Tékozló Homár

Csellel akarják eladni nekünk a guargumis virslit

2007.08.22. 10:15 | szily | 93 komment

T.G.-nek nem is kellett különösebben éles szemű detektívnek lennie, hogy leleplezze a keszthelyi Hunnia Kft.-t. A furmányos virslisek ugyan jó nagy pótmatricán tudatják a fogyasztókkal, hogy a cuccban nincsen E412, de tőle egy tanyasibaromfi-pihényire ott a kötelező címke az összetevőkkel, köztük természetesen az E412-vel. Hisztérikus olvasóink nyilván szándékos mérgezésre gyanakszanak, mi azért nem. A baromfivirsli amúgy is pompás márnacsali, az intimbetétevő pesti márnáknak egy kis dioxin olyan, mint Szekeres Imrének egy üdítő alföldi hadgyakorlat. Meg se kottyan. T.G. levele hajtás után.

Kedves Szerkesztőség!
Ma este virslit szerettem volna enni a vacsorám mellé. A virsli csomagolásán egy megnyugtató matrica fogad, amin az áll, nincs benne E412 nevű vegyi (?) anyag, ami nagy vihart kavart az elmúlt napokban a mérgező hatása miatt. A biztonság kedvéért megnéztem jobban a csomagolást, és az összetevők között mégis ottvan. A mellékelt képen látszik a "kedvesség". Durva.

Üdvözlettel:
T.G.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Taurusz 2007.08.22. 10:19:08

A hunnia egy mocskos kapitalista banda, akit eslőként fog falhoz állítania forradalom.
Ja, és tudjuk hányadik... :D

GegeWarrior 2007.08.22. 10:24:33

Nem akarom elrontani a nagy leleplezést, de a guargumi alias E412 csak akkor veszélyes ha dioxinnal van szennyezve:) Mint azt már hallhattuk oly sokszor CSAK az veszélyes ami Indiából jött és szennyezett volt dioxinnal, persze ettől még ez is lehet az.
És ez mondjuk nem von le abból amit ezek a Hunnian Kft.nél műveltek, de azért ez is hozzátartozik az igazsághoz;)

Helló Leó! 2007.08.22. 10:24:50

Homár!

Egy kis gépelési hiba: nem E142, hanem E412!
Kérjük javítani!

shibuya 2007.08.22. 10:24:57

de szeretnek en ennyire idoben es terben szabad lenni hogy csak azt vadasszam mikor lehetek elso.
egyebkent most akkor a guargumi e 412 vagy e 142. Homaaaaaar, Hunniaaaa dontsetek mar el!
Amugy meg mar en is vettem szensavmentes asvanyvizet bubival.Kristalyviz, rulez

Combi* · http://www.knorr-bremse.hu 2007.08.22. 10:28:38

Ahogy Ford Fairlane mondaná:
Kurva (Ausztrálok) Hunnia Kft., rühellem azt a(z országot) káeftét vagy (kontinenst) céget vagy akármit. Ott kéne atomot robbantani.

Angéla 2007.08.22. 10:30:38

Ha az ember fia (vagy lánya) figyelmesen végigolvassa az összetevőket, akkor mire eljut az E412-ig, már úgyis elment az étvágya...
Amúgy pedig ez igenis szándékos mérgezés, de nem is értem mit várunk mi... ilyen kicsi árrés mellett :D

Dr Net Elek (törölt) 2007.08.22. 10:33:25

Aki virslit/parizert eszik, az már amúgy sem sikeres manyus. Még a kutyának is csak óvatosan adagolható.

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2007.08.22. 10:35:25

8. szerintem siman ki lehetne szurni az elsozest, ha bevezetnenk a sorszamozott kommentet. :)
meg a 8.-ozast. is.
meg a 412-ezest is. :)

Elismert író 2007.08.22. 10:40:59

A guargumi ősi román méreg

skorzy 2007.08.22. 10:46:37

Akit et a guargumis hisztéria izgat, az mind hülye!

Dr Net Elek (törölt) 2007.08.22. 10:52:58

skorzy 2007.08.22. 10:46:37

Ettyetértek. Mutyilandi kaját enni már eleve mérgezö. Az a kis 412 csak a hab a tortán.

Leonard Zelig 2007.08.22. 10:57:02

Most vettem tesós párizsit. Dettó ugyanez, lefotózhatnám, de minek pazaroljam a pixeleket ???

gentry 2007.08.22. 10:57:36

Kit érdekel az E412! Műbalhé az egész. Én minden este vacsi mután benyomom a magam jégkrémét, ott van mindegyiken, hogy tartalmaz E412-t, de qrvára nem érdekel...

Angéla 2007.08.22. 10:58:57

Ugyan már, vagyunk mi is olyan strapabiróak mint a pesti márnák...

getinaf 2007.08.22. 11:07:41

nálunk az a szó, hogy virsli, legalább annyira félelmet keltő így önmagában is, mint a guargumi, tehát sok értelme nincs az egyébként rikítóan balfasz vevőcsábításnak.Mondjuk, ha azt írták volna rá, kedves vevőink, a termék virslit nem tartalmaz!-na az igen.

BigTom 2007.08.22. 11:07:43

Nem lehetséges-e, hogy a Hunnia Kft. a guargumi pánik miatt úgy döntött, hogy kihagyja az említett adalékot a virslijeikből. Új cimkét azonban nem kívántak nyomtatni, hanem inkább ráraktak a csomagra egy pótcimkét, ami tájékoztat arról, hogy már mégsincs a virsliben E412.
Ez nem lehetséges?

Beaujolais 2007.08.22. 11:08:34

Tényleg direkt nem akarják megérteni az emberek, hogy nem minden Guargumi mérgezett? Tényleg ennyi értetlen ember van?

Kilgore Trout 2007.08.22. 11:09:39

Valamitől amúgy is meg kell dögleni. Azt hiszitek, ha nem esztek guargumit vagy a többi szart, örökké éltek?

Angéla 2007.08.22. 11:15:08

De biztos értik, csak hogy itt nem arról van szó, nem azt irták rá a cuccra hogy az a guargumi ami ebben van nem mérgezett, hanem azt hogy nincs benne...

Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2007.08.22. 11:17:16

Az erre vonatkozó felhívás az MGSZH honlapján:
www.oevi.hu/guaranyagok/etbi_15.rtf

valószínüleg nincs benne E412, de ezt úgy kellet vólna leírni, hogy kedves vásárlónk, az összetevőknél feltüntetettel ellentétben a termék előállításához xantánt használtunk lékötő adalékanyagnak, tekintettel a guargumi vizsgálatokra.
vagy ilyesmi.

Vágtató Huszár 2007.08.22. 11:18:53

Hisztéria. Kínai pizsamát sem szabad felvenni.

johevi 2007.08.22. 11:20:49

Attól mert van benne guargumi még nem biztos hogy mérgező. Sőt fordítva: az amire nincs ráírva még nyugodtan lehet mérgező.
Aki meg elszív naponta egy doboz cigit azt meg ne érdekelje a guargumi, többezerszeres kárt okoz magábana cigivel a guargumihoz képest...

Kilgore Trout 2007.08.22. 11:23:19

Mér, abban is van dioxinos guargumi?

A&B 2007.08.22. 11:24:13

Géppityut nekik, ahogy a leendő apósom mondaná... :-)
Amúgyis, ki az a hülye aki virslit meg parizert eszik??? :-)
Az emberek nagy része nem értetlen, hanem buta, ezért nem fogja fel, hogy mi történik a világban.
Éljen a guargumi, a világ sűrítője! Én is minden nap magamhoz veszem az adagomat belőle akár jár hozzá dioxin, akár nem.

stichus 2007.08.22. 11:27:20

asztanemmindenitneki

Sütemény1975 2007.08.22. 11:31:21

Azt ugye tudod, hogy semmi bajod nem lett volna tőle? Még akkor sem ha dioxinos a guargumi? Jó pár száz kiló virslit kéne megenned ebből, hogy kimutatható problémád legyen belőle.
Nevetséges a média szenzáció hajkurászása és az álinformációk tömkelege.

Leonard Zelig 2007.08.22. 11:31:47

Nekem kiszakadt a guargumim és most fizethetem a gyerektartást a hármasikrek után.

az ombi 2007.08.22. 11:36:10

A virsli ősi román étel. Egyébként új cikket!

Dr Net Elek (törölt) 2007.08.22. 11:43:32

Ajtó leszabva, mehetünk tovább.

Viktor · www.vikiszava.blogspot.com 2007.08.22. 11:45:03

BigTom: olyan nincs, hogy egyik napról a másikra nem tesznek bele guargumit, mert az tartja össze a virslit, hogy ne essen szét. Legalábbis úgy tudom, hogy az egy kötőanyag. Technokolt adagolni helyette a virslibe durvább lenne.

Viktor · www.vikiszava.blogspot.com 2007.08.22. 11:47:48

Amúgy meg azt kellett volna írni a másik címkére, hogy nem fertőzött dioxinnal a termékben lévő guargumi. Csak azt a paraszt már nehezen fogja fel. Inkább hazudtak, csak hogy ne álljon 4 szónál többől a mondat. A második cimke tulajdonképpen kizárólag a hülyéknek szól.

fafej 2007.08.22. 11:53:26

Gyerekek,mi nőnapra Hunnia virslit kaptunk a főnökségtől.Minősíthetetlen volt az íze-állaga,függetlenül attól,hogy van-e benne guargumi.
Mellesleg hisztériakeltés az egész guargumi-mizéria,telenyomnak minden ételt sokféle szarral(aromák,ízfokozók,tartósítószerek),azt edd,ember.Arról meg mélyen hallgatnak,hogy mennyi nátriumut tartalmaznak ezek az élelmiszerek,és csodálkoznak,mennyi a magas vérnyomásos!

Vonatos Flash játék · http://trainhelp.i-host.hu 2007.08.22. 11:55:16

És akkor az én kedvenc mondésom:
Photoshop...

isixx 2007.08.22. 12:02:25

Magyarországon nincs szennyezett Guar.
És mi van, ha címkéket és a csomagolást már legyártották? A hisztéria ideje alatt mindenki olyan adalékot kapott, amelyek a guar helyett egyéb sűrítőanyagokkal (xanthan, konjac stb.) készültek.
Most akkor az idióta kormány idióta hisztériakeltése miatt minden gyártó újra gyártasson csomagolást arra a kis időre, ami alatt a K. elvtárs által társ-birtokolt - egyébként munka nélkül tobzódó - laboratóriumok beszedik az importőröktől a tételenkénti 440000 Ft-ot?
Jajjjajj...

KékLanguszta 2007.08.22. 12:03:43

Nyehehe - az E412 igazán üdítően hat a sok undormányos összetevő között. Épeszű ember eddig is elolvasta a tartalmaz matricát, nem zabálunk minden szemetet össze.

dr. _mmm_ 2007.08.22. 12:05:04

Viktor:
A nejlon tartja össze a virslit. Nameg a zselatin. Szóval guargumit ki lehet hagyni. max beletenni rágógumit.

watanabe 2007.08.22. 12:05:50

Nos, munkám miatt közvetlenül érint a guargumi ügy, talán elfogadtok néhány észrevételt.
1. A guargumi nem mérgező. Még akkor sem, ha E412 néven tüntetik fel. Minden élelmiszeradaléknak van E száma, még a sima konyhasónak , vagy a C-vitaminnak is - ezektől azt hiszem senki sem parázik, ugye? A gáz az, ha dioxinnal szennyezett guargumi került (esetleg)a kajába.
2. Sok élelmiszert gyártó cég döntött úgy, hogy a vizsgálatok idejére átdolgozza a receptúrát és guargumi helyett valami mást használ fel. Ezt legálisan megtehette/teheti. Más kérdés, hogy a Hunnia ezt nem szabályosan tette, ebben az esetben az érvényes szabályozás alapján el lehetett volna kerülni a félreértésre okot adó "átcimkézést".
Nos, összegezve: A Hunnia hibázott, de nem akart senkit átverni. "E-szám" pánik helyett inkább koncentráljunk pl. a dohányzás egészségkárosító hatásaira, vagy az összeszemetelt ország tisztábbá tételére. Több értelme volna, szerintem.

Dr Net Elek (törölt) 2007.08.22. 12:07:11

fafej 2007.08.22. 11:53:26

"Gyerekek,mi nőnapra Hunnia virslit kaptunk a főnökségtől."

Az se semmi cég lehet :DDDD

Nönapra virslit! Ha nem eszi, földughatja!

isixx 2007.08.22. 12:08:12

a konyhasónak nincs e-száma

2007.08.22. 12:17:29

Gondolom, a kis IQ fighterek azt akarták a pótmatricával kifejezni, hogy bevizsgáltatták a terméket, és nem tartalmaz a ominózus MÉRGEZETT guargumiból?
Mert, hogy E412 az élelmiszerek nagyon nagy százalékában van (a dioxinos hírre átnéztük a spájzukat, és dobtunk egy hátast, hogy mennnyi mindenben, ráaádsul teljesen különböző fajtájú élelmiszerekben)
És nem is hiszem, hogy mással fogják helyettesíteni, hiszen ÖNMAGÁBAN és a JELENLEGEI ISMERERETEK szerint nem káros anyag...

watanabe 2007.08.22. 12:22:49

jo7even:
Jogos, elírtam a sietségben. Pácsókra gondoltam (ha jól emlékszem E250?), de pl. a növényi szén (lásd pl. aktívszén tabletta), a karotin, paprikakivonat, pektin, cellulóz, stb. - mind rendelkezik E-számmal, pedig tekinthetők természetes anyagnak.

watanabe 2007.08.22. 12:27:13

Los Alamuszi:
ÖNMAGÁBAN és JELENLEGI ISMERETEINK szerint pl. a búzaliszt sem ártalmas. Te döntöd el, hogy ezek alapján eszel -e zsömlét, vagy sem. Mert a zsömle sem akkor gáz, ha liszt van benne, hanem ha mondjuk a lisztbe belesz@rt az egér... Érted?
Egyébként a pótmatricával nem azt akarták kifejezni, hogy a benne lévő gg nem szennyezett, lásd előző postjaimat!

Dr Kangörény 2007.08.22. 12:41:16

A hunnia kft ősi román cég. Mint az köztudott.

báró Csekonics 2007.08.22. 13:16:38

Az érdekes mondjuk az, hogy ilyen (és hasonló) mű-virslikből megeszek (ennék) 8-at, míg pl. frankfurtiból (a'la roppanós) 4 is bőven elég. Szóval van ebben minden, csak hús nincs...

Nőnapra virlsi - ez melyik főnöknek jutott eszébe... :-D
Jó hogy már nem krinolin, vagy szafaládé.
(Esetleg külön az alkalomra 'véletlenül' f@szaládé cimkével:-))

moderátor 2007.08.22. 13:24:35

Ha megeszek egy guargumis virslit, akkor ugye nem leszek terhes?

Dr Net Elek (törölt) 2007.08.22. 13:36:58

moderátor 2007.08.22. 13:24:35

Nem. Akkó leszö terhes, ha gumi nélkül eszed:)

jesszumpepi (törölt) 2007.08.22. 13:42:24

Mi már annyi tartósítószert eszünk,hogy tartós hullák leszünk.

Liberté_73 2007.08.22. 13:57:49

A dietetika szakkönyvek szerint is a virsli a legdrágább fehérjeforrás. Legalábbis ami a termékár(Ft)/fehérjetartalom(g) hányadost illeti.
Egy kis guánó vagy guargumi vagy miaszösz már nem oszt nem szoroz.

isixx 2007.08.22. 14:05:21

watanabe:
igazad van, nem szőrözni akartam...
csak "E-business"-ben utazom.
De a só jó példa...
Ha pl. sóból csak a 10edét ennénk meg annak a mennyiségnek, amit abból a szennyezett guárral készült termékből kéne elfogyasztanunk, hogy kárt tegyen bennünk: úgy bekrepálnánk, hogy még köpni sem lenne időnk, nem ám nyelni... :D
szóval akkor most indítsunk hadjáratot a só ellen, mert az bizony mérgező...

no19 2007.08.22. 14:08:00

szerintem ordenare nagy ostobasag ez a guargumi-hiszti. fokepp, hogy nem is mind mergezo, amiben guargumi van. namindegy. a hunniasok ettol meg persze parasztok. :)

moderátor 2007.08.22. 14:14:22

Van olyan kaja, amiben csak E van?

dafi 2007.08.22. 14:22:25

Kedves mindenki!
Kértünk a Tisztelt Főszerkesztő Úrtól egy helyreigazítást... ..ezért, hogy mi-miért, azt nem akarom ellőni, remélem hasonlóan nagybetűs lesz, mint a fotó! Esetleg félrteérthetően de szakszerűen, jártunk el. Követtük az xy hivatal xy javaslatát!

..ja még annyit, hogy ez csak egy kis cég, itt mindíg minden rendben van... ..a nagyok tudnak mást is : )
..a "parasztok" nevében >> dafi

Pistike_ 2007.08.22. 14:27:58

a kaja csak e-vel : eper

dafi 2007.08.22. 14:28:55

Az e-malil címből ahová az anyagot küldtük nem derül ki...de, ha Hölgy akkor bocsi...

További magyar hang 2007.08.22. 14:30:24

Tesco-ban láttam egyszer egy kis üvegtégelyes kaviárt, amiben 11 db E volt.

moderátor 2007.08.22. 14:44:39

Dafi, Szily-től helyreigazítást kértetek? Mert azt csak akkor lehet, ha Szily valótlanságokat hordott össze! Szóval nem szeretném, ha szeretett Szilynket ártatlanul meghurcolnátok!

Dr Net Elek (törölt) 2007.08.22. 14:55:18

moderátor 2007.08.22. 14:14:22

"Van olyan kaja, amiben csak E van?"

Van van! Betüleves, E-szürön átszürve:)

dafi 2007.08.22. 14:58:02

te a moderátor vagy, mégis félreértettél... fura! Helyreigazítást kértünk, és kiegészítést... meghurcolás szót tudatosan nem is óhajtom használi..
Küldtünk egy levelet ami szerintem viszonylag egyszerű, rövid és érthető. Ez lenne a magyarázata, miértnem ráragasztottuk, mért pont azt amit, stb. Tegyétek be..!
Én csak a saját vélemányemet írom ide... az lenne a céges kérés...

alicecsodaorszagban 2007.08.22. 15:02:30

Ez a gumi ügy arra volt jó, hogy legalább néhány ember jobban megnézi mit eszik meg. Mindenki megvesz minden szart, amit eléraknak.

Az "egészséges" joghurtok, sőt, a gyerekekenek szánt Danonínó, túrókrémek, mind hemzsegnek az adalékanyagoktól. Lehet találni, olyan termékeket, amelyekben sokkal kevesebb, vagy ártalmatlanabb cucc van, csak meg kellene nézni.
Legalábbis, amit a gyereknek ad az ember.Részemről inkább rászánom az időt, és natúr joghurtba, vagy túróba belerakok gyümölcsöt, kész is van a gyümölcsjoghurt.

Amúgy, ha az a szerencsétlen virsli megvan guargumi nélkül, akkor meg mi a lőcsnek tesznek bele???

dafi 2007.08.22. 15:07:24

..na szép napot..és én a kép küldője helyében nyugodt szívvel megenném azt a virslit : )
Sziasztok!

vernarancs 2007.08.22. 15:47:50

Remelem meg hatszazan leirjak ide, hogy nem mindegyik guarguni mergezo csak a dioxinos. F@szom kivan.

Aki virslit eszik az Batz papucsot is hordjon mert sikeres ember mar nem lehet. Ha tudnatok mi van ezekben a kajakban. Virsli, parizsi, omlesztett sajt. Ezek alapanyagai emberi fogyasztasra alkalmatlanok, mitol lenne eheto azaltal, hogy osszedaraljak?

grafitmacska 2007.08.22. 15:56:00

A virli szerintem akkor is életveszélyes, ha van benn E 412, ha nincs. Meg a parizer is. Melletünk lévő kisboltban akciós volt az XXL méretű ( 180 g, azt hiszem) vaníliás Milli Krémtúró, mindenki vitte is haza szatyorszámra. Persze én is otthon vettem észre, hogy van benne E 412, meg még sok más egyéb ártalmas cucc is. De az eladó mesélte is, hogy már 4 kartonnal adott el du. 2-ig...És senki nem vitte vissza, hogy ez azért akciós, mert... De szerintem is túl nagy a hiszti ezzel a guagrumival! Eddig is megettük, mé dioxin nélkül sem hiszem hogy valami marha egészséges dolog lenne. Szal, az a kis dioxin.... má nem tesz semmit. Egyébként meg bármelyik nagyváros közlekedési csomópontjaiban állva, ha veszel egy jó mély levegőt ebben a hőségben, az sem sokkal egészségesebb.

grafitmacska 2007.08.22. 15:58:35

Ja, azt el is felejettem, hogy ma ittam citrom-menta ízű Szentkirályi ásványvizet . Má majdnem olyan jó, mint a Radler sör!:)))

oooyee 2007.08.22. 16:05:40

nekem már egy kicsit gyanús, hogy a cikk írójának mindenről szekeres imre jut eszébe. nem lepne meg, ha titokban finom erotikus vonzalmat érezne a méltán népszerű politikus hajhagymái iránt. különben éljen a dioxin, vesszen a biokaja! patkánymérget mindenkinek, attól leszünk kipihentek!

BöszmeBivaly 2007.08.22. 16:06:11

Hiába no, aki vacsora _mellé_ még virslit eszik, na, az tudjátok mi nem lehet.

2007.08.22. 16:08:04

watanabe,
szerintem nagyjából ugyanazt mondtam, mint Te (azon kívül, hogy szerinted esetleg kicserélték az E412-öt más stabilizátorra)
Hülyeség, ha az emberek az E412-őt önmagában és rögtön mérgezőnek tartják, ahogy, igen, a búzaliszt is lehet épp szennyezett akár egérszartól, akár mástól.
Csak annyit modtam még, hogy meglepően (vagy csak számomra meglepően???) rengeteg termék tartalmaz guart, a fagyitól a tonhal konzervig, a felvágottól a gyümölcs joghurtig, tehát, aki csak azért kerülni akar vmt, mert az összetevők közt szerepel a guar, az szegény elég nagy bajban van...
Persze, nincs vita, hogy a legegészségesebb alighanem egy mindentől elzárt tanyán, a saját magunk által teljesen bio módon megtermelt, 100%-ban naturális dolgokat enni, de kíváncsi vagyok, hányan tudják ezt megtenni. Vagy, mit ér, ha megteszik ugyan, de egyébként egy szmogos városban laknak egy főút mellett...
Engem ezért mosolyogtat meg pl. az a nagyi, akit a minap hallottam a közértben:
"mennyi ideig tartott, mire rászoktattam őket az x. "aktív" joghurtra, most, meg nem vehetem meg nekik, mert mérgező...
(ja, és ez a joghurt véletlenül pont NEM tartalmaz E412-őt, sőt, a gyártója egyike volt az elsőknek, aki alávetette a termékeit a vizsgálatnak, és kapott elsőként papírt arról, hogy azok a termékei, amikben van ugyan guar, nem a mérgező fajtát tartalmazzák.

alice, aért tesznek bele, hogy pl. jobb legyen az állaga (ha már a hús nagyjából kimarad a virsliből ;-))))
Meg, azért, amiért a több napos húst piros fénnyel világítják meg (hogy frissebbnek tűnjön)
Ha nem lett volna ez a dioxinos nyavalya, hidd el, tízből legalább heten vagy nyolcan azt a terméket vennék meg, ami szebbnek LÁTSZIK.
Ahogy most sem azt keresik a cimkén, hogy tényleg HÚS van-e benne, meg, hogy miért van benne bőrke, szója vagy "ipari szalonna", hanem, jaj, van-e benne csúnya E412...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.08.22. 16:10:34

sikeres ember nem eszik guargumit osi kinai pizsamaban

vernarancs 2007.08.22. 16:28:30

Los Alamuszi 2007.08.22. 16:08:04 :

De ugye nem minden E412 feltetlenul mergezo csak a dioxinos? Kerlek nyugtass meg :)

Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2007.08.22. 16:32:24

Los Alamuszi: a bio termelésről jut eszembe... érdekesség, hogy BIO termékekben is megengedett adalékanyag a guargumi :)

Volt az a mondás, hogy "bio az, amit éjszaka permeteznek" :)

Bojtár (törölt) · http://bojtarok.blog.hu/ 2007.08.22. 16:47:46

Lehet, hogy utólag kiszívták belőle az E-t :)

Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2007.08.22. 16:51:44

dafi te Hunniás vagy?:) mi is az a helyreigazítási kérelem?

Az xy hivatal xy javaslatát nem követtétek, tekintettel arra, hogy -idézet a felhívásból:
"a vállalkozónak tájékozatnia kell a fogyasztót arról, hogy milyen másik adalékanyaggal helyettesíti a guar-gumit"
..de ez a pótcímkére nem került fel. A kérdés az, hogy nem is kell bele sűrítőanyag, ezért elhagyható volt a guargumi másik adalék nélkül (nem tűnik logikusnak) vagy netán belekerült egy másik adalék anyag, de azt nem jelöltétek a címkén? (pl. olyan adalék ami csak jövő héten lesz dioxinos:)))

btw. még1. rossz a jelölés. a megnevezésben a baromfi jelző kiemelt, így az összetevőknél a bizonyos összetevők (baromfi) mennyiségét %-ban jelölni kéne.
(T.hatóságok ezt én vettem észre, ezért kéretik nem ellopni az 5letet és ezért bírságolni szegényeket! :)

További magyar hang 2007.08.22. 17:12:31

Azt mondják az E412 nem is olyan durva mint ahogy mondják :)

Angéla 2007.08.22. 17:46:53

Én is azt akartam volt először megnézni hogy baromfi húspép hány százalékban van benne, általában ez érdekel elsőként ha egy terméket nézek, de azt nem tudtam hogy kötelező-e ráirni vagy nem.

., (törölt) 2007.08.22. 17:54:52

Nem tudom , miért van ez a nagy ellenszenv a E betük iránt?
Ez, csak egyszerűsíti azt, hogy nem kelljen kiírni az olykor hosszú nevet.
Pl. Az e 300-at én kifejezetten szeretem.
Ps. Hüje aki elovasa)))

csempe 2007.08.22. 18:09:00

csodálom,hogy valaki még megveszi ezeket a műanyag kajákat. Ilyen vacakot a szomszéd kutyájának sem adnék.

., (törölt) 2007.08.22. 19:12:13

Ja! még egy apróság.
BIO! Ugyan magyarázza már meg nekem valaki, magyarországi biotermelők közűl, hogy mitől bio az amit fertőző földben, szennyezett levegőben termesztenek. Azért mert nem permetezik? Ugyan már! A teljes kiőrlésü gabona a lehető legrosszab, mert nincs eltávolítva róla az a külső réteg, ami ázik a savas és mittudomén milyen esőben.
Tudjátok, holvan bio gazdálkodás? Az Andokban1000 méter magasan. a többi az kacsa. Az eperaroma is egy ausztrál fa fürészporából készül

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.08.22. 20:19:46

ja igy van
nekem az E 645 a kedvencem
desszertnek eszem estere

ertekelem · http://www.ertekelem.hu 2007.08.22. 21:07:28

Biztos jo dolog ez az "E" az USA-ban egy termeken sincs feltuntettve max annyit irnak a termekeken hogy "no trans fat".
Ha valaki E nelkulit akar enni akkor othon kell csirket/disznot nevelgetnie

fingucca 2007.08.22. 21:19:35

Egyszer egy ismerősöm mesélte aki a bútoriparban dolgozik:kifogytak a zselésitő anyagból amit festéshez használnak./adalékként a festékhez kb.0.1%/
Szóval telefon a nagykerbe,nincs raktáron,keresgélés,stb.Aztán isteni szikra:menjen át a szomszédos húsfeldolgozóba ott biztos van.Volt is.Beszélgetés során kiderült a húsfeldogozóban a bekeverési arány 30-40%!!
A raktáron lévő zselésitőt ha beleöntenék a Dunába,beállna Belgrádig!

pina_csaba · http://octagon.blog.hu/ 2007.08.22. 21:22:59

Már vagy 127 éve nem ettem virslit, a húsipari gyárlátogatás óta.

Viszont pár hónapja a SáG@ csinált vmi gyermeknapi virslit, csak ujjnyi hosszú volt, de 75%-os hústartalommal, és asszem az óvodáknak osztogatták (legalábbis mi onnan nyúltuk).
Megettem mind a két csomaggal a kölykök elől, mert tróger vagyok, és baromi jó anyag volt.
Azóta sem találkoztam a cuccal sehol, gondolom csak egyszer volt Budán kutyavásár, és nem kerül sorozatgyártásra a termék, mert aranyárban mérnék.
Másvalaki esetleg találkozott a fent említett virslóval?

Kelpo 2007.08.22. 21:31:13

Aki guargumis virslit eszik sikeres ember nem lehet..

2007.08.22. 22:05:34

ertekelem!
"Biztos jo dolog ez az "E" az USA-ban egy termeken sincs feltuntettve max annyit irnak a termekeken hogy "no trans fat"."
Azon egyszerű okból, hogy ez egy EURÓPAI kódrendszer az adalékokra, hogy ne kelljen ezer nyelven és hosszan kiírni mindenre mindent. Magyarul, a guargumit hívhatják Csehországban guárová gumičkának, vagy akár zmrzlinanak is, ha a kódja, azaz az E412 van feltüntetve, azt magyar, cseh, német, szóval mindenki egyformán érti (vagy tud utána nézni)
lsd még:
www.ofe.hu/jo_tudni/elelmadalek.htm
E szerint, még otthon is tudsz "E"-t enni, ha pl. édesítő szerrel vagy tartósítószerrel teszed el a lekvárt, befőttet, vagy ecettel az ubit ;-)))
Tudom, hogy megütnek, mert ezredjére leírom, nem minden E rossz automatikusan!

jesszumpepi (törölt) 2007.08.22. 23:16:26

Ezen E-k mellett nem leszel beteg?

alicecsodaorszagban 2007.08.23. 07:26:01

Egyszer, még fiatalkoromban egy virslin belül találtam
- 1 kavicsdarabot
- 1 fogpiszkálódarabot
- 1 üvegdarabot.

Naná, hogy tíz évig nem voltam hajlandó virslit enni. Most is csak ságát eszem, de azt is fenntartásokkal.
Másik vesszőparipám, még a hamburgerhús, na abban mi lehet!

a guargumi mérgező növény magjából készül. felhalmozódva a szervezetre ártalmas, mindig mondják, hogy kis mennyiségben nem. Mivel annyiféle kajában esszük, tényleg a tej, hús egyéb készítményektől kezdve az üdítőig, akkor lassan csak összejön az elegendő mennyiség nem?

vernarancs 2007.08.23. 10:07:17

"ertekelem · www.ertekelem.hu 2007.08.22. 21:07:28
Biztos jo dolog ez az "E" az USA-ban egy termeken sincs feltuntettve "

Ott U szamokat irnak ra, nem? E=Europa :)

"alicecsodaorszagban 2007.08.23. 07:26:01
a guargumi mérgező növény magjából készül. felhalmozódva a szervezetre ártalmas, mindig mondják, hogy kis mennyiségben nem. Mivel annyiféle kajában esszük, tényleg a tej, hús egyéb készítményektől kezdve az üdítőig, akkor lassan csak összejön az elegendő mennyiség nem?"


Neeeeeeeem! Nem mergezo, csak ha dioxinnal szennyezodik.

báró Csekonics 2007.08.23. 11:26:42

Los Alamuszi 2007.08.22. 16:08:04

Tényleg - mi az az 'ipari szalonna'?
Nekem első hallásra megkövült gépzsírnak hangzik, de remélem azért nem az...

alicecsodaorszagban 2007.08.23. 13:11:19

vernarancs:

de! most nem jut eszembe a neve, de a növénygubó, amiből a gumit nyerik, dioxintól függetlenül mérgező. amit kinyernek belőle, az nem. de nekem ez is elég. azelőtt sem ettem sok guar gumit, ezután sem fogok.

alicecsodaorszagban 2007.08.23. 13:39:26

vernarancs, bocsánat, kikerestem a pontos szöveget:

"A mérgező guar (gyomnövény) magvaiból nyerik, melyek különböző káros anyagokat tartalmaznak. Mivel tökéletes tiszításuk gazdaságtalan, a kereskedelmi forgalomban lévő guar-gumi körülbelül tíz százalékban engedélyezetten tartalmazhatja a gyomnövény egyéb kísérőanyagait is. Allergiát okozó anyag."

2007.08.23. 15:48:14

A fentiek elolvasása után szeretném bejelenteni, hogy a mai napon anyámmal végképp összevesztem, mivel többszöri határozott kérésemre se hajlandó guargumit használni a főzéshez, pedig az milyen jó is. Ósdi dolgokra hivatkozik, hogy nagyanyám még azt se tudta mi fán terem a guargumi, meg hogy a töltött káposzta meg a gulyás eddig is finom volt anélkül... A legutolsó húzása az volt, hogy a túrós palacsintát is képes volt enélkül a nélkülözhetetlen összetevő nélkül elkészíteni. Pedig haladni kell a korral. Guargumit a kisiskolások kakaójába! Alapítsuk meg a Magyar Guargumi Fan Clubot! Guargumit a munkások túrójába! Haladni kell a korral, süssön guargumi-porral! Miden ételbe guargumit! Egészséges, finom, olcsó!
Megjegyzés: A virsli eredeti, többszáz éves receptjében -lévén ipari titok- nem szerepelnek az alábbi összetevők(noha ezek valójában elengedhetetlen tartozékai az "IGAZI" virslinek): guargumi, szójafehérje, füstaroma, mesterséges színezék, tartósítószer(Na-Benzoát), ízfokozó(Na-glutamát), dextróz, illatanyagok, módosított kukoricakeményítő,savanyúságot szabályozó anyag(K-citrát, Na-citrát), tejfehérje, xantán. Ha ezek nincsenek benne a virsliben, ne is próbáld megvenni. Legyél te is modern ember, és egyél műszart!

nyekk 2007.08.24. 22:52:26

Egyszerűen ellenőrizhető, hogy van-e guargumi a virsliben: le kell ejteni, és ha visszapattan közel olyan magasra, akkor oké. Egyébként felhívnám a figyelmet a virsli guargumi nyomásának, és a futófelület mintázat mélységének a rendszeres ellenőrzésére!

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2007.08.26. 14:48:36

Nem guargumival bandászolják a kipufogót? Tudjátok, az a rághatatlan sz*r, ami a virsliben van. Asszem E412 a másik neve. De az is lehet, hogy az E412 egy út és a guargumit az alapfeltöltéshez használták, mint veszélyes hulladékot?

Mersant111 2007.08.27. 15:02:52

Hali
Bocsi, nem volt időm végigolvasni minden hozzászólást, ezért lehet, hogy már valaki megelőzött.
Azért leírom.
Az, hogy valamiben guarguni szerepel, az nem azt jelenti, hogy szenyezzett dioxinnal. Ha a cég, nem az adott LOT számmal "fémjelzett" guargumit használta a termék gyártásához, akkor az a termék dioxinmentes (lehet).Valószínű, hogy a kedves ragasztó nem helyes szöveget ragasztott ki. Így lett volna helyes: "A termék DIOXIN mentes!"
Akit érdekel, hogy ki és milyen termékben használ guargumit és milyen eredménnyel zárultak az erre irányú vizsgálatok, akkor az látogasson el a www. oevi.hu honlapra és olvasgasson. Lesz mit.
Talán ha többen olvasnák az ilyen tájékoztatásokat, akkor kevesebb lenne a félreértés és a "hisztéria".
Uff
süti beállítások módosítása