ótvar zsarolós gondolkodás ez? Szerintetek ezután fogok MÁV-val utazni?? Szép dolog, hogy nekiállnak takarítani, de ezt a MÁV-nak kellene megtennie.

HGyuri 2007.07.12. 11:27:58

én helyetekben csak a kocsik felét takarítanám ki. Mondjuk a két sínnel párhuzamosan középen húzni egy felezővonalat, és az csak az egyik oldalt tutira letakarítani. Aztán van összehasonlítás, ki hol szeretne utazni, kérem foglaljanak helyet. Ugyanígy csak a WC felét lepucolni.
Meg meghívni 1-2 bulvárhírre éves TV stábot is.
A gőzborotva, homokfúvó, flex, ecetsav, és az erő legyen veletek!

csarlee 2007.07.12. 11:29:34

Tavaly szeptember óta rendszeresen utazom vonattal (naponta) és bizony szörnyű a kocsik állapota! De nem csak a tisztasággal van bajom, hanem azzal a sok barommal aki összefesti, megtaggeli a kocsik belsejét is, összekaristolja az ablakot. Néha van nagyon tiszta kocsi is, ami okés lenne leszámítva, hogy simán túl van a 3. X-en de úgy össze van festve,fújva még az ülés is, hogy attól tartok a gatyám is megfogja. Szerintem először ezeket az állatokat kellene elkapni, utána lenne értelme takarítani. Egyébként tényleg miért nem hirdet a MÁV a kocsik külsején??? Inkább látnék ott valami hirdetést mégha utálom is de nem azt a sok, értelmetlen firkálmányt...
Szerintem jó ötlet ez a takarítási akció de önmagában kevés...

HGyuri 2007.07.12. 11:31:09

ja, és nem ártana felhívni 1-2 autótakarító céget is, jó reklám lehetne nekik, hogy mire is képesek...

Sam8888 2007.07.12. 11:43:37

aty: a BKV járatok sincsenek takarítva... Olyan a kapaszkodó, hogy sokszor nemmerem megfogni sem. Látszik rajta, hogy tiszta zsír, mintha rákenték volna, aztán a rajtalévő zsírra meg rákenték a festéket, mert még letörölni si lusták... Itt vidéken (Kaposvár) ugyanolyan Ikarus buszok is vannak és 1000x tisztábbak és külömebbül néznek ki, mint a Pesti járatok.

Csóré Béla · www.adidas.com/equipment 2007.07.12. 12:06:22

Sok gyökér mávos, rinyálnak, hogy ilyen-olyan adóssághalmazt görgetnek már évek óta, de a vezetőiket meg a szakszervezeti bizalmikat - van belőlük egy millió főállású - jól megfizetik.
Amire meg igény lenne - IC-k - azt nem fejlesztik. Nem lehet kapni IC pótjegyet hétvégente az utazás napján! Emberek, hát lenne itt kereslet a szolgáltatásotokra! De ti b@sztok rá! Hát mi a fészkes fenét csináltok?!!

Mária 2007.07.12. 12:43:44

Nem kell takarítani.

Még 200 év ugyanígy és mehetnek a régészhallgatók gyakorlatra.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2007.07.12. 13:24:38

szerintem egy ANTSZ-kommandót kellene rászabadítani a mávra. teljesen biztos vagyok benne, hogy az összes létező kórokozó jelenlétét ki lehet mutatni egy átlagos máv mocsokvonaton. aztán majd ha megunják, hogy naponta több millió forintos bírságot kapnak és pár seggfej rohadék máv-vezér közegészségügyi veszélyeztetés vagy valami hasonló miatt rács mögé kerül, akkor lehet, hogy elgondolkodnak azon, hogy akár ki is takaríthatnák a vonatokat. meg az állomásokat. meg eltűnődhetnének azon, hogy ennyi pénzért miféle szolgáltatást illene nyújtani egy európai országban.

Dr Net Elek (törölt) 2007.07.12. 13:47:10

Jelentem a MÁV a Mutyilandot legjobban reprezentáló cég. Ez a "nem takaritom a vagonom" effektus is ennek a jelenségnek a mintapéldája. Csak meg kell nézni, kinek a tulajdonában vannak a kiszervezett takaritó kft-k.

bagheera 2007.07.12. 15:34:17

Bukowszky: persze, teljesen jogos.
Csak arrol ne feledkezz meg, hogy a mav barmennyi minuszt termel, azt mi fizetjuk meg. Ha oket buntetik, akkor minket buntetnek. Szerinted igy mennyi eselye van, hogy erdemibb munkat fognak vegezni, mennyi eselye van egy atfogo reformnak. Persze, volt kezdemenyezes nem reg...

Ha nekem kellene dontest hozni, akkor elso lepesben minden adoforinttal jatszo vezetoi pociziot anyagi felelosseghez es/vagy szerzodeshez kotnem. Ha megkarositja az allamot, akkor tessek fizetni. Ha a szerzodesben foglaltakat nem teljesiti, tessek fizetni. Lehet kevesebb jelentkezo lenne egy magas posztra, es lehet nem a haverokat hozna magaval, hanem aki esetleg ert is hozza...

Meg is nevezem az elso szemelyt: gyurcsany (persze mindenki talalhat sajat szaja ize szerint). Ha ot kisemmiznek, akkor igen sokan rajonnenek, hogy dolgozni kell, jol. Nem pedig elk*rni.

bag

232323 2007.07.12. 16:00:13

a chat.hu is bekaphatja, a maga kis kimoderált kérdéseivel.

"Ha nincs a másodosztályon ülőhely, de még állni is nyomorogva lehet, miért nem lehetne az utasoknak átmenniük INGYEN az elsőosztályra, ami tátong az ürességtől? Ha már a MÁV nem tudja az ülőhelyen biztosítani, az utas meg megfizette a többezer forintos jegyét"
Válasz: "fizesse ki a különbözetet és mehet".

Hát a k. anyád. Állóhelyért fizettem? Kurvára nem.

Marionett 2007.07.13. 08:41:43

Hát ezt sikálhatjátok, mán nem fog lejönni az elkövetkező 50 évben :)

M8 2007.07.14. 16:53:10

Jelentem, ott voltunk. Letakarítottuk a kijelölt vasúti kocsit és meglehetősen szép lett. Tényleg sokkal kultúráltabb lett, mint mielött kezelésbe vettük. Remélem, sok(k) fotó kerül fel, amin tényszerűen leszűrhető, milyen volt, majd milyen lett. Én személy szerint nem akarom magyarázni az eredményt, sokkal beszédesebbek lesznek a képek.

IGEN! MEGCSINÁLTUK! :-)))