Karácsony után 27.-én elmentünk a soroksári Auchanba, hogy egy mesefilm folytatását megvegyük a gyerekeimnek. Karácsonyra kaptak a dédszülőktől 2-2 ezer forintot, megjegyzem nekik ez mennyire megterhelő volt. Az üzletbe meg is vettük a "A tizedik királyság 3,4,5. részeit" A termékek bontatlannak tűntek még keresztbe műanyag szalaggal át is volt kötve. Eszembe nem jutott volna kibontogatni egy origin csomagolású dvd-t. Fizettünk majd még egy darabig a komplexumba, tartózkodtunk. A gyerek amilyen, kíváncsi és megfűzött, hogy hagy bontsa ki legalább az egyiket. Ekkor még az épületben voltunk. Megdöbbenésünkre a dvd tokban nem vot benne a lemez. Sorba kinyitottuk mind a három dvd-t és egyikben sem volt lemez.
Azzonnal mentünk az információhoz ez a vásárlást követően 50 percen belül történt. Mutatom a „Tisztelt” ügyfélszolgálatosnak a problémámat, közölte, hogy nem tud mit tenni, mert ezt a pénztárnál kellett volna azonnal megnéznem. Kértem a vezetőt, aki egy 20 percnyi várakozás után méltóztatott megjelenni. Kértem menjünk be boltba és nézzük meg a többi dvd-t mert ha az enyém 3-ból 3 üres akkor talán a többi is az. Egyet hajlandó is volt kibontatni, na persze abba volt. Innentől át váltott egy fellengzős arogáns stílusra. Mint a hülye álltam, ő közölte ha még egy dvd-t ki merek nyitni akkor az rongálás, feljelent láncra ver stb…
Javasolta, hogy írjak a panaszkönyvbe, de azért azt elmondja, hogy ő fog rá válaszolni. Majd oda küldte az egyik biztonsági őrt, biztos ami biztos. Közöltem, hogy jó akkor a főnökkel és nem a helyettessel szeretnék beszélni. Erre közli, hogy beszélek-e franciául. Mert a főnöke francia, persze ezen jóízűen vigyorog. Mondtam jó akkor mivel Magyarországon vagyunk jogom van magyarul ügyet intézni hozzanak tolmácsot. Na itt már a stílus amit ez megengedett egy nővel szemben az már több volt mint bunkó. Kidobat az üzletből meg hasonló fenyegetések, megjegyzem, hogy egy csendes 153 cm-es két gyermekes anya vagyok szóval az a fajta akit őrrel kellene kirakni egy boltból annyira veszélyes.
Hosszas telefonálgatások után, itt megjegyzem, hogy az információnál valótlan számot adtak meg, abba maradtunk, hogy vigyem be a 3 üres tokot és írjak egy levelet de úgy sem lesz semmi belőle. A vége az, hogy én nem kaptam meg a pénzemért a terméket, a gyerek csalódott és szomorú. Háromszor mentem vissza hátha sikerül ezt elintézni, már nem a pénz érdekel hanem az igazam. Többe került a benzin amiből oda-vissza furikáztam, a telefon számlám amit ez ügyben telefonáltam, mint az a 3 db akciós (950ft) DVD. Ha valaki tud valamilyen tanácsot adni szóljon, vagy ha tudtok olyanról aki hasonlóan járt.
Üres dvdtokok az Auchanból karácsonyra
Sajnos ez már annyira alap, minden hipermarket pénztáránál ki van írva: nyissák ki dvdtokokat, mielőtt fizetnek, hogy benne legyen a lemez. Mondjuk azt nem teljesen értjük, ha ilyen serényen lopják ezeket, miért nem alapfunkciója a pénztárosoknak az ellenőrzés. Akárhogyis, Mónika karácsony után nézett be egy Auchanba, ahol háromból három üres tokot sikerült vásárolnia, az ügyfélszolgálat pedig a lehető legváltozatosabb módszerekkel igyekezett őt elhajtani:
marmonkanna 2007.12.28. 15:04:13
Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2007.12.28. 15:07:21
Kismanó 2007.12.28. 15:07:29
jesszumpepi (törölt) 2007.12.28. 15:09:17
Kismanó 2007.12.28. 15:09:36
jön Pipacs bácsi a nagykéssel, trallala 2007.12.28. 15:10:36
4ik?
A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.12.28. 15:11:51
Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2007.12.28. 15:11:58
marmonkanna 2007.12.28. 15:16:28
a kertész tömlővel 2007.12.28. 15:16:53
limoncello 2007.12.28. 15:17:29
előnyös profil 2007.12.28. 15:18:59
2. tényleg suttyók, mert lehet ezt másképpen is, mondjuk úgy, hogy megköszönd.
3. Azt viszont nem értem, miért megterhelő kétezer fotintot kapni!?
előnyös profil 2007.12.28. 15:20:06
EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2007.12.28. 15:22:03
Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2007.12.28. 15:22:53
EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2007.12.28. 15:23:41
A nagyszülőknek összekuporgatni a pénzt az unokáknak. Az a nehéz.
Jack__Bauer 2007.12.28. 15:24:44
Aki meg DVD-t vesz, sikeres nem lehet, inkább töltsd le ingyen. A "The 10th Kingdom"-ot nem nehéz megtalálni, bár magyarul nem találtam. De fizetős helyről is olcsóbban leszedheted, mint 3k plussz benzin+idegesség és pillanatok alatt megvan. És még nem is illegális, hiszen saját használatra nyugodtan tölthetsz filmet...
Egyébként egyrészt érthető az áruház szkepticizmusa, hiszen ennyi erővel azzal is visszamehetnél a pénztárhoz egy óra múlva, hogy 20 helyett 10-ből adott vissza. Az ilyen dolgokat pénztártól való távozás után nem szokták elfogadni.
Más kérdés a stílusuk. Az vállalhatatlan. Az a baj, hogy Mo.-n nem érzik a kereskedők (tisztelet a kivételnek), hogy ők vannak a vevőért és nem fordítva. Persze ez azért (is) van, mert ha valami 100 HUF-fal ócsóbb', akkor visszamennek az emberek a hiperbe, akkor is, ha meglopták\megalázták...
előnyös profil 2007.12.28. 15:29:38
Kezdenek sokan tiltakozni...
Tisztában vagyok a gazdasági helyzettel és nem áll szándékopmban mások zsebében kotorászni. Arra akartam felhívni a figyelmet, hogy nem fogalamzott szerencsésen a kedves levélíró.
ON
zaphodbeeblebrox 2007.12.28. 15:30:51
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2007.12.28. 15:33:50
Tudod, miért? Mert "úgyis van még sokszáz másik birka, amelyik úgyis itt fog vásárolni. Úgyis van olyan birka ez is, hogy a jövő héten újra itt toporog a dvd állványok között".
bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2007.12.28. 15:34:34
Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2007.12.28. 15:36:52
bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2007.12.28. 15:37:54
Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2007.12.28. 15:38:30
Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2007.12.28. 15:39:31
bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2007.12.28. 15:40:25
Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2007.12.28. 15:41:29
Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2007.12.28. 15:42:31
bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2007.12.28. 15:42:45
Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2007.12.28. 15:43:46
Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2007.12.28. 15:45:26
Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2007.12.28. 15:45:38
nézelődő 2007.12.28. 15:46:27
bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2007.12.28. 15:47:41
Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2007.12.28. 15:48:24
Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2007.12.28. 15:49:26
bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2007.12.28. 15:51:32
BiG_ 2007.12.28. 15:59:49
Szóval ilyen esetben az anyucinak jónak kell lennie "franciából" és minden sima. :-)))
Üdv!
jesszumpepi (törölt) 2007.12.28. 16:05:52
Aztán meg a dédszülők nevében ajándékba illik letöltött filmet adni?
A dédszülők valószínűleg rá fognak kérdezni,hogy mi volt az ajándék,és hogy tetszett,hol vettétek stb?
jesszumpepi (törölt) 2007.12.28. 16:07:38
Jó a humorod :-)
lionking 2007.12.28. 16:09:10
A másik 3 lemezt meg elajándékozni...
Annó pont egy éve az Amazontól rendeltem egy DVD-t és egy CD-t, de a DVD-ről egy másik lapot nyitva informálódtam. Megrendeltem együtt a DVD+CD-t, jött is az email 5 perc múlva, hogy vették. Mindez úgy éjfél elött kicsivel. Reggel bekapcs után email, hogy "örömmelvették a rendelésem a DVD-re" arra, amit CD vel előző nap már megrendeltem, ezt a rendelés nem fejeztem be, nem tettem kosárba, a rendszer valahogy elrontotta.
Délután levél sos az Amazonhoz, leírva a dolgokat.
Kb este 10 körül már meg is jött a válasz, amiben kb 3x elnézést kértek, a rendelést már feladták, visszacsinálni nem tudják, de ne aggódjak, a pénzem 3-4 nap múlva visszautalják a számlámra, a plusz DVD-t meg adjam egy könyvtárnak, vagy iskolának a környéken, és Heppy Christmass-t is kívántak...
szerintetek mikor veszek én mégegyszer lemezt máshol?
Arról nem is szólva, hogy 9$ volt egy olyan CD, ami itthon 4900ft...
pefki 2007.12.28. 16:17:01
bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2007.12.28. 16:27:34
dwdHU 2007.12.28. 16:32:24
bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2007.12.28. 16:32:29
euAgWzgmmtq7K 2007.12.28. 16:34:12
decoati 2007.12.28. 16:41:22
kikelet_ 2007.12.28. 16:43:37
-egyrészt ettől megrettent volna a kisfőnök, és talán mégis visszaadta volna a pénzt
-másrészt egy áruházi vezérnek tudnia kell angolul is beszélnie. Mondanod kellett volna, hogy hívja csak nyugodtan, majd angolul elbeszélgetsz vele :)
madelon 2007.12.28. 16:54:28
De minekutána karácsony volt, ezért a cserére volt lehetőség.
Természetesen a film tolvajok, esetleg film másolók ellen csak úgy lehet védekezni, hogy nem vesszük vissza a terméket.
De ilyen stílust senki nem engedhet meg magának rongyos 950 forintért.
Ráadásul úgy félti, mintha a saját pénze lenne.
Egy tanács: lehet fordulni a fogyasztóvédelemhez a panasszal, de legegyszerűbb, ha olyan helyen veszel dvd-t, ahol udvariasabb a kiszolgálás.
Micimacko 2007.12.28. 16:58:23
snowflake 2007.12.28. 16:58:27
bár ez nem segít azon, hogy egy tapló a főnök, aki nem vesz tudomást a problémáról (annak ellenére, hogy ő is nagyon jól tudja, mi a szitu)
decoati 2007.12.28. 16:59:15
avatartalan 2007.12.28. 17:05:23
minnyán kimeek osanba és megveszem....
Etniez 2007.12.28. 17:06:11
Beírtam a panaszkönyvbe, beszéltem az ügyfélszolgálattal, leveleztem a fogyasztóvédelemmel, teljesen haszontalanul.
Én végül csak azt akartam elérni, hogy a DVD-hez vagy a kasszákhoz írják ki legalább, hogy nézzük meg a tokot.
Én ajándékba vettem egy üres tokot...
Azóta semmit nem veszek dvd-t vagy pc játékot (!) az auchaba.
Auchan válasza: img3.tar.hu/lipovics/img/33213452.jpg#3
madelon 2007.12.28. 17:07:11
És elírtam egy mondatomat, mert nem csak karácsonykor van lehetőség a cserére, hanem egyébként is...
Nem emlékszem már, hogy ki írta, de normális helyeken, ha 30 perc elteltével veszed észre, hogy a 20 ezresed helyett csak 10ből kaptál vissza, akkor is leszámolják a kasszát.
Csak a nyomi helyeken nincs lehetőség a reklamációra. A vásárlónak mindenhez joga van, hiszen belőlük élünk... Még szerencse, hogy nem olyan helyen dolgozom, ahol a vásárló futószalagon jön-megy, és csak egy statisztikai alany...
Eddig sem voltam auchan vásárló, de ezután sem leszek...
És mégegy: a film letöltést nem hangsúlyoznám annyira... egyrészt a nem fizetősek illegálisak, másrészt a fizetősek sem fognak juttatást adni a kiadónak, tehát előbb vagy utóbb nem lesznek filmek... nem lesz miből megcsinálni... szégyen, hogy magyarországon ez a norma...
avatartalan 2007.12.28. 17:08:08
bár multkor 199ért le volt akciozva 1 horror és majdnem elcsábultam...aztán mégsem
andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2007.12.28. 17:08:17
Első könyv:
2ref.net/x/7v6
Második könyv:
2ref.net/x/7v7
Áron(alul) 2007.12.28. 17:08:56
avatartalan 2007.12.28. 17:09:47
gravy_t 2007.12.28. 17:10:34
a fizetősek az illegálisak. ha nem fizetősről tölc le, és kiírod üres lemezre, amin rajta volt az artisjus hologramos jogvédelmidíjas matricája, akkor részedről a jogdíj leróva, minden oké.
avatartalan 2007.12.28. 17:12:16
Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2007.12.28. 17:20:35
avatartalan 2007.12.28. 17:23:12
a letöltés nem tilos
lionking 2007.12.28. 17:24:03
No para
Eddig minden megjött, általában 10-11 nap alatt.
A lényeg az, hogy 2 max 3 db-nál többet nem szabad egyszerre.
Amúgyis ha elér egy mennyiséget, akkor jön hogy vám meg áfa......
Szivességből a jobb DVD-CD küldő helyeken még azt is rájaírják, hogy GIFT... (ajándék)
Amúgy én a tecskóban vettem egyszer üres CD-tokot 4000-ért, de az még jó rég volt, persze otthon derült ki, telefon azonnal az áruházba, felírtak, megjegyeztek, másnap mentem vissza, mert már zárva lett volna (akkor még nem volt nonstop) nemige filóztak hanem egyből ajánlottak cserét, mert pechemre az az egy volt abból a lemezből, vagyis egy sem... végülis vettem másik CD-t...
A CD lopásvédőben, fóliázva leragasztva volt
dr. Veér Farkas 2007.12.28. 17:27:33
Emancipáció van, b+!
És nem mi akartuk!
Szóval le lehet állni ezzel a "nővel szemben" dumával.
Amúgy a felháborodás jogos, bár én az Auchanban egész normális hozzáállást tapasztaltam eddig (Budaörs).
avatartalan 2007.12.28. 17:30:04
Mester1202 2007.12.28. 17:30:18
Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2007.12.28. 17:32:36
riposzt.buzz.hu/archives/2006/10/16/Szerzoi_jogdij_az_ures_adathordozokon_1/
riposzt.buzz.hu/archives/2007/01/26/Egy_civil_szervezet_margojara/
Civil Kurázsi 2007.12.28. 17:39:26
avatartalan 2007.12.28. 17:45:51
Figyelem, a feltöltés és megosztás már nem megengedett és a szoftverek másolása még magáncélra sem lehetséges (az adott szoftver felhasználói szerződése rögzíthet bizonyos engedményeket ezt illetően)!
A letöltések esetén a másolásvédelmi rendszerek megtörése, kikerülése már nem áll fenn jellemzően, tehát semmilyen törvénysértés nem történik: a magyar ember letölthet saját maga, szűk családi köre számára zenét, filmet, videoklipet a netről, avagy a kölcsönkapott műsoros zenét is simán lemásolhatja. Ez a hivatalos álláspont, amelyet jogászok erősítettek meg.
Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2007.12.28. 17:52:09
avatartalan 2007.12.28. 17:54:11
Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2007.12.28. 17:58:24
Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2007.12.28. 18:02:21
Jack__Bauer 2007.12.28. 18:06:00
Szerintem a gyereknek qrva mindegy, ha pont ugyanazt, ugyanolyan minőségben láthatja. Én gyerekként inkább választottam 2-3 másolt videókazit, mint egy eredetit... (pedig a minőség ugye...)
A nagyi pénzéből meg lehet mást venni, aztán mindenki örül.
Letölteni "megtanulni" nem nagy művészet és NAGYON megéri. Egyedül a gyors netkapcsolat kerül pénzbe, de manapság az se túl drága (főleg ha csak LE töltesz).
Jack__Bauer 2007.12.28. 18:08:03
Bisztő Gyalla · http://gyulszi.blog.hu 2007.12.28. 18:15:36
JDG 2007.12.28. 18:21:11
Tesco, Manchester: Kétszer számoltak valamit, amit csak egyszer vettem meg. Csak otthon vettem észre. Blokkal visszamegyek, elnézést kérnek, pénz vissza. Meg sem fordult a fejükben, hogy nem ők ütötték félre.
Sainsbury's, Manchester: Ajándékba minta alapján kiválasztottunk egy parfümöt. Doboz megkap, kifizet. Másnap ajándékozás, kiderült, hogy más volt a dobozban. Boltba vissza, blokk/számla már sehol. Elmondtuk, mi a helyzet. Másik parfümöt kiválasztottuk, az ügyfélszolgálaton szó nélkül még a 2 font különbséget is visszafizették, pedig blokk sem volt, és ki is volt bontva a doboz.
Hegyirablo 2007.12.28. 18:21:20
A sok használhatatlan ötlet mellett, amit kedves komment-társak javasoltak íme egy valódi jótanács:
Vidd el az üres tokokat a film forgalmazó céghez. Majdhogynem teljesen biztos vagyok benne, hogy adni fognak neked helyettük olyat, amiben lemez is van.
Netuddki. 2007.12.28. 18:23:22
Dike 2007.12.28. 18:25:53
kispaci 2007.12.28. 18:26:20
kompi · http://filmtrailer.hu 2007.12.28. 18:28:24
feketefityma (törölt) 2007.12.28. 18:30:13
Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2007.12.28. 18:42:13
jesszumpepi (törölt) 2007.12.28. 18:47:03
"a stílus amit ez megengedett egy nővel szemben"
Emancipáció van, b+!
És nem mi akartuk!
A nők helyzetének megváltozásához nagyban hozzájárult az,hogy a két világháborúban tömegével kellett munkába állniuk a fronton lévő férfiak helyére.Aztán a kommunizmusban keményen dolgozniuk kellett,lásd például traktoroslányok.A fogamzásgátló tabletta is megváltoztatta a helyzetüket.Mellesleg a férfiakét is.Fölösleges a másik nemet hibáztatni.
Egy kétgyerekes anyát megalázni a gyerekei előtt elég nagy taplóság.
Félreértés ne essék,egy apát is.
kispaci 2007.12.28. 18:48:59
Bunkó Béla 2007.12.28. 18:59:29
Legyetek mindig becsületesek és ne töltsetek le semmit az internetről mert máskép hogy lesz jobb az országunknak? Történjen bármi, alázzon bárki csak Ti ne lopjatok!
Aztán ha valaki még mindig túlélte ezt az életmódot akkor elintézik Öt majd az egészségügyi reformmal. Egy a lényeg hogy Ti ne lopjatok!!!!
Töltsétek meg a filmforgalmazó zsebeit mert azok korrekt hasznot szednek le rólatok, ezért lesz milliomos minden amcsi filmsztár! Csak Ti ne lopjatok! Mert ha loptok nem lesz több film a világon és akkor jaj mi lesz itt, bezárhat az összes mozi, torrent, warez oldal és a DC-s cucc, meg DVD bolt. Csak Ti ne lopjatok!
Mert ha Ti is loptok akkor nekünk mi marad? Akkor mi mit lophatnánk el tőletek? Azt amit Ti visszaloptatok tőlünk. Annak semmi értelme! Nekünk csak az jó ha Ti megtermelitek azt amit mi ellophatunk, elcsalhatunk, lehúzhatunk tőletek! Éppen ezért mondom néktek testvéreim azt hogy történjen ebben a tetves országban bármi a lényeg az hogy CSAK TI NE LOPJATOK mert nem illik mások munkáját elvenni!
Véssétek ezt az eszetekbe Ti kiszolgáló Magyar származású személyzete más valássú embereknek!
Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2007.12.28. 19:02:16
[Sven] 2007.12.28. 19:08:21
Auchanba vesz DVD-t,
celofán nélküli DVD-t képes megvenni,
szarozik egy rugón de azért kocsira telik,
nem elég jó a kiállása hogy érvényt adjon az igazának.
Furamadár 2007.12.28. 19:10:26
A Saturnban volt szerencsém venni egy újraírható dvdt, lefóliázott volt, ahogy kell.
Kibontáskor nem lemezt, hanem egy vásárlói panaszt találtam a tokban, miszerint "a termék nem volt a tokban" :)
Visszavittem, az ügyfélszolgálatosnak majd kiesett a szeme a megdöbbenéstől. Amúgy szó nélkül adtak egy másikat, abban a tokban már tényleg lemez volt.
De az érdekelne, hogy tudott az első visszakerülni(!!) a polcra lefóliázva. :)
jesszumpepi (törölt) 2007.12.28. 19:14:28
Szomjasan isszuk szavaidat.
Hülye,aki nem ért veled egyet.
elwood 2007.12.28. 19:30:32
2) Auchanban most vettünk üres Béres vitamin dobozt. (Biztos egy rászoruló, kisjövedelmű nyitotta ki és zabálta be.)
Ügyfélszolgálatra másnap, mondták ők nem tehetnek semmit de általában elfogadja a főnökség a panaszt, és küldenek levelet. És tényleg. Levelet írtak hogy mehetünk a pénzünkért.
Szóval általában korrektek. (Dunakeszi)
Bakter 2007.12.28. 20:09:50
1, Nézzük a másik oldalt. Mi van, ha egyesek azzal szórakoznak, hogy kilopikálják a lemezt a tokból, aztán az ügyfélszolgálaton visszakövetelik az árát? A kereskedő nem tudhatja, hogy te csak egy megrövidített vásárló vagy, vagy ügyeskedő, így fenntartásai lehetnek a dologgal kapcsolatban.
2, Jómagam egy kiváló netes helyről rendelem a DVD-ket (ha ritkán volt kifogásom, szó nélkül cseréltek), de előfordul, hogy a túrkálós kategórában találok valamit egy üzletközpontban. Ilyenkor megrázogatom a tokot, a lemeznek kicsit zörögnie kell - ergo benne van. Ha nagyon zörög, akkor kipattant helyéről, tehát karcos is lehet, azt nem szabad megvenni. Több száz vásárolt, eredeti DVD-m van, de ilyen eset még nem fordult elő velem. A legtutibb persze az, ha fizetés előtt megnézed.
3, A kereskedő stílusa más kérdés, de az már egy újabb mise...
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2007.12.28. 20:13:35
Átlagarcú 2007.12.28. 20:22:06
A károsultnak semmi szüksége arra, hogy pusztán azért, mert néhány kommentelő szereti a saját hangját hallatni, őt kioktassa. Ő csak egy dolgot szeretne:
világgá kürtölni, hogy az AUCHANBAN MEGLOPTÁK és a sérelme nem nyert elintézést.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.28. 20:45:08
a verunkben van
amerikai is lop egyertelmu, de azokat a furangokat amit itt kozep-keleteuropaiak elkovetunk
eszukbe se jutna
most nem aruhazi lopasra gondolok, bar az atarazas is europai talalmany:)
barkod cserel
de hogy pl milyen furfangokkal es mekkora precizitassal visznek dolgokat a hotelbol azt tanitani kene
heh
Vladimir Harkonnen 2007.12.28. 21:13:50
Fizettünk majd még egy darabig a komplexumba, tartózkodtunk...
Azzonnal mentünk az információhoz...
na persze abba volt...
abba maradtunk...
üzletben; komplexumban; azonnal; abban; abban...
Bocs nem bírtam kihagyni! Ettől megyek falnak rendszeresen!
Hol van Majmász Gedeon?
imx 2007.12.28. 21:16:47
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.28. 21:18:43
de hat ez hihetetlen, hogy az ajandek dvd-met ami full origi ki kell nyitnom a penztarnal
vicc
avatartalan 2007.12.28. 21:24:41
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.28. 21:29:53
ha teccik ha nem
eletemben nem nyitottam ki meg otthon eltem
itt meg eszembese jutna
jo otthon se jutott eszembe
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.28. 21:32:40
vagy az elado ujracsomagolja?
hat telleg nem hiszem el
harombol 2
nem letezik
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.28. 21:34:34
mert a tobbit is leragasztja radasul
de dvd-t?
tv-t is kiprobaljatok, nem -e tegla van benne?
avatartalan 2007.12.28. 21:36:08
avatartalan 2007.12.28. 21:37:15
avatartalan 2007.12.28. 21:38:26
röntgenszeműlány 2007.12.28. 21:43:57
"megoldás: megvenni mégegyszer, gyors csere a péztárnál, üres tokokat bemutatni, és jelentősen ordítani."
Öregem, ez zseniális! Magyarul kilopsz három dvd-t a táskádban. Ráadásul a pénztárnál cseréled, hogy tutira észrevegyék. Gratulálok, mégegyszer!
Bakter 2007.12.28. 21:44:01
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.28. 21:48:04
itt nem nyitja senki
a mikrot meg azert nem probalom mert 3 honapon belul akar mukodik, akar nem visszaadjak az arat
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.28. 21:49:56
itt 3 honapig akar a kenyeret is visszahozhatom
enyhe tulzassal
tenyleg tobb baj van a tojassal
sokszor van benne torott
avatartalan 2007.12.28. 21:50:39
ha van lehetöség a helyszinen akkor ott kiprobálom,ha nem müködik akkor nézzük a következöt...és a jot elhozom
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.28. 21:52:58
OK, ha rossz nekem kene visszavinni
nem volt meg ilyen
de meg lehet, azt alakarcintom
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.28. 21:54:24
ez nekem vicc
Bakter 2007.12.28. 21:59:17
marsellus wallas (törölt) 2007.12.28. 22:01:06
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.28. 22:02:27
de tenyleg
egyszer nem neztem meg es a nom akkora cirkuszt csinalt mert nemt tudta kiszednia masik 10-et se
na, azota nezem
avatartalan 2007.12.28. 22:02:27
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.28. 22:06:32
itt az atarazas megy
nem az uveget kell kicserelni hanem a bar kodot
europai talamany:)
es egyszerubb
bar mondjuk itt tomeny szeszt nem adnak mindenfele kozertekbe:)
de massal el lehet jatszani
maraki ugye
avatartalan 2007.12.28. 22:10:28
de a sulyzotárcsákat pl.simán át lehet cimkézni,az 5 kilosat rárakod a 20asra és ezerért viszed ki a 6000ft-ot éröt.
már aki...
(ezt is láttam)
Lazarevics 2007.12.28. 22:16:27
Köszönöm
avatartalan 2007.12.28. 22:18:08
beste 2007.12.28. 22:18:59
Namármost hol itt a tételes áruátvétel?????
beste 2007.12.28. 22:20:05
foreigner · http://foreigner.blog.hu 2007.12.28. 22:20:40
Lazarevics 2007.12.28. 22:23:44
Hogy ON is legyek: Én a nagy T betűs multinál dolgoztam nemrégiben még, és ilyen apróságnál mindig visszadtuk a pénzt. Egy multinak egy 1k DVD bele kell hogy férjen. Én legalábbis mindig visszadtam az árát.
Ki hogy kereskedik...
DEGEC 2007.12.28. 22:30:55
és a fizetése felét ott költi el a többi meg megy törlesztőrészletbe.
Szép lassan tönkre fog menni az egész ország, az utolsó majd olcsa le a villanyt:-D
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.28. 22:34:27
itt leginkabb ruhazati termekenel megy
/mondom keleteuropai privilegium/
5 dollar elterest megcsinaljak
az amerikai nem viccel bemegy stukkerrel oszt pezt ker a benzinkuton:)
Bakter 2007.12.28. 22:34:48
Azért a ló másik oldalára sem kéne átesni.
Egy kollégám szokta mondogatni: "itt átb@szanak, ott átb@sznak". S mit ad isten, őt tényleg mindenütt átb@sszák.:-) Hiába mondjuk neki, hogy mit csináljon, meg hogy gondolkodjon előbb egy kicsit. Nem véletnül hívják fel a lúzer júzerek figyelmét soxor a tudatos vásárlásra.
JDG 2007.12.28. 22:38:46
Körticsek · http://muranomanufaktura.blog.hu 2007.12.28. 23:04:02
Mike36 2007.12.28. 23:33:01
Más helyen a vevőszolgálatnál kibontják neked, ha erre van igényed, egyébként a szoftvereket érdemes is, illetve megvan-e a sorozatszám, mert gye az áruház munkatársai sem angyalok
cockney 2007.12.28. 23:40:48
glad az egyetlen 2007.12.28. 23:54:36
Volt némi közöm hozzájuk (a francia főnökhöz is) és nem meglepő.
Nem kell odajárni.
Érdekes mód amikor a Tescónál volt olyan, hogy egy DVD-t a pénztárnál véletlen 2x huzták le majd másnap amikor észrevettem a számlán visszamentem egy büdős szó nélkül visszaadták a pénzem, pedig lehetett volna az is, hogy kettőt vettem volna, mégse kérdezősködtek.
Szidja ezek után valaki a Tescót.
Egészségesebb cigi · http://www.edohanyzas.hu/?partner=3 2007.12.29. 01:07:52
sting66 2007.12.29. 01:38:01
Ez nekem Tecsóba volt. Problémája van az áruházvezetővel? Írhat a panaszkönyvbe, de úgyis hozzá lesz továbbítva. Na innentől nem kértem a dologból.
brummancs 2007.12.29. 02:29:56
Volt,hogy az Auchanban azonnal visszaadták valaminek az árát és indokolnom sem kellett a dolgot.Nagyjából ugyanazt tételt a Tescoban harcra menően igyekeztek megspórolni,ám némi szócsata után mégis visszatérítették.Biztos,hogy számít,ki intézi a dolgot,érdemes szimpatikus ügyintézőt választani.
Nekroteka 2007.12.29. 02:29:58
"most tök bunkó leszek, de DVD-t nem auchanban kell venni, vagy ha igen, akkor nem csodálkozni ha ilyenek történnek, és utána le se szarják a panaszodat."
Az lenne a demokrácia és hasonló gyakran hangoztatott szép dolgok halála, ha az ember már fel sem háborod(hat)na ilyesmiken...
puncipöcögtető 2007.12.29. 02:50:41
megtanulni rendesen magyarul meg luxus
jesszumpepi (törölt) 2007.12.29. 06:50:08
Hogyan kell a kákán csomót keresni?
Megveszed a kákát olcsón,és eladod nagyon drágán.
balberti 2007.12.29. 07:49:23
Boo 2007.12.29. 07:54:25
jön Pipacs bácsi a nagykéssel, trallala 2007.12.29. 07:59:29
Egyszerűen nem jövök rá.
Azt hiszem, nem fog menni, sajna.
Sütemény1975 2007.12.29. 08:26:26
Gratulálok! Tipikus magyar hozzáállás. Ezért tart itt az ország. Apád a gyárból lopott, te meg a filmeket lopod.
0xFFFF 2007.12.29. 08:30:43
paaj 2007.12.29. 08:53:05
Shagrath 2007.12.29. 08:56:33
aranyhaj.blogspot.com 2007.12.29. 09:02:41
Miért nem ismerik a multik a biztonsági kamerát (vagy csak elvétve)? A biztonsági őrök miért a pénztárnál nézelődnek (lehetőleg kifelé az ablakon)?
aranyhaj.blogspot.com
Pepin bácsi 2007.12.29. 09:22:50
ancsams 2007.12.29. 10:00:40
1. DVD. Saját szememmel láttam, mint vásárló, hogy a Tescoban a melós foliázta, majd pántolta lefelé a DVD filemket. Mindezt a müszaki osztály eladó pultja elött, mert ott volt hely a pántolo gépnek. Maga a gép franko cucc volt, mert mi is akartunk venni a cégünknek dobozpántolót, de a mechanikusak is 50 eFt felettiek voltak, nem beszélve a az "itt befüzöm-ott átdugom, majd kar össze, kibont, ujra fog" stb müveleti leirásrtól. Ehhez képest a Tescoban egy full automata kütyü, csak a pántot helyezte be a fickó, majd a dobozt, és fél pillanat múlva origi pántolt dobozos CD/DVD volt.
2.Termékkibontás vásárlás során.
Ha valaki már vett valami cuccot a Média Marktban, az megtapasztalhatta, hogy semmit nem engednek kipróbálni, még egy ventillátort sem, nemhogy egy LCD tévét. A válasz: 8 napon belül bármit kicserélnek, vagy visszadják a pénzt. Érdekes hozzáállás, azért nem veszek ott semmit. A sarki müszakiban sem drágább a termék, mint amit a neten kinézek, alkudni is lehet árból (miután megmutatom a netes árakat), és természetesen üzembehelyezett, müködöképes árut kapok ugyanazért, vagy olcsóbban, mint a multiknál. Teljesen más hozzáállás a maszek kereskedő részéről, természetesen mindenhol vannak kivételek/bunkok stb.
jesszumpepi (törölt) 2007.12.29. 10:02:37
Tegnap annyit írtunk a kocsonyáról,hogy a projektet felgyorsítottam:papírszalvétával leszedtem a zsírját,kitányéroztam,azt ettünk reggelire.Mennyei volt.Az lesz ebédre is.
Majmász Gedeon 2007.12.29. 10:05:23
Az üzletbe meg is vettük = Az üzletben meg is vettük
Fizettünk majd még egy darabig a komplexumba, tartózkodtunk. =
Fizettünk, majd még egy darabig a komplexumban tartózkodtunk.
hagy bontsa ki = hadd bontsa ki
Sorba kinyitottuk = Sorban kinyitottuk
át váltott = átváltott
oda küldte = odaküldte
abba maradtunk = abban maradtunk
úgy sem lesz semmi = úgysem lesz semmi
+ a tagmondatok közé nem ártana vesszőt tenni...
Attól függetlenül, hogy nem tudsz rendesen magyarul, tényleg pofátlanság, manapság azonban nagyon oda kell figyelni mindenhol, mert ott verik át az embert, ahol tudják (ha hagyjuk...).
lazado 2007.12.29. 10:07:27
Ilyen feltetelek mellett persze hogy sokkal batrabban vasarolnak az emberek es meg a visszaelesekkel is megeri nekik eladni. Nincs riziko,ha szar visszaviszed.
Pepin bácsi 2007.12.29. 10:08:05
egészségetekre váljék !
tegnap jeleztem nejnek, hogy ma meg tudnék enni egy kis kocsonyát.
erős ígérettel bírok, hogy lesz, mire haza érek :))
ARK-9 (törölt) 2007.12.29. 10:11:38
Vedd meg (és használd is, természetesen!) ezt:
www.libri.hu/hu/book/tarsadalomtudomanyok/nyelvtudomany/a_magyar_helyesiras_szabalyai
Hidd el, jó befektetés! :-)
magas folyadéktartalmú, nem formált széklet · www.judapest.org 2007.12.29. 10:59:22
Don Bolesz 2007.12.29. 11:21:20
JDG 2007.12.29. 11:38:07
paaj:Lehet, hogy nagy szerencséd volt a pixelhibás LCD-vel, ugyanis ISO szabvány szerint nem kell tökéletesnek lennie a kijelzőknek, az más kérdés, hogy a nevesebb gyártók garanciát vállalnak rá (legalább is frissen vásárolt készüléknél). LCD vásárlás előtt nem árt kipróbálni a készüléket, áttanulmányozni a Wikipedia / Defective Pixel oldalát, esetleg megnézni a gyártó honlapját.
Nekem mázlim volt a Samsung monitorommal, mivel online rendeltem, úgy olcsóbb volt. Mind a 3932160 sub-pixel tökéletesen működik.
Átlagarcú 2007.12.29. 12:49:12
A lényeg mégis az, hogy bunkóság mások hibáit kijavítani, hacsak nem konkrétan a helyesírásról van szó a vitában.
Egyébként ugyanolyan fogyasztói jogok illetik meg a helyesírni nem tudókat, mint a nyelvészeket.
Mrs.Incredible 2007.12.29. 13:03:30
Holle Anyó (fólia rajta,szépen becsomagolva)
szenteste kibont-->gyerek berakja-->
kemény pornó rajta
elég vicces volt =)
avatartalan 2007.12.29. 13:12:34
hátha tanul belöle vmit az íro...az sem baj sztem
andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2007.12.29. 13:16:34
jesszumpepi (törölt) 2007.12.29. 13:18:41
Az én párom éjjel 2-kor,lefekvés előtt evett a kocsonyából.
jesszumpepi (törölt) 2007.12.29. 13:31:08
Ugy hiányosztál.
vernarancs 2007.12.29. 13:31:29
Mi a f@szom az, hogy monitor meg sub-pixel? Talan kepernyo beg al-keppont. Hamar itt nyelveszkedsz akkor magyarkodjal rendesen.
Pepin bácsi 2007.12.29. 13:58:05
rendes ember a te párod !
ettem én már éjjel 2-kor tőtött káposztát is, hidegen, két szelet kenyér közé gyógyítva. igaz, eléggé ríszeg vótam akkor :)
Mrs.Incredible 2007.12.29. 14:09:00
JDG 2007.12.29. 14:14:01
Dr Net Elek (törölt) 2007.12.29. 14:16:39
Szendwich 2007.12.29. 14:22:27
Aztan 26-an az utolso kibontott filmnel ert a pofanvagas. Kibontom a Haboru Aldozatai c. filmet, es mit talalok benne? Pokemon Kalandjai DS DVD mesefilmet. Na pff.
Penteken visszavittem a boltba, bementem az ugyfelszolgalatra, ahol eloszor egy kis hezitalas utan, de vegulis kicsereltek.
Pozitiv elmeny.
Mrs.Incredible 2007.12.29. 14:25:53
Zenészke · http://www.hasznoshirek.hu 2007.12.29. 14:54:27
Sikeres vagyok? :)
Zenészke · http://www.hasznoshirek.hu 2007.12.29. 14:55:51
:D
öccá · http://dogsigns.blog.hu 2007.12.29. 15:37:00
Azóta mindent kibontunk a kasszánál, a kasszás és a látvány hatására odavonzott biztonsági őr szép szeme láttára. Még segíteni is szoktak néha.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.29. 17:34:33
bebaszva
a lejobb dolog a vilagon
ma a kocsonya utan
azt egy hetig minden napszakban
hajnal 3 reggerl 8 mindegy
/ja vakon irok egy 10 eves notin es nem tudok jobban megtanulni, mondjuk ismerem annyira a helyesirast, hogy en meg is engedhetem magamnak itt:)/
autosave 2007.12.29. 17:42:39
MILYEN levél az, amin NINCS CÉGES BÉLYEGZŐ? Hiteltelen?! Szép válaszlevél, könnyen lehet, hogy a portás írta :D
További magyar hang 2007.12.29. 18:16:19
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.29. 18:42:15
hat ha van egy origi doboz, mondjuk vasalo, hat me nyitnam ki?
felteve ha nincs kirakva es kvancsi vagyok ra
d ki van
Netuddki. 2007.12.29. 18:57:24
"Monitor jobb oldalán \\\"Levél a Homár\\\"-ra kattintva...."
Nézem, nézem, de a monitor jobb oldalán csak lyukak vannak. Meg a bekapcsológomb. :(
RohanóPatak (törölt) · http://varhegyi.myminicity.com/ind 2007.12.29. 18:57:26
a kasszánál meg várakoztassam a sort?
elenőrizze az a dvd-t aki lepántolja.
varhegyi.myminicity.com/
Mrs.Incredible 2007.12.29. 19:37:57
jobb oldalt a homár kép alatt egy rekám van,alatta a "keresés" és és ott,picit lefele tekerj:)
Law enforcer 2007.12.29. 21:32:59
ember nincs aki ezeket naponta leellenőrzi hogy mindben benne van -é a lemez.
ezt tegye meg a vásárló, vásárlás után a vevőszolgálaton van rá lehetőség.
ez vonatkozik egyébként minden műszaki cikkre is.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.29. 21:53:17
legyen benne amiert fizetek
Bunkó Béla 2007.12.29. 22:57:57
Engem nem zavar ha itt javítgatnak, abból én is tanulok és van mit tanulnom nekem is úgy mint neked is. Valljuk be hogy az ország 95% nem tud írni rendesen (én is ide tartozom), 50 % pedig jó ha a nevét letudja írni helyesen (hagymát ne bántsátok nem kéthete ment ki Amcsiba)! Viszont az már kicsit basztat hogy két ember arról beszélget egymással hogy mit fog csinálni az asszony reggelire. Nem lehetne azt magánlevelezésben? Leköteleznétek vele mindenkit.
Köszönjük.
Primavera 2007.12.29. 23:53:22
Ne basztasson. Van annyira közérdekű, mint az - ha már említetted hagymát -, hogy kinek mekkora csöcsei vannak.
megmondo 2007.12.29. 17:42:39
Nem portásnak tűnik:
www.iwiw.hu/pages/user/userdata.jsp?tab=images&userID=9633564
Na most, hogy jól vérigsértettem mindenkit mehetek aludni. :)
foreigner · http://foreigner.blog.hu 2007.12.30. 01:04:05
Ja és a helyesírás olyan, mint a tiszta ruha és haj az emberen. Ha meglátsz valakit és feltűnően igénytelenül néz ki, levonod belőle a megfelelő következtetést. Ha valaki írni sem tud, milyen szinten lehet más irányú műveltsége? Hiszen a helyesírás a szellemi igényességgel és olvasottsággal van összefüggésben.
A kocsonya akkor is jó ötlet :-)
dezsöatya 2007.12.30. 02:48:58
Dr.Abál 2007.12.30. 03:52:28
Semmi gond,majd nappal.
Dr.Abál 2007.12.30. 04:03:21
Megnyitott a közelünkben,fél évvel később,hogy a tumultust elkerüljem,gondoltam megnézem.
Hajnali négykor nem lesznek sokan,gondoltam,úgy is lészen.
Körbejártam,következetetéseket vontam lefele(megállapítottam,hogy élelmiszert innen soha,szinte semmit.
Nem akartam az ott ténfergő szegény kialvatlan rabszolgáknak kellemetlenséget,vettem négy doboz fogkrémet,az mindíg jól jön otthon.
És csoda történe.-e?A pénztáros mind a négyben megnézte,hogy van-e benne fogrém!Volt.
Már agyba-főbe akartam dícsérni,mikor közölte,nem az érdekli,hogy benne van-e a paszta,azt leszarja nagyívben,hanem
hogy mit akarok még ellopni a dobozokban esetleg.Örökre kiíratkoztam a vásárlók sorából.
Az Auchan ugyanaz.
Még a Corát találtam eddig a legelviselhetőbbnek.
jesszumpepi (törölt) 2007.12.30. 05:35:30
A hipermarketeket évek óta elkerüljük,mégse mentünk csődbe,és éhen se haltunk.Nagyon megfelel az újpesti piac.Vásárlóként ott érzem magam legjobban.
Műszaki cikkeket természetesen nem veszek.De ismerem a henteseket,a zöldségeseket,állandó virágárusom van.
Ha megkívánja az ember,le lehet gurítani egy sört vagy egy rövidet.Vannak átverős helyek,12 év alatt megtapasztaltam,de a többség nem ver át.
A szotyit állandó helyen veszem.
Szotyit csak tiszta forrásból!
Kifordított kacagány 2007.12.30. 08:19:41
szerintem ott ahol ennyien tartják természetesnek azt, hogy mindent kibontsanak, ott komoly gondok vannak amit nem hajlandóak ugyanezek az emberek észrevenni és főleg tenni ellene(pl azzal, hogy nem bontják fel, hanem inkább tömegesen reklamálnak, ezzel is kikényszerítve bizonyos változásokat). az itt pórul járt vásárlótársunk aznap az egyedüli volt valószínűleg aki reklamált emiatt a probléma miatt. nem is foglalkoztak vele, mert nem érdekelte őket. ha ő lett volna aznap a századik, akkor valószínűleg már történt volna valami. esetleg valami tartós dolog. könyebb sodródni, mint a legkisebb erőfeszítést is tenni azért, hogy valami jobb legyen. talán ezért van az, hogy ugyanezek az emberek beszélnek 40 év átkosról, akik aztán a következő 20 év alatt sem tudtak semmi változást hozni. kezdem egyre erősebben úgy érezni, hogy nem is a régi rendszer volt a hibás, hanem a benne élő emberek. mint ahogy most is azok.
meglehetősen aberrált dolognak tartom a feltételezést a bolt vezetőjétől és a vevőszolgálattól, hogy azt feltételezik, hogy a vásárló gyerekekkel körülvéve úgy akarná gyarapítani anyagi javait, hogy pár szar 1000 forint alatti terméket akar duplán megszerezni.
mint ahogy a vevőszolgálat szándékos rosszindulatát is. semmibe nem került volna neki úgy kezelni a vevőt, mint aki épp akkor érkezett jogosan felháborodva a kasszától.
és akkor itt egyesek azt ecsetelik, hogy milyen hülye a vevő mert nem számít ilyen beteges rosszindulatú gondolkodásra. kérdezem ezeket, milyen értékrend az ahol az a hibás aki bizalommal képes fordulni embertársaihoz?
akit fusztrál az, hogy képtelen elfogadható mértékben helyesen írni, az tanuljon meg. nem kell több energiát fektetni bele, mint más tevékenységekbe. érdekes módon akik elfogadható szinten írnak(mert ugye hibázni mindenki szokott, még gedeon barátunk is) azokat nem érdeklik túlságosan az önjelölt tanítók helyreigazításai.
a fájl teljesen elfogadott helyesírás szempontjából(mint ahogy a szoftver és a hardver is). szokás kérdése, hogy ki melyiket használja. én mindkettőt szoktam.
a monitorok pixelhibáinak tűrésehatára a forgalmazók beteg agyának a szüleménye. mivel a hatályos törvények lehetőséget biztosítanak arra, hogy ezeket visszavigyem az eladónak, ez is csak egy módja a vásárlók megtévesztésének.
a kocsonyát én is szeretem, meg a dudákat is.
Szumi 2007.12.30. 08:27:40
Megnehezítené az ilyesmit, ha a CD-k, DVD-k is legalább 2 kg súlyúak lennének...
A helyesírásról: Mi is megpróbálunk helyesen írni, akár angolul is, annak ellenére, hogy tetemes idő óta M.o.-n élünk... tehát ez nem felmentés Hagymának - ha valaha is tudott helyesen írni, akkor tudna most is, ha akar. Egyébként egyrészt készség, másrészt olvasottság kérdése, akik szeretnek olvasni, azok többnyire helyesen írnak - kivételt képeznek ez alól azok, akik a mai kiadású könyveket olvassák, mert azokban annyi a helyesírási és fogalmazási hiba, hogy pl. én képtelen vagyok elolvasni némelyiket.......lehet, hogy 25 évvel ezelőtt kevés könyv jelent meg és cenzúra is volt, de az a kevés legalább kifogástalan magyarsággal íródott, volt lektoruk, felelős szerkesztőjük és felelős kiadójuk......
Szumi 2007.12.30. 08:33:11
Kifordított kacagány 2007.12.30. 08:33:57
Szumi 2007.12.30. 08:38:47
Átlagarcú 2007.12.30. 09:13:09
...ott a pont.
Bunkó Béla
Sajnálom, de természetemből adódóan külömbséget teszek pozitív és negatív dolgok között. Pl a kocsonyát kifejezetten pozitív dolognak tartom.
Mások szportyoltatását viszont nem.
Csak azért, mert a hozzászólása tartalmaz helyesírási hibát, attól még a mondanivalója nem változik.
Egyébként ez a 95%, meg az 50% milyen adat? Én csak költői túlzásként tudom értékelni.
Annyiban viszont igazad van, hogy van mit tanulnod, bár én a helyedben nem foglalkoznék erőmet meghaladó dolgokkal.
Fülig_Jimmy 2007.12.30. 09:28:31
u.i. Ez az első posztom, de baromira bírom itt a társaságot, rengeteg derűs percet köszönhetek nektek. (És persze sok jó ötletet a jogérvényesítésre...) BUÉK mindenkinek!
Fülig
Bakter 2007.12.30. 10:02:27
Kacagány, ebben tévedésben tetszel lenni. Mivel tíz éve foglalkozom lcd-kel, talán kicsit pontosabban ismerem ezt a kérdést. A pixelhiba-tűrés nem a gyártók és forgalmazók szüleménye, hanem a vonatkozó ISO-szabvány előírása. S ha a hiba tűrésen belül van, akkor a kereskedő nem köteles kicserélni. Hacsak nem vettél hozzá pixelgaranciát, de az más tészta. Egy-két gyártó ugyan vállalja, hogy 72 órán belül egy pixelhibával is lecserélni, de ez megint más eset. És ez csak egyféle hibatűrés, van ilyen például a foltosságra is. Szóval te se akard "megtéveszteni" vásárló felebarátaidat a félinformációiddal.
2007.12.30. 12:04:11
Kifordított kacagány 2007.12.30. 12:17:10
és ugyan az ISO-szabványok előírásaiért ki az aki lobbizni tud? a gyártó és a forgalmazó. naugye.
én pedig 3 napon belül bármikor visszavihetem mindenféle mondvacsinált indokkal(természetesen ez nem a pixelhiba lesz) a készüléket, kötelesek vagy cserélni, vagy visszafizetni az árát.
a tűrésen belüli hibáról akkor van értelme beszélni, amikor a garanciaidőn belül hibásodik meg a készülék, nem akkor, amikor már gyárilag ilyen szar( szerencsére ilyen egyre kevesebb van már ennél a technológiánál).
természetesen abban igazad van, hogy a pixelhiba miatt nem köteles cserélni, joga van azt visszautasítani, amennyiben erről tájékoztatta a vásárlót a vásárlás lebonyolítása előtt, de ha valaki nem akar egy ilyen készüléket használni és elég makacs hozzá, az el tudja érni, hogy kicseréljék, vagy visszafizessék az árát. igaz, az olyan helyen ahol még egy 1000 ft-os dvd-t sem akarnak cserélni, ott meglehetősen makacsnak és határozottnak kell lenni hozzá:)
Kifordított kacagány 2007.12.30. 12:18:14
Kifordított kacagány 2007.12.30. 12:20:54
ez jó ötlet lenne, ha nem csak nálunk okozna problémát a fent olvasható viselkedés, hanem mindenütt. de mivel nem így van, ezért kicsi az esélye, hogy pont csak a magyar piac miatt ilyen tokokat gyártanának.
Bakter 2007.12.30. 14:02:52
Azért találták ki az ISO-t, mert nem tudnak tökéleteset, de még két egyformát sem gyártani semmiből, így bizonyos tűrések között adják meg a működési feltételeit az adott eszköznek. Lásd a képcső, ahol volt konvergencia, geometria, de még fókusz tűréshatár is. Elég sokat méricskéltünk, amikor minőségi kifogással behoztak valamit. Mondvacsinált indokkal csak akkor cserélnek, ha a kereskedő üzeleti érdekei miatt ezt indokolnak tartja, egyébként nem köteles cserét adni. Sőt, vitatott panasz esetén elküdheti szakvéleményeztetésre az adott szervizhez, pl.
Még egyszer: azért van a tűréshatár, mert a gyártástechnológia ezt megköveteli, semmi köze ennek a garanciaidőhöz.
Makacskodhatsz annyit, amennyit akarsz, ha boltos nem köteles cserélni csak azért, mert neked nem tetszik valami. Legfeljebb kereskedelmi megfontolásból adhat cserét.
Tudod mennyi lcd-t dobunk vissza képvisszamaradás ("beégés") miatt, vagy noteebookot, mert hogy "csak eddig bírja az akksi". Aztán a júzer meg csak csodálkozik, amikor elétoljuk a kezelési útmutató idevonatkozó fejezetét, mert a paraszt lusta azt elővenni, mielőtt rohanna a szervizbe. Ennyit a tájékoztatásról, a polgár is körülnézhet, mielőtt vesz valamit, ne kelljen már az 1*1-ig elmagyarázni neki mindent.
eami 2007.12.30. 14:17:20
Magyar joszabályok szerint 3 munkanapon mindenféle indoklás nélkül(!!!) ha neten vásároltad 8 munkanapon belül köteleses(!) az értéksítős visszavenni a terméket és a vásárláskor megfizetett árat visszatéríteni (csak a termék árát, szállítási költséget nem)!
szőkekapitányné 2007.12.30. 14:42:29
Sajnos nem jól tudod,akkor köteles csak,ha hibás a termék,ha hibátlan és van lehetősége a vásárlónak cserélni akkor nem.Kp-t visszaadni csak hibásnál,hibátlan terméket még cserélni sem köteles,de ezzel egyik kereskedő sem él,hiszen mindegyik "vevőbarát"!Itt persze a 72 órán belüli cseréről beszélek.
Kifordított kacagány 2007.12.30. 15:38:45
nem a tűréshatár léte kérdéses, hanem annak mértéke. az pedig inkább függ üzletpolitikai, mint gyártástechnológiai adatoktól.
a vásárlónak teljesen mindegy, hogy a jogszabályok miatt cserélik, vagy üzletpolitika miatt.
szerintem te se szivesen használnál egy olyan monitort, ami már a csomagolásból kibontva is pixelhibás.
az ide vonatkozó jogszabály nem tesz különbséget hiba és hiba között, tehát bármilyen kis hiba miatt cserélni kell illetve az árát visszatéríteni szerintem. hibát pedig mindig lehet találni.
észrevettem ám azt is, hogy te is olyan készülékekről beszélsz amik garancia időn belül, de három napon túl hibásodnak meg(beégés, aksi).
szerintem az a dolgotok, hogy tájékoztassátok a vevőt, főleg, ha garanciát érintő kérdésekről van szó.
Átlagarcú 2007.12.30. 16:50:35
Vata fia Mordeháj 2007.12.30. 16:55:34
Vata fia Mordeháj 2007.12.30. 17:32:25
Bunkó Béla 2007.12.30. 17:36:24
Primavera 2007.12.29. 23:53:22
Közérdekű akkor lenne, ha erről szólna a poszt. Persze már én is másról beszélek.
Tulajdonképpen igazad van, töltsük fel receptekkel a hozzászólásokat.
Legyen igazad, részemről nincs harag csak nem erről kéne szólnia.
sörecet 2007.12.30. 09:13:09
Látom felismerted magadban az 50%-ot mert keményen elkezdtél személyeskedni. Lelked rajta. Biztosan sikeres ember vagy velem ellentétben. Neked nincs már mit tanulnod mert isten vagy, azért egy kis segítséget nyújtanék hogy még egy fokkal tökéletesebb lehess nálam!
A („külömbség”) szót így szokás írni (különbség). A („Pl”) pedig így (pl.) Remélem nem sértettelek meg, megyek vissza olvasni hogy sikeres lehessek!
ON
Dr.Abál 2007.12.30. 17:37:31
avatartalan 2007.12.30. 17:53:55
Kifordított kacagány 2007.12.30. 18:04:56
Hozzávalók
1 kg kocsonyahús (köröm, orr, fül, farok, fejrész, bőrük)
fél kg sovány sertéscomb
sárgarépa
fehérrépa
vöröshagyma
2-3 fej fokhagyma
só
bors
Leírás
A húsokról a szőrt leperzselem, alaposan megmosom a hozzávalókat, bő vízben főni teszem, mikor forr, a habot leszedem a tetejéről. Csak ezután rakom bele az egész feketeborsot, sót, vöröshagymát s a megtisztított fokhagymagerezdeket. 2 órát főzöm és ezután teszem bele a répákat, és még másfél órát főzöm, mindvégig lassú tűzön. Akkor jó, ha a hús leválik a csontról. Az elpárolgott vizet pótlom. Amikor elkészült, elzárom a gázt és egy pohár hideg vízzel felöntöm. Hagyom kihűlni. Ekkor a szír kiválik a tetején, amit könnyen le lehet szedni. Ezután újra felmelegítem, a húsokat kiszedem, kicsontozom, tálakba szétosztom, és a levét rászűröm. Hagyom hideg helyen megdermedni.
Megjegyzés
Én citrommal és friss kenyérrel fogyasztom, de adhatunk hozzá ecetes tormát is, és burgonyasalátával is tálalhatjuk.
Készíthetjük őzgerinc formában és díszíthetjük is különféle földségekkel. Ilyenkor a formába ujjnyi vastagon levet töltök és hagyom megdermedni. Ezután tehetünk bele kemény tojás karikákat, sárgarépát, céklát, uborkát, petrezselymet, kaprot, tormát, kolbászkarikát, majd erre jöhetnek a húsok, majd felengedjük lével, és dermedni tesszük hűvös helyre. Kiborítás előtt a formát egy pillanatra meleg vízbe tesszük.
Munkaidő
30 perc
Elkészítési idő
240 perc
Kifordított kacagány 2007.12.30. 18:06:21
Hozzávalók
40 dkg lencse
8 dkg vaj
5 dkg liszt
10 dkg reszelt sajt
2 dkg zsemlemorzsa
babérlevél
kakukkfű
só
Leírás
A lencsét lábasba téve annyi vizet ötünk rá, hogy ellepje. Sóval, babérlevéllel, kakukkfűvel ízesítve puhára főzzük. 5 dkg vajból és a lisztből világos rán¬tást készítünk, a lencsét besűrítjük. Belekeverjük a reszelt sajt felét, majd kivajazott tűzálló tálba öntjük. Tetejét meghintjük a megmaradt reszelt sajttal, a maradék vajat rámorzsoljuk, és zsemlemorzsával meghintve, forró sütőben kb. 10 percig sütjük. Petrezselyem levéllel díszítve melegen tálaljuk.
Megjegyzés
Munkaidő
20 perc
Elkészítési idő
35 perc
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.30. 18:09:03
persze hogyt tudnek
sot tudok
de szar a klavim es ide csak kalampalom be a baromsagaimat
ha cikket irok akkor megadom a modjat
/most dicsekedni fogok, olyan 2000-es konyvtaram van/
avatartalan 2007.12.30. 18:09:17
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.30. 18:11:22
/germanizmus tudom/
Vician csak Rejtot olvasott
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.30. 18:13:07
hova jut a vilag:)
telleg megyek a botba koromet
ARK-9 (törölt) 2007.12.30. 18:16:24
Bakter 2007.12.30. 18:20:38
Akik szívesen hivatkoztok az idevágó törvényekre, olvassátok is el azokat. Akkor talán nem beszéltek majd butaságokat.
Kedves Kacagány!
Ha nem tetszik a bizonyos tűréshatár, ne vegyél olyan készüléket, amire azt alkalmazzák.
A vásárlónak valóban mindegy a miért, de nem követelheti a cserét, ha az nem jár neki. Bizonyos esetekben adható, de nem kötelező.
Ezért kell megnézni, mit veszel. Ha nem mutatják be, oda kell menni, ahol ezt megteszik. Vagy vállalni a rizikót, hogy belelépsz valamibe. A minap is hoztak egy ilyen tévét, hogy aszongya: a boltban olyan jó képe volt. Naná, kéksugaras, full hd-s demoanyaggal, persze amikor otthon rádugta a zsizsikes kábeltévét már nem volt ilyen jó. Bedőlt az összes kisbolt, ahol szakemberek megfelelően kialakított térben bemutathatták a készüléket, mert minden lúzer a hipermarketekből tolagatja ki az ócsó, szar termékeket, mindenféle előzetes tájékozódás nélkül.
A tűrésen belüli hiba, nem hiba, ezt jegyezd meg, és a ráolvasott sem.
A "beégés", hivatalosan a képvisszamaradás nem megfelelő használat következtében néhány óra múlva is jelentkezik, legfeljebb azt még lehet orvosolni. A vadonatúj, de kis teljesítményű akku is gyorsabban lemerül, mint egy nagyobb teljesítményű, azt hiszik az emberek, hogy órákig megy vele a notebook.
Barátom, én szervizes vagyok, nem bótos. Mi már csak akkor nyithatjuk ki a lúzer júzer csípáját, amikor behozta a szervizbe a cuccát. S ekkor már késő. Mert az emberek mennek a saját fejük után, ahelyett, hogy megkérdeznének egy hozzáértőt az ismeretségi körükből. Nekem is volt ilyen haverom: előbb lőtt, aztán kérdezett.
Ecet!
1 db-os dvd-tok mínusz 1 db dvd természetesen 100%-kal kívül van a tűréshatáron.:-P
Mindenkinek BÚÉK - tűréshatár nélkül.
avatartalan 2007.12.30. 18:25:14
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.30. 18:59:06
jesszumpepi (törölt) 2007.12.30. 19:03:21
Húsos füstölt szalonnát felkockázok,megsütöm,kockára vágott vöröshagymával továbbsütöm,majd ráteszem az átválogatott,megmosott lencsét,sűrített vagy áttört paradicsomot,felöntöm vízzel,sóval borssal ízesítve puhára főzöm.
Nem lehet elrontani.
avatartalan 2007.12.30. 19:28:08
kavada sógo 2007.12.30. 19:55:18
Empátiában gazdag új évet!
avatartalan 2007.12.30. 19:59:24
csak megkérdeztem hogy lepiritja-e a paradicsomot
jesszumpepi (törölt) 2007.12.30. 20:05:05
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.30. 20:32:56
Viciant meg megkerdezem
avatartalan 2007.12.30. 21:22:03
alicecsodaorszagban 2007.12.30. 23:21:18
ez a paradicsomos tulajdonképpen mi? kenyérrel kell enni? milyen sűrűre kell csinálni?
alicecsodaorszagban 2007.12.30. 23:24:08
de majd valahogy jóvá teszem
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.30. 23:26:59
beloled sosem
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.30. 23:28:09
Dr.Abál 2007.12.31. 02:55:16
Dr.Abál 2007.12.31. 03:01:02
ajánlom.Még rákattanhatsz jeligére.
jesszumpepi (törölt) 2007.12.31. 05:23:18
Főzelék lesz a paradicsomos lencséből.
A főzelék sűrűsége ízlés dolga.
Ez egy olyan téma - mármint a jó főzelék - amivel köteteket lehetne megtölteni.
jesszumpepi (törölt) 2007.12.31. 05:28:30
Megfőzöd,a disznóságokat kidobod,vagy kutyával,macsával megeteted,a felszeletelt hússal meg kitálalod a levet.
Dr.Abál 2007.12.31. 05:59:17
(na,ajtót is,ha vki hiányolná)
Dr.Abál 2007.12.31. 06:00:23
jesszumpepi (törölt) 2007.12.31. 09:58:37
Vata fia Mordeháj 2007.12.31. 12:43:32
Első pápopé.
Lord Multifilter · http://filter.blog.hu 2007.12.31. 17:45:48
a gyarbol lopas meg a filmletoltes meg hogy jon ossze, te agyatlan barom?
Lord Multifilter · http://filter.blog.hu 2007.12.31. 17:48:38
Lord Multifilter · http://filter.blog.hu 2007.12.31. 17:50:09
tothmari 2007.12.31. 18:37:26
Két-három fej?!?!? fokhagyma 1,5 kg húshoz? Érdekes íze lehet.
avatartalan 2007.12.31. 19:28:04
és föleg ilyet kapni a szuper-hiper-mega-giga marketekben.
ha kifox véletlen vmi ütös fokhagymát,abbol elég 1 fej is(kb.8gerezd)
kiskutyuska · http://dark_jmg.blog.extra.hu 2008.01.01. 03:46:53
Miota a nyomorek osan meg tescoban sz@rt vasaroltam nem koltok ott tobbet havi 10-20e penznel mert nem. Mert azert sem. A lidlben sosem vasaroltam es meg veletlen sem vagyok se gazdag se jomodu siman csak tudatos. Es valakinek elsonek is kell lenni azok kozul akik aztmondjak eddig es netovabb. Majd talan csatlakoznak hozzam es a sok regi homaros melle tobben es a zosan meg a teszko is raeszmel hogy talan nem luzerfalvan vannak. Addig viszont nekik van igazuk.. Szivbaj nelkul ranthatnak le mindenkit mert kit erdekel? :D
Ja hogy vannak az elkeseredett vasarlok? De kerem ha tudjak hogy sz@r miert megy oda ? nincs valasztas? azt ketlem ez mar nem a szovjetunio :P
kiskutyuska · http://dark_jmg.blog.extra.hu 2008.01.01. 03:50:23
Latjatok ez is a warez meg torrentre buzdit ;)
garázda 2008.01.01. 12:59:28
Mellesleg ki az aki műsoros DVD-t vesz egy hipermarkettben??
Én az ElektroWorldben vettem egy VHS-DVD-HDD Combo-t és egy TV-t nem próbáltam ki mert, azt otthon is megtehetem!A garija is mindkettőnek a doboz oldalán volt.
Hazaérve minden jó volt!
Mondjuk ha nem lett volna benne a dobozban a két cucc az érdekes lett volna mert dög nehéz volt mindkettő!
Eszembe sem jutott, hogy tégla lehet benne!
Az hogy a DVD-ket ott celofánoznák azt kétlem, de tévedhetek is!
együttműködő partner 2008.01.01. 14:34:24
btw: milyen a nem együttműködő partner?
garázda 2008.01.01. 21:25:36
eami 2008.01.02. 00:06:58
17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet
a távollevők között kötött szerződésekről:
"4. § (1) A fogyasztó a szerződéstől nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat.
(2) A fogyasztó az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette,
szolgáltatás nyújtása esetében pedig, amikor a szerződést megkötötte, feltéve, hogy az
értékesítő a 3. § szerinti tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
(3) Ha az értékesítő nem tesz eleget a 3. § szerinti tájékoztatási kötelezettségének, a fogyasztó
az elállás jogát az áru átvételének napjától, szolgáltatás nyújtása esetében pedig a szerződés
megkötésének napjától számított három hónapon belül gyakorolhatja.
(4) Ha a 3. § szerinti tájékoztatásra a (3) bekezdésben meghatározott három hónapon belül sor
kerül, a fogyasztó számára az elállásra nyitva álló nyolc munkanapos határidő attól a naptól
kezdődik, amikor a tájékoztatót kézhez kapta.
(5) Az értékesítő köteles a fogyasztó által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az
elállást követő harminc napon belül visszatéríteni. A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása
miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A fogyasztót ezenfelül
egyéb költség nem terheli. Az értékesítő azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű
használatából eredő kárának megtérítését."
A (3) különösen érdekes :)
Nava 2008.01.02. 07:49:48
Ott még a hibás fényképező gépet is vissza kellett forgatnunk a %-ok fenntartása végett... Nem hibáztatom az anyukát, hogy nem bontotta ki a DVD-ket, ha megteszi, az őrök behurcolják a kisszobába és a bugyijába is betekintenek, hátha oda tett lopott cuccot. Hiába fizeti ki a lemezeket. Csak javasolni tudom, olyat senki se vegyen az áruházban, amin nem látszik, benne van-e a tartalma... A pénztárost meg 3 irányból 3 kamera pásztázza szünet nélkül, örül, ha élve kimászik a kasszából, plusz bűnrészességgel kivágják a munkából, ha ki meri nyitni, mert TUTI családtag, és lopni akarnak. Ennyit az áruházlánc gondolkodásmódjáról.
borsika111 2008.01.02. 12:39:40
Először is annyit,hogy sajnálatos, mennyire kiölik a multik a természetes, naiv bizalmat a saját vásárlóikból.Saját tapasztalat ugyan jóval apróbb,de valamivel talán dörzsöltebb verzióban zajlott. Tesco-ban, de talán ez mindegy is. Történt, hogy "akciós" terméket is vásároltam, vakítóan nagy számokkal és kitüntetett jelzéssel volt ellátva - ismerjük a témát. Korábbi tapasztalatok miatt (ált.: romlott áru, műszaki elírások, stb.) elolvastam az akciós termék apróbetűs jelzéseit is. Egyezett a kezemben tartott termékével. A kasszáig boldog voltam. Fizetés után már nem annyira. A blokkot tanulmányozva rájöttem, h az "akciós" áru melleti, hasonló, de drágább áru árát fizettem ki. Párom kezébe nyomtam a szatyrot, és gondolván,h én voltam vaksi, újra bementem és megnéztem az árat. Aztán, nem lévén vaksi, se hülye; lefotóztam a telefonommal a megtévesztően kiírt árat! (Magyarul: "odébbcsúszott" az akciós felirat...)Kedves,bájosan tájékoztattam a vevőszolgálatos hölgyet a problémámról, és azonmód meg is mutattam a fotót, amivel hirtelen nagyon levettem a lábáról,szelet ki a vitorlájából,így mézes-mázosan, teljes mértékig a segítségemre volt, fillérre visszafizették nekem az "akciós" termék árát, csak töröljem ki ott előttük a fényképet, és nagyon bocsika és nagyon szeretnek, amiért olyan kedves voltam, h felhívtam a figyelmüket erre a hibára..... Hm. No comment:)Csak mondom, legközelebbre; jobb a megelőzés:)
Üdv
Kutyi 2008.01.02. 14:35:43
Kutyi 2008.01.02. 14:44:16
öccá · http://dogsigns.blog.hu 2008.01.02. 16:47:54
Én. Nem szoktam "célzottan" dvd-t venni, nem megyek csak ezért médiamárktba zaturnba, cédébótba vagy akárhová. Ha megtetszik valami, és épp olyanom van, megveszem. Akárhol. Könyvesboltban, újságárusnál, hipermarketben, trafikban.
És kibontom a pénztárnál fizetés után. Mert sajnos csak ez a biztos.
Amúgy pont a zaturnban történt egy kicsit más eset: ott benne volt ugyan a dvd a tokban, meg az is volt, ami rá volt írva, csak nem volt rajta magyar hangsáv. Pedig naagy felirat hirdette rajta, hogy szinkronos. (Mielőtt bárki megkérdezi, hogy minek a szinkron, azért, mert ajándékba vettem, és az illető nem bírja az angolt.)
Hazavisz, ajándékoz, örömködik, játékosba betesz, káromkodik, visszamegy. Eladó szerint biztos csak ez az egy ilyen, kibont még egyet, az se szinkronos. Még egyet, az se. Hát szorri, de gyári hibásak a borítók. Bizony. Eladó elnézést kér, pénzt visszaad.
Még mindig nem értem, miért zavar másokat, ha valaki hipermarketben vásárol. A lényeg, hogy ne hagyd magad átverni, nem? :)
mutant · http://universal.blog.hu 2008.01.02. 19:40:29
szpsz 2008.01.04. 17:57:07
Briguszka 2008.01.05. 17:27:05
2008.01.06. 05:22:09
Briguszka 2008.01.06. 11:39:34